Se fuld version : Eksamen
*bum bum bum bum* indsæt selv en dyster tone.
Jeg ved, der er mange der skal til eksamen nu her - eller er i gang, så her er tråden, hvor det kan diskuteres, og evt. offentliggøre nogle karakterer, hvis man ikke vil holde dem hemmelige :)
Jeg skal til matematik, dansk, tysk og engelsk eksamen, og de begynder fra på onsdag af, og så frem til midt i juni, så det bliver en hård omgang, men det er sådan noget, der bare skal gennemføres et par gange i livet, og såen er det.
jeg skal op i dansk, engelsk og fysik mundtligt. Den første er dansk og det er på onsdag jeg skal op der.
I de skriftlige har jeg kun fået en karakter indtil videre og det er i geografi hvor jeg fik 8 så det er fint nok:)
Vi får først vores skriftlige karakterer til vores dimission. Tror faktisk, at det gik godt, så det bliver helt klart spændende.
Don Kafai
01-06-2007, 16:05
Mest latterlige årsprøve/eksamen nogensinde fik jeg overstået....
Almen Studieforberedelse...... Jeg tror sgu dem fra undervisningsministeriet sidder og griner røven i laser over de nye tiltag til gymnasierne for meget af det er sgu da helt ude i hampen.
SantasLittleHelper
01-06-2007, 16:08
Jeg skal skrive opgave i tekst- og literaturvidenskab, hvor jeg har valgt at skrive om forholdet mellem læseren og forfattereni Da Vinci Mysteriet. Derudover skal jeg op i Mundtlig Sprogfærdighed, hvor jeg skal forsvare dette projekt.
Jeg skal også skrive en ugeopgave i kulturteori og kulturanalyse hvor jeg skal diskutere filmen Borat i relation til USA's kulturelle indflydelse og deres status som kulturelt og politisk forbillede. Den sidste eksamen er sprogproduktion hvor jeg skal lave en oversættelse og en opgave mere hvor jeg selv skal producere et stykke tekst udfra et andet stykke tekst...
Jeg er igang med at skrive en opgave i Organisation, og så har jeg to skriftlig eksamener i Mikroøkonomi og Erhvervsøkonomi (Finansiering, økonomistyring og produktion).
Skal op i mundtlig mat, dansk og engelsk.
Fysik er droppet, da jeg ikke kan enes med min lærer.
Men karakterne er ikke liv eller død for mig, for er optaget på hf. Nej ikke hg, men HF! :P
SantasLittleHelper
01-06-2007, 16:48
Skal op i mundtlig mat, dansk og engelsk.
Fysik er droppet, da jeg ikke kan enes med min lærer.
Men karakterne er ikke liv eller død for mig, for er optaget på hf. Nej ikke hg, men HF! :P
kan man godt slippe for en eksamen fordi man ikke kan enes med sin lærer? for så skal jeg da i gang med at svine et par stykker til...
Refstrup
01-06-2007, 16:51
Det vidste jeg heller ikke
kan man godt slippe for en eksamen fordi man ikke kan enes med sin lærer? for så skal jeg da i gang med at svine et par stykker til...
Det også kun fordi fysik er valgfag hehe. Ellers kom der bare til at stå 00, hvilket er lidt irriterende når man regner gennemsnit ud ;)
Jeg har lige fået læseferie idag. Skal op i en del fag.
Eksamen:
Mundtlig biologi
Mundtlig religion
Mundtlig tysk
Årsprøve:
Mundtlig almen studieforberedelse
Skriftlig engelsk
Skriftlig dansk
Skriftlig matematik
Skriftlig kemi
Skal op i sidstnævnte på mandag. Wuhu, jeg glæder mig :juhuuuu:
Har allerede været oppe i skriftlig dansk og skriftlig erhvervsøkonomi.. Den sidste fuckede jeg lidt op med noget knap-kapacietet og et afslutningsskema.. Men ellers gik det fint.. Vi fik en ekstra time fordi strømmen var gået i 30 min.. :)
Skal op mundtligt i erhvervsøkonomi, IT, afsætning, international økonomi og dansk.. Dansk bliver den sidste eksamen hvor jeg får min dejlige mørkeblå hue..! :D (den eneste rigtige)
Så vidt jeg har forstået er der mest prestige over den vinrøde?
