PDA

Se fuld version : Cristiano Ronaldo

United DK
08-06-2007, 00:34
Er dette grunden til, at Ronaldo diver?

http://www.youtube.com/watch?v=ypb9KEILVZ4

Bugge
08-06-2007, 09:31
Han falder meget, men for satan han er også god til det :D

Foged
08-06-2007, 14:41
Ser ikke alt for godt ud på nogen af disse klip - desværre.

Dan83
23-06-2007, 14:20
:whine:

Er jeg den eneste der virkelig HADER hr. Ronaldo for disse klip??? Der er ingen tvil om at han er en super dygtig fodboldspiller, men hans stil pisser mig virkelig af. han burte og er også god nok til ikke at behøve at falde til jorden næsten hver gang han mister bolden. Det er heldigvis blevet bedre i denne sæson men LANGT fra godt nok!!!
C. Ronaldo: Drop nu dit tudefjæs og spil bold.

Dines
23-06-2007, 14:25
Han er verdensbedstefodboldspiller sammen med Kaká og Ronaldinho, men hvis han lagde sit film fra sig, ville han få større respekt blandt modspillere og tilskuere.

JDK
23-06-2007, 14:27
Det er irriterende at se på, men sådan er den sydlandske mentalitet desværre for mange af dem!
Det er dog blevet utrolig meget bedre i denne sæson - dog har han stadig fået tæsk i pressen et par gange pga. det, også i denne sæson

Tomas
23-06-2007, 14:52

Er jeg den eneste der virkelig HADER hr. Ronaldo for disse klip??? Der er ingen tvil om at han er en super dygtig fodboldspiller, men hans stil pisser mig virkelig af. han burte og er også god nok til ikke at behøve at falde til jorden næsten hver gang han mister bolden. Det er heldigvis blevet bedre i denne sæson men LANGT fra godt nok!!!

Hans niveau hvad angår film i den netop overståede sæson var helt acceptabelt. Han filmer ikke mere end spillere som Gerrard, der af en eller anden grund ikke har et ry for at filme. Det er en myte, at engelske spillere er ærlige, og spillet i England er generelt også præget af udlændingenes stil. Om man kan li' at folk filmer eller ej... det er blevet en del af sporten.

Når det så er sagt, så er det en elendig video fra Youtube. Som alle andre videoer derinde så efterlader den seeren med et forkert indtryk. Jeg har ikke set en eneste video derinde, der var repræsentativ for den spiller, den portrætterede. Ronaldo er en dribler, og derfor vil han ofte være i kontakt med modspillere. På langsom gengivelse kan man ofte ikke se det, når der er lidt kontakt, men i virkeligheden kan selv det mindste skub eller den mindste berøring være nok til, at man mister balancen. Og mister han balancen ved uretmæssig kontakt skal han vel ikke bare lade være med at falde.

SAF har før udtalt sig om de mange beskyldninger imod Ronaldo, og han har ganske ret i det, når han siger, at der ikke engang behøver være kontakt, før man skal have frispark. Nogle af de tacklinger der bliver sat ind på Ronaldo er hensynsløse, og tit er han nødt til at springe for ikke at brække sine ben. Problemet er, at hvis han ikke falder, får han ikke frispark, og så har den hensynsløse tackling vundet over den sublime fodboldspiller.

Selvfølgelig er der nogle episoder (og der var MANGE flere tidligere), hvor han falder, uden det er nødvendigt. Men i dag kan du som oftest se på ham, når han bliver fanget med hånden i kagedåsen. Ofte falder han kun på knæ og vrider sig ikke så meget længere. Han er hurtigt oppe igen og gestikulerer ikke.

Og så synes jeg bare generelt det er voldsomt at hade en spiller fra det hold man holder med, fordi han gør nogle ting på banen. Måske skulle du i stedet fokusere din energi på at elske ham for at have bragt mesterskabet tilbage til Manchester.

schousboe9
23-06-2007, 14:55
Hans niveau hvad angår film i den netop overståede sæson var helt acceptabelt. Han filmer ikke mere end spillere som Gerrard, der af en eller anden grund ikke har et ry for at filme. Det er en myte, at engelske spillere er ærlige, og spillet i England er generelt også præget af udlændingenes stil. Om man kan li' at folk filmer eller ej... det er blevet en del af sporten.

