PDA

Se fuld version : Elektronikhjørnet!

NtotheT
30-07-2010, 01:53
Gutter. Vi skal have et tråd, hvor vi kan diskutere det nyeste mode inden for elektronik. Alt fra computere til SmartPhones, TV osv osv. You choose the subject!

Jeg vil lægge ud med smartphones.

Nu har jeg besluttet mig for, at jeg vil have en IPhone, og jeg virker til at være fast besluttet for, at det skal være 4g'eren.

Er der nogle, der kan fortælle mig, som har styr på alt det inden for smartphones, at det ville være et godt køb at købe IPhone 4, eller om IPhone 4 virkelig bare er overhyped som Apples bærbar er, og derfor ikke er det helt store, som folk gør det til? :p (Jeg elsker at drille folk, der er ved at dø, når de får en Apple Computer :D)

Men kan I prøve at vejlede mig, om det er godt, at jeg køber det, selvom der har været omtalen af dens antenne problemer, som åbenbart kan reddes via et beskyttende cover.

mufufu
30-07-2010, 08:23
FL7yD-0pqZg

RasmusP
30-07-2010, 17:40
iPhone 4 har åbenbart også signalproblemer i DK. Så jeg ville vente til Apple har løst problemet. Hvis du står og mangler en iPhone nu, så tror jeg det er smartest at købe 3gs'eren.

Jesus
30-07-2010, 18:22
iPhone 4 har åbenbart også signalproblemer i DK. Så jeg ville vente til Apple har løst problemet. Hvis du står og mangler en iPhone nu, så tror jeg det er smartest at købe 3gs'eren.

Det er smarteste er at prøve at holde smerten ud, indtil de har fixet alle problemerne og den er faldet lidt i pris :)

Ulrik Vida Vinther
30-07-2010, 18:33
Gutter. Vi skal have et tråd, hvor vi kan diskutere det nyeste mode inden for elektronik. Alt fra computere til SmartPhones, TV osv osv. You choose the subject!

Jeg vil lægge ud med smartphones.

Nu har jeg besluttet mig for, at jeg vil have en IPhone, og jeg virker til at være fast besluttet for, at det skal være 4g'eren.

Er der nogle, der kan fortælle mig, som har styr på alt det inden for smartphones, at det ville være et godt køb at købe IPhone 4, eller om IPhone 4 virkelig bare er overhyped som Apples bærbar er, og derfor ikke er det helt store, som folk gør det til? :p (Jeg elsker at drille folk, der er ved at dø, når de får en Apple Computer :D)

Men kan I prøve at vejlede mig, om det er godt, at jeg køber det, selvom der har været omtalen af dens antenne problemer, som åbenbart kan reddes via et beskyttende cover.

LOL! Du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om :D
Once you go Mac you never go back!

Bo
13-08-2010, 17:11
Hey!

Ka' ikke lade være med at blande mig her. :-)

Jeg modtog min iPhone 4 i onsdags, og den virker upåklageligt i Næstved, som af nogle vil blive påstået ikke at være en storby med signaldækning overalt. Det er klart, at der er svage dækningsområder, men jeg mærker ingen forskel i forhold til min tidligere iPhone 3GS'er, som jeg solgte for cirka en måned siden, på grund af jeg skulle have iPhone 4.

Okay, jeg indrømmer jeg er Apple fanboy og alle andre skønne beskrivelser, som beskriver en person, der både har en MacBook Pro og iPhone - og som vel at mærke aldrig kunne drømme om at skifte væk fra Apples computere og telefoner (aldrig mere Windows - det har jeg haft nok bøvl med!). Det skulle lige være, hvis der kom en reel konkurrent på markedet, men lige nu er det ikke tilfældet.

Tilbage til iPhone-antenna-gaten: Jeg ejede som sagt en iPhone 3GS for blot en måneds tid siden. Det var dengang, at de første rygter om iPhone 4's dårlige antenneopbygning kom frem, og derfor kunne jeg ikke lade være med at teste 'The death grib' på min 3GS'er. Til min store overraskelse reagerede 3GS'eren på samme måde ved at miste signalbarer, som iPhone 4 også gjorde.

Det gjorde mig nysgerrig efter at prøve 'death-grib'et' på andre mobiltelefoner. En af mine venner her i byen (= samme netværksplacering geografisk) havde en Sony Ericsson, og den gjorde sørme så også det samme og mistede signalbarer ved at holde stramt rundt om telefonen sider.
Jeg testede det på en af mine andre venners iPhone 3GS, og den gjorde det også (=har vi en ret linje så for iPhones?). På det tidspunkt rendte jeg rundt med en Nokia-telefon, og jeg testede det selvfølgelig også på den - og ja, den mistede også signalbarer (=har vi en ret linje for alle nyere telefoner?).

Efter min mening ka' du sagtens købe en iPhone 4 (og blive ligeså mega glad for den, som jer er! :-)) - men ved alle telefonkøb er det selvfølgelig klogt at tjekke, om der er dækning lige akkurat dér, hvor du bor.
Men jeg ka' anbefale teleselskabet 3, som - på trods af at være lidt kluntede med deres regninger - har Danmarks bedste datanetværk til mobiltelefoner.

Køb den, hvis du har råd - jeg har aldrig fortrudt det! :-)

- Og forresten så er Mac-computere guds gave til os, der ikke gider reinstalls af styresystemer, blue screens of death og indviklede kontrolmuligheder! :-)

dannigizmo
13-08-2010, 17:23
Hey!

Ka' ikke lade være med at blande mig her. :-)

Jeg modtog min iPhone 4 i onsdags, og den virker upåklageligt i Næstved, som af nogle vil blive påstået ikke at være en storby med signaldækning overalt. Det er klart, at der er svage dækningsområder, men jeg mærker ingen forskel i forhold til min tidligere iPhone 3GS'er, som jeg solgte for cirka en måned siden, på grund af jeg skulle have iPhone 4.

Okay, jeg indrømmer jeg er Apple fanboy og alle andre skønne beskrivelser, som beskriver en person, der både har en MacBook Pro og iPhone - og som vel at mærke aldrig kunne drømme om at skifte væk fra Apples computere og telefoner (aldrig mere Windows - det har jeg haft nok bøvl med!). Det skulle lige være, hvis der kom en reel konkurrent på markedet, men lige nu er det ikke tilfældet.

Tilbage til iPhone-antenna-gaten: Jeg ejede som sagt en iPhone 3GS for blot en måneds tid siden. Det var dengang, at de første rygter om iPhone 4's dårlige antenneopbygning kom frem, og derfor kunne jeg ikke lade være med at teste 'The death grib' på min 3GS'er. Til min store overraskelse reagerede 3GS'eren på samme måde ved at miste signalbarer, som iPhone 4 også gjorde.

Det gjorde mig nysgerrig efter at prøve 'death-grib'et' på andre mobiltelefoner. En af mine venner her i byen (= samme netværksplacering geografisk) havde en Sony Ericsson, og den gjorde sørme så også det samme og mistede signalbarer ved at holde stramt rundt om telefonen sider.
Jeg testede det på en af mine andre venners iPhone 3GS, og den gjorde det også (=har vi en ret linje så for iPhones?). På det tidspunkt rendte jeg rundt med en Nokia-telefon, og jeg testede det selvfølgelig også på den - og ja, den mistede også signalbarer (=har vi en ret linje for alle nyere telefoner?).

Efter min mening ka' du sagtens købe en iPhone 4 (og blive ligeså mega glad for den, som jer er! :-)) - men ved alle telefonkøb er det selvfølgelig klogt at tjekke, om der er dækning lige akkurat dér, hvor du bor.
Men jeg ka' anbefale teleselskabet 3, som - på trods af at være lidt kluntede med deres regninger - har Danmarks bedste datanetværk til mobiltelefoner.

Køb den, hvis du har råd - jeg har aldrig fortrudt det! :-)

- Og forresten så er Mac-computere guds gave til os, der ikke gider reinstalls af styresystemer, blue screens of death og indviklede kontrolmuligheder! :-)

Lad mig indledningsvis sige, at jeg håber, vi ender med at råbe lige så meget i denne tråd, som vi gjorde til vores julefrokost :D

Forstår ikke den der Apple-fanboi-fanatisme. Med et trylleslag er alle Apples produkter perfekte, mens alt, der bare lugter af Windows crasher, får blå skærm og dør. Sådan er virkeligheden jo ikke.

Mac har nogle fordele, eftersom de - og nu tager jeg Apple-brugeres ord for gode varer, eftersom jeg sjældent har mulighed for at prøve dem selv - er mere driftsikre end så mange andre produkter. Til gengæld ved jeg da, at der er en del problemer med kompatibilitet på mange områder. Desuden har jeg da oplevet, at der er problemer ved at skulle have en Mac- og en Windows-pc til at snakke sammen. Det kan tælle som en fejl på begge sider, men eftersom der er klart flest Windows-pc'ere derude, må problemet alt andet lige være størst for Mac-ejere.

Med hensyn til den nye iPhone har jeg et yderst - for ikke at sige ikke tilstedeværende - kendskab til den eller andre telefoner. Som du siger, har alle nyere telefoner problemer med signalet, hvis man holder dem på en bestemt måde. Jeg mener bare at have læst op til flere steder, at problemet altså er klart størst på iPhone. Link må jeg lede efter, hvis du forlanger det.

