PDA

Se fuld version : Ashley Young

Don Kafai
23-06-2011, 14:29
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS2FX8CXYhYIJRLAdAMXNDynoMoa5fMm W0ITIPEFYHynek8q96I

Ashley Young
Nr.: 18
Født: 9. juli 1985
Land: England

Don Kafai
7FtT3trSliU

o9Q_We6PvOM

nN1r6dak3b4

...og en med Basshunter:

WwXj3XYSL80

Don Kafai
http://www.manutd.com/en/News-And-Features/Football-News/2011/Jun/ashley-young-joins-manchester-united.aspx

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_7002090,00.html

Welcome!

schousboe9
23-06-2011, 14:32
Sådan! Velkommen til! Han får nr. 6!

Jeg nægter simpelthen at tro på, at vi har givet £16-20 mio. for ham. Det ville være fuldstændig vanvittigt med et år tilbage.

Niszen
23-06-2011, 14:34
Velkommen til!

Glæder mig til at se dig husere på kanterne!

Christensen
23-06-2011, 14:35
Velkommen til. Har altid godt kunne li' ham, så er glad for, at han endelig er en rød djævel. Bliver spædende at se ham i trøjen.

I øvrigt... (set på Twitter)
From 07/08-10/11, Ashley Young has provided 30 dead ball league assists: 7.5 per year. #MUFC's best Nani has averaged 4.25. Improvement.

Young's dead ball assist rate from last 4 years of 7.5 per season is better than Beckham - who averaged 4.77 per season in his #MUFC career.

Ashley Young has scored 32 goals in the Premier League - 100% on his right foot, 34.4% from outside the box, 37.5% from dead balls. #MUFC

jQrgensen
23-06-2011, 14:40
Velkommen til. Har altid godt kunne li' ham, så er glad for, at han endelig er en rød djævel. Bliver spædende at se ham i trøjen.

I øvrigt... (set på Twitter)

"OptaJoe Opta Sports
44 – Since the start of the 2006/07 season, only Cesc Fabregas (60) has made more PL assists than Ashley Young (44). Creator."

Kan lige komme med ;)

Dr. Adams
23-06-2011, 14:42
Super super super signing - han er en klassespiller!

2 spørgsmål:

Bliver han ny fast frisparksskytte?

Kan han spille uden halskraven?

United DK
23-06-2011, 14:46
En god tilføjelse af truppen, ikke nødvendigvis vital, men med Giggs' farvel næste sommer, Nanis utilstrækkelighed på venstre kanten, og Parks evner, der er bedst til bestemte kampe, synes jeg det er et fint køb.

Flax_Generous
23-06-2011, 14:47
Nani er bare bedst på højrekanten, og spiller kun momentvis godt på venstrekanten. Park skal ikke med i kategorien kreative fløjspillere, og Giggs er ved at være gammel og derfor bedst centralt.
Nani på venstrekanten er som Nani på højrekanten, bare 1 år forsinket. Jeg tror nu nok, at han kunne blive god på den position. Det kræver bare kampe og tillid.

Derudover scorede Park 8 mål i sidste sæson. Det er flere mål end Valencia f.eks. nogensinde har scoret. Så Park kan sagtens være med til at skabe mål.

I det hele taget har det ikke været et problem for United at score mål og skabe chancer i det forgangne 1½ år. Det helt åbenlyse problem har været, at den centrale midtbane ikke kan holde på bolden, levere eller modtage et tungt pres, osv.

Derudover, nu har vi endelig en spiller der kan sparke hjørnespark, frispark osv.. På et væsentligt højere niveau end Nani....
Tjo, så længe United kun har Vidic til at angribe bolden, så kommer det ikke til at gøre en kæmpe forskel. Hvis du ser sæsondvd'en fra 2007-2008, hvor Nani tog en masse hjørnespark, vil du se, at han sagtens kan levere gode hjørnespark. Det kræver dog, at han får lidt mere at sigte efter end bare én fyr, som er mandsopdækket af modstanderens bedste hovedstødsspiller.

Young har jo traditionelt også et hav af høje Aston Villa-spillere at sigte efter: Dunne, Heskey, Collins, Cuéllar, Carew, osv.

Bud Spencer
23-06-2011, 14:48
Mærkeligt at han får nr 6, men sålænge at han spille ligeså godt som i Aston Villa, så går det nok. Velkommen til, Ashley!

Flax_Generous
23-06-2011, 14:48
En god tilføjelse af truppen, ikke nødvendigvis vital, men med Giggs' farvel næste sommer, Nanis utilstrækkelighed på venstre kanten, og Parks evner, der er bedst til bestemte kampe, synes jeg det er et fint køb.
"Fint køb," kan jeg også gå med til at kalde det. :)

Men han er ikke det som United desperat mangler.

MC86
23-06-2011, 14:49
Sådan! Velkommen til! Han får nr. 6!

Jeg nægter simpelthen at tro på, at vi har givet £16-20 mio. for ham. Det ville være fuldstændig vanvittigt med et år tilbage.

Har Brown ikke stadig nr 6?

Og velkommen til Ashley Young:)

Don Kafai
23-06-2011, 14:52
Hvor kommer det med nr. 6 fra?

Stente
23-06-2011, 14:52
Velkommen til.. :)

@ Dr. Adams - jeg tror godt han kunne få lov til at sparke en hel del på dødbolde.. Som nævnt ovenfor har han både mange assists og mål på dødbolde :)

schousboe9
23-06-2011, 15:00
Mærkeligt at han får nr 6, men sålænge at han spille ligeså godt som i Aston Villa, så går det nok. Velkommen til, Ashley!
Har Brown ikke stadig nr 6?
Hvor kommer det med nr. 6 fra?

Jeg skulle måske ha' skrevet i Told-You-So. :D

Men jeg tror sgu på nr. 6! Jeg regner Brown for færdig, og hvad er der så tilbage? Nr. 4? Owen beholder vel nr. 7, og alle andre "offensive" numre er optaget.

Ellers snakker vi nr. 21, når Rafael får nr. 2, men det tror jeg ikke på.

United DK
23-06-2011, 15:08
"Fint køb," kan jeg også gå med til at kalde det. :)

Men han er ikke det som United desperat mangler.

Nej, men vi stod heller ikke despearat og manglede Hargreaves i 2007, men han blev alligevel en vigtig del af den følgende sæson, og sådan som det plejer at være med den venstre kant, så kan Young sagtens blive en vigtig spiller. Vigtig på Carrick-måden, ikke på Rooney-måden.

Men jeg tror sgu på nr. 6! Jeg regner Brown for færdig, og hvad er der så tilbage? Nr. 4? Owen beholder vel nr. 7, og alle andre "offensive" numre er optaget.

I min perfekte verden får De Gea nr. 1, Rafael nr. 2, Fletcher nr. 4, Jones nr. 6, Young nr. 7, Owen nr. 21 og Cleverley nr. 24. Det vil altså være det mest rigtige.

Don Kafai
23-06-2011, 15:09

Hvis du overvejer at søge job hos The Sun eller NOTW, så giv lige besked, jeg skal med glæde skrive en fremragende anbefaling.:D

I min perfekte verden får De Gea nr. 1, Rafael nr. 2, Fletcher nr. 4, Jones nr. 6, Young nr. 7, Owen nr. 21 og Cleverley nr. 24. Det vil altså være det mest rigtige.

Typisk udtalelse af en der er stor tilhænger af moderne fodbold. Nye trøjenumre til alle, så kan fansene få muligheden for at købe endnu flere trøjer, og derved kan pengemekanismerne i international fodbold bevares!

schousboe9
23-06-2011, 15:15

Ja, lad os endelig få gang i trøjesalget, mr. Modern Football! :D

1, 2 og til dels 4 kan jeg gå med til, men nr. 6 må Jones lige "gøre sig fortjent til", så han kan lægge ud i sin gamle kending nr. 28 efter Gibson. Bum.

Jeg ser også helst Young i 7'eren, men jeg tror ikke på, at Owen får et andet nummer nu.

Hvis du overvejer at søge job hos The Sun eller NOTW, så giv lige besked, jeg skal med glæde skrive en fremragende anbefaling.:D

Søge job? Har de fastansatte journalister på de aviser?

Typisk udtalelse af en der er stor tilhænger af moderne fodbold. Nye trøjenumre til alle, så kan fansene få muligheden for at købe endnu flere trøjer, og derved kan pengemekanismerne i international fodbold bevares!

Haha, præcis! :D

Kasper United
23-06-2011, 15:20
Jamen velkommen til Ashley Young. Er glad for, at vi nu har købt to engelske spillere, hvor Jones er til fremtiden, mens Young forhåbentlig kan træde direkte ind på holdet og vise sine gode kvaliteter.

Så er spørgsmålet bare, om Young er et køb, som sender Nani ud af klubben?

Jim
23-06-2011, 15:22
Hmm, hvorfor pokker er det vigtigt hvilken trøje han får? det kan sgu da være lige meget om han spiller med nummer 266 eller 6 så længe han spiller godt på banen.

Krede
23-06-2011, 15:24
Jeg kunne ikke forestille mig, at Owen skifter trøjenummer er det ikke sjældent, at vi rokerer rundt på det?

Mon ikke Jones får nr. 6, hvis Brown ender med at smutter? De Gea nr. 1 og Rafael nr. 2. Tilbage er nr. 4 som jeg tror ender på et ny indkøb. Young kan få nr. 18 eller 21:)

MC86
23-06-2011, 15:38
Jamen velkommen til Ashley Young. Er glad for, at vi nu har købt to engelske spillere, hvor Jones er til fremtiden, mens Young forhåbentlig kan træde direkte ind på holdet og vise sine gode kvaliteter.

Så er spørgsmålet bare, om Young er et køb, som sender Nani ud af klubben?

Jeg tror bestemt ikke Nani skifter. Det vil i hvertfald svække vores hold rigtig meget. Samlet set over hele sæsonen så var han vel blandt de 5 bedste i PL i denne sæson.

Runaldo
23-06-2011, 15:38
Velkommen til. Håber han får No. 7 istedet for Mickey Owen!

Krede
23-06-2011, 15:42
Jeg tror bestemt ikke Nani skifter. Det vil i hvertfald svække vores hold rigtig meget. Samlet set over hele sæsonen så var han vel blandt de 5 bedste i PL i denne sæson.

Jeg tror bestemt heller ikke, at vi sælger Nani. Det er da bare perfekt med 3 gode wings, så er der plads til skader, karantæner, formdyk osv.

Iøvrigt mister vi en 12-15 spillere, så der er ingen grund til at skyde en af vores profiler afsted.

Jeg tror på en rigtig stærk sæson af Nani i næste sæson. Hvis Young holder et højt niveau, så bliver der virkelig kamp om pladserne på kanterne.

Bugge
23-06-2011, 15:42
Velkommen til Ashley Young.

Jeg tror på han bliver en succes i United. Forhåbentlig er han ikke købt ind på bekostning af Nanis plads i truppen.

En meget alsidig spiller med stor PL erfaring.

RuudVanNissetøj
23-06-2011, 15:51
Jeg synes også bestemt at vi kan være glade for denne signing. Igen en engelsk klassespiller der kender PL som sin egen bukselomme.

Synes især det er interessant at bemærke, at han næst efter Cesc har lagt op til flest mål i de sidste 5 sæsoner ! Måske har vi fået den spiller som kan lægge de nødvendige dræbende afleveringer til vores angribere?

DavidMadsen
23-06-2011, 15:52
5 – Ashley Young won more penalties than any other player in the 2010/11 Premier League season, winning 5 of Villa’s 6 spot kicks. Tricky.

15,622 – Since the 2006/07 season, Sylvain Distin is the only outfield player to have played more PL minutes than Ashley Young. Hardy.

44 – Since the start of the 2006/07 season, only Cesc Fabregas (60) has made more PL assists than Ashley Young (44). Creator.

Hvor er jeg glad for at se Ashley Young i klubben. Han var én af mine yndlingsspillere, dengang han skiftede til Aston Villa. Han passer godt ind i truppen, hvor vi mangler bredde på kanten. Desuden er han engelsk og forholdsvis billig - der står 16 mio. (kan evt. stige til 20 mio.) pund i nyheden på forsiden, men 135 (evt. 165 mio.) kroner er i virkeligheden ikke sindssygt dyrt for en spiller som Young. Og hvem siger, at han har været så dyr? Der er jo intet officielt. Godt nok havde han kun ét år tilbage af kontrakten, men nu har vi hentet ham på en 5-årig kontrakt - og det er jeg personligt glad for.

Daniel
23-06-2011, 16:02
Velkommen til Ashley Young.

Endelig er købet bekræftet, så kan jeg sove mere roligt, selvom det nu længe har lignet, at dette ville blive hans destination. Nu håber jeg bare, at han får alt i verden ikke får nummer 6, det ville da godt nok være usmageligt. Optimalt set får han nummer 7, men det er vel utænkeligt, så længe Owen er i truppen.

schousboe9
23-06-2011, 16:02
Hvor er jeg glad for at se Ashley Young i klubben. Han var én af mine yndlingsspillere, dengang han skiftede til Aston Villa. Han passer godt ind i truppen, hvor vi mangler bredde på kanten. Desuden er han engelsk og forholdsvis billig - der står 16 mio. (kan evt. stige til 20 mio.) pund i nyheden på forsiden, men 135 (evt. 165 mio.) kroner er i virkeligheden ikke sindssygt dyrt for en spiller som Young. Og hvem siger, at han har været så dyr? Der er jo intet officielt. Godt nok havde han kun ét år tilbage af kontrakten, men nu har vi hentet ham på en 5-årig kontrakt - og det er jeg personligt glad for.

Nej, ikke omregnet. Men en million pund er jo stadig en million pund i England, så 16-20 stykker er lige i overkanten.

Men de priser er, som du selv er inde på, skriverier, og vi får nok aldrig det præcise at vide. Et godt eksempel, på hvor meget de kan skyde forbi, er Pastore, hvor aviserne mente, at Palermo havde hentet ham for bare €5 mio. Deres præsident har dog bekræftet, at det var €14 mio, så uanset hvor 'widely reported' noget er, så kan vi jo ikke regne det mindste med det.

ChristianR
23-06-2011, 16:08
Nej, ikke omregnet. Men en million pund er jo stadig en million pund i England, så 16-20 stykker er lige i overkanten.

Men de priser er, som du selv er inde på, skriverier, og vi får nok aldrig det præcise at vide. Et godt eksempel, på hvor meget de kan skyde forbi, er Pastore, hvor aviserne mente, at Palermo havde hentet ham for bare €5 mio. Deres præsident har dog bekræftet, at det var €14 mio, så uanset hvor 'widely reported' noget er, så kan vi jo ikke regne det mindste med det.

Endnu en ting, vi er gået glip af, siden Glazers kom til magten...

snegl
23-06-2011, 16:39
Lidt krydret pris, men vi er jo United.

Velkommen i klubben. Jeg kan heller ikke se at købet er nødvendigt her og nu, men det bliver det måske mere til næste år hvor Park er væk. Giggs regner jeg med skal spille inde centralt over hele sæsonen med få undtagelser anyways.

Det gode ved Young er at Hernandez/Rooney/Berba/Welbeck simpelthen vil blive fodret med indlæg til den helt store guldmedalje når vi stiller med Young/Valencia på kanterne. Tror det er guld værd for især Hernandez.

Jev
23-06-2011, 16:48
Der er også den mulighed, at købet er en slags dobbeltgardering, som sandsynliggør et salg af Berbatov yderligere. Ashley Young spillede ofte 'second striker' i sidste sæson, en rolle som Rooney udfyldte i foråret, så i tilfælde af en skade til Rooney kunne han erstatte ham direkte, og skulle Hernandez blive skadet, kunne man flytte Rooney frem. Som stor beundrer af Berbatov håber jeg naturligvis, jeg tager fejl.

United DK
23-06-2011, 17:02

Nu er det vel begrænset, hvor mange der har en Rafael eller Fletcher-trøjen? Det er mest for at bevare lidt af det gammeldags system, i stedet for at Gallas spiller med nr. 10, og Diaby med nr. 2, eller endnu værre når Yaya Toure og Balotelli har hhv. 42 og 45. Det er den forfærdelige amerikanisering af fodbold, jeg står imod her først og fremmest.

ChristianR
23-06-2011, 17:04
Jeg tror bestemt ikke på, at Berbatov ryger på Youngs bekostning.

Jeg er ret overbevist om, at Young er købt direkte ind som en forbedring af startopstillingen, hvor han vil spille venstrekant, mens Valencia synes at være sikker på højrekanten. Det efterlader så Nani i en position, hvor han virkelig skal kæmpe for en startplads, men rotation vil naturligvis være et nøglepunkt, og der skal nok være plads nok til alle 3.

Når Rooney brækker foden og i 14 dages tid ikke kan spille hængende angriber, så er Berbatov et langt stærkere våben at sætte ind. Alternativt kan Giggs sagtens udfylde rollen, mens Nani og Owen nok også kan klare den i nødssituationer.

At Young til tider spillede den plads i Aston Villa siger måske mere om manglen på kreative, teknisk stærke spillere på Villaholdet. Dem har vi rigeligt af til, at vi kan lade Young spille på kanten, hvor han er bedst.

PatriceEvra3
23-06-2011, 17:05
Welcome mr. Young.

Har læst mig frem til at rigtig mange er skeptiske ved dette køb. Well, han har ikke et eksotisk sydlandsk klingende navn som mange fortrækker, men jeg vil hellere have en pl proven spiller der er garant for en masse assist, end jeg vil betale overpris for endnu en "ny Ronaldo", som viser sig ikke at være en ny Ronaldo, overhovedet, og som skal bruge 2½ år på at vænne sig til PL. Valencia beviste at man godt kan gå fra være profil i en "lille" klub, til at være en lige så stor profil i en stor klub.

Selvom det ikke ligner et livsnødvendigt køb, så synes jeg det er fint med en ekstra mand på kanten. Hvis Valencia eller Nani løber ind i en længere skade, så synes jeg ikke vi er voldsomt godt besat (uden Young)

Barker
23-06-2011, 17:25

Det er da fuldstændig ligegyldigt hvilke numre de har :P

Velkommen til Young gun.. Håber vi signer en central midtbanespiller med offensive kvaliteter , og så er jeg tilfreds..

Sebastian1993
23-06-2011, 17:42
Godt lige at få bekræftet den efterhånden meget offentlige hemmelighed :)

Glæder mig til at se ham trække ind i banen og smadrer den op i det lange hjørne en håndfuld gange i løbet af næste sæson!..det har jeg ihvertfald tænkt mig at gøre i Fifa :P ...

Er også begyndt at tvivle på vi henter den centrale midtbanespiller, vi virkelig har brug for. Det tyder på, Giggs bliver kørt i stilling som fuldtids CM.

Grønholdt.
23-06-2011, 17:43
Velkommen til klubben, Ashley Young! Det bliver spændende og se om han kan tilspille sig en fast plads for os i løbet af sæsonen. Men nu er vi da blevet dækket fint ind på kanterne synes jeg!... :devilll:

marc_93
23-06-2011, 17:48

har Phil Jones ikke nummer 2???
http://www.facebook.com/Phil.Jones.Official
eller hvad???

MC86
23-06-2011, 18:25
Nu er det vel begrænset, hvor mange der har en Rafael eller Fletcher-trøjen? Det er mest for at bevare lidt af det gammeldags system, i stedet for at Gallas spiller med nr. 10, og Diaby med nr. 2, eller endnu værre når Yaya Toure og Balotelli har hhv. 42 og 45. Det er den forfærdelige amerikanisering af fodbold, jeg står imod her først og fremmest.

Jeg har en Fletcher trøje:)

RAppel
23-06-2011, 18:33
Velkommen til Young. Tror og håber han bliver et ikon hos United de næste mange år fremover.

Når det så er sagt så er de indkøb der er blevet lavet indtil videre ikke tilfredsstillende mht. den plads de spiller. Tag ikke fejl. De ligner begge klassekøb, men det er ikke nogle køb jeg ser som presserende. Vi kunne sagtens have gået gennem transfervinduet uden at forstærke os på de to pladser, hvis det stod til mig. Vi har vel ikke set et indkøb til midten siden Anderson/Hargreaves i 2007, udover Possebon i 2008 som aldrig udviklede sig som man håbede efter hans skade. Så har vi set Gibson på holdet, men han har ikke udviklet sig til den spiller som vi står og mangler. Køb nu bare den centrale midt. Seriøst, hvor svært kan det være?

Allan
23-06-2011, 18:33
Jeg har en Fletcher trøje:)

Me too elsker hans arbejdsiver og indstilling til tingene. En rigtig brite

NtotheT
23-06-2011, 18:42
Welcome mr. Young.

Har læst mig frem til at rigtig mange er skeptiske ved dette køb. Well, han har ikke et eksotisk sydlandsk klingende navn som mange fortrækker, men jeg vil hellere have en pl proven spiller der er garant for en masse assist, end jeg vil betale overpris for endnu en "ny Ronaldo", som viser sig ikke at være en ny Ronaldo, overhovedet, og som skal bruge 2½ år på at vænne sig til PL. Valencia beviste at man godt kan gå fra være profil i en "lille" klub, til at være en lige så stor profil i en stor klub.

