Se fuld version : PL: Manchester United - Tottenham Hotspur
Don Kafai
24-04-2010, 16:22
Jeg er ikke helt enig i, at tilskuerne skal være der uanset hvad.
Jeg tænker ikke så meget på resultater, men indstillingen fra spillerne. Fair nok at vi taber en del kampe i løbet af en sæson, men hvis indstillingen ikke er der, så skal der buhes så de kan høre det.
Vi har haft en del af sådan nogle indsatser, fx som vi ved 50-års jubilæet for München-ulykken spiller noget nær det tammeste jeg nogensinde har set, og fortjent taber 1-2 til City foran alle legenderne fra Uniteds historie.
Indstillingen skal være der fra spillerne, så skal der følges op ude på tribunerne.
Jeg er så fuldstændig enig i, at Old Trafford slet ikke er et hold med vores antal titler de sidste 20 år værdigt.
Da Bayern fik en mand smidt ud i midtugen, der kunne man høre tilskuernes pres på dommeren, som (måske) i sidste ende førte til en billig udvisning af Toulalan. Da Rafael blev smidt ud på Old Trafford var der stille de sidste 40 mins. Det må jeg indrømme var ret skuffende, men det er man vel næsten blevet vant til på Old Trafford.
Kæft et mål af Nani. Har været efter ham, men i dette forår er han blevet mere stabil i sit spil, selvom han er helt væk til tider. Vil dog gerne trække min "Nani raus"-bemærkning tilbage.
Smaakage
24-04-2010, 16:28
Må sige, at jeg selvom jeg har været rigtig meget efter Berbatov, og stadig står ved det, så viste han idag hvorfor vi valgte at hente ham til klubben. Kan han bare spille sådan hver kamp, så har vi en rigtig dygtig makker til Rooney.
Derudover rigtig flot spil af Scholes, især i første halvleg. Glimrende, intet mindre.
Og irriterende som vi skal sætte os tilbage når vi kommer foran 1-0. Hold nu spillet højt oppe op pres dem istedet. Vi er på hjemmebane, og kan ikke forsvare i 30 minutter.
Men super med en sejr. Jeg skal i hvert fald være kæmpe Stoke fan imorgen.
Total julelys i øjnene da Hargo løber til opvarmning!
Mikey-boy
24-04-2010, 16:42
Dejlig kamp! Der blev sku råbt på grisen! Vi ses næste weekend :) Det er kommet lidt pres på Chelski nu..
schousboe9
24-04-2010, 16:42
Jeg er ikke helt enig i, at tilskuerne skal være der uanset hvad.
Jeg tænker ikke så meget på resultater, men indstillingen fra spillerne. Fair nok at vi taber en del kampe i løbet af en sæson, men hvis indstillingen ikke er der, så skal der buhes så de kan høre det.
Ja, okay. Hvis spillerne slet ikke møder op og generelt bare udstråler ugidelighed, så skal der piftes. Men nogen gange kan det være svært at komme helt igang, og så kan det ikke nytte noget, at man som tilskuer bare sidder og er fornærmet, forbi man ikke bliver underholdt.
Det er ikke Nou Camp...
En o.k. kamp mod et overraskende tandløst Spurs-mandskab. Jeg var godt nok opgivende efter deres udligning, men heldigvis ved spillerne bedre.
Rafael har allerede sørget for, at vi røg ud af CL, og i dag var han tæt på at sparke guldet til Chelsea. Jeg er godt nok træt af at se på hans mange fejl og har stadig svært ved at se det enorme talent, som mange anser for at være så åbenlyst. Offensivt er han dygtig, men han forsvarer jo som et lille barn, der kun har øje for bolden.
SimpsonKing
24-04-2010, 17:27
Hvad fanden havde de puttet i maden derover i dag?? Klamt at se Evra "ofre" sig midt på banen, og Nani havde det tydeligvis heller ikke for godt!!! Jeg er færdig med english breakfast.....
Kasper United
24-04-2010, 17:30
En af de vigtigste kampe i denne sæson, som skal vindes! Tottenhams fantastiske form skal stoppes, og den kan vi naturligvis stoppe.
Vi vinder 3-1. Nani, Fletcher, Berbatov & Defoe scorer.
Ikke det ringeste gæt fra min side :trophy:
Jeg kom egentlig til at tænke på, at stortset alle Nanis mål i hans karriere, har været flotte og spektakulære mål. Det er godt nok sjældent, at han scorer tap-ins? Flot mål igen i dag, har tro på ham igen.
Kasper United
24-04-2010, 18:21
Jeg kom egentlig til at tænke på, at stortset alle Nanis mål i hans karriere, har været flotte og spektakulære mål. Det er godt nok sjældent, at han scorer tap-ins? Flot mål igen i dag, har tro på ham igen.
Samme her.
