PDA

Se fuld version : Danmark - Sverige

Sider : [1] 2

Damien
02-06-2007, 13:56
Så er der sku landskamp i aften.. Knald eller fald kamp mod Sverige, det bliver ikke meget vigtigere for os..

Håber vi stille op sådan her:

------------Sørensen--------
Jacobsen--Agger----Gravgaard---?
----------------------------
--------Poulsen---------------
-----------------Kahlenberg----
Grønkjær------------------Jørgensen
-------------------------------
---------Jon Dahl----Bendtner----

Ved ikke helt hvem jeg vil sætte på venstre back pladsen, men kan give mit bud hvis nogle lige kan opfriske mulighederne?? Syntes Niklas Jensen har gjort det skidt på det sidste, så håber ikke på ham! (Nåh ja han fik jo rødt mod Spanien, endnu en grund til han skal kastes)

Jeg tror på 2-1

Edit: Selvfølgelig jacobsen på Højreback..

Sivebæk
02-06-2007, 14:02
Niclas Jensen har karantæne efter sin udvisning mod Spanien. Jan Kristiansen kan agere venstreback, men desværre synes jeg ikke, at nogen af de to har klassen til den position.
Lars Jacobsen har spillet samtlige minutter på højreback, så det bliver nok ham igen.

Min ønske-opstilling:

Sørensen
Jacobsen - Gravgaard - Agger - Kristiansen
D.Jensen - Poulsen - Kahlenberg
Grønkjær - Tomasson - Jørgensen

Bendtner kan komme ind senere.

Kampen skal selvfølgelig vindes. Sker det ikke, er vi så godt som sat af.

Martinsen
02-06-2007, 14:07
Så er der sku landskamp i aften.. Knald eller fald kamp mod Sverige, det bliver ikke meget vigtigere for os..

Håber vi stille op sådan her:

--------Sørensen--------
?----Agger----Gravgaard---?
----------------------------
------Poulsen---------------
--------------Kahlenberg----
Jørgensen---------------Grønkjær
--------------------------------
---------Jon Dahl----Bendtner----

Ved ikke helt hvem jeg vil sætte på back pladserne, men kan give mit bud hvis nogle lige kan opfriske mulighederne?? Syntes Niklas Jensen har gjort det skidt på det sidste, så håber ikke på ham!

ja Jensen bliver det helt sikkert ikke da han har karantæne... der har været stor diskussion om hvem der skal spille hvor, jeg håber at det bliver Lars Jacobsen på højreback, og så Jan Kristiansen på venstre back...

der må egentlig meget gerne snart dukke et nogenlunde navn op på den venstreback, da Niklas Jensen ikke er helt ny længere og lige pt. er der ikke en eneste venstre back i landet der er god nok til at tage over, derfor håber jeg at Kristiansen bliver rykket ned på den plads...

til kampen: jeg tror det bliver en meget svær kamp, og Sverige gør vores EM udsigte dystre ved at slå os 2-1...

Sørensen

Jacobsen-Gravgaard-Agger-Kristiansen

---------Jensen-Poulsen

Grønkjær-----Kahlenberg-----Jørgensen

------------Jon Dahl/Bendtner

jeg håber ikke vi stiller med både Jon Dahl, og Bendtner da jeg hellere vil have en noget mere pasningsstærk spiller som Kahlenberg til at ligge bagved enten Jon Dahl... jeg har også valgt Grønkjær da jeg synes han har været i en god form på det seneste, og virker mere spilleglad en længe

Refstrup
02-06-2007, 14:16
Vi skal vinde..

Jacobsen-Gravgaard-Agger-Kristiansen

---------Jensen-Poulsen

Grønkjær-----Kahlenberg-----Jørgensen

------------Jon Dahl/Bendtner

Tror det bliver 3-3 i en kamp med mange mål

United DK
02-06-2007, 14:18
Jeg håber på denne startopstilling:

Sørensen

Jacobsen - Gravgaard - Agger - Kristiansen

Poulsen

Jensen - Jørgensen

Rommedahl - Tomasson - Kahlenberg

Det bliver selvfølgelig en svær kamp, men jeg tror vi vinder 1-0.

EDIT: Sveriges opstilling ifølge den svenske avis Expressen, som angiveligt skulle være bekræftet:

Isaksson

Nilsson - Mellberg - Hansson - Alexandersson

Linderoth

Wilhelmsson - Ljungberg

Svensson

Elmander - Allbäck

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-7140397.html

Damien
02-06-2007, 14:29
Ingen Zlatan... Helt sikkert...
Det lyder godt!

Men jeg tror næsten os Olsen vælger at spille 4-3-3 / 4-5-1
Jeg ville bare utrolig gerne se Bendtner fra start, syntes jeg han fortjener...

snegl
02-06-2007, 14:40
Zlatan er i lorteform skulle det lige hilses og sige.. Han kunne ikk holde særlig lang tid i en venskabskamp her for nylig. Så jeg håber egentlig han starter inde.

Hmm.. Har Olsen ikk udtalt at Rommedahl starter inde og Grønkjær på bænken?
Det er fedt vi har alle klar. Så kan Grønkjær og Bendtner sættes ind når svensken har brugt lidt af kræfterne.

Damien
02-06-2007, 14:43
Zlatan er i lorteform skulle det lige hilses og sige.. Han kunne ikk holde særlig lang tid i en venskabskamp her for nylig. Så jeg håber egentlig han starter inde.

Hmm.. Har Olsen ikk udtalt at Rommedahl starter inde og Grønkjær på bænken?
Det er fedt vi har alle klar. Så kan Grønkjær og Bendtner sættes ind når svensken har brugt lidt af kræfterne.

Han har jo lige været skadet... Zlatan er verdensklasse og kan score mod alle hvor og hvornår det skal være...Håber da ikke han er med i dag!

United DK
02-06-2007, 14:50
Zlatan er verdensklasse og kan score mod alle hvor og hvornår det skal være...

Hvorfor gjorde han det så ikke, da de mødte Nordirland for nogle måneder siden?

Damien
02-06-2007, 15:20
Okay måske var det lidt for store ord... Men syntes han er den bedste spiller i Norden

Thomas Hansen
02-06-2007, 15:24
Nogen som tager i Fælledparken og ser skærmen på storskærm??

Grønholdt.
02-06-2007, 15:28
Er jeg den eneste herinde, som der har mistet gnisten med landsholdet? Tro mig, jeg vil da gerne ha' landsholdet vinder, men hvis de taber en kamp, så gør det mig altså heller ikke så meget. Jeg ser det mere som hygge/tidsfordriv her i sæson pausen. For mig personligt betyder en United sejr MEGET, MEGET mere end at landsholdet kommer med til EM/VM...

Det kan da godt være, at det bare er mig der er afsporret... ;)

Martinsen
02-06-2007, 15:30
Er jeg den eneste herinde, som der har mistet gnisten med landsholdet? Tro mig, jeg vil da gerne ha' landsholdet vinder, men hvis de taber en kamp, så gør det mig altså heller ikke så meget. Jeg ser det mere som hygge/tidsfordriv her i sæson pausen. For mig personligt betyder en United sejr MEGET, MEGET mere end at landsholdet kommer med til EM/VM...

tror da ikke der er en eneste United der fan der hellere ser sucess til landsholdet så tror skam ikke du er afsporret:lolol: men jeg går heller ikke så meget op i det landsholdsfodbold, men håber naturligvis DK vinder og kommer med til slutrunden det gør det nu engang sjovere

Damien
02-06-2007, 15:36
Vi er vel fra Danmark alle sammen.. og selvom vi ikke har haft succes siden 98,så bliver vi da nød til at støtte op omkring holdet :D

I øvrigt spændende med den nye formand for "De danske roligans" lyder som om han vil gøre noget mere ud af stemningen og få indført nogle ordentlige sange!!

Lorensen
02-06-2007, 15:40
Jeg glæder mig sku til kampen.. Skal se den på en 40 kvadratmeter skærm til Open Air i Sønderborg. :) Bliver nice..

Håber selvfølgelig Danmark vinder, bl.a. fordi jeg har oddset på dem.

Grønholdt.
02-06-2007, 15:49
Jeg vil da også gerne ha' dem med til en slutrunde igen, indrømmet! :) Men jeg sidder nu ikke og får ondt i maven, og også får hjertebanken før en kamp med landsholdet, som jeg har for vane og få det før en United kamp...:D

Thomas Hansen
02-06-2007, 15:53
NU på zdf Giggs afskedskamp for Wales nogen som kigger med udover mig?? Så lig Tjekkiets fans stå med flag hvor det stod Thank Ryan Giggs , det squ fairplay

Dines
02-06-2007, 16:10
Det bliver svært, og vi er meget meget pressede. Et nederlag, og med stor sandsynlighed intet EM til os næste år. Derfor skal vi helst have sejr, mens vi med uafgjort nok bliver hægtet endnu mere af. Jeg tror Danmark vinder 2-0. Jon Dahl og Kahlenberg scorer.

United DK
02-06-2007, 16:45

Selvfølgelig vil jeg da også hellere have, at United vinder mesterskabet, end at Danmark vinder VM, men derfor kan jeg nu stadig godt lide landsholdsfodbold, da det ikke ligesom klubfodbold, handler om penge.

Damien
02-06-2007, 16:51
Selvfølgelig vil jeg da også hellere have, at United vinder mesterskabet, end at Danmark vinder VM, men derfor kan jeg nu stadig godt lide landsholdsfodbold, da det ikke ligesom klubfodbold, handler om penge.

Okay den kan så diskuteres fra min side... Ville nok gerne undlade et enkelt mesterskab, til fordel for at Danmark vinder et VM :D

Holmskov
02-06-2007, 17:01

Jeg har det på samme måde.

Landsholdet er dødkedeligt at kigge på . Vores såkaldte stjerner som Jon (skan)Dahl, Helveg og de der gamle wanna-bees kan overhovedet ikke rykke i mig.

Vent nogle år når spillere som Agger, Poulsen, Bendtner og Gravgaard er omdrejningspunktet på holdet og vi har fået en ny træner som ikke siger "uafgjort er godt nok" i en knald eller fald kamp, så tror jeg på landsholdseufori igen, men ikke et sekund før.

Refstrup
02-06-2007, 17:11
Vi vinder! fordi svenskerne er nogle svenske vikinger

Michael
02-06-2007, 17:44
http://ekstrabladet.dk/112/article304795.ece

Jeg troede klaphatte var på vej ud. Og så alligevel ikke. De findes åbenbart i en Dansk rød/hvid udgave og en svensk i blå/gul. :s

Holmskov
02-06-2007, 17:48
http://ekstrabladet.dk/112/article304795.ece

Jeg troede klaphatte var på vej ud. Og så alligevel ikke. De findes åbenbart i en Dansk rød/hvid udgave og en svensk i blå/gul. :s

Ja, klaphatte er næsten for flot et ord at bruge om sådanne idioter. :Smackden:

Rafa86
02-06-2007, 18:21
Tror den bliver 2-1 til Danmark.

Det første mål kommer på en dødbold til DK.

Krydser fingre for, at Zlatan ikke spiller...

Don Kafai
02-06-2007, 18:45
-------------Sørensen-------------
Jacobsen - Agger - Gravgaard - Jan K
-------Poulsen---Daniel Jensen -------
--Rommedahl----Jon DT--- Kahlenberg--
---------------Bendtner---------------

Sådan håber jeg Danmark stiller... Men tror ikke Jon Dahl og bendtner starter inde samtidigt..

Tror det bliver en kedelig kamp, som dog er spændende fordi den er tæt.
Kahlenberg bringer Danmark foran og Elmander udligner. 1-1

United DK
02-06-2007, 19:22
Startopstillinger (fra dbu.dk):

Danmark
1 Thomas Sørensen
2 Christian Poulsen
3 Michael Gravgaard
4 Daniel Agger
5 Jan Kristiansen
6 Daniel Jensen
7 Lars Jacobsen
8 Thomas Kahlenberg
9 Jon Dahl Tomasson (anfører)
10 Martin Jørgensen
11 Dennis Rommedahl
Indskiftningsspillere:
12 Leon Andreasen
13 Martin Laursen
14 Michael Silberbauer
15 Jesper Grønkjær
16 Jesper Christiansen
17 Dennis Sørensen
18 Nicklas Bendtner

Sverige
1 Andreas Isaksson (G)
2 Mikael Nilsson
3 Olof Mellberg
4 Petter Hansson
5 Niclas Alexandersson
6 Tobias Linderoth
7 Christian Wilhelmsson
8 Anders Svensson
9 Fredrik Ljungberg
10 Marcus Allbäck
11 Johan Elmander
Inskiftningsspillere:
12 Rami Shaaban (G)
13 Max von Schlebrügge
14 Daniel Majstorovic
15 Daniel Andersson
16 Kennedy Bakircioglü
17 Zlatan Ibrahimovic
18 Markus Rosenberg

snegl
02-06-2007, 19:38

Hehe ja jeg synes du er rimlig off track.. Fair nok du siger du følger landsholdet på et hyggeplan, men hvorfor sammenligner du det med United?
Jeg har aldrig rigtig forstået hvorfor man skal måle og sammenligne alle mulige ting på kryds og tværs.
Jeg ved at andre har den holdning at fordi man holder med United skal man se sig ondt på alt der ikke er United (Det er ikk en kritik af dig).
Jeg mener; så besværligt kan det da vel ikke være at glæde sig over 2 ting på samme tid?

Don Kafai
02-06-2007, 19:56
Startopstillinger (fra dbu.dk):

Danmark
1 Thomas Sørensen
2 Christian Poulsen
3 Michael Gravgaard
4 Daniel Agger
5 Jan Kristiansen
6 Daniel Jensen
7 Lars Jacobsen
8 Thomas Kahlenberg
9 Jon Dahl Tomasson (anfører)
10 Martin Jørgensen
11 Dennis Rommedahl
Indskiftningsspillere:
12 Leon Andreasen
13 Martin Laursen
14 Michael Silberbauer
15 Jesper Grønkjær
16 Jesper Christiansen
17 Dennis Sørensen
18 Nicklas Bendtner

Sverige
1 Andreas Isaksson (G)
2 Mikael Nilsson
3 Olof Mellberg
4 Petter Hansson
5 Niclas Alexandersson
6 Tobias Linderoth
7 Christian Wilhelmsson
8 Anders Svensson
9 Fredrik Ljungberg
10 Marcus Allbäck
11 Johan Elmander
Inskiftningsspillere:
12 Rami Shaaban (G)
13 Max von Schlebrügge
14 Daniel Majstorovic
15 Daniel Andersson
16 Kennedy Bakircioglü
17 Zlatan Ibrahimovic
18 Markus Rosenberg

Sverige har bedre keeper, bedre midtbane og bedre angreb. Dks forsvar er dog lidt bedre.

Det bliver sku en svær kamp for Danmark. Men den bliver 1-1 for det siger min kupon...

Holmskov
02-06-2007, 20:18
Jeg undskylder jeg nævnte Gravgaard i et tidligere indlæg som en af Danmarks helte. Det er fan'me min.

Jeg skal lige høre ?? Det er da Danmark der spiller på hjemmebane er det ikke.??

Nøøøj hvor skaber vi ingenting og hvor ligner vi nogen der ikke vil skabe noget.

OLSEN MÅ UD.

Der er ligeså dødt i parken som til en FCK kamp imod OB.

KennyN
02-06-2007, 20:29
Pinligt.. Hvor er det dog ringe..

Føj, puha. Det bliver en laaaaang aften.

lange
02-06-2007, 20:36
MÅÅÅÅÅLLLL!!! :D

Vi vinder 4 - 3, rolig nu drenge vi er på vej ! :D

Allan
02-06-2007, 20:55
1-3 ved pausen, hvor er gnisten, hvor er glæden, hvor er lysten, hvor er fighterviljen.

Farvel EM, Farvel Morten Olsen, 2 slutrunder uden dansk deltagelse må da betyde en fyreseddel, han har vist at han kun kan spille det latterlige 4-3-3 som han kalder det selvom det minder merer om 4-5-1.

Ud med Olsen og en med lidt større taktisk snilde og som ikke er fastlåst i et system, liegsom Olsen har været det i Brøndby, Köln og Ajax, hvor han jo også alle 3 steder røg på porten.

Stram jer an DBU.

Benzet
02-06-2007, 20:58
Jeg er selvfølgelig lidt ærgelig over det danske resultat - og overrasket. Når det så er sagt, havde jeg på forhånd ikke forventet en sejr over Sverige. Ikke fordi svenskerne er decideret skræmmende gode, men mere fordi vi i øjeblikket har det dårligste landhold, jeg kan huske, siden jeg begyndte at interessere mig for fodbold.

Reelt set er der vel kun Tomasson og Poulsen, der generelt nærmer sig en vis klasse. Agger har forsat meget at bevise, men er god i forhold til nuværende danske forhold. Resten er vel meget middelmådige habile spillere.

Christensen
02-06-2007, 21:00
hvor er gnisten, hvor er glæden, hvor er lysten, hvor er fighterviljen.

Præcis det samme har jeg tænkt over. Det er virkelig ynkeligt at se på - de danske spillere gider absolut intet, måske lige bortset fra Agger, som er den eneste der har vist bare en smule vilje.
Selvom jeg ikke bekymrer mig så meget om landsholdet er dette virkelig en stor skuffelse - dårlig dårlig indsats af Danmark.

Holmskov
02-06-2007, 21:13
Jeg er selvfølgelig lidt ærgelig over det danske resultat - og overrasket. Når det så er sagt, havde jeg på forhånd ikke forventet en sejr over Sverige. Ikke fordi svenskerne er decideret skræmmende gode, men mere fordi vi i øjeblikket har det dårligste landhold, jeg kan huske, siden jeg begyndte at interessere mig for fodbold.

Reelt set er der vel kun Tomasson og Poulsen, der generelt nærmer sig en vis klasse. Agger har forsat meget at bevise, men er god i forhold til nuværende danske forhold. Resten er vel meget middelmådige habile spillere.

Her er vi dybt uenige.

