Se fuld version : Andre kampe + andet fodbold
http://www.bold.dk/nyt/Avis-Liverpool-vil-have-Saha
Han ville godt nok bliver usandsynlig meget upopulær hos Liverpools to største arvefjender hvis han skiftede.
Kuyt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United DK
13-12-2009, 16:44
1-0 to the scousers!
I hepper vel ikke på Fools, vel? :s
Du hepper vel ikke på, at vi vel ikke hepper på Fools, vel? :s
United DK
13-12-2009, 16:57
I hepper vel ikke på Fools, vel? :s
Taktisk set er det vel bedre, at Liverpool vinder fremfor Arsenal. Uafgjort er dog at foretrække.
Liverpool skal tabe. Jeg er glad for denne krise, så deres latterlige pis kan forstumme. For hvis Arsenal vinder, er det også en sejr for fodbolden fremfor Liverpools destruktive, taktiske, latterlige fodboldfilosofi. Sorry, men jeg kan simpelthen ikke klare de klamme fools. :@
United DK
13-12-2009, 17:18
Liverpool skal tabe. Jeg er glad for denne krise, så deres latterlige pis kan forstumme. For hvis Arsenal vinder, er det også en sejr for fodbolden fremfor Liverpools destruktive, taktiske, latterlige fodboldfilosofi. Sorry, men jeg kan simpelthen ikke klare de klamme fools. :@
Nok er Arsenal generelt mere underholdende end Liverpool på både godt og ondt, men det er nu engang sådan, at en fodboldkamp kan vindes på mange måde, og at kalde en Arsenal-sejr for en sejr for fodbolden, det synes jeg er at stramme den. I såfald var det også en sejr for fodbolden, da Barcelona slog os i CL-finalen i maj.
United DK
13-12-2009, 17:19
De er blevet gode til at smide 1-0 føringer over styr.
Så kan de sgu stoppe deres Ynwa op i røven. Tabellen lyver aldrig (heller ikke den i Europa league).
Det er faktisk blevet en meget god kamp nu.. Men er du da gal hvor falder liverpool spillerne meget meget let...
http://www.bold.dk/nyt/Ancelotti-udelukker-indkoeb
Man har et standpunkt til man tager et nyt. Tror det er spil for galleriet...
Glory Man United
14-12-2009, 10:36
Jeg ville mildest talt være overrasket, hvis Chelsea intet køber i januar. Specielt offensivt ser de skidt ud med et par skader eller tre. Hvis de ikke køber, kan de altså ikke foretage sig noget før sommeren 2011!!! Ej jeg tror ikke på det!
Ellers kan det også være, at Abramovich ikke er så velhavende som før. Finanskrisen plus en rekordstort skilsmisse har forkortet hans økonomiske værdi fra 110 mia. kr. til "kun" 16 mia. kr..
Det er selvfølgelig mange penge stadig, men når man bl.a. også er indehaveren af verdens største hus, som koster omkring 100.000 om dagen at vedligeholde samt verden største yacht, så koster det kassen, så må han skære ned på nogle punkter bl.a. ved store handler i Chelsea.
Det kunne være en af forklaringerne på, at Chelsea ikke køber ind, til trods for at en skade hos Drogba ville gøre deres trup betydeligt dårligere, for den mand er jo knasende giftig.
schousboe9
15-12-2009, 11:00
Gladbach 5 - 3 Hannover 96
3 selvmål!
X6ZZM3u8JfM
Sådan ca. 54 sek. inde... :lolol:
ChristianR
15-12-2009, 13:18
Gladbach 5 - 3 Hannover 96
3 selvmål!
3 Selvmål - Det lyder næsten som Carragher - United :D
United DK
15-12-2009, 14:50
Det var så den anden manager der forlader Notts County i denne sæson.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/n/notts_county/8413678.stm
Smaakage
15-12-2009, 15:19
Det var så den anden manager der forlader Notts County i denne sæson.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/n/notts_county/8413678.stm
Notts County er virkelig det nye galehus i engelsk fodbold...
United DK
15-12-2009, 18:41
Godt der bliver sat lidt fokus på det.
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1235875/England-s-finest-fall-grace-Steven-Gerrard-Wayne-Rooney-join-Premier-League-divers-list-shame.html
Parkohargo
15-12-2009, 19:18
Godt der bliver sat lidt fokus på det.
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1235875/England-s-finest-fall-grace-Steven-Gerrard-Wayne-Rooney-join-Premier-League-divers-list-shame.html
Jep. Det er simpelthen for klamt. Det burde udløse en karantæne hvis det stod til mig.. uanset hvem der gør det.
Hvorfor er "Captain Fantastic" ikke på listen?
EDIT: Har han ikke fået en ostemad for sit film?
Burnley er pt. uafgjort med Arsenal, og Portsmouth ligeså med Chelsea. Ydermere er Tottenham foran 1-0 mod City. Bliver det bedre? :devill:
Liverpool er utroligt nok foran! Is this their year?
Liverpool er utroligt nok foran! Is this their year?
De kom også foran mod arsenal jo, og alligvel tabte de
så mon ikke det samme sker idag ? :D
Kom Chelsea på 2-1 pga et dive?
Kom Chelsea på 2-1 pga et dive?
Jep, den var rimelig søgt, men vil altid blive dømt. Hans ben holder pludseligt op med at virke før kontakt. Men det ser vi jo så tit alle steder. desværre.
Der kan ikke gå mange nanosekunder før Hughes bliver fyret...
Jep, den var rimelig søgt, men vil altid blive dømt. Hans ben holder pludseligt op med at virke før kontakt. Men det ser vi jo så tit alle steder. desværre.
Ah, den var vist helt fair.
Jeg syntes da ellers han får det bedste ud af sine spillere.
Martinsen
16-12-2009, 23:40
At kalde Chelseas straffe et dive er sku noget af det mest farvede jeg nogensinde har hørt:lolol:
Se den i slow, han falder før han bliver ramt. Lidt ala Rooney almunia situationen.
EDIT: Siger ikke at der ikke er straffe. Siger bare han søger straffesparket. og den vil 10 ud af 10 gange blive dømt.
Se den i slow, han falder før han bliver ramt. Lidt ala Rooney almunia situationen.
EDIT: Siger ikke at der ikke er straffe. Siger bare han søger straffesparket. og den vil 10 ud af 10 gange blive dømt.
Self. søger man da straffesparket.
Når man kommer ind i et felt, så udfordre man da og går tæt på, for man ved at forsvarsspillerne ikke tør røre en.
Dive er jo så hvis man ikke bliver rørt eller hvis man kaster sig længe før tacklingen.
Man må jo godt udfordre og opfordre modstanderen til at røre dig. De kan jo bare lade være.
United DK
17-12-2009, 05:39
Ja, det er sgu for dårligt, at de ikke ligger og kæmper med om mesterskabet.
Chelsea og Liverpool vandt to "pligtsejre", men det er nu meget dejligt, at både City og Arsenal smider point til. Det øger chancen, at Villa eller Tottenham med deres gode form, kan nuppe CL-pladsen for City eller Liverpool.
Self. søger man da straffesparket.
Når man kommer ind i et felt, så udfordre man da og går tæt på, for man ved at forsvarsspillerne ikke tør røre en.
Dive er jo så hvis man ikke bliver rørt eller hvis man kaster sig længe før tacklingen.
Man må jo godt udfordre og opfordre modstanderen til at røre dig. De kan jo bare lade være.
Ja mange gør det. Men der er stadig nogle der forsøger at hoppe over tacklingen. Det beundrer jeg meget, det er ofte dem der også er meget målrettet mod målet i kampen. Det skal alle selvfølgelig være, men der er spillere der er det noget mere end andre, de spillere med en fantastisk vision og beslutsomhed, for eksempel Giggs når det kører for ham.
Ja, det er sgu for dårligt, at de ikke ligger og kæmper med om mesterskabet.
Det tror jeg nu ikke de har holdet til, men mon ikke der sidder nogle ejere som er pænt utilfreds med den seneste tids resultater?
Ja mange gør det. Men der er stadig nogle der forsøger at hoppe over tacklingen. Det beundrer jeg meget, det er ofte dem der også er meget målrettet mod målet i kampen. Det skal alle selvfølgelig være, men der er spillere der er det noget mere end andre, de spillere med en fantastisk vision og beslutsomhed, for eksempel Giggs når det kører for ham.
Jo men synes også man kan lære sine forsvarsspillere at blive på de f....... ben. Man lære børnene det lige siden mikroput.
Bliv på benene og kig på den bold.
Der er alt for mange halsbrækkende tacklinger i PL som giver forsvarsspillerne frit lejde bare fordi de tror de må alt i England.
Så fordi nogen springer for at undgå 15 knopper det er jeg ikke fortørnet over.
United DK
17-12-2009, 14:43
Det tror jeg nu ikke de har holdet til, men mon ikke der sidder nogle ejere som er pænt utilfreds med den seneste tids resultater?
Jo, bortset fra deres sejre over Arsenal og Chelsea har det været magret fra Citys side, men Hughes' fremtid afhænger af ejernes fornuft. Er de fornuftige ved de godt, at Rom ikke blev bygget på en dag, og de er jo ikke sejlet agter ud ift. en top 4-placering. Er de til gængæld nogen fjolser, så får han snart sparket, fordi han ikke har formået, at spille et næsten helt nyt hold ordentligt sammen på en halv sæson.
Jo, bortset fra deres sejre over Arsenal og Chelsea har det været magret fra Citys side, men Hughes' fremtid afhænger af ejernes fornuft. Er de fornuftige ved de godt, at Rom ikke blev bygget på en dag, og de er jo ikke sejlet agter ud ift. en top 4-placering. Er de til gængæld nogen fjolser, så får han snart sparket, fordi han ikke har formået, at spille et næsten helt nyt hold ordentligt sammen på en halv sæson.
Og jeg tror så på det sidste. Tror ikke man har meget tålmodighed når man har mange penge. Det ved jeg nemlig ikke noget om :D
ChristianR
17-12-2009, 18:12
Er der nogen, der ved, fra hvilket tidspunkt, man plejer at kunne søge om finalebilletter hos Uefa til Champions League-finalen?
Smaakage
17-12-2009, 18:36
Er der nogen, der ved, fra hvilket tidspunkt, man plejer at kunne søge om finalebilletter hos Uefa til Champions League-finalen?
Plejer at være omkring semifinalen for at få så få som muligt til at købe billetter uden at ville til kampen
ChristianR
17-12-2009, 18:37
Plejer at være omkring semifinalen for at få så få som muligt til at købe billetter uden at ville til kampen
Tak. Det var også det, jeg syntes at kunne huske. Men det er nok alligevel utopi, at tro på, man har en chance, når den spilles i Spanien.
Smaakage
17-12-2009, 18:58
Tak. Det var også det, jeg syntes at kunne huske. Men det er nok alligevel utopi, at tro på, man har en chance, når den spilles i Spanien.
Jeps. Den bliver i hvert fald meget svær eller MEGET dyr :)
Tilgengæld kunne de få en mand ind som Mourinho. Mourinho, der virker lidt træt af livet i Italien og alle de "nemme" mesterskaber. Og vi har set med ham, at han kan præstere på kort tid og få mange egoer til at fungere sammen på kort tid.
Tilgengæld kunne de få en mand ind som Mourinho. Mourinho, der virker lidt træt af livet i Italien og alle de "nemme" mesterskaber. Og vi har set med ham, at han kan præstere på kort tid og få mange egoer til at fungere sammen på kort tid.
Helt sikkert et bud, men tror du at City er stor nok til Mourinho? Jeg har mine tvivl...
ChristianR
17-12-2009, 19:44
Helt sikkert et bud, men tror du at City er stor nok til Mourinho? Jeg har mine tvivl...
Er pengetanken stor nok, så er klubben stor nok.
Sådan tror jeg Morinho har det. Chelsea var heller ikke meget andet end en middelklub, før Morinho tog over der. Godt nok har han været succesfuld siden, men jeg kunne sagtens forestille mig, at han også så en udfordring i Shitty.
Det er efterhånden ikke rigtig noget at prale af, at man kan vinde Serie A me Inter.
Martinsen
17-12-2009, 21:09
Det ville jeg sku ærgre mig og samtidig gøre mig en smule nervøs at se Mourinho i Man city. Men ikke en helt urealistisk situation som tingene foregår lige pt.
Don Kafai
17-12-2009, 22:11
Jeg tror ikke, at Mourinho vil til City. Personligt tror jeg, at han venter på Fergusons pension, og med et skifte til City ødelægger han sine chancer for det. Så tror nok han skal blive i Inter, tage et par mesterskaber de næste par år, og så komme til United hvis vi vil have ham. Vil vi ikke det, så kunne han godt tænkes at tage til Liverpool, Arsenal eller City.
United DK
18-12-2009, 05:12
Jeg tror inderst inde Mourinho kun vil tilbage til England, når managersædet hos os står tomt. Jeg tror heller ikke han gider den opbygning der skal til i City, for at de kunne blive en titelkandidat, for så markant var opbygningen trods alt ikke i Chelsea. Mange glemmer at Chelsea i årene inden Abramovich kom til, konstant var en del af top 6 i PL, og de havde vundet et par FA Cups og en Cup Winner's Cup, så der var noget at bygge videre på. City derimod har de sidste mange mange år været et middel/bundhold, og så sent som i 98/99 sæsonen var de helt nede i den gamle 2. division.
Hvis Mourinho blev City-manager, ville han få en meget større opgave for, end han gjorde i Chelsea, og jeg tror ikke på, at han kunne lave samme nummer som i Chelsea, med to mesterskaber i sine første to sæsoner.
Glory Man United
18-12-2009, 08:38
Personligt tror jeg, at han venter på Fergusons pension
Jeg tror inderst inde Mourinho kun vil tilbage til England, når managersædet hos os står tomt.
