Se fuld version : Javier Hernández
MOHoegsted
23-04-2011, 14:53
Han er sendt fra en gud, ham Chicharito!
Hvilken ved jeg bare ikke ;)
De kristnes gud! ;)
De kristnes gud! ;)
Ja det er sgu også fint, hvis han bomber de næste 10 år for United! ;)
Jeg tager sgu hatten af for vores indkøbspolitik de senere år. Hargreaves, Manucho og Bebe er blundere af dimensioner, men mens Real Madrid har givet eksempelvis 500 millioner for Kaka, så har vi i de senere år skaffet stakkevis af verdensklasse spillere/talenter for langt under det beløb samlet set: Smalling, Vidic, Evra, Chicharito, van der Sar, Rafael, Fabio osv.
Jeg tager sgu hatten af for vores indkøbspolitik de senere år. Hargreaves, Manucho og Bebe er blundere af dimensioner, men mens Real Madrid har givet eksempelvis 500 millioner for Kaka, så har vi i de senere år skaffet stakkevis af verdensklasse spillere/talenter for langt under det beløb: Smalling, Vidic, Evra, Chicharito, van der Sar, Rafael, Fabio osv.
Ja, man sidder lidt med fornemmelsen af at mens United lægger en masse ressourcer og kræfter i at scoute talenter i hoved og røv, så vælger Real Madrid at taste "FM+wonderkids" ind i google og så bare hive tegnedrengen frem.
Selv vores dyre indkøb (Nani, Berbatov fx) har efterhånden vist ved de kan mens en spiller som Anderson efterhånden er ved at vise i glimt hvad han kan og forhåbentlig kun bliver bedre og mere stabil i hans præstationer.
Jeg tager sgu hatten af for vores indkøbspolitik de senere år. Hargreaves, Manucho og Bebe er blundere af dimensioner, men mens Real Madrid har givet eksempelvis 500 millioner for Kaka, så har vi i de senere år skaffet stakkevis af verdensklasse spillere/talenter for langt under det beløb: Smalling, Vidic, Evra, Chicharito, van der Sar, Rafael, Fabio osv.
Det er ikke en blunder for Fergies side at købe Hargreaves, det er en blunder for dem, der har godkendt hans lægetjek. Hargreaves er jo en fantastisk fodboldspiller, og han var fremragende det år han spillede. Fuck jeg savner ham.
Ellers har du ret. Men vores indkøbspolitik er nok mere en reflektion af vores underskud, der dermed tvinger Fergie til at hente mindre navne, der ikke er så dyre. Men det er klart, at det er fedt at se en ung og ukendt spiller som Hernandez blomstre op og spille så afgørende en rolle.
Broberry
25-04-2011, 20:35
Jeg er ikke længere i tvivl, Hernandez må siges at være Årets scoop!.
Kæft hvor er jeg glad for den mand/knægt allerede. Han har jo reddet os et utal af gange allerede i hans første sæson.
Chicharito <3
Hernandez er den fjerdemest scorende indskifter i klubben allerede. Han ligger efter OG, Giggs og Scholes. Han har et bedre snit end OG (1 mål hver 2.25 kamp). Det bedste snit nogensinde hos United.
Han går en stor karriere imøde (eller den er vel igang) den kære Lille Grønne Ært.
Donnichlas
11-05-2011, 17:44
Synes virkelig vi skal lade være med at kører ham op mellem de store drenge.
Han har haft en fantastisk sæson, og jeg er ligeså vild med ham som alle andre, men hvis ikke han følger op på denne sæson med en i samme standard vil han skuffe alt for meget.
Han har gjort det fantastisk, men et håb om en nu Gunnar gemmer jeg til om nogle år ;)
Jurgensen
11-05-2011, 18:31
Synes virkelig vi skal lade være med at kører ham op mellem de store drenge.
Han har haft en fantastisk sæson, og jeg er ligeså vild med ham som alle andre, men hvis ikke han følger op på denne sæson med en i samme standard vil han skuffe alt for meget.
Han har gjort det fantastisk, men et håb om en nu Gunnar gemmer jeg til om nogle år ;)
Ja så er det på med Nej-hatten :-)
Selvfølgelig skal vi ikke lade os rive med og udråbe ham til legende allerede, men derfor behøves vi vel ikke tænke hvis og hvis med hensyn til næste sæson!
Synes bare vi bør glæde os over at en af vores "lotto" kuponer (Obertan, Bebe, you name them) giver gevinst.
Hvad sker der for, at Péle har udråbt Hernandez til at blive den nye Messi? Er manden fuldkommen skæv og på stoffer? Hernandez individualistiske evner nærmer sig ikke engang Messis, om så Messi kun havde sin torso til at bevæge sig på en bane på.
Ufattelig useriøst ros fra Péle.
Men jeg elsker Chicharito. Vaskeægte angriber. Jeg håber virkelig, at han fastholder niveauet i næste sæson. Jeg håber ikke, det er en døgnflue. Må fodboldguderne være med vores lille ært.
Lynderup
12-05-2011, 08:29
Det er ærgerligt at det lige at Messi han sammenligner med, for det er lidt det samme som at sammenligne ham med Van Der Sar.
Men for nu at snakke om noget helt andet:
Hvornår tror I at Real Madrid køber ham?
Det er ærgerligt at det lige at Messi han sammenligner med, for det er lidt det samme som at sammenligne ham med Van Der Sar.
Man kan aldrig vide det sikkert om nogle fodboldspillere efterhånden, men jeg synes han virker til at være en ret loyal og sympatisk gut der ikke bare lige sådan "fucker af".
Stratego Thomas
12-05-2011, 09:59
Hvad sker der for, at Péle har udråbt Hernandez til at blive den nye Messi? Er manden fuldkommen skæv og på stoffer? Hernandez individualistiske evner nærmer sig ikke engang Messis, om så Messi kun havde sin torso til at bevæge sig på en bane på.
Ufattelig useriøst ros fra Péle.
Men jeg elsker Chicharito. Vaskeægte angriber. Jeg håber virkelig, at han fastholder niveauet i næste sæson. Jeg håber ikke, det er en døgnflue. Må fodboldguderne være med vores lille ært.
tror du mistolker lidt.. det pele mener, er jo bare at javier hernandez bliver den næste "helt store" spiller og deraf kommer sammenligningen med messi, som vel på nuværende tidspunkt er "den størst".. tolker det ikke som en spilmæssig sammenligning..
MOHoegsted
12-05-2011, 10:07
Aldrig.
Og hvorfor lyder du så sikker?
tror du mistolker lidt.. det pele mener, er jo bare at javier hernandez bliver den næste "helt store" spiller og deraf kommer sammenligningen med messi, som vel på nuværende tidspunkt er "den størst".. tolker det ikke som en spilmæssig sammenligning..
Er også sådan jeg tolker den, og er også ret sikker på det er sådan den skal tolkes.
Men hvem ved, Chicharito er vanvittig hurtig, han kan da hurtigt blive hurtig med bolden også ;)
Aldrig.
