PDA

Se fuld version : Bøger

Sider : [1] 2

Cap
07-06-2007, 13:45
Vi havde en tråd på det gamle forum omkring gode United bøger på det gamle forum, men så vidt jeg kan se er der ingen på det nye her. Undskylder på forhånd hvis jeg har overset denne.

Anyway, sagen er den at jeg skal på krydstogt her om en god uges tid og jeg tænkte at det kunne være meget rart at have noget at bruge noget af tiden på - så hvis folk ligger inde med nogle gode titler må I meget gerne skrive dem her. I må også meget gerne komme med en lille beskrivelse af bogen, hvorfor den er så god ect. :)

Sprog er ligemeget forresten så længe det er dansk eller engelsk - foretrækker faktisk engelsk, da pointer har det med at forsvinde når de bliver oversat. ;)

Thomas
07-06-2007, 14:34
Roy Keane selvbiografi. Den hedder bare Roy Keane, og kan erhverves for ca. 50,- på amazon.com. Den er rent ud sagt i en klasse for sig selv. Den fortæller om hans barndomsår, og videre op. Husk at købe den i hardback og ikke paperback, da der eftersigende skulle have været fjernet nogle legendariske citater af Keane, fek.s episoden med Alfie Haaland. Så husk; hardback!

SantasLittleHelper
07-06-2007, 15:29
Jaap Stam's bog er også meget interessant og det samme er Alex Ferguson's. Dog kan jeg ikke huske hvad de hedder på stående fod og jeg gider ikke til at rejse mig for at finde ud af det :p

Dines
07-06-2007, 15:48
Stig Tøftings bog kan jeg godt lide, og så Wayne Rooneys er også okay. :)

Bugge
07-06-2007, 15:54
Tøftings synes jeg er forfærdelig kedelig.. Rooneys er til gengæld fantastisk og det samme er Roy Keanes.. Ærlige og faktisk ret sjove til tider, begge 2..

Dines
07-06-2007, 16:09
Tjahh Tøftings klubber/karriere, er måske ikke ligefrem den pæneste, men altså han fortæller den hudløst ærligt, og lægger ikke skjul på de ting han har begået. Det samme gælder Rooney. At se den er forfærdelig kedelig, er jeg uenig i. Efter min mening er det en af de bedste fodboldbøger jeg har læst, men hver sin smag. Ellers har jeg også Lance Armstrongs bog, "Hvert sekund tæller", der fortæller om hans merriter i Touren.

JakobR
07-06-2007, 17:36
En af de eneste jeg har læst (ja, det lidt sølle) er David Beckhams bog ved navn "inderside". Der fortæller han meget åbenhjertigt om sin tid i Manchester United og om sine barndomsår.

Cap
07-06-2007, 21:19
Tak for alle svarene. :) Har besluttet mig for at købe Roy Keanes og Rooneys bøger - jeg kan dog ikke lige umildbart finde en forhandler som har hardcover versionen af Keanes bog på lager, kender I nogle?

Casper
07-06-2007, 22:53
Du kan nok ikke købe Roy Keane som hardcopy mere. Hvilket er ærgeligt, da softcover bogen er blevet censureret. Det med Haaland er pillet ud og erstattet med noget mere børnevenligt.

Men som Thomas siger, så er det en fantastisk bog.

Jeg har ikke set hverken Rios, Rooney eller tøftings bog og det har jeg heller ikke planer for foreløbig. Det siger mig ikke noget at så unge(tøffe undtaget) skriver biografier.

Beckhams bog var "ok", men så heller ikke bedre.
Ryan Giggs´s bog er decideret kedelig og fuldstændig ligegyldig i en bogsamling.

Der findes 4 bøger, som jeg vil anbefale som "must-reads":

Roy Keane My autobiography (http://www.amazon.co.uk/gp/product/0141009810?ie=UTF8&tag=oldtrafdk-21&linkCode=as2&camp=1634&creative=6738&creativeASIN=0141009810)
Bogen er ærlig og meget spændende. Jeg har læst den 8 gange og tager ofte et kapitel frem og læser det, da den både er godt skrevet og meget ærlig. Jeg kan virkelig godt lide den.

We're the famous Man United - Af Andy Mitten (http://www.amazon.co.uk/gp/product/1905326149?ie=UTF8&tag=oldtrafdk-21&linkCode=as2&camp=1634&creative=6738&creativeASIN=1905326149)
Andy Mitten har snakket med 8 spillere fra Uniteds 80'er hold om det at spille på et hold, som aldrig vandt noget særligt, men som alligevel spillede for fulde huse. Bogen er genial. Jeg sad flere gange under læsning og grinede over de gamle historier de gamle helte fortæller. Det fede er at han ikke kun snakker med de store stjerner, men også de mere ukendte spillere.
Den er kanon!

Manchester United - A Thematic Study (http://www.amazon.co.uk/gp/product/0415333342?ie=UTF8&tag=oldtrafdk-21&linkCode=as2&camp=1634&creative=6738&creativeASIN=0415333342)
En bog fra hmm 2004, som indeholder en del case studies fra journalister, fodboldeksperter og professorer om fænomenet Manchester United.
Der er om ting som Uniteds historie, Uniteds indflydelse på Manchester, Forholdet til Irland, forholdet til katolisme, forholdet til City og så er der også et meget godt kapitel på hvorfor os i Skandinavien altid har holdt med de engelske hold, hvilket forfatteren mener bunder i Vikingetiden :D

Manchester DisUnited af Mihir Bose (http://www.amazon.co.uk/gp/product/1845131215?ie=UTF8&tag=oldtrafdk-21&linkCode=as2&camp=1634&creative=6738&creativeASIN=1845131215)
En ny bog, som egentlig skulle handle om Malcolm Glazers overtagelse, men handler om meget andet end det.
Bogen er et must-read for dem, som vil vide mere om Uniteds historie udenfor banen.
Den handler simpelthen om så mange væsentlige ting i Uniteds historie, som til slut ender med Malcolm Glazers overtagelse.
Den er 370 sider lang og man sidder virkelig og tænker "wauw!" nogle gange over de ting Mihir Bose afslører i bogen.
Der er bl.a. om handlen om Beckham, som han forklarer ned til den mindste detalje og om hvordan både Manchester United, Beckham og Real Madrid bruger PR-firmaer til at forvildlede os fans til at tro det bedste om dem.
Han har fx fået Peter Kenyon i tale, hvilket er mega fedt, da han kommer med mange afsløringer om hvordan tingene foregår i United.
Fx. hvordan Edwards ville være bestyrelsesformand, men at Sir Roland Smith ikke ville have ham, da City(Londons finanssektor) ikke ville se med fine øjne på det.

Han fortæller ned til mindste detalje om hvordan Murdochs bud blev til og om hvordan det gik galt.
Bogen er nok den som jeg helst vil anbefale, da den giver et meget anderledes blik ind i Manchester United istedet for bare en spillers syn på en kamp i 1995.

Den bekræfter også min formodning om, at bestyrelsen som regerede efter Sir Roland Smiths udtrædelse i 2002 op til Glazers overtagelse var nogle skvat... Deres behandling af hele Glazers bud viser det også. Men det kan man læse om i bogen.

Holmskov
07-06-2007, 23:10
Mr. Heiselberg.

Hvad er det der gør at Giggs bog er så fantastisk kedelig og intetsigende end vores alles store helt Keano??

Jeg har begge i samlingen og forstår ikke du kan skamrose Keanes bog og så nedgøre Giggs som du gør. ?

Hvorfor. ?? En biografi skal være ærlig, som du selv siger, og godt skrevet.

Giggs ungdom har ikke tilnærmelsesvist været så "vildt" som Keanos, men er det det der gør Giggs bog kedelig og overflødig, eller hvad er det der gør den så dårlig??

Casper
07-06-2007, 23:44
Hr. Holmskov
Jeg syntes den slet ikke var spændende. Det er en stor fortælling om hans karriere indtil nu, men han giver den jo ikke nogen mening. Det er som om at han ikke tør komme med sine meninger om tingene og om sine med/modspillere.
u er mit tsttur ve isttrm

edit: Som du kan se, så fuckede mit tastatur lige op :D

Cap
08-06-2007, 01:19
Hvis en bog skal være værd at læse skal der stå noget spændende i - hvis Giggs ikke har oplevet noget videre spændende/vilde ting i hans dage som er spændende/sjove at høre om er der mange der ikke vil finde bogen interessant. Ved ikke om det er tilfældet med Giggs versus Keano her - jeg gætter blot, da jeg godt kunne forestille mig at det er sådan. Keane er jo en noget mere kontroversiel person end Giggs er - sagt mildt - så derfor vil Keane nok være mere spændende at læse om, for de fleste.

Ærgerligt at høre at Keane's bog ikke kan fåes i hardcopy - er ikke så tosset efter at læse en bog af Keano som har været igennem alt for mange mennesker som føler det er deres opgave at beskytte menneskeligheden mod kontroversielle holdninger. Tror jeg vil prøve at købe den brugt - det lyder som en rigtig god bog.

Tak for gennemgangen desuden, Casper - har ikke været så vild med at læse bøger først, så tror i første omgang jeg vil prøve at finde et hardcopy af Keanos. Hvis det giver blod på tanden vil jeg da helt sikkert kigge videre på nogle af de titler du har nævnt. :)

Casper
08-06-2007, 01:37
jeg har heller aldrig rigtig læst bøger, men så læste jeg keanes bog og nu har jeg vel omkring 15 bøger...

Holmskov
08-06-2007, 07:35
Hr. Holmskov
Jeg syntes den slet ikke var spændende. Det er en stor fortælling om hans karriere indtil nu, men han giver den jo ikke nogen mening. Det er som om at han ikke tør komme med sine meninger om tingene og om sine med/modspillere.
u er mit tsttur ve isttrm

edit: Som du kan se, så fuckede mit tastatur lige op :D

gfjm tgl = fair nok. :D

En anden bog der varmt kan anbefales er Lee Sharpes - My idea of fun.

Den er ihvertfald ikke kedelig på nogen måde.

Stente
08-06-2007, 13:07
For lige at nævne en bog der ikke omhandler en linie fodbold, vil jeg nævne Lance Armstrong: It's not about the bike..
Den handler om hans første spæde år som cykelrytter, hvordan han manglede disciplin og ofte måtte stå af på halvvejen af etaperne fordi han var en utrolig stor (læs: fysisk) cykelrytter og satsede alt for meget.. Derefter rammes han af cancer (surprise, det var der nok ikke mange der vidste;) ) og hans bygning, mentalitet osv ændres totalt, og han bliver den cykelrytter som de fleste Tour de France-seere enten elsker eller hader pga. hans enorme talent:InLove ...
Han er meget ærlig, og snakker både om hans tidligere ægteskab, samt om hans forhold til sine venner.. Derudover er der selvfølgelig fokuseret på hans Tour de France forberedelse og hans løb, hvor de vigtige etaper er beskrevet med hans egne ord..

Utrolig spændende bog, også selvom man ikke interesserer sig for cykelsport (og også selvom man tror at Lance har taget doping)..
God fornøjelse :skaaal:

Dines
08-06-2007, 13:28
Jeg har hans efterfølger, der hedder Hvert sekund tæller. Den er også rimelig fed, og her fortæller han meget om sine sejre, træning osv.

Naldo
08-06-2007, 13:32
Nogen som kunne fortælle mig hvad Sir Alex's bog hedder?

Thomas
08-06-2007, 15:05
Nogen som kunne fortælle mig hvad Sir Alex's bog hedder?

Noget i stil med "managing my life"

snegl
08-06-2007, 15:32
Jeg er endnu ikke blevet færdig med at læse Tony O'Neill - Red Army General men har læst halvdelen ca. Den handler om hooliganismen i 70erne og 80erne. Om nogle syge aways, og hvordan United dominerer alle udekampe rent hooliganmæssigt. Det er en hel anden verden end den vi lever i nu, så på sin vis er det næsten som at læse en eventyrsbog (lige pånær volden) da den handler om pitch invasions og om at tage de andre tilhængeres ende på tribunerne ved at slåsse sig frem.
Den handler som sagt om en hel anden kultur end om så mange andre bøger, og er egentlig meget spændende om så man foragter hooliganismen eller ej. Der er action på under hele bogen indtil videre, og nogle ret vilde oplevelser. Bogen handler ikke om selve kampene rigtigt, bare om atmosfæren omkring hele the Red Army. Den kan anbefales

Madsen
08-06-2007, 15:43
På denne hjemmeside kan man finde mange bøger om Manchester United
http://www.prideofmanchester.com/sport/mufc-books.htm (http://www.prideofmanchester.com/sport/mufc-books.htm)

Casper
09-06-2007, 21:31
Jeg glemte en rigtig fed bog, som man skal læse, hvis man vil læse mere om den fankultur omkring Manchester United der hersker.

