Se fuld version : Andre kampe + andet fodbold
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-22181354.html
Stille Og Roligt..
Too late!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)
Nå, så er det Barca - Chelsea... Stik mig så en underholdende kamp, med Barca som vinder.. Kunne vi så samtidig få vist et rødt kort til Valdes f.eks. og et gult til Alves så han har karantæne også :)
Elrantiri
06-05-2009, 19:54
Nå, så er det Barca - Chelsea... Stik mig så en underholdende kamp, med Barca som vinder.. Kunne vi så samtidig få vist et rødt kort til Valdes f.eks. og et gult til Alves så han har karantæne også :)
Tja, jeg håber nu på et af 2 scenarier:
1. Barcelona vinder, så vi kan tæve dem i finalen og lukke røven på alle "Spansk fodbold er det bedste i verden" idioterne.
2. Chelsea vinder stort/overbevisende, så alle "Spansk fodbold er det bedste i verden" idioterne kan lukke røven.
EDIT: Ork satan helvede en kasse! 1-0 Chelsea
Kom så Barca! Gider sgu ikke Chelsea igen.
Hold da kæft et mål. 1-0 chelski. Essien
Fantastisk mål af Essien!!!
Manchester United
06-05-2009, 19:55
Essien... Sygt mål!!!
Martinsen
06-05-2009, 19:55
Hold da ellers lige kæft en kasse af Essien!! Fuldstændig fantastisk mål. Godt med et mål til at åbne denne kamp op.
Fantastisk mål, hold da kæft!
Men Barca er nu startet bedst, set bort fra målet..
Det er jo en vanvittig sparketeknik med sit "svage ben" :) Ellers en god Barca start.. Frygter lidt at Chelsea kvæler den nu :(
Elrantiri
06-05-2009, 20:08
Edit: Nvm
blev de ikke snydt for straffe der?
EDIT: Alves fik altså IKKE gult kort.
Elrantiri
06-05-2009, 20:11
Næh, ufatteligt nok
Martinsen
06-05-2009, 20:14
Barcelona virker sku noget rystet efter den scoring og deres spil har ikke rigtig fungeret siden. Og de er vel også lidt heldigt med at det ikke er 2-0 de er bagud.
Edit: Så blev den første spiller spærret! :) Alves blev det. Flere kort tak
så fik han den ! Lad os nu lige håbe de vinder Barca, de ligner et hold der er kommet i menneskehænder..
Elrantiri
06-05-2009, 20:15
Sorry, mit TV var sku 10 minutter foran :lolol:
Alves ude i en eventuel finale - ligesom Marquez vel også er det pga. sin skade (?). Håber mere og mere på et lille Barca mål med den defensiv de vil være tvunget til at spille med.
Sorry, mit TV var sku 10 minutter foran :lolol:
Haha :) Kan du så ikke fortælle mig stillingen ved pausen? :p
SpanGdix
06-05-2009, 20:17
Alves er spærret. Hvem er ellers i fare for karantære? Nøj en kasse Essien banker ind!!
Elrantiri
06-05-2009, 20:18
HVorfor er Malouda så grim???? og hvorfor kan jeg virkelig virkelig virkelig ikke lide ham?
Hvorfor har Bosingwa det mest uhyggelige unibrow, jeg nogensinde har set? Tror grimhed er en af Chelseas skræmme-taktikker...
:lolol:
Har først set målet nu her. Er du gal for en kasse! Shait jeg ville ønske Essien skrev under med os da det var på tale dengang for lang tid siden :( Absolut den bedste defensive midtbanespiller der løber rundt omkring nu om dage.
Haha, Bosingwa er nemlig grim!
Men glem ej, Alex! Og gode gamle Tal Ben-Haim var heller ikke for køn, trods han nu er eks chelsea spiller :)
Alves er spærret. Hvem er ellers i fare for karantære? Nøj en kasse Essien banker ind!!
Chelsea:
Ballack
Alex
Anelka
Barca:
Sergio Busquets
og selvfølgelig Alves som allerede har fået gult.
Gult kort til Ballack ville ikke gøre noget. :)
Smaakage
06-05-2009, 20:35
Chelsea:
Ballack
Alex
Anelka
Barca:
Sergio Busquets
og selvfølgelig Alves som allerede har fået gult.
Gult kort til Ballack ville ikke gøre noget. :)
Lampard er også i fare
Glory Man United
06-05-2009, 20:37
Lampard er også i fare
Nope...
SpanGdix
06-05-2009, 20:45
Er der tilgengæld nogle, der ved, hvad sangen i den nye nike reklame hedder? :) Den har lige været der.
Lampard er også i fare
Min kilde er BBC - hvem er din? :D
Underlig følelse at sidde her og holde med chelsea, bare fordi jeg er så træt af at høre kommentatorerne og de såkaldte eksperter konstant rose barcelena ligegyldig hvor ringe de er.
Glory Man United
06-05-2009, 20:48
Underlig følelse at sidde her og holde med chelsea, bare fordi jeg er så træt af at høre kommentatorerne og de såkaldte eksperter konstant rose barcelena ligegyldig hvor ringe de er.
Skru ned for lyden og hold med Barca
red-ronaldo7
06-05-2009, 20:51
Er Lampard i fare eller ikke?
Glory Man United
06-05-2009, 20:52
Er Lampard i fare eller ikke?
ikke-
Ifølge Onside er det kun Ballack, Alex og Anelka der inden kampen var i fare. http://www.onside.dk/node/32470
Ifølge Onside er det kun Ballack, Alex og Anelka der inden kampen var i fare. http://www.onside.dk/node/32470
Kunne være konge, med de 2 ude! :D
Martinsen
06-05-2009, 21:09
Direkte rødt til Abidal!
Nå for satan - Messi er også med i kampen. Der kan man bare se.
Rødt til Abidal - så må den kamp være lukket, desværre. Kunne ellers være klasse hvis Barca fik scoret nu - begge backs + Marquez ude.
Svært at se om han lige hægter Anelka.. Håber så inderligt på Barca nu, med Alves, Abidal og formentlig Marquez ude :)
Dani Alvez og Abidal karantæne, samt Marques yderst usikker. Nu lyder Barca pludselig ikke så skræmmende... Men de har ikke været noget specielt i dag, så det skal være meget mærkeligt, hvis ikke Chelsea skal en tur til Rom senere i mai.
dannigizmo
06-05-2009, 21:14
For fanden i helvede, hvor er det dog pissetypisk af Chelsea. Jeg hader de fucking diving cunts til Drogba og Anelka. Hvor mange gange skal Drogba lige have behandling på banen altså. Han må jo have verdens mindste smertetærskel. Og det røde kort var da helt i skoven altså.
Holmskov
06-05-2009, 21:15
Det røde kort var ligeså tyndt som Fletchers.
Hold kæft hvor jeg bare hader Drogba mere og mere for hver kamp han spiller. Det kan godt være Ronaldo har tendens til lidt skuespil i ny og næ, men INGEN, absolut INGEN, ligger mere ned end Drogba og som regel er der ikke en eneste spiller der har rørt ham når han går i græsset.
Føj for helvede siger jeg bare.
Hvis Barca går videre.. Er Puyol så med?
gult til alex, så er han ude i finalen :)
red-ronaldo7
06-05-2009, 21:19
Der røg Alex' finale
Martinsen
06-05-2009, 21:20
Så er Alex spærret! Men der er Carvalho formentlig også oppe i lidt bedre omdrejninger.
Manchester United
06-05-2009, 21:20
Alex er ude for finalen..
dannigizmo
06-05-2009, 21:24
Alex er ude af finalen med karantæne.
Ja, jeg ville også lige være med.
UEFA har godt nok ikke været heldige med de to dommere de har haft valgt til semifinalerne.
Gronkjor
06-05-2009, 21:26
Pique heldig der.. Klart straffe! Kom så Barca..
Hold kæft hvor jeg bare hader Drogba mere og mere for hver kamp han spiller. Det kan godt være Ronaldo har tendens til lidt skuespil i ny og næ, men INGEN, absolut INGEN, ligger mere ned end Drogba og som regel er der ikke en eneste spiller der har rørt ham når han går i græsset.
Føj for helvede siger jeg bare.
Kan ikke være mere enig i den udtalelse, nogen gange har virkelig lyst til at smutte "ind" i fjernsynet for at ruske og slå ham godt og grundig! :Smackden:
Han "tuder" jo mere end en 10 årig pige.
Vi må nok forbedre os på at det Chelski vi skal grave under græsplænen i Rom!
Danielsen
06-05-2009, 21:30
Alex er ude af finalen med karantæne.
Ja, jeg ville også lige være med.
:haha:
Er bange for at finalen bliver svær, hvis Chelsea spiller sådan der!
En værre gang Norgebold, skal man lede længe efter!
:stuuupid: :D
Det ligner at det er Chelsea vi skal tæske i finalen igen igen.. Ærgeligt, for ville gerne møde Barca.
Er der nogen, der har statistik over hvor ofte det er, at der er to ens finaler i træk?
Danielsen
06-05-2009, 21:34
:stuuupid: :D
:exactly:
Lorensen
06-05-2009, 21:35
Fedt !
Martinsen
Iniesta så bliver det sku Barcelona
Manchester United
iniesta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
dannigizmo
06-05-2009, 21:36
Ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaa!
Sådan Barca og Iniesta! :lolol:
Aaaaaaaaaaaaahahhahahahahhahahahhaa
Første skud der rammer mål og den går ind - men for satan hvor må Chelsea (med rette) føle at dommeren har snydt dem for et straffe eller to.
Der jinxede jeg den... nå, men.. Barca? Fair nok! :D Dem skal vi nok få tæsket! De virker godt nok ikke skræmmende, når de ikke har haft et eneste skud på mål i 90 minutter. Dog er det kendetegnende for et mesterhold lige at score det afgørende mål, hvor det gør allermest ondt.
Ved godt jeg sagde jeg hellere ville have chelsea i finalen, men nu hvor barca har:alves Marquez og abidal ude i finalen tror jeg det er fint nok vi får barca.
Elrantiri
06-05-2009, 21:39
Var Ballack lige ved at sluge dommeren der? :lolol:
Men hold kæft hvor er det alligevel synd for Chelsea at komme ud på den måde.
HAHAHAHAHA.. Ballack går helt amok! Jeg har slet ikk ondt af Chelski! :devilll:
Manchester United
06-05-2009, 21:40
Fuck en gyster til sidst!!!!!!!!!!!!!!! hoho:)
Selvom man på den ene sider føler med Chelsea efter at være bortdømt i den grad - så kan jeg ikke andet end grine af dem, må jeg ærlig indrømme. Nu har de haft dommerne og FA med sig i så mange år - det er sgu fryd at det er dem det går ud over for en gang skyld.
Barcelona er vores modstandere i finalen.
Uden hhv. højre og venstre back - Abidal og Alves, kanon!
Lorensen
06-05-2009, 21:43
Fuck hvor er det fedt af Ballack :D hahahahaha.
Føj hvor må det gøre ondt det der :P
barcelona Er Vores Modstandere I Finalen.
Uden Hhv. Højre Og Venstre Back - Abidal Og Alves, Kanon!
Er Puyol Ikke Med?
Selvom man på den ene sider føler med Chelsea efter at være bortdøm i den grad - så kan jeg ikke andet end grine af dem, må jeg ærlig indrømme. Nu har de haft dommerne og FA med sig i så mange år - det er sgu fryd at det er dem det går ud over for en gang skyld.
Jeg vil godt give ret i at Chelsea blev snydt for ét straffespark, men jeg vil også mene at Barcalona blev snydt for et i det første opgør..
Glory Man United
06-05-2009, 21:44
Et skud på mål....
Puyol havde karantæne i dag og er (desværre) med i finalen.
dannigizmo
06-05-2009, 21:45
Det hjalp ikke ligefrem på mit syn på Drogba at se det sidste der. Selvom han har ret til at føle sig bortdømt - der var vist lige et par straffespark, der skulle have været dømt der. I hvert fald det ene, hvor Pique har hånden på.
Er Puyol Ikke Med?
Jo, tror jeg.
Men det ændrer ikke på Alves jo er første valg til højre back.
Puyol havde karantæne i dag og er (desværre) med i finalen.
ærgeligt!
Hvordan tror i Barca stiller i forsvarskæden til finalen?
Det blev vel en drømmekamp set fra vores synspunkt. Personligt har jeg hele tiden ment, at vi vil have størst chance mod Barcelona, og så endda med begge deres backs i karantæne. Det er jo perfekt!
Men hold da helt kæft Chelsea blev snydt. Godt nok bliver Abidal forkert udvist (ligesom Fletcher), men Chelsea bliver i mine øjne snydt for tre klare straffespark samt et tvivlsomt. Det var en skandaløs dommer.
Glory Man United
06-05-2009, 21:47
ærgeligt!
Hvordan tror i Barca stiller i forsvarskæden til finalen?
Puyol-Pique-Touré-Sylvinho
Er Puyol Ikke Med?
Hvorfor skulle han ikke være det? Han havde karantæne i dag, så derfor er han naturligvis klar til finalen, såfremt at han ikke bliver skadet naturligvis.
Efter kampen i dag må jeg sige at jeg er glad for at det bliver Barca - de så absolut ikke farlige ud, hvilket ét skud på målrammen også giver mig ret i, og med hele 3 karantæner i et forsvar som allerede er til at snakke med så SKAL vi simpelthen kunne score et par mål.
Vidste ikke om han kun havde én, eller to spilledages karentæne :)
Glory Man United
06-05-2009, 21:49
Hvorfor skulle han ikke være det? Han havde karantæne i dag, så derfor er han naturligvis klar til finalen, såfremt at han ikke bliver skadet naturligvis.
