PDA

Se fuld version : Edwin van der Sar

Sider : [1] 2

Boock
30-04-2007, 21:35
http://www4.pictures.gi.zimbio.com/Manchester+United+v+Chelsea+UEFA+Champions+eKqYITI rrV8l.jpg

Edwin van der Sar
Født: 29. oktober 1970
Land: Holland

Casper
18-07-2007, 23:31
Søde Edwin har ikke haft nogen indlæg i sin tråd....

Kan i ikke lide ham? :p

JakobR
18-07-2007, 23:45
Han har lige udtalt, at det ikke bekymrer ham, at hans kontrakt udløber om et år. Han tager sin karriere step-by-step og håber at få fornøjelse ud af spillet.

EDIT: Nå, det var allerede postet på denne hjemmeside. Jeg læste det ellers på skysports.

JDK
18-07-2007, 23:53
Jo, jeg kan rigtig godt lide Edwin, og mener han har stor betydning i vores sejt i PL sidste sæson!

Når man er så gammel, som Edwin efterhånden er blevet, så er det måske også klogest at gøre det? specielt når United har to unge og lovende målmænd lige bag ved ham

Dines
19-07-2007, 10:04
Jeg har skam heller intet imod Edwin, men jeg håber lidt at dette bliver hans sidste sæson. Han har gjort et super stykke arbejde her, men når vi har en lysende målmandstjerne på bænken der banker på døren, så synes jeg at vi skal have ham ind næste sæson.

Damien
19-07-2007, 11:08
Van Der Sar har været vores bedste keeper siden Schmeichel, men har dog vist usikkerheder sidste på sidst sæson og senest i forgårs i venskabs kampen.. Håber da Foster får et par kampe denne sæson, når han ellers blir klar..
Så han kan erstatte ham fra næste sommer...

Martinsen
19-07-2007, 15:40
hvis Foster havde været klar, mener jeg han skulle have startet sæsonen som 1. målmand... ikke fordi Edwin er dårlig, men han bliver ældre og ældre, og jeg mener en ung Foster kunne gøre det en tand bedre end Edwin... hvis ikke Foster overtager når han bliver klar, må man ihvertfald forvente at det er Edwins sidste sæson

sonnyboy82
20-07-2007, 00:17
Edwin har været en god keeper i mange år, men det er vel snart på tide med yngre kræfter

Mikke7
07-08-2007, 18:18
Jo selvfølgelig kan vi lide ham!
Takker mange gange for redninger mod Chelsea i Community Shield...!

og synes også han har været medvirkende til succesen sidste sæson!

Glory Man United
09-08-2007, 14:04
Var en anelse skuffet over ham i slutningen af sidste sæson. Og decideret vred over at han ikke kom ud i Drogbas fødder i FA CUP finalen, meeeeeeen... han havde alt i alt en kanon sæson. Og Tomas eller Forster skal op på tæerne, hvis de skal have mere end en håndfuld kampe!
Det eneste der stadig ærgrer mig er, at vi ikke fik ham for længe siden fra Juventus. At se ham stå for Fulham var hårdt, mens vi måtte tage til takke med Taibi, Barthez, Carroll osv osv.
Og Vantastisk at se ham i søndags ;)

JDK
22-08-2007, 00:22
http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=7506

VDS skadet, så han sandsynligvis ikke er med i Hollands venskabskamp onsdag - håber ikke det betyder en skade, der holder ham ude mod Spurs søndag eller endnu flere kampe for United

srixon
22-08-2007, 07:32
er ikke helt tryg ved at sende Thomaz ind på banen, han er altså ikke så sikker....

Dines
22-08-2007, 07:40
Vi må håbe det bare er et lille slag, så han er klar til mod Spurs på søndag. TK viste i sidste sæson meget usikkerhed, og det vil være ærgeligt hvis man også skulle bekymrer sig om det sammen med forsvaret.

Glory Man United
22-08-2007, 07:55
For pokker da....nu bliver vi snart ikke mere uheldige :rant:
Er heller ikke helt tryg ved den polske målmand.....så hellere O´Shea, han plejer at stå stærkt mod Tottenham

srixon
22-08-2007, 08:46
For pokker da....nu bliver vi snart ikke mere uheldige :rant:
Er heller ikke helt tryg ved den polske målmand.....så hellere O´Shea, han plejer at stå stærkt mod Tottenham

HELL YEA!"Rocking" "Rocking"

robinho
22-08-2007, 09:39
hvis vi havde haft Foster klar så var van der sars skade kommet belejligt, men ikke nu.

United DK
22-08-2007, 13:09
Er det bare mig, eller var der ikke en aftale mellem VDS og Van Basten om, at VDS kun stod i kval.kampe?

Glory Man United
22-08-2007, 13:26
Er det bare mig, eller var der ikke en aftale mellem VDS og Van Basten om, at VDS kun stod i kval.kampe?

Mener jeg også.....man kan så sige: Han står så heller ikke i kampen ;)

Sivebæk
22-08-2007, 14:58
Van der Sar har fået lov til at melde fra til alle venskabskampe. Men det har han så åbenbart ikke ønsket denne gang.

Grønholdt.
22-08-2007, 15:08
Yes!!!! Endnu en vigtig spiller ude, det var lige hvad vi manglede... :rolleyes:

Glory Man United
01-10-2007, 10:54
Meget kort: Hvor længe er han ude?

Glory Man United
03-10-2007, 11:58
Come on drenge :) Ingen som ved, hvornår han spiller. PhysioRoom har "no return date"

RAppel
03-10-2007, 14:21
"Van Der Sar has damaged his toe. To what extent, we are not sure. We will send him for a scan but he will definitely be out on Tuesday.

Vil skyde på det er en "stubbed toe" eftersom han kunne holde ud til halvleg. I så fald vil jeg gætte på han er ude i syv til 10 dage, men der er ikke noget officielt ude endnu så vidt jeg ved.

JakobR
03-10-2007, 14:37
Vil skyde på det er en "stubbed toe" eftersom han kunne holde ud til halvleg. I så fald vil jeg gætte på han er ude i syv til 10 dage, men der er ikke noget officielt ude endnu så vidt jeg ved.

Måske vi er heldige, at han kan slappe af i landsholdspausen og så være 100% frisk til derefter.

RAppel
03-10-2007, 14:57
Måske vi er heldige, at han kan slappe af i landsholdspausen og så være 100% frisk til derefter.

Så skal vi vist være mere end heldige for Holland (2) skal møde Rumænien (1) ude så de stiller i stærkeste opstilling...

Men som sagt, ved ikke præcist hvilken skade VDS har :)

Kofoed
03-10-2007, 19:47
Meget kort: Hvor længe er han ude?

Meget kort:

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_2776303,00.html

Christensen
29-10-2007, 16:39
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-9157163.html?forside

Glory Man United
29-10-2007, 16:45

Vel ikke overraskende hans alder taget i betragtning

Dahlmann
29-10-2007, 16:48

Det er vel lidt ventet... hans karriere stopper nok i 2009 og derfor er det jeg bedst at lade den næste målmand komme frem på landsholdet i starten af kvalifikationen til vm, og ikke midt i det hele som schmeichel gjorde i 2001... bare vi snart får forlænget hans kontrakt med et år, så er jeg glad...

JakobR
29-10-2007, 16:48
Meget ærgeligt, for jeg så ham gerne tage en sæson mere. Men tiden er vel også inde til at ungdommen bliver kørt i stilling. Ben Foster og Pig er gode shotstoppere, men det sgu ikke hver dag man ser dem gribe boldene.

EDIT: Nåe kun på landsholdet :D Det vel positivt set med united øjne :D

RAppel
30-10-2007, 12:22
Ærgeligt vi signede ham så sent. Han er en klasse målmand! Godt spottet af Schmeichel, he he :D

Skal vi hente en ny eller skal vi "nøjes" med TK og BF?

robinho
30-10-2007, 12:27

med mindre der kommer et sindsygt talent ud af ingenting, eller at buffon eller cech sættes til salg, jamen så synes jeg at foster skal have chancen. Han viste før sin skade at han er et stort talent på posten, og synes helt klart han skal have muligheden.

TK er jeg ikke fan af. Men han må da gerne være her hvis han vil finde sig i reservetjansen

United DK
30-10-2007, 12:40

Klasse målmænd hænger ikke på træerne, så ja, jeg synes vi skal "nøjes" med Foster og Kuszczak. Foster har allerede været på landsholdet, og var ovenikøbet i startopstillingen, da England mødte Spanien i februar. Vi har altså at gøre med en potentielt 1. målmand for England, så hvorfor ikke give ham chancen?

EDIT:
http://img80.imageshack.us/img80/6335/73245409ne2.jpg

schousboe9
30-10-2007, 12:46
Ja, Foster skal uden tvivl være VDS's afløser. Kuszczak har gjort det bedre end jeg havde forventet, de gange han har fået chancen, men da jeg samtidg er stor tilhænger af så mange engelske spillere som muligt på et engelsk hold (!), er Foster mit klare 1.valg.

Men hovedårsagen til det er selvfølgelig hans kæmpetalent. Robinson skal nyde det næste halve til hele år på landsholdet, for så snart Ben står regelmæssigt hos os, er det So Long, sucker!:)

RAppel
30-10-2007, 13:36
Ramos vil vist sælge Robinson til vinter og med de preæstationer han har vist hos Tottenham ryger han nok ikke til en storklub så tror han ryger ned i hirakiet på landsholdet. Ben eller ej...

Baunie
30-10-2007, 14:40
Foster har allerede været på landsholdet, og var ovenikøbet i startopstillingen, da England mødte Spanien i februar.

Nu er prædikatet landsholdsmålmand ikke lig med, at man er i den klasse, en Premier League-målmand burde være i. Bare spørg i Tottenham ;)

Jeg synes det vil være satset at nøjes med Foster og Kuszczak, hvis van der Sar stopper til sommer. Polakken er og bliver aldrig god nok til at en førsteholdsplads i United. Han er simpelthen for ringe i feltet, hvor han flagrer rundt hver evig eneste gang, han skal ud til hjørnespark.

Foster lavede masser af fine redninger i Watford, men han lavede også flere brølere på 3. divisionsniveau, og tilmed er han nu stort set ude hele sæsonen, hvilket nok vil gøre ham noget rusten i den første tid efter sin skade. Så hvis van der Sar vælger at stoppe helt til sommer, så vil jeg mene man bør overveje muligheden for en ny mand.

Jeg tror dog, van der Sar ender med at tage et år mere.

Dines
30-10-2007, 15:33
TK er god reserve, men som potentiel første keeper ser jeg ham ikke, endnu ihvertfald. Selvom han har været svingende under tiden hos os, så skal man tænke på at han er ung stadig, og at han har langt tid tilbage af sin karriere. Schmeichel lavede også fejl da han var yngre. Så jeg vil ikke afskrive TK endnu. Mht til Foster, så virker han spændende, og han skal da helt sikkert afprøves. Det har givet ham mere modenhed helt sikkert med 2 år i Watford, men forskellene er store fra at være målmand for et bundhold og så et tophold. Hos Watford bliver testet hele tiden, mens man i en klub som os måske kun bliver testet en gang i målet i løbet af en kamp her.

United DK
30-10-2007, 15:39
Nu er prædikatet landsholdsmålmand ikke lig med, at man er i den klasse, en Premier League-målmand burde være i. Bare spørg i Tottenham ;)

Sådan kan man jo ikke sætte det op, for Tjekkiet havde heller aldrig haft en klassemålmand før Cech.

Foster lavede masser af fine redninger i Watford, men han lavede også flere brølere på 3. divisionsniveau, og tilmed er han nu stort set ude hele sæsonen, hvilket nok vil gøre ham noget rusten i den første tid efter sin skade. Så hvis van der Sar vælger at stoppe helt til sommer, så vil jeg mene man bør overveje muligheden for en ny mand.

Og hvem skulle det så være? Som jeg har skrevet før, så hænger klassemålmænd ikke på træerne, og vi kan ligeså prøve Foster, i stedet for at gå og købe én eller anden målmand, som måske viser sig heller ikke at være god nok.
Jeg tror dog ligesom dig, at VDS tager et år mere.

JDK
30-10-2007, 16:00
Edwin van der Sar har været et rigtig genialt køb for United - det kom desværre alt for sent! havde vi købt ham i stedet for Fulham, kunne vi måske have hentet et mesterskab mere, siden Schmeichel tiden på posten!

Jeg mener at vi skal beholde Foster, gør ham til vores fremtidige førstemålmand og fremtidige førstemålmand på landsholdet - han har før vist sit potientale for et oprykker- og senere nedrykkerhold i Watford, og har stået nogle glimrende kampe for Englands landshold, hvor han i øvrigt var tæt på at slå Flopinson af som 1. valg!

Tomasz mp meget gerne blive - men han kan ikke blive den fremtidige afløser for Edwin, da jeg mener at han til tider er alt for ustabil! men finder han sig i reservetjansen, er han en glimrende 2. valg på målmandsposten

Fremtidige målmanænd har vi Ron Robert Zieler og Ben Amos (tror ikke på Heaton), som, hvis de holder udviklingen, kan spøge på 1. holdet om nogle sæsoner - men det må fremtiden vise :p

Don Kafai
30-10-2007, 17:40
Jeg har slet ikke så meget fidus til Foster som så mange andre har. Han viste flotte redninger i Watford, men husk, at det er meget nemmere at stråle som keeper på et bundhold end et storhold.

United skal bruge en fysisk stærk målmand, hvilket Foster lever op til, men spørgsmålet er om han er god nok til at starte for United. Jeg har egentlig aldrig set ham spille udover højdepunkter og en enkelt landskamp, men jeg synes at TK bør stå foran ham i køen, indtil Foster har bevist noget.

Jeg synes man bør hente en keeper som erstatning når vds stopper. Men hvem ved, måske slår Foster igennem når han kommer tilbage fra skade og bliver en af verdens bedste keeper. Som tingene er lige nu, ser jeg det dog ikke som en mulighed.

RAppel
30-10-2007, 18:16
Jeg synes man bør hente en keeper som erstatning når vds stopper. Men hvem ved, måske slår Foster igennem når han kommer tilbage fra skade og bliver en af verdens bedste keeper. Som tingene er lige nu, ser jeg det dog ikke som en mulighed.

Enig her! Ser gerne vi henter en etableret keeper som har erfaring fra kampe på højt niveau, både nationalt og internationalt.

Synes et hold som United bør have en keeper som har samme klasse som holdet. En som kan stå for presset i de vigtige CL kampe.