Når det så er sagt, så er det en elendig video fra Youtube. Som alle andre videoer derinde så efterlader den seeren med et forkert indtryk. Jeg har ikke set en eneste video derinde, der var repræsentativ for den spiller, den portrætterede. Ronaldo er en dribler, og derfor vil han ofte være i kontakt med modspillere. På langsom gengivelse kan man ofte ikke se det, når der er lidt kontakt, men i virkeligheden kan selv det mindste skub eller den mindste berøring være nok til, at man mister balancen. Og mister han balancen ved uretmæssig kontakt skal han vel ikke bare lade være med at falde.

SAF har før udtalt sig om de mange beskyldninger imod Ronaldo, og han har ganske ret i det, når han siger, at der ikke engang behøver være kontakt, før man skal have frispark. Nogle af de tacklinger der bliver sat ind på Ronaldo er hensynsløse, og tit er han nødt til at springe for ikke at brække sine ben. Problemet er, at hvis han ikke falder, får han ikke frispark, og så har den hensynsløse tackling vundet over den sublime fodboldspiller.

Selvfølgelig er der nogle episoder (og der var MANGE flere tidligere), hvor han falder, uden det er nødvendigt. Men i dag kan du som oftest se på ham, når han bliver fanget med hånden i kagedåsen. Ofte falder han kun på knæ og vrider sig ikke så meget længere. Han er hurtigt oppe igen og gestikulerer ikke.

Og så synes jeg bare generelt det er voldsomt at hade en spiller fra det hold man holder med, fordi han gør nogle ting på banen. Måske skulle du i stedet fokusere din energi på at elske ham for at have bragt mesterskabet tilbage til Manchester.

Ja, stille og roligt...

Lorensen
23-06-2007, 14:55
Fuck en latterlig video.. og man kan vidst tydeligt se at han ikke er United fan ham der har lavet den.
Falder hver weekend ? :O Måske skulle naren se lidt flere kampe med Manchester. Det er blevet 100 gange bedre i denne sæson, i hvert fald for United, ved ikke med Portugal. !

Smaakage
23-06-2007, 16:11

Okay hr. scouser

http://www.youtube.com/watch?v=8tphY3kX-m0
http://www.youtube.com/watch?v=L073tGdLETo

Behøver jeg sige mere? Jeres elskede capt'n der var rremme og snakke så meget imod diving, han ramte vist en usynlig ufo eller andet i disse klip.

Hvordan var det nu det var....den der gode gamle sætning... noget med at feje for egen dør... husker du ?

Dan83
23-06-2007, 16:18

Er ikke MU-fan. Vi skal lidt længere mod syd-vest:D .
men lad nu det ligge. Jeg er stadig helt vild med ronaldo's teknik, men at han smider sig så meget som han går kan jeg bare ikke have. Og det er ikke kun fodi han spiller i en anden farve shorts og strømper. Jeg var også oppe i det røde felt i de kampe hvor Diouf spillede "sydeuropæsik" da han spillede i rødt. Men som jeg også skrev tidligere er det blevet meget bedre i denne sæson. Men mener dog stadig at han filmer mere end Gerrard.

Når det så er sagt, så er det en elendig video fra Youtube. Som alle andre videoer derinde så efterlader den seeren med et forkert indtryk. Jeg har ikke set en eneste video derinde, der var repræsentativ for den spiller, den portrætterede.
Er helt enig i at video'erne på youtube ikke skal ses som et brugbart potræt af spilleren.

Holmskov
23-06-2007, 16:22
It's a bit of a dive from Steven.

Selv captain overrated dykker som en gal.:whine:

http://www.youtube.com/watch?v=enN4L3pkJUo

Dan83
23-06-2007, 16:45
It's a bit of a dive from Steven.

Selv captain overrated dykker som en gal.:whine:

http://www.youtube.com/watch?v=enN4L3pkJUo

?
Klip 1: Manden tænker kun på sig selv. Hvis han kan sende den i kassen til 3-3 i en CL finale smider han sig ikke. Og den højre arm på SG's venstre skulder bliver ikke vist når du ser den?? Straffe.

Klip 2: Dette klip bliver vist en del gange og du overser stadig ronaldo's arm sænker ham i hans løb. Frispark, men okey rullefaldet er nok en kende i overkanten.

Klip 3: Kan ikke huske kampen. Men SG's arme er på intet tidspunkt rundt om den forsvarende spillers arm/overkrop.
Så hvordan vil du forklare at han vælter med hvis han ikke har armen rundt om SG? Hvis bolden ikke er sparket, henstilling. hvis bolden er sparket; straffe/frispark.

Klip 4: Falder, ikke straffe, ingen appel.

