PDA

Se fuld version : Michael Carrick

Sider : 1 [2]

Glory Man United
11-09-2010, 07:53
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BF9E570E6%2D407E%2D44BC%2D80 0F%2D4A3110258114%7D&newsid=6652212

Ude i tre uger...

Ja pis...så må vi håbe Anderson og Curly snart er tilbage...

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6369480,00.html

United DK
11-09-2010, 08:45
Curly bliver aldrig klar.

snegl
11-09-2010, 10:04
Ind med Cleverley...... Når nej..

I det mindste er Scholes on fire, og Giggs kan også spille der.

Glory Man United
11-09-2010, 10:10
Ind med Cleverley...... Når nej..

I det mindste er Scholes on fire, og Giggs kan også spille der.

I en 4-4-2 holder det ikke med Giggs på den centrale midtbane. Scholes/Fletcher bliver naturligvis konstellationen, og så er Gibson vel alternativet.....orv gad egentligt godt se, hvad der sker herinde, hvis Gibson, Park og Berbatov var inde på samme tid

schousboe9
11-09-2010, 10:33
Der ville nok være en dæmper på de sure minder, eftersom vi sandsynligvis lige ville have slået Tottenham 2-0 i Carling Cuppen. :)

Bugge
04-01-2011, 22:59
Er jeg den eneste der synes Carrick er fantastisk?
En vanvittig undervurderet spiller og jeg skammer mig over de grimme ting jeg har sagt om ham i ny og næ siden han kom til klubben.

Han trækker i mine øjne fuldstændig tempoet ud af kampen og får bolden kørt rundt i egne rækker da han kommer ind idag. Og det var tiltrængt..

Han er eminent til at ligge dybt i banen, sørge for at vi holder bolden i egne rækker og har et sublimt overblik.
Det er ikke tilfældigt i mine øjne at de fleste af Andersons bedste præstationer i denne sæson har været ved siden af Carrick.

Der skal nok være en del der synes han er blind passager for han er ikke nær så aggressiv i sit spil som Fletcher/Anderson, men jeg synes han er fantastisk. Hvis han hed Xabi Alonso så var der måske flere ikke-United fans der ville rate ham noget mere.

Kofoed
04-01-2011, 23:09
En vanvittig undervurderet spiller og jeg skammer mig over de grimme ting jeg har sagt om ham i ny og næ siden han kom til klubben.

Han trækker i mine øjne fuldstændig tempoet ud af kampen og får bolden kørt rundt i egne rækker da han kommer ind idag. Og det var tiltrængt..

Han er eminent til at ligge dybt i banen, sørge for at vi holder bolden i egne rækker og har et sublimt overblik.
Det er ikke tilfældigt i mine øjne at de fleste af Andersons bedste præstationer i denne sæson har været ved siden af Carrick.

Der skal nok være en del der synes han er blind passager for han er ikke nær så aggressiv i sit spil som Fletcher/Anderson, men jeg synes han er fantastisk. Hvis han hed Xabi Alonso så var der måske flere ikke-United fans der ville rate ham noget mere.

Du er slet ikke den eneste. Han er så usandsynligt vigtig. Han er sammen med forsvaret en af nøglerne til offensiven.
Han kan ikke sætte en eneste fod rigtigt offensivt, men han stopper ALT inde på midten, og er verdensklasse til at trække tempoet ud, og især når han spiller sammen med Anderson er samarbejdet og fordelingen af roller perfekt.

Pils
05-01-2011, 00:13

Jeg er blandt dem som har været meget efter ham over det seneste halvandet års tid. Men jeg synes også at det lige pt virker som om det spillemæssigt er ved, at vendt for ham igen. Fortsætter han den seneste tids gode takter bliver igen en utrolig vigtig spiller for os.

Lorensen
05-01-2011, 07:50
Carrick er en spiller, der altid har en stoet stigene forumkurve fra december/januar og fremad. Saa hvis den tendens fortsaetter ser det helt bestemt lovende ud for resten af saesonen.

Fletcher og Anderson til at rende rundt og sparke modstanderen i knaehaserne, og saa Carrick lige bag som den sidste skanse mellem vores i forvejen uhyggelige forsvar.

Ad..

Buttler
05-01-2011, 07:54
Man kan jo sige at hans forcer også er hans svagheder. Du siger jo netop, at han er god til at trække tempoet ud og hans afleveringer er næsten altid succesfulde. Problemet for mig er, at de fleste af hans afleveringer går bagud i banen og vi spiller i forvejen ikke så hurtigt at det gør noget. I går havde han dog, stillingen og opgaven taget i betragtning, flere gode aktioner fremad - http://www.guardian.co.uk/football/chalkboards/96UzCceEm1c0D7303E3o

Jeg kan godt lide hans spillestil, men jeg tror virkelig det afhænger meget mere af hans rolle end hans medspiller. Han fungerer bedst som en spiller med fokus på bolderobringer og possesion.

Man kan sige meget om Carrick, men han er en væsentlig del af 1. holds truppen. Min favorit midtbane hedder Fletcher - Scholes, med Anderson som Scholes' backup og Carrick som Fletcher backup.

Clemme
05-01-2011, 08:14
Min favorit midtbane hedder Fletcher - Scholes, med Anderson som Scholes' backup og Carrick som Fletcher backup.

Fletcher og Scholes (på trods af alderen) hører vel også til de bedste der findes.

Daniel
05-01-2011, 14:17
Der er mange muligheder for at sammensætte en slagkraftig midtbane, med de spillere vi har til rådighed, men personligt synes jeg næsten at Carrick og Anderson supplerer hinanden bedst, hvilket vi også har set flere prøver på igennem den seneste måned. Carrick som den mest defensive der lukker ned og dækker rummende mellem forsvar og midtbane defensivt, og fordeler spillet dybt i banen når vi har bolden. Anderson er mere box til box-spilleren der spurter over alt på banen, modtager bolden, sætter fart i spillet og tager dybdeløb. Til denne rolle har Anderson naturligvis stadig en del mangler som manglede mål og alt for mange dårlige afleveringer.

