Se fuld version : Andre kampe + andet fodbold
:) Men i dette tilfælde kan det jo netop forsvares. Det er hele pointen. Der var rigtig mange spilstops, hvor Welbecks skade tog en del tid, og hvor Skrtels skade tog rigtig lang tid at blive behandlet, som sagt. Og desuden var der mange spilstops generelt i anden halvleg, kan huske en Sunderland spiller fik krampe et par gange f.eks.
Jeg skal ikke kunne sige, om dommeren havde lagt det samme antal minutter hvis Liverpool var foran, men ikke desto mindre havde dommeren i dagens kamp, en legitim grund til at lægge de 6 minutter til. Jeg må ærlig talt også blankt indrømme at jeg ikke lige satte stopuret i gang, hver gang der var stop i spillet, derfor kan jeg ikke sige, om der var 6, 3 eller 10 minutter disse spilstops tog. Men som sagt, kamoen i dag var en af den slags kampe, hvor man godt kan forsvare de 6 minutters tillægstid, selvom det lyder rimelig voldsomt.
Var der andre der lagde mærke til, at Skrtel ikke skule ud om sidelinjen, efter at han var blevet behandlet på banen?? Det vald mig i øjnene, specielt fordi, at Sunderland havde en rigtig god periode på det tidspunkt, og samtidig var Carragher også ude med en skade. Så det kunne være guld værd for Sunderland, hvis dommeren havde fulgt retningslinjerne, og Liverpool stod med 9 mand på banen for en stund.
United DK
26-09-2010, 10:00
Det er han ikke. :)
I England må spillere på udlån ikke spille mod deres 'ejer'.
Er det ikke kun i Spanien der er regler for den slags? Jeg mindes da at Howard før den berømte 4-2 sejr på Goodison Park i april 2007, godt kunne have spillet, selvom han på daværrende tidspunkt var udlånt fra os, men Moyes og Ferguson aftalte, at han ikke spillede kampen? Det kan også være det bare er mig, der lige fik brygget den aftale sammen.
ChristianR
26-09-2010, 10:12
Er det ikke kun i Spanien der er regler for den slags? Jeg mindes da at Howard før den berømte 4-2 sejr på Goodison Park i april 2007, godt kunne have spillet, selvom han på daværrende tidspunkt var udlånt fra os, men Moyes og Ferguson aftalte, at han ikke spillede kampen? Det kan også være det bare er mig, der lige fik brygget den aftale sammen.
Jeg kan ikke lige finde et link til officielle regler, men jeg er også helt sikker på, at udlejede spillere i England ikke må spille mod deres 'rigtige' klubber. Jeg mindes, at det har været oppe at vende mange gange før med os selv som implicerede parter. Jeg kan dog ikke lige huske, om det har været Danny Simpson, Frazier Campbell eller hvem det har været i forbindelse med.
Så er der kun to ubesejrede hold i Premier League. Det ene er Fulham, og det andet er United.
Snakken om Fergie-time må da også snart forstumme. Chelsea fik 5 minutters tillægstid mod City, mens Liverpool fik 6 minutter mod Sunderland, og det var på baggrund af rimelige fredelige 2. halvlege (Welbeck fik dog behandling for en albue i ansigtet af Gerrard, og Carragher fik en flænge, men det tog ingen tid da begge behandlinger foregik udenfor banen).
EDIT: I øvrigt ville jeg lige høre om Welbeck må spille mod os næste weekend? Jeg mener ikke han er spilleberettiget men ville lige være sikker..
A propos den albue. Læner den sig ikke utrolig meget op ad rødt? Jeg ville da nok have givet rødt i den situation. Det jo helt grotesk som han hamrer albuen ind i Welbeck!
A propos den albue. Læner den sig ikke utrolig meget op ad rødt? Jeg ville da nok have givet rødt i den situation. Det jo helt grotesk som han hamrer albuen ind i Welbeck!
Jo, det mener jeg også. Får han ikke gult for den? - det må betyde, at dommeren så det. At han så ikke vælger det røde, fatter jeg ikke. Den logiske forklaring er, at det er Gerrard, og kampen blev spillet på Anfield. Svinestreg i mine øjne - den albue har intet at gøre der.
http://i54.tinypic.com/2emefmh.gif
Wauw! Hvordan kan man ikke få rødt for den der?? Han når ikke engang bolden... :S
United DK
26-09-2010, 10:53
"Fucking Manc scum!"
schousboe9
26-09-2010, 11:08
Wauw! Hvordan kan man ikke få rødt for den der?? Han når ikke engang bolden... :S
FFS... Scholes havde jo været sendt i bad fire gange for sådan en! :whine:
Fordi Gerrard lidt har samme status som en Terry har. Ah men de er jo nogle nationalhelte, som dem kan vi da ikke gøre noget ved. Hvem husker ikke den nedslagtning Terry lavede på Milner sidste sæson, hvor det kun gav gult. Eller når Terry eller Lampard har fået røde kort annulleret.
schousboe9
26-09-2010, 11:21
Var det ikke bare pressen, der ikke vidste, hvorvidt han var udlejet eller solgt? Jeg mener bestemt, vi solgte ham med det samme. Vi lejede selv Kuszczack inden vi købte ham, hvis det var det, du tænkte på(?), men det er selvfølgelig en anden snak.
Anyways, der er endnu tre kvarter til kick-off, så her (http://www.premierleague.com/staticFiles/4f/53/0,,12306~152399,00.pdf) er regelsættet: :)
Temporary Transfers
5. A “Temporary Transfer” shall mean the transfer of a contract registration effected in accordance with Rules M.6 to M.10.
6. Subject to the conditions set out below, a Temporary Transfer shall be permitted:
6.1 between Clubs; and
6.2 between a Club and a club in membership of the Football League, the Football Conference, the Northern Premier League, the Isthmian League and the Southern League.
7. The conditions referred to in Rule M.6 are:
7.1 a Temporary Transfer to a Club may not take place in the Transfer Window in which the Transferor Club acquired the Player’s registration;
7.2 during the period of the Temporary Transfer of his contract registration a Player shall not
play against the Transferor Club
Ulrik Vida Vinther
26-09-2010, 18:35
Så har Adem Ljajic scoret sit andet ligamål for Fiorentina, begge har været på straffe. Det er noget af et ansvar at give en 91'er, han må have nogle evner.
Jeg kan ikke lade være med at ærgre mig over, at vi aldrig fik ham at se på banen i Manchester..
http://sports.yahoo.com/soccer/blog/dirty-tackle/post/Quick-to-celebrate-goalkeeper-goofs-again-runs-?urn=sow-272457
En mand der selv kan se når han har gjort noget dumt. Hvorfor gør Rooney aldrig sådan noget? Han er bare sur når han bliver skiftet ud.
PatriceEvra3
26-09-2010, 21:35
Synes faktisk Jan Mølby havde ret i alt det han sagde, i Onside i aften.
Langt de fleste af vores spillere, er meget meget bedre på Old Trafford. Modstanderne finder hurtigt ud af hvor meget plads vi giver dem, hvilket giver dem meget mod, plus at vores forsvar er rystende usikkert. Og så synes jeg specielt at han havde ret i, at Ferguson har for meget tillid til de rutinerede kræfter. Scholes har da gjort det fint, men er det virkelig holdbart, hvis vi skal spille med om pl og cl? Giggs spiller efterhånden også på sidste vers. Og de 2 hører blandt de spillere, der er meget bedre på OT. Ja de ting er måske ikke ligefrem en hemmelighed, men det er alligevel bemærkelsesværdigt. Jeg synes at det havde været på tide, at lave nogle udskiftninger inden sæsonen. Det er som om at Ferguson lige prøver at trækker den til det sidste, og har trukket den for langt nu, hvis man kan sige det sådan. Jeg synes virkelig der er klare mangler i vores trup. Og nå så Rooney og Fletcher der sidste sæson var blandt vores bedste, så begge spiller som en pose nødder, så det altså svært.
Jeg synes ike bare man kan bagatalisere de problemer vi har haft, for det er altså ting der går igen, og der er ingen garantier for at det bliver bedre. Når vi er på OT så kan vi kører de fleste hold over, men så snart vi er på udebane, ja der ligner vi jo nærmest et oprykkerhold. Vi er pivnervøse og giver modstanderen lige så meget plads, som Blackpool gør. Når vi så er foran, så bliver vi om muligt endnu mere nervøse og spiller med 10 forsvarsspillere. Bolton kunne snildt have scoret 2 mere i dag. Har Vidic mistet niveau, eller er det Evans der gør ham usikker? For 2 sæsoner siden da han spillede med Rio, havde vi vores fantastiske stime hvor vi ikke lukkede mål ind i 13 kampe i træk. Ja Evans spillede sågar nogle af de kampe. Hvad søren er der sket med vores forsvar siden? Er det vores midtbane? Jeg har virkelig svært ved at forstå at et hold som Manchester United, er mere nervøs end en sceneskræk, der skal optræde for 100 millioner mennesker. Alle hold spiller dårlige kampe på udebane, men isoleret set så skal vi være i stnd til at kører hold som Fulham og Bolton ud af banen, med enkelte undtagelser. Men det er jo hver gang, og det er de samme fejl vi begår. Jeg har virkelig svært ved at finde ud af hvad der er galt. Jeg synes også det er meget meget meget meget mærkeligt, at vi bliver ved med at købe ukendte, dyre unge spillere, og så aldrig giver dem chancen. Hvorfor hulen sætter vi dog ikke en Obertan ind i dag, han har trods alt været i klubben i over et år. Hvis han ikke får chancen i sådan en kamp, hvornår får han den så? Er han hentet ind så vi kan vinde carling cuppen? Eller sågar en Bebe. Så får man da i det mindste nogle sultne unge spillere, med lidt fart og kreativitet i benene, istedet for en komplet ufarlig og fantasiløs Park. Og alle pårnær Ferguson, ved godt at han ikke duer i disse kampe. Nogle gange er Ferguson meget "gammel"(ved ikke om det er det rigtige ord) i sine handlinger.
Han er uden tvivl en klog mand, så derfor så undrer hans dispositioner mig meget. Nogle gange er det som om han ikke vil se det, hvis i kan følge mig.
Vi undskylder Chelseas stime, med en let start. Men som jeg ser det, så er de altså også bare bedre. Jeg vil ikke sige at West Ham er meget dårliger end Bolton, men de kørte alligevel en stensikker 1-3 sejr hjem på upton park, uden nogen slinger i valsen. I dag kunne man ikke se hvem der var mesterskabsbejler, og hvem der ligger til en 13-14 plads. Det kan man trods alt godt når Chelsea spiller, mod sådanne hold.
Ærgeligt talt, så tror jeg Chelsea ender med titlen igen. Og så håber jeg at Ferguson til sommer indser det er tid til et generationsskifte. Jeg siger ikke at vi er uden chancer. Selvfølgelig er vi da ikke det, men umiddelbart har jeg svært ved at se os slutte over dem. Hverken fordi de der uovervindelige eller lignende, bare fordi de er en tand skarpere over hele linjen.
Og så kan man jo bede til gud om at Nani ikke bliver skadet. Uden ham ville de se skidt ud lige p.t
(det var vist den forkerte tråd jeg postede det i, men nevermind ;))
United DK
26-09-2010, 21:45
Jeg er enig i, at det ikke er godt nok, at Giggs og Scholes stadig har en så fremtræden rolle på vores hold, også selvom Scholes blev månedens spiller i august. De har helt sikkert en plads i truppen, men i en alder af 35 og 36 burde de kun være gyldne reserve, for den næste generation, der skal fører os frem til nye triumfer. Jeg mener dog ikke, at de er problemet p.t., de kan jo stadig, det er derimod folk som Obertan og den slags, der øjensynligt ikke har niveauet, og derfor bare er unødvendigt fyld, som vi ikke kan bruge.
Syntes også snart man skal overveje en erstatning for Van der Sar. Lige pt er han den der er sværest at afløse. Det er nemt nok at finde erstatninger for vores andre "ældre" spillere, hvorimod der bliver et kæmpe hul når Van der Sar stopper, hvis man ikke snart kører en afløser på plads.
K and the big B
26-09-2010, 22:16
Jeg er enig i, at det ikke er godt nok, at Giggs og Scholes stadig har en så fremtræden rolle på vores hold, også selvom Scholes blev månedens spiller i august. De har helt sikkert en plads i truppen, men i en alder af 35 og 36 burde de kun være gyldne reserve, for den næste generation, der skal fører os frem til nye triumfer. Jeg mener dog ikke, at de er problemet p.t., de kan jo stadig, det er derimod folk som Obertan og den slags, der øjensynligt ikke har niveauet, og derfor bare er unødvendigt fyld, som vi ikke kan bruge.
Jeg mener SAF er undskyldt for at bruge Scholes i de fleste kampe.
1. Hargreaves, Carrick og Anderson sidder alle ude, det var normalt spillere der kunne tage hans plads.
2. Han spiller fremragende, og ser yngre ud end i langtid.
Der er nødt til at blive fundet afløsere for Scholes, Giggs og VDS næste sæson og jeg tror ikke på at de kan findes i eget akademi eller i vores nuværende trup.
Det er sgu skræmmende at det stadigvæk er den gamle garde der skal bære holdet på ryggen på trods af at de nærmer sig pensionsalderen..
Jeg synes ikke, at vi på nuværende tidspunkt kan give spillere som Obertan skylden. Han har IMO endnu ikke fået chancen, og når Park konsekvent gang på gang får en plads i truppen til kampe, hvor hans evner ikke er gyldne, så må der være noget galt. Enten sælger Fergie Obertan og alle de andre fyldspillere og henter kvalitet, ellers holder han sin kæft og bruger dem. Alle spillere i verden kan blive til noget, hvis de får spilletid, men det kan simpelthen ikke være rigtigt, at vi har en Obertan i truppen, som har lidt offensiv flair og tricks i ærmet, at han vrages, når Valencia ikke er med.