Og hvorfor lyder du så sikker?
Mon ikke det er fordi han er bitter over Real køber vores spillere?
David Beckham
Ruud van nistleroy
Cristiano Ronaldo
Gabriel Heinze
Synes så det var fint at få skudt tre af dem af og det beløb vi fik for Ronaldo kunne man ikke sige nej til set i lyset af at han ville væk.
Mon ikke det er fordi han er bitter over Real køber vores spillere?
David Beckham
Ruud van nistleroy
Cristiano Ronaldo
Gabriel Heinze
Synes så det var fint at få skudt tre af dem af og det beløb vi fik for Ronaldo kunne man ikke sige nej til set i lyset af at han ville væk.
Jeg går ud fra du gerne ville have beholdt David. Det ville i min verden, være den spiller vi IKKE skulle have solgt.
Jeg går ud fra du gerne ville have beholdt David. Det ville i min verden, være den spiller vi IKKE skulle have solgt.
I bagklogskabens lys kan man jo egentlig kun "glæde" sig over at han blev solgt, dog for lidt få penge, men hvis han var blevet var det jo ikke sikkert, at vi for det første havde fået Ronaldo, og hvis han stadig var blevet købt, ville han jo få noget mere modstand på pladsen, end det var tilfældet med Beckham i Real.
VonKoblenz
29-05-2011, 10:24
Dagens rygtebørs på tipsbladet siger at Real Madrid er interesseret i Javier Hernandez
http://tipsbladet.dk/nyhed/generelle/loerdagens-rygteboers-opdat-12
United DK
29-05-2011, 10:30
Ja, hvis det passer, så må vi jo se, om hans logokysseri bare er den sædvanlige varme luft.
Dagens rygtebørs på tipsbladet siger at Real Madrid er interesseret i Javier Hernandez
http://tipsbladet.dk/nyhed/generelle/loerdagens-rygteboers-opdat-12
Det rygte stammer fra idiotiske agents "alt kan ske i fodbold" udtalelse for et par dage siden.
Move along..
MOHoegsted
29-05-2011, 11:08
Ja, hvis det passer, så må vi jo se, om hans logokysseri bare er den sædvanlige varme luft.
Du ved jo ikke engang hvad det betyder når han kysser logoet?
Kunne lige så godt være han kysser det pga. vi har givet ham denne chance, eller andet. Behøves ikke være fordi det er hans hjerteklub, og han aldrig vil forlade den?
http://cache3.asset-cache.net/xc/114916588.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=77BFBA49EF87892140FEB0FF7845C57DB30AF25B0FB9E0AA 03C965F5FA146833B2AA101F3F1FA731
Real Madrid har desværre en større tiltrækningskraft ind os, på trods af vi har været langt bedre de sidste 5 år, især over for eksotiske spillere, så det ville bestemt ikke undrer mig, hvis Chicharito skiftede til dem, inden for de næste par år. Derudover vil det jo ikke være første gang de nupper en spiller i United, fordi de ikke er i stand til at hente unge, ukendte spillere på egen hånd og udvikle dem.
unitedforreal
29-05-2011, 13:06
Som jeg før har meldt ud, så at kysse logoet helt normalt for ham. Han har kysset det for alle de hold han har spillet for. Eller så langt tilbage youtube kan komme. Landsholdet og hans tidligere hold. Hvis du søger på hans mål, kan du se han kyssede logoet altid, eller 80% af tiden. Så det har intet med ægte kærlighed at gøre.
Og ens kærlighed kan altid ændre sig, da det ikke er barndom's kærlighed som det er for dig og mig.. og andre united fans
Den Lille Ært scorede hatrick for Mexico i går.
EDIT: Nu med målene
IwMDR1-T630
Kasper United
06-06-2011, 09:53
Tillykke til Chicharito med gårsdagens hattrick. Han havde dog mange chancer, så han skyldte vidst også mål, men det kom der jo også. Straffesparket var sgu køligt sparket - viser i hvert fald, at han har selvtilliden i orden.
17 mål i 24 kampe for Mexico.
Holy mother, det er altså mere end godkendt..
DavidMadsen
06-06-2011, 11:19
Som jeg før har meldt ud, så at kysse logoet helt normalt for ham. Han har kysset det for alle de hold han har spillet for. Eller så langt tilbage youtube kan komme. Landsholdet og hans tidligere hold. Hvis du søger på hans mål, kan du se han kyssede logoet altid, eller 80% af tiden. Så det har intet med ægte kærlighed at gøre.
Det kunne ikke bare være fordi, han elsker at spille fodbold og at score mål? Chivas er hans barndomsklub og Mexico hans fædreland, hvis han ikke kyssede logoet dér, så ville det sgu næsten være mere mærkeligt. Nu er han så landet i selveste Manchester United, der gav ham chancen - og fortsat giver ham chancen, da han får masser af spilletid (bl.a. i CL-finalen).
Jeg forstår ham sgu godt. Tror faktisk han bliver hængende.
schousboe9
07-06-2011, 10:06
http://menmedia.co.uk/manchestereveningnews/sport/football/manchester_united/s/1422854_javier-hernandez-ill-keep-scoring-for-manchester-united-to-repay-sir-alex-ferguson
Hernandez virker ikke umiddelbart interesseret i et skifte i nærmeste fremtid. Lad os håbe, der er hold i ordene.
Benzema+Higuaín = Hernandez.
Til dato det dummeste rygte jeg har set. Hvordan kan nogle mennesker få penge for at finde på sådan noget sludder?
Anderson8
07-06-2011, 16:20
Benzema+Higuaín = Hernandez.
Til dato det dummeste rygte jeg har set. Hvordan kan nogle mennesker få penge for at finde på sådan noget sludder?
Jeg gad sgu godt arbejde på diverse aviser i England såsom The Sun og Daily Mail. Det er bare, at finde på en masse sludder. Puha, hvor er nogle af rygterne bare helt hen i vejret.
Chicharito scorede to mål igen i går. Nu er han oppe på 19 i 25 kampe for Mexico.
Han scorer 1 og 5 mål.
QIhRfeYWxnI
Elsker sydamerikanske kommentatorer :D
EDIT: 19 ikke 17. Sorry Lille Ært :(
Glory Man United
10-06-2011, 08:09
Chicharito scorede to mål igen i går. Nu er han oppe på 17 i 25 kampe for Mexico.
Og nu er 5 af hans holdkammerater taget for doping. Ligesom Contador handler det vist om noget kød/kylling:titte:
Elsker sydamerikanske kommentatorer :D
Gotta be kidding....
Christensen
19-06-2011, 11:48
Og han bliver ved!
SO3YXJWGwsQ
unitedforreal
19-06-2011, 11:54
Så laver han endnu en kasse. Den minder rigtig meget om den han lavede for os med hælen.
Han sætter sig selv i et kæmpe press til næste år. Han kan vel kun skuffe ? :confused: Han score i mindst hver anden kamp.. ikke mange der kan det.
