Se fuld version : Truppen anno 2010/2011
Jeg starter hermed en debat omkring Uniteds trup i den kommende sason.
1 - Van der Sar er 40 aar, og paa trods af en fantastisk form er den situation uholdbar. Der skal kobes en ny keeper senest naste sason.
2. Neville spiller som en fan, han kamper. Problemet er bare at han aldrig har varet absolut verdensklasse, og med alderen er han blevet meget langsommere. Det gor at han er farlig at ha paa banen, hveranden kamp i snit laver han fejl der kan (og til tider gor) koster os dyrt. Fx straffe.
3. Evra er absolut klasse, helt sikkert en af sasonens hojdepunkter.
4. Hargo, Hvis vi faar ham tilbage ville det vare rart, men tvivler paa han nogensinde betaler af paa de 20mio.
5. Rio er klasse, men har haft mange skader. Bliver snart 32 og ser ud til at have haft sine bedste aar (tanker paa mesterskab 2008)
6. Brown the baddest man in the town, holder ham klart, stark at have som rotationsspiller.
7. Owen skal vak, han har simpelthen ikke gjort nok naar han er blevet skiftet ind. Kommer aldrig til at kunne true Rooney (eller Berba for den sags skyld), saa det virker lidt ligegyldigt at have ham.
8. Anderson er et stort talent, argerligt med skaden, har dog ikke spillet saa godt som i forste sason (2008)
9. Berba er et hedt emne. Som angriber mener jeg ikke han bidrager nok. Han har klart den bedste teknik paa holdet, klart en stark vision og possesion som skaber chancer ud af ingenting. Men problemet som jeg ser det er at han slet ikke kommer frem til noget naar han bliver brugt uden Rooney. Han tager intet ansvar, tor ikke udfordre og afslutte, langt de fleste gange spiller han den paa flojen. Det mener jeg ikke er godt nok af en mand der snart runder 30 og burde vare en ledende skikkelse paa holdet. Tilmed har Fergie tydeligvis ikke tiltro til ham i de store kampe, og det synes jeg er et kampe problem. Man kan jo stille sporgsmalet, hvis Berba var absolut verdensklasse, som jeg mener Uniteds andenvalg i angrebet burde vare, ville han saa ikke starte? Jeg synes klart holdet tranger til en ny angriber, en klasseangriber som kan tilbyde noget andet til angrebet, end det Berba hidtig har leveret.
10. Rooney er blevet verdensklasse, ingen diskussion.
11. Giggs har ikke kommet i narheden af den form han var i i sidste sason, aarets spiller. Argerligt at Fergie i den grad har overforbruget de tre legender i den her sason, det gor at ingen af dem i mine ojne har holdt deres optimale fittnes. Alle tre laver fejl som saa rutinerede spillere ikke bor gore.
12. Foster bor ikke have nogen fremtid i klubben, simpelthen fordi PIG har vist sig at vare en bedre andenmalmand.
13. Park kan man synge sjove sange om, men jeg mener ikke han paa nogen made har klassen til United. Han er slet ikke berettiget til at starte i saa mange vigtige kampe. Hans possesion er absolut elendig, var en af dem der smed den vak konstant under Chelseakampen. Han arbejder ja, men faar ikke i noget ud af det ift. hans bedste kamp i den rolle, som i mine ojne var mod Barca 2008. Park bor salges for at give plads til enten en ny spiller eller ungdommen.
14. Tosic har ingen fremtid i klubben. Han er blevet lejet ud til Koln, kan ikke forestille mig at han vanner sig til PL i den liga.
15. Vidic er klasse ingen tvivl. Men ikke i narheden af sidste sason, han har simpelthen ikke varet farlig nok paa dodboldene. Om han saa overprasterede sidste sason kan man sporge sig selv om.
16. Carrick har i mine ojne svigtet holdet i den her sason. Alt for svingende, alt for uinspireret, ingen lederrolle, og det af en engelsk landsholdsspiller der har paa papiret sin bedste alder. Jeg synes han var klasse for et par aar siden men jeg er bange for at han er blevet mattet af succes (har vundet og vundet siden han kom). Jeg mener han giver for lette bolde vak paa midten, og patager sig paa ingen made lederrolle, som jeg mener man bor have paa den midt. Vi bor salge ham og kobe nye krafter.
17. Nani har virkelig udviklet sig og er klar en fremtidig spiller.
18. Scholes er blevet brugt for meget, hvilket man har kunne se. Han spillede nogle virkelig gode kampe i januar februar, men holder ikke til saa meget som han er blevet brugt. Maaske vidner det om at man savner en klassemidtbanespiller, der kan lofte arven?
19. Wellbeck mangler stadig meget, saa argerligt han blev skadet i Preston.
20-21 Twins er absolut kampetalenter, spandende at folge dem.
22. Oshea har vi savnet meget i den her sason, meget stabil paa backen.
23. Evans er klart fremtidens mand i midterforsvaret.
24. Fletcher skal helt sikkert staa paa holdkortet naar vi spiller de store kampe. Fremragende spiller der fighter og kamper for holdet. Han mangler i mine ojne en makker ved siden af sig, der er offensiv og kan arbejde foran ham.
25. Valencia har gjort det fantastisk. Han bliver forhabentlig bedre og bedre.
26. Obertan har momentvis gjort det godt, bliver spandende at folge.
27. Macheda mangler i mine ojne meget, ville have godt af et lejeophold hos en mindre engelsk klub.
28. Gibson er rigtig spandende, haaber han udvikler sig til at blive fast mand en dag.
29. PIG er en god andenmalmand, men heller ikke mere end det. Han har i mine ojne ikke klassen til at tage over for Van der Sar.
30. De Laet kan blive en god rotationsspiller saa ham skal vi holde.
31. Den yngre Evans har vi ikke set nok til.
32. Diouf har desvarre ikke varet en ny sensation fra Molde. Tvartimod har han vist sig meget mangelfuld udover sit hovedspil. Tanker isar paa hans absolut katestrofale indhop mod Wolves.
Sum it up> Jeg mener klart vi skal have en ny angriber, som rent faktisk kan formaa at vare god nok til at Fergie ikke kan undlade ham i de store kampe. Jeg synes ikke vi har udover Rooney en mand der er decideret malfarlig. Det er i mine ojne et kampe problem og i sidste ende har det kostet denne sason. Jeg sagde selv da Rooney blev skadet i Munchen, som en blog herinde hed, nu skal Berba til eksamen og har en fantastisk mulighed for at lukke munden paa kritikerne (har selv ved flere lejligheder forsvaret ham). Min dom: ikke bestaet.
Midtbanen synes jeg helt sikkert mangler en leder. Carrick mener jeg skal salges, da jeg ikke synes han er berettiget til at vare forstevalg paa midten. Der mangler en leder og en pasningsspiller der kan tanke offensivt. Den leder har mangler siden Keano forlod klubben. Jeg er sikker paa Fergie leder efter en mand til den midt midt der kan lose opgaven.
Kanterne er udemarkede, hvis Park bliver solgt, som jeg haaber, kunne man overveje en ny mand.
Der skal helt sikkert kobes en malmand, afhangigt af hvordan markedet bevager sig kan vi vente til naste sason. Men hvis Buffon pludselig skulle blive ledig skal vi naturligvis undersoge om amerikanerne kan hoste op med dollars.
Nogle gange skal man ogsaa huske at et hold der har vundet 3 mesterskaber i trak tranger til udskiftning og nye krafter, for at faa rystet posen og faa nyt liv.
Fergie knows best.
K and the big B
12-04-2010, 08:37
13. Park kan man synge sjove sange om, men jeg mener ikke han paa nogen made har klassen til United. Han er slet ikke berettiget til at starte i saa mange vigtige kampe. Hans possesion er absolut elendig, var en af dem der smed den vak konstant under Chelseakampen. Han arbejder ja, men faar ikke i noget ud af det ift. hans bedste kamp i den rolle, som i mine ojne var mod Barca 2008. Park bor salges for at give plads til enten en ny spiller eller ungdommen.
Ville have lidt mere forståelse for dig, hvis du kritiserede ham i de mindre kampe(Selvom jeg mener at han også er blevet klasse der). Men han er jo klasse til de store kampe, og han bliver givet en rolle som han udfylder hver gang. Jeg synes mere og mere han ligner den klassespiller han var i PSV
Må sige jeg er 80% enig i alt hvad du mener om spillerne. Dog synes jeg ikke jeg ser så utrolig mange fejl fra Neville. Jeg kigger tit på ham (og andre spillere for dne sags skyld), og man skal fanme også se HVOR han stiller sig. Rafael, stiller sig mange gange, helt forkert. Og Neville gør ikke. Det er i det passive hans rigtige styrke er. Altså, han er hvor han skal være, og så kan man så diskuterer om hans hurtighed er noget værd. Men mener han har klaret det udemærket denne sæson, på trods af, han har været langtids skadet.
Og vi skal sku have mindst 2 nye angribere. Fordi, det med bare at have 2 gode, og nogle talenter, duer ikke. sæt nu hvis en får rødt kort? den anden bliver skadet? Jamen hallo, så må vi jo bruge talenterne? .. no way.
Vi skal altså ud og have 2 nye angribere, og 2 nye midtbanefolk. That's how it's going to be IMO ;)
Ville have lidt mere forståelse for dig, hvis du kritiserede ham i de mindre kampe(Selvom jeg mener at han også er blevet klasse der). Men han er jo klasse til de store kampe, og han bliver givet en rolle som han udfylder hver gang. Jeg synes mere og mere han ligner den klassespiller han var i PSV
Enig i at jeg ligesaa godt kunne have skrevet i de mindre kampe, for der synes jeg heller ikke han bidrager nok. En klassespiller bliver han aldrig i min bog.
Må sige jeg er 80% enig i alt hvad du mener om spillerne. Dog synes jeg ikke jeg ser så utrolig mange fejl fra Neville. Jeg kigger tit på ham (og andre spillere for dne sags skyld), og man skal fanme også se HVOR han stiller sig. Rafael, stiller sig mange gange, helt forkert. Og Neville gør ikke. Det er i det passive hans rigtige styrke er. Altså, han er hvor han skal være, og så kan man så diskuterer om hans hurtighed er noget værd. Men mener han har klaret det udemærket denne sæson, på trods af, han har været langtids skadet.
Og vi skal sku have mindst 2 nye angribere. Fordi, det med bare at have 2 gode, og nogle talenter, duer ikke. sæt nu hvis en får rødt kort? den anden bliver skadet? Jamen hallo, så må vi jo bruge talenterne? .. no way.
Vi skal altså ud og have 2 nye angribere, og 2 nye midtbanefolk. That's how it's going to be IMO ;)
Enig i at Neville gor det godt langt hen ad vejen. Problemet er bare i de situationer, hvor hans hurtighed ikke tillader det, koster han ofte enten kort eller dodbolde paa farlige steder.
Jeg mener man maa sikre midten, maaske med to, da det vil sikre at bredden er intakt naar Giggs og Scholes er fardige efter naste sason. Angrebet vurderer jeg en ny klasseangriber er nok, hvis ellers Berba ikke bliver solgt (man ved jo aldrig).
Enig i at Neville gor det godt langt hen ad vejen. Problemet er bare i de situationer, hvor hans hurtighed ikke tillader det, koster han ofte enten kort eller dodbolde paa farlige steder.
Jeg mener man maa sikre midten, maaske med to, da det vil sikre at bredden er intakt naar Giggs og Scholes er fardige efter naste sason. Angrebet vurderer jeg en ny klasseangriber er nok, hvis ellers Berba ikke bliver solgt (man ved jo aldrig).
Så hvis vi har en situation hvor Rooney bliver skadet, og den anden angriber langt fra spiller ligeså godt uden Rooney, så skal Berba ind og redde dagen, og det ser jeg bare ikke muligt :( Er ikke Berbatov-hater, men bryder mig ikke om ham. Og så kan alverdens folk komme med deres statistikker osv, men hvis en Berbatov scorer 2 mål, i kamp vi vinder 5-0 fx. Jamen så betyder de mål intet.
As an awesome dude once said:
A good goal, is one that is beautiful and important.
2 angribere. Men ikke ligefrem to stjerner. Bare en som Chamkah, (han er ikk nået stjerne status endnu), og så Higuain, eller Benzema el. lign.
Gør mig trist at vi alligevel ikke kunne få Villa, nu hvor han gerne ville. Pga. Glazer.. Fat bastard!
Kunne ikke være mere enig i Horst´st mening om vores nuværende spillertrup.
Vi mangler klart en ny keeper,en ny angrebsivrig teknisk god højreback som kan støtte/iscenesætte Valencia ( kunne være Rafael?) en kreativ og målscorende midtbanedirigent ( som Scholes i gamle dage) en ny venstrekant som supplement til Nani, og så en klasseangriber.
Farvel til Foster,Neville,Scholes,Giggs,Carrick,Park,Owen,Ber batov..
Goddag til Lloris, Lahm, Sneijder, Da silva, Villa.
Godt klar over at dette er ønsketænkning, men kan vi så ikke bare i det mindste nøjes med at sælge Berbatov! Jeg kan sgu ikke klare ham mere.. Det kan jo være at Spurs vil købe ham tilbage for en kasse Faxe Kondi eller noget?
Stratego Thomas
12-04-2010, 11:51
Vi mangler klart en ny keeper,en ny angrebsivrig teknisk god højreback som kan støtte/iscenesætte Valencia ( kunne være Rafael?) en kreativ og målscorende midtbanedirigent ( som Scholes i gamle dage) en ny venstrekant som supplement til Nani, og så en klasseangriber.
Godt klar over at dette er ønsketænkning, men kan vi så ikke bare i det mindste nøjes med at sælge Berbatov! Jeg kan sgu ikke klare ham mere.. Det kan jo være at Spurs vil købe ham tilbage for en kasse Faxe Kondi eller noget?
har du et problem med uniteds nuværende trup?? og hvor er englænderne?? jeg er bestemt ikke nede med den slags real-agtige indkøbspolitik!!
Personligt tror jeg ikke Fergie planlægger at investere i en dyr angriber til den nye sæson, dertil tror jeg han har for store planer med Kiko og Hernandez, som substituter til Rooney og Berba.
Og selvom Diouf og Wellbeck skulle blive udlejet, så vil de fire ovennævnte evt. sammen med Owen, hvis ikke han bliver sparket af sted, være fint. Berba har skuffet i forhold til forventningerne, men mener stadig han har masser af klasse trods han (heller) ikke slog til mod Blackburn.
Derimod tror jeg mere vi kan forvente en ny off kreativ midtbanespiller (klassisk 10'er) eller en målfarlig kantspiller samt eventuelt en ny keeper, da jeg tror Foster bliver sparket afsted og VDS er ved at være for gammel. Kusz er jeg sgu i tvivl har klassen selvom han havde nogle ganske fine kanpe tidligere på sæsonen.
Vi har allerede nu investeret i Smalling og Hernandez, mens Cleverly kommer tilbage, og forhåbentlig får vi mere ud af Anderson og Hargo til næste sæson. Køber Fergie en ny klassekeeper og en målfarlig off midt/kant, så er jeg overbevidst om, at der er gode muligheder for nummer 19 i sæson 2010/11!
Der skal i hvert fald noget udskftning i truppen for at skabe øget konkurrence!
Bud Spencer
12-04-2010, 15:06
Ja, vi burde bare sælge alle englændere, og kun satse på udenlandske spillere, vil da være fantastisk. (Ironi kan være anvendt)
ChristianR
12-04-2010, 15:13
Måske snakken burde flyttes til denne tråd: http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=449
MosaverB
12-04-2010, 15:15
Hahahahahhaha N1 :lolol:
har du et problem med uniteds nuværende trup?? og hvor er englænderne?? jeg er bestemt ikke nede med den slags real-agtige indkøbspolitik!!
Jamen det ku da være fint med en masse britiske stjernespillere på vores hold, men så skal de bare lige opfindes først. Der er langt imellem at vi kan producere spillere selv, som slår igennem. Generationen med Beckham,Giggs, Scholes og Neville´s var fantastisk, men kan det ske igen? Tendensen går jo i retning af at topklubberne køber sig til kvalitet fremfor at vente på at en ung spiller slår igennem. De fleste af uniteds egne produkter eller unge nyindkøb ender jo også med at blive lejet ud. Jeg nævner lige bl.a.Foster, Wellbeck,Tosic,Possebon,Cleverley osv. Hvis Everton f.eks kræver 200 mil for Rodwell, ja så ville jeg hellere bruge pengene på en etableret stjerne der har bevist at han kan præstere på højt niveau! Det var ligesom det der var min pointe.. Jeg ville gerne se overvejende britiske spillere på vores hold,men United et et internationalt brand der derfor også har brug for og gavn af at have flere nationaliteters stjernespillere på holdet, såsom Park (Asien) Valencia (Sydamerika) osv. Tror dog ikke på at man på noget tidspunkt kommer til at se et hold a la Arsenals, men Giggs, Scholes og Neville bør vel fases ud på et tidspunkt?:)
Jamen det ku da være fint med en masse britiske stjernespillere på vores hold, men så skal de bare lige opfindes først. Der er langt imellem at vi kan producere spillere selv, som slår igennem. Generationen med Beckham,Giggs, Scholes og Neville´s var fantastisk, men kan det ske igen? Tendensen går jo i retning af at topklubberne køber sig til kvalitet fremfor at vente på at en ung spiller slår igennem. De fleste af uniteds egne produkter eller unge nyindkøb ender jo også med at blive lejet ud. Jeg nævner lige bl.a.Foster, Wellbeck,Tosic,Possebon,Cleverley osv. Hvis Everton f.eks kræver 200 mil for Rodwell, ja så ville jeg hellere bruge pengene på en etableret stjerne der har bevist at han kan præstere på højt niveau! Det var ligesom det der var min pointe.. Jeg ville gerne se overvejende britiske spillere på vores hold,men United et et internationalt brand der derfor også har brug for og gavn af at have flere nationaliteters stjernespillere på holdet, såsom Park (Asien) Valencia (Sydamerika) osv. Tror dog ikke på at man på noget tidspunkt kommer til at se et hold a la Arsenals, men Giggs, Scholes og Neville bør vel fases ud på et tidspunkt?:)
Jeg kan sagtens følge dig i det meste, men jeg vil trods alt mene, at britiske spillere er at foretrække, ud fra den påstand, at der en højere chance for, at de forholder sig loyale overfor klubben i længere tid. Problemet er så, som du selv pepeger, at disse ofte er en del dyrere end f.eks. Sydamerikanske spillere.
