Se fuld version : Forslag til et bedre OldTrafford.dk
Forslag og ideer til nye features modtages gerne.
Denne tråd handler om features og ikke design. vi arbejder som sagt på en ny version af sitet. Der er pt. ingen tidshorisont om denne.
slettet.
Sitet er iorden funktionelt.
Refstrup
01-05-2010, 17:33
Hjemmesiden er god lige nu. Synes ikke der mangler noget ved den :)
Flere nøgne damer på forsiden!!!
MosaverB
01-05-2010, 17:51
Hørt :titte:
Glory Man United
01-05-2010, 17:57
?????
United DK
01-05-2010, 17:59
?????
Ja, jeg kan heller ikke finde de nøgne damer, der skulle være der i forvejen.
ChristianR
01-05-2010, 18:07
Forslag og ideer til nye features modtages gerne.
Denne tråd handler om features og ikke design. vi arbejder som sagt på en ny version af sitet. Der er pt. ingen tidshorisont om denne.
Der er vist nogen, der glemmer at læse første indlæg igennem, før de kommer med nye ideer:lolol:
Ulrik Vida Vinther
01-05-2010, 18:32
Jeg så gerne at der blev bragt en smule flere rygter samt en vurdering af disse. Selvfølgelig ud fra et kildekritisk perspektiv, således at siden ikke bombarderes med upålidelige The Sun-rygter konstant.
Jeg er naturligvis klar over, at dette vil gøre nyhedsskrivningen mere omfattende..
Ja, jeg kan heller ikke finde de nøgne damer, der skulle være der i forvejen.
Det er fordi man skal have nogle ganske særlige 3D briller for at kunne se dem!!
Jeg kunne godt tænke mig en Premier League stilling med målforskel og hele moletjavsen ude på forsiden:) Derudover er jeg selvfølgelig enig med Thomas...
Smaakage
01-05-2010, 19:06
Jeg kunne godt tænke mig en Premier League stilling med målforskel og hele moletjavsen ude på forsiden:) Derudover er jeg selvfølgelig enig med Thomas...
Det er noget med at det koster 2/3 af en formue + det løse af have rettigheder til at vise tabellen. Fuldstændig hul i hovedet
Det er noget med at det koster 2/3 af en formue + det løse af have rettigheder til at vise tabellen. Fuldstændig hul i hovedet
Ja, det lyder da sindssygt. Hvordan bliver det tjekket? Betaler sider som bold.dk og onside?
Elrantiri
01-05-2010, 19:13
Nyt design og nøgne damer kthxbai.
Umiddelbart bruger jeg forummet og nyhederne på her på OT, og så bruger jeg premierleague.com til at se ligatabellen.
Ud over det bruger jeg resultat.dk til at se live status på kampene i PL hvis Man Utd ikke spiller, eller hvis jeg ikke har mulighed for at se kampen på TV.
Så ud fra det kunne det måske være fedt med mulighed for at se tabellen og PL-livescores her på siden, hvis det kan lade sig gøre (især den sidste er nok svær hvis de ikke tilbyder et view/plugin som I bare kan smide ind på siden).
Der er vist nogen, der glemmer at læse første indlæg igennem, før de kommer med nye ideer:lolol:
Han er helt undskyldt. Jeg skrev det først ind efterfølgende.
Smaakage
01-05-2010, 19:18
Ja, det lyder da sindssygt. Hvordan bliver det tjekket? Betaler sider som bold.dk og onside?
Ingen anelse. Kan bare huske der for et år elelr 2 siden var meget ballade om dette, men ved ikke hvad resultatet af det hele blev
Ved ikke om det er muligt..
men savner noget om selve spillertruppen..
Ser tit på andre sider, at man kan trykke steder hvor der står
''truppen'' eller 1.Holdet osv..
En side om holdet , spillerne, og træner staben..
Og evt en side med transfers, både de helt nyeste og de tidligere..
Ellers er det en super side, som bliver benyttet dagligt.. ;)
?????
en 2 - 3 stykker er også flere end 0. Det var det i hvert fald sidste gang jeg talte efter.
Bartokai
01-05-2010, 21:41
Jeg ved godt det sikkert er for krævende, men hvad med en ugentlig Podcast?
Jeg hører selv 3 PL/United-relevante podcasts om ugen (ESPNSoccernet, United Rant, The Manchester United Redcast) og det er virkelig god underholdning for os United fans. Dette kræver selvfølgelig at de bærende kræfter på Oldtrafford.dk kender hinanden og mødes hver uge (jeg kan allerede nu se at mit indlæg er ALT for optimistisk). Podcasten skulle så indeholde kampanalyser, spilleranalyser, Caspers anekdoter om United og en masse sjove indslag..
MosaverB
01-05-2010, 22:17
Er det muligt, at man kan få sådan en knap, så man kan slette ét indlæg, hvis man f.eks har skrevet noget helt forkert? :D ..