Og hvis Nani får en skade, så er vi så meget på røven, for nu er Giggs også skadet. Ferguson skal køre Obertan og Bebe meget snart ind på truppen. Både for at dække over savnet af Valencia og Giggs, men også så der opstår konkurrence på holdet. Som jeg ser det, virker det IMO til, at for mange spillere i truppen er for sikre på deres plads i start11'eren (Rooney, Fletcher, Evra). Jeg siger ikke, at disse tre nævnte spillere ikke præsterer, men når de rammer en stime på 4-5 dårlige kampe, så skal de altså mærke konsekvensen. Ferguson kan ikke blive ved med at udskyde pladsen til Rafael, Fabio, Anderson, Macheda og hvad nu de pågældende spilleres konkurrenter hedder.
Der skal snart vises noget fra Fergie, om hvad fanden han vil. Skabe en kommende generation, som åbenbart ikke er gode nok, eller hente kvalitet til at dække over savnet af Scholes, Giggs og VDS til næste sommer? Jeg har meget svært ved at se de tre i truppen til næste år. De kan jo snart ikke mere.
United DK
27-09-2010, 07:44
Jeg mener SAF er undskyldt for at bruge Scholes i de fleste kampe.
1. Hargreaves, Carrick og Anderson sidder alle ude, det var normalt spillere der kunne tage hans plads.
2. Han spiller fremragende, og ser yngre ud end i langtid.
Jeg brokker mig som sådan heller ikke over brugen af ham, men alligevel siger det jo noget, at Scholes stadig har en stor rolle på holdet, og det ville han også have, selvom Carrick og Anderson var til rådighed (Hargreaves har jeg afskrevet). Han er i mine øjne ikke kun med i mangel af bedre.
Jeg synes ikke, at vi på nuværende tidspunkt kan give spillere som Obertan skylden. Han har IMO endnu ikke fået chancen, og når Park konsekvent gang på gang får en plads i truppen til kampe, hvor hans evner ikke er gyldne, så må der være noget galt. Enten sælger Fergie Obertan og alle de andre fyldspillere og henter kvalitet, ellers holder han sin kæft og bruger dem. Alle spillere i verden kan blive til noget, hvis de får spilletid, men det kan simpelthen ikke være rigtigt, at vi har en Obertan i truppen, som har lidt offensiv flair og tricks i ærmet, at han vrages, når Valencia ikke er med.
Og hvis Nani får en skade, så er vi så meget på røven, for nu er Giggs også skadet. Ferguson skal køre Obertan og Bebe meget snart ind på truppen. Både for at dække over savnet af Valencia og Giggs, men også så der opstår konkurrence på holdet. Som jeg ser det, virker det IMO til, at for mange spillere i truppen er for sikre på deres plads i start11'eren (Rooney, Fletcher, Evra). Jeg siger ikke, at disse tre nævnte spillere ikke præsterer, men når de rammer en stime på 4-5 dårlige kampe, så skal de altså mærke konsekvensen. Ferguson kan ikke blive ved med at udskyde pladsen til Rafael, Fabio, Anderson, Macheda og hvad nu de pågældende spilleres konkurrenter hedder.
Der skal snart vises noget fra Fergie, om hvad fanden han vil. Skabe en kommende generation, som åbenbart ikke er gode nok, eller hente kvalitet til at dække over savnet af Scholes, Giggs og VDS til næste sommer? Jeg har meget svært ved at se de tre i truppen til næste år. De kan jo snart ikke mere.
Obertan er ikke direkte skyld i noget, men når han ikke vælges i en situation som denne, hvor bedste alternativ til en spiller, der fik debut i marts 1991 er Park, så må det sige noget om en spiller, der åbenbart ikke har evnerne. Jeg må jo gå udfra, at Ferguson ved hvad han gør, og han må jo vurdere, at Park efter Giggs er bedste mand til start 11'eren, nu hvor Valencia er ude i et halvt år.
Man kan ikke forlange mere af Giggs og Scholes end det de levere, for mange gange fremstår de stadig som holdets bedste, akkurat som de gjorde for 10 år, hvilket jo ikke er godt nok. Der må den nye, eller yngre generation markere sig noget mere. Giggs og Scholes, og i mange år også Neville stod for den konstant gode præstation, men i dag ser man alt for svingende indsatser fra de nye stjerner som Rooney, Berbatov og Nani som slet ikke formår i samme høje grad, at levere som Giggs, Scholes, Keane osv. gjorde gennem mange år. De har et godt halvt år, så falder de ned grundet en skade, eller noget andet snavs. En spiller som Rooney fik jeg jo lyst til at sparke i røven i går, fordi han fremstår så komplet uduelig, mens han for 7-8 måneder var verdens bedste angriber. Jeg ved godt han har noget i privatlivet der skal klares, men hvis han ikke magter det, samtidig med at han skal levere på banen, så må Ferguson lade ham klare sagerne udenfor banen i fred, og så lade Owen eller Macheda være Berbatovs makker, eller lade Berbatov spille alene på toppen i en 4-3-3 som mod Everton.
Vi skal i gang nu, og det må gerne starte på Mestalla med en sejr, og jeg mener kun en sejr hjælper, også selvom uafgjort normalt vil være ganske udemærket. Vi bliver nødt til at sætte en streg i sandet, og lige markere, at Manchester United stadig er en klub man skal regne med.
Ulrik Vida Vinther
28-09-2010, 20:09
Er det bare mig, eller er det jævnt dobbeltmoralsk, når Jan Mølby på den ene side sidder og praiser Suarez' hands under VM-slutrunden, og efterfølgende sviner ham til for at filme i en situation hvor han rent faktisk bliver gået i ryggen?
Jeg synes generelt Jan Mølby er en sørgelig spasser at høre på..
Han blev virkelig skubbet i ryggen, og kan ikke fatte at vi som seere altid ser det som kommentatorerne ikke ser.
Jan er også Scumpool fan ;)
Fanme lækker detajle af Suarez. Og han venter måske lige lidt for meget, men ellers rigtig lækker aktion. Ham kunne vi bruge United! No doubt!
-Forøvrigt, er jeg den eneste som synes det lidt sjovt en spiller kaldes 'Anita' ?
Hahahahaha! Hvor er det pinligt! Ex-Shitty spiller man! Kæmpe afbrænder fra Robinho. Synes vi skal have Stekelenburg som erstatning for VDS!
Men hvis vi skal have Suaréz så skal han fanme holde op med at pive/filme. Det duer ikke
Kasper United
28-09-2010, 20:27
Hader Zlatan, men han er da vist kommet udmærket i gang i AC Milan. Han har i hvert fald mål i skoene..
Hader Zlatan, men han er da vist kommet udmærket i gang i AC Milan. Han har i hvert fald mål i skoene..
Zlatan har altid scoret mange mål uanset hvor han har spillet henne. Jeg har nu altid godt kunnne lide ham som fodboldspiller. Han kan lave det uventede og overraskende. Mens hans personlighed er der ikke mange points for, selvom han kommer med nogle fantastiske udtalelser nogle gange.
Zlatan har altid scoret mange mål uanset hvor han har spillet henne. Jeg har nu altid godt kunnne lide ham som fodboldspiller. Han kan lave det uventede og overraskende. Mens hans personlighed er der ikke mange points for, selvom han kommer med nogle fantastiske udtalelser nogle gange.
Fantastiske dumme? :)
Cristiano Ronaldo7
28-09-2010, 20:55
Ronaldo er ringe idag... Overdrevet ringe
Har han været i et stykke tid IMO.
United DK
28-09-2010, 21:22
Real Madrid er generelt ringe, ift. hvor mange stjerner de har.
Mourinho er fortid til sommer.
Ligesom Rooney har han stået stille siden slutningen af sidste sæson. Rooneys formnedgang er nok pga. ægteskabsproblemer og for meget pres udenfor banen. Ronaldo er bare blevet alt alt for egoistisk i sit spil. Han er virkelig langt fra den fantastiske spiller i 2007/2008. Jovist er han god, men han vil altid gøre det hele på egen hånd og det går bare ikke. Han mangler at slå den lette aflevering og spille det simple. Det virker som om, at han er desperat efter at bliver verdensbedste igen.
DavidMadsen
28-09-2010, 21:27
Mens hans personlighed er der ikke mange points for, selvom han kommer med nogle fantastiske udtalelser nogle gange.
Som f.eks. da han blev forlovet, og blev spurgt om hvad hans nye forlovede får af gaver. Hans svar til journalistens spørgsmål var: "Hvad hun får? Hun får Zlatan."
United DK
28-09-2010, 21:34
Som f.eks. da han blev forlovet, og blev spurgt om hvad hans nye forlovede får af gaver. Hans svar til journalistens spørgsmål var: "Hvad hun får? Hun får Zlatan."
Det er nu alligevel fedt sagt. :D
PL-pedersen
28-09-2010, 22:11
så har han vist heller ikke scoret flere mål, det var først i hans sidste sæson i Inter han bombet igennem :whine:
Ham der Traore fra Cluj virker godt nok som et monster! Kæft han er stor! Og så med 2 skud på stolpen.. Virker som en fornuftig spiller..
NaniTheDoN
28-09-2010, 22:54
Ham der Traore fra Cluj virker godt nok som et monster! Kæft han er stor! Og så med 2 skud på stolpen.. Virker som en fornuftig spiller..
Han virker fandme også til være noget af en egoist..
Han virker fandme også til være noget af en egoist..
No doubt, ingen tvivl om at han tog den forkerte beslutning i første forsøg..
Jurgensen
28-09-2010, 23:34
Den bedste IMO er: Jeg kan det samme med en Appelsin/Tennisbold (husker ik lige hvilken) som John Carew kan med en fodbold.
Han er altså en klaphat IMO. Og har aldrig synes han kunne noget specielt udover score. Altså jeg vil altid hellere have RVN end Zlatan.
United DK
29-09-2010, 07:01
Ferguson formåede det ikke i januar, men så er det godt, at sønnike kunne gøre det, selvom det krævede et vildt comeback i går aftes.
http://img42.imageshack.us/img42/2289/unavngivetqt.jpg
Han er altså en klaphat IMO. Og har aldrig synes han kunne noget specielt udover score. Altså jeg vil altid hellere have RVN end Zlatan.
Ruud er uden tvivl en bedre målscorer end Zlatan. Men Zlatan har altså den egenskab at han gør sine medspillere bedre kva hans bedre teknik og blik for spillet. Det kan godt være, at du ikke bryder dig om manden, men man kan sgu ikke tage fra ham, at han kan nogle syge ting på en fodbold bane.
Don Kafai
29-09-2010, 13:35
Ferguson formåede det ikke i januar, men så er det godt, at sønnike kunne gøre det, selvom det krævede et vildt comeback i går aftes.
http://img42.imageshack.us/img42/2289/unavngivetqt.jpg
Det er jo derfor man ofte siger, at det første mål giver et godt fingerpeg om vinderen...
Ruud er uden tvivl en bedre målscorer end Zlatan. Men Zlatan har altså den egenskab at han gør sine medspillere bedre kva hans bedre teknik og blik for spillet. Det kan godt være, at du ikke bryder dig om manden, men man kan sgu ikke tage fra ham, at han kan nogle syge ting på en fodbold bane.
Ja jeg mener ikke kan han kan syge ting på banen. Men han er god, og har en god teknik. Der er jeg helt enig. Men de syge ting synes jeg ofte sker lidt tilfældigt for manden. Ihvertfald de kampe jeg har set ham spille i.
United DK
29-09-2010, 14:21
Det er jo derfor man ofte siger, at det første mål giver et godt fingerpeg om vinderen...
Ja, og 4-1 er den farligste føring...
United DK
29-09-2010, 21:58
Så lige målene fra Spurs-Twente, og hvad er det dog for en trend, med at vise kampene fra række 3 perspektiv? Vi så det også i Valencia, og jeg fatter ikke, hvorfor man ikke udnytter stadionets højde, til at skabe et bedre overblik over banen.
schousboe9
29-09-2010, 22:05
Moderne fodbold. :whine:
DavidMadsen
29-09-2010, 22:10
Så lige målene fra Spurs-Twente, og hvad er det dog for en trend, med at vise kampene fra række 3 perspektiv? Vi så det også i Valencia, og jeg fatter ikke, hvorfor man ikke udnytter stadionets højde, til at skabe et bedre overblik over banen.
Det er nok meget forskelligt fra person til person, hvad man bedst kan lide. Jeg synes det er lidt forskelligt, hvad jeg bedst kan lide.
United DK
29-09-2010, 22:11
Moderne fodbold. :whine:
Ja, af en eller grund skal alt forringes.
United DK
29-09-2010, 22:14
Det er nok meget forskelligt fra person til person, hvad man bedst kan lide. Jeg synes det er lidt forskelligt, hvad jeg bedst kan lide.
Selvfølgelig er det smag og behag, men personligt foretrækker jeg, at man har et godt overblik over banen, som man ellers normalt har, når der bliver vist kampe fra White Hart Lane. En ting er, at kameraet nærmest står helt nede ved banen, når der vises en kamp fra Hobro Stadion, men når vi har gøre med stadions i CL, der har en højde på 20-30 meter, så mener jeg man skal have kameraet op i en højere position. Det er i øvrigt samme problem, når der vises kampe fra Wembley, hvor man i mine øjne også har et elendigt view over banen.
Apropos Tottenham-Twente. Køb Gareth Bale. Giv 25 mio £. Han er allerede fantastisk og ville være en glimrende afløser for Giggs. Nøj, han er god
DavidMadsen
29-09-2010, 22:47
Køb Vincent Enyeama som erstatning for VDS. Han kan score mål og pille Messi (til VM). Så er linjen lagt.
Kasper United
30-09-2010, 20:19
Så er Shitty kommet bagud efter 10 min. spillet. Godt nok spiller de mod Juventus, men det kan være fedt, hvis Shitty ikke engang går videre fra gruppespillet i Euro League. Det vil være skidt med det hold. Rigtig skidt.
