Se fuld version : Liverpool fans de værste
Ifølge UEFA er Liverpools fans de værste i Europa. Tja, det kommer jo ikke ligefrem bag på en, vel..
http://www.newsoftheworld.co.uk/story_pages/sport/sport2.shtml
Citat fra artiklen. Gaillard added: "We had 102 flags in the stadium, but by the time the game began there were only two left. People climbed up amid incredible danger in order to steal them, and we know a majority were Liverpool fans."
Haha, han kan vel ikke være overrasket over at Scouserne stjæler alt hvad de kan komme i nærheden af..
Smaakage
03-06-2007, 11:22
Det er en fejl fra UEFAs side af. De har vendt tabellen på hovedet. Vi ved jo alle at Liverpool har de bedste fans :rolleyes:
Martinsen
03-06-2007, 12:41
verdens bedste fans viser sig igen fra deres fantastiske side :D lidt sjov at de begyndte at stjæle flag osv. :lolol: men hvad kan man sige typisk scousere, men hvem mon de nu bebrejder for deres dårlige opførsel??
ChristianH.
04-06-2007, 00:00
Fantastisk, at da man oprettede en tråd med overskriften "Manchester Uniteds fans er de største svin", brugte folk sider på at argumentere om hvorfor den statistisk var værdiløs.
Men så snart UEFA smider en tynd statistik, der udstiller Liverpools fangruppe, klapper alle i deres hænder og synger enstemmigt med.
Manchester United fans i en nødeskal.
Om ikke andet, nåede Liverpool længere end Manchester United, i flere af årene. Hvilket giver dem flere kampe til statistikken. Og har en massiv fanskare worldwide.
Og dem der har fulgt lidt med, ville være bekendt med at Gaillard har ufatteligt travlt med at tørre alle problemer af på alle andre end UEFA selv, og især har et udestående med Liverpool, af en årsag jeg ikke kender.
Men uanset hvad, er denne statistisk ligeså værdiløs, som alle dem der udstiller hvor "slemme" Manchester United fans i forskellige sammenhænge.
Med lidt kreatitivet, kan statistikker vise præcis hvad man vil. Også at udstille Liverpool som klub.
Smaakage
04-06-2007, 07:58
Fantastisk, at da man oprettede en tråd med overskriften "Manchester Uniteds fans er de største svin", brugte folk sider på at argumentere om hvorfor den statistisk var værdiløs.
Men så snart UEFA smider en tynd statistik, der udstiller Liverpools fangruppe, klapper alle i deres hænder og synger enstemmigt med.
Om ikke andet, nåede Liverpool længere end Manchester United, i flere af årene. Hvilket giver dem flere kampe til statistikken. Og har en massiv fanskare worldwide.
Om ikke andet, så er det da faktum at det var scousere der lavede ballade til finalen. Dem der stjal billetter fra alt og alle. Dem der stormede indgangangen. Dem der angreb Milan fans på den plads med storskærm, og åbenbart også dem der stjal flag.
Mon ikke at UEFA har et udestående pt. pga de handlinger
United DK
04-06-2007, 09:43
Og dem der har fulgt lidt med, ville være bekendt med at Gaillard har ufatteligt travlt med at tørre alle problemer af på alle andre end UEFA selv, og især har et udestående med Liverpool, af en årsag jeg ikke kender.
Men uanset hvad, er denne statistisk ligeså værdiløs, som alle dem der udstiller hvor "slemme" Manchester United fans i forskellige sammenhænge.
Med lidt kreatitivet, kan statistikker vise præcis hvad man vil. Også at udstille Liverpool som klub.
Modsat os, har Liverpools fans været i nogen uheldige episoder gennem tiderne.
De kan synge You'll Never Walk Alone, men de kan også lave ballade, og mig bekendt var det dem der var skyld i 39 menneskers død på Heysel i '85, og selvom Hillsborough i '89 måske ikke var deres skyld alene, så er det da lidt underligt, at de mindre end fire år efter Heysel, igen er indblandet i en katastrofe.
Og så er ved at fucke op igen her i år ved finalen. De lær det åbenbart aldrig. *suk*
ChristianH.