United DK
01-05-2010, 23:13
Sidste forslag i den her omgang er at indføre en "like" og "dislike" knap", på den måde slipper vi for oneliners (ik at de er det store problem lige nu, men alligevel) og mine indlæg vil dermed på en nem måde få den anderkendelse de skal have, når jeg nu begynder at anvende forummet lidt ofter.
Jeg kunne ikke lade være med, at trække på smilebåndet over det markerede. Enten er du dejligt ironisk, eller også er du bare selvglad. :D
TankeSultanen
01-05-2010, 23:32
Hehehe...Jeg er bare dejlig ironisk.
"Det kaldes ironi, det den nye form for humor, hvor intet er alvor ironi. Det er der du siger de ting du ikke mener. Det kaldes ironi, det en crazy form for humor, hvor alle er sårbar ironi. Det ka’ bli’ en modedille, hvis i kan forstå det ironi...."
http://www.youtube.com/watch?v=0fRbYfCJgKQ
Nyt design og nøgne damer kthxbai.
Umiddelbart bruger jeg forummet og nyhederne på her på OT, og så bruger jeg premierleague.com til at se ligatabellen.
Ud over det bruger jeg resultat.dk til at se live status på kampene i PL hvis Man Utd ikke spiller, eller hvis jeg ikke har mulighed for at se kampen på TV.
Så ud fra det kunne det måske være fedt med mulighed for at se tabellen og PL-livescores her på siden, hvis det kan lade sig gøre (især den sidste er nok svær hvis de ikke tilbyder et view/plugin som I bare kan smide ind på siden).
Det sidste kan lade sig gøre at blive vist som på resultat.dk, gratis.
Tabellen ved jeg ikke lige om dem kan laves gratis, men er der nok derude.
Har ikke umiddelbart andre ændringer end nævnt allerede
Don Kafai
02-05-2010, 00:56
Jeg kan se, at mange af forslagene er rettet decideret mod forummet. Altså OldTrafford.dk/forum.
Det som Casper mest af alt har brug for, er forslag til selve hjemmesiden. Er der noget I savner på selve hjemmesiden (ikke forummet)?
I må meget gerne tage et smut forbi liverpoolfc.dk, arsenal.dk, fcbarcelona.dk osv og samle inspiration. Jeg har fx følgende ting som jeg nok skal snakke om til vores møder:
Skal vi have spillerprofiler?
Skal vi have en historie-sektion? Hvor omfattende skal den være?
Hvad savner man af information på forsiden? Skal der fx. være interessante afstemninger? Hvad ellers?
Håber I kan se hvad jeg fisker efter. Det er i hvert sådan nogle ting vi godt kunne bruge inspiration til, især når den nye hjemmeside skal opbygges rent design-mæssigt.
Så skriv endelig løs.
Note:
For at gøre arbejdet nemmere for Casper, så tager jeg de forslag der kommer angående forum over i denne tråd, og besvarer dem dér.
unitedforreal
02-05-2010, 01:14
Jeg mener at hjemmesiden mangler Historie, især til de unge United fans. Det gælder også mig, selvom jeg er 23år har været fan siden midt 90'erne.
Så kender jeg meget til Historien, men er sikker på at der er en del der mangler. Når en spiller skifter til United, så får han smidt historien i hovedet. Det skal vi også tilbyde vores unge medlemmer.
Og nu der Green&Gold er oppe at køre, så kan man fortælle også hvorfor man gik fra det til United. osv osv. Alt histor er godt, men kan ikke få for meget.
Hvad med en live chat ?... på forsiden...
PL-Tabel i højre/venstre boske på forsiden. Bare en simpel, med 'spillet kampe, pts'. Tror sagtens man kunne få den knebet ind.
Og flere afstemninger ja, helt afgjort. Hver sidste uge i måneden, så skal vi stemme om månedens spiller herinde.
Spiller profiler har vi jo allerede, men som sagt så er de jo på forumet.. Det jo så hvad dovenskaben tillader :)
Nogle fede/overraskende facts fra Madsens corner op til hver kamp, eller bare en eller anden general statistik måske. Det kunne være ting fra Liverpool vs United indbyrdes til alt muligt andet.
Altså lidt ala den selvstændige boks der er nu med "tilfældigt citat", bare med tilfældig statistik, eller en relevant statistik op til et kommende opgør, hvis madsen tilfældigvis sad med noget op til.
Jeg kunne virkelige godt tænke mig, at man havde mulighed for at kommentere nyhederne på forsiden, da det ville skabe endnu mere liv på selve hjemmesiden. Jeg ved at I ønsker at holde det hele samlet i forumet, men når man nu allerede har et så velfungerende forum, så tror jeg bestemt at der er plads til et mini-forum, i form af en kommentar-funktion.