Anderson_8
19-06-2011, 12:06
6 kasser i de første 4 kampe, må siges at være godkendt :)
DavidMadsen
19-06-2011, 12:34
6 kasser i de første 4 kampe, må siges at være godkendt :)
... og de 6 mål er rekord i turneringen. Den hidtidige rekord var på 5, mener jeg at have læst.
Svanen94
19-06-2011, 12:53
... og de 6 mål er rekord i turneringen. Den hidtidige rekord var på 5, mener jeg at have læst.
Altså at rekorden var at score 5 mål i hele turneringen, og han så allerede har slået den i de første 4 kampe?
RasmusXF
19-06-2011, 13:11
27 kampe og 20 mål for A-landsholdet som 23 årig. Han bliver da noget af en mexicansk legende, hvis han fortsætter bare halvt så godt.
schousboe9
19-06-2011, 13:22
Han kysser også logoet på landsholdstrøjen. Vil han så også væk fra dem på et tidspunkt? :titte:
chrisserUnited
19-06-2011, 13:29
Altså at rekorden var at score 5 mål i hele turneringen, og han så allerede har slået den i de første 4 kampe?
Ved ikke om det her er med kvalen, men eller skulle en Mexicaner før have scoret 11 mål under gold cup...
http://en.wikipedia.org/wiki/CONCACAF_Gold_Cup#Qualification
Svanen94
19-06-2011, 16:17
Han kysser også logoet på landsholdstrøjen. Vil han så også væk fra dem på et tidspunkt? :titte:
Måske, hvis han får et tilbud fra Spanien. De har deres argumenter i orden http://www.youtube.com/watch?v=5UnjIkWDfKA
Kasper United
19-06-2011, 17:32
Måske, hvis han får et tilbud fra Spanien. De har deres argumenter i orden http://www.youtube.com/watch?v=5UnjIkWDfKA
Haha genialt - den fortjener :haha:
Sangen er iøvrigt en af mine "evige" favorit-sange.
Nå nok om det. Mht. Chicharitos mål i går er det vel ingen overraskelse. Han scorer vel i gennemsnit næsten i hver kamp for Mexico. Det er imponerende - håber han fortsætter sin målstime for os i næste sæson.
Svanen94
19-06-2011, 17:56
Haha genialt - den fortjener :haha:
Tak, fordi du siger det. Jeg kunne også selv meget godt lide den, men synes det var mærkeligt selv at skulle pointere det :D
Hernandez scorer igen igen i nat. Han er on fire!
9TMN_QO5GJg
tjarligdrengen
23-06-2011, 09:50
Det er efterhånden mere normalt at han scorer med andet end foden end med den :D
Kasper United
23-06-2011, 09:59
Det er jo vanvittigt af vores mexicaner. Tillykke til ham - det er sgu imponerende. Nu håber jeg bare på, at Mexico og Chicharito vinder finalen, hvor Chicharito laver et hattrick, og kampen ender 3-2 til Mexico mod USA.
Det er jo vanvittigt af vores mexicaner. Tillykke til ham - det er sgu imponerende. Nu håber jeg bare på, at Mexico og Chicharito vinder finalen, hvor Chicharito laver et hattrick, og kampen ender 3-2 til Mexico mod USA.
Hvornår spilles finalen?
Det er jo helt sygt alle de mål han har lavet i denne turnering. 7 mål i 6 kampe. Dejligt at han er Manchester United spiller:)
Hvis Hernandez var et teknisk vidunder som Thierry Henry i hans vanvittige dage i Arsenal, kunne jeg dø lykkeligt. Men jeg klager ikke over vores lille burrito-måsluger. Mål, det kan han, og så må resten af holdet stå for alt forarbejdet i stedet for.
One love, Chicharito. 28 kampe, 21 mål for Mexico er gode stats. Jeg håber og be'er for, at du bliver endnu vildere denne sæson, vi snart går i møde. Håber ikke denne Gold Cup slider ham op. Vi har om nogen brug for de små tap-in mål samt vigtige mål, han er mester i.
Anderson8
23-06-2011, 13:14
Hvornår spilles finalen?
Det er jo helt sygt alle de mål han har lavet i denne turnering. 7 mål i 6 kampe. Dejligt at han er Manchester United spiller:)
the final will be played at the Rose Bowl in Pasadena, California on June 25, 2011.
fra wiki.
DavidMadsen
25-06-2011, 13:44
the final will be played at the Rose Bowl in Pasadena, California on June 25, 2011.
fra wiki.
Jeg har brug for tidspunkter... :D
Fremragende af Hernandez. Han er vist all-time topscorer ved én turnering. Altså - der er vist aldrig nogen, der har scoret mere end 5 mål ved en Gold Cup turnering.
United DK
25-06-2011, 16:14
http://en.wikipedia.org/wiki/2011_CONCACAF_Gold_Cup_Final
unitedforreal
26-06-2011, 08:04
Kampen endte 4-2 til mexico, efter de havde været bagud 0-2. Ærten havde 1assist i kampen og spillede alle 90 min.
Man kan se højdepunkterne her.
http://www.soccer-blogger.com/2011/06/26/usa-vs-mexico-highlights-2-4-goals-video-copa-oro-2011-final/
Anderson_8
26-06-2011, 09:27
Vi kan samtidig lige få med at han blev topscorer med 7 mål, men ikke mindst kåret til turneringens bedste spiller. :trophy:
nu skal han have hvilet stængerne, så han er klar til den nye sæson! :devill:
Vi kan samtidig lige få med at han blev topscorer med 7 mål, men ikke mindst kåret til turneringens bedste spiller. :trophy:
nu skal han have hvilet stængerne, så han er klar til den nye sæson! :devill:
Det får han ikke mulighed lige foreløbigt. Copa America starter inden længe.
Edit: Og så måske ikke alligevel. http://deportesar.terra.com.ar/sports/gold-cup/2011/noticias/0,,OI5128457-EI18149,00-There+will+be+no+Copa+America+after+the+Gold+Cup+f or+Chicharito.html
Troede faktisk at Copa America var for A-landsholdsspillere. Så må man håbe, at de ser bort fra Chicharito.
United DK
26-06-2011, 11:51
Edit: Og så måske ikke alligevel. http://deportesar.terra.com.ar/sports/gold-cup/2011/noticias/0,,OI5128457-EI18149,00-There+will+be+no+Copa+America+after+the+Gold+Cup+f or+Chicharito.html
Troede faktisk at Copa America var for A-landsholdsspillere. Så må man håbe, at de ser bort fra Chicharito.
Copa America er for A-landshold, men det er noget med, at ved hver turnering bliver et par ikke-sydamerikanske lande inviteret med (f.eks. Mexico og Japan), så man når på de 12 der skal til, da der ellers kun er 10 sydamerikanske nationer. Copa America er Sydamerikas svar på EM.