Parkohargo
05-01-2011, 15:41
Carrick har løftet hans spil gevaldigt i forhold til sidste sæson, hvor jeg synes det var en noget lang slap affære hele vejen igennem.

Ser ud til han har genfundet formen, og har spillet fortrinligt sammen med især Anderson på det seneste.

MOHoegsted
05-01-2011, 16:09
Men stadigvæk lidt trist han ikke er på det han var engang, altså han var god til det fremadrettet. - Men utrolig vigtig spiller, kunne se giftigt ud hvis Paul S. bare var en del yngre i en 4-3-3:

Lindegaard/PIG/Amos/nyt køb?
Rafael - Rio - Vidic - Evra
Carrick - Anderson
Valencia - Scholes - Nani
Rooney/Chicharito/Berbatov

RAppel
26-02-2011, 10:43
Lidt Carrick stats fra Twitter. Det ser jo godt ud :)

Michael Carrick has attempted 847 passes in the epl for mufc this season, and completed 736 of them, for a pass completion rate of 86.9%

Hvor mange af hans afleveringer der er til siden eller bagud vides ikke. Det er nok 98%.

In Michael Carrick's 13 epl starts this year, mufc have conceded 8 goals. Of the 13 games he didn't start, we've conceded 15 goals.

So when Carrick starts in the league, mufc have conceded 0.62 goals per game, and when he doesn't, 1.15. MC starts - goals conceded halve.

GET IN!

Michael Carrick has the most amount of interceptions for a midfielder in the epl.

In 4 out of his 5 Champions League group stage starts this season Carrick covered more distance than any other mufc player

morten k
26-02-2011, 11:05
Ser fint ud på papiret.

Men målstatistikken er forholdsvis meningsløs med mindre man også foretager en vurdering af modstanderen i de kampe.

Stente
26-02-2011, 12:16
Jeg er faktisk ret overrasket over den med distance dækket..

Jeg har altid haft den opfattelse at han ikke havde behov for at løbe så meget, fordi han var enormt god til at forudse spillet og derigennem bryde det..
Men man skal selvfølgelig også bevæge sig for at komme hen og "lukke" hullerne..

I lyset af det faktum kunne det være sjovt at se noget statistik på, hvor hurtigt han i gennemsnit bevæger sig i forhold til andre..

Dines
26-02-2011, 12:22
Et bindeled på holdet. Selvom Carrick måske er den mindst fremtrædende midtbanespiller, vi har, så er han med at til at binde holdet sammen, og give frihed til de andre spillere. Savner dog, at han prøver lidt mere, for han kan sagtens. I hans første år, var han ikke bange for at skyde, og det bar ofte frugt. I år har han ikke lavet en kasse, i 2006/2007 lavede han 6-7 mål, så vidt jeg husker.

NtotheT
26-02-2011, 12:37
RAppels post med Carricks stats er ikke nye nyheder for os. En af Carricks spidskompetencer er hans placeringsevne i forhold til modstanderens boldholder og derved lukke hans muligheder af. Derfor Carrick er god i en 4-3-3 med en anden en, der også skal stå for det defensive.

Problemet med Carrick i dag og Carrick 06-08 er, at Carrick i dag nærmest får spasmeanfald, hvis han vover at spille bolden fremad. Alt hans boldskubberi fra side til side og ned og ned (ny Nik og Jay-sang), er ikke altid så velset, når man spiller i United. Det må han gerne genindføre igen med sit offensive spil også.

Daniel
26-02-2011, 14:05
Ja det er bemærkelsesværdigt, hvordan Carricks offensive kvaliteter nærmest er fuldstændig forsvundet. I hans første par år i klubben var han ikke bange for at skyde på mål og slå nogle lidt risikable afleveringer, men nu er det som om han slet ikke tør at tage ansvar offensivt og i stedet bare triller bolden til den nærmeste mand.

Defensivt er han dog bestemt vores dygtige midtbanespiller. Han er egentlig ikke specielt fysisk stærk eller hård i sin spillestil, men forudseende og fremragende til at lukke hullerne mellem midtbanen og forsvaret, noget som naturligvis har vist sig at være meget vigtigt for vores forsvar.

Christensen
03-03-2011, 17:17
Carrick underskriver ny kontrakt. (http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_6792867,00.html)

shrug
03-03-2011, 17:25
Oh why...

tjarligdrengen
03-03-2011, 18:57
Oh why...

uddyb venligst..

BANDINO
03-03-2011, 20:44
Hmmm, havde nu set at der kom nyt blod på midtbanen, gerne en spiller med noget mere teknik.. Men Carrick er vel ikke slem som marginal spiller?

Don Kafai
03-03-2011, 21:05
Når Carrick er på sit bedste er han en gave til Uniteds hold, men på sit værste er han noget af det mest uudholdelige at se på. Hans gennemsnitlige niveau har desværre ligget for tæt på sidstnævnte de seneste sæsoner, og medmindre han finder sin 2. ungdom, så tror jeg ikke de kommende sæsoner bliver meget anderledes.

Han kan dog være vigtig at have i truppen ift. vores nye signings de næste 2 transfervinduer, så forlængelsen er fin nok, medmindre det betyder Fergie ikke henter en spiller til sommer.

Ulrik Vida Vinther
03-03-2011, 22:14
For mig er Carrick intet andet end en bolderobrer, og i boldbesiddelse højest en boldflytter. Han tiltaler mig simpelthen ikke som fodboldspiller, hans boldomgang er i mine øjne langt fra god nok. Det ærgrer mig, at vi forlænger med ham. Men forhåbentlig gør han mine ord til skamme.