Jeg mindes jeg har sådan en vinrød herhjemme et sted :D
Jeg skal skrive opgave i tekst- og literaturvidenskab, hvor jeg har valgt at skrive om forholdet mellem læseren og forfattereni Da Vinci Mysteriet. Derudover skal jeg op i Mundtlig Sprogfærdighed, hvor jeg skal forsvare dette projekt.
Jeg skal også skrive en ugeopgave i kulturteori og kulturanalyse hvor jeg skal diskutere filmen Borat i relation til USA's kulturelle indflydelse og deres status som kulturelt og politisk forbillede. Den sidste eksamen er sprogproduktion hvor jeg skal lave en oversættelse og en opgave mere hvor jeg selv skal producere et stykke tekst udfra et andet stykke tekst...
Hvad studerer du?
Smaakage
01-06-2007, 19:52
Skal op i Projekt, Dansk, Matematik (Skriftlige) og Virksomhedsøkonomi og afsætning (Mundtligt)
Var oppe i projekt igår, og hvis nu i virkelig presser mig skal jeg da nok sige hvad jeg fik... Okay... Fik 12 (efter den nye skala) :juhuuuu: :Bouncing: :skaaal:
Jeg har to forskellige blå bånd!!! Jeg er fucking sej!!! :D
SantasLittleHelper
02-06-2007, 00:56
Hvad studerer du?
Engelsk almen på AAU..
morten k
02-06-2007, 01:20
Skal op i Projekt, Dansk, Matematik (Skriftlige) og Virksomhedsøkonomi og afsætning (Mundtligt)
Var oppe i projekt igår, og hvis nu i virkelig presser mig skal jeg da nok sige hvad jeg fik... Okay... Fik 12 (efter den nye skala) :juhuuuu: :Bouncing: :skaaal:
Hvad var det jeg sagde på IRC igår, Smaakage?
Den der uambitiøse stillen sig tilfreds kommer vi ingen vegne med. Man skal ikke lade sig hæmme af omgivelsernes falden på halen for alskens mere eller mindre tilfældige regler.
Break the scale! Go for Gold! Op på hesten! Ikke hvile på laurbærrene!
Målet må være 13 i den næste.
Den der uambitiøse stillen sig tilfreds kommer vi ingen vegne med. Man skal ikke lade sig hæmme af omgivelsernes falden på halen for alskens mere eller mindre tilfældige regler.
12 på den nye svarer til 13 på den gamle.
Smaakage
02-06-2007, 10:17
Fik faktisk svineren af en psykopatisk tysklærer første skoledag da hun spurgte mig om hvad jeg satsede på at score i tysk. Jeg svarer naturligvis 13, hvorefter hun fortæller mig at jeg højest kan få 12. Da jeg derefter siger at målet stadigvæk er 13 så fik jeg svineren med at jeg ikke skulle tro jeg var noget og få benene ned på jorden... =/... Velkommen på handelsskolen! :D
12 på den nye svarer til 13 på den gamle.
Bl.a. ja. Det gamle 11 vil også give 12 i dag.
Her på 3. år på HH skal jeg op i:
Skriftlig dansk, hvilket jeg har overstået - heldigvis
Mundtlig dansk
Idræt
Afsætning
IT
Historie
IØ
Har overhovedet ingen lyst til det, men den 25. sidder studenterhuen forhåbentlig og trykker;)
Skriftlig kemi done. Regner med at få 02, for hold kæft, jeg er ringe til det shit.
Engelsk almen på AAU..
Synes nok jeg kunne genkende indholdet. Jeg har tidligere læst tysk SIS derude, og har afsluttet kommunikationsstudiet derfra.
Jeg skal til matematik i morgen.. kl. 12.15.. så der tænder I lige et lys, ikke? ;) anyways.. Hvad ville være godt at kunne hive op af sit ærme, så man lige overrasker læreren og censoren positivt? Eller retter sagt - hvad er det mest basale, som man helst skulle kunne?