Efter kampen i dag må jeg sige at jeg er glad for at det bliver Barca - de så absolut ikke farlige ud, hvilket ét skud på målrammen også giver mig ret i, og med hele 3 karantæner i et forsvar som allerede er til at snakke med så SKAL vi simpelthen kunne score et par mål.
Alves, Abidal og......?
Hvem har karantæne for Barcelona.
Alves og Abidal har, hvem mere?
Alves, Abidal og......?
Marquez
Det burde være til at tale med for Ronaldo og Rooney.
Iøvrigt så har jeg ikke ondt af Chelsea. Alex blev ikke smidt ud på Camp Nou, og Henry fik ikke straffe.
Chelsea kunne bare have lukket kampen. De havde chancer nok.
Glory Man United
06-05-2009, 21:51
Marquez
STOP NU! han er skadet
TrincoBoy
06-05-2009, 21:53
Kæft hvor er Drogba da bare ynkeligt at se på. Giv dog det lille pattebarn hans sut tilbage...
Nå, det passer mig fint med Barca i finalen. Satme flot af Iniesta! Og Drogba cementerer endnu engang sin plads som den klammeste spiller i England.
STOP NU! han er skadet
Okay, det vidste jeg IKKE!
Glory Man United
06-05-2009, 21:55
Det er der sgu da lige blev svaret på......Nå alle kan jo ikke være lige hurtige :D
dannigizmo
06-05-2009, 21:56
I don't know what we're yelling about!
Hehe, det jo det :D
Har ikke været helt skarp her på det sidste :D
Så få en lille smule information
i Don't Know What We're Yelling About!
chrisserUnited
06-05-2009, 21:57
glæder mig til at komme ned til Chelsea fansene på skolen i morgen, der var sikre på at finalen stod mellem Arsenal og Chelski.. :D men sagde til dem at det blev United og så at Chelski - Barca endte uafgjort.
Det bliver en god finale... Håber vi kan holde lige så godt sytr på dem som sidste år, og i år må man sige deres forsvar er noget svækket mod os :D
glæder mig til den 27 maj :D
Ønskemodstander af de 2 hold. Chelsea er imo klasser over Barcelona og burde have lukket kampen, men det magtede de ikke.
Og så mangler Barca både Alves og Abidal..
Så få en lille smule information
Jeg følger overhovedet IKKE med i spansk fodbold :)
Jeg følger overhovedet IKKE med i spansk fodbold :)
Så kunne det være du skulle begynde :)
Så kunne det være du skulle begynde :)
Det var en idé :)
Nøj, hvor jeg dog hader Drogba (Druk bad)!!!
For fanden hvor var det underholdende, men godaw hvor synes jeg vi ser afskyelige dommere i øjeblikket. Det holder bare ikke at der kommer så meget fokus på inkompetente dommere, de skal bare falde i ét med græsset.
Se bare de to semifinaler. Fletcher og Abidal bliver udvist på meget tynde forseelser. Jeg synes også Iniesta får alt for lidt beskyttelse af dommeren kampen igennem. Der er ryk i trøjen, spark på ankler og hæl hver gang har sætter sin mand af, så jeg under ham helt sikkert det mål.
Alves, Abidal og......?
Yeah, sorry - talte Marquez med som karantæne selvom jeg naturligvis "bare" mente at han er ude af kampen. :p
Nu har der jo været meget snak om UEFA appelkomite osv. Jeg tænkte på om man kan gå ind og uddele karantæner? Drogba, Ballack etc. fortjener i hvertfald en dag eller to pga. deres tåbelige opførsel!
Nu har der jo været meget snak om UEFA appelkomite osv. Jeg tænkte på om man kan gå ind og uddele karantæner? Drogba, Ballack etc. fortjener i hvertfald en dag eller to pga. deres tåbelige opførsel!
De kan med garanti give ekstra, men at fjerne.. nææh nej. Om det så er på tværs af forbund eller fordi en spiller har lavet tvivlsomme håndtegn, så skal der nok sidde et hold mavesure mænd og dele karantæner ud efter behag.
Det er sådan en fin politik: Du kan altid få ekstra straf, men ikke appelere... :smilings:
Det er sket før - så det kan ikke udelukkes.
United DK
06-05-2009, 22:05
Umiddelbart var jeg ligeglad med vores modstander i finalen, men jeg kunne ikke dy mig, fra at råbe alt muligt frydesprog ind i skærmen, da Iniesta scorede. :D
Jeg sidder og har set kampen sammen med min ven, som er Chelsea fan.
Jeg siger med 3 min. tilbage, Barcelona når at udligne, og bang! Iniesta skyder Barcelona videre. Hvor er det dejligt at se ham gå rundt i stuen, med hænderne, som river sig i håret, af raseri. Griner højt :D
Ha ha Brick !!!
I love Lamp !!! :lolol:
ha Ha Brick !!!
I Love Lamp !!! :lolol:
loud Noises !!!!!!!!!
Men hold kæft hvor har jeg... Undskyld mig... lidt ondt af Chelsea. For det første jeg hader Barcelona, mine kammerater er barca fans, og de spillede jo ad lort idag.. Men inderst inde er jeg også fløjtende ligeglad med om det er barca vi møder. Fordi vi vinder alligevel !! De mangler Marquez - Abidal - Alves. Så har de en Puyol der får pænt meget travlt foran vores mgiske offensive krafter... Fuck Barca.. Im out
Danielsen
06-05-2009, 22:10
:lolol: :lolol: :lolol:
Where have you bought that siut ??? .... in a Toilet store !!!
ha ha elsker den film
Hvordan i alverden kan man komme tæt på CL finale, med stats som disse i semi finalen på hjemmebane?!
Chelsea Team Statistics Barcelona
1 Goals 1
1 1st Half Goals 0
4 Shots on Target 1
5 Shots off Target 8
4 Blocked Shots 5
6 Corners 6
16 Fouls 17
5 Offsides 0
4 Yellow Cards 3
0 Red Cards 1
69.7 Passing Success 87.7
23 Tackles 18
69.6 Tackles Success 77.8
29.1 Possession 70.9
42.1 Territorial Advantage 57.9
Al respekt til Guus Hiddink. At komme ud og være så fattet og diplomatisk efter sådan et nederlag, det er imponerende.
RuudVanNissetøj
06-05-2009, 22:24
Hvis jeg skal være helt ærlig, så vil jeg ikke afvise at lave samme nummer hvis jeg var i deres sted. Drogba havde alle muligheder for at få afsluttet kampen i første halvleg da han stod fri foran mål + dommeren underkendte et klokkeklart straffespark efter Piques tydelige hånd på bolden. (Ved godt det mere eller mindre udligner sig med det tåbelige røde kort til Abidal). Desuden var der også Maloudas frispark somm ret beset også burde være takseret som straffe i mine øjne, da Alves har begge hænder plantet rundt om ham i feltet.
Men okay....uanset hvad, så er det fodbolden der har sejret. Tror også, at vi har bedre chancer mod Barcelona. De virkede ikke til at være et hold i topform, hvis man udelukkende kigger på kampen i dag.
dannigizmo
06-05-2009, 22:24
Hvordan i alverden kan man komme tæt på CL finale, med stats som disse i semi finalen på hjemmebane?!
Chelsea Team Statistics Barcelona
1 Goals 1
1 1st Half Goals 0
4 Shots on Target 1
5 Shots off Target 8
4 Blocked Shots 5
6 Corners 6
16 Fouls 17
5 Offsides 0
4 Yellow Cards 3
0 Red Cards 1
69.7 Passing Success 87.7
23 Tackles 18
69.6 Tackles Success 77.8
29.1 Possession 70.9
42.1 Territorial Advantage 57.9
Kan den virkelig passe? Nu så jeg ganske vist ikke hele kampen, men det virker usandsynligt.
Respekt til Hiddink. Og fedt, at han på spørgsmålet om, hvorfor Barca er i finalen, svarer: "Because they scored a goal" - og det er det
Lorensen
06-05-2009, 22:25
Det må vel også svært at have hjertet 100% med i hans arbejde, når han ved det kun er for en kort periode? Havde lige netop den kamp været udslagsgivende for om han kunne fortsætte med hans drømmejob, var hans reaktion nok lidt anderledes.
Men generelt er han en cool træner. Ligesom Guardiola også er.
PL-pedersen
06-05-2009, 22:29
OLEOLEOLEOLEOLE!!!!
hvis der er nogen klub der nogensinde har fortjen sådan et fældt nederlag så er det satme Chelsea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Det må vel også svært at have hjertet 100% med i hans arbejde, når han ved det kun er for en kort periode? Havde lige netop den kamp været udslagsgivende for om han kunne fortsætte med hans drømmejob, var hans reaktion nok lidt anderledes.
Men generelt er han en cool træner. Ligesom Guardiola også er.
Han har helt sikkert hjertet med hele vejen. Han stod til at føre et hold til det største trofæ muligt, som "vikar". Hvis han ikke troede fuldt og fast på at han kunne gøre hans bedste i Chelsea, selv i en begrænset periode, så havde han ikke sagt ja til jobbet.
Om ikke andet så ser det ganske fint ud på CV'et at nappe en CL titel efter 6 måneder ved roret.
man.utd25
06-05-2009, 22:31
Fy for satan da , Den dommer skal jo aldrig dømme en kamp mere, Jeg hader Chelski, men det her da for meget tyveri, det lugter desværre langt langt væk.
Men Barcalona kom nu bare an, kan ikke se vi kan tabe til dem, de har vist så mange gange, at de ikke er så gode mod et hold der kan forsvar os.
SantasLittleHelper
06-05-2009, 22:42
Man sidder jo nærmest og håber at Claus Bo får finalen.. Eller at Culina gør comeback..
man.utd25
06-05-2009, 22:44
Man sidder jo nærmest og håber at Claus Bo får finalen.. Eller at Culina gør comeback..
Claus bo hehehe ja han kan kun gøre det bedre:) men ja tak til Culina:)
Man skal satme lede langt efter et større tyveri, er helt rystet.
Men det er godt for os, tror vi vinder finalen, vi har vist hvordan man lukker barca ned.
Præcis, vi har opskriften på en Sejr over Barca. Og er slet ikke nervøs før finalen. De mangler jo næsten hele forsvaret. Vi skal nok få et glædeligt gensyn med de store øre igen !!
Den kamp viste også tydeligt klasseforskellen mellem den engelske og spanske liga. Barcelona ydmyger Real Madrid i weekenden og fire dage efter er de helt sindsygt heldige med at få uafgjort mod Chelsea. Og var Messi egentlig med? Eto'o? Latterligt så anonyme de var. I mine øjne har vi større chance mod Barcelona end vi havde haft mod Chelsea, så det skal nok gå i Rom! :devilll:
man.utd25
06-05-2009, 23:00
Præcis, vi har opskriften på en Sejr over Barca. Og er slet ikke nervøs før finalen. De mangler jo næsten hele forsvaret. Vi skal nok få et glædeligt gensyn med de store øre igen !!
Om så de havde haft deres forsvar, så var jeg ikke bange for dem:) barca viser gang på gang hvor svært de har mod de engelske hold
man.utd25
06-05-2009, 23:02
Den kamp viste også tydeligt klasseforskellen mellem den engelske og spanske liga. Barcelona ydmyger Real Madrid i weekenden og fire dage efter er de helt sindsygt heldige med at få uafgjort mod Chelsea. Og var Messi egentlig med? Eto'o? Latterligt så anonyme de var. I mine øjne har vi større chance mod Barcelona end vi havde haft mod Chelsea, så det skal nok gå i Rom! :devilll:
Ja hvor var den Messi , han var lukket ude, som han plejere mod engelske hold, også brokkede mange sig over at Ronaldo ikke viste noget i de store kampe, mon ikke man skulle tag og kigge på messi TSK TSK
Jeg frygtede også Chelsea meget mere end Barca, må jeg sige - Chelsea kan være meget mere kyniske i deres spil hvorimod Barca gerne skal bruge ~100 afleveringer før de har bolden oppe omkring feltet, og som vi så sidste år (og som Chelsea har vist i begge kampe mod dem i år) så er det absolut til at dække op for. Barca's defensiv er derudover 100 gange svagere end Chelsea's, så vi skal helt klart kunne score et par mål.
Hvis United kan spille noget af det spil vi har set på det seneste, så må jeg sige at jeg er så sikker på en CL pokal som man nu kan være - men på den anden side ved man heller aldrig hvor man har et hold som Barca. Man ser stort set intet til Messi (igen forsvinder han i en stor kamp) og flere af Barca's andre offensive spillere i dag, men det skulle jo lige passe at disse spillere spiller deres livs kamp i Rom. Under alle omstændigheder så er det absolut vitalt at både Rio og Vidic er klar - Evans har spillet godt mod hold som Inter og Chelsea, men jeg er lidt bange for at han alligevel mangler en smule hvis han kommer overfor spillere som Messi og Iniesta. Og endnu engang kan vi bare græde over at Fletcher fik et så latterligt rødt kort - denne finale er som skabt for ham med hans fantastiske defensive arbejde.
United-Allan33
07-05-2009, 00:02
Fuck hvor jeg dog hader Per Frimann, hvad fanden laver den latterlige lille nar som kommentatorer.. Han var ingen gang en god fodbold spiller, men det viser bare hvor dybt Viasat synker.. Jeg håber fandme han mister stemmen, så vi ikke skal hører ham skam rose Barca..
Synd for Chelsea som havde fortjent at vinde..
Hvis jeg skulle se på det som en kamp mellem to finalemodstandere, så var det hip som hap for mig, da begge hold har styrker og svagheder i hver sin ende af banen.