Selvom det ikke ligner et livsnødvendigt køb, så synes jeg det er fint med en ekstra mand på kanten. Hvis Valencia eller Nani løber ind i en længere skade, så synes jeg ikke vi er voldsomt godt besat (uden Young)

Drop nu den kliche. Det er simpelthen så kvalmende at høre på. Der er andre ting, der spiller ind såsom mentalitet og ambitionsniveau, evnen til at håndtere pres og modgang.

Berbatov var vant til Premier League, da han skiftede til os, og han var knap så god.

Veron havde spillet for os i 2 år, da han skiftede til Chelsea, og hellere ikke der var han ikke et friskt pust.

Torres har været fuldstændig fantastisk for Liverpool, men han er lort for Chelsea.

Konchesky har spillet en del år i Premier League, og han skiftede fra Fulham til Liverpool, og de kampe for Liverpool var han ikke engang Tippeligaen-værdig.

Jeg kunne endelig blive ved.

Fordi man har spillet 14 år i Premier League, er det ikke ensbetydende med, at du slår igennem i en anden Premier League-klub.

Svanen94
23-06-2011, 18:58
Velkommen til Young. Jeg tror han er et godt køb, og jeg tror hans niveau stiger i United. Nok er han ikke det nødvendige køb vi lige går og mangler, men han åbner op for rigtig mange nye formationer.

PatriceEvra3
23-06-2011, 19:13
Drop nu den kliche. Det er simpelthen så kvalmende at høre på. Der er andre ting, der spiller ind såsom mentalitet og ambitionsniveau, evnen til at håndtere pres og modgang.

Berbatov var vant til Premier League, da han skiftede til os, og han var knap så god.

Veron havde spillet for os i 2 år, da han skiftede til Chelsea, og hellere ikke der var han ikke et friskt pust.

Torres har været fuldstændig fantastisk for Liverpool, men han er lort for Chelsea.

Konchesky har spillet en del år i Premier League, og han skiftede fra Fulham til Liverpool, og de kampe for Liverpool var han ikke engang Tippeligaen-værdig.

Fordi man har spillet 14 år i Premier League, er det ikke ensbetydende med, at du slår igennem i en anden Premier League-klub.

Dine sammenligninger holder ikke helt.

Veron var et flop i United. At Chelsea så købte ham, siger mere om dem end det siger om Veron.

Konchesky var en habil back i Fulham, men han har aldrig nogensinde været top 6 matriale. Roys andre indkøb siger vel det hele. Jovanovic, Poulsen osv.

Torres har haft én skidt sæson. Personligt tror jeg han bliver topscore kandidat næste sæson, under en ny træner og med nye holdkammerater. Rooney har også haft en skidt (halv) sæson. Det sker.

Berbatov er da en glimrende spiller. Han har bare aldrig været 300 millioner værd. Han blev trods alt topscore, så der er vel grænser for hvor dårligt han har gjort det i United?

Jeg siger absolut heller ikke at man med garanti slår til fordi man har spillet i PL. Med Young har altså været en profil i Villa siden han kom til klubben. Han laver mange assist og en okay sjat mål. Til prisen vil jeg heller have Young end Sanchez eksempelvis. Der er større chance for at Young slå til fra dag ét, da han har bevist at han kan være en PROFIL i Pl.

Jeg synes ofte man hyper de udenlandske spillere, om det er på grund af deres eksotiske navne ved jeg ikke. Jovist Sanchez er et stort talent, men omvendt synes jeg ikke han er så god som han bliver gjort. Slet ikke.

unitedforreal
23-06-2011, 19:29

Er så fucking enig som man kan være. Fatter ikke folk der konstant ønsker spiller fra Pl osv. Hvis alle var sådan så havde vi ikke 50% af den trup vi har idag.

Rafael-Fabio-Ærten-Anderson-Nani-Lindegaard-Vidic skal jeg forsætte ?.. ingen af dem har spillet PL før os, og selvom mange af dem var/ er ung så what ?... de klare sig ok efter min mening...

Og hvis jeg skal nævne hele PL så er der rigtig rigtig mange..

se på top 4 i england og 50% af deres top spiller spillede ikke PL før de kom til klubben.

Men nogen mener at hvis man har spillet i PL så er man bare bedre ?.. :lolol::lolol::lolol::lolol::lolol:

PatriceEvra3
23-06-2011, 19:40
[Men nogen mener at hvis man har spillet i PL så er man bare bedre ?.. :lolol::lolol::lolol::lolol::lolol:[/QUOTE]

Det tror jeg ikke der er nogle der mener. Jeg tror bare at der er nogle der har misset pointen. Min pointe var nu bare at jeg synes det er fint at vi henter Young for 130-40 millioner der længe har været en profil i Villa, fremfor vi smider 350 millioner efter eksempelvis Sanchez, fordi hans egen agent gentagene gange har sagt at han kan blive bedre end Ronaldo, og fordi han tilfældigvis har et lidt sejere navn, hvilket mange åbenbart mener at er en garanti for succes.

Der er aldrig nogle der har sagt at udenlandske spillere ikke kan klare sig i PL. Folk læser åbenbart hvad de vil læse. Det kan sagtens være at Sanchez viser sig at have været et bedre køb, men med Young kan vi ikke gå helt galt, og vi ved nogenlunde hvad vi får. Derudover bliver han næppe Barca/Real liderlig om et par år, som stort set alle vores sydlandske gør.

Svanen94
23-06-2011, 19:46
Jeg emner også sagtens man kan komme og gøre sig gældende i PL fra dag et af. Men PL er en meget fysisk liga og derfor er der jo af naturlig grund flere spillere, som kan ryge af og få et chok over det fysiske niveau. Nogle kan, andre kan ikke.
Men har man allerede vist, hvad man kan i PL har man jo vist man kan klare fysikken. Selvfølgelig kan man fejle alligevel. Der er vel også en grund til de fleste herinde ønsker spillere der bliver udlejet til en PL klub, for at vænne sig til det, fordi det er hårdt fremfor La Liga eller Serie A.

Men udover alt det her ønsker jeg allerhelst bare at vi stadig holder truppen så britisk som muligt. Selvfølgelig ikke for en hver pris. Spillerne skal have niveauet og er andre nationer klasser over briterne er der ingen tvivl om at vi også skal fokuserer der og hente udefra.

Dines
23-06-2011, 20:04
Velkommen til. Rigtig godt køb i mine øjne. Som en bruger på Red Cafe skriver om Ashley Young:

"Versatile, young, pacy, skillful, eye for a goal, decent corner / freekick taker"

Han har massere af kvaliteter, og kan lidt af hvert af alting. Måske ikke typen, der vinder dig Champions League, men helt sikkert en, der gør truppen stærkere og over en lang sæson, skal han nok få sine chancer, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han bliver et hit her.

Fergie plejer meget ofte at få det bedste frem i de engelske spillere. Han er den spiller, der har lavet næst flest oplæg efter Fabregas. Det er udemærket af en spiller fra et top 4-8 hold.

Angående prisen, så er den lidt høj, når man tænker på, at det er en mand med et år tilbage af kontrakten. Men så igen. Han er deres største stjerne, han er englænder, vi er Manchester United og Andy Caroll kostede 35 mio £. Synes prisen er på sin plads, når alt kommer til alt. Bebé kostede vidst 7 mio £. For lidt over det dobbelte, tror jeg vi får mere ud af Ashley Young.

Er sikker på, at han bliver en succes. Godt køb!

mufufu
23-06-2011, 21:08
Nej hvor jeg glæder mig til at se ham!

Rigtig lækker signing. Har altid været en fan af ham, og har sjældent brydt mig om at have ham som modstander når han er i hopla.

Maahn
23-06-2011, 21:47
Ashley Young og Phil Jones er to rigtig gode indkøb, som jeg ser frem til at følge i United-trøjen.

Samtidig må vi dog erkende, at de ikke er direkte forstærkniger af vores startformation - hvilket heller ikke kan siges om et eventuelt køb af De Gea.

Jeg håber vi hiver en enkelt spiller ombord, som hæver topniveauet i vores startformation og som diskuteret mange gange, skal spilleren have sit udgangspunkt på den centrale midtbane.

RAppel
23-06-2011, 22:08
But is Ashley Young's name really just an anagramatic plea to Raphael Varane to join him at OT? Ashley Young = Ahoy, Lens Guy!

:lolol:

MaxIImus
23-06-2011, 22:22
Og så spørger man bare, hvem har lige kedet sig så meget, at vedkommende har fundet denne sammenhæng?

Sjovt er det dog :)

robinho
24-06-2011, 05:24
Vi får efter min mening den kantspiller i Premier League med de bedste og mest konstante afslutninger samt det bedste indlæg.

Han er kanondygtig til at skabe sig selv plads. Han kan spille alle de offensive positioner. Han er ung, engelsk(så smutter han ikke bare til spanien om 14 dage).

Jeg synes det er et glimrende køb. Men jeg vil så stadigvæk at svagheden fra sidste sæson med alt for få dominerede kampe, og for få godt spillede kampe, tror jeg ikke vi får løst uden en central midtbanemand med et vist niveau. Desuden har vi jo også mistet i truppen på den post med scholes væk, gibson nok solgt og hargreaves helt ude af betragtning nu.

Hvem det skal være ved jeg ik. Der er mange bud. Jeg må indrømme at 40 mio pund for en 27 årig sneijder, synes jeg er for meget uanset hans evner, som er tydelige for enhver.

henning_b_j
24-06-2011, 09:25
Kender ham overhovedet ikke. Men velkommen til. Vi mangler også lidt en der kan spille hvis Evra er skadet.

schousboe9
24-06-2011, 09:48
Kender ham overhovedet ikke. Men velkommen til. Vi mangler også lidt en der kan spille hvis Evra er skadet.

Den må du lige uddybe overfor "befolkningen", tror jeg?

henning_b_j
24-06-2011, 10:07
Den må du lige uddybe overfor "befolkningen", tror jeg?

Slap nu af! det er for sjov.! Super fedt vi fik ham.! Ser frem til manger gode stunder i hans selvskab i fjolle kassen! Han er en klasse spiller og en der kan afgøre kampe på egen hånd!! super spark, indlæg, gennem bruds styrke, frisparksspecialist, samt dejlig teknisk og pisse hurtig!!!

United-forever
24-06-2011, 10:23
Slap nu af! det er for sjov.! Super fedt vi fik ham.! Ser frem til manger gode stunder i hans selvskab i fjolle kassen! Han er en klasse spiller og en der kan afgøre kampe på egen hånd!! super spark, indlæg, gennem bruds styrke, frisparksspecialist, samt dejlig teknisk og pisse hurtig!!!

Jeg synes nu ikke at have set nogen være ophidset ... :)

Desuden kan ironi være en anelse svær at spotte på skrift, også selvom den måske nogle gange kan være lige tydelig nok, i hvert fald når man ved den er der ;)

schousboe9
24-06-2011, 10:37
Slap nu af! det er for sjov.! Super fedt vi fik ham.! Ser frem til manger gode stunder i hans selvskab i fjolle kassen!

Is på. Jeg fangede ikke ironien.

RAppel
24-06-2011, 10:45
pM1O8isvX8Y

Første interview med MUTV.

VonKoblenz
24-06-2011, 11:10
Velkommen til verdens største klub!

henning_b_j
24-06-2011, 11:21
Is på. Jeg fangede ikke ironien.

fik nok over ud tykket mig!:) sorry! ikke ment på den måde.

NtotheT
24-06-2011, 11:34
Dine sammenligninger holder ikke helt.

Veron var et flop i United. At Chelsea så købte ham, siger mere om dem end det siger om Veron.

Konchesky var en habil back i Fulham, men han har aldrig nogensinde været top 6 matriale. Roys andre indkøb siger vel det hele. Jovanovic, Poulsen osv.

Torres har haft én skidt sæson. Personligt tror jeg han bliver topscore kandidat næste sæson, under en ny træner og med nye holdkammerater. Rooney har også haft en skidt (halv) sæson. Det sker.

Berbatov er da en glimrende spiller. Han har bare aldrig været 300 millioner værd. Han blev trods alt topscore, så der er vel grænser for hvor dårligt han har gjort det i United?

Jeg siger absolut heller ikke at man med garanti slår til fordi man har spillet i PL. Med Young har altså været en profil i Villa siden han kom til klubben. Han laver mange assist og en okay sjat mål. Til prisen vil jeg heller have Young end Sanchez eksempelvis. Der er større chance for at Young slå til fra dag ét, da han har bevist at han kan være en PROFIL i Pl.

Jeg synes ofte man hyper de udenlandske spillere, om det er på grund af deres eksotiske navne ved jeg ikke. Jovist Sanchez er et stort talent, men omvendt synes jeg ikke han er så god som han bliver gjort. Slet ikke.

Mine sammeligninger holder jo netop med Veron, når manden havde to års PL-erfaring, og han var stadigvæk lort.

Berbatov er først blevet godt i denne sæson, der er færdig. Pointen var, at han slog på ingen måder igennem fra første dag, og vi har ikke brug for en 25-årig kantspiller, der skal bruge 2-3 sæsoner, før han viser et niveau, der bare kan tilfredsstille en. Han er færdigudviklet.

Konchesky fremhævede jeg jo ikke ligefrem som en stor boldvidunder, men for at fremvise, at han med sin PL-erfaring blev endnu dårligere hos Liverpool (Hvilket burde være ualmindeligt svært at blive).

Og nej, vi ønskede ikke Sanchez frem for Young, fordi Sanchez er et ophidsende navn. Ej hellere fordi han er blevet tituleret som den nye Ronaldo, men mere fordi, at det er et større potentiale i Sanchez og det faktum, at Sanchez stadigvæk kan udvikles i forhold til Young. Selvfølgelig er det lort, hvis vi havde købt ham, og han blev den nye Veron.

Men jeg ønsker ikke den bedste englænder til pågældende post. Jeg ønsker den bedste spiller til den pågældende plads, som er tilgængelig inden for vores økonomiske ressourcer og tiltrækningskraft, i hele verden.

Runaldo
24-06-2011, 11:41
Men jeg ønsker ikke den bedste englænder til pågældende post. Jeg ønsker den bedste spiller til den pågældende plads, som er tilgængelig inden for vores økonomiske ressourcer og tiltrækningskraft, i hele verden.

Du må hellere vente til Football Manager 2012!

Hl-Glory
24-06-2011, 11:44
Så blev den endelig officiell, og det er lækkert!
- En spiller med utrolig speed som gør vi har flere strenge at spille på, men samtidig slår nogle rigtig giftige indlæg, håber han slår igennem fra dag ét, super signing!

Velkommen til Ashley :)

NtotheT
24-06-2011, 16:23

Skån venligst mig og de andre brugere med dine altid ubrugelige one liners, som mangler indhold og link til at underbygge din påstand. Det trætter mig gevaldigt, at du har så sølle en tilgang til tingene.

Desuden ved jeg ikke, hvor meget urealistisk det er at kræve nogle af de bedste spillere til Europas sneen bedste klub. Men jeg glemte jo, at dit FM-liv har skadet din horisont.

Danielsen
24-06-2011, 17:26
Jeg tror bestemt ikke på, at Berbatov ryger på Youngs bekostning.

Jeg er ret overbevist om, at Young er købt direkte ind som en forbedring af startopstillingen, hvor han vil spille venstrekant, mens Valencia synes at være sikker på højrekanten. Det efterlader så Nani i en position, hvor han virkelig skal kæmpe for en startplads, men rotation vil naturligvis være et nøglepunkt, og der skal nok være plads nok til alle 3.

Når Rooney brækker foden og i 14 dages tid ikke kan spille hængende angriber, så er Berbatov et langt stærkere våben at sætte ind. Alternativt kan Giggs sagtens udfylde rollen, mens Nani og Owen nok også kan klare den i nødssituationer.

At Young til tider spillede den plads i Aston Villa siger måske mere om manglen på kreative, teknisk stærke spillere på Villaholdet. Dem har vi rigeligt af til, at vi kan lade Young spille på kanten, hvor han er bedst.

Fed lille detaljer, at han heler så sygt hurtigt, for det gør han jo! :D

Danielsen
24-06-2011, 17:29
har Phil Jones ikke nummer 2???
http://www.facebook.com/Phil.Jones.Official
eller hvad???

Photoshop...hvis du kigger ordentlig efter, eller det behøver man faktisk ikke ;)

Gade10
24-06-2011, 18:28
Nogen der har set på Liverpools fanside, de mener jo ligefrem vi kun køber deres targets bare fordi de er interesseret i de pågældende spiller, jeg må le:)

Dejligt at få lukket handlen med Young, en spiller fra øverste hylde som kan noget på egen hånd, men som samtidig er en fantastisk holdspiller.
Jeg forstår godt dem der gerne vil have A. Sanchez, men helt ærlig så er der ingen grund til at smide så mange penge for ham, Young ser jeg som en bedre holdspiller og sommetider er det bedre at have en mand der spiller for holdet istedet for en der vil det hele selv (her ligner Sanchez Ronaldo).

Jeg tror virkelig det er et klassekøb og kan slet ikke se hvordan man kan betvivle hans kvaliteter....

Velkommen til herfra i hvert fald!

Lorensen
24-06-2011, 21:05

:whine:

Den var heller ikke sjov de første 10 gange du "svinede" NtotheT...

PatriceEvra3
24-06-2011, 21:48
Mine sammeligninger holder jo netop med Veron, når manden havde to års PL-erfaring, og han var stadigvæk lort.

Berbatov er først blevet godt i denne sæson, der er færdig. Pointen var, at han slog på ingen måder igennem fra første dag, og vi har ikke brug for en 25-årig kantspiller, der skal bruge 2-3 sæsoner, før han viser et niveau, der bare kan tilfredsstille en. Han er færdigudviklet.

Konchesky fremhævede jeg jo ikke ligefrem som en stor boldvidunder, men for at fremvise, at han med sin PL-erfaring blev endnu dårligere hos Liverpool (Hvilket burde være ualmindeligt svært at blive).

Og nej, vi ønskede ikke Sanchez frem for Young, fordi Sanchez er et ophidsende navn. Ej hellere fordi han er blevet tituleret som den nye Ronaldo, men mere fordi, at det er et større potentiale i Sanchez og det faktum, at Sanchez stadigvæk kan udvikles i forhold til Young. Selvfølgelig er det lort, hvis vi havde købt ham, og han blev den nye Veron.

Her bliver vi så bare ikke enige. Jeg synes ikke Berbatov har været et dårligt køb som sådan. Jeg synes bare ikke han er 300 millioner værd, og det har jeg aldrig ment han var. Havde han kostet det halve tvivler jeg på at så mange havde mærket ham som flop.

Sammenligningen med Konchesky kan jeg heller ikke rigitg se. Han var en fin back for en klub som Fulham, men det gør ham ikke til Liverpool matriale. Youngs talent og potientale er langt over Koncheskys. Jeg siger ikke at, man bliver et hit i alle klubber fordi man har gjort det okay i Fulham. Slet ikke.

Vi kan sagtens blive enige om, at vi gerne vil have de bedste spillere, men der er jo også noget der hedder økonomisk ansvarlighed. Udinese vil eftersigende have 50 millioner euro for Sanchez, og det synes jeg er for mange penge. Det kan sagtens være Sanchez vil blive et hit i PL, men det kan også være han ikke vil. Og han kan selvfølgelig udvikles mere, men jeg tør godt garantere for at han bliver Barcelona/Real liderlig om et par år. Så vil jeg hellere have Young, hvor vi ved hvad vi får, og som med glæde gider være hos os, indtil vi ikke gider ham mere. Young har lide så gode stats Jeg ved godt statistik ikke siger alt) i en liga der er langt bedre, og på et hold der ligger længere nede i tabellen.

Nu er det selvfølgelig ikke alle der har det sådan, men jeg synes det er fedt vi beholder den britiske stamme. Det har SAF altid priorteret, og pudsigt nok har han vundet 12 titler. Dengang Liverpool vandt titler var det oså altid med en britisk stamme (Jeg er godt klar over tiden har ændret sig) Det betyder noget for PL hold at have nogle britere.

PatriceEvra3
24-06-2011, 22:04
En helt anden ting; Skal Young og Jones ikke præsenteres med en rød trøje over hovedet, mens de giver Ferguson et håndtryk, eller er vi gået væk fra det?

Kasper United
24-06-2011, 22:26
En helt anden ting; Skal Young og Jones ikke præsenteres med en rød trøje over hovedet, mens de giver Ferguson et håndtryk, eller er vi gået væk fra det?

Det troede jeg egentlig også? Plejer først at være overbevist om, at en spiller er købt, når den/de pågældende spiller(e) står med United-trøjen på med Ferguson ved sin side. Det kan dog nemt ske, at det først sker, når alle spillerne, der bliver købt i dette transfervindue, er købt. Men jeg er ikke sikker..

AlenM
25-06-2011, 02:29
WELCOME IN THE HOOD YOUNG ASH!
EJ, velkommen. Glæder mig til at se ham hos os. Han er en spændende spiller :)

Ulrik Vida Vinther
25-06-2011, 10:13
Det troede jeg egentlig også? Plejer først at være overbevist om, at en spiller er købt, når den/de pågældende spiller(e) står med United-trøjen på med Ferguson ved sin side. Det kan dog nemt ske, at det først sker, når alle spillerne, der bliver købt i dette transfervindue, er købt. Men jeg er ikke sikker..

Hehe ja, ligesom Adem Ljajic ;)

schousboe9
25-06-2011, 10:44
Hehe ja, ligesom Adem Ljajic ;)

*host*... Mikel... *host*

Ulrik Vida Vinther
08-07-2011, 15:08
Kommer Young mon til at spille bag Rooney?