Apropos Tottenham-Twente. Køb Gareth Bale. Giv 25 mio £. Han er allerede fantastisk og ville være en glimrende afløser for Giggs. Nøj, han er god
Jep. Bale for Giggs, Stekelenburg for Van der Sar, og en eller anden ny ung kreatør for Scholes. En skam vi ikke fik Özil, men der må være noget andet.
Jeg tror dog at både Giggs og VDS spiller i Manchester United næste sæson også.
Så er Shitty kommet bagud efter 10 min. spillet. Godt nok spiller de mod Juventus, men det kan være fedt, hvis Shitty ikke engang går videre fra gruppespillet i Euro League. Det vil være skidt med det hold. Rigtig skidt.
Kanon city ikke kunne slå juventus. Chiellini fra juventus ville jeg elske at se i united. Han har alt der skal til for at spille i en engelsk storklub.
Selvfølgelig er det smag og behag, men personligt foretrækker jeg, at man har et godt overblik over banen, som man ellers normalt har, når der bliver vist kampe fra White Hart Lane. En ting er, at kameraet nærmest står helt nede ved banen, når der vises en kamp fra Hobro Stadion, men når vi har gøre med stadions i CL, der har en højde på 20-30 meter, så mener jeg man skal have kameraet op i en højere position. Det er i øvrigt samme problem, når der vises kampe fra Wembley, hvor man i mine øjne også har et elendigt view over banen.
Et kort øjeblik troede jeg Spurs havde besluttet sig for at flytte sine europæiske kampe til Highbury. Der kunne man da tale om skidt overblik over banen.
Der er ikke noget værre end at se en kamp fra en dårlig kameravinkel som det var tilfældet på Highbury. For satan hvor var det irriterende.
Man har intet overblik over hvad der foregår på banen what so ever.
Men det er da ikke noget Tottenham plejer at gøre?
United DK
01-10-2010, 13:52
Der er ikke noget værre end at se en kamp fra en dårlig kameravinkel som det var tilfældet på Highbury. For satan hvor var det irriterende.
Man har intet overblik over hvad der foregår på banen what so ever.
Men det er da ikke noget Tottenham plejer at gøre?
Nej, normalt har man altid et godt overblik over banen på White Hart Lane, men det er nok tåberne nede i UEFA, der synes det er federe at se en kamp, som sad man på række 3.
Smaakage
01-10-2010, 14:40
http://twitpic.com/2tlmk5
Lønniveauet i Premier League de sidste par år... Se Chelsea og City især :)
Synes det er super det er en top 5, men der er 6 hold. Noget jeg ikke forstår?
EDIT: Er Newcastle betegnet som et "top 5" hold nu? :D
MOHoegsted
01-10-2010, 16:28
Haha.. Hold kæft en stigning ved Chelsea, det jo lige der hvor Roman Abramovich tager over.
Don Kafai
02-10-2010, 18:44
Så er det vel også ved at være på tide at man ønsker FCK tillykke med mesterskabet.
Ej, i dag taber FCM hjemme til Lyngby og med de problemer Brøndby, FCM og OB skaber for sig selv, så ligner det et nemt mesterskab til FCK i år. Vinder de over Randers i morgen, så er de 10 foran FCM og 11 foran BIF. Der er vel at mærke spillet 1/3 af sæsonen.
Jeg er ikke selv FCK-fan, men jeg synes man må anerkende deres dominans i dansk fodbold. Især når de samtidig med alt det kan have maksimum-point i Champions League, hvilket også er vanvittigt af en dansk klub.
Som jeg ser det lige nu, så er FCKs spillere i en klasse for sig. Går snakken på Brøndby så kan man hæve Krohn-Dehli og måske én anden frem der på dagen vil kunne begå sig på FCKs hold. Omvendt synes jeg, at der er mange spillere fra FCKs 12.-24. bedste spillere der klart vil forstærke både BIF, FCM og OB, og det er tegn på ensidigheden i dansk fodbold.
Alt kan ske i fodbold, men jeg ville blive overrasket hvis sæsonen ender med alt andet end en FCK-titel.
Nogen der kender til en side, hvor man kan finde billeder fra diverse fodbold kampe?
United DK
02-10-2010, 21:13
Så er det vel også ved at være på tide at man ønsker FCK tillykke med mesterskabet.
Ej, i dag taber FCM hjemme til Lyngby og med de problemer Brøndby, FCM og OB skaber for sig selv, så ligner det et nemt mesterskab til FCK i år. Vinder de over Randers i morgen, så er de 10 foran FCM og 11 foran BIF. Der er vel at mærke spillet 1/3 af sæsonen.
Jeg er ikke selv FCK-fan, men jeg synes man må anerkende deres dominans i dansk fodbold. Især når de samtidig med alt det kan have maksimum-point i Champions League, hvilket også er vanvittigt af en dansk klub.
Som jeg ser det lige nu, så er FCKs spillere i en klasse for sig. Går snakken på Brøndby så kan man hæve Krohn-Dehli og måske én anden frem der på dagen vil kunne begå sig på FCKs hold. Omvendt synes jeg, at der er mange spillere fra FCKs 12.-24. bedste spillere der klart vil forstærke både BIF, FCM og OB, og det er tegn på ensidigheden i dansk fodbold.
Alt kan ske i fodbold, men jeg ville blive overrasket hvis sæsonen ender med alt andet end en FCK-titel.
Man skulle være ualmindelig optimistisk på andre klubbers vegne, hvis man inden sæsonen troede på andre end FCK som mestre. Blandingen mellem deres klasse, og de andres mangel på samme gør, at det ikke kunne være anderledes.
Det er lidt ligesom i England.
ChristianR
02-10-2010, 21:53
Man skulle være ualmindelig optimistisk på andre klubbers vegne, hvis man inden sæsonen troede på andre end FCK som mestre. Blandingen mellem deres klasse, og de andres mangel på samme gør, at det ikke kunne være anderledes.
Det er lidt ligesom i England.
Men der er man vel alligevel lidt romantisk og tror på, at United går hen og overrasker ;)
United DK
02-10-2010, 22:07
Men der er man vel alligevel lidt romantisk og tror på, at United går hen og overrasker ;)
Netop. :smilings:
DavidMadsen
02-10-2010, 22:21
Arh, come on drenge. Chelsea skal nok smide point imorgen, og så er der stadigvæk maksimalt 3 points forskel.
I Danmark er FCK jo klasser over, og det kommer jo af et par gode grunde. F.eks. bor der jo sindssygt mange mennesker i København, i forhold til f.eks. Horsens. Derfor er fanskaren større, flere mennesker kommer på stadion - og det giver mange flere penge i kassen. Og så det faktum at de via disse penge er kommet i CL, hvor de bare får endnu flere penge. Og indtil videre har der jo kun været et dansk hold, der kan komme i CL pr sæson - ergo får de et kæmpe forspring hver gang. Når der begynder at komme to danske hold i CL og flere i Europa generelt, tror jeg det bliver mere jævnbyrdigt igen.
Arh, come on drenge. Chelsea skal nok smide point imorgen, og så er der stadigvæk maksimalt 3 points forskel.
I Danmark er FCK jo klasser over, og det kommer jo af et par gode grunde. F.eks. bor der jo sindssygt mange mennesker i København, i forhold til f.eks. Horsens. Derfor er fanskaren større, flere mennesker kommer på stadion - og det giver mange flere penge i kassen. Og så det faktum at de via disse penge er kommet i CL, hvor de bare får endnu flere penge. Og indtil videre har der jo kun været et dansk hold, der kan komme i CL pr sæson - ergo får de et kæmpe forspring hver gang. Når der begynder at komme to danske hold i CL og flere i Europa generelt, tror jeg det bliver mere jævnbyrdigt igen.
Så det er simpelthen fordi der bor mange mennesker i København, at FCK har succes? tihi :MichaelkDanielsen:
United DK
02-10-2010, 22:55
I såfald kan man undre sig over, hvad AGF laver i 1. division.
Hold da op et knald Tévez gav den.
Hold da op et knald Tévez gav den.
Og Jonas Gutierrez gjorde kunsten efter!
Er jeg blind, eller var der ikke straffe? Han blev fældet uden for straffesparksfeltet?
MOHoegsted
03-10-2010, 15:04
I såfald kan man undre sig over, hvad AGF laver i 1. division.
Vi skal nok rykkke op igen, og en dag ødelægge FCK's dominans!
Don Kafai
03-10-2010, 15:36
Pool bagud til Pool.
schousboe9
03-10-2010, 15:47
Pool bagud til Pool.
Og Torres er gået ud efter 9 min.
JumpingCarrot
03-10-2010, 15:47
:)
2-0
2-0
Haha. Det kan nu alligevel redde min dag. Kæft hvor er liverpool ringe man..
United DK
03-10-2010, 15:52
Min dag er først reddet, når det slutter uafgjort på Stamford Bridge.
Liverpool er jo ikke en seriøsitet på nogen måde.
United DK
03-10-2010, 16:00
Det er sjovt at tænke på, hvor meget vi skifter ud fra kamp til kamp, mens Chelsea bare stiller med de samme 11 hver gang. Der er lige Ramires der er med, i stedet for en skadet Lampard, men ellers kan alle efterhånden deres start 11.
RuudVanNissetøj
03-10-2010, 16:11
Det er sjovt at tænke på, hvor meget vi skifter ud fra kamp til kamp, mens Chelsea bare stiller med de samme 11 hver gang. Der er lige Ramires der er med, i stedet for en skadet Lampard, men ellers kan alle efterhånden deres start 11.
Er enig...for år tilbage var det Rafa der hyldede rotationsprincippet. Vi har været tvunget til det, det sidst år (især i forsvaret). Men derfor tegner der sig efterhånden til, at vi højst spiller med sammen hold 2 gange i træk (hvilket vel kun er sket en gang i denne sæson)
tjarligdrengen
03-10-2010, 16:14
Ja, det er det.. Som det ser ud nu, kan man sagtens se hvad der er at foretrække, men jeg vælger at tro (håbe), at det i det lange løb er bedst med flest "kampklare/kampvante" spillere. For synes både Arsenal´s og Chelskij´s truppe er temmelig smalle og håber (selvfølgelig) at det i sidste ende, kommer til at bide dem i røven...
Ja man misunder dem sgu på det område.
Jeg kan på ingen måde se formålet med ryste posen før hver eneste kamp. Lidt rotation er fint så alle kan komme i noget der ligner kampform og holde sig friske, men der skal være noget stabilitet.
Det kan United ikke prale af lige pt IMO. Vi har den bredeste trup, men der er for meget rotation og for lidt kvalitet.
United DK
03-10-2010, 16:40
1-0 Chelsea
suk...
Rasmus-K-J
03-10-2010, 16:43
Fuldstændig fantastisk lavet af Drogba!
DavidMadsen
03-10-2010, 16:43
1-0 Chelsea
suk...
You said it. Tror det kan blive en meget lang sæson, hvis vi bliver ved med at smide point.
Ja man misunder dem sgu på det område.
Må melde mig under fanerne her. Ville også ønske vi stillede samme start-11 med de nødvendige udskiftninger fremfor rotationsprincippet. Selvom dem på banen er professionelle så kunne det manglende sammenspil måske skyldes det er forskellige folk på de forskellige pladser, i hvert fald de offensive.
Så er City foran os i tabellen, selv om der er lang vej igen, er det skide irriterende.
You said it. Tror det kan blive en meget lang sæson, hvis vi bliver ved med at smide point.
Altså de tabte jo sidste weekend. De kan da ikke sætte point til hver weekend.
Anyway, i 2008 vandt Arsenal 2-1 på SB efter at have været bagud 1-0.
BELIEVE!!! :D
United DK
03-10-2010, 16:49
Så er City foran os i tabellen, selv om der er lang vej igen, er det skide irriterende.
Sålænge det er efter 7. spillerunde, og ikke 38., så kan det ikke bringe mit pis i kog.
DavidMadsen
03-10-2010, 16:51
Altså de tabte jo sidste weekend. De kan da ikke sætte point til hver weekend.
Nu snakker jeg jo slet ikke om hvor mange Chelsea sætter til, men om at vi sætter til hver anden weekend.
Kunne ikke dy mig for at tjekke Liverpools engelske fanforum ud for at se deres reaktioner ovenpå Poulsens ringe start i klubben. Det er ganske underholdende læsning på især de sidste sider:
http://www.redandwhitekop.com/forum/index.php?topic=261785.1580
United DK
03-10-2010, 16:57
Så vandt Blackpool på Anfield, og fortsætter den utrolige start, mens Liverpool fortsætter deres helt igennem elendige start, hvor de efter syv runder er under stregen (:D).
Man snakker nu om at fyrer Hodgson, og sætte Dalglish ind, sikkert i håbet om, at ham der sidst gjorde dem til mestre, stadig har evnerne her 12 år efter han sidst havde et PL-job. :lolol:
Har lige set første halvleg at de 2 bedst spillede hold i PL p.t. og det irritere mig lidt.
Håber snart der kommer lidt mere gejst hos os - og jeg er ganske sikker på det snart kommer.
Når man kigger tilbage på de tidligere år, sidder vi altid her på samme tid og råber om forstærkninger osv. osv. men vi er der altid til sidst, Altid.
United DK
03-10-2010, 17:01
Har lige set første halvleg at de 2 bedst spillede hold i PL p.t. og det irritere mig lidt.
Håber snart der kommer lidt mere gejst hos os - og jeg er ganske sikker på det snart kommer.
Når man kigger tilbage på de tidligere år, sidder vi altid her på samme tid og råber om forstærkninger osv. osv. men vi er der altid til sidst, Altid.
Det er vi også, sålænge vi har verdens bedste manager, men når han smutter...
Don Kafai
03-10-2010, 17:05
men når han smutter...
Så kommer Mourinho og fortsætter i samme stil. I hvert fald rent trofæ-mæssigt.
