Se fuld version : Jeres fodboldstil?
Eftersom mange har delte meninger af adskillige spillere, er grunden primært hvilken slags fodbold man kan lide.
Okay, alle kan lide de store stjerner som Ronaldinho, Kaká osv ...
- Men en som Nani vil sikkert ikke mange kunne lide, fordi han ikke er "stor" som de to omtalte, eller en som vores egen Ronaldo i starten.
Hvad for en stil fodbold er du til?
- Den klassiske, hvor alt skal føres efter managerens abc-system?
- Den offensive - Hvor den enkelte offensive har frihed til at spille sit eget spil og det hele går hurtigt og opsigtsvækkende?
- Den kyniske - Italiensk og Chelski-bold?
Osv ...
- Der kan også inddrages taktik, hvis man er så fodboldentusiast. :)
Jeg er selv fan af prangende fodboldoffensiv, hvor den enkelte offensive spiller har frihed til at udrette og fremvise sin store tekniske kunnen, og ikke en folk drenge, som kun kan lægge af og spille den rundt.
- Det hele foregår i højt tempo med lækkerier og primært kan jeg bedst lide det i en 4-3-3 formation, for man kan stille sig en situation med 5 mand offensiv og 5 mand defensiv, hvis nu en kontra skulle mislykkedes eller lignende. Jeg snakker om noget a la lignende Barca anno 2006 fodbold.
Hvad er i til?!
SantasLittleHelper
20-06-2007, 22:12
Engelsk benbrækker fodbold er foretrukket... Jeg elskede at se Keane jagte Vieira over en halv banelængde og knække ham midt over, jeg elsker hver gang Heinze kynisk sparker folk ned midt i feltet, jeg elsker når Vidic header bolden væk/i kassen med umenneskellig styrke og jeg elsker især når Rooney koger over og sviner dommeren til.. Jeg vil se brutale tacklinger, rødglødende temperementer og fightervilje af karakter. Hvis man vil se tøsebold kan man sgu holde med Milan eller Roma...
Jeg holder meget af britisk fodbold. Her tænker jeg ikke nødvendigvis på en masse høje bolde, men derimod på det tempo der ofte er i kampene. Jeg elsker, at spillet veksler frem og tilbage af banen hele tiden, istedet for den afventende italienske stil. En spillertype som jeg elsker, er en spiller som Roy Keane, der gik forrest, tacklede hårdt, var en smule overgearet og ofte var den afgørende faktor for holdets succes.
Martinsen
20-06-2007, 22:15
jeg er meget i tvivl hvad jeg bryder mig mest om... elsker en hård britisk spillestil, men er samtidig meget fascineret af når f.eks. italienske hold på den måde kan spille efter et resultat, og synes det er meget flot de kan gøre det... og så kan jeg selvfølgelig også lide at se en kamp mellem to rigtig offensive hold det er spændende og sjovt at se sådan en kamp... så alt i alt er jeg vel tilhænger af alle facetter i spillet :D
Flax_Generous
20-06-2007, 22:23
Barcelona anno 2006 var exceptionelt i den forstand, at teknikken var sublim og tempoet samtidig var umenneskeligt højt. Spillerne havde en unik forståelse for hinanden og positioner og planlægning blev ofte 'glemt' til fordel for absolut kreativ frihed og udfoldelse. Det fungerede fantastisk og var herligt at se. Det er ærgerligt, at de i denne sæson dalede så ekstremt meget i niveau - særligt tempomæssigt, hvilket betød, at de ikke bare løb modstanderne over ende.
Til gengæld blomstrede Uniteds spil i denne sæson. United spillede noget af det mest hurtige fodbold, jeg har set i meget, meget lang tid. Det er førstegangsberøringer, koordinerede løb og smarte afleveringer. Det ser godt ud og kræver utrolig meget af spillerne. Der er ikke nær så mange korte afleveringer som Barca anno 2006, men til gengæld er det det mest utrolige kontraspil. Hvor mange gange har vi ikke set Ronaldo og Rooney drive bolden fremover banen i fuld løb?
Det er sådan noget fodbold, jeg kan li'. Teknisk flot fodbold er altid sjovt at se, men når tempoet er langsomt så forsvinder intensiteten og energien. Tacklingerne bliver halvhjertede og der bliver for meget boldvarmeri. Dette er tilfældet i nogle spanske klubber og i de fleste portugisiske. Det er fede er, når man kombinerer det høje tempo med smukt spil. Det har Barca gjort, United gør det nu og også andre topklubber kan gøre det (Milan, Chelsea, Real Madrid og Valencia kan alle gøre det på gode dage, mens Arsenal gør det ret ofte).