Man Utd signing Young tipped to play centrally.

New Manchester United signing Ashley Young could end up being the striker signing Sir Alex Ferguson has been seeking.

The Independent says Young is generally characterised as a replacement for Ryan Giggs and the player whose arrival gives Luis Nani cause to worry for his future. But that's not how Gérard Houllier saw it at Aston Villa. Houllier discerned as soon as arriving at Villa Park last summer that Young operated better behind the main striker.

Asked about Martin O'Neill's perception that Young could potentially be one of the best left-wings in Europe, Houllier replied: "No. He can play on the wing. Whether he can be one of the best in the world in that position... I think he can be one of the best in another position."

Last month Fabio Capello agreed that Young is best deployed centrally, "not left-wing or right wing".

The growing consensus in football is that Young operates best there.

Kilde:
http://tribalfootball.com/articles/man-utd-signing-young-tipped-play-centrally-1743941

Benzet
08-07-2011, 18:02

Måske er der ferieplaner på tværs?

MOHoegsted
08-07-2011, 18:18
Måske er der ferieplaner på tværs?

Tror jeg også det må være..

Jones var jo også til U21 EM, og er det ikke først næste uge drengene møder på Carrington?

Baunie
08-07-2011, 18:29
De mødte ind i denne uge, men dem der har været til internationale turneringer har selvfølgelig længere ferie. Jones' støder først til efter den første USA-kamp.

Men generelt laver United jo ikke storstilede præsentationer af nye spillere. De bliver nok taget med til pressemødet før Community Sheild eller noget i den dur, men det bliver helt sikkert low key.

schousboe9
08-07-2011, 18:34
Ja, de sidste par års "præsentationer" så jo bare sådan her ud:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/08/26/article-1306492-0AD3205A000005DC-305_468x286.jpg

http://img.metro.co.uk/i/pix/2009/07/unitednewPA_450x322.jpg

Bugge
14-07-2011, 11:08
Bfnxn4-4RQo

Jeg tror han bliver et kæmpe hit.

Han slår nogle exceptionelt sprøde indlæg, er konstant udfordrende og så er han uhyggelig på dødbolde..

MOHoegsted
14-07-2011, 11:56
Bfnxn4-4RQo

Jeg tror han bliver et kæmpe hit.

Han slår nogle exceptionelt sprøde indlæg, er konstant udfordrende og så er han uhyggelig på dødbolde..

Jeg har rettet dit link! :)

Bugge
14-07-2011, 13:14
Jeg har rettet dit link! :)

Danke schön.

Rettede det lige selv også, bare for god ordens skyld :D

Christensen
14-07-2011, 13:37
Er vild med det højreben!

DavidMadsen
28-08-2011, 17:57
Young har vist allerede nu overbevist samtlige kritikere... Fremragende præstation igen i dag.

zhagzi
28-08-2011, 17:59
Young har vist allerede nu overbevist samtlige kritikere... Fremragende præstation igen i dag.

Har der overhovedet været nogle kritikere? :)

Bugge
28-08-2011, 18:16
Fantastisk indsats igen idag.

Genialt køb af Fergie. 2 fuldstændige vanvittige mål idag! Jeg elsker ham allerede!

Sgoales
09-09-2011, 06:28
Hvor er det bare fantastisk at Young er slået igennem så hurtigt. Jeg har hele tiden syntes at han kunne være et godt køb (gode evner og relativt billig), men at han allerede i starten af United karrieren skulle få os til at glemme alt om fraværet af Valencia, havde jeg sgu ikke regnet med! Nu må Nani og Valencia kæmpe om den anden fløj, for den venstre den er i hvert fald afsat!
Jeg har sjældent været så glad for vores indkøb som dette...

Vidic - The Terminator
29-10-2011, 15:44
Irriterende at læse at Young lige foreløbigt er ude i et par uger - ifølge Ferguson. Øv! Nani har ikke ligefrem været imponerende her på det seneste. Heldigvis har vi heller ikke de sværeste kampe at spille de næste par gange, men ellers...

RaDDeh
15-11-2011, 11:13
Irriterende at læse at Young lige foreløbigt er ude i et par uger - ifølge Ferguson. Øv! Nani har ikke ligefrem været imponerende her på det seneste. Heldigvis har vi heller ikke de sværeste kampe at spille de næste par gange, men ellers...

Noget nyt om hvornår han er klar til en start plads igen?

Vidic - The Terminator
16-11-2011, 17:27
Glimrende at høre (oldtrafford.dk-nyheden) at Ashley Young og Cleverley er tilbage! Lige hvad vi har manglet! Lad os så få dem begge at se mod Swansea!

MC86
16-11-2011, 18:49
Glimrende at høre (oldtrafford.dk-nyheden) at Ashley Young og Cleverley er tilbage! Lige hvad vi har manglet! Lad os så få dem begge at se mod Swansea!

Ja meget:)

Ville være godt at kunne stille op med:

De Gea
Jones-Rio-Vidic-Evra
Nani-Ando-Cleverley-Young
Rooney
Hernandez

Hulle #7
17-11-2011, 01:18

Tror ikke de begge starter inde. Og hvis det skulle være så tror jeg faktisk Nani sidder på bænken, hvor vi muligvis kunne stille med Young og Valencia.
Nani har lige spillet 2 vigtige og svære EM play-off kampe. Jones går bare ind på midten.

Parkohargo
07-12-2011, 22:33
Young skal i den grad til at klemme røv ballerne sammen. Efter min mening har han været en rigtig skuffelse af de tre køb vi gjorde i sommers. Dette er ikke for at finde nogen syndebuk efter aftenens fadæse, men i aftes var altså prikket over i'et. Ja han var god i den første måned da vi bankede alle hold men har ingenting vist siden. Havde virkelig store forventninger da vi hentede ham, men med det prisskilt og det han viste i villa forventer man sig mere.

NtotheT
07-12-2011, 23:37
Young har aldrig og kommer aldrig til at have United-klasse. Manden har aldrig bevist en skid europæisk, og han har failet i samtlige kampe, der har været af betydning, hvor holdet har haft en lillebittesmule modgang. (Arsenal-kampen ikke medregnet, da alt klingede i den tid).

Hans såkaldte spidskompetence har været en joke, da hans indlæg har tangeret Nanis hjørnespark i elendighed. Hans blik for spillet har sejlet, og hans 1-on-1 er for forudsigeligt og for meget kvantitet.

Jeg sagde i sommers, at han ville være et fyldkøb, og hvis Ferguson havde spyttet 150 mio. kr. mere i puljen, havde han fået en individualistisk bedre spiller som Götze eller Hazard.

Han er ganske enkelt endnu en middelmådig overhyped engelsk spiller. Hvis vi nogensinde skal hente en engelsk kantspiller er det Adam Johnson, da han i det mindste er knivskarp i hans udfordringer, er direkte og kan gå begge veje, både indenom og udenom og samtidig har et fantastisk indlæg. Der sker altid noget, når han har bolden. Men ham får vi aldrig.

AlenM
08-12-2011, 00:36
Young har aldrig og kommer aldrig til at have United-klasse. Manden har aldrig bevist en skid europæisk, og han har failet i samtlige kampe, der har været af betydning, hvor holdet har haft en lillebittesmule modgang. (Arsenal-kampen ikke medregnet, da alt klingede i den tid).

Hans såkaldte spidskompetence har været en joke, da hans indlæg har tangeret Nanis hjørnespark i elendighed. Hans blik for spillet har sejlet, og hans 1-on-1 er for forudsigeligt og for meget kvantitet.

Jeg sagde i sommers, at han ville være et fyldkøb, og hvis Ferguson havde spyttet 150 mio. kr. mere i puljen, havde han fået en individualistisk bedre spiller som Götze eller Hazard.

Han er ganske enkelt endnu en middelmådig overhyped engelsk spiller. Hvis vi nogensinde skal hente en engelsk kantspiller er det Adam Johnson, da han i det mindste er knivskarp i hans udfordringer, er direkte og kan gå begge veje, både indenom og udenom og samtidig har et fantastisk indlæg. Der sker altid noget, når han har bolden. Men ham får vi aldrig.

Du Burde være Manager, talent-spejder og ejer af MUFC på samme tid :-)
Young ikke klasse til United? Så har Rooney det hellere ik? Hele holdet har spillet dårligt, don't blame YOUNG.. Og hvor fuck har du det fra, at Johnson slår FANTASTISKE indlæg? Elsker også Johnson, men vil mene At Young, mindst, er på niveau med ham. Capello vælger også altid Young frem for Johnson på landsholdet.. Du har intet argumentation, men bar nogle linier som du selv finder på. Du beskriver Johnson som en værende Messi

Danielsen
08-12-2011, 00:39
Den her tråde kan blive rigtig grimme( som de andre idag/nat)! Puha...der var en der startede en selvransagelse-tråd(??), den tror jeg, i er flere der skal kigge forbi inden i slagter Young!

robinho
08-12-2011, 04:16
Ah come on.

Kan da godt være at Phil Jones har taget alle med storm, men det betyder jo ikke at YOung bliver dårlig for united. Nogle bruger bare længere tid.

Han er jo ikke en wing der sætter 8 mand i en telefonbox. Han er en klog spiller der skaber sig plads til indlæg og skud. Han er jo så ikke skyld i at han står og smider indlæg ind til angribere som ikke har hovedspillet som force, ligesom hans angribere havde i VIlla.

Tror stadig han bliver god for united.

AlenM
08-12-2011, 10:15
NtotheT er jo til grin.
Han mener både Rooney og Young ikke er gode nok til United. Nævner Johnson til at lave klasseindlæg og han er så meget bedre end Young. Young er en af dem der har lavet flest assists de sidste sæsoner i PL.

NtotheT
08-12-2011, 13:24
@Alen

Hvis du virkelig skal ty til personlige angreb for at virke ovenpå, så lad være med at kommentere på mine indlæg. Jeg begrunder for mine observationer, og hvis du er uenig, så anvend argumentationsteknikker til at modbevise mig. Det andet er for tamt.

Men for at rette på dig. Jeg har aldrig sagt, Rooney ikke er god nok. Jeg har sagt, at det er forkert at folk titulere manden som verdensklasse og en af verdens allerbedste efter Messi og Ronaldo, og dermed bedre end Xavi og Iniesta, da disse spillere i det mindste magter at hive deres hold op, når de har brug for det.

Young siger jeg, at han bare ikke er god nok, at vi skal sætte lid til ham som førstevalg til kanten. Han er muligvis fin nok som breddespiller, akkurat som jeg sagde det i sommers, og indtil videre har mine forudsigelse holdt stik.

Adam Johnson magter i det mindste at skabe noget uforudsigelighed i sit spil. Med Young ved du, at manden bare vil slå et indlæg. Jeg mangler stadigvæk at se mand sætte sin direkte modstander af. Når han så tilmed leverer indlæg på et lavt niveau, så har han IMO ikke meget at gøre på holdet. Især slet ikke når vi har en del middelmådige spillere på holdet.

Bugge
08-12-2011, 13:59
Young spiller hverken værre eller bedre end resten af holdet lige pt.

I det mindste er Young stadigvæk ny i truppen.
Hvad er Fletcher, Park, Evans, Evra, Anderson, Rooney, Berbatov og Valencias undskyldning?

AlenM
08-12-2011, 14:19
@Alen

Hvis du virkelig skal ty til personlige angreb for at virke ovenpå, så lad være med at kommentere på mine indlæg. Jeg begrunder for mine observationer, og hvis du er uenig, så anvend argumentationsteknikker til at modbevise mig. Det andet er for tamt.

Men for at rette på dig. Jeg har aldrig sagt, Rooney ikke er god nok. Jeg har sagt, at det er forkert at folk titulere manden som verdensklasse og en af verdens allerbedste efter Messi og Ronaldo, og dermed bedre end Xavi og Iniesta, da disse spillere i det mindste magter at hive deres hold op, når de har brug for det.

Young siger jeg, at han bare ikke er god nok, at vi skal sætte lid til ham som førstevalg til kanten. Han er muligvis fin nok som breddespiller, akkurat som jeg sagde det i sommers, og indtil videre har mine forudsigelse holdt stik.

Adam Johnson magter i det mindste at skabe noget uforudsigelighed i sit spil. Med Young ved du, at manden bare vil slå et indlæg. Jeg mangler stadigvæk at se mand sætte sin direkte modstander af. Når han så tilmed leverer indlæg på et lavt niveau, så har han IMO ikke meget at gøre på holdet. Især slet ikke når vi har en del middelmådige spillere på holdet.

Du anvender hellere ikke noget argumentation, der er godt nok synes jeg..
Synes da at Young var suveræn indtil sin skade.. Og hans indlæg er gode, bedre end Johnson eller Walcott, som er de andre fløje på Englands landshold. Det viser altså statistikerne.. Johnson er ikke den samme type fløj som Young hellere, da Young lever på sin hurtighed og prøver sætte modstanderne af, mens Johnson spiller mere som inderste wing, hvilket vil sige at han de fleste tilfælde søge ind i banen og forsøger sig mod målet.. Han er ikke den store kreatør efter min mening og så synes jeg at han har et svagt skud i forhold til Young. Synes Young skal gives tid og ikke bare sige han er ikke god nok til start 11. For det vil jeg mene jeg er. Vent til Cleverley er tilbage, eller at vi får købt en ny midtbane (SNEIJDER).

Christensen
17-12-2011, 12:34
city var interesseret i Young i sommers, men han var ikke i tvivl om, hvilken Manchester-klub han ville til.

That’s true, but as soon as I heard about Manchester United there was no other club for me,” said Young. “It’s Manchester United. They are the biggest club in the world, and I think if you ask anyone who they want to play for the majority will say: ‘Man United.’ The fan base, the team and what they have won in the past is amazing. I want to be part of that – and be able to bring the title back to United again and make history with a 20th. I feel I have settled straight away into the team, which for a club the size of Manchester United isn’t easy. But I believe in my ability and feel it was easy to fit in, especially as I know some of the boys and the team spirit they have.

Lige som Young tror på hans evner, tror jeg også på, at han genfinder formen. Han har været skidt spillende på det seneste, men i starten var han blandt vores allerbedste (og ja ja, hele holdet spillede godt, det hele kørte på skinner bla bla bla).

Glory Man United
10-01-2012, 12:20
Nogle der ved, hvornår han er klar? Jeg troede, at det bare var to-tre uger. Physioroom mener, at han er klar igen om en måneds tid...

schousboe9
10-01-2012, 12:26
Nogle der ved, hvornår han er klar? Jeg troede, at det bare var to-tre uger. Physioroom mener, at han er klar igen om en måneds tid...

Ferguson sagde "a month away, easily" i fredags. :)

"Young may be a month away, four weeks easily. His bleeding never came out quickly in his injury after the Fulham game.

"There's nothing we can do until the bleeding is all out and it's been unfortunate for him. I don't think it's a serious injury but we can't pre-judge it until we know all the facts about it."

Don Kafai
10-01-2012, 12:28
Ferguson sagde "a month away, easily" i fredags. :)

Så han starter altså lørdag :D

Glory Man United
10-01-2012, 12:30
Never trust a drunken Scotsman

morten8832
18-02-2012, 17:56
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=15245

Selvom jeg ikke vil give Young ret i, at det har været en fantastisk sæson bare vi vinder titelkampen og EL, så synes jeg Young har en god indstilling. Det har været en godkendt sæson, hvis vi vinder PrL, men europæisk vil det være en skuffelse, uanset om vi vinder EL.. selvom det er et plaster på såret..

I stedet for at ærgre sig over de tidligere svipsere og nederlag, ser han fremad mod de udfordringer vi har i foråret, og vi må nu koncentrere os om de turneringer vi er med i og vinde dem.. Selvom nogen mener at EL er en reserveturnering..

United DK
18-02-2012, 17:58
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=15245

Selvom jeg vil give Young ret i, at det har været en fantastisk sæson bare vi vinder titelkampen og EL, så synes jeg Young har en god indstilling. Det har været en godkendt sæson, hvis vi vinder PrL, men europæisk vil det være en skuffelse, uanset om vi vinder EL.. selvom det er et plaster på såret..

I stedet for at ærgre sig over de tidligere svipsere og nederlag, ser han fremad mod de udfordringer vi har i foråret, og vi må nu koncentrere os om de turneringer vi er med i og vinde dem.. Selvom nogen mener at EL er en reserveturnering..

Jeg vil være fint tilfreds, hvis vi vinder både PL og EL. Bare et mesterskab vil være fint, selvom mere altid vil have mere, men man kan ikke komme i CL-finalen hvert år.

morten8832
18-02-2012, 18:02
Jeg vil være fint tilfreds, hvis vi vinder både PL og EL. Bare et mesterskab vil være fint, selvom mere altid vil have mere, men man kan ikke komme i CL-finalen hvert år.

Det har du helt ret i, og jeg vil også være godt tilfreds bare med et mesterskab.. Det skriver jeg jo også - men hvis man skal se sæsonen i et europæisk perspektiv, så har det i år været en skuffelse.. Men det hele taget i betragtning, så klart en godkendt sæson, hvis vi står tilbage med PrL og EL trofæerne

Cosic
18-02-2012, 18:33
Det er sgu hårdt at spille for en klubben som United. Vinder af Premier League = godkendt/standard sæson. Nummer 2 i ligaen, 1 point efter City = mega skuffende sæson. Europa League kan jo reelt set ikke kompensere for noget som helst, om end et trofæ da er bedre end intet.

Jeg er dog helt enig i, at Young er af den helt rigtige mentalitet.

morten8832
18-02-2012, 19:34
Det er sgu hårdt at spille for en klubben som United. Vinder af Premier League = godkendt/standard sæson. Nummer 2 i ligaen, 1 point efter City = mega skuffende sæson. Europa League kan jo reelt set ikke kompensere for noget som helst, om end et trofæ da er bedre end intet.

Jeg er dog helt enig i, at Young er af den helt rigtige mentalitet.

Nu kan "godkendt" jo gradbøjes en del - når jeg skriver godkendt sæson ved et vundet mesterskab, så mener jeg, at jeg er godt tilfreds med sæsonen.. Det er kun dig der skriver godkendt = standard.. Selvom vi dog er ved at være godt vant med hensyn til trofæer hvert år - lidt forkælede har vi vel lov at være ;)

Dines
19-02-2012, 21:08
Apropos Young og indstilling, er jeg så den eneste, der synes han har en irriternede tendens til at kaste sig meget let? Der var flere gange i kampen mod Ajax, hvor han smed sig i situationer hvor han nærmest ikke blev rørt.
Husker også et fælt dive imod Chelsea i starten af kampen.

En, der tilgengæld sjældent kaster sig mere, er Nani. Han virker til at have droppet det.

Daniel
19-02-2012, 21:18
Apropos Young og indstilling, er jeg så den eneste, der synes han har en irriternede tendens til at kaste sig meget let? Der var flere gange i kampen mod Ajax, hvor han smed sig i situationer hvor han nærmest ikke blev rørt.
Husker også et fælt dive imod Chelsea i starten af kampen.

En, der tilgengæld sjældent kaster sig mere, er Nani. Han virker til at have droppet det.

Enig. Young falder meget let, hvilket er utrolig frustrerende, at kigge på. Man ønsker jo aldrig, at ens eget holds spillere har disse tendenser, men i visse tilfælde kan man ikke rigtig benægte det.

Og ja Nani er slet ikke lige så slem som tidligere.

Svanen94
19-02-2012, 21:52
Jeg kan huske, at Young blev anklaget for at dive meget inden han kom til United fordi han er den der har fået frispark imod sig. Han diver ikke, men han falder utrolig let og det ser ofte voldsommere ud end det er. Det irriterer mig en smule, men det har også givet os nogle gode straffe- og frispark.

snegl
20-02-2012, 01:58
Jeg giver nu Young benefit of the doubt inden han har lavet et superdive. Med alle de driblinger, er man sgu nødt til at smide sig engang imellem for at undgå skader. Selv Michael Laudrup havde indstuderet, hvordan man bedst muligt skulle falde når man blev tacklet (ramt), så man undgik skader. Han har nu aldrig været Ronaldosk.

mufufu
20-02-2012, 07:50
Han har hellere ikke den vilde fysik, så han er ikke så svær at få lagt ned. Jeg synes ikke jeg har set nogle deciderede diving tendenser, mere at han er skrøbelig i nærkampe.

Det er Nani ikke. Han har faktisk fået opbygget en ret god fysik. Jeg husker også at han skulder tacklede Ivanovich væk selvom ivanovich også gik all in, det var godt at se.

snegl
26-02-2012, 22:48
Så har Ashley Young været deciding factor i 2 kampe efter hans tilbagekomst. Han fik en del tæsk herinde, imens han var skadet, hvilket jeg synes var lidt nemt, selvom han havde 4-5 ringe kampe inden hans skade. Godt at se at han viser vinderinstinkt igen. Får han tanket godt med selvtillid, kan han blive giftig i opløbet.

Tænk sig at man kan sætte enten Young, Nani eller Valencia ind efter 70 minutter. Det må være et mareridt for en træt forsvarsspiller.