Daniel
03-03-2011, 22:29
Jeg kan egentligt godt lide Carrick, selvom han ikke har vist sit gamle niveau de seneste par sæsoner i klubben. Dog er jeg lidt bekymret, da det umiddelbart ligner, at vi beholder de fleste af vores midtbanespillere fra denne sæson. Jeg mener i høj grad at vi har brug for fornyelse centralt på midtbanen med i hvert fald én mand pånær alsidige Cleverley der forhåbenligt også kommer tilbage, men det ser ud som om Ferguson forsøger at holde på det meste af den nuværende midtbane, hvilket selvfølgelig ikke ligefrem giver plads til nye folk. Carrick, Fletcher og Anderson bliver vel sammen med Cleverley, ligesom Ferguson nu også forsøger at forlænge med Scholes og det er bestemt ikke fordi jeg ikke ønsker at Scholes forlænger, jeg føler bare efterhånden ikke der er plads til nye spillere, heller ikke selvom Hargreaves og måske Gibson skulle skifte.

Bugge
03-03-2011, 22:47
Jeg synes folk undervurderer på det kraftigste hvor meget Carrick betød for vores succes i 06/07 og 07/08. Ham og Scholes på den centrale var exceptionelt gode.

Om jeg begriber hvordan Fletcher er blevet en publikumsfavorit, mens Carrick stadigvæk er omgærdet af en million spørgsmålstegn og bliver stemplet som en boldskubber.

Carrick har spillet en sløj sæson, men det har stort set samtlige midtbanespillere. Selv Scholes hvis man ser bort fra de første par måneder. Han er selvfølgelig undskyldt fordi han er gammel og slidt (og en fucking legende, I might add).

Smid Season Review fra 06 eller 07 på DVD'en og se en klassespiller i aktion. Dengang turde han sgu godt smide bolden fremad.

Runaldo
07-03-2011, 06:37
Jeg forstår ikke at denne mand kan få ny kontrakt, når ofte er så ineffektiv på midten. Kampen mod Liverpool viser netop hvor dårlig han er blevet efter 2008-sæsonen. Ikke en eneste gang gik han op og udfordrede, ikke en eneste gang pressede han frem eller løb med på kontra.

Michael Carrick, er symbolet på ineffektivitet i Manchester United.

United DK
07-03-2011, 07:05
Hvornår har Carrick udfordret, presset frem og løbet kontra for os på udebane? På udebane har han altid "bare" været en stopklods for modstanderen (og nogengange os selv). Vurderet på i går kan man også undre sig over, hvorfor Giggs ikke stopper til sommer, for han var heller ikke meget værd, bl.a. med nogle elendige dødbolde.

Jeg synes Carrick har været god som stopklods for modstanderen på det seneste, men han mangler stadig at lave de der afleveringer der skaber chancer, som han før har været god til. Jeg forstår udemærket, hvorfor han har fået forlænget, skulle vi både sælge ham, Gibson og måske risikere at Scholes stopper, og så kan vi hente 2-3 nye ind? Den går jo heller ikke, og vores succes bygger meget på kontinuitet.

Barker
07-03-2011, 10:18
Synes vi skal være glade for Carrick i år... Han er en god balance spiller mellem midtbane og forsvaret... Problemet er jo dem der rent faktisk kan noget offensivt ikke slår til ofte nok... Vores bund niveau på midtbanen (offensivt - Scholes, Anderson, Gibson) er for lavt....

Men mener nu stadig Carrick er en rigtig værdifuld spiller - men en offensiv haj bliver han aldrig :)

Runaldo
28-05-2011, 22:15
Nu er det nok. Nu vil jeg fucking have en uddetaljeret forklaring af hvorfor Michael Carrick fik ny kontrakt. Han har lige siden sine 2 første år været en skændsel i trøjen, han var en skændsel i 2009 og har udover et par enkelte gode præstationer i vinters og foråret, ikke spillet særlig godt iår. Han var en skændsel mod City og iaften var han nok den dårligste spiller vi havde i truppen.

Ved halvleg havde denne spiller som hæver £70.000 om ugen på sin bankkonto 26 'completed passes' og var hovedperson i opspillet til 1-0 målet, hvor han med sin opgivende attitude ikke når en kort spilning for fødderne af ham og fremfor at løbe med i defensiven (SOM JO EGENTLIG ER HANS JOB) bliver han stående på midten og lunter derefter sløvt tilbage, 3sekunder før mål - Fantastisk spiller, wow!

Vi sad nok 10mand på Ryan's i Odense og råbte efter Anderson, Fletcher, Scholes eller whofuckingever, der kunne gøre bedre end denne ubeskribeligt dårlige spiller. Og hvad fanden laver Fergie? Han tøver jo som en gammel kælling med at lave indskiftninger, når det er tydeligt for ALLE at se vi bliver OUTPLAYED. Og det sker jo altid i de store kampe, når det går skidt, så tøver han.

Park, som skal forestille sig at være vores 'ball chaser' (undskyld for gay-reference), får intet at arbejde med fra hverken Carrick eller Giggs. Sidstenævnte havde dog en minimal præstation iaftes, men intet der er nok til at han fortjener at blive i startopstillingen.

Ikke at jeg 100% havde forventet at vi ville vinde kampen iaftes, men havde dog forventet at vi ville møde op med en midtbane der kunne bearbejde Barcelona - en midtbane der ville arbejde og ikke virke opgivende...

Ærlig snak, da jeg så ham i startopstillingen smed jeg 100kr på en 3-1 til Barcelona for der havde jeg forventet et tab.

Har vi ~£160m klar, skal Carrick først ud.

Kranse
28-05-2011, 22:37
Nu vil jeg ikke skrive du er til grin Runaldo, men jeg kan sgu godt tillade mig og skrive dit indlæg er til grin!

