Se fuld version : Andre kampe + andet fodbold
Don Kafai
28-06-2007, 17:34
Real Ms allerstørste fejl ligger hverken i ansættelsen eller fyringen af Capello. Derimod at man fyrede Vincente del Bosque i sin tid i 2003. Det var den dummeste trænerfyring jeg har set til dato. Manden spillere offensiv fodbold (noget ledelsen åbenbart har som krav), træneren havde respekt for spillerne og spillerne havde respekt for ham selvom navnene var Zidane, Figo, Ronaldo osv, og han havde resultaterne med sig. Ingen kendte klubben så godt som ham og fordi han ikke formåede at vinde CL for andet år i træk lader de ham gå. Dybt latterligt, og det har de bødet for de sidste 4 år....
Real Ms allerstørste fejl ligger hverken i ansættelsen eller fyringen af Capello. Derimod at man fyrede Vincente del Bosque i sin tid i 2003. Det var den dummeste trænerfyring jeg har set til dato. Manden spillere offensiv fodbold (noget ledelsen åbenbart har som krav), træneren havde respekt for spillerne og spillerne havde respekt for ham selvom navnene var Zidane, Figo, Ronaldo osv, og han havde resultaterne med sig. Ingen kendte klubben så godt som ham og fordi han ikke formåede at vinde CL for andet år i træk lader de ham gå. Dybt latterligt, og det har de bødet for de sidste 4 år....
Er det bare mig, eller blev han ikke fyret efter han havde vundet CL? (Ved godt det er en detalje)
Don Kafai
28-06-2007, 18:10
Er det bare mig, eller blev han ikke fyret efter han havde vundet CL? (Ved godt det er en detalje)
Han blev fyret dagen efter de sikrede sig det spanske mesterskab. De røg ud til Juventus det år efter at have vundet 2-1 hjemme og tabt 1-3 ude....
Han blev fyret dagen efter de sikrede sig det spanske mesterskab. De røg ud til Juventus det år efter at have vundet 2-1 hjemme og tabt 1-3 ude....
Okay, så forvekslede jeg de to ting. Sorry :D
Smaakage
28-06-2007, 20:25
Kan ikke se fornuften i det tidspunkt Capello blev fyret på. De har åbenbart ikke været tilfredse med "kun" mesterskabet, og har dermed vidst længe at han skulle fyres. Derved er tidspunktet da helt hul i hovedet. Hvorfor lade ham gå den uge her efter mesterskabet, og hvorfor ikke melde noget ud istedet. Virker slet ikke logisk.
Har været en lille syg leg fra bestyrelsens side, hvor de har brugt Capello til at lege med, og egentligt kun tænkt på hvem de kunne tænke sig som træner. Måske en smule stabilitet ville hjælpe på det istedet
Don Kafai
28-06-2007, 21:33
Jeg synes det er i orden at fyre Capello. Ledelsen traf et valg, og det valg synes jeg er fuldt forståeligt. Der har været for meget intern uro til man kunne fortsætte med Capello og så har man igen den der holdet vs træneren og det er ret sjældent træneren vinder sådan en duel...
Der er blevet trukket lod til 1. og 2. kvalifikationsrunde af Champions League. FCK skal møde de israelske mestre, Beitar Jerusalem. En rimelig svær lodtrækning. Jeg håber da FCK går videre, men det må så også gerne blive endestationen. Jeg har fået nok af danske hold i CL, men de er velkomne i UEFA Cuppen.
http://www.uefa.com/competitions/ucl/news/kind=1/newsid=556352.html
Jeg håber FCK kommer med i Champions League igen i år. Ikke blot fordi jeg holder med dem, men også for dansk fodbolds skyld.
Beitar Jerusalem skal FCK kunne vinde over sammenlagt, og dermed være med i 3. kval runde hvor alle de store hold er med..
United DK
29-06-2007, 15:33
Jeg har ikke noget imod, at FCK kommer i CL, så længe vi undgår dem i gruppespillet, for jeg vil ikke risikere, at opleve det samme, som jeg gjorde da vi mødte dem i Parken sidste år, for det var den mest ydmygende kamp, i mine 12 år som United-fan. End ikke 5-0 nederlaget til Chelsea i 1999, eller 0-0'eren mod Exeter på Old Trafford, kan overskygge den ydmygelse.
Jeg har ikke noget imod, at FCK kommer i CL, så længe vi undgår dem i gruppespillet, for jeg vil ikke risikere, at opleve det samme, som jeg gjorde da vi mødte dem i Parken sidste år, for det var den mest ydmygende kamp, i mine 12 år som United-fan. End ikke 5-0 nederlaget til Chelsea i 1999, eller 0-0'eren mod Exeter på Old Trafford, kan overskygge den ydmygelse.
Helt enig. Jeg var inde og se kampen, og det var en kæmpe skuffelse. For det første var det røv hamrende koldt, og så var stemningen virkelig skuffende synes jeg. Desuden spillede vi af h til, og taber til FCK på dansk grund.. Men på den anden side vil jeg selvfølgelig gerne ind og se United igen, hvor de så vinder. ;)
United DK
30-06-2007, 09:46
Helt enig. Jeg var inde og se kampen, og det var en kæmpe skuffelse. For det første var det røv hamrende koldt, og så var stemningen virkelig skuffende synes jeg. Desuden spillede vi af h til, og taber til FCK på dansk grund.. Men på den anden side vil jeg selvfølgelig gerne ind og se United igen, hvor de så vinder. ;)
Ja, hvis vi kan levere en kamp, som den jeg var inde og se tilbage i '98, da vi gennembankede Brøndby med 6-2, så vil jeg heller ikke have noget imod, at tage over og se os gøre det samme med FCK. Det var sgu en fornøjelse, især fordi Brøndby var hadeklub nr. 1 i Danmark på det tidspunkt, fordi de altid vandt mesterskabet. :D
Har læst på bold.dk, at en af min fm-farvoritter Benedict Vilakazi er til prøvetræning i Aab.
Canal+ viser Brasiliens kamp i nat, og hvis vi er heldige er Anderson med. Så hvis du er en natteravn, så husk at stille kanalen ind kl. 02:35
16casper
17-07-2007, 19:51
hvornår spiller liverpool i aften ? kunne være man skulle se torres om vi er gået glip af noget :D
Martinsen
17-07-2007, 19:53
hvornår spiller liverpool i aften ? kunne være man skulle se torres om vi er gået glip af noget :D
de spiller nu og fører 2-1... Voronin scorede 3 minutter inde i kampen, og Riise scorede til 2-1 direkte på frispark... Torres er ikke inde, det er Babel eller Benayoun heller ikke
16casper
17-07-2007, 19:56
de spiller nu og fører 2-1... Voronin scorede 3 minutter inde i kampen, og Riise scorede til 2-1 direkte på frispark... Torres er ikke inde, det er Babel eller Benayoun heller ikke
okay ser du kampen ?
Martinsen
17-07-2007, 20:39
3-1 til Liverpool Voronin scorede igen han har været deres klart bedste og farligste mand i dag, men nu er han blevet skiftet ud og Torres er kommet ind
EDIT: Ailmeida har reduceret til 2-3... og nu kommer Babel også ind... efter lang tids forvirring fandt du af at målet skulle annulleres så stadigvæk 3-1
EDIT: så blev der reduceret til 3-2 jeg så ikke lige hvem der scorede
United DK
17-07-2007, 21:23
Tænk hvis Voronin går hen og bliver årets køb, nu hvor alle har hånet Liverpool, og fortalt hvor dårligt et køb det er.
Det kan jeg godt leve med hvis Torres så til gengæld flopper :D
Refstrup
18-07-2007, 18:01
Det kan jeg godt leve med hvis Torres så til gengæld flopper :D
Hvor lang tid var Torres på banen igår hvis han kom ind. Jeg så kun til 65min.
Martinsen
18-07-2007, 18:17
Hvor lang tid var Torres på banen igår hvis han kom ind. Jeg så kun til 65min.
det må have været meget tæt på der han kom ind... han havde et par gode ryk forbi et par Werder spillere, men han brændte også 2 KÆMPE chancer så godt han ikke fik scoret, og lad os håbe at den manglende skarphed bliver kendetegnende for han sæson...
der er ikke scoret i nogle af de 2 sas liga kampe endnu, synes ellers FCN-FCK er en god kamp på trods af de manglende mål... Viborg-Randers har jeg ikke set så meget af... så dog at Kevin Sturh nappede et straffespark, som dog også var meget svagt sparket af Højer
EDIT: så kom de 2 første mål begge til Randers mod Viborg, og begge scoret af Thomas Dalsgaard
Holmskov
18-07-2007, 18:53
Hahaha.....Så kom FcN foran imod FCK i overtiden. Hahaha hvor er det stort."Rocking"
Martinsen
18-07-2007, 18:57
Hahaha.....Så kom FcN foran imod FCK i overtiden. Hahaha hvor er det stort."Rocking"
ja det var klasse:juhuuuu: og det hele bliver endnu bedre af at Jesper Christiansen går med på hjørne og header bolden på undersiden af overliggeren:Bouncing:
FUCK, hvor var det ufortjent, at Nordsjælland vandt. De producerer ikke mange rigtige chancer i løbet af kampen, og så scorer de i overtiden på den ene af de to, de havde. FCK spillede en flot kamp og manglede kun scoringerne, men det er selvfølgelig også det vigtigste. Sort uheld for FCK, der havde fortjent en sejr på 2-0 eller 3-0. Men sådan er fodbold desværre også af og til, hvor det udelukkende en mangel på held, der betyder, man taber.