PatriceEvra3
26-02-2012, 23:05
7 assist og 4 mål i 21 kampe, er da også godkendt. Ikke fuldstændig overvældene men stadig ganske fint. Han er ikke verdens bedste kantspiller, men han er en glimrende breddespiller. Det er altså et privelegium at kunne smide Young ind hvis Valencia eller Nani bliver trætte. Når han nu forhåbenligt får spillet en masse kampe i træk uden at blive afbrudt af skader, kan han forhåbenligt vende tilbage til det niveau han havde i starten. Jeg synes han var fremragende i starten, og nej ikke kun i Arsenal kampen, men indtil stoke kampen, hvorefter hele holdet fik et dyk.

Vidic - The Terminator
11-03-2012, 15:32
Young er om nogen ved at finde sin form igen! Fantastisk som han spiller for tiden!

RAppel
11-03-2012, 16:04
Selvom han hverken scorer eller har en assist i dag så vil jeg mene, at han spillede sin bedste kamp for United siden 8-2 kampen.

Bugge
11-03-2012, 16:14
Selvom han hverken scorer eller har en assist i dag så vil jeg mene, at han spillede sin bedste kamp for United siden 8-2 kampen.

Rigtig god kamp, ja.

Masser af energi, konstant udfordrende, hele tiden i bevægelse. Hans driblinger lykkedes gang på gang.
Fantastisk spiller når han er i topform.

JWH
11-03-2012, 16:23

Han har da en assist?? Straffet blev begået mod ham...

RAppel
11-03-2012, 16:47
Han har da en assist?? Straffet blev begået mod ham...

Er det ikke kun på oldtrafford.dk det tæller som en assist?

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTP2Lf2d08M-nZotsX5DEZLZeNofKffm5KW7Fv4Y899UemGHqQvaUw4Lw

Zubbi
11-03-2012, 16:57
Er det ikke kun på oldtrafford.dk det tæller som en assist?

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTP2Lf2d08M-nZotsX5DEZLZeNofKffm5KW7Fv4Y899UemGHqQvaUw4Lw

Nej. Det tæller også i den officielle statistik.
Det tæller også som assist, hvis der begås frispark mod en, og der scores på det.

RAppel
11-03-2012, 17:05
Nej. Det tæller også i den officielle statistik.
Det tæller også som assist, hvis der begås frispark mod en, og der scores på det.

Ok. Men han spillede altså en god kamp :)

NtotheT
11-03-2012, 20:35
Vi skal stadigvæk være kritiske over for ham. Selvfølgelig er det altid noget, han viser gode takter i dag, men vi er på hjemmebane mod WBA. Der skal man altså kunne vise sig frem, ellers er man ikke noget værd for United.

Jeg har desværre set for mange dårlige præstationer sammenlignet med gode af den kære Young. Jeg synes, han virker for imponeret over at være i United, og det har gået ud over hans spil. Senest mod Bilbao var han helt blank, og det er IMO sådanne kampe, han skal vise, at han kan noget. Især når man er kantspiller, og vores spil er baseret på, at vores kanter skal genere og kreere spillet.

Jeg anser ham ikke andet end breddespiller, for Nani og Valencia i form er mindst en klasse bedre end ham.

snegl
11-03-2012, 20:39
Han har nærmest afgjort samtlige kampe siden han kom tilbage fra skade. Hvad er der lige at være kritisk overfor lige nu?

Der er lige noget andet jeg skal fange: Det er i Europa League kampe han skal vise noget og ikke mod fx Tottenham? Ydermere, hvad så da han afgjorde den anden Europa League kamp mod Ajax?

MOHoegsted
11-03-2012, 20:41
Vi skal stadigvæk være kritiske over for ham. Selvfølgelig er det altid noget, han viser gode takter i dag, men vi er på hjemmebane mod WBA. Der skal man altså kunne vise sig frem, ellers er man ikke noget værd for United.

Jeg har desværre set for mange dårlige præstationer sammenlignet med gode af den kære Young. Jeg synes, han virker for imponeret over at være i United, og det har gået ud over hans spil. Senest mod Bilbao var han helt blank, og det er IMO sådanne kampe, han skal vise, at han kan noget. Især når man er kantspiller, og vores spil er baseret på, at vores kanter skal genere og kreere spillet.

Jeg anser ham ikke andet end breddespiller, for Nani og Valencia i form er mindst en klasse bedre end ham.

Hvorfor skal man være kritisk overfor ham når han nu engang gør det så godt? Nu var samtlige spillere helt væk mod Atletic Club, ja selv på hjemmebane. Man bør kritisere ham når der er grund til det.

NtotheT
11-03-2012, 20:45
Han har nærmest afgjort samtlige kampe siden han kom tilbage fra skade. Hvad er der lige at være kritisk overfor lige nu?

Der er lige noget andet jeg skal fange: Det er i Europa League kampe han skal vise noget og ikke mod fx Tottenham? Ydermere, hvad så da han afgjorde den anden Europa League kamp mod Ajax?

Jeg forholder mig kritisk over for ham, grundet hans start. Han havde 5 gode kampe, og så var han elendig i 10-15. Han er i samme stime nu, og derfor er jeg lidt kritisk over for ham. Han har haft nogle aktioner, der har været gode, men jeg synes f.eks. Tottenham-kampen var han ujævn og meget svingende. Det er altid noget, han scorer 2 mål, men samtidig skal han være konstant.

Mod Ajax synes jeg, han var elendig. At han scorede er fint nok, men hans spil var sgu under standard.

Hvis han holder fast i denne afgørende periode, som han har gjort det nu, skal jeg selvfølgelig nok rose ham, men han er altså en proven spiller, og han skal altså vise sit værdi. Han kom til som 25-årig og en god sjat i transfersum. Hvis han var et ungt talent med få kampe, var det noget andet, men han er jo landsholdspiller, assistkonge i PL. Han skal vise noget.

Jeg håber selvfølgelig, han fastholder det, men grundet hans tidligere deroute med at han starter fint for at synke helt vildt gør, at jeg er lidt tilbageholden med al for meget ros.

snegl
11-03-2012, 21:01
http://www.searchengineoptimizationx.com/wp-content/uploads/2011/11/Internet-Troll.jpg

NtotheT
11-03-2012, 21:08
http://www.searchengineoptimizationx.com/wp-content/uploads/2011/11/Internet-Troll.jpg

Hvordan skal jeg tolke det billede? :)

MadsG
11-03-2012, 21:28
Hvad med at rose ham når han gør det godt og så kritisere ham når han ikke gør det godt? Det andet virker lidt underligt for mig.

NtotheT
11-03-2012, 21:32
Hvad med at rose ham når han gør det godt og så kritisere ham når han ikke gør det godt? Det andet virker lidt underligt for mig.

I misforstår mig. Jeg siger jo, jeg er glad for, han har haft en afgørende fod med i spillet. Jeg kritiserer mere hans spil uden målene. Mod Tottenham og Ajax var jeg slet ikke imponeret af ham spillemæssigt.

Fordi han har vist sig frem i 4 kampe nu gør ikke, jeg bøjer mig for ham. Der skal lidt mere til, for det var jo nøjagtig samme start han fik, hvorefter de gik ned til et elendigt niveau. Lad ham køre denne niveau i noget tid, så kan vi snakke om det. Det er måske mig, der sætter standard for højt, men han er landsholdspiller, kom for 180 mio. kr., og han har været assistkonge i PL.

Jeg vil hellere have, at han viser sig frem mod mere stærke modstander, og især i periode, hvor vi er i problemer. Der ser jeg gerne, han tager noget mere ansvar, men det kommer forhåbentligt :)

Cosic
11-03-2012, 21:56
I misforstår mig. Jeg siger jo, jeg er glad for, han har haft en afgørende fod med i spillet. Jeg kritiserer mere hans spil uden målene. Mod Tottenham og Ajax var jeg slet ikke imponeret af ham spillemæssigt.

Fordi han har vist sig frem i 4 kampe nu gør ikke, jeg bøjer mig for ham. Der skal lidt mere til, for det var jo nøjagtig samme start han fik, hvorefter de gik ned til et elendigt niveau. Lad ham køre denne niveau i noget tid, så kan vi snakke om det. Det er måske mig, der sætter standard for højt, men han er landsholdspiller, kom for 180 mio. kr., og han har været assistkonge i PL.

Jeg vil hellere have, at han viser sig frem mod mere stærke modstander, og især i periode, hvor vi er i problemer. Der ser jeg gerne, han tager noget mere ansvar, men det kommer forhåbentligt :)

Er det ikke et problem samtlige af vores spillere har haft i år? - netop at de ikke har kunne præstere i en længere periode af gangen. Nani er som altid garant for kæmpe formudsving og det samme gælder vores kære ven Rooney, som dog formår at afgøre kampene alligevel, hvis han skal roses for! Det er vel nærmest kun Valencia, Rio og Carrick, der har præsteret på et højt niveau i længere tid ad gangen.
Jeg synes du er lige lovlig hård i kritikken af Young - hans formdyk skete i en periode, hvor hele holdet spillede af helvede til.

LyngUnited
11-03-2012, 21:59

Trollface

As in du er en troll for altid at hate på Rooney.....det er sådan jeg umiddelbart tror hans billede skal forståes?

MOHoegsted
11-03-2012, 22:07
Trollface

As in du er en troll for altid at hate på Rooney.....det er sådan jeg umiddelbart tror hans billede skal forståes?

Young*

Cosic
11-03-2012, 23:05
Young*

Rooney OG Young* :D

snegl
11-03-2012, 23:29

At enten er du den største troll eller også er du den største meningshipster på det her forum. Hvorfor er det du altid skal have en speciel holdning andre ikke helt har?

No offence, men jeg (og nok ret mange andre) undrer mig bare. Jeg synes tit og ofte det skaber et dårligere forum fordi du bare skal have en speciel mening blot for at være anderledes. Er jeg helt ude i skoven med det her?

Glory Man United
12-03-2012, 07:12

Først og fremmest velkommen tilbage efter endnu en karantæne. Var det 4 uger? Jeg kan så se på dit indlæg, at du også har givet dig karantæne ved slet ikke at se United i den tid.

Young lavede to mål på WHL og en assist. Er det også et af PLs dårlige hold? Han smed den ind til Giggs i overtiden mod Norwich. Hold nu op med det der Rasmus Modsat. Det er til at blive sindssyg af. Vær kritisk overfor dine hadespillere Rooney og Young, når de vitterligt er dårlige. Men hold din kæft ellers.

Beklager sproget

Barker
12-03-2012, 07:45
Det er til at blive sindssyg af. Vær kritisk overfor dine hadespillere Rooney og Young, når de vitterligt er dårlige. Men hold din kæft ellers.

Beklager sproget

:trophy:

Bugge
12-03-2012, 08:18
Først og fremmest velkommen tilbage efter endnu en karantæne. Var det 4 uger? Jeg kan så se på dit indlæg, at du også har givet dig karantæne ved slet ikke at se United i den tid.

Young lavede to mål på WHL og en assist. Er det også et af PLs dårlige hold? Han smed den ind til Giggs i overtiden mod Norwich. Hold nu op med det der Rasmus Modsat. Det er til at blive sindssyg af. Vær kritisk overfor dine hadespillere Rooney og Young, når de vitterligt er dårlige. Men hold din kæft ellers.

Beklager sproget

Den lader vi lige stå et øjeblik :trophy:

Det er Youngs første sæson og, med undtagelse af nogle få halvsløje præstationer, så har han leveret over forventning IMO.
Lad os nu rose ham når han er inde i en god stime :)

RaDDeh
12-03-2012, 08:53
Den lader vi lige stå et øjeblik :trophy:

Det er Youngs første sæson og, med undtagelse af nogle få halvsløje præstationer, så har han leveret over forventning IMO.
Lad os nu rose ham når han er inde i en god stime :)

Han er virkelig kommet tilbage med manér, gode assist, flotte mål, hvis bare Valencia også var klar, så skal Nani sku uppe sit game for at få en start plads.

NtotheT
12-03-2012, 08:58

Beklager sproget

Hvem har givet dig autoritet til at sige, hvad jeg må sige eller ikke sige? Desuden, din alder er 30+, hvorfor anvender du et sprog, hvor jeg skal holde min kæft? Hvisj eg har en mening, og jeg argumenterer hvorfor, så kan du da ikke bede om at holde min kæft, men du kan skrive du er uenig og deraf argumenterer for det. Det er jo direkte diktaturagtigt at du skal bestemme, hvad jeg skal mene.

Acsadac
12-03-2012, 09:00
Hvem har givet dig autoritet til at sige, hvad jeg må sige eller ikke sige? Desuden, din alder er 30+, hvorfor anvender du et sprog, hvor jeg skal holde min kæft? Hvisj eg har en mening, og jeg argumenterer hvorfor, så kan du da ikke bede om at holde min kæft, men du kan skrive du er uenig og deraf argumenterer for det. Det er jo direkte diktaturagtigt at du skal bestemme, hvad jeg skal mene.

Det hele bunder nok i, at folk er trætte af de konstante udbrud, mod specielt Rooney.. Du bruger enhver lejlighed til at skyde ham ned, men "glemmer" at tage se tingene fra den anden side..

Glory Man United
12-03-2012, 09:02
Jeg er ret sikker på, at der er flere +30 fyre, der siger "hold kæft" end -30 fyre. Både min kone og min søn får den faktisk også dagligt, så du skal ikke føle dig så forurettet. Du skal bare gøre, som jeg siger...;)

NtotheT
12-03-2012, 09:05
Det hele bunder nok i, at folk er trætte af de konstante udbrud, mod specielt Rooney.. Du bruger enhver lejlighed til at skyde ham ned, men "glemmer" at tage se tingene fra den anden side..

Du læser jo ikke hvad jeg har skrevet, når du skriver Rooney. Jeg har slet ikke svinet Rooney til. Faktisk roser jeg ham for at være blevet en kynisk målmaskine a la Ruud, hvor han sagtens kan spille en fantastisk ringe kamp og alligevel score mål. Det er en god kvalitet at have sammenlignet med hans fortid, hvor han i de omstændigheder ikke engang ville have scoret på et frit mål.

Jeg har snakket om Young. Det viser vel, I bare læser det, I vil læse for at hakke mig ned.

NtotheT
12-03-2012, 09:07
Jeg er ret sikker på, at der er flere +30 fyre, der siger "hold kæft" end -30 fyre. Både min kone og min søn får den faktisk også dagligt, så du skal ikke føle dig så forurettet. Du skal bare gøre, som jeg siger...;)

Nu er jeg så heldig, at jeg hverken er din kone eller din søn, og da vi ikke kender hinanden personligt, synes jeg særdeles, at det er en forkert tone, når du siger, jeg skal holde min kæft. Min mening er lige så værdifuld som din, ellers har jeg misforstået konceptet bag et forum. Hvis du er uenig, så anvend dog hellere elementære argumentationsprincipper fremfor det der "Jeg-overskuer-ikke-at-skrive-noget-værdifuld-men-beder-ham-at-holde-kæft".

Hvis det er stilen herinde, så skal jeg sgu nok stoppe med at skrive herinde. Det ville da være spild af tid.

Glory Man United
12-03-2012, 09:19
Hvis det er stilen herinde, så skal jeg sgu nok stoppe med at skrive herinde.

Er det den der med et vink og en vognstang?

Men i stedet for (igen og igen) at føle sig som lillepigen og forurettet, kan du så ikke forholde dig til det, som 4-5 andre siger til dig så?

SantasLittleHelper
12-03-2012, 09:54
Uden at skulle melde mig ind i de rigtige meningers brigade, så undrer det mig også, at NT mener, at vi bør stille sig kritisk overfor Young, fordi han før har spillet dårligt. Sikke noget vås. Hvad med at tage udgangspunkt i den klare formstigning og produktivitet han har haft på det seneste og rose ham for det. Du skriver, at du roser Rooney for at score selv når han ikke spiller godt, men kritiserer Young for at spille dårligt, selv når han producerer. Paradoks?

Derudover er dine holdninger naturligvis lige så værdifulde som andres, men når du begynder på en retorik som "Vi skal stadig være kritiske" så kommer vi ud på et sidespor, hvor det virker som om at du trækker en (uigennemtænkt?) holdning ned over hovedet på folk. Det er skide irriterende. Tænk over hvordan du formulerer dig.

Jeg har slet ikke svinet Rooney til.

Jeg synes, det er en anelse underligt, at jeg ikke må svine Rooney til

Kan Real Madrid helt seriøst ikke købe Rooney. Jeg magter ikke at se den uduelige abe gå rundt og dase den af og ikke kæmpe tabte bolde hjem. Det erj o direkte klamt at se på!

Dude...

NtotheT
12-03-2012, 10:12
Uden at skulle melde mig ind i de rigtige meningers brigade, så undrer det mig også, at NT mener, at vi bør stille sig kritisk overfor Young, fordi han før har spillet dårligt. Sikke noget vås. Hvad med at tage udgangspunkt i den klare formstigning og produktivitet han har haft på det seneste og rose ham for det. Du skriver, at du roser Rooney for at score selv når han ikke spiller godt, men kritiserer Young for at spille dårligt, selv når han producerer. Paradoks?

Derudover er dine holdninger naturligvis lige så værdifulde som andres, men når du begynder på en retorik som "Vi skal stadig være kritiske" så kommer vi ud på et sidespor, hvor det virker som om at du trækker en (uigennemtænkt?) holdning ned over hovedet på folk. Det er skide irriterende. Tænk over hvordan du formulerer dig.

Dude...

Du har taget nogle tingene ud af kontekst. Når jeg siger, jeg ikke har svinet Rooney til, så er det til gårdagens kamp. Jeg har så sandelig svinet Rooney til tidligere, det ligger jeg slet, slet ikke skjul på.

Når jeg siger, det er klasse af Rooney, at han i går kunne gå rundt og være mere eller mindre anonym og alligevel kvitterer med to mål, så er det fordi, at han først og fremmest er vores angriber. Jeg vil 1000 gange hellere have, at en angriber er møgelendig i 88 minutter i kampen (altså hvor han mistimer alle indgreb), men scorer måske 2 mål i de sidste tre minutter. Det er selvfølgelig overdrivelse fremmer forståelsen. Hvis Rooney var kantspiller i går, havde jeg haft en anden tone. Det afhænger af positionen på banen. En angriber skal først og fremmst score mål, når der er behov for det. Jeg vil hellere have det sådan, end at han går ned i banen, deltager meget godt med i spillet, men misbruger den ene chance efter den anden. Nu håber jeg, du forstår min mening om det med Rooneys klasse i går.

Og lad mig lige understrege det med Young igen. Jeg har ikke sagt, at det var dårligt det i går. Jeg siger, at jeg forholder mig lidt kritisk til hans gode form endnu, før jeg springer ud som Jer andre og overdøser ham med ros og titulere ham som et godt køb. Han har IMO stadigvæk noget at vise. Her tænker jeg på, at han jo startede sæsonen fint og gik ned igen. Hvem siger ikke det sker? Hvis Young evner at fastholde denne form, kan jeg sagtens og vil jeg sagtens rose ham. Jeg er jo ikke et uhumant svin, der bare venter på at hakke noget ned. Jeg har bare nogle standarder, en spiller skal leve op til i United, før jeg bliver imponeret givet ud fra hans profil (Er han talent, landsholdsspiller eller hvad).

Det eneste, jeg har sagt om Young var blot, at jeg vil se, om han kan køre videre på denne form, og kan hna det ,er jeg den første, der roser ham. Men jeg skal bare have mere end 3-4 kampe, for at overdøse ham med ros, når han s sæson indtil videre ikke har været for imponerende til mit smag. Han har haft for mange dårlige kampe, og de vejer stadigvæk en del på vægtskålen.

NtotheT
12-03-2012, 10:13
Er det den der med et vink og en vognstang?

Men i stedet for (igen og igen) at føle sig som lillepigen og forurettet, kan du så ikke forholde dig til det, som 4-5 andre siger til dig så?

Stop nu at insinuere at jeg er en lille pige og jeg føler mig forurettet, for jeg kan holde til alt, men at du ligefrem skal svinge med en slags diktatorstok og bede mig om at holde kæft, har du hverken autoritet eller lignende til at bede mig om. Så længe vi befinder os i et åbent forum, hvor min mening er lige så godt som alles, kan jeg slet ikke se, hvorfor du skal ytre dig, jeg skal holde kæft som en ordre. Deri ligger mit problem.

unitedforreal
12-03-2012, 10:27
No offence men hvor gammel er nogen af jer ?

Han har 100% ret, når han siger det han siger om Young. At han siger det på en forkert måde og i opfatter endnu mere forkert er fordi i har dannet jer en hade tanker om Ntothet.

Hvis han skriver noget der er lidt forkert eller noget andet så hopper i på ham.

Men tilbage til sagen...

Young spillede en kanon kamp igår, ingen tvivl om det. Men han har spillet flere dårlig kampe end gode for os. En del der var så skidt at man blev sur.

Ja det gælder 98% af vores trup i år med få undtagelser. Scholes-Carrick-Valencia som har spillet flere gode end dårlig. Evans er også på vej frem.

Men angående young, han skal som sagt være mere stabile og vise sit værd over en længere periode. At vi skal være glad for, at hans form er på vej op ? ingen tvivl. Men 2 kampe ud af hvor mange ? det er alså ikke godt nok..

Men seriøst, læs hvad folk skriver og ikke hvem der skriver det. Det er som om at folk er begyndt at danne sig en mening om personer her ind og bygge et had til dem.