- Han blev meget udskældt, men han lod sig ikke gå på. Han blev blot ved, og nu er han i topform.
MosaverB
24-04-2010, 18:38
Klart frispark. Ingen tvivl om det. Carrick kan ikke klandres for målet.
Og, det kan Rafael heller ikke ..
dannigizmo
24-04-2010, 20:21
Det var en god indsats af United i dag. Men Tottenham gjorde det nu også rimelig nemt for os i dag, for der var godt nok ikke meget bid i dem i dag synes jeg. Scholes var den bedste for United i dag synes jeg. Vi må ikke håbe at Valencia's skade er for slem, for han er en utrolig vigtig brik for vores offensiv. Gad vide om Evra og Nani havde været på druk i går siden at de begge knækkede sig på banen i dag... ;) Macheda gjorde et godt indhop i dag synes jeg. Det var en kanon god aflevering som han lagde til Nani's flotte mål. Det var en kanon vigtig sejr i dag, og så fik vi lagt pres på CSKA Chelskij også... :)
Det var altså i dag?
MosaverB
24-04-2010, 21:38
Det var altså i dag?
Han kan vist godt lide, "i dag" :D
United-Allan33
24-04-2010, 22:01
Både Carrick og Rafael er skyld i målet, Carrick kan så bruge som undskyldning at der måske måske ikke blev begået frispark, hvorimod Rafael ikke har nogen undskyldning.. Igen er sådan en dum fejl med til at trække ned på en ellers rigtig god kamp fra hans side.. At fratage ham for ansvar er total latterligt
MosaverB
24-04-2010, 22:12
Både Carrick og Rafael er skyld i målet, Carrick kan så bruge som undskyldning at der måske måske ikke blev begået frispark, hvorimod Rafael ikke har nogen undskyldning.. Igen er sådan en dum fejl med til at trække ned på en ellers rigtig god kamp fra hans side.. At fratage ham for ansvar er total latterligt
Jamen, hvordan fanden skal han vide at bolden vil komme lige dér hvor han stod?
Det kan han jo på ingen måde vide?
United-Allan33
24-04-2010, 22:16
Jamen, hvordan fanden skal han vide at bolden vil komme lige dér hvor han stod?
Det kan han jo på ingen måde vide?
Hvorfor mon han stod der til at starte med?? For at se på piger??? Han stod der netop for at stoppe bolden hvis den skulle komme der.. Hvilket den gjorde... men der havde Rafael fået sin hjerneblødning og forladt pladsen.
MosaverB
24-04-2010, 22:19
Hvorfor mon han stod der til at starte med?? For at se på piger??? Han stod der netop for at stoppe bolden hvis den skulle komme der.. Hvilket den gjorde... men der havde Rafael fået sin hjerneblødning og forladt pladsen.
Altså, du har ret i at han skulle ha' blevet der .. Hvilket man sagtens kan sige bagefter ..
Men, det er ikke ligefrem hans skyld, at han tager 2 skridt frem, også at bolden kommer lige der ..
United-Allan33
24-04-2010, 22:21
Altså, du har ret i at han skulle ha' blevet der .. Hvilket man sagtens kan sige bagefter ..
Men, det er ikke ligefrem hans skyld, at han tager 2 skridt frem, også at bolden kommer lige der ..
Hvem er det så skyld?? Han blev ikke skubbet væk?? Han skal blive på sin plads, ellers er der jo ingen grund til at stille en mand der..
MosaverB
24-04-2010, 22:23
Hvem er det så skyld?? Han blev ikke skubbet væk?? Han skal blive på sin plads, ellers er der jo ingen grund til at stille en mand der..
Jeg er enig, men i mine øjne, så ser jeg det bare ikke som hans skyld ..
Men, det kan vi diskutere hele natten .. Skal vi ikke bare nyde sejren?
United-Allan33
24-04-2010, 22:28
Jeg er enig, men i mine øjne, så ser jeg det bare ikke som hans skyld ..
Men, det kan vi diskutere hele natten .. Skal vi ikke bare nyde sejren?
Jo selvfølgelig.... :smilings:
Mr_univers
24-04-2010, 22:53
Det var fedt at vinde den her kamp. Havde set den som den sværeste ud af de sidste 3 ..
Nani er virkelig blevet bedre. Det er mega dejligt, fordi jeg elsker hans spillestil og vil blive godt nok irriteret hvis han blev solgt og blomstrede op i en anden klub.
Berbatov spiller egentlig godt nok, men mener helt klart vi skal sælge ham og købe en anden angriber til Rooney. Netop fordi vi kan simpelthen ikke bruge en spiller som spiller godt hver 3. kamp..
Macheda overrasker gang på gang ..
Kampens store profil må vel være: Scholes ..
