Se fuld version : Året med overraskelser i fodbold
Er det bare mig eller har året ikke budt på nogle seriøse overraskelse?
Først vinder Man Utd meget overraskende Premier League.
Så Stuttgart i tyskland, og til sidst Real Madrid som jeg slet ikke havde regnet med, også Champions League var en kæmpe overraskelse for mig efter at have set starten på sæsonen er det kun mig der har den holdning, og hvad skyldes det at alle favoritterne har skuffet i år.?
Kristensen
18-06-2007, 15:09
Ved ikke om jeg vil kalde det meget overraskende at united vandt i england, ville noget nøjes med overraskende. Vi blev nr. 2 sidste år og man har kunne fornemme på Chelski hele sæsonen at de ville vinde Champions League, så det overrasker ikke mig helt vildt at de ikke kunne følge med i PL.
Jeg fatter dog ikke hvordan Real kunne vinde i spanien for lige meget hvilke statistikker man kigger på er Barca bedre, dog med undtagelse af de to som tæller, stillingen og indbyrdes...
Mange mente ikke at **** ville kunne vinde titlen i denne sæson, før sæsonen, men jeg mener stadig ikke at det var en stor overraskelse - jeg troede selvfølgelig at de kunne!
Jeg er eing i, at Stuttgart var en stor overraskelse...
Synes du at det var en overraskelse at Milan vandt CL?
Det er da ikke en overraskelse at United vandt i England, de er et af de bedste hold, og var inden sæsonen spået tæt duel med Chelsea og tildels Arsenal og Liverpool om titlen.
Real vandt i Spanien, og det er da ikke så overraskende. De har en stærk trup, og de forventes altid at være i toppen. Det er hvert år et kampløb med dem og Barca.
Milan vandt CL, hvilket ikke er en stor overraskelse for mig. De har en god og rutineret trup, og de havde heldet i de afgørende kampe. De bedste hold i Europa er meget tæt på hinanden.
Stuttgarts mesterskab er måske en overraskelse, men Bayern kan jo omvendt ikke vinde hvert år.
United DK
18-06-2007, 15:54
Jeg vil nu give Verner ret i, at det var en overaskelse, at vi vandt PL, for det er det altid, når det ikke er favoritten der vinder, og favoritten var Chelsea, tilbage i august 2006.
Langt de fleste herinde (eller på det gamle forum), var jo også overbevist om, at Chelsea nok skulle blive mestre igen, og sådan var det generelt hos alle, fans som eksperter. Der var nogen få, bl.a. undertegnet, der troede på det, men derfor ser jeg det personligt stadig som en overraskelse, at vi vandt, for på papiret var vi ikke nær så stærke, men man skal jo ikke vinde på papiret, men på banen, og det gjorde vi så.
Jeg har ikke tjekket bookmaker siderne, men jeg kunne forestille mig, at Chelsea er favorit til at tage titlen i 2008, hvilket sådan set er fair nok, for selvom vi har købt Hargreaves, og et par unge talenter, så har Chelsea stadig det bedste hold på papiret. Men som skrevet tidligere, så skal man ikke vinde på papiret, men på banen.
Don Kafai
18-06-2007, 15:59
Synes ikke favoritterne har skuffet. Måske har Bayern skuffet som den eneste af "de store" men ellers har alle dem man regner med jo endt i top 2-3.
Synes derimod det er fedt der er spænding med i ligaerne lige til det sidste. Bedst afspejlet med kampen i går. Det er vel kun Lyon der hvert år trækker spændingen ud af mesterskabskampen. Man kan også sige Inter, men tror kun det var i år i mangel af Juve og med Milans pointfradragelse.
Vi var ikke favoritter, og med det eneste rigtige køb af Carrick, virkede vi ikke så godt rustet. Samtidig var der en del spørgsmålstegn før sæsonstart med Giggs, Scholes og Neville kunne holde sig fit. Rooney og Ronaldos problemer, og så hvem som skulle score efter Ruud. Så på en måde var det en overraskelse, selvom vi er Englands største klub.
