PDA

Se fuld version : Sikkerheden ved fodboldkampe?

ChristianH.
04-06-2007, 11:33
Efter at havde læst denne artikel;

http://www.bolddk.com/nyt/?vis=69399

Kunne det være interessant at få en debat igang.

Hvordan forebygger man bedst den slags situationer?
Hegn?
Større opbud af security-folk?

Eller er hele blot blæst ud af propertioner pga. af én enkelt idiot? Streakere er irriterende, men umiddelbart harmløse. Men når en mand vil slå en dommer i jorden, er det en anden sag. Og hvad kan det næste blive? En kniv?

Vi har set gentagende gange at folk løber på banen, i alle sammenhænge. Fra SAS Liga kampe, til Champions League finalen. Jeg tror ikke på, at det er et fænomen der stopper, pga. negativ medieomtale.

Hvad kan man gøre - hvis man da overhoved skal gøre noget?

Thomas
04-06-2007, 11:50
Bagefter kampen sad jeg og tænkede på, hvad der ville have været sket, hvis han havde en kniv på sig. Det kunne nemt have sket, da de security guards i Parken den aften var nogle af de mest sløveste personer i hele verdenen. Hvis der er en streaker, der løber ind på banen i England, så er der straks 4-5 security guards, der løber efter personen.

Idioten i landskampen nåede at hoppe over et banner, løbe ind på banen, slå dommeren, stå og skændes med Gravgaard, hvorefter han ligeså stille lunter ud igen, hvor der så er en vagt, der lige tager fat i skulderen på ham og fører ham bort. Jeg har aldrig set sådan noget ske på Old Trafford, nok pga. den store sikkerhed.

Men som Don Ø siger, så er det sket én gang, så jeg synes ikke de behøver at gå fuldstændig amok med hegn og gitter, men måske bare lige få et par vagter, der er koncentrede, så de kan nå at lægge en eventuel streaker ned, før han når banen.

ChristianH.
04-06-2007, 11:57
Men som Don Ø siger, så er det sket én gang, så jeg synes ikke de behøver at gå fuldstændig amok med hegn og gitter, men måske bare lige få et par vagter, der er koncentrede, så de kan nå at lægge en eventuel streaker ned, før han når banen.

Deri er vi enige. Det er slet ikke acceptabelt, at manden kan nå at løbe ind, og endda ud igen, før han bliver pågrebet.

Men selvom vagterne ikke havde haft mere travlt med at se fodbold, er jeg stadig af den overbevisning om, at dét kan lade sig gøre, med lidt snilde, at bevæge sig ind på banen, og nå at gøre skade inden man bliver pågrebet. Det tror jeg simpelthen er umuligt hele at dæmme op for, med et opbud af små 300 securityvagter.

KennyN
04-06-2007, 11:59
Først og fremmest skal vagterne forstå, at de skal se på publikum og ikke på kampen.
Hegn er ikke løsningen, så risikerer man bare nye katastrofer på tribunerne.

Så bedre vagter og måske lidt flere af dem, ville nok kunne stoppe det.

Og tendensen i dansk fodbold, skal stoppes. Der er gået mode i at rende på banen under kampene. Det skal stoppes. Straffen bør hæves, til karantæne i 3 år fra alle stadions samt en bøde på 100.000 kroner..

JakobR
04-06-2007, 12:54
Jeg synes et hegn vil være for drastisk et træk at tage. Det hele handler om at security-folkene snorksover gang på gang. Man har jo aldrig hørt om nogen, der har forsøgt at komme ind på banen, men blev stoppet før de nåede så langt?
Mellem Fck-United blev der konstant kastet ting efter United spillerne (blandt andet fadøl). Vidic var 5-10 cm. fra at få en fadøl i nakken.

Så alt i alt skal der strammes op, og ses mindre fodbold fra kontrollørenes side af. Jeg bryder mig ikke om ideen, om at lade politiet overtage kontrollørernes arbejde, da problemet ikke er større end det sagtens kan ordnes med egne kræfter.

EDIT: Det er jo langt fra første gang det sket. I Sas-ligaen i år, har der været mange idioter, der har hoppet ind på banen. Der har også været folk, der har invaderet banen til landskampe før. Problemet er ikke nyt.

Kofoed
04-06-2007, 19:34
jeg syntes ikke at et hegn er løsningen.. vi må også vise at vi godt kan opføre os ordentligt uden hegn.. men jeg mener dog at vi skal af med de frivillige security og så skal Don Ø ha pungen op af lommen og betale noget prof.. jeg kan da godt forstå at det kan være svært at kigge væk fra banen når der bliver fløjtet til straffe og alle tilskuere råber og skriger, men så må man finde nogen der får penge for det de laver så de kun koncentrerer sig om publikum.. og jeg har også tænkt på det ligesom Thomas at hvad nu hvis han havde haft en kniv i hånden.. så svært er det sq ikke at få en kniv med derind og så havde det ikke bare været et slag dommeren havde fået men måske et snitsår i halsen der havde dræbt ham..