Jon Dahl er TOTALT væk, igen, i den her landskamp. I mine øjne er han kørt frem af den danske presse som vores "stjene". Og hvis han er vores stjerne, så siger jeg held og lykke i fremtiden.

Det er bevist i mange landskampe at vi ikke kan spille fodbold med en angriber på toppen. Hvilket vi er fuld gang med.

En mand på toppen, og så Jon Skandahl, er en falliterklæring som jeg ser det. Hvis det er den bedste angriber vi kan mønstre, så ser det skidt ud. Rigtigt skidt.

KennyN
02-06-2007, 21:21
Hvorfor bruge Rommedahl. Han har ikke succes i Charlton, har været ude og inde af holdet hele sæsonen.
Derimod har Grønkjær og Silberbauer haft kæmpe succes hele sæsonen i FCK. Brug dem dog..

Jon Dahl har igen været ringe. Hvorfor ikke starte med Bendtner inde.?

Og til sidst. Det er en stor landskamp, med masser at spille om. Så spillerne burde give alt, og vise gejst og fight hele tiden. De var ikke klar i hovedet fra start. Det er sku pinligt..

Rafa86
02-06-2007, 21:37
Hehe gentagelse af Liverpool - Milan kampen for 2 år siden :)

Vi kan sagtens score et mål til.... 10 min tilbage...

Kom så Danmark!!!

lange
02-06-2007, 21:41
det er satan'me vanske ægte comeback dér ! :D ..

Oscar
02-06-2007, 21:46
hehe for mig at se har de bedste danskere desværre været dem, der er havnet hos vores rivaler. Bendtner havde jeg ikke meget fidus til, men synes han har spillet virkelig godt. Tror (desværre?) han får succes. Agger spiller en stor kamp, jeg tror han er den eneste lfc spiller jeg kan udstå.

Leon andreasen eller hvad han hedder har også spillet godt, rigtig godt endda. Ved ikke om jeg gerne ville have ham i utd, men kunne godt forestille mig, at med hans spillestil og niveau, at han kunne begå sig i PL.

Christian Poulsen - vi takker for nederlaget.

Allan
02-06-2007, 21:46
Kæft en klaphat ham der løber ind for at "snakke" med dommeren.

KÆMPE bøde til DBU, og nederlag på 0-3 til os pga ham IDIOTEN

Farvel til Parken som hjemmebane nu i de kommende kampe pga Idioten.

lange
02-06-2007, 21:47
Ej !!

Poulsen er udvist !! nej nej nej nej

Hvad sker der her ??

Michael
02-06-2007, 21:49
Skandale! Det giver vel 3-0 sejr til sverige og et x antal minus point til DK!

lange
02-06-2007, 21:52
det ødelagte min aften p.g.a Klaphatten Poulsen !

hold da kæft, han er vel 27 år !

ellers en god kamp !

Rafa86
02-06-2007, 21:52
Hold kæft en idiot (det er self. C. Poulsen jeg snakker om)...

Hvad fanden laver han? 1 min. tilbage og det står 3-3 og så får han lyst til at slå en svensker i maven..

Benzet
02-06-2007, 21:53
Sindssygt at en tilskuer ramler ind i dommeren, men samtidigt tøset af dommeren at trække sig. Han påstår at blive ramt i ansigtet, men han bumler jo nærmest i ham. Der er ikke tale om et slag. Selvfølgelig er det princippet i det, idet han sagtens kunne have båret et våben.

Derimod vanvittigt af Danmarks - på parpiret - bedste mand, at han kan sælge landsholdet på den måde. Det er utilgiveligt, og han må have det elendigt med at sælge Danmarks små EM-chancer ved at opfører sig som en voldsmand. IDIOTI af Christian Poulsen.

Allan
02-06-2007, 21:54
Worst case scenario:

Dansk fodbold bliver udelukket for europæisk deltagelse
Danmark taber kampen 0-3
DBU får en KÆMPE bøde
Danmark må ikke deltage i den forestående VM kvalifikation
Danmark skal spille X antal kampe på neutral grund

Benzet
02-06-2007, 21:55
Tvivler på at DK bliver udelukket fra nogen ting.

Allan
02-06-2007, 21:56
Tvivler på at DK bliver udelukket fra nogen ting.

Som jeg skriver er det worst case scenario, men det kan blive alt fra ingenting til alt på min lille liste.

lange
02-06-2007, 21:57
DK tabt 3 - 0 .

SKANDALE !!!!!!

Benzet
02-06-2007, 21:58
Hold kæft, hvor er det tåbeligt, at Poulsen forærer Sverige et straffespark i sidste minut. Hold kæft hvor er det åndssvagt, at en tilskuer sælger sit land ved at overfalde en dommer. Måske det mørkest og pinligste kapitel i DKs fodboldhistorie.

FLOT Poulsen...

Allan
02-06-2007, 21:59
DK tabt 3 - 0 .

SKANDALE !!!!!!

Så er der dømt RAGNAROK i fælledparken, der skal nok blive nok at lave for politiet i aften

Benzet
02-06-2007, 22:01
Samtidigt må man sige, at DBUs sikkerhed har svigtet fælt. Det burde ikke kunne lade sig gøre, at en tilskuer kan løbe ind og overfalde en dommer. De burde have været klar på, at dette kunne ske, efter der er løbet flere tilskuerer ind på banen i FCKs kampe.

Holmskov
02-06-2007, 22:01
Hold kæft hvor må den klovn der løber på banen og slår dommeren være stolt.

Er der nogen der kender idioten, så send ham forbi Kolding, så skal jeg gi' ham 14 dage med sondemad.

Oscar
02-06-2007, 22:02
nice lavet af svenskerne. christian poulsen, det er din skyld. Rimelig hurtigt de fandt frem til at vi skulle idømmes den straf, der dog er fuldt fortjent.

Lidt irriterende når vi lige er kommet tilbage fra 0-3. En stor kamp af spillerne, solgt af en der skulle være vores store profil, og så ham idioten der løber på banen. Synes det er uværdigt og beskæmmende for Danmark.

snegl
02-06-2007, 22:05
Det er udelukkende tilskuerens skyld. Det er trods alt ikk Christian Poulsens skyld at dk taber kampen 3-0. Jeg glæder mig til at se tilskuerens fjæs på alle landets aviser imorgen

lange
02-06-2007, 22:08
Det er udelukkende tilskuerens skyld. Det er trods alt ikk Christian Poulsens skyld at dk taber kampen 3-0. Jeg glæder mig til at se tilskuerens fjæs på alle landets aviser imorgen

Hvis Poulsen havde ikke slået svenskeren ville det ikke være sket.

Trodsalt er Poulsens skyld det hele !!:rant:

Allan
02-06-2007, 22:11
Poulsen laver noget fuldstændig vanvittigt, men det kan ALDRIG være hans skyld at Idioten løber ind og slår dommeren.

Selvfølgelig er det Poulsens "skyld" at dommeren stopper spillet og giver et rødt kort og straffe, som starter en reaktion hos idioten. Men Poulsen kan aldrig nogensinde få skylden for den her episode.

snegl
02-06-2007, 22:12
Årh la da vær.. Man har simpelthen ret til at opføre sig fuldstændig uacceptabelt idiotisk fordi Christian Poulsen får et rødt kort?.. Nu må du da tage dig sammen..
Hvis Poulsen ikk havde startet på banen havde det heller ik sket, og hvem er det så vi skal skyde skylden på? Morten Olsen?.. Hvis Morten Olsen ikk havde forlænget havde Christian Poulsen måske ikk været på banen. Osv, Osv.

Se dog bare i øjnene at tilskueren er den eneste der er skyld i at kampen er fucking aflyst. Christian Poulsen er os en idiot men det kan ikk retfærdiggøre en skid

Benzet
02-06-2007, 22:12
Jeg giver karakterer på trods af afblæsningen. Det er den danske skala 0-13, der tæller i en dansk kamp:

Sørensen: 5 Ingen redninger
Jacobsen: 5 Overmatchet
Agger: 7 Flot mål, men usikker bagud
Gravgaard: 03 Sætter svenskerne i gang, og formår ikke at holde Elmander v. 3-0 målet.
Kristiansen 03: Helt væk
Jørgensen 6: For anonym
Poulsen 00: Pga det idiotiske knytnæveslag
Jensen 6: Burde have scoret. For anonym
Rommedahl 6: Forsøger mange gange, men uden held
Tomasson 6: Flot mål, men ellers anonym
Kahlenberg 5: Helt væk

Grønkjær 9: Frisk pust og dejlig udfordrende
Andreasen 9: Den mest farlige spiller var vores højre back
Bendtner 7: Prøver, men uden større held.

lange
02-06-2007, 22:14
Jamen, sket er sket ..

Lad os håbe at det sker ikke igen i fremtiden ..

Michael
02-06-2007, 22:17
Rolig nu med at dømme Poulsen. Vi ved jo ikke hvad der skete mellem de to. Det ligner slet ikke Poulsen at reagere sådan. Nok er han tændt og aggressive, men intet i forhold til folk som Tøfting og Gravesen.

Dumt: JA for satan, men kan godt forstå ham, hvis han har fået en albue i mod sig. Den havde jeg også reageret på.

Nauer
02-06-2007, 22:17
SMH! Hold kæft en idiot.. Håber det får nogle seriøse konsekvenser for ham

Dahlmann
02-06-2007, 22:22
Poulsen laver noget fuldstændig vanvittigt, men det kan ALDRIG være hans skyld at Idioten løber ind og slår dommeren.

Selvfølgelig er det Poulsens "skyld" at dommeren stopper spillet og giver et rødt kort og straffe, som starter en reaktion hos idioten. Men Poulsen kan aldrig nogensinde få skylden for den her episode.

den svenske spiller har gjort et eller andet som har tændt poulsen så meget af at han har givet ham det knytnæveslag... man kunne se på reaktionen på poulsen bagefter at han tdeligt følte sig snydt...

det er ikke godt at poulsen reagerer som han gør, men han kan ikke stå til ansvar for at idioten løber ind på banen for at slå dommeren ned. en handling fra poulsen har medført den konsekvens at det her er sket...

det er utilgiveligt at poulsen slår svenskeren, men han skal ikke stå til ansvar for et andet menneskes handling...

United DK
02-06-2007, 22:28
Poulsen og tilskueren der løber ind på banen = Idioter!

Det var nu ellers en mærkelig kamp:

Bagud 3-0 efter 25 minutter
Comeback til 3-3
Udvisning af Poulsen
Idiot løber ind på banen, for at give dommeren én på hovedet
Kampen bliver afblæst, og Danmark dømmes indtil videre som taber med 3-0

Nu skal kampen vidst først behandles af UEFA, og derefter bliver vi så nok endeligt dømt til et nederlag på 3-0, derefter kan det ende med, at vi enten skal spille for tomme tribuner, eller at vores hjemmekampe skal spilles på neutral bane.

Det bliver godt nok ikke nemt, at komme til EM.

snegl
02-06-2007, 22:30
Amen hvornår forstår folk at det ikk er iorden at Poulsen gir ham et kung fu stød i maven bare fordi svenskeren gør noget ved ham??
Det er idioti, og man skal ikk undskylde hans gerning. Desuden kan man heller ik se i nogen god kameravinkel om svenskeren rammer Poulsen. Men hans hoved bevæger sig ihvertfald ikke, så ramt kan han ikke været blevet

Dines
02-06-2007, 22:31
Sindssygt at en tilskuer ramler ind i dommeren, men samtidigt tøset af dommeren at trække sig. Han påstår at blive ramt i ansigtet, men han bumler jo nærmest i ham. Der er ikke tale om et slag. Selvfølgelig er det princippet i det, idet han sagtens kunne have båret et våben.

Derimod vanvittigt af Danmarks - på parpiret - bedste mand, at han kan sælge landsholdet på den måde. Det er utilgiveligt, og han må have det elendigt med at sælge Danmarks små EM-chancer ved at opfører sig som en voldsmand. IDIOTI af Christian Poulsen.

Det dommeren gør er da 100% det eneste rigtige! Han skal dømme en fodboldkamp, og det kan slet ikke være rigtigt at en kæmpe kæmpe klaphat, skal ødelægge det på den måde med sin opførsel. Til grin er det! Og så er det for ringe af Poulsen, at tabe hovedet sådan der. Hvad laver han?! En rutineret spiller, må altså ikke lade sådan påvirke ham.

Skuffende afslutning, på en dramatisk og underlig kamp.

Don Kafai
02-06-2007, 22:37
Hvorfor var der egentlig straffe?

Jeg mener at huske en DK-Tyrkiet kamp hvor Grønkjær lavede samme nummer og fik rødt, men der var der jo ikke straffespark. Er det fordi bolden var i spil her eller..?

Allan
02-06-2007, 22:38
Poulsens knytnæve slag i maveregionen er UTILGIVELIGT, og uanset hvad svenskeren har gjort er det på ingen måde med til at legalisere Poulsens handling.

Poulsen kan nu se frem til en lang karantæne og jeg tror han godt kan gå på sommerferie nu.

Angående fjolset der entrer banen, er han en jagtet mande, både EB og BT søger hans identitet, han vil i morgen blive forside stof og han har sat en lavine i gang af dimensioner som kan få store konsekvenser for Dansk fodbold.

snegl
02-06-2007, 22:39
jeg ved ikk om det er det 100% rigtige. En dommer med mere erfaring havde måske taget kampen op igen istedet for at lade det gå over til en skrivebordsafgørelse. Jeg har fuld forståelse for hans valg. Men en mere rutineret dommer havde overvejet det i længere tid, og ikke sat sig selv så meget i centrum. Jeg siger ikke at en dommer skal finde sig i det - men hans udvandring fra banen var meget hurtig og bestemt; ikke tænkt så meget efter igen.
Man må trods alt tage i betragtning hvor mange gange sådan noget sker i en kamp, hvor meget tilskueren rammer dommeren, og hvor presset dommeren i virkeligheden vil blive hvis han tager på banen igen.
Som Troels Bech siger bør det tages op af UEFA og ikke midt i situationen.
Og igen; misforstå mig ikke - jeg synes ikk dommeren skal finde sig i hvad der skete, men han bør agere anderledes end straks at vandre ud.

United DK
02-06-2007, 22:39
Hvorfor var der egentlig straffe?

Jeg mener at huske en DK-Tyrkiet kamp hvor Grønkjær lavede samme nummer og fik rødt, men der var der jo ikke straffespark. Er det fordi bolden var i spil her eller..?

Poulsen lavede sin dumhed i vores eget felt, hvorimod Grønkjær gjorde i Tyrkiets felt, ergo var der kun frispark til Tyrkiet.

Smaakage
02-06-2007, 22:48
Hvor er det flot, af to idioter kan ødelagge ALT rent fodboldmæssigt for os danskere. Christian Poulsen og den idiot der løb på banen kan få lov til at dele de lussinger der skal til. Og jeg er sikker på at der er nok til at de sagtens kan dele dem, jeg skal i hvert fald nok stå for nogle af dem. Et elendigt dansk hold første halveg. En mærkelig anden halveg og an skandale for dansk fodbold til sidst. Der er intet andet at sige

Hvis nogen af jer nogen sinde ser en af de to - Hr. Poulsen eller hr. Idiot - Så giv dem venligst en lussing med fra mig af, for det har da lige sørget for at Danmark ikke kommer til EM.

Og samtidigt et tak til min familie - De sørgede for at de billetter jeg havde til kampen blev solgt videre pga en familiefest. Er i da sindsyge hvor ville jeg være smadret i hovedet efter at have set på sådan en gang pis til sidst.

Flovt at være dansker!!!

Don Kafai
02-06-2007, 22:50
Poulsen lavede sin dumhed i vores eget felt, hvorimod Grønkjær gjorde i Tyrkiets felt, ergo var der kun frispark til Tyrkiet.

sikker? mener bestemt det var i Danmarks felt....

Sivebæk
02-06-2007, 22:51
Skæbnen er en forunderlig ting, Smaakage. Det samme ville næppe have sket, hvis du var taget i Parken.

Jeg tror nu stadig på, at vi kan kvalifilere os. Det bliver svært ja, men det kan godt lade sig gøre.

Jeg er mest sur, fordi jeg har billetter til næste hjemmekamp. Så håber fandeme ikke, der skal spilles for lukkede døre.

Damien
02-06-2007, 22:53
Som jeg ser kampen:

Danmark spillede en rigtig god kamp, især 2. halvleg hvor svenskerne dårligt rørte bolden... Svenskerne for 3 fucking heldige mål, hvor blandt andet Gravgaard laver en skandale tilbagelægning og Sørensen dropper til 0-3, andet mål var en heldig deflection som aldrig burde ha gået ind... Vi score 3 flotte mål, så det lige før man ku sige at vi skulle ha vundet 3-0 og ikke svenskerne...

i slutminuttet er der jo 2 idioter og en pivskid...
Poulsen - Hvad laver han, det jo fuldstændig vandvittigt at en mand som ham kan få rødt kort på den der måde, i en så vigtig kamp!
Den danske fan - FUCK en idiot, han må da ha været helt væk på stoffer. hvordan kan man være så SYG I HOVEDET, han fortjener en røvfuld

Dommeren.. Hvordan kan han lade en tilskurer ødelæggge en hel fodboldkamp.. Det jo for sygt.. Han blir jo ingengang ramt.. Og hvis han ikke tør at dømme mere, så lad dog 4. dommeren overtage. Og bur ham der løb på banen inde eller giv ham en kæmpe bøde !!!

Og for det andet kan der ikke dømmes straffe mod Poulsen, rødt kort - fair nok.. Men bolden er jo ikke i nærheden af ham!
INDIREKTE FRISPARK!

Smaakage
02-06-2007, 22:58
Skæbnen er en forunderlig ting, Smaakage. Det samme ville næppe have sket, hvis du var taget i Parken.

Damn.. Så der var faktisk min skyld ? :(

Allan
02-06-2007, 22:59
Det der chokerer mig er hvor lidt kontrol der er på tilskuerne, på disse billeder fra svensk tv kan man ikke se en kontrollør i miles omkreds.