Engang imellem kan det være værd at betale for, hvis kvaliteten og talentet vurderes stort nok.
Hvis der skulle indlemmes en brite til truppen anno 2010/11, så så jeg personlig gerne helst James Milner eller evt. Ashley Young (som jeg dog tror er meget dyr pga. interesse fra Spanien), som rent offensivt vil kunne tilføre en dimension mange år frem i tiden.
Jeg synes det er en relativ morsom kommentar du er kommet med.. du har valgt 32spillere, men enhver som følger med i Premier League burde vide at fra 2010-2011 sæsonen vil en trup være på maksimalt 25spillere + u18spillere. Dette har være deklareret siden starten af den nuværende sæson i et forsøg på at undgå så mange udenlandske spillere og gøre ligaerne i Europa mere ens hvad angår trupstørrelser. Desuden skal 4 af spillerne være af egen avl (engelsk herkomst) samt 4 som har spillet i klubben i mindst 4år.
Her er mit bud på de 25spillere:
Målmænd: Edwin, Tomasz,
Defensiv: Ferdinand, Vidic, Evra, Evans, O'Shea, Smalling, (de Laet/Rafael),
Midtbane: Carrick, Fletcher, Gibson, Anderson, Hargreaves, Scholes, Giggs,
Offensiv: Rooney, Owen, Hernandez, Berbatov, Welbeck, Macheda, Valencia, Nani,
Har kun sat 23spillere ind, for jeg regner med at der bliver købt 2 eller flere spillere som skal gå ind og erstatte nogle af de ældre, herunder, Gary Neville. Desuden tror jeg ikke på Diouf, medmindre Berbatov bliver solgt. Og så regner jeg med at Fabio da Silva bliver lejet ud pga. han ikke kan slå Evra af holdet.
Af indkøb ser jeg gerne James Milner, Igor Akinfeev/Hugo Lloris & en angriber i stil med Louis Saha, Andy Cole, Darren Bent, Dwight Yorke.. En som gider arbejde for sig selv og sine holdkammerater.
MosaverB
12-04-2010, 18:19
Jeg synes det er en relativ morsom kommentar du er kommet med.. du har valgt 32spillere, men enhver som følger med i Premier League burde vide at fra 2010-2011 sæsonen vil en trup være på maksimalt 25spillere + u18spillere. Dette har være deklareret siden starten af den nuværende sæson i et forsøg på at undgå så mange udenlandske spillere og gøre ligaerne i Europa mere ens hvad angår trupstørrelser. Desuden skal 4 af spillerne være af egen avl (engelsk herkomst) samt 4 som har spillet i klubben i mindst 4år.
Målmænd: Edwin, Tomasz, Amos,
Midtbane: Carrick, Fletcher, Gibson, Anderson, Hargreaves, Scholes, Giggs
Offensiv: Rooney, Owen, Hernandez, Berbatov, Welbeck, Macheda,
Har kun sat 23spillere ind, for jeg regner med at der bliver købt 2 eller flere spillere som skal gå ind og erstatte nogle af de ældre, herunder, Gary Neville. Desuden tror jeg ikke på Diouf, medmindre Berbatov bliver solgt. Og så regner jeg med at Fabio da Silva bliver lejet ud pga. han ikke kan slå Evra af holdet.
Tror du ikke, at Giggs , Scholes, og VDS er blevet for gamle?
Ellers er du kommet ind på det rigtige.
Målmænd: Edwin, Tomasz,
Midtbane: Carrick, Fletcher, Gibson, Anderson, Hargreaves, Scholes, Giggs,
Offensiv: Rooney, Owen, Hernandez, Berbatov, Welbeck, Macheda, Valencia, Nani,
Af indkøb ser jeg gerne James Milner, Igor Akinfeev/Hugo Lloris & en angriber i stil med Louis Saha, Andy Cole, Darren Bent, Dwight Yorke.. En som gider arbejde for sig selv og sine holdkammerater.
Det er U/21-spillere og ikke U/18-spillere, som ikke behøver at blive registreret. Det vil sige, at Chris Smalling, Rafael, Fabio, Cleverley (som du har glemt), Macheda og Welbeck i hvert fald ikke behøver at blive registreret.
Ja, vi burde bare sælge alle englændere, og kun satse på udenlandske spillere, vil da være fantastisk. (Ironi kan være anvendt)
Men ikke nødvendigvis?
MosaverB
12-04-2010, 18:44
Men ikke nødvendigvis?
Endnu engang, Ironi kan være anvendt.
Corns 7400
12-04-2010, 19:13
det jeg syntes vi mangler er kreative spillere. har kigget rigtigt meget i de her kampe hvor rooney har været ude. vi har ingen spillere der er kreative nok udover rooney. jeg syntes at valencia og nani kun stråler igennem når rooney også er på banen. rooney er en spillere du kan smide bolden op på, i dybden, simpelthen alt. jeg mener at vores klart svageste del er vores centrale midtbane. jeg håber for alt i verdenen at hargo og anderson snart kommer igen, de vil bidrage med så meget. jeg vil sige at vi skal af med carrick og anskaffe os sneijder. vi skal dog tænke på ikke at få for mange ''udlændinge'' ind på vores hold, vi er vel en af de hold i pl som har flest englændere i start 11 og truppen for den sags skyld, og det ry synes jeg bør opretholdes. og så kan jeg heller ikke klare at se på berbatov mere, han bidrager alt alt for lidt, når han får bolden sker der bare for lidt. ved ikke om det bare er mig, eller?
Det er i hvert fald lidt paradoksalt, at du efterlyser kvalitet og så vil af med Berbatov, for selv Berbatovs værste kritiker må da erkende, at han er en af vores mest kreative spillere.
Tror du ikke, at Giggs , Scholes, og VDS er blevet for gamle?
Ellers er du kommet ind på det rigtige.
2 ud af 3 har lige skrevet under på kontrakt. Tvivler på at de bliver indlemmet på reserveholdet.
MosaverB
12-04-2010, 19:27
2 ud af 3 har lige skrevet under på kontrakt. Tvivler på at de bliver indlemmet på reserveholdet.
Ja, en kontrakt som holder 1 år vel? Ellers forstår jeg ingenting..
Det er U/21-spillere og ikke U/18-spillere, som ikke behøver at blive registreret. Det vil sige, at Chris Smalling, Rafael, Fabio, Cleverley (som du har glemt), Macheda og Welbeck i hvert fald ikke behøver at blive registreret.
Alle snakker om Cleverly, men jeg har ikke set ham spille endnu. Giv ham nu lige en chance for at spille godt for førsteholdet i en længere periode ligesom Evans, får i opremser ham til at være verdens bedste fodboldspiller.
MosaverB
12-04-2010, 19:28
Det er i hvert fald lidt paradoksalt, at du efterlyser kvalitet og så vil af med Berbatov, for selv Berbatovs værste kritiker må da erkende, at han er en af vores mest kreative spillere.
Jeg elsker at se Berbatov med bolden, han er mega kynisk, og lave nogle flotte ting, men han laver sådan generelt for lidt.. Alt skal ligges op til ham, han arbejder ikke for det.
Ja, en kontrakt som holder 1 år vel? Ellers forstår jeg ingenting..
Udløber næste sæson - Ergo derfor jeg har indlemmet den til 2010-2011.
får i opremser ham til at være verdens bedste fodboldspiller.
Det er der ingen, der har gjort. Men med det spil, han tilsyneladende har leveret i denne sæson, er det en selvfølge, at han skal have chancen.
Det er der ingen, der har gjort. Men med det spil, han tilsyneladende har leveret i denne sæson, er det en selvfølge, at han skal have chancen.
Du taler jo for alle, sorry I forgot!
MosaverB
12-04-2010, 19:35
Udløber næste sæson - Ergo derfor jeg har indlemmet den til 2010-2011.
Godt, så har jeg ikke misforstået noget (:
Du taler jo for alle, sorry I forgot!
Du synes ikke, Cleverley skal have en chance på førsteholdet?
Du synes ikke, Cleverley skal have en chance på førsteholdet?
Hvis jeg skal være 100% ærlig, så har jeg ikke set ham spille. Jeg har kun hørt om ham når andre har snakket om ham, som jeg synes har været til stor irritation fordi bare fordi man gør det godt for en anden klub, som muligvis er på et lavere niveau end Manchester United, så behøver man ikke blive opremset til gude-status.
Ja der er da talenter som har viser flotte takter. Men lad os nu lige se ham i den røde trøje først. Er det fint med dig? er mit svar godt nok?
OG det kan godt være det er paradoksalt at man efterlyser en angriber anden end Berbatov som har et stort talent, men det er nu brugen af talentet der er vigtigt, ikke om man har det.
Hvis jeg skal være 100% ærlig, så har jeg ikke set ham spille. Jeg har kun hørt om ham når andre har snakket om ham, som jeg synes har været til stor irritation fordi bare fordi man gør det godt for en anden klub, som muligvis er på et lavere niveau end Manchester United, så behøver man ikke blive opremset til gude-status.
Ja der er da talenter som har viser flotte takter. Men lad os nu lige se ham i den røde trøje først. Er det fint med dig? er mit svar godt nok?
Jeg har heller ikke set ham spille, men Watford-tilhængerne er helt pjattede med ham, og mange af dem kalder ham en af ligaens bedste spillere. Er der nogen logik i ikke at give sådan en fyr chancen for at vise sit værd? Jeg har ikke sagt, at han er en frelser, blot at han har gjort sig fortjent til en chance. Og jeg forstår ikke helt sin skarpe tone og hvorfor du føler dig så truffet.
Jeg har heller ikke set ham spille, men Watford-tilhængerne er helt pjattede med ham, og mange af dem kalder ham en af ligaens bedste spillere. Er der nogen logik i ikke at give sådan en fyr chancen for at vise sit værd? Jeg har ikke sagt, at han er en frelser, blot at han har gjort sig fortjent til en chance. Og jeg forstår ikke helt sin skarpe tone og hvorfor du føler dig så truffet.
Føler mig ikke truffet. Synes bare det er generelt morsomt at tage lidt pis på folk, især fordi størstedelen herinde går i forsvarsposition over dit og dat.
Et andet svar kan formuleres således:
Kolon D
pokerege
12-04-2010, 20:03
Og goddag til virkeligheden... Hvor realistisk mener du selv det er?
MosaverB
12-04-2010, 20:06
Spørger jeg også om?
Altså, det er mere realistisk at LiverFool vinder PL næste år..
United DK
12-04-2010, 20:34
En ting er sikkert fra min side, og det er at mindst 10 ud af de 25 "1. holdsspillere" skal være være britiske/irske. Det bør faktisk være en uskreven regel i klubben, så vi altid bevare klubbens identitet.
En ting er sikkert fra min side, og det er at mindst 10 ud af de 25 "1. holdsspillere" skal være være britiske/irske. Det bør faktisk være en uskreven regel i klubben, så vi altid bevare klubbens identitet.
HØRT!
United DK for President!
MosaverB
12-04-2010, 20:48
HØRT!
United DK for President!
Gad vide hvorfor du staver president med stort? :-)
Det er altså dårlig grammatik .. tsk :D :lolol:
pokerege
12-04-2010, 20:56
Spørger jeg også om?
Altså, det er mere realistisk at LiverFool vinder PL næste år..
Eller måske Portsmouth selvom de rykker ud...
Hvad med at vi udover Lloris, Lahm, Sneijder, Silva etc. også henter Ronaldo, Messi og Casillas (en målmand kan vel ikke gøre det?)?
Håber virkelig på det, men det er ikke helt sikkert at vi får dem...
MosaverB
12-04-2010, 21:03
Hvad med at vi udover Lloris, Lahm, Sneijder, Silva etc. også henter Ronaldo, Messi og Casillas (en målmand kan vel ikke gøre det?)?
Ja, og Glazer betaler gælden her imorgen, og Ferguson holder endnu 20 år, og jeg vil gerne ha fødselsdag hver dag, ligesom Super Brugsen ..
Og oven i købet, så får vi lige et par milliarder fra Manchester City ..
Jeg håber også på det, men det er ikke helt sikkert det sker..
Skotske, britiske, irske og walisiske, så skal der være en regel om, at man SKAL have 2/5 spillertrup fra de britiske øer.
United DK
12-04-2010, 21:30
Skotske, britiske, irske og walisiske, så skal der være en regel om, at man SKAL have 2/5 spillertrup fra de britiske øer.
Britiske er skotske, walisiske og nordirske. ;)
Britiske er skotske, walisiske og nordirske. ;)
walla walla walla, jeg har en matematikrapport, jeg er undskyldt :D
Men et gæt på holdet må vel være
Kuszen/VDS
Brown/O'Shea/Rafael - Vidic - Ferdinand - Evra/O'Shea/Fabio
Valencia - Fletcher - Park - Hargo - Nani
Rooney
Det bliver lækkert! :D
Gad vide hvorfor du staver president med stort? :-)
Det er altså dårlig grammatik .. tsk :D :lolol:
Who gives a flying fuck?
Stærkeste 11:
VDS
Brown/Rafael - Vidic - Rio - Evra
Valencia - Carrick - Fletcher - Nani
Rooney - ???
Reserver:
O'shea, fabio , Evans, Obertan, Macheda, Gibson, kuszczak, Diouf, hargreaves, Owen, Anderson, Giggs, Park, Scholes, Welbeck, javier, Foster, Smalling
Out: Neville og Berba.
Er sikker på Neville er blevet for gammel og langsom til at spille hos os, desværre.
Og jeg er ved at være godt træt af at se på Berbatov, utroligt så doven den mand er. Og syns han har meget svært ved at skabe noget alene fremme. Håber Sir Alex vil indse at han var et kæææmpe fejlkøb!
Who gives a flying fuck?
MosaverB?
-------------VDS------------
---Rafael--Rio--Vidic--Evra---
-------Fletcher--Hargo-------
-----------Gourcuff----------
---Valencia----------Nani----
-----------Rooney-----------
Gourcuff er "bare" et bud. Det kan være en anden offensiv kreatør. Tror ikke vi ser 7-8 udskiftninger på holdet som nogle skriger på. De få udskiftninger gør, at jeg heller ikke tror vi skifter meget ud. Vi sælger måske en eller to spillere.
Selv om Scholes og Giggs løbende i sæsonen har haft nogle virkelig gode perioder, er de også begyndt at få flere og flere uheldige udfald. Jeg ved godt, det er noget vemodigt, men det er desværre nok på tide, at det ikke vil gør så meget for holdet, hvis Giggs, Scholes og Neville vælger at stoppe. Det vil selvfølgelig kræver nogle nye ansigter, eller at nogle af de nuværende talenter stiger noget i niveau.
pokerege
13-04-2010, 08:48
Ja, og Glazer betaler gælden her imorgen, og Ferguson holder endnu 20 år, og jeg vil gerne ha fødselsdag hver dag, ligesom Super Brugsen ..
Og oven i købet, så får vi lige et par milliarder fra Manchester City ..
Jeg håber også på det, men det er ikke helt sikkert det sker..
Og at alt dette sker fordi Ferguson og Glazer pludselig bliver naboer og mellem deres to grunde styrter en meteor ned mellem haverne, som dels indeholder væske der medfører at du holder den alder du har nu for evigt og dels indeholder de fineste diamanter der gør den heldige finder 10 gange rigere end Bill Gates, hvor skæbnen samtidig vil at Ferguson finder frem til væsken og Glazer til diamanterne.
Samtidig har meteoren sat skælv i gang i nogle bestemte steder i England. I Liverpool, London og en del af Manchester bliver skælvene så voldsomme at fodboldholdenes spillere og stab i de respektive klubber dør og Manchester bliver hyldet som det største klub nogensinde og Ferguson bliver konge af verden. Imidlertid er Arsene Wenger ikke død og da han får skylden for hele misæren vælger Kong Ferguson at lade Wenger blive syet levende ind i et dødt æselkadauer og blive spist op af mider foran alle på Old Trafford, til astronomisk begejstring for alle på jordkloden, den dag United vinder deres 10. mesterskab i træk.
Men det er nu ikke helt sikkert...
Du kunne måske også lige læse indlægget færdigt, inden din ivrighed for at slå på tasterne kommer dig i forkøbet? Og svaret på dit yderst intelligente spørgsmål er jo så overraskende: Nej, det er ikke særligt realistisk!
Nej, det er ikke særligt realistisk!
Ironi?
MosaverB
13-04-2010, 11:11
MosaverB?
Yeah mig :D
MosaverB
13-04-2010, 11:12
Og at alt dette sker fordi Ferguson og Glazer pludselig bliver naboer og mellem deres to grunde styrter en meteor ned mellem haverne, som dels indeholder væske der medfører at du holder den alder du har nu for evigt og dels indeholder de fineste diamanter der gør den heldige finder 10 gange rigere end Bill Gates, hvor skæbnen samtidig vil at Ferguson finder frem til væsken og Glazer til diamanterne.
