PDA

Se fuld version : Henry til Barca

Damien
23-06-2007, 15:11
http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav=News&article=473439&lid=NewsHeadline&Title=Club+statement+-+Transfer+of+Thierry+Henry

Henry er kun et lægecheck fra Barca...175 mill. Syntes det er en virkelig go handel fra Barca's side..

Spørgsmålet er hvordan de kommer til at spille næste år, men ingen tvivl om de kan stille en dræbende offensiv. Men hvis de vil have plads til alle deres stjerner blir det nok på bekostning af Deco og Iniesta..

Jeg ville stille den sådan:

-------------Valdes----------
Zambrotta - Puyol - Thuram - Gio
--------------------------------
--------Edmilson------------------------
---- --- --------- Xavi----------
----------------------------------
----------Ronaldinho-----------
Messi-------------------Henry
---------- Eto'o---------------

Men måske kommer vi til at se hvilken betydning Deco har for deres midtbane.. Og tror Dinho er tvunget til at trække længere tilbage i banen, hvor han kan udfylde den ægte 10'er rolle.

Men skræmmende ser det da ud !!!:o

Bugge
23-06-2007, 15:15
Jeg er ikke helt uenig i den opstilling, men jeg ville nok lade Ronaldinho blive på venstrekanten og så fx bruge Eto'o som en lille smule hængende angriber og så Henry helt fremme..
Kunne forestille mig at Eto'o er mere ivrig i at deltage i opspillet end Henry..?

Damien
23-06-2007, 15:17
Jeg er ikke helt uenig i den opstilling, men jeg ville nok lade Ronaldinho blive på venstrekanten og så fx bruge Eto'o som en lille smule hængende angriber og så Henry helt fremme..
Kunne forestille mig at Eto'o er mere ivrig i at deltage i opspillet end Henry..?

Hmm ved jeg nu ikke helt.. Henry har hurtigheden til at slå kontra og samle bolden op i det opbyggende spil...

United DK
23-06-2007, 15:20
Det ser godt ud på papiret for Barcelona, men lad os nu lige se hvordan det ser ud, når der skal spilles fodbold.

Bugge
23-06-2007, 15:20
Ja, det er selvfølgelig rigtigt nok.. De kunne evt også bare multi-task'e lidt og skiftes til at trække lidt ned i banen (:

Thomas
23-06-2007, 15:29
Er jeg bare den eneste, der er glad for at de spiller i Spanien og ikke i England? :D Den offensiv ser lidt for syg ud.

PL-pedersen
23-06-2007, 15:35
hehe ja den ser sindsyg skræmmende ud!!! tænkte det kan vel også give problemer med at dække op når man har 4 mand der ikke tænker på andet end at angribe...

CC
23-06-2007, 15:54
Det problem med manglende defensive typer bliver der højst sandsynligt kompenseret for da de pt har verdens bedste angreb på papiret(vi har den næstbedste;))

Faurauh
23-06-2007, 16:17
Syntes egentlig vores offensiv er ligeså skræmmende selvfølgelig lidt afhægig af vores nye angriber. Men altså med folk som ronaldo Rooney Scholes og giggs anderson og nani, syntes vi følger meget godt med. Men det kan godt vlære det abre er mig?:confused:

Aquarium
23-06-2007, 17:19

jeg synes nu også at ronaldinho skal blive på den venstre kant med etoo helt fremme. etoo er ikke en spiller der kan lide at deltage i det opbyggende, ihverfald ikke lige så ivrig som henry er...

Henry
Messi-Etoo-Ronaldinho

imc
23-06-2007, 17:26
jeg synes nu også at ronaldinho skal blive på den venstre kant med etoo helt fremme. etoo er ikke en spiller der kan lide at deltage i det opbyggende, ihverfald ikke lige så ivrig som henry er...

Henry
Messi-Etoo-Ronaldinho

Eller også er det fordi at Henry har væretså tvunget til det som han har været i Arsenal. Nu tror jeg desuden seriøst at Arsenal går helt ned.

