PDA

Se fuld version : Artikel: Hvad nu, United?

Casper
30-05-2007, 23:15
Hvad nu, United?

Dagens to nyindkøb i dag kan meget vel simbolisere nye tider i Manchester United, Casper Heiselberg kigger på sagen.

Det kom som en overraskelse for alt og alle, da Manchester United sent onsdag aften offentliggjorde købet af portugisiske Nani og brasilianske Anderson. To spillere, som vi kun har hørt navnene på i forbindelse med rygtespalterne, men som de fleste danske og engelske United-fans har set i aktion.

Specielt Anderson rejser store spørgsmålstegn i hovederne. Ham var United slet ikke sat i forbindelse til, så derfor kommer især købet af ham som en overraskelse og man må sige, at de har skjult det godt. Mindre skjult var købet af Nani, som vi afslørede tidligere på dagen, lå i forhandlinger med United.

Men hvad betyder de to nyindkøb egentlig? Har de overhovedet nogen betydning for Uniteds fremtid? Meget indikerer at det har det i den grad.

En Owen Hargreaves i overskud

I en meget langtrukket handel ser Manchester United ud til at have sikret sig Owen Hargreaves. Det var forventet at han allerede skulle have skrevet under i sidste uge, men endnu er det ikke blevet bekræftet. Rygterne har ligeledes gået på, at han skulle have dumpet lægetjekket, men så er der andre medier, som har sagt at han har gennemført det med succes.

Nu er præsentationen af ham i hvert fald udskudt til i næste uge, men hvad nu med de to nye indkøb fra Portugal? Nu vil Manchester United lige pludselig have 3 nye spillere til en i forvejen godt besat midtbane, som i den netop afsluttede mesterskabssæson var Manchester Uniteds store styrke.
Michael Carrick har sat sit fodaftryk på den defensive midtbaneplads. Netop den plads, som Hargreaves også mestrer.

Skal de to så deles om den?

Med de to nyindkøb, så er der jo ikke meget andet plads at give ud for Ferguson.
Højrekanten tilhører Cristiano Ronaldo, venstrekanten Ryan Giggs og så er der jo Paul Scholes, som i denne sæson var en af de bedste.
Hvor skal Nani spille? I sidste weekend skrev en engelsk avis, at Tottenham var ude efter Ryan Giggs. Med købet af Nani, som netop spiller venstrekant, så kan det måske godt komme på tale? Men vil Ferguson dog gå med til det? og hvad vil alle Uniteds fans ikke sige til, at klubbens egen søn forlader dem?

Anderson kender vi ikke meget til, men han spiller også på midtbanen. Skal han erstatte Paul Scholes? Næppe. Men måske er de to køb af Nani og Anderson et praj fra Ferguson om, at Scholes og Giggs lidt så stille vil blive udfaset på Uniteds hold i den nye sæson.

Nogle aviser skrev inden handlen kom i hus, at et muligt tilbagelån kunne komme på tale. Sporting Lissabon skulle dermed låne Nani tilbage i den første sæson. Dette vil måske ikke være noget dumt træk for United. Det vil gøre noget ved bredden på midtbanen og samtidig give Giggs en ekstra sæson uden uvisheden om sin plads og ikke mindst give Nani mere erfarenhed.

Farvel Lord Snooty?

Købet af de to portugisere giver uanset hvad et klart signal om at vi skal vinke farve til nogle spillere.
En af dem vi med al sandsynlighed ikke ser i Uniteds trøje mere, er Kieran Richardson, eller Lord Snooty, som et supportermagasin så fint har døbt ham.

Han har i den forgangne sæson vist at han ikke har klassen til United og hans popularitet har aldrig været lavere i United end nu.
Men hvad så med en spiller som Chris Eagles? Han fik spilletid sidst på sæsonen, men spørgsmålet er om han kan holde trit med de to nye indkøb, som er yngre end ham selv og allerede mere erfarne.

Selskab til Ronaldo

Dagens nyhed vil glæde Cristiano Ronaldo, som nu får selskab af to ”landsmænd”. Begge snakker portugisisk og Nani kender han både fra landsholdet og fra Sporting, så dette vil give ham lidt socialt, selvom man skulle tro at han allerede havde tilpasset sig efter 3 år i United.

Ronaldos tilstedeværelse vil i hvert fald gavne de to nye spillere, som kan få en nu erfaren spiller at læne sig op ad. Anderson er den anden brasiliener i United… Vi husker alle hvordan det gik for den første, Kleberson, som hurtigt røg videre til Besiktas. Med Ronaldo som støtte og Carlos Queiroz på sidelinien, så vil han nok ikke få lige så svære betingelser som Kleberson.

Er Queiroz kommet i pole-position?

Ja, nu nævnte jeg Queiroz. Han var med til forhandlingerne i Portugal i dag. Det kunne falde naturligt ind, at manden som taler syv sprog, heriblandt portugisisk, er med til forhandlingsbordet, når Gill forhandler i Portugal.

Men det er uvant, at en fra trænerteamet er med til sådan noget. Det er trods alt Gill som i sidste ende er ham, som skal forhandle prisen på vegne af United. Det er Queiroz ikke ansat til.
Ferguson er heller ikke til stede ved sådanne forhandlinger normalt.

Det faktum at der er tale om 2 unge spillere fra Portugal kan starte nye formodninger om, at Carlos Queiroz er udset til at efterfølge Ferguson. Queiroz har et varmt forhold til portugisisk fodbold og de fleste kender til hans tætte bånd til Cristiano Ronaldo, som Ruud van Nistelrooy blev så muggen over.

Når det lige netop er to unge fra Portugal og at lige netop Queiroz er med i Portugal, så kan man i hvert fald ikke komme ind i sådanne overvejelser.

Men hvad mener du?`
Kom med din kommentar til artiklen på vores forum.

Michael
30-05-2007, 23:27
Anderson kender vi ikke meget til, men han spiller også på midtbanen. Skal han erstatte Paul Scholes? Næppe. Men måske er de to køb af Nani og Anderson et praj fra Ferguson om, at Scholes og Giggs lidt så stille vil blive udfaset på Uniteds hold i den nye sæson.

Tror jeg bestemt ikke. I de to spillere har vi et par erfarende herre som i den grad kan lære fra sig til de forhåbentlig opkommende stjerner!
Men ellers dele jeg dine synspunkter og betragtning.

Derudover tror jeg faktisk at Hargreaves handlen falder i vasken. Det kan ikke passe det skal tag så længe om at skrive under, medmindre der er noget galt!?

rocatis
30-05-2007, 23:30
Jeg tror stadig Hargreaves kommer til United i næste uge når han er kommet hjem fra Canada. Jeg kan bare ikke finde ud af fergie's system til næste sæson. Hvis han beholder 4-4-2 skal der komme en angriber mere og så er der ikke plads til alle på midtbanen. Hvis han skifter system og spiller med noget som ligner 4-3-3 så vil Rooney komme til at ligge meget alene i angrebet og det har vi jo set, at i denne sæson ikke er så godt..

Men stadig positiv at vi køber allerede så tidlig på sommeren og så ikke skal koncentrere os om alle mulige andre..

United DK
30-05-2007, 23:37
Selvom jeg tidligere har talt varmt om Hargreaves, så håber jeg faktisk, at handlen går i vasken, for jeg ser ikke nogen grund til, at købe en spiller, der kan gå ind på Carricks plads. Carrick fortjener at beholde den plads, da han har gjort det godt i en forgangende sæson, og et gammelt ordsprog lyder jo: "Never change a winning team".

warming
30-05-2007, 23:43
Jeg synes helt klart, at vi mangler en holding-midfielder som Hargo. Carrick er ikke god nok defensivt til, at han kan spille der i de vigtige udebanekampe i PL og ChL. Jeg mener, at Carrick er blevet fejlvurderet han fungerer rigtigt godt i det offensive spil og mindre godt i det defensive. Han er mere en box-to-box-midfielder der kan erobre og sætte angreb igang hvor Hargo, som jeg ser det, er bedre til at bryde angrebene altså ligge og ødelægge modstandernes spil.
Så ser jeg hellere at vi ofrer en af de nye portugisere i stedet for Hargo for ham vil jeg virkelig gerne have til klubben. Derudover synes jeg det er mindst ligeså vigtigt, at vi holder en britisk stamme i klubben og ikke bliver oversvømmet af alle CQ's sambaspillende lejesvende. Ikke at tage fejl, jeg elsker Ronaldo og nyder at se ham spille, men jeg ser ikke gerne mange flere af hans slags på holdet.
Derudover så vi jo også at vi ikke var et 'winning team' på udebane (specielt i Europa) ;)

Dahlmann
30-05-2007, 23:50
jeg er sikker på at richardson ikke er i united efter sommertransfervinduet... og det vil kun glæde mig hvis han ikke er... midtbanen er nu rigtig massiv, og vi skal ikke tænke på den i de næste mange sæsoner, medmindre vi sælger nogen... jeg frygter at fletcher vil komme fuldstændig ud af holdet med de indkøb, men der må være en mening med dem, så jeg vil lade det ligge indtil videre....

Benzet
30-05-2007, 23:51
Say whaaattt? Kanon træk af United, at de i al hemmelighed kan sikre sig en spiller uden pressen opmærksomhed på forhånd. Dette træk stemmer overens med, at United tidligere gjorde det klart, at de for eftertiden vil gå endnu mere stille med dørene, når de har en spiller i kikkerten.

De to spillere må siges at være et forsøg på at fremtidssikre Uniteds mini-generationsskifte, når især Giggs og Scholes ikke holder længere. Det er et fornuftigt træk, at spillerne allerede er handlet til klubben FØR de 2 legender stopper. Så har de unge spillere tiden til at falde til i landet og i klubben. Ligesom de kan udvikle sig modentsmæssigt, personligt og fodboldsmæssigt. Fantom tænkt af United. Nu håber jeg så bare på, at de 2 gutter viser sig at være præcis, hvad vi kommer til at mangle, og at de kan indfri forventningerne. Det må tiden vise.

Personligt håber jeg, at de allerede nu har niveauet til at begå sig i United. Hvis de skal udlejes, er det eneste positive vel, at Eagles får en - sikkert sidste - chance for at slå igennem i United.

Hargreaves mener jeg forsat, vi har brug for. Carrick har ikke været overbevisende, og jeg mener, at vi er udsatte centralt på midtbanen, hvis Scholes er ude.

Bugge
31-05-2007, 00:26
Jeg mener helt bestemt vi får brug for Hargreaves.. Carrick er ikke god nok defensivt og det betyder at Scholes kæmper for meget på den defensive midtbane og det er ikke det han skal bruge sine kræfter på..

Mikkelsen
31-05-2007, 00:27
Puha, man bliver helt forpustet med det tempo United har på, på transfermarkedet.

Normalt når der handles 2 stk. spillere, besvarer det gerne en del spørgsmål. I dette tilfælde er det lige omvendt.
Hvad sker der med Rich ?
Hvad med Smith ?
Hvad sker der med Owen H ?
Hvad sker der med Ronaldo ?
Hvad der der med Fletcher ?
Hvad med vores egne talenter ?
Starting XI næste sæson ?
Og hvad siger Robinho ?

Rich er history, basta, dette kan ikke diskuteres.¨

Smith burde nok sendes videre, hvis Rossi kommer hjem, vil både han og Anderson, kunne overhale Smith (Saha er selvskrevet foran ham)

Owen H, jamen den er tricky, en handel kan ikke tage så lang tid. Ergo "are there something rotten in Denmark":) Sandsynligvis ryger denne handel i vasken, da United ikke har uanede midler.
den frække, kunne være at man var lidt lunken, for at presse de "skide pølseædere" på prisen.
Bliver Owen H købt til 200 mill, kan det betyde afgang for en anden sælgbar United spiller.

Her kommer Ronaldo ind i billedet, med handler tæt på 500 mill. kan han være på vej væk fra United (hvilket vil være noget pis)

Skulle Owen H's handel gå i vasken, får Fletcher nok chancen (hvilket han fortjener).

Vores egne talenter får det svært i den kommende tid, de 2 nye indkøb har et kæmpe forspring, erfaring - alder, samt et stort prisskilt på ryggen.
At der render et hav af talenter rundt i Portugal, kommer ikke bag på nogen, de er vel førende på talentfabrikindustrien, og har været det i mange år.

Starting XI til næste sæson er selvfølgelig interessant, dog kan bænken være lige så stor en nydelse:
VDS - Neville - Rio - Vidic - Evra - Ronaldo - Owen H - Carrick - Scholes - Giggs - Rooney
Bænk: Foster - Brown - Nani - Anderson - Rossi - Fletcher - Park - Saha.
Har tilladt mig at skrive Owen, ellers burde han nok skiftes med Fletcher.

Hvad Robinho siger, ja det bliver spændende at læse, normalt svines United til for langsommelighed på transfermarkedet, men nu ser det ud som om, at Robinho sider fast i startblokkene.:lolol:

BillyTheKid
31-05-2007, 00:30
Hvorfor bliver folk ved med at snakke om Carrick og Hargreaves spiller samme position?
Hargreaves er defensiv, Carrick mere offensiv.
Det er kun fordi Scholes har besat den anden midtbaneplads at carrick har forholdt sig mere defensiv da Scholes ikke kan lave en reel tackling.

Fremtiden for midtbanen ser således ud

Nani/Anderson - Carrick- Hargreaves - Ronaldo
Rooney
Rossi/Saha

Med Anderson, Rossi og Nani har vi mange flere rotationsmuligheder - jeg ser det som et klart plus til det kommende sæson hvor et par af spillerne fik alt for mange kampe og blev hurtige mætte.
Ronaldo fx. Han var helt færidg til sidst. Især efter vi havde vundet PL og vundet titlen som årets spiller var han helt udbrændt.
Det kostede os nok en Champions League finale og FA Cup, men det kan der jo laves om på i næste sæson

thetrible99
31-05-2007, 00:47
To spændende navne, som tegner til at blive nogle af Europas stjernespillere i fremtiden. Jeg tror ikke på at United har købt dem, medmindre de allerede fra sæson 1, vil benytte dem.

Nani: Jeg ser Nani som meget ala Ronaldo, altså en wing. Jeg tror at Nani's position på holdet bliver i venstre side, hvor den aldrende Giggs har set sine bedre dage. Giggs har på det seneste været bedre centralt på banen, da hans overblik er forbedret og benene blevet langsommere.

Anderson: Jeg ser ikke Anderson som wing, eller en central midtbanespiller. Han er mere typen som kan spille hængende angriber, hvor han kan modtage bolden og gøre noget på egen hånd. Han er ikke den opbyggende spiller som Scholes/Carrick som er vilde med at fordele spillet fra side til side. Jeg tror at Anderson er mere Kaka-typen, som har et eksplosivt og direkte løb mod målet, hvor hans teknik og driblinger vil komme ham til gode. Derfor ser jeg ham ikke som en konkurrent, til nogen af de spillere som i forvejen er i truppen, jeg tror at indkøbet af Anderson er et tegn på systemskifte.

