PDA

Se fuld version : Javier Mascherano

16casper
31-05-2007, 15:03
For et år siden snakkede alle om javier mascherano som det største midtbane talent, men hvad synes i ?

det var helt sikket at det ikke gik godt i west ham. men hvordan synes i han gør det i liverpool ? nu er jeg ikke ham der ser fleste liverpool kampe, men har da set han har slået alonso og sissoko af !
synes i det er et godt køb liverpool har lavet eller ?:)

Damien
31-05-2007, 15:05
Ja det syntes jeg...Har ikke set så forfærdelig mange Liverpool kampe. Man han spillede blandt andet en god Champrions league finale!
Han skal nok blive en stor spiller!
Husk ikke at poste general fodboldsnak i manchester united trådene, ellers kommer moderatorne efter dig ;)

16casper
31-05-2007, 15:08
Ja det syntes jeg...Har ikke set så forfærdelig mange Liverpool kampe. Man han spillede blandt andet en god Champrions league finale!
Han skal nok blive en stor spiller!
Husk ikke at poste general fodboldsnak i manchester united trådene, ellers kommer moderatorne efter dig ;)

uh ha :devill:

Michael
31-05-2007, 15:10
Hvorfor h***** er den postet under United? Manden har INTET med United at gøre. FLYTTET!!

Lad være med kommentere denne post!! Smid en PB!

Dines
31-05-2007, 17:18
Han har gjort det udemærket for Liverpool, men jeg synes stadig ikke han har klassen til europæisk topfodbold. Han er unge, og har stadig massere at lære.

Smaakage
31-05-2007, 17:37
JEg tror at han med tiden bliver god for Liverpool. Som defensiv midtbanemand er han suveræn god, og kan både tackle og løbe folk op med hans hurtighed. Tror Liverpool ender med at blive glade for ham, desværre

PL-pedersen
31-05-2007, 18:40
har liverpool købt ham ? troede kun han var lejede ud... ja han skal sku nok blive en af de bedste på sin plads i fremtiden.....

Damien
31-05-2007, 18:42
Troede egentlig også kun de havde lejet ham, med førsteret..

Dahlmann
31-05-2007, 21:18
han skal nok blive god for dem... jeg ærgrer mig over at de fik ham så billigt, ikke over at united ikke slog til og købte ham...

lange
23-06-2007, 03:35
Spiller han aggresivt ? er han en hårdfører ?

jeg har ikke set ham spille.

roon8
23-06-2007, 11:35
Jeg kan ikke lide ham. Jeg er enig i at han ikke er god nok til Europærisk topfodbold, og personligt synes jeg heller ikke han ligner én der bliver blandt verdens bedste i fremtiden. Jeg er glad for United ikke hentede sidste sommer, godt set af Sir Alex! Lad ham blive i Liverpool, så vinder vi i hvert fald helt sikkert midtbaneslagene ;D

JDK
23-06-2007, 11:46
Jeg er heller ikke vild med Mascherano, og er glad for at vi ikke købte ham

Dan83
23-06-2007, 14:27
Jeg kan ikke lide ham. Jeg er enig i at han ikke er god nok til Europærisk topfodbold, og personligt synes jeg heller ikke han ligner én der bliver blandt verdens bedste i fremtiden. Jeg er glad for United ikke hentede sidste sommer, godt set af Sir Alex! Lad ham blive i Liverpool, så vinder vi i hvert fald helt sikkert midtbaneslagene ;D

Hvor mange kampe har du set ham spille? Han er da et stort talent. Han er hurtig, rolig i sit spil, en god tackler og er ret sikker på bolden. Hvilket hold kunne ikke bruge en spiller som ham? Jeg syntes han har spillet bedre i sin tid i Liverpool end Carrick har i Man U.

United DK
23-06-2007, 14:40
Jeg syntes han har spillet bedre i sin tid i Liverpool end Carrick har i Man U.

Jeg tror ikke du ser mange United-kampe, og jeg tror dette skyldes, at du er Liverpool-fan.