Samtidig har meteoren sat skælv i gang i nogle bestemte steder i England. I Liverpool, London og en del af Manchester bliver skælvene så voldsomme at fodboldholdenes spillere og stab i de respektive klubber dør og Manchester bliver hyldet som det største klub nogensinde og Ferguson bliver konge af verden. Imidlertid er Arsene Wenger ikke død og da han får skylden for hele misæren vælger Kong Ferguson at lade Wenger blive syet levende ind i et dødt æselkadauer og blive spist op af mider foran alle på Old Trafford, til astronomisk begejstring for alle på jordkloden, den dag United vinder deres 10. mesterskab i træk.
hahahahaahahahahahahahahaah
Er det for tidligt at vælge årets comment? :D
Stromgren
13-04-2010, 12:32
carrick,foster og nani raus
carrick,foster og nani raus
Carrick kan jeg se en halv begrundelse for. Foster er i orden at sælge. Men kan ikke se nogen som helst begrundelse for Nani.
Ulrik Vida Vinther
13-04-2010, 12:36
Synes godt om :)
pokerege
13-04-2010, 12:53
Hvis det ikke er realitisk, hvorfor ind i helvede (beklager min jargon) skriver du det så? Det giver jo ingen mening at drømme totalt urealistisk i et forum, hvor man diskuterer eventuelle ændringer i en trup.
MosaverB
13-04-2010, 13:32
Det er vel vi snakker om lige nu .. Altså, det er nok det mest urealistiske jeg har hørt..
Corns 7400
13-04-2010, 19:15
Stærkeste 11:
VDS
Brown/Rafael - Vidic - Rio - Evra
Valencia - Carrick - Fletcher - Nani
Rooney - ???
Reserver:
O'shea, fabio , Evans, Obertan, Macheda, Gibson, kuszczak, Diouf, hargreaves, Owen, Anderson, Giggs, Park, Scholes, Welbeck, javier, Foster, Smalling
Out: Neville og Berba.
Er sikker på Neville er blevet for gammel og langsom til at spille hos os, desværre.
Og jeg er ved at være godt træt af at se på Berbatov, utroligt så doven den mand er. Og syns han har meget svært ved at skabe noget alene fremme. Håber Sir Alex vil indse at han var et kæææmpe fejlkøb!
ville da helt klart afskrive, brown fra højre back.. mener helt klart o'shea gør det framragende derude! rafael er også langt foran brown i mit hoved?
MosaverB
13-04-2010, 19:16
ville da helt klart afskrive, brown fra højre back.. mener helt klart o'shea gør det framragende derude! rafael er også langt foran brown i mit hoved?
Rafael er også meget bedre en O'shea synes jeg ..
Jeg kan godt lide Rafael's offensive indstilling ..
Kasper United
13-04-2010, 19:29
Rafael er også meget bedre en O'shea synes jeg ..
Jeg kan godt lide Rafael's offensive indstilling ..
Han mangler bare lidt rutine, så er han ved at være der :)
Mange backs slår først for alvor i gennem, når de er ældre, end f.eks. Rafael og Fabio er. Jeg mener bestemt, at de er langt fremme i forhold til deres alder, men Rafael skal styrke sig defensivt og spille "klogere" defensivt, så han undgår mange af hans dumme frispark, som tit resulterer i enten røde eller gule kort.
MosaverB
13-04-2010, 19:42
Mange backs slår først for alvor i gennem, når de er ældre, end f.eks. Rafael og Fabio er. Jeg mener bestemt, at de er langt fremme i forhold til deres alder, men Rafael skal styrke sig defensivt og spille "klogere" defensivt, så han undgår mange af hans dumme frispark, som tit resulterer i enten røde eller gule kort.
Lige præcis ..
Hvis han faktisk bare "lige" ku lære det, så ville han være en Evra på højrebacken ..
Det håber jeg hvertfald han bliver, fordi Rafael har også den der tendens til at spille offensivt, dvs være med i vores angreb ligesom Evra ..
Men, som du siger , han skal lære at lade være med at være så offensiv, også indstille sig lidt mere defensivt..
VÆK
Neville(Stop din flotte karriere.Du har ikke evnen til at være med mere)
Gibson(Lej ham ud en sæson)
Berbatov(Sælg ham, eller giv ham væk)
Owen(Sælges)
Foster(sælges)
Carrick(Sælges)
KØB
David Villa
Midtbane spiller(Kreativ midt)
David Silva
VDS
Rafael-Rio-Vidic-Evra
Valencia-Fletcher-Ny midtbane-Silva
Rooney-Villa
Bænk:TK-O'Shea-Hargreaves-Anderson-Scholes-Nani-Hernandez
Øvrige spillere til førsteholdstruppen
Brown
Giggs
Fabio
Evans
Obertan
Det ville være en trup i min øjne som sagtens kunne tage både PL OG CL. Mener det vigtigste er at få en Angriber til Rooney.
MosaverB
13-04-2010, 20:17
VÆK
Owen(Sælges)
Foster(sælges)
Carrick(Sælges)
KØB
David Villa
Midtbane spiller(Kreativ midt)
David Silva
VDS
Rafael-Rio-Vidic-Evra
Valencia-Fletcher-Ny midtbane-Silva
Rooney-Villa
Bænk:TK-O'Shea-Hargreaves-Anderson-Scholes-Nani-Hernandez
Øvrige spillere til førsteholdstruppen
Brown
Giggs
Fabio
Evans
Obertan
Det ville være en trup i min øjne som sagtens kunne tage både PL OG CL. Mener det vigtigste er at få en Angriber til Rooney.
Jeg synes at Villa er alt for gammel.. Vi kan ikke få nok ud af hans alder, så derfor har vi brug for en yngre målfarlig angriber - og her ser jeg helt klart Dzecko, som er målfarlig, en god partner til Rooney, også er han god i luften ..
Sælg:
Carrick
Gibson
Cathcart
Foster
Køb:
Modric
Rodwell
Evt. en kant... Det kommer an på, hvordan Ferguson vurderer Tosics muligheder.
Idealopstilling næste sæson:
van der Sar
Brown - Ferdinand - Vidic - Evra
Valencia - Modric - Fletcher - Nani
Berbatov
Rooney
Jeg synes at Villa er alt for gammel.. Vi kan ikke få nok ud af hans alder, så derfor har vi brug for en yngre målfarlig angriber - og her ser jeg helt klart Dzecko, som er målfarlig, en god partner til Rooney, også er han god i luften ..
Kan jeg også godt følge dig i. Men mener at Villa er mindst en klasse bedre en Dzeko. Man behøver ikke altid købe spillere for at kunne sælge dem dyrer igen. Hvis Villa nu viser klassen for os i 4 år, så er det vel det værd og bruge penge på. Han skal helt sikkert nok tjene det tabte ind. Villa vil helt sikkert have 4 godt år i sig. Han ved hvor målet er, og det er en mand som også kan meget på egen hånd ligesom Rooney. Det er bare min mening. Vil helst have Villa, men ville også være glad for at få Dzeko.
MosaverB
13-04-2010, 20:27
Sælg:
Carrick
Gibson
Cathcart
Foster
Køb:
Modric
Rodwell
Evt. en kant... Det kommer an på, hvordan Ferguson vurderer Tosics muligheder.
Idealopstilling næste sæson:
van der Sar
Valencia - Modric - Fletcher - Nani
Berbatov
Rooney
Hvorfor skal vi ha en ny kant?
Vi har Nani & Valencia som danner et super farligt par..
Så har vi Park, og Tosic som du selv nævner? ..
RuudVanNissetøj
13-04-2010, 20:53
Jeg synes vi mangler en klasseangriber og en klassespiller på midtbanen, der kan lave de nødvendige felt til felt løb. Hvis Hargo kommer helt tilbage er jeg mere rolig, men vi bliver simpelthen nødt til at finde en ordentlig makker til Rooney - Berba er ok, men tror aldrig vi får det optimale ud af den herre.
En klasseangriber som jeg gerne ser til United er f.eks. Higuain (meget undervurderet, men scorer bare når han skal), Agbonlahor (Engelsk klasse, fortsat godt potentiale) eller Villa (Fuck alderen, han har bevist han er god for 20 + i næsten hver sæson).
En midtbanespiller som jeg ser vil kunne støtte og suplere Flecher godt. Toulalan har en stor stjerne i min bog, spiller bare super stabilt og ikke mindst god både fremme og i tilbageløbet. Ellers vil Rodwell være en dejlig signing, selvom han vil kræve sæsoner før han rammer toppen. Forstår fortsat ikke, at vi ikke gik mere målrettet efter Gareth Barry, men han må nok betegnes som black listet nu :)
Vores fløje er fint dækket ind. Det samme med back pladserne og med Smalling til klubben i sommer, så er midterforsvaret godt besat. Evt. kunne vi se os efter en seriøs afløser af VDS. Hverken Foster eller Kuz har den fornødne klasse til førstevalg i min bog.
MosaverB
13-04-2010, 21:05
Kan jeg også godt følge dig i. Men mener at Villa er mindst en klasse bedre en Dzeko. Man behøver ikke altid købe spillere for at kunne sælge dem dyrer igen. Hvis Villa nu viser klassen for os i 4 år, så er det vel det værd og bruge penge på. Han skal helt sikkert nok tjene det tabte ind. Villa vil helt sikkert have 4 godt år i sig. Han ved hvor målet er, og det er en mand som også kan meget på egen hånd ligesom Rooney. Det er bare min mening. Vil helst have Villa, men ville også være glad for at få Dzeko.
Det kan også godt passe, men så er det bare, om han virkelig slår igennem?
Fordi vi har altså ikke tid til , at han skal bruge 2 sæsoner a la Nani til at finde storform?
Så heller have en Dzecko som enten siger KLASK! med det samme, eller som bruger 1-2 sæsoner på at finde sin plads i United, også bare dræbe modstanderens mål ..
VonKoblenz
13-04-2010, 21:23
VÆK
Owen(Sælges)
Foster(sælges)
Carrick(Sælges)
KØB
David Villa eller Dzeko - som ny angriber
Yoann Gourcuff - Vores nye trumfkort. Han kan nærmest alt. Han er et dyr.
David Silva - Dygtig fløjspilller
René Adler eller Manuel Neuer - ny klasse målmand
Til grin ..
I har jo ingen form for realisme.
MosaverB
13-04-2010, 21:51
Til grin ..
Okay?
Og det kommer ud af hvad?
GloryGloryMU
13-04-2010, 23:56
Selvfølgelig er Villa klasse, men som med alle andre er der ingen garanti for at de slår igennem, hvorfor man skal tage en kalkuleret risiko ved at hente så dyr en spiller. Derudover "elsker" jeg mange folks indstilling til økonomi. Vi taler her om en spiller som formentlig vil koste på den grimme side af 300 mio. Dertil kommer sindsyge lønkrav (der rapporteres) på 200.000£ om ugen. Hvis vi kalkulerer med 4 år bliver det rundt regnet 360 mio. kr i lønomkostninger. Altså et sted mellem 6-700 mio. kr for ÈN spiller, uden nogen videresalgsværdi. Vi taler altså om en spiller der set over 4 år, ALENE, skal skabe en merværdi på mellem 800 mio og 1 mia. kr, såfremt investeringen, som spillerkøb nu engang er, skal give mening! Stof til eftertanke...
Der er en grund til at det er professionelle økonomer der skal tage beslutningerne og ikke fansene - gudske tak og lov for det.
Dermed ikke sagt det ikke er tilladt at drømme.
En af de ting jeg virkelig elsker ved United er netop vores transfer politik. Jeg har det altid super fedt med spillere som Cantona, Solskjær, Evra, Vidic for at nævne nogle ganske få. Spillere som har kostet en relativ "slik". Hvis man vil køre en sund fodboldforretning er det altafgørende at vi ikke hopper med på hyperinflationsvognen. Med det sagt skal der selvfølgelig bruges penge for at være med i toppen, men fornuftige køb tak. I dette tilfælde langt hellere Dzeko end Villa, i min optik.
En lille sidebemærkning. Jeg synes folk er alt for hårde ved Neville. Kan ikke genkende alle de oceaner af fejl, som mange mener han begår hver kamp. Han er jo netop en del af den så altafgørende trupbredde - og i en del af denne sæson er han den eneste vi har haft...
United DK
14-04-2010, 05:07
Okay?
Og det kommer ud af hvad?
Det kommer ud af, at vi aldrig har hentet 3-4 store navne i et transfervindue.
Selvfølgelig er Villa klasse, men som med alle andre er der ingen garanti for at de slår igennem, hvorfor man skal tage en kalkuleret risiko ved at hente så dyr en spiller. Derudover "elsker" jeg mange folks indstilling til økonomi. Vi taler her om en spiller som formentlig vil koste på den grimme side af 300 mio. Dertil kommer sindsyge lønkrav (der rapporteres) på 200.000£ om ugen. Hvis vi kalkulerer med 4 år bliver det rundt regnet 360 mio. kr i lønomkostninger. Altså et sted mellem 6-700 mio. kr for ÈN spiller, uden nogen videresalgsværdi. Vi taler altså om en spiller der set over 4 år, ALENE, skal skabe en merværdi på mellem 800 mio og 1 mia. kr, såfremt investeringen, som spillerkøb nu engang er, skal give mening! Stof til eftertanke...
Der er en grund til at det er professionelle økonomer der skal tage beslutningerne og ikke fansene - gudske tak og lov for det.
Dermed ikke sagt det ikke er tilladt at drømme.
En af de ting jeg virkelig elsker ved United er netop vores transfer politik. Jeg har det altid super fedt med spillere som Cantona, Solskjær, Evra, Vidic for at nævne nogle ganske få. Spillere som har kostet en relativ "slik". Hvis man vil køre en sund fodboldforretning er det altafgørende at vi ikke hopper med på hyperinflationsvognen. Med det sagt skal der selvfølgelig bruges penge for at være med i toppen, men fornuftige køb tak. I dette tilfælde langt hellere Dzeko end Villa, i min optik.
En lille sidebemærkning. Jeg synes folk er alt for hårde ved Neville. Kan ikke genkende alle de oceaner af fejl, som mange mener han begår hver kamp. Han er jo netop en del af den så altafgørende trupbredde - og i en del af denne sæson er han den eneste vi har haft...
Du har nogle gode pointer i, at transferpolitikken også har virket med knap så dyrere spillere. Du kan dog ikke sætte et regn stykke op for, hvad vi mister økonomiske på f.eks Villa. Han kommer også til at hive indtægter, men vigtigst af alt, så kan han måske skabe resultat, hvilket nu engang er det grundlæggende i fodbold :) Berbatov er skræmme eksemplet på, hvad der kan gå galt i disse handler. Han lever måske næsten op til dit regnestykke.
Du har dog ret i, at vi ikke bare skal købe hyped spillere. Det synes jeg nu heller ikke en spiller som Villa er, men måske nærmere en Rodwell. Han kan blive sindsyg god, men de gange jeg har set ham virker han ikke klar til United, hvert fald hvis han nærmest skal overtage Carricks plads e.l.
Det også rigtig, hvad andre siger herinde. Vi har allerede hentet to, vi kommer sgu nok ikke til at hente Villa, Rodwell, Silva, Gourcuff, Lloris og Benzema. Jeg tror på én af disse, højst to. Kunne forestille mig, at det afhang af pris og desperation efter :trophy:
Corns 7400
14-04-2010, 09:51
jeg vil hellere foretrække o'shea frem for rafael i de store kampe og så lige gi' rafael 1 år eller 2 til at forbedre sig yderligere.. er lidt usikker på rafael og mener at o'shea er så dejlig rolig og vigtig når han er inde... jeg kan godt lide rafael men o'shea falder mere ind i min smag lige for tiden ;)
Don Kafai
14-04-2010, 10:03
For at sådan en tråd skal kunne fungere, er man nød til at være lidt urealistiske.
Det kan ikke nytte noget hele tiden at påpege, hvor fattige United er, og at vi nok ikke henter nogle store navne. Så vil debatten jo dø på få minutter.
Personligt tror jeg ikke der bliver den store udrensning, men jeg synes det er fair nok, at der er andre der tror det.
Corns 7400
14-04-2010, 10:12
For at sådan en tråd skal kunne fungere, er man nød til at være lidt urealistiske.
Det kan ikke nytte noget hele tiden at påpege, hvor fattige United er, og at vi nok ikke henter nogle store navne. Så vil debatten jo dø på få minutter.
Personligt tror jeg ikke der bliver den store udrensning, men jeg synes det er fair nok, at der er andre der tror det.
men nu blev det så også en tand for urealistisk..
Kasper United
14-04-2010, 13:02
Til grin ..
Man har lov at drømme :)
Den kan da sagtens fungere uden at være uden sans for realisme.
Man skal bare lade være med at tro på at Ferguson køber både David Silva, David Villa, Karim Benzema eller hvem det nu er folk gerne vil have fra den spanske liga, især når man tænker på den økonomi politik at Glazer's fører, giver det ingen mening at sidde og tro vi får 4 verdens klasse spillere.
Jah det er fint at håbe, men håb inden for sans af realisme idet mindste. Det er så trættende at se folk sidde og vente på at vi køber alle de største stjerner, for hvis de virkelig tror det, er de enten en af to ting:
-ikke bekendte med Manchester Uniteds, herunder Alex Fergusons indkøbspolitik, eller
-ikke rigtige United fans.
