PDA

Se fuld version : Mester 2011

Sgoales
11-09-2010, 17:30
Jeg laver denne tråd, da jeg ikke kan finde en tråd om hvem vi tror der bliver mester når sæsonen er gået.

Inden sæsonen ville jeg umiddelbart mene at chancefordelingen var nogenlunde således:

Chelsea 40 %
United 30 %
Arsenal 10 %
City 10%
Liverpool 9 %
andre 1% (!!)

Efter sæsonen første 4 kampe hvor vi egentlig har spillet ok, slået Chelsea i Charity, men til gengæld også har udvist en katastrofal mangel på kynisme, kan jeg ikke længere se os som 1. bejler til mesterskabet.
Fulham var 100% sikker med straffesparket 3 minutter før tid og igen i dag var den 100% sikker.
Evra er katastrofal i sin clearing i første halvleg og det tyder på at vi fortsætter tendensen fra sidste sæson hvor utallige perosnlige fejl koster specielt CHL, men også PL og FAC.

Efter dagens kampe synes jeg at chancefordelingen på mesterskabet ser således ud:

Chelsea 50 %
Arsenal 20 %
United 15 %
Liverpool 7 %
City 7%
andre 1%

(jeg vil gerne understrege at det er chacefordelingen baseret på dagens kampe, spillet lige nu og stillingen lige nu, det er således ikke alene fordi Arsenal er to point foran, men fordi vi dummer os helt ekstremt og i helt uhørt grad!)

Jeg ved godt at jeg nu bliver beskyldt for at være en dramaqueen eller en sortseer, men det der specielt bekymrer mig, er den vel historisk høje fejlprocent og manglende kynisme. Den kysnisme der har vundet os et hav af titler.
Lad mig høre hvad I mener!

Dines
11-09-2010, 17:33
Jeg gider ikke besvare denne her tråd, det er for useriøst at vurdere, hvem der vil vinde mesterskabet allerede nu. Ja, vi er ikke kommet så godt fra start, men vi kan selv afgøre tingene stadigvæk... I 07/08 og i 98/99 havde vi en tilsvarende dårlig start, der endte vi med at vinde PL, CL og i en af sæsonerne også Fa Cuppen. Så lad os nu se. Vi rejser os på tirsdag, det giver selvtillid. Og så basker vi Liverpool søndag. 11 point ud af 5 kampe, ville stadigvæk ikke meget imponerende, men så har vi overstået tre svære.

Come on, tro på det!

Jev
11-09-2010, 17:37
Årh, hvor er det forstemmende med det evindelige sortsyn. Det var pinligt at læse nogle af indlæggene i kamptråden før Everton-kampen. Fordi Sheasy spillede på midtbanen, havde mange mere eller mindre afskrevet en sejr. Nu må I fandeme lige.

Vi har spillet fint i sæsonstarten. Ikke overdådigt, men så absolut godkendt, og var det ikke for to koncentrationssvigt, som var mere dumme end dårlige, ville vi have maksimumpoint.

Vi har fine chancer for at vinde trofæet. Chelsea er måske favoritter, men de har altså også haft et historisk nemt startprogram.

Arsenal har på bestemt ikke større chancer end os i mine øjne.

Jøsses altså.

Sgoales
11-09-2010, 18:00
Jeg gider ikke besvare denne her tråd, det er for useriøst at vurdere, hvem der vil vinde mesterskabet allerede nu. Ja, vi er ikke kommet så godt fra start, men vi kan selv afgøre tingene stadigvæk... I 07/08 og i 98/99 havde vi en tilsvarende dårlig start, der endte vi med at vinde PL, CL og i en af sæsonerne også Fa Cuppen. Så lad os nu se. Vi rejser os på tirsdag, det giver selvtillid. Og så basker vi Liverpool søndag. 11 point ud af 5 kampe, ville stadigvæk ikke meget imponerende, men så har vi overstået tre svære.

Come on, tro på det!

Nu er det jo en ganske almindelig og anerkendt disciplin at gætte på hvem der bliver mester og der er jo også en del ganske seriøse bookmakerselskaber der udbyder spil på det, så jeg kan ikke se at det er useriøst løbende at vurdere hvem der bliver mester.

Læg mærke til at det er en chancevurdering - jeg afskriver jo netop IKKE united, jeg vurderer bare at chancen er mindre end da vi startede og jeg vurderer at den pt er ret lille, specielt fordi vi allerede har mistet 4 point og fordi det er 4 point vi har smidt som vel stort set ingen tophold kan få sig selv til at smide...

Sgoales
11-09-2010, 18:02
Årh, hvor er det forstemmende med det evindelige sortsyn. Det var pinligt at læse nogle af indlæggene i kamptråden før Everton-kampen. Fordi Sheasy spillede på midtbanen, havde mange mere eller mindre afskrevet en sejr. Nu må I fandeme lige.

Jøsses altså.

Nævn et - bare ét - tophold i europa som ville starte med Oshea på midtbanen!

Jev
11-09-2010, 18:20

Det er der ingen, der ville, og det ville vi heller ikke, hvis ikke vores andre midtbanespillere var ude med skader.

Det var dog heller ikke pointen. Jeg var ikke vild med at se O'Shea i startopstillingen, men det betød ikke, at jeg straks opgav ethvert håb om, at vi kunne vinde kampen.

ChristianR
11-09-2010, 18:32

Nok er mange herinde måske lige sortseende nok. Når det er sagt, så må du da begrænse din forargelse over folk, som netop har fået ret i deres forudsigelser. Det er netop ikke fuldstændig urealistisk pessimisme, når det ender ud i, at vi ikke får sejren, og det endda i en kamp, hvor O'Shea ikke har været prangende.

Mange herinde er IMO for ekstremistiske i deres holdninger og bør være mere nuancerede i deres syn på tingene. Der er en tendens til, at man enten allerede har afskrevet mesterskabet eller også, at man mener, der skal klappes som jubeloptimister og man absolut skal opfatte United som titelfavoritter, når vi åbenlyst ikke er det.

Jev
11-09-2010, 18:40
Nok er mange herinde måske lige sortseende nok. Når det er sagt, så må du da begrænse din forargelse over folk, som netop har fået ret i deres forudsigelser. Det er netop ikke fuldstændig urealistisk pessimisme, når det ender ud i, at vi ikke får sejren, og det endda i en kamp, hvor O'Shea ikke har været prangende.

Vi kan vel godt blive enige om, at Sheasys tilstedeværelse ikke gjorde os ude af stand til at vinde kampen. Vi havde jo nærmest allerede vundet den, indtil vi så ikke havde det alligevel.

Jeg ser helst heller ikke Sheasy spille midtbane og ville hellere have set Gibbo eller Park i opstillingen i dag, men jeg er ikke en af dem, der har travlt med at fremhæve og forstærke hver eneste negative ting, der foregår i klubben. Det har mange en sær tilbøjelighed til.

mojtaba
11-09-2010, 18:41
Man er kraftedme ik' klog, hvis man giver hele skylden på O'Shea! Sejren var der altså, den var der, den var 100% sikker! Men VI ALLE gav sejren væk i de sidste 2 minutter. Vi kan sku da forhelvede ikke beskylde O'Shea for det uafgjorte resultat, for præsentationen var jo generelt mere end godkendt set før overtiden, og vi alle var tilfredse. Men spillerne lænede sig desværre alt for meget tilbage til sidst! Det er virkelig elendigt af dem alle!

K and the big B
11-09-2010, 18:47

Hvem ville starte med Denilson? eller hvad end den brasilianske midtbane spiller fra Arsenal kaldes.

United DK
11-09-2010, 18:59
Man kan også spørge sig selv, hvem der ville starte med en 33-årig Denis Irwin på venstre back, hvis de skulle spille en CL-finale. Ikke desto mindre skete i 1999, og jeg synes tit det har været kendetegnende for os, at vi ikke har den bedste spiller i verden på samtlige positioner, men vi har alligevel vundet alt der er værd at vinde de sidste 20 år.

Et godt hold er først og fremmest et hold, der er godt sammenspillet, ligesom vores i 1999, og ligesom Barcelona og Chelseas nu (selvom førstnævnte tabte til Hercules). På de to hold kan man nævne et par spillere som Busquets og Ivanovic, der ikke tilhører toppen af poppen indenfor deres felt, og nok ikke ville være fast mand hos andre storklubber i Europa, men derfor kan de stadig bruges.

Vi kan alle blive enige om, at O'Shea på midtbanen ikke er ideelt, og man kunne måske have brugt Gibson i stedet, men så havde folk jo også skreget op om, hvor stor en boldmongol han er, og hvad han dog lavede på vores hold.

mufufu
11-09-2010, 19:27

Ikke et, men alle tophold i verden, kunne sagtens finde på det, det er et spørgsmål om taktik og om hvem man møder og har til rådighed. Han er jo ikke en fast starter på midten lige pt, selvom han næsten har været. Nu har han bare spillet så tilpas meget højre back, så vi har glemt dengang han spillede central defensiv midt.

O'shea er klasse. En kanon breddespiller at have på et hold.

Til emnet, så gider jeg ikke at svare. Det kan man ikke sige på nuværende tidspunkt. Efter jul har man et fingerpeg om hvem der kommer til at kæmpe i toppen til det sidste, da ca alle har mødt hinanden på det tidspunkt.

Jeg tror også SAF er ærgerlig over 4 tabte points i overtiden, men jeg tror også han er fotrøstningsfuld.

tjarligdrengen
12-09-2010, 00:57
Jeg tror 100% på vi bliver mestre...!

Ved godt Chelskij har vundet alle og Arsenal har fået en ret fornuftig pointhøst, men come on!, der er spillet 4 kampe - og ud af de fire har vi spillet to (imo) rigtig svære udekampe. I de udekampe har det kun været utur/dumhed/kald det hvad I vil der har gjort at vi ikke har vundet dem.

Forskellen, i år contra sidste, (indtil videre i denne sæson) er at vi ikke har tabt de "svære" udekampe, men fået point og ligesom det i sidste ende kan koste os mesterskabet at vi kun har fået ét point (pr. kamp) kan det også betyde endnu et PL-trofæ i vores fine trofæskabe.

Arsenal og Chelskij skal også nok tabe point på udebane og vi kan bare håbe det er samtlige tre point de taber... Jeg tør i hvertfald godt sætte en øl på at de begge ikke får fuld pointhøst både på Craven Cottage og Goodison.

hoen
12-09-2010, 07:50
Jeg laver denne tråd, da jeg ikke kan finde en tråd om hvem vi tror der bliver mester når sæsonen er gået.

Inden sæsonen ville jeg umiddelbart mene at chancefordelingen var nogenlunde således:

Chelsea 40 %
United 30 %
Arsenal 10 %
City 10%
Liverpool 9 %
andre 1% (!!)

Efter sæsonen første 4 kampe hvor vi egentlig har spillet ok, slået Chelsea i Charity, men til gengæld også har udvist en katastrofal mangel på kynisme, kan jeg ikke længere se os som 1. bejler til mesterskabet.
Fulham var 100% sikker med straffesparket 3 minutter før tid og igen i dag var den 100% sikker.
Evra er katastrofal i sin clearing i første halvleg og det tyder på at vi fortsætter tendensen fra sidste sæson hvor utallige perosnlige fejl koster specielt CHL, men også PL og FAC.

Efter dagens kampe synes jeg at chancefordelingen på mesterskabet ser således ud:

Chelsea 50 %
Arsenal 20 %
United 15 %
Liverpool 7 %
City 7%
andre 1%

(jeg vil gerne understrege at det er chacefordelingen baseret på dagens kampe, spillet lige nu og stillingen lige nu, det er således ikke alene fordi Arsenal er to point foran, men fordi vi dummer os helt ekstremt og i helt uhørt grad!)