United har gennem sæsonen 06/07 vist noget angrebsivrigt og positionsskiftende fodbold, og i denne boldgade vil de helt klart fortsætte med indkøbene af Nani og Anderson. Taberne af indkøbene er for mig Giggs.

United startopstilling 07/08:

--------------- Ben Foster ----------

----Neville - Ferdinand -- Vidic - Evra

------ Carrick/Scholes/Hargreaves ----

Ronaldo ----- Anderson ----- Nani---

-------------- Rooney ----------

Et system hvor de 4 offensive skal have frie muligheder for at skifte plads. Vi har også set i sæsonen at Ronaldo kan spiller angriber og Rooney venstre kant. Dette system ser farligere ud på internationalt plan hvor jeg tror at en defensiv boldbryder er vigtig.

Bugge
31-05-2007, 00:51
Med købet af Anderson så er jeg meget mere positiv overfor et skifte fra 4-4-2 til 4-3-3..

------ Carrick/Scholes-Hargreaves ------
Ronaldo ----- Anderson ----- Giggs/Nani
-------------- Rooney ------------

EDIT: Sådan skal sæsonen selvfølgelig ikke startes, de to nye skal spilles langsomt ind på holdet..

Don-A
31-05-2007, 01:11
4-3-3 er os det første jeg tænker efter købet, vi holder fast i vores 4 back kæde.
og med vores 3 nye, er der potentiale for en ret stærk central midtbane, med 2 hængende wings i ronaldo i højre, og så nani stille bliver spillet ind som giggs's aftager, med mindre han er væk når tranfers vinduet åbner.

Flax_Generous
31-05-2007, 01:13
God artikel.

Der sket mange interessante ting i klubben her på det seneste.

Hargreaves, Anderson og Nani er tilsyneladende alle nye United-spillere. Det giver os en enorm bredde på midtbanen og i angrebet (Anderson kan godt benyttes som hængende angriber). Richardson forsvinder selvfølgelig, måske også Heinze, men ellers tror jeg faktisk, at resten af truppen forbliver intakt. Man kan indvende, at vi stadig mangler en topangriber, men det kan løses ved at spille rigtig meget med én angriber (oftest Rooney) og en hængende angriber (Anderson, Scholes, Rossi eller Giggs) og så benytte Saha som en rigtig god reserve. Når Saha så en sjælden gang imellem er i form og lever op til sit fulde potentiale kan han komme ind og gøre en stor forskel alene oppe foran (med Rooney på kanten eller lige bagved).

Vores startopstilling og taktik kommer til at ligne den som vi havde i år. De nye spillere passer alle rigtig, rigtig godt ind. De to unge talenter kan også spille flere positioner, hvilket er en vigtig evne i vores besynderlige, men effektive rotationsbold.

Vi vil have masser af muligheder. Her er et par:
....okay, I har forstået pointen. Der er tusindvis af muligheder. Samtidig kan alle de 3 spillere lige bag den forreste skyde med frem, så det bliver en mere regulær 4-2-offensiv. De to yderste kanter (som trækker meget ind i banen, så de ikke er helt wing-agtige) kan også skifte position.

Jeg tror dog ikke, at vi kommer til at se alt for meget til Anderson og Nani. De vil ikke være at finde i startopstillingen særlig mange gange. Slet ikke Nani. Han har stadig meget at lære og er fysisk underlegen, så mon ikke han kun kommer ind når modstanderne er trætte og vores føring er komfortabel. Han kommer næppe til at kunne gøre den helt store forskel de første mange par måneder i Manchester.

Hargreaves. Tja, det virker underligt, at det tager så lang tid, men jeg håber stadig på, at han kommer. Han er en meget talentfuld spiller og kan gå direkte ind og forstærke truppen og ikke mindst bredden i truppen. Der skal nok være plads til både ham og Carrick. Fletcher kan dog godt få problemer med spilletid, hvilket godt kan ærgre mig lidt. Men Hargreaves er altså en meget bedre fodboldspiller - på alle områder.

Og til sidst: Jep, Carlos Q ser ud til at skulle overtage efter Ferguson. Hvem skulle det ellers være? Keane er for urutineret. Hughes...tjaa... Nej, lad os håbe, at Carlos Q har lært en hel masse af den store Alex, så han kan videreføre arven, når han bliver sat til det.

Flax_Generous
31-05-2007, 01:16
Anderson: Jeg ser ikke Anderson som wing, eller en central midtbanespiller. Han er mere typen som kan spille hængende angriber, hvor han kan modtage bolden og gøre noget på egen hånd. Han er ikke den opbyggende spiller som Scholes/Carrick som er vilde med at fordele spillet fra side til side. Jeg tror at Anderson er mere Kaka-typen, som har et eksplosivt og direkte løb mod målet, hvor hans teknik og driblinger vil komme ham til gode. Derfor ser jeg ham ikke som en konkurrent, til nogen af de spillere som i forvejen er i truppen, jeg tror at indkøbet af Anderson er et tegn på systemskifte.
Han er lidt Kaka', ja. Han er meget mere arbejdsom, modig og stærk end hvad man normalt kender fra brasilianske midtbanespillere. Faktisk lidt ligesom Kaka'. Umiddelbart vil jeg mene, at Anderson kan vise sig at være det bedste køb siden....Ronaldo (okay, det lød ikke så vildt igen). Anderson kan være SAF's næste store genialitet. Det er fedt at tænke på. Og så husk lige, at vi også har Nani (og Rossi)...

Aquarium
31-05-2007, 01:22
jeg er meget glad for de nye signinger og jeg synes ikke de skal udleejes. der er intet galt i at vi får et luksus problem når det gælder at vælge stating XI. Jeg forstår simplethen ikke vores fans. når vi ikke hart en bred trup jamen så whiner de og siger at vores trup er for smal. køber vi spillerene så skal de udlejes! ja vi vandt PL med vores nuværende starting XI, men vi kunne have vundet the treble hvis vi havde en bredere trup. vi har været så afhængie af ronaldo giggs scholes og rooney og vi kunne godt se hvordan det gik i vores 5 sidste kampe hvor man tydeligt kunne se at vi havde fitness problemer. de her nye signinger vil give ferguson mulighed for at hvile spillere. det vil give os netop den stykre chelski har . en god bred trup.
nu magler der bare at sige:
farvel:
Richardson: kæmpe flop
Heinze: han vil selv væk
Saha: Det duer ikke med alle de skader

Bugge
31-05-2007, 01:30
Jeg er helt enig i det du siger med luksus problemet, aquarium.. Vi skal som united-fans prise os lykkelige over at vi nu har for mange i stedet for for få kandidater til start XI'eren..

jeg tror sagtens vi kan have både Anderson, Scholes, Hargreaves, Carrick, Ronaldo, Giggs, Nani, Fletcher på midtbanen/fløjene uden at nogen får røvsmerter af at sidde på bænken..

Baunie
31-05-2007, 01:31
Et meget smart træk af Ferguson, som jeg ser det. Jeg aner ikke om det er klogt at købe folk fra Syderuopa, men hvorom alting er, så er det de her folk, han vil have. Giggs stopper formentlig om to år, og til den tid SKAL vi have en afløser klar. Ellers risikerer vi at ryge ned i Liverpools sump. Nani er eftersigende et af Europas største talenter på pladsen, hvis ikke det største, men ingen kan forvente han går ind og laver Roanldo'ske ting fra dag 1. Han skal have tid til at falde til, og derfor henter man ham nu, så han kan lære af mesteren himself og tage over på fuldtid om et par år.

Jeg er fuldkommen overbevist om, vi spiller 4-3-3 næste år med:

Hargreaves-Carrick
Scholes (Anderson?)
Ronaldo-Rooney-Giggs (Nani)

Bugge
31-05-2007, 01:35
Set fra en football manager-mæssig synsvinkel så er det nogle fantastiske køb, i øvrigt :D:D:D tsk tsk..

Aurdal
31-05-2007, 01:47
mener også vi bør hente Hargreaves. Så slipper vi å spille med Oshea som sentral midtbane flere ganger. Disse to nykjøpene blir nok satt på benken med muligheter for innhopp i starten som med Ronaldo. Er nok ment som fremtidige erstattere for Giggs og Scholes og skal få tid på å lære seg england og den andre typen spill før de får for mye spilletid.

Derimot er jeg mer bekymret for alternativene i angrep. Andersson er vel forhåpentligvis ikke ment til angrepet. La Solskjær få en trenerstilling, selg Smith, Behold Saha, Hent hjem Rossi og hent en ny angriper.

Kjøp angriper og Hargreaves..hent tilbake rossi og pique.
selg smith, richardsson, eventuelt eagles, bardsley.

Bugge
31-05-2007, 02:19
Kan vi få nogle bud på trøjenumre til de 2 knægte :D?

Aquarium
31-05-2007, 04:37
Kan vi få nogle bud på trøjenumre til de 2 knægte :D?

"x" angriber får nr. 10
Anderson får nr. 12
Nani får nr. 17
Hergreaves får nr. 23 fra richardson

Holmskov
31-05-2007, 07:38
Jeg er stadig bange for at det måske kan koste os Ronaldo. Der skal nogle penge i kassen. Jeg nægter at tro at Glazer køber så dyrt ind uden at udligne det store beløb de to nye herrer koster.

Har svært ved at se hvor pengene ellers skulle komme fra.

Hvis Hargreaves havde været tip-top havde han skrevet under. Jeg tror ikke han har klaret lægetjekket. Hvorfor ikke skrive under med det samme, istedet for at flyve "hjem" til Cananda.

Eller skal de her "tidlige" køb ordnes allerede nu, for at "gemme" et eventuelt salg af en stjerne. Evt Ronaldo.

robinho
31-05-2007, 07:57
Hvad Robinho siger, ja det bliver spændende at læse, normalt svines United til for langsommelighed på transfermarkedet, men nu ser det ud som om, at Robinho sider fast i startblokkene.

ah nu må du endelig ikke savne mig hehe. Skal lige stå op til den store nyhed først.

Jeg er da også tilfreds med denne udvikling allerede inden vi træder ind i juni, men da jeg skrev om vores tøven på markedet var det mere en kommentar til, hvor længe det havde taget at gøre det med hargreaves færdig, og at united så måske ikke ville foretage sig andet før den var lukket. Nu viser det sig så at hargreaves var rejst hjem til familien, og at united i den grad foretog sig andet.

Lige en enkelt kommentar til selve artiklen "Hvad nu, United? "

Nogle aviser skrev inden handlen kom i hus, at et muligt tilbagelån kunne komme på tale. Sporting Lissabon skulle dermed låne Nani tilbage i den første sæson. Dette vil måske ikke være noget dumt træk for United. Det vil gøre noget ved bredden på midtbanen og samtidig give Giggs en ekstra sæson uden uvisheden om sin plads

hvorfor må giggs ikke have uvished om sin plads? Er det ikke netop det der er det positive i en trup, at der er noget konkurrence. Selvom giggs er "uniteds søn" og har spillet her hele karrieren, så er han ikke noget unikum, og han kan også spilles af, og bør kunne spilles af, for ingen er fredet. Vi så det dengang becks røg af da solskjær stjal hans højre kant. Ruud røg af sidste år til saha

Zinqo
31-05-2007, 08:33
Det er 2 yderst fremragende spillere vi har fået købt, 2 som vi faktisk mangler. De dog lige lidt unge men det har vist sig at de godt kan overleve i PL, se bare Rooney og Ronaldo.

Jeg tror vi beholder Nani i første sæson, altså at han ikke bliver lejet ud. For så at kører noget rotation med Giggs på venstrekanten + han kan spille på højre ogå.. Hvilket så vil sige at Richardson ryger.

Anderson er et kanon køb, han har spillet rigtig godt og jeg forventer mig meget af ham. En god offensiv central midtbanespiller, som jeg ser skal erstatte en scholes.

Det eneste spørgsmål nu er bare om vi spiller 4-4-2 eller 4-3-3 i næste sæson. Hvis det bliver en 4-4-2 og vi så også får Owen, så ser det først rigtig spændende ud, for så tror jeg faktisk at Fletcher bliver lidt muggen. Han har gjort det godt i de kampe han har fået i år, og det vil derfor være lidt synd.

Men en startopstilling fra næste sæson vil være:

EVS/Foster

Neville/O'Shea Vidic/Silvestre Rio/Brown Evra/O'Shea

Ronaldo/Nani Carrick/Owen Scholes/Anderson Giggs/Nani

Rooney/Solskjær Saha/Rossi

Tror man sælger Richardson, Smith og Heinze for at få udlignet pengene lidt for de handler man har foretaget sig.

Hvis det bliver sådan, vil jeg da stærkt håbe alt efter hvordan Rossi klarer den at de kigger sig godt om efter en passende angriber til vinter eller først sommer igen. En erstatning for Neville vil også være på sin plads, men tror ikke det bliver til noget her i sommerpausen, hvis det gør bliver det nok et lidt middelmådigt køb. Men lad os nu håbe på det bedste for vores 2 nye kommende stjerner. :)

SantasLittleHelper
31-05-2007, 08:39
Men en startopstilling fra næste sæson vil være:

EVS/Foster

Neville/O'Shea Vidic/Silvestre Rio/Brown Evra/O'Shea

Ronaldo/Nani Carrick/Owen Scholes/Anderson Giggs/Nani

Rooney/Solskjær Saha/Rossi

Det er sgu noget af en helgardering det der... Jeg bliver sgu imponeret hvis du ikke får ret...

Zinqo
31-05-2007, 09:07
Det er sgu noget af en helgardering det der... Jeg bliver sgu imponeret hvis du ikke får ret...

Hehe, nu må vi jo se.. Bliver også spændende med Fletcher, hvad gør han hvis Owen bliver købt.

KennyN
31-05-2007, 09:16
Der skal nok blive plads til de tre nye i næste sæson. Spillere som Giggs, Ronaldo, Scholes og Carrick spillede mange kampe sidste sæson. Så med mere bredde og kvalitet på midtbanen, kan vi nu rotere lidt mere.
I løbet af de næste to år, vil vi helt sikkert se Giggs og Scholes blive sluset langsomt ud af holdet, mens Nani og Anderson langsomt vil komme ind på holdet i den kommende sæson.

Jeg er ret sikker på Richardson og Eagles er på vej til andre klubber. De vil begge få ekstremt svært ved at få spilletid i United. Men de skal nok få fine karrierer i midterklubber i PL.
O'Shea vil nok ryge ned som forsvarsspiller, og ikke længere vikariere på midtbanen. I forsvaret kan han jo dække alle positioner, og derfor bliver Heinze nok hurtigt solgt.

Angrebet er stadig lidt et spørgsmålstegn. Hvor stor en chance får Rossi.?
Jeg tror at enten Smith eller Saha bliver solgt, og der kommer en ny ung angriber med fart og mål i støvlerne ind. Hvem det er, tør jeg ikke gætte på..

Michaelkp
31-05-2007, 09:29
Jeg tror stadig Hargreaves kommer til United i næste uge når han er kommet hjem fra Canada. Jeg kan bare ikke finde ud af fergie's system til næste sæson. Hvis han beholder 4-4-2 skal der komme en angriber mere og så er der ikke plads til alle på midtbanen. Hvis han skifter system og spiller med noget som ligner 4-3-3 så vil Rooney komme til at ligge meget alene i angrebet og det har vi jo set, at i denne sæson ikke er så godt..