Jeg synes det er skamfuldt at sidde og høre på folk der tror sådan, for Ferguson har i al sin tid siden 2000, få verdensstjerner. Det er ynkeligt at tro vi går ud og køber 4 denne sæson, pga. vi har solgt Ronaldo. Hvis Barcelona solgte Messi nu, ville de ikke købe 4 nye spillere for at opveje for hans kaliber. Og de er lige så afhængige af Messi som vi var af Ronaldo, eller er af Rooney.
For mig at se, bliver det mere og mere tydeligt for hver dag der går, at Fergie er igang med at bygge et hold op igen. Lige som vi gjorde da vi købte Ronaldo, Nani etc. etc.
Jeg tror vi ser 1-2 indkøb til sommer. det bliver 100-200mill klassen. Unge spillere der kan sikre fremtiden. Så ser vi United være tilbage om et år eller to, hvor vi vil være "dominerende".
Jeg er ked af at sige det - men som United fan tror jeg vi går en MEGET svær tid i møde :( og JA, den er allerde startet!!!!
Martinsen
14-04-2010, 13:40
Hvordan hænger det sammen at du siger vi er dominerende igen om et år eller to, men samtidig går en MEGET svær tid i møde??
K and the big B
14-04-2010, 14:01
Jeg synes det er skamfuldt at sidde og høre på folk der tror sådan, for Ferguson har i al sin tid siden 2000, få verdensstjerner.
Bare for at være flueknepper, men hvad gjorde han inden 2000?
ChristianR
14-04-2010, 14:57
Bare for at være flueknepper, men hvad gjorde han inden 2000?
Der vandt han trofæer med spillere primært af egen avl, hvis det er det, du spørger om?
Don Kafai
14-04-2010, 14:58
Den kan da sagtens fungere uden at være uden sans for realisme.
Man skal bare lade være med at tro på at Ferguson køber både David Silva, David Villa, Karim Benzema eller hvem det nu er folk gerne vil have fra den spanske liga, især når man tænker på den økonomi politik at Glazer's fører, giver det ingen mening at sidde og tro vi får 4 verdens klasse spillere.
Jah det er fint at håbe, men håb inden for sans af realisme idet mindste. Det er så trættende at se folk sidde og vente på at vi køber alle de største stjerner, for hvis de virkelig tror det, er de enten en af to ting:
-ikke bekendte med Manchester Uniteds, herunder Alex Fergusons indkøbspolitik, eller
-ikke rigtige United fans.
Jeg synes det er skamfuldt at sidde og høre på folk der tror sådan, for Ferguson har i al sin tid siden 2000, få verdensstjerner. Det er ynkeligt at tro vi går ud og køber 4 denne sæson, pga. vi har solgt Ronaldo. Hvis Barcelona solgte Messi nu, ville de ikke købe 4 nye spillere for at opveje for hans kaliber. Og de er lige så afhængige af Messi som vi var af Ronaldo, eller er af Rooney.
Ja, men United er heller ikke den fattigste købmand i byen.
Glazer var da stadig chef sommeren 2007, hvor vi investerede langt over en halv mia i truppen (Nani, Anderson, Hargreaves og Tevez).
Du har ret i, at vi nok ikke henter Messi, Xavi, Zlatan og Kaka i juni måned, men jeg tror heller ikke at vi decideret er nødt til at signe transferfrie spillere som Joe Cole før at det kan køre rundt.
Vi har jo trods alt lige smidt 10-12 mio pund efter Smalling, og et ubekendt beløb (minimum 6-7 mio pund) på Hernandez.
Det fantastiske (og mest irriterende) ved United er jo, at transferkortene bliver holdt tæt ind til kroppen. Vi kan gå fra ingen interesse, og til at signe en spiller på få timer. Så bliver spændende at se hvad der sker..
Ja, men United er heller ikke den fattigste købmand i byen.
Glazer var da stadig chef sommeren 2007, hvor vi investerede langt over en halv mia i truppen (Nani, Anderson, Hargreaves og Tevez).
Du har ret i, at vi nok ikke henter Messi, Xavi, Zlatan og Kaka i juni måned, men jeg tror heller ikke at vi decideret er nødt til at signe transferfrie spillere som Joe Cole før at det kan køre rundt.
Vi har jo trods alt lige smidt 10-12 mio pund efter Smalling, og et ubekendt beløb (minimum 6-7 mio pund) på Hernandez.
Det fantastiske (og mest irriterende) ved United er jo, at transferkortene bliver holdt tæt ind til kroppen. Vi kan gå fra ingen interesse, og til at signe en spiller på få timer. Så bliver spændende at se hvad der sker..
Jeg går heller ikke og siger at vi bliver nødt til at holde os til bosman-reglen hvad angår spillertransfers denne sæson, men man kan godt være lidt mere realistisk. Jeg tror heller ikke Ferguson sidder på sit kontor med Football Manager på computeren og sidder og tænker "hmm jeg skal have alle de bedste spillere i Spanien".
MosaverB
14-04-2010, 15:18
Det kommer ud af, at vi aldrig har hentet 3-4 store navne i et transfervindue.
Jeg har heller ikke sagt, at vi skal hente 3-4 store navn i ét transfervindue .. Det jeg siger er, at jeg gerne ser Lloris , også en god angrebspartner til Rooney, hvor jeg her ser Dzecko .. Det er 2 spillere, så jeg ved ikke hvor du får det fra.
Kasper United
14-04-2010, 15:32
Jeg tror heller ikke Ferguson sidder på sit kontor med Football Manager på computeren og sidder og tænker "hmm jeg skal have alle de bedste spillere i Spanien".
Det tror jeg nu heller ikke :haha:
Corns 7400
14-04-2010, 21:31
Jeg går heller ikke og siger at vi bliver nødt til at holde os til bosman-reglen hvad angår spillertransfers denne sæson, men man kan godt være lidt mere realistisk. Jeg tror heller ikke Ferguson sidder på sit kontor med Football Manager på computeren og sidder og tænker "hmm jeg skal have alle de bedste spillere i Spanien".
du snakker lidt i tåger, synes jeg? :):lolol:
du snakker lidt i tåger, synes jeg? :):lolol:
Så holder jeg mig da på det niveau dette fora er på, hvor alle tror at Ferguson går ud og køber alle verdens nuværende stjerner og har en mentalitet på et barn på 10år.
MosaverB
14-04-2010, 21:47
Så holder jeg mig da på det niveau dette fora er på, hvor alle tror at Ferguson går ud og køber alle verdens nuværende stjerner og har en mentalitet på et barn på 10år.
Jeg forstår ikke hvor du får det der fra..
Der er én urealistisk kommentar herinde, og det er den på side 1 .. Ellers ser jeg ikke, hvor vi har skrevet, at vi vil have alle verdensstjerner ..
EDIT : Og som DonKafai har sagt, så ville denne fora dø ila. nogle minutter hvis vi ikke var en smule urealistiske ..
Corns 7400
14-04-2010, 21:48
det siger jeg ikke du skal, det bare lidt at ''hakke'' for meget ned på folk med drømme :)
Stratego Thomas
14-04-2010, 22:04
et forum, flere fora..
unitedforreal
14-04-2010, 22:31
Tror ikke vi kan regne med at købe ind før vi sælger ud, ellers vil vores prisskilte falder rigtig meget.
Forstået på den måde:
Forstille jer at vi går ud og køber 2-3 angriber. (overdriver)
Så ved de andre klubber godt, at vi sidder med alt for mange af den slags, og ved med sikkerhed at vi skal af med nogen. Det betyder at de også ved at de kan prutte om prisen. Efter min mening vil prisen på Berbartov falde meget mere hvis vi henter 1-2 angriber mere. (hvis han skal sælges).
Har ikke noget imod at manden tager 1 år mere hvor han kan lukke kæften på alle, også en som mig...
Det samme gælder mitbanen, hvis vi henter 1-2 mere på den plads, så har vi alt for mange....
med andre ud..... vi skal af med nogen før vi handler ind... Gider seriøst ikke have en trup på 40 og 35 af dem kræver spilletid...
De unge skal også have PL kampe som i gamle dage..Og ikke kun Liga cup og Fa cup. (hvor vi tit dummer os mod mindre hold)
Don Kafai
14-04-2010, 23:40
Bare fordi du ikke synes det er realistisk, betyder jo ikke at det passer.
Akinfeev, Lloris, Silva, Villa, Hamsik, Rodwell og alle de andre er jo alle emner som en klub som United sagtens kan finde på at købe. Selvfølgelig ikke mange af dem på én gang, men altså, jeg synes kun det er klubber som Real, Barca, City, Chelsea, Arsenal og Liverpool vi ikke kan købe fra. Resten af klubberne er til at tale med, og jeg nægter at anse United som en forfalden klub, selvom det er populært at have en dommedagsprofeti om vores økonomi.
Igen må jeg henvise til, at vi i 2007 hentede spillere for flere hundrede mio kr., mens vi i 2008 smed 32 mio pund for en enkelt spiller, hvilket er klubrekord i United.
et forum, flere fora..
Ja, jeg mente hele oldtrafford.dk's forum. :)
Bare fordi du ikke synes det er realistisk, betyder jo ikke at det passer.
Akinfeev, Lloris, Silva, Villa, Hamsik, Rodwell og alle de andre er jo alle emner som en klub som United sagtens kan finde på at købe. Selvfølgelig ikke mange af dem på én gang, men altså, jeg synes kun det er klubber som Real, Barca, City, Chelsea, Arsenal og Liverpool vi ikke kan købe fra. Resten af klubberne er til at tale med, og jeg nægter at anse United som en forfalden klub, selvom det er populært at have en dommedagsprofeti om vores økonomi.
Igen må jeg henvise til, at vi i 2007 hentede spillere for flere hundrede mio kr., mens vi i 2008 smed 32 mio pund for en enkelt spiller, hvilket er klubrekord i United.
Forstå nu. Så mange inde på oldtrafford.dk's forum sidder med deres hjerter og ønsker at David Silva, David Villa, Samuel Eto'o & Kaka. Listen er jo uendelig. Alt jeg siger er at folk gerne må have lidt realisme og at United ALDRIG har haft den politik at vi køber de allerstørste stjerner ind, nok derfor at vi ikke gik ind i kampen om hverken Samuel Eto'o eller Zlatan Ibrahimovic i sommers, som må siges at være de største af de største angribere derude.
Veron var etableret ja, Berbatov samme. Ferdinand også. Men Manchester United & Alex Ferguson har ALDRIG været af den mening at de som klub går ud og køber spillere for så mange penge som Barcelona eller Real Madrid gør. Det er realistisk at tro at vi køber spillere som Gabriel Obertan, Nani, Cristiano Ronaldo osv. når de er unge og hjælper dem med at skabe stjernestatus, men ikke købe de etablerede stjerner på det europæiske marked.
Jeg sidder ikke og opråber dommedagspolitik ang. økonomien med Malcolm Glazer & co. i front, men vær nu lidt realistisk. Pengene fra Cristiano Ronaldo er væk - højst sandsynligt brugt til betaling af høje renter. Ok, så må vi videre herfra. Don Kafai, du så vel godt seneste rapport med David Villa? 300mio kroner for en 28årig angriber som kun har spillet i Spanien, og som vil have en kontrakt værdi på 200mio kroner. Det sker jo ALDRIG. Så højt vil lønningerne aldrig stige i Manchester United. Hvorfor? 2 grunde:
-Klubben har ikke råd til at overmarginalisere spillere på den måde.
-Det er ikke klubbens transferpolitik.
Hvis klubben havde kunnet give Cristiano Ronaldo £300.000/ugentligt, tror jeg nok han var blevet - Så var hans såkaldte 'drøm' om at spille i Spanien nok ikke ligeså vigtigt. Det ville ca. forvandle sig om til det at han tjener i Madrid.
Jeg mener bare det er så trist. Så mange vil også af med Carrick fordi denne sæson har han ikke leveret. Men hvem fanden skulle erstatte ham?
unitedforreal
15-04-2010, 00:35
Forstå nu. Så mange inde på oldtrafford.dk's forum sidder med deres hjerter og ønsker at David Silva, David Villa, Samuel Eto'o & Kaka. Listen er jo uendelig. Alt jeg siger er at folk gerne må have lidt realisme og at United ALDRIG har haft den politik at vi køber de allerstørste stjerner ind, nok derfor at vi ikke gik ind i kampen om hverken Samuel Eto'o eller Zlatan Ibrahimovic i sommers, som må siges at være de største af de største angribere derude.
Veron var etableret ja, Berbatov samme. Ferdinand også. Men Manchester United & Alex Ferguson har ALDRIG været af den mening at de som klub går ud og køber spillere for så mange penge som Barcelona eller Real Madrid gør. Det er realistisk at tro at vi køber spillere som Gabriel Obertan, Nani, Cristiano Ronaldo osv. når de er unge og hjælper dem med at skabe stjernestatus, men ikke købe de etablerede stjerner på det europæiske marked.
Jeg sidder ikke og opråber dommedagspolitik ang. økonomien med Malcolm Glazer & co. i front, men vær nu lidt realistisk. Pengene fra Cristiano Ronaldo er væk - højst sandsynligt brugt til betaling af høje renter. Ok, så må vi videre herfra. Don Kafai, du så vel godt seneste rapport med David Villa? 300mio kroner for en 28årig angriber som kun har spillet i Spanien, og som vil have en kontrakt værdi på 200mio kroner. Det sker jo ALDRIG. Så højt vil lønningerne aldrig stige i Manchester United. Hvorfor? 2 grunde:
-Klubben har ikke råd til at overmarginalisere spillere på den måde.
-Det er ikke klubbens transferpolitik.
Hvis klubben havde kunnet give Cristiano Ronaldo 300.000kr/ugentligt, tror jeg nok han var blevet - Så var hans såkaldte 'drøm' om at spille i Spanien nok ikke ligeså vigtigt. Det ville ca. forvandle sig om til det at han tjener i Madrid.
Jeg mener bare det er så trist. Så mange vil også af med Carrick fordi denne sæson har han ikke leveret. Men hvem fanden skulle erstatte ham?
Jeg er enig i det meste af det du siger.
Men det med lønnen, så har United ikke en politik om hvor højt de vil gå. Kan ikke helt huske hvem i United snakkede om det en gang. Men de sagde at de helst ønsker, at de fleste stjerner i united tjente ca det samme og max et eller andet. Men at der altid være 1-2 stjerne spiller som man bare ikke kunne sætte et loft på angående løn.
jeg tror nemt United ville give det samme i løn til Ronaldo som Madrid. Men det er mere de 700 mio de fik for ham, + at manden ønskede at komme væk.
ps: Ronaldo tjener ca 1.2 mio ugentligt tror jeg, så hvis vi skulle betale det han fik i Madrid. Ja så skulle han have 1.4 mio ca. Fordi fodboldspiller i spanien betaler så lidt i skat, at det er latterligt. Men de ændre det nok snart. (håber jeg).
Det er derfor at det kan gå galt i den spanske liga snart, alle spiller overvejer at boykotte en spillerunde.
Jeg er enig i det meste af det du siger.
Men det med lønnen, så har United ikke en politik om hvor højt de vil gå. Kan ikke helt huske hvem i United snakkede om det en gang. Men de sagde at de helst ønsker, at de fleste stjerner i united tjente ca det samme og max et eller andet. Men at der altid være 1-2 stjerne spiller som man bare ikke kunne sætte et loft på angående løn.
jeg tror nemt United ville give det samme i løn til Ronaldo som Madrid. Men det er mere de 700 mio de fik for ham, + at manden ønskede at komme væk.
ps: Ronaldo tjener ca 1.2 mio ugentligt tror jeg, så hvis vi skulle betale det han fik i Madrid. Ja så skulle han have 1.4 mio ca. Fordi fodboldspiller i spanien betaler så lidt i skat, at det er latterligt. Men de ændre det nok snart. (håber jeg).
Det er derfor at det kan gå galt i den spanske liga snart, alle spiller overvejer at boykotte en spillerunde.
Jeg lavede en lille fejl. Der skulle stå £300.000/ugentligt, og ikke 300.000kr/ugentligt, ellers manglede jeg lige et nul. Men Cristiano Ronaldo tjener £235.000/ugentligt i Real Madrid. Det var en af de første ting der blev offentligt gjort.
Jeg tror dog stadig at han ville være blevet hvis han fik nok penge.
Jeg håber også de fjerner den 'Beckham-rule' om at de ikke skal betale omgang skat som alle andre. Men den virker lidt ligesom den 'forsker skat' som udenlandske fodboldspillere betaler i Danmark.
Jeg tvivler dog på at Real Madrid's spillere vil boykotte en spillerrunde. De gør det nok kun for at være solidariske overfor de andre hold.
unitedforreal
15-04-2010, 03:35
Jeg lavede en lille fejl. Der skulle stå £300.000/ugentligt, og ikke 300.000kr/ugentligt, ellers manglede jeg lige et nul. Men Cristiano Ronaldo tjener £235.000/ugentligt i Real Madrid. Det var en af de første ting der blev offentligt gjort.
Jeg tror dog stadig at han ville være blevet hvis han fik nok penge.
Jeg håber også de fjerner den 'Beckham-rule' om at de ikke skal betale omgang skat som alle andre. Men den virker lidt ligesom den 'forsker skat' som udenlandske fodboldspillere betaler i Danmark.
Jeg tvivler dog på at Real Madrid's spillere vil boykotte en spillerrunde. De gør det nok kun for at være solidariske overfor de andre hold.
Er ikke helt sikker på min sag, men tror det er spilleforening. Så efter hvad jeg har læst, så gælder det de første 4 divisioner i spanien...