Du skal bare blive ved med at spille klog. Du må ikke på noget tidspunkt sige "det ved jeg ikke"
Du skal bare blive ved med at spille klog. Du må ikke på noget tidspunkt sige "det ved jeg ikke"
Det var nok det jeg gjorde galt sidste år.. Det var noget af det første jeg sagde ;) men de spørger altså om nogle sindssyge spørgsmål af og til.. lorte matematik :(
Røg fra 8 til 6 sidste år, fordi jeg ikke vidste hvordan man regner rumfanget af en bold udfra diameteren. Virkelig nedern!
elmegaard
05-06-2007, 22:54
platon, descartes, hume, kant, comte, popper, hobbes, locke, rawls, nozick, nietzsche, kierkegaard, sartre og camus.
jojo, jeg hygger mig med filosofi inden jeg skal op på torsdag. jeg kan godt lide filosofi, så det er ok.
jeg har dog ambivalente følelser i forhold til at skulle gå til den eksamen; ikke fordi jeg er specielt nervøs, men udelukkende fordi, der venter mundtlig matematik på den anden side. argh! yikes! fuck! pis! lort! goddaw mand økseskaft! hvorfor valgte jeg dog det fag på a-niveau?
Min første rigtige eksamen venter i morgen: Biologi :(
Har altid og vil altid hade det lort, så jeg er ikke ligefrem optimistisk lige nu. Det gode er, at jeg ALDRIG mere skal bekymre mig om det ligegyldige fag. Efter i morgen vel at mærke. Det er sq dejligt.
Jeg har været til min første mundtlige eksamen i dag i dansk. Jeg fik 9 ( på den gamle skala) så det jeg ganske tilfreds med :D
Så har jeg lige været oppe i matematik, og jeg takker Juel for lige at repeteret nogle linære funktioner!
Mit første bud, da Juel spurgte, hvad en linær funktion var; y=x+1) :D men det var så y= ax + b .. og da læreren så smed den i hovedet på mig, så kunne jeg så fortælle alt muligt om den (læs: det jeg kan huske fra msn samtalen) :o
Det gik overraskende godt, men jeg ødelagde det lige i nogle andre opgaver.. skide valuta...grr.. Men jeg fik 7! :juhuuuu: Og så bye bye matematik for altid!! :devill:
Så har jeg lige været oppe i matematik, og jeg takker Juel for lige at repeteret nogle linære funktioner!
Mit første bud, da Juel spurgte, hvad en linær funktion var; y=x+1) :D men det var så y= ax + b .. og da læreren så smed den i hovedet på mig, så kunne jeg så fortælle alt muligt om den (læs: det jeg kan huske fra msn samtalen) :o
Det gik overraskende godt, men jeg ødelagde det lige i nogle andre opgaver.. skide valuta...grr.. Men jeg fik 7! :juhuuuu: Og så bye bye matematik for altid!! :devill:
Hvordan du kunne få 7 er mig en gåde! :) Men tillykke med det! ;)
Hvordan du kunne få 7 er mig en gåde! :) Men tillykke med det! ;)
Jeg havde nu også regnet med mindre :D
Jeg fik også 7 i mundtlig mat :D
Forslag: Når man har fået 7, så skriv lige, om det er den gamle eller nye skala.
Det er rart at vide, om Thomas er middelmådig eller derunder. ;)
Om to timer sidder jeg og sveder over nogle biologi-opgaver. Har læst over 100 siders fucking biologi i går og i dag, så jeg håber lidt af det har sat sig fast.
Forslag: Når man har fået 7, så skriv lige, om det er den gamle eller nye skala.
Det er rart at vide, om Thomas er middelmådig eller derunder. ;)
Om to timer sidder jeg og sveder over nogle biologi-opgaver. Har læst over 100 siders fucking biologi i går og i dag, så jeg håber lidt af det har sat sig fast.
Ah ja. Det er selvfølgelig på den gamle skala! Så den ligger vidst lige under middelkarakter ;)
Har lige scoret mig et 10-tal i erhvervsøkonomi A på den gamle skala.. Så mangler bare 4 mundtlige til jeg bliver student..
Sådan 11 i mundtlig dansk..
Trak en reklame, som jeg kunne perspektivere til den nuværende regering. Og den offentlige sektor..