Jeg ved godt at jeg nu bliver beskyldt for at være en dramaqueen eller en sortseer, men det der specielt bekymrer mig, er den vel historisk høje fejlprocent og manglende kynisme. Den kysnisme der har vundet os et hav af titler.

Hvorfor har du så ikke Blackpool med i dine beregninger ?

jmyrini
12-09-2010, 08:05
Har ikke været på ot.dk siden kampen, mest pga min egen skuffelse af kampens resultat. Men efter at være faldet mere til ro og tænkt mere på det, så må jeg sige, at jeg har en mere positiv holdning på tingene.

Ja vi har smidt 4 poeng, hvor vi har ført markant i kampens aller sidste fase. Men da det er sagt, så har vi jo ikke tapt på hverken Craven Cottage eller på Goodison Park, som jo er to meget svære baner at spille på. Faktiskt ville jeg personligt have solgt, specielt Everton kampen på udebane, for ét poeng inden kampens start.

Men ja, det er yderst uheldt (indsæt selv flere tillægsord), at man fører 3-1 ved 90 minutter, eller fører 2-1 og har tilvundet sig straffespark i mange og 80 minutters spilletid, og stadigvæk kun får ét poeng ud af løjerne. Det er deri hvor min frustration ligger. Ikke at vi fik uafgjort på en svær udebane, men over at vi står med så ufattelige stærke kort på hånden lige inden slutfløjtet, og alligevel mister vi koncentration og fighter indsatsen, så mister vi om ikke alt, så en hel del på gulvet.

Men fra at spille uafgjort mod Everton på udebane, til ikke at levne os ét enkelt %'s chance for at vinde mesterskabet, der er der sgu lang vej!

Vi ville selvfølgelig stå noget stærkere i mesterskabs kampen, hvis vi havde hevet to sejre hjem på henholdsvis Craven Cottage og Goodison Park, men igen, så er der ikke alle mesterskabsbejlerne, der vil hive 3 poeng hjem på de kanter. Så det er yderst uheldigt -ja, men katastrofe nej! Selvom det ved kampernes slutning kunne/burde have endt bedre, så er det ikke de største skandaler der er sket i fodboldverdenen. Alle ved, at vi nærmest normalt starter lidt langsomt, men vi er altid thereabouts i maj måned - også i 2011!

NB: Ikke for at træde nogen på tæerne, men IMO, så er det sgu lige så userøst at give Liverpool 7 %'s mesterskabs chance, som det er at give Manchester Unitet 0% chance for samme!

United DK
12-09-2010, 08:54
Hvorfor har du så ikke Blackpool med i dine beregninger ?

De er nok "andre".

RAppel
12-09-2010, 09:37
Må da godt nok være en kedelig sæson hvis man allerede har opgivet håbet hos den klub man følger.

schousboe9
12-09-2010, 10:18
Må da godt nok være en kedelig sæson hvis man allerede har opgivet håbet hos den klub man følger.

Velkommen til http://www.liverpoolfc.dk/forum/.

ChristianR
12-09-2010, 10:23
Vi kan vel godt blive enige om, at Sheasys tilstedeværelse ikke gjorde os ude af stand til at vinde kampen. Vi havde jo nærmest allerede vundet den, indtil vi så ikke havde det alligevel.

Jeg ser helst heller ikke Sheasy spille midtbane og ville hellere have set Gibbo eller Park i opstillingen i dag, men jeg er ikke en af dem, der har travlt med at fremhæve og forstærke hver eneste negative ting, der foregår i klubben. Det har mange en sær tilbøjelighed til.

Nej. Men vi kan vel også blive enige om, at dem der sagde, vi ville får svært ved at vinde kampen med den opstilling fik ret. Så uanset hvor få minutter, vi var fra at vinde, så var deres pessimistiske forudsigelser altså ikke helt ude i hampen.
Jeg synes, der skal være plads til både pessimister og optimister, så længe man kan argumentere for sin holdning og være realistisk.

Mht. mesterskabet, synes jeg ikke, det er en spændende diskussion at tage nu. Alle kan se, at den ligger lige til højrebenet for Chelsea. Alligevel har man så ofte set, hvordan vi har indhentet en dårlig start og alligevel taget mesterskabet. Så jeg afventer i spænding.

Sgoales
12-09-2010, 12:06
Der er åbenbart ikke ret mange der har læst åbningstråden...
Det er lidt ærgeligt at man skal gentage sine argumenter når de allerede står skrevet ned flere steder.
United er IKKE afskrevet, men chancen er trods alt markant mindre nu end da vi startede, specielt fordi Chelsea er særdeles overbevisende og fordi vi er særdeles vaklende i specielt forsvaret.
Vi bliver IKKE mestre hvis vi bliver ved man at lave så utrolig mange personlige fejl. Sidste år manglede vi ét point og det blev udslagsgivende at vi bla tabte til Burnley og ikke havde dommer-marginalerne i de to chelsea kampe. Det er så tæt det er og derfor bliver det svært når vi smider fire point i overtiden.

RAppel
12-09-2010, 12:39
Velkommen til http://www.liverpoolfc.dk/forum/.

Kan da godt være de har opgivet håbet om mesterskabet, men håbet om at kvalificere sig til CL lever vel endnu?

Barker
12-09-2010, 16:07
Jeg gider ikke besvare denne her tråd, det er for useriøst at vurdere, hvem der vil vinde mesterskabet allerede nu.

:lolol::lolol::lolol::haha:

MOHoegsted
15-09-2010, 09:57
Kan da godt være de har opgivet håbet om mesterskabet, men håbet om at kvalificere sig til CL lever vel endnu?
Det har de gjort fra start af? - Roy H. siger selv det ikke bliver i år de vinder noget, selv før sæsonen startet.

Barker: Ser slet ikke det sjove, Dines har fuldstændig ret, du kan umuligt vurdere hvem der vinder PRL nu.
Alt du kan vurdere lige nu Barker er at det enten er Arsenal eller Chelsea der vinder lige nu, udfra din konklusion. Mesterskabet er stadig åbent, og Chelsea har startet ud med lette kampe ;)

Jev
15-09-2010, 10:59
Det har de gjort fra start af? - Roy H. siger selv det ikke bliver i år de vinder noget, selv før sæsonen startet.

Barker: Ser slet ikke det sjove, Dines har fuldstændig ret, du kan umuligt vurdere hvem der vinder PRL nu.
Alt du kan vurdere lige nu Barker er at det enten er Arsenal eller Chelsea der vinder lige nu, udfra din konklusion. Mesterskabet er stadig åbent, og Chelsea har startet ud med lette kampe ;)

Jeg tror mere, Barker griner af, at Dines indleder en besvarelse i en tråd med: "Jeg gider ikke besvare denne her tråd." ;-)

MOHoegsted
15-09-2010, 12:05
Jeg tror mere, Barker griner af, at Dines indleder en besvarelse i en tråd med: "Jeg gider ikke besvare denne her tråd." ;-)
Tror jeg faktisk du har ret i :tumble:

Sgoales
17-10-2010, 07:09

Chelsea 50 %
Arsenal 20 %
United 15 %
Liverpool 7 %
City 7%
andre 1%

Jeg prøver lige at opdatere denne i forhold til den nuværende form.
På den positive side kan vi se, at Chelsea ikke er uovervindelige og når Terry spiller i går på trods af en mindre skade, så fortæller det mig, at de kommer til at kæmpe meget med skader.
Chamakh tror jeg er blevet et guldkøb for Arsenal og de kan måske godt kæmpe med til de sidste. City er overraskende godt organiseret og hvis Tevez/dramaqueen beslutter sig for at fortsætte karrieren, så plejer han jo at afgøre mange af de tætte kampe.
De tre er foran United pt, og derfor mener jeg at chancefordelingen BASERET PÅ SPILLET PT OG STILLINGEN LIGE NU er:

Chelsea 50%
Arsenal 15 %
City 15%
United 10 %
Andre 10%

Og nej... jeg mener ikke at man kan bruge argumantation som "jamen, vi er kun 5 point bagud og der er jo to indbyrdes kampe". Ja, det er korrekt, men det er fanme også den største trussel!!! Sidste år fik vi 0 (NUL) point mod Chelsea. Ja, dommeren afgjorde dem begge til Chelseas fordel, men sådan er det nu engang - den der opsøger heldet, får det!
TRUPPEN er ikke til at vi kan kæmpe med til det sidste, det må vi bare erkende. Forsvaret var tidligere en garant for mange point. Siden Bayern kampene har de været en garant for pointtab.

Bugge
17-10-2010, 07:14
Chelsea 97%
United 1%
Arsenal 1%
City 1%

;)

United DK
17-10-2010, 08:00
Chelsea har alt at tabe kan jeg se.

Jev
17-10-2010, 09:03
Vi har den samme trup som de seneste år, så selvfølgelig er den god nok, og den er også Premier Leagues bredeste. En fantastisk fodboldspiller bliver ikke elendig fra den ene dag til den anden. Vi har lavet nogle graverende fejl, og da vi så gjorde det igen blev det en tendens, som sidder i hovedet på spillerne, og det er helt tydeligt, at nervøsiteten breder sig, når vi ikke får dræbt kampene. Havde vi spillet de sidste 30 minutter, som vi havde spillet de første 30 i går, ville det jo ikke være et problem, at West Bromwich fik udlignet, for så havde vi nemt scoret to-tre mål, men vi har et mentalt problem. Når alt kommer til alt har vi faktisk spillet rigtig fint i alle kampene på nær Sunderland.

Vi er stadig Chelseas største og eneste konkurrenter, men der er ingen tvivl om, at Chelsea er klare favoritter lige nu.

Fletch
14-11-2010, 14:27
Jeg var klar til at afskrive os som mestre, da vi var nede 0-2 igår eftermiddags... Det er yderst sørgeligt, at være vidne til det skrabede spil vi formår at skabe i øjeblikket. Vi mangler det sædvanlige "United-flow", hvilket selvfølgelig kan skyldes de mange skader vi slås med.

Der var engang hvor hjemmekampe mod hold som Wolves blev vundet med tre, fire eller fem mål. Idag skal vi næsten være heldige bare at vinde...

Jeg er bange for at Chelsea render med titlen i år, primært pga. vores altid lange skadesliste. At vi ikke har formået at trække en topspiller eller to til klubben i sommer, kan også spille ind.

RAppel
14-11-2010, 14:57
At vi ikke har formået at trække en topspiller eller to til klubben i sommer, kan også spille ind.

Det er et valg SAF har taget. Han har meldt ud han lavede ét bud på en stjerne i sommer som så valgte at tage til en anden klub. Vi kan så antage at det må være Villa eftersom vi bød på Villa i sommer.

ChristianR
14-11-2010, 15:18
Det er et valg SAF har taget. Han har meldt ud han lavede ét bud på en stjerne i sommer som så valgte at tage til en anden klub. Vi kan så antage at det må være Villa eftersom vi bød på Villa i sommer.

Hvem siger det?

RAppel
14-11-2010, 15:40
Hvem siger det?

Kan da godt være jeg husker forkert, men synes jeg bare jeg kan huske. Eller så har det stået i en af de 117 tabloidaviser der rygtede Villa til os.

EDIT: Eller så er det bare herfra jeg husker det.

http://oldtrafford.dk/forum/showthread.php?p=200387&highlight=villa#post200387

Ulrik Vida Vinther
14-11-2010, 16:31
Denne (http://www.sport.co.uk/news/Football/40306/Ferguson_We_did_consider_Villa_but_he_was_always_g oing_to_Barcelona.aspx) artikel har også været oppe og vende et par gange herinde..