04-06-2007, 11:00
Altså, det var naturligvis ikke acceptabelt at de fremprovokerede sammenstødet, og at de pressede så massivt til for at komme ind. Men det orginasatoriske var også dyb godnat, og det ville klæde nogle menneske at beklage at folk der legalt har betalt i dyre domme til en Champions League finale, ikke kan komme ind.
Mig bekendt blev der også brugt tåregas mod Manchester United fans i Lens. Og mig bekendt var der også problemer med falske billetter m.v., der gjorde at lidt for mange menneske måtte stå på et lidt for lille areal. Men det er naturligvis udelukkende alle andre skyld, end Manchester Uniteds medrejsne fans. Ligeså vel som det naturligvis er helt logisk at en større gruppe Manchester United fans står ved en glasmur, og fremprovokere at politiet må blive nødsaget til at handle i Rom.
Jeg siger ingenlunde at disse episoder udelukkende er Manchester Uniteds skyld. Snarere tværtimod. Men jeg synes hverken det klæder jer, eller UEFA at lave en heksejagt mod Liverpool fans. Fordi at alle klapper i deres små hænder, når Gilliards propaganda maskine ruller.
Btw,
Hvad har Heysel og Hillsborough med noget at gøre nu? De tæller vist næppe med i denne statistik. Ellers er jeg pivringe til matematik.
Ligesom prædikatet "verdens bedste fans", efterhånden er rimelig udtømt. Jeg betvivler lidt på at samtlige Liverpool fans world-wide, har skrevet under på at de mener de er verdens bedste fans.
Men der hvor jeg ville frem til fra start af, var ikke at sige at Liverpools fans er fejlfrie og uskyldige, og Manchester Uniteds nogle værre røde ballademagere. Men snarere;
* Hvorfor har Gilliard så uendelig travlt med at være efter engelsk fodbold, og Liverpool i særdeleshed? I hans position burde man videreformidle informationer, ikke køre kampagner mod enkeltklubber, uanset om dette skyldes et mishag overfor klubben, eller den gamle traver med at UEFA altid har en stor trang til at vaske hænder. Både hvad angår Liverpool, Manchester United, Spurs i UEFA Cuppen m.v. (sjovt nok tiede han mere da Rangers kom i klammeri med politiet i Osasuna, men det er jo heller ingen engelsk klub).
UEFA er et fodboldfund. Deres job er ikke at forholde sig til klubber og fangrupper. Såvel som deres job også at tage problemer til efterretning, og ikke forsøge at vaske dem af på alle andre end dem selv, så snart lejligheden byder sig.
* 25 hændelser? Vi ved ikke hvilke hændelser det handler om. Og hvad der har lægget i dem, udover en/nogle Liverpool fan(s) er blevet anmeldt. Og medtænkt at Liverpool to af årene er gået helt til finalen, har de rimelig mange udekampe på bagen. Hvis man tager disse antal kampe, og sætter dem i perspektiv med antallet af Liverpool fans der har været tilstede, tror jeg vi får et rimelig decimalt tal.
Alle burde feje for egen dør. Hvadenten det er Manchester United fans der æder alt råt, hvis det er en kampagne mod vor værste fjende, Liverpool, eller UEFA.
United DK
04-06-2007, 12:49
Btw,
Hvad har Heysel og Hillsborough med noget at gøre nu? De tæller vist næppe med i denne statistik. Ellers er jeg pivringe til matematik.
Jeg synes nu det skal med, for når man har været med til, at skabe en katastrofe som den på Heysel, så kan det ikke undgåes, at man betvivler Liverpool-fansenes uskyld i andre sager, også selvom det er over 22 år siden.
Ligesom prædikatet "verdens bedste fans", efterhånden er rimelig udtømt. Jeg betvivler lidt på at samtlige Liverpool fans world-wide, har skrevet under på at de mener de er verdens bedste fans.
Jeg har endnu ikke mødt én eneste Liverpool-fan, der ikke har ment, at de ikke er verdens bedste fans, og selvom jeg langt fra har mødt samtlige Liverpool-fans i verden, så jeg skyde på, at over 90% af dem mener, at de er verdens bedste fans.
Gå evt. ind på liverpoolfc.dk, og lav et indlæg om, hvem der har verdens bedste fans, og 99% af dem vil sige, at det har de.