Jamen så tror jeg det også
FCK fik Marsille i EL. De får røv tror jeg!
Juve får Ajax og Scourserne får Unirea...
United DK
18-12-2009, 14:32
FCK fik Marsille i EL. De får røv tror jeg!
Mod Marsille går FCK helt sikkert videre, men mod Marseille tror jeg mest på franskmændene.
Mod Marsille går FCK helt sikkert videre, men mod Marseille tror jeg mest på franskmændene.
Hvis man ikke har andet at lave kan man altid gøre grin med folk der mangler et 'e' i Marseille :P
Jeg kan ta det! :D
United DK
18-12-2009, 14:39
Hvis man ikke har andet at lave kan man altid gøre grin med folk der mangler et 'e' i Marseille :P
Jeg kan tage det! :D
Rettet.
;)
ChristianR
18-12-2009, 14:49
Jeg kan ta det! :D
Du staver af helvedes til. Der er jo ikke nogen, der fatter noget af, hvad du fabler om!
Du staver af helvedes til. Der er jo ikke nogen, der fatter noget af, hvad du fabler om!
Wallah min fætter, jeg sværger!
Rettet.
;)
Du kan sgu selv hedde Tage ;)
EDIT: Må hellere holde op med alt det OT. Ellers er der bare en admin der bliver sur...
Spurs-stjerner festede bag bossens ryg (http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/article1272250.ece)
Hvor er det hamrende uprofessionelt. Det er samtidig en næsten umulig situation for Redknapp. Han kan ikke lægge sig ud med hele holdet, selvom hver og en fortjener en fyreseddel.
Elrantiri
18-12-2009, 19:50
Man skulle da ellers tro at de havde lært lidt af Ramos, at det med at holde sig i god form og leve sundt giver en del overskud på banen. Det kan være han skal på visit igen.
Nu begynder rygterne...
http://www.guardian.co.uk/football/2009/dec/19/manchester-city-mark-hughes
United DK
19-12-2009, 10:13
Man skulle da ellers tro at de havde lært lidt af Ramos, at det med at holde sig i god form og leve sundt giver en del overskud på banen. Det kan være han skal på visit igen.
Det gav bare ikke mange point på kontoen.
At det så stadig er enormt uprofessionelt af Spurs-spillerne, det kan der ikke være to meninger om. Når manageren siger nej på forhånd, så lader man være.
United DK
19-12-2009, 10:14
Nu begynder rygterne...
http://www.guardian.co.uk/football/2009/dec/19/manchester-city-mark-hughes
Det er så nu han virkelig skal vise format, og sikre 9 point i de tre kampe, hvilket burde være muligt.
schousboe9
19-12-2009, 10:23
Det er så nu han virkelig skal vise format, og sikre 9 point i de tre kampe, hvilket burde være muligt.
Det hjælper ingeting. Om han så gik ubesejret gennem resten af sæsonen, ville han stadig blive fyret til sommer. Han har ikke den rette profil til det projekt, araberne har gang i, og så er resultaterne i og for sig underordnede.
Det handler om at kunne lokke de store spillere til, og det kan Hughes ikke. Det kan eksempelvis Mourinho, Hiddink eller Rijkaard derimod.
United DK
19-12-2009, 10:35
Det hjælper ingeting. Om han så gik ubesejret gennem resten af sæsonen, ville han stadig blive fyret til sommer. Han har ikke den rette profil til det projekt, araberne har gang i, og så er resultaterne i og for sig underordnede.
Det handler om at kunne lokke de store spillere til, og det kan Hughes ikke. Det kan eksempelvis Mourinho, Hiddink eller Rijkaard derimod.
Det har da intet med Hughes at gøre, men Citys profil generelt. De bliver ikke regnet for en skid, og det ændre et stort navn på managerposten ikke på. Galatasaray er da ikke videre attraktivt, bare fordi Rijkaard er træner for dem. På samme måde er spillerne da ligeglad med, at hverken Guardiola eller Pellegrini ikke hører til topeliten af trænere, hvis de får tilbud fra enten Barcelona eller Real Madrid. Det er da klubnavnet der tæller først og fremmest.
Det var jo heller ikke fordi Mourinho hentede de store stjerner til Chelsea i første omgang. Robben var et stort talent, men ikke en decideret stjerne dengang, ingen vidste hvem Drogba var, Cech var heller ikke noget stort navn, men en ganske talentfuld målmand, og så var der Carvalho og Ferreira som han tog med fra Porto.
Tålmodighed er en dyd for en klub som City, ellers ender de nemt som Englands galehus nr. 1, hvor managers får max. en halv til en hel sæson, og så er det ud, hvis man ikke er med om mesterskabet.
Elrantiri
19-12-2009, 12:21
Det gav bare ikke mange point på kontoen.
At det så stadig er enormt uprofessionelt af Spurs-spillerne, det kan der ikke være to meninger om. Når manageren siger nej på forhånd, så lader man være.
Jeg mindes da ellers at de oplevede en noget bedre pointhøst da Ramos kom til - at det så begyndte at gå skidt senere kan vi hurtigt blive enige om.
schousboe9
19-12-2009, 12:26
Det har da intet med Hughes at gøre, men Citys profil generelt. De bliver ikke regnet for en skid, og det ændre et stort navn på managerposten ikke på. Galatasaray er da ikke videre attraktivt, bare fordi Rijkaard er træner for dem. På samme måde er spillerne da ligeglad med, at hverken Guardiola eller Pellegrini ikke hører til topeliten af trænere, hvis de får tilbud fra enten Barcelona eller Real Madrid. Det er da klubnavnet der tæller først og fremmest.
Ja. Som du siger er det først og fremmest klubnavnet, der tæller, og som du siger, bliver City ikke regnet for en skid, hvorfor man endnu ikke kan tiltrække de helt store spillere. Det bliver der heller ikke lavet om på før de henter en ny, stor træner, som spillerne kan forholde sig til (selvom en ny træner selvfølgelig ikke er nogen garanti). Hughes får ikke snor nok i City til at bevise sit værd, det har de ikke tålmodighed til. Jeg vil påstå, at han skal vinde mesterskabet næste sæson - forudsat han overlever så længe, naturligvis - for at beholde sit job.
Og mht. Rijkaard, så nej, Galatasaray bliver ikke videre interessant blot fordi han er træner dernede. En Lada bliver heller ikke spændende, bare fordi man smækker et Ferrari-logo på fronten. Det under hjelmen skal også være i orden.
Det var jo heller ikke fordi Mourinho hentede de store stjerner til Chelsea i første omgang. Robben var et stort talent, men ikke en decideret stjerne dengang, ingen vidste hvem Drogba var, Cech var heller ikke noget stort navn, men en ganske talentfuld målmand, og så var der Carvalho og Ferreira som han tog med fra Porto.
Præcis, og sådan valgte de at bygge Chelsea op, hvilket jeg trods alt har mere respekt for: tålmodigt og velovervejet. Sådan tænker de tydeligvis ikke i City, eftersom deres første indkøb var Robinho. Det tyder på en meget lille tålmodighed.
Tålmodighed er en dyd for en klub som City, ellers ender de nemt som Englands galehus nr. 1, hvor managers får max. en halv til en hel sæson, og så er det ud, hvis man ikke er med om mesterskabet.
Og sådan tror jeg, fremtiden ser ud, medmindre de hurtigt får hentet en træner, der kan gøre for dem, hvad Mourinho gjorde for Chelsea.
henning_b_j
19-12-2009, 13:22
så kender vi liverpool igen:)
HAHA:D
P'mouth - Scouserne 1-0
og nu rødt kort til Mascherano
Må indrømme jeg synes det er et meget, meget hårdt rødt kort. Gult havde været fair for mig at se.
unitedforreal
19-12-2009, 13:40
Efter en season som denne her, tror i at vi ser liverpool kæmpe om mesterskabet allerede næste år ? eller bliver de ramt af 2-3 års krise som de havde i 90erne.
Noget andet er, hvis top 4 ryger for dem. Så ryger træneren nok også. Det vil sige større omkostninger og mindre indtægter. = ingen rigtig indkøb.
Jeg er virkelig gald for at se dem spille så dårligt. Tror seriøst at Torres og Gerrad ryger snart.
ps: Hvordan har vi tabt til dem!!!!!!!!!!!!! kan ikke klare det hehe
Må indrømme jeg synes det er et meget, meget hårdt rødt kort. Gult havde været fair for mig at se.
Den ser hård ud i real time, men når man ser replayen, så har de ikke meget at brokke sig over. Hvis Mascherano gik efter bolden og ikke manden i den tackling, så har han da nok brug for at købe sig et par kontaktlinser.
De fjerner nok videoen, men den er pt oppe på youtube pt (mascherano rødt kort)
rGl2COvjFB8
http://www.youtube.com/watch?v=rGl2COvjFB8
Ben-Haim ømmer sig før han overhovedet er blevet ramt. Men stadig hjernedødt gået ind i tackling af mascherano.
Det er i øvrigt vidunderligt at se Tal Ben-Haim (en forsvarsspiller jeg aldrig har haft høje tanker om) pakke Fernando Torres helt ind. Ben-Haim har været fuldstændig ovenpå den duel. Og det med tanke på hvor ufattelig nemt Torres havde det mod Ben-Haim (da han spillede for Chelsea) i sin første PL-sæsonen.
Så er kampen slut, Pompey 2-0 Liverpool, og helt fortjent sejr til Pompey, Liverpool kunne intet, selv før udvisningen
Shitty er godt nok med i nogle målrige kampe i øjeblikket.. 4-3 hjemme over sunderland so far..
United DK
19-12-2009, 16:35
Citys forsvar er en katastrofe, og det er det der koster en evt. top 4-placering.
City har netop offentliggjort at Mark Hughes bliver fyret som manager. Hans job overtages af Roberto Mancini.
http://www.mcfc.co.uk/News/Club-news/2009/December/Change-of-manager-at-City
Hr Hansen
19-12-2009, 19:04
Kidd er fandme blevet assistent
SKOD DAG
ChristianR
19-12-2009, 19:05
City har netop offentliggjort at Mark Hughes bliver fyret som manager. Hans job overtages af Roberto Mancini.
Det er fint med mig. Lad cirkuset fortsætte.
Så vandt Barca det 6 ud af 6 trofæer i det her kalenderår, hvilket har skrevet dem ind i historien som det bedste klubhold nogensinde, hvert fald hvad titler angår på kortest tid.
Det er for vildt.
Ja, tillykke med, at I har bestukket hele fodboldverdenen. At Messi kan slutte kampen af uden at blive vist ud er mig en gåde.
Holmskov
19-12-2009, 19:15
Mancini er faktisk en træner jeg godt kunne se i United, og med Citys penge er jeg bange for de kan blive en faktor næste år.
Eller, med vores form er alle en faktor.
Bestukket hele fodboldverdenen? Haha:lolol:
Og det er mig en gåde, hvorfor i ikke er gået konkurs endnu, end lige så latterlig udtalelse.
ChristianR
19-12-2009, 19:40
Og det er mig en gåde, hvorfor i ikke er gået konkurs endnu, end lige så latterlig udtalelse.
Efter sidste sommer havde vi da et plus på transfersiden på størrelse med jeres minus ;)
Ja, bestukket. Kig bare på Chelsea kampen fra maj. I får jo alt foræret.
Helt ærligt? Du er simpelthen så subjektiv, at det er kvalmende. Du roser Barca som om de er guds gave til fodbolden. Jeg siger ikke, I er dårlige, for jeg beundrer holdet, men den måde du tiltaler dem, så skulle man tro, at de er det største. Og igen: Messi er et svin på en bane, men grundet det ry han har, så giver man ham ikke rødt. Det er ikke første gang, han er et svin på en bane. Det er syndt for Estudiantes, at de bliver berøvet, at match winneren ikke var blevet smidt ud før.
Min pointe var bare at vise, at hans indlæg var grinagtigt.
Havde manden set kampen, så havde han vist, at dommeren var elendig og det for begge hold. Det gik bare mest udover Barca, da de styrede kampen næsten hele tiden og blev snydt for frispark temmelig ofte,
Messi et svin på banen? Aha, det er vist de færreste der mener det.
I øvrigt blev Barca snydt for 2 straffespark. Sad og så kampen på FOX SPORT ARGENTINA og der indrømmede de det endda. Og Messi skulle ikke have haft gult kort i første omgang, der da ikke var film. Så endnu engang en grinagtig udtalelse fra en der har ondt i røve over, at Barca officielt er blevet det bedste klubhold nogensinde.
Flax_Generous
19-12-2009, 19:48
Så vandt Barca det 6 ud af 6 trofæer i det her kalenderår, hvilket har skrevet dem ind i historien som det bedste klubhold nogensinde, hvert fald hvad titler angår på kortest tid.
Det er for vildt.
Og? Jeg tror ærlig talt, at de fleste herinde er en smule ligeglade. Er det der ikke et indlæg som du får mest ud af på et Barca-forum? Eller bold.dk?
Formodentlig ikke dig, siden du har skrevet 750 indlæg på FCB.dk.
Jacob FG
19-12-2009, 19:53
Så kører toget igen.
Fatter ikke hvad det er du forventer og ønsker at opnå med dine latterligt subjektive udtalelser.. Dit første indlæg i denne omgang vidner også bare om lysten til konfrontation - ærgeligt, da du har vist, at du sommetider kan føre en forholdsvis saglig debat.. Tror du seriøst selv på, du får nogen som helst anerkendelse herinde, når du gang på gang bruger din tid på at gøre os United fans opmærksomme på, hvor fantastiske Barca er..
Sidste indlæg herfra - orker simpelthen ikke denne ligegyldige diskussion (igen).
Det er for vildt.
Ja, i er da fantastiske p.t., men lad nu være med at komme herind og pral med det konstant efter en sejr. Især ikke på en dag, hvor United har tabt på en ydmygende måde. Jeg finder det dog stadig kvalmende den måde, at i kom videre til CL-finalen på (og dermed sejren i mindst 3 tuneringer), selvom det var Chelsea det ramte.