Reelle udfordrere er der vel i en del telefoner. HTC og Samsung for at nævne et par stykker. Selvom de selvfølgelig bruger det Windows-baserede Android, der må være lig med død, ødelæggelser og besværlige konfigurationer.

Så til sidst; "Jeg har aldrig fortrudt det." Du har haft den siden i onsdags ;)

Jexz
19-08-2010, 12:11
i næstved, som af nogle vil blive påstået ikke at være en storby

:)

okay, jeg indrømmer jeg er apple fanboy

:)

Og så :exactly: til dannigizmo's indlæg :)

/Jexz

NtotheT
27-08-2010, 12:11
Så fik jeg sgu købt en IPhone 4 for 1 uge siden, og jeg må indrømme. Det er noget af det vidleste gadgets, ejg har ejet. Det er simpelthen så fedt at have sådan en mellem hænderne. Jeg må bøje mig i støvet for Apple. Jeg kan kun sige, at I må eje sådan en :D

Btw, nogle, som har IPhone, der kan forklare mig, hvordan jeg får Fm 2010 til det? Jeg kan ikke finde den i Apps Store?!

RasmusP
27-08-2010, 13:16
Kan telefonen telefonere?:) Eller oplever du også problemer med signalet?

ChristianR
27-08-2010, 15:23

De der dumme argumenter, kan du godt pakke sammen! Den kan spille FM ;) Telefoni må være sekundært.

NtotheT
27-08-2010, 15:50

Nej, jeg oplever intet forkert med den. Den er IMO fantastisk. Faktisk skriver jeg fra den nu. :d kan kun anbefale den!

ChristianR
27-08-2010, 16:28
Nej, jeg oplever intet forkert med den. Den er IMO fantastisk. Faktisk skriver jeg fra den nu. :d kan kun anbefale den!

Det er fordi, du ikke er venstrehåndet. Det er dem, det går udover. Apple er pissediskriminerende overfor de kejthåndede.

Ej, jeg går nu også og overvejer at købe sådan en, selvom jeg normalt ikke er den store Applesupporter. Mine største bekymringer går på, om skærmen flækker lige så nemt som på de tidligere modeller.

Kasper United
27-08-2010, 17:38
Så fik jeg sgu købt en IPhone 4 for 1 uge siden, og jeg må indrømme. Det er noget af det vidleste gadgets, ejg har ejet. Det er simpelthen så fedt at have sådan en mellem hænderne. Jeg må bøje mig i støvet for Apple. Jeg kan kun sige, at I må eje sådan en :D

Btw, nogle, som har IPhone, der kan forklare mig, hvordan jeg får Fm 2010 til det? Jeg kan ikke finde den i Apps Store?!

Jeg er ikke den helt store IPhone fan, selvom jeg ved, det er nogle gode telefoner, Apple har lavet..
Men holder mig til Nokia og venter på, at de kommer med en konkurrent til IPhone 4 her engang efter nytår eller sådan noget. Den skulle vist nok hedde Nokia N9, men er ikke præsenteret officielt endnu. Men det skulle i følge rygterne være en smartphone med hele molevitten mht. til specifikationerne.

Christensen
27-08-2010, 18:22

Football Manager Handheld 2010 findes ikke i den danske app store - derfor kan du ikke finde det. Så du kan ikke få det (lovligt) på din iPhone, desværre.

Michael
27-08-2010, 18:46
Football Manager Handheld 2010 findes ikke i den danske app store - derfor kan du ikke finde det. Så du kan ikke få det (lovligt) på din iPhone, desværre.

Lyder spøjst. Jeg har FMH 2010 til min iPhone...

Edit: Men kan egentlig godt se at det ikke er tilstede mere i den danske store. Spøjst at de har fjernet det.

Christensen
27-08-2010, 18:55
Lyder spøjst. Jeg har FMH 2010 til min iPhone...

Edit: Men kan egentlig godt se at det ikke er tilstede mere i den danske store. Spøjst at de har fjernet det.

Som du selv siger, så har de fjernet det ;)

NtotheT
27-08-2010, 21:47
Det er fordi, du ikke er venstrehåndet. Det er dem, det går udover. Apple er pissediskriminerende overfor de kejthåndede.

Ej, jeg går nu også og overvejer at købe sådan en, selvom jeg normalt ikke er den store Applesupporter. Mine største bekymringer går på, om skærmen flækker lige så nemt som på de tidligere modeller.

Hehe, jeg er venstrehåndet :)

- Jeg gik også rundt med de samme ting, men du kan meget nemt tegne en forsikring hos Telenor eller hos dit eget forsikringsselskab, hvor du kan forsikre dig i mod dette. Jeg ved, at Telenor gør det for 119 kr. om måneden, og den dækker alt.

Men de mennesker, der har fået ødelagte skærme er type, der er fulde hver weekend og ikke aner, hvad fanden de laver i de dage, hvor drukniveauet når et umenneskeligt niveau. Desuden er IPhone 4 lavet ud af meget stærkere materiale, så det kræver sin mand at kunne smadre den.

Kan jeg ikke på en eller anden måde for FM til IPhonen?!!?!?!? Jeg er ved at få spat over, at jeg ikke kan få den.

Kunne du evt. give en kort anmeldelse af det, Michael? Hvordan spillet er og sdåan?!

RasmusP
28-08-2010, 00:25
Jeg er ikke den helt store IPhone fan, selvom jeg ved, det er nogle gode telefoner, Apple har lavet..
Men holder mig til Nokia og venter på, at de kommer med en konkurrent til IPhone 4 her engang efter nytår eller sådan noget. Den skulle vist nok hedde Nokia N9, men er ikke præsenteret officielt endnu. Men det skulle i følge rygterne være en smartphone med hele molevitten mht. til specifikationerne.

Jeg tror du bliver skuffet hvis du venter på en iPhone-killer fra Nokia. De er virkelig sakket bagud på smartphone markedet. Selvom Nokia måske laver en smartphone med flere kræfter, så vil Android og ios stadig tilbyder mange flere muligheder og meget bedre styresystem, end nokia og deres ovi store kan.

Kasper United
28-08-2010, 07:53
Jeg tror du bliver skuffet hvis du venter på en iPhone-killer fra Nokia. De er virkelig sakket bagud på smartphone markedet. Selvom Nokia måske laver en smartphone med flere kræfter, så vil Android og ios stadig tilbyder mange flere muligheder og meget bedre styresystem, end nokia og deres ovi store kan.

Ved godt, der skal en hel del ting at kunne konkurrere med Android og iOS, men Nokia skulle efter sigende være ude med et nyt styresystem, der hedder MeeGo. Nokia burde snart finde ud af, at de skal til at i gang, hvis de vil være populære på smartphone markedet. Så jeg krydser fingre for, at der endeligt kommer noget fornuftigt, men man ved aldrig..

NtotheT
28-08-2010, 12:20
Ved godt, der skal en hel del ting at kunne konkurrere med Android og iOS, men Nokia skulle efter sigende være ude med et nyt styresystem, der hedder MeeGo. Nokia burde snart finde ud af, at de skal til at i gang, hvis de vil være populære på smartphone markedet. Så jeg krydser fingre for, at der endeligt kommer noget fornuftigt, men man ved aldrig..

Så tror jeg virkelig, du skal vente længe. Deres selvproducerede styresystem, som ejg ikke kan navnet på, blev kritiseret usædvanligt meget, idet de ikke vil hoppe på Android og IOs systemet, som er det, der holder bedst.

Hvis du absolut er så meget imod Apple-sortimenter og produkter, så synes jeg faktisk, at du burde kigge på Samsung Galaxy, som er et anerkendt og meget anmelderrost SmartPhone.

Jeg er normalt Sony Ericsson-dreng, som altid har haft deres telefoner, og de var IMO også det bedste mobil-mærke, men selv de er faldet af på SmartPhone-dillen. Selvom jeg inderst inde venter på at de laver noget godt, for deres X-10 og deri underudgaver er virkelig ikke gode nok som en IPhone er.

NtotheT
28-08-2010, 21:48
Bonusinfo: Jeg så Uniteds kamp i dag mod West Ham på min IPhone. Endnu en grund til, at den skal EJES!

Kasper United
29-08-2010, 08:53
Så tror jeg virkelig, du skal vente længe. Deres selvproducerede styresystem, som ejg ikke kan navnet på, blev kritiseret usædvanligt meget, idet de ikke vil hoppe på Android og IOs systemet, som er det, der holder bedst.

Hvis du absolut er så meget imod Apple-sortimenter og produkter, så synes jeg faktisk, at du burde kigge på Samsung Galaxy, som er et anerkendt og meget anmelderrost SmartPhone.

Jeg er normalt Sony Ericsson-dreng, som altid har haft deres telefoner, og de var IMO også det bedste mobil-mærke, men selv de er faldet af på SmartPhone-dillen. Selvom jeg inderst inde venter på at de laver noget godt, for deres X-10 og deri underudgaver er virkelig ikke gode nok som en IPhone er.

Ja ja, det er altid svært at diskuter med en, der har en IPhone, da det jo selvfølgelig er verdens bedste mobiltelefon. Selvfølgelig. ;)

Jeg venter bare og ser, om Nokia for en gangs skyld kan lave et ordentlig produkt uden for mange fejl, og så er jeg ligeglad, om den kun er verdens anden bedste mobiltelefon - efter IPhonen.
Jeg er Nokia fan. Jeg er Manchester United fan.
Jeg er ikke Iphone fan. Jeg er ikke Chelsea fan.