United DK
03-10-2010, 17:07
Boring boring Man United
Til gengæld falder 75% af alle United fans så i søvn under samtlige kampe.
Men det er jo næsten også tilfældet i år, so far :D
United DK
03-10-2010, 17:11
Ifølge BBC har Liverpool ikke lagt under stregen i Englands bedste række siden september 1964. Bare lidt (meget) sjov info.
United DK
03-10-2010, 17:13
Synes du 2-2 mod Fulham, 3-3 mod Everton, 3-2 mod Liverpool og 2-2 i Bolton var søvndyssende? Fair nok, jeg synes mere det var svedforstærkende.
Synes du 2-2 mod Fulham, 3-3 mod Everton, 3-2 mod Liverpool og 2-2 i Bolton var søvndyssende? Fair nok, jeg synes mere det var svedforstærkende.
Haha, ja du har sgu ret.
Liverpool kampen er til gengæld i en kategori for sig, både pga modstanderen og resultatet selvfølgelig :D
Måske ikke søvndyssende så.. Men måske depressionsfremkaldende. Hvis det da overhovedet er et ord. :D
United DK
03-10-2010, 17:26
Kom nu forbandede gooners!
Coach-Nico
03-10-2010, 17:27
Jeg ser Chelsea - Arsenal over tv2sport's streaming og har store problemer lagging. Er der andre der oplever det samme?
Jeg har lige købt deres oktobertilbud i dag, så jeg er ikke så rutineret endnu. Så dog City - Newcastle uden så store problemer, som jeg oplever nu.
Fantastisk mål af Alex, desværre :(
United DK
03-10-2010, 17:47
What a goal from Paul Schol... øhhh Alex...
Endnu mere suk...
Kasper United
03-10-2010, 17:49
Så har Chelsea udbygget føringen i toppen.. igen..
United DK
03-10-2010, 17:51
Så har Chelsea udbygget føringen i toppen.. igen..
One team in London, there's only one team in London!!!
Stand up for the champions, stand up for the champions!!!
Champione, champione, olé olé olé!!!
:smilings:
Fucking olieklatter..
Dr. Adams
03-10-2010, 17:51
Man må virkelig tage hatten af for det mål af Alex - et af de bedste frisparksmål i MEGET lang tid...
5 point bagefter allerede. Røv og gulvsand..
Nøj hvor kunne det bare være sjovt hvis Liverpool tog en tur ned !
Iøvrigt ; http://www.bold.dk/nyt/DBU-Broendby-boede-paa-200000-kroner - Det da rimelig billigt sluppet.
Don Kafai
03-10-2010, 19:59
Barcelona 1-1 Mallorca FT
Uuuudemærket Michael Laudrup.
Synes der er alt for mange der koncentrere om Liverpool istedet for at kigge på os selv..
Det da fryd at det kører af helvede til for dem, men der er vel ingen der rigtig tror på at de rykker ned.
Så kig nu lidt ind ad.
United DK
03-10-2010, 20:33
Jeg håber Michael Laudrup bliver Fergusons afløser. Hvor nice kunne det ikke være, at have en dansker som United-manager?
Synes der er alt for mange der koncentrere om Liverpool istedet for at kigge på os selv..
Det da fryd at det kører af helvede til for dem, men der er vel ingen der rigtig tror på at de rykker ned.
Så kig nu lidt ind ad.
Det da sjovere at morer sig over andres fiaskoer end sin egne.
3-0 til Real over Deportivo efter 33 min.. Ikke så meget at sige, de er bare bedre på alle punkter, og deres defensiv er fandme godt organiseret! Troede aldrig jeg skulle sige det om Real..
3-0 til Real over Deportivo efter 33 min.. Ikke så meget at sige, de er bare bedre på alle punkter, og deres defensiv er fandme godt organiseret! Troede aldrig jeg skulle sige det om Real..
Det havde jeg regnet med idet Mourinho kom, og idet de købte cavalho.
Kæft hvor gør Özil det klase i madrid, og VDV i Tottenham. Træls vi ikke købte en af dem. Det kan ihvertfald ikke være prisen..
Don Kafai
03-10-2010, 20:58
Boring boring Man United
3-0 efter en halv time i Reals kamp.
Det er da champagnebold?
United DK
03-10-2010, 21:03
3-0 efter en halv time i Reals kamp.
Det er da champagnebold?
Alle har deres kampe, din Mourinho lover.
DavidMadsen
03-10-2010, 21:06
Jeg håber Michael Laudrup bliver Fergusons afløser. Hvor nice kunne det ikke være, at have en dansker som United-manager?
Det kunne være nice, hvis han kan skabe resultater. Desuden har han (mener det er ham) jo snakket om, at han ikke vil være træner så længe. Og han befinder sig nok meget godt i Spanien...
United DK
03-10-2010, 21:17
Det kunne være nice, hvis han kan skabe resultater. Desuden har han (mener det er ham) jo snakket om, at han ikke vil være træner så længe. Og han befinder sig nok meget godt i Spanien...
Satans, jeg havde håbet på et "hvad snakker du om???!!!"-indlæg, for det var i høj grad ironisk. Lad Laudrup tage over efter Morten Olsen om et par år i stedet.
DavidMadsen
03-10-2010, 21:36
Satans, jeg havde håbet på et "hvad snakker du om???!!!"-indlæg, for det var i høj grad ironisk. Lad Laudrup tage over efter Morten Olsen om et par år i stedet.
Lagde skam godt mærke til ironien, synes bare lige jeg ville pille det ned alligevel.
Chelsea har det godt nok nemt. Vi er for svingende, mangler helt klart kvalitet på nogle positioner. Arsenal mangler kvalitet. City er nok først klar om 2-3 år, måske længere tid. Afhænger meget af Mancinis evner. Liverpool er helt væk og Tottenham og Aston Villa har ikke det, der skal til.
Chelsea vinder ikke mesterskabet, fordi de specielt fantastiske, de andre hold, har nok ikke kvaliteten til at kunne få nok point over en sæson.
EDIT: Jeg har kvalme, når jeg ser, at City er foran os i tabellen. I det mindste er Liverpool langt langt væk.
Don Kafai
04-10-2010, 00:11
Chelsea har det godt nok nemt. Vi er for svingende, mangler helt klart kvalitet på nogle positioner. Arsenal mangler kvalitet. City er nok først klar om 2-3 år, måske længere tid. Afhænger meget af Mancinis evner. Liverpool er helt væk og Tottenham og Aston Villa har ikke det, der skal til.
Arrh nu synes jeg godt nok der graves dybt i undskyldnings-lommen.
Chelsea har det ikke nemmere end vi har haft det de sidste 3-4 år. Tottenham, Villa og City har aldrig været mesterskabskandidater. Arsenal har siden Emirates-æraen mistet deres identitet som et hold med verdensstjerner, mens Liverpool udover 08/09 aldrig har haft noget at sige omkring uddelingen af en PL-titel.
I øvrigt synes jeg, at Arsenal i størstedelen af kampen var en klasse over Chelsea. Men de effektive narrede de mindre effektive.
Om 14 dage har vi forhåbentlig vores spillere i form, og med et par lette kampe, så lad os håbe på en stime. Skulle Chelsea dog ende med titlen til maj, så er det heller ikke fordi vi andre har været dårlige, men fordi de har været bedst.
Så kig nu lidt ind ad.
Hvad snakker du om? Denne tråd handler netop om de andre kampe end United. Så tag lige og find et andet sted at postulere sådan et indlæg. Og hvad nytter det vi koncentrer os om vores eget hold, hvis det alligevel hverken gavner eller skader holdet?
Arrh nu synes jeg godt nok der graves dybt i undskyldnings-lommen.
Chelsea har det ikke nemmere end vi har haft det de sidste 3-4 år. Tottenham, Villa og City har aldrig været mesterskabskandidater. Arsenal har siden Emirates-æraen mistet deres identitet som et hold med verdensstjerner, mens Liverpool udover 08/09 aldrig har haft noget at sige omkring uddelingen af en PL-titel.
I øvrigt synes jeg, at Arsenal i størstedelen af kampen var en klasse over Chelsea. Men de effektive narrede de mindre effektive.
Om 14 dage har vi forhåbentlig vores spillere i form, og med et par lette kampe, så lad os håbe på en stime. Skulle Chelsea dog ende med titlen til maj, så er det heller ikke fordi vi andre har været dårlige, men fordi de har været bedst.
Troede aldrig jeg skulle sige det. Men... I denne sæson er absolut INGEN kampe nemme for vores nuværende trup. Der er en større opgivelse, forvirring og kæmpe frustration på vej. Og det vel ikke se kønt ud i slutningen af maj.
Men sidste års 2. plads siger jo ikke meget om truppen, og ét point bag Chelsea, så er man vel heller ikke ude og købe stjerner ind osv. Med en uheldig kvartfinale i ChL, og CC trofæet. Men hvis vi efter denne sæson ender som nummer 3-4, og ingen trofæer har til sidst, så kan man da virkelig kun håbe Alex går ud og får noget kvalitet i truppen!
United DK
04-10-2010, 05:03
Troede aldrig jeg skulle sige det. Men... I denne sæson er absolut INGEN kampe nemme for vores nuværende trup. Der er en større opgivelse, forvirring og kæmpe frustration på vej. Og det vel ikke se kønt ud i slutningen af maj.
Ser vi bort fra Bolton-kampen, så har de tre øvrige udekampe tilhørt den hårde kategori. Vi har tabt de sidste par sæsoner i Fulham, Everton ude er somregel heller ikke en af de nemme kampe, og de sidste par sæsoner har vi også kun vundet med en enkelt i Sunderland, mens både Arsenal, Liverpool og City har haft deres problemer deroppe.
Jeg er godt klar over, at der venter, på papiret, svære udekampe hos Chelsea, Arsenal, Liverpool (må man gå udfra trods alt), City, Spurs og Villa, men jeg synes tit vi får mere ud af de kampe, end dem mod den bløde mellemvare, måske fordi holdet ved, at der skal lægges 10-20% på.
Men sidste års 2. plads siger jo ikke meget om truppen, og ét point bag Chelsea, så er man vel heller ikke ude og købe stjerner ind osv. Med en uheldig kvartfinale i ChL, og CC trofæet. Men hvis vi efter denne sæson ender som nummer 3-4, og ingen trofæer har til sidst, så kan man da virkelig kun håbe Alex går ud og får noget kvalitet i truppen!
Jeg kan ikke se, hvorfor vi skulle ende udenfor top 2. Jeg mener simpelthen ikke Arsenal er bedre end os, ligesom City nok skal smide deres point, som de også nemt kunne have gjort i går mod Newcastle. Der er stadig 31 kampe tilbage, og selvom man siger det hver sæson, så blæser folk den traditionelt dårlige start op til noget, den ikke er.
Chelsea vinder ikke mesterskabet, fordi de specielt fantastiske, de andre hold, har nok ikke kvaliteten til at kunne få nok point over en sæson.
EDIT: Jeg har kvalme, når jeg ser, at City er foran os i tabellen. I det mindste er Liverpool langt langt væk.
Dines, det ville pynte, hvis du også kunne indse realiteterne.
Chelsea er fantastiske. Alt andet er direkte snæversynethed. At du anvender fordi vi er dårlige og andre dummer sig som argumentation for at de vinder, er så tyndt. Det er det hold med flest point efter 38 kampe, der er vinderen. At man kan diskutere det er til grin. Chelsea er Englands bedste hold. Indtil denne sæsons vinder er fundet. Færdig, basta.
Glory Man United
04-10-2010, 11:57
Jeg må så sige, at jeg slet ikke er sikker på, at Chelsea bliver mestre. Ja de kan vinde uden Lampard, men deres trup ser tynd ud, så hvis/når de løber ind i 5-7 skader, er det ikke sikkert, de klarer den. Og skulle de fortsætte med ikke at få så mange skader, vil vi nok se noget træthed mod slutningen af sæsonen. Ancelotti roterer stort set ikke....
Don Kafai
04-10-2010, 11:59
Jeg må så sige, at jeg slet ikke er sikker på, at Chelsea bliver mestre. Ja de kan vinde uden Lampard, men deres trup ser tynd ud, så hvis/når de løber ind i 5-7 skader, er det ikke sikkert, de klarer den. Og skulle de fortsætte med ikke at få så mange skader, vil vi nok se noget træthed mod slutningen af sæsonen. Ancelotti roterer stort set ikke....
Så du tror Arsenal tager titlen? :D
Det har du ret i - selvfølgelig. Men jeg synes stadigvæk ikke, at det ændrer på, at de har et møgstærkt hold.
Jeg er her på det seneste begyndt at få respekt for dem, idet de snart vil indlemme deres talenter i truppen i stedet for at købe kvalitet hele tiden. Arnesens store talentnetværk er snart ved at give pote for Chelsea.
Glory Man United
04-10-2010, 12:28
Så du tror Arsenal tager titlen? :D
Så vil jeg glæde mig på dine vegne....
Jeg er her på det seneste begyndt at få respekt for dem, idet de snart vil indlemme deres talenter i truppen i stedet for at købe kvalitet hele tiden. Arnesens store talentnetværk er snart ved at give pote for Chelsea.
Nu er der jo ikke så forfærdeligt mange af deres talenter, der får spilletid...
schousboe9
04-10-2010, 13:06
Arnesens store talentnetværk er snart ved at give pote for Chelsea.
De har købt Sturridge i City, Di Santo er åbenbart for dårlig og Bruma ser jo aldrig skyggen af et græsstrå? Derudover er Hilario foran Turnbull, hvis han skal medregnes som et 'talent', og som de i øvrigt også har hentet udefra alligevel.
Så er der Josh McEachran, som skulle være "en af de bedste, jeg nogensinde har set" iflg. Drogba, men han er ikke just med inde over førsteholdet endnu.
Jeg vil nu ikke give hans talentarbejde den helt store ros endnu. Han har trods alt været der siden '05(?).