"Manchester United ruined my wife", som er skrevet af David Blatt.
Den bog er fremragende og kan bestemt anbefales, da den handler om en United fans liv lige fra sin første kamp til han stod foran Sky TV og skulle tale for alle united fans...

Nicholaj
24-06-2007, 17:37
Jeg glemte en rigtig fed bog, som man skal læse, hvis man vil læse mere om den fankultur omkring Manchester United der hersker.

"Manchester United ruined my wife", som er skrevet af David Blatt.
Den bog er fremragende og kan bestemt anbefales, da den handler om en United fans liv lige fra sin første kamp til han stod foran Sky TV og skulle tale for alle united fans...

Helt enig - bortset fra et par rent faktuelle fejl (som jeg personligt syntes forfatteren burde have haft styr på), så er det en rigtig god bog.

Nicholaj
HHWATBB

Vince
24-06-2007, 18:50
Stig Tøftings bog kan jeg godt lide, og så Wayne Rooneys er også okay. :)

Jeg synes også Tøffes bog er god. Er Rooneys bog på dansk? Hvis ja, hvor kan den så købes?

Dines
24-06-2007, 19:27
Jeg synes også Tøffes bog er god. Er Rooneys bog på dansk? Hvis ja, hvor kan den så købes?

Nej, den er ikke på dansk, men derimod engelsk. ;) Du kan købe Rooneys bog på engelsk mange steder, men Amazon er nok den bedste side.

JakobR
25-06-2007, 19:02
http://s103.photobucket.com/albums/m160/jakob2006/th_itemimage_itemid-248443_width-300.jpg

Hvordan er sproget i denne? Let/middel/svært?

http://ec1.images-amazon.com/images/I/51GTNWS2HML._AA240_.jpg

Og hvad med denne? Hvordan er sproget i denne.

På forhånd tak! :)

Casper
25-06-2007, 19:55
http://s103.photobucket.com/albums/m160/jakob2006/th_itemimage_itemid-248443_width-300.jpg

Hvordan er sproget i denne? Let/middel/svært?

http://ec1.images-amazon.com/images/I/51GTNWS2HML._AA240_.jpg

Og hvad med denne? Hvordan er sproget i denne.

På forhånd tak! :)

keane: Det er meget let. Der er selvfølgelig diverse kaldenavne, men de er ikke svære, hvis man kan sige det sådan.

Manchester DisUnited skal man helst læse, hvis man har et større ordforråd på engelsk... Der er mange udtryk, som ikke nødvendigvis findes på dansk, fordi der er tale om finanssnak.
Jeg har selv stødt på et par ord, som jeg ikke kendte...

Thomas Hansen
25-06-2007, 19:56
Rooneys bog utrolig god, let læselig. Har også købt en quiz bog om United så er væbnet til det næste supporter træf.

JakobR
26-06-2007, 17:00
keane: Det er meget let. Der er selvfølgelig diverse kaldenavne, men de er ikke svære, hvis man kan sige det sådan.

Manchester DisUnited skal man helst læse, hvis man har et større ordforråd på engelsk... Der er mange udtryk, som ikke nødvendigvis findes på dansk, fordi der er tale om finanssnak.
Jeg har selv stødt på et par ord, som jeg ikke kendte...

Tak ;) Jeg går nok igang med at læse Keanes inden så længe. 'Manchester DisUnited' venter jeg med, selvom jeg egentlig er god til engelsk.

JakobR
01-07-2007, 16:50
Jeg har netop bestilt denne bog, til 280 kroner: http://www.saxo.com/item/781052

Den er skrevet af John Doherty, som var en del af The Busby Babes.
Den omhandler alle profesionelle spillere, der har optrådt i Unitedtrøjen siden 1945 (339 i alt). Det er som sådan ikke en læse-bog, men nok mere en opslagsbog.

Jeg kan slet ikke vente :D

Casper
03-07-2007, 21:13
den har jeg.
Det er et opslagsværk, ja, hvor han giver sin egen mening om alle spillerne.
Den er ret tyk :O

JakobR
16-07-2007, 23:32
den har jeg.
Det er et opslagsværk, ja, hvor han giver sin egen mening om alle spillerne.
Den er ret tyk :O

Jeg synes den er genial, at have :) Jeg bruger den tit, hvis jeg støder på et spillernavn, jeg ikke har hørt om før. Den kan jeg klart anbefale, og samtidig er selve bogen i dejlig profesionel kvalitet.

Jeg sidder og overvejer, at købe denne her:

http://www.saxo.com/item/1026905

Jeg kunne godt tænke mig, at blive lidt klogere om forretningen bag fodbolden. Er der nogen, der har læst den og eventuelt kan anbefale den?

"Udvidet udgave med efterskriftet - Den store udskiftning"

Den store udskiftning? Hvad skal det sige?

Holmskov
17-07-2007, 08:39
Jeg synes den er genial, at have :) Jeg bruger den tit, hvis jeg støder på et spillernavn, jeg ikke har hørt om før. Den kan jeg klart anbefale, og samtidig er selve bogen i dejlig profesionel kvalitet.

Jeg sidder og overvejer, at købe denne her:

http://www.saxo.com/item/1026905

Jeg kunne godt tænke mig, at blive lidt klogere om forretningen bag fodbolden. Er der nogen, der har læst den og eventuelt kan anbefale den?

"Udvidet udgave med efterskriftet - Den store udskiftning"

Den store udskiftning? Hvad skal det sige?

Den kan du roligt investere i.

Det er en super bog hvor der overhovedet ikke bliver lagt fingre imellem.

Jeg er ikke FCK fan på nogen måde, men jeg bliver mere og mere fascineret af Don Ø og hans evner til at lave forretning. Denne bog er for så vidt ikke omhandlende FCK fodbold men mere forretningen og de beslutninger der skal tages for at det hele kan køre rundt.

Køb den.

JakobR
17-07-2007, 13:02
Den kan du roligt investere i.

Det er en super bog hvor der overhovedet ikke bliver lagt fingre imellem.

Jeg er ikke FCK fan på nogen måde, men jeg bliver mere og mere fascineret af Don Ø og hans evner til at lave forretning. Denne bog er for så vidt ikke omhandlende FCK fodbold men mere forretningen og de beslutninger der skal tages for at det hele kan køre rundt.

Køb den.

Tak for svaret ;) Den ryger i indkøbskurven.

Casper
17-07-2007, 20:40
Jeg kunne godt tænke mig, at blive lidt klogere om forretningen bag fodbolden. Er der nogen, der har læst den og eventuelt kan anbefale

så skulle du næsten købe manchester disunited.
Den giver et godt billede af hvad der foregår, specielt mht. strategier og hvordan man præger folk via PR.

JakobR
17-07-2007, 20:49
så skulle du næsten købe manchester disunited.
Den giver et godt billede af hvad der foregår, specielt mht. strategier og hvordan man præger folk via PR.

Jeg valgt den fra da jeg ikke tror mit ordforråd rækker til for meget finanssnak, hehe. Men nu napper jeg gymnasiet, så læser jeg den til den tid :D

Bugge
05-10-2007, 13:48
Er der nogen der ved noget om Ronaldos nye bog?
fx titel og hvor/hvornår man kan købe den?

Zidane skulle også have udgivet en selvbiografi eller snart udgive en?

Danielsen
05-10-2007, 20:29
Er der nogen der ved noget om Ronaldos nye bog?
fx titel og hvor/hvornår man kan købe den?

Zidane skulle også have udgivet en selvbiografi eller snart udgive en?

Her står noget om den (Ronaldo's): http://www.play.com/Books/Books/4-/3438298/Moments/Product.html?cur=258

JakobR
05-10-2007, 20:58
I følge saxo.com udkommer den først den 4. april 2008.

Danielsen
05-10-2007, 21:53
I følge saxo.com udkommer den først den 4. april 2008.

På Play.com er den udkommet: http://www.play.com/Books/Books/4-/3438298/Moments/Product.html?cur=258

Boock
05-10-2007, 22:14
jeg modtog den i dag.
Det er ikke en bog som så mange andre, han fortæller om sit liv indtil nu, men der er en million billeder af ham i den.
Nåja, og så er den i et lidt underligt format...

Men nu har jeg: Beckham, Keane, Rooney, Giigs, Neville, Rio, Ronaldo og Charltons bøger...

JakobR
05-10-2007, 22:50
Jeg har netop læst Rooneys bog, da de havde den på vores bibliotek. Den er egentlig ret god, selvom det nok ikke er en bog man skal læse, hvis man forventer de helt store afsløringer.

JakobR
05-10-2007, 22:52
jeg modtog den i dag.
Det er ikke en bog som så mange andre, han fortæller om sit liv indtil nu, men der er en million billeder af ham i den.

Men nu har jeg: Beckham, Keane, Rooney, Giigs, Neville, Rio, Ronaldo og Charltons bøger...

Underligt format?

Den er egentlig heller ikke særlig lang; 170 sider. Og hvis der så er et hav af billeder.

Boock
06-10-2007, 00:00
Underligt format?
Den er 27.5 cm høj og 21.5 cm bred og ca. 1 cm tyk...

Thomas Hansen
06-10-2007, 00:08
Så godt Ronaldo´s bog i Mnachester, utrolig mange billleder. Købte selv Charlton og Giggs selv biografier derovre samt Robson´s bog . Er iøvrigt ved at være færdig med at læse Keane bog, den kan varmt anbefales.

Thomas Hansen
06-10-2007, 08:15
Den er 27.5 cm høj og 21.5 cm bred og ca. 1 cm tyk... Bogen ??? :lolol: :lolol:

Glory Man United
06-10-2007, 09:16
jeg modtog den i dag.

Hmmmm billeder! Men eftersom Ronaldo er et teenage -og pigeidol, er det vel det man kan forvente! Vel sgu da hellere læse end glo på billeder!

JakobR
21-10-2007, 23:33
@Boock

Kan du anbefale Ronaldos og Charltons indtil videre?

Casper
22-10-2007, 00:31
jeg kan anbefale daniel taylors this is the one.

rigtig fed bog som dels giver et helt andet billede af ferguson, dels giver et billede om hvordan journalisterne i england arbejder og hvilket pres de egentlig er under.

Boock
22-10-2007, 08:21
@Boock

Kan du anbefale Ronaldos og Charltons indtil videre?
Charltons bog kan klart anbefales.
Ronaldos bog er ok, ville dog ønske at han havde brugt lidt mere plads på at skrive end på billeder, men stadig god.

Casper
29-10-2007, 13:05
Jeg købte Charltons bog i går, så nu må jeg igang med den. Bliver spændende at læse, selvom han ikke lige er den jeg bryder mig mest om.

Har netop læst This is the One om Sir Alex Ferguson færdig og den kan helt klart anbefales.
det er dels spændende at læse om Ferguson, dels - og ja endnu mere spændende faktisk - at se læse om hvordan pressen arbejder med United og Ferguson.

Den giver også et indblik i hvor meget pressen egentlig ved om hvad der sker i klubben, men som de ikke kan skrive om, da det vil ramme dem selv i det lange løb.

Den kan helt klart anbefales.

HamudiiC
29-10-2007, 13:23
Ved i om man kan få Sir Alex's bog på dansk? Og/eller Keane's,
tak på forhånd.

Danielsen
29-10-2007, 14:03
Har netop læst This is the One om Sir Alex Ferguson færdig og den kan helt klart anbefales.
det er dels spændende at læse om Ferguson, dels - og ja endnu mere spændende faktisk - at se læse om hvordan pressen arbejder med United og Ferguson.

Den giver også et indblik i hvor meget pressen egentlig ved om hvad der sker i klubben, men som de ikke kan skrive om, da det vil ramme dem selv i det lange løb.

Den kan helt klart anbefales.

Jamen, den skal da klart köbes! Hvor har du köbt den?

Glory Man United
08-11-2007, 15:18
Ved godt dette ikke er en bog, men nogen som har set denne DVD:
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B000VA3JDY/ref=pe_3521_8195321_pe_snp_JDY
(Manchester United DVD Annual 2008 )
Er det noget ala sæsonvideoen????