Martinsen
18-07-2007, 19:03
FUCK, hvor var det ufortjent, at Nordsjælland vandt. De producerer ikke mange rigtige chancer i løbet af kampen, og så scorer de i overtiden på den ene af de to, de havde. FCK spillede en flot kamp og manglede kun scoringerne, men det er selvfølgelig også det vigtigste. Sort uheld for FCK, der havde fortjent en sejr på 2-0 eller 3-0. Men sådan er fodbold desværre også af og til, hvor det udelukkende en mangel på held, der betyder, man taber.
kommentator og dem jeg har snakket var ret enige om, at FCK var klart mest spilstyrende dog uden at skabe særlig store chancer, og Nordsjælland var giftige på kontra og skabte lige så mange store muligheder som FCK gjorde... så kan ikke helt forstå din analýse af en alt i alt meget jævnbyrdig kamp
Poul Hansen (som så vidt jeg kunne høre var kommentatoren) har aldrig virket specielt begejstret for FCK. Desuden bedømmes de altid hårdere, idet man forventer mere af dem. FCK styrer klart spillet på nær det første kvarter af første halveg. De har flere gode chancer, hvor det udelukkende er held og Nordsjællands målmand, der holder dem inde i kampen. Nordsjælland har til gengæld kun to rigtige chancer, hvoraf det ene er målet og det andet Podes forsøg forbi målet. Det er klart FCK, der styrer kampen og tilspiller sig chancerne, hvor de meget let kunne have vundet med 2-3 mål. Men FCK`s svaghed er nogen gange, at de brænder mange chancer, hvilket blev straffet i dag. Ærgeligt, da der nærmest kun var et hold på banen, mens det andet på deres egen hjemmebane kun forsøgt med sporadiske kontraangreb og lange bolde.
Martinsen
18-07-2007, 19:11
Poul Hansen (som så vidt jeg kunne høre var kommentatoren) har aldrig virket specielt begejstret for FCK. Desuden bedømmes de altid hårdere, idet man forventer mere af dem. FCK styrer klart spillet på nær det første kvarter af første halveg. De har flere gode chancer, hvor det udelukkende er held og Nordsjællands målmand, der holder dem inde i kampen. Nordsjælland har til gengæld kun to rigtige chancer, hvoraf det ene er målet og det andet Podes forsøg forbi målet. Det er klart FCK, der styrer kampen og tilspiller sig chancerne, hvor de meget let kunne have vundet med 2-3 mål. Men FCK`s svaghed er nogen gange, at de brænder mange chancer, hvilket blev straffet i dag. Ærgeligt, da der nærmest kun var et hold på banen, mens det andet på deres egen hjemmebane kun forsøgt med sporadiske kontraangreb og lange bolde.
det kan jeg forstå at vi aldrig nogensinde bliver enige om det der, så det er der vist ingen grund til at rode mere i... for jeg er i hvertfald langt fra enig i dit syn på kampen
EDIT: så kom AGF fra start 1-0 hjemme mod Horsens... og hvem andre end Graulund skulle stå for det første mål
Klasse at FCK tabte, så skal Brøndby bare lige straffe Esbjerg!
Horsens fører 2-1 over AGF nu.
EDIT: og Brøndby er bagud 1-0...........
Tja, heldigvis starter Brøndby, hvor de slap med et nederlag i Jylland. Jeg så engang et hæfte med Martin Ericsson udenpå, hvor han ærger sig. Overskriften til hæftet var "Turen går til Jylland" a la de hæfter, man kan købe til udenlandsrejser :-)
Martinsen
18-07-2007, 21:10
lorte start! godt nok taber FCK, men AGF taber også en af de kampe de skal vinde hvis de vil overleve i SAS-ligaen... og Brøndby formår kun at skabe 1 nævneværdig chance på trods af meget spil, det er bare ikke godt nok og derfor fuld fortjent de tabte idag... selvom jeg må indrømme at der i den grad kan stilles spørgsmålstegn ved det straffespark Anders Hermansen dømte
Det er meget sjovt. Jeg har en bekendt, der engang hårdnakket påstod, at der var en generel tendens til, at Unitedfans har en vis sympati for FCK. Mens Liverpoolfans har en vis sympati for Brøndby. Han argumenterede med, at FCK og United begge er klubbere, der har et internationalt snit over sig (i forskelligt omfang selvfølgeligt) samt en stolt klubtradition (KB`s tradition). Mens Brøndby og Liverpool ganske vist også gør sig europæisk, men samtidigt bærer præg af at være foreninger. Argumentet var ganske usageligt, og det er i hvert fald modbevist i denne tråd ;)
United DK
18-07-2007, 21:35
Superliga tsk tsk...
Kan PL ikke snart gå i gang?! ;)
Superliga tsk tsk...
Kan PL ikke snart gå i gang?! ;)
Lige mine ord. Min bror får altid et hysterisk anfald, når vi sidder sammen og ser fck på fjerneren, og jeg så konstant tæller pasningsfejl :D
Don Kafai
18-07-2007, 23:01
selvom jeg må indrømme at der i den grad kan stilles spørgsmålstegn ved det straffespark Anders Hermansen dømte
Irreterende at Hermansen og Svensen dømmer i SL. Deres niveau er ikke godt nok til andet end seriebold. Man snakker om hvordan man kan modne niveauet i SL og jeg synes kun det er gået ned af bakke med dommerstandarden efter de gode kendte dommere som fx Milton stoppede...
Hvor er det stort at Nordsjælland slår FCK, og Brøndby kan stadig ikke vinde i Jylland. Haha :D
Irreterende at Hermansen og Svensen dømmer i SL. Deres niveau er ikke godt nok til andet end seriebold. Man snakker om hvordan man kan modne niveauet i SL og jeg synes kun det er gået ned af bakke med dommerstandarden efter de gode kendte dommere som fx Milton stoppede...
Det var i hvert fald langt fra verdens største straffespark der blev dømt.
Jeg sad næsten lige for hvor det skete, og det lignede bestemt ikke straffe/frispark. Meget meget tyndt og det kan vel kun tilskrives Jesper "Letben" Lange.
Forøvrigt så var det nok verdens kedeligste kamp som neutral fan/lidt BIF sympatisør. Det gik så laaaaaaaaangsooooooomt. Og der var vel 5-6 chancer i hele kampen. suk.
United DK
19-07-2007, 11:08
Forøvrigt så var det nok verdens kedeligste kamp som neutral fan/lidt BIF sympatisør. Det gik så laaaaaaaaangsooooooomt. Og der var vel 5-6 chancer i hele kampen. suk.
Superliga tsk tsk... :D
Har i drømmehold i Superligaen?
Ærger mig satme over GF tabte. syntes det var meget ufortjent. Syntes de spillede det bedste bold i den kamp. udover lige Horsens keeper der fik reddet et par gode bolde:/ Men GF spillede forholdsvis godt fremadrettet bold bare uden at producere de store chancer desværre
Det er meget sjovt. Jeg har en bekendt, der engang hårdnakket påstod, at der var en generel tendens til, at Unitedfans har en vis sympati for FCK. Mens Liverpoolfans har en vis sympati for Brøndby. Han argumenterede med, at FCK og United begge er klubbere, der har et internationalt snit over sig (i forskelligt omfang selvfølgeligt) samt en stolt klubtradition (KB`s tradition). Mens Brøndby og Liverpool ganske vist også gør sig europæisk, men samtidigt bærer præg af at være foreninger. Argumentet var ganske usageligt, og det er i hvert fald modbevist i denne tråd ;)
jeg synes ellers, alle dem som er Chelsea jeg kender/skriver med, på diverse fora, er FCK fan - hver og en:D
Martinsen
19-07-2007, 14:35
Har i drømmehold i Superligaen?
ja det har jeg... men min første runde var ikke lige efter bogen, 3 Bif spiller, 3 GF´er og så krydret med lidt Ailton, og så lige Tom Køhlert:lolol: så tror jeg har lagt mig et stykke bagud fra start af
Vores gamle ven Kieron Richardson har scoret for Sunderland mod Galway (?!) i debuten tror jeg..
Alan Smith har også scoret for Newcastle mod Sampdoria...
Godt hovedstød af Alan Smith, men han stod nu temmelig fri.
God start for ham :)
Skidt af FCN i dag. Taber 3-0 og spiller en gang rodet fodbold hele kampen igennem. Skidt når man tænker på at de også tabte forrige kamp mod Lyngby som set fra en FCN-tilhænger SKAL besejres. Både fordi de er oprykkere, men også fordi det er naboklubben.
Don Kafai
06-08-2007, 21:28
Jeg følger godt nok ikke så meget med i suppen mere fordi jeg ikke har tid, men hvad fanden sker der for kampene??
Man plejer sku da at have en lørdagskamp, og 5 søndagskampe hvoraf 1 af dem er tv-valgt. Jeg synes at for tiden bliver kampene i superligaen spillet på 6 forskelige tidspunkter og nogle spiller flere kampe end andre.
Hvad sker der fx for at Lyngby skal spille 3 kampe på 8 dage?
Håber sku der kommer en rød tråd når vi kommer lidt ind i sæsonen....
Der er jo kommet en ny tv aftale, med viasat og tv2sport..
Meget dejligt for Smith at score i sin første optræden på St. James Park. Det glæder mig på hans vegne.