Dines
23-06-2007, 17:29
Utrolig offensiv der må frygtes af enhver forsvarspiller. Arsenal har solgt Henry til en alt for billig pris IMO.

Hr Hansen
23-06-2007, 20:45

Henry starter jo ret tit ude fra venstre "midtbane" og dribler ind mod midten for at afslutte

Verner
24-06-2007, 00:01
Tror nærmere det bliver en 4-2-4 eller sådan noget..

---------Valdes--------
Zam---Puyol---Chivu(måske)---ny back

-----Deco/Iniesta----Xavi/Iniesta-----

Messi--------------------Dinho------

-----Eto'o------Henry--------------

Ser godt nok skræmmende ud men tror ikke det kommer til at fungere alt for offensivt i sær hvis Deco og Ineista spiller på midten, fordi de godt kan lide dybdeløb.
Tror egentlig primært købet går ud på de ikke vil have en periode som sidste år uden Eto'o, faktisk tror jeg det bliver sjældent de alle 4 er fit for fight i sær fordi det er skrøbelige spillere og Ronaldinho ser nogen gange træt ud så han kunne sagtens klare sig med færre kampe, tror den kommer til at ligne meget den fra sidste år, men de SKAL ud at have en ny def midt Edmilson eller Motta er simpelthen for elendigt hvis de vælger at spille 4-3-3.

el-insaciable
24-06-2007, 02:00
Jeg vil glædeligt møde et Barcelona hold, der stiller op på den måde. Dem spiller vi fuldstændigt ud af banen - deres forsvar bliver jo ikke afskærmet på nogen måde. Prøv og tænk på hvor meget vi til tider har haft brug for en skraldemand, og det til trods for, at Carrick, Scholes, Giggs og Rooney arbejder klart bedre defensivt, end deres modparter på det Barca hold du stiller op.

Men et virkeligt godt køb af Barca, det kan der ikke herske tvivl om. Kunne være fedt, hvis det betød en Eto'o til United, men det virker fuldstændig urealistisk - på trods af at Barca da i hvert fald har dybden i angrebet til at lade en verdensklasse spiller smutte.

Aquarium
24-06-2007, 06:10

---------Valdes--------

Ser godt nok skræmmende ud men tror ikke det kommer til at fungere alt for offensivt i sær hvis Deco og Ineista spiller på midten, fordi de godt kan lide dybdeløb.
Tror egentlig primært købet går ud på de ikke vil have en periode som sidste år uden Eto'o, faktisk tror jeg det bliver sjældent de alle 4 er fit for fight i sær fordi det er skrøbelige spillere og Ronaldinho ser nogen gange træt ud så han kunne sagtens klare sig med færre kampe, tror den kommer til at ligne meget den fra sidste år, men de SKAL ud at have en ny def midt Edmilson eller Motta er simpelthen for elendigt hvis de vælger at spille 4-3-3.

du er måske inde på noget rigtigt, men jeg tror ikke du mener en 4-2-4 system, for den kan det ringeste hold ødelægge ved at stille med 4-4-2 eller 4-5-1 som el insaciable også siger. en 4-4-2 system vil ikke være ringe for barca med etoo og henry på toppen, men jeg ved ikke om messi og ronaldiho kan fungere som wings, eller om de overhovedet kan finde sig i det... tror stadig på 4-3-3 fordi det er dette system som frank Rijkaard kan lide at stille op med/ er opdraget med, med rotation på toppen mellem Henry og etoo, ronaldinho for henry kan som bekendt godt spille på venstre side som ronaldinho eller helt i toppen som etoo.