JakobR
06-01-2008, 18:29
Er der nogen, som har læst følgende to bøger og kan anbefale dem?:

'Rio - My story' af Rio Ferdinand
'Men in black' af Tony O'neill

Casper
06-01-2008, 20:02
men in black skal du kun læse hvis du har læst the red army general af selvsamme forfatter/hooligan.

JakobR
06-01-2008, 20:04
men in black skal du kun læse hvis du har læst the red army general af selvsamme forfatter/hooligan.

Nå okay. Jeg troede de var uafhængige af hinanden.

Red army general, har jeg hørt masse positivt om, så det kan være jeg køber den i stedet.

Casper
06-01-2008, 20:09
red army general handler om hvordan han blev hooligan osv.

men in black handler om livet som hooligan og hvordan politiet infiltrerede gruppen

Bonde15
06-01-2008, 20:50
Læser ikke så meget, men har læst en med Schmeicel, Den er faktisk rigtig god.

JakobR
06-01-2008, 21:04
Læser ikke så meget, men har læst en med Schmeicel, Den er faktisk rigtig god.

Den opgav jeg efter nogle få kapitler. Han har ikke rigtigt noget på hjerte.

Dines
06-01-2008, 21:11
Er der nogen, som har læst følgende to bøger og kan anbefale dem?:

'Rio - My story' af Rio Ferdinand
'Men in black' af Tony O'neill

Jeg har Rios bog, men jer har ikke læst i den endnu. Har kigget og bladret lidt, og den ser ud til at være god og spændende. Rio har jo også oplevet meget i sit liv. Tre klubber, dopingdom og sexskandale, så tror det bliver spændende læsning.

Casper
06-01-2008, 21:54
så sku du tage og læse paul mcgraths bog, Dines.
den skulle være ekstrem god og hudløst ærlig. Han har været igennem et selvmordforsøg også.
Jeg glæder mig til at læse den når jeg engang får den købt

Glory Man United
07-01-2008, 08:38
Købte en bog med Fergie (21 år hos United, så den er ny). Den kostede under 10£ og jeg læste den på 3 dage.....deeeeeeeeejlig læsning :InLove

JakobR
07-01-2008, 18:19
Købte en bog med Fergie (21 år hos United, så den er ny). Den kostede under 10£ og jeg læste den på 3 dage.....deeeeeeeeejlig læsning :InLove

Du kan da ikke anbefale en bog, uden i det mindste at give titlen på den :p

Glory Man United
08-01-2008, 13:37
Du kan da ikke anbefale en bog, uden i det mindste at give titlen på den :p

You are sooooo right :D
"Sir Alex: The Story of 21 Remarkable Years at United"

Fantastisk god bog, købt på Amazon for £9.09. Til de yngre vil det være rigtig god læsning, specielt med de første svære år (86-91), hvor FA Cuppen blev hans redning i 1990.

JakobR
02-03-2008, 18:32
Jeg er nu blevet færdig med at læse Roy Keanes selvbiografi. Den er virkelig, virkelig god og meget ærlig. Lidt ærgeligt, at Haaland-episoden er blevet tysset så meget ned, men udover det, så er det svært at sætte fingeren på noget.
Den har virkelig ændret min opfattelse af hvad en god selvbiografi er.

De næste jeg vil læse bliver 'Rio - My story' og 'Strange kind of glory: Sir Matt Busby and Manchester United', og muligvis Bobby Charltons selvbiografi senere hen.

Dines
02-03-2008, 18:47
Jeg har Giggs', Rios og Ronaldos bøger stående, men jeg har svært ved at tage mig sammen til at læse dem. Hvorfor ved jeg ikke, men kan ikke rigtig komme igang i Giggs' bog, selvom jeg snart har læst 100 sider... Jeg trænger til en ferie, hvor jeg kan læse bøgerne! :)

HamudiiC
02-03-2008, 18:57
Hvilke bøger er på dansk?
Eller.. er der overhovedet nogen på dansk?

JakobR
02-03-2008, 19:11

De eneste danske, jeg kender, er 'David Beckham - inderside' og 'Peter Schmeichel - The great peter'.

Beckhams er godkendt, uden at være fantastisk. Schmeichels synes jeg er kedelig, da det er som om, han ikke rigtigt tør komme ud med noget opsigtsvækkende.

Dines
02-03-2008, 19:14
Rios, Rooneys, Giggs' og Ronaldos bøger som jeg har derhjemme, er alle på engelsk. David Beckhams 'Inderside' er på dansk, og som JakobR også siger så er bogen udemærket, men synes den mangler lidt drama.

HamudiiC
02-03-2008, 19:15
Rios, Rooneys, Giggs' og Ronaldos bøger som jeg har derhjemme, er alle på engelsk. David Beckhams 'Inderside' er på dansk, og som JakobR også siger så er bogen udemærket, men synes den mangler lidt drama.

Kan man umuligt få dem på dansk?

Dines
03-03-2008, 07:42
Kan man umuligt få dem på dansk?

Jeg ved det ærlig talt ikke, men jeg har ikke set dem på andet end Engelsk. Men hvis jeg var dig, så ville jeg også vælge at købe bogen på engelsk, da de danske oversættelser kan ændre lidt i teksten.

RasmusP
24-05-2008, 16:31
Jeg vil købe mig en bog om Ferguson. Jeg har øje på "managing my life" og "this is the one". Hvilken en er bedst? Og er der andre gode bøger, der handler om ham?
Sproget skal enten være dansk eller engelsk..

Emil
24-05-2008, 18:10
Jeg vil købe mig en bog om Ferguson. Jeg har øje på "managing my life" og "this is the one". Hvilken en er bedst? Og er der andre gode bøger, der handler om ham?
Sproget skal enten være dansk eller engelsk..

Jeg igang med at læse managing my life, og jeg synes det er en udemærket bog. Der går et stykke tid før man når til hans United karrierer, for man skal lige igennem hans tid som spiller og hans tid i aberdeen osv. Noget af alt hans fortid er meget spændende og noget synes jeg er knarp så spændende, men det er ihvertfald meget mere interresant nu hvor jeg er nået til hans United tid. Men det er jo klart eftersom at det jo er Man United som er det interresante :devilll:

Udover det skal du være opmærksomhed på at bogen er udgivet i 2000 så der er en del af de nyere år som du ikke får med.

Så alt i alt synes jeg managing my life er en god bog, men det er ærgeligt at den slutter i 2000. Ville ellers gerne læse hans syn på f.eks. Beckham skiftet, og krisen for et par sæsoner siden..

Casper
24-05-2008, 18:48
managing my life er en selvbiografi, mens this is the one er en biografi af daniel taylor.

jeg har ikke læst førstnævnte, men this is the one er utrolig spændende, hvis du har fulgt med i Manchester United i de sidste 3 sæsoner. Taylor fortæller om to år som Guardians united-journalist, så den giver et godt billede af arbejdet som journalist og du får et indblik i hvor meget de egentlig ved, som ikke kommer frem i medierne pga forholdet til united.

Jeg kan absolut anbefale den.

Emil
24-05-2008, 19:03
managing my life er en selvbiografi, mens this is the one er en biografi af daniel taylor.

jeg har ikke læst førstnævnte, men this is the one er utrolig spændende, hvis du har fulgt med i Manchester United i de sidste 3 sæsoner. Taylor fortæller om to år som Guardians united-journalist, så den giver et godt billede af arbejdet som journalist og du får et indblik i hvor meget de egentlig ved, som ikke kommer frem i medierne pga forholdet til united.

Jeg kan absolut anbefale den.

Lyder utrolig spændende. Mere spændende end managing my life som jeg læser tror jeg.

this is the one, fortæller den også om hele fergusons barndom og opvækst, hans spiller karrierere og alt det der sker før hans United tid, eller går den mere direkte til hans united tid?

Casper
24-05-2008, 19:08
nej, den handler kun om hans forhold til pressen og fansene i de to sæsoner.

Den er specielt interessant omkring Keanes exit

Emil
24-05-2008, 19:14
Den lyder lovende... Tror jeg vil købe den, især hvis den som du siger ikke kun handler om Alex Ferguson, men også om journalisternes arbejde.

Tak for det :)

RasmusP
24-05-2008, 19:38
Det lyder til at This is the one er den bedste. Men jeg vil egentlig godt læse noget om selve personen Ferguson og hans tidlige karriere.. Jeg napper sgu begge to:D

Tak for anbefalingerne, forresten:)

sigurdc
25-05-2008, 00:09

jep det er der, har følgende bøger i mit bibliotek
på dansk og norsk

mig og united-brayn robson
inderside-david beckham
the great dane-peter schmeichel
berg-henning berg(norsk)
mitt liv og min karriere-ferguson(norsk)
**** i fest og hver dag- skrevet af hans lokøy(norsk)
united røde drømme -skrevet af hans lokøy(norsk)
**** offisielle historie(norsk)

og en bog man burde ha stående er united alphabet af garth dykes.

og en bog jeg gerne vil anbefale er straffe skrevet af andrew jennings.

RasmusP
25-05-2008, 16:40
Så fik jeg bestilt "This is the one" og "Managing my life". Hvor lang tid plejer der at gå fra man har bestilt bøgerne til man får dem?

RasmusP
25-05-2008, 17:26
Nogen der kan anbefale denne: http://www.amazon.co.uk/gp/product/0743429915/ref=sib_rdr_dp
Er den bedre end "managing my life"?? (jeg ved godt den ene er en selvbiografi, og den anden er en biografi..)

Danielsen
25-05-2008, 17:30
Nogen der kan anbefale denne: http://www.amazon.co.uk/gp/product/0743429915/ref=sib_rdr_dp
Er den bedre end "managing my life"??

Kender ikke den du linker til.

Men, Managing My Life, er super go'!! Kan meget varmt anbefales!! Har läst den 3 gange.....

Holmskov
25-05-2008, 18:41
Kender ikke den du linker til.

Men, Managing My Life, er super go'!! Kan meget varmt anbefales!! Har läst den 3 gange.....

Er også interesseret. Hvad handler den om??

Danielsen
25-05-2008, 19:07
Er også interesseret. Hvad handler den om??

Hans selvbiografi.

Hans liv, fra han var barn, til 2000. Meget kort fortalt :)

Her står lidt...og hvor du/i kan köbe den: http://www.play.com/Books/Books/4-/348083/Managing-My-Life/Product.html

Holmskov
25-05-2008, 19:27
Hans selvbiografi.

Hans liv, fra han var barn, til 2000. Meget kort fortalt :)

Her står lidt...og hvor du/i kan köbe den: http://www.play.com/Books/Books/4-/348083/Managing-My-Life/Product.html

Ok. Tak.

Er det på den side du køber bøger/dvd'er og kan siden anbefales??

Danielsen
25-05-2008, 20:08
Ok. Tak.

Er det på den side du køber bøger/dvd'er og kan siden anbefales??

Jeg bruger ikke andet til DVD'er, böger (på engelsk) og musik.....gratis forsendelse og et stort udvalg i film er grunden.......og de levere hurtigt.

Casper
25-05-2008, 20:51
Er den bedre end "managing my life"?? (jeg ved godt den ene er en selvbiografi, og den anden er en biografi..)

der er igen en væsentlig forskel. managing my life er en selvbiografi, mens the boss er en biografi.

the Boss er skrevet af Michael Crick og skulle være rigtig god, men det skal bemækres at Crick også har et kritisk syn på nogle af Fergusons sider i bogen, men det gør den jo kun bedre, så alt ikke er noget der er komet ud af Uniteds mediemaskine, hvor alt synes perfekt.

Det kan bemærkes at både Crick og Taylor(forfatteren til this is the one) begge har fået karantæne fra fergusons pressemøder pga bøgerne. Taylor fik oprindeligt to uger, selvom bogen er skrevet som en hyldest til ferguson og er rigtig god. Men efter de to uger ophørte den ikke.. jeg ved ikke om han er kommet ind igen.

JakobR
25-05-2008, 22:16
Og hermed er det sikkert hvilken bog der bliver min næste; this is the one :)

Jeg er igang med 'Rio - my story' og 'Strange kind of glory - Busby and United'

Bliver nok sidste gang, jeg gider læse bøger af nuværende spillere, selvom den er ok.

Govan
25-05-2008, 22:20
Paul mcgrath's bog Back from the brinck, kan jeg klart anbefale

det er sgu utroligt hvordan han har kunnet spille bold på så højt et plan

med det liv han har levet, (børnehjem druk piller flere selvmords forsøg)

Men den er jo nok mest spændene for os som har oplevet ham :D

A strange kind of Glory ( om Matt Busby ) kan også anbefales.