Dahlmann
07-08-2007, 21:48
så kom fck videre i kvalifikationen efter forlænget spilletid mod beitar... 1-1...
rigtig godt for fck og dansk fodbold at de kommer videre... nu er de da i hvert fald garanteret europæisk fodbold i år...
SantasLittleHelper
07-08-2007, 22:31
så kom fck videre i kvalifikationen efter forlænget spilletid mod beitar... 1-1...
rigtig godt for fck og dansk fodbold at de kommer videre... nu er de da i hvert fald garanteret europæisk fodbold i år...
Yes det er faktisk ikke så dårligt endda... Jeg tror at FCK kan komme rigtig rigtig langt i UEFA Cuppen og selvom Champions League selvfølgelig er økonomisk mere attraktiv nærmest uanset hvor langt man kommer i UEFA, håber jeg fra et fodboldmæssigt synspunkt at de ryger ud, da dansk klubfodbold burde have mere at blære sig med end at OB en gang slog Real Madrid for 15 år siden...
Jeg synes nu de fik noget at blære sig med i sidste sæson, i det de slog os. Og fck har slet ikke niveauet til hverken at vinde cl eller uefa cuppen. Så for mig er det fint, hvis de indimellem kan skabe mirakler i enkelte kampe. Det er trods alt kun dansk fodbold.
Så nu venter Benfica på FCK, de har en helt anden klasse end Beitar og FCK.. Men hvem ved, måske kan der ske mirakler som sidste år mod Ajax.
Håber da på det... Ku altså være fedt nok med noget CL bold i københavn igen i år.. Og man ku jo være svineheldig igen, hvis de trak os til gruppespillet :D
Så tog Sunderland sgu sejren i 3 minutters overtid :D 1-0 over Spurs.
Jeg synes det fortjent nok, men der er nogle ting, der skal arbejdes på hos Sunderland, hvis de skal blive op. De er alt for uskarpe foran mål og så mangler de måske til tider, at kunne sætte tempoet 10% op. Men fedt vores Keane får en god pl-start.
EDIT: I øvrigt fedt at få bekræftet, at salget af Richardson ikke var nogen fejl af Fergie :D
Vildt nok at Sunderland formår at besejre Tottenham i dag.. De havde os klart de største chancer, så det var egentlig fortjent nok..
Christensen
11-08-2007, 14:48
Synd for Tottenham, som ellers havde styr på spillet i det meste af kampen. De havde mindst fortjent ét point.
United DK
11-08-2007, 14:53
Flot af Sunderland! Jeg synes hverken det var fortjent eller ufortjent, men man skal jo score for at vinde, og det gjorde Sunderland. I øvrigt synes jeg Spurs var ringe, og de mangler virkelig nogle kantspillere, og så skal Berbatov droppe sit krukkeri, det gavner hverken ham eller holdet.
Kanon at Sunderland vandt!
Tottenham var dominerende i store dele af kampen, men med det hold de har så har de ikke fortjent at få point, hvis de ikke spiller bedre end de gjorde idag..
Schmeichel stiller fra start i dag for City. Lige nu fører Shitty 1-0, selvom det har været West Ham, der har sat sig på det meste, dog uden rigtigt at være farlige.
Fint at Schmeichel får spilletid. Selv om han er i City, håber man jo det bedste for ham..
Newcastle giver den da også rigtig gas i Bolton. 3-0 ved pausen.
Fantastisk gået af Keanes hold. God start for dem, og skidt af Tottenham at de går ud og skuffer sådan når de har købt alle dem ind. Fedt at PL er igang igen.
Kan West Ham ikke bare score. Jeg gider da ikke sidde og se City lægge sæsonen godt ud.
Refstrup
12-08-2007, 10:54
Hvis i vil se Arsenal-Fulham kan den ses på canal+sport2 med optakt fra 12.55
Har i link til holdopstillinger
Glory Man United
12-08-2007, 11:38
Hvis i vil se Arsenal-Fulham kan den ses på canal+sport2 med optakt fra 12.55
Har i link til holdopstillinger
Kun Arsenals:
1 J. Lehmann
3 B. Sagna
5 K. Touré
10 W. Gallas
22 G. Clichy
27 E. Eboue
16 M. Flamini
4 F. Fabregas
13 A. Hleb
7 T. Rosicky
11 R. van Persie
Refstrup
12-08-2007, 11:47
Mange tak for hjælpen Glory Man United
EDIT : her er fulhams
Fulham:
Antti Niemi
Chris Baird
Carlos Bocanegra
Zat Knight
Paul Konchesky
Simon Davies
Steven Davis
Alexey Smertin
Hameur Bouazza
David Healy
Brian McBride
lehmann fik lige bragt fulham foran:juhuuuu:
Yes... Det er Healy, har ham på mit PL hold :D
Nu må vi håbe den holder....
Haha, sådan Lehmann! Jeg så lige på vg.no:
0 - 1 HEALY. En kjempetabbe av Jens Lehmann fører til at Fulham tar ledelsen etter 50 sekunder! Den tyske keeperen fomler med et tilsynelatende enkelt tilbakespill og sender ballen rett i bena på David Healy som styrer den i mål fra kloss hold. Dermed har Healy fått en kjempestart på sin Fulham-karriere.
Flot, flot, flot :D
Ja det så sjovt ud med Lehmann, men skal vi fremhæve en målmand der gør sit arbejde godt, så er det Fulhams Warner, damn de klasseredninger han fyrer af en efter en!
Refstrup
12-08-2007, 13:14
god redning fra walker, rocisky havde friløber...
Haha, sådan Lehmann! Jeg så lige på vg.no:
0 - 1 HEALY. En kjempetabbe av Jens Lehmann fører til at Fulham tar ledelsen etter 50 sekunder! Den tyske keeperen fomler med et tilsynelatende enkelt tilbakespill og sender ballen rett i bena på David Healy som styrer den i mål fra kloss hold. Dermed har Healy fått en kjempestart på sin Fulham-karriere.
Flot, flot, flot :D
Fantastisk, hvis Arsenal lægger sæsonen ud med pointtab mod en overkommenlig modstander :D 50 sekunder er godt nok ikke meget :D
Er jeg den eneste, som ikke kan finde Eboue på vg's holdopstilling?
Han bliver godt nok nævnt i kampen, men ikke i opstillingen..
http://sport.vg.no/live/index.php?live2op=getKamp&kamp_id=1002494&show=
Pis...
Arsenal får straffe...
Edit: 1-1 RVP... Lort...
Refstrup
12-08-2007, 13:48
Sådan 1-0 til birmingham mod chelsea
forssel mange tak for det
Refstrup
12-08-2007, 13:50
Hestefreak har lige scoret.. øv
Nu går det helt galt..
Hleb har li scoret for Arsenal til 2-1.... :(
Refstrup
12-08-2007, 14:03
2-1 til chelsea .malouda :rant:
Refstrup
12-08-2007, 14:09
2-2 i chelsea kampen. flot mål.. Ved ikke hvem der scorede
2-2 i chelsea kampen. flot mål.. Ved ikke hvem der scorede
Olivier Kapo
United DK
12-08-2007, 14:39
3-2 til Chelsea. Essien.
Ser ud til at Chelsea vinder. Men ikke så overbevisende, hvilket jo er lovende...
Flax_Generous
12-08-2007, 15:29
Hverken Arsenal, Chelsea eller Liverpool har været overbevisende. Tottenham var direkte skuffende. Lad os håbe, at United er noget mere overbevisende og sikre i deres sejr.
Det er dog godt nok surt, at Birminghams målmand var så pivringe. Den kunne godt have stået 1-2 i stedet. Det ville have været godt at se Chelsea tabe i sæsonens første kamp.
Come on You Reds!
http://youtube.com/watch?v=6qS0jX3NEJ4
Priceless!
United DK
12-08-2007, 22:00
Healy! Healy! Healy!
Og hvor er Lehmann dog bare ringe!
Han er psykisk stærk og kan lave flotte redninger Lehmann, men hans spil i fødderne er til grin.
Giuseppe Rossi her scoret det hidtil eneste mål i en venskabskamp mod Osasuna. God start i Villarreal.
schousboe9
14-08-2007, 19:54
Ja, og Marcos Senna har scoret efter 49. De vandt vist 3-0...
Han skulle have haft chancen hos os, den kære italiener...
PS.: John Dahl på straffe efter 90min. til 3-0, forresten!!
Hvad sker der for Tottenham, må indrømme at jeg havde større forventninger til dem end et nederlag til Sunderland og bagud 1-2 hjemme mod Everton.
Hr Hansen
14-08-2007, 20:44
BENFICA!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvor er det dog dejligt at se FCK være udspillet! flere Benfica mål TAK!
PetterDK
14-08-2007, 20:55
Hvor er det dejligt at se FCK har udlignet :)
Hold da Kæft Tottenham er RINGE så er det da altid noget at Danmarks fodbold flagskib kan præstere.
ja hvad sker for tottenham? :( jeg har 4 spillere på startopstilling i dr's manager!
Jeg forstår seriøst ik at de skulle være konkurrenter til en 4. plads i ligaen. Deres midtbane er for tynd, og forsvaret er nu helt igennem svækket da Kaboul blev skiftet ud efter 22 min..
De sætter flere pts til i de næste par kampe med det hold de stiller med pt.
ja hvad sker for tottenham? :( jeg har 4 spillere på startopstilling i dr's manager!