Men jeg synes nu alligevel det er fedt at chelsea bliver taget fuldstændig i r....
De har så mange gange selv før reddet den store lykkeged. Slog de ikke barcelona ud under mourinho det ene år med 3 afrettede skud? Eller en lampard som jeg ynder at kalde det.
Det her er nu spillemæssigt drømmefinalen, og barcelona må så undvære begge backs. Ikke så godt, for så må de nok undvære puyol centralt da han flyttes ud i højre side. Og marquez har jo udover karantæne også fået en skade, så de må nok spille med toure centralt i forsvaret igen.
Holmskov
07-05-2009, 06:30
Nu ved jeg godt at ord som "aftalt spil" er slemme i forbindelse med en fodboldkamp, og specielt en CL-semifinale.
Men jeg kan ikke lade være med at tænke på at den totalt ringe dommer har fået at vide "oppefra" at man ikke ønsker to engelske hold i en finale igen. De fejl han laver er så graverende at de grænser op til det mistænkelige.
En anden lille ting han også missede er at Iniesta tager trøjen af da han jubler efter sin scoring. Det skal under normale omstændigheder gi' gult, men som Barca spiller kunne man åbenbart tillade sig alt i går aftes.
Man undres. Jeg har ikke ondt af Chelsea på nogen måde. Endelig en dommer de ikke kunne påvirke med deres klyngeangreb hver gang han fløjtede. Omvendt så var han så ringe det i mine øjner lugter langt væk af ordrer "oppefra".
Refstrup
07-05-2009, 06:42
Sådan, så kan Chelsea lære det. Men det var også Barca der havde spillet det meste af tiden, så det synes jeg nu er fortjent, selvom den dårlige dommer:)
Ved I hvem Barca skal undvære i finalen, som sidder ude med karantæne og skader?
Barcelona i finalen. Det bliver en drømmekamp. Jeg var meget i tvivl om hvem jeg holdte med i går. Jeg ønskede ikke endnu en engelsk finale, og det vil altid være slemmere at se Chelsea løfte pokalen, hvis det ikke blev os. På den anden side, så vil jeg gerne snart have at hypen om Barcelona stopper. Ja, de spiller flot og seværdig fodbold - men i den spanske liga. Havde de spillet i den engelske, vil de ikke have scoret nær så mange mål. Gå fysisk hårdt til Iniesta, Xavi og Messi, så deres kombinationer stoppes... Derudover kan Barcelona nu vinde the treble, og for at være ærlig ønsker jeg ikke, at andre hold skal gentage vores bedrift fra 1999. Men inde i mit hjerte, er jeg glad for, at det blev Barca, da det bliver en mere seværdig finale, og jeg ikke bryder mig om Chelsea.
Angående Messi. Han er en fantastisk lille fodboldspiller, men jeg vil gerne se ham spille i den engelske liga. Jeg tror, at han vil få langt færre chancer, og have det langt svære mod modstandere, der vil losse ham ned konstant. Imo er Ronaldo stadig verdensbedste fodboldspiller i mine øjne. Han kan heade, sparke godt med begge ben, sparke frispark, fysisk stærk, hurtig, driblestærk og selvfølgelig teknisk stærk - Messi kan måske verdensbedste til at afdrible sin direkte mand, men han har mange mangler, der især vil komme til udtryk i engelsk fodbold, hvor han heller ikke har spillere som Xavi og Iniesta til at give ham alle sukkerboldene.
VonKoblenz
07-05-2009, 06:55
Barcelona i finalen. Det bliver en drømmekamp. Jeg var meget i tvivl om hvem jeg holdte med i går. Jeg ønskede ikke endnu en engelsk finale, og det vil altid være slemmere at se Chelsea løfte pokalen, hvis det ikke blev os. På den anden side, så vil jeg gerne snart have at hypen om Barcelona stopper. Ja, de spiller flot og seværdig fodbold - men i den spanske liga. Havde de spillet i den engelske, vil de ikke have scoret nær så mange mål. Gå fysisk hårdt til Iniesta, Xavi og Messi, så deres kombinationer stoppes... Derudover kan Barcelona nu vinde the treble, og for at være ærlig ønsker jeg ikke, at andre hold skal gentage vores bedrift fra 1999. Men inde i mit hjerte, er jeg glad for, at det blev Barca, da det bliver en mere seværdig finale, og jeg ikke bryder mig om Chelsea.
Angående Messi. Han er en fantastisk lille fodboldspiller, men jeg vil gerne se ham spille i den engelske liga. Jeg tror, at han vil få langt færre chancer, og have det langt svære mod modstandere, der vil losse ham ned konstant. Imo er Ronaldo stadig verdensbedste fodboldspiller i mine øjne. Han kan heade, sparke godt med begge ben, sparke frispark, fysisk stærk, hurtig, driblestærk og selvfølgelig teknisk stærk - Messi kan måske verdensbedste til at afdrible sin direkte mand, men han har mange mangler, der især vil komme til udtryk i engelsk fodbold, hvor han heller ikke har spillere som Xavi og Iniesta til at give ham alle sukkerboldene.
Jeg kan ikke blive mere enig, er træt af det race med at Barcá er klasser over alle andre og bla bla bla..
Jeg er da enig om at Barcá har nogle offensive kvaliteter som er gode, men mod et kompakt engelsk forsvar som Manchester United har, vil hverken Henry, Eto eller Messi kunne stille meget op. I så at han blev lukket ned mod Chelsea.. Syntes at Barcá ikke har meget at tilbyde hvis Messi ikke sprudler..
Vi har et verdensklasse forsvar, midtbane, angreb og målmand..
De har en sløj målmand(undskyld, men syntes virkelig Valdes er dårlig), et forvirret forsvar som hurtigt spil nok skal flå fra hinanden. Deres midtbane er skide god samt deres angreb, forskellen er at ingen har fysik og når man står over for united skal man have mere end bare teknik men også fysik, ellers kan man godt vinke farvel! :D
dannigizmo
07-05-2009, 06:58
Nu ved jeg godt at ord som "aftalt spil" er slemme i forbindelse med en fodboldkamp, og specielt en CL-semifinale.
Men jeg kan ikke lade være med at tænke på at den totalt ringe dommer har fået at vide "oppefra" at man ikke ønsker to engelske hold i en finale igen. De fejl han laver er så graverende at de grænser op til det mistænkelige.
En anden lille ting han også missede er at Iniesta tager trøjen af da han jubler efter sin scoring. Det skal under normale omstændigheder gi' gult, men som Barca spiller kunne man åbenbart tillade sig alt i går aftes.
Man undres. Jeg har ikke ondt af Chelsea på nogen måde. Endelig en dommer de ikke kunne påvirke med deres klyngeangreb hver gang han fløjtede. Omvendt så var han så ringe det i mine øjner lugter langt væk af ordrer "oppefra".
Helt enig. Det var faktisk på et niveau, hvor man måske kan bekymre sig en smule over, hvordan dommerpræstationen vil være i finalen. Man burde jo mene, at UEFA ikke har råd til, at finalen bliver ødelagt af en dårlig dommerpræstation - men det gik jo med semien.
Og jeg vil gå så langt som til at sige, at jeg faktisk har ondt af Chelsea. Jeg ville uden tvivl hellere møde Barca i finalen, Chelsea spiller usympatisk og de har før været heldige - men de bliver reelt set snydt for i hvert fald et straffespark, der kunne ændre kampen. Ligegyldigt hvem det er, så er det altså ikke i orden, når det er så tydeligt i en så afgørende kamp.
Som en på IRC sagde i går; Watch out, Red Devils, Platini wants Barcelona to win Champions League
Edit: Så gav han selvfølgelig Abidal det tyndeste røde kort i verden, så den holder selvfølgelig ikke helt. Vil dog stadig mene, at der var flere episoder, hvor han dømte til Barcelonas fordel.
dannigizmo
07-05-2009, 07:01
http://i39.tinypic.com/2a7a3qv.jpg
http://i39.tinypic.com/11boi8k.jpg
http://i44.tinypic.com/rthilf.jpg
Lige lidt hygge her fra morgenstunden.
Glory Man United
07-05-2009, 07:18
http://www.youtube.com/watch?v=I9h9AFTiHWo
Svindel og humbug igår, men ham her kommer jeg ikke til at savne i finalen
Abidal og Alves er ude i finalen for Barca med karantæne, Abidal med rødt kort, Alves med for mange gule kort..
Derudover kan Barcelona nu vinde the treble, og for at være ærlig ønsker jeg ikke, at andre hold skal gentage vores bedrift fra 1999.
Mon ikke der er et andet hold udover os der har gjort det før i historien :confused: Måske ikke lige et spansk hold men så et andet..?
dannigizmo
07-05-2009, 07:35
Mon ikke der er et andet hold der har gjort det før i historien :confused: Måske ikke lige i den spanske liga men så en anden..?
Celtic gjorde det i 1967, Ajax i 1972 og PSV Eindhoven i 1988. Så er der flere små hold, der har gjort det, men kun de tre - og så United - der har vundet med Europacuppen/Champions League.
Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Treble
Celtic gjorde det i 1967, Ajax i 1972 og PSV Eindhoven i 1988. Så er der flere små hold, der har gjort det, men kun de tre - og så United - der har vundet med Europacuppen/Champions League.
Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Treble
Jeg kan stadig ikke lade være med at ærgre mig når jeg tænker på semi finalen mod Everton. Havde vi bare klaret den kamp (lidt flere stamspillere havde nok hjulpet), så havde vi haft muligheden for The Treble :(. Fuck om det så var blevet til en Quintuple eller Quadruple, det er sgu ligemeget, bare Treblen havde været der........Ak ja, der er jo altid næste sæson og pt står vi jo i en CL finale så kan ikke klage helt ;)
ChristianR
07-05-2009, 08:15
Jeg tør næsten godt vædde på, at Abidal spiller med i finalen!
JumpingCarrot
07-05-2009, 08:17
Jeg tør næsten godt vædde på, at Abidal spiller med i finalen!
Arh, så bliver det for alvor mistænkeligt. Med mindre Fletcher får omdømt sit røde, selvfølgelig...
ChristianR
07-05-2009, 08:25
Arh, så bliver det for alvor mistænkeligt. Med mindre Fletcher får omdømt sit røde, selvfølgelig...
Så får han muligvis også det. Det vil i sidste ende nok stadig give Barca den størte fodel, da Abidal vel er mere uundværlig end vores Fletcher, som ikke ville være stensikker på en startplads.
Så lad dog abidal spille med. Han er da intet værd.
En fysisk stærk venstre back, som intet kan offensivt. Vi spiller ikke på fysikken alligevel.
Er da langt mere alvorligt for barce at daniel alves ikke er med, da han er en vital del af deres offensive spil.
RuudVanNissetøj
07-05-2009, 09:02
Så lad dog abidal spille med. Han er da intet værd.
En fysisk stærk venstre back, som intet kan offensivt. Vi spiller ikke på fysikken alligevel.
Er da langt mere alvorligt for barce at daniel alves ikke er med, da han er en vital del af deres offensive spil.
Ganske enig...hvis der skulle ske noget offensivt der var farligt fra Barca i går, så foregik det ude i højre side af banen gennem Alves. Alt i alt tror jeg vi kan være meget tilfredse med, at vi får Barca i finalen. Ronaldo og Rooney vil udentvivl give deres midterforsvarer nok at se til !!
SantasLittleHelper
07-05-2009, 09:18
Hvis Alves kunne spille i finalen og han spiller lige så ringe som han gjorde i går, så er det vel kun en fordel at have ham med.. Men et svækket Barca hold er selvfølgelig at foretrække i forhold til det hold Chelsea kunne stille med. Så vi må næsten være små favoritter.
Jeg har lidt på fornemmelsen, at enten kommer både Fletcher og Abidal med i finalen, eller også fastholder UEFA begge karantæner. Jeg hælder mest til det sidste, og det vil egentlig ikke gøre mig det store. Med fraværet af Abidal vil Barca i forsvaret, udover ham, mangle Marquez, Alves og Milito. Som jeg ser det (med min begrænsede viden om spansk fodbold) tvinger det dem til at stille med følgende forsvarskæde:
Puyol - Touré/Cáceres - Piqué - Sylvinho
Helt bestemt til at tale med. Og selvom mange herindefra gerne ser Fletcher spille på grund af det hårde løbearbejde, så har vi trods alt flere kvalificerede spillere, der kan gå ind på hans position, så alt i alt vil jeg give ChristianR ret i, at karantænerne taler til vores fordel.
SantasLittleHelper
07-05-2009, 09:36
Det ærgelige er bare lidt, at det er i forsvaret de får karantænerne. For dem ville vi uden tvivl kunne snakke med alligevel. Det gode ved det er, at selvom vi kommer bagud 3-0, så kan vi godt score 3 mod det handicappede forsvar de stiller med.
Flax_Generous
07-05-2009, 09:51
Marquez er måske på vej tilbage. Hans meniskskade var ikke særlig alvorlig, og der går rygter om, at han er tilbage om 2-3 uger, hvilket jo lige er tilstrækkeligt for at være med i finalen.
Det er en svækkelse af Barcas forsvar at skulle undvære Abidal, Alves og måske Marquez, men Barca vinder alligevel ingen kampe på deres forsvar, så det ændrer reelt ikke særlig meget for dem. De skal frem og angribe fra første fløjt. Så må man bare håbe, at Uniteds forsvar kan holde dem og angrebet kan vise samme kynisme og topform som mod Arsenal.