Selv om det var før min tid.

Casper
25-05-2008, 22:21
McGraths bog er nok den bedste bog jeg har læst.

Helt utrolig. Alle de her nye fodboldsuperstjerner burde læse bogen som en del af deres fodboldopdragelse.

JakobR
25-05-2008, 22:22
A strange kind of Glory ( om Matt Busby ) kan også anbefales.

Selv om det var før min tid.

Den er også før min tid. Netop derfor jeg købte den. Jeg vil gerne have en større forståelse af det, Busby skabte.

Glory Man United
26-05-2008, 11:40
McGraths bog er nok den bedste bog jeg har læst.

Helt utrolig. Alle de her nye fodboldsuperstjerner burde læse bogen som en del af deres fodboldopdragelse.
Går ud fra, det er Paul McGrath!!! HVad hedder bogen?

Når Don Kafai får taget sig sammen til at sende Roy Keanes bog, så vil familien savne mig

RasmusP
27-05-2008, 22:07
Jeg prøver lige igen:
Er der nogen der ved hvor lang tid Amazon plejer at være om at sende bøger?? Jeg kan ikke vente :) :)

ChristianR
27-05-2008, 22:35
Nogen der kender et sted, hvor man kan købe Roy Keans bog i Hard back? Er det ikke noget med, at der er censureret flere steder i paperback-versionen?

JakobR
27-05-2008, 22:57
Nej, den findes kun i paperback, desværre :/

I paperudgaven får de på et tidspunkt Haaland episoden til at lyde som en fejlbedømt tackling. Men det er også det eneste minus ved bogen; resten er genialt!

United-Allan33
30-05-2008, 11:30
Jeg er på udgik efter en bog der hedder "Manchester United riuned my wife" jeg har fundet dem på nettet, men de steder der har dem, skal man være bosat i England for at få den tilsendt... Er der nogen der ved hvor man kan købe den henne, eller om der evt er butikker i London hvor man kan få den??

Madsen
30-05-2008, 14:51
Jeg er på udgik efter en bog der hedder "Manchester United riuned my wife" jeg har fundet dem på nettet, men de steder der har dem, skal man være bosat i England for at få den tilsendt... Er der nogen der ved hvor man kan købe den henne, eller om der evt er butikker i London hvor man kan få den??

Den kan købes på amazon

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_b/203-5517573-7585536?url=search-alias%3Dstripbooks&field-keywords=Manchester+United+Ruined+My+Wife&x=17&y=13

Casper
30-05-2008, 15:13

Uhhh, det er en rigtig fed bog, som fortæller meget om det at være engelsk fodboldsupporter lige fra at gå til fodboldkampe til at engagere sig

Nicholaj
30-05-2008, 17:00

Den kan købes til små 65 kr. på play.com - og det er endda inklusive levering:

http://www.play.com/Books/Books/4-/3549621/-/Product.html?searchstring=ruined+my+wife&searchsource=0

Husk at vælge EU flaget oppe i højre hjørne - ellers vil maskinen ikke have med danskere at gøre! :devilll:

Kanongod bog - bortset fra enkelte faktuelle fejl!

Nicholaj
HHWATBB

Drale
31-05-2008, 19:59
Nu er der mange der skrive om at Wayne Rooneys bog er god, men på nettet har jeg fundet mange forskellige Rooney bøger. Ville bare gerne vide hvad det er for en bog i skriver om?

Christensen
31-05-2008, 20:21
Kunne forestille mig, at det var 'My Story So Far'..

Drale
31-05-2008, 20:24
Kunne forestille mig, at det var 'My Story So Far'..

Ok, tænkte det nok

JakobR
31-05-2008, 20:25
"the way it is" er den samme bog, bare med et ekstra kapitel omhandlende 06/07 sæsonen. Desuden er den i paperback, hvilket gør den billigere.

@Glory man utd

Hvordan er "my 21 years" med Ferguson bygget op? Er det sådan med et kapitel for hver sæson, eller hvordan? Nu er det ikke bare en billedbog, vel? :D

Glory Man United
31-05-2008, 20:55
"the way it is" er den samme bog, bare med et ekstra kapitel omhandlende 06/07 sæsonen. Desuden er den i paperback, hvilket gør den billigere.

@Glory man utd

Hvordan er "my 21 years" med Ferguson bygget op? Er det sådan med et kapitel for hver sæson, eller hvordan? Nu er det ikke bare en billedbog, vel? :D

Billedbog? No way :p. Meget kort står der her om bogen:
http://www.orionbooks.co.uk/PB-41558/Sir-Alex.htm

Jeg kan bedst lide at læse om hans første år, hvor han IKKE havde succes, og han var tæt på at blive fyret.....men jeg anbefaler den KLART Jakob

Glory Man United
14-06-2008, 09:56
Blev faerdig forleden dag med Roy Keanes bog (Tak for den Don Kafai)....Fuck hvor underholdende laesnig. Isaer hans had (eller manglende respekt) for Teddy, Schmeichel, Jackie Charlton og Mick McCarthy er sgu god laesning ;)

Dines
14-06-2008, 10:05
Hvorfor har han manglende respekt for Teddy Sheringham og Schmeichel? Kan du lige give en forklaring på det. :)

Glory Man United
14-06-2008, 20:35
Hvorfor har han manglende respekt for Teddy Sheringham og Schmeichel? Kan du lige give en forklaring på det. :)

Teddy fordi han er en arrogant stodder fra London (snob) og Schmeichel fordi han konstant satte sig selv i centrum og gestikulerede til publikum efter en redning: SE HVOR GOD JEG ER ER. JEG REDDER HOLDET IGEN OG IGEN OG IGEN

Dines
15-06-2008, 10:15
Teddy fordi han er en arrogant stodder fra London (snob) og Schmeichel fordi han konstant satte sig selv i centrum og gestikulerede til publikum efter en redning: SE HVOR GOD JEG ER ER. JEG REDDER HOLDET IGEN OG IGEN OG IGEN

Er det ikke også noget med, at Keane har banket Schmeichel i omklædningsrummet, fordi han ville vise hvem der styrede?

Ovlesen
15-06-2008, 11:43
Jeg er også i gang med Keanes selvbiografi og det er både kanon underholdende læsning, og samtidig en godt indblik i livet i United. Var flad af grin efter historien hvor Keane vil købe nyt ur. Han står i butikken og læser prisskiltet som £1.100 men da han får kreditkortkvitteringen står der £11.000, og af ren stolthed kommenterer han den ikke :lolol:

conradsen
15-06-2008, 12:46
Hej!

Jeg har Keane's selvbiografi, men har endnu ikke fået den læst. Jeg har aldrig hørt noget om, at Sheringham var snobbet. Jeg har snakket med ham to gange bl.a. i forbindelse med Fodboldmessen i København i 2001, og begge gange var han yderst flink og imødekommende. I København fik jeg hans autograf på billetten fra Champions League Finalen i 1999 samt på programmet fra den kamp og i hans selvbiografi. Det er ingen hemmelighed, at Peter Schmeichel ikke var populær blandt de øvrige spillere på grund af sin arrogante fremtoning. Jeg har læst en udtalelse fra Brian McClair, og det var absolut ikke positivt. Han var heller ikke populær blandt tilhængerne, men selvfølgelig respekteret for sine evner som målmand. Jeg har dog aldrig set ham signalere til publikum, at han reddede United. Jeg fik hans autograf og snakkede kort med ham i forbindelse med åbningen af Parken i 1992. Tre år senere mødte jeg ham på The Cliff, og da vendte han blot ryggen til.

JakobR
15-06-2008, 13:07
Jeg har lige skimtet hans bog (de sider hvor Teddys navn er), og jeg kan umiddelbart ikke se, at han skulle være en snob. Der står bare, at kemien mellem de to, aldrig var god, men at det ikke havde nogen effekt på banen; Det er snart et halvt år siden, jeg læste bogen, men det er også sådan jeg husker den.
Der står dog, at han første træningsdag ankom i en Ferrari, men det bliver man vel ikke en snob af.

Den er dog god nok med Schmeichel og hans forhold til tilskuerne.

Om deres mesterskabsfest i 99, skriver han blandt andet:
"Ryan Giggs and Nicky Butt are looking for victims. Gary Neville is talking. Peter Schmeichel is posing (what's new?) and boring the arse of people."

Sgoales
15-06-2008, 13:10
Jeg synes Alex Fergusons bog er den bedste fodbold ever... (ikke at jeg har læst alle, men ...)
Den er kanongodt skrevet (modsat mange andre biografier), den er ærlig og sjov. Fergusons humor skinder tydeligt igennem i bogen og det samme gør hans taktiske overvejelser og overvejelser om truppen.
Desuden fortæller den om hans egen karriere - han var pisse god! og scorede sindssygt mange mål. Han kunne have været en stor stor stjerne.

Keanes bog er også suveræn og det samme er Bobby Robsons.

Beckhams bog er røvkedelig: Han har så travlt med at fortælle hvor meget han respekterer alle mulige og hvor lykkelig han er med sin familie. Den er virkelig, virkelig dårlig - klart den ringeste biografi jeg nogensinde har læst.

I øvrigt:

Elkjær skrev en gang nogle bøger der er meget sjove. Guldkjær, Målkjær og en mere tror jeg. De er ret sjove og hurtigt læst... men man skal kunne klare at han er lidt selvglad!

Høgsted
15-06-2008, 13:12
Beckhams bog er røvkedelig: Han har så travlt med at fortælle hvor meget han respekterer alle mulige og hvor lykkelig han er med sin familie. Den er virkelig, virkelig dårlig - klart den ringeste biografi jeg nogensinde har læst.

Klart den eneste biografi jeg nogensinde har læst :) :rolleyes:

Dines
15-06-2008, 13:48
Rooneys bog er også meget fed, hvor han fortæller om hvordan han brød igennem, bruddet med Everton og Moyes og de første år i Manchester United. Og så selvfølgelig episoden under VM 2006 med ham og Ronaldo - Derudover har jeg Beckhams inderside, som jeg synes er lidt kedelig. Ryan Giggs bog er fin nok, men den kan også blive kedelig i længden. Jeg håber at kunne færdiggøre Giggsys bog i sommerferien, og så begynde på Rios, der ser rigtig fed ud.

Glory Man United
17-06-2008, 20:11
@Conradsen
Hvis du ikke har set Schmeichel gestikulere ud til publikum, maa jeg saa anbefale et besoeg hos Thiele????
At du saa har snakket 2x2 minutter med Teddy, giver vel ikke et bedre billede end Keanes, som har kendt ham samlet 6-7 aar???? :titte:

@Jakob...jeg finder siden med Teddy, naar jeg kommer hjem fra Rhodos.....for jo han antyder klart, at han er en snob

Casper
17-06-2008, 21:23
han skriver han er en typisk london fyr... en big time charlie ligesom paul ince.

og så får bosnich en på snotten også, fordi han kommer for sent til sin første træning, hehe

conradsen
18-06-2008, 11:47
Til Glory Glory Man Utd:

Jeg skriver jo ekstra, at jeg ikke har læst Keane's bog endnu og end ikke har tid til det i ferien.
Den ene gang snakkede jeg med Sheringham i en halv time og den anden gang ca. ti minutter. Jeg opfattede ham ikke som en snob; men jeg kender ham jo ikke til daglig i klubben.
Jeg har aldrig opfattet Peter Schmeichel's gestikuleren til publikum som et udtryk for, at han reddede United eller Danmark. Jeg har mere opfattet det, som om han er glad for sin præstation og udtrykker sin glæde over det.
Iøvrigt ved jeg ikke, hvem Thiele er.

Glory Man United
18-06-2008, 12:23
@Casper, korrekt. Havde glemt at Mark Bosnich ogsaa fik paa puklen :p

@Conradsen, Thiele skulle vist saa vaere en af de store brillebutikker :titte:

Sgoales
07-07-2008, 20:50
Ny anbefaling:
Jeg har lige læst Joe Lovejoys biografi om George Best: Bestie - hedder den!
Den er rigtig god og giver et godt indblik i hvor suveræn han var på banen og var tåbelig han var udenfor. Der er masser af anekdoter - bla. spillede han nogengange alene mod 15 mand til Uniteds træning og andre situationer hvor han brugte modspillernes ben som stolper, så han kunne komme hurtigt forbi ;-) rigtig sjov læsning!