Aquarium
24-06-2007, 06:19
Eller også er det fordi at Henry har væretså tvunget til det som han har været i Arsenal. Nu tror jeg desuden seriøst at Arsenal går helt ned.

ja det tror jeg også. vi kunne tydeligt se hvordan det gik sidste sæson da henry var ude næsten hele sæsonen. Men jeg synes ikke de skal undervurderes så meget. de har stadig nogle klasse spillere som rocisky, van persie og fabregas, som sagtens kan blive til rigtig gode spillere i fremtiden, men jeg tror henry bliver lige så svært at erstatte som keane på midtbanen og beckham som frisparkstager for os....

robinho
24-06-2007, 07:14
Keane er erstattet. Ihvertfald den keane vi havde de sidste par år.

Aquarium
24-06-2007, 07:59
Keane er erstattet. Ihvertfald den keane vi havde de sidste par år.

ja NU er han erstattet med hergreaves og carrick, men nu snakker jeg lige efter han forlod os og i 2005/2006 sæsonen. der så det ikke så imponerende ud på den midtbane. Carrick har været rigtig god, men han har ikke den samme autoritet på midtbanen som keane havde.

United DK
24-06-2007, 09:39

---------Valdes--------

Jeg går ind for offensiv fodbold, men det der er måske lige i overkanten. :D

Don Kafai
24-06-2007, 14:41
Jeg fatter intet af prisen.

Arsenal afslog for 11 måneder siden et bud på 475 mio kr på Henry, hvis kontrakt udløb det følgende år. Henry forlængede med klubben og dvs han idag ikke behøver at sælges billigere af fare for at han skulle smutte gratis osv. Alligevel ryger han for 175 mio kr.

Der er selvfølgelig mange muligheder. Enten er Arsenals økonomiske og sportslige ledelse virkelig dumme, ellers gør man det bare som en gæstus til Henry som har været i klubben i mange år. En anden mulighed er at Eto'o på en eller anden måde er med i handlen, og muligvis kommer til Arsenal.

jeg følte mig røvrendt da Ruud smuttede for 110 mio kr, og jeg vil sku nødig vide hvordan Arsenal fansene har det med at se Henry smutte for 175 mio kr....

Refstrup
24-06-2007, 17:31
Jeg fatter intet af prisen.

Arsenal afslog for 11 måneder siden et bud på 475 mio kr på Henry, hvis kontrakt udløb det følgende år. Henry forlængede med klubben og dvs han idag ikke behøver at sælges billigere af fare for at han skulle smutte gratis osv. Alligevel ryger han for 175 mio kr.

Der er selvfølgelig mange muligheder. Enten er Arsenals økonomiske og sportslige ledelse virkelig dumme, ellers gør man det bare som en gæstus til Henry som har været i klubben i mange år. En anden mulighed er at Eto'o på en eller anden måde er med i handlen, og muligvis kommer til Arsenal.

jeg følte mig røvrendt da Ruud smuttede for 110 mio kr, og jeg vil sku nødig vide hvordan Arsenal fansene har det med at se Henry smutte for 175 mio kr....
Det gjorde jeg også med Beckham, jeg troede det var en joke at han forlod os.

Don Kafai
24-06-2007, 17:36
Det gjorde jeg også med Beckham, jeg troede det var en joke at han forlod os.

Nu mener jeg mere at vi mister en klassespiller for en spotpris. Beckham kostede vist ca 300-400 mio inkl klausulerne, så det var vel fair nok...

snegl
24-06-2007, 19:12
Nu mener jeg mere at vi mister en klassespiller for en spotpris. Beckham kostede vist ca 300-400 mio inkl klausulerne, så det var vel fair nok...

Er du sikker på det var så meget??, eller: Hvad er din kilde? Jeg synes bare der var tale om halvdelen af de beløb der.. Men jeg husker ik så godt

Dines
24-06-2007, 19:14
Ruuds salgpris på 110 millioner var til grin, og jeg tror at Real griner deres røv i laser over det køb de lavede der. Vi har dog haft succes siden han forlod, så meget skuffede er vi nok ikke. Beckham kom vel til at koste ca. 300 millioner, hvilket må var på sin plads, da han dengang var en større klassespiller end i dag.