NtotheT
29-08-2010, 10:58
Ja ja, det er altid svært at diskuter med en, der har en IPhone, da det jo selvfølgelig er verdens bedste mobiltelefon. Selvfølgelig. ;)

Jeg venter bare og ser, om Nokia for en gangs skyld kan lave et ordentlig produkt uden for mange fejl, og så er jeg ligeglad, om den kun er verdens anden bedste mobiltelefon - efter IPhonen.
Jeg er Nokia fan. Jeg er Manchester United fan.
Jeg er ikke Iphone fan. Jeg er ikke Chelsea fan.

Nu har Nokia ikke lavet noget, siden Sony og Ericsson fusionerede sammen i starten af sidste årti. Deres storhedsperiode er forbi. De laver for mange failer. Så synes jeg heller, at du burde blive Sony Ericsson-boy.

Og nej, jeg er nu ikke Apple-fanboy. ;)

Kasper United
29-08-2010, 11:02
Nu har Nokia ikke lavet noget, siden Sony og Ericsson fusionerede sammen i starten af sidste årti. Deres storhedsperiode er forbi. De laver for mange failer. Så synes jeg heller, at du burde blive Sony Ericsson-boy.

Og nej, jeg er nu ikke Apple-fanboy. ;)

Sony Ericsson er det sidste, jeg vil vælge.
Så mange fejl, der er på deres mobiler, er helt hen i hampen. De vælter ud med nye og gode (ifølge specifikationerne) mobiler, men de har utrolig mange mangler og andre problemer.

NtotheT
29-08-2010, 11:22
Sony Ericsson er det sidste, jeg vil vælge.
Så mange fejl, der er på deres mobiler, er helt hen i hampen. De vælter ud med nye og gode (ifølge specifikationerne) mobiler, men de har utrolig mange mangler og andre problemer.

Mange fejl? :) Jeg har haft to Sony Ericsson-mobiler i en periode på 7 år, og jeg har aldrig haft det mindste problem med dem. Jeg havde engang en Nokia-telefon, da min bror plagede mig om at have den, fordi han selv er Nokia-dreng, og i de to måneder jeg havde den, var det mig en gåde, at jeg ikke begik mod, da jeg havde den. Magen til langsom og komplet uduelig telefon, skulle man længe lede efter. Sommetider tog det 10 sekunder, før den kom ind i sms'er. Og når man skulle bladre igennem sms'er, tog det ligeledes lang tid.

RAppel
16-09-2010, 08:25
http://www.wulffmorgenthaler.com/striphandler.ashx?stripid=86c5551c-48dc-4e20-a71e-a8f5d9e8badb

Bugge
30-10-2010, 21:44
Hey røvhuller!

Er der nogen af jer der ligesom mig er den heldige ejer af en YouSee Plus boks? Den der sorte Samsung satan.

Jeg har nemlig store problemer med optage-funktionen.

Jeg har lige optaget Real Madrid (troede jeg), men så viser det sig at optagelsen bare er blevet stoppet af sig selv lige inden 2. halvleg.
Har flere gange oplevet at den slags ikke optager det jeg beder den om.

Der er også nogle programmer og film jeg har slettet adskillige gange som bliver ved med at dukke op igen og igen på boksen?!

Er der nogen andre der har problemer med det lort?!
Og har I opdateret boksen? Hvis ja, hvordan?

ChristianR
03-11-2010, 15:26
Jeg så lige Toshibas 3D-Blu-ray-afspiller, BDX3100 i det nye M! blad.

Her skriver de, at den udover at kunne opskallere almindelige DVD-film op i 1080p også kan fungere som en medieafspiller og afspille MKV- og DivX-filer.

Så tænkte jeg jo, at den kunne jeg da bruge til at afspille alle mine film fra computeren. Nu er mange af mine film bare gemt som ISO-filer, og jeg kan ikke sådan lige via google finde ud af, om denne afspiller kan afspille ISO-filer.

Er der en venlig nørd derude, der kan svare mig på det? :D

schousboe9
03-11-2010, 18:26
Jeg får 'intet signal' på tv-skærmen, når jeg slår hen på hdmi-indgang. Nogen, der har et hurtigt fix til det?

Kablet er sat til...

ChristianR
03-11-2010, 18:36
Jeg får 'intet signal' på tv-skærmen, når jeg slår hen på hdmi-indgang. Nogen, der har et hurtigt fix til det?

Kablet er sat til...

Ikke uden videre. Men du skal være opmærksom på, at dit fjernsyn kan have flere HDMI indgange samt at der er forskel på indgange og udgange på en eventuel afspiller.

Er det en Playstation 3 skal du vist ind i Playstationens /opsætning og angive, at du ønsker billedet skal komme ud af HDMI.

schousboe9
03-11-2010, 18:49
Det er bare fra en bærbar (acer aspire). Det har fungeret fint før. Jeg spurgte i Elgiganten(!), og de sagde, jeg bare skulle skifte mellem skærmene ved at trykke Fn+F3?

ChristianR
03-11-2010, 19:03
Det er bare fra en bærbar (acer aspire). Det har fungeret fint før. Jeg spurgte i Elgiganten(!), og de sagde, jeg bare skulle skifte mellem skærmene ved at trykke Fn+F3?

Det lyder også rigtigt. Ellers så prøv at højreklik på skrivebordet. Vælg personlige instillinger -> Skærm. Der kan du rette lidt mere på den end bare ved FN+din skærmtast.

Hvis ikke der er bonus der er jeg blank. Det skulle dog lige være, hvis du har valgt den forkerte HDMI-indgang på dit fjernsyn.

schousboe9
03-11-2010, 19:12
Det lyder også rigtigt. Ellers så prøv at højreklik på skrivebordet. Vælg personlige instillinger -> Skærm. Der kan du rette lidt mere på den end bare ved FN+din skærmtast.

Hvis ikke der er bonus der er jeg blank. Det skulle dog lige være, hvis du har valgt den forkerte HDMI-indgang på dit fjernsyn.

Jeg har kigget lidt på skærmindstillingerne, men jeg har ikke det fjerneste begreb om, hvad jeg skal dreje og skrue på. Jeg prøver lige at opdatere mine drivere og håber, det hjælper på tingene helt af sig selv.

Nu prøvede jeg så, at slå den sekundære skærm til, og det billede kom fint frem på tv-skærmen. Dog kun skrivebordsbaggrunden, ikke ikoner eller noget andet, så jeg fatter ingenting.

RasmusP
25-12-2010, 11:03
Bonusinfo: Jeg så Uniteds kamp i dag mod West Ham på min IPhone. Endnu en grund til, at den skal EJES!

Kan du huske hvilken side du så kampen på? Eller brugte du en bestemt app, og i så fald hvilken? Det kan nemlig godt ende med at jeg ikke får mulighed for at se kampen i morgen på en pub eller i fjernsynet. Så hvis det kan lade sig gøre at se den på en smartphone vil jeg meget gerne have nogle fifs. På forhånd tak:)

Christensen
25-12-2010, 11:20
Du kan prøve med TVUPlayer.

NtotheT
25-12-2010, 12:12
Kan du huske hvilken side du så kampen på? Eller brugte du en bestemt app, og i så fald hvilken? Det kan nemlig godt ende med at jeg ikke får mulighed for at se kampen i morgen på en pub eller i fjernsynet. Så hvis det kan lade sig gøre at se den på en smartphone vil jeg meget gerne have nogle fifs. På forhånd tak:)

Jeg har utallige Apps. Men jeg skal lige vide, om du har en IPhone også eller hvad? :-)

I så fald, du har en iPhone, så bruger jeg oftest TVUPlayer til den.

Jeg starter først med at gå på www.myp2p.eu. Så tager jeg den kamp, jeg vil se. Når jeg kommer ind i kamptråden på hjemmesiden, så ser jeg de links, der er relateret til TVUPlayer. Hvis jeg finder en, så holder jeg fingeren over linket i 2-3 sekunder, så man kan åbne den i et nyt vindue. Det gør jeg så ikke. I stedet for ser jeg, hvilken kanal den gælder for. Forstået på den måde, at der er nogle tal i i det link du får udleveret.

Når jeg ser tallet for mig, går jeg ind i TVUPlayer og finder kanalen og ser kampen uden problemer.

Hvis kampen ikke er at finde på TVUPlayer bruger jeg app'en "Justin TV".

Husk at bruge 3G, når du ser kampene. Bruger du Edge, vil den lagge utrolig meget.

RasmusP
25-12-2010, 16:56
Tak for svarere Christensen og NtotheT. Jeg har godt nok en android, men jeg kunne både fundte ustream, tvu og justintv på android marked, så det burde også være muligt for mig at se kampen i morgen:)

Kofoed
02-01-2011, 11:02
Har et lidt irriterende problem med puteren.. Ved ikke om det er efter en opgradering af virusprogram eller windows update, men min computer er begyndt at smide en sikkerhedsadvarsel som nedenstående, hver gang jeg går ind på min mail eller en anden hjemmeside der er bare det mindste sikret!!
Hva ka man gøre??

http://img217.imageshack.us/img217/9794/unavngivetl.png

RAppel
02-01-2011, 11:21
Bruger ikke IE, så er ikke helt sikker, men tror at hvis du vælger 'Funktioner' - 'Internetindstillinger' - fanebladet 'Beskyttelse af personlige oplysninger' og vælger 'Acceptér alle cookies' ved at køre "scrolleren" helt ned så skulle den vist holde op med at prompte dig om det hele tiden.