Den fortæller dog også om, hvor utrolig ulykkelig skæbne han var og man bliver virkelig ked af at det ikke var Ferguson der fik lov til at træne ham.
(man mister virkelig også meget respekt for Sir Matt Busby - Gud forbyde det).

Læs den - den koster ikke ret meget (100 kr. tror jeg)

Kender I nogen steder hvor man kan købe DVD'er med Best?
Jeg vil rigtig gerne se nogle film med ham.

Jeg vil være meget taknemmelig for et link!

Casper
07-07-2008, 20:51
På youtube kan du finde en masse compilations og små klip med ham

JakobR
07-07-2008, 20:58
Jeg er snart færdig med Rio Ferdinands... Gider egentlig ikke læse så mange selvbiografier af aktive spillere, men jeg bøjede mig, da man så tit hører om han 'forrådte' klubben.

Egentlig en udmærket bog, taget i betragtning af, at han stadig er aktiv. Spændende at læse om doping-sagen og hans såkaldte lønkrav (skræmmende at 20 hætteklædte Unitedfans med baseballbat mødte op foran hans hus pga. noget de læser i aviserne!!!). Men man skal nok ikke læse den, hvis man forventer samme action som i Keanes.

Den næste, jeg vil læse, bliver 'this is the one'.

EDIT:

Apropros Best: Nogen, der har læst hans selvbiografi ("Blessed")?

Sgoales: Kan du uddybe det med Busby?

Sgoales
07-07-2008, 21:03
Tak!
Det er bare ikke det ultimative for mig, da jeg gerne vil have den op i reolen sammen med bøgerne ;-)
Man er vel nørd...

Vince
07-07-2008, 21:09
Ny anbefaling:
Kender I nogen steder hvor man kan købe DVD'er med Best?
Jeg vil rigtig gerne se nogle film med ham.

Jeg vil være meget taknemmelig for et link!

Her kan du købe en DVD med Best:

http://www.unisport.dk/Produkt/kategori/1912/id/28877/DVD_George_Best_A_Genius_And_A_Legend.html

JakobR
07-07-2008, 21:11
Køb aldrig dvd'er på unisport - de tager en styg overpris.

Amazon har en håndfuld. Nogle af dem koster ikke mere end en 50'er, vist nok.

Sgoales
07-07-2008, 21:26
Sgoales: Kan du uddybe det med Busby?

Ja
Iflg. Best's bog var Busby en skygge af sig selv i slutningen af sin Unitedtid, hvor han lavede en del tvivlsomme ting.
1) han beskyttede ikke Best overhovedet og lod ham dyrke sit alkoholmisbrug (Best bebrejder i øvrigt ikke Busby, men os der kender Ferguson ved, at han formentlig kunne have holdt ham ude).
2) han var temmelig vag overfor Best og benyttede næsten ingen sanktioner når Best missede træning o.lign. Man skal huske på, at det eneste Best ville var at spille og spille for united, så en hårdere linje havde formentlig motiveret ham til at stoppe misbruget/eller lade være med at komme derud. Best var jo den bedste selvom han drak lidt - det var først da han begyndte at drikke meget, at han blev dårligere.
3) han købte dårligt ind! Hvis han havde været bedre til dette havde United vundet flere titler og så var de ikke blevet slået ud af Partizan i semifinalen i Europacuppen for mesterhold i 1966 (mener jeg det var)
4) han ansatte Frank O'Farrell og Tommy Docherty, men slap ikke kontrollen med indkøb og holdsætning

Det er temmelig trist læsning og derfor har jeg netop bestilt en bog om Busby for at nuancere tingene lidt

JakobR
07-07-2008, 21:32
Tak for det lange svar (:

Jeg har 'Strange kind of glory - matt busby and manchester united" i min samling. Jeg har ikke haft tid til at læse den endnu, men det skulle eftersigende være en af de bedste biografier i mange år. Den er skrevet af Eamon Dunphy.

Irwin#1Fan
07-07-2008, 21:33
Hermed en ny anbefaling. Til alle der gerne vil læse om flyulykken i 1958 i Munchen, vil jeg foreslå at læse bogen som hedder :The day a Team died. Bogen er skrevet af Frank Taylor som var en af de overlevende af styrtet.

Bogen er godt skrevet, idet den ikke kun omhandler selve styrtet men også går bag scenerne på hospitalet i Munchen og hvor man følger Sir Matts kamp for at overleve styrtet.
Alr i alt en rigtig god bog at læse for alle som gerne vil vide mere om klubbens historie.
Udgaven jeg læste var af en lidt ældre dato, men kan sikket findes på Amazon eller ligennde.

Casper
07-07-2008, 21:37
Ja den er rigtig god, Irwin.

Meget interessant at læse det fra en af de overlevende

Glory Man United
07-07-2008, 21:39
Meget interessant at læse det fra en af de overlevende

Er vel også kun derfra, man kan få historien, Casper ;)

MUFC=Champions
07-07-2008, 21:42
Er der nogen der kender et sted hvor man kan købe Keanes biografi?

Eller et sted hvor man kan købe nogle af de nævnte bøger, og andre?

Glory Man United
07-07-2008, 21:46

http://www.amazon.com/Keane-Autobiography-Roy/dp/0141009810

Har du ikke Google på din PC? :p

Sgoales
07-07-2008, 21:47

Ja, man kan købe en del på amazon, men også Saxo.dk er udemærket.

http://www.saxo.com/search/search.aspx?keyword=roy+keane&pagemodule=front

Jeg har kun læst den som Keane har skrevet og den er supergod!!!

Dines
08-07-2008, 10:21
Nu hvor det er sommerferie, og er man er nede i Spanien, er der massere tid til at nyde diverse boeger. Jeg har laest Rooneys, Beckhams og er igang med Giggs'. Derudover har jeg Rios og Ronaldos staende. Ronaldos er naermest mere en billedebog. Rooneys bog er okay. Meget sjovt at hoere om den store interesse der er kommet paa ham efter sit maal mod Arsenal i 2002. En god bog, men kunne vaere mere interessant. Beckhams bog synes jeg ikke er saa spaendende. Maaske fordi jeg har den i den danske version, da det som regel goer boerne mindre interessante, naar det ikke er paa det normale sprog. Giggs' bog er ogsaa fin nok, men jeg har foelsen af, at han ikke toer skrive praecis hvad han mener, fordi han stadig er aktiv. God sommer - undskyld sproget. :)

Mikke7
21-07-2008, 14:19
jeg læste en om Beckham for nogle år siden - til en boganmeldelse i folkeskolen - den hedder "Beckham i ord og billeder".. dengang synes jeg den var god, men den er ikke så lang..
sidste sommer læste jeg "Beckham inderside" - kunne godt lide.. synes den gav et fint indblik osv.

Glory Man United
22-07-2008, 11:29
Snart tid til at købe en ny bog. Er "Giggs: The Autobiography" værd at købe?

Casper
22-07-2008, 12:49
nej, den er kedelig...

JakobR
22-07-2008, 13:15
'This is the one' er rigtig god. Det er en biografi af Ferguson, som strækker sig over 05/06 og 06/07 sæsonerne. Den er skrevet af en the guardian journalist, hvilket gør den ekstra fed.

Spændende at læse om hvordan pressen arbejder med United og hvor meget de egentlig taget ved, men som de ikke altid tør skrive pga. Ferguson.
Det fede ved den er også, at den er skrevet over 2 sæsoner, som står i klar kontrast til hinanden, på den måde får man Fergie at se fra "begge vinkler". Også en lidt speciel type biografi, da den ikke handler om hans barndom og lignende, men specifikt går ind til benet i en bestemt periode. Keane-sagen i 2005 er særdeles interessant.

Man føler næsten, at man kender Ferguson efter at have læst den.

Glory Man United
22-07-2008, 13:18
nej, den er kedelig...

Jamen så bliver det den....nej så er der vel tre alternativer:
"Determined"-Norman Whiteside
"Back from the Brink"-Paul McGrath
"my Idea og Fun"-Lee Sharpe

Casper
22-07-2008, 13:24
INGEN TVIVL der!!!
Absolut INGEN TVIVL!

"Back from the Brink"-Paul McGrath er så fandens god! Det er den bedste biografi, som jeg har læst til dato og den er virkelig gribende. Bedre end selv roy keanes.
McGrath er hudløs ærlig og fortæller om alle hans selvmordsforsøg, ned- og opture og selvfølgelig fodboldkarrieren.

Det er en gribende bog, som er mere end bare en fodboldbog.

Glory Man United
22-07-2008, 14:06
INGEN TVIVL der!!!
Absolut INGEN TVIVL!

"Back from the Brink"-Paul McGrath er så fandens god! Det er den bedste biografi, som jeg har læst til dato og den er virkelig gribende. Bedre end selv roy keanes.
McGrath er hudløs ærlig og fortæller om alle hans selvmordsforsøg, ned- og opture og selvfølgelig fodboldkarrieren.

Det er en gribende bog, som er mere end bare en fodboldbog.

.....men har du læst de to andre???

RasmusP
22-07-2008, 15:54
'This is the one' er rigtig god. Det er en biografi af Ferguson, som strækker sig over 05/06 og 06/07 sæsonerne. Den er skrevet af en the guardian journalist, hvilket gør den ekstra fed.

Spændende at læse om hvordan pressen arbejder med United og hvor meget de egentlig taget ved, men som de ikke altid tør skrive pga. Ferguson.
Det fede ved den er også, at den er skrevet over 2 sæsoner, som står i klar kontrast til hinanden, på den måde får man Fergie at se fra "begge vinkler". Også en lidt speciel type biografi, da den ikke handler om hans barndom og lignende, men specifikt går ind til benet i en bestemt periode. Keane-sagen i 2005 er særdeles interessant.

Man føler næsten, at man kender Ferguson efter at have læst den.

Arg nu glæder jeg mig endnu mere til at læse This is the one! Jeg købte den sammen med 'managing my life'. Jeg startede så med at læse managing my life, men det skulle jeg da aldrig ha gjort..

Casper
22-07-2008, 16:47
.....men har du læst de to andre???

nej, men vælg McGarths.
Det er vel også et kvalitetsstempel at den bliver regnet for en af de bedste biografier og fortsat ligger i top10 af bøger hos fourfourtwo

Glory Man United
22-07-2008, 19:31
nej, men vælg McGarths.
Det er vel også et kvalitetsstempel at den bliver regnet for en af de bedste biografier og fortsat ligger i top10 af bøger hos fourfourtwo

OK Ok, skal nok

Casper
22-07-2008, 20:05
hehe

fik jeg sagt at jeg arbejder for forlaget? :D

Glory Man United
22-07-2008, 20:07
hehe

fik jeg sagt at jeg arbejder for forlaget? :D

Næ troede måske bare, at du og McGrath drak det samme :p

Holmskov
22-07-2008, 20:50
OK Ok, skal nok

Du kan låne "my idea of fun" af mig. :)

Syntes den er rigtig fed og fortæller om en meget ung Lee Sharpe der pludselig skal spille med de "store".

Og så selvfølgelig mange af hans såkaldte "skandaler" som mere var pressens opfindelser end noget andet.

Glory Man United
22-07-2008, 21:46
Sødt af dig holmskov, men kommer bare til at tænke på, at alene det at sende den frem og tilbage med posten, gør det næsten ligeså dyrt som bare købe den selv...men tak

Holmskov
22-07-2008, 21:57
Sødt af dig holmskov, men kommer bare til at tænke på, at alene det at sende den frem og tilbage med posten, gør det næsten ligeså dyrt som bare købe den selv...men tak

Rigtigt nok. Jeg kan kopiere den til dig og faxe siderne til dig. Det er billigere. Hehe :)

Men tror nu nok jeg kan liste den afsted på firmaets regning herfra. :)

Glory Man United
22-07-2008, 22:02
Rigtigt nok. Jeg kan kopiere den til dig og faxe siderne til dig. Det er billigere. Hehe :)

Men tror nu nok jeg kan liste den afsted på firmaets regning herfra. :)

så takker jeg igen...sender lige en PM med min adresse så :)

Casper
22-07-2008, 23:27
Jeg har egentlig også læst lee sharpes bog, nu jeg lige tænker mig om.

Den var klart bedre end giggs's , som jeg købte samtidig, men Lee Sharpes var ikke nær samme klasse som fx Keane og slet ikke Mcgraths

MUFC=Champions
23-07-2008, 00:40
http://www.amazon.com/Keane-Autobiography-Roy/dp/0141009810

Har du ikke Google på din PC? :p

Google ? Hva er det ?