Det er jo et eller andet sted utilgiveligt at en mand kan løbe på banen uden at der bliver reageret fra kontrollørernes side.

http://www.aftonbladet.se/vss/special/bildspel/visa/sport/0,4542,5616,00.html

Sivebæk
02-06-2007, 23:00
Nej, Smaakage. For du kunne jo ikke vide det. Eller kunne du?

Smaakage
02-06-2007, 23:01
Nej, Smaakage. For du kunne jo ikke vide det. Eller kunne du?

Nu begynder den her samtale at udvikle sig til noget spåkone "jeg kan snakke med de døde"-pis. Den er jeg ikke med på, men er glad for at det ikke er min skyld så :D

United DK
02-06-2007, 23:03
Hvis jeg lige skal rette opmærksomheden tilbage på fodbolden, så bliver det selvfølgelig svært, at kvalificere sig nu, men det er bestemt ikke umuligt.

Stillingen i gruppen:
Nordirland 13 point
Sverige 13 point
Spanien 12 point
Danmark 8 point
Liechtenstein 4 point
Island 4 point
Letland 3 point

Dette er stillingen ifølge uefa.com, og her står der 3-3 ved Danmark-Sverige, så jeg håber det bedste, dog er det ikke nogen katastrofe, hvis vi dømmes endeligt som taber.

Stillingen i gruppen i tilfælde af 3-0 nederlag til Danmark:
Sverige 15 point
Nordirland 13 point
Spanien 12 point
Danmark 7 point
Liechtenstein 4 point
Island 4 point
Letland 3 point

Vi har en kamp mindre end de tre øverste, og da nr. 2 også går direkte videre til EM, så kan vi sagtens leve med, at Sverige er langt foran, for Nordirland har stadig udekamp mod Sverige og Spanien, og Spanien har før bevist, at de ikke er særligt stabile, eller gode for den sags skyld.

Så vi er stadig med, selvom pressen gerne vil have det til at lyde som om, at vi er færdige.

Foged
02-06-2007, 23:08
FUCK EN IDIOT!!!
Hvordan kan nogen være så dum?! Og hold kæft hvor får han mange tæsk i byen den kommende tid!

Cap
02-06-2007, 23:10
Samtidigt må man sige, at DBUs sikkerhed har svigtet fælt. Det burde ikke kunne lade sig gøre, at en tilskuer kan løbe ind og overfalde en dommer. De burde have været klar på, at dette kunne ske, efter der er løbet flere tilskuerer ind på banen i FCKs kampe.

Der er absolut intet de kan gøre medmindre de vil have højt hegn op langs hele banen. Hvis en tilskuer beslutter sig for at han vil ind på banen kan de kun undgå det vil enten
a) Held. Tilskueren er for dum og hopper direkte ned i en kontrollør.
b) Hegn
Hvis idioten har bare lidt gang i toppen vil han naturligvis ikke hoppe ned lige oveni en kontrollør - i så fald har kontrolløren ingen muligt chance for at få fat i ham, medmindre han er en hel det hurtigere. Sikkerheden er som sikkerheden er til stort set alle andre kampe der spilles i nordeuropa - det har UEFA sagt god for tilpas mange gange, selvom risikoen for at en tilskuer skulle løbe ind på banen ALTID har været der. Om dette skal ændres og vi skal have hegn op vil alle kampe fremover (ja, alle kampe - der er idioter til alle kampe) er en helt anden sag.

Og samtidigt et tak til min familie - De sørgede for at de billetter jeg havde til kampen blev solgt videre pga en familiefest. Er i da sindsyge hvor ville jeg være smadret i hovedet efter at have set på sådan en gang pis til sidst.

Garenteret din billet han har fået. Så det er faktisk din skyld. :P

Ang. bedømmelser, så vil jeg gerne bedømme Sørensen i kassen.
03 - havde ingen redninger, men fik pænt 3-0 målet proppet ind bag sig. Han var ved at lave et ligende trick senere, men den gang gik den dog lige udenom stolpen. Absolut elendigt af ham. 1-0 målet kan man ikke sige noge til - det er 1 mod 1 og sådan en situation bør angriberen vinde. 2-0 målet er der heller ikke noget at sige til, dog kunne en top målmand nok godt have nået den - men det er ikke en man kan brokke sig over målmanden ikke får.

Smaakage
02-06-2007, 23:13
Garenteret din billet han har fået. Så det er faktisk din skyld. :P

Arh :( Ikke flere der beskylder mig for det. Hvis det er ham der har min billet, så har jeg hans nummer. Nogen der vil med ? :D

Men er stort set enig i dig. Kom også i en hektisk diskution med min onkel om hegn. Det er så plat i Spanien når der er hegn omkring. Det er 1 ud af 100 gange at en fan ødelægger det. Kulturen i England er slet ikke til det, og stewarderne kan holde dem. Det er 100 gange bedre

Trankjær
02-06-2007, 23:13
Til Damien, der mener at der ikke skal dømmes straffespark, men indirekte frispark:

Her er et uddrag fra fodboldloven:

§ 12 - Utilladelig spillemåde
Utilladelig spillemåde og usportslig opførsel straffes således:

Direkte frispark
Der dømmes direkte frispark til modspillerne, hvis en spiller efter dommerens skøn begår én af følgende 6 forseelser på en måde, som er hasarderet, hensynsløs eller med unødig stor kraft:

sparker eller forsøger at sparke en modspiller
spænder ben eller forsøger at spænde ben for en modspiller
springer på en modspiller
angriber en modspiller med skulderen
slår eller forsøger at slå en modspiller
puffer en modspiller

Der dømmes også direkte frispark til modspillerne, hvis en spiller begår én af følgende 4 forseelser:

under udførelsen af en tackling rammer modspilleren før bolden
holder en modspiller
spytter efter en modspiller
forsætligt spiller bolden med hånd eller arm (dette gælder ikke målmanden inden for eget straffesparksfelt)

Det direkte frispark skal tages fra det sted, hvor forseelsen blev begået, jfr. dog § 8.

Straffespark

Hvis en spiller på det forsvarende hold begår én af ovennævnte 10 forseelser inden for sit eget straffesparksfelt, dømmes straffespark. Straffespark kan dømmes, uanset hvor bolden befinder sig, blot den er i spil.

Så ingen tvivl om at straffesparkskendelsen var korrekt.

Oscar
02-06-2007, 23:18
Angående fjolset der entrer banen, er han en jagtet mande, både EB og BT søger hans identitet, han vil i morgen blive forside stof og han har sat en lavine i gang af dimensioner som kan få store konsekvenser for Dansk fodbold.

Han fortjener intet mindre. At blive hængt ud og svinet til. Chrisitian Poulsens idiotiske handling havde højst sandsynligt kostet os sejren, men det han går ud og laver får jo konsekvenser for alle fodboldinteresserede i DK. Vores EM er endnu mere i fare end det var før, og vores renomé som land der har styr på fansne er i vasken. Tilskueren er selvfølgelig ikke ansvarlig for romerlysene, men det er jo ikke bedre end i Bosnien eller andre lande, hvor der ikke er styr på tilskuerne. Jeg glæder mig personligt til at se hans fede ansigt på forsiden og tænke på, hvordan han vågner i morgen og tænker "hold kæft jeg er egentlig en idiot" (håber jeg da han gør!) Det fede svin kan da umuligt have det godt med sig selv.

United DK
02-06-2007, 23:18
sikker? mener bestemt det var i Danmarks felt....

Det er så din påstand, men jeg mener helt bestemt, at det var i Tyrkiets felt.

Oscar
02-06-2007, 23:34
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article304857.ece

Så er han sgu også blevet anholdt. Mande patter og en plettet straffeattest, rigtig catch for pigerne! Så kan du lære det!

snegl
03-06-2007, 00:12
Dommen/Straffen er nu blevet fastlagt og den lyder på:
livstid i fængsel med en stor brutal gay som cellmate
+ 10 tungekys med Marianne Jelved

morten k
03-06-2007, 00:33
Som jeg ser kampen:
Dommeren.. Hvordan kan han lade en tilskurer ødelæggge en hel fodboldkamp.. Det jo for sygt.. Han blir jo ingengang ramt.. Og hvis han ikke tør at dømme mere, så lad dog 4. dommeren overtage. Og bur ham der løb på banen inde eller giv ham en kæmpe bøde !!!

Og for det andet kan der ikke dømmes straffe mod Poulsen, rødt kort - fair nok.. Men bolden er jo ikke i nærheden af ham!
INDIREKTE FRISPARK!

Når du som dommer lige er blevet overfaldet - og står med et straffe mod hjemmeholdet ved 3-3 i 89. minut - så synes jeg det er helt reelt at man ikke føler at sikkerheden er tilstrækkelig til at fortsætte.

Og hvis man mener at bolden skal være i nærheden, for at der kan dømmes direkte frispark, er vist et vink med en vognstang om at det er passende at man en gang imellem lige kigger reglerne igennem for at sikre sig at man er up to date på dem, når man nu bruger en hvis mængde energi på den sport.

De er ikke så lange og kan findes her:
http://www.dbu.dk/data/dbu/filedb/2938.PDF
http://fifa.com/mm/document/affederation/federation/lotg2006%5fe%5f1581.pdf - EM og EM kval spilles, på banen, efter FIFAs regler.

Og hvis man er en regelnørd som mig, så kan jeg anbefale FIFAs "spørgsmål og svar" som de udgiver som en støtte til reglerne:
http://fifa.com/mm/document/affederation/federation/q&a2006%5fe%5f1586.pdf
Jeg kan specielt anbefale Regel 13 - spørgsmål 5. Det er suverænt den mærkeligste regel jeg har set.

snegl
03-06-2007, 00:40
http://aycu27.webshots.com/image/17426/2003309687119263526_rs.jpg

morten k
03-06-2007, 00:41
Rolig nu med at dømme Poulsen. Vi ved jo ikke hvad der skete mellem de to. Det ligner slet ikke Poulsen at reagere sådan. Nok er han tændt og aggressive, men intet i forhold til folk som Tøfting og Gravesen.

Dumt: JA for satan, men kan godt forstå ham, hvis han har fået en albue i mod sig. Den havde jeg også reageret på.

Som jeg sagde til Michael på IRC - så er jeg ret sikker på at svenskeren svinger en reel og ret voldsom knytter imod ham nogle sekunder før det med albuen så også kommer.

TV2 viste det klip kort efter episoden - men da kampen så er stoppet, og de går i detaljer med det - så starter de alle klippene for sent til at man kan se fra eller til, hvad det angår.

Jeg kan tage fejl, men er 95% sikker. Og det stemmer overens med at Poulsen efter kampen siger at han føler at svenskeren slår ud after ham to gange.

Ikke at det gør det mindre uprofessionelt - men det gør ihvertfald reaktionen lidt mere menneskelig.

Thomas
03-06-2007, 00:48
Fuuuck en vild kamp. Jeg sad og så den med en ven, og oddsede samtidigt.. Han vandt på 4 ud af 6 målscorer.. grr.. Nå, men jeg tror ham tilskueren får et par måneder i helvede. Hvis Danmark bliver udelukket, så tror jeg ikke han skal vise sig på gaden.

Er der nogen, der ser TV2 lige nu?

Benzet
03-06-2007, 00:51
Det er paradoksalt, at hooliganen der overfaldt dommeren er dansker, men bosat i Sverige.

http://www.aftonbladet.se/

Martinsen
03-06-2007, 02:06
en skandale intet mindre... to idioter ødelægger et ellers fremragende comeback fra vores side.. hvad der nu vil ske aner jeg ikke, men frygter det værste kunne læse at UEFA ikke ved hvad der skal ske med kampen og Danmark endnu..

dog ærgrer jeg mig lidt over at Sverige tilsyneladende vinder kampen 3-0, specielt fordi jeg har oddset på sverige til at vinde med et enkelt mål:)

Zinqo
03-06-2007, 07:49
Skandale det her... Det Poulsen gør kan ikke tilgives, om han så får en lille albue, så er hans måde at tackle det på helt utilgiveligt. Så skide dumt...

Det bliver nok noget med taberdømt som der stod igår, 0-3. Neutral bane de resterende hjemmekampe, også misser vi EM. hvilket tab for Danmark....

Hvis vi kigger lidt tilbage, så håber jeg det koster Morten Olsen som landstræner, synes ikke han er værdig mere. Håber de finder en ny, som måske vælger at bruge de spillere som rent faktisk spiller godt og ikke bare dem der spiller i store klubber i udlandet.. (Jørgensen og Rommedahl)...

Men lad os se hvad der sker..

United-Allan33
03-06-2007, 09:17
Christina Poulsen skal ALDRIG spille kamp for Danmark mere, magen til idiot skal man da lede længe efter. Desværre vil denne kamp ikke blive husket for han skandaløse opførsel, men for en fulderik der løb på banen. Desværre var det det den forkerte han overfaldt. Det er en skændsel for fodbolden hvis CP spiller i rød igen.

Refstrup
03-06-2007, 09:47
Sikke en tumpe der lød en på banen... Han er godt nok ikke for smart

Smaakage
03-06-2007, 10:13
Christina Poulsen skal ALDRIG spille kamp for Danmark mere, magen til idiot skal man da lede længe efter. Desværre vil denne kamp ikke blive husket for han skandaløse opførsel, men for en fulderik der løb på banen. Desværre var det det den forkerte han overfaldt. Det er en skændsel for fodbolden hvis CP spiller i rød igen.

Der skal i hvert fald komme meget mere straf end 3 dages karantæne og en bøde. Han skal have en udelukkelse på 2-3 mpneder efeter sommerferien hvis du spørger mig, og så fortjener han ikke at repreæsentere det danske landshold mere.
Det bliver nok bare ikke sådan

Smaakage
03-06-2007, 10:14

Der skal i hvert fald komme meget mere straf end 3 dages karantæne og en bøde. Han skal have en udelukkelse på 2-3 mpneder efeter sommerferien hvis du spørger mig. Er utilgiveligt at en spiller der repræsenterer Danmark taber hovedet i sådan en grad

Dines
03-06-2007, 10:30
Det er synd for Danmark, der gjorde et flot comeback i andenhalvleg, at det skal ødelægges af to kæmpe klovne. Christian Poulsen som jeg troede var en yderst rutineret spiller, laver noget der ikke kan tilgives. Det her koster os EM, er jeg ikke i tvivl om. Nu håber jeg sgu, at Nordirland går videre istedet for Spanien.

Smaakage
03-06-2007, 10:40
Den 29-årige er lige blevet løsladt. Han bliver ikke varetægtsfængslet

United DK
03-06-2007, 11:00

Man skal sgu da ikke bandlyses fra landsholdet, fordi man får et rødt kort, som godt nok er meget dumt.

@Zinqo

Hvorfor skal Morten Olsen fyres? Han har da gjort det fremragende som landstræner, på trods af, at han ikke har haft det samme materiale at gøre med, som sine tre seneste forgængere (Piontek, Richardo og Bosse).

KennyN
03-06-2007, 11:01
Han får det hårdt det næste stykke tid..
Hvad sker der også lige for ham, hold da kæft et kvaj. Han burde have været en tur i omklædningsrummet bagefter, og så skulle han være blevet lukket ud i fælledparken.. uha, det ville have været spas..

Oscar
03-06-2007, 11:04
Den 29-årige er lige blevet løsladt. Han bliver ikke varetægtsfængslet

Fint, så er der større mulighed for, at samtlige danskere kan tæve ham, en efter en. Vi kan endda måske gøre ham en tjeneste og jagte ham, så kan han smide nogle af sine kilo inden han bankes gul og blå. Mine fødder klør efter at give ham et ordentligt los i løgne.

Streubel
03-06-2007, 11:12
Der skal i hvert fald komme meget mere straf end 3 dages karantæne og en bøde. Han skal have en udelukkelse på 2-3 mpneder efeter sommerferien hvis du spørger mig. Er utilgiveligt at en spiller der repræsenterer Danmark taber hovedet i sådan en grad

Kommer det fra en fan af et hold som elsker typer som Rooney, Cantona og Keane...

Poulsens udfald var noget lort, men at sige han aldrig skal spille i rodt og hvidt igen er da til grin..

Han ville have godt i at faa lov til at baenke den et par kampe til fordel for eks. Leon A, ikke pga af karantaene men fordi han skal ud og side og surmule lidt og laere af sin fejl...

Jeg maa saa sige at jeg synes det er nu Morten Olsen skal kaste haandklaedet i ringen.. Der er en sommerferie til at finde en afloser og han har en aerlig chance for at have sit hold med sine ideer klar til VM-kvalifikatioen..

Morten Olsen kan jo ikke direkte gore for at Poulsen vaelger at slaa ud efter Rosenberg. Men jeg synes bare det her er kulminatioen paa at Olsen har praesteret at opbygge et hold som altid taber hovedet naar det braender paa. Gronkjaer mod tyrkiet, Nicklas Jensen mod Spanien og nu Poulsen mod Sverige.. For ikke at tale om Olsen som faar sig selv udvist mod spanien saa han skal side over i den vigtigste kamp i LAAAAANNNGGG tid! Der er jo potentiale nok at finde men det bliver bare ikke udlost..

En ryggrad af spillere som Agger, Bendtner, Kahlenberg Leon Andreasen. Som har haft medvind i sejlene er sultne og forholdsvis unge burde kunne praestere bedre...

Vi skal til at bygge et nyt landshold hvor vi blander vores unge kraefter med de gamle som rent faktisk leverer varen som en John Dahl, Poulsen, Nicklas Jensen og Daniel Jensen, Kroldrup, Jacobsen, Gravgaard, Jan Kristiansen (hvis han dog belv brugt paa midten)

---------Bendtner--Tommason------
--------------Kahlenberg------------
-----D. Jensen----------Pouslen-----
-------------L. Andreasen------------
N. Jensen-Agger-Kroldrup-Jacobsen
---------------Christiansen----------

Jeg ved ikke med maalmand Sorensen har hoj klasse men han taber bare hovedet. Christiansen er nok at foretraekke.

Gravgaard eller Kroldrup er svaert Kroldrup fast mand i Fiorentina. Det er ikke saa ringe.