Flax_Generous
19-12-2009, 20:06
Formodentlig ikke dig, siden du har skrevet 750 indlæg på FCB.dk.
Og hvor mange af dem handler mon om Uniteds sejr i FIFA World Club Cup sidste sæson?
Inden du trykker 'send indlæg' så overvej lige hvem modtageren er og hvad pointen med indlægget er. Ellers kommer du let til at fremstå som en irriterende pestilens. Som nu. Hvis du absolut vil diskutere Barca på et United-forum så kan det altså gøres meget mere elegant.
Jamen du må da meget gerne vise mig, hvor jeg har provokeret her på forummet. Det synes jeg da ikke jeg har og vil da også mene, at jeg har bidraget til en del emner, der ikke lige har omhandlet hverken Man Utd eller FC Barcelona.
Mit første indlæg kan jeg da heller ikke se som en provokation blot en påmindelse, der endda var skrevet i "andet fodbold-tråden eller hvad den hedder".
Jeg kan da godt forstå hvis jeg havde skrevet det i jeres kamptråd, men det gjorde jeg ikke. Nu ikke så fint følende.
PS: Jeres største rival har da godt nok været en joke de sidste 20 år.:lolol:
Er Barca verdens bedste hold nogensinde?
- Jeg vil gerne gratulere dig for at vinde FIFA World Cup. Så har I også papiret på, at I er verdens bedste hold 2009. Men ejg siger det igen. Det ville klæde dig, at du var objektiv. Den dag du bliver det, så kan jeg tage dig mere seriøst. Jeg glemmer aldrig, at du anser folk som Marquez & Milito som noget af det bedste et forsvar kan have. Bare for at statuere et eksempel.
Og har jeres største rivaler ikke været en joke siden 2002?
Holmskov
19-12-2009, 20:28
Jamen du må da meget gerne vise mig, hvor jeg har provokeret her på forummet. Det synes jeg da ikke jeg har og vil da også mene, at jeg har bidraget til en del emner, der ikke lige har omhandlet hverken Man Utd eller FC Barcelona.
Mit første indlæg kan jeg da heller ikke se som en provokation blot en påmindelse, der endda var skrevet i "andet fodbold-tråden eller hvad den hedder".
Jeg kan da godt forstå hvis jeg havde skrevet det i jeres kamptråd, men det gjorde jeg ikke. Nu ikke så fint følende.
PS: Jeres største rival har da godt nok været en joke de sidste 20 år.:lolol:
Er du bare dum eller ved du ikke bedre.?? Manchester United og Liverpool Fc er det største rival-opgør der findes. (Liverpool er ikke en trudsel længere, men historien er altafgørende)
Nu kan jeg godt se du bare vil provokere, men den engelske PL er vokset og blevet så meget stærkere end den spanske liga over de sidste mange år.
Reelt er der kun Barcelona og Real(til tider) der kan være med. Det minder mere og mere om Skotland.
I den engelske PL er der reelt 4-5 hold der kan vinde. Det ser du ikke i Spanien. Det er blevet en trist penge-liga at følge.
Min pointe var bare at vise, at hans indlæg var grinagtigt.
Havde manden set kampen, så havde han vist, at dommeren var elendig og det for begge hold. Det gik bare mest udover Barca, da de styrede kampen næsten hele tiden og blev snydt for frispark temmelig ofte,
Grinagtig? Hvordan kan den være det, når match winneren stempler en med med begge knopper? I får altid hjælp fra dommeren, når det gælder. Det er simpelthen så ulækkert. Og nej, ikke inkluder' United som modargument, for den holder ikke.
Messi et svin på banen? Aha, det er vist de færreste der mener det.
I øvrigt blev Barca snydt for 2 straffespark. Sad og så kampen på FOX SPORT ARGENTINA og der indrømmede de det endda. Og Messi skulle ikke have haft gult kort i første omgang, der da ikke var film. Så endnu engang en grinagtig udtalelse fra en der har ondt i røve over, at Barca officielt er blevet det bedste klubhold nogensinde.
Man kan sgu da ikke bruge kommentatorer til en skid. Bare kig på Preben Elkjær. Når hans elskede Inter bliver kørt over, så er det ikke modstanderen, der er god, men mere Inter, der ikke spiller godt. (Inter vs Manchester foråret 09 + Barcelona-Inter her for nyligt). Kommentatorer er så pisse subjektive.
Misundelse er en girm ting. Barca er officielt det bedste klubhold nogensinde set på antallet af titler over den korteste periode. That is af fahct som benitez ville sige det.
Selvfølgelig er Liverpool en joke i forhold til Real Madrid, der siden 2002 ville kunne have købt samtlige af jeres spillere, hvor det beløb de har brugt på spillere.
Liverpool og Man Utd større end verdens største opgør El classico på alle punkter, flest tilskuere, større historiske klubber med flere fans, større stadions, bedre spillere nu og gennem historien, alle storspillere drømmer om at spille for Real Madrid eller FC Barcelona, bedre teknik og jeg kunne blive ved. Det er faktum og det var derfor jeres spillere såsom Beckham, Ronaldo, Hughes er skiftet til Spanien.
I øvrigt er La Primera Division historisk set langt bedre end PL, bare tag et kig på UEFAs-Koefficientliste gennem tiderne. KLAR overtag til den spanske over alle andre.
Haha, det er kun jer og Chelski der har vundet PL de seneste 6 år og siden 2000 er det kun 3 forskellige hold der har vundet Pl. I spanien er det 4.
United DK
19-12-2009, 20:53
Jeg kan såmend godt lide din stil Barca, men det med at Barcelona er den største klub gennem tiderne, og alt det der er simpelthen løgn.
Real Madrid blev kåret til århundrets klub i 2000, og de er også den største klub i verden, det må man bare erkende, uanset hvem man er fan af, og hvor meget man hader dem. Du nævner også, at mange af vores bedste spillere er smuttet til Real Madrid, men det er jo også sket for jer. Laudrup og Figo hvis ikke flere. Luis Enrique lavede en omvendt udgave, men han var så ikke i nærheden af Laudrup og Figo, og næppe så stort et tab for Real Madrid, som de to andre var for Barcelona.
Holmskov
19-12-2009, 20:57
Misundelse er en girm ting. Barca er officielt det bedste klubhold nogensinde set på antallet af titler over den korteste periode. That is af fahct som benitez ville sige det.
Selvfølgelig er Liverpool en joke i forhold til Real Madrid, der siden 2002 ville kunne have købt samtlige af jeres spillere, hvor det beløb de har brugt på spillere.
Liverpool og Man Utd større end verdens største opgør El classico på alle punkter, flest tilskuere, større historiske klubber med flere fans, større stadions, bedre spillere nu og gennem historien, alle storspillere drømmer om at spille for Real Madrid eller FC Barcelona, bedre teknik og jeg kunne blive ved. Det er faktum og det var derfor jeres spillere såsom Beckham, Ronaldo, Hughes er skiftet til Spanien.
I øvrigt er La Primera Division historisk set langt bedre end PL, bare tag et kig på UEFAs-Koefficientliste gennem tiderne. KLAR overtag til den spanske over alle andre.
Haha, det er kun jer og Chelski der har vundet PL de seneste 6 år og siden 2000 er det kun 3 forskellige hold der har vundet Pl. I spanien er det 4.
Du er super en-sporet. Der findes en verden uden for din Barcelona verden.
Nu har lokalopgør ikke en dyt at gøre med tilskuertal, men historie.
Teknik!! hvad er det for noget pis.?? Nej, blod sved og tårer er det der tæller. Så kan din dobbelt-stemplende Messi komme igen . Han vil ikke overleve en sæson i PL.
Nej det var ikke teknikken for de nævnte spillere der var nødvendighed og penge. Længere er den ikke.
Liste eller ej, de engelske klubbers resultater over de sidste år i CL taler for sig selv.
Barca har flere titler end Real i alle turneringer, bortset fra ligaen og CL. Ligaen skyldes det Franco og CL Reals 5 sejr i træk i de første 5 år hvor 8 hold deltog og deres 6 sejr 10 år efter CL's opfindelse.
I øvrigt er FC Barcelona som sportslig institution større end Madrid på alle punkter og Europas mest vindende og førende indenfor fodbold, basket, håndbold, hockey osv. De har sågar haft et amerikansk fodboldhold der vandt den europæiske liga 1 gang i de 6 år den varede.
Laudrup blev frosset ud. Luis Enrique var blandt de største stjerner for Real dengang han spillede der og de spillede andenviolin i forhold til Barca.
Figo skiftede på trods af at han ville blive, har han selv udtalt, men perez betalte for frikøbsklaussulen. I øvrigt blev Figos tid i Madrid mente succesfyld end den han havde i Real, altså hvad angår titler.
Barca har intet at misuden Real Madrid for overhovedet i det Barca som sportsinstituion er større på alle punkter, flere medlemmer, større stadion, LANGT flere titler i alle sportsgrene, beliggende i Spaniens rigeste område, flottere end Madrid osv. That is a fact. Bedre spillere gennem tiderne, såsom Kubala, Cruyff, Maradona, Rivaldo, Ronaldinho, Ronaldo, Figo, Romario, Messi osv.
Barca har flere titler end Real i alle turneringer, bortset fra ligaen og CL. Ligaen skyldes det Franco og CL Reals 5 sejr i træk i de første 5 år hvor 8 hold deltog og deres 6 sejr 10 år efter CL's opfindelse.
I øvrigt er FC Barcelona som sportslig institution større end Madrid på alle punkter og Europas mest vindende og førende indenfor fodbold, basket, håndbold, hockey osv. De har sågar haft et amerikansk fodboldhold der vandt den europæiske liga 1 gang i de 6 år den varede.
Laudrup blev frosset ud. Luis Enrique var blandt de største stjerner for Real dengang han spillede der og de spillede andenviolin i forhold til Barca.
Figo skiftede på trods af at han ville blive, har han selv udtalt, men perez betalte for frikøbsklaussulen. I øvrigt blev Figos tid i Madrid mente succesfyld end den han havde i Real, altså hvad angår titler.
Barca har intet at misuden Real Madrid for overhovedet i det Barca som sportsinstituion er større på alle punkter, flere medlemmer, større stadion, LANGT flere titler i alle sportsgrene, beliggende i Spaniens rigeste område, flottere end Madrid osv. That is a fact. Bedre spillere gennem tiderne, såsom Kubala, Cruyff, Maradona, Rivaldo, Ronaldinho, Ronaldo, Figo, Romario, Messi osv.
Jeg kan godt lide, at du konkluderer Barcelona som verdens bedste klubhold fordi de vinder nogle titler over en kort periode. Det er super snæversynet, at jeg brækker mig. Real er de største, og det er en FACT, som du jo så flot inkluderer i samtalen.
Dernæst er jeg godt nok endnu mere imponeret over, at du kan ændre historien og sige, at Laudrup blev frosset ude på Camp Nou og at Figo ville og bla bla bla. Kære Barca-fan, Real er den største klub nogensinde. Det gør ondt i dit hjerte, men indse det. Det ville klæde dig, at du kan blive lidt objektiv.
1) Ja, ligaen og CL er jo også ligegyldige turneringer. Copa del Rey er vigtigere.
2) Hvad helvede har Barcas håndbold/basket/amerikansk fodbold hold med emnet at gøre? Var da det værste forsøg jeg nogensinde har set på at få eget hold til at fremstå godt.
3) "That is a fact" - seriøst, stop nu: "flottere end Madrid", "større på alle punkter", "bedre teknik" og alt det er pjat, det er udelukkende i dit hoved, at fakta fungerer sådan. Tilbage til Jorden, tak!
Ja, Catalonien er Spaniens rigeste provins og den med flest turiser og langt flottere end Madrid, der ligger midt i ingenmandsland, modsat Barcelona der er beliggende i bakket territorium ud til vandet.
Ja, større stjerner ligepræcis. Barca er den klub i verden, der har haft de største spillere gennem tiderne, hvilket også bliver påvist i antal af balon'dor og fifa world player of the year triumfer. Spillere såsom Cruyff, Maradona, Kubala, Coszis, Romario, Luis Suarez, Ronaldo, Figo, Rivaldo, Ronaldinho osv. siger det hele.
Ja, FC Barcelona er ikke udelukkende en fodboldklub men en sportsinstitution og tilmed Europas største og mest vindende. Det er et fact, modsat Franco CF.
United DK
19-12-2009, 21:19
Titler der betyder noget, ikke en eller anden lokal cup, eller andet "Jeg hedder Romario, jeg har scoret 1000 mål fra jeg var 4 til nu"-agtigt fis.
Real Madrid
Mesterskaber: 31
Pokal: 17
CL: 9
UEFA Cup: 2
VM for klubhold: 3
I alt: 62
Barcelona
Mesterskaber: 19
Pokal: 25
CL: 3
Cup Winner's Cup: 4
UEFA Cup: 3 (alle vundet mens turneringen hed Inter-Cities Fairs Cup fra 1955-1971)
VM for klubhold: 1
I alt: 55
Ja, Catalonien er Spaniens rigeste provins og den med flest turiser og langt flottere end Madrid, der ligger midt i ingenmandsland, modsat Barcelona der er beliggende i bakket territorium ud til vandet.
Ja, større stjerner ligepræcis. Barca er den klub i verden, der har haft de største spillere gennem tiderne, hvilket også bliver påvist i antal af balon'dor og fifa world player of the year triumfer. Spillere såsom Cruyff, Maradona, Kubala, Coszis, Romario, Luis Suarez, Ronaldo, Figo, Rivaldo, Ronaldinho osv. siger det hele.
Ja, FC Barcelona er ikke udelukkende en fodboldklub men en sportsinstitution og tilmed Europas største og mest vindende. Det er et fact, modsat Franco CF.