ChristianR
12-03-2012, 10:30
Det eneste, jeg har sagt om Young var blot, at jeg vil se, om han kan køre videre på denne form, og kan hna det ,er jeg den første, der roser ham. Men jeg skal bare have mere end 3-4 kampe, for at overdøse ham med ros, når han s sæson indtil videre ikke har været for imponerende til mit smag. Han har haft for mange dårlige kampe, og de vejer stadigvæk en del på vægtskålen.

Nej, så er du højst sandsynligt den sidste. Alle andre roser ham jo allerede nu, hvor han offensivt har været en af vores bedste og mest effektive spillere de seneste par kampe.

Thepostman
12-03-2012, 10:36
No offence men hvor gammel er nogen af jer ?

Han har 100% ret, når han siger det han siger om Young. At han siger det på en forkert måde og i opfatter endnu mere forkert er fordi i har dannet jer en hade tanker om Ntothet.

Hvis han skriver noget der er lidt forkert eller noget andet så hopper i på ham.

Men tilbage til sagen...

Young spillede en kanon kamp igår, ingen tvivl om det. Men han har spillet flere dårlig kampe end gode for os. En del der var så skidt at man blev sur.

Ja det gælder 98% af vores trup i år med få undtagelser. Scholes-Carrick-Valencia som har spillet flere gode end dårlig. Evans er også på vej frem.

Men angående young, han skal som sagt være mere stabile og vise sit værd over en længere periode. At vi skal være glad for, at hans form er på vej op ? ingen tvivl. Men 2 kampe ud af hvor mange ? det er alså ikke godt nok..

Men seriøst, læs hvad folk skriver og ikke hvem der skriver det. Det er som om at folk er begyndt at danne sig en mening om personer her ind og bygge et had til dem.

Jeg tror ikke folk skriver det fordi at folk tænker dårlige tanker om NtotheT, eller føler en trang til at hoppe på ham, hver gang han kommentere på noget. Det bunder vel bare i, at NtotheT tit og ofte har en holdning som ganske få her inde har, og det er han selvfølgelig i sin gode ret til at have.

Der hvor problemet for mig ligger, er når man føler trang til at skulle skrive negativt om f.eks. Young når han er i gang med en rigtig god periode. Han scorede et vigtigt udebane mål mod Ajax, lagde op til Giggs' vindermål mod Norwich, lavede to mål og en assist på White Hart Lane og i går blev der begået et straffe imod ham, og spillede generalt en rigtig fin kamp. Det er selvfølgelig i orden at give kritik at spillerne, i dette tilfælde mener jeg blot den er lidt malplaceret, og burde måske gives når den egentlig er berettiget.

NtotheT
12-03-2012, 10:37
Nej, så er du højst sandsynligt den sidste. Alle andre roser ham jo allerede nu, hvor han offensivt har været en af vores bedste og mest effektive spillere de seneste par kampe.

Igen, jeg siger, at det var flot spillet af ham i går, men vi skal ikke længere tilbage end 4 dage, hvor han var komplet uduelig. Desuden så var det WBA, vi mødte på hjemmebane. Hvis Young ikke kunne levere under sådanne omgivelser, så har han intet at gøre på et United-hold.

Mod Tottenham havde han flere dårlige aktioner, men han viste selvfølgelig positive elementær af sit spil med to mål og en assist. Mod Ajax away var han altså eddermeme helt blank, men scorede.

Jeg ønsker en kostant form af vores kantspillere. Nani har vist sit niveau i topkampe, derfor jeg er lidt mere varsom med min kritik af ham, men hvis det var sådan, at han aldrig have vist flot spil mod stoholdene og han kun præstere mod Wigan og WBA, så skulle I nok regne med at se kritik fra min side af.

Bugge
12-03-2012, 10:39
No offence men hvor gammel er nogen af jer?

Hvis han skriver noget der er lidt forkert eller noget andet så hopper i på ham

Nu er du ofte ikke et hak bedre, så det undrer mig ikke at du stiller dig på bagbenene lige her.

At lægge ud med "hvor gammel er nogen af jer?" er måske ikke den smarteste tilgang hvis man vil have formidlet et budskab.
Jeg synes faktisk NtotheT har fat i nogle gode ting engang imellem (bortset fra det håbløse had til enkelte spillere).
I modsætning til bl.a. dig og ham Runaldo, som gudskelov blev smidt ud, som nærmest ligger på lur og venter på at overfalde os andre når vi danner os en mening om noget.

Jeg er generelt p**** træt af at det efterhånden er blevet tabu at rose United spillere og trendy at forholde sig overkritisk til alt omkring klubben og især spillerne.

Jeg forstår ikke hvorfor vi skal være efter hinanden og ikke mindst vores hjerteklubs spillere hele tiden.
Hvad der foregår i kampens hede i kamptrådene er hvad det er, for der er det svært ikke at lade sig rive med fordi man er så passioneret og nervøs, men dagen derpå burde man kunne se det hele i et lidt større perspektiv.

MOHoegsted
12-03-2012, 11:43
Nu er du ofte ikke et hak bedre, så det undrer mig ikke at du stiller dig på bagbenene lige her.

At lægge ud med "hvor gammel er nogen af jer?" er måske ikke den smarteste tilgang hvis man vil have formidlet et budskab.
Jeg synes faktisk NtotheT har fat i nogle gode ting engang imellem (bortset fra det håbløse had til enkelte spillere).
I modsætning til bl.a. dig og ham Runaldo, som gudskelov blev smidt ud, som nærmest ligger på lur og venter på at overfalde os andre når vi danner os en mening om noget.

Jeg er generelt p**** træt af at det efterhånden er blevet tabu at rose United spillere og trendy at forholde sig overkritisk til alt omkring klubben og især spillerne.

Jeg forstår ikke hvorfor vi skal være efter hinanden og ikke mindst vores hjerteklubs spillere hele tiden.
Hvad der foregår i kampens hede i kamptrådene er hvad det er, for der er det svært ikke at lade sig rive med fordi man er så passioneret og nervøs, men dagen derpå burde man kunne se det hele i et lidt større perspektiv.
Jeg er fuldstændig enig i hele dit indlæg. Det kunne ikke siges bedre.

:trophy::trophy::trophy:

SantasLittleHelper
12-03-2012, 11:56
Du har taget nogle tingene ud af kontekst. Når jeg siger, jeg ikke har svinet Rooney til, så er det til gårdagens kamp.
- Det er rimelig tydelig i nedenstående citat, at Acsadac ikke tager udgangspunkt i gårsdagens kamp, men generelt.

Når du skriver at du slet ikke har svinet Rooney til uden yderligere specificering, så går jeg selvfølgelig ud fra, at du mener i denne generelle kontekst. Igen er vi tilbage til din måde at formulere dig på, som kan virke en smule irriterende, fordi du, mere eller mindre med vilje, ikke forholder dig til pointen.

Når jeg siger, det er klasse af Rooney, at han i går kunne gå rundt og være mere eller mindre anonym og alligevel kvitterer med to mål, så er det fordi, at han først og fremmest er vores angriber. Jeg vil 1000 gange hellere have, at en angriber er møgelendig i 88 minutter i kampen (altså hvor han mistimer alle indgreb), men scorer måske 2 mål i de sidste tre minutter. Det er selvfølgelig overdrivelse fremmer forståelsen. Hvis Rooney var kantspiller i går, havde jeg haft en anden tone. Det afhænger af positionen på banen. En angriber skal først og fremmst score mål, når der er behov for det. Jeg vil hellere have det sådan, end at han går ned i banen, deltager meget godt med i spillet, men misbruger den ene chance efter den anden. Nu håber jeg, du forstår min mening om det med Rooneys klasse i går. Det gør jeg, men jeg har en smule svært ved at se, hvor det er vi diskuterer Rooneys klasse i går. Jeg brugte eksemplet for at påpege, at det er ulogisk når du roser Rooney for at producere, når du mener han spiller dårligt, og være tilbageholden med ros til Young, når gør det samme og har været tungen på vægtskålen i nogle tætte kampe. Jeg har svært ved at se, hvordan du ikke kan applicere den samme logik til Young, fordi Rooney er angriber.

Og lad mig lige understrege det med Young igen. Jeg har ikke sagt, at det var dårligt det i går. Det har jeg heller ikke sagt, at du har sagt og det var i øvrigt heller ikke en del af min, eller nogen andens pointe. Nu kan jeg kun tale for mig selv, men udover min irritation over din aggressive retorik, så undrer jeg mig over, at du ikke vil rose ham for de sidste par kampe, med den begrundelse, at han tidligere har spillet dårligt. At sige at han ikke er dårlig, er ikke det samme som at give ros.
Jeg siger, at jeg forholder mig lidt kritisk til hans gode form endnu, før jeg springer ud som Jer andre og overdøser ham med ros og titulere ham som et godt køb. Hvor ser du nogen titulere ham som et godt køb i den igangværende diskussion? Du griber ting ud af luften. Folk kommer jo ikke i bukserne over hans form hele sæsonen igennem - de glæder sig over øjebliksbilledet - at han endelig virker til at være kommet i gang igen, og har spillet sin bedste kamp i 4-5 måneder, hvorefter de bliver slået oven i hovedet med "Vi skal stadig være kritiske", fordi han en gang har spillet dårligt. Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan du kan komme frem til, at vi skal forholde os kritiske til hans gode form. Ændrer dét sig (at han har spillet godt nu), hvis han en gang i fremtiden spiller dårligt? Er det en jinx-funktion du har gang i, hvor vi ikke må rose spillere der gør det godt, fordi så kan det være, at de ligepludselig gør det dårligt? Vil det at rose ham nu være malplaceret, hvis hans form dykker? Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke vil rose ham nu hvor han gør det godt, og jeg vil gerne have forklaret logikken bag i kontekst, uden deroute, uden overdrivelse-fremmer-forståelsen-taktik, uden du griber ting ud af luften, uden at få trukket en mening over hovedet, og i øvrigt på helt almindeligt velformuleret dansk.

NtotheT
12-03-2012, 12:31
@ SLH.

Jeg roste Rooneys kynisme i går, fordi jeg - igen - hellere vil have en angriber, der gjorde det, Rooney gjorde i går, fremfor en, der spiller godt, men brænder 4 kæmpe chancer, og vi dermed ikke vandt. Forstår du min tankegang, ellers spørger du bare ind til det igen.

Dernæst. Jeg ved, hvilken klasse Rooney besidder. Både i hjemlige kampe og international sammenhæng, og det er min grund til, hvorfor jeg roste Rooney i går, men ikke giver samme ros til Young. Young viste sine kvaliteter i går mod et svagt WBA-hold, og vi var på hjemmebane. Hvis han ikke kunne præstere under de omgivelser, ville det bare have været problematisk.

Jeg siger jo samtidig, at det er flot, han viser den kynisme, han har vist de sidste par kampe, men omvendt har jeg bare det billede af, at vores kantspiller skal spille godt og vores angriber skal score målene. Young har IMO ikke spillet optimalt. Han mistimer mange indgreb, han mister bolden for let og han virker for ukoncentreret, når han skal leverere slutproduktet.

Jeg er dog altså glad for, at han virker lidt mere kynisk nu, og jeg håber derfor, at han hiver sig selv op på et noget højere niveau. Jeg vil bare se bedre spil fra ham, altså hvor han virker overlegen og sikker i sine indgreb.

Jeg er generelt bare en person, som har nogle lidt for høje standarder til alt i livet, og det er måske her, problemet er, når folk anser mig som en slags troll. Der skal bare lidt mere til for jeg bliver glad. Jeg havde selvfølgelig ikke været så hård i min kritik af Young, hvis han havde samme profil som Jones. ALtså en ung gut med manglende erfaring, men Young er altså en mand, der kom med 157 ligekampe i Premier League med Aston Villa, og sammenlagt 300 turneringskampe for Watford og Aston Villa samt fast del af det engelske landshold.

snegl
12-03-2012, 13:34

Dude, du har selv handlet på lignende måde med at sige hvad man må og ikke må på det her forum:

Så gå dog over til fcbarcelona.dk's forum, så kan du rose Messi der, men her er Ronaldo vores stjerne.
- Det var ikke sagt til Pep eller nogen anden Barca fan men til mig

Helt seriøst, kan du ikke svare på det her spørgsmål: Hvorfor er det du altid skal have en holdning der er anderledes end andre, eller som kommer på et tidspunkt, hvor mindst muligt har lyst til/brug for at ytre det og det budskab? Hvorfor? Vi andre har da også store krav til vores spillere. Det kan fandme ikke være det der er årsag.

Bugge
12-03-2012, 13:45
Skal vi ikke bare lukke diskussionen inden der er nogen der bliver banned?

Så mange aktive brugere er vi altså heller ikke, at vi har råd til at undvære adskillige sværvægtere :D

SantasLittleHelper
12-03-2012, 13:55
@ SLH.

Jeg roste Rooneys kynisme i går, fordi jeg - igen - hellere vil have en angriber, der gjorde det, Rooney gjorde i går, fremfor en, der spiller godt, men brænder 4 kæmpe chancer, og vi dermed ikke vandt. Forstår du min tankegang, ellers spørger du bare ind til det igen. Igen, jeg forstår din tankegang med Rooney, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke applicerer den til Young. Du fastholder en kritisk distance til ham, selvom han mod Ajax, Tottenham og Norwich ikke spillede godt, men stadig var afgørende med mål og assists.

Dernæst. Jeg ved, hvilken klasse Rooney besidder. Både i hjemlige kampe og international sammenhæng, og det er min grund til, hvorfor jeg roste Rooney i går, men ikke giver samme ros til Young. Young viste sine kvaliteter i går mod et svagt WBA-hold, og vi var på hjemmebane. Hvis han ikke kunne præstere under de omgivelser, ville det bare have været problematisk. Jeg undrer mig stadig. Du mener følgende:

1. Rooney spiller dårligt, men scorer og fortjener ros. Denne ros fortjener han, fordi du ved, at han kan præstere på et højt internationalt niveau, upåagtet af, at han ikke gør det.
2. Young spiller godt i går, og afgør kampene mod Ajax, Tottenham og Norwich. Han fortjener ikke ros for denne stime af produktivitet, fordi han ikke har præsteret på et lige så højt internationalt niveau.

Hvis dette er korrekt forstået opstår der et paradoks, med mindre du mener at det er præstationerne internationalt, der bør bestemme om en præstation mod WBA, Tottenham, Ajax og Norwich fortjener ros. Jeg er enig i, at Rooney bør roses for sin kynisme og ikke sit spil. Jeg er uenig i, at Young ikke skal roses, for sin kynisme i de samme afgørende situationer. Hvis han, rent teoretisk, spiller en dårlig kamp mod Barcelona i morgen, ændrer det så, at han spillede en god kamp mod WBA i går og at han bør få ros for indsatsen i går og sin betydning generelt i de andre kampe?

Derudover forekommer det mig stadig ulogisk, at du roser Rooney, selvom han ikke lever op til det internationale niveau og ikke roser Young, når han netop spiller op til sit niveau, eller afgør kampene på egen hånd.

Jeg siger jo samtidig, at det er flot, han viser den kynisme, han har vist de sidste par kampe, men omvendt har jeg bare det billede af, at vores kantspiller skal spille godt og vores angriber skal score målene. Young har IMO ikke spillet optimalt. Han mistimer mange indgreb, han mister bolden for let og han virker for ukoncentreret, når han skal leverere slutproduktet. Og hvor er forskellen i forhold til Rooney, der får ros? Han spiller heller ikke optimalt, mistimer mange indgreb, mister bolden for let og virker ukoncentreret når han skal leverer slutproduktet. Nu begynder han så at levere slutproduktet, men det gør Young også. Er vi tilbage ved tidligere præstationer, der determinerer om den nuværende præstation fortjener ros, eller ej?

Jeg er dog altså glad for, at han virker lidt mere kynisk nu, og jeg håber derfor, at han hiver sig selv op på et noget højere niveau. Jeg vil bare se bedre spil fra ham, altså hvor han virker overlegen og sikker i sine indgreb. Hvorfor gælder de samme kriterier ikke for Rooney?

Jeg er generelt bare en person, som har nogle lidt for høje standarder til alt i livet, og det er måske her, problemet er, når folk anser mig som en slags troll.

Fin selverkendelse at slutte af på. Forstår du så også, at sådan en attitude, selvom den er helt reel og ganske brugbar i mange af livets facetter, kan genere nogle mennesker ved overeksponering? Det kan, på et internetforum, ofte opfattes som om, at man egentlig kun skriver for at udbasunere sin mening, og ikke som et indlæg i en reel debat.

Glory Man United
12-03-2012, 14:14

Så mange aktive brugere er vi altså heller ikke, at vi har råd til at undvære adskillige sværvægtere :D

Personligt roder jeg mellem 81-82 kg

snegl
12-03-2012, 15:13

Jeg synes faktisk det er meget fair at vi tager snakken istedet for at forumet bare bliver dårligere. Det her handler jo om at vi alle skal have lyst til at være herinde, og at man ikke gider fare i flint over indlæg der bare er skrevet fordi de skal være anderledes. Jeg har intet personligt imod NtoTheT, men jeg synes det er synd at så mange skal spilde tiden på at svare på indlæg vi allesammen godt ved er komplet spild af tid og som er skrevet for netop bare at være Rasmus Modsat.

I sidste ende ender det så nemlig bare med at folk ikke gider og svare fordi man intet får ud af det, og at de samme brugere intetanende bliver ved med at sidde og lukke alt muligt ud fordi de tror det er normale holdninger. Det sted hedder Nationen.

Og det kan godt være at det her indlæg ikke omhandler Ashley Young. Men det bør i mine øjne lige ses lidt stort på, så vi får et bedre forum.

RasmusP
12-03-2012, 16:31
Jeg gider næsten ikke beklage, at det her bliver off topic, for det har de sidste mange indlæg været. Moderatorene må vist i gang med lidt oprydning på forummet. Men det er hvad der sker, når de bare stikker på ferie :)

Jeg er generelt bare en person, som har nogle lidt for høje standarder til alt i livet, og det er måske her, problemet er, når folk anser mig som en slags troll. Der skal bare lidt mere til for jeg bliver glad.

Og alligevel er det en "cocks-out-situation", når der går rygter om at Pogba forlænger ;) Hvad blev der af det med, at have høje forventninger til spillerne? Pogba har jo ikke engang vist noget særligt på førsteholdet endnu.. -Nu er det ikke fordi jeg vil starte en diskusion om Pogba. For jeg er helt enig i, at han er et stort talent, og det er en god nyhed, hvis han forlænger. Men det er mere for at vise, hvorfor folk måske får et indtryk af, at du har ynglings- og hadespillere.

Det jeg i første omgang kom for at skrive, var at jeg ikke rigtigt forstår den der kritiske "manager-tilgang" til klubbens præstationer, som nogle fans har. Når jeg ser Young virkelig oppe sit niveau og fighte som han gør, i en tid hvor både Valencia og Nani er ude, og hvor vi nærmer os sæsonens squeaky bum time; så tænker jeg i første omgang kun tre ord: Fedt fedt fedt. Jeg forstår ikke hvorfor man begynder på "aarhhg, han har før spillet godt, for derefter at falde gevaldigt i niveau, så jeg vil se mere, før jeg er tilfreds.." Du sidder forhåbentlig ikke og analyserer sådan, når du er på stadion?! -Nu skriver jeg direkte til dig NtotheT, fordi det lige er dig der står for skud i dag :) Men du er langt fra den eneste, jeg har lagt mærke til, som har en lignende indstilling til spillernes præstationer..

NtotheT
12-03-2012, 17:39
Jeg gider næsten ikke beklage, at det her bliver off topic, for det har de sidste mange indlæg været. Moderatorene må vist i gang med lidt oprydning på forummet. Men det er hvad der sker, når de bare stikker på ferie :)

Og alligevel er det en "cocks-out-situation", når der går rygter om at Pogba forlænger ;) Hvad blev der af det med, at have høje forventninger til spillerne? Pogba har jo ikke engang vist noget særligt på førsteholdet endnu.. -Nu er det ikke fordi jeg vil starte en diskusion om Pogba. For jeg er helt enig i, at han er et stort talent, og det er en god nyhed, hvis han forlænger. Men det er mere for at vise, hvorfor folk måske får et indtryk af, at du har ynglings- og hadespillere.

Det jeg i første omgang kom for at skrive, var at jeg ikke rigtigt forstår den der kritiske "manager-tilgang" til klubbens præstationer, som nogle fans har. Når jeg ser Young virkelig oppe sit niveau og fighte som han gør, i en tid hvor både Valencia og Nani er ude, og hvor vi nærmer os sæsonens squeaky bum time; så tænker jeg i første omgang kun tre ord: Fedt fedt fedt. Jeg forstår ikke hvorfor man begynder på "aarhhg, han har før spillet godt, for derefter at falde gevaldigt i niveau, så jeg vil se mere, før jeg er tilfreds.." Du sidder forhåbentlig ikke og analyserer sådan, når du er på stadion?! -Nu skriver jeg direkte til dig NtotheT, fordi det lige er dig der står for skud i dag :) Men du er langt fra den eneste, jeg har lagt mærke til, som har en lignende indstilling til spillernes præstationer..

Jeg kan desværre ikke se sammenligning med min kommentar til Pogbas forlængelse og dette emne her.