Reklamen handlede om alkoholmisbrug..:juhuuuu:
7 i biologi til mig. Det er sq okay. Brugte ÉN oplysning fra de 100 sider, jeg havde læst: At to lige indflydelsrige gener kaldes codominante. Weee!
PS: Ny skala.
PL-pedersen
07-06-2007, 17:51
var op i engelsk mundtlig i dag fik et 8 tal... havde håbede på 9 eller over men er godt tilfreds efter præstetionen....
Var oppe i idræt i dag.
Fik 10 i fodbold
Stort 9 tal i badminton
6 i vores opvarmningsprogram
6 i vores grundtræningsprogram
8 i teori
Det gav en samlet karakter på 8
Årsprøve i skriftelig dansk om en halv time.. Har lige fundet ud af at jeg har glemt halvdelen af mine papirer! Så er der nogen der lige hurtigt kan svare på hvad forskellen på en udviklings- og dannelsesroman er? :D
Nej nej nej nej.. Jeg har lige været oppe i tysk, og det gik af lort. Det første jeg siger, da jeg kommer ind i rummet med censoren er: "Hva' så!" på den der 'fuck-jeg-er-smart-og-jeg-skal-have-13'-måde... :( Og den tekst jeg skulle perspektivere til havde jeg ikke læst, fordi den var for lang... 10 sider :D og videoen, som var kernen i mit tema har jeg ikke set, da jeg var syg.. Sådan! Lækker eksamen....... men jeg fik 9 alligevel....
PL-pedersen
12-06-2007, 14:02
fik 7 i fysik!! :juhuuuu:
SantasLittleHelper
12-06-2007, 14:17
Jeg skal op i Sprogproduktion i morgen... Og jeg gider fanme ikke til at sætte mig ind i teorien, for det er så pisse nemt at oversætte fra Engelsk til dansk og omvendt alligevel... Og så skal vi sidde og koge i 5 timer :s
11 i fysik/kemi .. Kemisk analyse
Indtil videre:
Dansk - 11
Fysik/kemi - 11 :juhuuuu:
Gronkjor
13-06-2007, 12:34
Jeg har lige fået 9 i dansk:juhuuuu:
Jeg fik et STORT STORT 9-tal i mundtlig engelsk.
Så havde jeg hellere foretrukket verdens endnu mindste 10-tal
Jeg har lige fået 10 i Engelsk (FS10, 10. klasse).
Jeg ærger mig over jeg overhovedet ikke havde forberedt mig hjemmefra, så kunne jeg måske have fået 11.
Det er naturligvis udfra 13-skalaen.
Skal op i morgen kl 9. 20 minutter i engelsk, (folkeskolen). Derefter står den på 66 dages sommerferie! :) Bliver bare godt at få afsluttet folkeskolen!!
HamudiiC
13-06-2007, 14:20
Nej nej nej nej.. Jeg har lige været oppe i tysk, og det gik af lort. Det første jeg siger, da jeg kommer ind i rummet med censoren er: "Hva' så!" på den der 'fuck-jeg-er-smart-og-jeg-skal-have-13'-måde... :( Og den tekst jeg skulle perspektivere til havde jeg ikke læst, fordi den var for lang... 10 sider :D og videoen, som var kernen i mit tema har jeg ikke set, da jeg var syg.. Sådan! Lækker eksamen....... men jeg fik 9 alligevel....
Er du utilfreds med 9?
Jeg fik 6 i fysik i sidste uge...
Fra ligegyldighedstråden:
Engelsk eksame imorqen xx(
Glæder mig virkeligt ikke.
Nogen dér har været oppe i Engelsk mundtlig, 9.klasses afgangsprøve.
Ja jeg har været oppe i det. Var oppe i går og fik 7 på den gamle skala. Det spørgsmål jeg trak bagefter var vildt mærkeligt og havde intet med de tekster jeg skulle perspektivere det til at gøre. Ret nederen
HamudiiC
13-06-2007, 14:49
Fra ligegyldighedstråden:
Ja jeg har været oppe i det. Var oppe i går og fik 7 på den gamle skala. Det spørgsmål jeg trak bagefter var vildt mærkeligt og havde intet med de tekster jeg skulle perspektivere det til at gøre. Ret nederen
Jamen er dét ikke meningen at man får et spørgsmål fra et andet emne?