Hvis Alves kunne spille i finalen og han spiller lige så ringe som han gjorde i går, så er det vel kun en fordel at have ham med.. Men et svækket Barca hold er selvfølgelig at foretrække i forhold til det hold Chelsea kunne stille med. Så vi må næsten være små favoritter.
ja og barce tænker "Hvis bare Ronaldo spiller lige så ringe som han gjorde mod Fulham, så er det en fordel for os, at han er med".....
Sådan kan man ikke stille det op jo. Alves har i år været høj klasse for barcelona og er en vital del af deres måde at spille fodbold på. En puyol på højre back vil ikke komme med nær de samme trusler.
SantasLittleHelper
07-05-2009, 10:52
Jeg ser ikke Barca så meget, så jeg tager dit ord for det. Det ændrer ikke på, at han var ringe i går og hvis Barca's løsning på alt er at smide indlæg ind i feltet - jamen så får de bank.
Til trods for at Alves lavede en masse lorte indlæg igår, tænkte jeg faktisk et par gange under gårsdagens kamp, at han var den eneste der ikke virkede uimponeret af atmosfæren på udebane/Europa, og samtidig havde nosser nok til at tage noget initiativ på egen hånd.
Han fejlede når han endelig sku slå indlæggene, og dummede sig et par gange, men han virkede ikke lige så overimponeret af atmosfæren på Stamford Brige som jeg synes man kunne se hos en del af de andre Barca spillere. Han var meget aktiv i forhold til de passive Barca spillere.
Da jeg så Barcelona igår, tænkte jeg faktisk lidt på os for et par år siden, hvor vi virkede bange og lidt for nervøse når det virkelig galdt.
Jeg ser ikke Barca så meget, så jeg tager dit ord for det. Det ændrer ikke på, at han var ringe i går og hvis Barca's løsning på alt er at smide indlæg ind i feltet - jamen så får de bank.
jo men det er ikke kun at han kan slå indlæg. Han er en back som kommer over kanten hele tiden, og det er virkelig hele tiden. Han ville tvinge en eksempelvis wayne rooney langt med ned, for evra skal holde øje med messi. Den højre side ville kunne have været meget afgørende. Alves sparker jo også godt til en bold, og er også en back som laver dybdeløb i feltet.
Selvfølgelig er der stadigvæk folk som Etoo, Messi, Henry, Xavi og Iniesta. Men alves har de ikke lige en reserve for.
schousboe9
07-05-2009, 11:11
Det lader til, der er bred enighed herinde om at håne Chelsea efter igår, men jeg må sku indrømme, jeg kun har én ting at sige:
Tyveri!
Intet mindre. Større klaphat til dommer skal man alligevel lede længe i fjeldene efter. Jeg har ingen anelse om, hvordan jeg havde reageret, hvis United havde lidt samme skæbne. Skandaløst, håbløst, meningsløst.
Nu er jeg mildest talt ikke så glad for Chelsea, så helt op i det røde felt har jeg svært ved komme, men nu begynder samtlige Barca-spillere og -fans med alt deres 'Det smukke spil vandt', 'De bedste gik videre til sidst', 'Fuldt fortjent' - bla, bla, bla, jeg brækker mig!
Faktum er, at de skabte næsten 1œ chance på 180 minutter mod Chelseas vel nok 15 stykker + 4-5 klokkeklare straffespark. Man fortjener på ingen måde at gå videre, når man ikke skaber mere - med sit ellers så smukke spil. Boldbesiddelsen hed muligvis 30-70, men det er sku heller ikke svært at ramme hinanden upresset på egen banehalvdel. Så snart de vovede sig fremad mødte de muren, og det kan de ikke håndtere.
Gennem begge kampe tudbrølede de over at møde reel modstand i form at et forsvar, som rent faktisk tackler og dækker op (!) og en kontrafase, hvor folk rent faktisk rammer hinanden. Men det er jo også snyd, når modstanderne gør sig gode og ikke lægger sig ned på forhånd, som Almeria og Recreativo plejer. Patetisk af så 'stort' et hold. Hvis de spiller så smukt, bør de være i stand til at spille den uden om store, fysisk stærke spillere, men det kunne de ikke, for Hiddink havde læst dem fuldstændig og der blev dækket op som et hold.
Men på den anden side, så har de gudsbenåede gaver til sporten også kun én måde at spille på, og det går gennem én spiller - hver gang! Vis Messi mod baglinjen og sæt ellers lidt fysik ind på Iniesta og Xavi og Barca er besejret. Får Messi ikke bolden, kører det ud i sandet. Så sikkert som SKAT og Amen i kirken.
De tudede over vores effektive forsvar sidste år og de tuder over Chelseas ditto igen i år. Jeg har ikke meget tilovers for deres såkaldte 'champagnebold', for én ting er at udradere dårligt organiserede hold i den hjemlige liga (bl.a. Real Madrid), en anden er at møde cremen af cremen i Europa. Jeg håber så inderligt, at det kommer til at fremstå tydeligt i Rom d. 27.
Glory Man United
07-05-2009, 11:46
Barcas forsvar ser nok sådan her ud:
Hvis Barcas kamp igår er, hvad de kan præstere mod et engelsk storhold, blæser vi dem af banen. På 95 mins rammer de målet en gang. Self flot at have en scoringsprocent på 100, men den går ikke mod os.
.....Og det bekræfter min teori fra inden semifinalerne: Barca er gode mod middelmådige spanske modstandere (Og ja Real M er middelmådig international set). Mod et engelsk klassemandskab, virker de aldeles harmløse.
Der er iøvrigt odds 2,75 på United nogle steder på finalen. Rimelig stærkt odds, da jeg betegner os som favoritter grundet vores erfaring og klasse som vi har vist de sidste par kampe.
SantasLittleHelper
07-05-2009, 11:51
Så så Schousboe. Chelsea blev i min optik snydt for 1 straffespark i går, da Pique havde hånden på. De andre kan selvfølgelig diskuteres, men personligt synes jeg ikke der er straffe på nogle af dem - heller ikke den der blev dømt lige uden for feltet, fordi forseelsen starter udenfor. Til gengæld fik Barca smidt en spiller uretfærdigt ud. Men alt i alt er jeg ikke imponeret over nogle af holdene.
Glory Man United
07-05-2009, 11:57
Så så Schousboe. Chelsea blev i min optik snydt for 1 straffespark i går, da Pique havde hånden på. De andre kan selvfølgelig diskuteres, men personligt synes jeg ikke der er straffe på nogle af dem - heller ikke den der blev dømt lige uden for feltet, fordi forseelsen starter udenfor. Til gengæld fik Barca smidt en spiller uretfærdigt ud. Men alt i alt er jeg ikke imponeret over nogle af holdene.
Argh AlvesŽforseelse mod Malouda er vel også et straffespark, men de to situationer mod Drogba (føj hvor er han klam) og den ene mod Anelka kan ALDRIG blive til straffespark. Aldrig
Der er iøvrigt odds 2,75 på United nogle steder på finalen. Rimelig stærkt odds, da jeg betegner os som favoritter grundet vores erfaring og klasse som vi har vist de sidste par kampe.
You are kidding, right?
You are kidding, right?
Nej. Paddypower.com giver odds 2,75, og har iøvrigt en free-bet dobbelt op bonus på 25 pund, uden alle mulige hager. Du kan bare kun spille den én gang, og du får ikke det beløb du spiller tilbage, derimod kun gevinsten..
Dvs hvis du spiller 25 pund på 2,75 får du 68,75 pund tilbage, som du så minusser med 25, og så har du vundet 43,75 pund i tilfælde af United sejr.
Taber du så freebettet kan du jo bare hive dine "rigtige" penge tilbage, som du så ikke har spillet. Dermed taber du reelt ingenting og kan kun risikere at vinde 43,75 pund.
(Det skal så lige huskes ikke at spille med sine rigtige penge, men derimod kun sin freebet bonus derinde)
Edit: Ja trist at skuffe folk, men de har åbenbart pillet bonussen ned. Men de kører løbende sådan nogle freebets.
schousboe9
07-05-2009, 12:06
3 af dem er absolut inddiskutable:
1) Dommeren lægger overhovedet ikke an til at dømme noget som helst på den første 'forseelse' uden for feltet, men fløjter i samme sekund, Malouda rammer jorden inde i feltet. Klar fejl og klart straffe.
2) Piques parade.
3) Eto'os parade.
Den anden mod Anelka kan også dømmes, men det havde nok været en kende tyndt. Jeg er dog ikke i tvivl om, at frisparket var blevet givet på midten af banen.
Det røde kort var omtrent ligeså tyndt som Fletchers, men det ændrer ikke på, at stillingen kunne og burde have været 2-0 på daværende tidspunkt = game over for Barcelona.
Glory Man United
07-05-2009, 12:09
3 af dem er absolut inddiskutable:
1) Dommeren lægger overhovedet ikke an til at dømme noget som helst på den første 'forseelse' uden for feltet, men fløjter i samme sekund, Malouda rammer jorden inde i feltet. Klar fejl og klart straffe.
2) Piques parade.
3) Eto'os parade.
Den anden mod Anelka kan også dømmes, men det havde nok været en kende tyndt. Jeg er dog ikke i tvivl om, at frisparket var blevet givet på midten af banen.
Det røde kort var omtrent ligeså tyndt som Fletchers, men det ændrer ikke på, at stillingen kunne og burde have været 2-0 på daværende tidspunkt = game over for Barcelona.
Jeg mener klart, at der kun var straffe ved det du kalder 1) og 2).
3) der har EtoŽo (som jeg husker det) armen helt ned.
Anelka situationen gider jeg ikke engang kommentere (du siger såå også den havde været tynd)
schousboe9
07-05-2009, 12:17
Jeg mener klart, at der kun var straffe ved det du kalder 1) og 2).
3) der har EtoŽo (som jeg husker det) armen helt ned.
Anelka situationen gider jeg ikke engang kommentere (du siger såå også den havde været tynd)
Eto'o har armen strakt helt ud, og bolden rammer ham på underarmen.
Hvis vi begge tænker på den, hvor Abidal lidt klodset spænder ben for Anelka, så syns jeg helt sikkert den er på kanten. De er i hvert fald dømt før, selvom det ikke nødvendigvis gør dem mere rigtige.
Desuden er der også en episode, hvor Touré holder fat i Drogba hele vejen ind i feltet (det var de så lige gode om) og til sidst skubber ham i ryggen, og selvom den store mand falder nemt, kunne den også sagtens dømmes.
Den med Eto'os arm i overtiden er der ikke straffe på, Eto'o hopper op og bolden rammer ham på overarmen/armhulen den er ikke tilsigtet og derfor dømmer dommeren korrekt da han ikke dømmer straffe til STOR frustration for især Ballack
Glory Man United
07-05-2009, 12:20
Eto'o har armen strakt helt ud, og bolden rammer ham på underarmen.
Hvis vi begge tænker på den, hvor Abidal lidt klodset spænder ben for Anelka, så syns jeg helt sikkert den er på kanten. De er i hvert fald dømt før, selvom det ikke nødvendigvis gør dem mere rigtige.
Desuden er der også en episode, hvor Touré holder fat i Drogba hele vejen ind i feltet (det var de så lige gode om) og til sidst skubber ham i ryggen, og selvom den store mand falder nemt, kunne den også sagtens dømmes.
EtoŽo situationen vil jeg gerne se igen så. Omkring Drogba er der kun en ting at sige: der kan ikke dømmes straffe mod ham. End of story!!!!
til STOR frustration for især Ballack
Synes du Ballack var frustreret? :titte:
SantasLittleHelper
07-05-2009, 12:23
Nej Eto'O har armen helt oppe, nærmest strakt. Men Ballack rammer ham helt oppe på skulderen. Jeg synes stadig ikke der er straffe på den første, men jeg har ikke set den i slow for de highlights jeg har set er fra Uefa, som meget bekvemt ikke diskuterer det røde kort, frisparket eller Eto'Os eventuelle hånd på bolden. De andre situationer, selv Pique's har de udeladt.
Nu vi snakker om Chelsea bortdømt igår, så tænk på første kamp. Her var rollerne byttet, og det var Henry der blev snydt for 2 x straffe samt Alex der skulle være vist ud.
Jeg har ihvertfald ikke det helt store til overs for Chelseas bortdømmelse. I fodbold bliver der givet og taget, og alt i alt synes jeg at der i Chelsea vs Barca er blevet givet og taget ca lige meget hvad angår fejlagtige dommerkendelser. Havde det været en ensidig affære, havde jeg nok synes det var decideret uretfærdigt, og ville hade hvis det samme skete mod os.
fissirul
07-05-2009, 12:52
Jeg synes det er en forfærdelig grum skæbne for Chelsea, men desværre er fodbold sådan....
Det jeg er træt af efter kampen, er at høre på en masse fok sige at det var det rigtige fodboldhold som gik videre, og de er åh så gode... Jeg synes bare man har set i de to kampe mod Chelsea, samt kampene mod os i sidste sæson at Barcelona ikke er så gode igen når de kommer uden for Spanien. Bevares, de har gode spillere, men altså, folk må stoppe med deres benoven over det hold...
Jeg havde langt hellere set en finale mellem os og Chelsea...
Nu vi snakker om Chelsea bortdømt igår, så tænk på første kamp. Her var rollerne byttet, og det var Henry der blev snydt for 2 x straffe samt Alex der skulle være vist ud.
Jeg har ihvertfald ikke det helt store til overs for Chelseas bortdømmelse. I fodbold bliver der givet og taget, og alt i alt synes jeg at der i Chelsea vs Barca er blevet givet og taget ca lige meget hvad angår fejlagtige dommerkendelser. Havde det været en ensidig affære, havde jeg nok synes det var decideret uretfærdigt, og ville hade hvis det samme skete mod os.