For at vende tilbage til det med alderen, så viser den argentinske trup vist, at det er en A-landsholdsturnering:
1. Juan Pablo Carrizo
2. Ezequiel Garay
3. Pablo Zabaleta
4. Nicolas Burdisso
5. Esteban Cambiasso
6. Gabriel Milito
7. Angel Di Maria
8. Javier Zanetti
9. Gonzalo Higuain
10. Lionel Messi
11. Carlos Tevez
12. Mariano Andujar
13. Nicolas Pareja
14. Javier Mascherano
15. Lucas Biglia
16. Sergio Agüero
17. Marcos Rojo
18. Javier Pastore
19. Ever Banega
20. Fernando Gago
21. Ezequiel Lavezzi
22. Diego Milito
23. Sergio Romero
http://multimedia.ekstrabladet.dk/archive/00678/fan_at_gold_cup_fin_678933m.jpg
United DK
27-06-2011, 21:07
http://multimedia.ekstrabladet.dk/archive/00678/fan_at_gold_cup_fin_678933m.jpg
Ærgerligt han er kristen.
MOHoegsted
27-06-2011, 22:13
Er jeg den eneste der ikke kan se nogle steder i artiklen hvor Ferguson skulle have udtalt det?
Hvis man endnu ikke har set Chicharito's mål fra Gold Cup, så er alle 7 samlet i denne video:
9a6KLxzZsjs
Der er et par fine hovedstød, et par "kluntemål", en enkelt helflugter og et par andre.. Alt i alt nogle fine mål :)
MOHoegsted
08-07-2011, 12:39
Nå.. Men nu har han også scoret med hoften!
Glory Man United
09-07-2011, 09:58
Mexico har tabt de to første kampe i Copa America. Med en sejr i den sidste kamp mod Uruguay, slutter de som nr 3 og går måske videre.
Det kunne dog være fedt, hvis de ryger ud. Så giv Hernandez tre ugers ferie. Så kommer han tilbage lige inden turneringsstart. Så må Rooney og Berbatov lave de nødvendige mål i starten af sæsonen
schousboe9
09-07-2011, 10:00
Han er da slet ikke med ved Copa America?
Glory Man United
09-07-2011, 10:13
Han er da slet ikke med ved Copa America?
Hhhahahaha er han ikke? I rest my case then
http://sports.yahoo.com/soccer/news?slug=ap-copaamerica-mexico
MEXICO CITY (AP)—Tottenham forward Giovani Dos Santos will lead a young Mexico squad at the Copa America, with Javier Hernandez and other leading national team regulars not available for selection.
Mexico, which won the CONCACAF Gold Cup on Saturday, is required by CONCACAF to send its second team to Argentina because it is not a member of the South American continental federation.
Dos Santos scored one of the goals in Mexico’s 4-2 victory over the United States at California in the Gold Cup final, the deciding match in the continental championship for the North and Central American, and Caribbean confederation.
Squad:
Goalkeepers: Luis Ernesto Michel (Chivas), Carlos Rodriguez (Morelia), Liborio Sanchez (Veracruz).
Defenders: Hector Reynoso (Chivas), Miguel Angel Ponce (Chivas), Jorge Enriquez (Chivas), Darvin Chavez (Atlas), Nestor Vidrio (Atlas), Nestor Araujo (Cruz Azul), Hiram Mier (Monterrey), Paul Aguilar (Pachuca), Israel Jimenez (Tigres).
Midfielder: Javier Aquino (Cruz Azul), Jorge Hernandez (Jaguares), David Cabrera (Pumas), Diego Reyes (America), Nestor Calderon (Toluca), Jonathan Dos Santos (Barcelona B).
Forwards: Giovani Dos Santos (Tottenham), Marco De la Mora (Chivas), Rafael Marquez Lugo (Morelia), Oribe Peralta (Santos), Javier Cortes (Pumas).
MOHoegsted
09-07-2011, 10:41
Der er en god grund til de ikke scorer mål! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ygo3vJG8v2g&feature=related
Her er lige et klip med alle Chicharitos mål for sidste sæson.
Kæft hvor er jeg stolt af han spiller i Man Utd. Han er kæmpe kandidat til at blive PL topscorer denne sæson:)
Holmskov
27-07-2011, 20:43
Nogen der ved noget yderligere ??
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/14318453.stm
Vidic skal lære at skelne mellem træning og rigtig kamp!
Vidic skal lære at skelne mellem træning og rigtig kamp!
Haha nice one :lolol:
Glory Man United
28-07-2011, 07:04
Nogen der ved noget yderligere ??
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/14318453.stm
Han er ude nogle uger:
http://www.manutd.com/en/Tour-2011/Tour-2011-News/2011/Jul/hernandez-out-for-weeks.aspx
Synes slet ikke det er en katastrofe. I sidste sæson var det Berbatov, der fyrede den af fra starten. Hernandez har haft en kort ferie. Hvis han vender stærkt tilbage i september, er det fint...
chrisserUnited
19-09-2011, 16:41
Noget nyt om hans skade?
MOHoegsted
19-09-2011, 16:50
Altså jeg mener jeg læste et sted i går, han skulle scannes i overmorgen (altså i morgen).
Lidt svært at give noget nyt omkring hans skade, uden en scanning først. :)
chrisserUnited
19-09-2011, 16:54
Altså jeg mener jeg læste et sted i går, han skulle scannes i overmorgen (altså i morgen).
Lidt svært at give noget nyt omkring hans skade, uden en scanning først. :)
Nå nå!!! Spurgte jo ikke om hvor sur du kunne blive :)
Så venter jeg da bare til imorgen :D
Meget positivt, at han trods alt kunne gå på ned til omklædningsrummet selv. Så et brud i benet/foden er nok usandsynligt, selvom det var en voldsom tackling.
MOHoegsted
19-09-2011, 17:17
Nå nå!!! Spurgte jo ikke om hvor sur du kunne blive :)
Så venter jeg da bare til imorgen :D
Det var da ment positivt, derfor jeg lavede en smiley! :)
Dr. Hanseman Luchtor
19-09-2011, 18:37
Meget positivt, at han trods alt kunne gå på ned til omklædningsrummet selv. Så et brud i benet/foden er nok usandsynligt, selvom det var en voldsom tackling.
Var det ikke Cesc der for et års tid siden sparkede straffespark med et brud i benet?
Men jeg er da helt enig med dig, jeg tør bare ikke udelukke noget...
chrisserUnited
19-09-2011, 19:34
Det var da ment positivt, derfor jeg lavede en smiley! :)
I know ;)
*slettet*
Det er efterhånden dit svar til alt!
Det er efterhånden dit svar til alt!
Jeg ved det godt, men det er den eneste måde jeg kan få min post count op uden der er nogen der synes jeg spammer one-liners :(
Ville være så vigtigt hvis det var rigtigt. Han har været et kanon køb for os.
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=14223
Lækkert at vi som altid er hurtige når det kommer til fornyelse af kontrakter med unge spillere som Cleverley og Hernandez.
Jeg tilgiver aldrig mig selv for at have whinet over købet af ham i sin tid og stemplet ham som et "Manucho" lignende køb der aldrig ville komme på banen.
Og ja, det var også mig der ikke kunne se noget specielt i Cleverley og var meget skeptisk mht. om han kunne gøre en forskel for os.