Er ikke helt tryk ved Foster og TK. De er for uerfarne som jeg ser det, men de kan modbevise mig kan de :)

United DK
30-10-2007, 18:16
Jeg er godt klar over, at Foster som 1. målmand er en chance at tage, men lad os da tage den chance! Hvad er det værste der kan ske? Vi har jo et verdensklassehold, som ikke er afhændige af verdens bedste målmand.

Baunie
30-10-2007, 18:47
Sådan kan man jo ikke sætte det op, for Tjekkiet havde heller aldrig haft en klassemålmand før Cech.

Nej, men lige præcis i Englands tilfælde kan man heller ikke bruge det som argument for, at man er god nok til United. De giver jo debut til et helt hold om året, og alle PL-klubber har efterhånden et bud på den nye engelske førstekeeper.

Don Kafai
30-10-2007, 18:53
Jeg er godt klar over, at Foster som 1. målmand er en chance at tage, men lad os da tage den chance! Hvad er det værste der kan ske? Vi har jo et verdensklassehold, som ikke er afhændige af verdens bedste målmand.

Både ja og nej. Har vi ambitioner om at vinde CL, så er det uhyre vigtigt at vores keeper står fejlfrit. Halvsløje keeper præstationer har sendt os ud af CL et par gange de senere år, og selvom vores offensiv er super, så har vi brug for en ankermand bagi der kan redde os når offensiven ikke funker.

United DK
30-10-2007, 19:24
Nej, men lige præcis i Englands tilfælde kan man heller ikke bruge det som argument for, at man er god nok til United.

Selvfølgelig ikke, men bare fordi Robinson er ringe, så behøves Foster ikke at være det, for det kan jo være, at han er Englands bedste målmand, men bare ikke får det vist grundet skade, og manglende spilletid i United, hvis han var fit.

United DK
30-10-2007, 19:27
Både ja og nej. Har vi ambitioner om at vinde CL, så er det uhyre vigtigt at vores keeper står fejlfrit. Halvsløje keeper præstationer har sendt os ud af CL et par gange de senere år, og selvom vores offensiv er super, så har vi brug for en ankermand bagi der kan redde os når offensiven ikke funker.

Vi havde verdens bedste målmand fra 1991-1999, men det hjalp jo alligevel ikke meget i CL-sammenhæng. Det er offensiven der skal sikre en CL-triumf, ikke forsvaret/målmanden.

CC
11-12-2007, 21:53
Her er et lille rygte om at Barca vil have VDS til sommer når hans kontrakt løber ud... Umiddelbart betragter jeg det som hamrende urealistisk at de ville have ham, og jeg tror heller ikke på han vil væk, men man må sige at han er ved at være oppe i årene...

http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=30609

Ville ikke have noget imod det hvis vi havde en afløser stående klar, og der tænker jeg primært på Foster, men kender ham kun af navn og ved ikke hvor hårdt hans skade har taget på ham... PIG har bare ikke klassen, selvom han er en hæderlig anden målmand...

Kofoed
11-12-2007, 22:38
Her er et lille rygte om at Barca vil have VDS til sommer når hans kontrakt løber ud... Umiddelbart betragter jeg det som hamrende urealistisk at de ville have ham, og jeg tror heller ikke på han vil væk, men man må sige at han er ved at være oppe i årene...

Ville ikke have noget imod det hvis vi havde en afløser stående klar, og der tænker jeg primært på Foster, men kender ham kun af navn og ved ikke hvor hårdt hans skade har taget på ham... PIG har bare ikke klassen, selvom han er en hæderlig anden målmand...

No way.. tror jeg ikke på overhovedet.. for det første hvorfor skulle Barca ville købe en 38 årig målmand når de har ham de har nu(kan ikke lig huske navnet), og hvorfor skulle VDS ville skifte sin starter tjans ud med en reservetjans for barca..???

Thomas
11-12-2007, 22:48
Det han viser på banen er mere værd end de penge, han ville blive købt for. Nu er han ikke helt ung, og jeg tvivler på, at en storklub som Barca vil give så mange penge for ham.

JDK
11-12-2007, 23:11

Det kan jeg simpelthen ikke tro på! det er for useriøst - han bliver i United resten af hans karrierer :)

olsen9670
17-12-2007, 16:55
synes vi skal begynde og finde en til og tage over synes godt nok ha gjorde det dårigt i kampen mod liverpool helt vildt dårligt endda

Don Kafai
17-12-2007, 17:03
synes vi skal begynde og finde en til og tage over synes godt nok ha gjorde det dårigt i kampen mod liverpool helt vildt dårligt endda

Ronaldo var også ret anonym igår, skal vi begynde at se på en ny højrefløj?

Van der Sar stod ikke sin bedste kamp, men synes nu ikke det KUN var hans skyld i de to situationer. Der var lidt fejlplaceringer i forsvaret også, men klart, han burde have været mere sikker.

Og du har ret i at Van der Sar snart skal afløses, men det er pga hans snarlige pension, og ikke pga én halvsløj kamp. Han har været verdensklasse for os de sidste 1½ år.

Martinsen
17-12-2007, 17:33
synes nu heller ikke ligefrem der er grund til at gå i panik over 2 fejl fra VDS. Manden har været en sikker sidste skanse sæsonen igennem, og det er jeg helt sikker på at han fortsat er på trods af fejlene mod Liverpool. Men jeg mener dog at det er den rette tid til sommer, at finde hans afløser, hvis vi ikke har ham i egne rækker må vi ud at handle.

Damien
17-12-2007, 17:35
Van der Sar stod ikke sin bedste kamp, men synes nu ikke det KUN var hans skyld i de to situationer. Der var lidt fejlplaceringer i forsvaret også, men klart, han burde have været mere sikker.

Ja han løb ind i sine egne et par gange, og det må altså ikke ske. Det er der han skal styre og dirgere forsvaret...
Måske blev han overdøvet af larmen fra fansne, der var megaknald på tribunen, i begge ender.

SantasLittleHelper
17-12-2007, 17:40
Selvom VDS uden tvivl stadig er en verdensklasse keeper, kan man måske så tvivl om hvorvidt han har nerverne til at stå for en storklub som United. Jeg synes tit at vi har set at han virker usikker i de store kampe og på trods af hans enorme rutine laver han stadig mange fejl i de helt store kampe. Man kan se på hans tid i Juventus hvor presset også viste sig at være for meget for ham, hvorefter han jo skiftede til Fulham hvor han gjorde det helt absolut fremragende. Man burde måske arbejde lidt med hans nervøsitet før de store kampe, for helt godt ser det sgu ikke ud. Jeg tvivler dog stærkt på at Foster kan komme tilbage og overtage for ham, men nu må vi se hvordan han spiller efter hans skade. Personligt kan jeg ikke helt komme på nogle forudsigelser om hvem der skal overtage hans plads, for jeg kender ikke til specielt mange gode keepere.

Oscar
17-12-2007, 17:43
Ben Foster er nok klar efter sommeren, efter noget genoptræning. Men altså VDS laver to kæmpe fejl, der hurtigt kunne have været blevet til mål, men det skete gudskelov ikke. Rigtigt han ha været vores redningsmand i for mange situationer, men alderen indhenter ham nok desværre snart..

Er spændt på foster, men glæder mig samtidig over, at vi får en målmand vi (næsten) selv har opfostret, og ikke et profil køb a la barthez eller den blinde venetianer..

Holmskov
17-12-2007, 17:50
Lad os da sælge VDS med det samme. Det kan da ikke gå hurtigt nok.

Ja, han laver to store fejl, men det kan ske for alle. Og så er der også mere fokus på når det er målmændene der laver fejl.

Glem ikke hvem der havde en meget stor andel i mesterskabet sidste år, og så syntes jeg det er direkte latterligt at sige han er nervøs i de store kampe.
Manden har vundet mere end de fleste på Uniteds hold og han har spillet i de største klubber. Manden er rutineret nok til ikke at lade sig slå ud af en tur til
Can't standfield.

you don't become bad players overnight.

Dines
17-12-2007, 18:06
Synes ikke pga. de fejl igår, men at VDS det seneste halveår har været meget usikker, og måske er det på tide at give mere plads til TK og Foster næste år? Jeg synes VDS har gjort et fremragende stykke arbejde, men jeg er ved at blive mere usikker på ham - hvilket kampen igår heller ikke gjorde det bedre af. Hvad synes i?

KennyN
17-12-2007, 18:09
Det er simpelthen for nemt og for billigt at kritisere ham efter et par mindre heldige indgreb, eller forsøg på indgreb, i går mod Liverpool. Man kan ikke kritisere hans indsats i resten af kampene i denne sæson. Han er stadig en glimrende keeper, og er en vigtig del af holdet. Hans rutine og erfaring er enorm, og selvfølgelig har han psyken og nerverne til topkampe som den i går. Han har spillet et hav af kampene ala den i går.

Vi har derudover Foster og Kuszczak i truppen, så at gå i panik og efterlyse en ny keeper er helt ude i skoven synes jeg..

Dines
17-12-2007, 18:13
Nu ved jeg ikke om det er mit indlæg du hentyder til, men hvis du læser nøjagtigt, så skriver jeg at han i dette halve år har virket år, og med to gode målmands talenter på bænken og VDS nedadgående præstationer og alder taget i betragtning, så er det måske på tide at prøve noget nyt?

Thomas
17-12-2007, 18:23
Edwin van der Sar skal ikke sælges. Han er en af vores vigtigste mænd, og bare fordi han lige laver to fejl, så er det ikke en grund. På fejl nr. 2, kommer han til at løbe ind i Vidic, hvilket er uheldigt, da Vidic bare står stille, fordi han ser Rio hoppe op efter den, og er ikke klar over at der kommer en susende hollænder i mod ham bagfra.

van der Sar har holdt cleansheet mod scouserne et par gange, og det er grund nok til at blive i klubben :D

United DK
17-12-2007, 18:25
VDS sælges? Manden er 37, så han er vist ikke særlig salgsbar.

Han bliver stående indtil næste sommer, og så må vi så se hvordan og hvorledes.

KennyN
17-12-2007, 18:27
Nu ved jeg ikke om det er mit indlæg du hentyder til, men hvis du læser nøjagtigt, så skriver jeg at han i dette halve år har virket år, og med to gode målmands talenter på bænken og VDS nedadgående præstationer og alder taget i betragtning, så er det måske på tide at prøve noget nyt?

Nej det var ikke dit indlæg jeg refererede til. Mere et par af de andre..

olsen9670
17-12-2007, 18:57
Ronaldo var også ret anonym igår, skal vi begynde at se på en ny højrefløj?

Og du har ret i at Van der Sar snart skal afløses, men det er pga hans snarlige pension, og ikke pga én halvsløj kamp. Han har været verdensklasse for os de sidste 1½ år.

ja jeg tror heller ikke at det er nemt og være andet når man har 3 spillere om sig hver gang man har bolden.. ja jeg vil give dig ret i at han har været den bedste siden peter s. og at han har gjort det godt i mange kampe men synes også der har været for mange kampe hvor han ikk har været så god igen

Rooney8
17-12-2007, 19:04
Edwin van der Sar skal ikke sælges. Han er en af vores vigtigste mænd, og bare fordi han lige laver to fejl, så er det ikke en grund. På fejl nr. 2, kommer han til at løbe ind i Vidic, hvilket er uheldigt, da Vidic bare står stille, fordi han ser Rio hoppe op efter den, og er ikke klar over at der kommer en susende hollænder i mod ham bagfra.

van der Sar har holdt cleansheet mod scouserne et par gange, og det er grund nok til at blive i klubben :D

jeg synes mer' det er den første han ikke er skyld - en høj bold hvor torres overhovedet ikke kigger på bolden men går ind og kanter vds bevidst.. jeg var godt nok gået amok hvis de havde scoret der for der var klart frispark..

forstår altså ikke hvordan nogen kan bebrejde ham den..

og olsen9670 vds har da lavet fejl, men det vigtigste er han har skabt sikkerhed - noget ingen efter schmeichel har formået.. synes virkelig vds er en verdensklassekeeper, og vi var ikke blevet mestre uden ham sidste år..

olsen9670
17-12-2007, 19:12
..
og olsen9670 vds har da lavet fejl, men det vigtigste er han har skabt sikkerhed - noget ingen efter schmeichel har formået.. synes virkelig vds er en verdensklassekeeper, og vi var ikke blevet mestre uden ham sidste år..

vil give dig ret i at han har været god og er også min favorit men der er ingen tvivl om at det er også meget nemmere og stå på mål i united for har ikke set så godt et forsvar i lang tid som der er i united og det er vel og mærket uden neville.. nej ikke sikkert men vi var heller ikke blevet mestre uden ronaldo

Bonde15
17-12-2007, 19:51
Vil skal snart ha en ny som kan tage over for VDS når han stopper. Neuer måske.?

Rooney8
18-12-2007, 00:28
vil give dig ret i at han har været god og er også min favorit men der er ingen tvivl om at det er også meget nemmere og stå på mål i united for har ikke set så godt et forsvar i lang tid som der er i united og det er vel og mærket uden neville.. nej ikke sikkert men vi var heller ikke blevet mestre uden ronaldo

lige meget hvad er det altså ikke nemt at stå for manchester united.. vi har haft mange gode forsvarer, og selvfølgelig er det nemmere med et forsvar foran sig men vds har vist at han er en af de bedste keepere der fandtes..

og nej vi var ikke blevet mestre uden ronaldo, men det er noget andet.. man kan ikke sammenligne det på den måde - bare se på englands hold de har fantastiske spillere, men alligevel dummer de sig gang på gang.. deres målmænd er virkelig dyre - de koster gang på gang.. det selvfølgelig ikke deres eneste problem, men det er i høj grad et af dem..

Martinsen
19-12-2007, 14:27
http://www.bold.dk/nyt/?vis=77607

mere og mere tyder på at det er VDS sidste sæson, fint nok hvis han kan fortsætte i klubben som målmandstræner, specielt når Coton alligevel stopper.

Dines
19-12-2007, 16:57
Jeg har det fint nok med at VdS stopper til sommer. Synes at vi har to store målmands talenter på bænken, så synes at vi godt kan få dem kørt ind på holdet. Iøvrigt fint hvis han kan forsætte som målmandstræner efter Coton.

PerRonaldo
19-12-2007, 17:01
Jeg ved ikke om jeg synes han skal stoppe, men måske blive andet valg og så ansætte ham som målmandstræner.. Tror det ville være meget godt at have vds, hvis det blev nødvendigt med målmand med stor rutine, noget de to andre mangler.. Og så har Foster været ude rigtig længe!