Har fuldstændig samme syn på sagen! Ballack burde have fået karantæne gult kort, mindst i første opgør og dermed have haft karantæne..
Man kan sige at United og Chelsea begge blev bortdømt af dommeren, forskellen er bare at tudeprinsen Drogba og Anelka ikke kunne scorer på sine chancer og det kunne United! Det er forskellen mellem at tabe og vinde..
http://i217.photobucket.com/albums/cc131/Minstrel_bucket/cupcup.gif
:D
men altså, folk må stoppe med deres benoven over det hold...
Jeg havde langt hellere set en finale mellem os og Chelsea...
Hvorfor må man ikke være benovet over at fodbold kan spilles og ikke kæmpes?
Nu nævner du jo også selv at de ikke skabte det vilde mod chelsea og united.
Men har fandeme heller aldrig set to så store hold udvise så meget respekt for en modstander både ude og hjemme. De pissede jo i bukserne pga barces offensiv. Og det er ikke pga at pressen skriger dem op. Det er simpelthen fordi at hvis du åbner dig imod dem, så straffer de dig prompte. Det samme kan ikke siges om andre hold. HVis du spiller med barcelona, så taber du med 95 % sikkerhed. Men vil du ødelægge deres spil og spille kontra på dem, ja så har du en chance. Men så har du ligesom også vurderet deres hold overfor dit eget og sagt at de er bedre.
Glory Man United
07-05-2009, 14:20
Men har fandeme heller aldrig set to så store hold udvise så meget respekt for en modstander både ude og hjemme. De pissede jo i bukserne pga barces offensiv. Og det er ikke pga at pressen skriger dem op. Det er simpelthen fordi at hvis du åbner dig imod dem, så straffer de dig prompte. Det samme kan ikke siges om andre hold. HVis du spiller med barcelona, så taber du med 95 % sikkerhed. Men vil du ødelægge deres spil og spille kontra på dem, ja så har du en chance. Men så har du ligesom også vurderet deres hold overfor dit eget og sagt at de er bedre.
Men at have et skud indenfor målrammen i 95 minutter??? Det er en skændsel, altså bortset fra at scoringsprocenten så er 100. Barca kan stort set INTET mod storhold. Det synes jeg er bevist i semifinalerne sidste år og dem i år.
Men så har du ligesom også vurderet deres hold overfor dit eget og sagt at de er bedre.
Bedre i åbent spil, i angreb og kreativt spil måske. Man er ikke bedre end svageste led og hvis man som modstander til Barcelona ikke spiller til egne styrker, så er man da også godt dum.
Vi ser jo også massere af hold i PL der stiller sig med 10 mand bag bolden og forsøger kontra eller dødbolde, fordi vi formentlig vil score mere hvis kampen ligges an på angrebsspil fra begge sider.
Der er ingen der synes det er sjovt at løbe sig svimmel i Barcas trekantsspil og derfor gør man da også klogest i at planlægge sig uden om det. Der er i mine øjne ingen buksetisning i at spille efter sejr og det er da slet ikke at indrømme at de er bedre, specielt hvis de ikke vinder.
Bedre i åbent spil, i angreb og kreativt spil måske. Man er ikke bedre end svageste led og hvis man som modstander til Barcelona ikke spiller til egne styrker, så er man da også godt dum.
Vi ser jo også massere af hold i PL der stiller sig med 10 mand bag bolden og forsøger kontra eller dødbolde, fordi vi formentlig vil score mere hvis kampen ligges an på angrebsspil fra begge sider.
Der er ingen der synes det er sjovt at løbe sig svimmel i Barcas trekantsspil og derfor gør man da også klogest i at planlægge sig uden om det. Der er i mine øjne ingen buksetisning i at spille efter sejr og det er da slet ikke at indrømme at de er bedre, specielt hvis de ikke vinder.
Jo men vi kan vel godt blive enige om at hold som united og chelsea for det meste spiller på egne styrker og ikke skeler så meget til hvad modstanderen gør. Specielt united plejer ikke at gå ret meget på kompromis med deres spil, selvom der er forskel på hjemme og udebane self. Men når så så store hold gør det mod en modstander men ikke mod andre, så burde det fortælle dig et eller andet om den modstander.
Det siger jo alt at de har scoret 100 mål i ligaen og at selv de største hold trækker sig tilbage. Barca er de suverænt bedste til at spille sig til plads og udnytte den. De straffer naive modstandere (host.. Real) promte og det får de mindre naive til at reducere risikoen i deres spil.
Men at have et skud indenfor målrammen i 95 minutter??? Det er en skændsel, altså bortset fra at scoringsprocenten så er 100. Barca kan stort set INTET mod storhold. Det synes jeg er bevist i semifinalerne sidste år og dem i år.
Vil godt give dig ret at et skud på mål i en hel kamp, er meget lidt at udrette.. Men jeg synes også det er værd at bemærke at Chelsea konstant spiller med 9-10 spiller bag bolden hele tiden og dermed gav Barcalona svære betingelser..
Så at sige at Barca INTET kan mod tophold er hårde ord at bruge, vil du så mene afklapsningen af Bayern intet var værd at bemærke?
Glory Man United
07-05-2009, 15:12
Vil godt give dig ret at et skud på mål i en hel kamp, er meget lidt at udrette.. Men jeg synes også det er værd at bemærke at Chelsea konstant spiller med 9-10 spiller bag bolden hele tiden og dermed gav Barcalona svære betingelser..
Så at sige at Barca INTET kan mod tophold er hårde ord at bruge, vil du så mene afklapsningen af Bayern intet var værd at bemærke?
Bayern og Real Madrid er ikke storhold i min verden. Barca lavede fire ud af fem mål på en halvleg. De var gode, men Bayern kan ikke engang vinde en så svag liga som den tyske
Barcelona imponerer mig overhovedet ikke. De spiller fantastisk fodbold i La Liga, men niveauet der, er altså også blevet utrolig lavt de sidste par sæsoner. Der er jo ingen defensiv hos de hold dernede, og der er ikke modstandere som Stoke, Bolton og Blackburn, der kæmper som svin, når de spiller mod de store klubber i England... Vi så det igår. Chelsea fortjente at gå videre, Barcelona var hamrende heldige med dommeren og med et fantastisk skud i overtiden og havde ingen skud indenfor rammen udover scoringen. Det imponerer mig ikke...
Nu vil jeg ikke tage æren for den sæson Barcelona har haft, for det er meget flot, men jeg mener 100%, at de er hyped meget og at de i den engelske liga, vil have det langt svære. I mine øjne er der ingen tvivl om hvem, der p.t. er er Europas konger både rent defensivt og offensivt. Manchester United!
ChristianR
07-05-2009, 15:54
Tjae. At der i den første semifinale heller ikke blev dømt ret godt eller retfærdigt, hvilket velnok gik mest udover Barcelona, ændrer bare ikke på at kampen igår var katastrofalt dårligt dømt.
Det var så bundelendigt, at det ikke var Champions League værdigt. Det gør det barre endnumere til grin, at UEFA vælger en dommer, der kun har 10 CL-kampe på CV-et.
Der er stor enighed, om at Chelsea IGÅR blev bortdømt. Det er på trods af, at Barcelona får en mand vist ud, fordi Anelka snubler. Det siger lidt om den horrible dommerpræstation.
Jeg håber bestemt den bliver bedre til finalen.
ChristianR
07-05-2009, 15:58
Arr, det er da noget pis?
Mener du, at United sidste år vurderede, at Barca var stærkere end demselv, for derefter at sætte en fuldendt taktik og gå ud og slå Barcelona ud?
Taktik er også en stor del af fodbold, ligesom det defensive aspekt er det. United spiller i ligaen ikke ligedan mod Stoke og Chelsea.
I Europ skifter det endnumere, og selv mod et hold som Lyon spiller vi mere afventende end mod mange af de engelske hold.
Vi er enige om, at grunden til at United og Chelsea spiller på netop den måde mod Barcelona er, at Barca har en helt fantastisk offensiv. Det er dog ikke ensbetydende med, at de er et bedre hold. Det så vi sidste år mod United, det så vi næsten mod Chelsea, og det ser vi igen den 27. maj.
Vi er enige om, at grunden til at United og Chelsea spiller på netop den måde mod Barcelona er, at Barca har en helt fantastisk offensiv. Det er dog ikke ensbetydende med, at de er et bedre hold.
Det synes jeg. I min lille blåøjede verden må en fantastisk offensiv gerne belønnes før en fantastisk defensiv.
Men jeg er også lidt dum så hva fanden hehe.:)
Nu spiller Shakthar - Kiev om at blive første hold i UEFA Cup finalen. Hvem tror i vinder?
Kiev skal jo op og scorer, efter 1-1 hjemme, så mener Shakthar er farvorit, men håber dog på Kiev. :)
ChristianR
07-05-2009, 17:45
Det synes jeg. I min lille blåøjede verden må en fantastisk offensiv gerne belønnes før en fantastisk defensiv.
Men jeg er også lidt dum så hva fanden hehe.:)
I den virkelige verden bliver det jo ikke belønnet - med trofæer osv.
Vi er enige om, (bort set fra diverse undskyldninger) at det stort set altid er det bedste hold, der vinder ikke?
Jeg har stor respekt for hold, der kan vinde med flot og offensiv fodbold. Det er IMO dog ikke så imponerende, hvis de blot spiller offensivt, men ikke vinder.
Hader Chelsea, og især Diver Dgorgba, men sidder her en dag efter kampen, med dårlig smag i munden. Havde nu helst set vi mødte Chelsea i finalen, selvom jeg tror vi slår Barca nemmere end Chelsea. Men skulle vi gå hen og tabe til Barca i finalen, ville jeg blive mobbet så langt ind i helvede, har 3 kammerater der er glødende Barca fans, og da vi slog dem ud sidste år har jeg jo selvfølgelig vært på nakken af dem !! Så hvis vi ikke slår dem, bliver jeg en meget meget ærgerlig mand !! : (
Der kan vist ikke være tvivl om at det var mega ufortjent, men personligt havde jeg havde håbet på Barca så jeg har intet problem med det. Så bliver det heller ikke en gentagelse af sidste år men derimod "drømmefinalen". Og når nu Barca er så dårlige mod engelske hold som i går, så er der udsigt til en god finale :trophy:
Der kan vist ikke være tvivl om at det var mega ufortjent, men personligt havde jeg havde håbet på Barca så jeg har intet problem med det. Så bliver det heller ikke en gentagelse af sidste år men derimod "drømmefinalen". Og når nu Barca er så dårlige mod engelske hold som i går, så er der udsigt til en god finale :trophy:
For mit vedkommende glæder jeg mig til at møde Barca, så vi kan smadre det hold. IMO har Barca overhovedet ikke udviklet sig siden sidste år. Det eneste de har forbedret, er at de slår de hold, de skal slå.
De har intet udviklet sig siden sidste år. Sidste år da de mødte os i semifinalen spillede de jo nøjagtigt som de gjorde mod Chelsea, det naive fodboldspil. De gik kun videre på tyveri af værste skuffe, og det ville ikke undre mig, at der er korruption bag det fra UEFA's side, da de ikke kan klare engelsk fodbold - især ikke Platini. Jeg finder det ekstremt mistænkeligt, at UEFA giver Øvreby mundkurv på efter igår. Hvad har han at skjule?!
Men tilbage. Barca har ikke udviklet sig, fordi de stadig er så naive og dumme som sidste år. Som fodboldtilhænger er det flot at se dem udføre deres spilkarrusel, hvor de kører den rundt i trekanter og hvad ved jeg. Men hvad fanden gør det, når man intet skaber? Lad dem have bolden 70 %, i min verden er flot fodbold, først når du spiller flot, men også splitter din modstander fuldstændig ad. Barca kan ikke det her mod kompetente hold (Chelsea og United - Jeg medregner ikke Almeria, Shakhtar osv. som kompetente nok). De er alt for endimensionelle i deres spil, og det er så forudsigeligt.
Og hvor fryder det mig at se Messi. Han beviste sig værd sit sande værd. Det kan godt være han er god, ja faktisk rigtigt god, men at give ham prædikatet som verdens bedste er overdrivelse. Han har altså lang til den plads, når han ikke engang kan udgøre forskellen i en semifinale.
Christensen
07-05-2009, 21:28
Gravgaard snydt af papirkugle, og bolden går til hjørne.. Werder scorer på det efterfølgende hjørne til 1-3. De er, med 5-6 minutter igen, så godt som i finalen, efter HSV faktisk kom foran.
EDIT: Olic med sit andet mål - tre minutter tilbage. Måske er der håb endnu?
EDIT II: Werder i finalen. Dog uden Diego og, så vidt jeg forstod, Hugo Almeida, som begge får et utrolig dumt gult kort.
TrincoBoy
07-05-2009, 23:20
Fantastiske Barca er videre, men godt hulpet på vej af UEFA og fjeldaben. De vil bare ikke se 2 engelske hold i finalen igen. Barca kan jo ingenting mod hold der forsvarer sig godt. 1 skud indenfor målrammen i 90 minutter, siger vel det hele. Glæder mig til at United sætter dem på plads d 27 maj og viser hvem der er de bedste...
Glory Man United
08-05-2009, 07:53
I den virkelige verden bliver det jo ikke belønnet - med trofæer osv.
Vi er enige om, (bort set fra diverse undskyldninger) at det stort set altid er det bedste hold, der vinder ikke?
Jeg har stor respekt for hold, der kan vinde med flot og offensiv fodbold. Det er IMO dog ikke så imponerende, hvis de blot spiller offensivt, men ikke vinder.