God, I suck :(
Faldt lige over dette på Indkast:
http://www.youtube.com/watch?v=ZZX_hoGcdl0&feature=player_embedded
Ros...
Dahlmann
13-10-2011, 10:42
Fantastisk med forlængelsen af hans Kontrakt. Chicharito har virkelig fortjent det efter hans flyvende start i klubben. Prøv at læse starten af den her tråd. For halvandet år siden var der ingen der kendte ham men han havde lige skrevet kontrakt med os.. I dag er han en verdensstjerne og sidste sæson var han blandt de farligste angribere i verden.. Det er en dejlig forlængelse det her og et kæmpe scoop at vi fik ham så billigt dengang..
100% fortjent at han får en ny kontrakt! Og det er også vigtigt at give Real ren besked, at han ikke er til salg! Det er kun de aflagte stjerner de må købe af os
EDIT: WHAT IS GOING ON?
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/front_page/9614226.stm
1045: FOOTBALL - Manchester United deny claims Javier Hernandez has signed a new five-year contract. The Mexican striker's agent has been quoted as saying the deal was done. But United say that is incorrect and no new deal is imminent.
wtf?
Lækkert at vi som altid er hurtige når det kommer til fornyelse af kontrakter med unge spillere som Cleverley og Hernandez.
Jeg tilgiver aldrig mig selv for at have whinet over købet af ham i sin tid og stemplet ham som et "Manucho" lignende køb der aldrig ville komme på banen.
Og ja, det var også mig der ikke kunne se noget specielt i Cleverley og var meget skeptisk mht. om han kunne gøre en forskel for os.
God, I suck :(
Du er menneskelig, that's all. Jeg stod også samme sted mht. Chicharito som dig. Så kan vi melde os in i Opus Dei sammen, og fordømme vores fordømmelser :)
En rigtig angriber. Utrolig bevægelig i feltet, hurtig og sikker i sine afslutninger. Dejlig nyhed!
Mon Hernandez virkelig har skrevet under på ny kontrakt, især efter den afklapsning?
schousboe9
23-10-2011, 17:00
Mon Hernandez virkelig har skrevet under på ny kontrakt, især efter den afklapsning?
Nej, han har helt sikkert indset, at han er det helt forkerte sted, når der er sprøde kællinger og Mojitos sydpå.
Så er det bekræftet officielt at HErnandez har skrevet under på en 5-årig aftale.
http://www.manutd.com/en/News-And-Features/Football-News/2011/Oct/javier-hernandez-signs-new-five-year-contract.aspx
jQrgensen
24-10-2011, 12:25
Lækker nyhed efter gårsdagens nedtur!
Det er med at holde fast i ham så godt som vi nu kan, inden José og Real begynder at presse alt for meget på.
Tænk på, at når han får bedre boldkontrol, så bliver han number 1 in the world.
Hans bevægelser og løb er jo allerede outstanding.
Tænk på, at når han får bedre boldkontrol, så bliver han number 1 in the world.
Hans bevægelser og løb er jo allerede outstanding.
Number 1 in the world, really?
Han er en giftig angriber, men han bliver næppe nogensinde bare blandt de 3 bedste i klubben.
Han er altså allerede 23, så fysisk udvikler han sig næppe mere, og på det tekniske plan er han altså meget meget langt efter de bedste i verden.
Number 1 in the world, really?
Han er en giftig angriber, men han bliver næppe nogensinde bare blandt de 3 bedste i klubben.
Han er altså allerede 23, så fysisk udvikler han sig næppe mere, og på det tekniske plan er han altså meget meget langt efter de bedste i verden.
Overdrivelse fremmer forståelsen.
Han er lynhurtigt, laver super løbninger, og sikker foran mål.
Men han er ikke specielt god i det opbyggende spil.
LyngUnited
24-10-2011, 15:02
Og så brænder han for det. For pokker hvor ville jeg ønske nogle af vores andre spillere lærte lidt af Chicharito's attitude. Teknik eller ej jeg elsker den knægt og det vil gøre mere ondt i mit United hjerte hvis han skred end flere af de andre.
Elrantiri
24-10-2011, 15:54
Uden at ville starte en "Cristiano skal tilbage til Man Utd" diskussion vil jeg sige at der ikke er noget som Hernandez kan som Cristiano ikke kan bedre, måske bortset fra at score med nakken. Men der skal ihvertfald mere end lidt boldkontrol til før Hernandez bliver number 1.
Men Chicharito er sgu fantastisk, og rart at se ham med en lang kontrakt her :devill:
Glory Man United
24-10-2011, 18:05
http://www.manutd.com/en/News-And-Features/Features/2011/Oct/video-of-five-javier-hernandez-goals.aspx
United DK
12-11-2011, 10:52
Han bomber fortsat.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/landsholdsfodbold/article1656591.ece
Bomber og bomber - han rører altså ikke bolden ved første mål, og det andet er et straffe (der dog blev begået mod ham selv) :)
Cg6Hl7fk45w
Don Kafai
12-11-2011, 11:46
Jeg tror i øvrigt han var i centrum i hele kampen:
LUstH33CDYU
Det er ikke alle serbere der er lige glade for ham, især Ivanovich og Kolarov :D
United DK
12-11-2011, 11:48
Bomber og bomber - han rører altså ikke bolden ved første mål, og det andet er et straffe (der dog blev begået mod ham selv) :)
Cg6Hl7fk45w
Det ser nu ud som om, at han lige snitter den ved det første mål, men lad os nu ikke gøre en større diskussion ud af det. :)
Hvem er ham taberen med #15?
Han burde sparkes ud for det taberagtige stunt han laver efter straffesparket.
Svanen94
18-12-2011, 15:17
Tror I Hernandez kommer ind i samme målstime som sidste sæson?
Jeg tror Welbeck er et lille skridt foran ham i øjeblikket, hvilket nok vil gøre det svært at starte en stime lige i pt., om end han nok skal få sine kampe i det tætte juleprogram. Helt ærligt, så synes jeg også Welbeck fungerer bedre i de kampe, hvor vi skal skabe kampen med små hurtige kombinationer, hvorimod Hernandez klart er bedst, når vi trækker os længere tilbage og spiller på omstilling..
Godt spørgsmål. Han har ikke været helt så skarp som sidste sæson, og han har været uheldig med mange skader. Han missede hele pre season, blev skadet mod Chelsea og mod Aston Villa. Men er helt sikker på, at han nok skal spille en afgørende rolle på den ene eller anden måde, men lige p.t. virker spillet ret flydende med Welbeck-Rooney oppe foran.
MagnusChristiansen
18-12-2011, 15:42
Som jeg ser det, er Chicharito bedst, når vi spiller "dårligt", eller i hvert fald lidt kedeligt. Det så vi jo i vores række af 1-0 sejre. Der var han manden med målene, og det er det han kan. Når vi derimod er i fuld kontrol, som i dag, er Welbeck måske lidt bedre, men kun lidt.
Welbeck er muligvis en teknisk bedre fodboldspiller, men forskellen lige nu er at Hernandez er i stand til at score mål.