Selvfølgelig kan han klandres. Han har det nok nemmeste job ved forsvaring af hjørnespark. Han skal kun gøre 1 ting, og det er at dække for bagstolpen. Det handler ikke en skid om han "ikke kunne vide den kom der". Han skal dække det område, og hvis han havde gjort det ordentligt, havde der ikke været mål, det ved han også godt. Hvilket hans helt vilde jubel ved Nani's mål også beviser. En lettet dreng :) Se nedenstående gif.
http://i22.photobucket.com/albums/b316/mufufu1990/rafael-2.gif
Ligner SAF i øvrigt ikke en der fik rejst sig lidt for hurtigt op af stolen?
se også denne
M7wQLQDMTyo
unitedforreal
25-04-2010, 01:24
Kanon kamp fra alle på holdet, nogen mere synlig end andre. Men stadig en kanon kamp.
Jeg mener at der er 2-3 spiller som spiller en rigtig god kamp.
Berbartov, han viser virkelig idag at han kan godt løbe og spille flot når han vil.
Scholes, fatter ikke at manden stadig kan spille så godt, og går forrest på holdet i alle tacklinger, (mom)
Også har vi Nani som træder til når vi virkelig havde brug for det.
Mange vil mener at Berbartov skylder mål osv, men han spillede en kanon kamp idag. Og han var med i alt vores offensiv spil men også press, det samme gælder scholes.
Kan ikke sige nok om Scholes, men kommer sku til at savne hans rolle.. Og ja Berbartov har 2 kampe til at vise at manden kan forstætte hvor han slap.
Selvfølgelig kan han klandres. Han har det nok nemmeste job ved forsvaring af hjørnespark. Han skal kun gøre 1 ting, og det er at dække for bagstolpen. Det handler ikke en skid om han "ikke kunne vide den kom der". Han skal dække det område, og hvis han havde gjort det ordentligt, havde der ikke været mål, det ved han også godt. Hvilket hans helt vilde jubel ved Nani's mål også beviser. En lettet dreng :) Se nedenstående gif.
http://i22.photobucket.com/albums/b316/mufufu1990/rafael-2.gif
Ligner SAF i øvrigt ikke en der fik rejst sig lidt for hurtigt op af stolen?
se også denne
M7wQLQDMTyo
Det gør SAF altid, han rejser op 1-2 sekund før alle andre ;)
Præcis. Det hedder i medgang og modgang. Ikke omvendt. Vores fansne skal synge og støtte holdet, selvom spillet ikke fungerer, da det kan have en indvirkning på spillernes præstation.
Lad mig sige det sådan, det kan ihvertfald aldrig skade, hvis spillerne forsøger selv at piske lidt stemning ind i det. 1. halvleg var jo halvvejs syg.
Tilskuerne er måske også nervøse mange af dem, fordi vi er nået til det stadie vi er. Vi så da i 2.halvleg da målene kom at de gik fuldstændig amok.
En o.k. kamp mod et overraskende tandløst Spurs-mandskab. Jeg var godt nok opgivende efter deres udligning, men heldigvis ved spillerne bedre.
Rafael har allerede sørget for, at vi røg ud af CL, og i dag var han tæt på at sparke guldet til Chelsea. Jeg er godt nok træt af at se på hans mange fejl og har stadig svært ved at se det enorme talent, som mange anser for at være så åbenlyst. Offensivt er han dygtig, men han forsvarer jo som et lille barn, der kun har øje for bolden.
Det jeg synes er lidt bemærkelsesværdigt, er at man da for fanden ikke ser tegn på udvikling i drengen på de områder han skal forbedre.
Som Morten Bruun også sige, selvom han sjældendt siger noget klogt, han er alt alt alt for aggresiv. Det være sig både i tacklinger og boldjagt osv.
Han er brasilianer osv, men jeg kan ikke forstå han ikke fatter det i højere grad end da han ankom.
Jeg forventer ikke at han havde lagt det totalt på hylden nu, men han gør det jo hele tiden.
Han er så til gengæld fantastisk talentfuld i den anden ende af banen.
Han havde en opgave at udføre ved den dødbold. Havde han udført den, havde der aldrig været mål.
United-Allan33
25-04-2010, 06:57
Lad mig sige det sådan, det kan ihvertfald aldrig skade, hvis spillerne forsøger selv at piske lidt stemning ind i det. 1. halvleg var jo halvvejs syg.
Tilskuerne er måske også nervøse mange af dem, fordi vi er nået til det stadie vi er. Vi så da i 2.halvleg da målene kom at de gik fuldstændig amok.
Fuldstændig enig... Det har helt sikkert noget med nerven i slut fasen at gøre.. Det er jo svært at synge med 10 fingre i munden... Så for mig er det helt forståeligt at stemningen falder i disse knald eller fald kampe..
tjarligdrengen
25-04-2010, 07:53
Det jeg synes er lidt bemærkelsesværdigt, er at man da for fanden ikke ser tegn på udvikling i drengen på de områder han skal forbedre.