Nej, Carrick var ikke god i dag. Men det var Valencia, Park, Rio, Evra, til dels Giggs, Hernandez, Fabio, VDS, Rio og Vidic sgu heller ikke i dag! Den eneste der spillede til deres evne var Rooney!

Det er fint nok at nogle mennesker har brug for en syndebuk, men hvorfor ikke bare anerkende Barcas sejr i stedet for at hænge en mand ud? Det er sgu sjovt som nogle mennesker har et behov for at finde en syndebuk.

Carrick har været stabil hele sæsonen, og har været klasser over Fletcher - som jeg god godt ved har haft en svær sæson. Anderson er mega svingende, omend der er ikke er nogen tvivl om han bliver kæmpe stor for os. Hvorfor han har fortjent en ny kontrakt? Fordi han vinder så sindsygt mange nærkampe for os og fordeler boldene kanon. Kan du huske kampene mod Chelsea?

Kan virkelig ikke se at Carrick har en opgivende attitude? Hvor ser du det?

Så fordi i sidder 10 mand på Ryans og råber, så har i ret? Jeg vil dog give dig ret i, at vi skulle have haft en mand ind mere centralt og Fergie reagerede simpelthen for langsomt, men om det skulle være Carrick eller en anden kunne sgu være det samme.

Anderson8
28-05-2011, 22:39
Nu er det nok. Nu vil jeg fucking have en uddetaljeret forklaring af hvorfor Michael Carrick fik ny kontrakt. Han har lige siden sine 2 første år været en skændsel i trøjen, han var en skændsel i 2009 og har udover et par enkelte gode præstationer i vinters og foråret, ikke spillet særlig godt iår. Han var en skændsel mod City og iaften var han nok den dårligste spiller vi havde i truppen.

Ved halvleg havde denne spiller som hæver £70.000 om ugen på sin bankkonto 26 'completed passes' og var hovedperson i opspillet til 1-0 målet, hvor han med sin opgivende attitude ikke når en kort spilning for fødderne af ham og fremfor at løbe med i defensiven (SOM JO EGENTLIG ER HANS JOB) bliver han stående på midten og lunter derefter sløvt tilbage, 3sekunder før mål - Fantastisk spiller, wow!

Vi sad nok 10mand på Ryan's i Odense og råbte efter Anderson, Fletcher, Scholes eller whofuckingever, der kunne gøre bedre end denne ubeskribeligt dårlige spiller. Og hvad fanden laver Fergie? Han tøver jo som en gammel kælling med at lave indskiftninger, når det er tydeligt for ALLE at se vi bliver OUTPLAYED. Og det sker jo altid i de store kampe, når det går skidt, så tøver han.

Park, som skal forestille sig at være vores 'ball chaser' (undskyld for gay-reference), får intet at arbejde med fra hverken Carrick eller Giggs. Sidstenævnte havde dog en minimal præstation iaftes, men intet der er nok til at han fortjener at blive i startopstillingen.

Ikke at jeg 100% havde forventet at vi ville vinde kampen iaftes, men havde dog forventet at vi ville møde op med en midtbane der kunne bearbejde Barcelona - en midtbane der ville arbejde og ikke virke opgivende...

Ærlig snak, da jeg så ham i startopstillingen smed jeg 100kr på en 3-1 til Barcelona for der havde jeg forventet et tab.

Ja, Carrick spillede skidt. Ja, vores midtbane blev udspillet. Ja, vi tabte. Barcelona er simpelthen for gode. Xavi, Iniesta, Messi osv. Det er umuligt at stoppe over en kamp.

Men at du går fuldstændig amok over SAF, og kalder ham en gammel kælling - der går du over stregen. Det er simpelthen for respektløst, og kan ikke tage det seriøst. Du burde seriøst skamme dig.

Don Kafai
28-05-2011, 23:41

Hvad du siger om Ferguson lader jeg skuffelsen over aftenens indsats komme dig til gode. Det er latterligt, og jeg håber du erkender i morgen at det er helt håbløst at kalde den største mand i klubbens historie for en kælling.

Hvad du siger om Carrick hænger slet ikke sammen med det han kan. Det ville svare til at forvente Hernandez deltager i det opbyggende spil. Se nu hvad de er gode til. Det er mærkeligt at klandre Carrick for ikke at have nok completed passes, når vi havde bolden 28% af tiden. Vær nu realistisk fremfor altid at skulle finde en syndebuk.

Vores midtbane skal forstærkes, uden tvivl, men Michael Carrick har sin berettigelse på vores hold. At sige han ikke har spillet en god kamp i to år er også løgn. Han har haft mange glimrende kampe i foråret, og imo er han en af vigtigste grunde til vi overhovedet stod i en CL-finale (Chelsea og Schalke).

United-forever
28-05-2011, 23:50
Anderson8, Kranse og Don Kafai siger det egentlig meget godt. Udover det, er det måske ikke så mærkeligt at Carrick indimellem kommer til at se skidt ud, når han konstant skal jagte rundt i små trekanter efter nogle Barca-spillere, der er ualmindeligt svære at fange .. Så er det klart, at manden indimellem løber tør for luft ... Hver eneste gang vi mistede bolden på en mislykket lang aflevering op mod Hernandez kunne Carrick jo stort set være sikker på at løbe frem og tilbage mellem Messi, Iniesta og Xavi de næste fem minutter .. I længden er der ikke noget at sige til, at det tager på kræfterne ..

K and the big B
29-05-2011, 00:03
I princippet er kritikken af den centrale midtbane okay, og derfor også Carrick. Men at udstille ham alene er ikke okay, da Giggs og ham kommer til og se utrolig dumme ud flere gange. Flere gange så man hvordan Valencia og Park var inde og dække af inde bag dem. Selvfølgelig skal vores kanter hjælpe den centrale midtbane, men det er ikke deres job og skal ligge mellem dem og forsvaret.