Jeg synes Welbeck virker lidt clueless til tider.
PatriceEvra3
18-12-2011, 16:52
Som jeg ser det, er Chicharito bedst, når vi spiller "dårligt", eller i hvert fald lidt kedeligt. Det så vi jo i vores række af 1-0 sejre. Der var han manden med målene, og det er det han kan. Når vi derimod er i fuld kontrol, som i dag, er Welbeck måske lidt bedre, men kun lidt.
Synes tværtimod Hernandez er bedre når vi dominere kampene. Han har muligvis scoret nogle mål, men han har ikke spillet godt. Mister konstant bolden, og virker lidt kluntet. Han spillede meget bedre sidste sæson, i de kampe vi dominerede.
MOHoegsted
18-12-2011, 17:00
Nej.
Ferguson vil spille en ny filosofi, og under nye principper, hvilket kræver spillere der kan holde på bolden, og spille sig igennem. Chicharito er svaret til en filosofi med kontra fodbold.
Vi har en anden spiller i Welbeck som er mere fysisk stærk, og er teknisk, dog ikke lige så hurtig, selvom der ikke bør sættes en finger over det.
Tænkte selv over det under kampen i dag, da han blev indskiftet, og jeg tror ikke han scorer 20 mål i år. Han får en vigtig rolle, og jeg tror aldrig han bliver andet end en supersub.
Svanen94
18-12-2011, 17:07
Jeg sad også og tænkte over det under kampen.
Ingen tvivl om, at han har haft dårlige odds. Han har været skadet, Welbeck har overrasket og vi har fået en ny spillefilosofi.
Efter sidste sæson kørte der nogle rygter om, at Madrid ville bytte Benzema for Hernandez og der tænkte jeg over om Hernandez sæson var en enkelt sæson præstation.
Jeg er vild med Hernandez' ydmyghed og ønsker ham held og lykke med spillet, men måske havde det bytte været en god handel for os. Benzema er en dygtig spiller og havde passet bedre ind i vores spil. Jeg ved dog ikke, hvor troværdige rygterne var.
Arh, Hernandez er nu en af vores vigtigste spillere set over en hel sæson. Når det så er sagt, så ville jeg ønske at vi brugte ham mere i en super sub rolle, for det er der han passer perfekt ind, og vi på samme tid kan spille resten af kampen med spillere (welbeck fx) der er mere opbyggende i deres spil.
PatriceEvra3
18-12-2011, 17:55
Jeg sad også og tænkte over det under kampen.
Efter sidste sæson kørte der nogle rygter om, at Madrid ville bytte Benzema for Hernandez og der tænkte jeg over om Hernandez sæson var en enkelt sæson præstation.
Jeg er vild med Hernandez' ydmyghed og ønsker ham held og lykke med spillet, men måske havde det bytte været en god handel for os. Benzema er en dygtig spiller og havde passet bedre ind i vores spil. Jeg ved dog ikke, hvor troværdige rygterne var.
Hvorfor dog det? Han var en af vores vigtigste spillere sidste sæson, og der findes ikke mange angribere der er skarpere foran målet. Vil aldrig bytte Hernandez for Benzema. Fodboldfans har til tider en meget selektiv hukkomelse. Han er lavet 6 mål i den her sæson, hvilket er helt fint hvis du tænker på hvor meget han har spillet. Han er ikke noget teknisk vidunder, men hans løb, hans hurtighed, placeringsevne i feltet er absolut topklasse.
Han har været meget skadet, og derfor ikke spillet særligt meget eller særligt godt. Men han har scoret mål. Giv ham nu tid til at få noget rytme i sit spil. Vi kan jo ikke side og bedømme ham på sporadiske indhop. Er sikker på at han ville score lige så mange mål, hvis ikke han havde været så meget skadet. Hans målnæse er jo tydeligvis ikke forsvundet. Manden er iøvrigt stadig ung.
Sidste sæson var han det store vidunder, den store helt, årtiets køb og jeg ved ikke hvad. Nu skal han sælges, fordi han har været skadet, og derfor ikke holdt målsnittet. Her bliver det lidt for sort/hvidt til mig.
Svanen94
18-12-2011, 18:54
Hvorfor dog det? Han var en af vores vigtigste spillere sidste sæson, og der findes ikke mange angribere der er skarpere foran målet. Vil aldrig bytte Hernandez for Benzema. Fodboldfans har til tider en meget selektiv hukkomelse. Han er lavet 6 mål i den her sæson, hvilket er helt fint hvis du tænker på hvor meget han har spillet. Han er ikke noget teknisk vidunder, men hans løb, hans hurtighed, placeringsevne i feltet er absolut topklasse.
Han har været meget skadet, og derfor ikke spillet særligt meget eller særligt godt. Men han har scoret mål. Giv ham nu tid til at få noget rytme i sit spil. Vi kan jo ikke side og bedømme ham på sporadiske indhop. Er sikker på at han ville score lige så mange mål, hvis ikke han havde været så meget skadet. Hans målnæse er jo tydeligvis ikke forsvundet. Manden er iøvrigt stadig ung.
Sidste sæson var han det store vidunder, den store helt, årtiets køb og jeg ved ikke hvad. Nu skal han sælges, fordi han har været skadet, og derfor ikke holdt målsnittet. Her bliver det lidt for sort/hvidt til mig.
Kan godt lide du har klippet det ud fra mit indlæg der netop siger, at det har været svært for Hernandez pga. skader :D
Jeg mener heller ikke bare vi skal sælge ham. Jeg sad bare lidt og tænkte over det, og det var egentlig bare det mit indlæg skulle reflektere. For der er ingen tvivl om at hernandez er topklasse på nogle områder, men havde han en sæson sidste år, hvor han præsterede over evne og passer hans facetter ind i vores nye spil?
Jeg har ikke helt styr på, hvor mange kampe han har spillet og, hvor mange mål han har scoret. 6 mål lyder jo meget rimeligt, men det er let at se, at det ikke kører for ham på samme måde som sidste sæson, hvor han nærmest scorede på alt han rørte (dette kan eventuelt skyldes skader, at han ikke passer ind i vores nye spil eller noget andet). Det kan også være svært, hvis hans spidskompetencer ikke passer ind i vores nye spil. Det kan godt være han kan prikke nogle bolde ind, men hvis han ikke kan deltage i det opbyggende spil vil vi hele tiden være en mand i undertal i det offensive spil. Nu var jeg også en af dem der godt ville have haft Benzema til United før han røg til Madrid.
Men alt i alt er jeg på ingen måde utilfreds med at have Hernandez i truppen, og jeg håber han genfinder den samme form som sidste sæson (selvom han har scoret 6 mål). Jeg overvejede bare om det havde været en god bytte handel med Benzema, da han vel må siges at være bedre i det opbyggende spil.
Men ligesom MOHoegsted tror jeg heller aldrig Hernandez bliver andet end en supersub, medmindre han skifter klub eller vi begynder at spille kontraspil igen.