Men stadig positiv at vi køber allerede så tidlig på sommeren og så ikke skal koncentrere os om alle mulige andre..

Jeg synes det er 2 kanon køb. Vi er ved at få en bænk der kan holde en helt sæson. Jeg tror tanken er vi begynder at spille et 4-2-3-1 system, som jeg synes passer godt til spillerne vi har.

--------Foster--------

--Neville-Rio-Vidic-Evra--

--Carrick--Owen H./Scholes--

Ronaldo--Scholes/Anderson/Rooney--Giggs/Nani

----Rooney/Saha/Smith----

Vi får mange strenge at spille på og det bliver svært at dække Uniteds offensiv op.

Redguf
31-05-2007, 10:30
Jeg mener - som det også er sagt af andre - at de (forhåbentlig) 3 indkøb giver os netop den bredde i truppen vi manglede. Med en kommende sæson hvor vi forhåbentlig kommer til at spille mindst lige så mange kampe som i den netop overståede skal der også nok blive plads til dem alle sammen.

Richardson er historie og hvis nogen er dumme nok til at ville give os penge for ham er det bare med at slå til.

Eagles, Fletcher og Park skal arbejde sten hårdt for at få spilletid. Jeg tror dog på at de alle er i truppen mindst én sæson mere.

I bagkæden er Rio og Vidic selvskrevet til de centrale pladser. Når Gary efter sommerpausen forhåbentlig er kommet sig over sine ankelproblemer mener jeg også han er selvskreven til højreback.
Rygterne siger at Heinze er på vej væk, hvilket jeg vil mene vil være et stort tab for os. Evra har spillet nogle gode kampe og især i starten af sæsonen så han ud til at være fremtidens mand. Mod slutningen dalede hans niveu dog og han lavede en del vandvittige ting (ex. hans kropstackling af Heinze mod Milan). Hvis vi skal skille os af med en venstre back bør det være Silvestre - han ligger på min liste langt under både Heinze og Evra.
Brown og O'Shea ser ud til at få en rolle som stærk backup i forsvaret. Jeg ser dem kun få spilletid i tilfælde af skader hos de ovennævnte, men de har begge vist sig som loyale unitedspillere så forhåbentlig kan de indfinde sig med dette. Et forsvar med Gary, Rio, Vidic, Evra/Heinze med O'Shea, Brown og Evra/Heinze som backup ser jeg som noget af det stærkeste i England og Europa.

I angrebet ser jeg Rooney og forhåbentlig en skadesfri Saha som sikre startere. Så kan Smith, Solskjaer og Rossi fungere som aflastning.

Jeg tror vi kommer til at se 4-4-2 og 4-3-3(4-5-1) blive brugt på skift. Vi havde i den foregående sæson succes med at bruge 4-4-2 mod de mindre hold i PL hvor vi tidligere har smidt dumme point. På udebane især i europa vil vi nok derimod komme til at se 4-3-3 hvor vi kommer til at anvende nogen af de nye kreative kræfter vi er blevet tilført.

Alt i alt ser jeg det som virkelig positivt med de nye spillere - især at det er klaret så tidligt på sommeren så de får længst mulig tid sammen med truppen. Så lad os nu får Hargreeves i hus - så kan Gill koncentrere sig om at komme af med Richardson og Fergie og Q kan komme igang med spillerne på træningsbanen.

snegl
31-05-2007, 11:16
Jeg tror stadig vi vil signe Hargreaves
Grund: Han virker dedikeret som holdspiller, han er mere defensiv end Carrick, og Carrick skal også have lidt pres for at oppe sig. Kan også spille højre midt

At Giggs skifter til spurs eller hvilken som helst anden klub virker for mig meget urealistisk.. Han er Mr. United, og han har i denne sæson vist at han er god i måske 2 sæsoner mere - og så kan han også gå ind på midtbanen hvis det kniber. De unge spillere som Nani og Anderson kan ihvertfald lære meget af Giggs

Jeg tror derimod Scholes er mere i farezonen nu da Anderson er signet. Han virker som en meget oplagt arvtager, og den plan man i sin tid hørte Glazer komme ud med, om at vi skulle lave lidt ala Real Madrid bold, kunne godt se ud til at være i støbeskeen.
Anderson er ihvertfald en spiller med mere kulør end Scholes. Anderson er måske mere underholdende at se på end Scholes, selvom jeg ikke har lyst til eller kan sætte en finger på særlig meget af Scholes spil denne sæson

Nani: Der er en mulighed for at han ryger til Sporting fx det første halve år. Denne sæsons erfaring viser at man måske godt kunne have brugt Rossi til sidst da Saha blev skadet, så om han vender tilbage til sidste halvdel kunne måske komme på tale. Jeg har ihvertfald lidt svært ved at se at han direkte skulle gå ind og overtage Giggs' plads. Og hvis Giggs så skal spille det meste af sæsonen er der måske ikke så meget plads til udvikling for Nani.

Giggs har helt sikkert haft sit landsholdsstop oppe at vende med Sir Alex, og hvis ikke han indgik i planerne, ville han garanteret ikke have stoppet for at kunne koncentrere sig 100% om sin klub.

KingK
31-05-2007, 11:23
Alt for fedt at sikre sig 2 så spændende spillere, allerede INDEN juni måned!

Med købet af Nani og Anderson så er mulighederne på midtbanen/angrebet uendelige - noget som man ikke skal undervurdere! Er VIRKELIG imponeret over at der på knap 2 sæsoner er bygget så stærkt et hold op (forrige sæson bestod den centarle midtbane af Richardson og Fletcher/o'shea - idag hedder den Scholes, Carrick, Hargreaves og Fletcher!!!) Desuden er forsvaret og angrebet ganske enkelt fænomenalt!
Desuden er jeg optimistisk med henblik på at der sker endnu mere på transfermarkedet da Saha, Heinze og Richardson er fortid i klubben! Disse spillere vil måske indbringe 130-150 mio.kr, og så er der jo lige til en bomber ikke sandt?:juhuuuu:

Vores system(er) for den kommende sæson vil blive med stor variation, da vi har spillermateriale til en 4-4-2, samt til 4-2-3-1 og 4-3-3 osv.! Vigtigheden af at kunne variere sit spil er ganske enkelt værdiløst!!

Desuden vil jeg lige til sidst nævne at jeg synes at Glazer familien skal have ros med på vejen, da man så sandelig må sige at de har holdt deres ord og vist at de har ambitioner om at føre United videre via en såkaldt "transfer bumper kitty" som de kalder det på engelsk!

PS: til alle feinschmeckere så vil jeg foreslå at man lige går ind på teamtalk, vælger Liverpool og går ind på deres forum... tillad mig at citere:
"**** have already spent £48m on 3 players and it is not even June yet. Their squad was already stronger than ours, and now they are taking it up to yet another even higher level.":whine:

Tudekiks og snotkarameller anyone?:juhuuuu:

snegl
31-05-2007, 11:29
Jeg kan ikke helt se hvorfor Saha skulle være fortid i klubben.. Vi har brug for en angriber der kan gå med i spillet og som der også kan spilles op på. Rossi kan der også spilles op på, men han minder ikk fysisk om Saha. Det vil blive 2 x Rooney tror jeg.. (Selvfølgelig er Rossi ikk lige så god nej)

Jeg tror vi satser helhjertet på alle 4 turneringer i år, da alle spillere skal have spilletid og så kan få det hvis man når en helvedes masse kampe.. Selv Pique vil kunne have en fremtid hvis vi tromler alt ned i fx Liga Cuppen

Vi er storfavoritter til mesterskabet nu, især når Chelsea har bebudet de ikke vil bruge vildt med oliepenge i denne sæson

Jev
31-05-2007, 11:37
Min mening omkring de to nye køb er, at de får hele kabalen til at gå op. I modsætning til flere andre mener jeg, at de besvarer alle de ubesvarede spørgsmål, men det kræver et systemskifte.

Forudsat, at de tre omtalte transfers går igennem, og at vi hiver Rossi og Piqué hjem, har vi disse muligheder i en 4-4-2-opstilling (læg i øvrigt mærke til spillernes alder, for vi er i den grad i gang med at fremtidssikre):

Målmand:
Edwin van der Sar (36 år)
Ben Foster (24 år)
Tomasz Kuszczak (25 år)
Dertil kommer et par særdeles lovende ungdomsmålmænd i Amos og Zieler.

Her er vi dækket forrygende ind. Van der Sar har alt i alt stået en godkendt sæson, selvom han mod slutningen viste lidt svaghedstegn. Derfor håber jeg, at Foster, der i den forgangne sæson har demonstreret sit omfattende potentiale, kan udfordre VDS allerede i den kommende sæson. Ellers er han i hvert fald fremtidens målmand. Et salg af Kuszczak er en mulighed.

Højre back:
Gary Neville (32 år)
Wes Brown (27 år)
Gerard Piqué (20 år)
Craig Cathcart (18 år)
Phillip Bardsley (21 år)

Gary Neville er selvsagt stadig førstevalget, men det er for mig at se vigtigt at få Piqué hjem – ikke mindst fordi han bare er et kæmpestort talent. Han er formentlig fremtidens mand i midterforsvaret, men indtil da kan han uden problemer agere backup for Neville. Med tiden skal vi dog have fat i en ny kommende mand til denne plads.

Centralt forsvar:
Rio Ferdinand (28 år)
Nemanja Vidic (25 år)
Wes Brown (27 år)
Gerard Piqué (20 år)
Craig Cathcart (18 år)
Mikaël Silvestre (29 år)
Gabriel Iván Heinze (29 år)
John O'Shea (26 år)

Listen taler vist sit tydelige sprog. Vi er ufatteligt brede på denne position, og salg kan nok også godt komme på tale. Her er Heinze selvsagt det oplagte salgsobjekt. Den nuværende duo med Ferdinand og Vidic er blandt verdens bedste, og forhåbentlig kan Cathcart og Piqué en dag danne én med tilsvarende styrke.

Venstre back:
Patrice Evra (26 år)
Gabriel Iván Heinze (29 år)
John O'Shea (26 år)
Mikaël Silvestre (29 år)
Kieran Richardson (22 år)

Evra har i denne sæson udviklet sig til at være en fuldgod del af Uniteds hold. Han har specielt sine kvaliteter offensivt, men defensiven er heller ikke længere så svag endda – mest fordi han fysisk er ved at vænne sig til engelsk fodbold. Heinze er i mine øjne ikke god nok og bør derfor sælges. Han spillede en strålende sæson for et par år tilbage, men ser man bort fra hans hovedspil har han stort set ikke sat en fod rigtigt i denne sæson. Det eneste, der ærgrer mig, er, at vi ikke har fået Bale ind som ny mand. Hvis det var blevet gjort, så havde vi også her fundet fremtidens mand. Nu må vi i stedet nøjes med nutidens og et par yderst kapable reserver.

Højrefløj:
Cristiano Ronaldo (22 år)
Nani (20 år)
Darren Fletcher (23 år)
Ji-Sung Park (26 år)
Ole Gunnar Solskjær (34 år)

Ronaldo ville naturligvis være selvskrevet til denne plads med Nani som 'apprentice' og naturlig reserve. Darren Fletcher er i mine øjne stadig klart stærkest centralt, mens spørgsmålet er, hvad der skal blive af Park i alt dette hurlumhej? Faktum er i hvert fald, at vi også her er ufatteligt stærkt besat og fremtidssikret.

Central midtbane:
Paul Scholes (32 år)
Michael Carrick (25 år)
Owen Hargreaves (26 år)
Darren Fletcher (23 år)
John O'Shea (26 år)
Ryan Giggs (33 år)

Scholes er i sin karrieres efterår. Ikke spilmæssigt, men trods hans høje niveau i den netop afsluttede sæson, så kan man ikke fortsætte mange år endnu, når man nærmer sig de 33 år. Darren Fletcher viste navnlig i Roma-kampen, at han kunne være arvtageren, men hans rolle synes til dels udspillet med købet af Hargreaves. Til gengæld kan man spørge, om ikke Hargreaves-Carrick-konstellationen ville være en kende for stationær (og det er i den grad også blevet gjort). Hvorom alting er, er det dog en imponerende liste af spillere.

Venstrefløj:
Ryan Giggs (33 år)
Nani (20 år)
Anderson (19 år)
Kieran Richardson (22 år)
Ji-Sung Park (26 år)

Det har længe ikke været nogen hemmelighed, at der skulle findes en afløser for Giggs. Først lignede Richardson et godt bud, taget lejeopholdet i West Bromwich i betragtning, men han har siden floppet totalt, og mon ikke han er fortid i United. Så blev Park hentet, og man kan vel egentlig ikke sige, at han har skuffet. Ikke desto mindre har man altså nu hentet hele to afløsere for Giggs. Virker vi næsten for stærke på denne position?

Angreb:
Wayne Rooney (21 år)
Louis Saha (28 år)
Alan Smith (26 år)
Giuseppe Rossi (20 år)
Ole Gunnar Solskjær (34 år)
Dong Fangzhou (22 år)

Fremtidens angreb synes umiddelbart på plads i Rossi og Rooney, som også er selvskrevet til det nuværende. Men hvad sker der så ellers? Saha er skrøbelig, og man må vel efterhånden erkende, at det desværre vil være småt med kampe for Solskjær i fremtiden. Er Rossi god nok til at starte inde i næste sæson? Jeg skal ikke kunne sige det. Dong er i hvert fald ikke. Ellers hænger vi på Smith, men spørgsmålet er, om han scorer nok mål.

Systemskifte:

Ligningen går i mine øjne op, hvis man skifter til det system, som flere andre har foreslået, nemlig 4-2-3-1. Denne opstilling kunne se således ud (i næste sæson):

Foster/VDS

Neville – Vidic – Ferdinand – Evra

Carrick/Hargreaves – Scholes

Ronaldo – Rooney – Giggs

Saha/Smith/Rossi

Der er naturligvis ikke mange nye spillere i ovenstående opstilling, men de tre offensive (Ronaldo, Rooney og Giggs) skal have utrolig meget frihed til at blive fremme og alene stå for de kreative finurligheder. Det besvarer spørgsmålet ”hvordan skal Hargreaves og Carrick kunne udgøre fremtidens midtbanekonstellation sammen?” For i ovenstående opstilling vil der ikke være brug for, at de er nævneværdigt offensive eller skaber chancer. De skal begge have en defensiv rolle for at kompensere for de fire ekstremt offensive spillere foran, hvorfor spørgsmålet omkring, hvorvidt de er for defensive eller ej, vil være irrelevant.