Men igen, den kan skydes videre til midtforsvaret, som flere gange ser passive ud med presset på den Barca spiller som modtager bolden mellem de to kæder.

Bugge
29-05-2011, 01:26
Udover Rooney er der vel stort set ingen der gjorde en specielt god figur.

Så hvorfor er det lige Carrick der skal høvles ned?

Og hvad skal Fergie gøre anderledes? Uanset hvem han skifter ind så ville vi få høvl. Skulle Anderson eller Fletcher kunne dæmme op for Barca? No fucking way.

Runaldo
29-05-2011, 08:05
Udover Rooney er der vel stort set ingen der gjorde en specielt god figur.

Så hvorfor er det lige Carrick der skal høvles ned?

Og hvad skal Fergie gøre anderledes? Uanset hvem han skifter ind så ville vi få høvl. Skulle Anderson eller Fletcher kunne dæmme op for Barca? No fucking way.

Jeg prøver bare at åbne op for at man også gerne må kritisere når det er åbenlyst, for åbenlyst var det at Ferguson havde valgt de 2 forkerte til at sidde på midtbanetronen. Jeg kan seriøst ikke se hvorfor at man vælger at sammensætte en løbevillig spiller som Park med en som Carrick, der stortset ikke gider bevæge sig. Og endnu mere, han er jo defensiv midtbane, men jeg så intet der lignede sådan en spiller igår.

Ved halvleg skulle vi have haft Nani ind samt en til at erstatte Carrick/Giggs for det fungerede ikke. Og Ferguson tøver altid i de store kampe med indskiftningerne, han venter altid til der kun er 18minutter tilbage af den ordinære spilletid med at lave indskiftningerne. Skal man nå at kunne rette op, skal de indskiftede fandme have mere end 18minutter.

Kigger man siden 2008, synes jeg ikke Carrick har spillet sin løn værdigt. Han har droppet så meget i form og udover de få gode præstationer mod Chelsea & Schalke (som heller ikke engang kan nå Barcelona til sokkeholderne), kan man ikke sige at han har været vores bedste spiller på midten, selvom mange gerne vil give ham denne titel.

Barcelona, var jo heller ikke langt bedre end de var mod Real Madrid, United var bare alt for ineffektive efter de første 13minutter og lod til at hellere sidde på baghjul end noget andet. Og det skinnede så meget igennem på midten. Skal man hæve £70.000/ugen skal man fandme også kunne søge bolden eller lave de 'interceptions' der skal til. Jeg sidder ikke og siger at det havde været bedre med nogle andre, men når det ikke virker, må man skulle være mand nok til at råbe op og sige 'Det her fungerer ikke, der skal noget andet til, vi er ikke gode nok', og det er så ligemeget om man er spiller eller manager.

Jeg havde aldrig forventet vi havde domineret dem på midten, men havde da forventet at vi havde lidt kampgejst, og at som andre nævner, Valencia & Park ikke skal ind og dække af fordi at Carrick/Giggs ikke kan finde ud af det selv.

Jev
29-05-2011, 09:40
Carrick har indiskutabelt været vores bedste midtbanespiller set over hele sæsonen. Han holdt et pænt, stabilt niveau i efteråret (hvilket var mere end man kunne sige om nogen af vores andre midtbanespillere) og havde så et formdyk om vinteren, men her i foråret har han været intet mindre end fremragende med Champions League-kampene mod Chelsea og Schalke 04 som højdepunkter, og hvis man ikke kan anerkende det, så er det, fordi man er forudindtaget.

Det er der desværre mange, der er omkring Michael Carrick. Fordi han er en lidt anonym spiller, der i ro og mag passer sit arbejde uden det store ståhej. Du misforstår hans rolle i defensiven, som ikke er at tonse rundt og jagte bolden, men at agere skærm foran forsvaret og forsøge at bryde afleveringer. Det gjorde han ikke godt i går, i det hele taget var vores (største) problem, at Barca-spillerne alt for ofte fik lov til at løbe med bolden gennem midten, men Giggs var da bestemt ikke bedre på det punkt. En løbestærk spiller som Fletcher havde nok gjort livet lidt lettere for Carrick, men overordnet set må vi bare erkende, at vi ikke er lige så gode som Barcelona. Så enkelt er det egentlig. Det er ikke Michael Carricks skyld.

Bugge
29-05-2011, 10:27
Det er der desværre mange, der er omkring Michael Carrick. Fordi han er en lidt anonym spiller, der i ro og mag passer sit arbejde uden det store ståhej.

Nemlig.

Hvis Carrick spillede i en 3-mands midtbane med Xavi og Iniesta så ville folk komme i bukserne over ham og ønske ham til United.
Lad Carrick og Busquets bytte plads i én sæson og Carrick ville blive hyldet som et defensivt geni og Busquets ville dele vandene præcis som Carrick gør lige nu.

Dermed ikke sagt, at vi ikke mangler forstærkning til midtbanen. Carricks bedste makker på midtbanen er en 38-årig Ryan Giggs. Det siger en del om hvad vi ellers har at arbejde med. Og det skal ikke forstås som en kritik af Sir Giggs.

NtotheT
29-05-2011, 11:28
@ Runaldo.

Det er jo forhelvede ikk Carricks skyld. Problemet består i samarbejdet mellem Giggs og Carrick, hvor førstnævnte var direkte anonym og forfærdelig i går. Han bidrag hverken med sin erfaring, kølighed eller eminente boldomgang til holdet.

Desuden var Giggs helt væk i defensiven, hvilket ofte gjorde, at Carrick stod tilbage med alt skraldet, og på den måde kommer man meget nem til at se dum og elendig ud. Og det hjælper ikke ligefrem, at det er Xavi og Iniesta, som er modstanderen på midten.