Det er forholdvis tit at en nyhed har fortjent en kommentar eller to, men som i bund og grund er for "ligegyldig" til at få en separat tråd.
Jeg tror desuden at en kommentar-funktion, ville være med til at skabe flere (oprettede brugere) til Oldtrafford.dk, da det ville kunne være med til at indsluse nye folk på forumet.
Det er sjældent at jeg skriver på de diverse fora der findes rundt omkring på nettet, men jeg elsker at læse hvad andre folk skriver/mener, og en nyhed får mere værdi for mit vedkommende, hvis jeg kan læse folks reaktioner hertil.
Jeg tror IKKE at en kommentar-funktion vil "stjæle" folk fra forumet, men derimod være med til at skabe en mere aktiv og interessant hjemmeside for alle os United fans.
Hej gutter.
Først og fremmest en kæmpe ros for jeres arbejde. I gør det fandeme godt. Nyhederne er der 9/10 gange før de store medier i DK - og jeres nyheder er skrevet på en fornuftig måde - og i kommer bredt ud, med forskellige nyheder der har relevans for United.
Jeg vil dog side at jeg synes designet af Oldtrafford.dk er oldnordisk, og trættende at kigge på. Jeg kunne godt tænke mig den blev piftet lidt op.
Andre der dele min holdning, eller er jeg helt ude og skide ?!?!?! :)
MosaverB
02-05-2010, 14:03
Som der bliver nævnt, så kunne det fedt hvis der var en historie på forsiden ..
Altså, historien om United, spillerne osv ..
Mange herinde er ældre mennesker, dvs. de har større viden ..
Så er der os, som ikke har så specielt stor viden, og ikke er specielt gamle ..
Jeg er selv 13 år gammel, og har været United fan siden '03 .. Derfor har jeg ikke den største United viden, da jeg kun var et lille barn da jeg blev fan ..
Så historie - Ja tak!
Jeg synes det er en god hjemmeside og jeg bruger den rigtig meget.
Dog kunne jeg godt tænke mig følgende:
1) når I har bestemt, at der ikke skal være en diskussion til den enkelte artikel, kunne det være smart at der i bunden af hver artikel var et link til en tråd i forum hvor artiklen diskuteres. Det ville være smart!
2) I har en sektion om legender, kampe mm. som er god at læse, men fsva. legenderne er den totalt uoverskuelig, fordi legenderne ikke står i alfabetisk oversigt. Jeg er med på at man kan søge på siden, men det er besværligt.
Hvad med om man lavede den alfabetisk + tilføjede en kollonne med dato for debut og så i øverste linje et felt man kan sortere efter?? På den måde kan man selv bestemme om man vil se dem i alfabetisk eller kronologisk rækkefølge.
3) hvad med en side med boganmeldelser? Jeg læser selv mange bøger om United, men det kan være svært at sortere. Hvilken bog vil man helst læse? Macari, Coppell eller Buchan?? (jeg ved ikke om der er bøger om præcis de tre, men det kunne der sikkert godt være...) det er et svært valg, men hvis de var anmeldt og fx fik stjerner på en skala fra 1 til 6 ville det være nemmere at vælge.
Det var et par konstruktive forslag fra en tilfreds bruger der var på OT i weekenden og se Scholes være den helt store spilstyrer som i de gamle dage... smukt smukt smukt...
De 5£ for et gult og grønt halstørklæde var i øvrigt også givet godt ud ;-)
FORZA UNITED
Christian1976
02-05-2010, 21:38
Let adgang til Videoklip med United.
youtube har masser af gode klip som det kunne være fedt at have som menu punkt på OT.
Med venlig hilsen
Christian H. Frederiksen
JumpingCarrot
02-05-2010, 23:09
Det er super fedt med de mange ideer! Keep 'em coming!
Vi noterer os naturligvis alle de ideer, der kommer. Og så tager vi dem op på et møde, hvor vi finder ud af, hvad der er realistisk, og hvad vi i øjeblikket kan udføre. Så selv om der ikke kommer kommentarer på alle jeres forslag, så ser vi dem! Bare rolig :)
"Sjovt" nok har vi haft rigtig, rigtig mange af jeres forslag oppe internt. Og vi arbejder på en hel del af dem allerede nu. Det er fedt, at det også er det, I efterspørger.
Igen: Denne tråd har intet med design at gøre. Som Casper har skrevet, så arbejdes der på et opdateret Oldtrafford.dk.
Nå, hvis det ikke var angående designet, så undskylder jeg for min kommentar om nøgne damer :D
Men ellers er der jo altid småting, der kan rettes eller gøres bedre, men der er ikke store mangler på denne hjemmeside..
- Flere rejseoplevelser (der må vi brugere jo være lidt bedre til at levere det)
- En seperat sektion, hvor man kan se videoklip med United - gerne ældre klip, men også hvert mål igennem sæsonen.. Ved dog ikke, om det kan løses, pga. rettigheder, plads på serveren yadda yadda, men det kunne være fedt.