Kofoed
02-01-2011, 11:37
Bruger ikke IE, så er ikke helt sikker, men tror at hvis du vælger 'Funktioner' - 'Internetindstillinger' - fanebladet 'Beskyttelse af personlige oplysninger' og vælger 'Acceptér alle cookies' ved at køre "scrolleren" helt ned så skulle den vist holde op med at prompte dig om det hele tiden.

Desværre var det ikke løsningen!!

dannigizmo
02-01-2011, 13:08
Go into tools / Internet Options / Security Tab
Select Internet Zone (1st one)
Click Custom Level
Under Miscellaneous, change Display Mixed Content from Prompt to Disable (more secure) or Enable (less secure). This stops your browsers prompting you when the web page contains both secure and non-secure items.

Kofoed
02-01-2011, 13:22
Go into tools / Internet Options / Security Tab
Select Internet Zone (1st one)
Click Custom Level
Under Miscellaneous, change Display Mixed Content from Prompt to Disable (more secure) or Enable (less secure). This stops your browsers prompting you when the web page contains both secure and non-secure items.

Beautiful :D Mange takker. Hvor stor er risikoen ved at godkende at blandet indhold vises? Hva kan det indebære??
Kan lige computer til husbehov og det er det :)

Men mange tak. Var begyndt at blive voldsomt irriterende :D

dannigizmo
02-01-2011, 13:25
Det var så lidt. Jeg ved det faktisk ikke. Det kommer nok lidt an på, hvor mange shady sider du besøger. Hvis du bruger IExplorer til generelt internetforbrug på gængse hjemmesider, så kan jeg ikke se det helt store problem i, at du ikke får en advarsel om, at ikke alle elementer er sikre.

Man kan sige - når du har fået advarslen, har du så klikket væk fra den pågældende hjemmeside? Hvis ikke, er det jo lige meget, om du får den eller ej :)

Kofoed
02-01-2011, 13:41
Det var så lidt. Jeg ved det faktisk ikke. Det kommer nok lidt an på, hvor mange shady sider du besøger. Hvis du bruger IExplorer til generelt internetforbrug på gængse hjemmesider, så kan jeg ikke se det helt store problem i, at du ikke får en advarsel om, at ikke alle elementer er sikre.

Man kan sige - når du har fået advarslen, har du så klikket væk fra den pågældende hjemmeside? Hvis ikke, er det jo lige meget, om du får den eller ej :)

Det har du jo så evigt ret i.. Men lidt shady sider blir man jo nød til at besøge ind imellem ;) Men prøver og holde op :)

Var det en hjemmeside du fandt det fra, og i såfald hvilken, eller har du bare dit styresystem sat op på engelsk siden det blev formuleret sådan?

dannigizmo
02-01-2011, 13:50
Nej, jeg var så snedig at google en løst oversat engelsk udgave af din IE-melding. Oversat til engelsk, fordi jeg oftest har størst succes med engelske fora til forskellige fejl- og Windows-meddelelser. Skal du bruge den specifikke side? For så skal jeg lige se, om jeg kan finde frem til, hvad jeg præcist googlede :)

Kofoed
02-01-2011, 13:54
Nej, jeg var så snedig at google en løst oversat engelsk udgave af din IE-melding. Oversat til engelsk, fordi jeg oftest har størst succes med engelske fora til forskellige fejl- og Windows-meddelelser. Skal du bruge den specifikke side? For så skal jeg lige se, om jeg kan finde frem til, hvad jeg præcist googlede :)

Nej nej, det skal jeg nok spilde min egen tid med, hvis det er jeg en dag får brug for mere viden :)

dannigizmo
27-01-2011, 22:23
Skulle der være en, der har erfaring med at roote og skifte ROM på en HTC Desire?

Glory Man United
14-02-2011, 10:46
Er der en, der kan fortælle mig, hvad "Cloud" er? Sådan let mere uddybende end det her:
http://da.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing

ChristianR
14-02-2011, 11:04
Er der en, der kan fortælle mig, hvad "Cloud" er? Sådan let mere uddybende end det her:
http://da.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing

Det er en form for online-software. Hvis man udnyttede potentialet fuldt ud, ville du således kunne nøjes med at have en internetbrowser på din computer.

Ideen er så, at alt software som office pakker(Nej et substituerende produkt) vil blive åbnet direkte fra internettet. Filmfremvisere, musikafspillere osv. vil heller ikke skulle fylde på din harddisk, da de bare kan åbnes allesteds fra nettet.
Desuden vil du ikke fylde din harddisk med fokumenter, musik eller billeder. De vil ligeledes ligge i en mappe på en server på det store internet, så du har mulighed for at åbne for dem på alle computere.

Det er min opfattelse af cloud computing, men jeg må indrømme, at jeg ikke selv har rodet med det endnu. Det skulle være en enorm satsning fra Googles side, og det vil så indledningsvist også være dem, der leverer softwaren.

Det største problem bliver nok, at deres software vist ikke taler så godt sammen med Microsofts Office, og man vil derfor have svært ved at redigerer det samme dokument i begge programmer osv.

Men spændende er det da. Det kunne sagtens blive banebrydende og være i hvermands brug inden for et par år.

schousboe9
14-02-2011, 12:00
Men spændende er det da. Det kunne sagtens blive banebrydende og være i hvermands brug inden for et par år.

Indtil det bliver hacket som om morgendagen aldrig kommer. Det er der vel en ganske øget risiko for, når det bare ligger 'frit' på nettet?

ChristianR
14-02-2011, 12:37
Indtil det bliver hacket som om morgendagen aldrig kommer. Det er der vel en ganske øget risiko for, når det bare ligger 'frit' på nettet?

Tja.. Nogen skal da nok gøre forsøget. Ikke desto mindre er den type onlinesoftware eller online harddiske jo set før.

Det er endnu ikke gået heelt galt med netbank, facebook, youtube, dropbox, de store email-udbydere osv. Når der har været noget har de altid fået styr på det tidsnok til, at der ikke har været graverende mangler.

Men det er da klart, at der er en risiko forbundet med metoden. Det smarte vil jo nok være, som det alle dage har været, at have backup af det vigtigste.

schousboe9
14-02-2011, 13:10
Tja.. Nogen skal da nok gøre forsøget. Ikke desto mindre er den type onlinesoftware eller online harddiske jo set før.

Det er endnu ikke gået heelt galt med netbank, facebook, youtube, dropbox, de store email-udbydere osv. Når der har været noget har de altid fået styr på det tidsnok til, at der ikke har været graverende mangler.

Men det er da klart, at der er en risiko forbundet med metoden. Det smarte vil jo nok være, som det alle dage har været, at have backup af det vigtigste.

Netbank er selvfølgelig godt og vel sikret mod alverdens ting af meget indlysende årsager, men f.eks. Facebook-konti bliver da jævnligt hacket, og der er det alligevel begrænset hvor meget skade, der kan gøres derfra, selvom en uheldig statusopdatring da er irriterende, bevares. Men det er jo intet imod, hvad man kunne bruge fortrolige oplysninger fra en privat harddisk til.

Jeg vil ikke påstå, jeg er særlig meget inde i sikkerheden omkring det hele, men umiddelbart virker cloud computing alt for risikabelt i forhold til fordelene, og ligesom internettet i sin tid giver jeg det max. et halvt år.

Hulle #7
14-02-2011, 14:04
http://www.coolpriser.dk/shop/iphone-4-manchester-1279p.html

Klasse køb

Glory Man United
14-02-2011, 14:12
ChristianR tak for svaret...jeg troede faktisk, at det allerede var i "omløb", når man snakker virksomheder...altså ikke til private?

ChristianR
14-02-2011, 15:20
Mig bekendt benyttes det endnu kun på B2B-basis, men jeg er overbevist om, at planen er at tilbyde det til private inden for en kort tidsperiode. Her tror jeg helt sikkert, at Google vil gå forrest.

Glory Man United
17-02-2011, 10:25
Så er den gal. I mandags fik jeg virussen "System Tool", som jeg har erfaret, at temmelig mange (med Dell computer) har fået. Dem, som har forsøgt at hjælpe mig, har haft den får f.eks. en måned siden, og de har ikke kunnet hjælpe.

1) fordi navnet ikke er i "tilføj/fjern programmer"
2) fordi jeg intet kan åbne og downloade (kun i fejlsikret tilstand)

Anyone?

RAppel
17-02-2011, 10:35
Måske du kan være heldig med noget så simpelt som en systemgendannelse. :)

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/What-is-System-Restore

Glory Man United
17-02-2011, 10:36
Måske du kan være heldig med noget så simpelt som en systemgendannelse. :)

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/What-is-System-Restore

I fejlsikret tilstand går jeg ud fra?

RAppel
17-02-2011, 10:47
I fejlsikret tilstand går jeg ud fra?