Holmskov
23-06-2007, 16:52
?
Klip 1: Manden tænker kun på sig selv. Hvis han kan sende den i kassen til 3-3 i en CL finale smider han sig ikke. Og den højre arm på SG's venstre skulder bliver ikke vist når du ser den?? Straffe.

Klip 2: Dette klip bliver vist en del gange og du overser stadig ronaldo's arm sænker ham i hans løb. Frispark, men okey rullefaldet er nok en kende i overkanten.

Klip 3: Kan ikke huske kampen. Men SG's arme er på intet tidspunkt rundt om den forsvarende spillers arm/overkrop.
Så hvordan vil du forklare at han vælter med hvis han ikke har armen rundt om SG? Hvis bolden ikke er sparket, henstilling. hvis bolden er sparket; straffe/frispark.

Klip 4: Falder, ikke straffe, ingen appel.

Ja ja. Forsvar du bare captain overrated. Ronaldo har ladet støvlerne tale i år, og vi kender jo alle resultatet.

robinho
23-06-2007, 17:09
Ja ja. Forsvar du bare captain overrated. Ronaldo har ladet støvlerne tale i år, og vi kender jo alle resultatet.

Captain overrated??? Han er en fænomonal spiller. Det eneste der er farligt for ham, som vi så i år og måske næste år, det er at han gror fast i liverpool under deres epoke uden trofæer(-heldig champions league), selvom jeg ikke håbede det selvfølgelig, så skulle han nok, set fra sit eget synspunkt, været skiftet til chelski for et par år siden. Der ville han have få et hold der matcher hans niveau, og få den succes han talent beretter til. Men fint nok lad ham da bare gå over i historien som en af de store spillere, som intet vandt. Hellere det end at han flytter over til russerne

Dan83
23-06-2007, 17:10

Wow... flot indlæg!

Det var ikke ment som et direkte forsvar. Mere min holdning til de fire klip. Du kan jo komme med din. Og ja Ronaldo har været fantastisk i år.

Lige for at komme med min holdning til SG. Han er en fantastisk fodboldspiller og vigtig for holdet. Overrated? -måske en smule, men er Rooney ikke også det? Da han kom med de udmeldinger han gjorde i 2005 så jeg faktisk hellere at han stiftede til Chelski i bytte for en seriøs pose rubler. Det klæer ikke en anfører at komme med sådanne udmeldinger. "Fan on the Field" - min bare ...! Hvis det stod til mig var Carragher ham der havde armbindet på. Han er om nogen Fan on the Field.

schousboe9
23-06-2007, 17:17
Wow... flot indlæg!

Det var ikke ment som et direkte forsvar. Mere min holdning til de fire klip. Du kan jo komme med din. Og ja Ronaldo har været fantastisk i år.

Lige for at komme med min holdning til SG. Han er en fantastisk fodboldspiller og vigtig for holdet. Overrated? -måske en smule, men er Rooney ikke også det? Da han kom med de udmeldinger han gjorde i 2005 så jeg faktisk hellere at han stiftede til Chelski i bytte for en seriøs pose rubler. Det klæer ikke en anfører at komme med sådanne udmeldinger. "Fan on the Field" - min bare ...! Hvis det stod til mig var Carragher ham der havde armbindet på. Han er om nogen Fan on the Field.

Troede aldrig jeg skulle sige det, men dér er jeg sku enig med en scouser! Carragher er personificeringen af Liverpools fans på banen, det er på ingen måde Gerrard, selvom det åbenbart er moderne at sige man er det!?

At kalde Gerrard en fantastisk spiller er nok at presse den lidt. Han er vel udmærket, men en direkte fantastisk, fænomenal, genial spiller er godt nok den sidste kategori, jeg ville smide ham i.

Men hans evner drukner måske lidt på et hold som Liverpools??:whine:

United DK
23-06-2007, 17:29
Steven Gerrard er en klassespiller, det bør der ikke være tvivl om.

Han var ikke for god i den forgangende sæson, men det var Ronaldinho jo heller ikke, men derfor er han jo stadig en klassespiller, når han er i topform, ligesom Gerrard er. Vores egen Ronaldo synes jeg heller ikke havde leveret tilstrækkeligt, før den forgangende sæson, men jeg skal love for, at der kom andre boller på suppen.

Dan83
23-06-2007, 17:30
Troede aldrig jeg skulle sige det, men dér er jeg sku enig med en scouser! Carragher er personificeringen af Liverpools fans på banen, det er på ingen måde Gerrard, selvom det åbenbart er moderne at sige man er det!?