LyngUnited
19-12-2011, 07:52
Welbeck er stærk i det opbyggende spil men han er ikke skarp nok foran mål. Hernandez er altid farlig foran mål. Håber lidt på han bliver vores nye Solskjær.
we'remanunited
19-12-2011, 10:00
Kan godt lide du har klippet det ud fra mit indlæg der netop siger, at det har været svært for Hernandez pga. skader :D
Jeg mener heller ikke bare vi skal sælge ham. Jeg sad bare lidt og tænkte over det, og det var egentlig bare det mit indlæg skulle reflektere. For der er ingen tvivl om at hernandez er topklasse på nogle områder, men havde han en sæson sidste år, hvor han præsterede over evne og passer hans facetter ind i vores nye spil?
Jeg har ikke helt styr på, hvor mange kampe han har spillet og, hvor mange mål han har scoret. 6 mål lyder jo meget rimeligt, men det er let at se, at det ikke kører for ham på samme måde som sidste sæson, hvor han nærmest scorede på alt han rørte (dette kan eventuelt skyldes skader, at han ikke passer ind i vores nye spil eller noget andet). Det kan også være svært, hvis hans spidskompetencer ikke passer ind i vores nye spil. Det kan godt være han kan prikke nogle bolde ind, men hvis han ikke kan deltage i det opbyggende spil vil vi hele tiden være en mand i undertal i det offensive spil. Nu var jeg også en af dem der godt ville have haft Benzema til United før han røg til Madrid.
Men alt i alt er jeg på ingen måde utilfreds med at have Hernandez i truppen, og jeg håber han genfinder den samme form som sidste sæson (selvom han har scoret 6 mål). Jeg overvejede bare om det havde været en god bytte handel med Benzema, da han vel må siges at være bedre i det opbyggende spil.
Men ligesom MOHoegsted tror jeg heller aldrig Hernandez bliver andet end en supersub, medmindre han skifter klub eller vi begynder at spille kontraspil igen.
"at spille over evne". Den gamle cirkushest. En dejlig selvmodsigende umulighed. Det kan vel ikke have været over evne, hvis han var i stand til det.
Jeg kan godt forstå din betragtning om ham som "super-sub", men i mine øjne skal man passe på med at drage forhastede konklusioner. Ligesom andre herinde, der med syvtommer søm slog fast, at Rooney blot var en marginalspiller. Ingen nævnt, ingen glemt. Jeg tror Hernandez, ligesom rooney, har lidt under vores manglende kreatør bag sig. Vakuumet bag hernandez har været stort, og modsat roo så falder han ikke ned i banen og agerer spilfordeler, det evner han ikke. Men han er efter min mening blandt de ypperste poachers i gamet, og med en spilskabende 10'er bag sig, så vil kritikken, eller manglen på tiltro, også forstumme. Med lidt held og ingen større skader kan han godt være garant for 20+ mål i pl
Vi er begyndt på meget af det der med at bolden skal spilles helt op og så sniges ind med pres og teknik. Det er tydeligt at det ikke passer så godt til Hernandez. Vi har også tit Nani og Valencia på kanterne, og de gør meget med at stoppe op så modstanderens forsvar får tid til at stille sig solidt hvilket gør det sværere for ærten at få mest muligt ud af hans farlige placeringsevne. Det synes jeg ikke de gjorde helt så meget sidste år, hvor der i år konsekvent spilles helt ned til baglinien og losses indover.
Selvfølgelig har hans skader heller ikke hjulpet, men jeg synes også at vi er begyndt at spille på en måde hvor hurtighed og placeringsevne bare ikke er relevant særlig tit. Vi ser jo hvor tit vores angribere skal kæmpe med et helt proppet målfeldt, og så er det sgu svært når man ikke har noget særligt når det kommer til teknik eller langskud.
Bortset fra det så er han jo en mand der afhænger 100% af kreativitet fra midtbanen, og der behøver jeg ikke gå i detaljer om hvordan det står til.
Hvorfor alt den snak om en ny filosofi og spillestil? Vi spillede totalfodbold den første måned af sæsonen, men siden dengang har vi spillet som vi altid har gjort. Inklusiv igår.
Tror der er nogen der bliver slemt skuffet hvis de tror at vi begynder at lave 5-6 mål i snit når Cleverley kommer tilbage..
MagnusChristiansen
19-12-2011, 17:51
Hvorfor alt den snak om en ny filosofi og spillestil? Vi spillede totalfodbold den første måned af sæsonen, men siden dengang har vi spillet som vi altid har gjort. Inklusiv igår.
Tror der er nogen der bliver slemt skuffet hvis de tror at vi begynder at lave 5-6 mål i snit når Cleverley kommer tilbage..
Enig, men jeg tror bare vi får mere ud af Welbeck, når vi spiller fantastisk (det du kalder totalfodbold), mens Chicharito vil være vigtigere for holdet, når det ikke kører så godt.
Jeg tror forskellen i Hernandez' spil ligger i midtbanen. Når vores midtbane har været så svag, har vi ikke magtet at kontrollere kampen, og samtidig har vores centrale midtbane været for til at støtte offensiven, hvilket giver spidsangriberen mange flere opgaver i det opbyggende spil, da han skal længere tilbage på banen, hvilket slet ikke gavner en type som Hernandez, der bare skal koncentrere sig om at være i boksen, så ved vi, at han vil score.
Hvis vores midtbane formår at sætte modstanderen under pres, holde bolden i egne rækker, vil vi automatisk komme længere frem på banen og heraf lægge et højere pres og derved have flere spillere omkring Hernandez i boksen, og det udnytter han altid godt.
En Chicharito, der skal ned i banen og agere en Drogba holder ikke. Han skal have støtte fra midtbanen.
Og vi skal også huske på, at grunden til at han ikke scorer de samme antal mål som sidste år er, at han startede pre-season med at hakke bagud, da han blev skadet. Pre-season er jo et meget dumt tidpsunkt at blive skadet på, da det er her, hvor man blvier tæsket igennem til at være i den form, der skal holde en sæson ud. Og så alle de ufattelige mange små skader har ødelagt hans formrytme.
MOHoegsted
19-12-2011, 18:45
[...]
Jeg tror Hernandez, ligesom rooney, har lidt under vores manglende kreatør bag sig. Vakuumet bag hernandez har været stort, og modsat roo så falder han ikke ned i banen og agerer spilfordeler, det evner han ikke. Men han er efter min mening blandt de ypperste poachers i gamet, og med en spilskabende 10'er bag sig, så vil kritikken, eller manglen på tiltro, også forstumme. Med lidt held og ingen større skader kan han godt være garant for 20+ mål i pl
Hvis vi fik en 10'er bag "ham", så vil han jo aldrig spille fast.
Welbeck har muligheden på kanten, og ellers må ham og Chicharito slås om at være indskifter, og de enkelte gange der bliver nødt til at spares.
Og vi skal også huske på, at grunden til at han ikke scorer de samme antal mål som sidste år er, at han startede pre-season med at hakke bagud, da han blev skadet. Pre-season er jo et meget dumt tidpsunkt at blive skadet på, da det er her, hvor man blvier tæsket igennem til at være i den form, der skal holde en sæson ud. Og så alle de ufattelige mange små skader har ødelagt hans formrytme.