& endda uden hjælpemidler. Dét syntes jeg squ er for svært. Tror ikke engang at Bertel Haarder han få mere end 8 i den eksame.
Christensen
13-06-2007, 15:06
Ikke for at forsvare hr. Haarder på nogen måde, så har han alligvel det højeste gennemsnit på Sønderborg Stats Skole.......
HamudiiC
13-06-2007, 15:06
Ikke for at forsvare hr. Haarder på nogen måde, så har han alligvel det højeste gennemsnit på Sønderborg Stats Skole.......
Det var dengang :D
mogens glistrup har også et ret højt gennemsnit
Sidste år, i 9'ende, fik jeg 7 i engelsk og 6 i matematik.
I år, i 10'ende, har jeg fået 10 i engelsk og 7 i matematik.
Jeg er nu i sidste ende meget glad for jeg valgte at tage på privatskole i 10'ende. Jeg er blevet modnet en del, og har gidet yde mere end sidste år. Sidste år var jeg fin rent fagligt, men gad ikke lave noget. Så det fint nogen har givet mig et spark i skridtet ;)
SantasLittleHelper
13-06-2007, 15:38
Det engelsk du var oppe i, var dét der hvor du skulle snakke om dit emne i 5 minutter, også trække et emne?
Jamen held og lykke herfra, selvom jeg ikke ved hvad sprogproduktion er :)'
Og.. Tillykke med dit 10-tal . Øh, jeg mener at vi trak et bånd vi skulle kunne genfortælle og bagefter en tekst hvor vi skulle relatere til det vi havde læst i løbet af året... Har lige kigget på mine karakterer fra folkeskolen, og jeg fik sgu 11 og ikke 10 :p
Sprogproduktion minder meget om de versions eksamener man får i Latin i gymnasiet hvor man først skal oversætte noget af en tekst fra Dansk til Engelsk, og noget af en anden tekst fra Engelsk til Dansk. Derefter skal man kommentere på nogle af sine ordvalg og så lave et selvstændigt stykke tekst, hvor man skal bruge både den engelske og danske tekst som inspiration... Jeg er meget tilfreds med min opgave og IMO ligger den et sted mellem 10 og 11, dog hælder jeg mest til 10-tallet, men karaktererne på Uni er som regel meget overdimensioneret...
Så jeg jeg sku færdig med mine eksamener... 7-7-2 Ny skala
Men det bedste er at jeg har ferie :D.. Det så nice mand, Held og lykke til jer der mangler at komme op ;)
Er du utilfreds med 9?
Jeg fik 6 i fysik i sidste uge...
Meget! Min lærer havde spået mig til et 11 tal, og jeg fik 10 sidste år. Indtil videre er jeg kun gået ned i mine eksamener, men jeg regner med at rette op på det i morgen - hvilket ikke burde være så svært.. 10.40 går det løs.
Så er min eksamen netop overstået:D
Engelsk folkeskole... Klarede en 10'er, rigtig fedt at gå til sommerferie på! :)
Nu står den bare på afslapning!
Held og lykke til jer der fortsat mangler nogle eksamer!
Nu sidder jeg på skolen og venter på at komme ind....
Held og lykke Thomas.
Jeg fik 10 i religion. Fandeme nice. Nu mangler jeg "kun" 5 prøver.
Held og lykke Thomas.
Jeg fik 10 i religion. Fandeme nice. Nu mangler jeg "kun" 5 prøver.
Tak, Sivse.. men, det hjalp ikke meget :( Jeg fik 8. Jordens mest skod karakter. Den ligger lige i mellem. Men da jeg kom hjem og så det nye United supporteren med overskriften "CHAMPIONS" og så Giggs og Neville, der hæver pokalen, så fik jeg det meget bedre :InLove
HamudiiC
14-06-2007, 13:27
Jeg har lige fået 8 i engelsk. Hold kæft, hvor var jeg dog nervøs.