Det høje tempo medføder ofte også de hårde tacklinger. Jeg bryder mig ikke specielt meget om Roy Keane (jo, jeg elsker ham, men han er ikke min favoritspiller), men en hård, perfekt timet tackling er altid lækkert at se på. Dem har man bare aldrig i ligaer med lavt tempo (Spanien, Portugal, etc.).
United DK
20-06-2007, 22:28
Jeg kan bedst lide måden, som United for det meste spiller på, direkte fodbold, hvor der ikke er alt det der cirkus over det, men hvor det bare handler om, at komme frem mod modstanderens mål. Ronaldo har så taget cirkus med hjemmefra, men så længe det lykkes, så gør det ikke så meget.
Ellers er jeg én af de få, der nyder at se en kamp fra divisionerne i England, hvor man stadig spiller god gammeldags kick and rush. :D
Jeg elsker at se fodbold, når der bliver gået til den med halsbrækkende tacklinger, hvor alle spillerne er tændte og ikke er bange for at sætte en modstander på plads. Desuden må den spillestil gerne blive præget af et par eksotiske driblinger. Ligesom det er i United.
Flax_Generous
20-06-2007, 22:30
Ellers er jeg én af de få, der nyder at se en kamp fra divisionerne i England, hvor man stadig spiller god gammeldags kick and rush. :D
Gaab... Det er jo Liverpool-stilen. ;)
Så hellere spansk fodbold selvom kropskontakt ikke er tilladt.
EDIT: Men værst af alt er sgu italiensk fodbold.
United DK
20-06-2007, 22:38
Gaab... Det er jo Liverpool-stilen. ;)
Ikke helt, for når man spiller kick and rush-fodbold, så er defensiven ikke ligeså vigtig.
Flax_Generous
20-06-2007, 23:00
Ikke helt, for når man spiller kick and rush-fodbold, så er defensiven ikke ligeså vigtig.
Det er sandt nok. Liverpool spiller vel bare kick and ...-fodbold. Der er lidt Underpants Gnomes over det:
Step 1: Kick the ball upfield.
Step 2: ?
Step 3: Goal!
Don Kafai
20-06-2007, 23:22
Jeg ser alt slags fodbold og jeg kan fascineres af alt slags fodbold, lige fra det italienske resultatbold til det brasilianske sambabold. Har ikke nogen rigtig favorit stil, men generelt fodbold er min favoritsport og alle måder at spille fodbold på er accepteret hos mig.
Christensen
21-06-2007, 00:17
Engelsk benbrækker fodbold er foretrukket... Jeg elskede at se Keane jagte Vieira over en halv banelængde og knække ham midt over, jeg elsker hver gang Heinze kynisk sparker folk ned midt i feltet, jeg elsker når Vidic header bolden væk/i kassen med umenneskellig styrke og jeg elsker især når Rooney koger over og sviner dommeren til.. Jeg vil se brutale tacklinger, rødglødende temperementer og fightervilje af karakter. Hvis man vil se tøsebold kan man sgu holde med Milan eller Roma...
Kunne ikke være mere enig.
Keane vs. Viera blev altid en god omgang fodbold, med masser af intensitet og hårde tacklinger, samt små interne kampe. Jeg vil se tacklinger der får mig til at ryge op af stolen og sige "woah" det må have gjort ondt. Sådan skal fodbold være. Og som du siger, så findes der ikke noget bedre, når vi ser vores egen Rooney koge over og overfuse dommeren.
Det er sådan noget fodbold jeg vil se!
Men man kan jo ikke blive andet end imponeret, når man ser sådan et fantastisk hold som Barca 2006 spille en god omgang fodbold, med masser kreativitet og hvor alle spillere virkelig for lov til at udfolde sig, og næsten spille som de har lyst til - det er skam også fantastisk at se på.
Hårdheden og instensitet i engelsk fodbold, er det der gør jeg elsker den så meget. Den spanske byder på flot spil, og vilde mål, men jeg synes at spillerne falder så let hele tiden, og at det kan ødelægge en kamp. Italiensk er det værste. Jeg hader den måde de spiller fodbold på. Jeg vil hellere sidde og se f.eks. Everton - Tottenham end Lazio - Milan.