Mesterskabet kan blive afgjort på den runde. Kommer an på hvem Real kan skaffe og Hvem Barcelona kan skaffe.
Som det ser ud pt, så må igen spiller som er medlem af et eller andet detag hvis de vælger at Boykotte. Så er det Old boys hold osv som skal spille.
Men tror nu ikke det bliver til noget. De finder sikkert en løsning.
Men ku være fedt hvis en som vidste mere, og som havde lyst til at informere os :D
Martinsen
15-04-2010, 03:56
Strejken er afblæst i Spanien
http://www.bold.dk/nyt/Spansk-fodboldkaos-afblaest
Eftersom der kommer nye regler for Premier League i næste sæson, har RedForceRising.net lavet en liste over hvilke spillere der indgår, eller kan/skal indgå, i truppen på de 25 spillere som skal registreres til brug i Premier League.
http://www.redforcerising.net/2010/05/05/home-grown-quota-means-man-utd-will-have-to-sell/
Edit: Derudover giver de også et bud på hvem de mener er i farezonen til at blive solgt. :)
Jeg vil også mene det er de navne som der bliver nævnt, som er i fare for at ryge. Det vil give lidt ekstra penge at kbe ind for+dem vi selv har i banken. det skal nok blive et spændende transfer vindue..
Jeg vil også mene det er de navne som der bliver nævnt, som er i fare for at ryge. Det vil give lidt ekstra penge at kbe ind for+dem vi selv har i banken. det skal nok blive et spændende transfer vindue..
For satan! Der var du sgu hurtigere end jeg kunne nå at slette! ;)
Slettede det fordi det virker lidt sjovt at han kalder Possebon og Obertan for home grown. de har ikke været 3 år i engelsk fodbold, og burde derfor ikke have den status. Man kan så argumentere for at det ikke er nødvendigt at de er home grown eller ej da de er under 21. :)
For satan! Der var du sgu hurtigere end jeg kunne nå at slette! ;)
Slettede det fordi det virker lidt sjovt at han kalder Possebon og Obertan for home grown. de har ikke været 3 år i engelsk fodbold, og burde derfor ikke have den status. Man kan så argumentere for at det ikke er nødvendigt at de er home grown eller ej da de er under 21. :)
Hehe. Havde jeg slet ikke engang bemærket:P
Elrantiri
06-05-2010, 11:49
et forum, flere fora..
Nu er jeg selv aktiv på en del forummer så sådan noget der gider jeg slet ikke høre på, så stop med det. Ellers sender jeg en masse virusser efter dig :p
Michael: Ja det virker mærkeligt at de står som homegrown, for det når de da aldrig at blive?
De skal jo være i det britiske system i mindst 3 år før de bliver 21.
Fletcherfan
06-05-2010, 11:55
Nu er jeg selv aktiv på en del forummer så sådan noget der gider jeg slet ikke høre på, så stop med det. Ellers sender jeg en masse virusser efter dig :p
Michael: Ja det virker mærkeligt at de står som homegrown, for det når de da aldrig at blive?
De skal jo være i det britiske system i mindst 3 år før de bliver 21.
Er det ikke i 2 år??? Det mente jeg det var...
Elrantiri
06-05-2010, 12:05
Er det ikke i 2 år??? Det mente jeg det var...
http://www.premierleague.com/page/Headlines/0,,12306~1797582,00.html
A home-grown player will be defined as one who, irrespective of his nationality or age, has been registered with any club affiliated to the Football Association or the Football Association of Wales for a period, continuous or not, of three entire seasons or 36 months prior to his 21st birthday (or the end of the Season during which he turns 21).
EDIT: Nu hvor jeg selv læser hvad jeg skriver kan det egentlig godt være, at han kan nå det (pga. det der står i parentesen i min quote)
Her er lidt statestik over Uniteds sæson 09/10. Vidste ikke lige hvor det var bedst at placere den, så det blev her.
Men der er lidt sjov læsning i de tal
http://www.united.no/united/nyheter/nyheter/statistikk_fra_2009_10
Tror man på nogen punkter godt kan sige at Ferguson bygger noget nyt op.
Men omfanget af dette byggeri er meget svært at tyde.
Sælges Berbatov tror jeg vi går permanent over i 4-3-3, og så er det en hovedrenovering. Bliver Berbatov i klubben er det nærmere en let renovering.
Personligt håber jeg på det første scenarie. Spillet bliver langt mere energisk og inspirerende. Dette vil yderligere åbne op for muligheder i truppen. Fx. Joe Cole ind og Obertan på udlån. Diouf, Hernandez, Welbeck og Macheda får muligheden for at udfolde deres kreative sider i det offentlige, spillere som Anderson kan få en større kreativ frihed..
Håber håber håber.. Tror virkelig det kan løfte mange spilleres niveau...
Hvorfor skulle vi gå i permanent 4-3-3 mod alle andre end store modstandere? Vi er jo ikke ligefrem truet af dem defensivt, og det kan da sagtens betale sig at have to i feltet og to at spille den op/videre på, når man har bolden (og har mere kontrol over den) i kampe mod alt fra Everton (hjemme) til Sunderland ude.
En mand oppe forrest kræver i mine øjne en stor angriber, som når Chelsea smider Drogba derop. Enten det eller at Nani / Valencia agerer Henry / Messi og begge er mere eller mindre angribere. Det synes jeg ikke de er rigtigt.
Jeg kan slet ikke se at vi skulle være på vej over i en permanent 4-3-3 (4-5-1 om man vil) når vi har så mange angribere. Rooney er klart førstevalg, og det vil ikke give tid til alle talenterne, måske pånær Welbeck, da de spiller forward og ikke wing. Rooney skal formentlig ikke ud på fløjen når nu han endelig er begyndt at score mål.
Hvorfor skulle vi gå i permanent 4-3-3 mod alle andre end store modstandere? Vi er jo ikke ligefrem truet af dem defensivt, og det kan da sagtens betale sig at have to i feltet og to at spille den op/videre på, når man har bolden (og har mere kontrol over den) i kampe mod alt fra Everton (hjemme) til Sunderland ude.
En mand oppe forrest kræver i mine øjne en stor angriber, som når Chelsea smider Drogba derop. Enten det eller at Nani / Valencia agerer Henry / Messi og begge er mere eller mindre angribere. Det synes jeg ikke de er rigtigt.
Jeg kan slet ikke se at vi skulle være på vej over i en permanent 4-3-3 (4-5-1 om man vil) når vi har så mange angribere. Rooney er klart førstevalg, og det vil ikke give tid til alle talenterne, måske pånær Welbeck, da de spiller forward og ikke wing. Rooney skal formentlig ikke ud på fløjen når nu han endelig er begyndt at score mål.
Med en 4-3-3 skal du da også have mere end 1 mand i feltet. Løbene skal bare komme nogle andre steder fra. 4-3-3 giver os bare mere kontrol over kampen, og vores opsspil bliver sværere at læse, for det giver løbestærke spillere fra midtbanen lejlighed til at tage en masse løb rundt omkring på banen, uden at vores midtbane lige pludselig er sårbar.
Med en 4-3-3 skal du da også have mere end 1 mand i feltet. Løbene skal bare komme nogle andre steder fra. 4-3-3 giver os bare mere kontrol over kampen, og vores opsspil bliver sværere at læse, for det giver løbestærke spillere fra midtbanen lejlighed til at tage en masse løb rundt omkring på banen, uden at vores midtbane lige pludselig er sårbar.
Meningen i en 4-3-3 er jo netop at have 3 "angribere"... Og den ene skal ikke være Park.
Dvs. vores kanter, som reelt godt kan besiddes af angribere, skal være målfarlige. Derudover vil der blive frigivet en plads på midtbanen til en målfarlig herre, så der kan komme nogle flere mål derfra.
Selvfølgelig skal Rooney ikke spille kant, men det er der mange andre af angriberne der kan..
Dette vil yderligere åbne op for muligheder i truppen. Fx. Joe Cole ind og Obertan på udlån. Diouf, Hernandez, Welbeck og Macheda får muligheden for at udfolde deres kreative sider i det offentlige, spillere som Anderson kan få en større kreativ frihed.
Meningen i en 4-3-3 er jo netop at have 3 "angribere"... Og den ene skal ikke være Park.
Dvs. vores kanter, som reelt godt kan besiddes af angribere, skal være målfarlige. Derudover vil der blive frigivet en plads på midtbanen til en målfarlig herre, så der kan komme nogle flere mål derfra.
Selvfølgelig skal Rooney ikke spille kant, men det er der mange andre af angriberne der kan..
Selvfølgelig skal Rooney ikke spille på kanten som du også selv skriver. Og jeg ved ikke lige om mange af vores andre angribere kan spille derude. Welbeck er vel den eneste. Jeg kan så heller ikke forstå hvorfor du vil have en angriber derud, når vi har Nani og Valencia som gjorde det godt i sidste sæson samtidig med at du skriver at muligheden for en Joe Cole kommer også vil øges med en 4-3-3.
Jeg kan heller ikke se hvordan vores angribere skulle kunne udvikle sig, hvis vi går ud fra, at vi i en 4-3-3 formation spiller med Nani-Rooney-Valencia oppe foran. Især ikke hvis vi henter en Cole.
Kan fornemme at jeg ikke rigtig får mig formuleret mht. hvad jeg egentlig mener..
Som jeg ser det, er Berbatov en belastning for truppen. I en 4-3-3 fungerer han ikke, og spillet flyder desværre sjældent i en 4-4-2 med ham på toppen.
Derfor er det to muligheder, det begge indeholder salg af Berbatov.
Enten går vi permanent over i 4-3-3 eller også går vi permanent over i 4-4-2 og former truppen efter det.
I en 4-4-2 skal de to centrale være dominerende. Og det ser jeg kun Fletcher og Hargreaves være. Anderson kan komme op på det niveau, men det tager tid. Scholes, Giggs og Carrick har ikke nok gennemslagskraft.
Vi kan så vælge at gå efter en spiltype som Essien som vil være perfekt at have liggende centralt. Dvs. overgangen til 4-4-2 bliver fx køb af Joe Cole, en "Essien" og et salg af Berbatov..
Alternativt kan vi gå over til 4-3-3, hvor truppen igen skal passes til med en 10'er.
Min pointe er, at pt står vi mellem to systemer, hvor truppen ikke er helt optimal. Så jeg mener at vi skal vælge og så foretage køb/salg efter det valg..
http://onside.dk/nyheder/slutrunder-fodbold/barcelona-og-chelsea-dominerer-vm
Denne statistik er med til at fortælle om niveauet i vores trup.
Thepostman
03-06-2010, 14:43
Så udfra den statistik kan vi så konkludere at Portsmouth, Udinese og Panathinaikos er bedre hold end os?
Ok, dvs. vi er som klub kun marginalt bedre end Olimia fra Honduras og Wellington Phoenix fra NZ?
Nej. Det er derfor jeg skriver, at statistikken er med til at fortælle om niveauet i vores trup - ligesom 7 nederlag i PL og exiten mod Bayern også er det.
United DK
03-06-2010, 15:02
@Maahn
Du har set, at Liverpool har fem VM-spillere flere med end os? Ergo er du en klovn.
K and the big B
03-06-2010, 15:07
Selvfølgelig ser det godt ud at have flest VM spillere på holdet, men kvaliteten af de forskellige klubber skal hvis ikke måles ud fra den statistik.
VM aktuelle nationer
Scholes sagde nej, og Hargreaves er skadet - England
Van der Saar sagde nej - Holland
(Anderson har været skadet, men har ellers tidligere været indeover det brasilianske landshold)
udover det spillere følgende spillere, for et landshold der ikke kvalificerede sig:
Fletcher - Skotland
Diouf - Senegal
Valencia Ecuador
Evans - Nordirland
O'shea - Irland
Berbatov - Bulgarien
PIG - Polen
Gibson - Nordirland
Der er en del af de overstående, som er stjerner på et middelmådig landshold.
Vi har samtidig også købt en mexicaner der også skal til VM
Men igen, jeg synes ikke man skal måle kvaliteten ud fra hvor mange der er til VM. Hvis vi forestiller os at vi stadig havde de spillere som vandt CL og PL to år tilbage, så ville vi "kun" have to spillere mere til VM.
Nej. Det er derfor jeg skriver, at statistikken er med til at fortælle om niveauet i vores trup - ligesom 7 nederlag i PL og exiten mod Bayern også er det.
Hvorfor er statistikken med til at fortælle om niveauet?
Som skrevet har Olimpia kun landsholdsspillere med fordi Honduras kvalificerede sig til mesterskaberne..
Det afhænger max af hvilke lande der kvalificerer sig.
Glory Man United
04-06-2010, 07:27
FANTASTISK indlæg :titte:
Hvad med Giggs? What a wanker, han har aldrig været med ved en slutrunde. Han har ALDRIG været god nok til United.
Nå må hellere skrive noget mere seriøst: jeg synes, at det er fremragende, at f.eks. Brown og Hargo ikke er udtaget. Men de burde vel reelt set hav været med. Scholes har sagt nej tak. Det samme har VDS. Så er vi faktsik oppe på 11.
Hvad er din konklusion: at vi skal købe Jon Dahl, Enevoldsen og William Kvist? Skal vi købe fransk/afrikansk som L´Arsenal?
Glory Man United
04-06-2010, 18:54
@Maahn
Med Rios skade røg vi ned på 6 spillere til VM. Der blev vi på et døgn et endnu ringere hold. Øv bøv
Så vil jeg da gerne lige konkludere at Arsenal også er bedre end os da de har flere landsholdsspillere..
Nu gider jeg slet ikke se Premier League i næste sæson med mindre vi køber 6 landsholdsspillere fra VM. Her ser jeg personligt gerne at vi henter Dave Mulligan, Sibuniso Gaxa, Tsepo Masilala, Cha-Jong Hyok, Ivan Viselich, og Mark Paston. Når man har en skærpet økonomi må man købe klassespillere til lave priser.
Don Kafai
04-06-2010, 19:10
Så vil jeg da gerne lige konkludere at Arsenal også er bedre end os da de har flere landsholdsspillere..
Nu gider jeg slet ikke se Premier League i næste sæson med mindre vi køber 6 landsholdsspillere fra VM. Her ser jeg personligt gerne at vi henter Dave Mulligan, Sibuniso Gaxa, Tsepo Masilala, Cha-Jong Hyok, Ivan Viselich, og Mark Paston. Når man har en skærpet økonomi må man købe klassespillere til lave priser.
Han vil da på ingen måde være en aktuel spiller, når vi har hentet Chris Smalling og ellers er rimelig godt besat i midterforsvaret. Synes det er et mærkeligt forslag..
Okay så. Undskyld. Jeg må hermed erkende at jeg er meget stærkt beruset og har taget ovenstående navne ud fra hvem der var de billigste spillere i drømmeholdet til VM :( Det skal dog ikke forklejne nogle af spillerne. De er stadig verdensklasse. Lidt lisom Benny Feilhaber.
United DK
04-06-2010, 20:30
Sibuniso Gaxa...
Det navn klinger altså.
Min pointe er, at pt står vi mellem to systemer, hvor truppen ikke er helt optimal. Så jeg mener at vi skal vælge og så foretage køb/salg efter det valg..
Er det nødvendigvis et problem. Jeg synes sådan set at det gør os meget fleksible og uforudsigelige.
Kasper United
05-06-2010, 09:03
Haha :D
Du har store forventninger til sommerens transfervindue, må man sige :lolol:
Paston/Pastore, potato/potato
United DK
05-06-2010, 23:16
Jeg sad og kedede mig, så jeg lavede lige den skitse med min "drømmetrup" (ja, flot lyder det) for næste sæson.
http://img717.imageshack.us/img717/369/unavngivettr.jpg
MOHoegsted
05-06-2010, 23:25
Hahaha fedt :)
Van der Vaart nummer 7?
Så syntes jeg mere Nani fortjener den, ærgeligt Van der Vaart ikke kan få nummer 23 .
1. Wuhuu har internet igen, efter 1½ måned.
2. Super hold for næste sæson.
3. Trod dog hverken på Joe Cole eller Van der Vaart. men ser dem gerne.
4. Millner og Rodwell ser jeg også gerne, men de nok for dyre.
Kasper United
06-06-2010, 08:54
1. Wuhuu har internet igen, efter 1½ måned.
2. Super hold for næste sæson.
3. Trod dog hverken på Joe Cole eller Van der Vaart. men ser dem gerne.
4. Millner og Rodwell ser jeg også gerne, men de nok for dyre.
Først og fremmest. Tillykke med internettet ;)
Jeg tror heller ikke rigtig på Joe Cole og Van der Vaart, selvom de kunne være OK at få til klubben.
Hvis Aston Villa sælger Milner, tror jeg, Shitty køber ham til +250 mio., som jeg personligt ikke synes, han er værd. Og har Rodwell ikke lige forlænget, da han gerne vil blive i Everton. Men ja, det kunne da være gode køb, men jeg må sige, jeg er rimelig blank på, hvad Fergie og ledelsen tænker om, hvem vi skal have til klubben.
Synes nu heller ikke vi mangler så meget.
Tror på at nogle af de yngre krafter slår til i år og at Owen og Berba viser hva de kan.
For så er truppen komplet og billig.
Vi skal bare ikke have så mange skader i forsvaret igen (Rio hmmm) og Hargo er også tilbage sammen med O'Shea og vel også Anderson.
United DK
06-06-2010, 11:20
Kommer lige om lidt!
Visse ting skal man holde for sig selv.
Slet lige det her, Admin.
MOHoegsted
06-06-2010, 12:20
Mit drømmescenarie til United anno 2010/2011 ser således sådan her ud, er dog også i lidt i tvivl.