SpanGdix
26-07-2008, 14:21
Hello!

Jeg vil gerne læse en bog der går tæt på "Manchester United", altså selve klubben. En bog som giver en et indblik i, hvorfor klubben er nået så langt som vi er etc. Der må meget gerne være noget historie indblandet. Mulighederne er uendelige, og derfor vil jeg gerne høre, om en af jer, har læst en som kan anbefales? Den må gerne være på engelsk.

Casper
26-07-2008, 15:44
der kommer en meget god en på dansk i august... følg med her på siden senere på måneden

Casper
26-07-2008, 15:45
på engelsk kan jeg anbefale bogen manchester united a thematic study.

den indeholder en række case studies omkring manchester uniteds mange aspekter

JakobR
26-07-2008, 22:20
der kommer en meget god en på dansk i august... følg med her på siden senere på måneden

Kan du ikke afsløre lidt mere? Eventuelt give et link?

MUFC=Champions
28-07-2008, 18:30
Hva med B.S. Christiansen - Et liv på kanten ?

Er der nogen der har læst den, og hvad synes i om den?

Casper
30-07-2008, 00:49
lad tråden handle om united og fodboldbøger kun

Emil
30-07-2008, 12:46
Er der nogen som har læst Ole Gunnar Solskjærs bog, The Baby-Faced Assassin, og som kan anbefale den?

Casper
30-07-2008, 14:08
er det ikke bare en bog om solskjær og ikke af ham?

Glory Man United
04-08-2008, 09:28
Lige blevet færdig med Lee Sharpes bog (tak for lån Holmskov ;)). Han var sgu fucked up. Jeg synes han var fantastisk indtil han røg til Leeds i sommeren 96. Jeg vidste godt, at han var lidt af en konge på diskotekerne, men fandme ikke så meget :p

Holmskov
04-08-2008, 11:10
Lige blevet færdig med Lee Sharpes bog (tak for lån Holmskov ;)). Han var sgu fucked up. Jeg synes han var fantastisk indtil han røg til Leeds i sommeren 96. Jeg vidste godt, at han var lidt af en konge på diskotekerne, men fandme ikke så meget :p

Ingen problem.

Det kunne tyde på du har vundet slagsmålet med konen :)

Syntes det er en rigtig god bog, og i disse rygtetider er den faktisk go' med henblik på pressens løgne. Nu ved jeg godt Sharpe ikke var af guds bedste børn, men der er mange situationer hvor han bliver hængt ud for noget han ikke har gjort.

Men helt igennem en rigtig go' bog.

Glory Man United
13-08-2008, 15:44
Er der ikke flere, der har et par gode tips til United-bøger. Nu skal jeg altså snart igang med Giggses, så jeg kan aflevere den tilbage....

RasmusP
14-08-2008, 17:29
http://www.amazon.co.uk/gp/product/ref=pe_7891_12506041_pe_20/?ASIN=0007280807

Nogle der kan anbefale denne? Vi kender jo allerede forfatteren, så det er egentlig allerede en grund til at læse den:) Men er den god?

Dines
14-08-2008, 17:35
Er der ikke flere, der har et par gode tips til United-bøger. Nu skal jeg altså snart igang med Giggses, så jeg kan aflevere den tilbage....

Hvis du ikke allerede har den, så er Rios værd at læse efter min mening. Man får en meget større respekt for ham som person, og man kommer virkelig til at mærke, hvor meget lort pressen skriver, der slet ikke passer eller er sandhed i.

Damien
14-08-2008, 17:37
http://www.amazon.co.uk/gp/product/ref=pe_7891_12506041_pe_20/?ASIN=0007280807

Nogle der kan anbefale denne? Vi kender jo allerede forfatteren, så det er egentlig allerede en grund til at læse den:) Men er den god?

ser spændende ud og den er til at betale :D tror jeg napper den.

Glory Man United
14-08-2008, 18:07
http://www.amazon.co.uk/Football-My-Life-Lou-Macari/dp/059306108X/ref=pd_sim_b_5
Den her gad jeg så godt have

Don Kafai
14-08-2008, 18:10
Kan komme med en lille teaser og fortælle, at en af præmierne i DSR Efterår 08 er Managing My Life af Sir Alex Ferguson.

Glory Man United
14-08-2008, 18:18
Kan komme med en lille teaser og fortælle, at en af præmierne i DSR Efterår 08 er Managing My Life af Sir Alex Ferguson.

Jeg takker for præmien ;)

FRL
14-08-2008, 18:43

Hvad er DSR Efterår 08? :confused:

Don Kafai
14-08-2008, 18:57
Hvad er DSR Efterår 08? :confused:

Forummets officielle konkurrence, der går ud på at gætte resultatet i Uniteds kampe. Starter umiddelbart inden længe.

Holmskov
14-08-2008, 23:00

Rooolig nu. Det haster ikke.

Lidt kvalitetstid med familien skal der jo også være tid til :)

JakobR
25-08-2008, 12:25
Er "Giganternes skuldre" i hardback?

Tror jeg bestiller én, selvom jeg har halvanden ulæst bog stående på hylden (Manchester United ruined my wife og Bestie).

Bugge
25-08-2008, 13:36

Tror jeg bestiller én, selvom jeg har halvanden ulæst bog stående på hylden (Manchester United ruined my wife og Bestie).

Tror også næsten jeg er nødt til at købe den.

Det bliver lidt af en omvæltning at skulle læse en United-bog på dansk :)

Smaakage
25-08-2008, 13:44
Læste det kapitel af bogen, og må indrømme at jeg ikke synes det er andet end en sludder for en sladder. Ingen historie man ikke kender, og som jeg ser det er det bare en beskrivelse af hvad der skete omkring Moskva-kampen.

Thomas
25-08-2008, 15:12
Læste det kapitel af bogen, og må indrømme at jeg ikke synes det er andet end en sludder for en sladder. Ingen historie man ikke kender, og som jeg ser det er det bare en beskrivelse af hvad der skete omkring Moskva-kampen.

Jeg er desværre enig ):

Glory Man United
25-08-2008, 15:24
....måske fordi ingen danskere kender mere til United end os? ;)

Seba
25-08-2008, 15:27
Nu handler det kapitel jo om Champions League finalen. og den kan vi alle jo i søvne, fordi vi så kampen.

Hvis nu der var blevet valgt et andet kapitel, kunne det være vi havde siddet og tænkt, hvor fed en bog det muligvis var..

Men er stadig lidt sjovt at tænke på, at en af Danmarks førende vin kender, har skrevet en bog om United..

conradsen
25-08-2008, 16:44
Det sidste kapitel giver ikke en videre lyst til at købe bogen. Jeg synes ikke, at sproget er særlig godt; men den kommer jo nok på hylden til de mange andre på et tidspunkt.

Casper
25-08-2008, 17:22
Jeg har læst bogen og vil sige at den er god og lærerig for mange.
Selvfølgelig ved alle hvad der skete til finalen og der er også kun tale om et uddrag om finalen. Der findes mange forskellige aspekter i bogen hvilket gør den anerledes. Det er ikke bare en opremsning af uniteds historie, men han analyserer også hvorfor fodbold er så populært i Manchester, hvordan byen blev bygget op i forbindelse med industrialiseringen og lignende ting.

Lige nu sidder jeg og venter på at forlaget sender mig info om salget, men skulle gerne komme meget snart.

Casper
25-08-2008, 17:22

Den første er fed... og så har David Blatt forøvrigt lige udgivet den med nye kapitler :)

JakobR
25-08-2008, 17:48
Det er den, jeg har købt. Jeg ville egentlig ikke have læst den, men han gjorde noget reklame for den på red news' forum, og så fik jeg lyst til at læse den.
Humoristisk og meget inspirerende på en original måde.

Kofoed
25-08-2008, 20:02
Den må købes.. Så må vi bagefter se hvor god den er.. Casper ved du om den er i Hard-back??

Seba
26-08-2008, 21:14
Nogen der ved hvornår man kan købe bogen igennem Oldtrafford.dk ?

Er der andre gode bøger i kan anbefale ?
På dansk hvis det er muligt..

JakobR
26-08-2008, 21:25
Strange kind of glory
This is the one
Keane - the autobiography
Manchester United ruined my wife

bl.a.

Der er ikke nogen danske, der er noget værd. Forhåbentlig vender Søren Frank den tallerken.

Madsen
26-08-2008, 21:55
Jeg skal naturligvis have den bog. Det står nok ikke noget jeg ikke ved i forvejen, men man ved jo aldrig. Det er nogle der er inde på at afsnittet om CL kampen ikke er noget særligt, men det der sker i dag bliver jo også historie med tiden. Om ti år vil vi jo mindes kampen som noget stort.

Kofoed
26-08-2008, 22:23
Jeg skal naturligvis have den bog. Det står nok ikke noget jeg ikke ved i forvejen, men man ved jo aldrig. Det er nogle der er inde på at afsnittet om CL kampen ikke er noget særligt, men det der sker i dag bliver jo også historie med tiden. Om ti år vil vi jo mindes kampen som noget stort.

Haha.. Nej det bliver nok svært at overraske dig.. haha.. Du er altså for sej:D
Men er helt enig ang. CL finalen.. Det er jo klart at vi nu tænker, hvorfor skal vi høre om det, det kan vi jo sagtens huske, men om 10 år, når vi har vundet så mange flere trofæer;) er det jo fedt at læse, og lede tankerne tilbage, på den dag hvor Terry smed det hele væk:p

Thomas
01-09-2008, 06:14
Så bestilte jeg bogen alligevel. Den skulle jo herhjem før eller siden :D

Casper
01-09-2008, 07:02
der er et problem med webshoppen, da den vedlægger porto, men det skal den ikke.

jeg er ved at få undersøgt problemet

Thomas
01-09-2008, 07:03
der er et problem med webshoppen, da den vedlægger porto, men det skal den ikke.

Er det nu jeg skal føle jeg har spildt 54,- på det, eller kan det stadig rettes?

Damien
03-09-2008, 00:03

Hvor længe gælder tilbudet ?
hvis nogle får læst bogen hurtigt må de gerne komme med en kort anmeldelse, frygter bogen er en tør opslagsbog eller ?

Thomas
03-09-2008, 06:55
Hvor længe gælder tilbudet ?
hvis nogle får læst bogen hurtigt må de gerne komme med en kort anmeldelse, frygter bogen er en tør opslagsbog eller ?

Jeg ser lige hvor hurtigt jeg kan læse bogen, så skal jeg nok lige skrive et par ord om den. Hvor lang tid tog leveringen egentlig 2-3 dage?

Casper
03-09-2008, 09:28
Det er en fortælling og ikke en opslagsbog, så det skal du ikke frygte :)

Casper
03-09-2008, 09:29
Er det nu jeg skal føle jeg har spildt 54,- på det, eller kan det stadig rettes?

send mig en mail

Casper
03-09-2008, 09:30
der var anmeldelse af bogen i Politiken:

http://politiken.dk/boger/faglitteratur_boger/article561327.ece

JumpingCarrot
03-09-2008, 09:45
Så har jeg også bestilt Søren Fransk "fænomenale bog om Manchester United," som Politiken kalder den. Det bliver fremragende ;)

Thomas
03-09-2008, 16:47
Så har jeg modtaget den :) Bliver spændende at se, hvad den har at byde på :)

Danielsen
03-09-2008, 19:09
Så har jeg modtaget den :) Bliver spændende at se, hvad den har at byde på :)

Dette er en tråd om böger!! Ikke det sexlegetöj du köber på nettet, Thomas!! :p

Sorry..kunne ikke dy mig ;)

Thomas
03-09-2008, 19:41
Dette er en tråd om böger!! Ikke det sexlegetöj du köber på nettet, Thomas!! :p

Sorry..kunne ikke dy mig ;)

Du bestilte det samme, det varer bare lidt længere tid end at du får det, da du bor i Sverige.. Til den tid kan vi lege sammen.....

Elkjaer
03-09-2008, 20:46
Jeg har også modtaget bogen i dag, jeg læser normalt ALDRIG bøger - men når det handler om fodbold og især Man U så bliver det pludselig spændende.

Føler mig dog lidt snydt da jeg betalte lidt porto, men jeg kan se her på siden at jeg lige skal skrive til Casper

weber
03-09-2008, 21:11
Er Roy Keanes bog virkelig så god som alle siger for så bliver jeg da vist nødt til at købe den..?