Synes det hold kunne staa staerkt til et VM 2010 Blanding af rutine og ung gejst... Nicklas Jensen er dog vital at faa fundet en afloser for

Smaakage
03-06-2007, 11:12
Han siger at han ikke husker noget fra det tidspunkt hvor han løber ind på banen til at han er ude, og at han havde drukket 15-20 øl.

Sådan en idiot bør bare ikke gå til fodbold

Smaakage
03-06-2007, 11:17
Kommer det fra en fan af et hold som elsker typer som Rooney, Cantona og Keane...

Poulsens udfald var noget lort, men at sige han aldrig skal spille i rodt og hvidt igen er da til grin..

Jeg har aldrig sagt at han ikke skal spille i rødt og hvidt igen, for det vil være en overreagering.
Og ja, jeg elsker folk der kæmper 120% for det, og jeg er helt på Cantonas og Keanos side hvad det angår, men derfra og til at sige at det er godt, der er fandme langt. Cantonas overfald på Palace-fanen var da virkelig idiotisk, og han fortjente en straf (Han fik dog mere end fortjent) og Keanos angreb på Alfen har jeg da heller ikke sagt noget godt om. Han fik også sin straf som fortjent.
Her gør Christian Poulsen en fodboldkamp til en regulært spørgsmål, og han skal virkelig have en straf for det. Han taber hovedet 1 minut før tid, og det er overhovedet ikke acceptabelt. I mine øjne gør det det bestemt ikke bedre at det er landsholdet han gør det for. Han er VALGT til at repræsentere det danske landshold, og man kan nu diskutere om man efter sådan en episode kan repræsentere et land.
Jeg mener ikke at han skal udelukkes pga det, men han skal have en ordentlig straf, og så skal han vide at han sikkert har kostet os EM

snegl
03-06-2007, 11:19
Egentligt underligt at ingen af aviserne har offentliggjort hans navn. Man må vel gå ud fra at de har fået hans navn med det kæmpe had han nu har pålagt sig selv

SantasLittleHelper
03-06-2007, 11:38
Man skal sgu da ikke bandlyses fra landsholdet, fordi man får et rødt kort, som godt nok er meget dumt.

Jeg havde (og har) da gjort akkurat det samme som Poulsen... Ham svenskeren slår ham da i nakken eller hovedet eller noget.. Klart kampens højdepunkt og tudemarie lå da også i græsset i flere minutter.. Nyrestød af høj høj klasse.

KennyN
03-06-2007, 11:39
Svensk og dansk politi vil ikke offentliggøre hans navn. Nok en klog beslutning, da der er en hel del som gerne vil "snakke" med ham.. Men bare vent, i løbet af få dage har aviserne fået fat i hele hans livshistorie..

morten k
03-06-2007, 11:47
Han får det hårdt det næste stykke tid..
Hvad sker der også lige for ham, hold da kæft et kvaj. Han burde have været en tur i omklædningsrummet bagefter, og så skulle han være blevet lukket ud i fælledparken.. uha, det ville have været spas..

Efter sigende bor og arbejder han i Gøteborg. Det er nok meget heldigt for ham. :)

SantasLittleHelper
03-06-2007, 11:50
Efter sigende bor og arbejder han i Gøteborg. Det er nok meget heldigt for ham. :) Måske kan vi få FIFA til at tro at han rent faktisk holdt med Sverige og på den måde få dem taberdømt... Der er sgu nok ikke nogle danskere der vil kendes ved ham nu, haha..

United-Allan33
03-06-2007, 12:16

Hvorfor kan man ikke det??? Når man bringer skændsel og forræder sit land på den måde som CP gjorde så fortjener man ikke at spille kampe for Danmark mere

Bugge
03-06-2007, 12:17
Vil du mene at det gavner det danske landshold at smide C. Poulsen af holdet?

SantasLittleHelper
03-06-2007, 12:25
Hvorfor kan man ikke det??? Når man bringer skændsel og forræder sit land på den måde som CP gjorde så fortjener man ikke at spille kampe for Danmark mere

Arh ja rolig nu... Jeg tror ikke at en knytnæve i nyren på en svensker kvalificerer som landsforræderi... Hvis der var en der slog på dig, ville du så ikke slå igen? Han vælger endda den flinke måde at slå ham i maven i stedet for at knalde ham en på kæben. Skal Paul Scholes så heller ikke have lov at spille for United efter han slog ud efter ham scouseren?

Oscar
03-06-2007, 12:41
den eneste landsforræder er ham idioten der rendte ind på banen. Og så med alkohol som undskyldning. Det eneste alkohol kan undskylde er kønslig omgang med en uheldig pige:skaaal:

Han burde stilles til offentlig ydmygelse på rådshuspladsen, eller hellere i midtercirklen i parken, han er jo glad for grønsværen. Hold da kæft det ville være herligt med en gladiator kamp mellem ham fedlingen og så alle frivillige, sure fodboldfans.

United-Allan33
03-06-2007, 12:45
Arh ja rolig nu... Jeg tror ikke at en knytnæve i nyren på en svensker kvalificerer som landsforræderi... Hvis der var en der slog på dig, ville du så ikke slå igen? Han vælger endda den flinke måde at slå ham i maven i stedet for at knalde ham en på kæben. Skal Paul Scholes så heller ikke have lov at spille for United efter han slog ud efter ham scouseren?

Mit indlæg var nok skrevet i en bag-brandert og kan måske godt se at hans handling måske ikke helt kvalificere ham til landsforræderi, men tæt på hehe

Mener stadig at det er CP der er "The Bad Guy" i dette og ikke tilskueren

Jim
03-06-2007, 12:51

Er du fuld? det CP gjorde gør ham til værre landsforræder end ham der løb ind på banen og gav dommerne en.

hvis CP havde lært at kontrollere sin vrede, var straffet aldrig blevet dømt og tossen havde ikke løbet ind på banen

Aner ikke hvad de lære i FCK men nu er det anden gang at en fck´er koster os en kamp. så det kan godt være at de er suveræne i DK men på landsholdet skulle de virklig til at holde sig væk fra.

United-Allan33
03-06-2007, 12:57
den eneste landsforræder er ham idioten der rendte ind på banen. Og så med alkohol som undskyldning. Det eneste alkohol kan undskylde er kønslig omgang med en uheldig pige:skaaal:

Han burde stilles til offentlig ydmygelse på rådshuspladsen, eller hellere i midtercirklen i parken, han er jo glad for grønsværen. Hold da kæft det ville være herligt med en gladiator kamp mellem ham fedlingen og så alle frivillige, sure fodboldfans.

Jeg tror hellere end gerne han tager alle de tæsk han kan få, hvis det kunne ændre det der skete. Hans liv er ændret for evigt. Nok heldigt han bor i Sverige og ikke Danmark...

Iøvrigt ikke så rart at se EB og BT gå sådan amok for at udstille denne mand, Sådan ville de squ ikke behandle en pædofil

SantasLittleHelper
03-06-2007, 13:02
Er du fuld? det CP gjorde gør ham til værre landsforræder end ham der løb ind på banen og gav dommerne en.

hvis CP havde lært at kontrollere sin vrede, var straffet aldrig blevet dømt og tossen havde ikke løbet ind på banen

Aner ikke hvad de lære i FCK men nu er det anden gang at en fck´er koster os en kamp. så det kan godt være at de er suveræne i DK men på landsholdet skulle de virklig til at holde sig væk fra. Ej, kom nu lidt seriøst.. Skal Scholes ikke have lov at spille for United efter at have slået ud efter en spiller? Er han forrædder? Hvad med Keane? Det han lavede mod AI Haaland var da også vold af værste karakter.. Det er fair nok at der er straffe, men det er sgu bare noget der sker i fodbold og det er rigtig rigtig dumt. Og hvor ved du fra at tossen ikke var løbet ind på banen alligevel? Og hvilken skyld er det lige FCK har i det? Alle FCK spillere skal simpelthen holde sig væk fordi Christian Poulsen, fordi han bliver slået 2 gange og så vælger at slå igen? Kom nu lidt ind i kampen...

Jim
03-06-2007, 13:10
Ej, kom nu lidt seriøst.. Skal Scholes ikke have lov at spille for United efter at have slået ud efter en spiller? Er han forrædder? Hvad med Keane? Det han lavede mod AI Haaland var da også vold af værste karakter.. Det er fair nok at der er straffe, men det er sgu bare noget der sker i fodbold og det er rigtig rigtig dumt. Og hvor ved du fra at tossen ikke var løbet ind på banen alligevel? Og hvilken skyld er det lige FCK har i det? Alle FCK spillere skal simpelthen holde sig væk fordi Christian Poulsen, fordi han bliver slået 2 gange og så vælger at slå igen? Kom nu lidt ind i kampen...

CP er ikke en Keane eller Scholes da de 2 er af en kaliber som CP ikke engang på hans bedst dag når, desuden var det sket i en klubkamp.

CP er dansker, det var en Landskamp og han er ikke en spiller som ikke kan undværes, han burde simplethen uanset om hans mor eller hans kone eller hvad som helst ikke lade sig provkere, det burde han have international rutine til at vide.

Så drop du Keane og Scholes for det kan slet ikke drages ind når det gælder CP.

Oscar
03-06-2007, 13:14
Jeg tror hellere end gerne han tager alle de tæsk han kan få, hvis det kunne ændre det der skete. Hans liv er ændret for evigt. Nok heldigt han bor i Sverige og ikke Danmark...

Iøvrigt ikke så rart at se EB og BT gå sådan amok for at udstille denne mand, Sådan ville de squ ikke behandle en pædofil

altså han nægter sig skyldig? I Sverige bliver han forhåbentlig ikke hyldet, det var i hvert fald ikke det spillerne gav udtryk for. Men ja heldigt for ham, pinglig dag på arbejde mandag morgen. Han får som han fortjener igennem medierne, han koster DBU en masse penge, og bringer en enorm skam over Danmark. Jeg synes det er ganske fint, og jeg tror faktisk det er første gang jeg bifalder en af deres famøse forsider.

Jeg tror ikke der er meget af ham tilbage, hvis han tager alle de tæsk, uanset hvor stor og fed han er lige nu.

Jim
03-06-2007, 13:23
Ifølge nogen medier har DBU gjort klart at de vil sagsøge manden for tabte indtægter som følge af en evt. straf.

LOL - så kan den tumpe måske lære det

morten k
03-06-2007, 13:27
CP er ikke en Keane eller Scholes da de 2 er af en kaliber som CP ikke engang på hans bedst dag når, desuden var det sket i en klubkamp.

CP er dansker, det var en Landskamp og han er ikke en spiller som ikke kan undværes, han burde simplethen uanset om hans mor eller hans kone eller hvad som helst ikke lade sig provkere, det burde han have international rutine til at vide.

Så drop du Keane og Scholes for det kan slet ikke drages ind når det gælder CP.

Om Sholes eller Keane er bedre eller dårligere er da totalt irrelevant for den problemstilling.

Han bliver groft provokeret og truet, og reagerer på det. Det sker og det sker specielt ofte hos spillere der bærer et stort ansvar på deres skuldre og er tændt til bristepunktet, hvilket nok er meget sandsynligt har været tilfældet ved 3-3 igår.
Der er for mange eksempler på at det sker, til at man komplet naivt kan forlange at de bare skal være "professionelle" og så mene at det forhindrer det. De er mennesker som os andre, og for de allerbedste går der tit en portion galskab hånd i hånd med deres store talent. Og sådan et kan man ikke komme uden om at Poulsen har.
Så hvis man vil have den slags spillere på banen, så må man også acceptere at knækker over en gang imellem. Heldigvis knækker det over på nogen der har fortjent det i mange tilfælde. Inklusive den svensker bokser igår.

Jim
03-06-2007, 13:32
Om Sholes eller Keane er bedre eller dårligere er da totalt irrelevant for den problemstilling.

Han bliver groft provokeret og truet, og reagerer på det. Det sker og det sker specielt ofte hos spillere der bærer et stort ansvar på deres skuldre og er tændt til bristepunktet, hvilket nok er meget sandsynligt har været tilfældet ved 3-3 igår.
Der er for mange eksempler på at det sker, til at man komplet naivt kan forlange at de bare skal være "professionelle" og så mene at det forhindrer det. De er mennesker som os andre, og for de allerbedste går der tit en portion galskab hånd i hånd med deres store talent. Og sådan et kan man ikke komme uden om at Poulsen har.
Så hvis man vil have den slags spillere på banen, så må man også acceptere at knækker over en gang imellem. Heldigvis knækker det over på nogen der har fortjent det i mange tilfælde. Inklusive den svensker bokser igår.

Uanset om han blev stærkt, lidt, mellem eller fik en på hovedet burde han vide bedre, CP er en kæmpe idiot og hans evner kan ligge på et meget lille sted.

Cp kostede os kampen, EM og et par kampe uden tilskurere.

SantasLittleHelper
03-06-2007, 13:39
Uanset om han blev stærkt, lidt, mellem eller fik en på hovedet burde han vide bedre, CP er en kæmpe idiot og hans evner kan ligge på et meget lille sted.

Cp kostede os kampen, EM og et par kampe uden tilskurere.

Arh, CP er, med rete IMO udråbt til en af verdens bedste midtbanespillere og han kan pille enhver. Hvis vi havde haft CP i kampene mod milan havde han da fuldstændig lukket Gatusso ned. Desuden er det da lamt at sige at CP er forrædder fordi han er en dårligere fodboldspiller end Keane og Scholes.. Hvis CP er forrædder er de, med flere, også og det kan du ikke komme udenom uanset om det er en landskamp eller ej.

Bugge
03-06-2007, 13:42
Jim, kan du ikke se at det er fuldstændig ligegyldigt om Poulsen er uundværlig eller ej? Hans fodboldkvaliteter er fuldstændig underordnet, det her handler om hvorvidt man må slå eller slå ud efter en modspiller..

Christian Poulsen skal overhovedet ikke slå en modspiller i maven, men det ændrer ikke på at danmarks landshold ikke bliver bedre af at vi smider ham af holdet.. Noget helt andet er, at Markus Rosenberg i mine øjne er en næsten ligeså stor idiot som Poulsen eftersom han slår ud efter Poulsen og alligevel ikke får så meget som et gult kort..

morten k
03-06-2007, 13:46

Skal vi ikke lige slå fast at det er komplet idiotisk at give nogen som helst spiller eller hændelse på banen skylden for at en tilskuer vælger at løbe på banen?
For så kan vi i sidste ende give alle fodboldfans og spillere skylden, for uden dem havde Christian Poulsen ikke været på banen, for så havde der ikke været en landskamp. Skal vi fortsætte den tankegang eller kan vi se hvor tåbelig den er?

Og hvem siger at CPs vrede ikke er med til at gøre ham til den bedste spiller på landsholdet? Ikke mindst igår hvor han var mere end katalysator for det comeback der skete. Hvem siger at vi havde været bare i nærheden af 3-3 hvis det ikke var for ham? Men når han så dummer sig og giver dem en stor chance for 4-3, så er det lige pludselig hans skyld at vi taber.

Oscar
03-06-2007, 13:56
jeg er enig i, at denne "hvis og hvis" snak er ubrugelig. Hvis ikke gravgaard havde lavet en fejl i første halveg, og den stod 0-2, og derefter 3-2 ved tidspunktet af episoden var det aldrig sket osv osv. Men sådan gik det altså ikke. Jeg mener det er uproffesionelt, men selvfølgeligt menneskeligt og et resultat af en eller anden frustration, at man slår igen, og det er bare ærgeligt at det var på dette tidspunkt, i den her kamp, og det angiveligt fik antædt de to hjerneceller i fedlingens hjerne nok til, at han stormer på banen.

Kendsgerningen er, at det er uacceptabelt, dumt og uproffesionelt, men alligevel forståeligt, når man ser hvordan Rosenberg svinger sine albuer til højre og venstre.

United DK
03-06-2007, 14:09
Mener stadig at det er CP der er "The Bad Guy" i dette og ikke tilskueren

Jeg synes både Poulsen og tilskueren er nogen fjolser, men det der gør tilskuerens opførsel mere utilgivelig er jo, at han stopper en kamp, som vi med alt sandsynglighed dømmes som taber af med 3-0, og vi bliver måske dømt til at spille hjemmekampe uden tilskuere.
Poulsen får et rødt kort, og Sverige scorer måske på deres straffespark, så ender kampen 4-3 til Sverige, og så har vi bare tabt på normal vis. Sverige kunne selvfølgelig også brænde, og så ender kampen 3-3, eller også brænder Sverige deres straffespark, og så når vi at score til 4-3, og alt er fryd og gammen.
Det er her jeg ser forskellen på Poulsen og tilskuerens opførsel, selvom begge tænkte med røven, i de to episoder.

Jim
03-06-2007, 14:17
jeg er enig i, at denne "hvis og hvis" snak er ubrugelig. Hvis ikke gravgaard havde lavet en fejl i første halveg, og den stod 0-2, og derefter 3-2 ved tidspunktet af episoden var det aldrig sket osv osv. Men sådan gik det altså ikke. Jeg mener det er uproffesionelt, men selvfølgeligt menneskeligt og et resultat af en eller anden frustration, at man slår igen, og det er bare ærgeligt at det var på dette tidspunkt, i den her kamp, og det angiveligt fik antædt de to hjerneceller i fedlingens hjerne nok til, at han stormer på banen.

Kendsgerningen er, at det er uacceptabelt, dumt og uproffesionelt, men alligevel forståeligt, når man ser hvordan Rosenberg svinger sine albuer til højre og venstre.

Som fodboldspiller er man vant til høje albuer eller høje knæ og bliver svinet til for nogen gange er alle følelser i spil, men hvad der kendetegner en top proffesionel spiller fra Mr.Joe fra 8. holder i Tuborg ligaen er at man ikke lader sine følelser tage overhånd i kampe der virklig betyder noget.

CP lod sine følelser tage overhånd og kostede os ikke bare sejre men at Danmark nu har en fodbold skandale af rang som man næsten kun tror ville kunne ske i England eller Spanien eller Italien hvor de mere sindsyge fans er.

Så jeg er fuldstændig ligeglad om han gav os 100 mål, 1000mål eller ene rådig scorede alle 3 mål så vi stod lige med sverige, han burde blive smidt ud fra landsholdet i en periode, gå til agrresion terapi og få løst de problemer han har.