Du er en af de der typer, der tror, du har ret. REAL ER DE STØRSTE. Kan du forfanden ikke indse det? At du medregner mickey mouse turneringer som copa del rey og super cup, tilykke med det, men hvis man kigger på CL og La Liga så er i ikke i nærheden af Real.
Ja, men som institution er FC Barcelona større på alle punkter. Lev med det.
Barcelona har 73 titler i alt. Tag et kig på Wikipedia evt.
I øvrigt bør minimum 30 procent af Reals mesterskaber annuleres pga. snyd (hvem sagde facisten Franco) og deres 5 første CL titler ville ikke være mulige, hvis de ikke havde truet sig til Di Stefano, som var deres største stjerne og havde underskrevet en kontrakt med Barca, som ikke blev til noget, fordi at han blev truet til, at skifte til centralmagtens klub, da Catalonien var Spaniens rigeste provins, med en større kultur end den spanske og lå tæt på Frankrig og resten af Europa, hvor alle nye opfindelser kom fra og hvor der var politisk frihed.
Men med Reals kæmpe gæld og konstante dommerhjælp får de forhåbentlig samme tur som Juventus og får annuleret deres 10 vundne mesterskaber, hvor de snød og fik klar dommerhjælp. Men siden Franco forsvandt har Barca domineret og gjorde det også inden Franco kom til. Et tilfælde? Næppe.
Ja, men som institution er FC Barcelon større på alle punkter. Lev med det.
Hvorfor er der noget der siger mig, at du bare er herinde, fordi du intet liv har og bare vil diskutere om Barca, Barca og Barca? Man kan virkelig ikke være så snæversynet dig. Det er jo slemmere end de Fools-fan, der hårdnakket mener, at Carragher er verdens bedste forsvarsspiller. Du slår dem med flere banelængder.
Der er en anden verden end dit værelse, som er overdækket med Messi-poster, gayporn billeder af Puyol i bare overkrop, Toure der tager de andre i badet, og et holdbillede af Barcelona.
I øvrigt bør minimum 30 procent af Reals mesterskaber annuleres pga. snyd (hvem sagde facisten Franco) og deres 5 første CL titler ville ikke være mulige, hvis de ikke havde truet sig til Di Stefano, som var deres største stjerne og havde underskrevet en kontrakt med Barca, som ikke blev til noget, fordi at han blev truet til, at skifte til centralmagtens klub, da Catalonien var Spaniens rigeste provins, med en større kultur end den spanske og lå tæt på Frankrig og resten af Europa, hvor alle nye opfindelser kom fra og hvor der var politisk frihed.
I øvrigt bør Barcelona ikke have været i finalen i foråret, da dommeren af uforklarelige grund ikke gav de 3-4 straffespark de skyldte. Get a life dumbass.
United DK
19-12-2009, 21:28
Beviser ville være dejlige, ellers lyder det ligeså tyndt, som når konkurrenterne hævder, at vi evigt og altid er heldige, og de fleste af vores titler er vundet med mere held end forstand.
Hehe, jeg har i det mindste ikke skrevet flere hundrede indlæg på et fodboldforum som dig. Hehe jeg nævner blot realiteterne, jeg kan ikke gøre for, at du har et crush på gaynaldo, som du sikkert havde sengetøj med da han spillede for jer og har det nu, hvor han har skiftet til Franco CF.
Prøv søg på Franco CF 11-1 FC Barcelona. Og det er en kendsgerning alle er klar over i Spanien. Men det ændrer ikke på det faktum, at FC Barcelona er større på alle punkter end Franco CF, hvis alt skal tælles med, stadion, stjerner, byerne, provinserne, spillestillen, titlerne i alle sportsgrene, medlemmer, penge overskud/underskud osv.
Igen, lev med det og tør øjnene. I am out.
Holmskov
19-12-2009, 21:34
WAUUW!!! Wikipidia??
Franco og snyd.? Vi kan starte med at spørge hvordan det lykkedes Barcelona at komme i CL finalen i år. Kampen imod Chelsea. Og så det faktum at korrupte Blatter ikke kunne tåle en engelsk vinder to år i træk. Så kan vi snakke videre om dine teorier.
Barcelona var i finalen inden den var spillet. Længere er den ikke.
Hehe, jeg har i det mindste ikke skrevet flere hundrede indlæg på et fodboldforum som dig. Hehe jeg nævner blot realiteterne, jeg kan ikke gøre for, at du har et crush på gaynaldo, som du sikkert havde sengetøj med da han spillede for jer og har det nu, hvor han har skiftet til Franco CF.
Prøv søg på Franco CF 11-1 FC Barcelona. Og det er en kendsgerning alle er klar over i Spanien. Men det ændrer ikke på det faktum, at FC Barcelona er større på alle punkter end Franco CF, hvis alt skal tælles med, stadion, stjerner, byerne, provinserne, spillestillen, titlerne i alle sportsgrene, medlemmer, penge overskud/underskud osv.
Haha, gad vide hvor mange du har på www.fcbarcelona.dk.
Det er meget sjovt, at du påstår, du nævner realiteterne, men at du ikke kan forstå, at Real er de største, når man kigger på deres historie? Kan man virkelig være så dobbeltmoralsk som dig? Barca er verdens bedste hold i for tiden, men de er ikke i nærheden af Real Madrid. Jeg som Manchester United-fan kan ikke engang satte dem i samme pulje, når det angår trofæer, for Reals historie er ikke til at tage fejl af, Franco eller ej.
Og igen viser du dit had til Real Madrid ved at kalde Ronaldo for Gaynaldo. jeg vil vædde med, at du til enhver tid ville have ham ;)
Og jeg kan godt lide, at du simpelthen bliver nød til at inddrage alle muligheder ligegyldige som faktorer som strandlivet, det sociale for at slå Real Madrid. Kære ven, vi snakker om fodbold, ikke om ligegyldige facts som basketball. Det rager mig - sødt sagt - en skid. Det næste du inddrager som fact er sikkert, at indbyggerne i barcelona tjener flere penge end dem fra Madrid.
United DK
19-12-2009, 21:54
Stadion - Ja, det kan vi ikke komme udenom.
Stjernerne - Gennem alle tider eller kun p.t.? For gennem alle tider har Real Madrid vist haft flest stjerner.
Byerne - Hvad har det med klubberne at gøre? Det svare til at Liverpool skulle være større end United, fordi The Beatles kom fra byen. Det er irrelevant.
Provinserne - Ligeledes irelevant.
Spillestilen - Det kommer an på hvad man bedst kan lide. Barcelonas stil kan også være små kedelig, når det ikke kører. For meget spillen rundt, og for lidt action i feltet.
Titlerne i alle sportsgrene - Jeg kommer helt i tvivl, snakker vi fodboldklubberne Barcelona og Real Madrid, eller sportsklubberne? Personligt er jeg bedøvende ligeglad med håndbold, basket osv. I fodbold er Real Madrid større end Barcelona, og sådan er det bare. Hvem der er bedst i vandpolo er ligegyldigt.
Medlemmer - Aner jeg intet om.
Penge overskud/underskud - Real Madrid er meget belånt, men hvordan de to klubbers reelle økonomiske situation ser ud, ved kun de færreste.
Hvad er det du ikke fatter Nthoeh?
Barca var mere succesfylde end Franco CF inden fascisten kom til magten og efter. Et tilfælde, næppe? Barca har haft flere stjerner hvilket deres højeste antal af ballon d'oer og Fifa World Player of the Year viser. Faktum. Flest stjerner gennem tiderne er ligeledes et faktum. Hvem har haft stjerner som CRUYFF, KUBALA, MARADONA, Luis Suarez, Coszis, Rivaldo, Ronaldo, Figo, Ronaldinho, Messi, Romario, Schuster, Alcantara, osv osv.
Stadion større. Flere klubmedlemmer, ligeledes en realitet. Catalonien rigeste provins i Spanien og mest populære, ligeledes en realitet. FC Barcelona er den største og mest vindende sportsinstitution, hvilket deres titler og klubmedlemmer viser. Det er ikke for sjovt, at deres motto er Mes que un club. Mere end en klub.
Hvorfor skulle jeg have respekt for et hold, der har vundet minimum 30 procent af deres titler pga. dommerhjælp, modtrusler og stjålne spillere? Det ville da være en hån mod fodbolden. I øvrigt bør du søge på Franco CF - FC Barcelona 11-1 1943.
PS. Fascistregeringen slog sågar Barcelona præsidenter ihjel, forbød sproget, som er en blanding af spansk og fransk, fratog FC Barcelona, som på daværende tidspunkt var Spaniens mest succesrige hold, stjernespillere som havde skrevet under med FCB. Prøv søg på Di stefano. Manden der vandt 5 cl titler i træk med Franco CF og 11 mesterskaber.
Fjerner du bare halvdelen af dem og "giver dem til Barca" ville Barca være større i samtlige kategorier indenfor alle titler, altså copa del rey, spansk super-cup, Copa Duerte, Copa De la Liga, Europæsik super-cup, UEFA-Cuppen, Cup-winners cup, International Cup osv.
Igen du ser bort fra realiteterne, mens jeg forholder mig til dem.
Hvad er det du ikke fatter Nthoeh?
Barca var mere succesfylde end Franco CF inden fascisten kom til magten og efter. Et tilfælde, næppe? Barca har haft flere stjerner hvilket deres højeste antal af ballon d'oer og Fifa World Player of the Year viser. Faktum. Flest stjerner gennem tiderne er ligeledes et faktum. Hvem har haft stjerner som CRUYFF, KUBALA, MARADONA, Luis Suarez, Coszis, Rivaldo, Ronaldo, Figo, Ronaldinho, Messi, Romario, Schuster, Alcantara, osv osv.
Stadion større. Flere klubmedlemmer, ligeledes en realitet. Catalonien rigeste provins i Spanien og mest populære, ligeledes en realitet. FC Barcelona er den største og mest vindende sportsinstitution, hvilket deres titler og klubmedlemmer viser. Det er ikke for sjovt, at deres motto er Mes que un club. Mere end en klub.
Hvorfor skulle jeg have respekt for et hold, der har vundet minimum 30 procent af deres titler pga. dommerhjælp, modtrusler og stjålne spillere? Det ville da være en hån mod fodbolden. I øvrigt bør du søge på Franco CF - FC Barcelona 11-1 1943.
PS. Fascistregeringen slog sågar Barcelona præsidenter ihjel, forbød sproget, som er en blanding af spansk og fransk, fratog FC Barcelona, som på daværende tidspunkt var Spaniens mest succesrige hold, stjernespillere som havde skrevet under med FCB. Prøv søg på Di stefano. Manden der vandt 5 cl titler i træk med Franco CF og 11 mesterskaber.
Fjerner du bare halvdelen af dem og "giver dem til Barca" ville Barca være større i samtlige kategorier indenfor alle titler, altså copa del rey, spansk super-cup, Copa Duerte, Copa De la Liga, Europæsik super-cup, UEFA-Cuppen, Cup-winners cup, International Cup osv.
Igen du ser bort fra realiteterne, mens jeg forholder mig til dem.
Hvad er det, du ikke fatter?
- Vi snakker om fodbold. Du kan stikke alle dine latterlige pis op i dig selv. Hvis du kan snakke så meget om bestikkelse, så kig på dit latterlige hold først. Kig på dem først, dit snæversynet misfoster. Hvordan kunne I nogensinde komme i en CL-finale i år, når Chelsea blev snydt for minimum 3 straffespark i en og samme kamp? I får jo hjælp af de højere magter hos UEFA, fordi der er kommet en engelsk hater som Platini, der svinede United & Chelsea til, fordi han mente, at de brugte for mange penge, som gjorde, at andrek lubber ikke kunne slå dem i transfer. Det sjove ved det er, at da I brugte en værdi på 5-600 mio. på Zlatan, så sagde han ikke noget, eller da Real brugte 700 mio. kr. RONALDO?!!?!?!? Kom Platini frem og sagde, at det var ødelæggende? NEJ!
Jeg er pisse ligeglad, om dit Barca er de bedste i basket eller håndbold, jeg vil skide på at de fimsede aber, der dyrker det sport er overlegen. Vi snakker om fodbold, og der er Real de førende i verden. Franco eller ej.
Det er fint din forsmåede tosse. Har du stadig ondt i røven over udklasseringen i maj måned mod et b-hold i hvert fald forsvaret?
Øh, du ser bort fra samtlige realiter. Real er kun bedre i ligaen og Cl, resten er de intet i forhold til Barca der er større på alle de punkter jeg har nævnt, dvs. samtlige. At du har ondt i røven over det faktum, kan jeg ikke gøre for. Og nu i dag, er Barca officielt blevet det mest vindende klubhold nogensinde på et kalenderår og vundet alle mulige titler.
Franco eller ej. Flot tosse, hvorfor tror du, at Barca var det mest succesrige hold inden og har været det siden facistens afgang? Ikke for sjovt, Franco CF er kendt som netop dette i Spanien.
Koncentre dig hellere om dit Man U hold, der snart går konkurs og har sælger deres største stjerner til spansk fodbold.
Nøj ja, og så er i jo en mindre klub end Liverpool på trods af taberklubben intet mesterskab har vundet i 20 år og kun 1 Cl titel og 2 Fa Cups. Wauw imponerende. Havde det været Real havde de jo gået konkurs.
Hr Hansen
19-12-2009, 22:26
Det er fint din forsmåede tosse. Har du stadig ondt i røven over udklasseringen i maj måned mod et b-hold i hvert fald forsvaret?
Øh, du ser bort fra samtlige realiter. Real er kun bedre i ligaen og Cl, resten er de intet i forhold til Barca der er større på alle de punkter jeg har nævnt, dvs. samtlige. At du har ondt i røven over det faktum, kan jeg ikke gøre for. Og nu i dag, er Barca officielt blevet det mest vindende klubhold nogensinde på et kalenderår og vundet alle mulige titler.