Som Morten Bruun også sige, selvom han sjældendt siger noget klogt, han er alt alt alt for aggresiv. Det være sig både i tacklinger og boldjagt osv.
Han er brasilianer osv, men jeg kan ikke forstå han ikke fatter det i højere grad end da han ankom.
Jeg forventer ikke at han havde lagt det totalt på hylden nu, men han gør det jo hele tiden.
Han er så til gengæld fantastisk talentfuld i den anden ende af banen.
Jeg synes også Rafael skal blive bedre defensivt. Men hans aggressive spil, kan man få meget udnytte af - så jeg ved ikke om jeg synes han skal af med det, det er nærmere de "dumme" fejl han skal af med - men det er jeg 100% på kommer med rutinen.
Han spillede f.eks. imo p****godt imod Ribery og fik et tyndt nr. 2 gult (meget tyndt). Ellers var han altid over Ribery og gerne et skridt foran og der var han rigtig aggressiv.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han bliver en kæmpe gevinst for vores hold.
Når man ser på Rafael og vel også Fabio, så er det klart, at de har mange defensive mangler, spiller tit hovedløst og på nuværende tidspunkt, ville være bedre som kanter. Offensivt er de jo sublime, men deres hovedløse spil i defensiven, skal de snart lære af.
VonKoblenz
25-04-2010, 09:51
Når man ser på Rafael og vel også Fabio, så er det klart, at de har mange defensive mangler, spiller tit hovedløst og på nuværende tidspunkt, ville være bedre som kanter. Offensivt er de jo sublime, men deres hovedløse spil i defensiven, skal de snart lære af.
Har du fuldkommen ret i. De er jo begge unge, og mon ikke de snart begynder at lære det defensive :) Altså hvis de kan blive ligesom en Lahm ville jeg blive glad. :)
Ved ikke om jeg vil klandre Rafael for målet. At han bevæger sig to skridt væk fra stregen gør vinklen mindre og virker ret logisk. Neville, som har forreste stolpe, er næsten udenfor det lille felt da bolden kommer ind over. Når det så er sagt, så havde han nok fået bolden hvis han var blevet på stregen. King begår dog frispark mod Carrick så der skulle ikke have været mål under alle omstændigheder.
schousboe9
25-04-2010, 10:09
Ved ikke om jeg vil klandre Rafael for målet. At han bevæger sig to skridt væk fra stregen gør vinklen mindre og virker ret logisk. Neville, som har forreste stolpe, er næsten udenfor det lille felt da bolden kommer ind over. Når det så er sagt, så havde han nok fået bolden hvis han var blevet på stregen. King begår dog frispark mod Carrick så der skulle ikke have været mål under alle omstændigheder.
What!? :confused: Det er Giggs.
What!? :confused: Det er Giggs.
My bad.
Han gør jo ikke vinklen mindre ved at gå direkte frem. Det er en begynderfejl, og det må simpelthen ikke ske i så afgørende en fase af sæsonen. Selvfølgelig skal han have sine kampe, men jeg synes, det er risikabelt at benytte ham så meget i en sæsonafslutning som denne. Han spiller generelt en rigtig god kamp, ligesom han gjorde mod Bayern, men det er fuldstændig ligegyldigt, når han laver så kostbar en fejl.
schousboe9
25-04-2010, 10:21
my bad.
er det ikke 4 der skal i kval?
1-1 ;)
Jeg husker engang en episode i 90erne hvor Solskjær, Cantona eller også var det David May eller noget i den stil (Wow, min hukommelse er dårlig, de ligner overhovedet ikk hinanden) - som i en panisk situation nærmest kravlede/hoppede op ad stolpen for at heade en bold væk inde på stregen, hvilket lige gav lidt ekstra for at kunne nå op og heade bolden væk - det kan have været i CL. Nogen der kan huske den?
1-1 ;)
Ved ikke lige hvad jeg tænker på. Neville er ikke engang på banen, he he. Vi skylder vist kvajebajere ;)
United DK
25-04-2010, 11:06
Jeg husker engang en episode i 90erne hvor Solskjær, Cantona eller også var det David May eller noget i den stil (Wow, min hukommelse er dårlig, de ligner overhovedet ikk hinanden) - som i en panisk situation nærmest kravlede/hoppede op ad stolpen for at heade en bold væk inde på stregen, hvilket lige gav lidt ekstra for at kunne nå op og heade bolden væk - det kan have været i CL. Nogen der kan huske den?
???
http://cache3.asset-cache.net/xc/52940226.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=C741680DF7CB86E347F02C30E34C363864757246BE77B001 56F66AED680D2465E30A760B0D811297
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.