Det skulle ikke være nødvendigt. Hvis din computer kan starte op "normalt" så er der intet til hindring for at køre systemgendannelse i "normal" windows.

Glory Man United
17-02-2011, 11:06
....hvilket jeg så ikke "får lov til" :mad:

Glory Man United
17-02-2011, 11:23
hahhahahahhahaa men så gjorde jeg det i fejlsikret tilstand...stillede datoen en uge tilbage....og VUPTI

dannigizmo
17-02-2011, 11:26
Der er en række bud her: http://www.2-spyware.com/remove-system-tool.html

Og en (indledningsvis) dansk guide, som du finder her: http://dk.pcthreat.com/parasitebyid-13231dk.html

Held og lykke med det.

Edit: I was too late :(

Glory Man United
17-02-2011, 11:32
Edit: I was too late :(

hov du skal da være glad på mine vegne :(

RAppel
17-02-2011, 11:32
Fantastisk! :) Systemgendannelse er et super værktøj som ikke nok kender :)

Glory Man United
17-02-2011, 11:34
Fantastisk! :) Systemgendannelse er et super værktøj som ikke nok kender :)

Og du er min ven nu :skaaal:

RAppel
17-02-2011, 11:40
Og du er min ven nu :skaaal:

Du skylder en øl ;)

Scholesey
23-02-2011, 10:11
Nogen der kan anbefale en eller flere United apps til Iphone.

På forhånd tak

Bo
23-02-2011, 17:03
United har (endnu) ikke lavet en app til iPhone.

Dog vil jeg anbefale dig at hente 'LiveScore', hvis du vil følge med i live-stillinger og resultater.
UEFA, Eurosport og TV 2 Sporten har også lavet apps. Men egentlig følger jeg Manchester United via www.OldTrafford.dk eller vores mobil-site; http://www.oldtrafford.dk/wap/

Christensen
23-02-2011, 18:02
Du kan prøve Manchester United Total News (mener jeg den hedder). Den koster 6 kr., men er ikke meget mere værd, og al den info den opdaterer kan du finde gratis på nettet ;)

Scholesey
23-02-2011, 21:12
ok, tak for info.

Det undrer mig egentlig at der ikke er en officiel app.

Lorensen
02-03-2011, 19:53
Sony har tabt en retssag ved den internationale domstol i Haag. Det betyder at de bliver nød til at tilbagetrække ps3'en fra markedet i europa.

Syyyyyyygt nok man.

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/gadgets/article1511435.ece

ChristianR
03-03-2011, 16:42
Sony har tabt en retssag ved den internationale domstol i Haag. Det betyder at de bliver nød til at tilbagetrække ps3'en fra markedet i europa.

Syyyyyyygt nok man.

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/gadgets/article1511435.ece

Og lidt sent, skulle man synes. Jeg mener. Hvem fanden går ud og køber en PS3 nu? Ville man have sådan en, så havde de fleste nok allerede købt den.

United DK
03-03-2011, 16:51
Og lidt sent, skulle man synes. Jeg mener. Hvem fanden går ud og køber en PS3 nu? Ville man have sådan en, så havde de fleste nok allerede købt den.

Jeg købte allerede min i oktober 2007, så ja, bedre sent end aldrig.

Emiili
03-03-2011, 17:05

Jeg har lige i mandags bestilt en ny maskine, da min gamle gik i stykker.

Lorensen
03-03-2011, 17:22

Jeg skal have en til sommer når jeg flytter til Århus. Ellers må jeg vel bare købe en 4'er ;)

Men ja, det giver ingen mening at forbuddet kommer nu. Som min bror sagde, har LG først fundet ud af det nu eller?! Er dog trodsalt glad for det først kommer nu. Hvad fanden skulle jeg ellers lave lørdag og søndag med tømmermænd?

ChristianR
03-03-2011, 17:29
Jeg har lige i mandags bestilt en ny maskine, da min gamle gik i stykker.

Jaja. Der giver det mening, men derudover kan der næppe være en enorm afsætning i dem. Mon ikke markedet efterhånden er mættet? Alle sunde og raske drenge mellem 3 og 63 har vel allerede sådan en. Det burde de i hvert fald.

Don Kafai
03-03-2011, 21:09
Alle sunde og raske drenge mellem 3 og 63 har vel allerede sådan en. Det burde de i hvert fald.

Der er vel altid nogle uheldige tilfælde, hvor folk har fået en forkert opdragelse. Vi har set konsekvenserne hvor børn er end som Liverpool-fans, og i forlængelse af det, er der desværre også nogle der ender med at investere i en XBOX. De fleste bliver dog heldigvis klogere.

MUFC=Champions
23-03-2011, 08:46
Nu har jeg været ude og investere i en Samsung Nexus S og har kigget på lidt apps. Men jeg ville lige høre om i havde et par gode Android apps gemt i ærmet :)

RAppel
23-03-2011, 14:27
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/198197_10150108389531899_723171898_6788186_5982884 _n.jpg

Firefox 4.0 er kommet.

schousboe9
23-03-2011, 16:21
Nu har jeg været ude og investere i en Samsung Nexus S og har kigget på lidt apps. Men jeg ville lige høre om i havde et par gode Android apps gemt i ærmet :)

Tjekbenzin (og diesel) er da meget praktisk, i modsætning til meget af det andet ligegyldige gøgl.

schousboe9
27-04-2011, 14:13
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1544502.ece

mick
23-05-2011, 14:30
Jeg synes den fungerer ganske udemærket, kan ikke klage, men det skal jo ikke sige (http://twitter.com/BrevGuld) at den er upåklagelig, bare bedre end det emste andet efter min mening :) Men, når det er sagt så ville jeg nok vente lidt med at købe den. De kommer nok med en ny ret snart, om det bliver en 5'er eller 4S'er det ved man ikke endnu, men det betyder at man enten at få en ny og (forhåbentlig) bedre telefon, eller også kan man vælge den nuværende model som så kommer til at falde i pris :)

ChristianR
23-05-2011, 15:31
Jeg synes den fungerer ganske udemærket, kan ikke klage, men det skal jo ikke sige at den er upåklagelig, bare bedre end det emste andet efter min mening :) Men, når det er sagt så ville jeg nok vente lidt med at købe den. De kommer nok med en ny ret snart, om det bliver en 5'er eller 4S'er det ved man ikke endnu, men det betyder at man enten at få en ny og (forhåbentlig) bedre telefon, eller også kan man vælge den nuværende model som så kommer til at falde i pris :)

Jeg tror nu nok, det er bekræftet fra Apples side, at det bliver en 4s'er.

mick
25-05-2011, 15:24
Jeg er så evig glad (http://brevguld.info/) for min Iphone, den gør vitterligt, hver dag, lidt lettere. At den så også føles som min bedste ven, man har den jo f.. i hånden hele tiden, det er en anden sag. Nu venter jeg bare spændt og ser hvor når den nye kommer, der kan ikke være længe til. Om det bliver 4S eller en 5'er, det er jo stadig oppe i luften.

ChristianR
09-06-2011, 14:16
Ved ikke lige om der er en bedre tråd, men here goes.

Jeg sidder på min PS3 og spiller Fifa 11 og er i gang med 'Be a pro', hvor jeg forsøger at gøre min mand bedre.

Det fremgår, at man kan få point for noget så simpelt som at spille i regnvejr og snevejr. Desværre skinner solen i samtlige mine kampe. Nogen, der kan hjælpe mig med at få det til at sne? :D

RAppel
09-06-2011, 14:38
Ved ikke lige om der er en bedre tråd, men here goes.

Jeg sidder på min PS3 og spiller Fifa 11 og er i gang med 'Be a pro', hvor jeg forsøger at gøre min mand bedre.

Det fremgår, at man kan få point for noget så simpelt som at spille i regnvejr og snevejr. Desværre skinner solen i samtlige mine kampe. Nogen, der kan hjælpe mig med at få det til at sne? :D

Bliver din PS3 så ikke flad? Apropro revyhumor, ik Schousboe9? :D

Anyway, du skal spille flere kampe så du spiller om vinteren. Det er super træls at spille i snevejr :(

ChristianR
09-06-2011, 14:52
Bliver din PS3 så ikke flad? Apropro revyhumor, ik Schousboe9? :D

Anyway, du skal spille flere kampe så du spiller om vinteren. Det er super træls at spille i snevejr :(

Arrrr.... ;)

Problemet er, at jeg tilkæmper mig alle mine point ved at starte en hurtig kamp mod computren i det, der bare hedder 'Kick off'. Jeg spiller så at sige ikke helt så rigtigt, at jeg spiller sæsonner.

Skal jeg det for at få lidt sne?

Bugge
13-06-2011, 12:33
Hej drenge!

Min lejlighed brændte forrige weekend så jeg har mistet de fleste af mine ting (United trøjerne kastede jeg mig naturligvis ind i flammehavet efter og fik reddet ud.)

Men jeg står og skal bruge et nyt TV. Og med udsigt til en forhåbentlig ordentlig røvfuld forsikringspenge, så skal jeg have noget der rykker. Minimum 42".

Hvad skal jeg gå efter? Hvilket mærke? Hvilke funktioner skal det have osv?
Og vigtigst af alt, hvor skal jeg købe det hvis jeg skal have det bedste til en acceptabel pris?

Knus med S!!

NtotheT
13-06-2011, 13:15
Hej drenge!