Jeg har skrevet tidligere, at mine høje forventninger er til United-spillere. Ved talenter er det noget andet. F.eks. ved folk godt min mening om Macheda herinde efter hans lovende start, og den har mildest talt været en joke af dimensioner, at han har fået så meget spilletid, for han har hverken grebet chancen eller vist tegn på forbedringer. Han faldte for min høje forventninger.

Men når du kommer som nyt ungt talent, er jeg selvfølgelig mildere, og Pogba er IMO et stort talent, og hvis han fortsætter en kurve, der viser, at hna udvikler sig hele tiden, er jeg mere end tilfreds. Men hvis han stagnerer som Macheda og viser elendig spil, får han hammeren.

____

Topic.

Jeg har måske formuleret mig forkert med Young. Det må jeg indrømme. Jeg prøvede blot at sige, at vi lige skulle vente lidt med Young.

1) Jeg synes ikke, at han har storspillet, hvor du bare tænker: WOOOOOOOOOOOW. Han har vist små aktioner og det har han grebet fint. Det er derfor, jeg ikke er faldet af stolen endnu.

Selvfølgelig er jeg jo ikke en hater. Jeg er jo fan, men jeg vil bare gerne se spillere, der spiller godt og ikke dårligt. Vi er en af de største klubber i verden, og her skal man altså præstere. Det glæder mig meget, at han har haft afgørende fod med i spillet de sidste par kampe, men jeg har blot mere kigget på selve hans spil, og det er her, kæden falder af for mig. Bortset fra de få aktioner i kampene, hvor det har givet mål eller assist, har Young ikke bidraget med noget, hvis du forstår. Ved Nani og Valencia har vi f.eks. to kanter, der næsten altid dribler forbi og skaber noget, selvom det ikke munder ud i chancer. Jeg ønsker blot samme af Young.

Og jeg vil gerne se ham f.eks. mod Bilbao på torsdag og have samme afgørende faktor. WBA på Old Trafford er ikke nok til at begejstre mig desværre. Mod Tottenham synes jeg, at hans spil var ikke godt nok, selvom han lige havde tre gode aktioner. Der må gerne være lidt mere, men det er måske bare mig, der er lidt af en højrøvet idiot, der gerne vil have noget for pengene.

NtotheT
12-03-2012, 17:42
Og lad mig understrege. Jeg er ked af, at I har den holdning, at jeg prøver at agere som en troll eller Rasmus Modsat, men det er nu ikke min intention. Det må vel bare være, at jeg har en for høj forventning til spillere, som er proven og er købt ind for en god sum. Jeg var jo også efter Berbatov i sin tid, selvom jeg er total fascineret af manden. Jeg har været efter Rooney, fordi han har vist, hvor god han er, men han har til tider virket ligeglad og fuldstændig blottet for det store talent, vi alle har elsket. Evans har jeg været efter, fordi han laver de nøjagtige samme fejl og ikke vist tegn på forbedring i sin tid, og det er min holdning, at du skal udvikle dig løbende, når du spiller hos United, fordi det er så en stor klub, og vi skal kunne være konkurrencedygtige. Det er helt tilladt, at du laver fejl hos United, men så skal du altså bare lære af dem og formindske muligheden for at den kommer igen.

Det er nu ikke fordi, jeg sætter mig ned og hakker ned på spillere, fordi jeg ikke kan lide dem. De spiller for mit hjerteklub. Nu håber jeg, at I forstår min holdning til spillerne.

Don Kafai
12-03-2012, 23:09
Man kan sgu da heller ikke tage til Manchester en weekend uden der går anarki i den herinde.

Uanset hvor uenige man er, så er det uacceptabelt at bruge et nedladende sprog om andre, derfor vil de der har overtrådt forummets regelsæt få karantæne.

Og lad os da så få droppet de personlige hetz og vende tilbage til det tråden handler om, nemlig Ashley Young!

NtotheT
13-03-2012, 00:36
Dude, du har selv handlet på lignende måde med at sige hvad man må og ikke må på det her forum:

- Det var ikke sagt til Pep eller nogen anden Barca fan men til mig

Helt seriøst, kan du ikke svare på det her spørgsmål: Hvorfor er det du altid skal have en holdning der er anderledes end andre, eller som kommer på et tidspunkt, hvor mindst muligt har lyst til/brug for at ytre det og det budskab? Hvorfor? Vi andre har da også store krav til vores spillere. Det kan fandme ikke være det der er årsag.

Oh my fucking god, hahaha en taber jeg har været siden jeg har skrevet sådan noget. Det var vist fra en tid, hvor jeg var knap så moden, og du får min uforbeholne undskyldning for at have skrevet sådan noget bullshit. Fuck man, ens fortid bider nogle gange en i røven :D

Alle skal have deres mening, og ovenstående er jo det modsatte, hvor jeg har prøvet at agere hård type. Sorry, mate.

NtotheT
13-03-2012, 00:42
@ SLH.

Jeg er mere løsslupen med Rooneys mere kyniske spil, selvom hans generelle spil ikke har været det helt store, fordi han scorer målene grundet hans position. Ligeledes har han tidligere vist, at han kan godt score både mål og være fantastisk på en og samme tid, men der er langt mellem snapsene. Men når han agerer som frontangriber, så mener jeg det er svært for mig at kritisere ham, for en angribers job er at score. Ruud var jo hellere ikke det helt store at råbe hurra for i opspil, men han bombede for sygt. Han kunne være elendig i 89 minutter og 59 sekunder, men scorer det afgørende mål i det 90. minut.

Dog er det stadigvæk sådan, at hvis Rooney i går var kantspiller, havde jeg svinet ham til for at være så anonym og dårlige beslutninger, han tog.

Det er måske også mere pladsene på holdet. Den position Young spiller er IMO ikke nok at lige være der og lægge op sådan kort. Jeg vil gerne se flot spil for ham, fordi det er jo ham på kanten, der skal skabe vores spil. For mange gange har Young i de her afgørende kampe været knap så god. Jeg ønsker en klar forbedring på den plads.

Jeg tror også, at det er mere, at folk roste ham så meget efter en kamp mod WBA. Det burde en United-spiller gøre. Hvis det var mod Chelsea eller City, havde jeg nok ikke været sådan efter ham, men jeg venter og ser de næste par kampe med ham.

Pep
13-03-2012, 01:07
Min ydmyg mening er, at mange af de indlæg der mest minder om små udbrud og person angreb end en saglig diskussion, kunne man have undgået i denne lange diskussion. Jeg tror vitterligt, at det bunder i at folk først og fremmest misforstår hinanden, men også at tålmodigheden måske ikke er den største overfor visse brugere.

Jeg siger ikke, at NT er uden skyld, men næsten alle indlæg i denne diskussion går ud på, at man sætter spørgsmålstegn ved hans person ( brugeren Ntothet og ikke privatpersonen bag skærmen), eller fortæller ham hvordan han skal opføre sig. NT på den anden side holder stædig fast i sin mening, og går nærmest i defensiv, men uden at forklare, hvad det er han mener.

Jeg tror de fleste ved, at NT og jeg har haft en hel del diskussioner, hvor vi er ret uenige. Jeg er ikke engang United fan, men jeg må da indrømme at jeg kan sidde og ryste på hovedet af nogle af hans "angreb", hvor tonen er alt for hård, især overfor Rooney men så sandelig også SAF ( måske skyldes min irritation at jeg er stor fan af lige netop disse to). Som jeg ser det, så er NTs problem, at han nogen gange ikke formulerer sig på en god måde ( det skal lige siges, at han ikke er den eneste der har en tendens til overdrive tingene så meget, kritikken oftest er ude af proportioner). Men jeg er kommet frem til, at NT er meget passioneret, men han har problemer med at formidle sit budskab, på en god og modtagelig måde.

For at vende tilbage til Young, (det er trods alt hans tråd) jeg tror NT mener, at selvom han har spillet godt i de sidste 4 kampe, så har hans spil generelt ikke været godt. Altså, han ved ikke hvor han har Young, fordi han ikke ved hvorvidt han er verdensklasse eller ej ( ergo, han kender ikke hans generelle niveau). Det er derfor, at han siger at man stadig skal være kritisk overfor.

NT begår bare din fejl, at ingen mener Young er verdensklasse på baggrund af nogle flotte præstationer på det seneste, de roser bare hans seneste form, fordi han har leveret godt spil. Young fortjener ros, fordi han netop er kommet stærkt tilbage, og når han roses, er det ikke ens betydende med, at folk nu mener han er verdens bedste kantspiller. Folk anerkender bare hans opadgående formkurve, og kan han holde det niveau i en hel sæson, så er han helt oppe blandt de bedre kantspillere.

Sådan som jeg fortolker det, NT mener at Young ikke er verdensklasse endnu, og han skal præstere mod bedre hold, altså kontinuerligt før man kan kalde ham det. Han formulerer det bare forkert ( tror jeg ihvertfald han mener det). Folk misforstår det, og mener at han er den stædige person, som bare har taget et udgangspunkt og det vil han ikke ændre.

NT skal bare forstå, at folk roser Young for hans seneste præstationer, og på baggrund af lige netop disse præstationer og hans karakter, ( det kræver altså alligevel nosser, undskyld sproget, at komme så stærkt tilbage efter at have fået kritik i sin første sæson i United) føler de en optimisme på hans vegne. De har måske et håb om, at han fortsætter disse præstationer og bliver verdensklasse. Det er helt på sin plads at have disse forhåbninger, især når det er United forum.

Lad os håbe at alle herinde bidrager med at holde det høje niveau som oftest er herinde. Det skal ikke blive arsenaldebat.dk, hvor man konstant angriber hinanden, for så kan det hurtigt blive kedeligt og uinteressant.

Min holdning er, at det er helt på sin plads at Young får ros. Jeg er især imponeret over hans viljestyrke og hans evne til at komme stærkt tilbage, efter mindre god periode. Han har selvtillid, og det kommer man langt med. Det betyder dog ikke, at jeg synes han tilhører den absolut elite af kantspillere i verden (endnu), men blot at hans seneste præstationer har været rigtig gode.

mufufu
13-03-2012, 08:30
En ekstra lille ros til Young:

Jeg tror de fleste af os ved det allerede, men bemærk alligevel hvor godt han arbejder defensivt også, det elsker jeg at se. Han bruger tonser meget energi på at udfordre og løbe i position ude på den kant, men han har som regel altid overskud til et defensivt rate hvis vi taber bolden. Jeg mindes en tackling der var specielt lækker imod WBA.

Det er fedt at vi har så mange kvalitets kanter, bare der er 1 af dem der er godt kørende, så kan det ikke gå helt galt.

Jens_Muff
15-04-2012, 21:56
Er lidt træt af Youngs konstante diving. Han har altså spillet i PL længe nok til at vide, at folk ikke gider se den slags. Heller ikke hjemmefansene. Mod QPR lod jeg tvivlen komme ham til gode, men i dag så det altså skidt ud.

http://i.imgur.com/WqQ3Q.gif

http://h11.abload.de/img/untitled-1h0jan.gif

Youngs bane er alt andet end naturlig, og han lader venstre ben hænge. Blev virkelig overrasket over at den bliver fløjtet. Dommeren står jo fint placeret.

Don Kafai
15-04-2012, 22:03
Han søger den, og han får den, ikke noget at diskutere dér. Men jeg er ikke enig i at straffesparet er en ubetinget fejldom. Han kan jo ikke fortsætte sit løb og sparke den ind, da et sammenstød med Villa-spilleren er uundgåeligt (og alternativt er bolden væk). Selvom Villa-forsvaren trækker sig, så er det for sent, hans krop er inde foran.

At han overspiller sit fald er til grin, men det er IMO ikke en situation hvor dommeren skal give gult for film hvis han ikke dømmer straffe, for kontakten er der. Ekstrem tyndt dog, det vil jeg ikke benægte.

Joko
16-04-2012, 06:54
Han søger den, og han får den, ikke noget at diskutere dér. Men jeg er ikke enig i at straffesparet er en ubetinget fejldom. Han kan jo ikke fortsætte sit løb og sparke den ind, da et sammenstød med Villa-spilleren er uundgåeligt (og alternativt er bolden væk). Selvom Villa-forsvaren trækker sig, så er det for sent, hans krop er inde foran.

At han overspiller sit fald er til grin, men det er IMO ikke en situation hvor dommeren skal give gult for film hvis han ikke dømmer straffe, for kontakten er der. Ekstrem tyndt dog, det vil jeg ikke benægte.

+1...

mufufu
16-04-2012, 08:14

Helt enig.

Med hensyn til Youngs diving, så synes jeg ikke det er så slemt, jeg tror oftere det er et tilfælde af at han falder så let, fordi at han så tit er i så høj fart, og ikke har så meget fysisk styrke.

Han bliver meget let skubbet væk/ned modsat Nani/valencia som har væsentlig bedre fysik.

United DK
16-04-2012, 08:19
Helt enig.

Med hensyn til Youngs diving, så synes jeg ikke det er så slemt, jeg tror oftere det er et tilfælde af at han falder så let, fordi at han så tit er i så høj fart, og ikke har så meget fysisk styrke.

Han bliver meget let skubbet væk/ned modsat Nani/valencia som har væsentlig bedre fysik.

Ahhh, han overdramatiserer med fuldt overlæg, det har intet at gøre med en manglende fysisk styrke. Igen i går skulle han ikke have haft straffe, for han søger kontakten for meget, og det belønnes man desværre alt for ofte for, således også i går.

RAppel
16-04-2012, 08:42
Det er vel bedre, at han overdriver og får et korrekt straffe end ikke, at lade sig falde og ikke få straffe ligesom Welbeck gjorde med Wigan (og vist også Arsenal?)? Jeg kan dog godt se problemet i, at Young overdriver for dommerne bliver vel mere opmærksomme på ham og så er de nok ikke tilbøjelig til, at give ham et straffespark da de ikke vil lade ham komme tvivlen til gode. Såfremt han fortsætter hans teatralske opførsel så kunne han godt begynde, at få gule kort fremfor straffespark.

ChristianR
16-04-2012, 08:47
Det er vel bedre, at han overdriver og får et korrekt straffe end ikke, at lade sig falde og ikke få straffe ligesom Welbeck gjorde med Wigan (og vist også Arsenal?)?

Det var også lidt min umiddelbare indskydelse, da jeg så situationen igår. Welbeck mod Wigan og mange andre situationer er eksempler på, at spillere ofte bliver snydt for straffespark, når de ikke selv giver udtryk for, at de har krav på det (ved at smide sig eller lignende)

Er man udsat for en forseelse i feltet, skal man IMO gennem kropssproget gøre dommeren opmærksom på, at man bliver udsat for en forseelse.

Det kan synes utiltalende, da man så enten søger kontakten for meget eller overdriver/spiller på situationen - Men hellere det. Altså hellere påvirke (ikke snyde) sig til et straffespark end at blive snydt for et.

United DK
16-04-2012, 09:17
Det er helt sikkert også en del af problemet, at dommerne ikke dømmer noget, medmindre man falder, selvom der godt kan begåes et straffe i situationen. Jeg mener dog stadig ikke, at der var straffe i går, for Young prøver på ingen måde at fortsætte sit angreb, han går udelukkende efter straffesparket, og lader sit ben hænge fast i Collins.

Fletcherfan
16-04-2012, 09:17
Straffesparket var ekstremt tyndt selvom det muligvis KAN dømmes...

Men hvis det her skuespil er tendensen hos Young så sorry, ud af vagten... Og så er der nogen, der spørger, hvad så med Ronaldo??? Jamen det er en helt anden historie...

1) Ronaldo er og var flere klasser bedre end Young og derfor var jeg ikke så tilbøjelig til at smide ham ud...

2) Ronaldo var langt hurtigere og meget lettere på fødderne... Derfor skulle der ikke så meget til...

3) Ronaldo er vokset op med skuespil som det rigtige valg... Det gør, at han aldrig bliver min favoritspiller, men jeg synes altså at man så tydelig forbedringer i hans år i United...

Jeg vil altid mene, at det er sjovere at vinde uden snyd... Både mod QPR og Villa var det som sådan fuldkommen unødvendigt for Young at smide sig...

Fletcherfan
16-04-2012, 09:18
Det er helt sikkert også en del af problemet, at dommerne ikke dømmer noget, medmindre man falder, selvom der godt kan begåes et straffe i situationen. Jeg mener dog stadig ikke, at der var straffe i går, for Young prøver på ingen måde at fortsætte sit angreb, han går udelukkende efter straffesparket, og lader sit ben hænge fast i Collins.

Det var ellers Ciaran Clark, der "fældede" Young...

United DK
16-04-2012, 09:20
Det var ellers Ciaran Clark, der "fældede" Young...

Ja ja, jeg kunne ikke lige huske, hvem der "lavede" det, men det var i hvert fald en Villa-spiller.

mufufu
16-04-2012, 16:13
Ahhh, han overdramatiserer med fuldt overlæg, det har intet at gøre med en manglende fysisk styrke. Igen i går skulle han ikke have haft straffe, for han søger kontakten for meget, og det belønnes man desværre alt for ofte for, således også i går.

Det var nu hellere ikke en kommentar til lige præcis den situation i går, der synes jeg hellere ikke der var straffe. Det var en kommentar til hvorfor young han så tit bliver fældet.

Jens_Muff
16-04-2012, 18:25
Det er efter min mening ok at "overdramatisere" en forseelse begået af modstanderen. Fx. er det ok at lade sig falde, hvis man bliver hevet i trøjen eller lign, da det er egnet til at bringe én ud af balance, trække én ned i fart og lign. Man er heller ikke forpligtet til at løbe uden om en obstrucktion eller en tackling da den ikke bliver dømt, hvis man gør.

Jeg mener dog at young i går selv opsøgte kontakten ved at vælge en mere uhensigtsmæssig bane end efter bolden. At han falder på grund af et forholdsvis lille benspænd, ville ikke gøre noget, men at han med vilje løber ind i ham, og tilmed lader venstre ben sparke ud til venstre for at opnå så meget kontakt som muligt irriterer mig.

Det ender stensikkert med at han han bliver snydt for et straffe mod City pga sit dårlige rygte.

morten8832
17-04-2012, 11:21
http://www1.skysports.com/football/news/12040/7678693/A-leap-of-faith

For lige at inddrage en kommentar fra Neville i denne diskussion:

Citat fra artiklen:
"That happens probably in amateur football, it's happening in professional football, it's happening in the Premier League. He [Ashley Young] absolutely made the most of it, he goes to ground easily, dived - whatever expression you are comfortable with using, Ashley Young did to win that penalty.

"Some of the greatest players that I've ever played with, people who everybody looks up to, we've seen do it. I dived a few times.

"This is not just about one incident in this last two weeks. This is about every single game of football with the greatest players in the world who do this. I've heard people say Lionel Messi doesn't dive - he does. I wouldn't call these players cheats.

"If you're going to ban players retrospectively for three matches every time they go to ground easily or dive, you're going to have anarchy in football.

NtotheT
17-04-2012, 11:25
Det giver jo ingen mening. Fordi store spillere diver, så må alle gerne gøre det? Kom ind i kampen, Neville. Hvis man virkelig omjusterer reglerne med dive, så man kan få karantæne efter kampen er endt, så vil mange jo stoppe med at smide sig.

Jeg stemmer for det, og jeg synes virkelig, det er et svagt forsøg fra Neville på at forsvare Youngs forfærdelige, klamme dives. Det klæder ikke sporten, og det kan kun komme til livs, hvis man gør noget ud af det.

Jeg havde f.eks. tændt fuldstændig af, hvis Young var vores modstander, og hans dive havde resulteret i, at vi tabte mesterskabet.

Så igen, indfør karantænegivende regler med dives, og folk vil tænke sig om at smide sig.

Jeg kan ikke tolerere film, og dem der forsvarer det med, at alle andre gør det, er hyklere.

MagnusChristiansen
17-04-2012, 11:41
Det giver jo ingen mening. Fordi store spillere diver, så må alle gerne gøre det? Kom ind i kampen, Neville. Hvis man virkelig omjusterer reglerne med dive, så man kan få karantæne efter kampen er endt, så vil mange jo stoppe med at smide sig.

Jeg stemmer for det, og jeg synes virkelig, det er et svagt forsøg fra Neville på at forsvare Youngs forfærdelige, klamme dives. Det klæder ikke sporten, og det kan kun komme til livs, hvis man gør noget ud af det.

Jeg havde f.eks. tændt fuldstændig af, hvis Young var vores modstander, og hans dive havde resulteret i, at vi tabte mesterskabet.

Så igen, indfør karantænegivende regler med dives, og folk vil tænke sig om at smide sig.

Jeg kan ikke tolerere film, og dem der forsvarer det med, at alle andre gør det, er hyklere.

You made my day, helt, helt enig.

morten8832
17-04-2012, 11:57

Er for så vidt ikke uenig i hvad du siger - Men at dive og kunsten i at "snyde" sig til frispark/straffespark er ærgerligt nok blevet en videnskab i sig selv, og det er blevet en del af spillet.. Det klæder ikke sporten, men det er alligevel blevet en stor del af mange spilleres bevidsthed, når de bevæger sig lige uden for og inden for feltet.. At dive i disse positioner vil give holdet en oplagt scoringsmulighed, og derfor er denne "fristelse" for mange spillere ikke til at stå for - klamt kan det godt være det er, men det er som regel de sportslige resultater der for spillerne tæller højest, og kan de slippe godt fra det, så forstår jeg godt Young og alle de andre divere's motiv for at gøre det..