Andersodum
14-11-2010, 16:36
Skal vi ikke holde os til mesterskabssnakken?
IMO:
Chelski: 60%
Arsenal: 20%
United 20%

Resten har ikke en chance, fool city og tottenham kæmper om 4-6

ChristianR
14-11-2010, 16:40
Ok. Så er der i mine øjne stadig ikke noget sted, der siger klart, at vi har budt på Villa. At mange gætter på ham kommer nok også af hans tidlige skifte i forhold til så mange andre spillere.

Det kunne vel i og for sig også sagtens have været spillere som Özil, Zlatan eller Robinho, selvom nogen da er mere sandsynlige end andre. Men vi ved altså ikke hvem der blev budt på i dette marked uden nogen form for værdi.

Haslund
14-11-2010, 16:50
Ok. Så er der i mine øjne stadig ikke noget sted, der siger klart, at vi har budt på Villa. At mange gætter på ham kommer nok også af hans tidlige skifte i forhold til så mange andre spillere.

Det kunne vel i og for sig også sagtens have været spillere som Özil, Zlatan eller Robinho, selvom nogen da er mere sandsynlige end andre. Men vi ved altså ikke hvem der blev budt på i dette marked uden nogen form for værdi.

Ferguson udtalte jo, at spilleren foretrak, at blive i sit eget land. Og jeg mener også han sagde at transferen gik igennem meget tidligt i transfervinduet, og så er Villa i hvert fald den mest oplagte kandidat.

snegl
14-11-2010, 17:41

Så er der også Bellamy, som vi måske bød på i sommers, hvis man skal tolke hans udtalelser om at en klub der ville skabe stor røre bød på ham. Jeg tror næsten kun det kan have været os. Synes egentlig det er lidt ærgeligt vi ikke fik ham.

Sgoales
14-11-2010, 17:49
Efter dagens kampe, hvor Chelsea viser ualmindelige svaghedstegn, synes jeg det ser nogenlunde således ud

Chelsea 40
United 35
Arsenal 20
City 5

Sunderland er jo klart bedst på Stamford Bridge og Chelsea viser virkelig hvor smal deres trup er. Vi kommer styrket ud af denne uge med to uafgjorte mod stærke modstandere og en god moral efter at vi henter Villa.

Skønt!

(Og Liverpool taber som sædvanligt)

Bugge
14-11-2010, 18:37
Chelsea 45%
United 35%
Arsenal 15%
City 5%

Lækkert at se at Chelsea langt fra er usårlige..
Tror stadig de vinder, men det bliver satme tæt.

MC86
14-11-2010, 18:47
Man Utd 45%
Chelsea 35%
Arsenal 20%

Nu begynder vi at få vores skadede spillere igen, og vi bliver somregl bedre og bedre som sæsonen skrider frem. Vi er kun 3 point efter nu, og det er ikke meget når man tænker på alle de spillere vi har manglet. Jeg tror vi løber med mesterskabet. Chelsea virker trætte allerede og de har allerede tabt 3 kampe i ligaen i år.

PatriceEvra3
14-11-2010, 19:01
Nu spillede Chelsea dog med to højrebacks i midterforsvaret i dag. Nu havde vi også mange skadede spillere til kampen i går, men vores forsvar var mere eller mindre det stærkeste vi kan stille med. Uden Vidic ville det også se rigtig skidt ud, eller hvis vi skulle sætte Neville eller Rafael ind i midterforsvaret.

Men tror nu stadig det bliver en kamp mellem os og Chelsea i sidste ende. Wenger er ikke nogen særlig god taktikker, og selvom Fabianski har stået to gode kampe i streg, er det kun et spørgsmål om tid, før han får endnu et anfald. Spillere som Fabianski, Denilson, Clichy, Kocien et eller andet, bliver du heller ikke mestre med i længden.

Vil dog stadig mene Chelsea er favoritter, men det bliver nok mere tæt end vi havde regnet med.

schousboe9
21-11-2010, 22:31
http://www.sportinglife.com/football/news/story_get.cgi?STORY_NAME=betting/10/11/21/manual_212851.html

Carlo Ancelotti er nu 5. bedste bud på den næste træner til at blive fyret, efter hans odds er faldet fra 10/1 til 6/4 pga. mange spil på lige netop ham.

Jeg har meget svært ved at se det ske, men hvis Chelsea også ender med at fyre ham, må det være endeligt farvel til mesterskabet i denne sæson, og hvem ved, måske også de næste par stykker. I så fald står de (sandsynligvis) til sommer med en nødløsning a lá Hiddink på trænerposten og en gammel trup, der i dén grad har vist de svaghedstegn, som vor kære manager forudså. Og så skal Roman til at bygge op igen - hvis han er klar til det?

Spændende bliver det da, men jeg kan som sagt ikke forestille mig, at man på så kort tid kan udvise så stor mangel på klasse ved at afskedige de to centrale figurer i deres doubletriumf sidste år.

manutdman
21-11-2010, 23:06
vi vandt igen og arsenal tabte chelsea tabte
united 40%
chelski40%
arsenal20%
jeg tror de to kampe der kommer snart mod arsenal og chelsea bliver alt afgørende MEN ingen er sikre før sidste kamp fordi det er en sindsyg svær liga meget sværer end den spanske:)

Sgoales
22-11-2010, 06:29
City er ikke så langt efter, så dem tror jeg vi bliver nødt til at inkludere i statistikken, men enig i at Chelsea og United nu er lige.

United 35%
Chelsea 35%
Arsenal 15 %
City 15%

Beck
22-11-2010, 07:59
Det tyder da mere og mere på Ancelotti exit: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/article1455839.ece

DavidMadsen
22-11-2010, 08:16
Jeg håber virkeligt Ancelotti skrider. De får hverken fat i Guardiola, Mourinho eller Sir Alex (;)) lige foreløbigt, og hvem er der så tilbage, der er bedre end Ancelotti?

Sir Søren
22-11-2010, 08:19
Jeg håber virkeligt Ancelotti skrider. De får hverken fat i Guardiola, Mourinho eller Sir Alex (;)) lige foreløbigt, og hvem er der så tilbage, der er bedre end Ancelotti?

Rijkaard? Ikke at han nødvendigvis er bedre, men han har da et fint CV.

Ellers er der jo Zola. :D

RAppel
22-11-2010, 08:33
Ellers så bliver Avram Grant sikkert snart fyret i West Ham så kan de tage ham (det gik jo så godt sidst) ;)

Barker
22-11-2010, 08:33
City er ikke så langt efter, så dem tror jeg vi bliver nødt til at inkludere i statistikken, men enig i at Chelsea og United nu er lige.

United 35%
Chelsea 35%
Arsenal 15 %
City 15%

nu hvor vi åbenbart skal snakke procenter - mener jeg at give City 15% er håbløst... deres bundniveau er alt for lavt til at komme i nærheden af top2 i år...

Der er kun 3 som jeg mener kan vinde i år og det er Chelsea, United og Arsenal... Arsenal har år efter år bevidst at de IKKE har bredden over en hel sæson - så min ser således ud:

United 46%
(de har spillet en række dårlige kampe men fået point - skaderne + Rooeny er tilbage)

Chelsea 44% (Har påbegyndt en dårlig stime + de har en del vigtige spillere der er skadet)

Arsenal 10% (godt homogent hold - men over en sæson bliver det svært)

MC86
22-11-2010, 08:38
nu hvor vi åbenbart skal snakke procenter - mener jeg at give City 15% er håbløst... deres bundniveau er alt for lavt til at komme i nærheden af top2 i år...

Der er kun 3 som jeg mener kan vinde i år og det er Chelsea, United og Arsenal... Arsenal har år efter år bevidst at de IKKE har bredden over en hel sæson - så min ser således ud:

United 46%
(de har spillet en række dårlige kampe men fået point - skaderne + Rooeny er tilbage)

Chelsea 44% (Har påbegyndt en dårlig stime + de har en del vigtige spillere der er skadet)

Jeg tror også chelsea får det svært nu. De virker ikke til at være så suveræne som i starten og deres næste 5 kampe ser svære ud:

Newcastle ude
Everton hjemme
Tottenham ude
Man utd hjemme
arsenal ude

Sir Søren
22-11-2010, 08:39

United 46%

Jeg mener næsten også det er håbløst, at man år efter år regner med Arsenal i mesterskabskampen. De er ikke blevet mestre siden 2004, og de har de samme problem i år, som de har haft de sidste 3-4 år. De har ikke en solid nok defensiv, til at kunne vinde et mesterskab.

thetrible99
29-12-2010, 01:48
Nu er halvdelen af Premier League sæsonen færdigspillet, med enkelte undtagelser grundet aflysninger. Vi er topholdet med 38 point for 18 kampe. En utrolig lav pointhøst, hvis mesterskabet skal vindes med slut 80'erne som pointmæssigt har vist sig de sidste mange år. Spørgsmålet er om kvaliteten af topholdene er faldet, eller om niveauet hos de øvrige hold er steget. Personligt synes jeg helt sikkert det er en kombination af begge ting.

Lad os starte med at kigge på netop de seneste mesterskabsklubber, United og Chelsea.

United og Chelsea Nye spillere har erstattet profiler, og det er ikke aktuelle profiler, som har erstattet Tevez, Ballack og Ronaldo. Fælles for United og Chelsea er at bænkene ikke længere er luttere stjernespiller, men i stedet håbefulde talenter og marginalspillere. De to klubbers bænke er efter min mening ikke længere PL stærkeste. De roterende kræfter er simpelthen dalet i endnu og hedder nu Javier Hernendez i stedet for Tevez og Kakuta for Joe Cole eller SWP.

Liverpool og Arsenal To to resterende klubber fra det tidligere Big Four. Liverpool er svækket. Xabi Alonso og Mascherano ud. Poulsen og Meireles ind. Kvalitet er forsvundet og absolut ikke hentet ind. De beklager sig med skader når Torres og Gerrard er ude. Skader, er en stor del af fodbold og her må Liverpool bare erkende at reserverne faktisk er så ringe, at jeg ikke en gang tror at Sunderland, Bolton eller Newcastle ville eje Ngog eller Jovanovic. Arsenal er uden større indkøb. Det er deres 'egne' spiller som er udviklet og udviklet, men uden at de for alvor har taget skridtet ud som verdensklasse spillere, på nær Fabregas og Arshavin i perioder. Nasri har dog i denne sæson vist sig som en utrolig dygtig markant profil i PL. Jeg vurderer at Arsenals niveau ikke er dalet eller steget, de seneste par år. De har stadig en mental barrierer for deres unge spillere i at være med når det for alvor spidser til.

Spurs og Man City Ingen tvivl. Her er de to klubber som har rykket sig mest de seneste par år. City har uden tvivl Premier Leagues stærkeste og dyreste bænk. Spurs har profiler i Bale, Modric og Van der Vaart som ville forstærke selv Europas bedste fodboldhold, herunder også PL klubber. Samtidig har de enorm bredde i deres forsvarsskæde. Deres sejre over Inter og Arsenal viser et kvalitetshold, som på deres bedste dage slår alle.