Min lejlighed brændte forrige weekend så jeg har mistet de fleste af mine ting (United trøjerne kastede jeg mig naturligvis ind i flammehavet efter og fik reddet ud.)

Men jeg står og skal bruge et nyt TV. Og med udsigt til en forhåbentlig ordentlig røvfuld forsikringspenge, så skal jeg have noget der rykker. Minimum 42".

Og vigtigst af alt, hvor skal jeg købe det hvis jeg skal have det bedste til en acceptabel pris?

Knus med S!!

Der kommer jo an på så mange ting. Men jeg har selv tre mærker, jeg helst vil købe fjernsyn i.

Samsung, Phillips og Sony. Jeg har dog selv et LG-fjernsyn på 32 tommer med LED og 200 hz. Den rykker eddermeme, og den fik jeg snollet til 3500 kr.

Men hvis du skal have noget, der virkelig rykker i 42-tommer, så skal du op i minimum 7000 kr. Er du villig til det da?

ChristianR
13-06-2011, 13:35
Hej drenge!

Knus med S!!

Det afhænger jo meget af dine behov.

Skal det hænge på væggen eller stå på et tv-bord? Hvis du vil hænge det på væggen er det oplagt med et tyndt LED-fjernsyn. Skal det bare stå, får du altså langt mere for pengene ved at vælge et LCD-fjernsyn.

Du skal også gøre op med dig selv, om du ønsker et fjernsyn, der kan afspiller 3D.

Generelt skal en mand vel ikke nøjes med mindre end 46". Uanset dine behov laver Sony rigtig fede fjernsyn, der både designmæssigt og teknologimæssigt leverer guld til prisen.

Det er bestemt økonomisk muligt at både internet, og 3D i fjernsynet nutildags. Derudover skal fjernsynet naturligvis leve op til almindelige fremtidssikrende standardkrav:
- Full HD
- DVB C, DVB T og Mpeg 4 tuner
- X antal HDMI indgange.

Seba
27-06-2011, 17:05
Jeg vil lige hører folk herinde om anbefalinger af diverse telefoner.

For nu skal min gamle skiftes ud, og går lidt og overvejer enten
en Sony Ericksson Arc eller som næsten resten af verden Iphone 4.. (hørt rygter om der kommer en 5 senere på året)

Men er der nogen som kan nævne fordele ulemper ved dem ?
De kører jo på hvert deres styre system, og selvom de begge er touch telefoner er der stor forskel på dem.

Holmegaard
27-06-2011, 19:29
Jeg vil lige hører folk herinde om anbefalinger af diverse telefoner.

For nu skal min gamle skiftes ud, og går lidt og overvejer enten
en Sony Ericksson Arc eller som næsten resten af verden Iphone 4.. (hørt rygter om der kommer en 5 senere på året)

Men er der nogen som kan nævne fordele ulemper ved dem ?
De kører jo på hvert deres styre system, og selvom de begge er touch telefoner er der stor forskel på dem.

Hvis jeg var dig ville jeg også have en Samsung Galaxy S II inde i overvejelserne ;)

Seba
27-06-2011, 19:35
Hvis jeg var dig ville jeg også have en Samsung Galaxy S II inde i overvejelserne ;)

Og hvad er så forskellen på alle de tre nævnte ?:)
Har du da en Samsung Galaxy ?

Don Kafai
28-06-2011, 01:04
http://www.mobilx.dk/mobiltelefoner/nokia-6300.jpg

Den kan ringe, modtage opkald, sende og modtage sms/mms-beskeder, og så er den langtidsholdbar.

Glem alt om iPhone 27, Android og 3G. Det er ligesom at ville spille med lyserøde fodboldstøvler, når man allerede har et perfekt par i sort/hvid.

Seba
28-06-2011, 14:08
http://www.mobilx.dk/mobiltelefoner/nokia-6300.jpg

Den kan ringe, modtage opkald, sende og modtage sms/mms-beskeder, og så er den langtidsholdbar.

Glem alt om iPhone 27, Android og 3G. Det er ligesom at ville spille med lyserøde fodboldstøvler, når man allerede har et perfekt par i sort/hvid.

Det er god humor :) :lolol:

Den minder lidt om en håndværker telefon som kan klare alt ;)
Man kan sikkert få smidt den i hovedet til 1 kr ;)

Bugge
19-09-2011, 09:34
Hej røvhuller.

Jeg har en Macbook Pro "13 og nu har jeg erhvervet mig et NFL Gamepass, så jeg kan streame Dallas Cowboys kampe på computeren.

Men jeg vil egentlig hellere have billedet smidt op på mit 55 tommer Samsung TV, men der er ikke HDMI udgang i Macbook.

Er der nogen der ved om man kan købe en adapter af en art?
Er der overhovedet en udgang på Macbook Pro der fungerer til at kaste billedet fra computer over på tv?

schousboe9
19-09-2011, 10:30
Jeg er ikke nogen whiz, men en hurtig googling på 'macbook pro 13 tv connections': bum. (http://www.monoprice.com/products/product.asp?c_id=104&cp_id=10428&cs_id=1042802&p_id=5311&seq=1&format=2#description)

Bugge
19-09-2011, 10:53
Jeg er ikke nogen whiz, men en hurtig googling på 'macbook pro 13 tv connections': bum. (http://www.monoprice.com/products/product.asp?c_id=104&cp_id=10428&cs_id=1042802&p_id=5311&seq=1&format=2#description)

Thunderbolt til HDMI? Det lyder ikke helt forkert.

Tak for hjælpen (selvom du stadigvæk er lidt et assface fordi du smed google kortet og udstillede mine svage søgemaskine kompetencer)

Christensen
19-09-2011, 12:49
Hvornår er din Macbook fra? Hvis den er fra før Thunderbolt-tiden, skal du have fat i et mini displayport til hdmi-kabel i stedet for. Mener Apple gik over til Thunderbolt sent sidste år, men du må ikke hænge mig op på det ;)

Bugge
19-09-2011, 13:05
Hvornår er din Macbook fra? Hvis den er fra før Thunderbolt-tiden, skal du have fat i et mini displayport til hdmi-kabel i stedet for. Mener Apple gik over til Thunderbolt sent sidste år, men du må ikke hænge mig op på det ;)

Det er en forholdsvis ny Macbook, så den har thunderbolt.

Har købt en mini displayport til hdmi adapter og den skulle vist fungere fint.

schousboe9
27-09-2011, 13:06
Er der nogen fladskærmseksperter in da house!?

Mit kun 4 år gamle LG-fjernsyn er begyndt at vise billeder som et varmesøgningsapparat, dvs. med røde, grønne, lilla, hvide og gule nuancer plus lidt streger henover skærmen. Det aftager gradvist og forsvinder helt efter 5 minutters tid, når det er "varmet op", men det begyndte for en måned siden, efter to ugers ferie (kan det være årsagen? Ikke brugt i fhv. lang tid?), og er kun blevet værre.

Så jeg skal jo nok ha' et nyt!

Det var forhistorien. Så er mit spørgsmål: hvad er det nu lii' sådan en satan som minimum skal indeholde, hvis man vil have hele oplevelsen med og være klar til nyt signal til januar og alt det fine? Det skal vel være Full HD Ready og have mpeg4 og DVB-T/C-tuner eller hvad?

I mit nuværende har jeg også det der Perfect Picture Motion Technology eller sådan noget, og noget lignende må der meget gerne være i det nye også. Nogen anbefalinger? Max. 4000 kr.

ChristianR
27-09-2011, 14:16
Det var forhistorien. Så er mit spørgsmål: hvad er det nu lii' sådan en satan som minimum skal indeholde, hvis man vil have hele oplevelsen med og være klar til nyt signal til januar og alt det fine? Det skal vel være Full HD Ready og have mpeg4 og DVB-T/C-tuner eller hvad?

I mit nuværende har jeg også det der Perfect Picture Motion Technology eller sådan noget, og noget lignende må der meget gerne være i det nye også. Nogen anbefalinger? Max. 4000 kr.

Det lyder meget rigtigt. Mpeg4, Full HD, DVB T/C tuner og det antal HDMI, du mener, du har brug for.

De fleste af ovenstående kritterier følger dog efterhånden med de fleste fjernsyn, og i det prisleje får man ikke meget ud af at kigge efter funktioner som 3D-Ready, wifi, m.m.

Jeg vil istedet foreslå at have fokus på producenter, der generelt laver gode fladskærms fjernsyn i prisniveauet. Det kunne være Samsung og Sony. Jeg skal gerne komme med et par forslag på 40":

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/KDL40EX500AEP/sony-40-lcd-tv-kdl-40ex500

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/UE40D5004XXE/samsung-40-led-tv-ue40d5004

Om det skal være LED eller LCD bør komme an på, hvorvidt det skal hænge eller stå. Skal det hænge på væggen er LED TV'et klart at foretrække, da det er væsentligt lettere og tyndere.

Skal det stå på en fod, så vælg LCD, da man her stadig får et bedre billede for pengene, og de ekstra 10 cm er irrelvante.

RAppel
27-09-2011, 14:18
Er der nogen fladskærmseksperter in da house!?