Parkohargo
19-12-2007, 19:11
Det er fint med mig hvis VDS stopper efter sommer. Vi har et par lovende talenter der banker på døren for at komme til så hvorfor ikke give dem chancen. VDS har haft en strålende karriere og været en god mand for United i en del år. Den bedste siden Schmeichel imo. Men han er jo snart ved og være noget oppe i årene og der må træde nye kræfter til..men kunne være fedt hvis han blev i klubben som træner.

Kofoed
21-12-2007, 19:18
Så har han forlænget.. et enkelt år: http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_2997587,00.html

Thomas
21-12-2007, 19:21
Så har han forlænget.. et enkelt år: http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_2997587,00.html

"Sorry we cannot retrieve this story." :P men det lyder skønt. :skaaal:

Casper
21-12-2007, 19:27
hvem ved....

Kofoed
21-12-2007, 19:33
Så er det blevet taget af siden igen.. men der stod at han havde forlænget til juni 2009..

Kofoed
21-12-2007, 21:36
http://www.bold.dk/nyt/?vis=77726

http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=8057

Så havde jeg set rigtigt.. 1 år mere.. og så er han 37.. det er alligevel godt gået på så højt plan selvom målmænd holder længere generelt..

Holmskov
21-12-2007, 21:41
Hvorfor er den ikke på Manutd.com ??

Kofoed
21-12-2007, 22:05
Hvorfor er den ikke på Manutd.com ??

fordi de er alt for sløve med at updatere siden.. det burde de stramme lidt op på.. men hva faen.. så længe de bare vinder medaljerne:devill:

Holmskov
21-12-2007, 22:55
Et holdbart link til den gode nyhed ville være klasse. (jeg betragter ikke bold.dk som holdbart)

Anyone?

Martinsen
21-12-2007, 23:21
Et holdbart link til den gode nyhed ville være klasse. (jeg betragter ikke bold.dk som holdbart)

Anyone?

nu ved jeg jo desværre ikke hvad du betragter som holdbart men her er et par stykker mere der nævner det:

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=144623

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Int.fodbold/2007/12/21/190601.htm

United DK
21-12-2007, 23:57
I Holland skriver de også om forlængelsen.

http://www.ad.nl/sport/voetbal/article1914992.ece?nscategory=dichtbij

Jeg kan godt nok ikke hollandsk, men overskiften er ikke så svær at forstå synes jeg.

Holmskov
22-12-2007, 00:16
Sådan skal det være. :D

Så er garnet rent endnu et år. :juhuuuu:

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={B4CEE8FA-9A47-47BC-B069-3F7A2F35DB70}&newsid=517375

tak for de andre links. Ville bare være helt sikker.

JakobR
22-12-2007, 00:28
Dejligt med noget bredde næste sæson, hvis nu Foster ikke slår til.

robinho
22-12-2007, 06:27
tror nu nok at VDS vil få færre kampe til næste år. Ved godt det er farligt at køre med rotation på målmandsposten, men tror fergie har store fidus til Foster, så når denne er tilbage, jamen så skal han nok få sine kampe.

PerRonaldo
22-12-2007, 10:24
tror nu nok at VDS vil få færre kampe til næste år. Ved godt det er farligt at køre med rotation på målmandsposten, men tror fergie har store fidus til Foster, så når denne er tilbage, jamen så skal han nok få sine kampe.

Ja, men det må også være rart både for Fergie, men også for Foster, at man har en "sikker" reserve i VDS.. Som jeg skrev tidligere, så håbede jeg han blev en sæson endnu, så Foster ikke skulle føle sig presset til at levere, fordi vi ikke har andre. Nu bliver han presset til at levere for at holde pladsen og det er kun sundt!

Dines
22-12-2007, 11:26
Har været lidt fortaler for, at vi måske skulle bruge TK eller Ben Foster i næsten sæson, men at VdS forlænger gør heller ikke noget. Han er en rigtig sikker keeper, og jeg tror at det vil gavne ham lidt næste år, at han ikke spiller altid, da han så skal yde mere for at holde de andre på bænken.

ChristianR
22-12-2007, 13:58
Ja, men det må også være rart både for Fergie, men også for Foster, at man har en "sikker" reserve i VDS.. Som jeg skrev tidligere, så håbede jeg han blev en sæson endnu, så Foster ikke skulle føle sig presset til at levere, fordi vi ikke har andre. Nu bliver han presset til at levere for at holde pladsen og det er kun sundt!

Jeg synes nu, at Kusse har gjort det upåklageligt i de kampe han har spillet i år. Så, synes ikke man tvinger Foster til at præstere på den måde.

Kofoed
23-12-2007, 20:08
VDS lyskenskadet: http://united.no.ezdeal.no/united/nyheter/2007/vds_lyskeskadet

Regner med at skulle undvære ham hele julen... NEDTUR.. nu kunne vi godt bruge foster.. ved ikke hvorfor men føler mig sku aldrig sikker når den kommer ind i vores felt når PIG står.. men han gør det jo egentlig helt udemærket..

Christensen
23-12-2007, 20:35
Ja, der var intet i vejen med PIGs indsats i dag. Han gjorde det udmærket og er ved at være tryg ved ham

United DK
14-01-2008, 22:06
VDS er verdens 5. bedste målmand.

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-10019509.html

PerRonaldo
14-01-2008, 22:08
Buffon er nok verdens bedste, men vil sige at chec er meget tæt på, mere end hvad den afstemning siger..

Sivebæk
14-01-2008, 22:14
Ifølge IFFHS er VDS nr. 4.
http://www.iffhs.de/?388d85ff8b00388f05f68e05b85fdcdc3bfcdc0aec70aeedb 8a212

Top 3 siger lidt sig selv, men rækkefølgen kan variere. Flot placering til VDS.

Flax_Generous
14-01-2008, 22:39
Buffon er nok verdens bedste, men vil sige at chec er meget tæt på, mere end hvad den afstemning siger..
Buffon har i 2007 spillet halvdelen af tiden i den næstbedste liga i Italien. Det er i mine øjne nok til, at han ikke kan vinde den pris. Man bliver nødt til at blive udfordret af de allerbedste, hvis man vil være den bedste, men det har Buffon ikke. Han har ikke spillet en eneste europæisk kamp i 2007, i stedet har han spillet mod Arezzo, Spezia og lignende hold. Og for at kryde denne tur i Serie B lod han lige præcis nok mål gå ind til, at Juventus ikke kunne prale med at være det hold, der lukkede færrest mål ind. Napoli lukkede færre ind.

I mine øjne burde Casillas få prisen. Casillas har lukket 36 mål ind i 38 ligakampe (hvis man antager, at han har spillet dem alle - ved jeg ikke) i 2007 og har haft omkring 15 clean sheets. Det er ret godt. Særligt når man tænker på, at Real før sommerferien var et regulært mess defensivt set. Roberto Carlos var forfærdelig defensivt, Ramos var altid i angrebet og Cannavaro gøglede rundt som han aldrig havde gjort før. Casillas reddede Reals røv utallige gange og har fortsætter med at gøre det i højere grad end nogen anden keeper på det niveau.
Derudover formåede Casillas faktisk at vinde noget. I modsætning til Buffon, der lullede rundt i den næstbedste liga i Italien (det er ikke engang den bedste næstbedste liga).

Endnu en dum kåring, hvor vinderen vinder på omdømme og gamle præstationer fremfor de relevante præstationer. Buffon burde være bagved både Casillas, Cech og VDS i år (men er det næppe til næste år). Reina, Valdes, Abbondanzieri og Julio Cesar kan man også argumentere for burde være over ham i år (men de er det helt sikkert ikke til næste år).

JDK
15-01-2008, 12:11
Jeg er helt enig med dig Flax_Generous, og har også sagt det et par gange før herinde - Buffon burde ikke kunne vinde denne pris, da han en halv sæson i 2007, har spillet Serie B (selvom han har kvaliteten til højere), og at han kun har spillet landskampe, som internationale kampe!

Jeg synes også at Casillas burde have denne pris, med Cech og VDS lige bagefter sig! Casillas har simpelthen været genial i 2007, og var en stor del af Real Madrids mesterskab i sidste sæson, og at de ligger nr. 1 lige nu og her!

schousboe9
15-01-2008, 12:49
Buffon har i 2007 spillet halvdelen af tiden i den næstbedste liga i Italien. Det er i mine øjne nok til, at han ikke kan vinde den pris. (...) Og for at kryde denne tur i Serie B lod han lige præcis nok mål gå ind til, at Juventus ikke kunne prale med at være det hold, der lukkede færrest mål ind. Napoli lukkede færre ind.

Jeg synes det er lidt hårdt at beømme en målmands kvalitet på den liga han spiller i... At Buffon har klassen til Serie A er der ingen tvivl om, så at han spille i Serie B bør ikke få indflydelse på hvorvidt han er den bedste rent færdighedsmæssigt.

Når det så er sagt, vil jeg dog også mene at Cech eller Casillas burde have vundet. Cech var godt nok en del skadet i 2007, men ligesom Casillas reddede han sit hold utallige gange, og spillede flere topkampe end Buffon. Som sagt kan man ikke tage en målmandskvalitet fra ham uanset liga, men er enig:
1. Cech/Casillas - 2. Casillas/Cech.

VDS er i mine øjne ikke blandt de tre bedste længere. De tre ovennævnte er en klasse over og har samtidig flere sæsoner foran sig. En 5. plads synes jeg er en passende placering, for klaphatte som Reina, Kahn, Robinson eller V. Valdes kan da aldrig nogensinde blande sig i dén kamp!?

JDK
15-01-2008, 13:01
Jeg synes godt at man kan tage meget fra en keeper, som ikke spiller på højeste niveau uge for uge - og det gjorde han ikke i 2007. At han så gjorde det i 2006 og årene før det, og var verdens bedste målmand netop på det tidspunkt, kunne man ikke tage det fra ham.

schousboe9
15-01-2008, 13:12
Jeg mener bare, at Buffons reflekser, placeringsevner osv. ikke bliver dårligere bare fordi han spiller en række lavere, men er som sagt enig: Han burde nok ikke have vundet i år.

Buffon har dog faktisk gjort det udmærket i denne sæson sammenliget med Cech og Casillas. Selvom resten af forsvaret også spiller en rolle, så har Juve i 18 kampe kun lukket 16 mål ind, hvor Real i 19 kampe har lukket 14 ind. Chelsea har så i 22 kampe lukket 16 ind, hvilket taler mest for, at Cech nok burde have vundet.

Men som sagt har forsvaret også en andel i det, og keeperne har ikke nødvendigvis spillet alle kampene, så det er svært at bedømme helt hvem der burde have vundet ud fra statistikker. Man skal nok have set samtlige keepere i aktion flere gange for at bedømme det, og det må man vel gå ud fra disse 'kloge hoveder' har...??

JDK
15-01-2008, 13:48
Jeg er enig med dig i, at han ikke bliver en dårligere målmand bare fordi han ryger med Juve ned i Serie B, (og han har også gjort det godt i Serie A i starten af denne sæson), men i og med at han ikke spiller højest niveau igennem et helt år, mener jeg ikke at det er fair, at sammenligne Cech, Casillas og VDS med Buffon - selvom han måske kunne have gjort det lige så godt som sædvane i Serie A, også i starten af 2007

Kan godt være at ''de kloge hoveder'' har set flere kampe fra Cech, Casillas, Buffon etc., men jeg mener ikke at det gør det mere rimeligt, da det stadig ikke har været på højeste niveau at Buffon stod første halvdel af 2007

Høgsted
08-03-2008, 20:03
Nogle der ved hvor slemt det står til med VDS's skade. Var det en forstrækning i lysken eller hva og hvor lang tid regnes han med at være ud

Glory Man United
09-03-2008, 12:31
Any news?

Dines
09-03-2008, 13:12
http://www.united.no/united/nyheter/nyheter/lyskeskadet_vds

Han er lyskeskadet, men man ved ikke hvornår han forventes tilbage igen. Jeg venter stadig på, hvornår man får af vide hvilken kamp skysports sender på lørdag. Please lad det være Derby - Manchester United!

timberunited
11-03-2008, 11:34
:devill: Lige før jeg beder om mere Manchester United-fodbold på kanaler man kan se...

Så beder jeg til, at Ferdinand ikke skal stå igen - heller ikke mod Derby.

Heaton kender jeg ikke så meget til, men jeg ved dog, at han ikke kan have meget førsteholds-kamptræning, eftersom han ikke har været inde denne sæson.

Så kom tilbage Van Der Sar. Håber lægestaben kan trylle her.

RAppel
26-04-2008, 17:24
En af verdens bedste med fødderne? HA!

Sjældent har jeg da set noget så klumpet som det han laver mod Chelsea i dag. Det skulle da lige være mod Roma for fire dage siden...

Dines
26-04-2008, 17:30

Sjældent har jeg da set noget så klumpet som det han laver mod Chelsea i dag. Det skulle da lige være mod Roma for fire dage siden...

Jeg vidste ikke, at vi mødte Roma for 4. dage siden. :D

theviking66
26-04-2008, 17:33

Det er da vist mere end fire dage siden vi spillede mod Roma. Mon ikke det er Barca kampen du mener.

VDS er helt sikkert en af verdens bedste med fødderne. Vil give dig ret i at han har haft problemer i de sidste to kampe. Mit gæt på denne pludselige svaghed hos ham er at han er hæmmet af sin skade i benet, så han defor har haft svært ved at sparke. Specielt fra jorden. Du ser ham også sjældent lægge bolden på jorden efter han har haft den oppe i hænderne, det plejer han tit at gøre hvis der ikke er pres på...

Casper
23-05-2008, 17:11
Kan Edwin van der Sar fortsætte i næste sæson som vores førstemålmand efter redningen forleden er han en helt i manges øjne - inklusiv i mine, men man må også kigge fremad.

Ben Foster og PIG har begge udtrykt bekymring for deres plads på holdet, da de begge står klar til at overtage målet, men sålænge VDS kan fortsætte, så får de ikke den spilletid.

En meget typisk situation i United, som har kostet os talenter før, men hvad skal Ferguson gøre denne gang?

Streubel
23-05-2008, 17:17
Det er som jeg ser det, det helt store spørsmål i forhold til næste sæson. Jeg ved ikke om Van der sar er klar til en lang sæson i målet.. og jeg har ikke nogen anelse om fosters niveau. TK ser faktisk stærk ud synes jeg, man skal bare være indstillet på at en ny målmand vil koste point i nogle kampe og det er et offer man skal være klar til at bringe..

Jeg tror at målmandsposten kommer til at være meget afgørende for uniteds succes de næste to sæsoner. i positiv eller negativ retning.

Hvad med Akinfeev, stort talent og ung.