At kalde Gerrard en fantastisk spiller er nok at presse den lidt. Han er vel udmærket, men en direkte fantastisk, fænomenal, genial spiller er godt nok den sidste kategori, jeg ville smide ham i.

Men hans evner drukner måske lidt på et hold som Liverpools??:whine:

Dermed sagt at han ikke ville være en forstærkning hos jer?
Hans evner er blevet holdt nede i denne sæson ja. Og en Gerrard i topform i midten, så vil jeg sige at han klart er blandt de bedste i verden. Men eftersom han, kva vores ret svagt besatte højremidtbane og Rafa's ide om at han hellere vil spille med Alonso og enten Mascherano/Sissoko på midten, har spillet alt for mange kampe i højresiden..

Flax_Generous
23-06-2007, 17:37
DET HELE!
:juhuuuu:

Rigtig godt sagt. Du har ret i det hele. Jeg ved godt oneliners er ildeset her på Oldtrafford.dk, men jeg bliver nødt til det her alligevel: Bravo!

EDIT: Nu fylder dette ligegyldige indlæg ikke så meget... :)

Holmskov
23-06-2007, 18:03
Jeg skal være ærlig og sige jeg ikke kan se Gerrard er fænomenal og alle de andre fine ord der bliver sagt. Og det er sagt ganske objektivt.

Når jeg kalder ham overrated så er det fordi jeg mener det. Jeg har svært ved at se hvordan man kan sammenligne ham med spillere som Deco, Ronaldinho, Totti, Vieira osv osv. som jeg ser som nogle af verdens bedste.

Gerrard er da en go' spiller der tit går forrest, men når det så er sagt, så er der heller ikke mere krudt i bøssen.

United DK
23-06-2007, 18:07
Når jeg kalder ham overrated så er det fordi jeg mener det. Jeg har svært ved at se hvordan man kan sammenligne ham med spillere som Deco, Ronaldinho, Totti, Vieira osv osv. som jeg ser som nogle af verdens bedste.

Jeg mener så til gængæld, at han er overvurderet, men hver sin mening heldigvis. :)

JakobR
23-06-2007, 18:07
Det må nu alligevel være lidt pinligt at tabe en duel med Ronaldo :D Tænk hvis de begge divede på samme tid.

Men Gerrard synes jeg nu er en dygtig spiller. Han har måske ikke haft verdens bedste sæson, men man skal aldrig undervudere ham. Det er dog en lidt kedelig tendens han har fået, det med smide sig. Jeg kan ikke mindes han har haft samme tendens før.

schousboe9
23-06-2007, 18:27
Dermed sagt at han ikke ville være en forstærkning hos jer?
Hans evner er blevet holdt nede i denne sæson ja. Og en Gerrard i topform i midten, så vil jeg sige at han klart er blandt de bedste i verden. Men eftersom han, kva vores ret svagt besatte højremidtbane og Rafa's ide om at han hellere vil spille med Alonso og enten Mascherano/Sissoko på midten, har spillet alt for mange kampe i højresiden..

Gerrard ville så absolut ikke være nogen forstærkning på vores hold!! Errrr du!?

Hvem i al verden skulle den mand dog gå ind og erstatte!? Han har hovedsagligt spille i højre side, så umiddelbart vil du have han skal erstatte Ronaldo?????? WHAT!?

Ser vi på hans foretrukne position har vi i forvejen denne sæsons mest velfungerende midtbane i Scholes og Carrick, og hvis du vil erstatte én af dem med Gerrard er jeg virkelig glad for du (endnu??:)) ikke er manager i United!

Og at sætte ham på venstre side behøve vi ikke kommentere, så sidste mulighed må være, at du enten vil fjerne vores største måltrussel i Saha og i stedet placere Gerrard bag Rooney eller vil du bibeholde Saha, men tage Rooney af holdet!?

Det er jo helt hen i hampen!!!

Til denne midtbane kan du jo forresten tilføje Nani, Anderson og Hargreaves... See where I'm going with this!?

Cap
23-06-2007, 18:32
Langt de fleste af de klip er over 1 år gamle og i flere af tilfældende mister han også bare balancen - han prøver ikke, som jeg ser det, at filme sig til noget han undgår bare en takling og kommer ud af balance, det sker ganske tit i fodbold generelt, at dommeren giver Ronaldo et frispark for det er vel ikke Ronaldo's skyld. Som jeg ser det er der rigtig mange situationer i den lille video hvor han var blevet fældet hvis han ikke havde hoppet på en sådan måde at han var kommet ud af balance.

