Se fuld version : Klub køber oprykning
Den spanske klub Granada 74 har købt sig til oprykning i den næstbedste række i Spanien. Spanien har således oprettet en regel, der betyder, at en klub må sælge sig plads i ligaen til en anden. Det har Ciudad de Murcia benyttet sig af, hvorfor Granada 74 kan overtage deres plads.
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=20425
Smaakage
07-06-2007, 21:51
Om to år:
Chelsea køber mesterskabet
De blå fra London har efter 3 år i skyggen af United valgt at smide xxx millioner på bordet til hver af Premier League klubberne og kan derfor kalde sig mestre allerede i august.
Hvad er det dog for en latterlig regel
Om to år:
Chelsea køber mesterskabet
De blå fra London har efter 3 år i skyggen af United valgt at smide xxx millioner på bordet til hver af Premier League klubberne og kan derfor kalde sig mestre allerede i august.
Hvad er det dog for en latterlig regel
Skulle du ikke have skrevet: for to år siden? istedetfor om 2 år :D
United DK
07-06-2007, 22:10
Alt kan jo købes for penge...
Smaakage
07-06-2007, 22:18
Skulle du ikke have skrevet: for to år siden? istedetfor om 2 år :D
Tja. Det er jo faktisk lige før. Om de skal smide det efter spillere eller point kan vel være ligemget :D
Typisk spansk. Det ville formentlig også kunne foregå i Italien. Disse lande har simpelthen ingen moral eller etisk fornemmelse.
Tror heldigvis aldrig vi vil se lignende episoder i England og Danmark.
Det er lidt lige som den regel de har med at en klub kan betale en anden klub for at spille godt.
Smaakage
08-06-2007, 14:21
Man kan vel også sige at Juventus købte sig til nedrykning.
Ved ikke hvor smart en handel det var
Latterligt! Dybt dybt latterligt!
Hvad går spillet ud på, hvis det ikke handler om at vinde?
Det troede jeg sgu ikke man kunne. Godt man ikke kan det i England, for så ved vi godt, hvem der køber de næste 10 engelske mesterskaber...
Jeg synes det er federe at kæmpe, og så se, om man virkelig er god nok til en højere division. Hvis de rykker ned til næste sæson alligevel, hvad var så pointen i at betale sig vejen derop.. tsk tsk..
hvis de har penge til at købe sig derop, må man gå ud fra, de har penge til at sammensætte et hold der kan begå sig i liga'en. For helvede hvor er det dog usmageligt, så er der jo ikke noget ved at spille fodbold. Hellere bare trække sin løn, og så satse på at ejerne får sendt én videre gennem de forskellige ligaer. Så åndsvag er FA dog heller ikke, men det vil tiden vise.
ChristianH.
08-06-2007, 17:58
Måske er sagen ikke identisk, men det er stadig som folk har glemt Milton Keynes Dons.
De købte Wimbledons licens, og gik derefter navnet Milton Keynes Dons, og flyttede klubben 80 kilometer væk fra hvor Wimbledon F.C. befandt sig.
Det er kun 3 år siden.
Det er desuden sket flere gange i de lavere engelske rækker, at klubber har skiftet hjemby. Sikkert pga. tilskuere og sponsorer. Har dog ingen eksempler i tankerne, men hvis man graver lidt, garanterer jeg for at man finder eksempler.
Fransson
08-06-2007, 18:36
Jeg står lidt på to fløje omkring dette emne. På den ene side, hvis en klub ikke ville kunne håndtere en oprykning, af økonomiske årsager, ville jeg mene at det var fair være fri for at rykke op. Men så mener jeg at klubben under den pågældende klub, skal have retten til at kunne rykke op. Det kan ikke være rigtigt, at bare fordi Granda 74 har pengene, så skal de rykke op i den 3. bedste spanske række. Det mener jeg er helt ude i hampen.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.