Everton og Aston Villa Everton er gået i stå. David Moyes tropper plejede at være selvskreven til en europæisk plads når sæsonen var over. Mange spillere af høj kvalitet (Cahill, Pienaar) og talenter som Colemann og Rodwell burde det vel være et hold i top 6. Men andre har simpelthen overhelet dem i jagten på subtoppen. Der mangler kvalitet på afgørende positioner herunder især en angriber. Aston Villa har tabt pusten. Deres bedste spillere er taget til City (Milner og Barry) og måske er den bedste tilbageværende Ashley Young også på vej væk. O'Neil har forladt og tilbage står en række uprøvede talenter, og en Houiller som i et desperat forsøg henter en 37årig Pires ind. Villa er i krise.

Bundholdene Tilbage står vi med bundholdene som jeg vil nævne de resterende som ikke har holdt sig stabilt i top 10 de seneste år. Her ser jeg en klar kvalitetsstigning i klubberne. Sunderland henter Gyan for 130 millioner med visioner for fremtiden. Hos Birmingham render Hleb rundt, en spiller som sagtens kunne spille top 6 fodbold i Spanien og Italien. Frem for alt spiller ALLE hold i Premier League med en overbevisning om point i hver evig eneste kamp. Om det så kræver Delaps irriterrende indkast, Kevin Davies' høje albuer, Andy Carrols duelspil på niveau med Drogbas. Alle bundholdene har store, men enkelte spidskompetencer som de forsøger at udnytte til fulde. De vil præge kampene på deres præmisser. Man ligger sig ikke længere ned til de store og begrænser nederlaget. Der kæmpes med en tro på point og sejre i alle kampe, som gør alle kampe til finaler hvadenten om man spiller om nedrykning eller mesterskab.

Tilbage til min intro. Vil jeg holde fast i at Premier League ikke bliver vundet med 85-90 point og det skyldes tildels en svækkelse i den absolutte top, men især at midter-/bund- holdene har oplevet øget kvalitet i spillertrupperne og nu med rette tror på sejr i hver evig eneste kamp. Niveauet i PL er steget bare ikke for den absolutte top, hvilket gør ALLE kampe enorm spændende.

Bugge
29-12-2010, 09:26
Hvis vi ikke bliver mestre, så er det satme godt nok vores egen skyld.

De der Birmingham/Everton/Fulham kampe, de skal snart til at stoppe hvis vi skal have mester nr. 19 i hus.

Dines
29-12-2010, 10:19
Hvis vi ikke bliver mestre, så er det satme godt nok vores egen skyld.

De der Birmingham/Everton/Fulham kampe, de skal snart til at stoppe hvis vi skal have mester nr. 19 i hus.

Det har du ret i, men på den anden side, har vi også haft vores held. Mod Aston Villa var vi udspillet i 80 min, men fik alligevel point. Mod Sunderland away, havde vi også heldet på vores side. Og mod Wolves hjemme, får vi efter min mening en ret heldig sejr på en overtidsscoring af Park.

nielzon21
29-12-2010, 10:23
Det har du ret i, men på den anden side, har vi også haft vores held. Mod Aston Villa var vi udspillet i 80 min, men fik alligevel point. Mod Sunderland away, havde vi også heldet på vores side. Og mod Wolves hjemme, får vi efter min mening en ret heldig sejr på en overtidsscoring af Park.

... for ikke at tale om Stoke på udebane, hvor Hernandez scorer et par minutter før tid til 2-1...
Men jo. Der har været mange svipsere, og det er utroligt at United til trods for 10 sejre og 8 uafgjort ligger nr. 1. Det vidner bare om at ligaen i år er mere spredt med overraskelser samt at big four ikke længere er "uovervindelige"

United DK
29-12-2010, 10:30
... for ikke at tale om Stoke på udebane, hvor Hernandez scorer et par minutter før tid til 2-1...
Men jo. Der har været mange svipsere, og det er utroligt at United til trods for 10 sejre og 8 uafgjort ligger nr. 1. Det vidner bare om at ligaen i år er mere spredt med overraskelser samt at big four ikke længere er "uovervindelige"

Nej, den ene af big four-klubberne ligger jo i midten af tabellen.

jacobdahl8
29-12-2010, 11:21
Nu er halvdelen af Premier League sæsonen færdigspillet, med enkelte undtagelser grundet aflysninger. Vi er topholdet med 38 point for 18 kampe. En utrolig lav pointhøst, hvis mesterskabet skal vindes med slut 80'erne som pointmæssigt har vist sig de sidste mange år. Spørgsmålet er om kvaliteten af topholdene er faldet, eller om niveauet hos de øvrige hold er steget. Personligt synes jeg helt sikkert det er en kombination af begge ting.

Man kan underbygge din påstand ved at stille sig selv spørgsmålet: Hvor meget stærkere - hvis overhoved- er United, såvel som Chelsea blevet siden Cl finalen 2008?
Hvor stærkere er Tottenham samt City blevet?

Bugge
29-12-2010, 11:30
Man kan underbygge din påstand ved at stille sig selv spørgsmålet: Hvor meget stærkere - hvis overhoved- er United, såvel som Chelsea blevet siden Cl finalen 2008?
Hvor stærkere er Tottenham samt City blevet?

Tottenham er blevet bedre, City er blevet rigere, United er blevet svagere og Chelsea er blevet ældre ;)

Cfg
29-12-2010, 11:47
Arsenal tager mesterskabet til Emirates Stadium. De slog jo Chelsea ikk?

Christensen
29-12-2010, 11:59

Det gjorde Birmingham jo også..

Bugge
29-12-2010, 12:01

Say what?

Hvis jeg fik en krone for hver gang du skrev et indlæg der ikke giver særlig meget mening. Ka-ching!

United DK
29-12-2010, 12:04
Det gjorde Birmingham jo også..

Og Sunderland og...

Grunden til den bredere top i år er helt sikkert en blanding mellem, at vi og Chelsea ikke er ligeså skarpe som de senere år, og så at City og Spurs er blevet markant bedre nu, end de var for bare et par år siden. City har pengene, og hvis Spurs formår at holde på deres profiler, så kan de altså godt blive seriøse bejlere til mesterskabet i mine øjne. Jeg tror ikke på nogen af dem i denne sæson, men næste sæson vil jeg ikke udelukke noget.

Cfg
29-12-2010, 12:22
Say what?

Hvis jeg fik en krone for hver gang du skrev et indlæg der ikke giver særlig meget mening. Ka-ching!

Laver gerne velgørenhed.

Barker
29-12-2010, 14:42
Og Sunderland og...

Grunden til den bredere top i år er helt sikkert en blanding mellem, at vi og Chelsea ikke er ligeså skarpe som de senere år, og så at City og Spurs er blevet markant bedre nu, end de var for bare et par år siden. City har pengene, og hvis Spurs formår at holde på deres profiler, så kan de altså godt blive seriøse bejlere til mesterskabet i mine øjne. Jeg tror ikke på nogen af dem i denne sæson, men næste sæson vil jeg ikke udelukke noget.

Rent pointmæssigt ser det ikke ud til at placeringerne 4-8 er blevet bedre (som kunne være hold som tottenham, city...)

Man kan snakke om en bedre Premier League, meeeeen, Chelsea og United må måske hellere bare erkende at det er os der er dykket i styrke... Det er jo ikke til f.eks. Tottenham og City vi sætter alle vores dumme point til :S :S

Jeg er glad for den større konkurrence - men synes desværre det er os der er blevet svagere :(

Tror dog dog selvf på vi napper trofæet..

1. United
2. Arsenal
3. Chelsea
4. Man.City
5. Tottenham
6. Liverpool (tror Everton, Bolton, Sunderland falder fra)

Benzet
31-12-2010, 15:27
Hvis vi tager kalenderåret 2010 og dermed ikke sæsonen 09/10, så er United 5 points bedre end Chelsea, der endda har spillet 1 kamp mere ;) Godt nytår.

ChristianR
31-12-2010, 15:33
Hvis vi tager kalenderåret 2010 og dermed ikke sæsonen 09/10, så er United 5 points bedre end Chelsea, der endda har spillet 1 kamp mere ;) Godt nytår.

Til dem der vil have kilden med:
http://www.bold.dk/nyt/United-Englands-bedste-i-2010
;)

RAppel
31-12-2010, 15:47
Til dem der vil have kilden med:
http://www.bold.dk/nyt/United-Englands-bedste-i-2010
;)

Og lidt mere uddybende:
http://therepublikofmancunia.com/stats-comprehensive-look-at-united-in-2010/
;)

Sgoales
08-01-2011, 10:38
Gætteriet træner vist til en revision efter juleprogrammet, som har været det bedste for United i mange år... specielt sidste spillerunde ændrede en del.

Svære kampe tilbage:
United:
Chelsea ude og hjemme
Tottenham ude
City hjemme
Arsenal og Liverpool ude
6 kampe og jeg tror de giver 11 point

Arsenal:
Tottenham ude
united hjemme
2 kampe 6 point

City:
united ude
chelsea ude
liverpool ude
3 kampe 2 point

Chelsea
united ude og hjemme
city hjemme
Liverpool hjemme
4 kampe 7 point

Med andre ord har vi det klart sværeste program, helt uden sammenligning.
Er vores forspring nok til at kompensere for dette? ja, det mener jeg og da vi er (forudsat at vi vinder over Blackpool) 7 point foran væreste konkurrent, Arsenal, som har det klart nemmeste program, så ser det gunstigt ud.
Chelsea er 12 point bagud, i dårlig form og har 4 hold foran sig, så de bliver nok ikke mester. City vil ikke spille fodbold mod de store hold, så de får nok ikke mere end 1-2 point i de tre nøgleopgør. Hvis de taber til os, bliver de helt sikkert ikke mestre

Jeg synes procenterne er således:

United 45%
Arsenal 30 %
City 15%
Chelsea 5%
Tottenham 5%

Sgoales
13-02-2011, 17:09
Nu har vi overstået 2 af de svære kampe og fået 4 point, hvilket jo bestemt er godkendt. Vi har desuden sendt City ud af kampen. Desværre tabte vi jo som bekendt til Wolves, så det trækker den anden vej.

Jeg tror kun på Arsenal og United og en lille bitte chance til City og Chelsea.

United: 50%
Arsenal: 40%
Chelsea 5%
City 5%

Sgoales
06-03-2011, 19:51
Hvad nu???
United i historisk ringe form og spiller helt uden momentum.
har overstået 2 svære kampe med 0 (nul!!!!) point til følge.

Arsenal har tabt samme antal point som United og Uniteds fordel på scoren er næsten udlignet efter idag. United har +33 i målscore og Arsenal +30 og en kamp i hånden, som hvis de vinder, så er a point.

Vi har stadig det markant sværeste program og vores eneste chance er at Arsenal bliver ved med at dumme sig mod de små hold.

jeg vil sige at procenterne fordeler sig således (med kraftig skelen til Arsenal og Uniteds dårlige form):

Arsenal: 45 %
United: 30%
City: 15%
Chelsea: 10%

Jeg skal lige igen understrege inden jeg bliver skældt hæder og ære fra, at grunden til at jeg sætter vores chance så lavt er vores dårlige form, ufatteligt ringe spil, Nanis skade og vores svære program.

Barker
06-03-2011, 20:03
Mener stadig vi er favoritter, trods 2 dårlige kampe...

60% United
40% Arsenal
0% til alle andre....

Park kommer tilbage

Er vi heldige når Valencia at komme i nogenlunde form...

Så er Vidic tilbage fra karantæne...

Mener stadig vi skal være optimiske

mojtaba
06-03-2011, 20:09
Tror nu nok mere det er fifti-fifti mellem United og Arsenal.

PatriceEvra3
06-03-2011, 20:10
Vi smider garantrisset flere point, men det gør Arsenal også. Det er umuligt at forudsige hvem der dummer sig mindst.