Van der Saar
Rafael - Ferdinand - Vidic - Evra
D. Fletcher - Anderson
Robinho/Diego/Silva
Valencia - Rooney - Nani
Er meget i tvivl om hvem vi skal købe på den offensive, men Juventus vil gerne sælges Diego, samme vil City med Robinho, Silva ser jeg som en meget interresant spiller. Men så tænker jeg ligeledes hvem skal vi så have i det centrale midtbane, Anderson som jeg selv mener passer bedst til en offensiv rolle kommer til at få en lidt mere defensiv igen, hvilket kan gøre det svært for ham at slå til så. Men tilgengæld kan han få meget spilletid, og dog. Nyindkøbte Javier Hernandez skal også være på bænken. Jeg mener også Rafael er god nok til at få fast spilletid, og han behøver meget spilletid for at blive en af de helt store. I mine øjne har han gjort det bedre end Neville.
Desuden ser jeg også gerne vi allerede køber en ny målmand allerede nu, og lejer ham tilbage til klubben en sæson. Enten Hugo Lloris eller Akinfeev.
Et andet scenarie som heller ikke ser dumt ud:
Van der Saar
Fletcher - Touré(eller en anden defensiv midt)
Anderson
Valencia - Rooney - Nani
Så får Anderson den spilletid han behøver på den offensive rolle, og forhåbenligt slår igennem. Til gengæld er det også noget af et sats, fordi hvis han ikke gør det nødvendige, så vil vi stå her igen og snakke om en ny offensiv midt, og så kunne de emner vi har snakket om allerede været købt. Diego, Robinho til besiktas, Silva til City, Angel di Maria til City.
Mit drømmescenarie til United anno 2010/2011 ser således sådan her ud, er dog også i lidt i tvivl.
Van der Saar
D. Fletcher - Anderson
Robinho/Diego/Silva
Valencia - Rooney - Nani
Enig i ovenstående opstilling. Dog med det forbehold at både Owen og Berbatov bliver solgt.
Til den offensive kunne jeg også rigtig godt se van der Vaart, Hamsik eller Gourcuff. Er ikke tilhænger af Robinho og Silva til den plads. Fordelen ved Silva vil dog være at han også kan spille en kant, men ser ham mere som kant end offensiv midt.
Correct me if I'm wrong..
Jeg sad og kedede mig, så jeg lavede lige den skitse med min "drømmetrup" (ja, flot lyder det) for næste sæson.
Meget enig ovenstående..
Køb af Joe Cole og Van der Vaart vil virkelig kunne give truppen noget dynamik.. Også glad for at se truppen uden Berbatov og Owen.. Vil give en masse tid til Hernandez og Kiko..
Min drømmetrup til næste sæson.
http://img408.imageshack.us/img408/1702/united.jpg
Som I kan se ved første øjekast, så er det en rimelig stor trup, jeg har som udgangspunkt, men i truppen er der også en del unge spillere som Fabio, Welbeck, Da Laet og Amos. De kan være med i opstartssæsonen, men så kan de lejes ud for at få fast spilletid. Det kan gavne.
Men en anden grund til den er så stor er, at jeg allerede nu gerne vil dække over tabet af Scholes og Giggs, som jeg regner med, at de kører på sidste sæson i år. Så med de to legenders stop er truppen på 28, og med de 4 unge spillere der, så er den reelt set på 24 spillere.
Men jeg vil hente Benzema, Lukaku og Yaya Toure. Jeg vil hente Benzema, fordi jeg mener, han er den bedste angriber på markedet, som er realistiske at få, der kan styrke holdet her og nu. Lukaku vil jeg hente, fordi vi kan omforme ham til den vildeste angriber, og jeg vil tro, at han under Ferguson vil få en fantastisk udvikling.
Dernæst er der også Cleverley, Smalling og Hernandez. De vil være god til at skabe konkurrence i truppen.
Men jeg vil sælge Berbatov, Macheda, Gibson, Diouf og Owen som første prioritet. De fem burde skrabe 35 mio. pund igen til sammen, og de kan dække et køb af Benzema. Som anden prioritet ville jeg afskippe Carrick, men han har en chance for at bevise United, at han ikke er dalet så meget. Dernæst ville jeg håbe, at Neville ville stoppe, så han kunne slutte af på toppen. Han har sluttet godt af i år, og det ville være passende at stoppe for ham.
Men jeg vil opdele holdet sådan her.
Målmænd: VDS, PIG, Amos
Højre back: Rafael, Brown, Hargo og O’Shea
Midterforsvar: Rio, Vidic, Evans, Brown
Venstre back: Evra, Fabio og O’Shea
Kantspillere: Valencia, Park, Nani Welbeck, Obertan, Anderson
Midtmidt: Carrick, Toure, Fletcher, Anderson, Scholes og Giggs
Angribere: Rooney, Benzema, Hernandez og Lukaku
Så er der Da Laet, der kan overtage, hvis vi får forsvarskrise igen.
Men jeg vil bibeholde 4-4-2 filosofien, som jeg mener, er den bedste, vi kan køre. Jeg ved igen godt, at truppen er stor, men til næste sæson igen vil den blive en del skåret ned. Jeg mener, at de fire angribere ville skabe sindssyg meget konkurrence, og det ville pynte. Ligesom 99-holdet, hvor alle fire angribere præsterede, når det var krævet.
Men ja, temmelig stor trup, men det ville blive overkommeligt, når Giggs og Scholes stopper til næste år.
Idealopstilling
VDS
Rafael – Rio – Vidic – Evra
Valencia - Fletcher – Toure – Nani/Anderson
Benzema – Rooney
MOHoegsted
06-06-2010, 19:28
Midtmidt: Carrick, Toure, Fletcher, Anderson, Scholes og Giggs
Park kan også spille der.
For det andet har Neville vist også forlænget så ham må vi desværre se 1 år igen. Giggs skal beholde sin hverv som vice captain, mens Rio skal tage anførerbindet syntes jeg.
Enig i ovenstående opstilling. Dog med det forbehold at både Owen og Berbatov bliver solgt.
Til den offensive kunne jeg også rigtig godt se van der Vaart, Hamsik eller Gourcuff. Er ikke tilhænger af Robinho og Silva til den plads. Fordelen ved Silva vil dog være at han også kan spille en kant, men ser ham mere som kant end offensiv midt.
Ja det glemte jeg også lige at nævne Owen og Berbatov skal ud.
Syntes meget vel silva kan spille på den position, hvilket han har gjort hele sæsonen i Valencia da Mata har indtaget pladsen på venstre kant.
Robinho kan godt spille der, men han er nok også kun vores sidste løsning. Både fordi han kræver meget i løn, og så er han mere offensiv venstre kant eller angriber. Diego er en rigtig god mulighed, han har nogle gode evner.
Hamsik kender jeg ikke så meget til, men har hørt meget om ham, og han kunne sikkert også være en mulighed. Van der Vaart syntes jeg egentlig ikke er specielt god, det kan også bare være mig der stadig har den i tankerne hvor han brændte en hel fri chance i mod Barca i år på hjemmebane. Gourcuff kan helt sikkert også bruges hvis han præsterer som i Bordeaux, den nye Zidane som man siger. Men er også lidt af et sats da han ikke fungeret i Italien, men det jo også et helt andet spil der.
Park kan også spille der.
For det andet har Neville vist også forlænget så ham må vi desværre se 1 år igen. Giggs skal beholde sin hverv som vice captain, mens Rio skal tage anførerbindet syntes jeg.
Nu var det også MIN drømmetrup, hvis det skulle flaske sig efter mit hoved :)
- Og jeg skrev, at jeg vil bibeholde 4-4-2-opstillingen, idet jeg ikke mener, at vi kan få de spillere der kræves til en 4-3-3. Og når en som Benzema er tilrådighed for overkommelige penge, mener jeg, at det er godt at fastholde 4-4-2.
Desuden vil jeg aldrig nogensinde anvende Park i midten i en 4-4-2.
Og nej, Rio skal ikke være anfører. Han er skadet 24/7.
MOHoegsted
06-06-2010, 20:25
Nu var det også MIN drømmetrup, hvis det skulle flaske sig efter mit hoved :)
- Og jeg skrev, at jeg vil bibeholde 4-4-2-opstillingen, idet jeg ikke mener, at vi kan få de spillere der kræves til en 4-3-3. Og når en som Benzema er tilrådighed for overkommelige penge, mener jeg, at det er godt at fastholde 4-4-2.
Desuden vil jeg aldrig nogensinde anvende Park i midten i en 4-4-2.
Og nej, Rio skal ikke være anfører. Han er skadet 24/7.
Ja det rigtigt DIN drømmetrup :)
Ja min fejl igen, Park kan ikke du i en 4-4-2, men har gjort det glimrende i en 4-3-3 i midtmidt.
Det samme kan man så sige om Neville, men ham mener du heller ikke skulle være anfører? :)
Syntes netop derfor er en af grundene og hvor man kan være et forbillede, det netop at de blive ved med at kæmpe selvom de har skader, så giver de ikke op. Syntes Rio er en fantastisk anfører og jeg tænkte også kun på Rio til at være anfører for landsholdet, da Terry blev dropppet. Rio kommer godt ud af det med de andre, og har en god personlighed. Men igen, det din drømmetrup :)
Hvis vi skal ud at spille 4-4-2 skal der ske ændringer på den centrale midt.
Scholes og Giggs har ikke styrken til at ligge centralt længere. Og hvis ikke Carrick højner sit niveau vil jeg mene det er det samme med ham.
Ideelt set skal vi med vores mange angrebtalenter spille 4-4-2. Men i så fald kræves der ændringer på den centrale midt.
Imo er det lettere (og billigere) at omstille truppen til 4-3-3 end at gøre den 100% konkurrencedygtig i 4-4-2.. Det vil kræve at vi hentede 2 motorer som Fletcher i stedet for Giggs, Scholes og Carrick.
Mht. et salg af Macheda. Han er et kæmpe talent. Og han er kun 18 år gammel. Hvorfor dælen skal han sælges???
Hvis vi skal ud at spille 4-4-2 skal der ske ændringer på den centrale midt.
Scholes og Giggs har ikke styrken til at ligge centralt længere. Og hvis ikke Carrick højner sit niveau vil jeg mene det er det samme med ham.
Ideelt set skal vi med vores mange angrebtalenter spille 4-4-2. Men i så fald kræves der ændringer på den centrale midt.
Imo er det lettere (og billigere) at omstille truppen til 4-3-3 end at gøre den 100% konkurrencedygtig i 4-4-2.. Det vil kræve at vi hentede 2 motorer som Fletcher i stedet for Giggs, Scholes og Carrick.
Mht. et salg af Macheda. Han er et kæmpe talent. Og han er kun 18 år gammel. Hvorfor dælen skal han sælges???
Giggs og Scholes kan sagtens spille de nemme kampe i min verden ved siden af en motordrevende midtbanespiller. I min drømmetrup ville Toure-Fletcher hyppigt være det mestanvendte par med Hargo også indblandet, når modstanderen er af de gode eller CL-klasse.
Angående Macheda. Normalt er jeg en rigtig romantikker med talenter og sådan, og vil med glæde give dem lang snor, men jeg må virkelig sige, at Macheda er en, der ikke imponerer mig. Jeg synes, at manden har for store mangler til at være en spiller, der skal satses på. Med al respekt, så håber jeg at han modbeviser mig, men i min verden, når man er et talent i 1. holdstruppen hos United, så skal du have nogle spidskompetencer, som er værdige til at udvikle hos United. Ronaldo havde f.eks. et højt teknisk niveau og et godt flair, og det udviklede han godt i United til at blive verdens bedste med.
Hos Macheda synes jeg, at manden har alt for mange mangler. Men igen, han er kun 18, og folk udvikler sig forskelligt, og han har også været en del plaget af skader, men jeg har en anelse svært at blive klog på Macheda på. For mig virker han som en meget dårlig klon af Luca Toni :)
MOHoegsted
07-06-2010, 13:08
Giggs og Scholes kan sagtens spille de nemme kampe i min verden ved siden af en motordrevende midtbanespiller. I min drømmetrup ville Toure-Fletcher hyppigt være det mestanvendte par med Hargo også indblandet, når modstanderen er af de gode eller CL-klasse.
Angående Macheda. Normalt er jeg en rigtig romantikker med talenter og sådan, og vil med glæde give dem lang snor, men jeg må virkelig sige, at Macheda er en, der ikke imponerer mig. Jeg synes, at manden har for store mangler til at være en spiller, der skal satses på. Med al respekt, så håber jeg at han modbeviser mig, men i min verden, når man er et talent i 1. holdstruppen hos United, så skal du have nogle spidskompetencer, som er værdige til at udvikle hos United. Ronaldo havde f.eks. et højt teknisk niveau og et godt flair, og det udviklede han godt i United til at blive verdens bedste med.
Hos Macheda synes jeg, at manden har alt for mange mangler. Men igen, han er kun 18, og folk udvikler sig forskelligt, og han har også været en del plaget af skader, men jeg har en anelse svært at blive klog på Macheda på. For mig virker han som en meget dårlig klon af Luca Toni :)
Syntes også at det vil være for tidligt at sælge Macheda. Han har ikke spillet mange kampe, så derfor ved vi jo heller ikke så meget om ham endnu. Han er kun 18, så derfor syntes jeg vi skal vente og se mere til ham.
Syntes også at det vil være for tidligt at sælge Macheda. Han har ikke spillet mange kampe, så derfor ved vi jo heller ikke så meget om ham endnu. Han er kun 18, så derfor syntes jeg vi skal vente og se mere til ham.
Hehehe var det ikke dig der ville af med Diouf fordi han ikke havde slået til endnu.. Macheda vil du derimod beholde fordi vi ikke ved så meget om ham endnu pga han ikke har spillet så mange kampe og kun er 18. Diouf har jo også kun spillet en håndfuld kampe, men ham vil du gerne af med. Giver ikke så meget mening....:)
MOHoegsted
07-06-2010, 14:57
Hehehe var det ikke dig der ville af med Diouf fordi han ikke havde slået til endnu.. Macheda vil du derimod beholde fordi vi ikke ved så meget om ham endnu pga han ikke har spillet så mange kampe og kun er 18. Diouf har jo også kun spillet en håndfuld kampe, men ham vil du gerne af med. Giver ikke så meget mening....:)
Der blev jeg fanget i mit eget net. :)
Det rigtigt vi heller ikke har set så meget til Diouf, men syntes egentlig bare han virker som en uinterresant spiller, og ikke med på dette niveau. Macheda derimod er meget interresant, og i mine øjne mere talentfuld og har gjort det bedre. Men det rigtigt, det kan jeg jo ikke bedømme endnu. Vil meget gerne sige han skulle prøves af, men vi har alt for mange angribere nu jo. Så man ved snart ikke, og derfor syntes jeg også bare man skulle skibbe Diouf, uden at se så meget af ham.
United-Allan33
08-06-2010, 14:48
Med Nanis afbud... nærmer vi os med hastige skridt AGF's niveau med 3 landsholdspillere...
Kasper United
08-06-2010, 15:45
Med Nanis afbud... nærmer vi os med hastige skridt AGF's niveau med 3 landsholdspillere...
Ja ja, men vi er stadig langt over Vejle BK :trophy:
mit drømmehold efter sommeren:
Van der sar
Rafael-Ferdinand-Vidic-Evra
Fletcher-Hargreaves
Valencia-özil-Nani
Rooney
Bænk:
David de gea-Wes brown-Evans-Giggs-Anderson-Hernandez-Dzeko
:)
mit drømmehold efter sommeren:
Van der sar
Rafael-Ferdinand-Vidic-Evra
Fletcher-Hargreaves
Valencia-özil-Nani
Rooney
Bænk:
David de gea-Wes brown-Evans-Giggs-Anderson-Hernandez-Dzeko
:)
Du vil altså spendere mange millioner på en angriber som Dzeko, som angiveligt koster i omegnen af 250 mio kr, og så sætte ham på bænken... Det giver ikke meget mening i min verden
Synes mest af alt den trup fortæller at vi har spillere fra mange lande som ikke deltager.. Hvis man derimod kigger på hvor mange af vores spillere der er på landsholdet så er det altså en hel del flere end syv..
Landsholdsspillere:
Evra(K), Rio, Rooney, Park, Tosic, Vidic, Carrick, Nani, Evans, Oshea, Fletcher, Valencia, Gibson, Diouf, PIG, De Laet
Har trukket sig fra Landsholdet:
Vds, Scholes, Giggs og Berba
Har spillet på landsholdet:
Neville, Hargo(røg udelukkende af pga skade), Brown, Owen, Anderson(ved ikke om han stadig er aktuel, har spillet 8 kampe)
Jeg får det personligt til 16 spillere på landsholdet, 4 der har trukket sig tilbage og 5 der er tidligere spillere.. Det er naturligvis svært at gøre det op sådan her, da man kan diskutere en spiller som f.eks. De Laet, men siden 2009 har han spillet 2 kampe, aner ikke hvornår og om han er i deres trup.. På den anden side er der Hargo som røg af pga skade..
Resten er typisk spillere som Welbeck, Macheda, Rafael, Fabio, Obertan og andre unge gutter..
Så som jeg ser det har vi udelukkende landsholdsaktuelle og talenter.. Og talenterne spiller typisk for ungdomslandsholdene, så helt skidt er det altså ikke!
Du vil altså spendere mange millioner på en angriber som Dzeko, som angiveligt koster i omegnen af 250 mio kr, og så sætte ham på bænken... Det giver ikke meget mening i min verden
ja men hvis rooney så bliver skadet så er han klar og hvis vi spiller en
4-4-2 mener så at vi skal bytte ham med berbatov så der ved vil han jo ikke koste så meget...:) men kommer an på hernandez hvor god han er !