Bayern var klart nok endnu engang favoritter i det tyskemesterskab, men jeg synes altid at der i den tyske liga, kommer en overraskelse og et andet hold snupper guldet, og i år var det så Stuttgart. At Bayern så ender 4 er nok den største overraskelse.
Barca var store favoritter, men Real klarede sig gennem. Faktisk havde den spanske liga en utrolig lavt niveau, og det var nok derfor at Real kom ind i kampen igen, efter at have været væk så meget.
Refstrup
18-06-2007, 16:13
Vi var ikke favoritter, og med det eneste rigtige køb af Carrick, virkede vi ikke så godt rustet. Samtidig var der en del spørgsmålstegn før sæsonstart med Giggs, Scholes og Neville kunne holde sig fit. Rooney og Ronaldos problemer, og så hvem som skulle score efter Ruud. Så på en måde var det en overraskelse, selvom vi er Englands største klub.
Bayern var klart nok endnu engang favoritter i det tyskemesterskab, men jeg synes altid at der i den tyske liga, kommer en overraskelse og et andet hold snupper guldet, og i år var det så Stuttgart. At Bayern så ender 4 er nok den største overraskelse.
Barca var store favoritter, men Real klarede sig gennem. Faktisk havde den spanske liga en utrolig lavt niveau, og det var nok derfor at Real kom ind i kampen igen, efter at have været væk så meget.
Real madrid tabte 8 kampe den her sæson:juhuuuu: :juhuuuu: :juhuuuu:
Mange mente ikke at **** ville kunne vinde titlen i denne sæson, før sæsonen, men jeg mener stadig ikke at det var en stor overraskelse - jeg troede selvfølgelig at de kunne!
Jeg er eing i, at Stuttgart var en stor overraskelse...
Synes du at det var en overraskelse at Milan vandt CL?
Ja jeg troede da også på United ville vinde, men jeg synes stadig det var en overraskelse, vi havde lige mistet en af verdens bedste angribere uden at købe erstatning, Ronaldo og Rooney så ikke ud til at være de bedste venner, Scholes havde bøvlet med synet i et halvt år så jeg var ikke rigtig klar over, hvor han stod.
Jeg synes Milan var en overraskelse, hvis du så på de første halve år, der var de langt fra skræmmende, og de havde problemer med at kvalificere sig, samtidig havde de store problemer med at være stabile i Italien plus de faktisk ikke havde en angriber som kunne score mål
Synes ikke favoritterne har skuffet. Måske har Bayern skuffet som den eneste af "de store" men ellers har alle dem man regner med jo endt i top 2-3.
Synes derimod det er fedt der er spænding med i ligaerne lige til det sidste. Bedst afspejlet med kampen i går. Det er vel kun Lyon der hvert år trækker spændingen ud af mesterskabskampen. Man kan også sige Inter, men tror kun det var i år i mangel af Juve og med Milans pointfradragelse.
Barcelona der nok havde det bedste hold på papiret får ikke engang en titel det vil jeg kalde en skuffelse, og jeg tror heller ikke ligefrem Abramovich er lykkelig over resultaterne i år ellers var rygterne om et muligt trænerskifte nok heller ikke begyndt
Fransson
18-06-2007, 17:25
Set over hele sæsonen er den største overraskelse nok Real Madrid. Alle de spanske storklubber har skuffet, bortset fra Sevilla som for alvor deltog i mesterskabskampen. Mht. Suttgart så er det på ingen måde nogen overraskelse set over hele sæsonen. Men i starten af sæson var der nok ikke mange som statsede på Stuttgart. Men hatten af for dem, de spiller fantastisk underholdende og det bliver spændende at se dem i Champions League.
I Danmark har den helt store overraskelse været at Brøndby kunne gå så meget ned som de gjorde.
Men ja, det HAR været en sæson med mange overraskelser. Det som jeg vil huske denne sæson for er Cristiano Ronaldo. 06/07 var Ronaldos sæson.