Ja Keane og Scholes og mange andre er gået amok, men hvis de er ikke danske og jeg er fuldstændig ligeglad med hvordan United behandlede de sager, jeg er trods alt først og fremmest Dansker og så United fan.

Casper
03-06-2007, 14:20
Poulsens handling har intet at gøre med tilskuerens handling.

Jeg har 100% forståelse for dommerens beslutning. Han skal føle sig sikker på banen og det kan han ikke, når han bliver angrebet.
Det vil være i orden, hvis Danmark får en kæmpe straf. Det må jeg indrømme.

De snakker i dag om, at der skal komme højere hegn. Det bryder jeg mig ikke om, da det kan få livstruende konsekvenser, hvis der sker nogle nødsituationer såsom evakueringer eller ballade.

DBU har netop holdt pressemødet og det var nogle gode ting de kom med.
Dejligt at høre Morten Olsen sige at nu er det nok(mht. poulsen)

Streubel
03-06-2007, 14:41
Jeg er fuldkommen ligeglad med tumpens liv.. Landsholdet er min kongefamilie i DK.. Det er det eneste tidspunkt jeg skråler med på nationalhymnen og bakker mit land op lige meget hvad!

:Smackden: Fredløs princippet skulle overvejes igen så kunne folk jo selv bestemme hvad der er fair.

Jim
03-06-2007, 15:28
Poulsens handling har intet at gøre med tilskuerens handling.

Jeg har 100% forståelse for dommerens beslutning. Han skal føle sig sikker på banen og det kan han ikke, når han bliver angrebet.
Det vil være i orden, hvis Danmark får en kæmpe straf. Det må jeg indrømme.

De snakker i dag om, at der skal komme højere hegn. Det bryder jeg mig ikke om, da det kan få livstruende konsekvenser, hvis der sker nogle nødsituationer såsom evakueringer eller ballade.

DBU har netop holdt pressemødet og det var nogle gode ting de kom med.
Dejligt at høre Morten Olsen sige at nu er det nok(mht. poulsen)

Du ret i at Tilskuerne ikke var skyld i at CP mistede hovedet og glemte at han spillede for Danmark og ikke Vold"mose" fodbold.

Derimod var Poulsen skyld i at vi tabte og der derfor var en tumpe som synes han skulle blande sig.

At Poulsen som resten af Danmark ikke kunne vide at Danmark har sådan nogen tumper, ie også dem der fik lyst til at smide romerlys på banen.

Men uden den ene kan vi ikke få den anden.

Du har dog ret i at det var nogen gode ting som MO sagde, og at han slog fast at der bare ikke må slås på nogen og hvis det sker er de ikke velkommen så længe han er landstræner.

Casper
03-06-2007, 16:06
http://img.aftonbladet.se/nyheter/0706/03/i2.jpg
Sig mig... er det ikke Rune Klan? :D

Kjizzle
03-06-2007, 16:21
http://img.aftonbladet.se/nyheter/0706/03/i2.jpg
Sig mig... er det ikke Rune Klan? :D

Er kontroløren ham der Robert Hansen? :D

morten k
03-06-2007, 17:16
Jim, du bliver ved med at give Poulsen skylden for at tilskueren løber på banen. Det er simpelthen urimeligt og i bund og grund en komplet forskruet konsekvensberegning.
For så må du også skubbe skylden videre til Morten Olsen for at sætte Poulsen på banen - for dernæst at skubbe den videre til DBU for at ansætte Morten Olsen - for derefter at skubbe den videre til de delegerede fra de danske klubber der vælger medlemmerne af DBU - for derefter at skubbe den videre til medlemmerne af de danske klubber for at vælge de delegerede - for derefter at skubbe den videre til alle de personer der er ansvarlig for opdragelsen af medlemmerne af de danske klubber.
Og så tror vist vi kan konstatere at det er alle fodboldtilknyttede personers skyld.

Poulsen kan på ingen måde stilles til ansvar for at en tilskuer vælger at reagere som han gør. Det er tilskueren der har skylden for skandalen - og ingen andre.

"Som fodboldspiller er man vant til høje albuer eller høje knæ og bliver svinet til for nogen gange er alle følelser i spil, men hvad der kendetegner en top proffesionel spiller fra Mr.Joe fra 8. holder i Tuborg ligaen er at man ikke lader sine følelser tage overhånd i kampe der virklig betyder noget."

Det er bare sjovt som virkeligheden taler imod din naive opfattelse af at fodboldspillere skal være psykologiske overmennesker. Der er jo tonsvis af eksempler på at spillere på det niveau tænder af og over - også spillere som man ikke vil tøve med at sætte ordet top professionel på. Det er så ofte forekommende i professionel fodbold, at det er kongenaivt at påstå at det skal man bare holde sig for god til.
At du afviser udenlandske eksempler er jo helt håbløst, da landegrænser ikke har ret meget at skulle have sagt når det kommer til at eksemplificere her. Men selvf nemmere end at skulle forholde sig til argumentet.

Men det er selvf. nemt at være hellig når man ikke spiller fodbold på topplan, med hvad det medfører af psykisk og fysisk opladning og spænding - specielt efter at have spillet 90 minutter og være kommet tilbage til 3-3 efter at have været nede 3-0 i en uhyre vigtig EM kvalifikationskamp og modstanderne har et angreb i de sidste minutter og en begynder at slynge knyttere efter dig. Der vil Jim-manden jo være helt og aldeles kølig. Det er klart.

Han tændte af og tændte af forkert. Det sker.
Men årsagen taget i betragtning kan jeg godt forsvare det moralsk.
Og så længe jeg kan det, så ser jeg ham stadig gerne på det danske landshold, fordi han giver mere end han evt. havde kostet os igår.

Igen: Hvem siger at vi overhovedet havde været på 3-3 uden ham, på det tidspunkt? Han er den bedste centrale midtbanespiller vi har haft i 5-6-7 år, vil jeg tro. Selvom prisen er at han en sjælden gang imellem selv uddeler lidt retfærdighed, så er vi stadig i plus.

morten k
03-06-2007, 17:18
At en Morten Olsen - der havde karantæne igår pga latterlig opførsel - nu siger han vil slå hårdt ned på den slags, er jo en joke i sig selv.

United DK
03-06-2007, 17:47
Derimod var Poulsen skyld i at vi tabte

Tabte? Ja, Sverige havde fået straffe, men det kunne Thomas Sørensen ligeså godt have reddet.

Don Kafai
03-06-2007, 18:27
Det er fuldt ud Danmarks egen skyld at de taber. Sverige var ikke modstanden igår men det var de selv.

1) Gravgaard giver et mål væk.
2) Lars J blokere ikke bolden ordentlig og retter den ind til 2-0
3) Gravgaard er for passiv ved 3-0 målet
4) Daniel Jensen brænder en gigant chance der kunne sørge for 1-1
5) Efter 3-3 målet har Dk store chancer for at sikre 3 point, men igen uskarpe.
6) Poulsen taber hovedet og giver et straffe væk
7) Danmark taberdømmes pga en idiot som 100 kontrolløre ikke kan holde.

For ikke at nævne de manglede deers træner som havde opført sig som en klaphat i Spanien, hvor N. Jensen havde givet et tamt spanien-hold sejren.
Sverige var på ingen måde skræmmende, og selvom kampen igår var et særtilfælde så er det ved at være meget "dansk" at man mangler kynismen til at vinde kampe. Der er ingen tvivl om Danmark spillede bedst, men nu ligger de til at misse 2. slutrunde i træk, selvom de har været i puljer med hold der sagtens kan slås. Det er meget kedeligt, for man kan altid rette op på dårligt spil, men det værste er "ikke at slå til når det gælder" og det kan jeg ikke se hvordan der kan rettes op på.

Allan
03-06-2007, 18:52
Der gik satme ikke længe inden sms' stormen begyndte med mandens navn og adresse.

Sikke en heksejagt der er sagt i gang, og jeg vil nødigt være i hans sko i den nærmeste fremtid.

JakobR
03-06-2007, 19:16
Jeg kan ikke finde ud af hvor oplysningerne stammer fra? Er det ikke bare gætterier i de sms-kæder?

Allan
03-06-2007, 19:18
Jeg kan ikke finde ud af hvor oplysningerne stammer fra? Er det ikke bare gætterier i de sms-kæder?

Jo det tror og håber jeg da, men stakkels dem der bliver "ofre" for folks gætterier.

Casper
03-06-2007, 19:40
Jeg har ingen sms fået :(

Dines
03-06-2007, 20:20
Prøv lige at overvej, når ham der løb ind på banen kommer skal se sine venner i øjnene, og når han f.eks kommer tilbage til sit arbejde. Han må godt nok have det dårligt over den fejltagelse han lavede igår.

morten k
03-06-2007, 20:25
Jo det tror og håber jeg da, men stakkels dem der bliver "ofre" for folks gætterier.

Hvis det er den der har været i aviserne, så er adressen falsk. Som i: Eksisterer ikke.

Smaakage
03-06-2007, 20:27
Prøv lige at overvej, når ham der løb ind på banen kommer skal se sine venner i øjnene, og når han f.eks kommer tilbage til sit arbejde. Han må godt nok have det dårligt over den fejltagelse han lavede igår.

Han bor i Sverige og arbejde i Sverige. Han må da nærmest være nationalhelt der ovre :p

Dines
03-06-2007, 20:32
Han bor i Sverige og arbejde i Sverige. Han må da nærmest være nationalhelt der ovre :p

Gør han?! Så er det da klart han gør det. Chefen lovede ham lønforhøjelse, hvis han lavede lidt 'rav' i den til Sveriges fordel. :p

snegl
03-06-2007, 20:35
At en Morten Olsen - der havde karantæne igår pga latterlig opførsel - nu siger han vil slå hårdt ned på den slags, er jo en joke i sig selv.

Mon ikk Christian Poulsens karantæne var lidt dummere end Morten Olsens.. Morten Olsen blev i mine øjne smidt ud pga nervøse hjemmebanedommere der ku mærke alle spaniolerne ånde dem i nakken. Og så for noget så latterligt som at træde en halv meter ud for det markerede område.. Han er stadig en værdig træner hvis du spørger mig - og en af de bedste vi har haft

Tojebe
03-06-2007, 21:17
Jeg kan sagtens forstå at dommeren forlod banen. Han følte sig ikke sikker og det kan man vel godt forstå. Kan på INGEN måde forstå dem der sviner dommeren til for hans beslutning i går. Det er utroligt! Hvis man går ind på liverpools danske forum bliver han svovlet til fordi han er tysker og de snakker om 2 verdenskrig osv. de må vist være lidt bitre over Cl-finalen. Kan ikke se nogen grund til han skulle blive på banen. Der var jo en eller to mere der fik lov til at løbe på banen mens dommeren var ude, så det da klart han ikke føler sig tryg.
Bare utrolig ærgeligt at to hjerneblødninger skal ødelægge vores chancer for at komme til EM. Det er den anden slutrunder i træk vi ikke kommer til at deltage i, håber sgu ikk det bliver en vane. Vi kan vist stadig nå til EM men så skal vi virkelig stramme op.
Er der nogen der har stillingen i vores gruppe?

Allan
03-06-2007, 21:23
Jeg kan sagtens forstå at dommeren forlod banen. Han følte sig ikke sikker og det kan man vel godt forstå.
Bare utrolig ærgeligt at to hjerneblødninger skal ødelægge vores chancer for at komme til EM. Det er den anden slutrunder i træk vi ikke kommer til at deltage i, håber sgu ikk det bliver en vane. Vi kan vist stadig nå til EM men så skal vi virkelig stramme op.
Er der nogen der har stillingen i vores gruppe?

http://www.uefa.com/competitions/euro/standings/round=2241/group=2635.html

Stillingen her er UDEN Danmark-Sverige, da UEFA endnu ikke har truffet en afgørelse.

Benzet
03-06-2007, 21:36
Jeg synes, det er absurd at læse EB og BT, hvor de begge efterlyser hooliganen og opfordrer til at oplyse hans adresse, ligesom mange folk hopper med på tanken og spreder sms`er med formodede adresser. Jeg troede, at vi havde et demokratisk system i DK, der har en instans til at dømme folk og straffe dem. Jeg fatter ikke, at aviserne og deres læsere skal medvirke til den del. Det er ikke, hvad jeg forbinder med dansk demokrati.

Den personhetz som EB brænder for at formidle ud via deres følelsmæssige afstumpede udbrud hører ikke hjemme under, hvad jeg kalder journalistik. Jeg fatter ikke, at avisen på den måde vælger at slå på følelser og en hetz mod især en tilskuer, der ganske vist har opført sig tåbeligt. Hvorfor skal retssystemet ikke finde en passende straf til ham frem for EB?

Desuden synes jeg, at EBs forside i dag er latterlig. De beskriver, at to idioter ødelagde fodboldfesten. Den ene er tydeligvis hooliganen, mens den anden må formodes at være Poulsen. Det er dybt forkasteligt, at Poulsen skal sidestilles med en helt uvedkommende person, der løber ind på banen og får kampen aflyst ved at overfalde dommeren. Ganske vist bærer Poulsen sig dumt ad, men det sidestiller ham ikke med hooliganen.

Casper
03-06-2007, 22:45
peter bruchmann skriver i BT, at han ikke ønsker nogen heksejagt...

JakobR
03-06-2007, 23:35
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article305052.ece

Nogle mennesker er ret lave...

Benzet
03-06-2007, 23:57
Hvis Bruchmann ikke ønsker en heksejagt, er det måske paradoksalt, at avisen efterlyste hooliganen i går - på nogenlunde tilsvarende vis, som EB gjorde det.

TrincoBoy
04-06-2007, 07:33
Og jeg som troede at Henrik Qvortrup var den største nar af dem alle....

Thomas
04-06-2007, 13:15
Nu har han været ude for at sige undskyld.

http://ekstrabladet.dk/sport/landsholdsfodbold/article305152.ece

Michael
04-06-2007, 18:47
Trodsalt så respektere jeg sq en mand som erkender han har fucket op. Ikke at det ændre det store dagen derpå, men sådan er der så meget.

JakobR
04-06-2007, 19:35
http://ekstrabladet.dk/sport/landsholdsfodbold/article305513.ece

FORRÆDDER!

Hamrende åndsvagt at politianmelde ham. Fodbold er en hård sport, hvor temperamentet koger over. Pinlig sag for fodbolden.

EDIT: Hvis svenskeren ikke ville anmelde ham, hvorfor så blande sig? Jeg kan ikke beskrive med ord, hvor latterlig anmelderen er. Føj for den lede!

United DK
04-06-2007, 19:41
Jeg synes sgu det er fair nok, for man skal ikke kunne slippe afsted med alt, bare fordi det sker inde på en fodboldbane.

Oscar
04-06-2007, 19:50
Synes dybest set det er tåbeligt at anmelde ham, spild af tid og ressource for ham den unge, CP og politiet. Alligevel synes jeg det er lidt interessant, for hvor langt rækker reglerne? Spændende synes jeg i hvert fald, men en henvendelse havde været mere på sin plads end en egentlig anmeldelse.

Martinsen
04-06-2007, 20:14
hvor fanden er vi henne, hvis folk skal til at dømmes for hvad de laver i en kontakt sport som fodbold, der skal sku være plads at folk taber hovedet og dummer sig uden de skal politi anmeldes...

Dahlmann
04-06-2007, 20:27
http://ekstrabladet.dk/sport/landsholdsfodbold/article305513.ece

FORRÆDDER!

Hamrende åndsvagt at politianmelde ham. Fodbold er en hård sport, hvor temperamentet koger over. Pinlig sag for fodbolden.

EDIT: Hvis svenskeren ikke ville anmelde ham, hvorfor så blande sig? Jeg kan ikke beskrive med ord, hvor latterlig anmelderen er. Føj for den lede!

det er sgu da bare for at få den berømmelse det giver når medierne kontakter ham, og spørger ham hvorfor fanden han har gjort noget så dumt...

"jeg vil bare vide hvor grænsen går".... jeg har intet til overs for den idiot.. Christian Poulsen skal nok blive straffet for det han har gjort, med karantæne og evt. bøde, burde det ikke være nok? næææh nej... han skal da også lige politianmeldes fordi en eller anden idiot af en studerende synes han skal blive lidt berømt på Poulsens bekostning... Dansk sport har lidt nok i de seneste 2 uger, hvorfor pisse mere på askerne?

ChristianH.
04-06-2007, 20:39
Jeg synes, det er absurd at læse EB og BT, hvor de begge efterlyser hooliganen og opfordrer til at oplyse hans adresse, ligesom mange folk hopper med på tanken og spreder sms`er med formodede adresser. Jeg troede, at vi havde et demokratisk system i DK, der har en instans til at dømme folk og straffe dem. Jeg fatter ikke, at aviserne og deres læsere skal medvirke til den del. Det er ikke, hvad jeg forbinder med dansk demokrati.

Den personhetz som EB brænder for at formidle ud via deres følelsmæssige afstumpede udbrud hører ikke hjemme under, hvad jeg kalder journalistik. Jeg fatter ikke, at avisen på den måde vælger at slå på følelser og en hetz mod især en tilskuer, der ganske vist har opført sig tåbeligt. Hvorfor skal retssystemet ikke finde en passende straf til ham frem for EB?

Desuden synes jeg, at EBs forside i dag er latterlig. De beskriver, at to idioter ødelagde fodboldfesten. Den ene er tydeligvis hooliganen, mens den anden må formodes at være Poulsen. Det er dybt forkasteligt, at Poulsen skal sidestilles med en helt uvedkommende person, der løber ind på banen og får kampen aflyst ved at overfalde dommeren. Ganske vist bærer Poulsen sig dumt ad, men det sidestiller ham ikke med hooliganen.

Normalt lægger jeg mig ikke i kølvandet på andre brugere, men dette indlæg er så velskrevet, at jeg blot vil henvise dertil. http://www.oldtrafford.dk/forum/images/icons/icon14.gif

Bugge
04-06-2007, 20:47
Ekstra Bladets hjernedøde opfordring til lynch-stemning er fuldstændig sindssyg.. Hva fanden er det for en gang selvjustits?
Det er en tåbelig handling af ham tilskueren, men derfor giver det sgu ikke folk lov til at tage loven i egne hænder og jagte ham..