Jeg har heldigvis kun Berbatov, men det er slut efter i dag, sådan som de spiller skal han sgu sælges. (han er desværre min kaptajn)
shawcross har for anden kamp i træk scoret for stoke
Jeg ved ikke rigtig om man skal være overrasket over Spurs. Younes Kaboul eller ej, så er deres forsvar uden King altså ikke noget at skrive hjem om. De lukker så ekstremt mange mål ind, og de vil nok fortsætte med det det meste af sæsonen.
De plejer så også selv at score et par stykker, så de skal nok få deres sædvanlige femteplads.
Andre end mig der så et rødt kort til Benfica i 2. halvleg - Albue i hovedet!
Man kan da ikke gi gult for en Albue; Rødt eller intet
Ellers flot af FCK, glæder mig til at mærke stemningen i parken..
United DK
15-08-2007, 06:01
Lidt ærgerligt, at FCK ikke kunne holde, men når jeg ser FCK spille, så minder det meget om os. Der er overhovedet ingen pres på boldholderen, og derfor score Rui Costa to klassemål, hvor "Danmarks bedste målmand" må tage det første på sin kappe.
Mht. Spurs, så havde jeg det næsten på fornemmelsen, for de startede også elendigt sidste sæson, og deres forsvar p.t., er jo ikke til toppen af PL. Everton ser derimod ud til, at vil et eller andet stort, selvom det er svært at vurdere helt, efter bare to runder.
TrincoBoy
15-08-2007, 06:03
Andre end mig der så et rødt kort til Benfica i 2. halvleg - Albue i hovedet!
Man kan da ikke gi gult for en Albue; Rødt eller intet
Ellers flot af FCK, glæder mig til at mærke stemningen i parken..
Som jeg ser det, rammer han ham ikke i hovedet, men nærmere på skulderen. Grønkjær overreagerer en lille smule ved at ta sig til hovedet.
Man er efterhånden vant til, at ligegyldig hvor godt Tottenham køber ind skuffer de. Og det lader denne sæson også til blive. Man kan samligne det lidt med Liverpool i PL.
Surt for FCK. De spillede en fin kamp, og havde en stor del af spillet i anden halvleg.
Lige inden Rui Costa scorer andet mål, har FCK jo et godt angreb, som er tæt på at give mål / straffe. Men 2-1 er et ok udgangspunkt inden returkampen. Bare surt med Grønkjærs karantæne..
dejligt at FCK tabte. Kan ikke holde dem ud. De spiller beregnende og røvsygt, og det er ikke fordi de ikke måtte det igår, men de gør det også hjemme mod AGF.
Kunne skyldes den grimme grimme Ståle på bænken.
Og vigtigt for fremtiden i SAS Ligaen at FCK ikke bliver faste gæster i det selskab, for det give en endnu større skævvridning af ligaen end der er i forvejen. Hvis de går ud og scorer 90-100 mio kr på champions league hvert år, jamen så plyndre de bare SAS-Ligaen og resten af norden for de bedste spillere, og leger mesterskabet hjem, mens alle andre kan stå og måbe ude på sidelinien. Man kan sige : "jamen så må de andre jo bare gøre sig bedre" Men det kan man ikke bare sådan, og FCK har haft nogle store fordele i opbygningen af deres imperium som ikke alle klubber har. For det første er det den store klub i københavn, og den vej rundt kan scorer nogle fede sponsorater. De har Parken som landsholdet giver nogle penge for at bruge. De kan med parken holde de andre vilde sportsarrangementer og musikkoncerter.
Som seer af SAS-ligaen håber jeg inderligt at FCK tager en puster og ikke bliver mere suveræne end de er i forvejen, for så dør ligaen fuldstændig ud
morten k
15-08-2007, 11:36
De har Parken som landsholdet giver nogle penge for at bruge. De kan med parken holde de andre vilde sportsarrangementer og musikkoncerter.
Du får det til at lyde som om de har fået Parken forærende. Det er en investering som så mange andre.
FCKs hovedsaglige fordel er at de har et utroligt professionelt kørt PS&E i ryggen. Det sikrer et stabil økonomisk fundament. CL eller ej.
Den slags investeringer står andre klubber frit også. Brøndby har prøvet (og prøver) - hvilket gik grueligt galt for dem ifm Interbank fx.
Ja, det kan skabe en superklub der løber med alle pengene, for der er gode penge i CL, det er helt sikkert. Men penge til et dansk hold må unægteligt være bedre end penge til et norsk eller andet. Det giver en superliga med bedre spillere i snit at der er råd til at købe fra udlandet. Og det giver flere point og flere succesfulde hold i europæisk fodbold på sigt.
Men i det grundlæggende står det andre klubber frit for at lave samme konstruktion som PS&E. Det er der de fejler idag langt de fleste af dem - ikke resultatmæssigt.
Der er Youth-Cup fra Malaysia direkte på Eurosport hvor United spiller mod Barcelona.. Vi fører 1-0.. Det var Kieran Lee der scorede
schousboe9
15-08-2007, 12:22
Sidder også og ser Youth Cup. Vi river dem jo rundt!
Fabian Brandy er sku da spændende!:D
Sidder også og ser Youth Cup. Vi river dem jo rundt!
Fabian Brandy er sku da spændende!:D
Vil nu ikke siger vi rev dem rundt i 2. halveg, men vi vandt da.. Det er altid noget.. Rimeligt vildt med dommeren til sidst..
Nu venter Flamengo vidst nok, på fredag..
Liverpool_sucks
15-08-2007, 21:10
2-1 chelsea
FUCK FUCK ser ikke godt ud!
United DK
15-08-2007, 21:17
Vi skal til at tage os sammen, for ellers laver vi en Liverpool, og er bagud med et to-cifret antal point, når vi går ind i oktober.
Der bliver delt nogle kort ud i Chelsea kampen. 4 til hvert hold indtil videre. Giv nu Chelsea et par røde så er der da forhåbninger om at Reading kan lave et mirakel :)
EDIT: Så har Sunderland udlignet :)
Og nu er Gerrard skadet til opgøret mod Chelsea!! alt vender bare mod os !!!
Liverpool_sucks
17-08-2007, 23:50
Og nu er Gerrard skadet til opgøret mod Chelsea!! alt vender bare mod os !!!
Gerrard er med på søndag..
håber liverpool vinder fordi på et tidspunkt kommer de til at miste mange point, det gøre chelsea ikke..
Hold da kæft en kedelig fodbold dag i dag med PL, mens imorgen bliver klasse. Først United - City, så lidt Arsenal - Blackburn, og så slutter man ad med Chelsea - Liverpool
United DK
18-08-2007, 13:00
Bolton fører såmen 1-0 over Porstmouth, på mål af Anelka, og Portsmouth har lige fået annulleret et mål.
EDIT: Så blev det 1-1, på mål af Kanu.
PL-pedersen
18-08-2007, 15:03
3-1 til Porstmouth ganske fortjent.. udmærket kam med 4 mål...
Tottenham kører derby over ende og fører 3-0 efter et kvarter.. damn jeg glæder mig til vi møder derby :)
Tottenham kører derby over ende og fører 3-0 efter et kvarter.. damn jeg glæder mig til vi møder derby :)
Yep, og skal lige love for at Tottenham kom flyvende ud af starthullerne, scorede allerede efter 2 min og igen efter 6 min
Yep, og skal lige love for at Tottenham kom flyvende ud af starthullerne, scorede allerede efter 2 min og igen efter 6 min
Eller retter kom Malbranque flyvende ud af starthullerne, som dobbelt målscorer inden der var gået mere end 6 min! ;)
schousboe9
18-08-2007, 15:39
Bremen - Bayern 0-2
Ribery på straffe efter 30
Toni efter 51
Godt de ikke spiller CL...
Men okay, Bremen mangler bl.a. Borowski, Klasnic og Frings.
Sunderland er bagud 1-0 ved pausen i Wigan. Vi må håbe for Keano at de rejser sig i andenhalvleg.
Sunderland er bagud 1-0 ved pausen i Wigan. Vi må håbe for Keano at de rejser sig i andenhalvleg.
Er blevet til 2-0
Straffe til West Ham
Lorensen
18-08-2007, 16:33
Er blevet til 2-0
Straffe til West Ham
Og så blev det 3-0.
Har sagt det før og siger det igen.. Jeg tror ikke Sunderland ender i den bedste halvdel af Premier League. !
Bayern valgte så lige at smadre Werder 4-0 ude! Ribery, Toni og Klose virker som forholdsvis gode investeringer!
Nogen der ved hvordan det går Newcastle mod Villa? Den skulle væres startet her kl. 17.15, men kan hverken finde den på tekst-tv, livescore eller bold.dk
Nogen der ved hvordan det går Newcastle mod Villa? Den skulle væres startet her kl. 17.15, men kan hverken finde den på tekst-tv, livescore eller bold.dk
Kan det mon have noget og gøre med at de først starter 18,15?? hvis man er i tvivl så er dr.dk/sporten/dongbold altid med..
schousboe9
18-08-2007, 16:54
17.15 er engelsk tid. Det er først 18.15 dansk tid. :)
Lorensen
18-08-2007, 17:53
Fuuuuuuck et vildt mål i Brøndby-AGF.
En AGF'er scorede på saksespark i det 92 min. Fantastisk mål.
Brøndby tabte 1-0
Så fantastisk synes jeg nu heller ikke det var. Jeg synes mere 'saksesparket' lignede et spark-bag-over-sig-selv skud.
Synes nu også det var et vildt mål! Skulle ikke undre mig om det kom med i konkurrencen som 'årets mål'.