Desværre var hele portugals hold slemme til at filme ved slutrunden sidste år og eftersom Ronaldo er deres største stjerne er det ham folk husker og altid vil huske for det - desuden er han så fantastisk dygtig med en bold, så folk vil altid hade og jagte ham for hans dårlige sider. Sådan fungerer folk når de bliver jealous. Jeg siger ikke Ronaldo er en lille engel - men han er ikke nær så slem som folk der ikke kan lide ham og United gerne vil gøre ham til.

Holmskov
23-06-2007, 18:34
Gerrard ville så absolut ikke være nogen forstærkning på vores hold!! Errrr du!?

Hvem i al verden skulle den mand dog gå ind og erstatte!? Han har hovedsagligt spille i højre side, så umiddelbart vil du have han skal erstatte Ronaldo?????? WHAT!?

Ser vi på hans foretrukne position har vi i forvejen denne sæsons mest velfungerende midtbane i Scholes og Carrick, og hvis du vil erstatte én af dem med Gerrard er jeg virkelig glad for du (endnu??:)) ikke er manager i United!

Og at sætte ham på venstre side behøve vi ikke kommentere, så sidste mulighed må være, at du enten vil fjerne vores største måltrussel i Saha og i stedet placere Gerrard bag Rooney eller vil du bibeholde Saha, men tage Rooney af holdet!?

Det er jo helt hen i hampen!!!

Til denne midtbane kan du jo forresten tilføje Nani, Anderson og Hargreaves... See where I'm going with this!?

Spot on dude.

Og se så hans præstationer på det engelske landshold. Jøsses mand. Han kan erstattes med en kegle.

Kranse
23-06-2007, 18:35
Ahh.. Lad os nu tage vores briller af! Ja, Gerrard har ikke været god i denne sæson, men det mener jeg skyldes at han er blevet placeret forkert på banen..

En Gerrard i topform og en Carrick i topform, så er der vidst ingen tvivl om Gerrard er bedst (Hvis du spørger om Scholes og Gerrard vil jeg dog mene Scholes af forskellige grunde). Og dette er med al mulig respekt for Carrick, som jeg ser som en fremragende fodboldspiller! Jeg kan virkelig blive så pisse sur når folk der holder med andre hold nægter at tage deres farvede briller af. Jeg vil sgu ikke komme ned på deres niveau, og ærlig talt så syntes jeg det er lidt træls at se på.. Men det er selvfølgelig jeres holdning/mening, og fred være med det

Liverpool_sucks
23-06-2007, 18:39
Jeg skal være ærlig og sige jeg ikke kan se Gerrard er fænomenal og alle de andre fine ord der bliver sagt. Og det er sagt ganske objektivt.

Gerrard er da en go' spiller der tit går forrest, men når det så er sagt, så er der heller ikke mere krudt i bøssen.

det er godt at du alligevel kommer i helvede...

schousboe9
23-06-2007, 18:48
Ahh.. Lad os nu tage vores briller af! Ja, Gerrard har ikke været god i denne sæson, men det mener jeg skyldes at han er blevet placeret forkert på banen..

En Gerrard i topform og en Carrick i topform, så er der vidst ingen tvivl om Gerrard er bedst (Hvis du spørger om Scholes og Gerrard vil jeg dog mene Scholes af forskellige grunde). Og dette er med al mulig respekt for Carrick, som jeg ser som en fremragende fodboldspiller! Jeg kan virkelig blive så pisse sur når folk der holder med andre hold nægter at tage deres farvede briller af. Jeg vil sgu ikke komme ned på deres niveau, og ærlig talt så syntes jeg det er lidt træls at se på.. Men det er selvfølgelig jeres holdning/mening, og fred være med det

Det har intet med farvede briller at gøre... Vi er vist alle enige om, at Gerrard er en dygtig spiller, men at han skulle kunne gå ind og erstatte Carrick på dette United-hold er en påstand der vidner om total mangel på taktisk forståelse af nogen slags.

Vi har allerede to "Gerrard'er" i Scholes og Rooney. Scholes, som står for det kreative og offensive fra midtbanen (hvilket Gerrard gør hos Liverpool), mens Rooney er energi-bomben på holdet (hvilket Gerrard seføli er hos Liverpool). Carrick står for det defensive af de tre, så hvis du erstatter ham med Gerrard tror jeg man lukker flere mål ind, end politiet tillader...:p

Holmskov
23-06-2007, 18:51
det er godt at du alligevel kommer i helvede...