Spørgsmålet er så, om Chelsea egentlig ikke er tilbage i kampen?

Nu synes jeg det er en overdrivelse at kalde det en historisk ringe form. Sidste sæson tabte vi 3-0 til Fulham, og ligeomkring den kamp, tabte vi også mange andre kampe.

Vi skal heller ikke gøre det værre end det. I dag måtte vi trods alt undvære mange spillere. Chelsea sejlede også rundt da de var uden Terry og Alex. At miste sine 2 bedste midstoppere har altså kollosal betydning.

Og ærligt talt; hvem havde forventet 6 point i to udekampe mod Chelsea og Liverpool? Vi burde have haft mindts 1 point i tirsdags, det forhindrede Atkinson. Me de skader vi har, kan det ikke overaske nogen at vi taber i dag.

Anderson8
06-03-2011, 20:14
Vi skal absolut være optimistiske. Alt andet ville være underligt. Vi har fået overstået de to frygtede kampe på Broen og Anfield. Så har vi et eller stykke tid til, at få selvtilliden tilbage til de vigtige kampe på Emirates, (Skt. James) og Chelsea hjemme. Det er selvfølgelig disse kampe, som kommer til at afgøre, hvem der kan løfte trofæet til maj. Jeg har stadig en god fornemmelse, og det kan sagtens blive 'den klassiske afslutning' på sæsonen fra Arsenals side. Vi så dem fejle i går mod Sunderland, og jeg sikker på de sætter flere dumme point til i de kommende kampe.

Bugge
07-03-2011, 18:51
Jeg har hele tiden ment at hvis vi lå nr. 1 efter kampene på SB og Anfield, så ville vi blive mestre, og det tror jeg stadig på.

Vi mangler Newcastle ude og Chelsea hjemme.
Arsenal mangler Tottenham ude og Liverpool hjemme.

Samtidig skal vi mødes indbyrdes på Emirates, men der tror jeg snildt vi kan få fedtet en uafgjort hjem.

Nu har vi 3 kampe mod Bolton, West Ham og Fulham som SKAL vindes. Hvis vi gør det, så tror jeg ikke på at det kan gå galt. Det ville ikke undre mig hvis Arsenal spillede uafgjort mod WBA eller sådan et eller andet fuldstændig åndssvagt..

Jev
07-03-2011, 18:56
Hvad nu???
United i historisk ringe form og spiller helt uden momentum.
har overstået 2 svære kampe med 0 (nul!!!!) point til følge.

Hehe, historisk ringe form ligefrem? Alle kan tabe på Stamford Bridge og Anfield, og vi kunne med rette føle os forfordelt af Atkinson på Broen, hvor vi tilmed spillede sæsonens måske bedste halvleg inden pausen. Så galt står det sgu ikke til. Selvom vores chancer ryger fem-ti procent ned, hvis Nani er skadet i lang tid.

Tojebe
07-03-2011, 18:57
Jeg er stadig optimistik omkring nr. 19.
Vi spiller godt nok ringe for tiden men det gør Arsenal også. Men nu har vi overstået 2 af de allersværeste kampe og det endda med en meget god mulighed for stadig at ligge nr. 1 trods 2 nederlag.
Jeg tror det bliver meget tæt og det kunne sagtens blive afgjort på Emirates eller på målscoren.
Arsenal har ganske vidst en kamp i hånden men det er ude mod Spurs og point er langtfra en garanti der (hvis de vil ligge nr. 1 skal de sågar vinde 4-0). Derudover har de West Brom, Stoke og Bolton som også kan blive svære. Samt os og Liverpool hjemme.
Kunne godt se dem smide en del point der.
De af vores kampe jeg er mest nervøs for er Arsenal, Blackburn og West Ham ude plus Chelsea hjemme.

Får vi Valencia rimelig hurtigt tilbage tror jeg vi kan blive rigtig stærke og det vil uden tvivl blive et kæmpe boost at få ham tilbage.
Glæder mig til at få ham, Park og Nani tilbage. Hvornår de komme tilbage kan meget vel afgøre mesterskabskampen.

65-35 i United-favør. Og så tror jeg også vi napper FA-cuppen.

Sgoales
12-03-2011, 07:06
Hehe, historisk ringe form ligefrem? Alle kan tabe på Stamford Bridge og Anfield, og vi kunne med rette føle os forfordelt af Atkinson på Broen, hvor vi tilmed spillede sæsonens måske bedste halvleg inden pausen. Så galt står det sgu ikke til. Selvom vores chancer ryger fem-ti procent ned, hvis Nani er skadet i lang tid.
Historisk ringe form bygger jeg på den seneste måneds tids resultater og hvor spillet ligeledes har været temmelig ringe.
Vi tabte til Wolves 2-1 - meget skidt
vandt over City - super!
vandt 1-0 over Crawley - pinligt!
spillede 0-0 mod Marseille: ok resultat men skræmmende ringe spil, specielt fra midtbanen
Vandt 4-0 over wigan - super
Tabte 2-1 til Chelsea - ikke ringe indsats, men skidt resultat
tabte 3-1 til Liverpool - katastrofal indsats og vi var heldige med at slippe med 3-1!

10 point i 7 kampe, hvor Crawley var den ene. Jeg ved ikke om det er historisk ringe, men jeg kan ikke mindes at vi har spillet ringere.

En sejr i dag vil dog ændre meget og gøre os til pæne favoritter i FA cuppen. Jeg tror ikke den der med at Arsenal har en fordel af færre kampe. Det er et massivt pres de står overfor hvis de taber i dag, da de så har smidt 3 potentielle titler på 14 dage.

Glory Man United
12-03-2011, 07:42
Vi har 5 hjemmekampe og 4 udekampe tilbage. Arsenal har bare 4 hjemmekampe og 6 udekampe. Deres udekampe ser altså heller ikke for nemme ud. Hold som Bolton, Stoke, Spurs og Fulham skal nok gøre livet surt for dem. Guys....vi napper nimmer nutten

United DK
12-03-2011, 09:29
Historisk ringe form bygger jeg på den seneste måneds tids resultater og hvor spillet ligeledes har været temmelig ringe.
Vi tabte til Wolves 2-1 - meget skidt
vandt over City - super!
vandt 1-0 over Crawley - pinligt!
spillede 0-0 mod Marseille: ok resultat men skræmmende ringe spil, specielt fra midtbanen
Vandt 4-0 over wigan - super
Tabte 2-1 til Chelsea - ikke ringe indsats, men skidt resultat
tabte 3-1 til Liverpool - katastrofal indsats og vi var heldige med at slippe med 3-1!

10 point i 7 kampe, hvor Crawley var den ene. Jeg ved ikke om det er historisk ringe, men jeg kan ikke mindes at vi har spillet ringere.

En sejr i dag vil dog ændre meget og gøre os til pæne favoritter i FA cuppen. Jeg tror ikke den der med at Arsenal har en fordel af færre kampe. Det er et massivt pres de står overfor hvis de taber i dag, da de så har smidt 3 potentielle titler på 14 dage.

Isoleret lyder det noget tamt, men jeg kan huske, at vi også kun slog Fulham 1-0 hjemme i løbet af FA Cuppen i 1999, på et tidspunkt hvor Fulham kun lå i 2. division (League One), og vi stillede så vidt jeg husker med et ganske slagkraftigt hold (Andy Cole scorede vist det enlige mål). Mod Crawley stillede vi jo med 11 reserver, og man skal ikke bare tro, at fordi de spiller i United, så kan 11 der aldrig har spillet sammen, sagtens kører et League Two-hold over uden problemer. I bund og grund er det jo også ligegyldigt, om man 1-0 eller 6-0, det sidste lyder bedre, men man kommer jo ikke længere af den grund.

jmyrini
12-03-2011, 09:47
Isoleret lyder det noget tamt, men jeg kan huske, at vi også kun slog Fulham 1-0 hjemme i løbet af FA Cuppen i 1999, på et tidspunkt hvor Fulham kun lå i 2. division (League One), og vi stillede så vidt jeg husker med et ganske slagkraftigt hold (Andy Cole scorede vist det enlige mål). Mod Crawley stillede vi jo med 11 reserver, og man skal ikke bare tro, at fordi de spiller i United, så kan 11 der aldrig har spillet sammen, sagtens kører et League Two-hold over uden problemer. I bund og grund er det jo også ligegyldigt, om man 1-0 eller 6-0, det sidste lyder bedre, men man kommer jo ikke længere af den grund.

Tror nu ikke det er den 1-0 sejr mod Crawley der vejer så meget for ham (eller flere af tilhængerne), men snarere de mindre gode takter på banen - med særdeleshed på udebane (undtagen 2-1 tabet mod Chelsea). Udover Chelsea kamen på Stamford Bridge, så har udebanekampene over hele linjen været mildest talt forfærdelige.

Men det som bekymrer mig personligt, det er specielt midtbanen, som i år har virket meget utraditionelt det Manchester United, som man kender fra 60'erne, 90'erne og 00'erne. Uden flair og kreativitet, og heller ikke den fanden-i-voldskhed, som som Keane, Ince etc. bidrog med. Vi har Nani, der til tider spiller utrolig god fodbold, men ellers falder rimelig tit ud af kampene - men når han rammer topniveauet, så er det en fryd for øjet.

Det lyder lidt forkælet - og det er det jo også, for success'en har været enorm de seneste mange år - men for mig personligt, så savner jeg virkelig den kreative kraft på midtbanen á la Robson, Best, Beckham, Ronaldo, Cantona - og nej, Nani når ikke de højder (endnu). Det er også derfor jeg har efterlyst typer som Sneijder, Van Der Vaart, Ozil, for det er den brik som vi mangler IMO. Vi har de defensive typer i Carrick, Fletcher og Anderson (Gud vide hvorfor han skulle omskoles til defensiv), og vi har arbejdshesten i Park. Valencia og Nani klarer wingerne, selvom back up'en er lidt sparsommelig. Bedre rutinerede kræfter en Scholes og Giggs får man så ikke, men de holder sandsyneligvis ikke mere end det ene år mere.

Om denne spiller jeg efterlyser hedder Pastore, Ganso eller Sneijder hvad ellers navne har været oppe at vende i de forskellige aviser/hjemmesider, det må SAF selvfølgelig afgøre, for det ved han bedste. Men det er denne type spiller, som jeg ser som en nødvendighed for, at vi kan spille med om de sjove trofæer. For vores angribere får ikke nok at arbejde med, når det virkelig gælder.

United DK
12-03-2011, 09:57
Tror nu ikke det er den 1-0 sejr mod Crawley der vejer så meget for ham (eller flere af tilhængerne), men snarere de mindre gode takter på banen - med særdeleshed på udebane (undtagen 2-1 tabet mod Chelsea). Udover Chelsea kamen på Stamford Bridge, så har udebanekampene over hele linjen været mildest talt forfærdelige.

Men det som bekymrer mig personligt, det er specielt midtbanen, som i år har virket meget utraditionelt det Manchester United, som man kender fra 60'erne, 90'erne og 00'erne. Uden flair og kreativitet, og heller ikke den fanden-i-voldskhed, som som Keane, Ince etc. bidrog med. Vi har Nani, der til tider spiller utrolig god fodbold, men ellers falder rimelig tit ud af kampene - men når han rammer topniveauet, så er det en fryd for øjet.