Dejligt med et godt mål i slutningen af en kamp, der vel var kedeligere end at sidde og kigge på maling stivne.
schousboe9
18-08-2007, 18:04
Er ikke Brøndby-fan eller noget, men der var da kæmpe frispark ved den scoring. Hvis ikke dét var farligt spil eller højt løftet ben eller hva' det hedder, så ved jeg sku ikke, hvad er.
Men det var vist snart dét for Køhlert...
Refstrup
18-08-2007, 18:38
Der står 0-0 i Newcaste... Laursen spiller meget fint, men har lavet et par enkle kiks... Smith fighter rigtig godt :D
Liverpool møder Chelski i dag..
Hvad skal kampen ende, for at det gavner United bedst??
0-0??
United DK
19-08-2007, 12:30
Jeg så helst, at den sluttede uafgjort, for en sejr til Liverpool, kan give dem for meget selvtillid, og så ved man aldrig, hvordan det ender.
Liverpool møder Chelski i dag..
Hvad skal kampen ende, for at det gavner United bedst??
0-0??
1-0 til LFC. Chelsea er sværre at hente, fordi de netop - ligesom os sidste sæson - vinder konstant. LFC er kun en døgnflue, som går ned midt i sæsonen, så lige meget hvad, så vil vi ende over LFC, men ikke Chelsea, hvis de ikke smider points i dag.
Nok helst uafgjort, da Chelsea altid er gode, mens Liverpool ser stærke ud. Hvis der skal være en vinder må det nok være Liverpool, da de altid på sæsonen har en dårlig stime.
Ajax vandt, på udebane, 8-1 over De Graafschap. Huntalaar scorede 4 mål!
PerRonaldo
19-08-2007, 16:19
1-0 til liverpoole.. manden der ikke var god nok til united!
United DK
19-08-2007, 16:21
Hmm, skal 2008 være året, hvor Liverpool vinder deres 19. mesterskab. Jeg håber det ikke!
PerRonaldo
19-08-2007, 16:22
Hmm, skal 2008 være året, hvor Liverpool vinder deres 19. mesterskab. Jeg håber det ikke!
Jeg tror i hvert ikke at det kun er Chelsea vi skal kigge efter fremover.Men Tror også Liverpool får en nedtur på et tidspunkt! Håber det i hvert fald!!
United DK
19-08-2007, 16:31
Jeg tror i hvert ikke at det kun er Chelsea vi skal kigge efter fremover.Men Tror også Liverpool får en nedtur på et tidspunkt! Håber det i hvert fald!!
Ja, men vi kan ikke blive ved med at sige, at Liverpool nok skal gå ned på et tidspunkt, for på et eller andet tidspunkt vinder de PL, og det kan nemt blive denne sæson. For kan de allerede nu, komme lidt væk fra Chelsea, jamen så er risikoen der, for det var jo sådan, vi gjorde sidste sæson.
PerRonaldo
19-08-2007, 16:37
Ja, men vi kan ikke blive ved med at sige, at Liverpool nok skal gå ned på et tidspunkt, for på et eller andet tidspunkt vinder de PL, og det kan nemt blive denne sæson. For kan de allerede nu, komme lidt væk fra Chelsea, jamen så er risikoen der, for det var jo sådan, vi gjorde sidste sæson.
Enig. Men tror bare at Chelsea er det dygtigere/heldigere i de kampe hvor ingenting lykkedes.. Og nu har de altså været bagud i samtlige kampe denne sæson, så de er ikke slået af Liverpool endnu!
Men synes der er mange om budet... Det bliver virkelig spændende i år og det er jeg egentlig glad for..
nightraven
19-08-2007, 17:22
wow hvis vi havde haft samme dommer som ham der dømmer Liverpoolkampen havde vi da vist fået 5 straffe idag...nøj hvor tyndt
PerRonaldo
19-08-2007, 17:23
Hvad sagde jeg.. de har heldet.. ikke skyggen af straffe!!
nightraven
19-08-2007, 17:25
ikke det fjerneste....tror dog heller ikk han filmede...tror bare han ville hoppe over...eller ?
PerRonaldo
19-08-2007, 17:33
ikke det fjerneste....tror dog heller ikk han filmede...tror bare han ville hoppe over...eller ?
Han hoppede over bolden og ville ikke have straffe.. men det var åbentbart tidligt juleaften.
nightraven
19-08-2007, 17:36
Tjah...nedtur men hellere en 1-1 end sejr til et af de 2 hold imo...meeeen Chelsea scorer på et afrettet lamptard langskud tror jeg
Refstrup
19-08-2007, 17:41
Essien har fået 2 gule kort men er ikke vist ud af Styles... Chelsea fan er han sikker!!!
Lorensen
19-08-2007, 18:09
Essien har fået 2 gule kort men er ikke vist ud af Styles... Chelsea fan er han sikker!!!
Hehe, ja det er en sød lille detalje ved kampen :) Sender tankerne tilbage til VM hehe.
United DK
19-08-2007, 20:09
Liverpool og Chelsea spillede uafgjort, og Arsenal fik også kun et point mod Blackburn. Denne søndag endte trods alt okay.
Don Kafai
19-08-2007, 20:12
kl 22 sender Kanal 5 Real M-Sevilla... Det er returkampen i den spanske super Cup
Sevilla vandt første kamp 1-0.
Husk at følge kampen og håbe på en sejr til real m med mere end 1 kasse, for så vinder jeg penge...
Var der nogen der så det GENIALE billede af Robinho i sidste Super Cup kamp hvor billedet frøs på kanal 5?
Manden lignede noget fra night of the living dead.. haha jeg ville ønske en eller anden havde taget et billede af det. Det var helt klart årets tv-moment. Han frøs i 2 minutter imens hans øjne rullede op i øjenlåget og han havde front mod kameraet. Fuck det var sjovt
United DK
19-08-2007, 20:27
kl 22 sender Kanal 5 Real M-Sevilla... Det er returkampen i den spanske super Cup
Sevilla vandt første kamp 1-0.
Husk at følge kampen og håbe på en sejr til real m med mere end 1 kasse, for så vinder jeg penge...
Kom så Sevilla! ;)
Don Kafai
19-08-2007, 21:20
Lort... Sevilla foran
United DK
19-08-2007, 21:23
Lort... Sevilla foran
Gooooooooooooooooooooooooooooooooooooool!!!!! ;)
Don Kafai
19-08-2007, 21:27
Gooooooooooooooooooooooooooooooooooooool!!!!! ;)
GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLLL LLLLLLL
SYGT MÅL AF DRENTHE...
KOM SÅ 2 mere
United DK
19-08-2007, 21:49
3-2 til Sevilla nu. Der sker sgu noget!
Jeg har en virkelig dårlig fornemmelse af liverpool i denne sæson.. jeg håber virkelig ikke de skal have pokalen i år.. ser hellere chelski tage den hvis det ikke bliver os.. men ser aller helst at det bliver arsenal hvis vi ikke gør men tror ikke de har klassen..
Nogen der forresten kan huske hvor land tid siden det er at liverpool sidst vandt PL??
Don Kafai
19-08-2007, 22:16
1989 sæsonen
Nogen der forresten kan huske hvor land tid siden det er at liverpool sidst vandt PL??
http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=294
:D
http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=294
:D
lige præcis den tråd jeg også havde i tankerne, men jeg troede det var fra det gamle forum.. GENIALT:P
Lorensen
20-08-2007, 06:47
Fantastisk kamp mellerm Real og Sevilla igår.
Den endte 3-5 og der var intensitet og action hele tiden.
Og man man vidst ikke sige at Pepé har vist sig som et kvalitetskøb indtil videre. 3(+?) katastrofale fejl krydret med en udvisning til sidst i kampen. Det startede ellers så godt med et kanon hug udefra.
Jeg troede da ham Drenthe var Back ? Han startede i går som fløj.
Vi kan da glæde os over, at Arsenal ikke formåede og vinde og Chelsea og Liverpool spillede uafgjort, selvom det var en klar dive af Malouda.
United DK
20-08-2007, 11:03
Og man man vidst ikke sige at Pepé har vist sig som et kvalitetskøb indtil videre. 3(+?) katastrofale fejl krydret med en udvisning til sidst i kampen. Det startede ellers så godt med et kanon hug udefra.
Kan det ikke passe, at Real Madrid har hentet Christoph Metzelder? I såfald vil jeg lade ham spille ved siden af Cannavaro, for ham Pepe er da godt nok ringe.
Manchester United uheldige igen. Det ligner lidt Liverpool's sæson sidste år. Ikke at jeg håber det går godt for Manchester United, men jeg forstår jeres frustration. Det er bittert når det bedste hold på banen ikke får gevindsten hjem.
Chelsea fik så købt sig til et point, flot gået. De slap for 2 røde kort og fik et straffe. Det var ikke et dive, blot 2 spillere der stødte sammen.
Don Kafai
20-08-2007, 17:36
Kan det ikke passe, at Real Madrid har hentet Christoph Metzelder? I såfald vil jeg lade ham spille ved siden af Cannavaro, for ham Pepe er da godt nok ringe.
De har hentet Metzelder, men han er skadet for tiden.
Han er kommet på en fri transfer, og det rygtes Pepe er købt for 30 mio euro.
Det er måske 25 mio euro mere end hvad jeg ville give for ham...
Jeg troede da ham Drenthe var Back ? Han startede i går som fløj.