Den bliver du nødt til at forklare ??

Liverpool_sucks
23-06-2007, 18:53
Den bliver du nødt til at forklare ??

det var for sjove

Kranse
23-06-2007, 19:02
Det har intet med farvede briller at gøre... Vi er vist alle enige om, at Gerrard er en dygtig spiller, men at han skulle kunne gå ind og erstatte Carrick på dette United-hold er en påstand der vidner om total mangel på taktisk forståelse af nogen slags.

Vi har allerede to "Gerrard'er" i Scholes og Rooney. Scholes, som står for det kreative og offensive fra midtbanen (hvilket Gerrard gør hos Liverpool), mens Rooney er energi-bomben på holdet (hvilket Gerrard seføli er hos Liverpool). Carrick står for det defensive af de tre, så hvis du erstatter ham med Gerrard tror jeg man lukker flere mål ind, end politiet tillader...:p

Total mangel på taktisk forståelse - mon dog? Men at du ligefrem siger i dit tidligere indlæg: "Gerrard ville så absolut ikke være nogen forstærkning på vores hold!! Errrr du!?", så vil jeg nærmere mene at det var dig der ikke har nogen sans for fodbold i det hele taget! (Sorry, men kunne ikke lade være når du kommer med sådan et postulat som du slet ikke ved noget som helst om!)

Selvfølgelig vil Gerrrard være en styrkelse I United. Det kan der sgu ikke være nogen tvivl om! At vi så (rent hypotetisk da det aldrig vil ske at Gerrard kom til United, som jeg i øvrigt heller ikke vil have!) blev nød til at rotere lidt på nogle pladser vel sådan set det! Det du siger er jo, at han slet ikke vil bidrage noget som helst på Uniteds hold hvis han kom, og det kan jeg kun grine af! Scholes er ved at nå den alder som vi ikke snakker om, og det er nok i den rolle jeg ville se Gerrard i hvis han kom til United...

I det mindste er jeg glad for at du er enig i, at han er en god spiller:D

Holmskov
23-06-2007, 19:08
det var for sjove

Det var sjovt ??!! :confused:

Holmskov
23-06-2007, 19:11
Total mangel på taktisk forståelse - mon dog? Men at du ligefrem siger i dit tidligere indlæg: "Gerrard ville så absolut ikke være nogen forstærkning på vores hold!! Errrr du!?", så vil jeg nærmere mene at det var dig der ikke har nogen sans for fodbold i det hele taget! (Sorry, men kunne ikke lade være når du kommer med sådan et postulat som du slet ikke ved noget som helst om!)

Selvfølgelig vil Gerrrard være en styrkelse I United. Det kan der sgu ikke være nogen tvivl om! At vi så (rent hypotetisk da det aldrig vil ske at Gerrard kom til United, som jeg i øvrigt heller ikke vil have!) blev nød til at rotere lidt på nogle pladser vel sådan set det! Det du siger er jo, at han slet ikke vil bidrage noget som helst på Uniteds hold hvis han kom, og det kan jeg kun grine af! Scholes er ved at nå den alder som vi ikke snakker om, og det er nok i den rolle jeg ville se Gerrard i hvis han kom til United...

Som AFLØSER for Scholes måske. Men det Schousboe mener, tror jeg, er at hvad skal vi med ham når Scholes er på banen.??

Jeg har virkeligt svært ved at se hvorfor Gerrard skal nævnes i forbindelse med verdens bedste. Omvendt har jeg også uhyggeligt svært ved at se hvordan en spiller som Scholes ikke er blevet nævnt i det fine selskab. Han, om nogen, er den vigtigste brik i Manchester Uniteds succes.

Gerrard når ikke Scholes til sokkeholderne.

JakobR
23-06-2007, 19:13
Haha, må indrømme jeg heller ikke fattede "joken" :D

Jeg mener ikke Gerrard vil være nogen forstærkning af United holdet. Ikke at han ikke er en fantastisk spiller, men den defensive midtbaneplads er efterhånden ret godt besat med spillere som Carrick, Hargreaves, Fletcher og til dels O'Shea.