Men 8 er fint nok :)
Aquarium
15-06-2007, 05:51
I USA får vi ikke bare en prøve, men vi vi får en hver 5. kapitel vi går igennem så 3-4 stykker igennem en semester + en afsluttende eksamen sidst på semesteret... Det gode er at man kan slippe for den sidste eksamen som omfatter hele pensum hvis man har en "A" som svarer til 11-13 tal i de første prøver. De har jeg fået i alle mine fag de sidste 2 semestre og har sluppet for den afsluttende heldigvis... Jeg har 1 eksamen mere i denne semester (sommer semesteret) i sociologi som er den eneste fag jeg har og så en afsluttende, men jeg har fået Aer i de første 2 og den på mandag skal ikke være det store probelm så jeg slipper højt sandsynligt for den afsluttende prøve :) sidste skoledag er den 28.juni og så har jeg ferie til 3. september "Rocking"
SantasLittleHelper
15-06-2007, 09:05
Hvordan er undervisningsniveauet så i USA? Er det ikke noget nemmere at få A i USA end det er at få 11-13 i DK?
Hvordan er undervisningsniveauet så i USA? Er det ikke noget nemmere at få A i USA end det er at få 11-13 i DK?
Efter den nye skala skulle det vidst være lige så nemt i DK. Lærerne har fået af vide at 10 % skal have 12 - som svarer til A i USA.. 12 er det samme som 11 og 13.. Det er så langt ude..
Er der nogen, der kender en hjemmeside hvor man kan læse om forskellige genrer (dansk)? Så man kan læse definitionen af en thriller, gyser osv.
Jeg kendte engang én, men den har jeg glemt, da det jo kun er en gang om året jeg er til eksamen :) Jeg har brug for lige at opsumere noget.
I USA skal man jo helst have A eller B, hvilket svarer til det nye 12 og 10 i Danmark. Herhjemme er 7 en acceptabel middelkarakter, hvorimod C ikke er tilfredsstillende i USA. Derfor mener jeg stadig, at det er nemmere at få gode karakterer i USA end i Danmark.
Er der nogen, der kender en hjemmeside hvor man kan læse om forskellige genrer (dansk)? Så man kan læse definitionen af en thriller, gyser osv.
Jeg kendte engang én, men den har jeg glemt, da det jo kun er en gang om året jeg er til eksamen :) Jeg har brug for lige at opsumere noget.
Jeg kunne også tænke mig sådan en side. :) Der er lige tre gode links her, omkring modernismen, realismen og blalblablalblalba.. :)
http://www.haderslev-katedralskole.dk/kf/litteraturhistorie.htm
http://www.dist.dk/~lf/danskkasse/
http://www.rfogh.dk/ra/ulitt.html
Jeg kunne også tænke mig sådan en side. :) Der er lige tre gode links her, omkring modernismen, realismen og blalblablalblalba.. :)
http://www.haderslev-katedralskole.dk/kf/litteraturhistorie.htm
http://www.dist.dk/~lf/danskkasse/
http://www.rfogh.dk/ra/ulitt.html
Tak skal du have :D
Aquarium
15-06-2007, 18:36
I USA skal man jo helst have A eller B, hvilket svarer til det nye 12 og 10 i Danmark. Herhjemme er 7 en acceptabel middelkarakter, hvorimod C ikke er tilfredsstillende i USA. Derfor mener jeg stadig, at det er nemmere at få gode karakterer i USA end i Danmark.
Du har fuldstændig ret. men er lidt uenig i at B er acceptabelt, men det afhænger selvfølgelig af hvad du vil læse i fremtiden... jeg vil uddanne mig til læge og det kræver at jeg måx må få 2-3 B'er i løbet af de 3-4 college år og så 0 C'er. Mht til niveaut så er college en blanding af 3.g a niveau fag og de første universitetets år i DK. Man kan opnå en bachelor grad efter 3-4 år i college så det svarer op til 3 år på dansk universitet. Det er nemt at få A'er her fordi semester karakteret er baseret på 3-4 skriftlige prøver, 1 stor rapport, og om du er til at finde i klassen hver gang, du behøver ikke at deltage du skal bare være der. I DK lægger de meget mere vægt på den mundtlige deltagelse, rapporter og stile og så 1 afsluttende eksamen. jeg ved ikke hvordan det er nu, men sådan var det da jeg gik på gymnasie... Her kan man dimmitere fra gymnasiet uden at tage en eneste A niveau fag, men så betyder det mere college år. Jeg kunne slippe for mange fag som matematik, kemi og historie her på college fordi jeg havde de fag på A-niveau i DK. Jeg kan godt lide det amerikanske system til at give karakter fordi det er mere fair at give karakter baseret på prøver istedet for at give karakter efter hvad læreren synes studenten skal have, selvom de mange prøver iløbet af året kan være irreterende :)
Så er jeg halvvejs med mine prøver. Var i dag oppe i skriftlig matematik. Håber på 10, men nu må vi se.