Han er midtbanespiller.. Det var vist kun fordi Real ville have en ny Carlos, han blev betegnet som back.. Meget spændende spiller og hvilken kanon han fik fyret af i går!
TrincoBoy
20-08-2007, 18:00
30 mio euro for sådan en ringe forsvarspiller er sgu da vildt. Man må da håbe at han ramte sit absolutte bundniveau.:D
Don Kafai
22-08-2007, 17:57
Ronaldo har nettet for Portugal i kval kampen ude mod Armenien...
Det står nu 1-1
United DK
22-08-2007, 18:07
Det er satme ringe af Portugal, hvis ikke de slår Armenien.
Nej, den er ikke så god for Portugal hvis de ikke vinder! :) hehe.
For lige at komme med et positivt input er det godt for Ronaldo lige at få lidt kamptræning i landskampen(e).
Ja, og det er også fint til selvtilliden at han scorer. Han virker en smule irreteret og trist over hans røde kort mod Portsmouth.
Holmskov
22-08-2007, 18:35
I øvrigt et ret "flabet" mål som kun Ronaldo kan lave dem. :D
Don Kafai
22-08-2007, 18:40
I øvrigt et ret "flabet" mål som kun Ronaldo kan lave dem. :D
Hvordan var det?
Kan du give et lovligt link, for jeg tvivler på du har kanalerne til at se Armanien mod Portugal? ;)
Holmskov
22-08-2007, 19:10
Jeg kan godt linke til den, men med ulovlige links.
Han får bolden tæt på baglinjen. Løber direkte imod mål, og tager bolden med undersiden af højre fod over til venstre og knalder den i modsatte hjørne. ;)
Irland gør det fint. Danmark spiller skidt. 0-2 ved pausen i Århus..
Danmark er på ingen måde konsekvente + de spiller alt for langsomt, og holder på bolden alt for længe.
EDIT: Agger så iøvrigt elendig ud ved nummer to mål. Han havde overhovedet ikke fokus på Robbie.
Ja Keane er total fri ved det andet mål. Agger glemmer at dække ham op, men Irland gør det nu også godt nok.
Men ja, Danmark spiller for langsomt og uden ide.
Don Kafai
22-08-2007, 20:47
Jesper Christiansen er elendig på langskud. Er bange for Danmark mod Sverige hvis han skal være målmand.... Man skulle tro at med 5-6 FCK spillere på banen samtidig så ville der være indbyrdes spilforståelse osv. Det har jo manglet krafttigt i aften. Rustent Danmark hold, og jeg tror at de misser 2. slutrunde i træk.
United DK
22-08-2007, 21:02
Jeg synes 4-0 var misvinsende, for så gode var Irland heller ikke, de var bare enormt effektive. Dog var Danmark enormt ringe, og jeg er snart træt af alle de FCK-spillere der er med, for de formår gang på gang, at spille af helvedes til.
Jeg så ikke kampen særlig intenst, må jeg indrømme!
Men resultatet er meget pinligt for Danmark. Tabe 4-0 på hjemmebane til et landshold de i hvert fald, om ikke andet, burde spille lige op med. Danmark skal nu nok komme igen, selvom jeg ikke tror det bliver til EM-fodbold i denne omgang.
Anyway, Kan ikke lade være at synes at det er en lille smule sjovt at de går ud og kvajer sig sådan. Måske er det forkert, men...
Ungarn har lige på 15 minutter scoret 3 mål mod italien så det nu står 3-1.. nice one.. denne dag bliver bare bedre og bedre..
Gronkjor
22-08-2007, 23:18
Jeg var inde på stadion at se kampen, og bagefter fik jeg lige gidet hånd til O´shea:juhuuuu: :juhuuuu:
Ronaldo scorede portugals mål i Armenien i deres 1-1 kamp.
http://www.youtube.com/watch?v=sSQ28aWTmnI
Ronaldo scorede portugals mål i Armenien i deres 1-1 kamp.
http://www.youtube.com/watch?v=sSQ28aWTmnI
Fuck et flabet mål.. omgivet af 4 markspillere og en målmand og alligevel får han lige rullet den over til det andet ben og banket den ind.. verdensklasse..
Smaakage
23-08-2007, 07:24
Hvor var det bare en pinlig aften igår set med danske øjne. Et helt igennem fladt og tamt hold der spillede mod et tamt irsk hold, der bare viste sig at være mere effektive. EM fodbold synes meget langt væk.
Måske det var på tide med en ny landstræner ? Kan virkelig ikke lide Morten Olsen og hans alt for konservative og langsomme spil. Det holder bare ikke.
Hvad sker der lige for Danmark? Tabe 4-0 til Irland på hjemmebane er godt nok for ringe. Nu har jeg ikke set det meste kampen, men i de første 10 minutter pressede Danmark godt på, og Jon Dahl og Bendtner havde flere chancer. Frækt mål af Ronaldo.
TrincoBoy
23-08-2007, 07:59
Det er ikke for ingenting, at Olsen blev fyret i Brøndby, Køln og Ajax. Jeg tror det er på tide at han småt begynder at pakke kufferten....
Glory Man United
23-08-2007, 08:06
Har altid synes at Olsen var en god træner, ingen tvivl der. Men han har altså været landstræner i 7 år. Det er uhørt længe, og måske er der behov for en luftforandring. Men taber vi til svenskerne, er det vel forbi, og så tror jeg DBU indser det!
United DK
23-08-2007, 11:47
Ja, jeg holdte hånden over Morten Olsen, da Danmark lige have kikset VM, for jeg mente han fortjente en chance til, efter at han både havde fået Danmark til VM 2002 og EM 2004, men kikser denne slutrunde også, så er det ud. Dog har jeg på fornemmelsen, at Danmark er på vej ind i en tid, hvor VM og EM-slutrunder ikke bliver aktuelle, ligesom vi har set med Norge igennem flere år nu, efter de ellers var med, ved alle slutrunder tilbage i 90'erne.
United DK
23-08-2007, 11:49
Men han har altså været landstræner i 7 år. Det er uhørt længe
Det ved jeg nu ikke, for Sveriges landstræner, Lars Lagerbäck, har været landstræner siden 1998, og det går jo stadig fint for dem.
Glory Man United
23-08-2007, 12:01
Det ved jeg nu ikke, for Sveriges landstræner, Lars Lagerbäck, har været landstræner siden 1998, og det går jo stadig fint for dem.
.....og det er ikke normalt!
United DK
23-08-2007, 12:03
.....og det er ikke normalt!
Hvorfor ikke? Jeg synes ikke det er fuldstændig sindsygt, at man er landstræner i syv eller ni år. Herre gud, Ferguson har snart været United-manager i 21 år.
Don Kafai
24-08-2007, 18:12
Ja, jeg holdte hånden over Morten Olsen, da Danmark lige have kikset VM, for jeg mente han fortjente en chance til, efter at han både havde fået Danmark til VM 2002 og EM 2004, men kikser denne slutrunde også, så er det ud. Dog har jeg på fornemmelsen, at Danmark er på vej ind i en tid, hvor VM og EM-slutrunder ikke bliver aktuelle, ligesom vi har set med Norge igennem flere år nu, efter de ellers var med, ved alle slutrunder tilbage i 90'erne.
Nogle gange er det altså ikke trænerens skyld. Husk på at på et landshold der har træneren ikke det store at arbejde med som man fx har på et klubhold. At der fx er 7-8 FCK spillere med på landsholdet viser bare den falliterklæring Danmark er tæt på.
Hvem har DK af stjerner? Agger og Poulsen er de eneste jeg lige kan komme i tanke om. Spillerne der er på landsholdet er ikke faste mænd på deres klubhold, medmindre de er superliga spillere.
Det er ikke trænerens skyld. Man må bare se i øjnene at spillermaterialet ikke rækker til at man er blandt Europas 16 bedste. Jeg håber Morten Olsen bliver. Han har et fedt spilkoncept og jeg synes det er bedre med en dansk træner end en udenlandsk træner. Kan ikke lige se andre danske trænere med formatet til at være landstræner udover Morten Olsen....
schousboe9
24-08-2007, 18:32
Det er ikke trænerens skyld. Man må bare se i øjnene at spillermaterialet ikke rækker til at man er blandt Europas 16 bedste. [...]Kan ikke lige se andre danske trænere med formatet til at være landstræner udover Morten Olsen....
Får måske lidt :Smackden: for den her, men jeg tror Erik Rasmussen ville kunne gøre et godt sykke arbejde som landstræner. Han mangler lidt erfaring, så derfor er han nok uaktuel, men han sammensætter altså holdene rigtigt og motiverer spillerne til hver kamp. Derudover har han jo gentagne gange vist, at han har en veludviklet taktisk forståelse, og hvis landsholdet går tilbage til 4-4-2 tror jeg også vi vil se en meget bedre Bendtner.
IMO er problemet med landsholdet pt., at Tomasson ikke har spillet nok (endnu), Grønkjær er kommet "hjem", Bendtner kan ikke finde ud af 4-3-3, vi mangler en ordentlig venstre back og at vi ALDRIG stiller med den samme midtbane to kampe i træk. Hvis vi kunne få Poulsen og Daniel Jensen spillet sammen ville de fungere udmærket i en 4-4-2, tror jeg, men der er altid ændringer på den midtbane, så vi opnår aldrig den kontinuitet, der kræves.
Når alle er klar, ville jeg spille sådan:
Sørensen (Jesper C. viste i onsdags, at Sørensen stadig er bedst!)