Stuttgart var uden tvivl en stor overraskelse, ellers mener jeg ikke der var andre.
Os, Inter, Milan (CL), Real, Sevilla (Uefa-Cup) er uden tvivl hold man aldrig må afskrive, så derfor synes jeg ikke der er nogen decideret store overraskelser foruden Stuttgart.
jo der har været nogle overraskelser i år, men mange af dem har nu også nogle mere logiske grunde.
At milan kommer i champions league finalen hænger i den grad sammen med at de fra starten af sæson vidste, at et italiensk mesterskab ville være nærmest umuligt at nå med de minuspoint de havde fået. Derfor kunne de relativt tidligt på sæsonen begynde at stille med alternative hold i ligakampe, som lå op til champions league kampe.
Liverpool røg hurtigt ud af dansen og derfor ret hurtigt satsende udelukkende på champions league.
At united vandt skyldes dem selv, men også lidt chelsea. Tror faktisk at det mest afgørende for chelsea var cechs skade. Se hvor mange point de får med ham kontra uden ham.
At Real Madrid vinder mesterskabet er en kombination af flot fight, og barces alt for svingende resultater. etoos skader i næsten hele første halvsæson gjorde ondt på dem. Ham har man jo ikke lige to af.
Jeg synes det mest overraskende i denne sæson er Real Madrids dårlige perioder. Ringe spil, ringe resultater, ringe fremtid for mange. Hatten af for at de kæmper sig tilbage, men som der er blevet sagt er det ikke den bedste liga - 10/20 hold i den liga kunne lige så godt befinde sig i SAS ligaen. Noget andet jeg synes er overraskende er dog de, synes jeg, utrolig milde straffe til 3/4 italienske hold involverede i calciopoli - jeg synes man burde kategorsik rykke alle der snyder ned.
En anden overraskelse er vel, at lille danmarks bedste hold kom med i champions league, og tilmed skaffede sig 7 point - stor cadeau herfra. Virker selvfølgelig mere overraskende når det er et hold fra ens eget land der gør det. De østeuropæiske klubbers resultater har jeg ikke kigget på, men kan jo være nogen der har gjort det samme.
MHT til PL, så er det en overraskelse vi fik mesterskabet hvis man tager dommedagsprofetierne fra "eksperter" før sæsonen i betragtning, men hvis man kigger hen over sæsonen, er det vel ingen overraskelse. 1. pladsen gennem stort set hele sæsonen.
At milan kommer i champions league finalen hænger i den grad sammen med at derfra starten af sæson vidste, at et italiensk mesterskab ville være nærmest umuligt at nå med de minuspoint de havde fået. Derfor kunne de relativt tidligt på sæsonen begynde at stille med alternative hold i ligakampe, som lå op til champions league kampe.
Ved godt mesterskabet var stort set umuligt at hjem skaffe, men et vist pres på Ancelotti, og selvfølgelig også at nå CL har da gjort man ikke har stillet med katastrofe hold i Serie A.
Tror mere det er skaden på Nesta som gjorde starten meget dårlig, han betyder alt for deres defensiv.
Kaka har også været one man army på den offensive del.
Hvis man ser bort fra klubbernes præstationer synes jeg også det var en kæmpe overaskelse at West Ham løb med Tevez og Mascherano, da de jo var i mange storklubbers søgelys
Hvis man ser bort fra klubbernes præstationer synes jeg også det var en kæmpe overaskelse at West Ham løb med Tevez og Mascherano, da de jo var i mange storklubbers søgelys
Og deres underlige kontrakter skræmte selvsamme storklubber væk - heriblandt united. Det var dog også en overraskelse for mig, havde håbet på dem begge eller blot en, så forstod det slet ikke.. Nu er jeg egentlig glad for vi ikke fik dem, hvis det var united der var fundet skyldig i FAs anklager, så var vi blevet frataget mesterskabet - synes altid vi bliver straffet hårdere end andre.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.