....og spørgsmålet er så, om det vitterligt er så offensivt, når man på 95 mins kun rammer målet en gang. Eller om det i virkeligheden ikke bare er boldflytteri. Man skal sgu være stor fan af Barca for at sige, at det var flot mod Chelski. For ikke mange neutrale syntes det var flot af United i Porto. Men det var i virkeligheden det samme: vi holdt bolden i egne rækker uden at komme til de store chancer....
schousboe9
08-05-2009, 10:12
....og spørgsmålet er så, om det vitterligt er så offensivt, når man på 95 mins kun rammer målet en gang. Eller om det i virkeligheden ikke bare er boldflytteri. Man skal sgu være stor fan af Barca for at sige, at det var flot mod Chelski. For ikke mange neutrale syntes det var flot af United i Porto. Men det var i virkeligheden det samme: vi holdt bolden i egne rækker uden at komme til de store chancer....
My point exactly!
Det er i langt de fleste tilfælde ikke andet. Folk falder på halen over deres store portion boldbesiddelse, men hvad fører det til mod hold, som står rigtigt på banen? Ass and keys.
Barcelona er ekstremt farlige mod naive hold, som tror de kan udnytte deres højtstående forsvar ved at spille bolden hurtigere rundt end dem, men det er de færreste, der formår det, og så må man besejre dem med andre midler. En god taktik og en god defensiv er en ligeså vigtig del af spillet som en velfungerende offensiv. Alle er kvaliteter, som rigtige storhold besidder.
United DK
08-05-2009, 11:11
Man må så sige til Barcelonas fordel, at man ikke kan spille decideret offensivt, mod et hold der står så defensivt som Chelsea gjorde. De spillede vel i princippet det mest offensive, man kan spille mod et så lavtstående hold, og hvis man skulle skabe en del chancer mod Chelsea i den kamp, så var det næsten bedst, at man bare knaldede bolden frem i bedste engelsk 70'er-stil, men det krævede så også, at man havde noget i hovedspillet, hvilket jo ikke var tilfældet, og havde de gjort det, så var de jo også bare blevet hånet, for at spille primitivt. Det er svært at gøre folk tilfredse. :)
Man må så sige til Barcelonas fordel, at man ikke kan spille decideret offensivt, mod et hold der står så defensivt som Chelsea gjorde. De spillede vel i princippet det mest offensive, man kan spille mod et så lavtstående hold, og hvis man skulle skabe en del chancer mod Chelsea i den kamp, så var det næsten bedst, at man bare knaldede bolden frem i bedste engelsk 70'er-stil, men det krævede så også, at man havde noget i hovedspillet, hvilket jo ikke var tilfældet, og havde de gjort det, så var de jo også bare blevet hånet, for at spille primitivt. Det er svært at gøre folk tilfredse. :)
Enig. Nemt at sige Barcelona ikk har klassen og stille spørgsmålstegne ved om Messi er verdensklasse. Ronaldo kan heller ikke afdrible hele Chelseas forsvar, og når de så bare står så kompakt er det bare endnu sværere at bryde op.
Alligevel tror jeg Barca har et CL udebane-kompleks som vi havde for et par år siden (og der spillede vi i 06/07 fantastisk fodbold). Før eller siden tror jeg nok at Barca får mere is i maven, og tør spille mere direkte i semifinalerne. Jeg betvivler ihvertfald ikke deres offensive kvaliteter. Stort set alle spillere på holdet har udøvet store ting på landsholdsplan, og en del også på internationalt plan. De mangler måske fysikken.
Stod Chelsea så defensivt? Ja i den første kamp, men på Stamford Bridge, synes jeg, at de åbnede sig langt mere op, samtidig med at de lukkede flot af defensivt. Måske var de ikke offensive, men man må også tage med, hvor påpasselig man skal være i CL-semifinale på hjemmebane. Jeg synes, at kampene mindede utrolig meget om dem vi spillede sidste år med Barcelona i semifinalerne i CL bortset fra, at Iniesta ikke scorede til sidst.
Flax_Generous
08-05-2009, 14:37
De pissede jo i bukserne pga barces offensiv.
Nej, på ingen måde, det var da på baggrund af en helt bevidst kalkyle, at Chelsea (og sidste sæson United) valgte den taktik. Hvis det ikke var for Iniestas mål i overtiden - første skud indenfor rammen i 94 minutter! - havde taktikken jo også igen haft succes. Hvis man kan slå Barca ved at pakke sig, lade Barca trille bolden rundt og så ramme den i kontrastød, så er det helt naturligt, at de store hold gør det. Det handler ikke om frygt, men om hvad der virker.
Dermed ikke sagt, at jeg er ked af, at Chelsea ikke er i finalen. Tværtimod. Det passer mig helt fint, for Chelsea er et forfærdeligt hold og Barca er en af de få klubber, som jeg har dyb respekt for.
United DK
08-05-2009, 16:24
Stod Chelsea så defensivt? Ja i den første kamp, men på Stamford Bridge, synes jeg, at de åbnede sig langt mere op, samtidig med at de lukkede flot af defensivt. Måske var de ikke offensive, men man må også tage med, hvor påpasselig man skal være i CL-semifinale på hjemmebane. Jeg synes, at kampene mindede utrolig meget om dem vi spillede sidste år med Barcelona i semifinalerne i CL bortset fra, at Iniesta ikke scorede til sidst.
Chelsea stod defensivt, godt nok med lidt mere fremad banen end på Camp Nou, men der var ikke meget at komme efter, hvis man ville igennem deres defensiv, og jeg tvivler på, at vi kunne have gjort det meget bedre.
Flax_Generous
08-05-2009, 16:54
Chelsea stod defensivt, godt nok med lidt mere fremad banen end på Camp Nou, men der var ikke meget at komme efter, hvis man ville igennem deres defensiv, og jeg tvivler på, at vi kunne have gjort det meget bedre.
Jeg er ret sikker på, at United ville forsøge sig med lange, hurtige bolde og måske endda ville give initiativet til Chelsea, så Chelsea blev nødt til at have bolden lidt mere. Men sådan noget eksisterer simpelthen ikke i Barcas spilleplan.
De fleste hold kan naturligvis stoppes af 11 stærke, koncentrerede og dygtige mænd bag bolden, men det lader til, at Barca er ekstra sårbare over for sådan en taktik. De har i 6 opgør mod stærke engelske hold kun scoret 3 gange. 2 af de mål kom endda i kampe, hvor de ikke havde vildt mange skud på mål og hvor modstanderne måske burde have vundet (Liverpool på Anfield i 2007 og Chelsea på Stamford Bridge i denne sæson). Barca har i alle kampene haft bolden mest, men de har simpelthen ikke præsteret at score særlig mange mål eller skabe særlig mange chancer. Jeg tror simpelthen ikke på, at United gentagne gange ville gribe sådanne kampe an på samme måde eller slet ikke forsøge nye ting.
dannigizmo
08-05-2009, 17:27
http://i44.tinypic.com/33xwsye.gif
http://i44.tinypic.com/33xwsye.gif
HAHA her er også en god en:
http://therepublikofmancunia.com/wp-content/uploads/2009/05/gif5.gif
United DK
08-05-2009, 18:09
Jeg er ret sikker på, at United ville forsøge sig med lange, hurtige bolde og måske endda ville give initiativet til Chelsea, så Chelsea blev nødt til at have bolden lidt mere. Men sådan noget eksisterer simpelthen ikke i Barcas spilleplan.
De fleste hold kan naturligvis stoppes af 11 stærke, koncentrerede og dygtige mænd bag bolden, men det lader til, at Barca er ekstra sårbare over for sådan en taktik. De har i 6 opgør mod stærke engelske hold kun scoret 3 gange. 2 af de mål kom endda i kampe, hvor de ikke havde vildt mange skud på mål og hvor modstanderne måske burde have vundet (Liverpool på Anfield i 2007 og Chelsea på Stamford Bridge i denne sæson). Barca har i alle kampene haft bolden mest, men de har simpelthen ikke præsteret at score særlig mange mål eller skabe særlig mange chancer. Jeg tror simpelthen ikke på, at United gentagne gange ville gribe sådanne kampe an på samme måde eller slet ikke forsøge nye ting.
Nu handlede det om, hvorvidt Barcelona spillede offensivt eller ej, så om vi og andre kunne gøre det bedre, ved at være lidt mere tilbagetrukne, det er meget muligt, men så er det jo heller ikke offensivt.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at kampen ikke var fixed. Min logik siger mig, at hvis dommeren virkelig ikke ønskede en Chelsea-sejr, så var det ikke særligt behjælpeligt at udvise Abidal for ikke at gøre noget. Dani Alves fik sig også lige en karantæne...
Rygterne går i dag på, at UEFA havde postet 1-1 resultatet, samt 3 af de i alt 4 gule kort på deres hjemmeside før kampen.
Først og fremmest, så kan enhver bitter rentboy med lidt Photoshop snilde lave sådan et screendump. I øvrigt så var Alex' gule kort helt i orden, mens Drogba og Ballack vist bare skal være glade for, at de ikke fik rødt. Desuden blev de to sidstnævntes kort uddelt EFTER slutfløjt - skulle dommeren pludselig være kommet i tanke om, at han manglede at give 2 gule kort? Usandsynligt.
Svindel på dette niveau handler om at holde yderkredsen fra inderkredsen. Yderst usandsynligt at UEFAs webmaster har vidst noget om et fixet resultat. Han ville da være den sidste person, jeg ville fortælle det til, hvis jeg var i UEFAs top.
Men endnu engang får Chelseas fans bevist, at de ikke er andet end en flok afstumpede voldspsykopater. Listen over folk, de har sendt mordtrusler pga. ting på banen, er efterhånden lang! Pinligt.
Jeg læste i en artikel på Daily Mails hjemmeside, at spillere før har modtaget optil seks måneders karantæne for de lovovertrædelser, som Drogba lavede. Han får nok ikke halvt så meget, men der kan simpelthen ikke være tvivl om, at ham og Ballack skal straffes hårdt. Det er fuldstændig uacceptabelt at overfalde dommeren på den måde. Som Claus Bo Larsen siger, så sender det et forfærdeligt signal, hvis man giver folk lov til at opføre sig på denne måde. Ingen mennesker gider påtag sig dette job i fremtiden, hvis risikoen er, at de skal trynes foran millioner af mennesker og i værste fald skal frygte for deres liv.
Hvis Chelsea nogensinde skal blive en større klub end United (som jo åbenbart er deres mål), så fik led de godt nok et nederlag i onsdags.
Don Kafai
08-05-2009, 23:37
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at kampen ikke var fixed.
Tror jeg heller ikke. Men man kan ikke komme uden om, at det stadig er en kamp der bør fremprovokere en masse spørgsmål. Nogle af de kendelser som den norske dommer lavede, var så banebrydende forkerte, at det ikke virker som fejldomme, men mere chokerende passivitet. En ting er når en dommer ikke har klart udsyn, men når han står 2 m væk og har klart syn på det hele, så kan det ikke undskyldes.
Men endnu engang får Chelseas fans bevist, at de ikke er andet end en flok afstumpede voldspsykopater. Listen over folk, de har sendt mordtrusler pga. ting på banen, er efterhånden lang! Pinligt.
Mon United-fans havde reageret anderledes? Liverpool-fans? Real Madrid-fans?
Det er fuldstændig uacceptabelt at overfalde dommeren på den måde. Som Claus Bo Larsen siger, så sender det et forfærdeligt signal, hvis man giver folk lov til at opføre sig på denne måde. Ingen mennesker gider påtag sig dette job i fremtiden, hvis risikoen er, at de skal trynes foran millioner af mennesker og i værste fald skal frygte for deres liv.
Sådan er det at være i mediernes søgelys. Det kan da også være, at ingen mennesker gider påtage sig det "job" som fodboldspiller, hvis man bliver offer for så elendige dommerpræstationer...
Der vil altid være dommere, men spørgsmålet er om det er nødvendigt med dommere, for med lidt selvjustits, kunne de 22 spillere have styret onsdagens kamp bedre end ham nordmanden kunne.
Hvis Chelsea nogensinde skal blive en større klub end United (som jo åbenbart er deres mål), så fik led de godt nok et nederlag i onsdags.
Synes jeg overhovedet ikke. De udspillede det såkaldte "gudehold" så hårdt, at man snakker om det største tyveri nogensinde at Barcelona er i finalen.
Chelsea burde som minimum have en eller to CL-titler de seneste sæsoner, men marginalerne er i den grad ikke gået deres vej. De er to gange røget ud af en semifinale til Liverpool, hvor man især første gang kan så tvivl om nogle kendelser der gik mod Chelsea. Så taber de finalen til os på den mest hjerteknusende måde, og kampen i onsdags vil jeg ikke engang begynde at beskrive.
Jeg forstår 100% de frustrationer der er i London, og jeg kunne selv ikke lade være med at føle mig irriteret på Chelseas vegne efter i onsdags.
Når alt kommer til alt, ønsker jeg hellere de reaktioner fra Drogba og Ballack, end hvis de bare iskoldt havde lukket røven og passet deres arbejde. Ligesom jeg hellere vil have en spiller skal fejre et mål, som var det hans livs højdepunkt, i stedet for bare at knytte en næve og komme videre.
Passion er en vigtig del af fodbold, og nogle gange går det for vidt, fred være med det. Hellere det, end at alt skal være en iskold maskinestyret sport, hvor man ikke må noget som helst.
Tror jeg heller ikke. Men man kan ikke komme uden om, at det stadig er en kamp der bør fremprovokere en masse spørgsmål. Nogle af de kendelser som den norske dommer lavede, var så banebrydende forkerte, at det ikke virker som fejldomme, men mere chokerende passivitet. En ting er når en dommer ikke har klart udsyn, men når han står 2 m væk og har klart syn på det hele, så kan det ikke undskyldes.
