Se fuld version : Transferskandale
Chelsea skulle eftersigende være indblandet i den rapport som Lord Stevens lavede for et stykke tid siden. Rapporten er vidst nok blevet offentliggjort i dag.
http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=134924
Hvad tror I konsekvenserne kan blive for de involverede klubber? Karantæne fra transfermarkedet?
Don Kafai
15-06-2007, 16:27
hmm jeg troede kun det var de der "unge talenter" som Chelsea var beskyldt for at lokke til klubben. Men åbenbart er der også sket ting og sager ved købene af Didier Drogba, Petr Cech og Michael Essien. Det er umuligt at spå om hvad straffen bliver inden vi kender omfanget af den. Men der står at bolton og Newcastle er de mest seriøse anklaget. Det bliver spændende at følge men jeg tror FA klarer den på vanlig maner. Enkelte bøder hist og her der går til deres julefrokost kasse.... Tror ikke den når så langt som til FIFA---
SteveBruce4
15-06-2007, 16:46
Der står lidt mere på BBC-Sport:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/6755991.stm
Tror kun at The FA vil dele pengestraffe ud til klubberne hvis de ellers bliver dømt.
Hvad tror I konsekvenserne kan blive for de involverede klubber? Karantæne fra transfermarkedet?
For det første skal omfanget af denne "skandale" findes. Det er jo kun beskyldninger som selvfølgelig kan være rigtige men også forkerte..
Derudover tager det sikkert en krig for at få den afgjort hvis der er noget ved det..
Men det skulle ikke undre mig at der er noget lusket ved de sataner på broen..
SantasLittleHelper
15-06-2007, 18:18
Har Chelsea ikke allerede fået en "Advarsel" fra FA pga noget ulovlig kontakt til en spiller? I så fald skal de da have karantæne og fratrækkes point enten fra foregående sæsoner, hvilket så må betyde at de mister et mesterskab eller to, eller også fra starten af næste sæson... Så må de jo tage sig sammen og handle lovligt...
Jeg tror ikke de er indblandet, desværre. Det tror jeg først, når jeg har læst det på indkast.dk!
Gary Neville
15-06-2007, 19:46
ja, det ville være smukt hvis Chelsea startede med -80 point :lolol:
Smaakage
15-06-2007, 21:46
Tror desværre ikke der kommer så meget ud af det. Ender som Operacion Puerto bare i fodbold. Meget snak, men ingen handling er jeg bange for.
Hvis de virkelig har lavet noget skidt, så skal de også straffes
Du har vist ikke sat dig ind i Operation Puerto. Den sag er langt fra afsluttet. Men den har trukket i langdrag bl.a. fordi det spanske politi var i besiddelse af de beviser, der skulle bruges, og de har ingen interesse i selve cykelsporten. Nu har UCI fået de 5000 (!) dokumenter, og har gennemgået dem, og der bliver holdt et møde mellem UCI og alle Pro Tour-holdene snarligt. Derudover tog alle holdene jo øjeblikkelig handling, da sagen blev officiel.
Smaakage
15-06-2007, 21:58
Du har vist ikke sat dig ind i Operation Puerto. Den sag er langt fra afsluttet. Men den har trukket i langdrag bl.a. fordi det spanske politi var i besiddelse af de beviser, der skulle bruges, og de har ingen interesse i selve cykelsporten. Nu har UCI fået de 5000 (!) dokumenter, og har gennemgået dem, og der bliver holdt et møde mellem UCI og alle Pro Tour-holdene snarligt. Derudover tog alle holdene jo øjeblikkelig handling, da sagen blev officiel.
Beklager ;) Så regner jeg da også med at Chelski suspenderer Drogba og Essien
Skandale!
Typisk Chelski!
Der skal bare falde point straf og det hele!
Martinsen
16-06-2007, 14:12
det skulle undre mig meget, hvis der blev tale om point straf... mon ikke bare FA tager den bløde mellemvej og deler lidt bøder ud
correct me if I'm wrong, men var der ikke tale om at United var indblandet i selvsamme sag?
Mener bare, at første gang Big Sam blev beskyldt var der også snak om, at United havde handlet ulovligt?
Martinsen
16-06-2007, 14:39
correct me if I'm wrong, men var der ikke tale om at United var indblandet i selvsamme sag?
Mener bare, at første gang Big Sam blev beskyldt var der også snak om, at United havde handlet ulovligt?
der var snak om alle mulige klubber, men det er vel "kun" de fem nævnte klubber de har kunne finde noget lusket ved... gudskelov er vi ikke indblandet i den slags sager
Skandale!
Typisk Chelski!
Der skal bare falde point straf og det hele!
Hehe, slå koldt vand i blodet.
Mesterskaber, - 80 pt osv..? :) - Seriøst.
Deals involving Chelsea, Middlesbrough, Bolton, Portsmouth and Newcastle have been highlighted in the report.
But there is no evidence of irregular payments to club officials or players.
Zahavi admitted refusing to open his private bank account for inspection but he claims that no other foreign agent was as co-operative as him. Zahavi said: "It is ridiculous for agents to be condemned while the clubs are all supposed to be perfect."
- BBC
Denne Lord Stevens har egentlig ikke nogen beviser for at der er gjort noget ulovligt, og så længe han ikke har det, så ser jeg det som svært, at der kommer noget ud af det.
Og så er det forøvrigt ikke Chelsea som klub, der burde indblandes, da det, hvis der er noget om snakken, er ene og alene nogle få agenter, som står med ansvaret og pengeoverførslerne.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/6755991.stm
*Nogle få herinde burde sætte sig ind i sagerne, inden de skriver deres indlæg.*
elmegaard
18-06-2007, 16:47
*Nogle få herinde burde sætte sig ind i sagerne, inden de skriver deres indlæg.*
helt enig. den der komplette fordømmelse af chelsea hører ingen steder hjemme i denne sammenhæng (eller generelt?), netop fordi ingen af os har noget helt konkret at forholde os til. vi ved ikke hvad der er foregået – eller ikke er foregået. hvis der er begået ulovligheder skal disses straffes efter de gældende regler.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.