Hvor meget skal I læse til jeres 9./10. klasses dansk eksamen!? Jeg synes jeg har læst hele dagen, men nu er jeg også færdig. 85 sider, det er lidt for meget til mig!
Juhuu så er jeg færdig!! Så må vi se hvor mange reeksamener det bliver til.. :P :D
Jeg kan godt lide det amerikanske system til at give karakter fordi det er mere fair at give karakter baseret på prøver istedet for at give karakter efter hvad læreren synes studenten skal have, selvom de mange prøver iløbet af året kan være irreterende :)
Der er jeg ikke helt enig.. Jeg synes netop ikke man skal bygge sin fremtid på enkelte prøver/eksaminer hvor man måske kan komme op i noget man er dårlig til.. Selvfølgelig kan eksamen afspejle ens engagement i løbet af året, men faktisk kan en doven elev få højere gennemsnit end en elev som er med hele året og laver noget..
Jeg hælder klart mest til de årskarakter som bliver givet til den enkelte elev.. Men som du siger, kan læreren påvirke denne karakter så denne heller ikke bliver helt som den skal være..
Hvor meget skal I læse til jeres 9./10. klasses dansk eksamen!? Jeg synes jeg har læst hele dagen, men nu er jeg også færdig. 85 sider, det er lidt for meget til mig!
Jeg gider ikke rigtigt læse. For mig handler det bare om at ramme dagen. Dog har jeg fået skaffet en masse analyser, så jeg har et kort på hånden til hvad jeg nu skulle trække.
Jeg skal op i mundtlig dansk imorgen (FS10).
Jeg gider ikke rigtigt læse. For mig handler det bare om at ramme dagen. Dog har jeg fået skaffet en masse analyser, så jeg har et kort på hånden til hvad jeg nu skulle trække.
Jeg skal op i mundtlig dansk imorgen (FS10).
Må vi egentlig medbringe diverse analyser til film, digte, billeder og historier? :p Hvis ikke, så er jeg temmelig på skideren..
Gronkjor
18-06-2007, 22:03
Må vi egentlig medbringe diverse analyser til film, digte, billeder og historier? :p Hvis ikke, så er jeg temmelig på skideren..
Vores lærer sagde at hun var i tvivl om vi måtte, men at vi bare kunne gøre det for de kan ikke opdage det.:D Jeg havde alle mine med:juhuuuu:
Er der nogle der ved hvornår vi som går på HHx får vores skriftlige karakterer?
Jeg kan ikke svare på HHXs vegne, men vi får det altid til dimmissionen. :)
Smaakage
18-06-2007, 22:56
Jeg går på HHX og vi har intet fået af vide. Jeg regner med at vi får dem næste år :P
Christensen
18-06-2007, 23:03
Hvis det er egne notater så ja! Hvis ikke må man ikke.. Sådan var det ved mig sidste år i 9.
Gronkjor
18-06-2007, 23:19
Hvis det er egne notater så ja! Hvis ikke må man ikke.. Sådan var det ved mig sidste år i 9.