Franco eller ej. Flot tosse, hvorfor tror du, at Barca var det mest succesrige hold inden og har været det siden facistens afgang? Ikke for sjovt, Franco CF er kendt som netop dette i Spanien.
Koncentre dig hellere om dit Man U hold, der snart går konkurs og har sælger deres største stjerner til spansk fodbold.
Nøj ja, og så er i jo en mindre klub end Liverpool på trods af taberklubben intet mesterskab har vundet i 20 år og kun 1 Cl titel og 2 Fa Cups. Wauw imponerende. Havde det været Real havde de jo gået konkurs.
Jeg syntes sgu du skulle tage dit flotte tøj og skride fra vores forum, du er da ualmenlig dum.
Back to putalonien
Holmskov
19-12-2009, 22:30
Nu risikerer jeg et gult kort her på siden.
Du skal ikke komme på "min" side og kalde mig en tosse. Franco eller ej, så er jeres CL sejr til diskusion. Den snak kan du tage med Blatter.
Og så træk vejret min ven. Jeg er sikker på du kan forklare mig og andre hvad dit reele formål er med dine udbrud her på siden.
Hvorfor går vi konkurs??
Hvorfor er vi en mindre klub end Liverpool?
United DK
19-12-2009, 22:34
:stuuupid:
Hvad har det med noget at gøre?
Kære Barca, jeg stopper her nu, for du får mit temperament op på et stadie, hvor jeg - hvis jeg mødte dig- ville bogstaveligt talt desturere dig. For at skåne mig for at få et udbrud foran et skærm vil jeg stoppe nu med denne besked..
Du er simeplthen så meget blind, at jeg kan tude over, at du slår samtlige Liverpool-fans med flere længder. At du simpelthen skal inkludere andre sportsgrene med for at understrege en dominans, så kan jeg ikke tage dig seriøst. Vi snakker om fodbold, og straks skal du inddrage basketball, håndbold og jeg ved ikke hvad. Sandheden er den, at Real Madrid har haft verdens bedste fodboldspiller gennem tiderne, Zinedine Zidane. Men i din verden er Johan Cruyff sikkert det. Det ville i hvert fald ikke undre mig.
By the way, så er det meget sjovt, at inden Laporta kom til Barca i 2003, så var Barca i ekstrem store økonomiske problemer ... Haha, så langt ude har United aldrig været, at klubben var så langt ude at skide. Hvis Glazer ikke kom, var vi aldrig så langt ude ;)
Det fint Brian Jensen 30 år. Tosse.
ZInedine Zidane den bedste nogensinde. Har du slået hovedet? Har du set mandens målstatistikker. Overvuderet som bare fanden. El Diego er verdens bedste nogensinde og det er de flest enige i og guess what hvor spillede han mon henne?
Liverpool har stadig vundet flere titler end jer, på trods af 20 års måltørke. Det er da tragisk og det endda uden snyd og dommerhjælp.
Men lad os bare slutte, jeg behøver ikke gentage realiteter.
Men jeg synes det er fedt, at du Nthoet, der sandsynligvis hader Real ligeså meget som Barca, men du har sikkert mega ondt i røven og sejren i maj og dagens sejr og det, at Barca er blevet det bedste klubhold nongensinde i dag. Husk på hvor dine to idoler smuttede hen efter deres ophold i charmerende nordengland.
ZInedine Zidane den bedste nogensinde. Har du slået hovedet? Har du set mandens målstatistikker. Overvuderet som bare fanden. El Diego er verdens bedste nogensinde og det er de flest enige i og guess what hvor spillede han mon henne?
Liverpool har stadig vundet flere titler end jer, på trods af 20 års måltørke. Det er da tragisk og det endda uden snyd og dommerhjælp.
Men jeg synes det er fedt, at du Nthoet, der sandsynligvis hader Real ligeså meget som Barca, men du har sikkert mega ondt i røven og sejren i maj og dagens sejr og det, at Barca er blevet det bedste klubhold nongensinde i dag. Husk på hvor dine to idoler smuttede hen efter deres ophold i charmerende nordengland.
Forhelvede! I skulle aldrig have det skide CL-titel! Aldrig nogensinde, hvis det ikke var pga. den latterlige skoddommer fra Chelsea-kampen!
Uden snyd og dommerhjælp? I det mindste har vi ikke UEFA på vores side.
Målstatistikker? Hvad fanden skal man bruge det til? Cristiano Ronaldo har scoret 13 mål i 12 kampe nu for Real Madrid, er han så verdens bedste, selvom han spillemæssigt slet ikke er i nærheden af Manchester United-tiden? Hvad med Andres Iniesta, som jeg - personligt - ser som jeres allerbedste spiller? Hvor mange mål scorer han? Svar mig på det? Du har hermed bevist, at Iniesta er røv og nøgler. Mål kan du ikke opveje en offensiv spiller. Det er angriberens job. Du er da simpelthen så pisse snæversynet!
Zinedine Zidane er den største. For hvis vi skal følge dit eksempel, så har Zidane vundet alt ;) ALT i fodbold. Man er meget overvurderet, når man har vundet CL og samtlige individuelle priser i fodboldverdenen i nymoderne tid.
Fede Ronaldo er og var i øvrigt bedre end Zidane.
47 mål i 49 kampe for Barca i en sæson som 21 årig siger det hele. Zidane scorede 13 mål i sin mest målfarlige sæson. Overvurderet araber.
Hvorfor kan denne debat ikke foregå uden ord som tosse, idiot, gay, Franco CF og så videre? Tag den nu lige med ro!
Barca, vil du ikke forklare hvordan Barcelonas spirende byliv, kultur og økonomi, har noget som helst med FC Barcelona og din påstand om at de er verdens bedste klub nogensinde, at gøre? Det hænger i hvert fald ikke helt sammen i min optik.
Messi har vundet alt hvad man kan vinde bortset fra Vm i en alder af 22 år. Ingen kommer i nærheden af det.
At man kan mene, at Zidane er den bedste nogensinde vidner om, at man er født efter 1990. Så jeg må vist nok hellere kalde dig Brian Jensen 16:).
Selvfølgelig var Cruyff bedre, det siger sig selv og det er de fleste eksperter enige i. Det er useriøst at mene noget andet. Men forhør dig lidt hos nogle eksperter.
PS. Ronaldo altså ham der er til det samme køn, er i mine øjne bedre end Zidane.
Hr Hansen
19-12-2009, 22:55
Hvis Liverpool havde haft 20år måltørke så ville de fandme ligge langt nede i divisonerne.
Nu er det heldigvis sådan at PL er mere jævnt fordelt end spanien hvor der kun er to hold.
Nu vandt i cl i maj, i ramte os på en skidt dag og sådan er det, kan være vi vinder næste gang.
men tror du ikke at du snart skulle gå i seng inden dine forældre hiver internet stikket ud.?
Jeg er i øvrigt pisse stiv så smutter. I må hygge jer, beklager mine udbrud, men det var altså ham den anden der startede.
http://www.youtube.com/watch?v=YU-k-Ots3iY
Enyoy Nothet. Fandme et underligt navn, skift dog.:lolol:
Holmskov
19-12-2009, 22:56
Gloves of......Hvad er dit formål?? Barca hvad vil du??
Fandme sørgeligt at sidde foran computeren og skrive på et debatforum når man er stiv....
Mere jævnbydigt. Det har jeg jo forklaret dig engang hr. Hansen.
4 forskellige hold har vundet PL siden dets indførelse 20 år siden. Wauw. I Spanien er tallet 5.
Og hov, hvem har vundet flest Cl titler i dette her årtusind. Spanske hold vist (4 titler) og sølle 2 til England. Klar dominans, min røv. Og tag et kig på UEFA-Cuppen endnu mere spansk dominans.
I rest my case. i er blevet smittet af for mange anglofiler der har set tipslørdag i 90'erne og kick and rush fodbold.
Holmskov
19-12-2009, 23:03
Mere jævnbydigt. Det har jeg jo forklaret dig engang hr. Hansen.
4 forskellige hold har vundet PL siden dets indførelse 20 år siden. Wauw. I Spanien er tallet 5.
Og hov, hvem har vundet flest Cl titler i dette her årtusind. Spanske hold vist (4 titler) og sølle 2 til England. Klar dominans, min røv. Og tag et kig på UEFA-Cuppen endnu mere spansk dominans.
I rest my case. i er blevet smittet af for mange anglofiler der har set tipslørdag i 90'erne og kick and rush fodbold.
Tipslørdag i 90'erne?? Hvordan??
Og forklar mig igen hvordan Barcelona kan slå Chelsea på mirakuløs vis. Hvem sagde dommer tække??
Jamen Chelski blev jo ikke mere snydt end tilfældet var det på camp nou. Og Platini har jo bare god stil. Forhåbentlig fratager han endnu engang Chelski og andre knoldesparkerhold muligheden for CL-sejr. Defensiv fodbold bliver straffet, så enkelt er det.
Barca, du har stadig ikke svaret på mit spørgsmål?
Hvad har byen Barcelonas strandliv, kultur, byliv og udvikling med FC Barcelona og din påstand om at de er det bedste hold gennem tiderne?
Hr Hansen
19-12-2009, 23:09
Jamen Chelski blev jo ikke mere snydt end tilfældet var det på camp nou. Og Platini har jo bare god stil. Forhåbentlig fratager han endnu engang Chelski og andre knoldesparkerhold muligheden for CL-sejr. Defensiv fodbold bliver straffet, så enkelt er det.
Deffensiv fodbold er vel også fodbold?
En hel del, det gør at sportsinstitutionen Barcelona blot bliver endnu bedre. Det er det samme med Bundby og FCK. Altså alle ved jo at det sidste hold er førende på netop de punkter. Altså hailli halåj
Hr Hansen
19-12-2009, 23:10
Barca, du har stadig ikke svaret på mit spørgsmål?
Hvad har byen Barcelonas strandliv, kultur, byliv og udvikling med FC Barcelona og din påstand om at de er det bedste hold gennem tiderne?
hvis man tæller fans støj/sang osv på stadion med så er R. Madrid og Barcelona bundhold i spanien!
I de helt gamle dage fik man jo fratrukket point, hvis man spillede defensiv fodbold. Og især hvis man var ejet af en russisk kommunist og jøde som abramovici.
Støj er for brianer. Hvis man vil have stå kan man gå ud og brænde sine bildæk af. Fodbold skal nydes og det gerne med vin og god mad ved siden af, eller bare fritter.
Holmskov
19-12-2009, 23:12
Altså ikke noget fornuftigt svar. Tænkte det nok.
Købt...er ordet...købt..
Engelsk hold to år i rap. Nope, not under Blatter........fat fuck...
United DK
19-12-2009, 23:12
I de helt gamle dage fik man jo fratrukket point, hvis man spillede defensiv fodbold. Og især hvis man var ejet af en russisk kommunist og jøde som abramovici.
:lolol: :stuuupid: :lolol: :stuuupid: :lolol: :stuuupid:
Det er fordi engelske hold i sin tid godt kunne lide kick and rush fodbold og siden da har særligt schweizere ikke kunnet lide englændere, særligt den gamle generation som blatter er en del af. Og Chelski fik jo dommerhjælp på Camp Nou. Og på broen blev barca jo også snydt så det baskede.
United DK
19-12-2009, 23:14
Støj er for brianer. Hvis man vil have stå kan man gå ud og brænde sine bildæk af. Fodbold skal nydes og det gerne med vin og god mad ved siden af, eller bare fritter.
Det er der så to meninger om.
Graham Taylor ftw!
QkrFqgzbVow
Det kunne blive en god signatur :D Hold da fast, mand! :D
EDIT: Ej, jeg tager den sgu... Inden nogen andre gør det.
Higuain20
19-12-2009, 23:47
Nu blev jeg sgu lige nødt til at lave en bruger herinde..
Jeg synes det er så fedt du HELE tråden igennem snakker Franco, men derimod synes det er fint nok chelsea bliver snydt op til flere gange, blot fordi de spiller defensivt.. Men det er vel nok bare fordi barca selv fik gavn af det.. Det er meget flot i vinder 6 titler, men som en anden herinde også siger så havde det kun været 3 hvis ikke i havde fået hjælp i chelsea kampen..
Higuain20
19-12-2009, 23:49
Nu hvor tråden handler om andre kampe, så vil jeg lige råde folk til at tage et kig på higuains mål til 4-0.. fantastisk:)
Nu hvor tråden handler om andre kampe, så vil jeg lige råde folk til at tage et kig på higuains mål til 4-0.. fantastisk:)
Flot Detalje :) men så vildt synes jeg hellere ikke målet er.
Higuain20
20-12-2009, 01:04
Ja hvis du tænker på afslutningen alene, men hele detaljen samlet set er jo for vild lavet.. det at han tæmmer og vipper den over forsvarsspilleren i en og samme bevægelse - med ryggen til målet.. Det er altså ret vildt :)
I øvrigt godt real ikke kom af med van der vaart.. Sådan som han spiller i øjeblikket, kan kaka ikke være sikker på sin plads hvis han ikke spiller bedre end hvad han har gjort..
Til @ Barca
Jeg bed mærke i, at du for noget tid siden postulerede, at Barcelona er det bedste hold set i de sidste 20 år med x antal trofæer og positioner? Hvorfor skal det være 20 år og ikke 10 år? For så har United opnået mere end jer med 3 CL-finale-pladser bl.a? Eller AC Milan, som har været i finalen 2003, 2005 og 2007?
Kan du svare mig på det? Hvorfor skal du sige 20 år? Er det fordi du så kan gøre Barcelona bedre? Fodbold for 20 år siden er ikke i nærheden af det nu. De sidste 10 år har niveauet været omtrent det samme. Jeg synes, det er så sjovt, at du skal sige 20 år og ikke 10 år.