Det lyder lidt forkælet - og det er det jo også, for success'en har været enorm de seneste mange år - men for mig personligt, så savner jeg virkelig den kreative kraft på midtbanen á la Robson, Best, Beckham, Ronaldo, Cantona - og nej, Nani når ikke de højder (endnu). Det er også derfor jeg har efterlyst typer som Sneijder, Van Der Vaart, Ozil, for det er den brik som vi mangler IMO. Vi har de defensive typer i Carrick, Fletcher og Anderson (Gud vide hvorfor han skulle omskoles til defensiv), og vi har arbejdshesten i Park. Valencia og Nani klarer wingerne, selvom back up'en er lidt sparsommelig. Bedre rutinerede kræfter en Scholes og Giggs får man så ikke, men de holder sandsyneligvis ikke mere end det ene år mere.

Om denne spiller jeg efterlyser hedder Pastore, Ganso eller Sneijder hvad ellers navne har været oppe at vende i de forskellige aviser/hjemmesider, det må SAF selvfølgelig afgøre, for det ved han bedste. Men det er denne type spiller, som jeg ser som en nødvendighed for, at vi kan spille med om de sjove trofæer. For vores angribere får ikke nok at arbejde med, når det virkelig gælder.

Helt enig, men jeg tror det har noget at gøre med, hvordan tingene fungerede i de sidste par år Ronaldo var i klubben, hvor han nærmest scorede i alle kampe, for generelt synes jeg ikke Ronaldo er den store iscenesætter af andre end sig selv. I de år spillede vi med de samme på den centrale midt som vi gør nu, men da vi ikke længere har Ronaldo på kanten, til at lave mere ellere mindre et mål pr. kamp, så ser midtbanen svagere ud, men i mine øjne har specielt Carrick og Fletcher aldrig været garant for de helt store kreative indslag, selvom Carrick i sine bedste perioder har været god til at finde huller i modstanderens forsvar. Vi har ikke formået at finde en ny Ronaldo, der kunne lave et mål pr. kamp, men det mener jeg heller ikke er nødvendigt, det har noget at gøre med et generelt løft af holdet, så vi kan regne med flere af gangen. Når det så er sagt, så formår vi på trods af alt elendigheden, at få de resultater der gør, at vi ligger nr. 1 i PL, har et ben i kvartfinalen i CL, og en mulig semifinale i FA Cuppen.

Det er egentlig sjovt, at vi i 08/09 også havde en svingende sæson spillemæssigt, men alligevel vinder mesterskabet, og kommer i CL-finalen, mens vi i sidste sæson faktisk spiller en rigtig god sæson, men må nøjes med en 2. plads i ligaen, og en "tidlig" exit fra CL. Det er lidt den omvendte verden.

Glory Man United
12-03-2011, 09:58

Du har tjekket Arsenals samtidigt, ikke? 11 points i 7 kampe, deraf 2 kampe mod Leyton Orient.

Som jeg lige skrev før, har vi 5 hjemmekampe ud af 9, mens Arsenal har 6 udekampe ud af 10 tilbage. Utroligt så negativ man kan være. Ja vi har ikke set godt ud i en del kampe (Marseille og Fools). Men har Arsenal? Jeg var altså ikke imponeret mod Barca. Selv 11 mod 11 og de stillede sig 5 meter udenfor boxen. Var det 19-0 i skudsstatistik?

Come on! Prøv dog at se lidt optimistisk på tingene.

MOHoegsted
12-03-2011, 12:04
Tja.. Man kan ikke klantre os for at være dårlige vinder af PL, hvis vi tager den. Ingen PL hold har fortjent den så, det ikke kun United der ikke har udvist storspil.

Bud Spencer
12-03-2011, 20:33
Kan det virkelig passe 38. runde spilles søndag d. 22 maj? Har sidste spilledag ikke blevet lagt om lørdagen tidligere, eller er det bare mig som ingenting kan huske?

Sivebæk
12-03-2011, 21:02
Kan det virkelig passe 38. runde spilles søndag d. 22 maj? Har sidste spilledag ikke blevet lagt om lørdagen tidligere, eller er det bare mig som ingenting kan huske?
Sidste runde spilles søndag, ja. Jeg ved ikke, hvor længe det har været sådan, men jeg kan huske, det har været tilfældet de sidste par år.

United DK
12-03-2011, 22:29
Sidste spillerunde har været afviklet søndag de sidste mange år, det er ikke en ny ting. Det er til gængæld en ny ting, at FA Cup-finalen spilles før ligaafslutningen (spilles 14. maj), hvilket sker fordi UEFA jo har valgt at rykke CL-finalerne til lørdage nu, og da CL-finalen jo spilles på Wembley lørdag d. 28. maj, så kan en FA Cup-finale den dag ikke på tale.

Jeg fatter stadig ikke, hvorfor man ændrede på den over 50 år lange tradition med Europa Cup-finalen på en onsdag. Jeg har aldrig hørt nogen klage over det, og en CL-finale er bare ikke det samme på en lørdag, weekenden er forbeholdt ligakampe/pokalkampe.

Sgoales
13-03-2011, 17:05
Du har tjekket Arsenals samtidigt, ikke? 11 points i 7 kampe, deraf 2 kampe mod Leyton Orient.

Som jeg lige skrev før, har vi 5 hjemmekampe ud af 9, mens Arsenal har 6 udekampe ud af 10 tilbage. Utroligt så negativ man kan være. Ja vi har ikke set godt ud i en del kampe (Marseille og Fools). Men har Arsenal? Jeg var altså ikke imponeret mod Barca. Selv 11 mod 11 og de stillede sig 5 meter udenfor boxen. Var det 19-0 i skudsstatistik?

Come on! Prøv dog at se lidt optimistisk på tingene.
Nu er jeg jo ikke i gang med at benchmarke mod andre hold der også skuffer ekstremt.
Det er jo ikke et succeskriterie i sig selv at være på niveau med nogen der spiller pivringe. Ikke i min verden i hvert fald.
Uanset hvordan vi vender og drejer det, så har spillet været temmelig ringe, kampen i går undtaget. Vi kommer formentlig ikke til at vinde hverken FA cup eller CHL hvis vi fortsætter med at spille på det niveau og jeg mener bestemt også at PL er i overhængende fare.

United DK
13-03-2011, 17:07
Nu er jeg jo ikke i gang med at benchmarke mod andre hold der også skuffer ekstremt.
Det er jo ikke et succeskriterie i sig selv at være på niveau med nogen der spiller pivringe. Ikke i min verden i hvert fald.
Uanset hvordan vi vender og drejer det, så har spillet været temmelig ringe, kampen i går undtaget. Vi kommer formentlig ikke til at vinde hverken FA cup eller CHL hvis vi fortsætter med at spille på det niveau og jeg mener bestemt også at PL er i overhængende fare.

Hvis konkurrenterne også er ringe, så handler det bare om at være mindst ringe, og det har vi indtil videre været.

Glory Man United
13-03-2011, 17:25

Nu er det jo Arsenal vi kæmper med, så det er da nærliggende at sammenligne med dem....synes du ikke selv det?

Sgoales
13-03-2011, 17:35
Nu er det jo Arsenal vi kæmper med, så det er da nærliggende at sammenligne med dem....synes du ikke selv det?
Du bliver nødt til at læse hvad der står...

Jeg skriver at spillet og formen har været ringe. Jeg er da super lykkelig over at vi ligger nummer 1, er med i FA og har et ok udgangspunkt i CHL. Men spillet er virkelig dårligt.
Hvad får vi ud af at være lige så ringe som Arsenal er pt? Så smutter Chelsea eller City da bare forbi.

United DK
13-03-2011, 17:43
Du bliver nødt til at læse hvad der står...

Jeg skriver at spillet og formen har været ringe. Jeg er da super lykkelig over at vi ligger nummer 1, er med i FA og har et ok udgangspunkt i CHL. Men spillet er virkelig dårligt.
Hvad får vi ud af at være lige så ringe som Arsenal er pt? Så smutter Chelsea eller City da bare forbi.

Ja, for Chelsea og City har begge været fænomenale i denne sæson.

snegl
13-03-2011, 17:55
Ja, for Chelsea og City har begge været fænomenale i denne sæson.

Nu er det vel ikke helt urealistisk at Chelsea stadig kan hente 6 pts på både os og Arsenal, hvis vi fortsætter formen, så Sgoales har vel en pointe i at vi ikke skal måle os med Arsenal - Jeg tror nemlig godt på at Chelsea kan hente Arsenal.

Jeg er dog ikke så pessimistisk. Jeg tror vi vinder både PL og FA Cuppen, men det bliver nok ikke den centrale midtbane (pånær Scholes) der kommer til at udrette miraklerne.

Det er stadig mig en gåde hvordan Ferguson har stoppet Berbatovs formkurve med alle de bænkninger. Det kunne, ikke kun i år men også næste år, have betydet at Berbatov kunne spille med mere ro og mindre nervøsitet i sine afslutninger, hvis han blev PL topscorer og en gang for alle fik levet op til de mange mio. Heldigvis har Hernandez så været stærk. Fergie gjorde det samme med Anderson efter at han var kommet ind i en stime. Mærkelig form for rotation i mine øjne, selvom det i Berbatov/Hernandez tilfældet heldigvis er gået nogenlunde godt.

United DK
13-03-2011, 18:01
Nu er det vel ikke helt urealistisk at Chelsea stadig kan hente 6 pts på både os og Arsenal, hvis vi fortsætter formen, så Sgoales har vel en pointe i at vi ikke skal måle os med Arsenal - Jeg tror nemlig godt på at Chelsea kan hente Arsenal.

Jeg synes bare der tit er en overdreven tro på Chelsea herinde. Faktisk virker det som, at de er Englands bedste hold, men det er deres egen skyld, at de ikke bliver mestre.

Chelsea har altid en chance, men er vi bagud med 6 point efter 8. spillerunde, så er mesterskabet tabt, og vi bør sende den bedste champagne ned til Fulham Road.

snegl
13-03-2011, 19:45
Jeg synes bare der tit er en overdreven tro på Chelsea herinde. Faktisk virker det som, at de er Englands bedste hold, men det er deres egen skyld, at de ikke bliver mestre.

Chelsea har altid en chance, men er vi bagud med 6 point efter 8. spillerunde, så er mesterskabet tabt, og vi bør sende den bedste champagne ned til Fulham Road.

Enig, de bliver tit overvurderede, men det er vel ikke underligt når deres hold har så stort et potentiale. De er 6 (9) pts efter med Essien, Lampard, Torres, Anelka, Malouda og til dels Torres der underperformer.

Hele deres hold er spækket med stjerner omend jeg ikke er så begejstret for deres nyindkøb David Luiz. Men du har da ret i at de ikke er så stor en fare p.t. Jeg er nu også træt af dommedagsstemningen der er når Chelsea efter 13-20 spillerunde åbenbart er umulige at hente.

Men det er da utroligt at de aldrende spillere hos Chelsea ikke har fundet en stabil høj form (i over et halvt år, som kendetegner de hold der kan spille op eller slå os) i snart to sæsoner. Hverken vi eller Chelsea virkede på mig som om de spillede op til truppens potentiale sidste år.

United DK
13-03-2011, 20:09
Men det er da utroligt at de aldrende spillere hos Chelsea ikke har fundet en stabil høj form (i over et halvt år, som kendetegner de hold der kan spille op eller slå os) i snart to sæsoner. Hverken vi eller Chelsea virkede på mig som om de spillede op til truppens potentiale sidste år.

Jeg synes faktisk begge hold havde et meget højt topniveau sidste sæson, men bundniveauet var til gængæld fornærmende ringe. Når Chelsea har spillet bedst under Ancelotti, så har de spillet bedre end de nogensinde gjorde under Mourinho, hvor de til gængæld var historisk stabile.