Du kommer jo også ind i et rum, og sidde for dig selv, og de kigger jo ikke hvad du har i tasken:skaaal:
Så vi må ikke tage teksterne med fra pensummet af? Det er vel også ligemeget, når jeg har skrevet notater til dem.. Men hvad med analyse modellerne? Jeg kan sgu ikke analysere et billede fek.s uden at have en fremgangsmåde! :o
Jeg går på HHX og vi har intet fået af vide. Jeg regner med at vi får dem næste år :P
Har fundet ud af det.. Vi får dem på torsdag, så det burde I også.. :)
SantasLittleHelper
19-06-2007, 06:19
skal op og forsvare mit projekt her klokken 9... 20% af karakteren er hvor godt mit engelsk er, så jeg håber at bestå på den måde da projektet er det mest latterlige og usammenhængende omgang lort der nogensinde er afleveret på uni... Hvis man da lige ser bort fra den aflevering jeg lavede i sidste uge, hehe..
Jeg fik et lækkert 7-tal (ny skala) i Markedskommunikation idag :)
Det var satme i orden. Skulle snakke om sponsorering og Carlsberg = Liverpool.. Så har man altså ikke heldet...
Smaakage
19-06-2007, 11:42
Der har jeg eksamen. Så må vi få dem med der. Lyder da fornuftigt (:
Tror du kan finde det på www.notenet.dk
Vi får dem enten torsdag eller fredag i Svendborg, men glæder mig langt fra!
Vi får dem enten torsdag eller fredag i Svendborg, men glæder mig langt fra!
Hvad har du været oppe i? (intet sjofelt i det) Dansk synes jeg var nem nok, og har ellers været til eø eksamen.. Tror det gik udenmærket, har bare fundet enkelte fejl..
Jeg fik 9 i dag i pædagogik på lærerseminariet, i morgen skal jeg op i idræt, hvor der stilles store krav til både ens egne færdigheder og teori, så den er jeg ved at skide grønne grise over. Skal fx. FORSØGE at slå salto, kraftspring, overslag, danse og spille 4 forskellige boldspil. Ufatteligt at jeg får de samme karakter, som jeg fik på uni. Havde troet at jeg ville få en tand højere.
Jeg venter på at komme ind til den sidste eksamen nu. Uuh. Glæder mig til sommerferien.
Jeg har lige været oppe i fysik. Jeg fik 9 på den gamle skala på trods af jeg kun har haft fysik i 9. klasse :juhuuuu: :juhuuuu:
Så nu har jeg sommerferie:D
Hvad har du været oppe i? (intet sjofelt i det) Dansk synes jeg var nem nok, og har ellers været til eø eksamen.. Tror det gik udenmærket, har bare fundet enkelte fejl..
:lolol:
Kun i skriftlig dansk, og så 6 mundtlige:rant:
Vores karaktere bliver sat op i morgen kl. 10.
Går du også i Svendborg eller hvorledes?
:lolol:
Kun i skriftlig dansk, og så 6 mundtlige:rant:
Vores karaktere bliver sat op i morgen kl. 10.
Går du også i Svendborg eller hvorledes?
Nej slet ikke.. Går på Lyngby Handelsskole..
Vi har lige fået vores skriftlige i dag og jeg har fået 10 i dansk og 8 i erhvervsøkonomi.. Så det er ikke helt dårligt..
Svedigt mand!! 9 i Erhvervsøkonomi 1c: Organisation, for at have skrevet den værste opgave jeg nogensinde har sat mit navn på. En opgave baseret på en artikel fra Dato, med støtte fra en artikel i Urban. For ikke at nævne at jeg sad formiddagen inden aflevering og skrev på den. Jeg er sq målløs, og ufattelig glad på samme tid. :D
Smaakage
21-06-2007, 17:01
Wuuhuu
10 i afsætning. Så manglede det da også bare at jeg først fandt ud af at de skriftlige karakterer hang i kantinen da jeg kom hjem.
Men skidt, dem tager vi imorgen
9 i dansk, og så er der sgu sommerferie! yippikayeah!
så er der mundtlig engelsk i morgen, og så er det ellers på med huen og slap af!
Bliver skønt - især med alle studenterfesterne med de unge, friske, dejlige piger :D
HamudiiC
21-06-2007, 19:11
Jeg er integreret ! :D
10 i Dansk .. Både mundtligt og skriftligt.
Jeg er integreret ! :D
10 i Dansk .. Både mundtligt og skriftligt.
Haha :lolol: , tillykke med integrationsbeviset.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.