Jeg har nu ikke benægtet, at dommeren var elendig. Fint nok, hvis det medfører øget dommerstandard og større fokus på at undgå svindel.
Liverpool har jo deres historie. Chelsea har nogle af de mest berygtede hooligans overhovedet (såkaldte 'headhunters'), og derfor begynder jeg snart at blive småirriteret på dem, for det virker som om, at de truer alt og alle med mord, så snart tingene går imod dem.
Sådan er det at være i mediernes søgelys. Det kan da også være, at ingen mennesker gider påtage sig det "job" som fodboldspiller, hvis man bliver offer for så elendige dommerpræstationer...
Der vil altid være dommere, men spørgsmålet er om det er nødvendigt med dommere, for med lidt selvjustits, kunne de 22 spillere have styret onsdagens kamp bedre end ham nordmanden kunne.
Derfor skal der stadig være respekt for autoriteterne. Kampen alene ville have skabt større fokus på dommernes præstationer (i begge kampe, mest i Chelseas tilfælde, var dommeren vanvittigt ringe). Jeg var længe bitter over Fletchers røde kort, men efter Chelsea-kampen følte jeg mig egentlig bare heldig.
Synes jeg overhovedet ikke. De udspillede det såkaldte "gudehold" så hårdt, at man snakker om det største tyveri nogensinde at Barcelona er i finalen.
Chelsea burde som minimum have en eller to CL-titler de seneste sæsoner, men marginalerne er i den grad ikke gået deres vej. De er to gange røget ud af en semifinale til Liverpool, hvor man især første gang kan så tvivl om nogle kendelser der gik mod Chelsea. Så taber de finalen til os på den mest hjerteknusende måde, og kampen i onsdags vil jeg ikke engang begynde at beskrive.
Man hverver ikke mange nye fans på, at opføre sig så afstumpet som Drogba (ringe dommer eller ej), eller så selviscenesættende og pløkåndssvagt som Ballack.
Chelsea har så også haft deres held. Barcelona blev fuldstændig røvrendt, da de mødtes på broen sidst i knock-out-fasen. Udover det, så blev Alex heller ikke straffet af dommeren i Barcelona, mens dommeren på mærkværdigvis overså gule kort nummer 2 til Ballack. Henry blev efter min mening også snydt for straffe. Faktum er bare, at Chelsea også har haft deres held.
Jeg forstår 100% de frustrationer der er i London, og jeg kunne selv ikke lade være med at føle mig irriteret på Chelseas vegne efter i onsdags.
Når alt kommer til alt, ønsker jeg hellere de reaktioner fra Drogba og Ballack, end hvis de bare iskoldt havde lukket røven og passet deres arbejde. Ligesom jeg hellere vil have en spiller skal fejre et mål, som var det hans livs højdepunkt, i stedet for bare at knytte en næve og komme videre.
Passion er en vigtig del af fodbold, og nogle gange går det for vidt, fred være med det. Hellere det, end at alt skal være en iskold maskinestyret sport, hvor man ikke må noget som helst.
Jeg forstår også frustrationerne, men det ændrer ikke på, at de fuldstændig tabte hovedet efter kampen, efter min mening.
Jeg siger nu heller ikke, at det skal være en maskinstyret sport, men at Chelsea kunne have klaret sagen langt mere professionelt. Deres opførsel svarer lidt til Ungdomshus-oprørerne. Havde de holdt hovedet koldt og opført sig professionelt, så havde de også haft langt mere sympati for deres sag.
morten k
09-05-2009, 00:03
Tror problemet er LIGE omvendt for tiden.
Der bliver færre og færre dommere til de nederste rækker, fordi de konstant overfaldes og overfuses for fejlkendelser.
Der er ingen forståelse for at de kan tage fejl af situationer. Læg dertil at de arbejder for håndører.
Og når folk så ser en som Ballack eller Drogba opføre sig som de gjorde forleden, så bliver det ikke nemmere.
De kan muligvis have en ubevidst farvet tankegang i nogen tilfælde, baseret på spillere eller klubbers opførsel tidligere - men generelt nægter jeg at tro på at de ikke forsøger at gøre deres bedste for at styre kampene efter regler og bedste evne.
Så længe man ikke er villige til at give dem øgede muligheder/teknologier for at udøve den mest retfærdige justits på stedet, så må man leve med at der kommer en del fejlkendelser og - qua sagens tilfældige natur - i nogen kampe mange.
Vi er i øvrigt udehold i CL-finalen, og skal derfor spille helt i hvidt. Vi kommer til at ligne holdet fra Rotterdam.
Fletcherfan
09-05-2009, 01:50
Jeg kan sige med det samme, at jeg ikke så nogen af kampene mellem Chelski og Barca... Og derfor er det kun hvad jeg har hørt, som jeg kommenterer om...
Og det er udfra den skandaløse optræden fra specielt Drogba...
Som jeg har forstået så blev Chelsea i kampen på Broen snydt for ET straffe, mens der var 3-4 andre tvivlsomme situationer hvor russerne føler sig snydt for et straffe... Derimod virker det uforståeligt, at Drogba og Ballack ikke fik rødt kort, mens Abidal fik et rødt kort, der ikke burde være dømt... Så i den kamp virker det som alvorligt jævner sig ud...
I den omvendte kamp har jeg forstået, at Ballack skulle have haft et rødt kort og Barca blev snydt for et straffe... Så i den kamp ser det ud som om Barcelona blev taberen (af dommeren)...
Så alt i alt virker det lidt som om, at det er Barca, der blev mere snydt end Chelski (måske er det forkert, men sådan virker det udfra foras og artikler)... Så er belvet meget træt af al den snak om korruption... At det så er Chelski, der føler sig snydt er virkelig en kæmpefryd... En spiller som Drogba får en som Vinnie Jones eller Roy Keane til at forekomme supersympatiske...
Passion er en vigtig del af fodbold, og nogle gange går det for vidt, fred være med det. Hellere det, end at alt skal være en iskold maskinestyret sport, hvor man ikke må noget som helst. - har lige rettet til så quoten stod ordentligt - Morten k
jeg er 112% enig med dig i det du skriver. Passionen og kærligheden til sporten er noget af det vigtigste. vi elsker jo alle at se jubelcenerne med Neville ligsom vi elsker at se Kuffour ligge og slå i græsset efter nederlaget til united i 99. det er disse reaktioner der løfter spillet op på et helt andet plan. jeg kan ikke blive harm over drogba's opførsel, da det er ganske naturligt at reaggerer sådan efter at man er blevet frarøvet ens største drøm.
Jeg håber virkelig, at straffen til Chelsea, Drogba og Ballack bliver usandsynlig hård. Ikke fordi det er Chelsea, vi taler om, men fordi deres opførelse var helt ude i skoven og nødigt skal være et nyt udgangspunkt for, hvordan man kan opføre sig på og udenfor banen. Jeg håber, at der bliver statueret et eksempel via hårde straffe, der sender det signal til omverden, at en sådan opførelse ikke skal fungere som inspiration, næste gang et hold føler sig bortdømt eller er en flok dårlige tabere.
At Chelsea føler sig bortdømt mener jeg desuden er underligt. Jeg er helt enig i, at de bliver snydt for straffespark, men omvendt bliver Barcelona også snydt med et dybt uretfærdigt rødt kort, og havde de ikke scoret til sidst, kunne de lige så godt have kaldt sig for bortdømte. Så uretfærdigheden gik altså begge veje i kampen, og det var ikke kun overfor Chelsea, at dommeren lavede store fejl.
I øvrigt er det bemærkelsesværdigt, at Chelsea ikke vil uddele en bøde til Drogba for sin truende opførelse, hvor han efter alt at dømme havde til intention at overfalde dommeren, hvis han ikke var blevet holdt tilbage, mens Bendtner fik en for at drikke sig plakatfuld af Arsenal. Begge reaktioner var efter et skuffende CL-resultat, men der er ingen tvivl om i mine øjne, hvilken reaktion der var den værste og mest voldsomme.
Kilde ang. Chelseas manglende karakter:
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,2483_5299456,00.html
Glory Man United
09-05-2009, 09:29
Drama:
mandag 21:00 Newcastle-Middlesbrough
Taberen må vist kalde sig nedrykker
Jurgensen
09-05-2009, 10:39
Drama:
mandag 21:00 Newcastle-Middlesbrough
Taberen må vist kalde sig nedrykker
Hva med en uafgjort, så kan begge kage hold da tage turen ned.
Tror helt seriøst Newcastle ville have godt at at skulle starte forfra.
United DK
09-05-2009, 12:15
Rygterne går i dag på, at UEFA havde postet 1-1 resultatet, samt 3 af de i alt 4 gule kort på deres hjemmeside før kampen.
Først og fremmest, så kan enhver bitter rentboy med lidt Photoshop snilde lave sådan et screendump.
http://img7.imageshack.us/img7/8783/unavngivetpck.jpg
Man behøves ikke photoshop for sådan noget, man går bare en ind på en hjemmeside, går op i filer, trykker på gem som..., og så kan man via et skriveprogram (word, wordpad, notesblok), ændre på sidens udseende, ligesom jeg har gjort i ovenstående, hvor jeg har sendt Arsenal til Rom.
United-Allan33
09-05-2009, 12:56
Jeg håber virkelig, at straffen til Chelsea, Drogba og Ballack bliver usandsynlig hård. Ikke fordi det er Chelsea, vi taler om, men fordi deres opførelse var helt ude i skoven og nødigt skal være et nyt udgangspunkt for, hvordan man kan opføre sig på og udenfor banen. Jeg håber, at der bliver statueret et eksempel via hårde straffe, der sender det signal til omverden, at en sådan opførelse ikke skal fungere som inspiration, næste gang et hold føler sig bortdømt eller er en flok dårlige tabere.
At Chelsea føler sig bortdømt mener jeg desuden er underligt. Jeg er helt enig i, at de bliver snydt for straffespark, men omvendt bliver Barcelona også snydt med et dybt uretfærdigt rødt kort, og havde de ikke scoret til sidst, kunne de lige så godt have kaldt sig for bortdømte. Så uretfærdigheden gik altså begge veje i kampen, og det var ikke kun overfor Chelsea, at dommeren lavede store fejl.
Jeg tror ikke du skal være bange for at de ikke får hårde straffe, men de får dem ikke for deres truende adfær, men fordi de har vist følelser.. UEFA og FIFA har jo gjort alt for at spillere skal være maskiner der hverken må vise glæde eller andet..
Jeg forstår udemærket Drogba og Ballacks reaktioner, for selvom du har ret i hvad du skriver ang det røde kort, så er det jo åbenlyst at Chelsea føler sig bortdømt, og så vil jeg indrømme at jeg hellere vil se spillerne reagere på den måde end bare se en flok spillere lunte fra banen med hovedet bukket.. Man kan så snakke om de gik over stregen eller ej, men for mit vedkommende er det befriende at se sådanne reaktioner, og se at spillerne ikke er maskiner.
I så fald, kan man jo snakke om, at det spanske fodboldforbund straffede Pepe for at vise sine følelser. Både Drogbas og Pepes reaktion er jo et produkt af vrede og afmagt. Sådan ser jeg det ihvertfald.
Alt det der med, at fodboldforbundende er efter følelser i sport, giver jeg ikke meget for. Det handler mere om, at fodbolden afføder voldsomme reaktioner, og derfor er man nødt til at have et hårdt regelsæt. Jeg skal så gerne indrømme, at det til tider er for hårdt.
schousboe9
09-05-2009, 13:08
Jeg tror ikke du skal være bange for at de ikke får hårde straffe, men de får dem ikke for deres truende adfær, men fordi de har vist følelser.. UEFA og FIFA har jo gjort alt for at spillere skal være maskiner der hverken må vise glæde eller andet..
Jeg forstår udemærket Drogba og Ballacks reaktioner, for selvom du har ret i hvad du skriver ang det røde kort, så er det jo åbenlyst at Chelsea føler sig bortdømt, og så vil jeg indrømme at jeg hellere vil se spillerne reagere på den måde end bare se en flok spillere lunte fra banen med hovedet bukket.. Man kan så snakke om de gik over stregen eller ej, men for mit vedkommende er det befriende at se sådanne reaktioner, og se at spillerne ikke er maskiner.
Ja, selvfølgelig! Smide trøjen ved en scoring?? Er du vanvittig, det' jo pissefarligt!? Man kan jo få mildtbrand og skrumpe ind så man bliver på størrelse en tændstiksæske! :Smackden:
United DK
09-05-2009, 13:11
Jeg vil også sige, at man ikke bare skal lade spillerne slippe med hvad som helst, bare fordi de føler det og det. At det så er en menneskelig reaktion, det er jeg helt med på, men det er hævngerrighed også, uden at det er lovligt. F.eks. har de fleste lyst til at tage sagen i egen hånd, og dræbe vedkommende, der har dræbt en af deres kære, men fører man det ud i livet, så slipper man jo ikke for fængsel.
United-Allan33
09-05-2009, 13:14
I så fald, kan man jo snakke om, at det spanske fodboldforbund straffede Pepe for at vise sine følelser. Både Drogbas og Pepes reaktion er jo et produkt af vrede og afmagt. Sådan ser jeg det ihvertfald.
Alt det der med, at fodboldforbundende er efter følelser i sport, giver jeg ikke meget for. Det handler mere om, at fodbolden afføder voldsomme reaktioner, og derfor er man nødt til at have et hårdt regelsæt. Jeg skal så gerne indrømme, at det til tider er hårdt.
Som jeg ser det gjorde Drogba ikke noget ulovligt, hvorimod Pepe jo nærmest brød alle voldsparagraffer, så det mener jeg ikke man kan bruge som argument.. plus at dommeren jo heller ikke gav rød kort til Drogba..