- Inde under facts under Newton Heath, slutter I af med at skrive "det blev starten på et nyt eventyr" .. Der kunne det være interessant, hvis I fortsatte det med en ny underkategori i toppen, der hed "Manchester United", for der er jo yngre fans i blandt os, som der var en, der skrev tidligere.. Måske lidt fokus på Glazer, og derefter den omfattende kamp mellem ham og (nogle af) fansene.. Der synes jeg i hvert fald hjemmesiden har et stort tomrum.
- Mere fyldige beskrivelser af jer bag siden under "Crew".. Nu kender jeg de fleste af dem, og har også mødt nogle stykker af jer, men der er sikkert også andre, der vil vide mere om jer.
- Flere blogs - de andre er rigtige gode at læse!
- Flere konkurrencer - "gæt SAFs næste fem holdopstillinger og vind en dvd".. noget lignende, hvis I kan få sponsoreret ting fra unisport.dk.. Det behøver jo ikke være et guldur med Giggs' underskrift, men måske bare en fodbold.
- Boganmeldelser, giv stjerner 1-6, så vi kan føle os frem i mellem de millioner af bøger, der er skrevet om United..
Nu har jeg skrevet en masse; hvor er de nøgne damer!?
Det behøver jo ikke være et guldur med Giggs' underskrift, men måske bare en fodbold.
Øv! Vi har ellers lige fået en kasse Rolex 24 karats guldure signeret af Giggs. Men okay, skal se om vi ikke kan bytte dem til en fodbold. :(
MosaverB
03-05-2010, 22:46
Jeg kan faktisk godt lide, at I skriver : " Og det blev starten på et helt nyt eventyr" ..
Det skriver jeg også tit i mine dansk stile :D
Øv! Vi har ellers lige fået en kasse Rolex 24 karats guldure signeret af Giggs. Men okay, skal se om vi ikke kan bytte dem til en fodbold. :(
Send dem tilbage og skaf os de nye VM bolde!
Holmegaard
17-05-2010, 18:44
Kunne i ikke gøre et eller andet ved den der tråd der Transfer (United), da den er uoverskuelig at følge med i da den er då dynamisk konstant, og jag ikke altid har tid til at læse de sidste 3-4 sider igennem. Kunne det ikke tænkes at man kunne dele den op så der var en tråd til de forskellige positioner?
Kilder med i jeres nyheder evt.
Kasper United
25-05-2010, 18:50
Kunne i ikke gøre et eller andet ved den der tråd der Transfer (United), da den er uoverskuelig at følge med i da den er då dynamisk konstant, og jag ikke altid har tid til at læse de sidste 3-4 sider igennem. Kunne det ikke tænkes at man kunne dele den op så der var en tråd til de forskellige positioner?
Ja, enig. Det sker f.eks. ofte, at folk har sendt et link ind og kommenteret det, hvor en anden person så sender samme link ind lidt efter..
dannigizmo
25-05-2010, 22:38
Kilder med i jeres nyheder evt.
Er det et generelt problem? Jeg mener, vi forsøger at bestræbe os på altid at citere de forskellige medier, eftersom det er det, vi lever på, men det kan selvfølgelig smutte.
Det var fedt dengang, at i gav karakter og bedømmelse af spillerne efter en kamp i referatet.
unitedforreal
26-05-2010, 00:41
Ved ikke om nogen har været inde på det før.... Men hvad med at udvælge få spiller som kan stemmes på til MOM ?
Synes det er lidt plat, at man kan vælge imellem alle. Nogen har det med at vælge de forkerte hver gang :P.
Og de kampe hvor vores hold spiller af h til, så måske en der hedder (ingen) eller måske en fra det andet hold.
Der er tit hvor man ser folk stemmer med hjertet, det er fint nok men stadig lidt plat :P.
Owen H var en af dem :p den gang han fik 30 sec hehe...osv..
ChristianR
26-05-2010, 08:24
Er det et generelt problem? Jeg mener, vi forsøger at bestræbe os på altid at citere de forskellige medier, eftersom det er det, vi lever på, men det kan selvfølgelig smutte.
Jeg synes nu helt bestemt også altid, det er nævnt fra hvilket medie, nyheden stammer. Så jeg synes ikke, der mangler noget der.
MOHoegsted
24-10-2010, 14:30
En super god idé, syntes jeg man skulle lave en slags artikel f.eks. hver søndag, som kunne hedde Noget med "Ugen der er gået", hvor man så kunne skrive en liste ned i den artikel, over alle højdepunkterne der er sket vedr. United i den uge.
- Blev lidt inspireret over så mange nyheder med Wayne Rooney, og der lavet i også noget lign., da i valgte at lave en lang liste ned over hele "sagaen med Wayne Rooney".
Under den uge var jeg faktisk ikke inde og kigge på andet rigtigt end OldTrafford.dk.