K and the big B
04-10-2010, 13:15
De har købt Sturridge i City, Di Santo er åbenbart for dårlig og Bruma ser jo aldrig skyggen af et græsstrå? Derudover er Hilario foran Turnbull, hvis han skal medregnes som et 'talent', og som de i øvrigt også har hentet udefra alligevel.
Så er der Josh McEachran, som skulle være "en af de bedste, jeg nogensinde har set" iflg. Drogba, men han er ikke just med inde over førsteholdet endnu.
Jeg vil nu ikke give hans talentarbejde den helt store ros endnu. Han har trods alt været der siden '05(?).
tænkte det samme, jeg mindes ikke en chelsea talent er blevet indlemmet på deres hold de sidste 5-6 år.
United DK
04-10-2010, 14:29
Chelsea har ikke udviklet en spiller til deres 1. hold siden John Terry, og han fik debut helt tilbage i 1999. Det samme kan man i øvrigt sige om Liverpool, som ikke har udviklet noget siden Gerrard i 1998. Man skal dog have for øje, at man ikke før har satset stort på talenterne, men hvis man går mere målrettet efter at få udviklet nogen, så kan der falde noget af.
Efter hvad jeg hørte spillede ham McEachran fantastisk mod Newcastle i Liga Cuppen, og han blev smidt ind i en topkamp mod City forleden, måske i mangel af et større navn umiddelbart, men sådan er det jo ikke nødvendigvis.
Ufatteligt at Nicolai Jørgensen kan blive udtaget til landsholdet fremfor Enevoldsen. Jørgensen spillede i foråret i AB, hvor han kæmpede om at komme på holdet.
United DK
04-10-2010, 15:03
Ufatteligt at Nicolai Jørgensen kan blive udtaget til landsholdet fremfor Enevoldsen. Jørgensen spillede i foråret i AB, hvor han kæmpede om at komme på holdet.
Nu er det også galt, at Morten Olsen vil prøve noget nyt.
Nu er det også galt, at Morten Olsen vil prøve noget nyt.
Det er bestemt ikke galt, at han prøver noget nyt. Men at tage en spiller med, der ikke spiller ret fast i Bundesligaen, og kun fornylig er skiftet fra 1. division, ja det er sku lige tidligt nok. Nok er han et stort talent, men skulle han ikke lige vise bare en smule mere, inden landsholdet kalder.
PatriceEvra3
04-10-2010, 16:31
Dines, det ville pynte, hvis du også kunne indse realiteterne.
Chelsea er fantastiske. Alt andet er direkte snæversynethed. At du anvender fordi vi er dårlige og andre dummer sig som argumentation for at de vinder, er så tyndt. Det er det hold med flest point efter 38 kampe, der er vinderen. At man kan diskutere det er til grin. Chelsea er Englands bedste hold. Indtil denne sæsons vinder er fundet. Færdig, basta.
Fuldstændig enig! Chelsea får de point de skal, uden så meget slinger i valsen. De ville ikke lukke 2 mål ind i overiden mod Everton, de ville ikke blive udspillet af Sunderland, de ville ikke smide 2 point mod Bolton, medmindre de var uheldige, og vi var vel nærmere heldige at få et point i den kamp. Jeg forstår ikke at man stadig kan sige, at Chelsea ikke gør det godt, og begrunde deres position, med et nemt startprogram. En udekamp mod West Ham, hvor de kører en sikker sejr hjem, ville ikke være en nem kampe for os, ligesom kampe mod City og Arsenal ikke ville være det. At vi så er pivringe for tiden er så en anden sag. Modstanderene er ikke bange for os, som de pleer at være.
Jeg har svært ved at se os slutte over Chelsea i indeværende sæson. Egentlig ikke så meget på grund af den dårlige start, men Chelsea er altså bare bedre lige nu, og det var de også i sidste sæson. Så kan man håbe at Fergie til sommer indser at der ikke er nogen vej uden om et generationsskifte, og at det ikke længere er holdbart at Scholes og Giggs er blandt vores bærende kræfter
United DK
04-10-2010, 17:35
Det er bestemt ikke galt, at han prøver noget nyt. Men at tage en spiller med, der ikke spiller ret fast i Bundesligaen, og kun fornylig er skiftet fra 1. division, ja det er sku lige tidligt nok. Nok er han et stort talent, men skulle han ikke lige vise bare en smule mere, inden landsholdet kalder.
Der var da ingen der brokkede sig, da Christian Eriksen lige pludselig blev udtaget, uden at have vist meget med end Nikolai Jørgensen.
K and the big B
04-10-2010, 19:30
Der var da ingen der brokkede sig, da Christian Eriksen lige pludselig blev udtaget, uden at have vist meget med end Nikolai Jørgensen.
Han var mere "hyped" af BT, ekstrabladet fulgte hurtigt efter.
Efter hvad jeg hørte spillede ham McEachran fantastisk mod Newcastle i Liga Cuppen, og han blev smidt ind i en topkamp mod City forleden, måske i mangel af et større navn umiddelbart, men sådan er det jo ikke nødvendigvis.
Det gjorde han også. Jeg så liga cup kampen på kanal 9 og var virkelig imponeret over ham. Han er meget direkte i sit spil og udviser et stort blik for spillet samtidig med at han er teknisk framragende.
Donnichlas
04-10-2010, 20:30
Jeg syntes ikke man skal gøre chelsea bedre.
Kald mig snævre synet, en opblæst fan med farvede briller, jaja har hørt sangen før.
Men ja Chelsea har klaret det rigtig godt, ingen tvivl.
Men de har skilt sig af med Deco, Ballack og Cavalho (mangler jeg nogle?)
Deres trup ser rigtig tynd ud syntes jeg, ja de har en fantastisk starting lineup, men det er altså ikke en bænk som nogle top 10 hold i prl. er det mindste misundelig på. Og det tror jeg napper chelsea i enden i sidste ende, Terry skadet i 2 kampe ser deres forsvar rigtig tyndt ud, en frontfigur som Malouda/Drogba ude, ser deres offensive slet ikke frygtindgydende ud.
Og så kan man nævne Lampard, og så skriger folket op om Arsenal kampen, men jeg syntes faktisk at i 70 minutter var Chelsea's midtbane ude a kontrol, mod nogle arsenal spillere som spillede godt sammen, og et chelsea hold der ikke rigtig kunne holde ordentligt på den.
De har nogle fantastiske spillere, men de har 1 Profil i midterforsvaret, som virkelig er verdensklasse med stort V(!) Og så har de en midtbane som hurtigt kommer til at se svag ud, ved en skade til endten Essien eller Lamps. og Offensiven igen fantastisk, men Drogba/Malouda er efter mit hoved, de eneste med verdensklasse deroppe, og de spiller godt sammen, men en af dem ude og så skaber de knap så mange chancer eller mål.
Jaja, Anelka er deres topscore, men jeg nægter og tro han holder niveau over en hel sæson, og kalou har jeg altid syntes lignede en døgnflue på det hold. Han gør det fint i ny og næ, men mangler det sidste for at blive rigtig god.
Det jeg prøver at sige, vi skal ikke slå Chelsea på Best 11, men på en fantastisk bredde.
Som Peter sagde på et tidspunkt "Da jeg spillede i Manchester united, så da vi trænede var det førsteholdet mod reserveholdet, det er det ikke mere. nu er det førsteholdet mod førsteholdet" Godt være at rotationerne virker useriøse lige nu, men jeg tror de kommer til at være altafgørende om 2 måneder når vi rammer december. Hvor chelsea kommer til at have 5-6 spillere som de ikke kan undvære, som render rundt og er trætte.
Håber jeg var tydelig nok, emnet er svært at formulerer for mig.
Chelsea spillede heller ikke med rotationer i sidste sæson. De holdte da hele vejen.
Jeg er enig i at det er fuldstaendig latterligt at Enevoldsen ikke er med, han har spillet fremragende i Holland, scoret maal og spiller godt.
Mht. Nicolai Joergensen spillede han hele foraaret fast i AB og var en af 1. division mest spaendende spillere. Scorede mange maal og lagde ogsaa op til flere. Blev betegnet som en af de aller bedste ligaen. Desuden har han deltaget i alle Leverkusens kampe i aar, enten som starter eller indskifter, han har kun misset en kamp, og saa vidt jeg ved var det pga. en skade..
Jeg kan ikke se, hvorfor vi skulle ende udenfor top 2. Jeg mener simpelthen ikke Arsenal er bedre end os, ligesom City nok skal smide deres point, som de også nemt kunne have gjort i går mod Newcastle. Der er stadig 31 kampe tilbage, og selvom man siger det hver sæson, så blæser folk den traditionelt dårlige start op til noget, den ikke er.
Jeg er forholdsvis optimistisk. Men jeg synes også der er en kende forskel fra de forrige sæsoner. Vi har startet dårligt de andre sæsoner, og er alligevel komme rigtig godt igennem dem. Men denne her sæson er anderledes på det punkt, at vi som hold slet ikke spiller sammen, virker som komplet fremmede på banen.
Spillet har altså fungeret nogenlunde de andre år, og det har ikke været svært at se hvem skulle redde os. Det er det bestemt nu.
Men jeg pointerede blot, at sådan som holdet sluttede sidste sæson så går man ikke ud og køber stjerner ind. Ferguson er nu blevet meget resultatpræget. Man kunne tydeligt se det i kampen mod Valencia. Så længe vi får de 3 point, så er det lige meget hvordan.
Og så længe vi slutter godt, med kun ét point bag Chelsea, og CC trofæet i hus osv, så vil man altså ikke finde de dyre spillere.
Jeg er forholdsvis optimistisk. Men jeg synes også der er en kende forskel fra de forrige sæsoner. Vi har startet dårligt de andre sæsoner, og er alligevel komme rigtig godt igennem dem. Men denne her sæson er anderledes på det punkt, at vi som hold slet ikke spiller sammen, virker som komplet fremmede på banen.
Spillet har altså fungeret nogenlunde de andre år, og det har ikke været svært at se hvem skulle redde os. Det er det bestemt nu.
Men jeg pointerede blot, at sådan som holdet sluttede sidste sæson så går man ikke ud og køber stjerner ind. Ferguson er nu blevet meget resultatpræget. Man kunne tydeligt se det i kampen mod Valencia. Så længe vi får de 3 point, så er det lige meget hvordan.
Og så længe vi slutter godt, med kun ét point bag Chelsea, og CC trofæet i hus osv, så vil man altså ikke finde de dyre spillere.
Spillet har overhovedet ikke været så dårligt som du stiller det op, og derudover er det jo ikke rigtigt, at spillet har fungeret perfekt i alle vores andre sæsonstarter. Jeg kan da blandt andet huske, at i en af sæsonerne udbetalte visse bookmakere allerede et par måneder inde i sæsonen gevinsterne til alle der havde spillet Chelsea som mester, hvor vi så alligevel endte som mestre ved maj.
Jeg kan da også se masser af spillere der kan "redde os". Ferdinand er lige kommet tilbage, hvilket har givet to clean sheets. Vi har en Rooney som er ude a form og det er da meget oplagt, at han er manden der skal "redde" os for hvis/når han kommer ud af sin dårlige form synes jeg egentlig også vi ser ganske ok ud offensivt. Om det er nok til at blive mestre er selvfølgelig tvivlsomt. Chelsea har som sædvanligt fået en fantastisk sæsonstart, og som sædvanligt er det svært ikke at lade sig påvirke af den. Det eneste positive ved Chelseas spil indtil videre er at de ikke har imponeret mig mod de store hold - hverken mod os, City eller Arsenal.
K and the big B
05-10-2010, 09:59
Spillet har overhovedet ikke været så dårligt som du stiller det op, og derudover er det jo ikke rigtigt, at spillet har fungeret perfekt i alle vores andre sæsonstarter. Jeg kan da blandt andet huske, at i en af sæsonerne udbetalte visse bookmakere allerede et par måneder inde i sæsonen gevinsterne til alle der havde spillet Chelsea som mester, hvor vi så alligevel endte som mestre ved maj.
Jeg kan da også se masser af spillere der kan "redde os". Ferdinand er lige kommet tilbage, hvilket har givet to clean sheets. Vi har en Rooney som er ude a form og det er da meget oplagt, at han er manden der skal "redde" os for hvis/når han kommer ud af sin dårlige form synes jeg egentlig også vi ser ganske ok ud offensivt. Om det er nok til at blive mestre er selvfølgelig tvivlsomt. Chelsea har som sædvanligt fået en fantastisk sæsonstart, og som sædvanligt er det svært ikke at lade sig påvirke af den. Det eneste positive ved Chelseas spil indtil videre er at de ikke har imponeret mig mod de store hold - hverken mod os, City eller Arsenal.
Jeg stiller mig fuldstændig enig med dig. Så vidt jeg husker har de sidste sæson start fra os være præget af dårlig spil, hvor vi egentlig har været heldig med et par enkeltmands præstationer har reddet os. Ja vi har haft to elendige kampe mod Bolton og Sunderland, men kampene mod Fulham og Everton havde vi altså i vores hulehånd. Vores offensiv får kreeret chancer, spiller egentlig noget flot opbyggende angrebsspil. Vores største problem denne sæson har været vores defensiv, men efter de to sidste kampe mod Sunderland og Valencia må vi konkludere at Ferdinands comeback har haft en positiv effekt. Nu skal vi bare have Rooney igang, og så ser jeg ikke så mørkt på det.
Hvis der er noget jeg lært igennem mine år med PL, så er det man ikke skal være for hurtigt ude og konkludere. Jeg glæder mig til PL kommer ordentlig igang, så vi ikke skal afbrydes konstant af landskampe, fordi jeg sidder med en følelse af United stadig har et gear eller to.
MOHoegsted
07-10-2010, 14:47
Undskyld jeg kommenter så sent :)
Men.. Kan nu ikke undgå at lade være med at kommentere på de her indlæg ang. rotation.