United DK
04-06-2007, 22:18
hvor fanden er vi henne, hvis folk skal til at dømmes for hvad de laver i en kontakt sport som fodbold, der skal sku være plads at folk taber hovedet og dummer sig uden de skal politi anmeldes...

Dvs., at hvis jeg er i byen, og slår én ned, så skal jeg ikke anmeldes for vold, for jeg skal have lov til at tabe hovedet?

JakobR
04-06-2007, 22:29
Hvis man dømmer Christian, så skal man også afskaffe glidende tacklinger. Man kan jo ligeså godt gøre arbejdet færdigt.

http://www.bt.dk/article/20070604/SPORT02/70604071/0/A

Lene Espersen skal passe på hun ikke ender i en ny Dansk-spil reklame.
Fodboldspillere er fodboldboldspillere, ikke rollemodeller.

United DK
04-06-2007, 22:46
Hvis man dømmer Christian, så skal man også afskaffe glidende tacklinger.

Hvorfor det? Glidende tacklinger er da en del af fodbolden.

Martinsen
04-06-2007, 22:49
Dvs., at hvis jeg er i byen, og slår én ned, så skal jeg ikke anmeldes for vold, for jeg skal have lov til at tabe hovedet?

du går vel ikke i by på en fodbaldbane gør du?? jeg skrev at man ikke skulle anmeldes så lang tid det foregik i en kontaktsport som fodbold er, hvor frustrationerne naturligvis kan løbe af med en, medmindre jeg fuldstændig har misforstået det med at gå i by kan det vist ikke sammenlignes OVERHOVEDET:confused:

United DK
04-06-2007, 23:01
du går vel ikke i by på en fodbaldbane gør du?? jeg skrev at man ikke skulle anmeldes så lang tid det foregik i en kontaktsport som fodbold er, hvor frustrationerne naturligvis kan løbe af med en, medmindre jeg fuldstændig har misforstået det med at gå i by kan det vist ikke sammenlignes OVERHOVEDET:confused:

Man da ikke undskylde et slag i maven på en modspiller med, at man har nogen frustrationer, der løb af med én.
Jeg synes ikke man kan undskylde Poulsens gerning med, at det foregik inden for en firkant, for selvom fodbold er en kontaktsport, så bør det ikke være sådan, at man kan gøre det samme ved sin modstander, som man kan i boksning

Martinsen
04-06-2007, 23:10
Man da ikke undskylde et slag i maven på en modspiller med, at man har nogen frustrationer, der løb af med én.
Jeg synes ikke man kan undskylde Poulsens gerning med, at det foregik inden for en firkant, for selvom fodbold er en kontaktsport, så bør det ikke være sådan, at man kan gøre det samme ved sin modstander, som man kan i boksning

nej naturligvis er det ikke i orden at slå en modspiller, og derfor bliver Poulsen også straffet med karantæne og måske en bøde... det kan sku ikke passe politiet skal rodes ind i det

United DK
04-06-2007, 23:24
nej naturligvis er det ikke i orden at slå en modspiller, og derfor bliver Poulsen også straffet med karantæne og måske en bøde... det kan sku ikke passe politiet skal rodes ind i det

Egentlig så jeg også helst, at han ikke var blevet anmeldt, men på den anden side, så må der ligesom trækkes en grænse, for jeg synes ikke bare vi skal tillade, at fodboldspillere kan gøre hvad som helst inde på banen, og så slippe med et par kampes karantæne, og en bøde.

rocatis
04-06-2007, 23:52

Hvorfor må han ikke blive politi anmeldt? Det er jo vold det han gør.. Han skal da straffes som alle andre der slår folk.. Han skal da ikke slippe bare fordi han er fodboldspiller.. Derfor skal politiet ind i det.. Det er lige som om fodboldspillere for dig, er nogle man ikke må røre?

Derimod mener jeg det er det er fuldstændigt sindsygt at det er en tilskuer som anmelder ham.. Synes det er så langt ude.. Hvis han skal anmeldes af nogen skulle det være Markus Rosenberg.. Men lad os se hvad dommen bliver på..

JakobR
05-06-2007, 00:47
http://www.bt.dk/article/20070604/SPORT02/706040402/0/A

Jaja, lad os statuere et eksempel og ved samme lejlighed, sende en flaske rødvin og en buket røde roser til Brian Mikkelsen.

Han ender nok med at dele celle med Peter Lundin.

Tojebe
05-06-2007, 00:58
http://ekstrabladet.dk/sport/landsholdsfodbold/article305605.ece

Det simpelthen for latterligt det der! Vi skal have uddannede kontrollører med fokus på deres arbejde og intet andet og det kan kun gå for langsomt. Og vi kunne med succes nok godt lære lidt fra det engelske.
Det jo til grin at en mand kan komme ind på en tivoli-billet.

imc
05-06-2007, 01:38
http://www.bt.dk/article/20070604/SPORT02/706040402/0/A

Jaja, lad os statuere et eksempel og ved samme lejlighed, sende en flaske rødvin og en buket røde roser til Brian Mikkelsen.

Han ender nok med at dele celle med Peter Lundin.

Det er så lige at gå over stregen det der synes jeg. Poulsen skal da ikke 3 år i fængsel pga en knytnæve i maven uncer en fodboldkamp! Eksempel eller ej. Idiot eller ej.

Casper
05-06-2007, 01:50
Jeg er godt træt af alt det fokus på den her episode, hvor folk - som kalder sig eksperter og ministre - prøver at vinde sig popularitet fra intetanende mennesker.

Der skal ikke hegn om banen. Det her er første gang det er sket. Nu er kontrollørerne ekstra opmærksomme og med fokus på det, så vil det fint kunne ordnes med kontrollører ligsom i England.
Hegn hører ikke hjemme og det er godt at høre fra en fornuftig herre som Brøndbys Emil Bakkendorf, at det er helt ude i hampen at snakke om hegn.
Banen indgår jo i nødberedskabet.

Jeg syntes folk overreagerer fuldstændig i den her sag.
Det er en mega dum sag, ja og det må ikke ske.
Men hvis folk fortsætter med den her hetz mod fodboldtilskuere, så ender det som det gjorde i England.... Man må ikke stå op og man må ikke drikke alkohol. Der bliver dødt og jeg frygter virkelig at en intetanende minister som Brian Mikkelsen nok skal få ødelagt det for dansk fodbold.

Flemming Steen Munch har jeg altid godt kunne lide, men syntes han bør tage sin udtalelse op til genovervejelse.
Der er tale om noget som hører med til fodbold... de her nærkampe. De går over gevind nogle gange og sådan er det.
Politiet har intet med det der sker på banen at gøre, medmindre det er ekstraordinært.
Lene Espersen mente også hun skulle give sine ord til det som justitsminister..... Hvis hun fortsætter på den måde, så ender det med at dansk fodbold bliver udelukket fra FIFA pga politisk indflydelse. Politikere har INTET at sige i det her.

Men vi kunne jo også bare lytte til de her "eksperter" og så gøre fodbold til den mest kedelige sport, hvor man sidder som i Tennis og svinger hovedet fra side til side.

Benzet
05-06-2007, 01:56
Hvis mentalt forstyrrede folk smider sten på tilfældige bipassende biler fra en motorvejsbro, så fylder det højst en lille spalte i den lokale sprøjte. Men hvis en fuld stodder bumler ind i en dommer, eller en fodboldspiller dummer sig gevaldigt på en boldbane, så findes der nok af personerm, politikere og medier, der kan profilere sig selv på den bekostning.

SantasLittleHelper
05-06-2007, 09:57
Man kan jo undre sig over at der kun var 100 (ret mig hvis jeg tager fejl) kontrollører til en kamp mellem Danmark og Sverige, da man jo udmærket ved a det hurtigt kan udvikle sig til en højrisiko kamp... Dernæst kan man undre sig over hvordan en mand af hans størrelse kan løbe uset ind på banen, hvilket vel trods alt ikke er helt uden forhindringer og hvorfor kontrollørerne ikke er forpligtede til at kigge ud mod publikum i stedet for at få en fribilliet til at se fodbold...

KennyN
05-06-2007, 10:33
Man kan jo undre sig over at der kun var 100 (ret mig hvis jeg tager fejl) kontrollører til en kamp mellem Danmark og Sverige...

Mener Jim Stjerne eller Lars Berendt sagde at der var mellem 290 og 300 kontrollører til kampen..

JakobR
05-06-2007, 12:20
http://ekstrabladet.dk/sport/landsholdsfodbold/article305722.ece

1000 kys sendt afsted til Per Larsen ;)

Endelig en med sund fornuft og benene nede på jorden.

Martinsen
05-06-2007, 12:45
kan se jeg er helt enig med Per Larsen... jeg har også brugt eksemplet at fodbold er en kontaktsport, og frustrationer kan naturligvis løbe af med en... jeg forsvarer ikke det Poulsen gjorde, for det er sindssygt og vanvittig uprofessionelt, så derfor er det ikke i orden at slå! og det får han hans straf for, formentlig en karantæne og måske en bøde, og det er så det!

at politiet skal blandes ind i det, kan jeg ikke se noget som helst ide i... Peter Møller skulle i så fald have siddet bag tremmer det halve af hans karriere, med alle de albuer han har slynget til højre og venstre

snegl
05-06-2007, 12:53
Arh mit pis er bragt lidt i kog over at man overhovedet kan være forstyrret nok oven i hovedet til at blande sig ind i sådan en sag som alment menneske ..
Ja undskyld jeg spørger, men hvorfor i al helvede skal en idiot fra Århus blande sig ind i dette..
"JAMEN VI SKAL JO SE HVOR GRÆNSEN GÅR" - LUK NU RØVEN!! Rosenberg har sgu da ik brokket sig eller noget..
Jeg har tænkt lidt over det og det eneste jeg umiddelbart kan komme frem til som motivet for anmeldelsen, er MEDIELIDERLIGHED

Jeg ved godt der ikke bliver gjort noget ud af sagen fra politiets side af, så det er mere gerningen i sig selv jeg er fortørnet over. Hvorfor skal alverdens mennesker bruge denne sag til at sætte sig selv i fokus.. Espersen, Mikkelsen, Osv,

morten k
05-06-2007, 13:23
Hvorfor må han ikke blive politi anmeldt? Det er jo vold det han gør.. Han skal da straffes som alle andre der slår folk.. Han skal da ikke slippe bare fordi han er fodboldspiller.. Derfor skal politiet ind i det.. Det er lige som om fodboldspillere for dig, er nogle man ikke må røre?

Hvis vi skal følge din logik, så kan man politianmelde efter stort set hver andet frispark, da det oftest er resultatet af en handling, der på gaden vil blive tolket som et overfald/vold i større eller mindre grad. Det der er afgørende er om det ligger inden for det spektrum af vold man kan forvente som spiller.
I kontakt sporter skal det være ret langt uden for sportens spektrum, så at sige, før politiet vil røre ved det.

Man må heller ikke slå under bæltestedet i boksning - men det medfører altså ikke en politianmeldelse når man gør det.

I det her konkrete tilfælde er jeg nu helt enig i det sagtens kan politianmeldes. Det ligger uden for det man kan forvente at opleve som fodboldspiller.
Men jeg ville nu tøve med at politianmelde hvis jeg var den kære svensker. For det er ham der slår ud først.
Poulsen aktion, med _en_ mavepuster/pumper(alt afhænging af geografisk placering) ville ikke engang have fået en strisser til at slæbe ham med på stationen, hvis han havde set den anden slå ud først med både knytter og albue.

rocatis
05-06-2007, 13:33
Hvis vi skal følge din logik, så kan man politianmelde efter stort set hver andet frispark, da det oftest er resultatet af en handling, der på gaden vil blive tolket som et overfald/vold i større eller mindre grad. Det der er afgørende er om det ligger inden for det spektrum af vold man kan forvente som spiller.
I kontakt sporter skal det være ret langt uden for sportens spektrum, så at sige, før politiet vil røre ved det.

Man må heller ikke slå under bæltestedet i boksning - men det medfører altså ikke en politianmeldelse når man gør det.

Nej boksning og fodbold kan ikke sammenlignes.. Boksning går ud på at slå hinanden og derfor er et slag under bæltestedet ikke så slemt som, hvis en bokser f.eks. begynder at sparke den anden eller giver den anden en skalde... Den sammenligning kan du ikke lave..

Tacklinger hører med til fodbold, det gør slag ikke.. Når en tackling bliver lidt for voldelig får spilleren et kort fordi tacklinger hører med til fodbolden..
Jeg synes bare at dette slag som Poulsen giver Rosenberg er langt væk fra hvad der hører under fodbolden og derfor skal beskrives som vold.

Men derudover er det fuldstændigt latterligt at en studerende fra Aarhus skal anmelde ham.. Lene Esbersen skal også bare holde sig langt væk fra at kommentere dette.

ChristianH.
05-06-2007, 14:18

Normalt lægger jeg mig ikke i kølvandet på andre brugere, men dette indlæg er så velskrevet, at jeg blot vil henvise dertil. http://www.oldtrafford.dk/forum/images/icons/icon14.gif

Men efter en kort tankeudveksling med mig selv (okay, nørdet), kom jeg til at tænke på at EBs heksejagt langt hen af vejen afspejler (og så kan ligeså lave journalistik til laveste fællesnævner, for at ramme bredt) befolkningens higen efter selvjustits.

Hvor mange ville have det skidt med, hvis manden blev tævet næste gang han var i byen, eksempelvis?

Først og fremmest skyldes dette nok vores udvidede selvcentrering som personer, og opgøret mod gammeldags-pædagogik, som efterhånden er en tabu. Folk sætter sig i højere grad deres behov udover andre mennesker ("Hey kontrollør svin, du skal ikke tro du har ret til at give mig bøde"-mentaliteten).
Jeg føler mig forudrettet over at en mand formår at ødelægge (ellers var det blevet CP der blev syndebukken for et evt. dansk nederlag, men nu kan han "nøjes" med at blive voldspsykopaten i stedet...) den kamp jeg sidder og ser på Tv, og eftersom resultatet yder inflydelse på mit humør og mine følelser, må jeg være i min gode ret til at udøve selvjustits hvis muligheden byder sig. Eller hvis andre udøver det i stedet, er det helt legalt, fordi min frustration over kampen skyldes dén mand.

Og tildels også vores manglende tiltro til autoriteter og retssystemets effektivitet. Som naturligvis overlapper førnævnte og andre aspekter.
Vi stoler end ikke på at manden nok skal få en fair straf, allerede inden én evt. domsafsigelse er forekommet? Det er IMO lidt af en falliterklæring over for vores retssystem, som nok er den vigtigte grundpæl i hele vores samfund.

Og igen.
Vil nogen på forummet forklare mig, hvorfor jeg har nogen ret til at være forulempet fordi én mand afbryder en kamp jeg sidder og ser helt gratis. Fordi at spillerne på det ene hold, har samme statsborgerskab som mig?
Og er denne forulempelse nok til at legalisere at nogen mennesker vil udøve selvjustits på en mand der efter 15-20 øl har begået én enkelt dum handling?
Og gælder dette også andre sportsgrene? Hvis det nu samme skete for floorball-landsholdet, ville det samme så gøre sig gældende?

Hvorfor ikke føle os priviligeret over at en landsdækkende Tv-kanal sender kampen helt gratis? Og have tillid til at vores retssystem nok skal dømme manden på retfærdig vis?

Og ligeså tragisk er dét, at folk ignorerer den omstændighed, at Ekstra Bladets etiske grænser er så fjerne, at de mener de er i deres gode ret til at hetze en person, og dømme folk egenhændigt.
Men eftersom en majoritet af OT.dks brugere har EB som mest brugte nyhedskilde, skal jeg nok passe på mig ikke at lægge mig ud med for mange ...

Martinsen
05-06-2007, 14:51
Nej boksning og fodbold kan ikke sammenlignes.. Boksning går ud på at slå hinanden og derfor er et slag under bæltestedet ikke så slemt som, hvis en bokser f.eks. begynder at sparke den anden eller giver den anden en skalde... Den sammenligning kan du ikke lave..

Tacklinger hører med til fodbold, det gør slag ikke.. Når en tackling bliver lidt for voldelig får spilleren et kort fordi tacklinger hører med til fodbolden..
Jeg synes bare at dette slag som Poulsen giver Rosenberg er langt væk fra hvad der hører under fodbolden og derfor skal beskrives som vold.

Men derudover er det fuldstændigt latterligt at en studerende fra Aarhus skal anmelde ham.. Lene Esbersen skal også bare holde sig langt væk fra at kommentere dette.

jamen hvor går grænsen, som jeg har skrevet lidt længere oppe er Peter Møllers albuer vel også vold, så skulle han også straffes af politiet da han spillede fodbold eller hva?? men du har ret i at slag ikke hører med til fodbold, og derfor finder UEFA en passende straf efter de gældende regler der nu er i fodbold... det behøves politiet sku ikke at blande sig i... for at spørge om noget helt andet, mener du Rooney skulle politi anmeldes da han trampede en portugiser i skridtet til VM??

rocatis
05-06-2007, 15:20
jamen hvor går grænsen, som jeg har skrevet lidt længere oppe er Peter Møllers albuer vel også vold, så skulle han også straffes af politiet da han spillede fodbold eller hva??

Grænsen går vel når man som Poulsen begynder at slå.. Møllers albuer er heller ikke hel rene, men vil ikke mene at det er så slemt som CP.. Det er ikke en grænse man kan sætte og sige stop, nu går du over grænsen.. Det kommer jo an på f.eks. i hvilken sammenhæng det foregår..

Nu er det jo heller ikke i mange kampe sådan et slag foregår, hvorimod albueslag forekommer ganske tit i kampene.. Selvom det er forkert med albueslag så er det slet ikke så slemt som at slå.. Igen, så vil jeg sige at puf (skub) med albuen hører med til spillet.. Så kan man selvfølgelig diskutere de enkelte tilfælde, men det har jeg ikke styr på, da jeg ikke ser eller så dansk fodbold så meget..

for at spørge om noget helt andet, mener du Rooney skulle politi anmeldes da han trampede en portugiser i skridtet til VM??