C.TeveZ
29-05-2011, 12:15
Nemlig.

Hvis Carrick spillede i en 3-mands midtbane med Xavi og Iniesta så ville folk komme i bukserne over ham og ønske ham til United.
Lad Carrick og Busquets bytte plads i én sæson og Carrick ville blive hyldet som et defensivt geni og Busquets ville dele vandene præcis som Carrick gør lige nu.

Dermed ikke sagt, at vi ikke mangler forstærkning til midtbanen. Carricks bedste makker på midtbanen er en 38-årig Ryan Giggs. Det siger en del om hvad vi ellers har at arbejde med. Og det skal ikke forstås som en kritik af Sir Giggs.

Jeg er enig i at Carrick ikke skal bære hele skylden for nederlaget, Carrick har desværre været den mest stabile defensive midtbanespiller - hvilket igen siger noget om vores bænk og/eller SAF valg. Jeg havde personligt gerne set en 3 mands central midtbane med Carrick - Anderson - Fletcher.

Skylden skal ikke alene lægges på Carricks skulder, da Giggs var generelt rædselsfuld ringe og ikke gjorde megen nytte, udover en assist. Men generelt mener jeg om Carrick at han ikke burde høre hjemme som naturlig første valg på midtbanen, laver indimellem skandaløse fejl og utrolig dårlig i vores offensiv, men igen - bænken hæmmer os, når vi har en ustabil Anderson, Fletcher ude af form og Giggs/Scholes i pensionsalderen.

MOHoegsted
29-05-2011, 12:24
Fergie måtte vælge mellem at lade Fletcher eller Giggs starte ved siden af Carrick, havde han nu valgt Fletcher havde vi heller ikke meget offensivt at byde på.

Daniel
29-05-2011, 12:56
Uanset hvem vi havde stillet op med på midtbanen, var vi højst sandsynligt løbet ind i et nederlag. Dette skyldes, at Barcelona ganske simpelt er verdens bedste hold. Hvilke defensive spillere har Xavi, Iniesta og Messi ikke fået til at ligne klovner? Hvem præcis skal vi have ind i stedet for Carrick, der som enlig defensiv midtbanespiller kan stoppe dem? Barcelona kan slås, det er set før, men det kræver altså bare, at mere eller mindre alt går op i en højere enhed. At vi rammer dagen, har marginalerne og alt mere eller mindre lykkes. Det gjorde det ikke igår og så er Barcelona altså en klasse over os, og alle andre hold for den sags skyld.

MU1969
29-05-2011, 13:16
Vi må bare konstatere Uniteds midtbane ikke er god nok til at komme helt til tops. Carricks form har været for nedadgående, Giggs har helt ved siden af sig selv og der kom intet fra fløjene. Desværre var det kun de første 10 min spillet kørte for United, og desværre har United ikke spillerne til at fortsætte med det spil i en hel kamp. Der må nye kræfter til på midtbanen. Og Carrick er en af dem, som må ud på bænken.

Donnichlas
29-05-2011, 14:02
Jeg syntes det er hylende grinagtigt at folk vil have carrick på bænken pga. en dårlig kamp.
Han har været rigtig god de sidste par måneder, og så spiller han som den eneste regulær midtbanespiller i en kamp mod et hold af barcelonas kaliber. Park er en arbejdshest uden lige, men han er jo ikke central midtbanespiller, det kan man se på hans løb konstant, giggs er fantastisk i det offensive, når vi kan få lov at dikterer en smule.
Carrick stod med lorten. Alle vidste jo at holdet stod eller faldt med carrick, Jeg håber at han vil være 1 af 2-3 midtbane folk som skal spille fast i næste sæson.

Jeg sagde det før kampen, og sagde det efter. Spillede Carrick en brandkamp hvor han bare satte fødderne rigtigt, ja så ville vi vinde den kamp. Gjorder han ikke ville vi tabe.
Jeg klandre ikke den mand noget som helst, Nærmere ferguson som satte en byrde på Carrick som vi måske alle sammen godt vidste han ikke ville kunne klare i 90 min.

Hald
29-05-2011, 14:58
Carrick har bare ikke klassen til at ligge på Uniteds midtbane i en Champions League finale ! Derfor bør der virkelig hentes en stærk spiller til midtbane. Han er bare alt alt for anonym og til tider fyldt med fejl. Og der er for langt imellem hans gode dage. I store kampe som en finale mod verdens bedste hold, falder han bare helt igennem. Problemet er bare hvor man finder en erstatning med tilsvarende defensive kvaliteter.

United-forever
29-05-2011, 17:17
Carrick har bare ikke klassen til at ligge på Uniteds midtbane i en Champions League finale ! Derfor bør der virkelig hentes en stærk spiller til midtbane. Han er bare alt alt for anonym og til tider fyldt med fejl. Og der er for langt imellem hans gode dage. I store kampe som en finale mod verdens bedste hold, falder han bare helt igennem. Problemet er bare hvor man finder en erstatning med tilsvarende defensive kvaliteter.

Du siger det jo selv, hvis Carrick havde de rigtige partnere på midtbanen ville han helt sikkert være god nok til Uniteds midtbane i en Champions League finale. Jeg kan simpelthen ikke se hvem jeg hellere ville have i hans rolle ...

Beck
29-05-2011, 18:18
Du siger det jo selv, hvis Carrick havde de rigtige partnere på midtbanen ville han helt sikkert være god nok til Uniteds midtbane i en Champions League finale. Jeg kan simpelthen ikke se hvem jeg hellere ville have i hans rolle ...

Michael Essien punktum.