PerRonaldo
23-05-2008, 17:31
VDS gav os champions league trofæet, lad det være kronen på værket, og så have ham som back up næste sæson. Jeg synes der her på det seneste har været noget usikkerthed omkring ham, og jeg mener ikke han er så god mere, og hvis det ikke var pga. det sublime forsvar, så ville det ikke være gået så godt. Jeg håber på Foster, da han var udlejet gjorde han det rigtigt godt, så kør ham ind på holdet, imens vi stadig har den "sikre" i VDS i truppen.

Parkohargo
23-05-2008, 17:35
Jeg synes VDS har virket en smule usikker til tider i denne sæson. Alligevel disker han op med flotte redninger, og sikrer os CL trofæet. Jeg kan godt lide Edwin og vi har ham også endnu en sæson..men mon ikke det er på tide at vi får kørt Foster eller TK i stilling til at overtage kassen. Foster er kæmpe talent, men jeg vil heller ikke afskrive TK for synes også han har forbedret sig løbende og virker meget stærk.

Tobber
23-05-2008, 17:48
jeg syntes at vi skal rotere lidt så f.eks foster spiller pl kampene mod de "ikke helt så stærke som de andre" hold og VDS tagere de svære opgør og så spiller pig i cup kampene... men det er selvfølge ikk ehelt smart da nogle de så kommer ud af rytmen... men jeg syntes vds er for god til at "smide" af holdet og foster er et for stort talent til ikke at bruge og pig skal også have chancen og så kunne det være en metode

Don Kafai
23-05-2008, 18:02
Jeg ser det ikke som noget problem. Der var en bruger herinde der remsede 7 turneringer op som United skulle spille om i næste sæson, så der er rigeligt med spilletid. Bare ikke det der med, at man skifter keeper i pausen. Det kostede det os stort i FA-cup kampen mod Portsmouth fx.

Desuden, hvis Foster eller TK ikke gider at være her, så kan de tage samme vej som Heinze, Rossi, Pique osv og få gang i karrieren et andet sted. At spille for United er et privilegium, og ikke et arbejde. United er større end alle, om de så hedder Ronaldo, Ferdinand, Ferguson eller Foster.

United DK
23-05-2008, 18:15
Jeg synes VDS fortjener en ordentlig afslutning på sin karriere, og derfor skal han også være 1. målmand næste sæson, som jo er hans sidste. Det er klart, at levere han ikke varen, så må han ud på bænken, men så længe han holder stilen, så må Foster og Kuszczak nøjes med bænken et år endnu. Det bør de også kunne acceptere, for målmænd peaker somregel først, når de når 30'erne.

Daniel
23-05-2008, 18:19
Jeg ser Van der Sar som førstemålmand til næste år. Dog håber jeg at Foster vil få så mange kampe som muligt få at blive hærdet til selv at skulle overtage i United buret. Her tænker jeg på kampe som i FA Cup, League Cup, VM for klubhold og de letteste kampe i CL (som mod Dynamo Kiev) i år.

Med hensyn til Kusczak er jeg lidt i tvivl. Ser ingen grund til at have ham i truppen næste år men så helst at vi lejede ham ud et år før han så til sæsonen 2009/2010 kunne komme tilbage som andet valg efter Foster.

Kofoed
23-05-2008, 18:37
Jeg mener vi bør sælge Kuszczcak, for hans eget bedste.. Han er trods alt for god til at være 3. valg, hvilket han i mine øjne bør være næste sæson..
Men selvom det kan koste et "talent"(Foster) så mener jeg helt sikkert at VDS skal være første valg næste sæson også, hvor Foster lige så stille overtager, i de små kampe, og tuneringer.. VDS har haft en kanon sæson i mine øjne, han har dog haft et par enkelte missere, men ikke noget der har kostet det store, og jeg mener ikke at vi skal "gamble" på målmandsposten næste sæson, da jeg mener at den om muligt kan blive endnu bedre end denne sæson.. Vi har en sindsygt stærk trup, hvor størstedelen ser ud til at blive, og med lidt indkøb hist og her, så ser det kanon ud, og vi skal forfølge ALLE trofæer som gale hunde..

RuudVanNissetøj
23-05-2008, 19:26
Personligt håber jeg på, at Foster får chancen som første valg næste år! Vi har at gøre med et stort talent, der skal se at komme i gang med noget første holdserfaring...han er trods alt i midt tyverne. Glemmer ikke Derby kampen i foråret hvor han reddede vores røv med pragt redninger i flere om gange! VDS har uden tvivl været den bedste målmand efter Schmeichel, men nu er tiden til at forny! Hvis Foster er kommet op i omdrejninger, så giv ham førstepladsen i buret....VDS er trods alt færdig om et år formentlig.

Dog tror jeg på, at VDS vil være Fergies førstevalg til næste år hvis alt går vel! Håber dog på Foster...

KennyN
23-05-2008, 22:18
Foster eller Kuszczak bliver nok lånt ud. Vi kan ikke have tre gode målmænd, som alle kan spille fast på Premier League niveau. Van der Sar og så en af de to andre er rigeligt.. Super Cuppen og VM for klubhold er trods alt kun 3 kampe i alt, og her kan Zieler eller Amos vel bare sidde på bænken..

KBV
27-05-2008, 08:37
Mener at Edwin er god men i straffe var han ikke så god i CL-finalen. Kunne have taget 2 mere. Men alt i alt god sæson. Og det er jo menneskeligt at fejle. Alligevel synes jeg at vi skal hente en ny målmand. Ved godt at det er vildt sagt men en mand som Casillas ville være KLASSE!

Fletcherfan
27-05-2008, 08:44
VDS er fantastisk til straffe... Han tog 3 straffer i Community Shield kampen... Synes ellers, at VDS skal starte som førstemålmand, mens Foster er nr. 2, og skal spille enkelte kampe... Mens Kusczcak godt kan sælges, da han ikke har klasse til at være bedre end anden målmand i United... Så kan man ligeså sætte Woods, Amos eller Zieler på bænken til 2009/10... United har trods alt godt med unge målmænd... Udover de sidste 3 er der vidst nok også Devlin og Bulmer... 3-4 af dem er på diverse engelske ungdomslandshold, mens Zieler vist nok har været på et tysk ungdomslandshold...

Dr. Adams
27-05-2008, 10:12
Hvorfor ændre noget på målmandsposten næste sæson? Jeg er af den opfattelse, at ens defensive linie inkl. målmand skal være så fast som overhovedet mulig, uden for mange udskiftninger i løbet af en sæson. Med det lave antal mål, der er blevet scoret mod os i denne sæson, skal man efter min mening fortsætte med VDS, Brown, Vida, Ferdinand, Evra. Foster er min klare 2'er, bl.a. efter Derby kampen, men han skal ikke komme ind i de "små" PL kampe medmindre VDS er skadet. Altid husk på, at de små kampe er lige så vigtige som de store.
Vil medgive at han da skal have kampe, men så skal det være i Liga Cuppen, Verdensmesterskabet for klubhold og gruppekampene i CL EFTER vi er kvalificeret til at gå videre.

PerRonaldo
18-06-2008, 18:29
Store ord, men ikke helt ved siden af. Kommer Holland helt til tops ved det EM, så er han tæt på at være berettiget, for han har virkelig været god i de afgørende kampe for os.

http://em.tv2.dk/article.php/id-12188422.html

Jurgensen
18-06-2008, 19:17
Store ord, men ikke helt ved siden af. Kommer Holland helt til tops ved det EM, så er han tæt på at være berettiget, for han har virkelig været god i de afgørende kampe for os.

http://em.tv2.dk/article.php/id-12188422.html

Som jeg ser det ligger han lige efter en trio bestående af Cech, Buffon og Casilias.
Men beregnet på resultater og præstationer i år, ja så bør den gode hollænder vel få titlen.

Kofoed
22-06-2008, 10:50
Så smutter verdens bedste efter denne sæson:
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=8994
Fair nok, og fint han udmelder nu..

man.utd25
22-06-2008, 11:33

Verdens bedste er nu nok så meget sagt, men han er klart en af de bedste i verden:)

Men ja det er fint han melder det ud nu.

Daniel
22-06-2008, 11:39
Perfekt tidspunkt i mine øjne. Van der Sar står en sidste sæson hvor han forhåbentligt holder sit høje niveau fra EM. Samtidig bliver Foster spillet ind i rollen som førstemålmand med kampe i FA cup, league cup og klub VM.

BadBoy
22-06-2008, 11:42

Synes også at det er godt, også for klubben at han melder det ud nu, så ser både Foster og Kuszczak chancen for at tage over, og vil prøve at vise Sir Alex at han ( kuszczak eller Foster) skal stå, så bliver det lettere for SAF at vælge

Mikke7
22-06-2008, 11:44
Verdens bedste er nu nok så meget sagt, men han er klart en af de bedste i verden:)

Enig - og det er godt han melder ud nu, i stedet for efter næste sæson, hvis vi skulle få en mindre god sæson (men det gør vi jo self ikke) og så folk måske tror, han stopper pga. en mindre god sæson.
Synes også det er fair, han sagde stop på lamdsholdet inden slutrunden, synes det virker lidt plat med de, der stopper, når de flopper (Frankrig) - men det viser bare, at Van der Sar er en klassespiller:)
Og er sikker på, han får en uforglemmelig afslutning på sin United karriere!

Smithey
22-06-2008, 11:46
håber foster tager over.

men godt at han vælger at slutte på toppen. der er ikke noget værre en de spillere som bare bliver ved og ved, selvom niveauet bare falder og falder (sheringham?). klog beslutning fra uniteds bedste målmand efter the great dane.

man.utd25
22-06-2008, 11:52
Enig - og det er godt han melder ud nu, i stedet for efter næste sæson, hvis vi skulle få en mindre god sæson (men det gør vi jo self ikke) og så folk måske tror, han stopper pga. en mindre god sæson.
Synes også det er fair, han sagde stop på lamdsholdet inden slutrunden, synes det virker lidt plat med de, der stopper, når de flopper (Frankrig) - men det viser bare, at Van der Sar er en klassespiller:)
Og er sikker på, han får en uforglemmelig afslutning på sin United karriere!

Ja enig:) van der sar er en klassespiller, vi har nydt godt af ham i de år han har været her:)

Kofoed
22-06-2008, 12:03

Jeg kan helt seriøst ikke se hvem der så skulle være verdens bedste?? Cech???? Han har mindst været ligeså skadet som VDS, og han er bestemt heller ikke fejlfri.. Buffon har jeg ikke set nok med, og Cassilas er nok den eneste der i mine øjne kan tage titlen fra ham..

Kofoed
14-08-2008, 17:09
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=9209
Godt at høre, og man kan jo ikke andet end at give ham ret.. Når han kan præstere på dette niveau, uden skader eller skidt spil, så er der ingen gevinst for nogen ved at han stopper.. Skønt..

Dines
14-08-2008, 17:20
Selvfølgelig godt, hvis Van Der Sar forsætter endnu et år med at vogte buret, men jeg tror han får svært ved at holde Foster og TK tilbage til den tid. De er to lovende målmand, som udvikler sig med lynets hast, så vent jeg har en fornemmelse af, at der bliver en stor kamp om pladserne. Måske allerede iår.

Mikke7
14-08-2008, 17:41
Synes det er "beroligende" at vide, vi har en sikker skanse en sæson mere:)
Selvom Foster og TK er på vej, så synes jeg dog, det er fint med VDS endnu en sæson - det må på en eller anden måde også gøre de to andre mere afslappede (misforstå mig ikke), da VDS ligesom er der til at tage "presset", som kan forekomme i de store kampe - selvom Foster og TK self skal vænne sig til det, men alligevel... håber I forstår, hva jeg mener..

Daniel
14-08-2008, 18:10
Jeg er dog bange for at Foster i sidste ende bliver træt at ventetiden og forlader holdet uden at slå igennem. Han er trosalt 26 år efterhånden og synes det er ved at være tid at give ham chancen. Han har flere gange været udråbt til et stort målmandstalent og man regnede jo allerede sidste år med at han ville slå VDS af posten.

Dog er det da dejligt at have en af verdens bedste målmand på holdkortet en sæson mere men om han kan holde niveautet kan vi kun håbe på. Indtil videre er han jo fantatisk selvom han er 37/38 år.

FRL
14-08-2008, 18:56
Jeg synes VDS skal stoppe "mens legen er god". Han kan givetvis tage endnu en sæson på højt niveau, men så synes til gengæld også, at det er tid til at give Foster chancen. Til den tid har han i hvert fald ventet længe nok.

United DK
14-08-2008, 22:50
Jeg tror godt Foster kan klare endnu en sæson som reserve, for 26 år er ingen alder for en målmænd. Schmeichel var eksempelvis 27, da han blev købt, og målmænd holder jo generelt længere end markspillere. Dog håber jeg Ferguson begynder at sætte ham på bænken, fremfor at de hele tiden er Kuszczak, for så kan Foster jo nemt for den opfattelse, at han kun er 3. valg, og det tror jeg ikke han vil acceptere.

Glory Man United
14-08-2008, 22:58
Jeg synes VDS skal stoppe "mens legen er god". Han kan givetvis tage endnu en sæson på højt niveau, men så synes til gengæld også, at det er tid til at give Foster chancen. Til den tid har han i hvert fald ventet længe nok.

Forster skal have chancen, hvis han er bedre end VDS....ellers ikke! Det kan da ikke være op til diskussion. Og dog....mon ikke der er nogle her, der er uenige :p

Kofoed
14-08-2008, 23:02
Forster skal have chancen, hvis han er bedre end VDS....ellers ikke! Det kan da ikke være op til diskussion. Og dog....mon ikke der er nogle her, der er uenige :p

Hehe.. jo nok nogle der er uenige, men jeg må sige at jeg er enig.. Forstår ikke helt dem der mener at VDS skal trække sig bare så de "unge" kan komme til.. Målmandsposten er i mine øjne en af de vigtigste pladser på holdet, og der skal vi være så gode som overhovedet muligt.. Foster skal self have sin chance, men det kan han få i FA og alle den andre små/ubetydelige kampe vi kommer til at spille i denne sæson.. Og så kan SAF så vælge udfra det, men så længe VDS holder det niveau han gør, så er der ingen tvivl om hvem der starter inde hver gang..

Bugge
14-08-2008, 23:21
Eftersom Van der Sar er den bedste så skal han selvfølgelig også være førstevalg..

Men jeg har svært ved at se hvordan man kan forvente at Foster skal have en ærlig chance for at slå ham af pinden hvis han knap nok får plads på bænken fremfor Kuzzen..
Foster er selvfølgelig ikke bedre end VDS, men hvis han nogensinde skal have en chance for at få noget PL erfaring og vise hvad han kan, så duer det sgu ikke at bruge VDS hver gang fordi han pt er den bedste målmand.

dannigizmo
14-08-2008, 23:30
Jeg sad flere gange i sidste sæson og havde bange anelser, når bolden blev spillet tilbage til van der Sar. Synes, han begyndte at vise noget usikkerhed, især når han skulle sparke bolden op ad banen, når den blev lagt tilbage. Derfor er jeg heller ikke sikker på, at det vil være det bedste for ham selv at tage en sæson mere.