På en måde ja.. Det er helt uhørt at træde en spiller i skridtet. Det hører ingen steder hjemme på en fodboldbane, så faktisk kunne han også godt være blevet anmeldt af spilleren som blev trådt på.. Synes det er langt væk fra fodboldens værdier.
England spiller hårdt spil ja, det gør Rooney også, men det hører ingen steder hjemme..

Bugge
05-06-2007, 15:30
Ja, skide god ide.. Skal alle spillerne så rende rundt og politianmelde hinanden i tide og utide? Det er jo direkte useriøst det der..
Der er da ingen grund til at gå i koma pga en spillers hjerne engang imellem kortslutter..

Poulsen skal under ingen omstændigheder slå en anden spiller i maven og man træder heller ikke modspillere i skridtet.. Det hører ikke hjemme i fodbold, men hvis man først politianmelder Poulsen så kommer vi nok til at se en million andre sager med spillere der bliver anmeldt og det kan ødelægge sporten..

Martinsen
05-06-2007, 15:33
Grænsen går vel når man som Poulsen begynder at slå.. Møllers albuer er heller ikke hel rene, men vil ikke mene at det er så slemt som CP.. Det er ikke en grænse man kan sætte og sige stop, nu går du over grænsen.. Det kommer jo an på f.eks. i hvilken sammenhæng det foregår..

Nu er det jo heller ikke i mange kampe sådan et slag foregår, hvorimod albueslag forekommer ganske tit i kampene.. Selvom det er forkert med albueslag så er det slet ikke så slemt som at slå.. Igen, så vil jeg sige at puf (skub) med albuen hører med til spillet.. Så kan man selvfølgelig diskutere de enkelte tilfælde, men det har jeg ikke styr på, da jeg ikke ser eller så dansk fodbold så meget..

På en måde ja.. Det er helt uhørt at træde en spiller i skridtet. Det hører ingen steder hjemme på en fodboldbane, så faktisk kunne han også godt være blevet anmeldt af spilleren som blev trådt på.. Synes det er langt væk fra fodboldens værdier.
England spiller hårdt spil ja, det gør Rooney også, men det hører ingen steder hjemme..

skulle jeg vælge mellem at blive slået i maven, og få en albue i hovedet er jeg ikke et sekund i tvivl om jeg helst vil slås i maven ;) men vi bliver nok aldrig enige alligevel, for jeg kan på ingen måde se hvorfor politiet skal indblandes i den sag... vi har UEFA der behandler sagen, og de giver ham en forhåbentlig meget hård straf, så han kan lære af sine fejl

med Rooney sagen er vi igen uenige, naturligvis er at træde en i skridtet en svinestreg og hører ingen stedet hjemme i fodbold, og netop derfor får Rooney rødt kort og 3 kampes karantæne... og han var egentlig heldig med ikke at få en hel nation på nakken, det var vel kun Ronaldos efterhånden velkendte blink der fik fokus væk fra Rooney og over på Ronaldo...

rocatis
05-06-2007, 15:46
skulle jeg vælge mellem at blive slået i maven, og få en albue i hovedet er jeg ikke et sekund i tvivl om jeg helst vil slås i maven ;) men vi bliver nok aldrig enige alligevel, for jeg kan på ingen måde se hvorfor politiet skal indblandes i den sag... vi har UEFA der behandler sagen, og de giver ham en forhåbentlig meget hård straf, så han kan lære af sine fejl

Ja, det ville jeg også vælge:) Men jeg synes heller ikke politiet skulle have været blandet ind i denne her sag af den person som den blev.. Han er jo hel væk ham fra Aarhus.. Hvis der var en der skulle anmelde ham var det Rosenberg.. Men jeg tror der er en respekt mellem spillerne og at de tror at UEFA har styr på det og nok skal give ham en passende karantæne, så han ikke anmelder ham..

med Rooney sagen er vi igen uenige, naturligvis er at træde en i skridtet en svinestreg og hører ingen stedet hjemme i fodbold, og netop derfor får Rooney rødt kort og 3 kampes karantæne...

Igen, ja UEFA gjode deres arbejde.. Jeg synes det var langt over stregen det han gjorde og det var vold, men han fik den karantæne han fortjente.. Derfor bliver fodboldspillere ikke anmeldt af andre spillere.. (ved ikke om det er sket før, men det er meget sjældent i hvert fald :))

ChristianH.
05-06-2007, 15:50
Det er altså ikke usædvanligt at man i nogen sager tester den af i retssystemmet, for at se hvor en evt. grænse går i praksis. Det behøver ikke nødvendigvis være fordi at Christina Poulsens handlinger er et enkeltstående tilfælde i fodbold. Men nu var det næsten en helt nation der så kampen, så måske er netop denne situation, en oplagt mulighed at prøve af i retten.

Det ser vi tit, når diverse sager har omstændigheder vi ikke er vant til at dømme i. Og det er ikke særlig ofte, at en fodboldlandsholdsspiller bliver hevet i retten.

Ét minus er selvfølgelig, at Markus Rosenberg næppe vil tage en tur til København for at vidne.

Men én evt. sag kunne kaste lys over praksis. Hvis han får en dom af en art, vil vi nok se flere tilfælde af anmeldelser mod sportsudøvere i Danmark. Og hvis han bliver frifundet, kan vi jo konkludere at grænsen ikke er nået for hvad vi kan tolerere på en fodboldbane af forseelser.

Thomas
05-06-2007, 17:07
Så er den her. Prøv spillet "FodboldFjolset" før din nabo gør! ;)

http://spil.kathart.dk/fodbold/

58 points!

rocatis
05-06-2007, 17:23
64 points!

Det går stærk til sidst...

Nauer
05-06-2007, 18:03
Haha nice spil.. Jeg fik 75 point

snegl
05-06-2007, 18:29
Det er altså ikke usædvanligt at man i nogen sager tester den af i retssystemmet, for at se hvor en evt. grænse går i praksis. Det behøver ikke nødvendigvis være fordi at Christina Poulsens handlinger er et enkeltstående tilfælde i fodbold. Men nu var det næsten en helt nation der så kampen, så måske er netop denne situation, en oplagt mulighed at prøve af i retten.

Det ser vi tit, når diverse sager har omstændigheder vi ikke er vant til at dømme i. Og det er ikke særlig ofte, at en fodboldlandsholdsspiller bliver hevet i retten.

Ét minus er selvfølgelig, at Markus Rosenberg næppe vil tage en tur til København for at vidne.

Men én evt. sag kunne kaste lys over praksis. Hvis han får en dom af en art, vil vi nok se flere tilfælde af anmeldelser mod sportsudøvere i Danmark. Og hvis han bliver frifundet, kan vi jo konkludere at grænsen ikke er nået for hvad vi kan tolerere på en fodboldbane af forseelser.

Netop.. Hvis Christian Poulsen bliver politianmeldt for sådan et enkeltstående tilfælde som sker i 1 ud af 1000 kampe - hvad skulle så stoppe folk i at politianmelde ALT der sker, som ikke er reglementeret?? - Hele Liga Cup finalen fra i år burde anmeldes, og så kunne man henholdsvis fængsle alle mulige Arsenal og Chelsea spillere? Men hvorfor?
Der er da ingen af sportsudøverne i denne sag, som selv har ønsket at tage den op i retten. Ingen sportsudøvere har brokket sig over det - og er det i virkeligheden ikke dem som er involveret?
Den "selvjustits" du er så forarget over i dit tidligere indlæg, er da netop det manden fra Århus gør ved at politianmelde en sag, som han intet har med at gøre. Hvis den skulle politianmeldes skulle det være Rosenberg, eller nogle andre fra det svenske landshold.
Misforstå mig ikk.. Jeg er ikke imod at folk bliver anmeldt hvis det er udover grænsen. Det er også fint at Joey Barton fx bliver anmeldt - det er trods alt ikk af en mand der bor i London og har set det på fjernsyn.

Jeg kan simpelthen ik se hvad den der teoretiske idé går ud på med at man skal prøve det af, bare for at prøve det af. Det er jo ren Muhammed skandale.

Hvad mener du med den sidste sætning? Grænsen er da nået. selvom han ikke bliver dømt? Hvorfor er det "VI" skal have en domstol til for at fastslå det?

Benzet
05-06-2007, 18:39
Gad vide hvad der sker med ishockeykampenes slagsbrødre fremover, når Poulsen nu skal anmeldes, trues med at smides af landsholdet af Olsen og kaldes idiot af enhver mediemand, der kan udnytte situationen lidt?

gasgas
05-06-2007, 21:07
Meget sjovt du skriver det. Satte mig lige til forumet for at skrive det samme..Hvad med boksekampe:D Ved god det er noget andet, men hvad hvis en slår efter gong-gongen?

morten k
05-06-2007, 21:17
Til alle dem der stiller spørgsmålstegn ved om noget der foregår på banen overhovedet skal prøves ved domstolene:

Hvad hvis en anden spiller med fuldt overlæg tager kvælertag på og dræber en anden spiller?

Kan vi blive enige om at der en grænse, hvor DBU/UEFA/FIFA ikke længere alene kan udmåle en straf?
Og kan vi blive enige om at DBU/UEFA/FIFA ikke kan være ansvarlige for at udstikke den grænse?

gasgas
05-06-2007, 21:19

Fordi hele Danmark har set det, så er handlingen ikke mere ulovlig end hvis en mand så det. Som andre nævner, er noget pis at se når ikke-implicerede folk, skal have lidt medietid. Det er som at kendte menneskers demokratiske rettigheder træder i baggrunden fordi de er kendte. (Lidt det samme som Rio-sagen)

ChristianH.
05-06-2007, 21:28
Det sagde jeg heller ikke just.

Men jeg sagde, at hvis man ønsker at afprøve en sådan episode hos domstolene, er det oplagt at gøre det med en sag der giver langt større reflektion i befolkningen og medierne, end hvis det f.eks. var en hændelse der forekom i 1. division.

Det var ikke en personlig holdning til CP jeg luftede, men et generelt statement angående anmeldelsen af CP.

Og jeg ved ikke om manden skulle være medieluder eller ej. Det er også mine pointer udvedkommende.

Thomas
05-06-2007, 22:02
Hvad sagde han egentlig bagefter kampen?
http://www.youtube.com/watch?v=W1NSb8KAq_k

btw. hvornår kommer der en afgørelse angående resultatet?

United DK
05-06-2007, 22:15
btw. hvornår kommer der en afgørelse angående resultatet?

På fredag.

Kofoed
05-06-2007, 23:45
jeg syntes at denne sag er gået helt ud af proportioner.. om han skal politianmeldes eller ej er op til den enkelte og vurdere.. jeg syntes ikke.. men hvis han skal så skal det hvertfald ikke være af en eller anden studerende medieliderlig tosse der lige vil have sine 15 minuts of fame, men så skal der være af Rosenberg der er offeret.. kan ikke klare alle de danskere der lige pludselig skal til at spille politimænd.. som nogen skriver må der også være en grænse for hvornår en spiller skal dømmes af UEFA og hvornår politiet skal tage over.. jeg mener at alle tilfælde hvor en spiller skader(i værste tilfælde dræber) en anden spiller skal dette self. dømmes af politiet.. men i dette tilfælde er der så vidt jeg ved ikke sket noget med rosenberg og han rejste sig vel 2 min efter uden mén selvom jeg ikke kiggede efter det.. og siden Rosenberg ikke har meldt det må det være fordi han selv ikke syntes at det er slemt nok til at blive meldt for og så må den vel stoppe der og så må det være op til UEFA og dømme poulsen..

morten k
06-06-2007, 02:12
Nu kan der jo være nogle faktorer i fodboldens verden der kan afholde folk fra at anlægge sag for slige sager. Rosenberg kan jo finde det noget ubekvemt rent socialt at gøre det, forhold til holdkammerater, modstandere og evt. klubskifter - hvis - og jeg siger hvis - der skulle eksistere en lidt forkvaklet holding indenfor sporten mht til hvad man accepterer eller ej.
Svarer lidt til ham der får bank i skolegården, men ikke vil fortælle det til nogen, da han pludselig er en sladrehank og så bare får endnu flere tæv.

Og derfor er der ikke noget grundlæggende galt i at udenforstående tager en sag op og vil have den prøvet.

Jeg har ikke nogen grund til at tro at anmelderen i denne her sag er interesseret i andet end en afklaring, han kan bare være nysgerrig - men dem der pt bruger den til politisk profilering skulle eddermame skamme sig.

SantasLittleHelper
06-06-2007, 22:48
Jeg sad netop at tænkte på hvad der ville være det rigtige i forhold til afgørelsen på kampen... Sveriges landstræner har nævnt at han er bange for at der kan gå spekulationer i at få en tilskuer til at løbe ind på banen og angribe dommeren for at påvirke resultatet af en fodboldkamp. Men hvilket signal skal man så sende? Skal man lade kampen ende 0-3 og dermed sætte gang i spekulationerne om hvorvidt man kan oddse på et bestemt resultat og påvirke kampen med f.eks at hyre en til at angribe dommeren? Skal man spille de sidste 3-4 minutter og lade sverige få deres straffespark uden tilskuere? Skal man lade 3-3 resultatet stå ved magt? Skal man måske spille kampen om på neutral bane? Mest hælder jeg til det sidste. Man kan selvfølgelig argumentere for at der kun var 24 sekunder tilbage da dommeren fløjtede af, og at det trods alt er hans beslutning at afslutte kampen, men Sverige kan naturligvis ikke være tilfredse med et 3-3 resultat, da de jo netop havde fået tilkendt et straffespark. Men at dømme Danmark som taber vil IMO være et meget uheldigt signal at sende.. Hvad mener i er mest fair?

United DK
06-06-2007, 23:22
Jeg synes et eller andet sted det er noget pis, at vi med alt sandsynlighed dømmes som taber, for jeg synes ikke det kan være rigtigt, at en idiot kan påvirke resultatet så meget, som tilfældet sikkert bliver.
Det kan godt være jeg lyder selvretfærdig, og jeg måske havde været af en anden mening, hvis jeg havde været svenskere, men jeg synes det er en hård straf, som vi med alt sandsynlighed bliver tildelt.

ChristianH.
06-06-2007, 23:24
Hvis man vælger at omspille kampen, lægger den i ligeså høj grad op til at udefra kommende vil kunne påvirke, i tilfælde af utilfredshed med resultatet. Og hvis det bliver tilfældet, burde "R" på 29 være nationalhelt, eftersom kampen i høj grad lå til Sverige efter det røde kort og straffesparket. Ligesom det sportsligt ikke kan forsvares at lade folk tage et vigtigt straffespark på et senere tidspunkt.

Derudover er der mange kampe på en sæson. Så det vil være synd at skulle hive svenskerne på banen igen, fordi den danske security ikke var god nok.

Noget tredje er, at det også er et dårligt signal at sende, at sige at vi tilretter vores regler efter at tage forbehold for at vi ikke kan passe på dommeren og spillerne på banen.

0-3 er stadig det mest retfærdige jeg kan komme på.

IMO er ingen afgørelse optimal, og alle kan misbruges. Og så bør man efter min mening træffe den sportsligt mest fair beslutning, og i dette tilfælde at lade sejren gå til Sverige, som vil blive offeret i alle andre løsninger.

Om ikke andet, må man stole på sine medmennesker og tilskuere, så længe de ikke er noteret i et register (jeg efterlyser det meget omtalte fan-register). Og alle er jo klar over at det få et efterspil at begå en sådan handling, som manden gjorde i lørdags. Det tror jeg såsandelig godt han selv vil skriver under på. Og så er den juridiske del af sagen, end ikke afgjort.

rocatis
06-06-2007, 23:26
Ville helt klart mene at en 3-0 sejr til Sverige ville være mest fair.. Det er Danmark som skal stå for sikkerheden så sådan noget ikke sker..
Derimod er jeg imod dommeren ikke valgte at spille de sidste 24 sek. + tillægstid til ende.. Eller sendte hans 4 dommer på banen til det sidste stykke tid..
Der vil komme nogle problemer med at spille kampen igen, da ingen ved hvor langt tid der kan være lagt til? Dommeren kan faktisk sige at der ikke er lagt noget til og så får Sverige deres straffe og så fløjtes den af..

At spille hele kampen om ville slet ikke være fair.. Hvis der var 15 min eller mere tilbage kunne man sagtens spille kampen om, men 24 sek + tillægstid er jo ingenting, så derfor synes jeg ikke man kan spille kampen om..

Tror i hvert fald ikke at kampen bare ender 3-3, selvom det ville være fedt for DK.. Det tør UEFA ikke for så kan man jo bare løbe ind og afslutte enhver kamp hvis det går dårligt for ens hold, som du så fint også skriver.. Derfor tror jeg også denne mulighed er udelukket..

Alt i alt bliver det spændende at se på fredag hvilket straf vi får..

ChristianH.
06-06-2007, 23:32
Ville helt klart mene at en 3-0 sejr til Sverige ville være mest fair.. Det er Danmark som skal stå for sikkerheden så sådan noget ikke sker..
Derimod er jeg imod dommeren ikke valgte at spille de sidste 24 sek. + tillægstid til ende.. Eller sendte hans 4 dommer på banen til det sidste stykke tid..

Enig.

Altså, jeg vil slet ikke gøre mig til dommer (doh !) over hvor andres tålegrænse går og ikke går, fordi det ikke er fair at tvinge en dommer til at dømme en kamp færdig, hvis han oprigtigt føler sig bange for at færdes på banen.

Men jeg mener i højere grad at alle dommere bør uddannes mere i det psykologiske. Dette kunne måske også udligne den berømte hjemmebane fordel mere.
Slet og ret trænes til i så høj grad som muligt at kunne ignorere alle udefrakommende faktorer, og koncentrere sig nøgternt om spillet.

Og evt. også gøre det mere udbredt, at 4. dommeren kan komme ind og dømme færdig.
Det var jo dommerens egen beslutning at fløjte af, ergo kunne kampen godt være spillet færdig, hvis 4. dommeren trådte til efter eget ønske.