Mit kun 4 år gamle LG-fjernsyn er begyndt at vise billeder som et varmesøgningsapparat, dvs. med røde, grønne, lilla, hvide og gule nuancer plus lidt streger henover skærmen. Det aftager gradvist og forsvinder helt efter 5 minutters tid, når det er "varmet op", men det begyndte for en måned siden, efter to ugers ferie (kan det være årsagen? Ikke brugt i fhv. lang tid?), og er kun blevet værre.

Så jeg skal jo nok ha' et nyt!

Du går aldrig forkert i byen med denne liste

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1169844738

schousboe9
27-09-2011, 14:29
Det lyder meget rigtigt. Mpeg4, Full HD, DVB T/C tuner og det antal HDMI, du mener, du har brug for.

De fleste af ovenstående kritterier følger dog efterhånden med de fleste fjernsyn, og i det prisleje får man ikke meget ud af at kigge efter funktioner som 3D-Ready, wifi, m.m.

Jeg vil istedet foreslå at have fokus på producenter, der generelt laver gode fladskærms fjernsyn i prisniveauet. Det kunne være Samsung og Sony. Jeg skal gerne komme med et par forslag på 40":

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/KDL40EX500AEP/sony-40-lcd-tv-kdl-40ex500

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/UE40D5004XXE/samsung-40-led-tv-ue40d5004

Om det skal være LED eller LCD bør komme an på, hvorvidt det skal hænge eller stå. Skal det hænge på væggen er LED TV'et klart at foretrække, da det er væsentligt lettere og tyndere.

Skal det stå på en fod, så vælg LCD, da man her stadig får et bedre billede for pengene, og de ekstra 10 cm er irrelvante.

Du går aldrig forkert i byen med denne liste

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1169844738

Det var lige præcis sådan noget lir, jeg var ude efter. Ser lige på det. Vi takker og bukker!

Jeg kan evt. sende jer nogle tips-fiduser som tak? :D

Joko
01-11-2011, 14:29
Jeg står lige nu i den situation, at jeg i dag fik min smarte android telefon hjem fra reparation. Men alle apps osv. er selvfølgelig blevet slettet. Så mit spørgsmål er nu, om der ikke er en smart måde man kan få den tilbage på? eller er jeg tvunget til at finde dem alle på market igen og også betale (for den ene, som jeg har betalt for) igen? Eller kan jeg i det mindste bare se en liste, over dem, som jeg har hentet i sin tid?
På forhånd tak :)

Joko
03-11-2011, 15:36
Jeg står lige nu i den situation, at jeg i dag fik min smarte android telefon hjem fra reparation. Men alle apps osv. er selvfølgelig blevet slettet. Så mit spørgsmål er nu, om der ikke er en smart måde man kan få den tilbage på? eller er jeg tvunget til at finde dem alle på market igen og også betale (for den ene, som jeg har betalt for) igen? Eller kan jeg i det mindste bare se en liste, over dem, som jeg har hentet i sin tid?
På forhånd tak :)

Jeg trækker hermed mit "På forhånd tak" tilbage

RAppel
03-11-2011, 17:38
Jeg trækker hermed mit "På forhånd tak" tilbage

Det korte svar er 'Nej'. Hvis du ikke har taget backup af din droid er der ikke andet for end, at du må hente dine apps igen.

Jeg ved ikke med den du har betalt for. Det ville da være underligt du skal
betale for, at få den igen, men ved ikke hvad du gør der, sorry.

Og nej, der er heller ingen liste.

Joko
03-11-2011, 18:54
Det korte svar er 'Nej'. Hvis du ikke har taget backup af din droid er der ikke andet for end, at du må hente dine apps igen.

Jeg ved ikke med den du har betalt for. Det ville da være underligt du skal
betale for, at få den igen, men ved ikke hvad du gør der, sorry.

Og nej, der er heller ingen liste.

Tak for svaret! :)

Jeg fandt ud af, at jeg kunne hente den jeg havde betalt for igen. Da den på en måde var gemt inde under marked. Jeg må se om jeg kan finde frem til de andre.

ChristianR
17-12-2011, 16:34
Nogen, der har styr på sådan en Zaptor-boks??

Jeg har netop anskaffet mig en for at være på forkant med signalskiftet fra januar 2012, da jeg ikke har MPEG 4 tuner i mit fjernsyn.

Zaptor-boksen skal således bare fungere som en avanceret MPEG 4 tunger og benyttes uden zaptor-kort. Jeg får i øvrigt kabel tv fra Stofa.

Men jeg kan ikke få lortet til at virke. Når jeg tænder, siger den:

'Zaptor opstart' - 'Venter på netværksforbindelse'.

Og så står den stille. Jeg har prøvet at sætte netværkskablet i. Så brokker den sig over, der mangler et zaptorkort. Den burde også kunne fungere uden internet, når man ikke vil benytte sig af sit Zaptor-kort.

Arrrrghhhh. Hjælp mig!

Acsadac
17-12-2011, 17:35
Nogen, der har styr på sådan en Zaptor-boks??

Jeg har netop anskaffet mig en for at være på forkant med signalskiftet fra januar 2012, da jeg ikke har MPEG 4 tuner i mit fjernsyn.

Zaptor-boksen skal således bare fungere som en avanceret MPEG 4 tunger og benyttes uden zaptor-kort. Jeg får i øvrigt kabel tv fra Stofa.

Men jeg kan ikke få lortet til at virke. Når jeg tænder, siger den:

'Zaptor opstart' - 'Venter på netværksforbindelse'.

Og så står den stille. Jeg har prøvet at sætte netværkskablet i. Så brokker den sig over, der mangler et zaptorkort. Den burde også kunne fungere uden internet, når man ikke vil benytte sig af sit Zaptor-kort.

Arrrrghhhh. Hjælp mig!

Har du også stofa internet?

Stofa har jo det smarte trick, at alle apparater der skal bruge deres net skal logge ind ved brug eller også skal MAC adressen smides ind i deres system.

Er ikke klar over om de boks har en MAC adresse, men hvis du kan finde en sådan en kunne du prøve at smide den på deres hjemmeside..

ChristianR
17-12-2011, 18:15
Har du også stofa internet?

Stofa har jo det smarte trick, at alle apparater der skal bruge deres net skal logge ind ved brug eller også skal MAC adressen smides ind i deres system.

Er ikke klar over om de boks har en MAC adresse, men hvis du kan finde en sådan en kunne du prøve at smide den på deres hjemmeside..

Ja, jeg har også Stofa internet. Men planen er nu at få Zaptorboksen til at virke helt uden internet. Det skulle den gerne kunne, når man ikke vil benytte sig af alle de goder, der følger med at have et kort.

Men jeg lader den lige stå stille nu, for jeg er blevet i tvivl, om der overhovedet er batteri på de 2 batterier, der sidder i fjernbetjeningen.

Acsadac
17-12-2011, 18:16
Ja, jeg har også Stofa internet. Men planen er nu at få Zaptorboksen til at virke helt uden internet. Det skulle den gerne kunne, når man ikke vil benytte sig af alle de goder, der følger med at have et kort.

Men jeg lader den lige stå stille nu, for jeg er blevet i tvivl, om der overhovedet er batteri på de 2 batterier, der sidder i fjernbetjeningen.

Hmm.. Det ville alligevel være en af de bedre Fejl40'ere..

Joko
20-12-2011, 11:44
Hvor er den nye opdatering til Android dog grim og irriterende!

schousboe9
06-01-2012, 15:19
Hvad betyder dynamisk kontrastforhold - 3000000:1 og hvorfor skulle det være godt?

Jeg har prøvet at læse mig lidt frem til det vha. anmeldelser osv, men jeg synes sgu ikke rigtig, jeg er blevet klogere.

Helt specifikt har jeg denne model (http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/42LV340N/lg-42-led-tv-42lv340n) i tankerne, men udover opløsningen, MPEG4 og dvb-c-tuner kan jeg sgu ikke se, om den har hvad den skal ha'!? :D

United DK
06-01-2012, 15:36
Hvad betyder dynamisk kontrastforhold - 3000000:1 og hvorfor skulle det være godt?

Jeg har prøvet at læse mig lidt frem til det vha. anmeldelser osv, men jeg synes sgu ikke rigtig, jeg er blevet klogere.

Helt specifikt har jeg denne model (http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/42LV340N/lg-42-led-tv-42lv340n) i tankerne, men udover opløsningen, MPEG4 og dvb-c-tuner kan jeg sgu ikke se, om den har hvad den skal ha'!? :D

Hvad skal et fjernsyn da have, udover det der står? Du kan ikke sende SMS'er på det, men det gør vel heller ikke noget?

schousboe9
06-01-2012, 15:46
Hvad skal et fjernsyn da have, udover det der står? Du kan ikke sende SMS'er på det, men det gør vel heller ikke noget?

Ja, det er jo det. De tre ting er vel de "grundlæggende", men så er der også noget, der hedder scanningsfrekvens 50 eller 100 hertz, responstid på x antal millisekunder og 24p Real Cinema, som skulle ændre films billedkvalitet på fjernsyn, fordi man i biografen ser dem i 25p eller noget i den stil.

Alt muligt gøgl, hvor det éne nok er lige den tand bedre end det andet, men hvor du på den ene model kun kan få nogle af de ting, mens andre modeller så har det, du ikke kunne få før, men hvor noget tredje så er erstattet af noget fjerde, og jeg ku' fandme blive ved. Det er jo til at blive sindssyg af! Ikke en gang i forretningen kan de give et svar: "Det afhænger jo af dit behov..."