Selvfølgelig, hvis han holder niveauet, er det fint, men der må komme et tidspunkt, hvor han i forhold til sig selv og til klubben må erkende, at han ikke længere har en fast plads som nummer 1. Hans begyndende usikkerhed i nogle indgreb er måske bare svipsere - måske et tegn på, at hans tid er ved at være kommet til at stille støvlerne på hylden.

Forstå mig ret, han er uden tvivl en klasse målmand, den bedste vi har haft siden Schmeichel. Håber på, at Foster eller Kuszczak kan overtage posten, så vi ikke skal ud i en ny van der Gouw/Bosnich/Barthez-katastrofe.

United DK
14-08-2008, 23:53
Det vigtigste for Foster er, at Ferguson viser ham tillid, uanset om han laver en fejl i sin anden kamp fra start. Casillas lavede også nogle store fejl, i starten af sin karriere, bl.a. en vital en, i en CL-semifinale mod Bayern i 2001, hvor Elber skød fladt fra 25 meter, og Casillas kaster sig ned for at blokere, hvorefter bolden ryger over ham, og Real Madrid tabte 1-0, returkampen 2-1, og dermed exit. Men her holdte Del Bosque hånden over ham, og viste ham tillid, og i dag er han måske verdens bedste målmand.

Mikke7
15-08-2008, 10:49
Jeg sad flere gange i sidste sæson og havde bange anelser, når bolden blev spillet tilbage til van der Sar. Synes, han begyndte at vise noget usikkerhed, især når han skulle sparke bolden op ad banen, når den blev lagt tilbage. Derfor er jeg heller ikke sikker på, at det vil være det bedste for ham selv at tage en sæson mere.

Jo der var nogle indgreb, som var en smule usikre, men synes han fik kompenseret for disse i andre situationer..
Der var en kamp - vist en CL kamp, kan ikke huske prøcis hvilken - men der synes jeg, VDS virkede ved siden af sig selv, kom med nogle yderst usikre indgreb (det virkede nærmest som om, han var svimmel eller sådan noget)... men han var kommet over det i den kommende kamp..
Personligt ser jeg gerne VDS endnu en sæson - men man skal nok også passe på, at man ikke "skræmmer" de andre væk. Selvom jeg dog godt tror, de kan forstå konkurrencen, men alligevel...

RasmusP
21-09-2008, 22:18
Van der Sar er tilbage igen mod Bolton.

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={F9E570E6-407E-44BC-800F-4A3110258114}&newsid=6618866

Selvom jeg synes VDS's niveau er dalet det seneste stykke tid, er jeg mere tryg ved ham end jeg er ved Kuszczak..

timberunited
22-09-2008, 08:41
Van der Sar er tilbage igen mod Bolton.

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={F9E570E6-407E-44BC-800F-4A3110258114}&newsid=6618866

Selvom jeg synes VDS's niveau er dalet det seneste stykke tid, er jeg mere tryg ved ham end jeg er ved Kuszczak..

Jeg er enig i, at VDS endnu er god nok endnu. Men Kuszczak står for spændende - som fx den bold han sender tilbage ud i feltet.

Ferguson kunne godt se sig om efter en målmand i næste transfervindue, for selvom Foster ser lovende ud, så er han meget skadet. Og vi så jo, hvordan det gik med Saha. Der er intet ved at have en topspiller på infirmeriet.

På Onside hørte jeg, at vi har "for mange" gode danske målmænd. Er der nogen, der ville kunne fylde burret, tror I? :devill:

United DK
12-10-2008, 11:36
Jeg havde lige tid til lidt flueknepperi, så jeg vil påpege, at VDS spillede hele kampen i går for Holland, og ikke som der står i artiklen på forsiden:

Edwin van der Sar var blevet kaldt tilbage til den hollandske trup, selv om han egentlig havde lagt de internationale handsker på hylden efter sommerens EM. Men grundet skader til flere af de sædvanlige førstevalg, havde han sagt ja til et kort comeback for Oranje. Det blev dog ikke til spilletid for van der Sar, men Holland kunne sagtens alligevel, og sikrede sig en 2-0 sejr over Island.

Holland - Island 2-0 (http://www.fifa.com/worldcup/preliminaries/europe/matches/round=250471/match=300041219/index.html)

PerRonaldo
12-10-2008, 11:53
Korrekt og det samme med Tevez han spillede også fra start og sad ikke over med karatæne.. Han fik fuld spilletid, og fik et gult kort.. ;)

KennyN
12-10-2008, 17:07
Jeg havde lige tid til lidt flueknepperi, så jeg vil påpege, at VDS spillede hele kampen i går for Holland, og ikke som der står i artiklen på forsiden:

Holland - Island 2-0 (http://www.fifa.com/worldcup/preliminaries/europe/matches/round=250471/match=300041219/index.html)

Fair nok. Skrev nyheden, efter at have tjekket skysports scorecentre, hvor der stod at Michel Vorm havde stået for Holland, og Henk Timmer sad på bænken. Altså ingen van der Sar ifølge dem.. Så kommer vel an på hvilken kilde man har anvendt. Sky plejer jo ellers at være fint opdateret, men skal selvfølgelig beklage hvis der er fejl..

Glory Man United
13-10-2008, 07:59
Korrekt og det samme med Tevez han spillede også fra start og sad ikke over med karatæne.. Han fik fuld spilletid, og fik et gult kort.. ;)

Hvorfor havde han egentlig ikke karantæne?

Treble007
30-10-2008, 15:12
Nogen der kender grunden til at Van the man ikke var at finde på bænked mod West H? - og hvornår forventes han i spil igen?

Glory Man United
30-10-2008, 15:30
Nogen der kender grunden til at Van the man ikke var at finde på bænked mod West H? - og hvornår forventes han i spil igen?

"Edwin van der Sar turned 38 today. We don't need him to play every game because we have two very capable goalkeepers in Tomasz Kuszczak and Ben Foster."

- Sir Alex Ferguson

Kofoed
09-11-2008, 19:16
Jeg synes VDS virkede meget usikker i går. Han boksede direkte ud til Diaby tror jeg det var. Han var på et tidspunkt på vej ud for at tage et indlæg, men fortryder så og vælger at blive inde på stregen, selvom han sagtens kunne ha nået indlægget. Jeg synes generelt ikke han går så meget væk fra stregen mere. Og det gør at jeg er blevet lidt usikker på ham.

Helt enig.. Og når han endelig går ud i en bold er det ikke helhjertet og så går det galt..
Næste sæson må være sæsonen hvor Foster tager over.. VDS skal self ikke smides ud af truppen, hvis han er fit, men det er ikke sikkert han vil være 2. valg..

United DK
09-11-2008, 21:08
Jeg mener også, at VDS er en af grundene, til den knap så gode defensiv i denne sæson, men modsat forsvarspillerne, så var den allerede gal sidste sæson, hvor matchvinder-rollen i CL-finalen, dog hjalp gevaldigt på helhedsindtrykket.

Nu er målmandsposten ikke en plads, man sådan rotere på, men jeg tror ikke det ville skade det store, at lade Foster stå lidt i ny og næ, så han kan få lidt samarbejde i gang med forsvaret, inden han forhåbentlig tager over fra næste sæson. Også for at han kan få banket noget rust af, for han så ikke helt god ud, ved Celtics mål i onsdags.

Kofoed
09-11-2008, 22:23
Jeg mener også, at VDS er en af grundene, til den knap så gode defensiv i denne sæson, men modsat forsvarspillerne, så var den allerede gal sidste sæson, hvor matchvinder-rollen i CL-finalen, dog hjalp gevaldigt på helhedsindtrykket.

Nu er målmandsposten ikke en plads, man sådan rotere på, men jeg tror ikke det ville skade det store, at lade Foster stå lidt i ny og næ, så han kan få lidt samarbejde i gang med forsvaret, inden han forhåbentlig tager over fra næste sæson. Også for at han kan få banket noget rust af, for han så ikke helt god ud, ved Celtics mål i onsdags.

Helt enig.. Der var også i sidste sæson rigtig meget snak om at sidste sæson faktisk skulle være VDS sidste som helt fast starter.. Men kan godt se at der nok går hvertfald en sæson endnu..

Dines
10-11-2008, 14:39
Jeg synes også, at vi snart bør tage VDS' præstationer op til overvejelse. Han har været meget skidt kørende i topkampene, og reddes kun af et godt forsvar i andre kampe. Derudover redder han som Schmeichel ikke point, så jeg ville ikke have et problem med, hvis vi afprøvede Foster eller TK noget oftere. Håber ikke at VDS kontrakt forlænges.

Elrantiri
13-11-2008, 00:48
http://www.aetv.com/dallas_swat/images/castDetail_emberlin.jpg
http://www.uefa.com/ml/images/players/ucl/220X220/14622.jpg
http://www.aetv.com/dallas_swat/dswat_castDallas.jsp?index=5&type=actor

Kan det tænkes Edwin farver håret gråt og redder dagen på den anden side af søen? Det ville forklare hvorfor hans præstationer ikke ligefrem holder niveau :p

Tore
11-12-2008, 21:35
http://www.bold.dk/nyt/Agent-Van-der-Sar-forlaenger <- VDS næste sæson med?

Elkjaer
11-12-2008, 21:42
http://www.bold.dk/nyt/Agent-Van-der-Sar-forlaenger <- VDS næste sæson med?

Skulle lige til at smide linket her.
Jeg synes han har svinget meget på det sidste, håbede sådan set han blev en eller anden form for målmandstræner i United da han nok har en del erfaringer og tricks han kan dele ud af.
Men han blev vel mest reservekeeper næste sæson?! Kuz eller Foster skal have mere spilletid.

Dines
12-12-2008, 07:40
Jeg havde håbet, at dette var VDS sidste år. Jeg synes ikke, at han er god nok mere, og jeg mener han reddes for meget af forsvaret foran ham. Ikke fordi jeg er begejstret over den nyhed.

timberunited
12-12-2008, 10:22
VDS har været United en fremragende målmand. En skam han ikke kom til klubben noget før. Men i denne sæson har han været noget usikker i feltet. Og hans udspark er heller ikke noget at prale ad. Og sidste år var han værre i feltet og med udsparkene, da sæsonen havde varet lidt. Det havde været bedre for denne store målmand at stoppe i tide. :devill:

Vores polske reserve er heller ikke fantastisk. Så jeg ville ønske, at United kiggede sig omkring på transfermarkedet i stedet. :-(.

Baunie
12-12-2008, 11:09
Skulle lige til at smide linket her.
Jeg synes han har svinget meget på det sidste, håbede sådan set han blev en eller anden form for målmandstræner i United da han nok har en del erfaringer og tricks han kan dele ud af.
Men han blev vel mest reservekeeper næste sæson?! Kuz eller Foster skal have mere spilletid.

Kuszczak skal så sandelig ikke have flere chancer. For det første ved man, hvad han kan. For det andet er han i basale facetter som det at gribe bolden eller dominere et felt pivhamrende ringe. Jeg vil ikke engang mene, han er en United-reservemålmand værdig.

Meget fornuftigt, at van der Sar bliver endnu et år, hvis det altså betyder, at Foster får sin chance og han er der som backup, hvis det hele kikser. Men et eller andet sted tror jeg desværre, at han fortsætter som førstemålmand og at vi om halvandet år står på bar bund mht. en keeper.

Glory Man United
12-12-2008, 12:32
Fantastisk nyhed. Han er stadigvæk klasser over PIG og Foster

Feldthaus
12-12-2008, 12:51
Fantastisk nyhed. Han er stadigvæk klasser over PIG og Foster

helt enig, lige meget om han er faldet i niveau, så er han stadig bedre end de to andre, og tror helt ærligt at vi skal ud og købe en ny keeper når vds siger stop, for det virker ikke som om at foster er et helt så kæmpe talent som vi havde håbet, han har selvfølgelig været skadet i år, men det virker da stadig som om at PIG er 2. valg, og han bliver forhåbentlig ikke 1. valg i united, så skal han i hvert fald udvikle sig helt vildt meget.

Hl-Glory
12-12-2008, 13:27
God nyhed, han er rigtig vigtig for holdet.
Så kan han forsætte med at lære fra sig til vores på andre målmænd.

Don Kafai
12-12-2008, 13:58
Fantastisk han bliver et år mere.
Skulle vi starte sæsonen med Foster og Kusczak, kunne vi ligesågodt indstille os på, at vi ville spille om sekundære placeringer.

Og nej, jeg har intet imod vores to talenter på posten, men man skal også være realist. TK er bedre end Foster, men han har langt fra et så højt niveau, at han kan være fast i United. Foster har potentiale, men der går minimum 2-3 år, før han er en målmand man tør sætte ind i vigtige kampe.

Og jeg forstår i øvrigt ikke kritikken af Van der Sar. Ja, han har set skidt ud i nogle indgreb, men at gå så vidt og sige han decideret er usikker, er et gigaspring. Man ved ikke hvad man har, før man mister det, og jeg håber, at vi, den dag han stopper, ikke vil mærke savnet af Van der Sar. Derfor er det kun godt, han er her til 2010.

United DK
12-12-2008, 14:03
Jeg ved ikke rigtig, for VDS er ikke helt appelsinfri længere, tværtimod, og jeg frygter han får en miserabel afslutning, på sin fantastiske karriere, ved at tage et år mere. Jeg så hellere vi tog chancen, og skulle det så gå i lort, så måtte det være sådan.

Glory Man United
12-12-2008, 14:28
Jeg ved ikke rigtig, for VDS er ikke helt appelsinfri længere, tværtimod, og jeg frygter han får en miserabel afslutning, på sin fantastiske karriere, ved at tage et år mere. Jeg så hellere vi tog chancen, og skulle det så gå i lort, så måtte det være sådan.

Ja for pokker. Det er meget bedre at have en ung målmand, og vi intet vinder, fremfor fortsat succes med en gammel havnisse på kassen :whine:

23Becks
12-12-2008, 14:29
Ved nu heller ikke hvor begejstret jeg er over forlængelsen, men giver folk ret i, at han er langt bedre end kussen og foster.. Så ellers gerne vi hentede en ny keeper..

Feldthaus
12-12-2008, 14:48
men hvilken ny keeper skulle det så være? for hvis det er folk der skal være bedre end ham er det vel kun Buffon, casillias og cech som emner?
Evt. Reina, men alle 4 er jo total urealistiske.