Thomas
07-06-2007, 13:06
To dagbøger, skrevet af en kvinde og en mand.

Pigens dagbog:

Lørdag, d. 2. juni 2007.

Så Mark i går aftes og han opførte sig ret så underligt. Jeg tog ud
for at shoppe om eftermiddagen med tøserne. Var på bar med Mark
senere, der var propfyldt med mennesker og masser af larm.

Jeg foreslog at vi gik et sted hvor der var mere stille for at snakke.

Han virkede meget fraværende, så jeg foreslog at vi skulle gå hen og
få noget godt at spise. Under hele middagen virkede han slet ikke som
sig selv, han smilte slet ikke og han lagde ikke så meget mærke til
mig eller hvad jeg sagde.

Så jeg vidste bare at der var noget galt.

Han kørte mig hjem og jeg tænkte på om han ville med ind. Han gik med ind.

Jeg spurgte om der var noget galt. Han rystede bare på sit hoved og
sukkede og tændte for fjernsynet. Efter 10 minutters stilhed sagde jeg
at jeg ville gå op og i seng.

Jeg lagde mine arme omkring ham og sagde at jeg elskede ham utroligt
meget. Han sukkede bare og gav et lidt trist smil.

Han gik ikke med ovenpå, men senere kom han op og da vi elskede var
jeg overrasket over hvor fraværende og kold han var. Jeg begyndte at
tænke på om han måske ville forlade mig, at han måske havde fundet en
anden pige.

Jeg græd mig selv i søvn.

Mandens dagbog:

Lørdag, d. 2. juni 2007.

Danmark tabte 3-0 til Sverige. Fik dog alligevel sex.

Michael
08-06-2007, 10:05
Så er der dom idag. Nogen der ved hvornår UEFA kommer med umeldingen?

Michael
08-06-2007, 10:14
Hende damen på Sportsnyhederne på TV2 siger kl 11. :D

snegl
08-06-2007, 11:25
altså nu her for en halv time siden?
Der er ikk ret mange medier der skriver om det lige nu synes jeg

United DK
08-06-2007, 12:35
Så kom straffen, og den er hård.

http://www.uefa.com/competitions/euro/news/kind=1/newsid=548881.html

KennyN
08-06-2007, 12:45
Så kom straffen, og den er hård.

http://www.uefa.com/competitions/euro/news/kind=1/newsid=548881.html

Ja lidt hårdt.
Resultatet vidste vi alle ville falde sådan ud. Bøden på 500.000 kr er vel også helt i orden.
At vi skal spille resten af kampene min. 250 km fra KBH + kampen mod Liechtenstein uden tilskuere, er også okay. Det er ikke i orden at overfalde dommeren som det skete, og derfor skal straffen være hård. Hård straf men fair nok..
Men det kommer godt nok til at koste Parken S&E og DBU dyrt.

Mit forslag kunne være at spille kampene i Hamborg. Der er masser af danskere fra grænselandet, som vil kunne få chancen for at støtte holdet..

snegl
08-06-2007, 12:47
Der kan da vel stadigvæk blive spillet i Århus eller?

KennyN
08-06-2007, 12:55
Poulsen fik 3 kampes karantæne. Hvilket vil sige han mangler at afsone karantæne i to kampe mere..
DBU pressemøde kl. 14.00.

ChristianH.
08-06-2007, 12:55
Aalborg skulle ihf. være langt nok væk. Og landsholdet bør så vidt det er muligt at spille i Danmark.

Don Kafai
08-06-2007, 12:58
Straffen er hård, men fuldstændig fair. Og de er mere end heldige med kun at skulle spille 1 kamp uden tilskuere, og det er mod Liechtenstein så det burde give 3 pts alligevel. Kampen mod Spanien "hjemme" bliver altafgørende.

United DK
08-06-2007, 13:11
Hvor langt er der egentlig fra København til Århus? Hvis der er mere end 250 km, så skal kampene vel spilles der.

ChristianH.
08-06-2007, 13:15
250 km i luftlinie. Det udelukker både Aarhus, og mit bud Aalborg. Esbjerg skulle være godt 10 km på den rigtige side af kriteriet, så det bliver det jo nok.

Medmindre det bliver Tyskland (Hamborg), som en anden nævnte, i stedet.

schousboe9
08-06-2007, 13:18
Tror oss det blir i Århus. Håber jeg i hvert fald! Det er klart det bedst egnede stadion i landet til landskampe - udover Parken, seføli.

Men for sevan, en hård dom! Er du tosset!? Når man tænker på de lande hvor det konstant sker og så sætter dommene op mod hinanden!? Godt de appelerer, der er ingen andre muligheder. Nu lægger UEFA bare pres på sig selv til at leve op til den dom i fremtiden til en evt. lign. situation. Og det gør de sikkert som sædvanlig ikk...

Men syns godt nok den er hård! En lidt større bøde og en enkelt kamp uden tilskuere plus måske en ekstra eller to dage til Poulsen havde været passende, syns jeg..

Edit: Det blir nok Esbjerg... Åbenbart eneste stadion, der lever op til kravene...

United DK
08-06-2007, 13:19
Hvis det bedste bud, på en ny hjemmebane til Danmark er Esbjerg Stadion, så synes jeg DBU skulle flytte kampene til AOL Arena i Hamburg.

KennyN
08-06-2007, 13:20
Hvis det bedste bud, på en hjemmebane til Danmark er Esbjerg Stadion, så synes jeg DBU skulle flytte kampene til AOL Arena i Hamburg.

Også min pointe i mit tidligere indlæg. Ingen grund til at spille på et lille skod stadion i Esbjerg eller Haderslev. Så hellere spille i Hamborg.

United DK
08-06-2007, 13:25
Hvis det bedste bud, på en ny hjemmebane til Danmark er Esbjerg Stadion, så synes jeg DBU skulle flytte kampene til AOL Arena i Hamburg.

Bare lige for at slå fast, hvorfor jeg vil foretrække Hamburg fremfor Esbjerg.

Esbjerg Stadion (http://www.fussballtempel.net/uefa/DAN/Esbjerg.html)

AOL Arena (http://www.fussballtempel.net/uefa/GER/Volksparkstadion.html)

JakobR
08-06-2007, 13:32
Jeg synes nu stadig landskampe skal spilles i Danmark.

Desværre ligger Vejle nok ikke langt nok væk. De får nemlig et helt nyt stadion fra næste sæson af ;)

Dines
08-06-2007, 14:28
Jeg håber det bliver på AOL-arena, da det er et meget bedre stand, og vil passe bedre til EM-kampe, istedet for sølle Esbjerg stadion.

Ellers synes jeg straffen lige i overkanten. Vi har fået al det værste der kunne ske.

Fransson
08-06-2007, 14:34
Danmarks dom er fuldstændig sindsyg. UEFA og Herbert Fandel overreagerer enormt meget. Jeg kunne forstå hvis Danmark blev idømt en bøde og fratagelse af hjemmebanen i én kamp. Men tre hjemmekampe er latterligt. Det hører ingen steder hjemme.

Jeg er dog glad for at Christian Poulsen får 3 dages karantæne. Det er fair nok. At han skal dømmes for vold og være ude i flere måneder er direkte latterligt(igen). At en spiller mister hovedet for Danmark er ikke noget nyt. Det kan jeg huske at både Thomas Gravesen og Jesper Grønkjær har gjort. Hvis tilskueren ikke var kommet på banen, var der ikke blevet alt den ståhaj omkring Christian Poulsen. Det var udelukkende pga. situationen udviklede sig som den gjorde. Derfor mener jeg, at det er korrekt at give Christian Poulsen tre dage på tilskuerpladserne.

Men alternativ hjemmebane ville jo klart være Hamburg. Esbjerg stadion er for lille og er ikke en landskamp værdig.

Don Kafai
09-06-2007, 00:12
Hvor fanden kommer 250 km egentlig fra? er det en fast regel eller har de bare lige fundet på tallet. Hvad med at de tog hensyn til Danmarks relativ lille størrelse. Tror der bliver skåret lidt ned på de 250 km når appelsagen skal vurderes. Men tror at den ene kamp uden tilskuere står fast, og at der ikke skal spilles i parken mere ligeledes står fast.

Thomas Hansen
09-06-2007, 08:55
Hmm sidder her og tænker lidt over dommen. Hvordan tror I dommen havde lydt hvis det havde været 1 af "de store lande" som havde haft balladen??, tror ikk dommen havde været så hård ved dem!!. I Italien havde de jo bar købt sig til fred!!. Men hvad mener i om min pointe??Tror da nok vi skal fylde hamborg op med tilskuere( køre gerne en bilfuld derned)

Damien
09-06-2007, 10:44
Ville da være sygt at spille kampe på Esbjerg stadion. Ville os klart foretrække Hamborg! Tror jeg også det ender med, hvis altså HSV giver lov..

ChristianH.
09-06-2007, 11:02
Hmm sidder her og tænker lidt over dommen. Hvordan tror I dommen havde lydt hvis det havde været 1 af "de store lande" som havde haft balladen??

Om ikke andet ville en 250km straf, ikke være når så hård for en af "de store lande".
Der er lidt flere stadions at vælge imellem ...

Casper
09-06-2007, 13:19
Jeg vil faktisk sige, at det vil være meget belejligt at spille den i Hamburg...

Mange i Sønderjylland har aldrig set en landskamp og i de tidligere danske områder i Tyskland følger de jo også det danske landshold, så det vil være en fantastisk idé at spille den dér, da stadionfaciliteterne også er i top.
Lidt ligesom når Landsholdet har spillet kampe i aarhus for at få dem "ud til folket"..

ChristianH.
09-06-2007, 14:38
UEFA erkender for engang skyld de er nogle imkompetente idioter.

Så jeg tror at straffen bliver ændret, så det bare gælder at de skal spilles uden for København/Sjælland.

Jeg gætter på at Århus bliver stedet.

TrincoBoy
29-08-2007, 08:07
Ja så har hr Østergaard været ude med snøren:

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Landsholdet/2007/08/28/205031.htm?wbc_purpose=updat%23

Var det ik bare bedre, hvis hr Østergaard gav manden dødstraffen??
Hans liv bliver jo alligevel ødelagt.
Og var det ikke bare bedre, hvis hr. Østergaard og Parken Entertaintment i første omgang kunne sørge for at overholde sikkerheden, så tossen ikke kunne løbe ind på banen!!!
Man kunne da tydeligt se at de dovne kontrollører ikke gjorde noget, for at forhindre tossen i at løbe ind.

Men hr. Østergaard tænker vel kun på pengene, som om han ikke har noget overskud.

Glory Man United
29-08-2007, 08:20
Ja så har hr Østergaard været ude med snøren:

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Landsholdet/2007/08/28/205031.htm?wbc_purpose=updat%23

Var det ik bare bedre, hvis hr Østergaard gav manden dødstraffen??
Hans liv bliver jo alligevel ødelagt.
Og var det ikke bare bedre, hvis hr. Østergaard og Parken Entertaintment i første omgang kunne sørge for at overholde sikkerheden, så tossen ikke kunne løbe ind på banen!!!
Man kunne da tydeligt se at de dovne kontrollører ikke gjorde noget, for at forhindre tossen i at løbe ind.

Men hr. Østergaard tænker vel kun på pengene, som om han ikke har noget overskud.

Flemse-drengen er vel Dks mest usympatiske person. Der var INGEN kontrol på noget.....Betal ved kasse 1 Flemse.....og så hepper jeg satme på Benfica iaften ;)

United DK
29-08-2007, 09:13
Jeg ved godt det er upopulært at sige, men jeg siger det alligevel. Jeg har sgu lidt ondt af "tossen", for selvfølgelig var det dumt det han gjorde, men alle kvajer sig en gang i mellem, og sådan er det jo. Lad os dog komme videre, og så i stedet fokusere på, at landsholdet er noget af det ringeste, der har været siden amatørdagene.

Glory Man United
29-08-2007, 09:16
Jeg ved godt det er upopulært at sige, men jeg siger det alligevel. Jeg har sgu lidt ondt af "tossen", for selvfølgelig var det dumt det han gjorde, men alle kvajer sig en gang i mellem, og sådan er det jo. Lad os dog komme videre, og så i stedet fokusere på, at landsholdet er noget af det ringeste, der har været siden amatørdagene.

Couldn´t agree more ;)

United-Allan33
29-08-2007, 09:20
Det burde være Don Ø og Parken der skulle betale... Der var ingen sikkerhed overhovedet.. DBU har jo købt en ydelse af Parken, og i den ydelse er incl sikkerhed og vagtkorps, somn tydeligt ikke var deres opgave voksen... det ved Don Ø godt, derfor denne offensiv mod manden for at dække over egne fejl.. Don Ø du er et svin og håber al dårligt (Sportsligt og økonomisk) for dig og dit latterlige badeland..

rocatis
29-08-2007, 12:04
Det er ren forretning og jeg synes sgu det er helt fint.. Han skal da have pengene for tabt indtægter i 3 kampe eller hvor meget det var.. Manden var selv uden om det så, synd siger jeg bare...

JakobR
29-08-2007, 12:18
Jeg kan ikke se rimeligheden i, at en ganske almindelig mand, skal kunne betale en bøde på 7 millioner kroner? Han har selvfølgelig dummet sig, men jeg synes ikke det rimeligt at ruinere ham på den måde. Sikkerheden var ikke i orden, ligegyldigt hvor meget de pudser deres glorie.

snegl
29-08-2007, 12:22
Beløbet er nok i overkanten men lad os håbe han får en stor straf så det ikke kan lade sig gøre at påvirke kampe fremover ved fx at løbe på banen når det hold man ikk lige oddsede på er ved at tabe..
Og lad os håbe det i det hele taget afskrækker fulde tosser fra at tro at de kan tillade sig alt.

JDK
29-08-2007, 12:48
Beløbet er måske en smule i overkanten, men jeg mener det er fair, at han skal betale et vist beløb, da han har kostet mange penge for Don Ø og hans foretagen!

Glory Man United
29-08-2007, 13:01
Beløbet er måske en smule i overkanten, men jeg mener det er fair, at han skal betale et vist beløb, da han har kostet mange penge for Don Ø og hans foretagen!

Og du mener ikke, at Flemse-drengen har ansvaret? Hvordan ind i h......kunne det lade sig gøre? Alle andre steder var han sgu stoppet!! Rystende at han overhovedet nævner det!

Dines
29-08-2007, 13:27
Mandens liv er ødelagt allerede nu måske, og at man vil kræve at han skal betale 7 millioner synes jeg er bare at gnide salt i såret, og det synes jeg ikke er sympatisk, og det mener jeg er lidt synd for manden.

Caller
29-08-2007, 14:34
Han har dummet sig og må betale prisen for dette. Der er store omkostninger der er blevet taget fra en forretning. Hvis det var en der havde lavet hærværk for flere millioner kroner skulle han vel også betale? Ja hans liv er ødelagt, og han har kun sig selv at takke. Kan ikke se hvorfor han skal slippe billigt.

United DK
29-08-2007, 14:45
Han har dummet sig og må betale prisen for dette. Der er store omkostninger der er blevet taget fra en forretning. Hvis det var en der havde lavet hærværk for flere millioner kroner skulle han vel også betale? Ja hans liv er ødelagt, og han har kun sig selv at takke. Kan ikke se hvorfor han skal slippe billigt.

"Tossen" er ikke 100% ansvarlig for skaden i Parken, og derfor skal han ikke have, så stor en regning. Det er jo ret beset Parken selv, der ikke har været deres opgave voksen, men de tørre den af på "tossen", fordi det er det nemmeste at gøre.

snegl
29-08-2007, 14:45
Og du mener ikke, at Flemse-drengen har ansvaret? Hvordan ind i h......kunne det lade sig gøre? Alle andre steder var han sgu stoppet!! Rystende at han overhovedet nævner det!

Jeg synes det er et lidt dårligt argument. Så bør hooligans der smadrer inventar og alt muligt heller ikke betale erstatning, for politiet kunne jo bare have stoppet dem?
Det er første eksempel i dansk fodbold på den slags voldelige adfærd på banen, og selvom jeg synes det var for ringe at der slet ingen reaktion kom fra kontrollører da han endelig var på banen, synes jeg at det er lidt bagklogt at skyde hele skylden på sikkerheden. Jeg synes helt klart at han skal betale erstatning. Selvfølgelig bærer Parken et ansvar ved ikke at have ansatte der er gode nok, men ingen havde vel nået at kunne stoppe ham så hurtigt, og hvem havde troet han ville slå dommeren?
7 mio kr er dog alt alt for meget.

Glory Man United
29-08-2007, 14:50
Jeg synes det er et lidt dårligt argument. Så bør hooligans der smadrer inventar og alt muligt heller ikke betale erstatning, for politiet kunne jo bare have stoppet dem?
Det er første eksempel i dansk fodbold på den slags voldelige adfærd på banen, og selvom jeg synes det var for ringe at der slet ingen reaktion kom fra kontrollører da han endelig var på banen, synes jeg at det er lidt bagklogt at skyde hele skylden på sikkerheden. Jeg synes helt klart at han skal betale erstatning. Selvfølgelig bærer Parken et ansvar ved ikke at have ansatte der er gode nok, men ingen havde vel nået at kunne stoppe ham så hurtigt, og hvem havde troet han ville slå dommeren?
7 mio kr er dog alt alt for meget.

Det jeg mener er, at hr. Østergaard gang på gang løber fra sit ansvar. Og det er jeg træt af. Derfor håber jeg ved gud, at det vitterligt koster ham 7 mil.
Din sammenligning med vold er meget søgt, da politiet jo ikke kan være alle steder.
Faktum er jo, at Flemses (DBUs) kontrollører kiggede fodbold og ikke på fansene. Det blev så bekræftet, da endnu en fuld idiot kunne løbe fra det ene mål til det andet og "score" et mål, inden han blev stoppet!
Nææææh lad det være en lærestreg for Østergaard. Hvis man ikke kan klare det med sikkerheden, skal man heller ikke kunne stå for så stort et arrangement