Måske dette citat skulle fjernes fra citatsektionen:
"Carlos is still only young and he will get better. He has got confidence in his own ability. he’s as brave as a lion and tough as nails" - Sir Alex Ferguson om Carlos Tevez
:)
MOHoegsted
29-10-2010, 10:31
Måske dette citat skulle fjernes fra citatsektionen:
"Carlos is still only young and he will get better. He has got confidence in his own ability. he’s as brave as a lion and tough as nails" - Sir Alex Ferguson om Carlos Tevez
:)
Det jo et positivt citat, og jeg vil slet ikke have United og dens supporter, til at sige noget positivt óm det argentinske twat.
Jeg foreslår at lave en "syntes godt om" knap allá facebook på forumets indlæg ? da det vil give et bedre overblik over væsentlige indlæg. Og motivere til at skrive noget fornuftigt ;) ved ikke om det kan lade sig gøre ?
Jeg foreslår at lave en "syntes godt om" knap allá facebook på forumets indlæg ? da det vil give et bedre overblik over væsentlige indlæg. Og motivere til at skrive noget fornuftigt ;) ved ikke om det kan lade sig gøre ?
Syntes godt om :D
Har jeg også tænkt på. Det kunne måske også nedbringe antallet af indlæg, så det samme ikke bliver nævnt 800 gange i samme tråd og bare fylder.
vi er i gang med at kigge på muligheden
jQrgensen
28-03-2011, 16:15
En ting jeg savner er at hjemmesiden er mobil kompatibel.
Jeg sidder tit i bussen eller på en pub (når united spiller) - hvor det kunne være fedt.
Hvis i vil have noget uddybet kan i blot skrive her :)
Kom nu lige med en PL oversigt. Liga tabel med antal spillede kampe og point, tak.
Don Kafai
28-03-2011, 18:07
Kom nu lige med en PL oversigt. Liga tabel med antal spillede kampe og point, tak.
Må vi så sende dig regningen? :D
ChristianR
28-03-2011, 18:10
Jeg sidder tit i bussen eller på en pub (når united spiller) - hvor det kunne være fedt.
Ligesom Oldtrafford.dk/wap?
jQrgensen
28-03-2011, 18:40
Ligesom Oldtrafford.dk/wap?
Nej slet ikke.
En kompatibel side der selv finder ud af om du logger på en computer eller en telefon.
Når du logger på med telefonen vil du så have forskellige muligheder som: Nyheder, forum, log ind og næste kampe (dette er blot et eksempel)
Under nyheder vil du blive guidet ind på en oversigt over de nyeste nyheder.
Det har de jo været inde på flere gange. Det koster.
Her er et forslag
Blandt mange andre (http://resol.dr.dk/sportservice_competition.aspx?competitionid=52)
Hulle #7
28-03-2011, 23:10
Det er jo ikke verdens undergang at der ikke er en tabel osv. Det jo bare at gå ind på bold eller andet og se den der.
Det er jo ikke verdens undergang at der ikke er en tabel osv. Det jo bare at gå ind på bold eller andet og se den der.
Jeg synes egentlig bare vi burde sælge Michael Kristjansen til liverpool-fc.dk og så få investeret i de tabeller!!
Spøg til side; hvor meget har crewet så set på af forslag og er der truffet nogle beslutninger angående fremtidige ændringer?
Don Kafai
29-03-2011, 02:01
Jeg synes egentlig bare vi burde sælge Michael Kristjansen til liverpool-fc.dk og så få investeret i de tabeller!!
Spøg til side; hvor meget har crewet så set på af forslag og er der truffet nogle beslutninger angående fremtidige ændringer?
Nu kan jeg bedst tale for forum, og der er en del under opsejling, men her må hellere overlade resten til fantasien :).
Mht. Michael så ville et salg nok kun indbringe til en top 3-stilling :D
Howitzer
09-06-2011, 12:52
Idéen er affødt af Phil Jones diskussionen i tråden "ny forsvarsspiller".
Var det en idé at opsummere (tage de bedste indlæg) forum-diskussisonen og gøre dem til en slags nyhed ala "OT.DK brugere om købet af Phil Jones og konsesvenserne heraf"?
Det er garanteret diskuteret om:
1. PJ kommer til at spille på def. midt i starten?
2. Bliver Evans solgt som følge af købet?
3. Er PJ købt før tid (har læst at Fergie havde planer om at vente en sæson, men var nødt til at rykke nu pga Liverpool) og har det betydning for andre af sommerens planlagte indkøb (fx. en off. midt)?
4. Har PJ vist potentiale nok til at blive United-spiller? Og hvad er hans åbenlyse styrker og svagheder?
Der bliver ofte skrevet rigtig mange kloge ting.
Det tager bare uendeligt lang tid at læse alle siderne på forum igennem, når man lige har været væk et par dage.