Samtidig skal dette være en optakt til fremtidens startellever, som snildt kunne ende med at se ud som følger:

Foster (24 år)

Neville – Vidic (25 år) – Ferdinand (28 år) – Evra (26 år)

Hargreaves (26 år) – Carrick (25 år)

Ronaldo (22 år) – Anderson (19 år) – Nani (20 år)

Rooney (21 år)

I den opstilling vil vi samtidig have en del lovende backups. Med andre ord kan vi i store træk have fundet en startopstilling (hvis vi ser bort fra Neville), der kan gå minimum fem år uden så meget som en eneste udskiftning. Derudover er det en fantastisk spændende opstilling, hvor der er lagt op til noget yderst seværdigt fodbold, om end det ganske vist ikke bliver typisk engelsk. Netop det faktum, at der bliver lidt færre englændere i truppen, kan måske ses som det negative, men i ovenstående er der da trods alt seks af slagsen, så lige foreløbigt er der ingen bekymringer.

Men som andre også har sagt: Kan vi købe så meget ind uden også at sælge? Nej, det tror jeg ikke på, og derfor er her en liste over mulige salgsemner:

Heinze (næsten uundgåeligt)
Richardson (ditto)
Saha (for skrøbelig og ikke nødvendig, såfremt ovenstående opstilling bliver en realitet)
Kuszczak
Park (er der plads til ham med de to nye in mente? Jeg kan godt lide Park, så jeg håber det)

Til gengæld ser jeg intet i vejen for, at Darren Fletcher kan blive som en backup for Hargreaves og Carrick samt en mulighed for at gå tilbage til den mere traditionelle 4-4-2-opstilling, hvor Rooney og Rossi så kunne danne angrebsduoen sammen. Alternativt kan Rooney i tilfælde af skader til en af de tre offensive agere backup, mens Rossi så bliver den ensomme angriber.

Opstillingen her giver hos helt utroligt mange strenge at spille på samt en trup med en bredde, der gør, at vi ikke burde kunne blive ramt af træthed mod slutningen af sæsonen, som det tydeligvis var tilfældet i år.

En anden mulighed er, at Cristiano Ronaldo alene skal finansiere indkøbene. Han kan vel sælges for omkring £40-50 mio., mens Hargreaves, Nani og Anderson tilsammen vil koste omkring £45 mio. I modsætning til mange andre må jeg indrømme, at jeg godt ville kunne leve med et salg af Ronaldo. Jeg tror dog, at det ville betyde endnu et indkøb, nemlig Huntelaar, og dermed give denne opstilling blandt de offensive:

Nani – Rooney – Giggs (siden hen Anderson)

Huntelaar

... eller eventuelt trække os tilbage i den traditionelle 4-4-2, hvor Nani og Giggs (siden hen Anderson) dækker henholdsvis højre og venstre kant, mens Rooney og Huntelaar ligger ved siden af hinanden oppe foran.

Mulighederne er uendelige!

Slutteligt vil jeg sige, at jeg er enig i, at dette ligner et signal på, at Quiroz er skudt i stilling som Fergies efterfølger. Det ville ikke hue mig, men til gengæld er jeg lykkelig over, at United nu har Europas absolut mest spændende trup. Og så må vi bare håbe, at Fergie fortsætter i mange, mange år frem.

BillyTheKid
31-05-2007, 12:52
Fin skrevet Jev. Du tager mange gode problemstillinger op.

Men så, kunne man ikke forestille sig United kunne financere sine køb fra andet end salg af spillere?
Billetpriserne er sat op, Oldtrafford er udvidet, vi får ekstra mange penge ved at vinde Premier League og den nye TV-aftale kommer oveni.
Plus giver det også godt i kassen at spille sig til en Champions League semifinale. Forskellige medier sidste år vurderede at vi ville miste 500 mio. ved allerede at ryge ud i gruppespillet. Dem har vi så gemt til i år.

Jeg tror ikke der nødvendigvis bliver et salg af Ronaldo i den indeværende sæson. Nani og Anderson er gode spillere, men de vil ikke kunne erstatte Ronaldo efter kun en sommer.

Man kunne nok forvente et salg af Heinze, Silvestre, Kieran Richardson, Alan Smith og måske Saha (ser meget gerne vi beholder ham)

Det er selvfølgelig langt fra nok til at kunne dække over vores indkøb, men taget de andre indtægter in mente tror jeg Glazer er ganske godt tilfreds.

Damien
31-05-2007, 12:57
Hvordan ser vores kommende midtbane ud?

Fergie skal på noget af et arbejde når han skal stille hold til August.

Jeg håber vi vælger at leje Nani ud et år. Og lader Giggs spille denne sæson færdig. Så kan vi jo altid spille Anderson på venstre kanten hvis Giggs svigter eller bliver skadet.

Jeg tror vi starter op ligesom denne sæson, altså:
Giggs--Scholes---Carrick---Ronaldo

For mig er det største spørgsmål om Wayne Rooney er i stand til at udfylde rollen som angriber alene, er han en targetmand ?

Jeg tror svaret er NEJ, Rooney er for mig at se ikke en bokspiller/Targetmand. Han skal have mere plads at arbejde på, så han kan arbejde både i det opbyggende spil og deffensivt, hvor han er rigtig stærk.

Jeg håber han bliver spillet bagved Saha, Rossi, eller Anderson

Har vi brug for en ny angriber ?
Hmm, svært spørgsmål.. Syntes egentlig det er fint nok uden.

Hvorfor købe Bent når vi har Saha? og ja han har måske været skadet meget, men det er for mig ikke nok til at sælge.. Syntes hellere vi skal beholde Saha med mindre Fergie vælger at hente en RIGTIG targetmand. Som der både er fordele og ulemper ved at have...
Jeg syntes da i hvert fald vores angreb har gjort det godt i den foregående sæson.. Mindes ikke vi har været så uforusigelige og bevægelige i vores agrebspil som i år.. Og hvorfor ikke give Rossi og Anderson chancen..

Jeg må sige at jeg ikke bliver skuffet hvis vi ikke henter en ny angriber til truppen.

Hans fremtid som kommende træner i United ser mere realistisk ud nu, må man sige. Ronaldo har tydeligvis været glad for ham og tror os han vil betyde meget for de nye.
Syntes mange her inde har haft et meget kritisk syn på Carlos.. Man kan også se det på denne måde, hvis vi ikke havde haft ham, havde Ronaldo måske rejst sidste sommer, og vi havde aldrig kommet i nærheden af mesterskabet i år..

Men dog håber jeg stadig Keano vil returnere til Old Trafford og blive træner efter Sir Alex..:devill:

Jeg kan ikke vente til drengene løber på banen til August... :D uhh det blir nice...

Jev
31-05-2007, 13:08
Men så, kunne man ikke forestille sig United kunne financere sine køb fra andet end salg af spillere?
Billetpriserne er sat op, Oldtrafford er udvidet, vi får ekstra mange penge ved at vinde Premier League og den nye TV-aftale kommer oveni.
Plus giver det også godt i kassen at spille sig til en Champions League semifinale. Forskellige medier sidste år vurderede at vi ville miste 500 mio. ved allerede at ryge ud i gruppespillet. Dem har vi så gemt til i år.

Man kan da håbe på det, for det ville være forrygende, hvis vi kunne holde på samtlige spillere gennem transfervinduet. Men hvis det står bare halvt så skidt til med økonomien, som det rygtes, virker det alligevel underligt, at Glazer-familien skulle være klar til at spendere en halv milliard på nye spillere.

Jeg tror ikke der nødvendigvis bliver et salg af Ronaldo i den indeværende sæson. Nani og Anderson er gode spillere, men de vil ikke kunne erstatte Ronaldo efter kun en sommer.

Må lige rette mig selv; jeg ønsker ikke, at Anderson skal dække venstrefløjen, såfremt Ronaldo sælges. Den skal Giggs selvsagt stadig have i næste sæson - evt. med aflastning fra Andersons side, hvorimod jeg håber, at Nani ville kunne udfylde hullet efter Ronaldo nogenlunde. Han er naturligvis ikke helt på samme niveau... endnu :-)

Og så håber jeg naturligvis ikke, at vores bedste spiller bliver solgt. Jeg mener bare, at vi takket være de to nye ikke ville være direkte fortabt uden ham.

Baunie
31-05-2007, 14:48
Hvis Glazers løfter om transferpenge fra overtagelsen passer, så går regnestykket op uden et Ronaldo-salg.

Vi brugte ingen penge i net spend i sidste sæson. Dvs. vi i princippet skal have 25 mio. derfra og 25 mio. til i år, hvis Fergie kom og bad om dem. Det er 50 mio. Samtidig er der, hvis ellers den forretningsplan The Times havde er rigtig, sat 25 mio. pund af som et engangsbeløb til en rigtig trøjesælger.

Vi må antage, at vi går ud og sælger lidt ud af marginalspillerne nu. Jeg forventer vi får omkring 10 mio. ind på spillersalg, og dermed vil Glazers altså være nede på at have brugt 400 mio. Det er ikke mere, end de har regnet med set over to år, hvis ellers de holder sig til deres forretningsplan.

Desuden har United vist haft langt mere i indtjening end Glazers havde regnet med på nuværende tidspunkt. Og de har endelig også sat billetpriserne langt mere op end de oprindeligt havde proklameret, de ville.

Desuden giver det heller ingen mening at bruge 50.000 pund ekstra på Ronaldo pr. uge i tre måneder for at så at sælge ham. Om der er tre eller fem år tilbage af kontrakten har ikke meget indvirkning på prisen, hvis Real Madrid kommer.

Aurdal
31-05-2007, 14:51
Nå er Hargreaves også klar, dette blir en spennende sommer.. hvem blir solgt.. det er 100% sikkert at minst 2-3 spillere blir solgt nå. Richardsson, Heinze, Eagles, Smith, Saha, Bardsley, Park. Det er mange muligheter. Park er vel skadet 6-10 måneder nå så ser vel ikke at han blir solgt. Jeg vil absolutt ikke selge Saha som jeg ser på som en fantastisk angriper. Jeg tror nok Rich, Eagles, Heinze og muligens Bardsley forsvinner løpet av sommeren. Jeg synes også vi kan selge Smudge og hente inn en ny spiss, men ser det blir vanskelig da vi allerede har brukt 50 millioner pund snart.

Jeg ser med spenning på månedene som kommer.. det blir rart å kanskje være ferdig med handling før sommeren har startet...

Stente
31-05-2007, 15:08
Først vil jeg lige sige til Jev, at det er dejligt at se(og læse) når folk virkelig sætter sig for at producere et godt indlæg!
Jeg er meget enig i dine betragtninger omkring midtbanen, mener dog ikke det bliver et problem at Hargo-Carrick bliver for defensiv, det er kun her i United at Carrick har ligget som en slags ankermand, og det har simpelthen været pga. Scholes fremadbrusende spil og ringe defensive kvaliteter (ja, han kæmper, men NEJ, han kan ikke tackle)

Jeg tror ikke finansieringen bliver noget problem, som andre nævner kan der budgeteres med flere penge pga. øget PL tv-indtægt, og vi har immervæk haft en ganske succesfuld sæson der nok skal have kastet en slat penge af sig!

Damien: Jeg tvivler også på Rooney som en direkte targetman, men mener sådan set heller ikke det er nødvendigt?
Vores angrebsspil vil komme til at ligne Roma's en del (uden nogen egentlig angriber) og det synes jeg er utrolig seværdigt!
Synes alt i alt at Uniteds trup er tæt på perfekt inden sæsonstart (hvis vi lige får ryddet op i reserverne: Rich, Saha og formentlig Eagles ryger ud af vagten)

Tror ikke på flere indkøb, truppen er stærk nu, og SAF er ikke typen der køber ind, bare for at købe ind!

Damien
31-05-2007, 15:21
At sige Scholes ikke kan tackle syntes jeg er synd... Jeg syntes han er en af verdens bedste til det deffensive, af en playmaker at være!

warming
31-05-2007, 15:26
Den nuværende duo med Ferdinand og Vidic er blandt verdens bedste, og forhåbentlig kan Cathcart og Piqué en dag danne én med tilsvarende styrke.

Og så har du da vidst endda glemt Jonny Evans, han er da vidst heller ikke helt at kimse af :D

Flax_Generous
31-05-2007, 15:51
Hvis Glazers løfter om transferpenge fra overtagelsen passer, så går regnestykket op uden et Ronaldo-salg.

Vi brugte ingen penge i net spend i sidste sæson. Dvs. vi i princippet skal have 25 mio. derfra og 25 mio. til i år, hvis Fergie kom og bad om dem. Det er 50 mio. Samtidig er der, hvis ellers den forretningsplan The Times havde er rigtig, sat 25 mio. pund af som et engangsbeløb til en rigtig trøjesælger.

Vi må antage, at vi går ud og sælger lidt ud af marginalspillerne nu. Jeg forventer vi får omkring 10 mio. ind på spillersalg, og dermed vil Glazers altså være nede på at have brugt 400 mio. Det er ikke mere, end de har regnet med set over to år, hvis ellers de holder sig til deres forretningsplan.

Desuden har United vist haft langt mere i indtjening end Glazers havde regnet med på nuværende tidspunkt. Og de har endelig også sat billetpriserne langt mere op end de oprindeligt havde proklameret, de ville.

Desuden giver det heller ingen mening at bruge 50.000 pund ekstra på Ronaldo pr. uge i tre måneder for at så at sælge ham. Om der er tre eller fem år tilbage af kontrakten har ikke meget indvirkning på prisen, hvis Real Madrid kommer.
Jeg er ret sikker på, at du har ret i din analyse. Det er ret tydeligt, at United ikke fik alle de spillere som de ønskede sidste år og derfor har penge tilovers. Mon ikke de penge er blevet brugt på Hargreaves. Han kunne sagtens være den anden spiller, vi blev lovet sidste år (Ballack kunne også være et bud).

Nani og Anderson bliver derimod tælle imod denne sæsons transferbudget. Ligeledes vil alle salg af spillere naturligvis indgå i denne sæsons transferbudget. Hvis vi sælger Heinze, Richardson og Saha, så får vi vel omkring £10-12 millioner ekstra. Det burde skabe lidt ekstra plads på dette års budget. Det mest interessante er dog, at det store engangsbeløb på £25 millioner tilsyneladende ikke er brugt. Desuden har United tjent langt flere penge end Glazers forretningsplan projekterer. Hvordan vil alt dette have indflydelse på vores transferpolitik resten af sommeren? Er der flere store indkøb i vente? Det ville næsten være for meget af det gode...

Sørensen
31-05-2007, 16:20
Jeg er ret sikker på, at du har ret i din analyse. Det er ret tydeligt, at United ikke fik alle de spillere som de ønskede sidste år og derfor har penge tilovers. Mon ikke de penge er blevet brugt på Hargreaves. Han kunne sagtens være den anden spiller, vi blev lovet sidste år (Ballack kunne også være et bud).

Nani og Anderson bliver derimod tælle imod denne sæsons transferbudget. Ligeledes vil alle salg af spillere naturligvis indgå i denne sæsons transferbudget. Hvis vi sælger Heinze, Richardson og Saha, så får vi vel omkring £10-12 millioner ekstra. Det burde skabe lidt ekstra plads på dette års budget. Det mest interessante er dog, at det store engangsbeløb på £25 millioner tilsyneladende ikke er brugt. Desuden har United tjent langt flere penge end Glazers forretningsplan projekterer. Hvordan vil alt dette have indflydelse på vores transferpolitik resten af sommeren? Er der flere store indkøb i vente? Det ville næsten være for meget af det gode...