Busted ..
Higuain20
20-12-2009, 03:23
Til @ Barca
Jeg bed mærke i, at du for noget tid siden postulerede, at Barcelona er det bedste hold set i de sidste 20 år med x antal trofæer og positioner? Hvorfor skal det være 20 år og ikke 10 år? For så har United opnået mere end jer med 3 CL-finale-pladser bl.a? Eller AC Milan, som har været i finalen 2003, 2005 og 2007?
Kan du svare mig på det? Hvorfor skal du sige 20 år? Er det fordi du så kan gøre Barcelona bedre? Fodbold for 20 år siden er ikke i nærheden af det nu. De sidste 10 år har niveauet været omtrent det samme. Jeg synes, det er så sjovt, at du skal sige 20 år og ikke 10 år.
Busted ..
LOL så giver det bedre mening hvorfor han lukker så meget lort ud.. Det er garanteret den samme person som for noget tid siden på bold havde en signatur der lød noget i retning af..: Barca det bedste hold siden 1990
Nu ved jeg self ikke om det er den samme person, men vedkommendes undskyldning var at han selv var født i 1990, og derfor talte han lige præcis fra det årstal.. For han var jo self barca fan allerede fra han var kun et par måneder gammel..:)
Samme person eller ej, mere logisk vælgeren han nok at tage lige præcis 20 år fordi så har barca lige akkurat overhalet real med ligatitlerne.. Trækker han bare 5 år fra, eller lægger 5 år til så har real flere.. Så det er nødt til at være lige midt imellem for at have flest titler, i forhold til real samt united og milan som du nævner..
Men glæder mig til at høre om det er den samme undskyldning eller om han rent faktisk har en logisk grund..
[QUOTE=Barça;156485]Øh 10 trofæer siden 2003, deriblandt 2 CL-finaler og 2 CL-semifinaler er ikke at dominere? Jo det er det, da ingen andre hold har klaret det så godt i den periode (siden Laporta overtog klubben).
Og det er ikke for sjovt, at Barca har vundet flest trofæer i Europa de seneste 20 år./QUOTE]
Her er det, jeg hentydede til.
Meget sjovt at tænke på, når vi har vundet ligaen mere end Barca :)
Og nu hvor jeg er igang med Barca. Du siger, den spanske liga er den bedste i verden??
Så kig på UEFAs liste - den liste du hele tiden snakker om - og se hvilken liga der er den bedste ifølge UEFA ;)
For at spare tid i din lille hjerne så har jeg fundet linket til dig ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Uefa_coefficient
Selvfølgelig er grunden logisk. Der skete kæmpe ændringer i 1991. PL blev indført, det nye CL blev indført osv. Det er heller ikke for sjovt, at der bliver skrevet det her.
According to the International Federation of Football History and Statistics (IFFHS), Barça has been the most consistently successful club in the world since the organisation began collecting statistics, in the period 1991-2008.[6]
http://en.wikipedia.org/wiki/FC_Barcelona
Milan er jo ikke i nærheden. De har 3 cl titler, ligeså mange som Barca og Franco Cf, men de har ikke så mange mesterskaber som Barca.
Franco Cf.
Stop nu med at kalde dem Franco Cf. Jeg kan heller ikke fordrage real madrid, men kald dog for pokker holdet hvad de hedder. Det samme gælder andre brugere der kalder chelsea for cska london osv.
Det er sjovt et par gange og så bliver det bare trivielt.
Ja det er så bare min mening!
SantasLittleHelper
20-12-2009, 12:26
Så så drenge. Vi er jo bedre til både cricket og rugby, så selvfølgelig er vi verdens bedste fodboldklub nogensinde. Det er da logik for perlehøns.
Det er sjovt et par gange og så bliver det bare trivielt.
Ja det er så bare min mening!
Og min mening.
Ens argumenter drukner lidt i forsøg på at være sarkastisk, når man konstant skal finde på øgenavne.
Hahahaha :D!!
Har lige læst de sidste par sider i tråden, og nøøøøøj hvor er det genial læsning.
Jeg synes personligt, at det at komme ind på andre klubbers forum og debatere aldrig kaster noget godt af sig, og ISÆR ikke, hvis man har skyklapper på, og SLET ikke kan se andre hold end sit eget ..
Og så vil jeg også gerne bede Barca om nogle kilder som støtter hans påstande, for det er jo nemt nok at påstå og påstå, men så længe det ikke dokumenteres, så kan det jo ikke bruges til noget ..
Og underligt at du kommer ind på strandliv, curling hold og letpåklædte damer giver jo ingen mening. Det her handler ikke om MTV-crips, men hvilket FODBOLDhold som er størst
Genialt mål. Hatten af for Higuain, selvom Real Madrid ikke er min kop te. Han har generelt et par vilde mål i løbet af hver sæson.
Hey Barca. Inden du formentlig bliver banned herfra, vil jeg gerne lige have en kommentar på den her video:
http://www.youtube.com/watch?v=SASM_NzheK0
Hvordan kan du sige, at I ikke havde dommeren på jeres side i den kamp? Det er helt tydeligt for alle (undtagen Barcelona fans), at dommeren havde pligt til at dømme til Barcelonas fordel, så de kunne komme i finalen, og det ikke blev en gentagelse fra 2008-finalen. Jeg ved ikke, om det var UEFA, der havde arrangeret det eller Barcelona, og jeg vil heller ikke vide det, men forhelvede hvor lugter det langt væk. Jeg har set mange fejlkendelser i mit liv også til fordel for mit hold, men aldrig i sådan grad, i sådan en mængde og i samme kamp. Det er helt forrykt. Og selvom jeg ikke bryder mig om Chelsea, så følte jeg med dem den aften. De blev snydt på det groveste, og det var en skændsel for fodboldens troværdighed. I gik så senere hen og vandt CL-finalen over os, fortjent og på lovlig vis. Men husk på, at uden jeres norske venner, så havde i aldrig vundet 3 af de 6 titler du fabler om.
Den første kamp blev Barca snydt for et straffespark. I starten af den anden kamp rørte Ballack bolden med hånden = straffe, som tilfældet var det med Pique, hvis de skulle gå lige op, men dommeren dømte ingen af delene. Og kampen havde været en helt anden, hvis Barca havde scoret til 0-1. Så skulle Chelski lave 2 mål for at gå videre. I øvrigt får Abidal et latterligt rødt kort, der ikke skulle være der, hvilket går lige op. At Chelski spiller pindsvinefodbold med en mand i overtal og Barca sidder på kampen og slutteligt scorer helt fortjent kan ikke være Barcas problem. Og der er aldrig straffe på ballacks skud til sidst, hvor han går amok. Rammer eto på siden af kroppen.
Men bliv endelig ved med at tude og se bort fra realiteterne. Havde dommeren været betalt, så havde Abidal nok ikke fået et latterligt rødt kort, barca ville ikke have været blevet snydt for 1 straffespark i hver kamp og der havde næppe været 6 minutters overtid.
Tag en tudekiks. Den hedder 6 ud af 6 som det første hold nogensinde, hvilket gør det nuværende barca hold til det bedste klubhold nogensinde. that is a fachtssst
Tag en tudekiks. Den hedder 6 ud af 6 som det første hold nogensinde, hvilket gør det nuværende barca hold til det bedste klubhold nogensinde. that is a fachtssst
Og det er relevant på et United-forum, fordi? :)
Lige meget, hvor mange trofæer, vi vinder denne sæson, så kommer jeg ikke ind på jeres forum og fortæller alle, hvor fantastisk meget bedre United er end alle andre.
NaniTheDoN
20-12-2009, 13:55
hvilket planet stammer du fra ??
Jacob FG
20-12-2009, 14:02
Man har et standpunkt, til man tager sig et nyt.. Kan ikke holde mig tilbage fra at være med i denne farce..
Barca har meget fint skitseret, hvilke faktorer der er altafgørende for, at man kan kalde sig verdens bedste klubhold. Og det er så her jeg tænker: Jamen hvorfor ikke AGF??
1) Kultur - AROS, Naturhistorisk museum, Moesgård museum, domkirken og jeg kunne blive ved.
2) Bylivet - det overgår alle andre byer med flere længder. Både i dagligdagen såvel som i weekenderne.
3) Strandene - behøver jeg sige mere?
4) SK Århus, Århus GF, Bakken Bears (sidstnævnte klarer sig jo formidabelt).
5) Damerne - jo de er da dejlige her i provinsens hovedstad.
6) Provinserne - Brabrand, Århus N (8210) - jo også på det punkt er byen med.
7) Nå jo, så er der jo også fodboldholdet, AGF, men altså, ud fra ovenstående fremgår det jo tydeligt, at det er verdens bedste klubhold.
Såå op i røven med Catalonien og alt andet shit dernede.. Og desværre må vi alle erkende, at AGF (jf. Barca's definition) ubestridt er Europas konger.
Forstår ikke hvorfor I gider blive ved med at diskutere med Barca. I bliver jo aldrig enige alligevel. Forstår heller ikke hvorfor jeg skriver et her. Måske fordi det er trættende i længden at læse jeres 4. klasse-tøsefnidder. Tag den da på pm...
Og det var så dagens off topic :)
Forstår ikke hvorfor I gider blive ved med at diskutere med Barca. I bliver jo aldrig enige alligevel. Forstår heller ikke hvorfor jeg skriver et her. Måske fordi det er trættende i længden at læse jeres 4. klasse-tøsefnidder. Tag den da på pm...
Og det var så dagens off topic :)
:stuuupid:
Flax_Generous
20-12-2009, 14:26
Det er et genialt mål. Rigtig genialt.
Jeg er langt fra tilhænger af Real Madrid, snarere tværtimod, men jeg må indrømme, at Higuain vel er verdens bedste unge angriber for tiden, selv foran Aguero, Pato, Benzema og hvad de unge stjerner ellers hedder. Sidste sæson var han også fremragende.
Ronaldos mål til 5-0 var også ganske fint, synes jeg. Han fik i hvert fald lige udstillet hvor håbløst elendige Zaragoza var til at forsvare i den kamp. Uniteds forsvar mod Fulham var jo niveauer over det som Zaragoza leverede.
Det er et genialt mål. Rigtig genialt.
Jeg er langt fra tilhænger af Real Madrid, snarere tværtimod, men jeg må indrømme, at Higuain vel er verdens bedste unge angriber for tiden, selv foran Aguero, Pato, Benzema og hvad de unge stjerner ellers hedder. Sidste sæson var han også fremragende.
Ronaldos mål til 5-0 var også ganske fint, synes jeg. Han fik i hvert fald lige udstillet hvor håbløst elendige Zaragoza var til at forsvare i den kamp. Uniteds forsvar mod Fulham var jo niveauer over det som Zaragoza leverede.
Jeg ville så gerne have set Higuain i United i dag. Men det er vildt, at han henviser Kongen af Madrid (Raul), et 300 mio. kr. indkøb (Benzema) og en af de bedste angribere i nyere tid (Ruud V. Nistelrooy) til bænken. :)
Manchester United
20-12-2009, 16:46
West ham har lige scoret på straffe mod chelsea inden pause! 1-0
Martinsen
20-12-2009, 16:51
Fair nok West Ham fører. Chelsea har bolden en del men skaber ikke andet end et par halve chancer, men mon ikke vi ser et stærkere Chelsea hold i anden halveg.
Manchester United
20-12-2009, 16:55
Fair nok West Ham fører. Chelsea har bolden en del men skaber ikke andet end et par halve chancer, men mon ikke vi ser et stærkere Chelsea hold i anden halveg.
Det kan godt være, men tror stadig at chelsea taber point i dag
Martinsen
20-12-2009, 17:02
Det kan godt være, men tror stadig at chelsea taber point i dag
Det har jeg sku troet så mange gange for senere at blive slemt skuffet:)
United DK
20-12-2009, 17:09
Chelsea har da i sinde at hjælpe klublegenden Zola. :)
Martinsen
20-12-2009, 17:11
Vild afslutning af Drogba fra nærmest baglinjen:confused: Heldigvis lige forbi.
Der kunne meget nemt komme et rødt kort i kampen flere spillere fra begge hold virker lidt overtændte.
Martinsen
20-12-2009, 17:20
Meget tyndt straffe til Chelsea. Bittert.
Nu skal de skyde for 3. gang og denne gang bliver desværre godkendt.
United DK
20-12-2009, 17:23
Nå, men uafgjort er også fint.
ChristianR
20-12-2009, 17:24
Meget tyndt straffe til Chelsea. Bittert.
Nu skal de skyde for 3. gang og denne gang bliver desværre godkendt.
Hvordan kan det være, de skulle have 3 forsøg?
Hvordan kan det være, de skulle have 3 forsøg?
Spillerne løb i feltet for tidligt. Det ser man faktisk tit uden det bliver dømt
Kæft en fucking ringe dommerkendelse. Linjedommeren bør da overhovedet ikke kunne overrule den rigtige i den situation, da han ser den fra en vinkel hvor alt kan ligne et straffe spark.
Den rigtige dommer står forholdsvist godt placeret, men har åbenbart fokuseret for lidt, for ellers ville han da helt klart rette den linjedommerkendelse der førte til straffesparket.
Klamt klamt straffespark.
Ubegribeligt hvordan liniedommeren dømmer straffe på den der.. Han burde have set at Noble rammer bolden først og herefter manden, og det sker også i den side hvor linievogteren står.. (set med united briller of course)
Meget sjovt med at se hvor langt ind i feltet faktisk kommer før han skød straffet...
Jeg synes det var skidt målmandsspil af rob green på de 2 sidste straffespark. Den første kan ingen målmand tage.
Men nummer 2 er ikke speciel yderlig, og lige ved hænderne af ham, nummer 3 sælger han sig selv ved at gå for tidligt.