Hald
29-05-2011, 19:58

1 Michael Essien
2: Bastian Schweinsteiger
3: Daniel De Rossi
4: Lassana Diarra
5: Nuri Sahin

- 5 spillere der efter min mening kunne erstatte Carrick som defensiv midtbane mand. Ikke sagt at de er bedre. Eller jo på en måde, men efter min mening har de ihvertfald samme evner som Carrick. Men han har nu heller aldrig rigtigt sagt mig noget. Efter min mening er han 2 fantastiske mål mod Roma og 100 dårlige kampe og fejlafleveringer. Hårdt sagt, men ville ikke græde snot hvis han bliver solgt !

nielzon21
29-05-2011, 20:06
[/U][/B]

1 Michael Essien

- 5 spillere der efter min mening kunne erstatte Carrick som defensiv midtbane mand. Ikke sagt at de er bedre. Eller jo på en måde, men efter min mening har de ihvertfald samme evner som Carrick. Men han har nu heller aldrig rigtigt sagt mig noget. Efter min mening er han 2 fantastiske mål mod Roma og 100 dårlige kampe og fejlafleveringer. Hårdt sagt, men ville ikke græde snot hvis han bliver solgt !

Jeg tror han ville gavne på Uniteds defensive midtbane... han har spillet i PrL før og kender ligaen og gamet ud og ind...

United-forever
29-05-2011, 20:10
[/U][/B]

1 Michael Essien

Hvis de kun har de samme evner som Carrick hvorfor så gå ud og smide penge efter dem?
Derudover er jeg måske også forudindtaget af, at jeg godt kan lide at vi da i det mindste har lidt engelsk blod i truppen ..

United-forever
29-05-2011, 20:11
Michael Essien punktum.

Han skifter nok ikke til United frivilligt. Punktum.

Bugge
14-01-2012, 21:48
Indtil videre min personlige Sir Matt Busby Player of the Year. Let the mocking begin...

Det er måske ikke ligefrem fordi vi drukner i spillere der spiller deres livs sæson i år, men jeg synes det er decideret grotesk hvordan der stadigvæk kan være United fans der ikke kan se hvor højt et niveau han spiller på og hvordan han er alle vegne på banen.

Dermed ikke sagt, at den centrale midtbane ikke skal forstærkes. Men det skal satme ikke være på bekostning af vores bedste midtbanespiller.

Bugge
15-01-2012, 00:10
Jeg cremede lidt i buksen da Carrick sendte den her afsted:

http://www.abload.de/img/carrick3c42o.gif

Benzet
15-01-2012, 00:38
Carricks form den seneste tid, med undtagelse af Citykampen, er noget af det bedste, jeg har set fra hans side. Han har ikke "bare" været boldskubber, men nærmest boks til boks midtbanemand. Jeg har aldrig brudt mig meget om hans spillestil eller niveau, men jeg er ganske imponeret i tiden, og jeg håber bare, at formen varer ved.

PatriceEvra3
15-01-2012, 00:46
Jeg synes Carrick var fremragende i de to første sæsoner, og jeg synes også han var alle pengene værd. Det er trods alt værd at huske på at han var fast mand i double sæsonen. Så havde han en dårlig sæson, det år Chelsea blev mestre og i sidste sæson var han vel kun god i anden halvdel. I denne her sæson har han dog været fremragende, og blandt vores 3 bedste.

Alt i alt synes jeg han har været et godt køb, jeg synes stadig det er grotesk at der nogle der betragter ham som et halv dårligt køb. Men jeg synes generelt det er svært at finde ud af hvad søren der er galt på vores midtbane. Individuelt er spillere som Carrick, Anderson og Fletcher gode spillere, men alligevel mangler vi både kreativitet og en der kan dominere midtbanen, når vi møder Newcastle på udebane. Selvom alle kan se der er store mangler, så synes jeg det er svært at pege præcist på hvad problemet er.

Bugge
15-01-2012, 01:59
Selvom alle kan se der er store mangler, så synes jeg det er svært at pege præcist på hvad problemet er.

Ja, jeg kan heller ikke helt præcis sætte en finger på hvad der er galt.

Men jeg synes at det er lidt ærgerligt at vi er gået helt væk fra at spille med 3 mand på midten i de "store" kampe. Vi har svært ved at styre kampene når holdet er Newcastle eller bedre.

Tevez
15-01-2012, 02:02
Jeg synes Carrick var fremragende i de to første sæsoner, og jeg synes også han var alle pengene værd. Det er trods alt værd at huske på at han var fast mand i double sæsonen. Så havde han en dårlig sæson, det år Chelsea blev mestre og i sidste sæson var han vel kun god i anden halvdel. I denne her sæson har han dog været fremragende, og blandt vores 3 bedste.

Alt i alt synes jeg han har været et godt køb, jeg synes stadig det er grotesk at der nogle der betragter ham som et halv dårligt køb. Men jeg synes generelt det er svært at finde ud af hvad søren der er galt på vores midtbane. Individuelt er spillere som Carrick, Anderson og Fletcher gode spillere, men alligevel mangler vi både kreativitet og en der kan dominere midtbanen, når vi møder Newcastle på udebane. Selvom alle kan se der er store mangler, så synes jeg det er svært at pege præcist på hvad problemet er.

Enig i at Carrick har været fremragende og et fantastisk køb på trods af hans formdyk der var forfærdeligt, men det har vi jo også set fra mange andre. (Scholes, Giggs, Rooney, Nani osv)

Jeg har ligesom dig svært ved at se hvordan problemet skal løses på midten. Måske det hele løser sig når Cleverley kommer tilbage og kan spille sammen med Carrick? Jeg tror det ville være en fantastisk kombination på den centrale

morten8832
15-01-2012, 02:46
Med hensyn til midtbaneproblemet, glæder jeg mig bare til at få Cleverly tilbage. Den kreativitet og fine pasningsevne, som Anderson og Cleverly kreerede i de første kampe i denne sæson var fremragende.