Jeg tror at vi får mere end 10-12 mio£ hvis vi sælger richardson, saha og heinze. Jeg tror nærmere det er 16 mio£ vi får for dem;)

Benzet
31-05-2007, 16:33
Puha, man bliver helt forpustet med det tempo United har på, på transfermarkedet.

Normalt når der handles 2 stk. spillere, besvarer det gerne en del spørgsmål. I dette tilfælde er det lige omvendt.
Hvad sker der med Rich ?
Hvad med Smith ?
Hvad sker der med Owen H ?
Hvad sker der med Ronaldo ?
Hvad der der med Fletcher ?
Hvad med vores egne talenter ?
Starting XI næste sæson ?
Og hvad siger Robinho ?

Meget relevant diskussion, Mikkelsen. Og på trods af dit modne "Basta" ;), så giver jeg dig ret i at Richardson får det ualmindeligt svært nu. Men jeg vil forholde mig til spillerne fra en ende:

Richardson: Sælg ham til højeste bydende. Selv om der er mulighed for, at han udvikler sig drastisk, er det ikke fair for hverken klubben el. Rich at beholde ham, da han kommer til at stå alt for langt bag i køen til en bænkplads.

Smith: Jeg kan ikke se, hvorfor Smith skulle bliver berørt af de 3 indkøb. Fergie sagde før sidste sæson, at Smith fremover skulle bruges i angrebet, og der har vi forsat ikke forstærket os direkte. Med mindre Anderson vil blive brugt der, og så er situationen en anden. Men mon ikke Anderson er indkøbt som et alternativ til Scholes - vores eneste kreative centrale midtbanemand?

Ronaldo: Han bliver vel bare glad for en få en landsmand i klubben. Hans plads på holdet er ikke truet.

Hargreaves: Overtager forhåbenligt Carricks plads, hvor Carrick kan bliver et alternativ til ham.

Fletcher: Får det svært. Men jeg tror, at han tager kampen op. Han er på niveau med Carrick, så hvorfor ikke?

Egne talenter: Midtbanetalenterne får det svært nu. Lidt ærgeligt, idet jeg faktisk tror på Chris Eagles`s evner. Det er desværre realitisk, at han bliver solgt til en anden PL-klub :(

KennyN
31-05-2007, 16:47
Hvis man kigger lidt nærmere på truppen, kunne den se således ud, i en 4-2-3-1 opstilling:
Foster/Edwin/Zieler

Neville/Brown - Rio/Pique - Vidic - Evra/O'Shea

Carrick/ Scholes - Hargreaves/Fletcher

Nani/Park - Anderson/Rossi - Giggs/Ronaldo

Rooney/ny angriber/Saha el. Smith

En del af spillerne er meget mobile, og kan spille flere pladser. Så dermed vil der være godt dækket ind. Dermed ligner det et farvel til Richardson og Eagles. Lidt synd han aldrig fik chancen sådan rigtig.
Unge talenter som Lee Martin og Darron Gibson vil nok få en sæson mere i klubben, til at overbevise om deres talent. Kunne godt forestille mig de fik en sæson på udlån til en bundklub i PL eller en topklub i Championship.

NtotheT
31-05-2007, 18:08
Ved i hvad?! Jeg tror det var Fergies største genistreg, efter Rooney, Ronaldo fra år 2000 af.
- Jeg kender den portugisiske liga meget godt. I siger Nani er en spinkel fætter, men tro mig. Nærkampe vinder han, og han dækker en bold utrolig godt. Så længe han kan fortsætte sin meget imponerende udvikling, så tror jeg han bliver på niveau med Cristiano. Han skal blot spilles ind, som jeg tror, er det eneste problem. Han er meget dribleglad. Han kan de samme ting som Ronaldo, men dette gør han blot, hvis det er han ikke kan se andre muligheder, hvorimod Cristiano i starten af sin United-karrierer, driblede lige meget hvad, selvom jeg er mega overdrevet Cristiano Ronaldo fan, så overdrev han, men det var godt for tilskuere, men det standsede så Uniteds hurtige spil.

Om Anderson: I har misfortolket det. Han skal ikke være Scholes afløser før om 2-3 år :) Anderson er en rigtigt angriber. Han kan spille venstre/højre kant, central midt eller off. Midt eller angriber. Men som jeg ser det, så er det til angrebet han er primært købt til. Han er knivskarp med sine afslutninger og kan sætte en mand af i enhver tid. Med Anderson får vi endnu mere hurtige spil og giver os dermed flere variationer at spille på. Anderson er en angriber, som vi være guld for os. Jeg tror at Anderson er købt som en angriber, der er forholdsvis at erhverve, (Berbatov 330 mio kr. og Huntelaar for 245 mio kr.????) og han er meget yngre end de to og meget bedre allerede i den imponerende alder. Han bliver virkelig den 10’er united har manglet. En der kan tage bolden og afgør en kamp.

Til det hele:
Med de to talenters ankomst, giver det os flere muligheder at spille på som sagt.
I denne sæson, har det været Ronaldo og Rooney som igangsætter krydret med Scholes genialiteter. Men vi så jo til sidst, at Ronaldo var alt for træt, altså i slutningen af sæsonen. Rooney vågnede op til sidst trods en katastrofalt start, men han kom stærkt tilbage og det vigtigt! Det gjorde jo at vi ”kun” vandt Premier League og ikke Champions League, Liga Cup & FA CUP

I denne sæson, da Rooney og Saha var på toppen og lynede, var vores spil baseret på at lange bold til Saha, som skulle vinde duellerne. Her virker jo vores spil ikke mod en klub som Chelsea. Terry og Carvalho tog dem hver gang i det spil.
Men hvis man spiller med en duo med Anderson og Rooney f.eks, som IKKE skal være angrebsduoet i starten af sæsonen, for Anderson skal spilles ind, men med de to får vi rigtigt hurtigt spil, og dermed kan vi oversprinte modstanderne. Det er derfor et stort genistreg af Ferguson, og tror derfor han går til mere spansk spillestil med hurtigt fodbold og ikke det traditionelle kick and rush.

Til det med numre:
Anderson - 10 - Han har altid spillet i nummer 10 og tror derfor han tager den
Nani - 17 - Efter Miller blev solgt, får han den.

Til det med formation:
Jeg tror stadig de bibeholder deres 4-4-2. Jeg ved ikke om jeg er den eneste, men når United spiller 4-3-3, så spiller de usædvanligt ringe, i forhold til når de spiller 4-4-2. Tror aldrig United har holdt clean sheet med 4-3-3 og når de vinder kampe med den formation, så ligner det ikke United helt. Derfor håber jeg inderligt at United fortsætter med 4-4-2, som jeg tror vil se således ud:

Foster
Neville – Ferdinand – Vidic – Heinze
Ronaldo – Carrick/Hargreavas – Scholes – Giggs/Nani
Rooney – Saha/Anderson – når han er spillet ind
Transfer:
Jeg synes i nu overdriver med Heinze. Jeg håber ikke han bliver solgt, for Silvestre er ringe og i en alder af 29, snart 30 burde han forsvinde. Richardson har et stort potentiale, men synes Fergie har sat en stopper for den. Da han var hot, i WBA, spillede han som han ville, men når han er i United, ses det som om han er låst af Fergie. Venstreback, midt midt og hvad han nu har spillet. Hvis han fik noget selvtillid med masser af kampe, hvor han starter inde og på bænken også selvfølgelig, så vil vi se ham lyse, men det har Fergie ikke formået, og håber heller ikke han forsvinder. For han er kun 22 år og United skal tænke på fremtiden.

Spiller, som jeg ivl have væk, som jeg synes sænker uniteds spil og er i sin karrieres vinter, det er Ole Gunnar Solskjæer. Undskyld jeg siger det, men han skal bare væk. Han optager talenternes plads og han er konstant skadet. Når han så endelig er med, så er han overhovedet ikke på niveau med de andre, og han er jo 34 år, så lad ham nu bare smutte. Han skal bare væk!

Jeg håber ikke Pique bliver solgt, for som jeg ser det, så er han Ferdinands arvtager, når han runder de 31-32 år, så bliver han slidt op og der må Pique gribe ind og langsomt tager over Ferdinand og blive par med Vidic. Han har et usædvanligt stort talent, og håber ikke at Zaragoza ”røverkøber” ham, for så er det syndt for fremtiden i united.

Saha skal absolut ikke væk. Selvom hans skader irriterer mig og hans sommetider elendige præstationer, så er han en klasseangriber, når han er i form.

Hvem der skal sælges?
Solskjæer, hvis det overhovedet kan ske
Silvestre – 3-5 mio. pund kan han godt indbringe.
Andre kan jeg ikke se?

Men som sagt, Scoop over alle grænser af United. Velkommen Anderson Gaucho og Luis Nani. En ny æra er begyndt.  Endelig har vi nogle nye spillere, som er individualister, men som kæmper røven ud af bukserne og ikke nogle Ronaldo’typer, der kun er offensiv-stærk :D Så fjernes pressen også fra Ronaldo og Rooneys skuldre, som altid får alle balladen hvis de ender galt. Nu er der to der kan hjælpe dem og vi skal hellere ikke glemme nisserne Scholes og Giggs.
Vi kan takke Ronaldos popularitet, som har skabt disse to verdensstjerner til united. Med Rooney, Ronaldo, Nani, Anderson, Foster kan United igen lokke enhver fodboldspiller til Old Trafford.

United 2007-2008

Foster

Evans/Neville – Vidic – Ferdinand – Evra

Ronaldo – Carrick – Hargreavas/Scholes – Giggs/Nani

Rooney – Anderson/Saha

Resterende del af truppen: Tomasz, VDS, Brown, O'shea, Heinze, Evans, Pique, Park, Richardson, Fletcher, Smith, Rossi osv ..

HVIS i er interesseret, så kan i se video med Anderson og Nani : http://www.onefootball.dk/visartikel.asp?id=6248
Hvis i er forbløffet, kan i trykke på hvert enkelt af videoerne, så åbnes en ny portal med youtube og adskillige videoer med nani og Anderson.

Tojebe
31-05-2007, 18:33
Rigtig god artikel!

Jeg tror ikke at Ronaldo smutter:¨

1. Han har lige forlænget.
2. Vi kom langt i alle turneringerne på nær Liga cuppen. Og vi vandt endda PL.
3. Er han ikke interesseret i at spille sammen med Nani?
4. Han har udtalt at han ønsker at blive og vinde med United.

Jeg tror på ingen måde han forlader os, og blev faktisk ret overrasket da folk begyndte at snakke om det. Er 100% sikker på han bliver.

Ham der sagde han ikke var så bange for at Ronaldo smutter endnu forstå jeg ikke helt. Ronaldo har slået igennem og der er ingen garanti for at Nani gør det. Så hvis Ronaldo skal sælges, så skal vi lige se hvad Nani kan i PL.

KennyN
31-05-2007, 18:47
Det er jo også fuldstændig ligemeget hvilken talkombination vi stiller op efter. Hvis bare vi spiller god bold og scorer flere mål end det andet hold. Så pyt med om det hedder 4-4-2, 4-3-2 eller noget andet mærkeligt. De offensive spillere bytter hele tiden plads, så det er ikke vigtigt hvordan det hele ser ud på papiret..

Smaakage
31-05-2007, 19:54
Super godt indlæg NtotheT. Lyder til du har styr på det, og gav da i hvert fald mig overblik over det.
Anderson som en angriber ville måske heller ikke være dumt. To hængende og meget hurtige solister ville måske ikke være helt galt.
Vores spil bliver i hvert fald hurtigere end noget der ses andre steder, da vores offentsive spillere virkelig har hurtige og driblestærke kvaliteter. Det suppleret med en virkelig tung og stærk midtbane er en super kombination.

Nu er der kun en ting galt i de transfers her..... Hvorfor er der så lang tid til at vi kan få lov til at se dem ? :'(

Flax_Generous
31-05-2007, 20:24
Det er jo også fuldstændig ligemeget hvilken talkombination vi stiller op efter. Hvis bare vi spiller god bold og scorer flere mål end det andet hold. Så pyt med om det hedder 4-4-2, 4-3-2 eller noget andet mærkeligt. De offensive spillere bytter hele tiden plads, så det er ikke vigtigt hvordan det hele ser ud på papiret..
4-3-2 er måske lidt underligt. :)

Men ellers helt enig. Forskellen på 4-4-2, 4-5-1 og 4-3-3 er i Uniteds tilfælde meget minimal (måske endda direkte ikke-eksisterende). Det der egentlig betyder noget er hvor den mest centrale midtbanespiller ligger - er han lige bagved de to centrale eller er han foran helt oppe ved angriberen? Det vil afhænge af modstanderen, situationen i kampen og meget andet.

Lad os bare kalde vores formation for '4-what the fuck?!'. Det er alligevel den effekt den har på modstanderne, når det rigtig kører.

Flax_Generous
31-05-2007, 20:50
Det er godt at høre, at der er andre, der følger med og ser portugisisk fodbold. Teknisk set er det en af de mest underholdende ligaer overhovedet (jeg kan dog forestille mig, at brasiliansk fodbold kan måle sig med den).
Ved i hvad?! Jeg tror det var Fergies største genistreg, efter Rooney, Ronaldo fra år 2000 af.
- Jeg kender den portugisiske liga meget godt. I siger Nani er en spinkel fætter, men tro mig. Nærkampe vinder han, og han dækker en bold utrolig godt. Så længe han kan fortsætte sin meget imponerende udvikling, så tror jeg han bliver på niveau med Cristiano. Han skal blot spilles ind, som jeg tror, er det eneste problem. Han er meget dribleglad. Han kan de samme ting som Ronaldo, men dette gør han blot, hvis det er han ikke kan se andre muligheder, hvorimod Cristiano i starten af sin United-karrierer, driblede lige meget hvad, selvom jeg er mega overdrevet Cristiano Ronaldo fan, så overdrev han, men det var godt for tilskuere, men det standsede så Uniteds hurtige spil.
Jeg er ikke helt enig. Nani er i mine øjne ikke fysisk stærkere end Ronaldo. Han er selvfølgelig ikke spinkel, men det siger altså meget lidt om hans fysik, at han kan vinde nærkampe i den portugisiske liga. Selv de store forsvarsspillere tackler ikke igennem og forsøger i stedet at prikke bolden væk. Dette er svært at gøre på en spiller som Nani, der er lynende hurtig (han er faktisk skræmmende hurtig!) og som har bolden klistret til fødderne.
Ligeledes mener jeg heller ikke, at jeg kan se nogen forskel på hvorledes Ronaldo og Nani disponerer deres dribleture. Nani er (også) den type spiller, der til tider virker som om han gerne vil have sin helt egen bold på banen. Det er uden tvivl hans svaghed. Han får ofte noget ud af det, men det gjorde Ronaldo bestemt også i Portugal. Jeg er ret sikker på, at Nani vil minde os meget om Ronaldo i hans tidligere år i den røde trøje. Altså på den besynderlige grænse mellem voldsomt irriterende og fantastisk genialt. Jeg er dog ikke i et sekund i tvivl om, at Nani nok skal lære at tøjle sit spil og bruge det på samme måde som Ronaldo gør det i dag. Det er ikke til at sige om han kan blive lige så god (Ronaldo er trods alt verdens bedste lige nu), men han kan i hvert fald blive en fornøjelse og en rigtig god spiller at have i klubben.