Desværre for Gerrard, tror jeg han bliver resten af sin karriere i Liverpool, eftersom han lige har forlænget. Han bør søge andre steder hen, hvis han fortsat vil have mugligheden for store trofæer. Han har heller ikke udvist ret stor loyalitet overfor Liverpool-supporterne, for det er lidt som om der absolut skal succes på bordet før han forlænger.

schousboe9
23-06-2007, 19:37

Mangel på taktisk forståelse eller ej, vil jeg stædigt fastholde, at Gerrard ikke passer ind på Uniteds hold. Spillestil og opstilling tillader ikke en Steven Gerrard på holdet, ganske enkelt. Hvis du sagde Ronaldo ikke ville forstærke Liverpools hold, ville det sikkert også gøre ondt på mig, men der hersker to forskellige spillestile på holdene, så det kan da godt være han ikke ville?? Men det er en anden snak!;)

Når jeg siger, Gerrard ikke ville forstærke holdet, mener jeg, som en anden herinde ganske rigtigt skrev, at der ikke er plads til ham når Scholes er på banen. Man kunne seføli rotere, ja, men stadigvæk er Gerrard ikke den samme pasningsspiller med kanon overblik og teknisk finesse som Scholes. Det må selv du da indrømme?? Gerrard er en rigtig britisk "Come On!"-type, der vil frem i verden, men ham har vi som sagt allerede i Rooney, så man kan ikke erstatte Scholes, Carrick, Rooney, Saha osv. med Gerrard.

Der ville opstå samme situation som på det engelske landshold - det ville aldrig fungere sammen...

@Holmskov
Snakken om Gerrard, Scholes og sokkeholdere... Hørt, Hørt!!:D

Men nu skyder vi vist lidt forbi emnet??:)

Flax_Generous
23-06-2007, 19:46
Hvis du sagde Ronaldo ikke ville forstærke Liverpools hold, ville det sikkert også gøre ondt på mig, men der hersker to forskellige spillestile på holdene, så det kan da godt være han ikke ville?? Men det er en anden snak!;)
Udover at jeg er helt enig med dig omkring Gerrard, United og Scholes, så vil jeg lige kommentere det her udsnit. Er Liverpools mest fremtrædende mangel (udover værdighed, sejre, en spændende spillestil og interessant fodboldfilosofi og...) netop ikke dygtige fløjspillere? Jeg mener ikke, at de har nogen virkelig dygtige derude. Gerrard er jo ikke rigtig en fløj og han trækker meget ind i banen (hvilket er fornuftigt, for en af hans forcer er hans gennembrudsløb ind i banen). Mon ikke de kunne bruge Ronaldo i den lille havneby...

Kranse
23-06-2007, 19:50
Man kunne seføli rotere, ja, men stadigvæk er Gerrard ikke den samme pasningsspiller med kanon overblik og teknisk finesse som Scholes. Det må selv du da indrømme??

Selv du? Jeg vil HELLERE end gerne indrømme det (ved ikke om du tror jeg ikke er United fan?)! Jeg er fuldstændig vild med Scholes, og i min verden når jeg ikke skal være helt ærlig så er han verdens anden bedste - kun Ole Gunnar Solskjær der er foran ham:)

Men tror egentlig også vi er enig på mange punkter, for jeg ser heller ikke Gerrard på det United hold vi har nu - slet ikke endda. Men derfor kan man jo godt give manden noget credit! Sådan som du skrev det var det næsten som om han ikke engang kunne tage tre jongleringer og aflevere til en mand på 3 meter afstand.. Okay, lidt overdrevet:)

Cristiano Ronaldo
30-06-2007, 00:23
Nej hvor er jeg snart træt af folk der siger Ronaldo "diver"...
Han gør det ikke mere end alle andre!....

Dines
30-06-2007, 10:08
Nej hvor er jeg snart træt af folk der siger Ronaldo "diver"...
Han gør det ikke mere end alle andre!....

Han er blevet bedre, men stadig er der hvergang i løbet af en sæson episoder, hvor jeg sidder og ryster på hovedet af ham. At alle andre gør det, gør jo ikke sagen bedre. Det er ligesom at sige at alle stjæler, og så må vi da også stjæle. Den går ikke, og Ronaldo skal stoppe det. 1. Det er snyd.
2.Fordi det ødelægger hans ry og hvis han virkelig vil blive verdensbedste i folks øjne, må han lægge det fra sig, da man så vil se mere positivt på det. 3. En dag kan han blive skadet alvorligt ved at noge simphelthen får nok af ham, og så slagter ham. Vi har hørt Boateng sige det, en belgisk målmand, og vi så Ball der prøvede at skade ham. Og alt det er sket for lidt tid siden.