Men flot af Lampard at skyde den ind igen 2 gange. Tror det er sværere de 2 sidste gange, p.g.a der kommer flere mentale faktorer og mere pres. Så derfor synes jeg godt Green kunne have været tættere på en redning. Det kommer nok også af jeg nu ikke tror west ham kan stjæle points, og så ovenpå et tyndt straffespark. Men på den anden side skulle det have været dømt tidligere da der var hånd på bolden.
Tror sku alligevel godt west ham kan snuppe point. De spiller godt og har publikum med dem.
Kom så for helved.
Liverpool_sucks
20-12-2009, 17:48
fantastisk redning!!
Martinsen
20-12-2009, 17:51
Stor chance til West Ham 1 minut før tid :(
Liverpool_sucks
20-12-2009, 17:55
West ham spiller bedre bold end vi gøre??
Ja og bedre end Chelsea gør. Ufortjent point til Chelsea. Godt kæmpet og spillet af west ham. Diamanti var fantastisk. Så vi kun 4 point bagud.
Af det jeg så spillede de da okay over evne men ikke bedre end os, men holdt dog et stort Chelsea pres til en 1-1er. Offensivt synes jeg da de var virkelig langsomme i anden halvleg, (som var den eneste jeg så). Diamanti og Noble var gode, Men Chelsea havde reelt spillet af det jeg så. Zappede dog lidt væk i momenter.
Troede Chelsea var stærkere. De havde tabt til et forholdsvist middelmådigt West Ham hold idag hvis det ikke var for dommeren.
Ja så må vi igen sige tak til chelsea fordi de igen-igen dummer sig.. Det er heldigt for os de ikke spiller så godt som de gjorde i starten da de nærmest tromlede af modstand ned.. så 4 point, det er intet taget i betragting af, hvor mange point storholdende smider i år.. Tak Chelsea, og tak West Ham for en god kamp..
Kom så United!
schousboe9
20-12-2009, 18:08
I've been blowing bubbles,
Pretty bubbles in the air.
They fly so high,
They reach the sky,
And like my dreams,
They fade and die.
Fortune's always hiding,
I've looked everywhere,
I've been blowing bubbles,
Pretty bubbles in the air!
United!
United!
United!
Manchester United
20-12-2009, 18:16
Godt at chelsea smider point i dag. Lad dem endelig gør det de næste par kampe..
United DK
20-12-2009, 18:33
Det viser jo bare at det mesterskab ikke er afgjort. Nu begynder nogle af vores normale forsvarsspillere snart at komme tilbage, og så er vi back in business.
ChristianR
20-12-2009, 18:38
Det viser jo bare at det mesterskab ikke er afgjort. Nu begynder nogle af vores normale forsvarsspillere snart at komme tilbage, og så er vi back in business.
Man kan bare frygte, at de bliver smidt for hurtigt i ilden, som situationen ser ud nu - Og så er vi lige vidt.
N Vidic Calf Muscle Strain 27th Dec 09
Rafael Ankle/Foot Injury 27th Dec 09
W Brown Hamstring Injury 30th Dec 09
G Neville Groin Strain 27th Dec 09
J O'Shea Thigh Muscle Strain 9th Jan 10
J Evans Calf Muscle Strain 9th Jan 10
R Ferdinand Calf Muscle Strain no return date
O Hargreaves Jumpers Knee 31st Jan 10
Heldigvis har vi Hull og Wigan i de næste par kampe - Er der nogen der ved hvorfor Hargo er sat til 31. januar? Er han røget tilbage i genoptræningen eller hvordan?
United DK
20-12-2009, 18:58
Man kan bare frygte, at de bliver smidt for hurtigt i ilden, som situationen ser ud nu - Og så er vi lige vidt.
Man skal da også bare være pessimist. :)
United DK
20-12-2009, 21:15
Man kan kun give ham ret.
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-27273648.html
Det var et underligt køb og det var vist de færreste der kunne se pointen i det.
Ja pointen var vel at han skulle komme ind og agere den kreerende mitbanemand.
Men det var altså noget af et sats og købe en skadet mand. Og så ikke engang spille ham så forfærdeligt meget nu han er klar, forstår jeg ikke. Men på den anden side så er det jo benitez, ham er der få der forstår haha. Han har vel vurderet ham som "ikke god nok" efter han er blevet skadesfri.
Ja, ja - den dag Liverpool endelig rammer rigtigt og fyrer Benitez, kan det jo rent faktisk være at de får noget ud af deres spillere. Obertan og Aquilanis situation er skade- og debutmæssigt vel lidt den samme. Jeg tror helt klart det har noget at gøre med hvilke træner(e) der står bag dem. Aquilani er udemærket, men ligesom Keane tror jeg mere det er Benitez der ikke fatter en hat.
k.r.a.p
Elrantiri
21-12-2009, 01:17
Ja, ja - den dag Liverpool endelig rammer rigtigt og fyrer Benitez, kan det jo rent faktisk være at de får noget ud af deres spillere. Obertan og Aquilanis situation er skade- og debutmæssigt vel lidt den samme. Jeg tror helt klart det har noget at gøre med hvilke træner(e) der står bag dem. Aquilani er udemærket, men ligesom Keane tror jeg mere det er Benitez der ikke fatter en hat.
k.r.a.p
Har læst enten her eller på Fool forummet at det vil koste Liverpool i omegnen af 160 mio at fyre Benitez (han har jo 3-4 år tilbage af kontrakten), så det kan ikke lade sig at fyre ham pga. økonomien.
Har læst enten her eller på Fool forummet at det vil koste Liverpool i omegnen af 160 mio at fyre Benitez (han har jo 3-4 år tilbage af kontrakten), så det kan ikke lade sig at fyre ham pga. økonomien.
Det passer mig også helt fint. Lad dem endelig beholde Benitez.
Foresten så er Brian Kidd blevet forfremmet til assistent træner efter Mancini er kommet til City.
Oh Brian Kidd (oh Brian Kidd),
Is still a Manc (is still a Manc),
Oh Brian Kidd is still a Manc,
He's fucking-up Leeds United,
Oh Brian Kidd is still a Manc.
United DK
21-12-2009, 09:26
Spørgsmålet er bare, om det på længere sigt ikke ville være bedre at få ham ud, for misser de CL, så taber de jo mange penge.
Nu er det selvfølgelig nemt at være bagklog, men før Chelsea kampen igår pointerede jeg, at de heller ikke ser stærke ud. Selvfølgelig har de flere point end os, men når deres hold stortset uden skader (udover Essien) ikke kan slå nr. 19 i PL, efter en kæmpe gave fra os, signalerer det ikke ligefrem styrke. At vi så ser endnu værre ud er en anden sag, men jeg tror, at vi i denne sæson ikke vil se to klubber kæmpe om det, men mange indtil slutningen af sæsonen. Arsenal og Aston Villa er f.eks. stadig med, og må vel tages seriøst nu hos flere.
Fedt Chelsea ikke straffer os, vi er stadig med, men der skal ske ændringer på holdet, før at vi kan være med om mesterskabet.
ChristianR
21-12-2009, 10:03
Spørgsmålet er bare, om det på længere sigt ikke ville være bedre at få ham ud, for misser de CL, så taber de jo mange penge.
Oven i det, skal du så lægge for 200 mio kr. fejlkøb hver sæson.
Det største problem er IMO ikke, at han ikke får nok ud af sine talenter/spillere. Det er vel mere problematisk, at man går ud og betaler 180-200 mio kr. for en ny spiller, som man ikke engang har set nok til, at man ved man vil bruge ham. Det er kun et år siden, at man måtte sende 200 mio kr. fejlkøbet Robbie Keane tilbage, hvor han kom fra.
Det er da så gennemført pinligt, og det stemmer ingenlunde overens med alle de gange, den fede spanier går ud i pressen og tuder og manglende midler.
Man kan dog håbe, at ledelsen i Liverpool ikke formår at se så langsigtet som os og beholder ham. In Rafa we trust!
Jeg har i hvert fald skrevet det. Læste inde på bold.dks forum at det kostede 165 mio kr at fyre Rafa. Der var en eller anden scouser der havde skrevet det så ved ikke om det passer. Ved ikke hvor han havde det fra eller noget, men med så lang tid tilbage af hans kontrakt er der nu nok noget om snakken :)
Oven i det, skal du så lægge for 200 mio kr. fejlkøb hver sæson.
Det største problem er IMO ikke, at han ikke får nok ud af sine talenter/spillere. Det er vel mere problematisk, at man går ud og betaler 180-200 mio kr. for en ny spiller, som man ikke engang har set nok til, at man ved man vil bruge ham. Det er kun et år siden, at man måtte sende 200 mio kr. fejlkøbet Robbie Keane tilbage, hvor han kom fra.
Det er da så gennemført pinligt, og det stemmer ingenlunde overens med alle de gange, den fede spanier går ud i pressen og tuder og manglende midler.
Man kan dog håbe, at ledelsen i Liverpool ikke formår at se så langsigtet som os og beholder ham. In Rafa we trust!
Ja, Rafa i sig selv koster måske 160 mio at fyre, men havde man haft en manager der var bedre til mandskabshåndtering, og i det hele taget bare var dygtigere (fx Mourinho) ville man ikke have tabt en masse penge på Keane, eller som man fx kommer til med Aquilani. Så alt i alt er det i mine øjne ikke noget man som ejer bør tage med i ligningen, da den går op i sidste ende.
Iøvrigt meget enig med Dines indlæg. Vi skal købe noget til vinter hvis vi vil vinde fire på stribe. Det skal være noget der forstærker øjeblikkeligt.
Iøvrigt er det super fedt at Chelsea har Birmingham i næste kamp. Jeg er pænt overrasket over Birminghams nuværende formkurve. De lukker ikke så mange mål ind, og haler i ny og næ lige en etmålssejr hjem.
Birminghams sidste 10 kampe (seneste kamp er til sidst):
T V U U V V V V V U
Ja, Rafa i sig selv koster måske 160 mio at fyre, men havde man haft en manager der var bedre til mandskabshåndtering, og i det hele taget bare var dygtigere (fx Mourinho) ville man ikke have tabt en masse penge på Keane, eller som man fx kommer til med Aquilani. Så alt i alt er det i mine øjne ikke noget man som ejer bør tage med i ligningen, da den går op i sidste ende.
Iøvrigt meget enig med Dines indlæg. Vi skal købe noget til vinter hvis vi vil vinde fire på stribe. Det skal være noget der forstærker øjeblikkeligt.
Iøvrigt er det super fedt at Chelsea har Birmingham i næste kamp. Jeg er pænt overrasket over Birminghams nuværende formkurve. De lukker ikke så mange mål ind, og haler i ny og næ lige en etmålssejr hjem.
Birminghams sidste 10 kampe (seneste kamp er til sidst):
T V U U V V V V V U
Jeg har snakket med en ven som er scousernørd, og han fortalte at der på de mere informationsrige netsider end bold.dk, er snak om at Carragher og the gay captain har vendt sig mod Rafa. Han har ifølge kilder omkring holdet mistet evnen til at motivere sine topspillere, hvilket har været meget synligt. Gerrard har været en skygge af sig selv i efteråret. Carragher har tværtimod været ligeså dårlig som han altid er.
Hvis Liverpool ikke vinder et trofæ, enten FA eller EL, og opnår minimum en 4 plads i PL så tror jeg han bliver fyret. Men som vi kan se får han lang snor og medmindre det er matematisk umiligt at opnå ovenstående kriterier så tror jeg stadig manageren i Liverpool hedder Rafa.
In Rafa we trust!
http://uk.eurosport.yahoo.com/21122009/58/premier-league-team-week-tottenham-peter-crouch-leads-line.html
Øv, Anderson på årets hidtidige flophold. Og Giggs på årets hidtige hold som den eneste United-spiller.
Ja, jeg ved godt at der er mange af jer der ikke mener det kan bruges til en skid, men der for er det da lidt interessant alligevel :)
United DK
21-12-2009, 14:50
Jeg har snakket med en ven som er scousernørd, og han fortalte at der på de mere informationsrige netsider end bold.dk, er snak om at Carragher og the gay captain har vendt sig mod Rafa. Han har ifølge kilder omkring holdet mistet evnen til at motivere sine topspillere, hvilket har været meget synligt. Gerrard har været en skygge af sig selv i efteråret. Carragher har tværtimod været ligeså dårlig som han altid er.
Jeg ved godt at Carragher tit er blevet hånt af United-fans, men jeg er en af de få der har ment, at han var blandt de bedste forsvarsspillere i PL, og det er næppe tilfældigt, at Liverpool har haft så god en defensiv de senere år. Han er så faldet af på den i denne sæson, men sådan er det.
I øvrigt sjovt at se Dunne på sæsonens hold, når man kigger på Citys forsvarsproblemer i denne sæson. Det kan godt være Toure er en bedre fodboldspiller, men til at forsvare er Dunne en klasse over.
schousboe9
21-12-2009, 15:33
http://uk.eurosport.yahoo.com/21122009/58/premier-league-team-week-tottenham-peter-crouch-leads-line.html
Øv, Anderson på årets hidtidige flophold. Og Giggs på årets hidtige hold som den eneste United-spiller.
Ja, jeg ved godt at der er mange af jer der ikke mener det kan bruges til en skid, men der for er det da lidt interessant alligevel :)
Anderson lider stadig under tilnavnet 'den nye Ronaldinho', men sandheden er jo, at han slet ikke er den type spiller. Han bliver aldrig andet end et flop i engelske sportsjournalisters øjne, medmindre de indser, at han er central midt og ikke trequartista.
Knægten har potentiale, synes bare ikke han benytter nok og rigtigt. Jeg savner han bliver indblandet i flere mål. Men jeg synes ikke han har været et flop i år.
Elrantiri
22-12-2009, 07:07
Så er John Terry afsløret i at sælge adgang til Chelseas trænings faciliteter med sigselv som tourguide. Pris: 10.000 Pund. Angiveligt skal 8.000.- gå til en børnefond, resten til bagmanden, Tony Bruce. Klubben ved (vidste) intet om det.