Forskellene på de to mener jeg i stedet er deres målfarlighed. Jeg synes ikke, at Nani har helt samme målnæse som Ronaldo. Ronaldo er meget målsøgende og laver forbløffende mange centerforward-mål inde i boksen. Endvidere hopper Ronaldo meget, meget højt og har et rigtig godt hovedstød. En sådan force har jeg ikke set Nani have (men det var heller ikke ligefrem Ronaldos specialitet eller kendetegn da han kom til os, så hvem ved?).

Til gengæld mener jeg, at Nani næsten allerede nu sparker lige så godt som Ronaldo (og han er måske endda bedre på frispark, selvom han ikke får lov til at tage mange til daglig). Hans indlæg er ligeledes rigtig gode. Så forskellene på de to ikke særlig store.
Om Anderson: I har misfortolket det. Han skal ikke være Scholes afløser før om 2-3 år :) Anderson er en rigtigt angriber. Han kan spille venstre/højre kant, central midt eller off. Midt eller angriber. Men som jeg ser det, så er det til angrebet han er primært købt til. Han er knivskarp med sine afslutninger og kan sætte en mand af i enhver tid. Med Anderson får vi endnu mere hurtige spil og giver os dermed flere variationer at spille på. Anderson er en angriber, som vi være guld for os. Jeg tror at Anderson er købt som en angriber, der er forholdsvis at erhverve, (Berbatov 330 mio kr. og Huntelaar for 245 mio kr.????) og han er meget yngre end de to og meget bedre allerede i den imponerende alder. Han bliver virkelig den 10’er united har manglet. En der kan tage bolden og afgør en kamp.
Jeg er rimelig enig. Anderson kan godt bruges som angriber. Det kan Kaka' og Ronaldinho (spillere som han kan minde om) jo også godt. Faktisk scorer både Ronaldinho og Kaka' ret mange mål, hvilket Anderson om et par år nok også vil. Han har som du siger en suveræn sparketeknik (der endvidere vil gøre os meget farlige på frispark).

Anderson skal dog ikke være helt oppe foran, men gerne lidt bag f.eks. Rooney. Han skaber virkelig mange chancer og har en unik spilforståelse for en 19-årig knægt. Han dribler godt og er hurtig, men han kan altså lave nogle fantastiske dybe stikninger, der splitter et forsvar fuldstændig ad. Jeg synes ikke, at han har Carricks eller Scholes' evner som spilfordeler, men han er (bliver...) sandsynligvis mere chanceskabende end dem begge. Han er - som Kaka' og Ronaldinho - meget fremadrettet i sit spil, hvorimod særligt Carrick ofte spiller bolden hurtigt og effektivt fra den ene side til den anden (hvilket er en essentiel del af vores spil).

Det er dog er det mest utrolige med ham er hans arbejdsindsats. Jeg har endnu ikke set en brasiliansk playmaker (playmaker er ikke det samme som spilfordeler i min terminologi) knokle så meget. Han har et godt løbepensum og tackler rigtig fint. Det er måske ikke i Rooney-klassen, men det er i hvert fald mere end Nani og Ronaldo (selvom Ronaldo er begyndt at tage nogle virkelig gode og forbavsende effektive tilbageløb - er der noget han ikke kan?!). Han kan af denne grund også sagtens benytte på den centrale midtbane.
Det er derfor et stort genistreg af Ferguson, og tror derfor han går til mere spansk spillestil med hurtigt fodbold og ikke det traditionelle kick and rush.
Jeg synes nu aldrig, at United har spillet kick and rush. Vi har vel nærmere spillet pass and rush. I spansk fodbold triller bolden utrolig meget rundt og ofte temmelig langsomt, mens United er noget mere direkte og hurtige med og uden bolden. Jeg kender ikke til noget hold, der spiller i samme tempo som United. Det er ret fænomenalt.

Flax_Generous
31-05-2007, 21:21
Og uanset om Nani og Anderson opfylder deres potentiale til det maksimale (hvad jeg dog tror de gør om et par år), så er de allerede lige nu bedre reserver end Richardson og Solskjær, som de vel tager de direkte positioner fra.

Og nej, Solskjær skal ikke sælges. Never. :)

NtotheT
31-05-2007, 21:26
Vi er vist enige Flax Generous. :)

Men jeg glemte at pointere noget :) Når Rooney spiller angriber, som helt fremme, så synes jeg også vi er lidt dårligere. Det er et lille problem. Ikke tvivl om Rooneys fantastiske evner, men når Rooney er helt fremme, som du vil have og måske en Anderson bagved, så mener jeg det er lidt dumt. Vi så jo bl.a. mod Chelsea i finalen, at der hele tiden manglede en i boksen, når Rooney jagede og driblede og lave genistreger. Det er syndt for Rooney, som jeg mener var en rigtigt boksangriber, inden han flyttede til United, og blev mere den hængende indviduailist, som kunne afgør en kamp. Det kan han stadig i dag, men hvis Fergie på en måe, kan få Anderson til at tage sig af de rush, som Rooney altid gør, og Rooney fokuserer mere på angrebsspillet, og Andersom som fordeler sammen med Ronaldo, så ser vi jo meget stærkt offensiv. Jeg håber inderligt problemet løses, for det er paining me in the assholes, når jeg ser det ene gode opspil efter det andet gå til spilde, for der mangler en spiller, i boksen.

Jeg mener ikke alitd at united spiller kick and rush, men lægger mærke til når de er bagud eller skal presse, så vælger nogle som Neville (han skal snart til at trække sig, for han trækker lod sammen med O'shea, hvem der skal kvaje sig gang efter gang), Ferdinand, Fletcher, at losse bolden på Rooney, som ikke er det største vidunder i hovedspillet. Nu kan det blive bedre med at spille den op til Rooney, ROnaldo og de kan så lægge den af til en vis Anderson, som du selv siger, kan splitte et helt forsvar ad med sit utrolige overblik. :)

Håber Rooney bliver omskolet til en mere boks-angriber, så vil det være helt perfekt :)

Og jo, Solskjæer skal væk! Han bidrager intet.
Vi alle elsker ham for '99-scoring, men så siden hen har han fået penge for at være skadet og nu er han skadet igen. Ikke optimalt, at betale 550.000 kr for en mand, der konstant er skadet og ødelægger det for andre talenter. Han skal bare væk.

Hald
31-05-2007, 21:27
kan ikke se problemet med så mange indkøbte midtbane folk, Det er jo faktisk kun Giggs som kommer til at blive aflastet lidt hvis det hele går som jeg tror Fergie har i tankerne, Nani og Giggs på venstrekantet må fighte lidt om en startplads, Hargo og Carrick og Scholes på midten, en bliver lidt i Overskud, men mon ikke scholes har brug for lidt ro engang i mellem, Rooney får en ny angrebs makker i Anderson som snilt kan spille helt fremme! Tror ikke der kommer flere indkøb!
Tror så også dette er starten på en ny stor tid for United, et mere teknisk stærkt United, med meget talent, og klasse.
Er bare bange for det betyder farvel til folk som Richardson, Rossi, Heinze!
Men med de 3 køb kan jeg kun se lyst på tingene og glæder mig til at se dem i aktion!

NtotheT
31-05-2007, 21:36
Er bare bange for det betyder farvel til folk som Richardson, Rossi, Heinze!

Jeg håber ikke de sælger de tre, og slet ikke ROSSI! Han er et stort talent, som bare ikke må købes til forholdsvis billigt pris. Hold ham og Pique :)

PS. Det siges, det er en overraskelse at Anderson blev købt og det slet ikke har været nævnt i pressen. Jeg fandt en nyhed for 2 uger siden, hvor der stod at United var meget interesseret i ham, for at få deres 10'er: Link: http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=19475

Og der bliver solgt ud :( : ->http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=20107 - :( Håber de sælger rigtigt ud :)

warming
31-05-2007, 21:59
PS. Det siges, det er en overraskelse at Anderson blev købt og det slet ikke har været nævnt i pressen. Jeg fandt en nyhed for 2 uger siden, hvor der stod at United var meget interesseret i ham, for at få deres 10'er: Link: http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=19475

Det sjove er, at indkast.dk har rygter om alt og alle så selvom de rammer rigtigt en gang i mellem er de lige så upåliderlige som News Of The World og des lige ;)

Kofoed
31-05-2007, 22:25

Fergie skal på noget af et arbejde når han skal stille hold til August.

Jeg håber vi vælger at leje Nani ud et år. Og lader Giggs spille denne sæson færdig. Så kan vi jo altid spille Anderson på venstre kanten hvis Giggs svigter eller bliver skadet.

Jeg tror vi starter op ligesom denne sæson, altså:
Giggs--Scholes---Carrick---Ronaldo

For mig er det største spørgsmål om Wayne Rooney er i stand til at udfylde rollen som angriber alene, er han en targetmand ?

Jeg tror svaret er NEJ, Rooney er for mig at se ikke en bokspiller/Targetmand. Han skal have mere plads at arbejde på, så han kan arbejde både i det opbyggende spil og deffensivt, hvor han er rigtig stærk.

Jeg håber han bliver spillet bagved Saha, Rossi, eller Anderson

Hmm, svært spørgsmål.. Syntes egentlig det er fint nok uden.

Hvorfor købe Bent når vi har Saha? og ja han har måske været skadet meget, men det er for mig ikke nok til at sælge.. Syntes hellere vi skal beholde Saha med mindre Fergie vælger at hente en RIGTIG targetmand. Som der både er fordele og ulemper ved at have...
Jeg syntes da i hvert fald vores angreb har gjort det godt i den foregående sæson.. Mindes ikke vi har været så uforusigelige og bevægelige i vores agrebspil som i år.. Og hvorfor ikke give Rossi og Anderson chancen..

Jeg må sige at jeg ikke bliver skuffet hvis vi ikke henter en ny angriber til truppen.

Hans fremtid som kommende træner i United ser mere realistisk ud nu, må man sige. Ronaldo har tydeligvis været glad for ham og tror os han vil betyde meget for de nye.
Syntes mange her inde har haft et meget kritisk syn på Carlos.. Man kan også se det på denne måde, hvis vi ikke havde haft ham, havde Ronaldo måske rejst sidste sommer, og vi havde aldrig kommet i nærheden af mesterskabet i år..

Men dog håber jeg stadig Keano vil returnere til Old Trafford og blive træner efter Sir Alex..:devill:

Jeg kan ikke vente til drengene løber på banen til August... :D uhh det blir nice...

Er ikke enig med dig i at vi skal leje nani ud.. han kan blive nyttig at have når giggs og ronaldo har brug for en pause.. han skal ikke spille særligt meget i starten men er rigtig god at have til at komme ind istedet for de to når vi har sikret kampene eller i mindre kampe.. tror giggs kan være en vigtig spiller for både nani og anderson på grund af hans kæmpe erfaring og fordi han spiller samme position som dem og kan være med til at lære dem op... jeg mener dog ikke at anderson skal ind og tage over for giggs da han skal koncentrere sig om midten/angrebet..

Jeg er enig med dig i hvordan vores midtbane kommer til at se ud til at starte med.. jeg tror så at scholes og hargo vil få ca. lige meget spilletid og måske indgå i et rotationsprincip..

Er helt enig med dig der.. han er bestemt ikke boksspiller.. jeg har faktisk en ide om at anderson er købt til at kunne spilles som angriber hvis rossi ikke slår til.. selvfølgelig ikke som sin primære plads men tror godt han vil kunne spille der..

Nej.. Vi har Rossi, rooney, saha, anderson, smith og til nød OGS.. så nej det mener jeg bestemt ikke.. og alt det med at saha skal sælges mener jeg ikke.. medmindre at fergie har tænkt sig at købe en ny angriber, hvilket jeg ikke tror han har nu og jeg mener også at det er nu eller aldrig at rossi skal have chancen hos os hvis vi ikke vil af med ham..

Det tror jeg faktisk han er.. han har været en vigtig brik i at vi fik, ronaldo, anderson og nani. jeg er dog lidt bekymret for om han vil hente for mange udlændinge hjem og langsomt fortrænge de engelske spillere fra holdet, da jeg mener at der altid bør være MINDST 4-5 spillere inde omkring start XI.. jeg må ligesom dig sige at jeg meget gerne så Keano som træner for united.. måske ikke lige efter fergie men det kommer an på hvor lang tid fergie fortsætter da jeg mener at keano skal have et par år i trænersædet bag sig så han har lidt ballast før han kommer til verdens bedste klub..

Nu håber jeg bare på det bedste og håber at fergie kan få spillet de 3 nye godt ind på holdet og at han bruger sommerpausen fornuftigt og at han finder ud af hvilken formation han vil stille op med.. selvfølgelig vil det være forskellig alt efter vigtigheden af kampe osv osv, men kunne godt tænke mig at vide om han har tænkt sig at stille i en 4-4-2(min favorit) eller en 4-3-3 eller noget helt andet.. Held og lykke United..:juhuuuu:

Damien
31-05-2007, 23:56
Er helt enig med dig der.. han er bestemt ikke boksspiller.. jeg har faktisk en ide om at anderson er købt til at kunne spilles som angriber hvis rossi ikke slår til.. selvfølgelig ikke som sin primære plads men tror godt han vil kunne spille der..

Dejligt at hører at der er andre der vil give Rossi chancen lige foran Rooney i angrebet :D
Og her mener jeg ikke blot at han skal have en enkelt kamp..Hvorefter han blir smidt af holdet pga. halvdårlig præstation.. Lad ham da spille nogle pre-season kampe og nogle kampe i ligaen.. hvor han kan vise os hans værd!!
FORZA ROSSI!

Liverpool_sucks
01-06-2007, 00:18
Tror jeg bestemt ikke. I de to spillere har vi et par erfarende herre som i den grad kan lære fra sig til de forhåbentlig opkommende stjerner!
Men ellers dele jeg dine synspunkter og betragtning.

Derudover tror jeg faktisk at Hargreaves handlen falder i vasken. Det kan ikke passe det skal tag så længe om at skrive under, medmindre der er noget galt!?

ronaldo var ikke et stjerne da united købt ham..

Kofoed
01-06-2007, 00:18
Dejligt at hører at der er andre der vil give Rossi chancen lige foran Rooney i angrebet :D
Og her mener jeg ikke blot at han skal have en enkelt kamp..Hvorefter han blir smidt af holdet pga. halvdårlig præstation.. Lad ham da spille nogle pre-season kampe og nogle kampe i ligaen.. hvor han kan vise os hans værd!!
FORZA ROSSI!

argh.. hehe.. mener dog stadig at rooney kommer før rossi.. men håber og tror meget på at rossi kan gå ind og forstærke os.. og jeg giver dig ret i at han ikke bare skal have 2 kampe inde og så er det ud.. han skal have lov til at spille en masse kampe så man kan vurdere ham over en længere periode.. men det tror jeg faktisk også at fergie har tænkt sig hvis han ikke sælger ham.. jeg tror fergie har stor tiltro til rossi. især efter hans kanon spil i parma..