Carrick er en fantastisk pasningspiller, men synes vi mangler noget speed på midten, og jeg tror lidt det er problemet på midten. Hvis man sammenligner kampene nu her ift. starten af sæsonen, hvor Cleverly spillede, fornemmer man hvor meget hans speed har indflydelse på Uniteds direkte pasnignspil samt kontrafaser. Carrick er god til at spille bolden rundt, men vi mangler speed.

Samme problem synes jeg vi havde i Champions League finalen, hvor vi ganske enkelt var for langsomme på midten imod de hurtige midtbanefolk i Barca (Xavi, Iniesta (og Messi)). Barca var klart bedre i alle forcer i spillet, men specielt midtbanen haltede, og der synes jeg klart det var manglen på speed i maskinrummet.

Krede
15-01-2012, 09:30
Der er absolut intet galt med Carrick. Han har været en af vores bedste spillere set over de sidste 5 år. Vi købt ham sommeren 2006 og har vundet 4 ud af 5 mulige mesterskaber og vundet en Champions League samt været i yderligere to finaler. Det kan vi blandt andet takke Carrick. Manden er jo ufattelig undervurderet.

Jeg læste en udtagelse fra Xabi Alonso omkring Carrick, hvor han siger, at hvis Carrick havde været spanier, så ville hans land havde sat meget mere pris på hans kvaliteter.

Vi mangler ikke en skraldemand. Carrick er en af ligaens bedste defensive spillere. Det vi mangler er en makker til Carrick. Scholes har været en perfekt makker. Anderson har til tider spillet nogle fremragende kampe med Carrick, men ikke mere end det. Jeg håber Cleverley kan være læsningen. Derudover har Fletchers eller Jones energi, hvis vi behøver tre mand.

Cleverley Jones
Carrick

Det kunne jeg godt se som en stærk europæisk formation. Iøvrigt se lige nedenstående:

http://www.theunitedreligion.com/2012/01/gif-carricks-splitting-pass-to-welbeck.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+TheUnitedReligion+%28The+Unit ed+Religion%29&m=1

Acsadac
15-01-2012, 09:51
Taktisk kampreferat fra Newcastle kampen (http://www.zonalmarking.net/2012/01/05/newcastle-united-tactics/)

Indsætter bare det væsentligste
"Starting with the high press, there were two reasons why this worked well for Newcastle. First, it meant the midfield battle was frantic, fast-paced and scrappy. This doesn’t suit Ferguson’s side – when they play two ‘passers’ in the centre, rather than a more energetic player like Anderson or Darren Fletcher, they need the game to be calm, slow and thoughtful, rather than a warzone. The most obvious example of this was in the 2-1 defeat to Chelsea at Stamford Bridge last season. In the first half they controlled the tempo and were 1-0 up, but when Chelsea hit them with force, Carrick and Paul Scholes couldn’t cope."

Jeg tager absolut intet fra Carrick, jeg mener bare ikke at han passer til alle kampe, specielt ikke i en 4-4-2...

Edit:
Indsætter også lige konklusionen
It seems patronising to propose that the reason Newcastle won was about “being physical”, but as Pardew acknowledged, it was a key factor. The away side didn’t have enough strength in the centre of the pitch, and were also weak at the back.

Jev
23-01-2012, 11:36
Endnu en sublim indsats fra Carrick i går. Han har efter min mening været vores bedste spiller set over hele sæsonen, og det skulle næsten lige nævnes, når det drejer sig om en spiller, der normalt kun diskuteres, når han gør noget galt. Han har været suverænt spillende hele sæsonen, og med de midtbaneproblemer, vi har for tiden, er han formentlig vores vigtigste spiller netop nu.

Acsadac
23-01-2012, 12:07
Endnu en sublim indsats fra Carrick i går. Han har efter min mening været vores bedste spiller set over hele sæsonen, og det skulle næsten lige nævnes, når det drejer sig om en spiller, der normalt kun diskuteres, når han gør noget galt. Han har været suverænt spillende hele sæsonen, og med de midtbaneproblemer, vi har for tiden, er han formentlig vores vigtigste spiller netop nu.

Enig, en super kamp igen..

Men det får mig ikke til at "glemme" mit ønske om en skraldemand. Carrick er sublim til det han kan, men det er altså ikke i alle kampe hvor Carrick kan fungere på en to-mands midtbane.

robinho
23-01-2012, 12:32
Jeg synes der skal lyde en kæmpe ros til vores kanter også.

Normalt er rooney vital for vores angrebsspil. Han er så inde i en fase, hvor han har besluttet sig for han ikke gider være farlig(tager ikke noget fra hans arbejdsindsats), men så er det super vi har et par kanter der virkelig kan gøre tingene farlige pt.

Valencia er så brandvarm. Jeg mener oven i købet han er bedre end i sin debutsæson. Virkelige fremragende pt. og klart den bedste kantspiller i PL sammen med nani og bale.

Clemme
23-01-2012, 12:38
Jeg synes der skal lyde en kæmpe ros til vores kanter også.

Normalt er rooney vital for vores angrebsspil. Han er så inde i en fase, hvor han har besluttet sig for han ikke gider være farlig(tager ikke noget fra hans arbejdsindsats), men så er det super vi har et par kanter der virkelig kan gøre tingene farlige pt.

Valencia er så brandvarm. Jeg mener oven i købet han er bedre end i sin debutsæson. Virkelige fremragende pt. og klart den bedste kantspiller i PL sammen med nani og bale.

Valencia er PL bedste Wing, og har været det, de sidste 2 år.

Nani mangler lige det sidste, og det har han altid gjort. Detsværre. Og det på trods af, at han 100 gange flere ting med bolden end Valencia.

Carrick var igen suveræn på midten. Man ser ham ikke så meget og derfor bliver han ofte glemt. Men han er satme vigtig.