PDA

Se fuld version : Wayne Rooney's bog "My Story So Far"

roon8
01-06-2007, 22:11
Hej.

Ville høre om der er nogen der ved om Wayne Rooneys bog "My Story So Far" er udkommet på dansk, og hvor den evt. kan købes?

Mvh Roon8 - En kæmpe United- og Rooney fan :)

Thomas
01-06-2007, 23:18
Hej.

Ville høre om der er nogen der ved om Wayne Rooneys bog "My Story So Far" er udkommet på dansk, og hvor den evt. kan købes?

Mvh Roon8 - En kæmpe United- og Rooney fan :)

Jeg tvivler på, at de bøger, som United spillerne skriver udkommer i en dansk version. Det er der også mange, der har spurgt om på det gamle forum. Du skal bare købe den igennem Amazon, og så knokle dig igennem den engelske version.

Bogen ville også - i min mening - blive ødelagt, hvis den blev oversat til et andet sprog.

Damien
03-06-2007, 12:12
Syntes måske det er lidt for "gold digger" agtigt at vælge at udgive 5 bøger i løbet af hans karriere. Og allerede en efter 3-4 år.. Håber han laver en opsamling til sidst... så kunne det være man gad at kaste penge efter den!

Dines
03-06-2007, 16:20
Jeg tvivler på, at de bøger, som United spillerne skriver udkommer i en dansk version. Det er der også mange, der har spurgt om på det gamle forum. Du skal bare købe den igennem Amazon, og så knokle dig igennem den engelske version.

Bogen ville også - i min mening - blive ødelagt, hvis den blev oversat til et andet sprog.

Beckhams bog er oversat til dansk, men han er jo også et kæmpe ikon over hele verden. Rooneys bog er ellers udemærket, der fortæller, fra børneårene og til VM 2006 og hændelsen med Ronaldo.

JakobR
03-06-2007, 16:25

Hvorfor? Hvis det en god oversætter, kan det jo være ligegyldigt.

Thomas
03-06-2007, 18:51

For nogen er det måske ligegyldigt, men jeg ville hellere læse en selvbiografi på engelsk end på dansk, hvis den kom fra en United spiller. Mest pga. at jeg ikke ville kunne føle, at det var fek.s Rooneys egne ord, hvis bogen er skrevet på dansk. Håber I forstår mig, det lyder lidt indviklet.

Don Kafai
03-06-2007, 19:39

Nej det er det ikke helt. For de udtryk der bliver brugt er Rooneys egne, og hvis de oversættes så mister de deres "originalitet". Det er gældende for næsten alle selvbiografier, netop fordi det er forfatteren man vil læse om og derved vil bibeholde det så originalt som muligt.

Thomas
03-06-2007, 19:45
Nej det er det ikke helt. For de udtryk der bliver brugt er Rooneys egne, og hvis de oversættes så mister de deres "originalitet". Det er gældende for næsten alle selvbiografier, netop fordi det er forfatteren man vil læse om og derved vil bibeholde det så originalt som muligt.

Det var lige dét, jeg prøvede at skrive. :o