Jacobsen - Agger - Laursen - N.Jensen (af mangel på bedre...)
Grønkjær - Poulsen - D.Jensen - Løvenkrands
Tomasson - Bendtner
Bænk: Jesper C., Gravgaard, Krøldrup, Kahlenberg, Thygesen, Würtz, S.Larsen
Danmark har alt for få klassespillere, men jeg mener stadig ikke at Morten Olsen får nok ud af de spillere han har i truppen.. Så dårlige er vi satme heller ikke.. Jeg har aldrig brudt mig om ham, det må jeg indrømme..
Bl.a. Agger, Poulsen og Bendtner bør spille væsentligt bedre end de gør på landsholdet, og det tror jeg skyldes at Olsen ikke formår at udnytte deres spilleregenskaber optimalt..
United DK
24-08-2007, 21:39
Nogle gange er det altså ikke trænerens skyld. Husk på at på et landshold der har træneren ikke det store at arbejde med som man fx har på et klubhold. At der fx er 7-8 FCK spillere med på landsholdet viser bare den falliterklæring Danmark er tæt på.
Hvem har DK af stjerner? Agger og Poulsen er de eneste jeg lige kan komme i tanke om. Spillerne der er på landsholdet er ikke faste mænd på deres klubhold, medmindre de er superliga spillere.
Det er ikke trænerens skyld. Man må bare se i øjnene at spillermaterialet ikke rækker til at man er blandt Europas 16 bedste. Jeg håber Morten Olsen bliver. Han har et fedt spilkoncept og jeg synes det er bedre med en dansk træner end en udenlandsk træner. Kan ikke lige se andre danske trænere med formatet til at være landstræner udover Morten Olsen....
Det er spillernes skyld, at Danmark måske ikke kvalificere sig til EM, men jeg forstår bare ikke, at holdet er blevet så ringe, over de sidste fem år. De spillere der var med ved VM 2002, spiller jo stort set alle sammen stadig på landsholdet, og holdet fra 2002 formåede at udspille et stærkt fransk landshold, og generelt spille en god gang fodbold. Det ser vi ikke meget af mere, og det må vel et eller andet sted, være Morten Olsens skyld.
Don Kafai
24-08-2007, 21:55
Det er spillernes skyld, at Danmark måske ikke kvalificere sig til EM, men jeg forstår bare ikke, at holdet er blevet så ringe, over de sidste fem år. De spillere der var med ved VM 2002, spiller jo stort set alle sammen stadig på landsholdet, og holdet fra 2002 formåede at udspille et stærkt fransk landshold, og generelt spille en god gang fodbold. Det ser vi ikke meget af mere, og det må vel et eller andet sted, være Morten Olsens skyld.
For 5 år siden var spillere som Jon Dahl, Martin Jørgensen, Gravesen og Rene Henriksen grundstammen på holdet. De spillede hver uge for deres klubhold og fx en spiller som Jon Dahl var i sit livs form efter Uefa cup sejren.
Idag der er den til svarende stamme slet ikke så god. Hvor ofte spiller Martin Jørgensen fra start? hvornår har Jon Dahl sidst lavet lækkerier?
Generelt må man sige at antallet af succesfulde spillere i udlandet er dalet kraftigt de seneste år, og deraf er Morten Olsen nød til at udtage spillere der spiller hver uge, og så kan han kun ty til Superligaen.
Morten Olsen synes jeg ikke bør kritiseres, for han mangler materialet til at kunne skabe et tophold. Danmark ligger nr 30 på ranglisten og det er ikke pga uheld. Dengang i 02 lå de omkring 15-16 stykker.
I mine øjne bør Danmark komme med generationsskiftet hvis de misser EM. Væk med Jørgensen, Jon Dahl, Helveg, Niklas Jensen osv og frem med de nye unge. Jeg så Bochum - Hamburger SV her i aften og jeg synes Bechmann er Danmarks bedste angriber lige pt. Han minder mig lidt om Rooney i spillestilen og jeg synes han bør være en del af landsholdet. Spillere som ham er der mange af, og det gælder om for DK at tage spillere med der spiller ofte, fremfor spillere af navn.
United DK
24-08-2007, 22:43
Jeg er sådan set enig Don Kafai, men jeg mener ikke, at man kan bebrejde hverken spillerne eller Morten Olsen 100%. Det er 50/50.
baeklev7
24-08-2007, 23:24
I mine øjne bør Danmark komme med generationsskiftet hvis de misser EM. Væk med Jørgensen, Jon Dahl, Helveg, Niklas Jensen osv og frem med de nye unge. Jeg så Bochum - Hamburger SV her i aften og jeg synes Bechmann er Danmarks bedste angriber lige pt. Han minder mig lidt om Rooney i spillestilen og jeg synes han bør være en del af landsholdet. Spillere som ham er der mange af, og det gælder om for DK at tage spillere med der spiller ofte, fremfor spillere af navn.
Er vel gået hen og blevet en tendens på landsholdet. Personligt forstår jeg ikke hvorfor vores venstreback ikke udgøres af Chris Sørensen og Michael Jacobsen, de spiller begge fast og med en tur på landsholdet vil de kunne blive endnu bedre. Niclas Jensen skal væk eller ihvertfald være 2.- 3. valg, at vi bruger Jan Kristiansen på pladsen er jo rent til grin.
så starter den spanske liga idag, men real mod Atlético.. tror det bliver en spændene kamp.. gad vide hvordan de klarer sig uden torres?? glæder mig også til at følge laudrup og se om han har kunne bringe noget nyt til holdet..
så starter den spanske liga idag, men real mod Atlético.. tror det bliver en spændene kamp.. gad vide hvordan de klarer sig uden torres??
Torres er kun én spiller, og han er blevet erstattet af Diego Forlán, som alle ved, også kan score mål. Derudover er spillere som Luis García, Simão og Reyes kommet til, så jeg vil mene, Atlético har et bedre hold end før. Selvfølgelig kan de slå Real i dag, og det er heller ikke umuligt for dem at slutte i top 5 i ligaen.
Torres er kun én spiller, og han er blevet erstattet af Diego Forlán, som alle ved, også kan score mål. Derudover er spillere som Luis García, Simão og Reyes kommet til, så jeg vil mene, Atlético har et bedre hold end før. Selvfølgelig kan de slå Real i dag, og det er heller ikke umuligt for dem at slutte i top 5 i ligaen.
Jeg må indrømme at jeg ikke havde undersøgt på forhånd hvilke spillere der var kommet til.. men lyder lovende.. og jeg syntes i forvejen de spillede spændene fodbold så det kan da kun blive bedre..
United DK
25-08-2007, 10:36
så starter den spanske liga idag, men real mod Atlético.. tror det bliver en spændene kamp.. gad vide hvordan de klarer sig uden torres?? glæder mig også til at følge laudrup og se om han har kunne bringe noget nyt til holdet..
Jeg læste den anden dag, at en spanske journalist mente, at Atl. Madrid er blevet bedre efter salget af Torres, for nu har man for de mange penge, han blev solgt for, købt flere klassespillere, og spillet er blevet mere sammenhængende, fordi det hele ikke længere handler om Torres. Så umiddelbart skulle det kun være en fordel, at Torres ikke er der længere.
Nu stopper diskussionen om landsholdet, Morten Olsen og spillestil her. Hvis man vil diskutere dette videre, kan man oprette en tråd om emnet.
Her diskuteres Andre Kampe.
yorke starter inde for sunderland mod liverpool..
Damn, hvor spiller Liverpool kedeligt... De burde ligger, hvor vi ligger pointmæssigt....
Martinsen
25-08-2007, 13:26
1-0 Sissoko så har de deres ene mål, så graver de sig vel ned og er tilfredse med det?
men de får nogle knubs, for Sunderland spiller den gode gamle engelske stil, og de kaster sig frygtløs ind i alle nærkampe... lad os håbe at de kan nappe point fra de Scouse Bastards!
Irriterende Liverpool bare kører derudaf. De ville have haft maximumpoint nu, hvis ikke der var dømt straffe imod dem mod Chelsea.
United DK
25-08-2007, 13:35
1-0 Sissoko så har de deres ene mål, så graver de sig vel ned og er tilfredse med det?
Groft sagt, så gør Liverpool jo bare det der er krævet, nemlig at score et mål, og så holde den hjem og få tre point. Det har vi jo ikke formået, indtil videre.
I øvrigt tæt på 2-0 til Liverpool.
Ærgeligt at Liverpool fører. De holder garanteret en 1-0'er hele vejen hjem. Kom så Sunderland!
2-0 Voronin. Trækker ind i banen og skyder bolden i kassen. Troede ikke, den mand kunne noget.
damn hvor er Torres dog ufarlig..... han har haft flere friløbere og nogle hovedstød hvor han blank står fri, uden at score. ærgeligt at have ham på fantasy holdet :(
Groft sagt, så gør Liverpool jo bare det der er krævet, nemlig at score et mål, og så holde den hjem og få tre point. Det har vi jo ikke formået, indtil videre.
I øvrigt tæt på 2-0 til Liverpool.
Enig.. om man kan lide den måde de vinder på er så op til hver enkelt, men man må sige at de idag endnu engang gør det vi ikke har kunne.. de scorer og de vinder..
baeklev7
25-08-2007, 16:39
Arsenal- Man. City 75 min spillet
Schmeichel har lige reddet et straffespark fra van persie
PS: Den knægt kunne vi godt bruge engang i fremtiden, lad os håbe han følger i farmands fodspor
United DK
25-08-2007, 16:44
Man kan kun tage hatten af for Kasper Schmeichel, for det er sgu verdensklasse, det han laver i øjeblikket.