Det bekymrer mig at Tony Bruce, siger han kan skaffe adgang til bl.a. Liverpool. Det betyder jo at der er en "high profile" spiller på Anfield der er med i det her.
I og forsigselv er der jo intet galt i at sælge det her hvis det rent faktisk skal gå til charity. Men hvorfor så skjule det fra klubben? Jeg tror Terry og andre der muligvis er med i det her er i gang med en hemmlig pensions opsparing, hvilket må siges at være rigtig underligt, taget Deres løn i betragtning.
http://www.newsoftheworld.co.uk/news/647166/TERRYS-ALL-SOLD-John-Terry-in-secret-cash-scandal.html
Det er noget mærkeligt noget at lave tys-tys, når nu det skal gå til en børnefond...
Underlig læsning, hvis han bliver betalt så meget om måneden, men hvis de rent faktisk går til charity synes jeg egentlig det er ret vildt af Terry. Underligt at sagen ikk er kørt mere op i bl.a danske medier og tråde på fora.
Imens man lige havde et godt grin over de mange fantastiske tråde på fools forum, faldt jeg alligevel over en nyopstartet tråd, som jeg lige synes alle her bør gå ind i det nye årti med. En bruger har sammensat deres team of the decade og det ser sådan her ud:
Reina
Babbel-Henchoz-Hyppia-Carra
Masch-Alonso
Gerrard Berger
Torres-Owen
(Carragher er smidt ud på venstre back da brugeren ikke mener at Riise kan godtages som fornuftig venstre back)
Overvejer om det hold i sig selv kunne have vundet en titel. Man bliver helt taknemmelig over vores egen succes, når man læser sådan et indlæg.
Van der sar
Neville - Vidic - Ferdinand - Evra
Ronaldo - Keane - Scholes - Giggs
Rooney - Van Nistelrooy
Eneste der ikke har været ca verdens bedste på hans plads når de har peaket er jo Neville.
Og så er der sikkert udeladt en del spillere til bænken som nok ville gå ind og pynte på Liverpools decade of the year. Torres-Gerrard-Owen-(Alonso), tager jeg dog hatten af for.
United DK
22-12-2009, 09:28
Jeg går udfra vi snakker Liverpool fra 2000 til i dag, og derfor forstår jeg ikke valget af Berger. Han gjorde det godt i starten for dem, da han ankom i sommeren 1996, men omkring 2000 var han ikke meget værd. Danny Murphy havde været en bedre inkludering, næsten alene fordi han altid sænkede os på Old Trafford. Det burde da betyde noget for dem.
Jeg er dog enig i, at holdet generelt ikke er noget værd ift. et evt. team of the decade hos os, men det kan man jo også se på antallet af titler i den periode.
United:
Mesterskaber: 6
FA Cup: 1
Liga Cup: 2
CL: 1
I alt: 10
Liverpool:
Mesterskaber: 0
FA Cup: 2
UEFA Cup: 1
I alt: 6
Det skræmmende er så lidt, at vi kun har overhalet dem indenfor de sidste tre år, for før 06/07 sæsonen havde vi kun vundet fem titler siden årtusindskiftet, mens Liverpool var på de seks de stadig er i dag.
Elrantiri
22-12-2009, 10:15
Jeg går udfra vi snakker Liverpool fra 2000 til i dag, og derfor forstår jeg ikke valget af Berger. Han gjorde det godt i starten for dem, da han ankom i sommeren 1996, men omkring 2000 var han ikke meget værd. Danny Murphy havde været en bedre inkludering, næsten alene fordi han altid sænkede os på Old Trafford. Det burde da betyde noget for dem.
Jeg er dog enig i, at holdet generelt ikke er noget værd ift. et evt. team of the decade hos os, men det kan man jo også se på antallet af titler i den periode.
United:
Liverpool:
Det skræmmende er så lidt, at vi kun har overhalet dem indenfor de sidste tre år, for før 06/07 sæsonen havde vi kun vundet fem titler siden årtusindskiftet, mens Liverpool var på de seks de stadig er i dag.
Tja, Ferguson's mål har vel altid været at hente de 18 mesterskaber Liverpool havde, og man kan jo kun vinde et mesterskab om året, hvor Liverpool har opnået deres 6 i turneringer som der er flere af hvert år (forstå mig ret, der er self. ikke 2 CL'er hver år, men der er en af hver turnering hvert år, fejler man en prøver man jo bare den næste).
Det er jo sket nogle gange at Cup turneringerne (bortset fra CL selvfølgelig) er blevet skubbet til side for at vinde mesterskabet (f.eks. FA sidste sæson?), og det går jo ud over antallet af trofæer.
United DK
23-12-2009, 11:39
Mærkelig ændring i mine øjne, men det er jo for at tilgodese de altid gnavende klubber.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/landsholdsfodbold/article1274046.ece
ChristianR
24-12-2009, 00:25
Mærkelig ændring i mine øjne, men det er jo for at tilgodese de altid gnavende klubber.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/landsholdsfodbold/article1274046.ece
... som betaler spillernes løn på flere millioner kroner måndeligt. Og ret beset er venskabslandsholdskampe vel ret ligegyldige i det store billede.
Hvis Morten Olen og andre landstrænere vil brokke sig må de nationale fodboldforbund jo hoste op med slanterne, for moderne fodbold er desværre blevet intet mindre end hardcore bussines. Om man vil det eller ej.
United DK
24-12-2009, 10:17
Nu er det jo kval.kampene der rykkes først og fremmest, så man kan ikke tører den af på ligegyldige landskampe, uanset om man hader landskampe generelt eller ej.
Jeg har aldrig rigtig forstået det had til landskampe, for de har altid været der, endda før klubfodbold blev etableret, men i moderne fodbold hvor spillerne får så ufatteligt meget i løn, så er det blevet et kæmpe problem. I gamle dage var der jo ikke noget, men der fik spillerne også kun 2 mio. om året, og ikke om ugen.
ChristianR
24-12-2009, 10:23
Og med den økonomiske udvikling for øje sammen med det langt mere kompakte kampprogram er det vel ikke så svært at forstå.
I det perspektiv må det være belastende at betale en spiller en månedsløn på 6 mio kr., hvorefter han tager til landskamp og kommer hjem træt eller skadet.
Landskampe skal IMO heller ikke droppes, men det er vel fair nok, at klubberne der betaler spillernes enorme lønninger og har mest på spil rent økonomisk i forhold til de nationale forbund, har mest rådighed over spillerne og mest at skulle have sagt.
Det blev en lang sætning - Håber den er forståelig:)
United DK
24-12-2009, 10:35
Og med den økonomiske udvikling for øje sammen med det langt mere kompakte kampprogram er det vel ikke så svært at forstå.
Ikke set igennem propillerne med dollertegn (eller pundtegn om man vil).
I det perspektiv må det være belastende at betale en spiller en månedsløn på 6 mio kr., hvorefter han tager til landskamp og kommer hjem træt eller skadet.
Ja, men that's the name of the game. Ellers må klubben fake en skade, hvilket er sket mange gange, mens Giggs var aktiv for Wales.
Landskampe skal IMO heller ikke droppes, men det er vel fair nok, at klubberne der betaler spillernes enorme lønninger og har mest på spil rent økonomisk i forhold til de nationale forbund, har mest rådighed over spillerne og mest at skulle have sagt.
Jeg er tilhænger af, at de nationale forbund skal betale en form for kompensation, hvis en spiller kommer hjem skadet. Eksempelvis burde det hollandske fodboldforbund (KNVB) betale Arsenal et beløb for at Van Persie blev skadet resten af sæsonen, i en træningskamp mod Italien i november. I samme ombæring burde man fjerne den matchbonus, som spillerne får for landskampe, da det burde være en ære, og ikke et arbejde, at stille op for sit land, men der får jeg nok også en kynisk hammer i hovedet.
Jeg er tilhænger af, at de nationale forbund skal betale en form for kompensation, hvis en spiller kommer hjem skadet. Eksempelvis burde det hollandske fodboldforbund (KNVB) betale Arsenal et beløb for at Van Persie blev skadet resten af sæsonen, i en træningskamp mod Italien i november. I samme ombæring burde man fjerne den matchbonus, som spillerne får for landskampe, da det burde være en ære, og ikke et arbejde, at stille op for sit land, men der får jeg nok også en kynisk hammer i hovedet.
Jeg er helt enig. Spillerne burde ikke betales for at spille landskampe, det burde være en ære at repræsentere landet. Og helt enig med dig i, at ved langvarige skader pga landskampe, burde det pågældende fodboldforbund betale en form for erstatning til spillerens klub. Det skal være på et rimeligt niveau, så det ikke ruinerer fodboldforbundet, men samtidig er et lille plaster på såret til klubben.
Men det er et svært emne at berøre, dog mener jeg, det er nødvendigt med nogle ændringer på landskamps-niveauet. Dels for at bevare landskampene og deres værdi, dels for at bevare interessen for at spille på landsholdene og se kampene.
United DK
24-12-2009, 11:54
Jeg er helt enig. Spillerne burde ikke betales for at spille landskampe, det burde være en ære at repræsentere landet. Og helt enig med dig i, at ved langvarige skader pga landskampe, burde det pågældende fodboldforbund betale en form for erstatning til spillerens klub. Det skal være på et rimeligt niveau, så det ikke ruinerer fodboldforbundet, men samtidig er et lille plaster på såret til klubben.
Men det er et svært emne at berøre, dog mener jeg, det er nødvendigt med nogle ændringer på landskamps-niveauet. Dels for at bevare landskampene og deres værdi, dels for at bevare interessen for at spille på landsholdene og se kampene.
Jeg synes et af problemerne med landskampe er, at der er så mange af dem efterhånden. Før lande som Sovjet og Jugoslavien gik i opløsning, var der ikke nær så mange landskampe, fordi mange nuværrende lande spillede under samme flag, men i dag hvor der er 53 lande under UEFA, giver det nogle store kval.turneringer, og derved mange kampe. Jeg så gerne at man lavede noget pre-kval., hvor man fik antallet af lande ned, også for at man slap for de der ligegyldige landskampe mellem England og Malta f.eks., hvor der intet er at komme efter, andet end en stor oplevelse for malteserne, ved at spille på Wembley. Kunne man som i gamle dage, lave en kval. hvor der maks. var fire hold i hver gruppe, og derved seks kval.kampe, så ville det være idéelt i mine øjne.
Noget i retning af det her, ift. den kommende EM-kval.:
Polen og Ukraine sikret plads grundet værtsskab.
Af de resterende 51 lande bliver de 33 højstplaceret lande på FIFAs rangliste sikret en plads i den endelig kval., mens de resterende 18 lande spiller pre-kval., som sker i knockoutkampe, bedst af to som vi kender det fra CL med udebanemål osv. De ni samlede vindere går så videre, og derved er vi nede på 42 lande, som man så inddeler i 14 grupper á tre hold. De 14 gruppevindere går så videre til EM, og sammen med værterne Polen og Ukraine er vi oppe på de 16 EM-deltagere.
Fodboldnørden længe leve! ;)
United:
Liverpool:
Nu bliver jeg nødt til at spørge dig United DK, hva står ift. for? Har nemlig ikke kunnet finde den forkortelse nogle steder.. http://ordnet.dk/ods/forkortelser
Sikker på det er en officiel forkortelse?
United DK
24-12-2009, 12:07
Ift. skulle gerne være en forkortelse af "i forhold til". Om det er en officiel forkortelse ved jeg ikke, men jeg håber da folk generelt ved hvad det betyder.
JumpingCarrot
25-12-2009, 01:03
http://www.sbi.dk/udgivelser/anvisningsprojektet/forfattermanual/sproget-specielt-for-sbi-anvisningerne/vedtagen-stavning
Martinsen
25-12-2009, 06:52
http://www.bbc.co.uk/blogs/chrischarles/2009/12/quotes_of_the_decade_part_i.html
BBC kører en serie med "quotes of the decade" her er første del. Der er sku nogle ret sjove i mellem.
Martinsen
26-12-2009, 13:39
Puha vi skal være glade for Joe Hart indtil videre:)
Dog ærgerligt, at Birmingham får underkendt et mål, hvor Christian Benitez klart var onside.
Dog ærgerligt, at Birmingham får underkendt et mål, hvor Christian Benitez klart var onside.
Ja, det er svært kontroversielt. Plus, Birmingham bliver forkert dømt offside tidligere, hvor de går glip af en stor chance. Thank God for Joe Hart, ellers var det blevet en træls dag. COME ON, BIRMINGHAM!
Meget, meget tæt på mål af Larsson på frispark.
Manchester United
26-12-2009, 14:12
Ja, Birmingham presser på. Godt at se:)
Skal Chelsea-spilleren ikke få gult kort for at trampe på Joe Hart's hoved med knopperne?
Var det ikke kamp om bolden? Det er prisen, man betaler, når man går ned med "hovedet først" til en, der forsøger at tage bolden.
Rødt kort til Malouda efter 2 gule
Manchester United
26-12-2009, 14:38
6min lagt til. Chelsea kun med 10 mand. Birmingham scorer i overtiden, jeg kan mærke det:)
Var det ikke kamp om bolden? Det er prisen, man betaler, når man går ned med "hovedet først" til en, der forsøger at tage bolden.
Der må da være en grænse for hvor meget man kan gå som angriber
Idiotisk af Malouda. Det hjælper ikke ligefrem holdet, når de skal af med så mange spillere til ANC.
Kom så, Birmingham :)
Der må da være en grænse for hvor meget man kan gå som angriber
Det var en 50/50 bold, synes jeg. Havde han ikke gået efter den, så havde det været elendigt angrebsspil, da Carr viser enorm usikkerhed.
Manchester United
26-12-2009, 14:44
Chelsea taber 2 point igen! Fint med mig :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.