- Chelsea spiller hvergang samme spil, og det giver slet ingen mening for mig at ingen trænere i PRL rigtigt har analyseret deres spil, hvordan de kan lukke dem ned. Fordi de spiller jo bare samme spil, HVERGANG, og de burde være læst for lang tid siden? - Fergie har gjort et godt stykke arbejde, fordi han analyseret og læste dem i CC.
- Vi vil godt nok være dumme hvis vi begynder på samme spil, fordi så bliver vi læst, men ser det åbenbart ikke ud til at trænerne i PRL har gjort endnu..
Men.. Kan nu ikke undgå at lade være med at kommentere på de her indlæg ang. rotation.
- Chelsea spiller hvergang samme spil, og det giver slet ingen mening for mig at ingen trænere i PRL rigtigt har analyseret deres spil, hvordan de kan lukke dem ned. Fordi de spiller jo bare samme spil, HVERGANG, og de burde være læst for lang tid siden? - Fergie har gjort et godt stykke arbejde, fordi han analyseret og læste dem i CC.
- Vi vil godt nok være dumme hvis vi begynder på samme spil, fordi så bliver vi læst, men ser det åbenbart ikke ud til at trænerne i PRL har gjort endnu..
Umiddelbart lyder det der som noget værre sludder.
Chelsea vinder deres kampe, det gør vi ikke. Hvem er det så lige der er blevet luret :)?
De vinder deres kampe fordi de:
1) Har en ordentligt røvfuld klassespillere
2) Bliver ved med at angribe og angribe i stort set samtlige 90+ minutter
Hvis det var så nemt at lukke ned for Chelsea så havde de vel ikke vundet næsten alle deres kampe..
ChristianR
07-10-2010, 20:37
Ja, vi skal da være glade for, at vi ikke har spillet som Chelsea denne sæson. :titte:
Det fodbold mange gange handler om er at træffe de rigtige beslutninger. Og det er chelseas spillere fandens gode til. Hvis du ligger mærke til hver gang spillere foretager løb eller en kombination går i gang, så falder den rigtige aflevering næsten hver gang. Der har vi altså nogle spillere, som nogengange ligner nogen der aldrig har trænet sammen med resten og køre den der "hov jeg troede du stod der".
Chelseas spil er ikke revolutionerende smukt, men de kender bare hinanden så godt og laver så få fejl, at på et tidspunkt så kan modstanderen ikke holde dem. Også fordi de som det eneste af topholdene er i stand til også at lægge presset rent fysisk, da de har nogle ordentlige klipper.
Don Kafai
08-10-2010, 15:33
Det fodbold mange gange handler om er at træffe de rigtige beslutninger. Og det er chelseas spillere fandens gode til. Hvis du ligger mærke til hver gang spillere foretager løb eller en kombination går i gang, så falder den rigtige aflevering næsten hver gang. Der har vi altså nogle spillere, som nogengange ligner nogen der aldrig har trænet sammen med resten og køre den der "hov jeg troede du stod der".
Chelseas spil er ikke revolutionerende smukt, men de kender bare hinanden så godt og laver så få fejl, at på et tidspunkt så kan modstanderen ikke holde dem. Også fordi de som det eneste af topholdene er i stand til også at lægge presset rent fysisk, da de har nogle ordentlige klipper.
Spot on!
Når du fx ser Arsenal mod Chelsea så kan det undre en hvilken af holdene der faktisk er det bedste, da Arsenal i store perioder fuldstændig kontrollerer begivenhederne.
Når det så endelig kommer til stykket, og Chelsea begiver sig fremad, så viser de hvorfor de er så vanvittig giftige. Afleveringen til kanten/backen ligger perfekt, og inde foran har de et par fyre der bare sætter den ind når de får den.
Deres "back-to-basic" strategi virker så stabil at de sjældent laver dumheder.
Prøv nu lige at læse hvad det er jeg skriver inden du kommer med et indlæg og propper ord i munden på mig, og derefter virker dum.
Jeg skrev 'spillet har virket nogenlunde' de andre sæsoner. Hvor er ligeheden mellem perfekt og nogenlunde?
Jeg stiller mig fuldstændig enig med dig. Så vidt jeg husker har de sidste sæson start fra os være præget af dårlig spil, hvor vi egentlig har været heldig med et par enkeltmands præstationer har reddet os. Ja vi har haft to elendige kampe mod Bolton og Sunderland, men kampene mod Fulham og Everton havde vi altså i vores hulehånd. Vores offensiv får kreeret chancer, spiller egentlig noget flot opbyggende angrebsspil. Vores største problem denne sæson har været vores defensiv, men efter de to sidste kampe mod Sunderland og Valencia må vi konkludere at Ferdinands comeback har haft en positiv effekt. Nu skal vi bare have Rooney igang, og så ser jeg ikke så mørkt på det.
Hvis der er noget jeg lært igennem mine år med PL, så er det man ikke skal være for hurtigt ude og konkludere. Jeg glæder mig til PL kommer ordentlig igang, så vi ikke skal afbrydes konstant af landskampe, fordi jeg sidder med en følelse af United stadig har et gear eller to.
Du skriver det som om jeg konkluderer noget allerede. Har du læst mit indlæg før du erklærer dig enig med Haslund?
ChristianR
08-10-2010, 21:17
2 mål af Nani på 2 minutter. Det sidste var endda ret flot.
Men det er træls for Danmark, som bestemt har spillet lige op med Portugal indtil målet.
Man bliver så stolt når man ser det danske hold!
Christian Poulsen er bare genial - fejler mod Cameroun og laver samme fejl i aften.
Perfekt Liverpool materiale
Flotte mål af Nani - dejligt at det kører for ham.
Lindegaard har nu nogle meget fornuftige reaktioner på stregen.
tjarligdrengen
08-10-2010, 23:09
Lindegaard stod hamrende godt imo!
Nani, var egentlig ret usynlig, men 2 mål og én assist er vel ikke ringe... :)
Prøv nu lige at læse hvad det er jeg skriver inden du kommer med et indlæg og propper ord i munden på mig, og derefter virker dum.
Jeg skrev 'spillet har virket nogenlunde' de andre sæsoner. Hvor er ligeheden mellem perfekt og nogenlunde?
Du skriver det som om jeg konkluderer noget allerede. Har du læst mit indlæg før du erklærer dig enig med Haslund?
Ok, det er jeg da ked af. Så ændrer jeg det til at spillet ikke har været dårligere end de andre år. Nu ville det så være rart, hvis du rent faktisk svarede på mit indlægge, i stedet for at fluekneppe og kalde mig dum :)
Det var lige før man håbede Portugal fik nogle chancer så man kunne få lov til at se Lindegaard. Han stod satme godt..
Og lækkert at Nani er i målhumør og Christian P. fejler på bedste Liverpool vis.
Er det Lindegaards niveau, det vi så i går, ja så kan jeg ikke se problemet med ham i Unites. Styr på forsvaret og en række rigtig gode redninger. Han gjorde det rigtig godt, og når Eric Steele har set ham 4-5 gange i år, så må der være noget om snakken..
Og er vi presset økonomisk til transfers, så kunne han være en ganske god og ikke særlig dyr målmand. Jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle tage chancen..
Lindegaard havde nogle flotte redninger. Ingen tvivl der.
Men eh, greb han bolden på noget tidspunkt ?
Jeg vil helst have Stekelenburg, men hvis Lindegaard bliver ved er han vel også en mulighed. Der skal dog lidt mere til end to gode kampe på landsholdet til at overbevise mig om at vi skal prøve ham på vores mest sårbare position, så lad os håbe Eric Steele ved hvad han laver hvis vi ender med at købe ham.
Sikkerhed i målet frem for alt når VDS stopper. Jeg husker tydeligt alle de klovnerier Barthez slap afsted med på kassen og håber vi for guds skyld køber noget der ikke sender os ud af champions league eller mesterskabskampe.
En anden mulighed er self også at vi kigger på Lindegaard som en erstatning for Kuzczjak som måske vil væk.
Ok, det er jeg da ked af. Så ændrer jeg det til at spillet ikke har været dårligere end de andre år. Nu ville det så være rart, hvis du rent faktisk svarede på mit indlægge, i stedet for at fluekneppe og kalde mig dum :)
Der er jo ikke så meget at svare på. Jeg synes, ud fra de kampe jeg har set fra de 3 sidste sæsoner, vi spillede meget bedre kombinationspil, og der var et flow i spillet. Det har så været personlige fejl, der har været skyld i dårlig sæsonstart alle gangene.
Men uden at kigge på resultaterne, synes jeg vi har spillet miserabelt! Kan godt vi burde have taget Fulham og Everton, men spillet fungerede ikke ordenligt i de første 7 kampe i PL.
Hvordan man ser på spillet, kan vi aldrig blive enige om. Vi lægger mærke til vidt foreskellige ting (muligvis) og så vil det bare være påstand mod påstand.
Lindegaard havde nogle flotte redninger. Ingen tvivl der.
Men eh, greb han bolden på noget tidspunkt ?
Ronaldos bolde kan ikke gribes. Enten ryger de ind eller også ryger målmanden halvvejs med ind i målet. ;)
Det er godt nok grotesk som den mand sparker.. Med begge ben, et usandsynligt kort aftræk og så kommer bolden som et missil..
Jeg vil helst have Stekelenburg, men hvis Lindegaard bliver ved er han vel også en mulighed. Der skal dog lidt mere til end to gode kampe på landsholdet til at overbevise mig om at vi skal prøve ham på vores mest sårbare position, så lad os håbe Eric Steele ved hvad han laver hvis vi ender med at købe ham.
Sikkerhed i målet frem for alt når VDS stopper. Jeg husker tydeligt alle de klovnerier Barthez slap afsted med på kassen og håber vi for guds skyld køber noget der ikke sender os ud af champions league eller mesterskabskampe.
En anden mulighed er self også at vi kigger på Lindegaard som en erstatning for Kuzczjak som måske vil væk.
Jeg vil ikke engang have Stekelenburg. Jeg syntes Akinfeev, Lloris, Neuer eller De Gea ville være bedre anskaffelser. Håber på en af dem og slet ikke en 26 årig målmand, 3-4. målmand for Danmark og står i Aalesund. Syntes det er træls United bliver linket sammen med sådan nogle spillere..
Buffon er den eneste jeg ville være tryg ved, som erstatning for Van der Sar.
Buffon er den eneste jeg ville være tryg ved, som erstatning for Van der Sar.
En mand som Hugo Lloris eller Manuel Neuer ville jeg næsten være lige så tryg ved. De kampe jeg har set med Lloris, har han været rigtig god. Virker meget sikker osv.
Jeg vil ikke engang have Stekelenburg. Jeg syntes Akinfeev, Lloris, Neuer eller De Gea ville være bedre anskaffelser. Håber på en af dem og slet ikke en 26 årig målmand, 3-4. målmand for Danmark og står i Aalesund. Syntes det er træls United bliver linket sammen med sådan nogle spillere..
Kan du så begrunde hvorfor du ikke vil have Stekelenburg? Ellers er det jo lidt ligemeget.
Stekelenburg har stået fremragende for Holland og har vist at han har niveauet i store kampe, og ikke er presset af nerver, og så virker han til at have begge ben på jorden. Min største tvivl til en ny målmand er ikke kun evner, men også om de kan klare atmosfæren på Old Trafford og store arenaer week in, week out.
Iøvrigt stod Stekelenburg fantastisk mod Real Madrid på Bernabeu - utroligt de ikke tabte med mere efter det skydetelt og Ajax' hullede forsvar.
Nani er sammen med Malouda og Bale den bedste kant i PL. Nøj, hvor er han god. Hurtig, driblestærk og skyder godt med begge ben. Som jeg har påpeget i hele hans mindre gode periode, så har han alle egenskaber for at blive rigtig rigtig god. Forskellen er bare nu, at han tror på sig selv og det udmynter sig i de rigtige beslutninger.
Selvtillid er og bliver en fodboldspillers bedste våben. Se Rooney i forhold til Berbatov nu.
Læste lige at Terry også er blevet skadet nu. Og Alex er også skadet. Det kunne godt give nogle problemer for Chelsea på lørdag ude mod Aston Villa..
Kan du så begrunde hvorfor du ikke vil have Stekelenburg? Ellers er det jo lidt ligemeget.
Stekelenburg har stået fremragende for Holland og har vist at han har niveauet i store kampe, og ikke er presset af nerver, og så virker han til at have begge ben på jorden. Min største tvivl til en ny målmand er ikke kun evner, men også om de kan klare atmosfæren på Old Trafford og store arenaer week in, week out.
Iøvrigt stod Stekelenburg fantastisk mod Real Madrid på Bernabeu - utroligt de ikke tabte med mere efter det skydetelt og Ajax' hullede forsvar.
Han skriver Neuer, Lloris, de Gea osv er bedre anskaffelser Så han begrunder det allerede.
schousboe9
11-10-2010, 18:13
Læste lige at Terry også er blevet skadet nu. Og Alex er også skadet. Det kunne godt give nogle problemer for Chelsea på lørdag ude mod Aston Villa..
En hurtig 20'er på, at Terry træner med fredag og "består en test" lørdag formiddag.
En hurtig 20'er på, at Terry træner med fredag og "består en test" lørdag formiddag.
Det har du nok ret i, men håber nu ikke han er med. Hvis de både mangler Alex og Terry, ser det ikke for godt ud for dem.
United DK
11-10-2010, 20:14
Det har du nok ret i, men håber nu ikke han er med. Hvis de både mangler Alex og Terry, ser det ikke for godt ud for dem.
Så starter de bare således:
Cech
Ferreira - Ivanovic - Essien - Cole
Mikel
Ramires - McEachran
Anelka - Drogba - Malouda
Hvorefter de let og elegant vinder 3-0, efter et par mål af Drogba, og så en enkelt af Malouda. Færdig arbejde.