Hvem er der så tilbage af emner?

En akinfeev kunne det være, han har imponeret de gange jeg har set ham, og dog ikke set ham nok til at 100% kunne bedømme ham.

ellers skal vi kigge mod tyskland og evt. en manuel neuer, men ja, spørgsmålet er om han er god nok endnu.

Ellers kan jeg ikke se hvilken målmand vi skulle hente?

United DK
12-12-2008, 15:00
Ja for pokker. Det er meget bedre at have en ung målmand, og vi intet vinder, fremfor fortsat succes med en gammel havnisse på kassen :whine:

Det er begrænset hvad VDS udøver af succes. Jeg tager hatten af for CL-finalen, men ellers er det mere firebackkæden, der holder røven oppe på holdet, end det er VDS.

United DK
12-12-2008, 15:03
men hvilken ny keeper skulle det så være? for hvis det er folk der skal være bedre end ham er det vel kun Buffon, casillias og cech som emner?
Evt. Reina, men alle 4 er jo total urealistiske.

Hvem er der så tilbage af emner?

En akinfeev kunne det være, han har imponeret de gange jeg har set ham, og dog ikke set ham nok til at 100% kunne bedømme ham.

ellers skal vi kigge mod tyskland og evt. en manuel neuer, men ja, spørgsmålet er om han er god nok endnu.

Ellers kan jeg ikke se hvilken målmand vi skulle hente?

Det er min pointe.

Vi kan hurtigt blive enige om, at det mest optimale ville være, at hente Casillas, Buffon eller Cech, men de er umulige at få fat i, og så vil jeg hellere satse på Foster, fremfor at hente Akinfeev eller Neuer, som godt nok har mere erfaring, men også har det noget nemmere, end Foster har det.

Glory Man United
12-12-2008, 15:03
Det er begrænset hvad VDS udøver af succes. Jeg tager hatten af for CL-finalen, men ellers er det mere firebackkæden, der holder røven oppe på holdet, end det er VDS.

...men mon ikke også de spiller mere sikkert og bedre med VDS end hvis de skulle have Foster eller PIG bag sig uge efter uge?

United DK
12-12-2008, 15:06
...men mon ikke også de spiller mere sikkert og bedre med VDS end hvis de skulle have Foster eller PIG bag sig uge efter uge?

Det kan der være noget om, men jeg ser stadig firebackkæden som den største grund til vores succes, for VDS har lavet en del bommerter, de sidste par sæsoner.

Glory Man United
12-12-2008, 15:08
Det kan der være noget om, men jeg ser stadig firebackkæden som den største grund til vores succes, for VDS har lavet en del bommerter, de sidste par sæsoner.

Ikke enig i at han har lavet en del. Og jeg er ved gud 110% sikker på, at de to andre vil lave betydeligt flere

United DK
12-12-2008, 15:23
Ikke enig i at han har lavet en del. Og jeg er ved gud 110% sikker på, at de to andre vil lave betydeligt flere

Det er så hypotetisk.

Jeg tror hvis Foster blev spillet ind, og blev rigtig varm, i form af en masse kampe i træk, så skulle han nok vise, hvorfor han er udråbt til det han er. Ingen kan vise deres sande værd, på nogle få kampe hist og her.

Glory Man United
12-12-2008, 15:28
Det er så hypotetisk.

Jeg tror hvis Foster blev spillet ind, og blev rigtig varm, i form af en masse kampe i træk, så skulle han nok vise, hvorfor han er udråbt til det han er. Ingen kan vise deres sande værd, på nogle få kampe hist og her.

hypotetisk ja, og det gælder også hvis vi vælger BF. Og jeg er bestemt ikke villig til at satse en hel sæson på, at han havde en god sæson for en middelmådig klub. Det er banens vigtigste plads, og vi har satset nok efter Schmeichel tiden. Hvis Foster vil være 1. valg i verdens bedste og største klub, må han håbe på en skade fra vor 1. valg, og så bevise at han er bedre...Fergie ser så heldigvis ud til at have samme opfattelse

United DK
12-12-2008, 15:34
hypotetisk ja, og det gælder også hvis vi vælger BF. Og jeg er bestemt ikke villig til at satse en hel sæson på, at han havde en god sæson for en middelmådig klub. Det er banens vigtigste plads, og vi har satset nok efter Schmeichel tiden. Hvis Foster vil være 1. valg i verdens bedste og største klub, må han håbe på en skade fra vor 1. valg, og så bevise at han er bedre...Fergie ser så heldigvis ud til at have samme opfattelse

Hvad skal vi så gøre i 2010, når VDS siger farvel og tak?

Feldthaus
12-12-2008, 15:45
håbe på at foster har udviklet sig nok til at overtage pladsen, ellers må vi jo ud og hente en ny keeper.

En ting som jeg synes Foster har store problemet med er hans udspark, hvor han tit rammer bolden for fladt, sådan han ikke får nok luft under, og det kommer altså til at koste mål hvis det kke bliver bedre.

Giv Foster nogle kampe, lad os se ham lidt an, før kan man slet ikke vurdere det, men lige nu ser det ud til at PIG er foran, og hvis han er det, så skal vi i hvert fald ud og hente en ny keeper senest i 2010.

Glory Man United
12-12-2008, 15:57
Hvad skal vi så gøre i 2010, når VDS siger farvel og tak?

Købe en quality keeper selvfølgelig ;)

United DK
12-12-2008, 16:00
Giv Foster nogle kampe, lad os se ham lidt an, før kan man slet ikke vurdere det, men lige nu ser det ud til at PIG er foran, og hvis han er det, så skal vi i hvert fald ud og hente en ny keeper senest i 2010.

Det er da altid Foster der er med på bænken, så jeg vil vurdere, at Foster er nr. 2 p.t.

United DK
12-12-2008, 16:01
Købe en quality keeper selvfølgelig ;)

Okay, hvem?

Glory Man United
12-12-2008, 16:06
Okay, hvem?

Aner det ikke. Casillas? Vil i hvert fald ikke satse en hel sæson på at Foster måske er en OK keeper

United DK
12-12-2008, 17:32
Aner det ikke. Casillas? Vil i hvert fald ikke satse en hel sæson på at Foster måske er en OK keeper

Men hvor realistisk er Casillas?

Det er fint nok, man ikke vil have Foster på mål, men alternativet står ikke klar, som jeg ser det.

Dines
12-12-2008, 17:36
Fantastisk han bliver et år mere.
Skulle vi starte sæsonen med Foster og Kusczak, kunne vi ligesågodt indstille os på, at vi ville spille om sekundære placeringer.

Og nej, jeg har intet imod vores to talenter på posten, men man skal også være realist. TK er bedre end Foster, men han har langt fra et så højt niveau, at han kan være fast i United. Foster har potentiale, men der går minimum 2-3 år, før han er en målmand man tør sætte ind i vigtige kampe.

Og jeg forstår i øvrigt ikke kritikken af Van der Sar. Ja, han har set skidt ud i nogle indgreb, men at gå så vidt og sige han decideret er usikker, er et gigaspring. Man ved ikke hvad man har, før man mister det, og jeg håber, at vi, den dag han stopper, ikke vil mærke savnet af Van der Sar. Derfor er det kun godt, han er her til 2010.

Udfra hvad kan du konkludere, at man kun kan satse på Foster om 2-3 år?

Vil jeg gerne høre. Angående VDS så jo, han bliver reddet så meget af forsvaret. Han laver så mange fejl. Han var skyld i Liverpools udligning på Anfield, han var hamrende usikker mod Chelsea, hvor han tabte bolden adskillige gang, før han blev skiftet ud. Mod Arsenal giver han Diaby bolden, da han ikke kan bokse væk ordentligt og det samme gjorde han mod City, hvor Ireland er milimeter fra at bringe City foran. Han har gjort et godt stykke arbejde, men jeg synes det seneste års tid, at han har været meget usikker og at man kan se han er oppe i årene. Håbede dette blev hans sidste sæson.

Don Kafai
12-12-2008, 18:42
Udfra hvad kan du konkludere, at man kun kan satse på Foster om 2-3 år?

Vil jeg gerne høre. Angående VDS så jo, han bliver reddet så meget af forsvaret. Han laver så mange fejl. Han var skyld i Liverpools udligning på Anfield, han var hamrende usikker mod Chelsea, hvor han tabte bolden adskillige gang, før han blev skiftet ud. Mod Arsenal giver han Diaby bolden, da han ikke kan bokse væk ordentligt og det samme gjorde han mod City, hvor Ireland er milimeter fra at bringe City foran. Han har gjort et godt stykke arbejde, men jeg synes det seneste års tid, at han har været meget usikker og at man kan se han er oppe i årene. Håbede dette blev hans sidste sæson.

Først Foster. Jeg er på INGEN måde imponeret over ham. Jeg indrømmer gerne, at mit grundlag for bedømmelserne er de enkelte kampe han har fået for United, reserveholdet og landsholdet, men af det jeg har set, så er han en keeper med utrolig fantastiske reflekser, men det er også hans største force.
Hans benarbejde er elendigt. Der er målmænd i superligaen (og det mener jeg) der har større sikkerhed når de får bolden end Foster. Det er virkelig på grænsen til det skandaløse. I luftrummet er han meget middel, og generelt synes jeg, at hans placeringsevne er tvivlsom. (Bla Celtics mål synes jeg han bærer sin andel af..).

Men når det så er sagt, så ser jeg store udviklingsmuligheder i ham, netop fordi han er så god en-mod-en og målmandsmæssigt. Hvis han ikke får nok kampe i United så lej ham ud, og lad os se om det sætter gang i udviklingen.

Måske overdriver jeg i min kritik af ham, for som sagt, så har jeg ikke set meget til ham. Men jeg er 100% sikker på, at ingen herinde har set ugentlige Stoke og Watford-kampe, at de kan vurdere ham på et meget bedre grundlag. Derudover, så er der en mental forskel fra at spille i United, og så et nedrykker hold. Igen vil jeg slå fast, Foster er et talent, og jeg siger ikke han er useless, men han er for usleben til at smide ud i ilden.

Din kritik af Van der Sar er berettiget, for han har set morfar-agtig ud i en del kampe. Men du som jeg ved, hvad han er i stand til. Skru tiden tilbage til City-kampen hvor du kritiserer ham. I overtiden redder han 2 point til os. Det er sådanne forskelle en verdensklasse keeper gør, og man skulle tro, at United-fans ville sætte større pris på en Van der Sar, når vi har set hvor svært det er at finde en målmand.

Baunie
12-12-2008, 19:11
Men hvor realistisk er Casillas?

Det er fint nok, man ikke vil have Foster på mål, men alternativet står ikke klar, som jeg ser det.

Der er nu masser af alternativ. Det kommer jo helt an på, hvad vi søger efter. En mand som Artur Boruc virker (bortset fra hans noget syge privatliv) til at være en mand, der kunne løfte opgaven glimrende. Men hvis man vil have en mand for de næste ti år, så er han ikke en kandidat.

Generelt findes der kun Buffon, som er virkelig klasse. Resten har alle deres katastrofale udfald.

Dines
12-12-2008, 19:30
Først Foster. Jeg er på INGEN måde imponeret over ham. Jeg indrømmer gerne, at mit grundlag for bedømmelserne er de enkelte kampe han har fået for United, reserveholdet og landsholdet, men af det jeg har set, så er han en keeper med utrolig fantastiske reflekser, men det er også hans største force.
Hans benarbejde er elendigt. Der er målmænd i superligaen (og det mener jeg) der har større sikkerhed når de får bolden end Foster. Det er virkelig på grænsen til det skandaløse. I luftrummet er han meget middel, og generelt synes jeg, at hans placeringsevne er tvivlsom. (Bla Celtics mål synes jeg han bærer sin andel af..).

Men når det så er sagt, så ser jeg store udviklingsmuligheder i ham, netop fordi han er så god en-mod-en og målmandsmæssigt. Hvis han ikke får nok kampe i United så lej ham ud, og lad os se om det sætter gang i udviklingen.

Måske overdriver jeg i min kritik af ham, for som sagt, så har jeg ikke set meget til ham. Men jeg er 100% sikker på, at ingen herinde har set ugentlige Stoke og Watford-kampe, at de kan vurdere ham på et meget bedre grundlag. Derudover, så er der en mental forskel fra at spille i United, og så et nedrykker hold. Igen vil jeg slå fast, Foster er et talent, og jeg siger ikke han er useless, men han er for usleben til at smide ud i ilden.

Din kritik af Van der Sar er berettiget, for han har set morfar-agtig ud i en del kampe. Men du som jeg ved, hvad han er i stand til. Skru tiden tilbage til City-kampen hvor du kritiserer ham. I overtiden redder han 2 point til os. Det er sådanne forskelle en verdensklasse keeper gør, og man skulle tro, at United-fans ville sætte større pris på en Van der Sar, når vi har set hvor svært det er at finde en målmand.

Jeg har heller ikke set Foster specielt meget, men indtil videre er jeg ganske udemærket tilfreds med hvad han har præsteret. Han lukkede godt nok 3 mål ind i kampen mod Blackburn, men der havde Neville også en meget stor andel i det mål. Derudover kan man til hans forsvar sige, at han i år har været meget skadesramt og derfor nok ikke er i 100% topform + at han ikke får mange kampe i træk. Det sværeste må som målmand være at spille en kamp hvert kvartal. Forestil jer det lige? Derfor synes jeg, at det for tidligt, når man allerede kan mene, at han ikke kan blive førstemålmand. Lad os give ham 10-15 kampe og se hvad som sker - Ja, det er da risikabelt, men når VDS ikke præsterer meget bedre, hvorfor så ikke prøve Ben Foster?

Mht. til episoden i City kampen i overtiden, var det så ikke Evra der reddede bolden på stregen?

Don Kafai
12-12-2008, 20:16
Derfor synes jeg, at det for tidligt, når man allerede kan mene, at han ikke kan blive førstemålmand. Lad os give ham 10-15 kampe og se hvad som sker - Ja, det er da risikabelt, men når VDS ikke præsterer meget bedre, hvorfor så ikke prøve Ben Foster?

Mht. til episoden i City kampen i overtiden, var det så ikke Evra der reddede bolden på stregen?

Mener bestemt det var Van der Sar, men det var nu bare for at bringe et eksempel. Ugen før mod Aston Villa spillede han jo igen en super-kamp, så kan virkelig ikke følge kritikken af ham, udover at han i enkelte indgreb laver en fejl.