Hvis I alligevel følger med i trådene, er det jo "bare" at sakse nogle indlæg sammen til en nyhed bestående af citater fra brugere.
Edit: Var det en idé?
United DK
09-06-2011, 13:11
Var det en idé at opsummere (tage de bedste indlæg) forum-diskussisonen og gøre dem til en slags nyhed ala "OT.DK brugere om købet af Phil Jones og konsesvenserne heraf"?
3. Er PJ købt før tid (har læst at Fergie havde planer om at vente en sæson, men var nødt til at rykke nu pga Liverpool) og har det betydning for andre af sommerens planlagte indkøb (fx. en off. midt)?
4. Har PJ vist potentiale nok til at blive United-spiller? Og hvad er hans åbenlyse styrker og svagheder?
Det tager bare uendeligt lang tid at læse alle siderne på forum igennem, når man lige har været væk et par dage.
Hvis I alligevel følger med i trådene, er det jo "bare" at sakse nogle indlæg sammen til en nyhed bestående af citater fra brugere.
Det bliver sådan noget a la EBs nationen!
"Oldtrafford.dks brugere raser mod Ferguson: Nærigpind!"
Sean Kristensen likes this.
Howitzer
09-06-2011, 15:56
Redaktionen bestemmer jo suverænt, om der er kvalitet nok i forumbrugernes indlæg til at det kan ophøjes som nyhed. Hvis ikke det er tilfældet, så skal den jo bare ikke oprettes.
Don Kafai
09-06-2011, 16:10
Det er da i den grad en idé. Jeg synes også der er mange positive ting ved at gøre det sådan, men der er i min bog én negativ ting der overstråler alt, nemlig udvælgelsesprocessen.
Jeg kan ikke se hvem der skulle "vælge" hvilke indlæg der er gode og dårlige, da alle vel er farvede på den ene eller den anden måde. Jeg vil i hvert langt fra stå med ansvaret for at finde de bedste indlæg i en tråd, og adskille dem fra dem jeg mener, der er helt ude i skoven.
Du skal dog være mere end velkommen til at gøre et forsøg hvis du har lyst. Personligt vil jeg dog holde mig fra sådan en sorteringsproces, og det kan jeg næsten også sige på vegne af de andre administratorer at de også vil.
Måske er ideen god. Det skal jeg ikke afgøre, men kommer man ikke til at mangle kontekst hvis man gør sådan?
Som jeg forslået og sendt på mail:)
Hey Oldtrafford.dk
Jeg har et godt forslag til jer. Eftersom de fleste folk nu til dags har en smartphone, de kan gå på nettet med, er det oplagt at man tjekker jeres forum ud som jeg tit gør, jeg synes dog det er lidt uoverskueligt at se på, med min mobiltelefon.
Jeg har nu fundet et program der hedder ”tapatalk” http://www.tapatalk.com/ som gør det muligt at ”opsætte” sit forum på mobiltelefoner, dette program virker på Android, iPhone, Symbian, BlackBerry Det vil sige godt og vel alle telefoner.
Jeg har været meget glad for programmet siden jeg har fået det. Men savner virkelig jeres forum der på, Jeg har kigget lidt, og kan se jeres forum er lavet af vBulletin, og netop dette system understøtter tapatalk . Det ligner heller ikke det er det sværeste at sætte op.
Jeg tror at der er mange bruger der vil blive glade for det, så de kan følge med i hvad der sker på forumet selv når de er på farten!
Jeg håber i vil tage mit forslag op til overvejelse
M.V.H Christian Hansen
ChristianR
09-06-2011, 16:36
Kommer det ikke bare til at virke som når EB fremhæver deres Nationen!?
En såkaldt nyhed med opsummeringer af visse brugeres indlæg vil jo være uden substans, regulært nyhedsstof og objektivitet.
Det vil være en opremsning af holdninger, meninger og måske'er, der ikke nødvendigvis stammer fra valide kilder.
Hvis man ønsker den slags subjektive meninger og bud på fremtiden er det da netop forummet, man søger ind på.
Personligt synes jeg i hvert fald, det er rarest, når nyhederne holdes objektive med reelle kilder og primært indeholder...- ja, nyheder.
Howitzer
09-06-2011, 17:11
Det er da i den grad en idé. Jeg synes også der er mange positive ting ved at gøre det sådan, men der er i min bog én negativ ting der overstråler alt, nemlig udvælgelsesprocessen.
Jeg kan ikke se hvem der skulle "vælge" hvilke indlæg der er gode og dårlige, da alle vel er farvede på den ene eller den anden måde. Jeg vil i hvert langt fra stå med ansvaret for at finde de bedste indlæg i en tråd, og adskille dem fra dem jeg mener, der er helt ude i skoven.