Man kan da godt omjustere reglerne, som kan medføre karantæne ved at filme sig til frispark/straffespark, men det vil endvidere medføre et større pres på dommerne i at dømme "korrekt" - Hvis dommerne slår hårdere ned på "film" vil konsekvenser også blive langt større i deres kendelser, og derfor vil de være mere tilbageholdende med at dømme for disse forseelser - Det vil jo også være dybt uretfærdig/urimeligt, hvis en spiller bliver idømt 3 spilledages karantæne for film, hvis det viser sig, at der var klart straffespark.. Derfor giver denne omjustering af reglerne et uretfærdigt pres på dommerne til at dømme korrekt - Det er jo ofte meget svært at vurdere, om der er tale om film, når der skal dømmes inden for få sekunder efter forseelsen/filmen er begået..

Som så mange andre ting er "film" hverken kønt at se på eller retfærdigt, men tror ikke der er så meget at gøre ved det - Dommerne har jo allerede nu mulighed for at give gult kort for film - Om de så benytter sig af det eller lade tvivlen komme til gode ved at dømme straffespark - det må så være op til dommerne.. Og i sidste ende er det op til dommerne at dømme korrekt - For tror aldrig du for spillerne til at lade være med at dive og filme - det er en del sporten..

ClausJorgensen
17-04-2012, 12:20
http://www.talksport.co.uk/sports-news/football/premier-league/120416/exclusive-gray-insists-ref-was-right-award-young-penalty-against-villa-169907

Bugge
17-04-2012, 13:22
Diskuterer vi seriøst stadigvæk det straffespark? Kom nu videre..

Så var divet vist heller ikke værre. I øvrigt vil 9 ud af 10 spillere udnytte muligheden for at få et straffespark ved den mindste kontakt. Inklusiv de fleste af os herinde som spiller seriefodbold og lign.

mufufu
17-04-2012, 15:50
Diskuterer vi seriøst stadigvæk det straffespark? Kom nu videre..

Så var divet vist heller ikke værre. I øvrigt vil 9 ud af 10 spillere udnytte muligheden for at få et straffespark ved den mindste kontakt. Inklusiv de fleste af os herinde som spiller seriefodbold og lign.

Haha det er en skide god pointe. Jeg kan faktisk ikke sige mig fri fra at have divet en gang eller to. ups. Har fået et straffe på det før, men jeg synes ikke jeg overdramatiseret et ligesom "svanens død". Det kan hænde hvis man eksempelvis tager et for langt træk som man hurtigt kan se at man mister bolden, så kan det ske at nogle nerveforbindelser ned til benene simpelthen bare bliver inaktive i et kort øjeblik, der er intet man kan gøre, det er en naturlov :)

SantasLittleHelper
17-04-2012, 17:11
http://www.takethepiss.com/forums/attachments/england/8904d1334542246-premiership-2011-12-ashley-young-falling-down-jpg

RAppel
17-04-2012, 17:27
http://www.talksport.co.uk/sites/default/files/imagecache/ts_magazine_big_picture/illusionist.jpg

http://www.talksport.co.uk/sites/default/files/imagecache/ts_magazine_big_picture/gonewiththewind.jpg

http://www.talksport.co.uk/sites/default/files/imagecache/ts_magazine_big_picture/fallguy.jpg

http://www.talksport.co.uk/sites/default/files/imagecache/ts_magazine_big_picture/untouchables.jpg

http://www.talksport.co.uk/sites/default/files/imagecache/ts_magazine_big_picture/platoon.jpg

SantasLittleHelper
17-04-2012, 17:33
Oh god, this is funny..

Ruunee
17-04-2012, 18:55

Hov... Er sgu enig med dig!
Fordi "det er blevet en del af moderne fodbold", betyder i min verden ikke at man skulle holde sig fra at gøre noget ved det.
Voldtægt blev først ulovligt i Frankrig i 1980, det betyder jo ikke at det så var god stil at gøre det i 1979... (lige et eksempel jeg fik lyst til at bruge).

Jens_Muff
17-04-2012, 21:25
HAHA! Mangler kun "Dive Hard" :D

snegl
17-04-2012, 23:11
Den lavede jeg for to år siden med Gerrard, da vi var ved at vinde 19 og de var ved at misse ud på CL :D

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/13448_127334190634171_127332397301017_165060_70955 45_n.jpg

Og lol, så finder man ud af at der er lavet en facebook gruppe (https://www.facebook.com/pages/Steven-Gerrard-in-DIVE-HARD/127332397301017) pga ens plakat :D

Clemme
18-04-2012, 07:22
Den lavede jeg for to år siden med Gerrard, da vi var ved at vinde 19 og de var ved at misse ud på CL :D

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/13448_127334190634171_127332397301017_165060_70955 45_n.jpg

Og lol, så finder man ud af at der er lavet en facebook gruppe (https://www.facebook.com/pages/Steven-Gerrard-in-DIVE-HARD/127332397301017) pga ens plakat :D

Nice one.
Og titlen på facebook
THE KOPS ARE DESPERATE! ONE MAN CAN SAVE THEM! STEVEN GERRARD! BUT HE MUST DIVE HARD!

Jens_Muff
18-04-2012, 09:11
http://www.mirrorfootball.co.uk/incoming/article891432.ece/BINARY/gallery-large/DiveHarder.jpg

RAppel
18-04-2012, 09:54
Synes det er fedt at vi (United-fans) har så meget selvironi vi kan lave se det sjove i, at lave pis med vores egne istedet for Liverpool eller Man City fans-boiiiis som ikke kan se ind ad. En af grundende til, at det er fedt at være United-supporter.

we'remanunited
18-04-2012, 11:00
Indledningsvis; jeg mener, at der var straffe mod Young i Villa-kampen, men han overspiller den.

synes det kunne være fedt at indføre rødt kort for film, hvis:

en spiller forsøger at filme sig til en afgørende målchance, i.e. til et straffespark

1) Det tror jeg virkelig kunne få mange spillere til at tænke to gange over, hvorvidt det nu var værd at forsøge at smide sig i feltet.

2) Ikke ligne at man bliver skudt, hvis man nedlægges i feltet, da man risikerer at få en dom imod sig.

Ribery burde i går være blevet smidt ud efter gentagne gange med film. Særligt en i feltet, hvor Ramos ikke alene når at trække benet til sig, men endda når at gestikulere til Ribery, at han skal rejse sig, inden han får kastet sig til jorden. Det pisker en aggressiv stemning op blandt spillerne inde på banen, og det smitter som pesten, fordi det bliver en tilladt handling på banen. Går den, så går den.

Rødt kort, hvis man forsøger at filme sig til et straffespark. Hvad siger i?

Dahlmann
18-04-2012, 11:05
Indledningsvis; jeg mener, at der var straffe mod Young i Villa-kampen, men han overspiller den.

en spiller forsøger at filme sig til en afgørende målchance, i.e. til et straffespark

1) Det tror jeg virkelig kunne få mange spillere til at tænke to gange over, hvorvidt det nu var værd at forsøge at smide sig i feltet.

2) Ikke ligne at man bliver skudt, hvis man nedlægges i feltet, da man risikerer at få en dom imod sig.

Ribery burde i går være blevet smidt ud efter gentagne gange med film. Særligt en i feltet, hvor Ramos ikke alene når at trække benet til sig, men endda når at gestikulere til Ribery, at han skal rejse sig, inden han får kastet sig til jorden. Det pisker en aggressiv stemning op blandt spillerne inde på banen, og det smitter som pesten, fordi det bliver en tilladt handling på banen. Går den, så går den.

Karantæne synes jeg også er vejen frem. Hvis det er tydeligt på tv-billederne at der er tale om film skal spilleren krediteres med 3 dages karantæne og en bøde.. Så burde det problem hurtigt komme ud af verden..

we'remanunited
18-04-2012, 11:30
Karantæne synes jeg også er vejen frem. Hvis det er tydeligt på tv-billederne at der er tale om film skal spilleren krediteres med 3 dages karantæne og en bøde.. Så burde det problem hurtigt komme ud af verden..

jeg ved nu ikke, om jeg er pro karantæne tildelt ved at se tv-billeder igennem efter en kamp. Det vil afføde en uendelig række af situationer, som klubber og spillere vil kræve kigget igennem hver gang.

Når dommen i kampen er faldet, så er den faldet. Hvis klubber og spillere skal have mulighed for at påvirke begivenhederne for meget uden om kampene bliver det et cirkus tror jeg

morten8832
18-04-2012, 11:35

Karantæne kan måske være vejen frem, hvis specielt FA får nosser til i højere grad at gøre et professionelt stykke arbejde, når diverse klubber indgiver appelsager til FA - FA har det med at alt for mange gane give dommerne ret i situationer, hvor tv-billederne viser, at det var en klar dommerfejl..

Rødt kort synes jeg måske er lige i overkanten - dels fordi den er svær at bedømme for dommerne - er der straffe??, er den til gult kort for film??, eller er den til rødt kort for ekstra meget film?? - Tror simpelthen der vil komme for mange fejlkendelser, og mange vil føle sig uretfærdigt behandlet - det vil samtidig medføre mange appelsager den anden vej - altså for fejldømte røde kort, hvor tv-billederne faktisk viser at der var kontakt..

Det hænger også sammen med dine 2 punkter - for én ting er at smide sig hovedløst i feltet, men en anden ting er at ligne én der bliver skudt, hvis der rent faktisk var kontakt.. Spillerne vil altid forsøge at overdrive en situation - det er en del af gamet, hvor intensiteten i kampene er høj.. Det er så op til dommerne at dømme korrekt - om der er straffe eller om der er film og hermed gult eller rødt kort.. Denne mulighed for at give gult kort eksisterer jo allerede, så det vil heller ikke ændre så meget på de fejldømte straffespark der har været i den seneste tid - heriblandt Young's to straffespark imod Aston Villa og QPR - I begge situationer blev der dømt straffe, selvom tv-billederne viste at den kunne diskuteres - Men at give dommerne mulighed for at give rødt kort, vil i disse situationer ikke ændre meget på det, da dommerne ikke mente at der var fejl..

Så jeg synes ikke diskussionen handler så meget om der skal indføres rødt kort for film, for det vil ingenting ændre, hvis dommerne dømmer straffesparket selvom der var film - Men her skal FA og de andres fodboldforbunds så evaluere de forskellige episoder, og idømme karantæner hvis der var tale om åbenlyst film..

Så karantæne er måske mere vejen frem, hvis der skal ændres på reglerne - Men generelt set er jeg ikke så meget for disse karantæner af spillere der laver film - som weareunited siger, så vil det skabe et cirkus uden for banen, da mange af disse film-episoder kan diskuteres - var der kontakt eller var det film?? Den er ofte tricky

snegl
18-04-2012, 11:44

Det ville dog være absurd nederen hvis det kun blev indført i England. Og fx Spanien ikke fulgte med. Kunne forestille mig nogle ret grumme clashes i CL, hvis alle andre ligaer end England diver og bliver belønnet for det. Det ville jeg ikke synes var fair, og omvendt så ville det også være mærkeligt at se engelske spillere lade vær i England, men så forsøge sig i Europa med dives.

Og så mener jeg også at nogle spillere, fx Ronaldo og andre dribletyper, nogle gange er nødt til at hoppe fra, for at undgå en ond tackling. Det kan godt ligne diving, men er også nogle gange selvforsvar for ikke at blive skadet. Men omvendt foregår den slags hårde tacklinger sjældent i straffesparksfeltet, så hvis man indskrænkede reglen til at gælde i fx feltet, ville det måske være mere optimalt.

RAppel
18-04-2012, 11:47
Og så mener jeg også at nogle spillere, fx Ronaldo og andre dribletyper, nogle gange er nødt til at hoppe fra, for at undgå en ond tackling. Det kan godt ligne diving, men er også nogle gange selvforsvar for ikke at blive skadet. Men omvendt foregår den slags hårde tacklinger sjældent i straffesparksfeltet, så hvis man indskrænkede reglen til at gælde i fx feltet, ville det måske være mere optimalt.

Tv-billederne vil jo afsløre om de hopper for ikke, at blive ramt og rejser bagefter, eller om de hopper og triller rundt på banen bagefter og skaber sig.

cVksdN4QnvA

snegl
18-04-2012, 11:52
Tag fx Suarez' straffespark for et par uger siden. Utrolig mange United-fans mente at han divede, men når man så på Kanal6's billeder fra en anden vinkel, så var der faktisk kontakt mod hans skinneben.

Hvad hvis det kamera ikke havde været der? eller en spiller havde stået i vejen? Så havde han måske skulle dømmes for diving. Der er mange tvivlssituationer, som jeg ikke synes bør falde indenfor et review. Jeg er ikke helt sikker på hvor du vil hen med et absurd dive som Rivaldos der? Hvis du vil have at han skal straffes for det, så ja. Blev han iøvrigt ikke også det, uden at der var et regelsæt?

United DK
18-04-2012, 11:52
Tv-billederne vil jo afsløre om de hopper for ikke, at blive ramt og rejser bagefter, eller om de hopper og triller rundt på banen bagefter og skaber sig.

cVksdN4QnvA

Nu ved jeg ikke hvad du mener med det klip, for det er bestemt ikke film. Rivaldo får tyret bolden hårdt ind på låret, og går naturligvis i chok.

morten8832
18-04-2012, 11:57
Nu ved jeg ikke hvad du mener med det klip, for det er bestemt ikke film. Rivaldo får tyret bolden hårdt ind på låret, og går naturligvis i chok.

...Og tager sig til hovedet - Hvis det ikke er film, så må han have en meeget lav smertetærskel der går ham til hovedet, for jeg kan ikke se hvordan et slag på låret ellers kan forårsage de skader han hentyder til i hovedet..

Bugge
18-04-2012, 11:58
Tag fx Suarez' straffespark for et par uger siden. Utrolig mange United-fans mente at han divede, men når man så på Kanal6's billeder fra en anden vinkel, så var der faktisk kontakt mod hans skinneben.

Hvad hvis det kamera ikke havde været der? eller en spiller havde stået i vejen? Så havde han måske skulle dømmes for diving. Der er mange tvivlssituationer, som jeg ikke synes bør falde indenfor et review. Jeg er ikke helt sikker på hvor du vil hen med et absurd dive som Rivaldos der? Hvis du vil have at han skal straffes for det, så ja. Blev han iøvrigt ikke også det, uden at der var et regelsæt?

Hvis Young diver, så gør Suarez satme også.

De søger begge to kontakten i en unødvendig og helt grotesk grad..

morten8832
18-04-2012, 12:11

Det samme gælder Adam Johnson's straffespark imod Fulham, hvor han selv søger kontakten - Kan huske, at der var rigtig mange United-fans der var sure og forargede over, at der blev tilkendt straffespark..

Da jeg så Young mod Villa falde i feltet i sidste weekend, var det første jeg kom til at tænke på Adam Johnsons teaterforestilling..

we'remanunited
18-04-2012, 13:46
Karantæne kan måske være vejen frem, hvis specielt FA får nosser til i højere grad at gøre et professionelt stykke arbejde, når diverse klubber indgiver appelsager til FA - FA har det med at alt for mange gane give dommerne ret i situationer, hvor tv-billederne viser, at det var en klar dommerfejl..

Rødt kort synes jeg måske er lige i overkanten - dels fordi den er svær at bedømme for dommerne - er der straffe??, er den til gult kort for film??, eller er den til rødt kort for ekstra meget film?? - Tror simpelthen der vil komme for mange fejlkendelser, og mange vil føle sig uretfærdigt behandlet - det vil samtidig medføre mange appelsager den anden vej - altså for fejldømte røde kort, hvor tv-billederne faktisk viser at der var kontakt..

Det hænger også sammen med dine 2 punkter - for én ting er at smide sig hovedløst i feltet, men en anden ting er at ligne én der bliver skudt, hvis der rent faktisk var kontakt.. Spillerne vil altid forsøge at overdrive en situation - det er en del af gamet, hvor intensiteten i kampene er høj.. Det er så op til dommerne at dømme korrekt - om der er straffe eller om der er film og hermed gult eller rødt kort.. Denne mulighed for at give gult kort eksisterer jo allerede, så det vil heller ikke ændre så meget på de fejldømte straffespark der har været i den seneste tid - heriblandt Young's to straffespark imod Aston Villa og QPR - I begge situationer blev der dømt straffe, selvom tv-billederne viste at den kunne diskuteres - Men at give dommerne mulighed for at give rødt kort, vil i disse situationer ikke ændre meget på det, da dommerne ikke mente at der var fejl..

Så jeg synes ikke diskussionen handler så meget om der skal indføres rødt kort for film, for det vil ingenting ændre, hvis dommerne dømmer straffesparket selvom der var film - Men her skal FA og de andres fodboldforbunds så evaluere de forskellige episoder, og idømme karantæner hvis der var tale om åbenlyst film..

Så karantæne er måske mere vejen frem, hvis der skal ændres på reglerne - Men generelt set er jeg ikke så meget for disse karantæner af spillere der laver film - som weareunited siger, så vil det skabe et cirkus uden for banen, da mange af disse film-episoder kan diskuteres - var der kontakt eller var det film?? Den er ofte tricky

Jeg må erklære mig meget uenig. Jeg tror ikke, at det vil være en særlig stor udfordring for dommerne. Og på sigt mener jeg endda, at det kunne være en hjælp for dem.

Jeg synes lidt dit indlæg er et udtryk for dommerforskrækkelse. Jeg læser lidt mellem linjerne, at du ingen eller ringe tro har til dommere generelt - og det synes jeg er ærgerligt. Jeg tror bestemt godt, at de kunne løfte opgaven. Det med om dommeren skal dømme om der straffe eller ej - det skal han jo alligevel gøre som det er nu? Jeg ville bare give ham beføjelsen til at kunne uddele et rødt kort, hvis han skønnede at en spiller forsøgte at filme sig til et straffespark. Det tror jeg kunne virke afskrækkende på mange spillere, hvilket ville lette dommerens opgave betydeligt.

Det er sgu både en gave og forbandelse med de tv-billeder. Når folk først ser dommeren begå én fejl via tv-billeder, så forventer de også han gør det næste gang - og tit og ofte ser folk, inklusiv mig selv måske, endda også hvad de gerne vil se.

jeg synes det er et sidespor at give tv-billeder så meget magt i fodbold - der vil jeg langt hellere indføre tiltag, der kan ændre mentaliteten hos spillerne på banen. Det med tv-billeder er skruen uden ende i mine øjne.

edit @morten8832: det er ikke et spørgsmål om lidt film eller ekstra meget film = dommeren bør have beføjelse til, at smide en spiller ud, hvis han filmer i feltet.

Jens_Muff
18-04-2012, 13:47
Synes generelt ikke film skal straffes hårdere end det gøres i dag, da det lægger alt for meget pres på dommerne. En situation der i forvejen er tricky - skal Young have gult, eller united straffe - bliver jo ikke lettere at dømme ved at smide 3 spilledage i puljen. Mange situationer er desuden virkelig svære at dømme. Youngs dive kan også diskuteres, idet der ér kontakt.

Derudover kan man ikke forvente, at forbundet skal sidde og se alle situationer igennem. Det bliver et cirkus uden lige med 10 indberetninger fra hvert hold efter hver kamp - "Han overspiller! Han bliver liggende for længe" osv. Lad dommeren dømme kampen, og kun undtagelsesvis tage svinestreger op til overvejelse, hvis de ikke bliver set som i dag.

Synes vi ryger lidt off-topic med at diskutere et 10-år-gammelt klip af Rivaldo der filmer. Han fik i øvrigt en bøde så vidt jeg husker. Dog ingen karantæne. Helt fint efter min mening..

we'remanunited
18-04-2012, 14:06
Synes generelt ikke film skal straffes hårdere end det gøres i dag, da det lægger alt for meget pres på dommerne. En situation der i forvejen er tricky - skal Young have gult, eller united straffe - bliver jo ikke lettere at dømme ved at smide 3 spilledage i puljen. Mange situationer er desuden virkelig svære at dømme. Youngs dive kan også diskuteres, idet der ér kontakt.

Derudover kan man ikke forvente, at forbundet skal sidde og se alle situationer igennem. Det bliver et cirkus uden lige med 10 indberetninger fra hvert hold efter hver kamp - "Han overspiller! Han bliver liggende for længe" osv. Lad dommeren dømme kampen, og kun undtagelsesvis tage svinestreger op til overvejelse, hvis de ikke bliver set som i dag.

Synes vi ryger lidt off-topic med at diskutere et 10-år-gammelt klip af Rivaldo der filmer. Han fik i øvrigt en bøde så vidt jeg husker. Dog ingen karantæne. Helt fint efter min mening..

Jeg synes det hovedsageligt er spillerne, der lægger pres på dommeren i dag. Derfor tror jeg, at hvis man kunne få færre spillere til at smide sig og skabe sig, så ville dommerens opgave lettes betydeligt. I går er et glimrende eksempel. Alene Riberys gentagne forsøg på at snyde sig til straffespark og frispark bringer samtlige spillere i kog - hvilket sætter dommeren under et massivt pres, fra spillere og publikum.

Jeg husker ikke, at diving var så integreret en del af spillet for bare 10 år siden, som det er i dag. Spillerne er ikke monstre, i min verden - men de er 17,18, 19, 20 årige knægte, som opildnes af 50.000 tilskuere hver gang.

snegl
18-04-2012, 14:28

Forhelvede :D Det var ikke det jeg ville hen imod. Eller en Liverpool vs United debat. Problemet er at man kan blive dømt for diving, selvom man ikke diver. Det afhænger af hvor godt/skidt kameraerne ser situationen og faktisk også hvor subjektive et nævn i såfald vil blive.