Jeg lægger ikke så meget i de her statistiker og opgørelser mm. over, hvem der er de slemmeste osv. I forbindelse med slagsmålsepisoder, så tager det to til tango. Den med at de stjæler flag er selvfølgelig uheldig, men skulle det ikke gå UEFA værre, så går det nok. Jeg synes også det lyder ualmindeligt meget som om, at UEFA vil fjerne fokus fra, at de satte de to fangrupper direkte ved siden af hinanden, og brugte meget alternative metoder i håndteringen af tilskuere der skulle på stadion. De blev beskyldt for at presse sig fremad, mens fansne, både milan og liverfool, siger de blev trykket fra begge sider - af andre fans bagfra og politi fra foran dem, selvom der var langt til indgangene. Jeg var også blevet godt arrig, hvis jeg havde betalt så mange penge for en billet, til sådan en fed oplevelse, og så fik at vide, at jeg godt kunne vende om og gå tilbage.
Selvfølgelig er der nogle fans der ødelægger klubbens ry, men det har enhver klub altså. Idet at det er den største europæiske fodboldkamp i år, og der så er sådanne problemer, skal fokus endeligt ikke være på uefa, men hellere de slemme slemme fans. Ikke at jeg billiger scouserne eller nogle andre voldelige fans opførsel overhovedet, og synes da det er vigtigt at få belyst, men UEFA gjorde ikke alt for meget for at undgå det.
Læg egentlig mærke til hvordan politikere såsom sportsminister richard caborn pludselig dukker op fra sit skjul og forsvarer Liverpools fans, mens han intet har at sige til politiets angreb på Uniteds fans i Rom eller brugen af tåregas i Lens.
http://youtube.com/watch?v=AkAytkmLK4s
Spillerne kan også.
Don Kafai
06-08-2007, 22:50
Spillerne kan også.
Hvis der bare er en smule retfærdighed i FA bør de skride ind og give en karantæne.
United måtte undvære Scholes og Rooney i 3 kampe hver fordi de fik 2 (meget diskutable) røde kort i Amsterdam Tournament sidste år.
Det Gerrard laver dér er jo decideret vold. utroligt han ikke får rødt. Ferguson lavede sgu en fejl ved sine udtalelser, det er Steven Gerrard der er immun for det røde kort og ikke Vieira...
sry, men hvor er Gerrard i slagsmålet?
SantasLittleHelper
07-08-2007, 00:20
sry, men hvor er Gerrard i slagsmålet? helt ude til venstre... Ham med nummer 8 der stikker ham der skubber til Agger en flad...
Don Kafai
07-08-2007, 00:38
sry, men hvor er Gerrard i slagsmålet?
se fra hvor der mangler ca 16 sek af klippet..... Først klasker han en i hovedet og så skubber han adskillige der reagere på hans slag....
el-insaciable
07-08-2007, 01:57
Rigtigt gode indlæg ChristianH. Jeg er enig med dig i så godt som alle dine pointer.
Glory Man United
07-08-2007, 08:29
Hvis der bare er en smule retfærdighed i FA bør de skride ind og give en karantæne.
United måtte undvære Scholes og Rooney i 3 kampe hver fordi de fik 2 (meget diskutable) røde kort i Amsterdam Tournament sidste år.
Det Gerrard laver dér er jo decideret vold. utroligt han ikke får rødt. Ferguson lavede sgu en fejl ved sine udtalelser, det er Steven Gerrard der er immun for det røde kort og ikke Vieira...
Der kommer jo nok ingen karantæner.....forskellen er jo, at Uniteds spillere fik rødt kort. Gerrard fik besynderligt nok kun gult....;)
Don Kafai
07-08-2007, 11:42
Der kommer jo nok ingen karantæner.....forskellen er jo, at Uniteds spillere fik rødt kort. Gerrard fik besynderligt nok kun gult....;)
forskellen er jo også at Gerrard kan anklages for vold, mens rooney og Scholes blev vist ud for mindre forseelser...
Men ja, jeg er også sikker på der intet videre sker i sagen, og det er sørgerligt Scouserne ejer alle verdens fodboldforbund...
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.