Du skal dog være mere end velkommen til at gøre et forsøg hvis du har lyst. Personligt vil jeg dog holde mig fra sådan en sorteringsproces, og det kan jeg næsten også sige på vegne af de andre administratorer at de også vil.
Det kan jeg godt se og det dræber idéen, hvis ingen har lyst til at foretage sorteringsprocessen.
For mig er det ikke så meget lyst, som det er tidsmangel, der holder mig fra det. Og hvis jeg havde mere tid, så kunne jeg jo bare læse de 15 sider i forummet om emnet... :)
Kan vi ikke implementere en 'I like' på kommentarer på forummet? :)
MOHoegsted
01-09-2011, 11:13
og for den sags skyld "dislike" :D
Glory Man United
01-09-2011, 11:18
vi er i gang med at kigge på muligheden
Jeg er så i øvrigt imod forslaget...
Hvordan kan det være?
Kom nu med ind i 21. århundrede, Metusalem... :tumble:
Se, hvis nu der havde været en "like" knap, så havde jeg i hvert fald MINIMUM fået én "synes godt om" tilkendegivelse for dette gennemtænkte indlæg.
Bliver det sådan at man kan 'like' at en person 'liker'?
Bliver det sådan at man kan 'like' at en person 'liker'?
Eller disliker at en person liker at en anden person liker?
Eller disliker at en person liker at en anden person liker?
There is no end to the possibilities!
B19ICwhbzZE
Synes det fair nok! Det ville også være sådan at folk ikke konstant skred over på Facebook siden istedet for forum. Det nu meget godt at få lidt anerkendelse hvis man har skrevet et godt indlæg. Så kan visse indlæg også få lidt mere kød på, fremfor one-liners.
Jeg synes sgu også at en like knap er lidt nationen agtigt. Jeg kan forstå knappen på vennesider på facebook, hvor man kan være glad på andres vejne, men det her er jo et debatforum, hvor likes med tiden nok kan blive et forfejlet udtryk på hvem der har ret / ikke har ret.
Man kan nu godt have ret i en debat selvom få synes om ens indlæg. Det er jo ikke utænkeligt at en plat kommentar om at berbatov altså ER lort vil få 20 likes i modsætning til en mere nuanceret vinkel på historien (som ingen sikkert gider læse) får 2.
Jeg vil nok blive mindre motiveret til at skrive et indlæg, hvis det er den vej det går. Forumet skal i mine øjne helst være et sted hvor man ikke bare kommer med de nemme/hurtige kommentarer ala oldtrafford.dk's facebookside, men faktisk når en interessant debat der giver mening. Det er lidt vattet at søge anerkendelse i at man har skrevet noget godt ved et like, når det i virkeligheden bare betyder at der er en der synes det samme som en. Det betyder jo ikke at man nødvendigvis har ret.
Jeg synes sgu også at en like knap er lidt nationen agtigt. Jeg kan forstå knappen på vennesider på facebook, hvor man kan være glad på andres vejne, men det her er jo et debatforum, hvor likes med tiden nok kan blive et forfejlet udtryk på hvem der har ret / ikke har ret.
Man kan nu godt have ret i en debat selvom få synes om ens indlæg. Det er jo ikke utænkeligt at en plat kommentar om at berbatov altså ER lort vil få 20 likes i modsætning til en mere nuanceret vinkel på historien (som ingen sikkert gider læse) får 2.
Jeg vil nok blive mindre motiveret til at skrive et indlæg, hvis det er den vej det går. Forumet skal i mine øjne helst være et sted hvor man ikke bare kommer med de nemme/hurtige kommentarer ala oldtrafford.dk's facebookside, men faktisk når en interessant debat der giver mening. Det er lidt vattet at søge anerkendelse i at man har skrevet noget godt ved et like, når det i virkeligheden bare betyder at der er en der synes det samme som en. Det betyder jo ikke at man nødvendigvis har ret.
Like.
Flabet! ;)
Jeg kan sagtens se hvor du vil hen med dit indlæg snegl, men omvendt er det langt fra alle dem fra Facebook siden der er herinde på forum. Vi er jo nærmere en familie herinde, hvorimod Facebook siden virker som noget meget overfladisk. Med det, mener jeg du næppe kommer til at se samme tendens herinde som på Facebook siden.
Men i det hele, kan jeg godt se fordelen i, ikke at have en like button. Så kan man jo altid citere folk og så give dem anerkendelse derfra.
United DK
01-09-2011, 17:40
Er det så vigtigt for folk, at få anerkendelse på et fodboldforum? Jeg kan forstå, at man godt vil roses for sit arbejde engang i mellem, men om jeg er en "god" forumbruger eller ej, kunne jeg ikke være mere ligeglad med. Sålænge man argumentere for sin sag, så mener jeg ikke man kan forlange mere af folk, uanset om man er enig eller uenig med dem.
Det eneste positive jeg kan se ved en like/enig-knap er at man undgår, at 5-10 forskellige skriver det samme om, at de også gerne vil have Sneijder, eller ikke vil have Barton.