Kofoed
01-06-2007, 00:20
Super godt indlæg NtotheT. Lyder til du har styr på det, og gav da i hvert fald mig overblik over det.
Anderson som en angriber ville måske heller ikke være dumt. To hængende og meget hurtige solister ville måske ikke være helt galt.
Vores spil bliver i hvert fald hurtigere end noget der ses andre steder, da vores offentsive spillere virkelig har hurtige og driblestærke kvaliteter. Det suppleret med en virkelig tung og stærk midtbane er en super kombination.

Nu er der kun en ting galt i de transfers her..... Hvorfor er der så lang tid til at vi kan få lov til at se dem ? :'(

Genialt.. kan ikke være mere enig.. mange brokker sig over at Hargo og Carrick vil blive for tungt defensivt, men med en ronaldo, nani/giggs, anderson og rooney så skal vi bruge noget til at holde imod med og så vil det ikke være nødvendigt med en midtermand der fodrer angriberne for det vil både ronaldo, nani og anderson kunne..

NtotheT
01-06-2007, 03:39
Undskyld, men vi har ikke brug for en angriber i dette transfervindue.
- Vi har Smith, Saha, Rooney, Rossi, Ronaldo og Anderson

jeg vil lige prøve at beskrive dem, som jeg ser det

Smith
- Han har en god reverse at have. Blot han er englænder, og forstår at sætte sig igennem, men jeg er forbløffet over den spiller han, i med, at han accepterer der bedre spiller end ham. Vi så mod Roma, hvilket fantastisk arbejde han gjorde, og efterfølgende mod Watford, hvor han var to gange oplægger. Jeg ved godt at to kampe ikke er nok til at bedømme på, men det viser jo om Smtih, at han er tilregnelig, så længe han er i form og kæmper som han gør. Med ham har vi mange strenge at spille på

Saha
- Saha er en boksangriber, som er decideret skarp, når han er i topform. Sommetider brænder han kæmpe chancer, men han scorer tit. Det er dog trist at skader gang på gang skal stoppe hans store potentiale, som Uniteds ægte 9'er. Han er en spiller vi kan spille bolden op på, såvel i luften og i jorden, og han er mere mobil end Nistelrooy var, og det varsler med at Ferguson går efter hurtigt spil, for med Nani og Anderson, skal vi nok regne med, kombinationsspil i aller højeste klasse.

Anderson
- Han bliver guld. Jeg er 100 % på at han får nummer 10. Den 10'er vi har manglet siden veron. Og han kan også spille angriber, hvilket er hans yndlingsplads og jeg håber Ferguson bruger ham rigtigt, for hans spidskompetencer er et knivskarpt venstre ben, kølighed foran målet og fantastisk teknik (Bedre teknikker end Ronaldinho, til de uvidende) og et antrit og et speed, som kun Ronaldo og Martins overgår. Desuden er han nok en eneste offensive brasilianer jeg har set, der knokler røven ud af bukserne, ligemeget om man fører eller ej, så giver hna sig 100 % i forhold til dagdriverne, Ronaldo & Rooney. Altså de skal jo ikke bruge energi så meget på def. men Anderson har overskud til begge dele og det kan give bonus.

Rossi
- Han må bare ikke sælges! Skarp som jeg ved ikke hvad. Skyld i at Parma formåede at vinde en kamp. Jeg håber han er med i truppen og ikke bare i 2-3 kampe, også 10 kampe på reverseholdet og så 2-3 kampe på 1.holdet osv ..
Hvis han er med i truppen 07/08, får United en stor bredde, som kan dække de slemme skadescenarierer, hvor vi til slutningen af sæsonen gjorde os ustabile og lidt dårlige.

Ronaldo
- Da jeg er nok C.Ronaldos største fan, så ved jeg meget om ham, og Ronaldos yndlingsplads i virkeligheden er helt i front. Med sin 1.84 højde og fantastiske hurtighed og springkraft, så synes jeg godt han kan være vores stjerneangriber. Måske kan det godt være Ferguson har tænkt således? Så kan det være Giggs og Nani på fløjerne subbleret af Park, Richardson.

Rooney
- Undskyld jeg siger det, men som den forreste angriber, så er Rooney ikke god nok. Forstået på den måde, at når han er forrest, så er det jævnt midtbanen der scorer. Ronaldo og Giggs kan tøre et helt hold, og slå et super indlæg, men Rooney kan ikke vinde de kampe f.eks mod Terry, Toure, Carragher osv.. De gør united lidt sårbare, og med de mange offensive, kan de andre bare lave kontra, og så er united på skideren.
Hvis han har en decideret boksangriber som støtte, så er han helt perfekt. SÅ trorj eg ikke du finder en bedre partner end Rooney. Måske Ronaldo og Rooney på toppen?

Jeg prøver her med de seks beskrivelser, at sige, at vi ikke behøves den klasseangriber, som i andre hungrer efter. Derimod skal vi nu tænke på vores forsvar. Neville er jo også snart ved at blive en nisse og jeg synes han sommetider er katastrofalt i sit spil. Her håber jeg en Johnny Evans blev spillet ind i løbet af de to næste sæsoner, eller måske en Micah Richards, som kunne være en helt fantastiske tilføjelse. Det er forsvaret vi skal rette øjnene på. Silvestre skal bare væk, så tager Heinze hans plads, som reversemidtforsvareren, som er Heinzes yndlingsposition. Derfor er jeg meget ked af at Gareth Bale skiftede til Tottenham, for så havde det set helt vildt fantastisk ud med forsvaret, og i med at Piqué vender tilbage (håber for guds skyld ikke Fergie sælger ham), så kan de spilles ind ham og Evans og måske Cathcart.
- Forsvaret er det næste punkt der skal forstærkes. Ikke angrebet, ikke midtbanen, ikke kanterne. FORSVARET !! Angriber kommer der ikke mere i denne sæson, og Huntelaar har desuden også fortalt at han tager en sæson mere i Ajax, og Berbatov er stjerne, men for 330 mio kr., så skal han bare glemmes, for så meget er han ikke værd.

Micah Ricards
Dani Alves - Han er på vej væk, efter kontroviellese om at han ikke bliver i Sevilla.
Evans
Pique
En af disse fire ser jeg som sandsynlige arvtager af Neville.

Dog er jeg også ked af at United gik med til kompromis, angående med John Obi Mikel. Det ærgrer mig staig grusomt, for hvis han havde været der, så havde united været helt perfekt.
Nani, Anderson, ROnaldo, Rossi, Rooney, Mikel, Pique, Richardson, Evans, Mikel, Bale (Håber han bliver købt næste sæson :D). Det havde været helt suberb. men man har vel lov til at drømme :)

Glæder mig som en lille dreng, når Anderson og Nani præsenteres og skal spille.
Tror i ikke Anderson får nummer 10 og Nani nummer 17, eller hvad? :)

NtotheT
01-06-2007, 03:53
Til dem der ikke kan vente, så her har jeg fundet en kamp mellem Porto og Nacional. Her viser Anderson hvad hna står for. Dribletur, afleveringer, stort overblik, farlighed osv.

Link : http://www.youtube.com/watch?v=cX-Y-SknV3s

Hvis i vil have mere, kan i gå på www.youtube.com og søg efter "Anderson Abreu" som er hans efter navn. Det er meget svært at finde klips md ham, når i bare skriver Anderson.

Damien
01-06-2007, 10:42
argh.. hehe.. mener dog stadig at rooney kommer før rossi.. men håber og tror meget på at rossi kan gå ind og forstærke os.. og jeg giver dig ret i at han ikke bare skal have 2 kampe inde og så er det ud.. han skal have lov til at spille en masse kampe så man kan vurdere ham over en længere periode.. men det tror jeg faktisk også at fergie har tænkt sig hvis han ikke sælger ham.. jeg tror fergie har stor tiltro til rossi. især efter hans kanon spil i parma..

Nu mener jeg på banen, altså:

-----------Rossi--------------------
-------------------Rooney----------

Selvfølgelig er Rooneys plads på holdet fredet...

Anderson
- Han bliver guld. Jeg er 100 % på at han får nummer 10. Den 10'er vi har manglet siden veron. Og han kan også spille angriber, hvilket er hans yndlingsplads og jeg håber Ferguson bruger ham rigtigt, for hans spidskompetencer er et knivskarpt venstre ben, kølighed foran målet og fantastisk teknik (Bedre teknikker end Ronaldinho, til de uvidende) og et antrit og et speed, som kun Ronaldo og Martins overgår. Desuden er han nok en eneste offensive brasilianer jeg har set, der knokler røven ud af bukserne, ligemeget om man fører eller ej, så giver hna sig 100 % i forhold til dagdriverne, Ronaldo & Rooney. Altså de skal jo ikke bruge energi så meget på def. men Anderson har overskud til begge dele og det kan give bonus. :)

Det må jeg sige, store ord... Men at sige at han har bedre teknik end Ronaldinho er måske lige optimistisk nok... Det jeg har lagt mest mærke til er hans fart med og uden bolden..Og hans overblik
Nice klip du har fundet der med ham ellers :D

Bugge
01-06-2007, 12:10
Rooney driver den af, siger du? og Anderson har bedre teknik end Ronaldinho? Det var da godt nok voldsomme påstande..
Har du overhovedet set en United kamp for det første? For så kan du da umuligt påstå at Rooney ikke laver nok på banen..

Don Kafai
01-06-2007, 16:18
:D
Ronaldo
- Da jeg er nok C.Ronaldos største fan, så ved jeg meget om ham, og Ronaldos yndlingsplads i virkeligheden er helt i front. Med sin 1.84 højde og fantastiske hurtighed og springkraft, så synes jeg godt han kan være vores stjerneangriber. Måske kan det godt være Ferguson har tænkt således? Så kan det være Giggs og Nani på fløjerne subbleret af Park, Richardson.
? :)

Det håber jeg godt nok ikke. Ronaldo kan ikke være angriber. Det er der 2 helt klare grunde til.
1) Han er ikke skarp. Du kan smide mig i hovedet at han har lavet 19 mål, men hvor mange af dem er angribermål? En angriber skal være "naturlig", for man kan ikke omskole en fløj til at være angriber på samme måde som man kan omvendt.

2) Ronaldos spidskompetencer går tabt hvis han er forreste man. Han er PLs bedste oplægger, og det bliver han næppe helt fremme. Han skaber alt ud af ingenting, og han har frihed til at være hvor han vil på banen. (det har en angriber heller ikk).

Hvorfor ikke beholde Ronaldo på kanten hvor han er guden over dem alle. Han laver jo alligevel flere mål derfra end vores angribere...:D

Refstrup
01-06-2007, 16:53
Ja, jeg tror at vi får en GIFTIG duo med nani, anderson, ronaldo og rooney.

NtotheT
01-06-2007, 18:40
Rooney driver den af, siger du? og Anderson har bedre teknik end Ronaldinho? Det var da godt nok voldsomme påstande..
Har du overhovedet set en United kamp for det første? For så kan du da umuligt påstå at Rooney ikke laver nok på banen..

Da jeg er united fan, så har jeg selvfølgelig set United kampe ;);)
Ja, Rooney driver den af .. Det er rigtigt han kæmper, men jeg ved ikke om jeg kun har lagt mærke til det, så gider han ikke noget, når det ikke kører for ham. Så standser han op og "kigger" fodbold. Så går det over til frustation og han flækker en og rødt kort. Sådan ser jeg det :) . Men når han kører for ham i kampen, altså en god start og sådan, så knokler han :) Men han er en fantastisk fodboldspiller uden tvivl og den bedste med Ronaldo, men kan simpelthen blive irriteret når han er sådan :) Og det samme med Ronaldo også, når det ikke lige lykkedes for ham. Heldigvis det ikke skete jævnt i foregangne sæson.

Ja, Anderson har bedre teknik end Ronaldinho. Han er i hvertfald hurtigere og bedre fintemæssigt, men lige nu er Ronaldinhos teknik med bolden bedre end Anderson. Det rigtigt, men det så nok det eneste. Altså med at dække den og således. Selv legendariske Mario Zagallo har udtrykket sig, at Anderson bliver større end Ronaldinho. Og Gaucho'er (Folk fra Andersons og Ronaldinhos hjemby, Porto Alegre) har samme holdning.

Endnu en video med Anderson : http://www.youtube.com/watch?v=lH7uQwOhKd4

Martinsen
01-06-2007, 19:07
Da jeg er united fan, så har jeg selvfølgelig set United kampe ;);)
Ja, Rooney driver den af .. Det er rigtigt han kæmper, men jeg ved ikke om jeg kun har lagt mærke til det, så gider han ikke noget, når det ikke kører for ham. Så standser han op og "kigger" fodbold. Så går det over til frustation og han flækker en og rødt kort. Sådan ser jeg det :) . Men når han kører for ham i kampen, altså en god start og sådan, så knokler han :) Men han er en fantastisk fodboldspiller uden tvivl og den bedste med Ronaldo, men kan simpelthen blive irriteret når han er sådan :) Og det samme med Ronaldo også, når det ikke lige lykkedes for ham. Heldigvis det ikke skete jævnt i foregangne sæson.

det kan jeg overhovedet ikke følge dig i det der! Rooney knokler røven ud af bukserne i hver kamp, og det er en fornøjelse at følge hans arbejdsiver i kampene... og jeg vil meget gerne høre eksempler på i denne sæson hvor Rooney mister hovedet og får røde kort??

Bugge
01-06-2007, 19:13
Nej, jeg kan godt nok heller ikke genkende det NtotheT påstår.. Jeg kan slet ikke huske hvornår Rooney sidst for alvor har mistet besindelsen i en fodboldkamp..

NtotheT
01-06-2007, 19:47
det kan jeg overhovedet ikke følge dig i det der! Rooney knokler røven ud af bukserne i hver kamp, og det er en fornøjelse at følge hans arbejdsiver i kampene... og jeg vil meget gerne høre eksempler på i denne sæson hvor Rooney mister hovedet og får røde kort??