Vores problem er helt klart, at vores bedste spillere ramme formen på forskellige tidspunkter (eller er skadet). Tænk hvis Rooney, Berbatov, Nani og Valencia alle fire bare ramte formen over en lang periode, så ville vi se en smule bedre ud, end vi har gjort de sidste 2-3 sæsoner.

RAppel
22-03-2011, 08:37
Dejlig runde. Arsenal sætter point til og City kommer ned med nakken. Har faktisk mere tiltro til Chelsea end Arsenal her i slutspillet (eller hvad man lige skal kalde det). Tror Arsenal går helt ned. Kan dog ikke se hvorfor vi ikke skulle blive mester. Rooney er ved at være igang, Valencia er tilbage og Vidic skulle være tilbage mod West Ham. Har slet ingen tro på at City kan få skrabet nok point sammen til at være nogen som helst trussel. De mangler Liverpool og Bolton ude og os og Tottenham hjemme. Kan ikke se de skulle hente 10 point på os i 8 kampe.

United 75%
Chelsea 15%
Arsenal 10%

Glory Man United
22-03-2011, 08:44
bla bla bla....Vidic skulle være tilbage mod West Ham.... bla bla bla

Men blev Brown skadet mod Bolton? i så fald står vi med 4 forsvarsspillere tilbage til West Ham kampen: Vidic, Smalling, Evra og Fabio

Jeg har os også som favoritter. Men ikke med 75%. Arsenal får også en del tilbage om 2 uger, og de er altså 4 points foran Chelsea.

United: 50%
Arsenal. 30%
Chelsea: 20%

nielzon21
22-03-2011, 09:48
Der skal ikke meget til at få gummiben til sidst. Bare spørg "Neverkusen"...

Håber på United kan overleve de sidste par måneders kampe uden at få flere skadede spillere. Vist blev Brown rigtig nok skadet mod Bolton, men både Vidic og Rafael skulle angiveligt være klar til West Ham... Det giver lige et ekstra boost i forsvaret...

BELIEVE.... og så ryger titel nr. 19 til Old Trafford i maj

schousboe9
22-03-2011, 10:23
Har slet ingen tro på at City kan få skrabet nok point sammen til at være nogen som helst trussel. De mangler Liverpool og Bolton ude og os og Tottenham hjemme. Kan ikke se de skulle hente 10 point på os i 8 kampe.

0-0 på Eastlands så vidt jeg husker? :)

RAppel
22-03-2011, 10:28
0-0 på Eastlands så vidt jeg husker? :)

Shhh ;)

Sgoales
03-04-2011, 08:17
Fantastisk runde i går og nu er vi storfavoritter til titlen. Måden sjren kom i hus på fortæller hele historien om Uniteds vindervilje. Hvilket andet hold kan lave to klodsede straffespark mod et hold er ikke havde andet indtil, være nede 2-0 og alligevel levere en fantastisk 2. halvleg. Vi har set det før (Tottenham) og vi vil se det igen. Utroligt!

Vores målscore er formentlig et point værd. 6 bedre end Arsenal og 7 bedre end Chelsea. Vi har naturligvis 2 svære kampe. Ude mod Arsenal og hjemme mod Chelsea, men jeg nægter at tro at vi taber dem begge. 2 point eller derover i de to opgør og så er den hjemme.

Procenter:

United: 70%
Arsenal 20%
Chelsea 10 %

City tror jeg slet ikke på...

Glory Man United
03-04-2011, 08:24
Vores målscore er formentlig et point værd. 6 bedre end Arsenal og 7 bedre end Chelsea. Vi har naturligvis 2 svære kampe. Ude mod Arsenal og hjemme mod Chelsea, men jeg nægter at tro at vi taber dem begge. 2 point eller derover i de to opgør og så er den hjemme.

Procenter:

United: 70%
Arsenal 20%
Chelsea 10 %

City tror jeg slet ikke på...
1. Vores målscore rækker ikke i forhold til Chelsea. Hvis de skal nå os, skal vi jo tabe en del kampe og de vinde.
2. At du har 10% til Chelsea efter i går må siges at være pessimistisk. De er 11 points efter (kan blive til 8). Og vi har 4 hjemmekampe tilbage. De er ude!!! 20% til et krampagtigt Arsenal hold, er vel også i overkanten? I de sidste 4 uger er de smidt ud af tre turneringer og har spillet 2 x 0-0 hjemme mod Sunderland og Blackburn.

Bugge
03-04-2011, 08:48
1. Vores målscore rækker ikke i forhold til Chelsea. Hvis de skal nå os, skal vi jo tabe en del kampe og de vinde.
2. At du har 10% til Chelsea efter i går må siges at være pessimistisk. De er 11 points efter (kan blive til 8). Og vi har 4 hjemmekampe tilbage. De er ude!!! 20% til et krampagtigt Arsenal hold, er vel også i overkanten? I de sidste 4 uger er de smidt ud af tre turneringer og har spillet 2 x 0-0 hjemme mod Sunderland og Blackburn.

United 95%
Arsenal 4%
Chelsea 1%

Fixed ;)

KennyN
03-04-2011, 08:52
Vi skal simpelthen vinde det mesterskab nu. Det må ikke smides væk. Chelsea er for langt væk, selv hvis de vinder deres udsatte kamp samt mod os på Old Trafford. Arsenal virker nede, og har gjort det efter de tabte Carling Cuppen. Så det er op til os, vi skal holde føringen og tage nummer 19 hjem.

United DK
03-04-2011, 09:23
Som det ser ud nu, så skal vi lave et kollaps a la det i 1992, hvor vi tabte tre af de sidste fem kampe, og forærede Leeds mesterskabet. Det har sjældent set bedre ud på dette tidspunkt af sæsonen i nyere tid, så det må bare ikke gå galt.

schousboe9
03-04-2011, 09:56
Jeg synes også, vi skal vinde mesterskabet.

+1.

dannigizmo
03-04-2011, 11:38
Jeg ved, langt størstedelen af OT.dk-crewet satser på, at mesterskabet (såfremt vi vinder det, 7-9-13, bank under bordet og så videre) kommer hjem efter kampen mod Chelsea. Da er vi nemlig på lægterne :p

Bugge
03-04-2011, 15:21
Jeg ved, langt størstedelen af OT.dk-crewet satser på, at mesterskabet (såfremt vi vinder det, 7-9-13, bank under bordet og så videre) kommer hjem efter kampen mod Chelsea. Da er vi nemlig på lægterne :p

Men er det ikke først efter den sidste hjemmekamp at trofæet bliver løftet osv?

United DK
03-04-2011, 15:30

Jo, medmindre mesterskabet først afgøres på sidste spilledag, og det hold der ender med at blive mestre, spiller på udebane.

Bugge
03-04-2011, 15:35
Jo, medmindre mesterskabet først afgøres på sidste spilledag, og det hold der ender med at blive mestre, spiller på udebane.

Men det bliver jo heldigvis ikke aktuelt i år :D

zhagzi
03-04-2011, 15:37
Der burde ikke engang levnes chancer til Arsenal og Chelsea. Vi burde være i stand til at køre det hjem nu, stille og roligt. Hvad der bliver nervepirrende er Shitty-opgøret og de to Chelsea opgør i ChL. En treble er bestemt mulig og inden for rækkevidde, men lad os nu bare være glade for vi endelig når 19. mesterskab og sætter Liverpool godt og grundigt på plads i rekord bøgerne!

Hulle #7
03-04-2011, 15:48
Der burde ikke engang levnes chancer til Arsenal og Chelsea. Vi burde være i stand til at køre det hjem nu, stille og roligt. Hvad der bliver nervepirrende er Shitty-opgøret og de to Chelsea opgør i ChL. En treble er bestemt mulig og inden for rækkevidde, men lad os nu bare være glade for vi endelig når 19. mesterskab og sætter Liverpool godt og grundigt på plads i rekord bøgerne!

Enig. Vi skal bare køre den hjem nu. Uafgjort mod Arsenal og Chelsea og vi er stadig mestre. Arsenal mangler stadig Tottenham ude, Liverpool og Aston Villa hjemme så deres chance er meget lille. Vi skal have 9 point i de næste 3 kampe, så begynder jeg at fejre mesterskabet !!

dannigizmo
03-04-2011, 18:33

Jo, men jeg kunne forestille mig, der er godt gang i den efter sådan en kamp, hvor holdet har sikret sig et mesterskab :)

Bugge
03-04-2011, 19:00
Jo, men jeg kunne forestille mig, der er godt gang i den efter sådan en kamp, hvor holdet har sikret sig et mesterskab :)

Det tror jeg du har fuldstændig ret i! Det bliver episk.

Men jeg har billet til Blackpool kampen, så jeg skulle lige være sikker ;)

Donnichlas
04-04-2011, 15:18
Hvad er det folk ævler om at vi er så ringe på udebane?
Faldt lige over at vi faktisk er det 2. bedste udebane hold i prl ;)

Ved godt at det har været slemt, men det jo slet ikke så død og krise når man kigger på pointhøsten.

Glory Man United
20-04-2011, 07:16
Manchester Uniteds sidste kampe:
April
23 PL H Everton
26 CL A Schalke
May
01 PL A Arsenal
04 CL H Schalke
08 PL H Chelsea
14 PL A Blackburn
22 PL H Blackpool

Arsenals sidste kampe:
April
20 PL A Tottenham Hotspur
24 PL A Bolton Wanderers
May
01 PL H Manchester United
08 PL A Stoke City
15 PL H Aston Villa
22 PL A Fulham

Chelseas sidste kampe:
April:
20 PL H Birmingham City
23 PL H West Ham United
30 PL H Tottenham Hotspur
May
08 PL A Manchester United
15 PL H Newcastle United
22 PL A Everton

SLUTSTILLING:
1. Manchester United
2. Chelsea
3. Arsenal

Glory Man United
20-04-2011, 15:55
Vinder vi over Everton, Blackburn og Blackpool, så tror jeg vi kan klare den, også selvom vi taber BÅDE mod Arsenal og Chelsea. Og igen: hvorfor skulle vi gøre det???

Don Kafai
20-04-2011, 17:48
Everton-kampen bliver sindssyg vigtig. De er i god form, og vi kommer nok til at stille med blandede bolsjer med henblik på CL om tirsdagen.

Vinder vi over Everton, så er det kun på vanvittige sensationer vi kan tabe mesterskabet.

Tojebe
20-04-2011, 17:53
Everton-kampen bliver sindssyg vigtig. De er i god form, og vi kommer nok til at stille med blandede bolsjer med henblik på CL om tirsdagen.

Vinder vi over Everton, så er det kun på vanvittige sensationer vi kan tabe mesterskabet.

Ja Everton-kampen er virkelig en nøglekamp. Vinder vi ikke her skal vi pludselig ud og præstere en hel del mere i Arsenal- og Chelsea-kampene hvilket bestemt også er muligt. Men det ville nu være meget rart hvis der ikke var det store pres på sejr i de kampe :)
Everton er muligvis i god form men vi er på hjemmebane og burde absolut kunne hive en sejr hjem.

Man Utd
Chelsea
Arsenal

Flax_Generous
21-04-2011, 10:21
Vinder vi over Everton, Blackburn og Blackpool, så tror jeg vi kan klare den, også selvom vi taber BÅDE mod Arsenal og Chelsea. Og igen: hvorfor skulle vi gøre det???
Ja, hvis United slår Everton, Blackburn og Blackpool, men taber til Arsenal og Chelsea, så ender United på 79 point. Det er det maksimale pointantal Chelsea og Arsenal kan få, hvis de til gengæld vinder alle deres resterende kampe. Dermed bliver titlen afgjort på målforskel. Eller mere sandsynligt: Ved at Chelsea og Arsenal smider point i nogle af deres andre kampe.