Han skriver Neuer, Lloris, de Gea osv er bedre anskaffelser Så han begrunder det allerede.
Du skal da have en lektion i argumentation og begrundelser så :lolol:. At begrunde går ud på at UDDYBE hvorfor ens påstand er som den er. At de er bedre, er en påstand. At uddybe hvorfor de er bedre, er en begrundelse.
Mærkelig straffespark
MIg6e-M_15E&feature=player_embedded
:lolol:
ChristianR
11-10-2010, 20:40
Du skal da have en lektion i argumentation og begrundelser så :lolol:. At begrunde går ud på at UDDYBE hvorfor ens påstand er som den er. At de er bedre, er en påstand. At uddybe hvorfor de er bedre, er en begrundelse.
Nej! Drogba er dårlig, og det erhan fordi jeg synes Peter Madsen er bedre.
United DK
12-10-2010, 15:58
Så er der satme Færøerne-Nordirland på TV2 Sport med Jonny Evans i startopstillingen!
DavidMadsen
12-10-2010, 16:02
England U21 fik 0-0 i Rumænien idag, og skal dermed til Danmark til sommer. Håber Danmark skal krydse klinger med dem, for så vil jeg helt sikkert gerne se kampen.
Mærkelig straffespark
MIg6e-M_15E&feature=player_embedded
:lolol:
En uge eller to efter dette straffespark, droppede den samme keeper igen, og han valgte herefter at forlade banen i protest over sig selv. God selverkendelse må man sige.
DavidMadsen
12-10-2010, 17:31
En uge eller to efter dette straffespark, droppede den samme keeper igen, og han valgte herefter at forlade banen i protest over sig selv. God selverkendelse må man sige.
Det var kampen efter, hvor han blev tacklet mens han havde bolden i fødderne. Så blev han pigesur, smed handskerne og løb af banen.
ChristianR
12-10-2010, 18:48
Eller kujonagtigt. Det er trænerens job at tage den slags beslutninger.
Kasper United
12-10-2010, 21:00
Mon ikke vi har scouts i Parken pt.?
Lindegaard ser ud til at holde nullet, så han laver et "cleen-sheet".
Så er der satme Færøerne-Nordirland på TV2 Sport med Jonny Evans i startopstillingen!
Det er noget bekymrende, at Evans ikke engang mod part-timerne fra Færøerne, kan skille sig ud og statuere, at han nu engang spiller for verdens bedste klubhold.
DavidMadsen
12-10-2010, 21:15
Mon ikke vi har scouts i Parken pt.?
Lindegaard ser ud til at holde nullet, så han laver et "cleen-sheet".
Det skulle vi angiveligt have haft, jo.
United DK
12-10-2010, 21:22
Det er noget bekymrende, at Evans ikke engang mod part-timerne fra Færøerne, kan skille sig ud og statuere, at han nu engang spiller for verdens bedste klubhold.
Nu var han også sat ude på venstre backen, og det er ikke der han skal spille for os.
United DK
12-10-2010, 21:41
Lidt synd for Skotland. Bagud 2-0 mod Spanien, kommer tilbage på 2-2, men så score Llorente til 3-2.
United DK
12-10-2010, 21:56
Hatten af for Montenegro. 0-0 på Wembley, og i alt 10 point for fire kampe.
Ja, nu er der sikkert nogen, der sidder og ser England forskudt på 6'eren, men som sagt, 0-0. Det er ikke værd at bruge sin tid på.
DavidMadsen
12-10-2010, 22:10
Rooney virker mere tændt på landsholdet end i United. Det er godt nok lidt ærgerligt. I miss the 09/10-Rooney.
Synes ikke Huntelaar er så dårlig som mange gør man til herinde. 5 mål de seneste 5 kampe er da godt gået. Tror bare ikke det hurtige spil i Spanien og Italien har været hans kop the. Tror han ville passe godt ind i England, men det er selvfølgelig nemt at være bagklog. :)
ChristianR
13-10-2010, 11:17
Rooney virker mere tændt på landsholdet end i United. Det er godt nok lidt ærgerligt. I miss the 09/10-Rooney.
Du fulgte vist ikke rigtigt England under VM så ;)
Glory Man United
13-10-2010, 11:31
Synes ikke Huntelaar er så dårlig som mange gør man til herinde. 5 mål de seneste 5 kampe er da godt gået. Tror bare ikke det hurtige spil i Spanien og Italien har været hans kop the. Tror han ville passe godt ind i England, men det er selvfølgelig nemt at være bagklog. :)
Er spillet i England nu lige pludselig blevet langsommere end i Spanien/Italien? :titte:
Nu var han også sat ude på venstre backen, og det er ikke der han skal spille for os.
Burde det ikke være lige meget? Han burde kunne spille på alle pladser (måske lige undtage målmandsposten) mod Færøerne og overstråle dem markant!
DavidMadsen
13-10-2010, 12:07
Du fulgte vist ikke rigtigt England under VM så ;)
Nu snakkede jeg godt nok kun gårsdagens kamp. Du ser vist for lidt England - Montenegro. ;)
Du mener simpelthen det går stærkere i italien end i england :)
Er spillet i England nu lige pludselig blevet langsommere end i Spanien/Italien? :titte:
Det var vist nok det jeg skrev.
Du mener simpelthen det går stærkere i italien end i england :)
Der var jeg vist lidt for hurtigt ude. Ser ikke så meget italiensk fodbold at jeg kan drage den konklusion, he he. Er da af den holdning at det opbyggende spil går hurtigere i Spanien.
Der var jeg vist lidt for hurtigt ude. Ser ikke så meget italiensk fodbold at jeg kan drage den konklusion, he he. Er da af den holdning at det opbyggende spil går hurtigere i Spanien.
Jeg tror ikke du skal være i tvivl om at det går stærkere i England end i Spanien. Men det resultere også mange gange i flere fejl :)
United DK
13-10-2010, 14:46
Burde det ikke være lige meget? Han burde kunne spille på alle pladser (måske lige undtage målmandsposten) mod Færøerne og overstråle dem markant!
Ja, ligesom vi burde rundbarbere FCK i Parken, hvilket vi så ikke gjorde med Rooney, Ronaldo og alle de andre. Aaron Hughes der ellers danner en bundsolid duo med Hangeland i Fulham, blev tørret af Christian Holst ved færingernes mål, og det burde jo ikke være muligt for en Silkeborg-spiller, at lave sådan et nummer med en Fulham-spiller, men det skete. That's football.
Kasper United
13-10-2010, 20:26
Opdagede lige Mexico havde spillet her i nat, hvor de havde spillet 2-2 mod Venezuela. Der stod, at Javier Hernandez havde scoret målet til 1-1 fra Mexico. Er der nogen der ved, om det var vores Javier Hernandez eller en anden? Er engang blevet snydt, hvor der stod, det var Javier Hernandez, som scorede, men det så var en anden med samme navn..?
United DK
13-10-2010, 20:42
Hvis du nu kigger i hans tråd her på forummet, så vil du få opklaret nogle ting.
Hvis du nu kigger i hans tråd her på forummet, så vil du få opklaret nogle ting.
DU ville få opklaret nogle ting.
Det skidt mht. Evans. erklærer mig enig i Jymirini eller hvordan det staves.
United DK
14-10-2010, 05:05
DU ville få opklaret nogle ting.
Hvorfor? I Javier Hernandez-tråden er der en video af hans mål mod Venezuela, dermed er mysteriet opklaret.
Der er simpelthen ikke godt skabt i dig, det er der altså ikke!
;)
MOHoegsted
16-10-2010, 15:39
Så fører Birmingham mod Arsenal, kan vise sig at være en god dag i dag.
EDIT: 8 min efter udligner Nasri dog :(
PatriceEvra3
16-10-2010, 15:48
.. og apropos så har Arsenal altid haft utroligt travl med at pointere hvor mange billige straffespark United åbenbart får, og hvor meget de selv bliver bortdømt. Chamack diver stort, og var ikke skyggen af straffe. Men fortjent nok de får 1-1
Fy for satan hvor Ronaldo slagter Malaga.
De ligner serie 6 spillere sådan som han kører rundt med dem..
DavidMadsen
17-10-2010, 10:02
Hvor ville det være perfekt med en Blackpool-sejr idag. Så ligger vi i det mindste foran Liverpool og City i tabellen, og vi har stadigvæk ikke sindssygt langt op til Chelsea. Det ville ligeledes fryde mig, hvis Everton gav Liverpool tæsk. Specielt efter de har fået nye ejere, og begynder at tro at alt automatisk vender for dem, bare fordi de er sluppet af med de to klovne.
Desuden håber jeg at Esbjerg vinder over Horsens, men det er ikke så relevant for United. Men de lokale drenge må sgu gerne lige hente en udebanesejr i Horsens.
Christensen
17-10-2010, 14:22
Intenst og hårdt spillet derby mellem Everton og Liverpool. Det er sgu en ret underholdende kamp. Jeg synes Everton har været bedst, og de fører da også fortjent 1-0, efter Tim Cahill bankede bolden flot i kassen.
DavidMadsen
17-10-2010, 14:43
Meget flot mål af Arteta til 2-0. Liverpool's rubbish!
Arteta er sådan en type jeg gerne vil have i United.
Christian Poulsen er da ikke skadet vel?
Slet ikke med i truppen, men egentlig forståeligt nok..
United DK
17-10-2010, 15:39
Ifølge kommentatoren er han rejst til Danmark af personlige årsager.
Jeg synes de sagde noget med, at han var rejst til Danmark af personlige årsager.
United DK
17-10-2010, 15:42
Jeg kom til at tænke på, at der gik seks år mellem vores triumf i mesterholdenes Europa Cup i 1968, til vores nedrykning i 1974. Liverpool vandt CL i 2005, og denne sæson slutter seks år efter. Gad vide om der er et mønster?
DavidMadsen
17-10-2010, 16:54
Jeg kom til at tænke på, at der gik seks år mellem vores triumf i mesterholdenes Europa Cup i 1968, til vores nedrykning i 1974. Liverpool vandt CL i 2005, og denne sæson slutter seks år efter. Gad vide om der er et mønster?
I hope so. Men så burde vi vel være rykket efter '99-triumfen.
DavidMadsen
17-10-2010, 17:25
Tevez er så klam og heldig.
tjarligdrengen
17-10-2010, 17:27
Der var da offside!! Den lille lort!
United DK
17-10-2010, 17:29
Typisk tophold desværre. Spiller som en pose nødder, men vinder alligevel (går jeg udfra).
United DK
17-10-2010, 17:36
Blackpool på 1-1!
United DK
17-10-2010, 17:37
Så score han kraftedme igen det forpulede møgsvin!
Han er simpelthen den største idiot i hele sporten. Og det hjælper ikke at han er så god. Fuck det er synd for Blackpool.
United DK
17-10-2010, 17:49
Moderne fodbold når det er bedst.
1. Chelsea
2. City
Man kan ikke andet end at misunde City.
United DK
17-10-2010, 18:26
Det mest frusterende ved den her tid er faktisk ikke vores manglende formåen, det er hvad det er, det værste er sgu udviklingen. Man har stædigt holdt fast i, at det ikke holder i længden, men når man ser de to oliehold på 1. og 2. pladsen, samt det faktum at det ene af holdene er forsvarende mestre, begynder man at spekulere på, om det ikke bare er et spørgsmål om tid, før vi selv skal ligge på knæ for en rigmand, så vi også kan lege med.
Kvalmende.
Engelsk fodbold er godt igang med at grave sin egen grav.
.. Der er meget lidt charme tilbage i PL..
Det mest frusterende ved den her tid er faktisk ikke vores manglende formåen, det er hvad det er, det værste er sgu udviklingen. Man har stædigt holdt fast i, at det ikke holder i længden, men når man ser de to oliehold på 1. og 2. pladsen, samt det faktum at det ene af holdene er forsvarende mestre, begynder man at spekulere på, om det ikke bare er et spørgsmål om tid, før vi selv skal ligge på knæ for en rigmand, så vi også kan lege med.
Kvalmende.
Det kan man jo synes det er. Jeg synes der er både gode og dårlige ting ved det, så jeg vil ikke diskutere det, for vi bliver vi
nok aldrig 100% enige alligevel, hvilket vi nok aldrig bliver om noget som helst :)
Men som du så siger, så må man jo spørge sig selv om man vil med på vognen. Jamen er det det her der skal til for at spille med i den engelske liga, jamen så må vi gøre det, hvis vi har mesterskabsambitioner, eller også kan vi skrue ned for ambitionsniveauet, og satse på at komme i CL hver sæson.
Nu er det ikke fordi jeg mener vi har brug for 11 nye mand til startopstillingen som city næsten har investeret i over de sidste par år. Men der er brug for forstærkninger, og for mig er der 2 scenarier:
1) Fergie sidder på den der nærige pæl hele næste vindue også, blot for at dække over at vi ingen penge har.
2) Fergie leger nærig, fordi han virkelig er nærig, og fordi han nære så stor kærlighed til sine egne drenge, som deres fodboldtalent ikke kan retfærdiggøre.
Hvis nr.1 er den rigtige, så er det selvfølgelig synd for klubben og fergie. Hvis nr.2 er rigtig, så skal ejerne gøre det der er bedst for klubben som helhed.
Men nr. 2 hænger lidt sammen med den der romantiske drøm om fodboldklubberne, som flere herinde lufter. Er den forsvundet? Er det så på tiden fergie lige opdateres en gang? Kan han det?
En lille sidebemærkning, hvad angår 2) så er det jo ikke en eller anden helt håbløs idé. Barcelona vandt Champions League med mange af "egne drenge", men de dyrker selvfølgelig det med akademiet lidt mere end os.
Begge løsninger kan føre til sportslig opnåen i mine øjne. Det handler om hvilken manager der passer til klubberne og fodboldopdragelsen. Den ikke-oliesheikede forretning er selfølgelig mest romantisk, men spørgsmålet er da om det i fremtiden også vil være den bærende model for en fodboldklub.