Danielsen
03-09-2008, 21:27
Er Roy Keanes bog virkelig så god som alle siger for så bliver jeg da vist nødt til at købe den..?

Du skal ikke töve ét sekund! KÖB DEN!! :devill:

weber
03-09-2008, 21:38
HAHA ok så gør jeg som du siger:)

Casper
08-09-2008, 20:05
interview med søren frank her:
http://dr.dk/P1/Alletidershistorie/Udsendelser/2008/09/fodbold.htm

Hald
08-09-2008, 21:52
Så har jeg fået hentet Giganternes Skuldre. Så er det på med læse brillen? Nogen herinde der har været så hurtige at ha' fortæret den allerede?

Høgsted
10-09-2008, 18:36
Så har jeg idag fået bestilt den nye bog af Søren Frank om Manchester United nede i den lokale bogforretning. Glæder mig til at få den og så skal jeg ellers bare prøve at tage mig sammen og få læst den. Men man skulle jo ha' den lissom' :)

Juel
14-09-2008, 21:01
Modtog Giganternes Skuldre i fredags, og har ikke fået begyndt på den endnu. Glæder mig meget til at få den læst.

Casper
21-09-2008, 02:03
hva siger folk til søren franks bog egentlig? til de som er i gang eller har læst den?

Madsen
21-09-2008, 10:13
Jeg er næsten færdig med at læse ”Giganternes Skuldre”. Det jeg har fået mest ud af et afsnit om hvordan Louis Edwards overtog klubben. Her har jeg nok et lille hul i min information. Det lader til at efterkommere af Billy Meredith og Clarence Hilditch havde aktier som de sælger til Louis Edwards.

Bogen er udmærket men dog noget langtrukken. Der bruges for meget tid på f.eks. en United bogs valg af forside billeder. Når nu der en dansk forfatter der skiver en bog om Manchester United, skal den også købes efter min mening. Der er dog nogle fejl f.eks. nævnes en Mike Nicholls. Der skulle nok have stået Mike Duxbury og Jimmy Nicholl.

Glory Man United
21-09-2008, 10:27
Jeg er næsten færdig med at læse ”Giganternes Skuldre”. Det jeg har fået mest ud af et afsnit om hvordan Louis Edwards overtog klubben. Her har jeg nok et lille hul i min information. Det lader til at efterkommere af Billy Meredith og Clarence Hilditch havde aktier som de sælger til Louis Edwards.

Bogen er udmærket men dog noget langtrukken. Der bruges for meget tid på f.eks. en United bogs valg af forside billeder. Når nu der en dansk forfatter der skiver en bog om Manchester United, skal den også købes efter min mening. Der er dog nogle fejl f.eks. nævnes en Mike Nicholls. Der skulle nok have stået Mike Duxbury og Jimmy Nicholl.

Begge spillede jo højre backs, så sikkert derfor forvirringen :whine:
Tvivler på at en dansker kan skrive en bog om United, som vil være revolutionerende

Casper
21-09-2008, 11:34
min dag skal nok komme

haha :D

snegl
21-09-2008, 12:40
min dag skal nok komme

haha :D

Haha..

Jeg vil allerede nu gerne forudbestille Casper Heiselberg: The autobiography

Madsen
03-10-2008, 22:20
Jeg har fået en henvendelse fra Søren frank om hans bog ”Giganternes Skuldre” Da bogen kommer i et nyt oplag, vil han hører om jeg havde set nogle fejl som så skulle rettes.
Da jeg har lånt bogen ud ville jeg høre, om nogle her har fundet fejl som så kunne rettes.

Glory Man United
04-10-2008, 10:23
Jeg har fået en henvendelse fra Søren frank om hans bog ”Giganternes Skuldre” Da bogen kommer i et nyt oplag, vil han hører om jeg havde set nogle fejl som så skulle rettes.
Da jeg har lånt bogen ud ville jeg høre, om nogle her har fundet fejl som så kunne rettes.

Har ikke læst den, men husk den du selv opdagede med Jimmy Nicholl og Mike Duxbury

Madsen
04-10-2008, 11:00
Har ikke læst den, men husk den du selv opdagede med Jimmy Nicholl og Mike Duxbury
Det har jeg gjort plus en anden mindre ting. Der var bare nogle få andre ting som jeg studsede over, men aldrig fik gået efter, om det var tale om fejl. Nu har jeg glemt det og det er ikke tid til at få bogen tilbage fra ham jeg har lånt den til

Casper
02-11-2008, 22:14
Søren Frank deltager i deadline 2. sektion i aften på dr2.

Dines
19-11-2008, 18:41

En meget lille, slet ikke væsentlig fejl, han har lavet som jeg har bemærket er, at han på side 279 under kapitlet The Trible skriver han, at Dennis Irwin header på indersiden af stolpen, hvor den bliver reddet af Paul Ince. Faktisk er det Keane, der afslutter og ikke Irwin. :D

Er der stadig et form for tilbud på bogen til brugerne af Old Trafford.dk, som der var for et par uger siden?

Glory Man United
29-11-2008, 19:41
Under turen Villa-United fik jeg læst Giggs´biografi, gaaaaaaaaaaaaab! Holmskov jeg returnerer alle bøgerne, når jeg har læst Rio-bogen ;)

Hald
10-12-2008, 01:27
Købte 3 bøger i Manchester i weekenden.

Sir Bobby Charlton - my Man. United years
Gerorge best - Scoring at half - time
Sir Alex ferguson - Managing my life

Nogle der har læst dem eller kender noget til dem !

Glory Man United
29-12-2008, 17:24
Lånte tre bøger af Holmskov (tak endnu engang). På en skal fra 1-10:
1. Sharpe: 8
2. Giggs: 3
3. Rio: 5

Burde uddybe, men gider ikke. :p

JumpingCarrot
29-12-2008, 17:47
Lånte tre bøger af Holmskov (tak endnu engang). På en skal fra 1-10:
1. Sharpe: 8
2. Giggs: 3
3. Rio: 5

Burde uddybe, men gider ikke. :p

Haha. Det er du fandme nødt til! Specielt med Giggs, når du smider et sølle 3-tal afsted. :D

Dines
29-12-2008, 19:03
Haha. Det er du fandme nødt til! Specielt med Giggs, når du smider et sølle 3-tal afsted. :D

Jeg har også læst Giggs' bog, og jeg synes også den er ret ringe. Den er til tider meget kedelig og virker til at være et referat af hver enkelt sæson. Jeg synes tydeligt man kan mærke, at han er bange for, at bogen skulle få nogle konsekvenser som f.eks. Stam. Rio's kunne dog godt have fået en 6'er eller 7'er i mine øjne, da der imo sker mere og den er lidt sjovere at læse.

Glory Man United
29-12-2008, 20:07
OK. Giggs´bog er overhovedet ikke til mere. Han er en gentleman på banen, og det er han desværre også hele bogen igennem. Som Dines siger, kunne Rios måske få lidt mere, men det er r**sygt at læse, om hans forklaringer både omkring den manglende dopingtest + det dårlige selskab, han altid rendte ind i.
Sharpes bog er til 8-9 stykker. Han er en sjov fætter, lavede fis med alt og alle, og hen er hudløs ærlig omkring sine mangler...

Cristian9000
29-12-2008, 20:36
Nogen der ved om man stadig kan købe Søren Franks "Giganternes skuldre" her igennem Oldtrafford.dk for den gode pris?

Dines
30-12-2008, 11:58
Jeg har prøvet, men fik ikke noget svar og der ikke været reklamer for det, så jeg købte bare bogen i en boghandler for 249. kr.

Cristian9000
30-12-2008, 19:12
Har lige bestilt den gennem Gyldendal.dk til 220,- inkl. fragt..

Glory Man United
26-01-2009, 12:59

Har skimmet ca. 1/4 af bogen nu, og jeg synes der er flere fejl.
Gordon McQueen bliver to gange nævnt som Steve McQueen (gammel amerikansk skuespiller).
Da Jesper Olsen kommer, skriver han, at midtbanen er: Robson, Strachan, Olsen og Whiteside. Det er også korrekt. Men flere gange siger han (og viser grafisk), at Whiteside var wing. Han spillede altså centralt med Robson, mens Strachan og Olsen var wings. En lille detalje, men som 110% fan, så er det for mig irriterende.
Dette var lige to fejl, jeg kom på, men jeg husker, at jeg fandt flere.....
Nu skriver Søren Frank som en fan, og det gør bogen aldeles uinteressant, for som Casper nævner tidl i tråden (tror det var med en anelse ironi), så kunne han også have gjort. Jeg vil uden nogen form for selvkritik mene, at det kunne jeg sgu også. ;)
Hvis man skal læse noget interessant (og nyt) om United, så køb selvbiografier eller også fra en inside Manchester United journalist. Havde bogen ikke været på dansk, så havde den solgt et sted mellem 3 og 5 bøger

JakobR
26-01-2009, 15:05
Der er en håndfuld fejl i den, men jeg synes, det er lidt flueknepperi at gå i hundene over. Jeg forstår ikke, hvorfor du har så travlt med at kritisere den, fordi det er en dansker, der har skrevet den. Det skulle da ikke være første gang, at en bog har faktuelle fejl.
I øvrigt tamt, at du påstår, at bogen kun ville have solgt 3-5 stykker, hvis den var skrevet på engelsk - du har jo, som du selv siger, kun skimtet en fjerdedel af den.
Selvbiografier fortæller jo som regel intet om klubben og dens historie, da de jo som regel bare omhandler en spiller, træner eller ligendens karriere i klubben.

Bogen er helt klart værd at læse. Specielt spændene at læse om klubbens begyndelse og om udlændingenes (irere, skottere mest af alt) indflydelse på byen Manchester historisk set.

Eneste minus er de faktuelle fejl og det faktum, at man næsten hiver fat i fremmedordbogen i indledningen :D Da jeg havde læst indledningen var jeg bange for, at hele bogen var skrevet i sådan et gear :D
Den er lidt langtrukken, måske, men det understreger bare bogens seriøsitet, synes jeg.

En bog, der også er fed at læse, er How football explains the world. Det er en 'globaliserings-bog', der er skrevet af en amerikansk journalist ved navn Franklin Foer, som har rejst ud i verden og udforsket forskellige samfundsproblemstillinger med rod i fodbold.
Den fås også i en oversat dansk udgave (Hvordan fodbold forklarer verden).

Thomas Hansen
26-01-2009, 15:19
Nogen der vil købe Giganternes Skuldre?? Så skriv i PM.. Har nemlig fået en i gave, der ikk kunne byttes og havde selv købt den for længe siden.

jasonmraz
26-01-2009, 15:25
En anden bog der faktisk er Ok, er Carra: My Autobiography af Jamie Carragher. Og ja, jeg ved godt det er Liverpool, så lad vær med at skrive noget omkring dette. Set objektivt på det, er det faktisk en hudløs ærlig og god bog.

En anden bog som er kanon fed er Anthony Keidis selvbiografi "Scar Tissue" som virkelig fortæller rock n' roll livet som det skal være. Hudløst ærligt med masser af damer, sprut og ikke mindst stoffer. Rigtig god bog.

Madsen
26-01-2009, 15:29
Jeg har flere gange været i kontakt med Søren Frank, da jeg har fundet en del små fejl i hans bog. Hvis der skulle komme et nyt oplag vil de blive rettet, har han meddelt mig.
Den største fejl Søren Frank har lavet, er at den ikke var blevet gennemset af en virkelig kender før den udkom.

Rosgaard
26-01-2009, 15:34
Har skimmet ca. 1/4 af bogen nu, og jeg synes der er flere fejl.
Gordon McQueen bliver to gange nævnt som Steve McQueen (gammel amerikansk skuespiller).
Da Jesper Olsen kommer, skriver han, at midtbanen er: Robson, Strachan, Olsen og Whiteside. Det er også korrekt. Men flere gange siger han (og viser grafisk), at Whiteside var wing. Han spillede altså centralt med Robson, mens Strachan og Olsen var wings. En lille detalje, men som 110% fan, så er det for mig irriterende.
Dette var lige to fejl, jeg kom på, men jeg husker, at jeg fandt flere.....
Nu skriver Søren Frank som en fan, og det gør bogen aldeles uinteressant, for som Casper nævner tidl i tråden (tror det var med en anelse ironi), så kunne han også have gjort. Jeg vil uden nogen form for selvkritik mene, at det kunne jeg sgu også. ;)
Hvis man skal læse noget interessant (og nyt) om United, så køb selvbiografier eller også fra en inside Manchester United journalist. Havde bogen ikke været på dansk, så havde den solgt et sted mellem 3 og 5 bøger

Der hvor Søren Franks bog virkelig vinder hos mig, er hvor han filosoferer over og sammenligner klubben og dens spillere med andre historiske og faktuelle personer samt myter - Det er rigtig god læsning. Desuden er afsnittet om Becks også fremragende, og kan fungere som forsvarstale mod alle dem der mener han ikke kan andet end sparke frispark.
Jeg vil gerne se de af jer der kan skrive en lige så god bog, i hvert fald når det kommer til de steder i bogen hvor det ikke handler specifikt om Manchester United :) Hans filosofiske og analytiske tilgang er efter min mening på et rigtig højt niveau...