Ja! Jeg har behov for at se 6'eren HD! Indover med en fladskærm, ffs!

Don Kafai
06-01-2012, 15:54
Det blotte øje kan jo ikke engang se forskel på 5000, 10000, 20000 eller 3000000:1. Det er bare tal slynget ud af producenterne for at få det til at lyde bedre.

Det er lige før at det vigtigste er det rent praktiske, ift. opsætningen på værelset, sammensætning af tv-pakken hos udbyderen osv.

Men tag ned og snak med nogle af de eksperter der er i ElGiganten, et lille fif er at hive fat i en fra PC-afdelingen, da "gamer-nørderne" oftest ved meget mere om den har "hvad den skal ha'", end de der rent faktisk står og sælger dem i radio/tv.

ChristianR
06-01-2012, 16:12
Jeg ville holde mig til de grundlæggende krav som mpeg4, full hd, dvb c+t og selvfølgelig det absolut mest betydningsfulde kriterium: Størrelsen! ;). Derudover ville jeg holde mig til en producent, jeg ved som udgangspunkt er kendt for at lave fornuftige fjernsyn, og hvor der er value for money. Personligt er det min erfarring, at man aldrig går galt i byen med Sony Bravia, ligesom Samsung også laver helt fornuftige fjernsyn.

Markedet er efterhånden så billigt, at man ligeså godt kan købe fra en af de respekterede fjernsynsproducenter.

SantasLittleHelper
06-01-2012, 18:42
Jeg overvejer pt at købe en ny mobil. Jeg har en SE Xperia 10i mini, og jeg er blevet virkelig træt af den. Den er for lille, for langsom, og generelt pisse irriterende.

Jeg vakler pt. mellem SE Xperia Arc S med en 6-måneders pris på 2593 (799 + 6x249) og en SE Xperia Ray til samme pris (199+6x399). Ray'en har lige været på tilbud til 2293 (799+249), og kommer formentlig derned og ligge igen i en overskuelig fremtid, formentlig uge 3. Tilbuddet på Arc S udløber i morgen.

Hvad ville i vælge? Arc S har vist bedre performance, men Ray er en meget pænere telefon, og ikke nær så stor. Arc S' re-sell value om 6 måneder er så antageligt noget større.

Og er det overhovedet et godt tidspunkt at købe en telefon på? Eller er det noget med, at Android snart udkommer i en ny version, som de fleste telefoner på markedet ikke kan køre med?

Clemme
06-01-2012, 20:17
4.03 har jeg set til android på en SGS2.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150499353958397&set=a.18986303396.25248.799773396&type=1

Cfg
10-01-2012, 00:35
Hej.

Har et computer relateret problem.

Når jeg tænder min computer er den begyndt, at komme med "Copy disc fail (40) Warning the previous performance of overclocking is failed, the system is restored to the defaults setting" , og så kan jeg så trykke F1. Mit ur i computeren står også forkert når jeg tænder computeren. Hvis jeg f. eks har slukket den klokken 23:32, så vil uret stadig stå på 23:32 når jeg tænder den næste morgen.

Den kører stadig som den plejer når man har trykket F1.

Hjælp. :(

* Skal siges, at det er en computer jeg købte brugt af en gammel ven, så jeg aner intet om, hvad den er sat op til, og nøjagtigt hvilket ting der er i den.

** Får også en floppy disc fail halløj ved opstart.

Joko
15-01-2012, 18:49
Er der nogen herinde, der har nogen idé om, hvad det koster at få repareret blæserne i en bærbar computer? Jeg har nemlig mistanke om, at det ikke ser for godt ud i min bærbare :(

Bugge
15-01-2012, 21:15
Er der nogen herinde, der har nogen idé om, hvad det koster at få repareret blæserne i en bærbar computer? Jeg har nemlig mistanke om, at det ikke ser for godt ud i min bærbare :(

Er det en HP :D?

De bliver altid latterligt varme..

MadsG
15-01-2012, 21:39
Min HP's harddisk brændte sammen pga. blæseren, så du må heller få det tjekket.

United DK
15-01-2012, 21:50

Nu ved jeg ikke, om du er relativt godt ved muffen, men hvis du er, så synes jeg bare du skal købe en ny, og ikke en HP. Som Nugge siger, så har de en tendens til nemt at blive varme, hvilket jeg selv prøvede en del med min gamle, inden jeg skiftede den ud med min nuværrende fra Packard Bell, for en måneds tid siden. Den har jeg til gængæld ikke haft varme-problemer med.

SantasLittleHelper
15-01-2012, 22:27
Prøv at google "How to dismantle" og så din computers model. Det er faktisk rimelig simpelt at gøre, og jeg formåede det selv uden de helt store fuckups, selvom jeg er komplet idiot til sådan noget.

Joko
15-01-2012, 22:31
Er det en HP :D?

De bliver altid latterligt varme..

Haha, ja det er det :D
Men jeg synes egentlig ikke det var slemt i starten. I hvert fald ikke så slemt som nu, og desuden larmer den også en hel del nu (fra blæseren). Så det kunne godt være, at jeg skulle få det tjekket.. Jeg har i hvert fald ikke råd til en ny lige i øjeblikket (fattig studerende, buhu)

Bugge
15-01-2012, 22:57
Haha, ja det er det :D
Men jeg synes egentlig ikke det var slemt i starten. I hvert fald ikke så slemt som nu, og desuden larmer den også en hel del nu (fra blæseren). Så det kunne godt være, at jeg skulle få det tjekket.. Jeg har i hvert fald ikke råd til en ny lige i øjeblikket (fattig studerende, buhu)

Haha, det er classic HP. Deres blæsere er ikke-eksisterende :D

Jeg burde have tredjegradsforbrændinger på lårene efter alle de timers FM med min kære gamle HP som var få grader fra at antænde :D

Joko
16-01-2012, 07:16
Prøv at google "How to dismantle" og så din computers model. Det er faktisk rimelig simpelt at gøre, og jeg formåede det selv uden de helt store fuckups, selvom jeg er komplet idiot til sådan noget.

Det har jeg godt haft kig på, men jeg ved ikke hvor meget jeg er for at rode sådan inde i den. Men hvad er det helt præcist jeg skulle få ud af det? Jeg ved ikke hvordan man ser, at blæseren er i stykker..

Clemme
16-01-2012, 07:45
Haha, det er classic HP. Deres blæsere er ikke-eksisterende :D

Jeg burde have tredjegradsforbrændinger på lårene efter alle de timers FM med min kære gamle HP som var få grader fra at antænde :D

Enig

Har en HP EliteBook via jobbet. Shit blæsseren larmer som en i helvede.

RAppel
16-01-2012, 11:51

http://newz.dk/pas-paa-varme-fra-baerbare-farlige-for-fertiliteten

Hvis din bærbar er af ældre dato vil jeg anbefale sådan en her. Også selvom du får fixet blæseren. Better safe than sorry ;)

http://image.dhgate.com/upload/spider/b/387/934/b_c1lv3j934387_0.jpg

Og så vil jeg anbefale at du støvsuger udluftningsstederne på din laptop. Gør det til en vane en gang om måneden. Der sætter sig en masse støv og andet snas i blæserne. Sæt støvsugeren på minimum watt. Hvis støvsugeren er på for høj watt suger den for kraftigt og ødelægger kuglelejrene i blæserne.

RAppel
23-01-2012, 10:32
http://playstation4.net/sony-shoots-down-ps4-e3-rumors-1633

Øv. Håber min ps3 kan holde lidt endnu :D

mufufu
23-01-2012, 11:02
Jeg har den første der kom, den der fatboy som den blev kaldt på 60 gb.

En af mine venner havde den samme, den er så bare lige brændt sammen, lidt noget lort.

Men jeg synes også det ville være åndsvagt af sony og komme med en 4 lige forløbig. De kan stadig tjene en masse på 3'eren. Jeg kender flere og flere der får en.

RAppel
23-01-2012, 11:05
Sony vinder jo intet ved at sende en 4'er ud. De venter på at Microsoft (xbox), Wii (Nintendo) og hvad de ellers hedder sender en ud for at konkurrere om markedsandele.

Det var nu også mere for personlig vindings skyld ;)

Joko
02-05-2012, 20:32
Nu må computer-genierne på banen! :)

Jeg valgte at bruge min fridag på at skille min computer ad.. Jeg ville tjekke om blæseren var i orden, og så rense den. Jeg har aldrig gjort det før, men det lykkedes, og jeg fik den samlet på samme måde igen. Nu er problemet så bare, at den ikke kan starte. Eller det kan den faktisk godt, men efter nogle sekunder slukker den af sig selv.. Første gang kom der en fejlmeddelelse, som jeg dog ikke nåede at læse.. Dernæst lukkede den efter den havde vist skærmen med microsoft corporation og den grønne bar, der kører mod venstre.. Tredje gang nåede jeg dertil hvor man skriver sin kode for at logge ind, hvorefter den lukkede..

På forhånd tak

Joko
02-05-2012, 22:07
Jeg har nu prøvet et par gange mere, uden jeg har haft held til at logge ind... Forhåbentlig er der nogen, der kan hjælpe. Jeg er en smule desperat, det er jo snart eksamens-tid