Ikke sådan jeg mener Martinsen :)
- Rooney er nok den der kæmper, NÅR han har startet godt i kampen!! Jeg siger ikke at han altid dovner den af, men når han starter dårligt, så kæmper hna ikke. SÅ er detl igesom om han har mistet lysten til den kamp og bare bliver på toppen og håber han lige kan få noget selvtillid med en scoring. Det er lidt irriterende :)

NtotheT
01-06-2007, 19:51

Okay, jeg er et eksempel, men der fik hanb bare ikke rødt kort, men da var hna så tilgengæld heldig, at dommeren ikke så det.
- Semifinalen i FA Cup. Rooney startede med at score og spillede godt, og United førte 2-1 tror jeg lige der. Men ja, så i 15 min. lykkedes intet for Rooney. Mange boldtab og fejl afleveringer. Så i det tidsrum, løber han efter Watfords venstre back, og han dribler forbi ham og det ender med at Rooney brutalt slagter ham, men fik kun gult kort eller intet v idst, husker det ikke så godt.
Udover det, har der været andre eksempler, men vil gerne give ret i at han har forbedret sin temperament, men sommetider må han sku'da forhelvede tænke sig om :)

Smaakage
01-06-2007, 19:53
Okay, jeg er et eksempel, men der fik hanb bare ikke rødt kort, men da var hna så tilgengæld heldig, at dommeren ikke så det.
- Semifinalen i FA Cup. Rooney startede med at score og spillede godt, og United førte 2-1 tror jeg lige der. Men ja, så i 15 min. lykkedes intet for Rooney. Mange boldtab og fejl afleveringer. Så i det tidsrum, løber han efter Watfords venstre back, og han dribler forbi ham og det ender med at Rooney brutalt slagter ham, men fik kun gult kort eller intet v idst, husker det ikke så godt.
Udover det, har der været andre eksempler, men vil gerne give ret i at han har forbedret sin temperament, men sommetider må han sku'da forhelvede tænke sig om :)

En kamp sidst i sæsonen. Rooney var tydeligvis træt mod slutningen af sæsonen. Og det kan man bestemt ikke bebrejde ham for. Normalt synes jeg også at han er en af de folk der ligemeget hvad giver hele armen og knokler oppe foran. Det synes jeg ikke at man kan kritisere ham for

NtotheT
01-06-2007, 20:00
En kamp sidst i sæsonen. Rooney var tydeligvis træt mod slutningen af sæsonen. Og det kan man bestemt ikke bebrejde ham for. Normalt synes jeg også at han er en af de folk der ligemeget hvad giver hele armen og knokler oppe foran. Det synes jeg ikke at man kan kritisere ham for

Jeg anklager ham hellere ikke, men måske ser jeg forkert på det, men sommetider irriterer det mig bare, at han laver sin frustation går ud over sit fantastiske talent :) Men nu er det ikke en rooney-debat, så jeg vil stope med det her nu, for det er holdet vi skal diskutere :D jeg stopper det med rooney, hehe

Smaakage
01-06-2007, 20:01
Jeg anklager ham hellere ikke, men måske ser jeg forkert på det, men sommetider irriterer det mig bare, at han laver sin frustation går ud over sit fantastiske talent :) Men nu er det ikke en rooney-debat, så jeg vil stope med det her nu, for det er holdet vi skal diskutere :D jeg stopper det med rooney, hehe

Det har også irreteret mig til tider, men hans temprement har også være det der har givet det sidste til tider. Han går jo 112% ind i hver kamp og vil virkelig vinde. Det er også en gave. At de så koster et gult kort til tider kan jeg godt leve med

NtotheT
01-06-2007, 20:02
Det har også irreteret mig til tider, men hans temprement har også være det der har givet det sidste til tider. Han går jo 112% ind i hver kamp og vil virkelig vinde. Det er også en gave. At de så koster et gult kort til tider kan jeg godt leve med

Ja, men hvis han nu går så meget ind, at han får rødt kort? Så svigter han holdet, og det er i de store kampe han går over stregen jo, og der har United hårdt brug for ham

Smaakage
01-06-2007, 20:09
Ja, men hvis han nu går så meget ind, at han får rødt kort? Så svigter han holdet, og det er i de store kampe han går over stregen jo, og der har United hårdt brug for ham

Bestemt, men på det sidste har han også lært at styre det. Begrænset hvor meget vi har set til det på det sidste, sammenlignet med i starten.
Keano havde det jo på samme måde, og om det er godt eller skidt er en smagssag. Jeg elsker at se en spiller fighte 112% for det, og selvfølgelig skal de ikke dumme sig så det går ud over holdet, men grænsen derimellem er også meget tynd

NtotheT
01-06-2007, 20:16
Bestemt, men på det sidste har han også lært at styre det. Begrænset hvor meget vi har set til det på det sidste, sammenlignet med i starten.
Keano havde det jo på samme måde, og om det er godt eller skidt er en smagssag. Jeg elsker at se en spiller fighte 112% for det, og selvfølgelig skal de ikke dumme sig så det går ud over holdet, men grænsen derimellem er også meget tynd

Så er vi enige. Jeg mener bare, at Rooney ikke lige altid tænker sig om, og at dommeren er venlig mod ham. Men heldigvis fik han ikke nogle udover Portugal-kampen og Porto-kampen, hvilket gjorde den katastrofale start han fik i sæson 06/07.

Bugge
01-06-2007, 20:44
Dommeren er venlig mod ham? Udover Watford så kom med et eksempel.. Uanset hvor voldsomt Rooney bliver jordet i feltet så får han ALDRIG straffespark, det har vi set op til flere gange, han får intet foræret..
Dommerne er da stort set ALDRIG på hans side.. Jeg kan overhovedet ikke genkende noget som helst af det du skriver..

Katastrofal start i 06/07? Ro på.. Han scorede 2 mål i åbningskampen mod Fulham og han har da overhovedet ikke haft en katastrofal start.. Vi har lov til at forvente meget mere af ham fordi han er i særklasse, men jeg kan ikke se hvad der kan få dig til at kalde det for katastrofalt.

Rooney kæmper 120% i hver eneste kamp og han får ikke flere gule/røde kort end alle mulige andre klassespillere.. Jeg mindes ikke en kamp hvor man kan beskylde ham for at sælge holdet.. Den CL kamp hvor han fik rødt bød på katastrofal ringe fodbold af samtlige united-spillere..

NtotheT
01-06-2007, 20:46
Dommeren er venlig mod ham? Udover Watford så kom med et eksempel.. Uanset hvor voldsomt Rooney bliver jordet i feltet så får han ALDRIG straffespark, det har vi set op til flere gange, han får intet foræret..
Dommerne er da stort set ALDRIG på hans side.. Jeg kan overhovedet ikke genkende noget som helst af det du skriver..

Katastrofal start i 06/07? Ro på.. Han scorede 2 mål i åbningskampen mod Fulham og han har da overhovedet ikke haft en katastrofal start.. Vi har lov til at forvente meget mere af ham fordi han er i særklasse, men jeg kan ikke se hvad der kan få dig til at kalde det for katastrofalt.

Jo, den var rimelig katastrofalt IFORHOLD til de andre han har haft :) men nej, nok lidt af et stærkt ord, men så ikke-imponerende sæsonstart :) Men så er det godt Nani, Anderson er kommet. SÅ kan de også få lidt af presset, som Ronaldo og Rooney har båret siden 2004 :)

Dines
01-06-2007, 21:23

Faktisk synes jeg Rooney blev bedre mod slutning en af sæsonen, hvorimod Ronaldo virkede træt. Rooney var vores bedste man i finalen mod Chelsea, og i semifinalen var han en af de eneste man troede kunne afgøre kampen, så faktisk mener jeg han blev bedre tilsidst. Mht til at Rooney ikke kæmper, synes jeg det er helt hen vejret. Han giver sig 110% hvergang, og er ikke bange for en hård tackling, hvis det skal til.

Madsen
01-06-2007, 21:49
Nu er det et par unge spiller Manchester United har købt og vi skal ikke regne med de får så meget spilletid i næste sæson. Det bliver spændende at se, om de kan klare sig i britisk fodbold, som er noget helt andet end der hvor de kommer fra.

Hvem husker ikke Djemba-Djemba og Kleberson, som de fleste troede ville klare sig fint, men som ikke slog til. Her var forventningerne store, da de havde en del erfaring, inden de kom til klubben. Nani og Anderson er unge og hat tiden foran sig, de kunne måske blive store stjerne med tiden.

Hargreaves tror jeg vil få meget mere spilletid i næste sæson. Jeg har dog lidt svært ved at se hvordan vi skal bruge ham på holdet, hvis også der skal værre plads til Carrick og Scholes på midtbanen. Måske vil han få en del kampe som højre back i stedet for Gary Neville.

Fremtidens midtbane vil sandsynligvis være Hargreaves og Carrick, med to spiller på fløjen. Jeg håber Manchester United vil spille med en dissideret angriber så vil folk som Rooney og Ronaldo vil få mere plads på banen. Jeg har hele tiden ment at Saha var en god spiller for Manchester United, men desværre har han været for meget skadet og ikke holdbar at satse på.

Nu der købt tre nye spiller vil der uden tvivl blive solgt nogle. Her kunne der være man for de penge der vil komme ind, købe en angriber i stedet for. En spiller som Darren Bent kunne jeg godt tænke mig blev købt. Jeg mener vi skal beholde Alan Smith i truppen, der er ikke mange der har den fighter vilje som han har.

el-insaciable
03-06-2007, 04:38
Spændende med de tre nyindkøb, nu har vi faktisk en lige så bred trup som Chelsea. De ser tynde ud i forsvaret, mens der ikke er meget kvalitetsbredde i vores angreb. Det giver os samtidig meget bedre vilkår, når vi i foråret (forhåbentligt) kæmper om titler på i hvert fald de tre vigtigste fronter. Det er fantastisk!

Jeg har dog ondt af en mand som Fletcher. Han har gjort det virkelig godt, både som starter og indskifter, denne sæson, men alligevel har han nu meget lange udsigter til spilletid, eftersom der er en fire-fem spillere foran ham på den centrale midtbane.

Den signing, jeg er mindst begejstret for, er nok Nani. Jeg synes, han ligner en fattigmands Ronaldo (ikke at det nødvendigvis er skidt), og jeg har mine tvivl mht., om han kan klare mosten i PL. Han har ikke samme fysiske fortrin, som Ronaldo havde, da han kom til klubben. Dette skal dog ikke forveksles med utilfredshed; jeg er glad for, United er villig til at gå ud og smække en pose penge på bordet, når de ser en spiller med potentiale til at blive rigtig, rigtig stor.

Jeg er også tilfreds med købet af Hargreaves. Hans pasningsspil er slet ikke så dårligt, som mange vil gøre det til, og man kan være sikker på, at han er en fysisk tilstedeværelse gennem hele kampen. Samtidig giver han, sammen med de to andre nyindkøb, os muligheden for at spille en noget mere effektiv 4-3-3 (med al ære og respekt for Fletcher), og det giver os altså en verdensklasse midtbane i overskud, hvis vi vil spille den klassiske 4-4-2. En luksus vi ikke har haft i lang tid.

Det køb, jeg er mest begejstret for, er købet af Anderson. Jeg har set lidt video på YouTube (som alle jer andre sikkert) med både Nani og Anderson, og Anderson har virkelig imponeret mig. Jeg tror, han bliver en af verdens aller bedste. I de videoer jeg har set, har han vist en helt exceptionel accelerationgsevne og meget gode driblinger samt skud. Hvad mere er, at han ser ud til at have en meget veludviklet fornemmelse for - for en spiller i hans alder - hvornår han skal slippe bolden. Vi husker alle Ronaldo, da han kom til klubben, og Andersons spilforståelse er ganske enkelt klasser over Ronaldos lige efter købet. Klasser! Desuden har han vist fighterhjerte, og han ser ud til at være noget mere kompakt rent fysisk end Nani.

Alt i alt bliver det en rigtigt spændende sæson. Det bliver spændende at se, hvordan de, i hvert fald, tre nye håndterer fodboldklimaet i England såvel som United. Samtidig glæder jeg mig til at se, hvor meget Sir Alex vælger at bruge Scholes og Giggs denne sæson - han har jo trukket store veksler på Giggs (der har spillet en noget mere udsat position end Scholes) denne sæson, men med nyindkøbene er bredden der jo til ikke at (mis)bruge ham så meget.

Anyway, hvis både Anderson og Nani falder bare nogenlunde til rette, får vi et af de mest uhyggelige angreb nogensinde at se. Ronaldo, Nani, Anderson og Rooney besidder alle fremragende speed, og der er heller ikke én af dem, der ikke kan sætte en mand eller to af, når det er nødvendigt eller for den sags skyld udgøre en skudtrussel. Nøj, hvor ville jeg have det modbydeligt med at stå over for de fire som forsvarsspiller. Samtidig har vi fremragende talenter i forsvaret, med Piqué og Johnny Evans især; der skal dog snart findes en erstatning til GAz - medmindre man regner med at lade Brown tage permanent over på højrebacken.

Hussain
05-06-2007, 15:01
jeg tror at både nani og anderson bliver udskiftere. hvis feks en scholes bliver skadet kommer anderson ind og nani for giggs med hargreaves tror jeg at han overtager carricks plads hargreaves er mere erfaren bedre og hurtigere jeg tror den offensive startopstilling ser således ud næste sæson giggsy-hargreaves-scholes-ronaldo- angrebet saha-rooney. der er også en anden mulighed giggsy-carrick-hargreaves-ronaldo scholes (offensiv midt) ronney angreb og husk i gamle dage var scholes hængende angriber

wraae
28-02-2008, 16:25
Det er sjovt at se denne artikel igen - også se hvordan det egentligt er gået vores nye drenge! De har jo klaret det ganske overraskende flot efter min mening!

Flax_Generous
28-02-2008, 17:19
Det må man sige. Jeg havde ikke selv de helt store forventninger (http://oldtrafford.dk/forum/showpost.php?p=6297&postcount=52) til dem i denne sæson, så jeg er meget overrasket over deres spil og produktion. Mens Anderson ser ud til at være en af de største talenter engelsk fodbold har set siden Ronaldo, så har Nani en oplægsproduktion som hører til de absolut bedste i England. I deres nuværende form mener jeg faktisk, at de begge hører til vores bedste spillere og dermed også hører til de bedste spillere i hele England.

Det er lækkert. :)

jrl
29-02-2008, 22:59
Ja, det er virkelig lækkert at se, hvordan især Anderson har taget alle med storm. Tror helt seriøst han bliver den næste store stjerne i United.

Nani har ligeledes kæmpe potentiale, og hvem ved, måske bliver han en ny Cristiano Ronaldo? Det var en ren fornøjelse at se ham mod Arsenal.

Hvad angår Owen Hargreaves, så håber jeg på, at han kan undgå de helt store skader næste sæson. Han minder mig mest af alt om Roy Keane, hvilket efter min mening er præcist det vi har manglet på midtbanen. En spiller, som ikke er bleg for at gå hårdt til den - my man.

RuudVanNissetøj
01-03-2008, 00:07
Jeg har ærlig talt lidt svært med sammenligningen Hargreaves og Keane. De går begge til stålet, men Hargreaves er i mine øjne ikke manden der for alvor går foran og bruger de store gloser, når lokummet brænder på, sådan som Keane gjorde. Der vil jeg mene, at en Rooney eller Ferdinand på nuværende tidspunkt er indpiskerne....ser bare frem til en Hargreaves i storform, så bliver han en vigtig faktor i at bryde modstanderens angrebsspil.

Med hensyn til Anderson, så kan man vel ikke andet end smile. Fantastisk signing og imo den bedste centrale midt i united set ud fra kampene i denne sæson. Har klart overskygget en erfaren Scholes. Jeg kan ikke lade være med at tænke tilbage til sidste LiverFool kamp, hvor han pillede Gerrard fuldstændig fra hinanden, så han til sidst ikke kunne andet end at lave frustrationsfrispark på Anderson. Giv knægten 2-3 år endnu og han vil være Zidane klasse....