Underligt at gå ud fra at vores trup er talentløs pga den statistik.
Man kan så også se på tingene sådan her.
En stor del af vores spillere er anfører for deres respektive landshold.
Rio(hvis han ikke havde været skadet), Evra, Park, Nemanja. Der er helt sikkert også flere, men det var dem som faldt mig ind.
Ønskeændringer til truppen - Ved 4-3-3
Salg:
Berbatov
Owen
Indkøb:
Van der Vaart / Özil / Gourcuff
Ønsketænkning (Men urealistisk) Sneijder
VDS
Rafael Rio Vidic Evra
Hargo
Flecther - Kreatør
Valencia ------------------ Nani
Rooney
Dette vil give tyngde på midten og synes vi spiller langt mere attraktivt i 4-3-3. Håber Hargo og Anderson kommer igang.
Hvis der skal købes en angriber, skal det imo være en som også kan spille kant, fx Pato el. Suarez.
Og det giver med garanti heller ikke særlig meget mening i Edin Dzeko's verden.
Hvis han købes til den pris, så skal han satme også bruges.
Bud Spencer
18-06-2010, 17:32
2010/2011:
VDS
Valencia - Fletcher - Hargreaves - Nani
Modric
Rooney
Jeg har et rigtigt godt øje til Luka Modric, som jeg gerne så i klubben. Andre interessante spillere til midtbanen kunne være Mikel Arteta og Stephen Ireland.
Hvis Nemanja Vidic vælger at skifte væk fra det kolde England, som der har været lidt fnider omkring, kunne jeg godt tænke mig at se en Ryan Shawcross blev hentet hjem.
Berbatov skal væk. Derudover ser jeg ikke Anderson have en specielt stor rolle på vores midtbane, hvis en af mine ønsker går i opfyldelse (som de nok ikke gør).
Derudover tror jeg (imodsætning til mange herinde) at en Gibson går en sæson i møde, med væsentligt mere spilletid, med et højere niveau og med en god håndfuld mål.
Kasper United
18-06-2010, 17:38
Ønskeændringer til truppen - Ved 4-3-3
Salg:
Berbatov
Owen
Indkøb:
Van der Vaart / Özil / Gourcuff
Ønsketænkning (Men urealistisk) Sneijder
VDS
Rafael Rio Vidic Evra
Hargo
Flecther - Kreatør
Valencia ------------------ Nani
Rooney
Dette vil give tyngde på midten og synes vi spiller langt mere attraktivt i 4-3-3. Håber Hargo og Anderson kommer igang.
Hvis der skal købes en angriber, skal det imo være en som også kan spille kant, fx Pato el. Suarez.
Jeg er enig. Men ved ikke hvor realistisk det ville være, at Fergie gik over i en helt anden formation, end de normale 4-4-2, 4-3-3 eller den han har brugt en del i år 4-5-1. Men jeg håber også på den du har, hvor vi køber en ny kreatør. Jeg har lidt er håb på, at vi ikke behøver flere angribere efter Hernandez fine præstationer her på det seneste.
Dine bud til kreatøren er gode muligheder og efter kampen, som Tyskland spillede i dag (+ den mod Australien) imponerer Özil mig godt nok mere og mere. Og ja, Berbatov og Owen skal IMO bare sælges.
Howitzer
27-07-2010, 09:54
Læste lige http://www.teamtalk.com/news/2483/6280903/Ferguson-dilemma-over-crocked-pair
Uddrag:
Every team has to name a pool of 25 players, including eight who have been at the club for three years before they turned 21. Those under 21 do not count.
Nogen bud på, hvilke 25 spillere det bliver?
Læste lige http://www.teamtalk.com/news/2483/6280903/Ferguson-dilemma-over-crocked-pair
Uddrag:
Every team has to name a pool of 25 players, including eight who have been at the club for three years before they turned 21. Those under 21 do not count.
Mig bekendt har vi kun 25 spillere der er over 21..
dannigizmo
27-07-2010, 10:19
Uddrag:
Du kunne også bare have læst denne her.
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=11776
Uddrag:
Så vidt jeg er orienteret, så blander dit link to ting sammen.
PL: 25 spillere registreres, under 21 skal man ikke noteres
CL: 25 spillere registreres, x-antal spillere homegrown..
Der er også home grown-spillere i PL. Forskellen fra CL er vist, at spillerne for at være home grown ikke nødvendigvis skal være vokset op i klubben. De skal bare have spillet i England og Wales fra de var 18 til 21.
I CL skal man registrere et vist antal spillere, som klubben selv har kørt igennem systemet/købt som teenagere.
Howitzer
27-07-2010, 11:26
Mig bekendt har vi kun 25 spillere der er over 21..
Sørme ja...det "problem" ligger et par år ude i fremtiden.
Hvorfor er det så et dilemma for Fergie?
Howitzer
27-07-2010, 11:29
Du kunne også bare have læst denne her.
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=11776
Havde læst den på teamtalk i morges, så så ikke at I også havde den. I er meget hurtigt ude her i ferien... ;)
dannigizmo
27-07-2010, 12:02
Sørme ja...det "problem" ligger et par år ude i fremtiden.
Hvorfor er det så et dilemma for Fergie?
Havde læst den på teamtalk i morges, så så ikke at I også havde den. I er meget hurtigt ude her i ferien... ;)
Hehe, det går nok. Ville bare lige gøre opmærksom på det :)
Med hensyn til det andet, så tror jeg faktisk, som Baunie nævnte i Transfer (United)-tråden, at det har noget at gøre med de kommende generationer, og hvorvidt der så skal købes ind nu.
Hvis han indlemmer Hargreaves og Anderson i truppen på 25 mand nu, er der ikke plads til et eventuelt nyindkøb. Hvis han ikke gør det, er der plads til en ny mand, men så er spørgsmålet, om den nye ender med at optage en af pladserne fremover for de talenter på lige omkring 20 år, der står på spring for at komme ind på holdet.
Hvis de er gode nok, er det dumt at betale penge for en ny spiller nu, der så kommer til at nuppe en plads i '25-truppen.' Så kan han lige så godt tage Hargo og Anderson med nu. Hvis de ikke er gode nok, skal vi bruge en ny mand, og så "fylder" de to skadesplagede herrer jo pludselig.
For ikke at tage æren, så er det som nævnt Baunies teori, men jeg synes, den lyder meget fornuftig. Så har vi, som nævnt af en anden i samme tråd, Giggs, Scholes, Neville og van der Sar, der må formodes at stå foran karrierestop. Det giver jo noget mere plads i truppen, men hvis der så er fem unge, der om tre år er over 21 og klar til førsteholdet, er der igen ikke meget plads til en ny.
Der er mange hvis'er (og en del ønsketænkning i, at vi om to-tre år har så mange af egen avl), men dilemmaet kan jeg faktisk godt se.
Truppen skal først være på plads d. 1.9, hvílket er samme dag, som tranfervinduet lukker, så der vil være plads til, at enten nyindkøb eller Anderson og evt Hargo kan komme med.
Mafia Boss
06-08-2010, 12:23
Er der nogen der ved hvvor mange af vores spillere der skal med deres respektive landshold?? Det gælder også u21 og u19.
Det kan bive noget af et problem. Vi spiller mod Chelsea d. 8 og der er landskampe tirsdag (u21 hvor smalling wellbeck og Cleverly er udtaget) og onsdag.
Så har vi heldigvis kamp først på mandag i stedet for weekenden. Men hvis størstedelen af spillerne skal med landsholdet nu, kommer de trætte hjem. Det kan blive et lille probem
Rooney kan spille med Hernandez (http://www.bold.dk/nyt/Ferguson-Rooney-kan-spille-med-Hernandez)
"Vi har ikke arbejdet med at bruge to angribere sammen her og nu, men vi har prøvet det før i tiden. Det betyder dog ikke, at vi vil gøre det fremover, men det kan sagtens ske igen"
Der snakkes om at vi skal over i en klassisk 4-4-2. Dette er måske årsagen til at Özil ikke købt. Han vil imo ikke passe ind på den centrale midt.
Personligt håber jeg på at vi bytter Berbatov med en 10'er og slår over i 4-3-3 som jeg mener vores trup passer bedst til - specielt talenterne..
Rooney kan spille med Hernandez (http://www.bold.dk/nyt/Ferguson-Rooney-kan-spille-med-Hernandez)
"Vi har ikke arbejdet med at bruge to angribere sammen her og nu, men vi har prøvet det før i tiden. Det betyder dog ikke, at vi vil gøre det fremover, men det kan sagtens ske igen"
Der snakkes om at vi skal over i en klassisk 4-4-2. Dette er måske årsagen til at Özil ikke købt. Han vil imo ikke passe ind på den centrale midt.
Personligt håber jeg på at vi bytter Berbatov med en 10'er og slår over i 4-3-3 som jeg mener vores trup passer bedst til - specielt talenterne..
Han spiller altså ganske ofte den centrale midt hos werder så den holder altså ikke.
Kasper United
07-08-2010, 16:27
Han spiller altså ganske ofte den centrale midt hos werder så den holder altså ikke.
Ja, men han vil ikke kunne levere samme fight defensivt, i de store og vigtige kampe, som med en mere defensiv central midt. Med en løbevillig Fletcher ved siden af sig mod et midterhold i Premier League, ville det nok kunne gå.
Men i f.eks. CL kampene mod gode hold, kan Fletcher få det svært alene på midten, medmindre at f.eks. Park spiller kant, og han så søger ind af i banen og hjælper til.
Men Özil passer IMO bedst ind i en 4-3-3.
Glory Man United
09-08-2010, 08:54
Hvilke 25 spillere tror I, der kommer i truppen, HVIS vi IKKE køber flere spillere???
Hvilke 25 spillere tror I, der kommer i truppen, HVIS vi IKKE køber flere spillere???
De 25 (Vilkårlig rækkefølge)
1. VDS
2. Kuszczak
3. Neville
4. Brown
5. O'Shea
6. Vidic
7. Rio
8. Evra
9. Evans
10. Carrick
11. Fletcher
12. Valencia
13. Nani
14. Giggs
15. Scholes
16. Park
17. Gibson
18. Anderson
19. Obertan
20. Rooney
21. Owen
22. Berbatov
23. Hernandez
24.
25.
Under 21
1. Amos
2. Rafael
3. Fabio
4. Smalling
5. Macheda
6. Welbeck
De 25 (Vilkårlig rækkefølge)
1. VDS
2. Kuszczak
3. Neville
4. Brown
5. O'Shea
6. Vidic
7. Rio
8. Evra
9. De Laet
10. Evans
11. Carrick
12. Cleverley
13. Fletcher
14. Valencia
15. Nani
16. Giggs
17. Scholes
18. Park
19. Gibson
20. Anderson
21. Obertan
22. Rooney
23. Owen
24. Berbatov
25. Hernandez
Under 21
1. Amos
2. Rafael
3. Fabio
4. Smalling
5. Macheda
6. Welbeck
Har vi ikke plads til Hargreaves? Cleverly er 20. Han bliver så 21 om tre dage. Hvornår skal klubberne indsende holdlisten?
Har vi ikke plads til Hargreaves? Cleverly er 20. Han bliver så 21 om tre dage. Hvornår skal klubberne indsende holdlisten?
Det er alderen d. 31/8 der er afgørende
Christensen
09-08-2010, 12:27
Så vidt jeg ved skal Cleverly ikke registreres - det er kun spillere OVER 21 d. 31/8, der skal registreres (correct me if I'm wrong).
Så vidt jeg ved skal Cleverly ikke registreres - det er kun spillere OVER 21 d. 31/8, der skal registreres (correct me if I'm wrong).
My bad.. Troede lige han fyldte 22...
Donnichlas
09-08-2010, 14:56
Han skal registreres vil jeg da tro.
Da han er over 21 når registreringen sker?
Enig i den liste der blev lavet før, dog skifter jeg lige welbeck ud :>
DavidMadsen
09-08-2010, 15:37
Og hvis dét passer, skal hverken Cleverley eller De Laet registreres. Hvilke to spillere skal så fyldes ind i den 25 mand store trup?
schousboe9
09-08-2010, 15:45
Og hvis dét passer, skal hverken Cleverley eller De Laet registreres. Hvilke to spillere skal så fyldes ind i den 25 mand store trup?
Alle spillere, der er fyldt 21 år og opefter ved begyndelsen af seneste januar måned, skal registreres i 25'eren.
Dvs. De Laet* skal, mens Cleverley** ikke skal.
* (28/11-1988 => 21 år i januar 2010)** (12/8-1989 => 20 år i januar 2010)
Alle spillere, der er fyldt 21 år og opefter ved begyndelsen af seneste januar måned, skal registreres i 25'eren.
Dvs. De Laet* skal, mens Cleverley** ikke skal.
* (28/11-1988 => 21 år i januar 2010)** (12/8-1989 => 20 år i januar 2010)
Ved godt jeg skriver mod mit tidligere indlæg, men er du sikker på at De Laet skal registreres?
Så vidt jeg har forstået så er det alderen på indsendelsesdatoen der gælder og ikke hvad de fylder senere. Så tror faktisk hverken De Laet el. Cleverley skal på listen.
schousboe9
09-08-2010, 18:47
Ved godt jeg skriver mod mit tidligere indlæg, men er du sikker på at De Laet skal registreres?
Så vidt jeg har forstået så er det alderen på indsendelsesdatoen der gælder og ikke hvad de fylder senere. Så tror faktisk hverken De Laet el. Cleverley skal på listen.
Rimelig sikker. Jeg har det herfra (http://www.premierleague.com/page/Headlines/0,,12306~2094341,00.html).
In keeping with UEFA guidelines, an Under 21 player is defined as one who is under the age of 21 on 1st January in the year in which the season commences. For the 2010/11 campaign Under 21 players will have been born on or after 1st January 1989..
Donnichlas
09-08-2010, 18:54
Når vi nu snakker om truppen og De Laet, er jeg så den eneste som ikke mener han har kvaliteterne, til en klub som manchester?
Når vi nu snakker om truppen og De Laet, er jeg så den eneste som ikke mener han har kvaliteterne, til en klub som manchester?
Er temmelig splittet omkring ham.. Et eller andet sted ser jeg ham som en ung udgave af O'Shea.. Men han udvikler sig ikke hvis han ikke får noget spilletid, og det er jeg i tvivl om, om han er god nok til
Donnichlas
09-08-2010, 20:17
Ser ham slet ikke som o'shea type.
En af de ting der gør oshea god, er jo at han kan spille overalt stortset. De laet kan vist kun spille back, og så mener jeg ikke han har kaliber til at spille mod tophold. Jeg syntes han er udnødvendigt fyld i truppen.
Især når vi har Evra, fabio, oshea (og ny belgisk talent? right?) til venstreback. Rafael, oshea, brown, neville (belgisk talent) til højre.
Han fylder ovenikøbet i truppen, og er ikke egen avl.
United DK
09-08-2010, 20:40
Når vi nu snakker om truppen og De Laet, er jeg så den eneste som ikke mener han har kvaliteterne, til en klub som Manchester United?
Jeg synes egentlig han har gjort det udemærket, i de kampe han har fået, men vi er lidt overfyldt på højre backen, så det vil ikke være et stort tab, hvis han blev solgt.
Donnichlas
09-08-2010, 21:01
Ja defensivt har han udført opgaven okay.
Men offensivt syntes jeg slet ikke han kan følge med nogle af de andre backs. End ikke brown som ellers ikke går så meget frem.
Hvis det stod til mig skulle han ud, men fergie ser nok et lys i ham.
Mig bekendt blev De Laet oprindeligt købt til reserveholdet, og jeg tror aldrig, man har haft forhåbninger om, at han skulle blive førstevalg en dag. Han er udpræget reserve, og det er vel fint nok. Det er selvfølgelig en anden situation nu med trupbegrænsningen, men foreløbigt har vi jo ikke problemer i forhold til trupstørrelsen.
Mig bekendt blev De Laet oprindeligt købt til reserveholdet, og jeg tror aldrig, man har haft forhåbninger om, at han skulle blive førstevalg en dag. Han er udpræget reserve, og det er vel fint nok. Det er selvfølgelig en anden situation nu med trupbegrænsningen, men foreløbigt har vi jo ikke problemer i forhold til trupstørrelsen.
Lyder underligt? Kan slet ikke se hvorfor vi skulle købe spillere til reserveholdet? Vi må da være så stor en klub at vi kan fylde vores reservehold op med talenter.
Kan heller ikke se hvorfor De Laet skulle gide at skifte hvis der ikke var forhåbninger om førsteholdsfodbold...? :tumble:
Lyder underligt? Kan slet ikke se hvorfor vi skulle købe spillere til reserveholdet? Vi må da være så stor en klub at vi kan fylde vores reservehold op med talenter.
Kan heller ikke se hvorfor De Laet skulle gide at skifte hvis der ikke var forhåbninger om førsteholdsfodbold...? :tumble:
Da han i sin tid blev købt blev det meldt ud at han skulle spille for reserveholdet..
Mht. ham belgieren, burde vi så ikke snart høre noget til ham??
MOHoegsted
10-08-2010, 11:09
Forstår det heller ikke, men han blev da også nomineret som året's reservespiller, så der burde da være noget potentiale i ham.
Christensen
10-08-2010, 11:35
Forstår det heller ikke, men han blev da også nomineret som året's reservespiller, så der burde da være noget potentiale i ham.