JakobR
30-06-2007, 14:00
Han er blevet bedre, men stadig er der hvergang i løbet af en sæson episoder, hvor jeg sidder og ryster på hovedet af ham. At alle andre gør det, gør jo ikke sagen bedre. Det er ligesom at sige at alle stjæler, og så må vi da også stjæle. Den går ikke, og Ronaldo skal stoppe det. 1. Det er snyd.
2.Fordi det ødelægger hans ry og hvis han virkelig vil blive verdensbedste i folks øjne, må han lægge det fra sig, da man så vil se mere positivt på det. 3. En dag kan han blive skadet alvorligt ved at noge simphelthen får nok af ham, og så slagter ham. Vi har hørt Boateng sige det, en belgisk målmand, og vi så Ball der prøvede at skade ham. Og alt det er sket for lidt tid siden.

For ikke at forglemme Morrisons overfald:

http://youtube.com/watch?v=Tfi_D3g4l64

Ronaldo diver og det findes der utallige af beviser på. Lige meget hvor fikseret man er af manden, så må man indse, at Ronaldo har et problem. For at problemet kan blive løst, så må man have noget selverkendelse. Det eneste der afholder Ronaldo fra at blive verdens bedste er noget mere modenhed i hans spil, og var han lidt mere moden, så divede han heller ikke konstant.

Holmskov
01-07-2007, 11:02
For ikke at forglemme Morrisons overfald:

http://youtube.com/watch?v=Tfi_D3g4l64

Ronaldo diver og det findes der utallige af beviser på. Lige meget hvor fikseret man er af manden, så må man indse, at Ronaldo har et problem. For at problemet kan blive løst, så må man have noget selverkendelse. Det eneste der afholder Ronaldo fra at blive verdens bedste er noget mere modenhed i hans spil, og var han lidt mere moden, så divede han heller ikke konstant.

Nu kan det være jeg misforstår dit indlæg, men det klip du henviser til viser netop at Ronaldo er blevet "ældre".
Til trods for at Ronaldo her bliver skåret midtover, rejser han sig op med det samme og lader Rooney ordne "resten". :D

Talk about best friends......

snegl
01-07-2007, 11:25
Nu kan det være jeg misforstår dit indlæg, men det klip du henviser til viser netop at Ronaldo er blevet "ældre".
Til trods for at Ronaldo her bliver skåret midtover, rejser han sig op med det samme og lader Rooney ordne "resten". :D

Haha man elsker virklig Rooney når man ser ham gå hen og lige fortælle Morrison et par ting og tage ham hårdt i nakken ..

Gad egentlig godt ha en statistik over hvor mange gange der af Smith og Rooney blir sagt FUCK OFF i løbet af en kamp haha :D

Dines
01-07-2007, 12:06
Kommentatoren siger 'I don't understand Wayne Rooney' - Men det gør jeg. Hans holdkammerat bliver slagtet fuldstændig, og det kunne have sket værre ting, og så er det coolt han går over siger et par ting til ham.

Oscar
01-07-2007, 13:03
M'boro har jo generelt været lidt af en "thorn in our side" gennem sæsonen. Ronaldo har så, som så mange andre gange, været en afgørende faktor, nogle gange ved måske at falde lidt for let, men der er ingen tvivl om, at det er lidt af en looney-farm dernede. En spiller der offentligt truer Ronaldo, og så ham Morisson tossen der går hen og nærmest saver manden midt over..minder om Crazy Gang fra de gamle Wimbledon dage. Den værste tackling i denne sæson var dog klart thatcher eller hvad han hedder fra shitty mod pedro mendes.

JakobR
01-07-2007, 13:05

Ja, det kan man vel sige. Men omvendt set, kan jeg ikke mindes en situation, hvor Ronaldo har gået amok over en modspiller laver en vild tackling på ham. Men klippet var mest som et supliement, til de situationer Dines nævnte.

Dog vil jeg da mene, at Ronaldo opfører sig lidt mere koldblodigt end Keane gjorde i sin tid ;)

http://www.youtube.com/watch?v=NQVOdgM8BdE
http://www.youtube.com/watch?v=8Tf6mrA0-tA
-Tjek efter 1 minut. Der er et klip fra samme situation, hvor Keane kaster en bold i hovedet på Shearer.

Kommentatoren siger 'I don't understand Wayne Rooney' - Men det gør jeg. Hans holdkammerat bliver slagtet fuldstændig, og det kunne have sket værre ting, og så er det coolt han går over siger et par ting til ham.

Den eneste grund til Wayne ikke bliver 'booked', skyldes dommeren er meget professionel. Han kender til spillet, og ved at sådanne situationer får sindende i kog. Thumbs up!