Dan83
23-06-2007, 16:01
Jeg tror ikke du ser mange United-kampe, og jeg tror dette skyldes, at du er Liverpool-fan.

Godt set... Jeg har dog set et par stykker af jeres, udtaler mig ikke om ting jeg ikke ikke har grundlag for,og vil udfra disse vil jeg mene at han ikke har været det superkøb der var lang op til. Men fair nok tror du har set ham lidt mere til Carrick end jeg. Så jeg skal ikke kunne sige om jeg bare har ramt et par dårlige Carrick kampe skal jeg ikke kunne sige.

Flax_Generous
23-06-2007, 16:50
Godt set... Jeg har dog set et par stykker af jeres, udtaler mig ikke om ting jeg ikke ikke har grundlag for,og vil udfra disse vil jeg mene at han ikke har været det superkøb der var lang op til. Men fair nok tror du har set ham lidt mere til Carrick end jeg. Så jeg skal ikke kunne sige om jeg bare har ramt et par dårlige Carrick kampe skal jeg ikke kunne sige.
Det er jeg ret sikker på, at du har. Carrick har været et fornuftigt køb, der har forstærket United på nogle helt centrale områder. Forskellen på forrige sæson (2. plads, røg ud i ChL-gruppespil etc.) og denne sæson (mesterskab, ChL-semifinale, FA Cup-finale) er jo også gigantiske. Det er bestemt ikke Carricks fortjeneste alene, men han har tilført holdet nogle meget vigtige - men ofte alt for oversete - egenskaber.

Jeg synes ikke, at Mascherano har gjort dette i Liverpool. Han har ikke spillet decideret ringe som han gjorde i West Ham, men han har da heller ikke haft afgørende indflydelse. Jeg ser ham som en god marginalspiller med potentiale (i modsætning til Sissoko, der i denne sæson har vist, at han er en dårlig marginalspiller uden det helt store potentiale).

Flax_Generous
23-06-2007, 16:52
Og når det så er sagt, så er Carrick og Mascherano ikke to spillere, der sådan virkelig kan sammenlignes. Deres position og opgave er ikke enslydende eller sammenlignelig. Det bliver lettere og mere rimeligt at sammenligne Hargreaves og Mascherano.

United DK
23-06-2007, 17:34

Hvis du bygger din vurdering af Carrick på efterårets kampe, så er jeg enig, for der viste han ikke sit sande niveau, men her i foråret, har han leveret varen i størstedelen af kampene.

Baunie
24-06-2007, 02:20
Ifølge visse medier skal Liverpool give 18 millioner pund for ham, når lejekontrakten udløber. Aner dog så ikke om disse medier (The Times bla.) overhovedet har styr på, hvordan hans aftale er strikket sammen.

Personligt synes jeg, han har været noget så anonym for Liverpool. I hvert fald i de store kampe, CL-finalen undtaget. Jeg skal ikke kunne sige om han har lignet verdens ottende vidunder mod Wigan og Portsmouth.

Michael
24-06-2007, 11:29
Man kan sq ikke sammenligne Carrick og Mascherano med hinanden. Hvis du skiftede direkte ud med de to vil man gå fra en mere offensiv taktik (Carrick) til regulær betonbold (Mascherano). De er vidt forskellige i deres spil og de opgaver de skal udføre på banen.
Mascherano vil helt sikkert tilføre Uniteds midtbane nogen defensive kvaliteter som vi ikke har nu. På den anden side ønsker jeg bestemt ikke dette på bekostning af det fodbold der blev spillet fra vores side i sidste sæson.

Benzet
24-06-2007, 11:33
Personligt har jeg ikke den store fidus til hverken Mascherano eller Carrick. Mht Mascherano synes jeg, at han er for svingende i sit spil, og han har ikke meget at byde på offensivt. Mht Carrick ser jeg ham ligeledes som svingende, uden dog nogensinde at ramme et rigtigt højt niveau. Han er meget middelmådigt og en gennemsnitlig spiller i PL. Det er korrekt, at Carrick ind i imellem slår nogle geniale afleveringer, men der er for langt mellem, at de rent faktisk lykkes og når deres destination.