Det er imponerende af Schmeichel, men denne gang holder han ikke buret rent. Arsenal har lige scoret til 1-0!
Samtidig er Chelsea foran 1-0, typisk dem at fedte en 1-målssejr hjem, men igen, det er selvfølgelig hvad det handler om...
baeklev7
25-08-2007, 16:46
Arsenal 1- Man.City 0
Fabregas er den første spiller i denne sæson til at passere Kasper Schmeichel.
United DK
25-08-2007, 16:47
Man kan kun tage hatten af for Kasper Schmeichel, for det er sgu verdensklasse, det han laver i øjeblikket.
Man får lige skrevet ovenstående, og så score Arsenal til 1-0. :whine:
Ferguson
25-08-2007, 16:48
1-0 til arsenal nu. Fabregas scorede.
baeklev7
25-08-2007, 16:55
Det er stadig verdensklasse af en forhåbentlig kommende RED DEVIL:devill:
Det er stadig verdensklasse af en forhåbentlig kommende RED DEVIL:devill:
Enig.. man kan håbe at farmand har bare lidt indflydelse på sin søn så han kan lede ham i den rigtige retning..
Jeg så helst en uafgjort, men at City kommer lidt ned med nakken er sgu fint :D
Så det foreløbigt slut for de danske journalister, med at have stiv pik over Schmeichel.
Rimelig surt at de andre tophold ikke 'hjælper' os og sætter point til, og især ærgeligt at Chelsea og Arsenal kun vinder med et mål. Nu så jeg Arsenal kampen, og det var ikke sådan jeg sad og tænkte wow over deres spil. I starten af andenhalvleg har City flere store chancer til at score det første mål. Så får Arsenal straffe, og derefter lægger de maksimalt tryk på og scorer de så. Chelsea vinder 1-0, og som jeg kan læse mig til har de heller ikke været prangende, men hvad gør det når de vinder. Jeg vil være taknemmelig for en kedelig 1-0 sejr imorgen. Taber vi bliver det meget meget svært, og vi SKAL så slå Chelsea d. 23 september på hjemmebane, og så vinde de andre før klart nok.
Nu glæder jeg mig bare til Real - Atletico.
Don Kafai
25-08-2007, 17:45
Fuck hvor er man skuffet når man ser en Portsmouth spiller få en fri mulighed i det lille felt i det 88. minut, og knalde bolden ind på en medspiller. Bolden hopper derefter op i luften og en anden Pompey spiller header på mål, men den bliver reddet på stregen af en flyvende Ashley Cole.
Hvorfor kunne den ikke have stået 1-1????
Arsenals kamp var ren 50/50. Den kunne have endt 1-0 til begge hold eller 1-1. I sidste ende falder afgørelsen til Arsenals fordel.
Man snakker meget om kvalitet i trupper osv, men det her "held" er mindst ligeså vigtigt at have med sig sammen med kvaliteten. Det held håber jeg vi "genfinder" meget snart, for det ser ud som om de andre tophold sidder på den og deler den mellem sig...
Ferguson
25-08-2007, 17:53
fck-0b slut. resultat 0-0, ganske dejligt når man er brøndby tilhænger:D
--------------------------------------------------------------------------------
fck-0b slut. resultat 0-0, ganske dejligt når man er brøndby tilhænger
joo men den 0-0 kamp har som sådan ikke indflydelse på nedrykningskampen:Bouncing:
Ferguson
25-08-2007, 18:05
joo men den 0-0 kamp har som sådan ikke indflydelse på nedrykningskampen:Bouncing:
Nej du har ret, det kommer nok ikke til at påvirke agf, viborg og lyngby :o
schousboe9
25-08-2007, 18:19
Fuck hvor er man skuffet når man ser en Portsmouth spiller få en fri mulighed i det lille felt i det 88. minut, og knalde bolden ind på en medspiller. Bolden hopper derefter op i luften og en anden Pompey spiller header på mål, men den bliver reddet på stregen af en flyvende Ashley Cole.
Hvorfor kunne den ikke have stået 1-1????
Arsenals kamp var ren 50/50. Den kunne have endt 1-0 til begge hold eller 1-1. I sidste ende falder afgørelsen til Arsenals fordel.
Man snakker meget om kvalitet i trupper osv, men det her "held" er mindst ligeså vigtigt at have med sig sammen med kvaliteten. Det held håber jeg vi "genfinder" meget snart, for det ser ud som om de andre tophold sidder på den og deler den mellem sig...
Ja, og hva sker der med at der endnu en gang skal en heldig Lampard-scoring til før de vinder!? De møgdyr, det ka simpelthen ikke blive ved på den måde, men det har vi jo sagt før hvorefter Chelsea sæsonen igennem gang på gang har været heldige!
Men seføli godt man har ham på sit DR-hold... :D
Nej du har ret, det kommer nok ikke til at påvirke agf, viborg og lyngby
ah du ødelægger min joke. hehe
Brøndby er pt et bundhold og spiller som et bundhold. Men mon den tabte boksekamp Tom Køhlert er manden der skal drive dem frem
Don Kafai
25-08-2007, 18:32
næ, men vinder Brøndby imorgen så er de 4 point efter FCK. Det er vel ikke helt krise resultat?
Vinder United imorgen er de 5 point efter Chelsea, og snakker vi om nedrykningskamp?
schousboe9
25-08-2007, 18:58
Fy for sørensen, for en banket bæ!! Så viser Anal5 ikke engang Real - Atletico!
Amatører!
Fy for sørensen, for en banket bæ!! Så viser Anal5 ikke engang Real - Atletico!
Amatører!
Det er jo ikke deres skyld.. der er intet tv i verden som viser den..
men det er fanme alligevel klamt at se at de først kommer med den besked 2 minutter før kampstart. :mad:
Det er jo ikke deres skyld.. der er intet tv i verden som viser den..
men det er fanme alligevel klamt at se at de først kommer med den besked 2 minutter før kampstart. :mad:
Hvorfor bliver den ikke sendt?
Jeg sad og så optakt og mens jeg var ude og spise har de åbenbart aflyst transmissionen..
Hvad med Sevilla - Getafe, bliver den sendt?
EDIT:
Nåh, jeg fandt selv svaret på kanal5.dk
"pga. spansk uenighed om tv-rettighederne er ovenstående kamp [Real Madrid - Atl. Madrid] desværre aflyst - Den sene kamp mellem Sevilla og Getafe BLIVER vist til annonceret tid."
Ja - Sevilla bliver sendt. Det er noget med at de i Spanien ikke kunne enes om hvem som sendte kampen. Så ingen billeder overhovedet. Virkelig skidt.
schousboe9
25-08-2007, 21:56
[QUOTE=maxim;18537]Det er jo ikke deres skyld.. der er intet tv i verden som viser den..QUOTE]
Nej, det ved jeg... Det var oss de spanske tv-folk, jeg refererede til.
Amatører!:Smackden:
Lidt synd for Laudrups debut. De fører kommer hurtigt foran, men får så 2 mand vist ud. Den anden var ihvertfald god nok efter min mening. I andenhalvleg udnytter selvfølgelig deres overtal, og vinder så 4-1.
Uheldig start der i hvert fald ikke viser noget om Laudrups evner i trænersædet. Tror egentlig at han nok skal få Getafe igang.
shit hvor spiller midtjylland godt for tiden.. hvis de kan holde det niveau så tror jeg ikke at fck kan gøre noget ved det..
Don Kafai
26-08-2007, 21:07
Santander 0-0 Barca
ikke den bedste start for "gudeholdet" der nu allerede er 2 point efter Real.
shit hvor spiller midtjylland godt for tiden.. hvis de kan holde det niveau så tror jeg ikke at fck kan gøre noget ved det..
FCK's mål er nok bare at holde sig tæt på OB og Midtjylland her i den travle og hårde periode for dem, med CL kval osv.
FCK spiller pt ikke det bedste, men de får point og spillet skal nok komme.
Men håber at både OB og FCM kan følge med FCK i år, så ligaen bliver mere spændende og tæt hele sæsonen. Det gavner jo alle holdene.
Flax_Generous
26-08-2007, 21:39
Barca spillede en kamp, der mindede en del om vores kamp mod Reading. Vi skabte en anelse mere og spillede generelt bedre, men ellers var det næsten identisk. Hvor Barca nok havde fortjent sejren en smule, havde vi fortjent den meget. Det ser ud til at vi kommer til at stå overfor samme problemer som dem hvad angår modstandernes taktik.
Og så har Rossi desuden scoret mod Valencia.
rossi scorede på straffe mod valencia, men jon dahl scorede også.. det kan være det har gavnet hans spil at komme til spanien fast..
Keano og Sunderland tabte 3-0 til Luton Town i League Cupen..
Glory Man United
29-08-2007, 06:52
Keano og Sunderland tabte 3-0 til Luton Town i League Cupen..
Han har vel stillet med reserverne....han lærte af SAF, at Anders And Cuppen ikke er vigtig. De har også noget af tænke på, efter nederlag i de to sidste kampe....og forhåbentlig næste weekend også ;)
Glory Man United
29-08-2007, 07:09
Sender lige en provokation afsted:
KOM SÅ BENFICA!!;)
KOM SÅ BENFICA!!
den er jeg med på:Bouncing:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.