Men når vi har set de bommerter som Casillas laver i La Liga, og Cechs præstationer under bla. EM, så har jeg svært ved at finde en målmand der skulle være meget mere stabil end Van der Sar er det. Det er jo også en decideret hån mod Van der Sar, at David James bliver årets målmand, men lad nu englænderne om det.

Det er klart man ikke kan vurdere Foster fuldt ud, men de der enkelte kampe han står giver et ret godt fingerpeg. Du kan jo ikke sige, at alle skal have chancen uanset hvad. Sådan fungerer systemet ikke. Foster fortjeneren chance, kva hans navn, men altså jeg synes stadig, han er minimum et år med fuld spilletid væk, før vi kan sætte ham til at stå fast, for Manchester United.

Edit: Ferguson har udtalt, at med Van der Sars forlængelse, så har TK og Foster et år til at vise, hvem der skal starte August 2010. Det er faktisk en meget fornuftig beslutning, og en god udvej ud af luksusproblemerne.

snegl
12-12-2008, 20:55
Jeg kan sagtens følge folk i at Van Der Saar har lavet nogle underlige ting i år. (+ mod Liverpool sidste år).

Lad os nu ikke glemme hvor god han også har været. Han har reddet os i en-mod-en situationer et utal af gange mod Roma, Barca, osv, og på mange andre måder. Han bragte noget stabilitet med sig til United som Barthez og alle de andre røvhuller ikke kunne.

Derfor håber jeg ikke vi satser på Foster. Historien har vist at det er svært at ligge så stort pres på en forholdsvis uprøvet mand. (Ja vores talenter skal have chancer, bla, bla) men på målmandsposten er det så vigtigt der ingen fejl sker. Det ser jeg bedst løst ved at vi køber en erfaren keeper. Jeg tror ikke Casillas er mulig at få, men der må være andre målmænd derude der kan være muligheder.

Mesterskaber og CL afhænger af klovnemålmænd som Barthez. Derfor håber jeg vi ikke stoler på en good-feeling vi har i maven, men på en målmand der har vist sig at stå nogenlunde succesfuldt. Det kan også vurderes på den indsats Foster leverer i de kampe han nu får. Det skal bare være mere imponerende synes jeg.

Iøvrigt synes jeg Kuzzen har gjort det formidabelt sidste år, og laver få fejl. Skulle Van der Sar en dag få en komplet hjerneblødning på målet, ser jeg helst vi bruger ham - af hensyn til mesterskabet og stabiliteten.

Kofoed
12-12-2008, 21:00

Er enig med dig i dine holdninger om VDS.. Han har da set lige lovlig skidt ud i nogle indgreb, især når han prøver at gå ud i bolden og bokse væk.. Men det er fanme småting i forhold til hvad han giver holdet, og at sige at han generelt er ved at tabe niveau er ikke sandt i mine øjne.. Jeg vil stadig vurdere ham til at være i top5 over verdens bedste målmænd..

Men at du ikke vil satse en hel sæson på Foster/Kuz(hvem saf nu finder egnet).. Det kan jeg ikke forstå.. Hvordan skal man så nogensinde finde ud af om de har klassen.. Jeg er villig til at satse en sæson, hvor det så kan vise sig at vi har en klassekeeper de næste 10 år(meget optimistisk, men han kan være en klubmand)..

Men jeg tror SAF er meget fast besluttet på at Foster eller Kuz skal vogte målet efter VDS og som han også udtaler så bliver næste sæson ikke en sæson hvor de kan gå rundt og hygge sig, men hvor det bliver en seriøs konkurrence om hvem der skal være fremtidens mand.. Og hvor de i denne sæson mere eller mindre får hver anden kamp(hvor det ikke er VDS der står), så tror jeg det i næste sæson kommer til at være meget mere afgørende om de griber chancen, for så tror jeg der vil følge adskillige kampe i streg med, og tror de vil få mange flere chancer end i år, og VDS vil fungere ligeså meget som reservekeeper som fast..

Kofoed
12-12-2008, 21:05
Iøvrigt synes jeg Kuzzen har gjort det formidabelt sidste år, og laver få fejl. Skulle Van der Sar en dag få en komplet hjerneblødning på målet, ser jeg helst vi bruger ham - af hensyn til mesterskabet og stabiliteten.

Helt enig.. Hvor han tit(også af mig) er blevet beskyldt for at være meget usikker, så syntes jeg han har hævet niveauet betragteligt, og han kan sagtens blive en rigtig god målmand..

Håber virkelig SAF mener det når han siger at der bliver hård konkurrence Foster/Kuz imellem.. En masse kampe til dem tak:D

United DK
12-12-2008, 23:11

Helt enig, men man bliver ikke verdens bedste over night. Alle de store målmænd gennem tiderne, har lavet fejl i starten (også efter), og sådan er det selvfølgelig også med Foster. Ingen er fejlfri, men Foster bliver ikke bedre af, at sidde på bænken, og få en kamp hist og her, han skal have mange kampe, og Ferguson skal vise ham tillid, og i såfald har vi en klassekeeper, det er jeg sikker på. VDS' forlængelse udsætter bare processen, fordi det hele skal være så fandens sikkert, og personligt er jeg ikke engang sikker med VDS på mål mere.

Don Kafai
12-12-2008, 23:27
Helt enig, men man bliver ikke verdens bedste over night. Alle de store målmænd gennem tiderne, har lavet fejl i starten (også efter), og sådan er det selvfølgelig også med Foster. Ingen er fejlfri, men Foster bliver ikke bedre af, at sidde på bænken, og få en kamp hist og her, han skal have mange kampe, og Ferguson skal vise ham tillid, og i såfald har vi en klassekeeper, det er jeg sikker på. VDS' forlængelse udsætter bare processen, fordi det hele skal være så fandens sikkert, og personligt er jeg ikke engang sikker med VDS på mål mere.

Jamen så lej ham ud?

TK kan få cupkampene + reservetjansen for VDS, hvilket er små 15-20 kampe på en sæson, og så kan Foster få spilletid i en anden klub. Eller omvendt for den sags skyld.

Tingene skal da være sikkert fordi vi er United. Vi har ikke råd til at satse når vi ikke er sikre. Og lad nu være med at starte snakken omkring, at de unge ikke får chancen, for når en spiller viser noget ekstraordinært, så får han også chancen. Rafael har jo fx. fået en så høj status, at han blev "sparet" mod AaB.

United DK
12-12-2008, 23:38
Tingene skal da være sikkert fordi vi er United. Vi har ikke råd til at satse når vi ikke er sikre. Og lad nu være med at starte snakken omkring, at de unge ikke får chancen, for når en spiller viser noget ekstraordinært, så får han også chancen. Rafael har jo fx. fået en så høj status, at han blev "sparet" mod AaB.

Ja, men det er vist også noget nemmere, at imponere som markspiller, end som målmand, bl.a. fordi muligheden for spilletid er mere tilstede, og hvis du som målmand lukker et enkelt mål ind, så er du nærmest dødsdømt.

ChristianR
12-12-2008, 23:45
Jamen så lej ham ud?

TK kan få cupkampene + reservetjansen for VDS, hvilket er små 15-20 kampe på en sæson, og så kan Foster få spilletid i en anden klub. Eller omvendt for den sags skyld.

Præcis. Lej Foster ud næste sæson. Nu har VDS forlænget og Kuzz er en fin anden målmand. Som tredjemålmand har vi Amos, som vel er ganske acceptabel på den plads. Hvis Foster kan få fast spilletid i en PL-klub kan vi få et meget tydligere billede af, hvad han kan, og om han er en værdig aftafer til første målmandsposten i United.

IMO står vi i en problematisk situation. VDS's niveau er i mine øjne faldet de sidste par sæsoner, om end han havde helt formidable perioder sidste sæson. jeg er dog ikke særlig begejstret for tanken om ham som første målmand hele næste sæson. Ben Foster har bestemt ikke imponeret mig i de kampe, jeg har set, og han har slet ikke overbevist mig om, at han er værdig til at tage overfor VDS...- Jeg er dog endnu ikke overbevist om det modsatte, derfor mener jeg en sæsons udlejnig vil være en god ide.

Kuzz er bare ikke god nok til at være fast målmand. Jeg håber Foster kan forbedre sig, men ellers bliver vi desværre nødt til at gå ud og købe. Ja, Casillias og Chech er urealistiske, men selvfølgelig findes der en 3,. 4.,5. og 6. bedste målmand i verden, som kan forstærke os.

snegl
12-12-2008, 23:53
Ja, men det er vist også noget nemmere, at imponere som markspiller, end som målmand, bl.a. fordi muligheden for spilletid er mere tilstede, og hvis du som målmand lukker et enkelt mål ind, så er du nærmest dødsdømt.

Måske lidt overdrevet at man er færdig som målmand hvis man lukker en enkelt ind hehe..

Anyways så er målmandsposten meget mere kritisk at lave fejl på, end hvis man var markspiller. Her koster det mål, hvilket det ikke altid gør med fejl på banen.

Jeg håber også lidt at Foster bliver lejet ud igen. Ingen kan forventes at blive supermand efter en lang skade, og få kampe på højt niveau.

Jeg håber Kuzsczak bliver kørt som anden målmand resten af sæsonen, da jeg frygter at Van der Sar til næste år vil lave endnu større fejl, og falde mere af på den. Det er der det pt bærer hen. (Det sagde man også om Giggs i et par år før han superpræsterede og hjalp os med at genvinde titlen)

ChristianR
12-12-2008, 23:58
da jeg frygter at Van der Sar til næste år vil lave endnu større fejl, og falde mere af på den. Det er der det pt bærer hen. (Det sagde man også om Giggs i et par år før han superpræsterede og hjalp os med at genvinde titlen)

Nu ved jeg godt at alderen bare er et tal og alt det der. Nu siger al erfarring og fornuft dog bare desværre, at når det går nedad bakke som 38-årig, så er det meget, meget sjældent at det når at vende igen.

Det er trods alt jævnligt set at midtbanespillere har præsteret i særklasse som 33 årige.

snegl
13-12-2008, 00:02
Nu ved jeg godt at alderen bare er et tal og alt det der. Nu siger al erfarring og fornuft dog bare desværre, at når det går nedad bakke som 38-årig, så er det meget, meget sjældent at det når at vende igen.

Det er trods alt jævnligt set at midtbanespillere har præsteret i særklasse som 33 årige.

Enig. Midtbanespillere. Målmænd løber ikke lige så meget så det er ikke helt urealistisk at Van der Sar kan klare en godkendt sæson mere. I resten af mit indlæg skriver jeg at det bare ikke er det jeg tror bliver tilfældet. Referencen til Giggs var mere, at jeg håbede på at blive positivt overrasket.

Det er jo ikke mere end et år siden Van der Sar var super for os. Hans fejl i år er fejl hvor han er gået forkert af bolden eller ikke snakker sammen med forsvaret. Ikke hvor han er faldet af på den pga fysikken synes jeg.

ChristianR
13-12-2008, 00:17
Enig. Midtbanespillere. Målmænd løber ikke lige så meget så det er ikke helt urealistisk at Van der Sar kan klare en godkendt sæson mere. I resten af mit indlæg skriver jeg at det bare ikke er det jeg tror bliver tilfældet. Referencen til Giggs var mere, at jeg håbede på at blive positivt overrasket.

Det er jo ikke mere end et år siden Van der Sar var super for os. Hans fejl i år er fejl hvor han er gået forkert af bolden eller ikke snakker sammen med forsvaret. Ikke hvor han er faldet af på den pga fysikken synes jeg.

Nej, er godt klar over du nævner det og selvfølgelig også, at der er en forskel på midtbanespillere og målmænd.
Nu er der jo bare ca. fem års forskel, og det er i det hele taget sjældent, man ser verdensklassemålmænd på 38 år. All good things comes to an end; Og jeg har bare svært ved at forestille mig, at VDS's kan udsættes en hel sæson mere. Men hvor jeg dog håber, for hvis ikke har jeg svært ved at komme op med en sikker løsning.

jmyrini
13-12-2008, 03:19
Jeg sidder bare med den fatning, at hvis Foster gjorde samme fejl som VDS gør, så ville det være OK... Forstår bare ikke hvorfor tollerancen er faldet så megen den anden vej rundt.
Godt nok, VDS har ikke stået 110% (i forhold hvad hans max niveau har været), men han er sgu stadigvæk bland de bedste målmænd i PL... ja endda verden! Og selv Casillas har ikke været verdens bedste målmand denne sæson, men han er stadigvæk bland top 1-3 stykker i verden trods alt. Samme med Cech sidste sæson. Nogle fatale indgreb, men han er sgu også blandt top 1-3 på verdensplan.

Nej mark my words, I ved hvad i har, men ikke hvad i får.

United DK
13-12-2008, 12:24
Jeg sidder bare med den fatning, at hvis Foster gjorde samme fejl som VDS gør, så ville det være OK... Forstår bare ikke hvorfor tollerancen er faldet så megen den anden vej rundt.

I såfald har det jo nok noget at gøre med, at Foster er en urutineret spiller, sammenlignet med VDS, som har prøvet alt, og derfor vil en fejl fra hans side, altid være værre.

Kofoed
13-12-2008, 23:07
Er sikker på at VDS har læst tråden her de seneste par dage og lige ville gi en håndmad til dem der ikke tror på ham.. For det var da en usvinelig sikker kamp han spillede idag, og havde mindst et par klasseredninger, og var i ALLE hans aktioner bombesikker.. Keep it up, you Flying dutchman:D

timberunited
16-12-2008, 10:57
Er sikker på at VDS har læst tråden her de seneste par dage og lige ville gi en håndmad til dem der ikke tror på ham.. For det var da en usvinelig sikker kamp han spillede idag, og havde mindst et par klasseredninger, og var i ALLE hans aktioner bombesikker.. Keep it up, you Flying dutchman:D

Jeg skal være den første til at erkende, at VDS spillede forrygende mod Tottenham. Det skal dog også siges, at Tottenham ikke pressede som andre hold ville gøre. ret skal være ret. Van der Sar havde nogle gode redninger og indgreb. Men kan han holde dette niveau hver uge? Jeg tvivler. Og vil han finde sig i at være nummer to?

jmyrini
16-12-2008, 12:50
Helt ærlig, vil nogen målmand i verden holde det niveau hver uge?! Casillas gør det ikke, Buffon gør det ikke, Cech gør det ikke... Hvorfor dælen skal vi så kunne forlange det af VDS??

Btw, så er Foster blevet skadet i Japan (surprise, surprise)... dog er det ikke sikkert endnu, hvor slemt det er. Men som SAF siger det, så er det et "injury setback".