Selvfølgelig skal der være grænser for hvordan man reagere, og vil også mene at de måske gik en anelse over stregen, men jeg ser hellere længere straffe for hensynsløse taklinger end verbale vredes udbrud..
Som jeg ser det gjorde Drogba ikke noget ulovligt, hvorimod Pepe jo nærmest brød alle voldsparagraffer, så det mener jeg ikke man kan bruge som argument.. plus at dommeren jo heller ikke gav rød kort til Drogba..
Det var heller ikke for at lave en direkte sammenligning. Jeg mener bare, at man ikke kan undskylde al adfærd med, at det er følelser. Efter min mening gik Drogba over stregen, men det har jeg argumenteret for i et tidligere indlæg.
Selvfølgelig skal der være grænser for hvordan man reagere, og vil også mene at de måske gik en anelse over stregen, men jeg ser hellere længere straffe for hensynsløse taklinger end verbale vredes udbrud..
Det ene udelukker jo ikke det andet. Der er allerede fokus på hensynsløse tacklinger.
United-Allan33
09-05-2009, 13:18
Jeg vil også sige, at man ikke bare skal lade spillerne slippe med hvad som helst, bare fordi de føler det og det. At det så er en menneskelig reaktion, det er jeg helt med på, men det er hævngerrighed også, uden at det er lovligt. F.eks. har de fleste lyst til at tage sagen i egen hånd, og dræbe vedkommende, der har dræbt en af deres kære, men fører man det ud i livet, så slipper man jo ikke for fængsel.
Jeg siger heller ikke de ikke skal straffes, men siger bare at jeg ikke synes de have en længere straf.. Ligesom det eksempel du selv bringer på banen, så burde man også her se på det menneskelige faktor i sagen.. For der bliver jo også set mildere på en sag hvor en far feks har banket hans datters voldstægts mand
United DK
09-05-2009, 13:28
Jeg siger heller ikke de ikke skal straffes, men siger bare at jeg ikke synes de have en længere straf.. Ligesom det eksempel du selv bringer på banen, så burde man også her se på det menneskelige faktor i sagen.. For der bliver jo også set mildere på en sag hvor en far feks har banket hans datters voldstægts mand
Jeg vil da også håbe, at UEFA kigger lidt mere dybt, end bare at se på overfladen, hvor Chelsea-spillerne skaber sig, for de gør det jo ikke uden grund, og man ser heller ikke sådanne scene, medmindre spillerne virkelig føler, at der er noget om det.
Jeg glæder mig til en god fodbold weekend. Starter i aften kl. 18.30, hvor West Ham - Liverpool spiller. Imo en åben kamp, for West Ham er et fremragende hjemmehold, og Liverpool har tit problemer mod dem. (tabte så vidt jeg husker 1-0 der sidste sæson). Derudover kæmper West Ham for at komme med i Uefa Cuppen, så de har noget at spille for. Jeg tror Liverpool vinder, men det bliver tæt. Imorgen er der selvfølgelig vores kamp mod City, der er højdepunktet, mens man bagefter kan nyde to hold (Arsenal-Chelsea), der er helt nede i kuldkælderen efter deres exit fra CL. På mandag kommer der en interessant kamp i Newcastle - Middlesbrough. Nederlag til en af holdene, og de rykker ned. Det er jeg ganske sikker på. Altså god weekend med engelsk fodbold. Tottenham-Everton er også en meget interessant kamp her kl. 16.00
United-Allan33
09-05-2009, 14:16
Jeg vil da også håbe, at UEFA kigger lidt mere dybt, end bare at se på overfladen, hvor Chelsea-spillerne skaber sig, for de gør det jo ikke uden grund, og man ser heller ikke sådanne scene, medmindre spillerne virkelig føler, at der er noget om det.
Så er vi helt enig, jeg er bare ikke enig i at at de skal straffes hårdt og få at vise man ikke vil tolerere den slags.. Og så alt det fis med at man skal statuere et eksempel er noget fis, for hvorfor skal de have dobbelt straf, ved at andre har opført sig slemt, men fået mindre straf.. De kan give de straffe som er normale, og så hæve straffe rammen så for fremtiden er straffen hårdede..
Forhåbentlig kan Newcastle og Middlesbrough få en uafjort, mens Hull vinder deres kamp mod Stoke.
Hulls situation mht. nedrykning/overlevelse må meget gerne være afklaret inden vi skal møde dem, ellers kan der blive en masse ballade, hvis vi stiller med et reservehold.
SantasLittleHelper
09-05-2009, 15:41
Det rørte os da ikke forrige år hvor vi tabte til West Ham, som dermed blev oppe ;) Jeg har på fornemmelsen at Arse skal klappe os på banen når den tid kommer :D
En uafgjort i aften ville hjælpe helt utroligt..
Chris Kirkland er blevet skiftet ud efter 10 minutter mod West Bromwich. Noget kunne tyde på en skade.
Vi møder Wigan i midtugen, så det kunne være fint, hvis vi slap for en af deres nøglespillere.
Det rørte os da ikke forrige år hvor vi tabte til West Ham, som dermed blev oppe ;) Jeg har på fornemmelsen at Arse skal klappe os på banen når den tid kommer :D
En uafgjort i aften ville hjælpe helt utroligt..
Det er nærmest hovedårsagen til, at jeg håber på Hammers sejr. Der er et par fanatiske brugere på arsenaldebat.dk hvis fjæs jeg gerne vil se, hvis de skal klappe os på banen :lolol:
SantasLittleHelper
09-05-2009, 15:46
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/championsleague/article1165648.ece
Henry måske ude resten af sæsonen. synd for Barca og Henry godt for os.
Glory Man United
09-05-2009, 15:47
Hleb13år? owushu? BjarkowDanzidan? Åh ja, ville elske at høre deres kommentarer. Lad hammers få point(s) idag. Mon ikke TudeFabregas beder Wenger om ikke at spille så? :trophy:
Hull taber på ny, og nu til udebanesvage Stoke. Ligner desværre mere og mere en nedrykningskandidat. Fucker de så meget op efter så god en start, kan man omvendt også sige de har fortjent det.
Bare vi nu ik skal til Hull i en livsvigtig kamp for begge i sidste spillerunde.
Flax_Generous
09-05-2009, 17:06
Jeg glæder mig til en god fodbold weekend. Starter i aften kl. 18.30, hvor West Ham - Liverpool spiller. Imo en åben kamp, for West Ham er et fremragende hjemmehold, og Liverpool har tit problemer mod dem. (tabte så vidt jeg husker 1-0 der sidste sæson). Derudover kæmper West Ham for at komme med i Uefa Cuppen, så de har noget at spille for. Jeg tror Liverpool vinder, men det bliver tæt. Imorgen er der selvfølgelig vores kamp mod City, der er højdepunktet, mens man bagefter kan nyde to hold (Arsenal-Chelsea), der er helt nede i kuldkælderen efter deres exit fra CL. På mandag kommer der en interessant kamp i Newcastle - Middlesbrough. Nederlag til en af holdene, og de rykker ned. Det er jeg ganske sikker på. Altså god weekend med engelsk fodbold. Tottenham-Everton er også en meget interessant kamp her kl. 16.00
Ja, det er herligt!
Valencia-Real Madrid, Barca-Villarreal og Milan-Juventus bliver også spændende kampe. Den tyske liga er også gået ind i sin afgørende (og utrolig spændende) fase, så det bliver også nogle gode kampe i midtugen.
Liverpool 1-0 efter 1 minut
1 minut og 16 sekunder, så fører Liverpool ude mod West Ham, Gerrard scorer...
Boa Morte bliver snydt for en kæmpe frispark oppe ved Liverpool's målfelt og så laver han straffe få sekunder efter...
PetterDK
09-05-2009, 18:12
Gerrard brænder straffe, men scorer på reposten. Synes man har hørt den historie før? :(
arg pis... 2-0 gerrard igen:(
Hvis vi vinder imorgen, så er det også ligegyldigt om Liverpool scorer hundred mål i dag. Dog kunne det have været fedt med den 'guard of honour' mod Arsenal, men så kan vi tilgengæld tage mesterskabet med det 'rigtige resultat' mod dem.
Typisk at Liverpool skal få 2 lette mål (Ved Gerrards første mål står forsvaret og sover og ved straffesparket er der et kæmpe frispark i den anden ende først) mens West Ham brænder en chance alene med målmanden. West Ham kan stadig hive en uafgjort hjem, men det ser sgu noget svært ud.
0-2 til Liverpool. Faktisk rigtig ufortjent i mine øjne. West Ham har været godt med, men har bare ikke grebet deres chancer, når de har fået dem (De Michele). Er iøvrigt ved at være rigtig træt af Torres. Bevares han er en god fodboldspiller, men han tager konstant ufine metoder i brug med diving og små frispark dommeren ikke bemærker. Irriterende fodboldspiller. En type man har løst til losse ned engang imellem.
0-2 til Liverpool. Faktisk rigtig ufortjent i mine øjne. West Ham har været godt med, men har bare ikke grebet deres chancer, når de har fået dem (De Michele). Er iøvrigt ved at være rigtig træt af Torres. Bevares han er en god fodboldspiller, men han tager konstant ufine metoder i brug med diving og små frispark dommeren ikke bemærker. Irriterende fodboldspiller. En type man har løst til losse ned engang imellem.
Ja, det er sjovt som en spiller får ros eller kritik alt efter hvilken klub han spiller for - Torres har præcis samme irriterende karaktertræk som Ronaldo har (brok til dommeren, diving, overspiller situationen HVER GANG han bliver tacklet osv.), men der er aldrig noget negativt om Torres i medierne.
Kom nu West Ham. Giv os da i det mindste noget spænding ved en reducering.
RuudVanNissetøj
09-05-2009, 18:59
Synes Liverpool har spillet en relativ jævn og kontrolleret kamp. Jeg havde på forhånd forventet, at de ville vinde denne og resten af kampene denne sæson. De er godt kørende i ligaen om man vil indrømme det eller ej. Men hold kæft hvor er de også afhængige af de to herrer Gerrard og Torres hvis de skal lave mål. De er i særklasse....men hvad gør vores kære scouser-rivaler når de ikke rammer dagen ? Så er der ikke andre kaniner der kan hives op af hatten....muhahahaha :)
Det var den umiddelbart sidste kamp jeg kunne se liverpool smide point i. Nu skal vi gøre det færdig selv.
De mangler to hjemmekampe hvor de pt fejer alt til side plus en udekamp mod WBA.
Vi skal vinde mod Man city og wigan og så slutte fest med minimum et kryds hjemme mod arsenal, så vi har en overflødig kamp mod hull.
el-insaciable
09-05-2009, 19:47
Jeg er meget enig. Selvom det havde været rart med et pointtab i dag fra Liverpools side, så er der nu også noget dejligt tilfredsstillende ved at køre mesterskabet hjem med en winning streak her til sidst :)
City skal ikke have et ben til jorden i morgen.
Det var den umiddelbart sidste kamp jeg kunne se liverpool smide point i. Nu skal vi gøre det færdig selv.
De mangler to hjemmekampe hvor de pt fejer alt til side plus en udekamp mod WBA.
Vi skal vinde mod Man city og wigan og så slutte fest med minimum et kryds hjemme mod arsenal, så vi har en overflødig kamp mod hull.
De har kun to kampe tilbage i alt - ude mod WBA og hjemme mod Spurs.
Flax_Generous
09-05-2009, 19:56
Selvom Liverpool vandt (ganske imponerende på en meget professionel måde, i øvrigt) er de altid gode for lidt underholdning for os United-fans. Denne gang var det Jamie Carragher:
http://i43.tinypic.com/96mjoo.jpg
Desuden også pivringe af Di Michele...
Flax_Generous
09-05-2009, 20:00
Ja. Og United spiller tre Premier League-kampe inden Liverpool spiller mod WBA. Forhåbentlig er mesterskabet afgjort til den tid.
Sorry. Det er helt rigtigt. Men det ændre nu ikke på at vi nok ikke skal forvente flere tjenester. VI skal gøre det selv.
2 sejrer og 1 uafgjort er nok for os :smilings:
Sorry. Det er helt rigtigt. Men det ændre nu ikke på at vi nok ikke skal forvente flere tjenester. VI skal gøre det selv.
Nej, det skal vi nok ikke - WBA vandt dog i dag og har dermed en reel chance for at komme over linjen så de skal nok fighte for det, men regner ikke med at det er nok. Spurs i sidste kamp kan blive både fugl og fisk - Spurs har umiddelbart ikke rigtig noget at kæmpe for eftersom de ligger lige uden for UEFA cup pladserne, men på den anden side kan man vel forvente at Keane meget gerne vil bevise noget overfor den klub som ikke ga' ham længere end 6 måneder. Men som sagt i starten, så forventer jeg ikke at Liverpool taber flere point - så det er helt op til os selv at afgøre det, hvilket jo også burde være muligt.
unitedforreal
09-05-2009, 21:52
Nogen der ser Val vs Real ?
Valencia udspiller Madrid. Og jeg må indrømme jeg er lidt vild med David Silva, han er ikke særlig stor, men han spiller bolden meget godt rundt + han kan udfordre også har en nice første berøring. Også har de en med Navnet Villa som mange ønsker i United. Han spiller ikke særlig godt pt, men han har en fed atitude. Han får intet at spille med, men kæmper videre.
Kunne virkelig godt ønske at se dem i United. Silva på VM... "vi har ingen faste spiller der".
Og Villa op foran, hvis vi mister Teves.
pris ca 700 mil. for begge vil jeg gætte på.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.