Flax_Generous
24-06-2007, 14:54
Personligt har jeg ikke den store fidus til hverken Mascherano eller Carrick. Mht Mascherano synes jeg, at han er for svingende i sit spil, og han har ikke meget at byde på offensivt. Mht Carrick ser jeg ham ligeledes som svingende, uden dog nogensinde at ramme et rigtigt højt niveau. Han er meget middelmådigt og en gennemsnitlig spiller i PL. Det er korrekt, at Carrick ind i imellem slår nogle geniale afleveringer, men der er for langt mellem, at de rent faktisk lykkes og når deres destination.
Carrick kan forbedre sig på en række områder, heriblandt de dybe stikninger, der kommer alt for sjældent og alt for sjældent lykkes. Ligeledes skal han ikke være bange for at skyde udefra, da han jo tydeligvis har klassen til det. Jeg kan dog godt forestille mig, at han havde fået besked på at spille med meget lav risiko og i stedet være spilfordelende og tilbageholdende. Hans rolle i vores offensive spil - som han mestrer til perfektion - er at fordele spillet, lede bolden ud af forsvaret, sørge for, at tempoet forbliver højt og vores maskine ikke går i stå. Du ofte se Carrick søge bolden lige omkring midtercirklen, hvorfra han kan sende den videre til Scholes, Ronaldo, Giggs eller Rooney, der herefter skaber chancerne. I vores defensive spil skal Carrick erobre bolde og beskytte forsvaret. Dette er ikke hans force, da han ikke er særlig energisk eller særlig dygtig til at tackle. Han er dog rimelig forudseende og bryder mange opspil uden tacklinger, da han læser spillet ret godt. Scholes er dog i mine øjne bedre rent defensivt. Og Hargreaves er klasser over ham.

Tidligere var jeg af den overbevising, at Scholes og Carrick havde samme rolle på holdet, men der er vist lidt forskel på dem. Carrick tager heller ikke så mange løb med bolden og det er sjældent, at han står lige udenfor feltet og venter på returbolde som man ofte ser Scholes gøre det. Han har altså som udgangspunkt risikofri opgave på vores hold. Jeg kunne godt forestille mig, at han fik lov til at prøve meget mere, hvis han fik Hargreaves ved siden af sig. Så ville han få samme rolle som Scholes har nu. Jeg har fuld tillid til, at han kan udfylde den, også selvom det halter lidt på visse områder på nuværende tidspunkt.

Carrick er i mine øjne en verdensklasse boldflytter. Det er en fin egenskab. Men han kan dog godt blive til mere. Jeg tror og håber, at vi allerede nu har fundet arvtageren til fantastiske Scholes.

EDIT: Rimelig off-topic, kan jeg nu se. Det beklager jeg.

Don Kafai
24-06-2007, 15:04
Jeg synes mere Masherano minder mig om Gattuso end om Carrick. Og det er ikke ment i negativ forstand. Masherano ser jeg som en destruktiv spiller der ligger foran forsvaret og samler stumper op og bryder angreb. Carrick er en opbyggende spiller der laver assisten eller assisten til assisten og det gør Masherano slet ikke. På samme måde er det med Gattuso der kender sine begrænsninger og skiller sig fornuftigt af med bolden til Pirlo eller Kaka der kan lidt mere med bolden end ham selv.

Masherano er en god spiller og netop med det system Liverpool spiller med kan han blive en nøglefigur i de svære kampe. Jeg kan dog ikke se hvad man kan bruge ham til i kampe mod fx Birmingham og Derby hvor modstanderens angreb sjældent er prangende. Men i de store kampe kan han være guld værd.

18 mio pund er det samme (hvis ikke mere) som vi gav for Owen Hargreaves og skulle jeg vælge en af de 2 så ville jeg klart vælge Hargreaves der har flere kvaliteter med bolden end Masherano. Og iøvrigt et fantastisk skud udefra, i de kampe jeg har set med bayern.

Altså jeg synes Masherano er en god spiller, men jeg så ham ikke i United.