Det kan du ikke regne med - se bare denne artikel: http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=11532
MOHoegsted
11-08-2010, 13:03
Det kan du ikke regne med - se bare denne artikel: http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=11532
Ja den har jeg læst, havde dog bare glemt den igen.
Men man kan jo kun håbe :)
Glory Man United
13-08-2010, 19:48
2010/11 Barclays Premier League squad numbers
1. Van der Sar, 2. Neville, 3. Evra, 4. Hargreaves, 5. Ferdinand, 6. Brown, 7. Owen, 8. Anderson, 9. Berbatov, 10. Rooney, 11. Giggs, 12. Smalling, 13. Park, 14. Chicharito, 15. Vidic, 16. Carrick, 17. Nani, 18. Scholes, 20. Fabio, 21. Rafael, 22. O'Shea, 23. J Evans, 24. Fletcher, 25. Valencia, 26. Obertan, 27. Macheda, 28. Gibson, 29. Kuszczak, 30. De Laet, 31. C Evans, 35. Cleverley, 40. Amos, 42. Eikrem, 44. Dudgeon, 45. Gill.
United DK
13-08-2010, 21:07
2010/11 Barclays Premier League squad numbers
1. Van der Sar, 2. Neville, 3. Evra, 4. Hargreaves, 5. Ferdinand, 6. Brown, 7. Owen, 8. Anderson, 9. Berbatov, 10. Rooney, 11. Giggs, 12. Smalling, 13. Park, 14. Chicharito, 15. Vidic, 16. Carrick, 17. Nani, 18. Scholes, 20. Fabio, 21. Rafael, 22. O'Shea, 23. J Evans, 24. Fletcher, 25. Valencia, 26. Obertan, 27. Macheda, 28. Gibson, 29. Kuszczak, 30. De Laet, 31. C Evans, 35. Cleverley, 40. Amos, 42. Eikrem, 44. Dudgeon, 45. Gill.
Som set på forsiden (http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=11821).
Det passer mig helt fint, at vi ikke købte Özil. Hvor skulle han passe ind?
Vi spiller 442 og jeg ser ikke Özil som en central midtbanespiller. Det ser godt ud med Scholes i topform og Fletcher er altid stabil. Derudover er der Carrick, der så god ud mod Chelsea. Anderson er for tidlig at afskrive efter min mening. Det vil være en skam at sælge ham. Vi har jo set med Nani, at ting tager tid. Så jeg tror stadigvæk på Anderson. Hargreaves er et stort spørgsmålstegn. Giggs kan stadigvæk. Endelig er der Gibson og tildels Cleverley. Hvis vi endelig skulle handle ind, så måtte det være en midtbanespiller til en 442. En box-to-box type. Optimalt ville denne spiller være Hargreaves. Til næste sæson håber jeg, at vi holder øje med Jack Rodwell til denne position.
Vi spiller 451 i de svære kampe og han kan eks. Park afløse Berbatov for lidt mere defensivt arbejde, så jeg synes det ser godt ud.
Ferdinad og Anderson starter inde for reserverne i aften.
Daniel Ganji
01-09-2010, 14:57
Ferdinad og Anderson starter inde for reserverne i aften.
Ved du hvad kl. kampen starter :-). For kunne rigtig godt tænke mig at streame den! :)
Ved du hvad kl. kampen starter :-). For kunne rigtig godt tænke mig at streame den! :)
Manchester United at Stalybridge in the Manchester Senior Cup, kick off 7.30pm.
Altså kl 20.30 :)
Official Premier League squad announced. Homegrown: Gibson, Giggs, Brown, Evans, Rio, Scholes, Neville, O'Shea, Carrick, Owen & Rooney. Other: Amos, Fletcher, Kuszczak, Van der Sar, Hargreaves, Nani, Anderson, Park, Evra, Valencia, Berbatov, Chicharito & Vidic. Plus under 21s Fabio, Rafael, De Laet, Obertan, Bebe, Smalling & Macheda
Hvorfor er Fletcher ikke homegrown?
EDIT: He he, admin på Uniteds facebook-side havde kaget i det. Hmm, så kan jeg da lige fortælle at Darren Fletcher hedder 'Barr' til mellemnavn. Great info! :D
Kasper United
01-09-2010, 20:21
Er der nogen, der kan fortælle, hvordan det går med reserverne?
Spændende at høre til Anderson, Ferdinand og co.. Håber snart vi ser specielt Anderson i aktion på fuld skrue! :devill:
Oldham er lige kommet foran 1-0.
EDIT: Nu fører vi 2-1.
EDIT #2: Vi vandt 2-1.
Christensen
01-09-2010, 21:01
Alle holdlister kan ses her: http://www.premierleague.com/page/Headlines/0,,12306~2142220,00.html
Glory Man United
02-09-2010, 06:54
Sad og tænkte på: hvad sker der, hvis f.eks. VDS og Amos er skadede og Kuz har karantæne til en kamp? Må man hente en målmand ind så eller ser vi Rio eller O´Shea på kassen igen?
JumpingCarrot
02-09-2010, 07:00
Sad og tænkte på: hvad sker der, hvis f.eks. VDS og Amos er skadede og Kuz har karantæne til en kamp? Må man hente en målmand ind så eller ser vi Rio eller O´Shea på kassen igen?
I tilfælde af, at der er tale om en keeper, så kan FA give dispensation. Jeg går også ud fra, at de næsten må kunne give det i forhold til 25-mandstruppen.
Da City hentede Fulop, fik de dispensation fra FA, fordi de havde to ude, og Hart var udlejet.
De må næsten gøre det samme, selv om der kun er 25-mandstrupper i år.
United DK
02-09-2010, 13:55
I tilfælde af, at der er tale om en keeper, så kan FA give dispensation. Jeg går også ud fra, at de næsten må kunne give det i forhold til 25-mandstruppen.
Da City hentede Fulop, fik de dispensation fra FA, fordi de havde to ude, og Hart var udlejet.
De må næsten gøre det samme, selv om der kun er 25-mandstrupper i år.
Og i Citys tilfælde havde de jo faktisk Gunnar Nielsen (Færøernes nr. 1 intet mindre), så de var ikke helt solgt.
JumpingCarrot
06-09-2010, 12:43
Præcis. Så hvis man har lidt penge at smide under bordet, så er det nok ikke noget problem :)
Jeg synes, at vi skal køre diskussionen om fremtidens hold efter Valencias skade her, i stedet for at køre den i flere tråde.
Det er vel ikke nogen hemmelighed, at det nye samtaleemne i United er, hvem der skal være vores kommende kantpar i kampene.
Nani er selvfølgelig selvskrevet, så nu får han sin elskede højreplads, hvor han senest kvitterede med to assist mod Everton fra denne position.
Problemet er dog, at vi mangler klasse på den anden side. Giggs regnes ikke med, idet jeg ikke anser ham som venstrefløj mere. Dertil kan han ikke spille størstedelen af kampene fra start, da hans alder ikke tillader det.
Valencias afgang er pisse hamrende ærgerligt, for han var en meget stor del i Rooneys sindssyge sæson sidste år, da han scorede på mange af Valencias dødbringende indlæg. Vi må sætte vores lid til, at Nani styrker koncentrationen lidt mere, så han laver endnu bedre indlæg, i stedet for hans Dani Alves-indlæg, hvor halvdelen af dem er lort, 1/8 af dem er brugbare, og den sidste 3/8 er ude af stadionet.
Vi har jo selvfølgelig Obertan, Park og det uskrevne blad, Bébé.
Obertan har jeg "kendt" længe - siden hans tid i Frankrig. Jeg ved, at han er en dygtig individualist, men han viser slet ikke samme tiltro, selvtillid og flair som i Frankrig. Dertil har skaderne sat sine spor på hans tiltro. Jeg har svært ved at tro, at Ferguson vil bruge ham fra nu af. Hvis han gør, så er det en lottokupon. Det ville være fantastisk, at han nu slog igennem i Valencias fravær, for han har nogle rigtige gode spidskompetencer i flair, driblinger og hurtighed. Han kunne nu derfor være en god spiller at have med på bænken. Så suger han også noget til sig.
Så er der Park. Han skal og må seriøst ikke røre græsplanen, medmindre vores modstander er høj, høj international klasse, hvor deres offensiv er dødhamrende farlig. I sådanne kampe er han simpelthen guld værd, men kampe, hvor vi skal vinde ... Der er han pain in the asshole. Han skader mere end han gavner. Hans dribleevner er ikke eksisterende, og det hæmmer vores spil, for så bliver det meget ensporet, og det finder modstanderen hurtigt ud af.
Der vil jeg fra nu af håbe på, at Ferguson husker på Andersons fortid. Han er nemlig venstrekant. Han har flair, han har teknikken, han har tricksene, han har overblikket, han har fysikken, og han har minsandten hurtigheden til at være kant. Jeg håber, at han bliver vores nye venstrekant i denne tid.
Nani - Fletcher - Scholes - Anderson.
I Anderson har vi Parks defensiv spil krydret med Valencias offensive spil. Det er i mine øjne to fluer med et smæk.
JumpingCarrot
16-09-2010, 03:42
Jeg er enig! Og jeg havde nærmest selv glemt, at jeg fra starten havde håbet på Anderson som venstrekant.
Han har spillet på pladsen nogle gange uden den store succes. Men han er også blevet omskolet meget, og så er det jo naturligt, at han ikke med det samme slår helt igennem på sin gamle position.
Giv ham en masse minutter i benene, måske uden han er førstevalg på pladsen. Så kan han i løbet af en måneds tid måske finde den rette form og finde sig ordentligt ind i positionen.
Altså. Anderson har haft svært ved at slå rigtigt igennem, så måske er det i virkeligheden bedst for hans udvikling og spil, at vi får ham at se på hans "gamle" position. Jeg siger ja! :)
Glory Man United
16-09-2010, 09:15
Lad nu Anderson komme tilbage først....
Dernæst vil jeg så lige nævne, at vi i en 4-4-2 kun har Scholes, Fletcher og Gibson på nuværende tidspunkt til vores centrale midtbane. Giggs kan kun spille derinde, hvis vi vælger 4-3-3 modellen. Gibson er stadigvæk ikke helt god nok, så hvis Fletcher/Scholes spiller der fra start, anser jeg Anderson som KLART bænkevarmer. For det første fordi han ikke har spillet i snart et halvt år, og for det andet fordi han så kan komme ind i 2. halvleg, ENTEN som central midtbane eller som venstrekant, som I så nævner...
Jeg ser stadigvæk Giggs og Park som de to, der skal "dele" venstrekanten. Det store spørgsmål er vel, hvem der skal kunne aflaste Nani på højrekanten nu. Obertan? Altså han har ikke været god nok til bænken, selv når vi har været skadesramt, så jeg tror simpelthen ikke han har niveauet
Rafael og Fabio kan vel også godt spille en kant.
De vil i hvert fald yde en bedre offensiv støtte end Park, men jeg er bare skeptisk over for det fordi jeg ser dem som fremtidens mænd på vores backpladser, men de skal altså først lære at forsvare, og hvis de bliver brugt på kanterne vil det komme lidt i anden række for dem at skulle fokusere på deres forsvarsspil.
Hvis Obertan ikke er god nok til at spille en rolle i en situation som denne, så er han simpelthen ikke god nok til Manchester United, og så kunne vi lige så godt have ladet ham gå. Han skal kunne træde ind, længere er den ikke.
Jeg synes absolut, Giggs har bevist, at han stadig kan gøre det glimrende på venstrefløjen, og han er min foretrukne venstrefløj lige nu. Jeg frygter, at Park får rigtig mange kampe, men håber det ikke, for han kan simpelthen for lidt på egen hånd til de kampe, hvor vi er favoritter, og det er vi jo som regel.
Mod Liverpool håber jeg på:
Anderson-Scholes-Fletcher
Nani - Berbatov - Rooney
Jeg kunne også sagtens forestille mig Anderson på venstrekanten, men som Glory Man United påpeger, så har vi brug for ham som tredjemand centralt på banen, så længe Carrick er ude.
Jeg siger heller ikke, at Anderson skal prompte være 1. valg. Men i mine øjne ville det være det bedste. Så slår vi to fluer med et smæk, idet han så får genoptrænet sin form uden at det skal give Scholes og Fletcher unødvendige pauser, bare fordi Anderson skal spille, hvis I forstår.
Giggs har stadigvæk touch'et, men jeg synes, der er for mange gange, hvor han er i en mod en, hvor hans manglende hurtig ikke kan gavne, fordi han så bliver indhentet af backen. Desuden kan vi ikke have 100 procent tiltro til ham grundet alderen.
Men som MadsG også nævner, så er der også tvillingerne, der kan dække i denne periode. Jeg har i hvert fald set u-17/vm, hvor Fabio var en sand fornøjelse på den plads, men det er jo med hans egen jævnaldrende, så der er stort forskel at skulle spille den plads i elitefodbold.
Jeg håber dog ikke, at Rooney skal assistere venstrekanten. Det er IMO for dyrt og det har vi ikke råd til. Kun hvis vi havde en Ronaldo på toppen, hvor Rooney så skulle kompensere for hans manglende tilbageløb, men ellers ikke.
Enig i meget af det der skrives - talenterne skal bruges i sådanne tilfælde eller også skal de sælges/udlejes.
Derudover savner jeg en strømligning af truppen... Jeg mener stadig at vi har for mange spillere som passer bedst i et andet system end det vi spiller.
Jeg ville gerne, at vi satsede 100% på et system og så gjorde det konkurrencedygtigt. Fred være med om det er 4-3-3 eller 4-4-2..
Det vil kræve nogle køb/salg - men når den gamle garde alligevel skal pensioneres, så finder jeg det naturligt at vi finder tilbage til én spillestil, som i de gamle dage med 4-4-2..
Jeg foretrækker personligt 4-3-3 da den er mest underholdene. Desværre ser jeg det ikke sandsynligt at have både Berbatov og Rooney i samme trup i den formation..
I den nuværende situation må vi satse på talenterne - alt for at Park ikke skal spille!
Glory Man United.
Jeg kan sagtens forstå din mening med, at vi ikke skal kaste Anderson ud for løverne med det samme, når vi kun har tre kvalificerede spiller til central midt i Fletcher, Scholes og Anderson, som er kampklar.
Her kom jeg i tanke om, at vi må da forhelvede snart gøre brug af vores unge spillere på reserveholdet. Nu må Ferguson gerne snart sende det signal ti lde unge, at de godt kan slå igennem. Jeg tænker her på Pogba, Petrucci og Eikrem? Kunne vi ikke gøre brug af dem? Bare på bænken, hvis det nu skulle ske, at en af dem fik skade (Må Gud forbyde det i denne periode).
Jeg ville gerne, at vi satsede 100% på et system og så gjorde det konkurrencedygtigt. Fred være med om det er 4-3-3 eller 4-4-2..
Enig. Så gerne vi brugte samme system, men der er jo et taktisk element i at spille flere systemer. Giver os mere alsidighed, men jeg så gerne vi stillede med samme stamme på holdet i stort set hver kamp mod 1-2 udskiftninger i stedet for det rotationsprincip vi praktiserer.
schousboe9
16-09-2010, 15:08
Nu synes jeg heller ikke, man skal gøre rotationen værre end den er. Ja, der var mange udskiftninger til lige netop Rangers-kampen, men den blev jo udelukkende brugt til at få flere spillere igang. Det kan man så diskutere, hvorvidt var rigtigt, men jeg synes nu, det var ok. Vi slår alligevel Bursaspor i begge kampe, vi slår Rangers ude, og vi hiver nok også en sejr hjemme over Valencia, specielt hvis vi skal vinde.
Men det er en anden snak.
Chicharito, Rio, Smalling, Gibson, Fabio og Brown manglede alle i den grad minutter i benene, og hvis vi ikke holder alle mand til ilden, så er vi jo først rigtig på skideren, hvis lokummet senere for alvor brænder (hvis man kan være det, når der er ild i det...?) mht. skader og karantæner.
Vi kan jo ikke pludselig om en måned stå i en situation, hvor vi har brug for hele holdet, hvis reserverne overhovedet ikke har deltaget i nogen kampe. Om der var for mange udskiftninger skal jeg ikke kunne sige. Jeg vil nu nok mene, at vi skal ned og stille med det rigtige reservehold, for ikke at være i stand til at slå Rangers på hjemmebane.
Isoleret set er 0-0 mod Rangers ikke nogen katastrofe - vi skal sgu nok komme videre fra gruppen alligevel - det er mere, at det følger en række andre halvsløje resultater, som jo egentlig - isoleret set - heller ikke er så dumme igen, hvis ikke det var for måden, de er sket på.
@-schousboe9
Det er nu heller ikke rotationen i sig selv jeg ser som et problem. Men nærmere at vores trup ligger et sted mellem flere formationer.
Med de gode angribere vi har, kunne jeg dog tænke mig, at vi i stedet for at hente en 10'er, hentede en krigere med tekniske egenskaber.
Med mindre 10'eren er lige som Özil som også kan spille en kant.
Personligt ville jeg gerne at vi hentede en mand som Essien som kan skrælle igennem på midten. Og så kan vi for ming skyld sagtens hente en type som Sneijder/Özil til kanten eller de få gange vi skal spille 4-3-3..
22-man squad. No Neville, Scholes, Rooney or Giggs. Rio, Carrick and Bebe all travel
Tror vi får se Rio fra start. Det håber jeg i hvert fald. Er også spændt på at se Carrick i aktion.
EDIT: Truppen mod Valencia
VdS Kuszczak Amos Rio Vida Wes Smalling Evra O'Shea Evans Rafa Ando Nani Bebe Carrick Gibson Fletch Park Chicha Berba Kiko Owen
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.