Glory Man United
26-01-2009, 17:56
1)Jeg forstår ikke, hvorfor du har så travlt med at kritisere den, fordi det er en dansker, der har skrevet den. Det skulle da ikke være første gang, at en bog har faktuelle fejl.

2) Bogen er helt klart værd at læse. Specielt spændene at læse om klubbens begyndelse og om udlændingenes (irere, skottere mest af alt) indflydelse på byen Manchester historisk set.

1) Intet at gøre med at det er en dansker. Den er åbenbart fyldt med fejl, som Madsen også skriver, og det er for uproffesionelt. Men fint at du kan lide den. Jeg kritiserer den, fordi han ikke har undersøgt sagerne ordentligt.
2) Det kan man så læse 100 andre steder. I mine øjne er der INTET nyt, som Søren Frank kommer med, absolut intet.

Måske når jeg læser den færdig (tvivler dog på jeg giver det en chance), kommer jeg på andre tanker. Men tror det desværre ikke

Madsen
26-01-2009, 18:12
Har skimmet ca. 1/4 af bogen nu
Det kan man så læse 100 andre steder. I mine øjne er der INTET nyt, som Søren Frank kommer med, absolut intet.

Jeg forstår ikke helt hvorfor du kommer med den kritik når du kun har skimmet ca. 1/4 af bogen.
Læs hele bogen og du kan komme med din mening.
Ja det er rigtig bogen har en del småfejl (f. eks Steve McQueen/Gordon McQueen) men de fleste kan vel regne ud hvad han mener her. Meget at det er flueknepperi.
Jeg fik meget ud af at læse om Louis Edwards overtagelse af klubben, hvor jeg havde et stort hul.
Som sagt før den skulle være set i gennem af en ekspert inden den udkom.

JakobR
26-01-2009, 18:41
2) Det kan man så læse 100 andre steder. I mine øjne er der INTET nyt, som Søren Frank kommer med, absolut intet.

Det kan du jo sige om tonsvis af bøger. Hvis nogen skriver en kogebog, så kan man bebrejde forfatteren, at der ligger mange opskrifter på nettet.
I bund og grund er en bog bare en masse informationer, så man kan da ligeså godt finde sine informationer i Søren Franks bog som i alle mulige andres (hvis det er tilfældet). Der er da ingen, der har patent på viden sådan lige umiddelbart.

Glory Man United
26-01-2009, 18:42
@Madsen Fordi de ca 25% af bogen, jeg har læst, har været ringe. Det gør, at jeg ikke har motivation til at læse resten. Der er vel ingen, der siger, at man SKAL læse en hel bog for at komme med kritik. Hvis man synes, at bogen (af det man har læst) er så ringe, vil det da være mærkeligt at slæbe sig igennem resten. Som sagt har ca 1/4 været fyldt med småfejl (ufatteligt at han ikke har checket efter hos et par "eksperter").
Flueknepperi? Tja helt sikkert, no question. Men jeg gruer for, hvad de sidste 3/4 af bogen "byder" på af fejl.
Endelig forstår jeg ikke, at et par af d´herrer er så oprevet over min kritik. Du Madsen har så fundet et enkelt godt afsnit. Er det en hel bog værd? Næppe! Jeg argumenterer for, hvorfor JEG synes, den er ringe. Hvorfor skulle resten af bogen ikke være smækfyldt med flueknepperifejl? ;)
@Jakob. jeg får umiddelbart intet nyt af vide, så derfor synes jeg ikke den er noget værd! Har intet med patent at gøre

JakobR
26-01-2009, 18:48
Jamen du kan ikke bebrejde forfatteren, at du intet nyt får at vide, når du kun har skimtet en fjerde del af den.

Det handler jo ikke om at være oprevet. Det er da et debatforum.

Glory Man United
26-01-2009, 18:50
Jamen du kan ikke bebrejde forfatteren, at du intet nyt får at vide, når du kun har skimtet en fjerde del af den.

Det handler jo ikke om at være oprevet. Det er da et debatforum.

Jeg bebrejder forfatteren, at han ikke har checket sine kilder og laver fejl. Det andet bebrejder jeg ham jo heller ikke. Jeg siger bare, at jeg intet får ud af den

Dines
26-01-2009, 18:53
Jeg synes det er en udemærket bog. Jeg kan godt lide det han skriver fra før 2. verdenskrig, det havde jeg ikke så meget styr på. Tilgengæld kender man det meste efter 2. verdenskrig med Busby Babes, de magre år i 70'erne osv osv. Jeg synes godt, at de han skriver, kan blive lidt langtrukken i længden, men jeg mener det er en god bog, som jeg vil anbefale, da man virkelig får en god viden og indsigt i klubbens historie, hvis man er en ny fan og vil lære lidt om historien. Jeg vil give bogen 4 ud af 6 mulige stjerner.

Glory Man United
26-01-2009, 19:00
OK folks...jeg retter omgående til:
Jeg har læst 1/4 af bogen, og hvis du er flueknepper, som mig, og ikke gider læse om fejl, fordi forfatteren enten har glemt at tjekke sine oplysninger eller bare er doven, så læs ikke disse afsnit. Jeg vil give disse afsnit 2 på en skala fra 1-10.
hvis man har læst statistik på højrere plan vil man sikkert erfare, at det er i "min" 1/4 af bogen, at fejlene er sneget sig ind. Derfor er der sikkert ikke flere fejl i bogen ;)

conradsen
26-01-2009, 19:03
Flueknepperi: Madsen, nu er der vel næppe nogen, der går mere op i, at navne og statistik er i orden end dig, så jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig forstår det, du skriver. Det kan selvfølgelig være, fordi du er blevet bedt om at gennemse bogen for fejl. Jeg har ikke købt bogen, men har læst det sidste kapitel herinde på siden, og den var ikke særlig inspirerende. Jeg skal købe bogen til en englænder og have den med til ham til kampen mod Arsenal i maj, så da har jeg da tænkt mig at læse den. I forvejen har jeg så rigeligt stort et bibliotek, så jeg ikke rigtig tror på, at han kan fortælle mig noget. Iøvrigt hørte jeg et længere interview med forfatteren i radion for et stykke tid siden, og da virkede han meget sympatisk og vidende.Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig generelt om bogen, før jeg har læst den.

Madsen
26-01-2009, 22:51
@Glory Man United Det der gjorde mig noget harm var at du først skrev at du havde skimmet 1/4 og derfra kom med en kommentar. Nu har du lige pludselig læst 1/4 af bogen. Jeg mener det er et tyndt grundlag at skrive ud fra.

Afsnittet om Louis Edwards overtagelse af klubben har været det værd at købe bogen. Der findes nok andre bøger om det emne men dem har jeg ikke.

Jeg mener at langt de fleste af Manchester United fans vil få stor glæde af bogen og får meget information om klubbens historie, på trods af de fejl der er i bogen.

Jeg købte bogen for lang tiden siden og skrev om fejlen ” Mike Nicholls skulle være Mike Duxbury og Jimmy Nicholl”. Herefter fik jeg en henvendelse fra Søren Frank om jeg havde fundet andre fejl men da jeg havde lånt bogen ud kunne jeg kun huske en eller to andre.

Søren Frank anerkender selv at der skulle være en eller to personer med ekstrem viden, der skulle have læst korrektur på bogen. Han næves selv at upræcise kilder er nogen af årsagen til unøjagtighederne og fejlene.

Jeg hører selv til den gruppe som ser mange af de fejl og det er en skam, da jeg mener rigtig mange vil få noget ud af at læse bogen. Det har jo ikke den store betydning om Barthez har spillet med nr. 1. eller 16 og sådan er mange fejl i småtings afdelingen.

Skulle der komme et tredje oplag vil alle disse småting blive rettet.

Glory Man United
27-01-2009, 08:09
1) Det der gjorde mig noget harm var at du først skrev at du havde skimmet 1/4 og derfra kom med en kommentar. Nu har du lige pludselig læst 1/4 af bogen. Jeg mener det er et tyndt grundlag at skrive ud fra.

2) Søren Frank anerkender selv at der skulle være en eller to personer med ekstrem viden, der skulle have læst korrektur på bogen. Han næves selv at upræcise kilder er nogen af årsagen til unøjagtighederne og fejlene.

1) Jeg beklager, at jeg skrev skimmet. For det jeg mente var, at jeg havde LÆST 1/4 (dvs skimmet bogen). At jeg så vælger at kritisere udfra det, kan jeg ikke se problemet i. Jeg har fundet flere fejl (skriver gerne PM til dig), og jeg forventer da selvfølgelig at de resterende 3/4 er ligeså fyldt med fejl.

2) Selv om Søren Frank erkender det, er det rystende og dybt uproffessionelt.

Lad os slutte her. Min pointe er, at jeg får mere udaf andre typer bøger (biografier, andre folk i klubben, historikere (som dig selv), o-lign.). Denne bog har bare ikke givet mig noget som helst. Og jeg undrer mig, at et par herinde bliver harm over det....

Dines
27-01-2009, 18:11
Har Rooney udgivet bind nr. 2 af hans i alt 5 bøger? Jeg har ikke hørt eller set noget om det, men var det ikke ca. på den her tid, at den "nye" bog skulle komme på markedet.

OneloveOneUnited
21-03-2009, 14:10
Vil lige gøre folk opmærksom på at der her d. 2 April udkommer en ny United bog som hedder " When you put on a red shirt " som er skrevet af journalisten Keith Dewhurst, som har fulgt united siden 1946, så vi kommer tæt på hele muncien ulykken og manden Busby samt Jimmy Murphy... Den ser ganske spændende ud, den kan vist kun fås i Hardcover indtil videre..

http://www.amazon.co.uk/When-You-Put-Red-Shirt/dp/0224082833/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1237640833&sr=8-1

RAppel
21-03-2009, 14:21
But why?

http://www.gratisupload.dk/download/26149/

JumpingCarrot
21-03-2009, 15:29
Langt ude, at folk køber Gerrard og Rooney sammen.

Fjollet.

Hald
28-10-2009, 02:13
Vil lige anbefale adlibris.com
En rigtigt god hjemmeside at bestille dine bøger på, og de bliver leveret hurtig, ca 3 til 4 dage har du dem. Har allerede købt Man. United Ruined my wife og Andy mittens The MAN UTD Miscellany. Og her nu har jeg bestilt den nye danske bog Historien om the Red Devils + Manchester United The comic strip !

schousboe9
18-11-2009, 16:48
Nogen, der kender bogen 'United Unlimited'? Jeg aner ikke, hvad den skulle handle om eller om den overhovedet handler om United som sådan, men Fergie omtaler den her (http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,2483_5702653,00.html), og så bliver man jo nysgerrig. :)

Tongi
06-04-2010, 17:26
Hej.

Er der nogen der kan anbefale en god side, hvor jeg kan købe "This is the one" om Alex Ferguson og Wayne Rooneys "This is my Story" ?

Jeg har prøvet at købe dem på amazon.co.uk, men kan ikke få dem shippet :-/

Er der nogen der kender forskellen på Rooneys "This is my story" og "This is my story so far" ?

På forhånd tak

Thomas
06-04-2010, 17:48
Hej.

Er der nogen der kan anbefale en god side, hvor jeg kan købe "This is the one" om Alex Ferguson og Wayne Rooneys "This is my Story" ?

Jeg har prøvet at købe dem på amazon.co.uk, men kan ikke få dem shippet :-/

Er der nogen der kender forskellen på Rooneys "This is my story" og "This is my story so far" ?

På forhånd tak

Hald henviser til en hjemmeside lidt længere oppe.. adlibris.com