Da Kuz helt klart har manglende talent til at står for en PL og CL aspirerende klub hvert år og Foster er skadesmæssig på Saha's niveau, så kan vi lige så godt vænne os til at se VDS på mål næste sæson også.

timberunited
20-12-2008, 13:06
En af de vanskeligste pladser på et fodboldhold er målmandsposten. Og at have en god, solid og stabil målmand betyder utroligt meget. Også Van der Sar er dog oppe i alderen. Og han kan ikke spille alle kampe i sæsonen.

Det ville være utroligt rart at få en ny målmand på plads til næste sæson og gerne allerede i næste transfervindue. :devill:

timberunited
21-12-2008, 17:14
En af de vanskeligste pladser på et fodboldhold er målmandsposten. Og at have en god, solid og stabil målmand betyder utroligt meget. Også Van der Sar er dog oppe i alderen. Og han kan ikke spille alle kampe i sæsonen.

Det ville være utroligt rart at få en ny målmand på plads til næste sæson og gerne allerede i næste transfervindue. :devill:

Har fulgt VDS i Japan, hvor han har gjort kritikken til skamme. :lolol:

Derfor vil jeg godt understrege, at jeg mener, vi skal fremtidssikre os på målmandsposten ved at købe ind snart. :devill:

Feldthaus
21-12-2008, 18:12
hvem vil du købe så?

timberunited
21-12-2008, 22:25
hvem vil du købe så?

Det vil jeg nok stadig sige. Han er en utrolig adræt målmand.

Men måske er han også allerede for gammel ligesom Casillas og Buffon. Selvom fodboldspillere generelt topper groft sagt mellem de er 24 og 30 år, er det nok lidt anderledes med målmænd.

Måske skal vi også se på nogle af de andre målmænd i PL eller i ligaen lige under.

Jeg har dog fuld tillid til, at United's scouts finder den rette. En ingen i dette forum har mulighed for at grave frem.

Dines
22-12-2008, 09:34
Jeg har været meget efter VDS, da jeg ikke mener han dominerer nok i luftrummet og laver mærkelige fejl, men jeg må sige, at han mod Tottenham og i kampene i Japan har bevist, at han stadig kan følge med på højeste niveau trods, at han er 38 år.

Glory Man United
22-12-2008, 09:37
Har ikke fattet at folk har været så meget efter VDS. Måske er han ikke så god ude i feltet, som Dines påpeger, men det rum bør Rio og Vidic også styre. Ligesom Schmeichel i starten fik af vide af Steve Bruce. Her var det Bruce/Pallister der skulle tage sig af alt i luften....

el-insaciable
22-12-2008, 09:51
Ahh, det er lidt for sort/hvidt for min smag. En målmand der er en stærk tilstedeværelse i feltet er et kæmpe aktiv for ethvert forsvar, både på normale indlæg og især på dødboldssituationer, hvor frisparkstageren bliver nødt til at tage det med i betragtning og lægge indlægget længere ude i feltet, hvor det selvsagt er meget mere ufarligt.

Tore
10-01-2009, 23:09
http://www.bold.dk/nyt/Casillas-er-verdens-bedste-maalmand

Med al respekt for VDS, så er det godt nok en overraskelse for mig, at han ligger over bl.a. Cech.

Mikke7
11-01-2009, 12:01

Med al respekt for VDS, så er det godt nok en overraskelse for mig, at han ligger over bl.a. Cech.

VDS havde den afgørende redning i finalen :D
dog undrer det mig faktisk, at han vinder så sikkert over Cech..synes, de burde ligge mere tæt.. men ja 2., 3. og 4. pladser (og videre ned) er jo ikk "vigtigt" - tillykke til Casillas, det er fortjent, må man sige..

timberunited
12-01-2009, 11:31

Desuden er det efterhånden for ynkeligt at se på med den snublekyse. Van der Sar vandt klart på point i det indbyrdes opgør.

Cristian9000
14-01-2009, 16:15

Mht. sammenligningen med Petr Cech, så er den gode gamle van der Sar godt igang med at snuppe Cech's rekord i, at holde buret rent i længest tid.

"Kun" 262 minutter/ ca. 3 kampe, resterer før rekorden er i hus..

http://www.onside.dk/node/24588

matthiepuh
14-01-2009, 16:42
Mht. sammenligningen med Petr Cech, så er den gode gamle van der Sar godt igang med at snuppe Cech's rekord i, at holde buret rent i længest tid.

Hehe, med det forsvar vi har haft på det seneste bør det bestemt være en mulighed. Det ville være fedt, at kunne tage en(af de få) rekorder Chelsea har skabt "tilbage" til hvor den hører hjemme :)

Dines
14-01-2009, 17:17

Ja, det er imponerende, at der er gået så få mål ind på os, de sidste par måneder. VDS skal dog også sende en tak til forsvaret, der også har gjort det glimrende. Men VDS har dog også virkelig oppet sig de sidste par måneder, og har ikke set gammel og slidt ud, som han gjorde i starten af sæsonen, hvor han havde sæbe på hænderne i de store kampe. Det er rart, for det giver stabilitet og ro i forsvaret og dermed ingen mål. Og når der ingen mål går ind, er der en stor chance for, at vi vinder kampen. Fodboldens ABC. :D

Flax_Generous
14-01-2009, 17:30
Imponerende 'rekord'. Det er selvfølgelig ikke kun VDS' fortjeneste, men hele forsvaret. Også Evans og O'Shea og hvem som ellers har været backup i de kampe.

RuudVanNissetøj
14-01-2009, 17:30
Dejlig læsning...havde godt tænkt på det sidste, at vi ikke har lukket mål ind i snart et stykke tid i PL. Men hele 8 kampe i træk er faktisk imponerende, når man tænker på hvilke modstandere vi har været oppe imod - endda hårde modstandere på udebane.

Tak Van Der Sar - tak til forsvaret !

JakobR
02-02-2009, 12:09
Edwin van der Sar must deny West Ham for 75 minutes next Sunday to beat the British record of 1,196 minutes without conceding a goal, held by Rangers’ Chris Woods. The world record of 1,275 minutes, by Atletico Madrid’s Abel Renso, is also in his sights.
Det kunne være fantastisk, hvis han lige kunne holde buret rent lidt ekstra. Han skal vel "bare" holde buret rent mod West Ham og Fulham, så er den hjemme (verdensrekorden).

RAppel
09-02-2009, 19:39
http://www.iffhs.de/?b4a390f03be4ac07cda14b45fdcdc3bfcdc0aec70aed09

Kom så!

"We can do it"

KennyN
09-02-2009, 19:46
Der er så vidt jeg ved en del tvivl om flere af de der rekorder. Blandt andet brasilianeren der fører med ca 1800 min. Flere af disse er opnået i lokale kampe på regionsniveau, som vel ikke burde tælle..
Og VDS rekord er jo kun i liga sammenhæng, ikke total sammenhæng, grundet cup kampe osv..

Glory Man United
09-02-2009, 19:50
Der er så vidt jeg ved en del tvivl om flere af de der rekorder. Blandt andet brasilianeren der fører med ca 1800 min. Flere af disse er opnået i lokale kampe på regionsniveau, som vel ikke burde tælle..
Og VDS rekord er jo kun i liga sammenhæng, ikke total sammenhæng, grundet cup kampe osv..

Hahahaha ja, skulle ikke undre mig, at når VDS har slået alle rekorder, så har Romario pludselig stået på mål i 2500 mins ude scoringer

RAppel
09-02-2009, 19:57

Det var det eneste jeg kunne finde. Hvis du har andet sammenligningsgrundlag så frem med det :)

Ved godt man ikke skal tro på alt hvad man læser men det var den side jeg kunne finde om det :)

Dines
09-02-2009, 21:21
Egentlig meget sjovt, hvor meget ros VDS får, når man tænker over, at han i gennemsnit pr. kamp kun har lavet 1½ redning. Jeg synes mere, at kreditten skulle gå til forsvaret.

JakobR
09-02-2009, 22:17
DEFENDING WITH NUMBERS
Number of starts in United's 13-game run:
Van der Sar - 13
Vidic - 13
O'Shea - 10
Ferdinand - 7
Rafael - 6
Evans - 6
Neville - 5
Evra - 5

Flax_Generous
20-02-2009, 11:36
Number of starts in United's 14-game run:

Van der Sar - 14
Vidic - 14
O'Shea - 11
Ferdinand - 8
Evra - 6
Rafael - 6
Evans - 6
Neville - 5
Opdateret.

I øvrigt: Kan det passe, at van der Sar har haft 18 clean sheets i sine 23 ligakampe i denne sæson? Det er altså virkelig flot.

weber
20-02-2009, 19:04
Opdateret.

I øvrigt: Kan det passe, at van der Sar har haft 18 clean sheets i sine 23 ligakampe i denne sæson? Det er altså virkelig flot.

Tror faktisk det 19 clean sheets.

Dines
20-02-2009, 19:52
Opdateret.

Mod Newcastle 1, Liverpool 2, Arsenal 2, Hull 3 og Everton 1. Det er hvad som er gået ind på VDS. Mod Chelsea, var det TK målet gik ind på.

JumpingCarrot
27-07-2009, 19:47
van der Sar er alligevel ikke helt fast besluttet for, om han stopper efter denne sæson.

http://www.bold.dk/nyt/38-aarige-van-der-Sar-igen-i-tvivl

SantasLittleHelper
27-07-2009, 21:34
Arh, lets call it a day old man. Det er ret vigtigt for kontinuiteten imo, at vi har en målmand der kan holde til at spille 2 gange om ugen.

Glory Man United
28-07-2009, 09:27
Måske VDS tager et mere som back-up for Foster? Det vil sgu da være fantastisk også for Foster. For bedre læremester findes vel ikke???

RAppel
28-07-2009, 09:40
Han behøver nu ikke tage et år mere for at lære Foster op, for min skyld. Mener stadig ikke Foster har kvaliteten til at være 1. målmand i United. Håber virkelig det bliver gjort til skamme.

Men som SLH siger så skal man stoppe mens legen er god :)

Jev
28-07-2009, 10:15
Jeg så gerne, at VDS tog et år mere. Han er stadig en markant bedre spiller end Foster, der endnu ikke har overbevist mig, og han indgiver ro og tryghed i forsvaret med sin rutine. Det er hans største aktiv, og der vil gå lang tid, før Foster kan få samme aura.

Det eneste problem er, at endnu en sæson med VDS som førstemålmand ville tære yderligere på Fosters tålmodighed.

Facemob
05-08-2009, 01:28
Van der Sar langtidsskadet...
http://www.bold.dk/nyt/Van-der-Sar-langtidsskadet-af-straffespark...
Det blir da noget af en prøvelse for vores unge målmandstalent ben forster, som sikkert kommer til og afløse ham...

Flax_Generous
05-08-2009, 01:32
Ja, så er det det nu, at Ben Foster skal slå til.

Thomas
05-08-2009, 02:16
Brækkede fingre? Come on.. Lidt gaffatape og han er tilbage mellem stolperne!

..dog bliver det spændende at følge Foster så, for han skal snart til at tage over for van der Sar. Måske allerede fra næste sæson!

Don Kafai
05-08-2009, 02:59
Nu er det tid for Foster. Ikke flere undskyldninger med at han er englænder, at han er et talent, at han har potentiale osv. United har bla. to intensive kampe mod Arsenal og City mens Tottenham også venter. Det her er Fosters eksamen, og hvis han ikke består den, så skal vi ud og investere i en klassekeeper.

Jeg har aldrig haft den store tiltro til Foster, men folk har sagt han bare skal have en chance. Nu har han en chance.

Glory Man United
05-08-2009, 07:54
What a blow...Det kommer til at koste points. Foster er en OK målmand men ikke mere. VDS er stadigvæk en klassekeeper, og hans rutine bliver savnet

TJ
05-08-2009, 08:01
Virkelig noget lort med VDS. Jeg har ikke den store tiltro til Foster men nu må vi se hvordan han klarer den.

Glory Man United
05-08-2009, 08:05
Mod Spurs blev han altså taget ud med det samme, og da vi havde anvendt alle tre udskiftninger, røg O´Shea på kassen (tror der var 20 mins igen)

TJ
05-08-2009, 08:16
Mod Spurs blev han altså taget ud med det samme, og da vi havde anvendt alle tre udskiftninger, røg O´Shea på kassen (tror der var 20 mins igen)

Ja, du har ret men mener der var en anden kamp hvor han fik en eller anden form for skade men alligevel spillede videre..... måske husker jeg bare forkert :rolleyes:

McPherson
05-08-2009, 09:38
Ser hans skade som en positiv ting. Nu har vi en rigtig god chance for at se hvad Foster kan præstere og om han er værdig til at overtage VDS!

RAppel
05-08-2009, 10:42
Skulle ril at skrive præcis det samme. Hvis man ser positivt på det så finder vi da ud af om Foster er en værdig aftager til VDS. Jeg tror det ikke, men det har jeg nu aldrig lagt skjul på. PROVE ME WRONG BEN!

Tenshu
05-08-2009, 11:10

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/79NLmSokD2I&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/79NLmSokD2I&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

:lolol:

anderson888
05-08-2009, 11:14
KLASSE af Sheasy ;)

Foster skal gribe chancen de næste 2 måneder, ellers er der brug for en klassekeeper.

JDK
05-08-2009, 11:18
Som I andre skriver, er det nu at Foster skal træde i karakter og bevise at han ikke kun har potientale, men også har klassen til at stå for United! HVis ikke, så må der investeres på denne plads

Jev
05-08-2009, 11:32
What a blow...Det kommer til at koste points.

Det er jeg også bange for. VDS er dygtig på egen hånd, men hans evne til at indgive ro og tryghed i defensiven er uvurderlig, og der vil gå mange år, før Foster kan få samme status.

Men ingen tvivl om, at dette er Fosters eksamen. Jeg er skeptisk, han har aldrig overbevist mig.

henning_b_j
05-08-2009, 11:54
jeg tror på ham. Ben har alt at vinde! men ja det er nu manden skal vise om han har nosser til at spille i united!!!

Fletcherfan
05-08-2009, 11:54
Foster er en rigtig god målmand... Han har lavet nogle fejl, men de fleste af dem er et resultat af manglende spilletid sammen med Rio, Vidic og de andre... Jeg tror på, at han er klar til at tage over... Forhåbentlig står han så godt, at VDS ikke kommer i målet igen:D (Ment på den måde)...

Men spiller han ikke godt eller bedre nu i de næste måneder så skal der en ny målmand til hvis ikke Amos er klar :D

JakobR
05-08-2009, 12:57
Det, der bekymrer mig mest mht. Foster, er egentlig hans skadesfrekvens. Han er en udemærket målmand, hvis han bare holder op med at være så naiv og bevarer fatningen.

...men det havde naturligvis set bedre ud med Edwin på kassen.