United-forever
01-09-2011, 17:41
Nu slog Thomas mig i det, men jeg ville også smide en like til det her indlæg, hvis der var sådan en knap, hvilket jeg jo så i øvrigt også er imod ..
schousboe9
01-09-2011, 17:45
Er det så vigtigt for folk, at få anerkendelse på et fodboldforum? Jeg kan forstå, at man godt vil roses for sit arbejde engang i mellem, men om jeg er en "god" forumbruger eller ej, kunne jeg ikke være mere ligeglad med. Sålænge man argumentere for sin sag, så mener jeg ikke man kan forlange mere af folk, uanset om man er enig eller uenig med dem.
Jeg skal i forlængelse af ovenstående hermed anmode moderator om at fjerne betegnelsen 'legende' under denne brugers alias.
He clearly doesn't give a rat's...!
Nu slog Thomas mig i det, men jeg ville også smide en like til det her indlæg, hvis der var sådan en knap, hvilket jeg jo så i øvrigt også er imod ..
Like.
:lolol: .. Men ja, som Zhagzi siger, er det vel ikke værre end bare at skrive at man er enig og eventuelt uddybe hvorfor.
Jeg foreslår istedet en Inception knap ala den her (http://inception.davepedu.com/) når der sker eller bliver sagt noget vigtigt.
Er det så vigtigt for folk, at få anerkendelse på et fodboldforum?
Siger manden der formentlig lejede et forsamlingshus og afholdte en storslået wank fest, da han endelig opnåede legende status :D
... Please "Like"
Siger manden der formentlig lejede et forsamlingshus og afholdte en storslået wank fest, da han endelig opnåede legende status :D
... Please "Like"
Du får en +1. Google ftw! Fuck Mark Zuckerberg!
... Please "Like"
Like.
United DK
01-09-2011, 21:24
Wankfest? Nej, der var topløs servering, og da klokken blev mange var der så dømt blowjobparty og mere til. Så alle fik noget ud af det.
Wankfest? Nej, der var topløs servering, og da klokken blev mange var der så dømt blowjobparty og mere til. Så alle fik noget ud af det.
Bare du var "on the receiving end" som man siger :D
Nyhed fra ot.dk, om Lindegaard
"Det eneste jeg kan sige er, at jeg glæder mig til at komme hjem til Ferguson (Manchester Uniteds manager Alex Ferguson, red.),"
ELSKER, at i lige opklare mysteriet om hvem "Ferguson er" <3 love <3
ChristianR
02-12-2011, 08:16
Jeg foreslår, at oldtrafford.dk udarbejder en liste så fyldestgørende som muligt med spillernes kontraktlængder.
Typisk når en spiller skriver med United eller forlænger bliver kontraktlængden oplyst. Man kunne således løbende opdatere listen, så den hele tiden er helt i top.
Ideen kommer naturligvis af, at det synes umuligt at finde et overskueligt sted med spillernes kontraktlængder, der er til at stole på.
Jeg foreslår, at oldtrafford.dk udarbejder en liste så fyldestgørende som muligt med spillernes kontraktlængder.
Typisk når en spiller skriver med United eller forlænger bliver kontraktlængden oplyst. Man kunne således løbende opdatere listen, så den hele tiden er helt i top.
Ideen kommer naturligvis af, at det synes umuligt at finde et overskueligt sted med spillernes kontraktlængder, der er til at stole på.
'Synes godt om'
Don Kafai
02-12-2011, 12:19
Det har jeg selv tænkt på ofte, og har flere gange været på nippet til at lave det. Dog havde jeg mere udtænkt en tråd på forum med en oversigt over spillerne, og så også få det inkorporeret i hver spillertråd.
Det svære er dog at finde pålidelige kilder, når selv manutd.com kludrer i det nogle gange. Men helt klart et forsøg værd!
Det har jeg selv tænkt på ofte, og har flere gange været på nippet til at lave det. Dog havde jeg mere udtænkt en tråd på forum med en oversigt over spillerne, og så også få det inkorporeret i hver spillertråd.
Det svære er dog at finde pålidelige kilder, når selv manutd.com kludrer i det nogle gange. Men helt klart et forsøg værd!
Bare brug football manager som referencepunkt! :D
Danielsen
02-12-2011, 13:51
Bare brug football manager som referencepunkt! :D
Ja, for så vil det også passe meget godt ind til, at folk bruger det til så mange andre ting på forum bl.a. hvor gode div talenter er osv osv.
ChristianR
02-12-2011, 14:34
Ja, det vil være svært at lave det godt fra bunden. Men hvis man begynder nu vil det gradvis blive mere og mere gennemført.
Klubben kommer jo som regel med en officiel pressemeddelelse efter hver forlængelse ller indkøb, som man kan bruge som referencepunkt.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.