Hvis United til gengæld slår både Chelsea og Arsenal, så skal United kun have en bedre målscore end Chelsea og Arsenal eller ét point mod Everton, Blackburn og Blackpool for at blive mestre. Som sagt kan Chelsea og Arsenal maksimalt få 79 point. Hvis United slår dem, kan de kun få 76 point. Til gengæld har United så allerede 76 point pga. de to sejre, og så er mesterskabet jo så godt som hjemme (medmindre Uniteds målscore bliver virkelig ringe). Det ville næsten være den sjoveste måde at vinde mesterskabet.

Uanset hvordan man vender og drejer den, så er det en ganske lovende position for United.

Sgoales
24-04-2011, 07:25
Selvom det var en temmelig vigtig sejr i går, så ærgrer det mig lidt at Chelsea var yderst heldige med at forvandle en 1-0 sejr til en 3-0 sejr.
Hvis vi taber til Arsenal og Chelsea kan det blive målscoren der bliver afgørende og den fordel er vi ved at smide nu. Vores målscore er to mål bedre end Chelsea, men den vil de jo med sikkerhed udligne, hvis de vinder over os. Jeg kan ikke lade være med at sidde med den følelse at vi SKAL have 1 point mod Chelsea. Det tror jeg også at vi får, men det er bare ærgerligt alligevel, specielt fordi de sidste to år har Chelsea fået mesterskabet på dommerfejl og det kan jeg ikke leve med hvis det skulle ske igen.

... men vi er dog stadig kæmpe, kæmpe favorit og jeg vil mene af chance fordelingen hedder noget i retning af:

United 80%
Chelsea 15%
arsenal 5%

Vi napper 1 point mod Arsenal og vinder mesterskabet på hjemmebane mod Chelsea - det bliver verdensklasse! Vi har slået både Arsenal og Chelsea flere gange i denne sæson, så det kan vi også igen!

Vi har slået Arsenal 2 ud af 2 gange i denne sæson og Chelsea 3 ud af 4 gange.

FORZA UNITED

jmyrini
24-04-2011, 07:58
Selvom det var en temmelig vigtig sejr i går, så ærgrer det mig lidt at Chelsea var yderst heldige med at forvandle en 1-0 sejr til en 3-0 sejr.
Hvis vi taber til Arsenal og Chelsea kan det blive målscoren der bliver afgørende og den fordel er vi ved at smide nu. Vores målscore er to mål bedre end Chelsea, men den vil de jo med sikkerhed udligne, hvis de vinder over os. Jeg kan ikke lade være med at sidde med den følelse at vi SKAL have 1 point mod Chelsea. Det tror jeg også at vi får, men det er bare ærgerligt alligevel, specielt fordi de sidste to år har Chelsea fået mesterskabet på dommerfejl og det kan jeg ikke leve med hvis det skulle ske igen.

... men vi er dog stadig kæmpe, kæmpe favorit og jeg vil mene af chance fordelingen hedder noget i retning af:

United 80%
Chelsea 15%
arsenal 5%

Vi napper 1 point mod Arsenal og vinder mesterskabet på hjemmebane mod Chelsea - det bliver verdensklasse! Vi har slået både Arsenal og Chelsea flere gange i denne sæson, så det kan vi også igen!

Vi har slået Arsenal 2 ud af 2 gange i denne sæson og Chelsea 3 ud af 4 gange.

FORZA UNITED

Jeg tror simpelthen ikke på, at målscoren gør en forskel i år - det sørgede Everton kampen for imø.
Hvis vi nu sørger for at vinde over Blackburn ude og Blackpool hjemme, som vi jo burde og skulle etc. Så skal vi jo kun have et enkelt poeng ud af enten Arsenal kampen eller Chelsea kampen. Og det er jo ikke så usandsyneligt igen. Skulle det af en eller anden årsag ikke ske, så er det fremdeles et krav for rivalerne, at de skal vinde ALLE deres resterende kampe - og det har jeg også svært ved at se ske. Arsenal har trods alt Bolton, Fulham og Stoke på udebane! Ikke ligefrem hold, som Arsenal brillierer imod.
Chelsea har os og Everton på udebane og Tottenham på hjemmebane. Også meget svære kampe, som jeg sagtens ser dem smide poeng i.

For mig, så var Everton kampen den vigtige af de resterende. Mistede vi poeng der, så kunne alt ske. Målscore forskel, eller i værste tilfælde miste første pladsen i mai måned. Men nu har jeg utrolig svæt ved at se den glippe os af hænderne - og jeg er endda noget pessimistisk generelt!

Jeg vil sige, at vi er noget mere end 90 % favorit til at tage pokalen

Glory Man United
24-04-2011, 08:29
Den er meget nem: vi skal selv tro på, at Chelsea vinder de tre kampe (udover den de har mod os). Selvom de har Everton på udebane i sidste kamp, så vinder de den, hvis de "bare" skal bruge 3 points. Det bliver bare en "Liverpool" om igen. De blå hader os næsten lige så meget som "De små røde". MEd mindre altså Phil Neville igen giver en hjælpende hånd (rettelse fod).

Tilgangen til kampene mod Arsenal og Chelsea skal bare være med en anden attitude end de sidste indlæg her bærer præg af. Vi skal gå efter sejren. Arsenal har vi slået gang på gang på det seneste. Og de har altså været elendige i 6-8 uger nu. Chelsea er på hjemmebane. Vi har altså fået 49 ud af 51 mulige points her. Og vi har lige slået dem to gange, så komplekset er altså over nu...

Mod nr 12 Giggsy...
http://www.youtube.com/watch?v=M1QF4hpaVvQ&feature=related

United DK
24-04-2011, 09:04
Jeg tror simpelthen ikke på, at vi både taber til Arsenal og Chelsea. Det mest realistisk er faktisk, at vi får uafgjort i London, og vinder på Old Trafford, eller i hvert fald får uafgjort også, og det er jo rigeligt, hvis så vi slår Blackburn og Blackpool. Hvis det går galt nu, så har vi heller ikke fortjent det.

Clemme
24-04-2011, 09:35
Jeg tror simpelthen ikke på, at vi både taber til Arsenal og Chelsea. Det mest realistisk er faktisk, at vi får uafgjort i London, og vinder på Old Trafford, eller i hvert fald får uafgjort også, og det er jo rigeligt, hvis så vi slår Blackburn og Blackpool. Hvis det går galt nu, så har vi heller ikke fortjent det.

den næste kamp mod arsenal er den afgørende. hvis vi vinder den tror jeg den er hjemme. så skal vi bare have 4 points i de sidste 3 kampe.

Sgoales
24-04-2011, 15:48
Det er helt klart Chelsea som er den største trussel. De er inde i en god stime og har en vindermentalitet, som gør at de er svære på OT hvis de kan lugte blod (altså hvis vi taber til Arsenal).
Jeg er da enig med jer I at vi er i en helt ekstrem gunstig situation, men hvem ønsker at møde Chelsea i en kamp hvor de kun er 3 point bagud??
Jeg tror dog vi sætter tingene på plads mod Arsenal og vinder en kneben 1-0. Så kan vi spille uden nerver mod Chelsea og så slår vi også dem.

Thomas
28-04-2011, 22:23
Når vi vinder mesterskabet, så send dette link til de liverpool fans, I kender og bed dem om at blive ved med at trykke 9 når de trykker play!

http://www.youtube.com/watch?v=Vt_WGpyFx4Q

United-forever
28-04-2011, 23:08
Når vi vinder mesterskabet, så send dette link til de liverpool fans, I kender og bed dem om at blive ved med at trykke 9 når de trykker play!

Haha, fedt ! :D

Danielsen
29-04-2011, 07:36

Det er klasse! :D

Sgoales
03-05-2011, 17:38
Hvilken helt igennem latterlig weekend, hvor Chelsea får tilkendt to mål fejlagtigt og vi fortjent taber til Arsenal. Det sætter os i en skidt situation, hvor vores favoritværdighed har fået et knæk.

Jeg vurderer at chancefordelingen nu hedder:

Man Utd 55%
Chelsea 45%

Og hvorfor så ikke større fordel for os:

Chelsea har som regel heldet og dommeren på deres side i de afgørende kampe. Senest bevist i lørdags og de har i den grad taget på os i PL. Deres form er desuden marlant bedre end vores og et nederlag på lørdag, og så er Chelsea klare favoritter.

jeg mener at chancen for CHL finale er 90 % og hvis vi møder Barca er chancen 40% for chl titel.

Det giver matematisk hvis man accepterer ovenstående:
50% for 1 trofæ
20% for 2 trofæer
30% for 0 trofæer

United DK
03-05-2011, 17:49
Jeg ved nu ikke om deres form ligefrem er markant bedre, men det er vel den sædvanlige overvurdering af Chelsea.

Sgoales
03-05-2011, 17:55
Jeg ved nu ikke om deres form ligefrem er markant bedre, men det er vel den sædvanlige overvurdering af Chelsea.
Nu er det jo ikke taget ud af den blå luft... det er jo statistik. United har fået 19 point i de sidste 10 kampe. Chelsea har fået 26 point i de sidste 10 kampe og i øvrigt vundet de sidste 5.

I indbyrdes kampe er de også markant bedre.

Så er at sige at "det er den sædvanlige overvurdering af Chelsea" er en useriøs kommentar IMO:

United-Allan33
03-05-2011, 18:08
Nu er det jo ikke taget ud af den blå luft... det er jo statistik. United har fået 19 point i de sidste 10 kampe. Chelsea har fået 26 point i de sidste 10 kampe og i øvrigt vundet de sidste 5.

Så er at sige at "det er den sædvanlige overvurdering af Chelsea" er en useriøs kommentar IMO:

Synes nu ikke det er så useriøs alligevel, i de sidste to kampe har Chelsea været mere end alimindelig heldig med at få alle point.. så at deres form er markant bedre end Uniteds synes jeg helt sikkert er den overvurdering alle åbenbart har overfor Chelsea

PatriceEvra3
03-05-2011, 19:26
Som man siger er statistikker ligesom trusser: De skjuler det vigtigste.

Statistikkerne siger ikke noget om at Chelsea rent spillemæssigt er langt fra skræmmende, og de ofte disker op med en omgang fantasiløs indianerfodbold. De siger heller ikke at de har været enormt heldige med vandpytter, dommere, og målmandsdrop de seneste 3 kampe (Spurs, WBA, West Ham) Hvis man skal bruge statistikker skal man jo heller ikke kun sidde og finde fordelene hos det ene hold. At vi ikke har tabt en hjemmekamp i år er jo også en statistik, og den er til vores fordel.

I "finalekampe" synes jeg ikke man kan bruge statistikker til noget som helst. De lever som regel deres eget liv. Der var heller ingen statistikker der talte for at Liverpool skulle slå os 3-1 og få os til at ligne et serie 6 hold, efter de selv var blevet udspillet af West Ham.

Hulle #7
03-05-2011, 22:21
Jeg tror ikke jeg har lyst til at se United - Chelsea.
Håber det er godt vejr. Så tager jeg ned og sidder og hygge lidt i en park i 2 timer. Derefter vil jeg tænde min mobil og tjekke livescore. Jeg kan på ingen måde få slæbt mig ned til Bridgewater og se kampen. Det er næsten Umuligt.

Glory Man United
04-05-2011, 06:42

Men tager du de to PL kampe med, hvor vi vandt og var KLART bedre, så er den vist udlignet, ikke? Så selvfølgelig er det overvurderet