Jens_Muff
18-04-2012, 14:36
så ville dommerens opgave lettes betydeligt.

Tror man gør dommeren en bjørnetjeneste. Det lægger kun yderligere pres på ham til at dømme korrekt i ALLE situationer da en fejldom får endnu større konsekvenser. At give hårdere straffe vil mindske antallet af dives, ikke fjerne dem, og de bliver endnu mere vigtige hvis de straffes med rødt og/eller karantæner.

Synes et gult er passende.

morten8832
18-04-2012, 14:55
Jeg må erklære mig meget uenig. Jeg tror ikke, at det vil være en særlig stor udfordring for dommerne. Og på sigt mener jeg endda, at det kunne være en hjælp for dem.

Jeg synes lidt dit indlæg er et udtryk for dommerforskrækkelse. Jeg læser lidt mellem linjerne, at du ingen eller ringe tro har til dommere generelt - og det synes jeg er ærgerligt. Jeg tror bestemt godt, at de kunne løfte opgaven. Det med om dommeren skal dømme om der straffe eller ej - det skal han jo alligevel gøre som det er nu? Jeg ville bare give ham beføjelsen til at kunne uddele et rødt kort, hvis han skønnede at en spiller forsøgte at filme sig til et straffespark. Det tror jeg kunne virke afskrækkende på mange spillere, hvilket ville lette dommerens opgave betydeligt.

Det er sgu både en gave og forbandelse med de tv-billeder. Når folk først ser dommeren begå én fejl via tv-billeder, så forventer de også han gør det næste gang - og tit og ofte ser folk, inklusiv mig selv måske, endda også hvad de gerne vil se.

Hehe, det virker overhovedet ikke til du har læst mit indlæg ordentligt igennem - eller i så fald har du læst meget mellem linjerne og dannet din egen mening..

Megen af denne snak, kommer efter Young's film imod Aston Villa - hvis vi tager dette som eksempel, så vil muligheden for at give et rødt kort jo ikke ændre noget som helst, da dommeren ser denne episode som et klart straffespark - at det så viser sig at være en klar dommerfejl, det kan FA så "omdømme" hvis man ønsker at indføre karantænedomme for film efterfølgende - men muligheden for at give rødt kort, ændrer ikke noget på de fejlkendelser, hvor dommeren giver straffe, selvom det var åbenlyst film..

Som du skriver, så vil du blot give dommerne mulighed for at tildele rødt kort for film - det er selve dit forslag som nyt tiltag - Mange af de seneste film-episoder kommer efter klare fejlkendelser fra dommernes side af, hvor de har dømt straffe, som tv-billederne senere viste at der var klart film.. Disse episoder kan der så ikke ændres ved, hvis du ikke ønsker, at man efterfølgende kan evaluere en dommerkendelse via f.eks. FA..

jeg synes det er et sidespor at give tv-billeder så meget magt i fodbold - der vil jeg langt hellere indføre tiltag, der kan ændre mentaliteten hos spillerne på banen. Det med tv-billeder er skruen uden ende i mine øjne.

Men hvis spillerne, gennem at lave film, kan overbevise dommerne om at der er straffe (som Young eksempelvis gjorde det), så ændrer et potentielt rødt kort for forseelsen jo intet, og det vil dermed heller ikke ændre mentaliteten.. Er man god nok til at filme, så vil man også stadig forsøge sig med film for at få tilkendt en oplagt scoringsmulighed.. Selvom man nu kan få gult kort for film, så er der stadig lige store problemer med film i feltet - også selvom den pågældende spiller har gult kort i forvejen, og hermed har chance for at ryge ud, hvis han bliver tildelt endnu et gult kort for film - forstår du??

edit @morten8832: det er ikke et spørgsmål om lidt film eller ekstra meget film = dommeren bør have beføjelse til, at smide en spiller ud, hvis han filmer i feltet.

Men hvordan vil du så gradbøje det?? Allerede nu har dommerne mulighed for at give gult kort for film - hvornår skal der så gives rødt kort for film?? Der bliver jo nødt til at være en gradbøjning mellem gult og rødt kort, eller skal dommerne bare hive et tilfældigt kort op af lommen, og så se om det bliver gult eller rødt?? Ved godt det er sat lidt på spidsen, men det bliver jo netop en gradbøjning, når dommeren både har mulighed for at give gult og rødt kort for samme forseelse.. Ikke??

Edit: Men som jeg skrev til sidst, så er jeg heller ikke meget for karantæne-domme, da det netop vil skabe et cirkus uden for banen.. Men det kunne være en nødløsning, hvis man ønsker at komme noget af denne problematik til livs - det mener jeg så ikke (som du kan se i mit indlæg) at et rødt kort vil ændre noget som helst ved

we'remanunited
18-04-2012, 16:01
Apropos - jeg skriver som den allerførste linje, at :

jeg mener, at der netop er straffe i Youngs tilfælde? Jeg mener, at der er ulovlig kontakt, men at Young overspiller den. Jeg tvivler på, at Young havde skabt sig sådan, hvis han viste han kunne få rødt kort for det. Han overspiller den for at være sikker på, at dommeren ser det - og det er unødvendigt.

Jeg er med på, at nogle spillere stadig vil forsøge at narre dommeren - og nogle vil også have held til det. Jeg tror dog, at truslen om et rødt kort alene vil få mange til at tænke sig om en ekstra gang inden de kaster sig til jorden i feltet. Jeg vil gerne endnu engang understrege, at jeg udelukkende taler om rødt kort, når man filmer i modstanderens straffesparksfelt.

Grunden til at spillere med gult kort stadig vover sig ud i at filme er, at dommeren så sjældent anvender muligheden for give et gult for film. Jeg indrømmer det er gråzone, for hvornår er noget pr definition film? Skal man vride ansigtet i smerte og rulle fem gange rundt, før dommeren kan taksere det til film? Jeg synes nu stadig, at selve vurderingen om, hvorvidt der er film eller ej - den udfordring er jo den samme, men med mit forslag får dommeren en hårdere sanktionsmulighed - og det tror jeg vil afskrække mange.

Jeg synes det giver god mening, når man tager i betragtning, at forsvarer tit må lade livet i en kamp for at frarøve en angriber en oplagt målchance = rødt kort. Så mener jeg, at det også burde gælde den anden vej.

MagnusChristiansen
18-04-2012, 16:55
Tror bare ikke det er løsningen at smide en spiller ud på stedet. Man har jo også set spillere få gult kort for film, hvor der rent faktisk HAR været straffe, og det er fandme surt at blive smidt ud, fordi man bliver fældet i feltet.

Derimod skulle der falde 3-dages karantæner hvis man kan se at der er film på TV-billederne..

Joko
18-04-2012, 18:24
Tror bare ikke det er løsningen at smide en spiller ud på stedet. Man har jo også set spillere få gult kort for film, hvor der rent faktisk HAR været straffe, og det er fandme surt at blive smidt ud, fordi man bliver fældet i feltet.

Derimod skulle der falde 3-dages karantæner hvis man kan se at der er film på TV-billederne..

Det er jeg enig i..
Men så kom jeg til at tænke, hvad hvis dommeren ser at spillere filmer? Skal han så give gult i kampen, og skal spilleren så have karantæne bagefter?

Ruunee
18-04-2012, 18:37
Det er jeg enig i..
Men så kom jeg til at tænke, hvad hvis dommeren ser at spillere filmer? Skal han så give gult i kampen, og skal spilleren så have karantæne bagefter?

Ja, noget i den stil tænker jeg. I kampen kan dommeren give det gule kort han normalt giver (hvis han ser det). Men om det skal have yderligere konsekvenser kan vel egentlig rigtig først bedømmes fra tv billeder - og derfor først dømmes bagefter.
Men det er selvfølgelig noget snørklet noget, som under alle omstændigheder vil betyde en grundlæggende ændring i regler og metoder.
Men i min verden er film mere ødelæggende for moralen end at der siges "fuck" til et kamera. Så derfor bør der gøres noget ved det.

Fletcherfan
18-04-2012, 20:51

Hvad så med grimme tacklinger????

we'remanunited
19-04-2012, 07:43
Jeg kan godt se hvorfor mange gerne vil have karantæner indført. Mit problem er dog, at det ikke nytter noget i kampen, som spilleren filmer i. Der vil man altså også for fremtiden kunne påvirke et resultat med film - og det mener jeg, at man skal til livs. Karantæner er i min verden symptombehandling - man tager ikke fat ved roden af problemet.

Dommeren skal selvfølgelig kun give det røde kort, hvis han absolut ikke er tvivl om, hvorvidt der filmes - og ja, det er jo et dommerskøn. Ligesom alle andre kendelser i spillet er det. Dommeren skal jo også fortolke, hvornår et frispark er til rødt eller gult. Det gør han nogle gange korrekt, andre gange forkert. Derfor mener jeg heller ikke, at han er mere eller mindre kompetent til den her opgave.

For mig at se ville det potentielt kunne afføde en sundere attitude på banen til gavn for fodbolden. Det smitter jo det skidt - når én spiller slipper af sted med at skabe sig - og endda belønnes til tider!! - så vil andre forståeligt nok ikke spille gentlemen.

Acsadac
19-04-2012, 09:16
Jeg kan godt se hvorfor mange gerne vil have karantæner indført. Mit problem er dog, at det ikke nytter noget i kampen, som spilleren filmer i. Der vil man altså også for fremtiden kunne påvirke et resultat med film - og det mener jeg, at man skal til livs. Karantæner er i min verden symptombehandling - man tager ikke fat ved roden af problemet.

Dommeren skal selvfølgelig kun give det røde kort, hvis han absolut ikke er tvivl om, hvorvidt der filmes - og ja, det er jo et dommerskøn. Ligesom alle andre kendelser i spillet er det. Dommeren skal jo også fortolke, hvornår et frispark er til rødt eller gult. Det gør han nogle gange korrekt, andre gange forkert. Derfor mener jeg heller ikke, at han er mere eller mindre kompetent til den her opgave.

For mig at se ville det potentielt kunne afføde en sundere attitude på banen til gavn for fodbolden. Det smitter jo det skidt - når én spiller slipper af sted med at skabe sig - og endda belønnes til tider!! - så vil andre forståeligt nok ikke spille gentlemen.

Jeg vil 100% mene at et direkte rødt kort for film er at overreagere... Man ser nogle gange, at en spiller falder i forventning om at han bliver kantet, uden at han direkte går efter at filme.. At en sådan situation kan resultere i rødt kort mener jeg er helt skudt ved siden af...

Dommeren skal give gult kort i kampen ved film, og så skal tv-billeder kunne tages i brug efter kampen ved situationer dommeren ikke har set. Hvis dette skridt ikke virker, kan man overveje at gå videre med bøder til klub og spiller..

Jens_Muff
19-04-2012, 09:18

Kan bare virkelig ikke se grunden til at diving skal straffes så meget hårdere end andre forseelser. Det er jo ude af proportioner. Man kan dumme sig én gang i en kamp - modtage gult, og så skal man holde op med det, hvis man vil spille kampen til ende. Lige som alle andre usportslige optrædender - professionelle frispark og lign. Det er dog også et fåtal, som mener det ville være fint at smide folk ud for det, hvorfor det formentlig aldrig vil blive indført.

Jeg havde som dommer nok givet Young gult. (Hvis overhovedet.. Måske havde jeg bare ladet spillet fortsætte.) Der dommerne skal blive bedre til at spotte film - Det er vi enige om. Men at begyndet at smide om sig med røde kort og karantæner skader imo mere end det gavner. Et gult kort er passende.

Sidste indlæg fra mig i denne diskussion. Det ér trods alt en tråd om Ashley Young, og ikke om film og regler generelt.

we'remanunited
19-04-2012, 09:42
Kan bare virkelig ikke se grunden til at diving skal straffes så meget hårdere end andre forseelser. Det er jo ude af proportioner. Man kan dumme sig én gang i en kamp - modtage gult, og så skal man holde op med det, hvis man vil spille kampen til ende. Lige som alle andre usportslige optrædender - professionelle frispark og lign. Det er dog også et fåtal, som mener det ville være fint at smide folk ud for det, hvorfor det formentlig aldrig vil blive indført.

Jeg havde som dommer nok givet Young gult. (Hvis overhovedet.. Måske havde jeg bare ladet spillet fortsætte.) Der dommerne skal blive bedre til at spotte film - Det er vi enige om. Men at begyndet at smide om sig med røde kort og karantæner skader imo mere end det gavner. Et gult kort er passende.

Sidste indlæg fra mig i denne diskussion. Det ér trods alt en tråd om Ashley Young, og ikke om film og regler generelt.

Ja diskussionen skal nok snart rundes af, og agree to disagree. Jeg vil dog gerne understrege, at film alle andre steder på banen kun skal straffes med et gult, som det er tilfældet nu. Men, men men - når man prøver at snyde sig til en afgørende målchance, så bør man dog kunne, ligesom når man fratager en, blive smidt ud for det. Det andet er at favorisere angribere over forsvarsspillere.

zhagzi
19-04-2012, 11:28
Jeg mindes Ferguson var utrolig meget efter Nani og Ronaldo med henblik på diving, og jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor man formår at blive ved når ens træner understreger hvor vigtigt, det er IKKE at dive - Og så at man ikke tolerer det i klubben.

Joko
19-04-2012, 11:32
Jeg vil 100% mene at et direkte rødt kort for film er at overreagere... Man ser nogle gange, at en spiller falder i forventning om at han bliver kantet, uden at han direkte går efter at filme.. At en sådan situation kan resultere i rødt kort mener jeg er helt skudt ved siden af...

Dommeren skal give gult kort i kampen ved film, og så skal tv-billeder kunne tages i brug efter kampen ved situationer dommeren ikke har set. Hvis dette skridt ikke virker, kan man overveje at gå videre med bøder til klub og spiller..

Så hvis dommeren opdager det slipper man med et gult eller hvad? Man skal ikke stadig have karantæne efter kampen? Er det kun hvis det ikke opdages?

EDIT: Arrh, nu er jeg lidt mere med. Hvis det ikke opdages i kampen får man jo en stor fordel (straffe), mens hvis det opdages, får man ikke dette straffe, så gult er nok. Eller hvad?

MadsG
19-04-2012, 13:22
Hvor er jeg blevet træt af konstant at læse om diving og dommere hele tiden :(

Bugge
19-04-2012, 15:09

Det er sgu også blevet lige lovligt moderne at pege fingre af dommerne.

Der kunne vi lære lidt af USA. Okay, godt nok har de TV reviews osv til de værste situationer, men ved små kendelser er det sjældent du ser en NBA eller NFL spiller skabe sig som et pattebarn.

Selv de mindste frispark i europæisk topfodbold kaster efterhånden en længere diskussion med dommeren af sig.

morten8832
19-04-2012, 18:46

Så er det jo godt man selv kan vælge hvilke tråde man vil læse på forummet ;) Så man kunne jo vælge en anden tråd, hvis denne ikke intereserer

Jens_Muff
19-04-2012, 19:52
hehe.. ja, hvis man ikke vil læse en diskussion om film er "Ashley Young" nok den forkerte tråd at hyggelæse i :)

Bugge
19-04-2012, 20:06
hehe.. ja, hvis man ikke vil læse en diskussion om film er "Ashley Young" nok den forkerte tråd at hyggelæse i :)

Eller også burde det diskutere i en mere passende tråd :)

Så kunne vi bruge denne tråd til at rose Ashley Young for hans fine debutsæson ;)

Jens_Muff
19-04-2012, 20:17
Så kunne vi bruge denne tråd til at rose Ashley Young for hans fine debutsæson ;)

hehe.. Det havde også været sjovere. Man må tage det sure med det søde. Lige i disse uger har det trods alt relevans.

Tror nu også det dæmper sig, det filmeri. Ronaldo smed sig også hele tiden i starten, og det blev bedre. Det er ikke ret populært hos SAF, tror jeg.

Bugge
19-04-2012, 20:28
hehe.. Det havde også været sjovere. Man må tage det sure med det søde. Lige i disse uger har det trods alt relevans.

Tror nu også det dæmper sig, det filmeri. Ronaldo smed sig også hele tiden i starten, og det blev bedre. Det er ikke ret populært hos SAF, tror jeg.

Så længe han ikke decideret skaber sig, som Nani fx var slem til at gøre engang, så kan det ikke rigtig bringe mit pis i kog.

Men når jeg ser en spiller som Pepe rulle rundt og skabe sig og sparke Arbeloa på knæet, så har jeg lyst til at skyde ham.

Jeg kan ikke tolerere den der Di Maria/Drogba opførsel hvor man ruller rundt som om man er døden nær.

snegl
19-04-2012, 20:55
Hvad så med grimme tacklinger????

Hey Færing, de bliver allerede idag straffet efterfølgende, hvis dommeren ikk har set dem :)

morten8832
19-04-2012, 22:23
Så længe han ikke decideret skaber sig, som Nani fx var slem til at gøre engang, så kan det ikke rigtig bringe mit pis i kog.

Men når jeg ser en spiller som Pepe rulle rundt og skabe sig og sparke Arbeloa på knæet, så har jeg lyst til at skyde ham.

Jeg kan ikke tolerere den der Di Maria/Drogba opførsel hvor man ruller rundt som om man er døden nær.

Nu er Pepe også GUDEN hvad andgår film

Fletcherfan
20-04-2012, 10:56
Hey Færing, de bliver allerede idag straffet efterfølgende, hvis dommeren ikk har set dem :)

Nemlig... Hvorfor skal skuespil så ikke???

morten8832
20-04-2012, 11:35

Måske i resten af verden, men FA dømmer efter behag og humør - Det er ren lodtrækning ift. hvilke sager de ønsker at tage op..

zhagzi
20-04-2012, 11:55
Ja og så kom den. Ferguson har nu talt alvorsordende som også Ronaldo og Nani kom igennem. Nu bliver det forhåbentlig bedre.

Én ting jeg hader er når andre modstandere smider sig, og det respektive holds fans kan ALDRIG indrømme og se på deres eget hold og sige: Fanme, det var film.

Den tendens er jeg sgu glad for vi ikke har i United. Vi kalder en spade for en spade. Min bror er Barca fan og farer altid op ved Real Madrid spillere, eller da Ashley fik straffe mod QPR - Samme gør sig selvfølgelig aldrig gældende i Barcelona kampe, der er jo tilnærmelsesvis straffe, ved frispark begået på midten.

Nu er Pepe også GUDEN hvad andgår film

Hvorledes? Jeg mindes kun Pepe som en helt igennem svinsk spiller, ikke noget filmeri.

snegl
20-04-2012, 12:00
Synes sgu det er lidt cool at Fergie så åbenlyst praktiserer gode værdier internt i truppen. Forestil jer Dalglish fortælle Suarez at han skulle slappe lidt af med de dives og se på Steven Gerrard. Når nej.

Iøvrigt er Valencia et pragteksemplar. Har endnu ikke set ham smide sig eller for alvor brokke sig over noget der var lidt lakrids.

LyngUnited
20-04-2012, 12:04
Synes sgu det er lidt cool at Fergie så åbenlyst praktiserer gode værdier internt i truppen. Forestil jer Dalglish fortælle Suarez at han skulle slappe lidt af med de dives og se på Steven Gerrard. Når nej.

Iøvrigt er Valencia et pragteksemplar. Har endnu ikke set ham smide sig eller for alvor brokke sig over noget der var lidt lakrids.

Hvis Queen Kenny gjorde ville de jo miste Suarez. Akkurat som Mancini ikke har styr på sine spillere. Når spillerne bliver mere vigtige end klubbens navn og træneren så sker så noget.

Ferguson er verdens dygtigste træner på alle punkter.

Og ja Valencia er fantastisk. Så talentfuld og stadig så ydmyg. Nej hvor kunne mange lære meget af ham.

morten8832
20-04-2012, 12:10
Hvorledes? Jeg mindes kun Pepe som en helt igennem svinsk spiller, ikke noget filmeri.

What?? Synes meget ofte jeg ser Pepe laver åndssvage filmscener..

Her er et eksempel fra et El Clasico i foråret: (Sorry den ringe kvalitet - kunne ikke finde en med bedre kvalitet):
UNrt6QeNx18

Så er der denne - den er også lidt sjov - Man kan lige se, at Pepe lige åbner øjnene for at se om de andre hopper på den ;)
O1nX3vmAXyM

MadsG
20-04-2012, 13:17

Synes nu tit Valencia brokker sig, men det er mere fordi han måske har gået lidt for hårdt til en stakkels venstre back, der så har fået et frispark. Men det gør alle konkurrencemennesker, og så må det også være svært som overmenneske at få dømt sådanne frispark mod sig.

zhagzi
20-04-2012, 23:20
Ja okay, det er fine eksempler - Intet der. Men det dog ikke lige sådan jeg har kendt til Pepe, det var mere for hans Materazzi-lignende tendenser.

Jens_Muff
21-04-2012, 12:49
Ja okay, det er fine eksempler - Intet der. Men det dog ikke lige sådan jeg har kendt til Pepe, det var mere for hans Materazzi-lignende tendenser.

Filmeriet er vist også noget, han først har tillagt sit spil inden for det seneste års tid. Måske for at vise folk, at han også har en følsom side? :D