Hårdheden og instensitet i engelsk fodbold, er det der gør jeg elsker den så meget. Den spanske byder på flot spil, og vilde mål, men jeg synes at spillerne falder så let hele tiden, og at det kan ødelægge en kamp. Italiensk er det værste. Jeg hader den måde de spiller fodbold på. Jeg vil hellere sidde og se f.eks. Everton - Tottenham end Lazio - Milan.
Enig.
Gider ikke se italiensk fodbold. Det er så kedelig og aftalt..
Det fede ved engelsk fodbold er helt klar tempo, intensitet og gnisten. Selv om der måske bliver spillet flottere teknisk fodbold i Spanien, mangler der tempo og intensitet i kampene. Selv om englænderne har spillet en hård kamp 3 dage inden, bliver der altså gået til stålet igen. Det ser man ikke på samme måde andre steder.
Så jeg holder mig mest til engelsk fodbold, men ser gerne en god spansk topkamp med flot teknisk fodbold..
Fodbold skal bare være voldsomt. Alt det der samba-fodbold, synes jeg slet ikke har samme underholdningsværdi og effektivitet, som et par spillere, der tonser efter hver bold og går ind i alt hvad der rører sig.
Smaakage
21-06-2007, 12:30
For mig er det klart at foretrække noget af det United spillede i år. Flot offensivt fodbold, men masser af tempo og gode individuelle præstationer.
Men det der virkelig får mig op af stolen er den gode gammeldags engelske fight, som bl.a. ses via Keane, Smith, Heinze, og Vidic i nyere tid. At se Vidic save spillerne over og Heinze flyve ind i tacklingerne er det der får mig op af stolen.
Kan man kombinere de to ting, som United gjorde i år, så er jeg tændt!
Jeg kan lide flere forskellige spillestile, alt fra Barca' fantastiske pass and move fodbold til den klassiske 4-4-2 (som vi spillede efter i 99, Mange indlæg fra kanterne og mange hovedstødmål)
Kan nu godt se en top-kamp i italien, men pænt kedeligt at se en kamp med et top- og et bundhold... Milan - Inter var en fed kamp i år 4-3
Selvom jeg har svært ved at indrømme det, så er jeg imponeret over den spillestil Arsene Wenger spiller med i Arsenal. Hurtigt og effektivt!
De spiller faktisk underholdende til tider, og vil heller se dem vinde en Chelski og Pool...
På mit hold skal der være plads til alle.
Der skal spilles offensivt fodbold, men i de kampe, hvor vi er presset skal der også kynisme til således at den ene chance man har bliver banket i kassen.
Bakkerne og kanter skal være offensivt indstillet. De skal være hurtige og specielt kanterne skal være utrolig driblestærke.
Mine centrale forsvare skal være Vidic typer. Der skal være kontant afregning, men samtidig skal de også være kloge spillere der ikke oversatser deres taklinger.
Den centrale midtbane på meget gerne bestå af en type alla Scholes eller Pirlo og Keano da han var på toppen. Der skal altså være en spiller der kan åbne forsvaret, men også en spiller der kan lukke vores eget.
Kort sagt skal mit hold være tilnærmelsesvis som i 98/99!
jeg elsker den engelske hårde fodbold.. og jeg elsker når man kan se at der er følelser med i spillet.. altså ikke italiensk tudebold men når rooney, scholes eller nogle af de andre giver dommeren en kæmpe sviner hvis han har været et fjols er det bare kanon.. og så elsker jeg første gangs afleveringer og hurtigt spil.. de bedste mål er efter min mening dem hvor der lige bliver lavet 5-6 hurtige første gangsafleveringer og så ligger den i kassen.. det skal være sådan at man lige efter målet bare tænker hold da kæft hvor kom den bold fra.. smiths mål mod roma er et perfekt eksempel.. verdensklasse op spil.. jeg har dog også stor respekt for dem der kan føre med et enkelt eller 2 mål og så bare overtage boldkontrolen fuldstændig og have bolden 70% af tiden uden af blive presset tilbage eller skabe farlige situationer ved at miste bolden i tide og utide..
Holmegaard
21-06-2007, 18:12
Elsker selvfølgelig engelsk fodbold, hvor ingen kan vide sig sikre også selvom de satte en mand af på egen banehalvdel. Men jeg elsker også fodbold hvor man kan se at ingen bliver sat over holdet, hvor hurtigt pasningsspil fuldstændig destruere modstandernes forsvar, som fx. et af mål fra et af de gamle brasilianske landshold hvor, jeg tror det er 9 mand som rører bolden inden den går i nettet, det er luksus
:juhuuuu: :InLove
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.