Jeg fik ikke lige læst nærmere på en tråd fra RedCafe, men indførte FIFA ikke Financial Fairplay her for ikke særlig lang tid? Nogen der har nærlæst det?
En lille sidebemærkning, hvad angår 2) så er det jo ikke en eller anden helt håbløs idé. Barcelona vandt Champions League med mange af "egne drenge", men de dyrker selvfølgelig det med akademiet lidt mere end os.
Begge løsninger kan føre til sportslig opnåen i mine øjne. Det handler om hvilken manager der passer til klubberne og fodboldopdragelsen. Den ikke-oliesheikede forretning er selfølgelig mest romantisk, men spørgsmålet er da om det i fremtiden også vil være den bærende model for en fodboldklub.
Jeg fik ikke lige læst nærmere på en tråd fra RedCafe, men indførte FIFA ikke Financial Fairplay her for ikke særlig lang tid? Nogen der har nærlæst det?
Jo jo selvfølgelig kan man vinde med mange af egne drenge. Gjorde vi jo engang selv. Men det er jo en forudsætning at ens egne er gode nok. Det skal jo ikke bare være fordi de er af egen avl. De skal jo kunne yde det der skal til.
Jo jo selvfølgelig kan man vinde med mange af egne drenge. Gjorde vi jo engang selv. Men det er jo en forudsætning at ens egne er gode nok. Det skal jo ikke bare være fordi de er af egen avl. De skal jo kunne yde det der skal til.
Jep. Det er også derfor at begge metoder i mine øjne virker, så længe man bare tager fx egen avl alvorligt. Det skal bare ikke gøres halvt. I Barcelona optager de fx alle ungdomshold på video i træningskampe og giver hver enkelt spiller en individuel coaching i hvad de skal arbejde på fra gang til gang imens de viser dem videomaterialet. Det er fandme sejt og seriøst.
Måske ved Pep lidt mere om det end mig, det er bare hvad jeg lige fik at vide af en anden Barcagut.
United DK
18-10-2010, 14:45
Det kan man jo synes det er. Jeg synes der er både gode og dårlige ting ved det, så jeg vil ikke diskutere det, for vi bliver vi
nok aldrig 100% enige alligevel, hvilket vi nok aldrig bliver om noget som helst :)
Men som du så siger, så må man jo spørge sig selv om man vil med på vognen. Jamen er det det her der skal til for at spille med i den engelske liga, jamen så må vi gøre det, hvis vi har mesterskabsambitioner, eller også kan vi skrue ned for ambitionsniveauet, og satse på at komme i CL hver sæson.
Nu er det ikke fordi jeg mener vi har brug for 11 nye mand til startopstillingen som city næsten har investeret i over de sidste par år. Men der er brug for forstærkninger, og for mig er der 2 scenarier:
1) Fergie sidder på den der nærige pæl hele næste vindue også, blot for at dække over at vi ingen penge har.
2) Fergie leger nærig, fordi han virkelig er nærig, og fordi han nære så stor kærlighed til sine egne drenge, som deres fodboldtalent ikke kan retfærdiggøre.
Hvis nr.1 er den rigtige, så er det selvfølgelig synd for klubben og fergie. Hvis nr.2 er rigtig, så skal ejerne gøre det der er bedst for klubben som helhed.
Men nr. 2 hænger lidt sammen med den der romantiske drøm om fodboldklubberne, som flere herinde lufter. Er den forsvundet? Er det så på tiden fergie lige opdateres en gang? Kan han det?
Nu tænker jeg ikke på, at vi SKAL have en masse egen avl (selvom det ville være ønskværdigt), men vi skal heller ikke gå amok, og lige pludselig købe stjerner an mas for at kunne følge med. Den slags finder jeg personligt bare usmagelig. Der sker ikke noget ved, at vi erstatter Scholes med en spiller a la Van der Vaart, men det der shoppingsjov City har haft gang i, og Chelsea havde gang i fra 2003-2005, synes jeg ikke vi skal ud i. Så ser jeg hellere, at vi holder på etiketten, og lader os nøje med 3. og 4. pladsen, fordi Chelsea og City har sejlet os agter ud.
Jeg har altid været stolt af, at vores succes historisk set er kommet i hus via en god talentudvikling, og ved generelt hårdt arbejde fra specielt Busby og Ferguson, ikke bare ved at vi lige pludselig havde en masse penge, så vi kunne købe os til skidtet.
Flax_Generous
18-10-2010, 14:52
Hvad snakker du om? Hvordan skal United komme "med på vognen"?
Derudover vil jeg gerne minde dig om, at United sluttede 1 point efter Chelsea sidste sæson og næsten 20 point foran City. United var desuden det engelske hold som nåede længst i Champions League og så vandt klubben Carling Cuppen (ved at slå bl.a. City ud). Ja, lige nu ligger både City og Chelsea over United, men meget kan ske endnu. Endeligt ligger Arsenal også over United, og de bruger vel endnu færre penge end United. Skal vi så hoppe med på deres vogn også?
Slå nu lige koldt vand i blodet. Det er tydeligt for enhver, at City er på vej frem, mens Chelsea som forsvarende mestre må betegnes som Englands stærkeste hold. Men United har stadig realistiske mesterskabsambitioner. Jeg er sgu glad for, at dette forum ikke fandtes i 2004.
DavidMadsen
18-10-2010, 21:54
Mame Biram Diouf lavede iøvrigt en glimrende detalje kort efter han blev indskiftet mod Sunderland. Har ikke opgivet alt håb omkring ham. Han er virkeligt stærk i luften, og har åbenbart også lidt teknik.
Jep. Det er også derfor at begge metoder i mine øjne virker, så længe man bare tager fx egen avl alvorligt. Det skal bare ikke gøres halvt. I Barcelona optager de fx alle ungdomshold på video i træningskampe og giver hver enkelt spiller en individuel coaching i hvad de skal arbejde på fra gang til gang imens de viser dem videomaterialet. Det er fandme sejt og seriøst.
Måske ved Pep lidt mere om det end mig, det er bare hvad jeg lige fik at vide af en anden Barcagut.
Her kan du læse lidt mere og detaljeret om, hvordan man arbejder med ungdommen i Barca. Det er selvfølgelig ikke alle hold, men der bliver fokuseret på akademiet, La Masia.
http://www.totalbarca.com/2010/news/la-masia-like-a-laboratory-part-1/
http://www.totalbarca.com/2010/news/la-masia-like-a-laboratory-part-2/
Og bum sagde det..
Først Ronaldo direkte på frispark, og så 1 minut efter lægger han op til 2-0.. Han er sku vild:)
Og der skulle han have haft straffe. Han er sgu effektiv
Men han er ikke nogen Obertan!
MOHoegsted
19-10-2010, 20:35
Men han er ikke nogen Obertan!
Nej, og gudskelov han ikke er det, og er så lavt nede i sit niveau - og bliver endda kaldte Legende med så lavt et niveau så.
Han betegnes selv som legende på klubbens hjemmeside - og det gør Rooney for øvrigt også.
MOHoegsted
19-10-2010, 21:24
Arsenal smadre Shaktar 5-0..
Douglas Costa har næsten få en hel halvleg..
Nogle der har set hvordan han klare sig, jer som syntes han burde være et muligt køb.
MOHoegsted
19-10-2010, 21:32
Eduardo - den tidligere Arsenal angriber - har nu reduceret til 5-1.
Er det forkert at håbe på at Barca river FCK i småstykker i aften, eller skal man være nationalist og håbe på det bedste for dansk fodbold??
der er vist nogle der ikke kan tåle al den fck succes hehe. Jeg er ikke udpræget fck fan da, jeg generelt ikke ser dansk fodbold, men jeg synes det kunne være super flot/fedt hvis de kan skabe et resultat dernede. Jeg ville have det lige sådan med brøndby.
der er vist nogle der ikke kan tåle al den fck succes hehe. Jeg er ikke udpræget fck fan da, jeg generelt ikke ser dansk fodbold, men jeg synes det kunne være super flot/fedt hvis de kan skabe et resultat dernede. Jeg ville have det lige sådan med brøndby.
Det er ikke fordi jeg er brøndby-fan.. Ser generelt slet ikke dansk fodbold.
Er muligvis blevet bedre med FCK i denne sæson, men har bare haft følelsen af et hold der udelukkende spiller for succes helt ligeglade med følelser, og hvordan man når målet, og syntes uden at jeg har gået dybere ind i det, at det virkede som om de prøvede at købe sig til succes. Men kan da også godt se at det nok er måden at gøre det på hvis man vil indenfor i europæisk..
Er meget imponeret over FCM der laver en mini-Arsenal og i det store hele dyrker deres egne spillere og køber talenter o.lign..
Jeg synes det er rigtig flot det FCK har vist i år. De har hævet spillet, og kvaliteten i spillet. Plus de stadig har en rigtig god organisation og taktik på banen. Samt de for tiden har enorm selvtillid og tro på at de rent faktisk ikke kan tabe. Så jeg tror ikke de bliver kørt på Camp Nou.
For dansk fodbold kunne det da være kanon med et point dernede. Men vi skal også være realistiske, for kommer Barca igang med det de kan, så bliver det enormt svært for alle hold dernede. Men håber da FCK kan komme videre fra deres pulje, det kunne da være enormt positivt for dansk fodbold.
Jeg synes det er rigtig flot det FCK har vist i år. De har hævet spillet, og kvaliteten i spillet. Plus de stadig har en rigtig god organisation og taktik på banen. Samt de for tiden har enorm selvtillid og tro på at de rent faktisk ikke kan tabe. Så jeg tror ikke de bliver kørt på Camp Nou.
For dansk fodbold kunne det da være kanon med et point dernede. Men vi skal også være realistiske, for kommer Barca igang med det de kan, så bliver det enormt svært for alle hold dernede. Men håber da FCK kan komme videre fra deres pulje, det kunne da være enormt positivt for dansk fodbold.
Tror du de skal gå?
Okay, dårlig humor. Jeg går igen. :D
Hmm ja, kan godt se der mangler et ord.. ;)
MOHoegsted
20-10-2010, 11:30
Jeg vil også blive positivt overrasket hvis FCK tager point dernede, jeg har det sådan at man altid skal holde med et dansk hold når de er i europa. FCK'en har selvtilliden til at vinde eller i det mindste få point dernede.5-0 mod OB er bestemt ikke en dårlig præstation, og at de har maks point i gruppen er også yderst vigtigt :)
Kan huske attituden herinde da Man United skulle møde FCK i Parken. Alle havde den der "nu skal vi lukke kæften på alle de naive snot danskere der tror FCK kan få noget som helst ud af den kamp" attitude. Så gjorde Allbäck det til resultatet 1 - 0. Det var genialt ! Der må være mange herinde der fortrød deres dum smarte bemærkninger bagefter.
http://www.youtube.com/watch?v=_Fk1vyV6d90
Glory Man United
20-10-2010, 11:51
Kan huske attituden herinde da Man United skulle møde FCK i Parken. Alle havde den der "nu skal vi lukke kæften på alle de naive snot danskere der tror FCK kan få noget som helst ud af den kamp" attitude. Så gjorde Allbäck det til resultatet 1 - 0. Det var genialt ! Der må være mange herinde der fortrød deres dum smarte bemærkninger bagefter.
Du må da gerne uddybe den kommentar mester....?
Du må da gerne uddybe den kommentar mester....?
Ja, jeg kunne da ikke lade være med at smile, med tanke på alle de "smarte" bemærkninger der kom herinde fra før kampen.
Ja, jeg kunne da ikke lade være med at smile, med tanke på alle de "smarte" bemærkninger der kom herinde fra før kampen.
Øhm, hvad havde du forventet? At vi skulle rende rundt og være bange for et dansk fodboldhold?
Det, drengene præsterede i Parken, var elendigt og langt under vanlig niveau.
Jeg tror da heller ikke, at mange Brøndbyfans gik og havde "fodboldmæssig" respekt for Varde.
Øhm, hvad havde du forventet? At vi skulle rende rundt og være bange for et dansk fodboldhold?
Det, drengene præsterede i Parken, var elendigt og langt under vanlig niveau.
Jeg tror da heller ikke, at mange Brøndbyfans gik og havde "fodboldmæssig" respekt for Varde.
Selvfølgelig havde folk da forventet en sejr, også jeg, men mindes nu en del der havde den der smarte attitude på som jeg beskrev i det andet indlæg.
Glory Man United
20-10-2010, 12:00
Arrghhh Ok så janteloven elsker du. Det har intet at gøre med, at du holdt med Fuckerne? Jeg kunne så ikke lade være med at grine da slutstillingen blev gjort op: United nr 1 og FCK nr 4 og HERAUS!!!!
Ja vi spillede under vanlig standard, men som jeg husker det, var det kun VDS, Ronaldo og Rooney fra vor normal start11er, der fik fuld spilletid....trods alt.
Når alle herinde så regner med sikker sejr i aften, griner du så også, hvis vi taber 1-0?
Arrghhh Ok så janteloven elsker du. Det har intet at gøre med, at du holdt med Fuckerne? Jeg kunne så ikke lade være med at grine da slutstillingen blev gjort op: United nr 1 og FCK nr 4 og HERAUS!!!!
Ja vi spillede under vanlig standard, men som jeg husker det, var det kun VDS, Ronaldo og Rooney fra vor normal start11er, der fik fuld spilletid....trods alt.
Når alle herinde så regner med sikker sejr i aften, griner du så også, hvis vi taber 1-0?
Orrh hold da op med at blive så pige sur.
MOHoegsted
20-10-2010, 12:13
Tror da nok han vil blive skuffet, men når man ser tilbage på det øjeblik har jeg også et smil på læben, fordi det endte jo alligevel med at vi blev 1'er :)
- Værre er det heller ikke :)
Orrh hold da op med at blive så pige sur.
Men af ren nysgerrighed: Er du større fck fan end du er United fan?
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.