Det kan du da ikke vide er derfor, så hvis han ikke var skadet under pre-season, havde han smadret bolden i kassen nu? Man kan altid være bagklog. Fergie vil jo heller ikke bruge en spiller der ikke er i form nok til at spille.
Det kan du da ikke vide er derfor, så hvis han ikke var skadet under pre-season, havde han smadret bolden i kassen nu? Man kan altid være bagklog. Fergie vil jo heller ikke bruge en spiller der ikke er i form nok til at spille.
Det siger jeg jo hellere ikke? Jeg siger bare, at han har fået ødelagt opstarten i denne sæson via sin skade. Pre-season er et meget dårligt tidspunkt at blive skadet på. Og vi spillede fantastisk der, og det gik jo ud over Chicharitos spilletid.
Så jeg siger ikke, at han ikke er form nok til at præstere, men han er jo ikke på samme bølgelængde helt som sine kammerater og ikke havde de samme optimale forhold som sidste sæson, hvor han var fit fra sæsonsstart. Flere fodboldspillere har sagt, at det er meget irriterende som spiller at misse sæsonopstarten.
Chicharito har desværre været plaget af flere skader i sæsonen indtil videre, der har ødelagt hans muligheder lidt, men ikke desto mindre har han vel sikret os et par sejre i kampe, hvor vi ikke skabte så meget og kun vandt 1-0.
Dog mener jeg helt klart, at Welbeck ligger foran pt., men derfor skal den lille ært nok blive værdifuld alligevel.
we'remanunited
19-12-2011, 19:35
Jeg tror forskellen i Hernandez' spil ligger i midtbanen. Når vores midtbane har været så svag, har vi ikke magtet at kontrollere kampen, og samtidig har vores centrale midtbane været for til at støtte offensiven, hvilket giver spidsangriberen mange flere opgaver i det opbyggende spil, da han skal længere tilbage på banen, hvilket slet ikke gavner en type som Hernandez, der bare skal koncentrere sig om at være i boksen, så ved vi, at han vil score.
Hvis vores midtbane formår at sætte modstanderen under pres, holde bolden i egne rækker, vil vi automatisk komme længere frem på banen og heraf lægge et højere pres og derved have flere spillere omkring Hernandez i boksen, og det udnytter han altid godt.
En Chicharito, der skal ned i banen og agere en Drogba holder ikke. Han skal have støtte fra midtbanen.
Helt enig. Jeg husker heller ikke at den manglende tiltro til hernandez var så udtalt, da vi spillede bedre end vi gør pt. Sort på hvidt har han ikke samme imponerende statistik som sidste sæson, men andet ville også været mærkeligt. Hernandez, og selv rooney, mangler jo en mere dominerende midtbane bag sig. Ligesom en god målmand hurtigt kan udstilles af et ringe forsvar, ligesådan kan gode angribere komme til at se ringe ud, når midtbanen bag dem ikke leverer eller er stærk nok.
Martinsen
19-12-2011, 19:38
Med til historien hører også at Hernandez ikke har haft en pause i et år. Han spillede både de nord-amerikanske og de syd-amerikanske mesterskaber her i sommers. Og så har han samtidig haft et par skader, så der er vel ikke noget at sige til han ikke leverer helt oppe på sidste sæsons niveau endnu.
Svanen94
19-12-2011, 20:36
Helt enig. Jeg husker heller ikke at den manglende tiltro til hernandez var så udtalt, da vi spillede bedre end vi gør pt. Sort på hvidt har han ikke samme imponerende statistik som sidste sæson, men andet ville også været mærkeligt. Hernandez, og selv rooney, mangler jo en mere dominerende midtbane bag sig. Ligesom en god målmand hurtigt kan udstilles af et ringe forsvar, ligesådan kan gode angribere komme til at se ringe ud, når midtbanen bag dem ikke leverer eller er stærk nok.
Sidste sæson spillede Hernandez godt. Mener du midtbanen var stærk der?
Don Kafai
19-12-2011, 20:58
Han har da lavet mange afgørende mål for os i denne sæson, især på udebane, og sådanne mål ender med at blive guld værd. Ofte er det jo sådan, at angribere har "hjemve", idet de oftest scorer på hjemmebane, men falder lidt ud på udebane, hvor der måske er mest brug for dem. Hernandez har nettet to gange i Bolton, været matchvinder i Swansea og Everton, og så sikret os et point ud af det blå på Anfield.
Som Martinsen også er inde på, så har han spillet uafbrudt i et par år nu, og han er kommet fra en liga i Mexico til den hårdeste liga i verden. Han har bestemt haft en godkendt sæson imo.
Ja. Sidste sæson havde vi Giggs, der tilbød med kreativitet. I en del af vores kampe i år har vores midtbane været totalt offensivt blottet for kvalitet, hvilket overlod alt til kanterne.
unitedforreal
19-12-2011, 21:11
Come on.
Han har haft 3-4 skader allerede nu. Hvordan kan man mene at han skal score samme antal mål som sidste år.
Se på de kampe han havde, det er jo ikke fordi han brænder chancer.
Den ene gang bliver han smadret bagfra hvor han skulle havde haft straffe og rødt kort til det andet hold. Hvor hvis jeg husker rigtigt vi taber point.
De andre gang var han ved at komme igang.
Men seriøst, han er en spiller der skal have noget at løbe på eller indlæg at gøre noget ved. Han er ikke en Rooney type eller RVP som kan tag bolden og smække den fra 30 meters afstand..
Jeg mener at han pt er bedre end Welbeck men at Welbeck har flere pladser han kan spille og derfor måske er sjovere at bruge..
we'remanunited
19-12-2011, 21:29
Den var stærkERE end den forfatning, som den er i nu, ja.
Jeg studsede lige over, at én debattør ikke ville bytte Hernandez for Benzema.
Personligt tror jeg ikke på, at den byttehandel nogensinde har været på tale. Og det gør jeg ikke, fordi Benzema er klasser bedre end Javier Hernandez og således har en væsentligt højere markedsværdi. Det bør der altså ikke være to meninger om. Han var en langsom starter i Real Madrid, men har i denne sæson udvist den samme kynisme foran målet, som Hernandez gjorde i sidste sæson, og oven i det er han en langt mere komplet fodboldspiller. Det ville være idioti ikke at lave det bytte, hvis det nogensinde skulle blive aktuelt. Men det gør det selvfølgelig heller ikke, for nu, hvor Benzema har fået tingene til at spille i Real, vil ingen i fremtiden være i tvivl om, at han er den bedste spiller af de to.
Hernandez vil i kraft af sin tæft for at score mål altid være en nyttig spiller, men jeg vil altid foretrække mindre begrænsede typer som Berbatov og Welbeck til startopstillingen. Det er simpelthen det tekniske niveau, en klub som Manchester United bør stræbe efter. Og Hernandez skal for mig at se blive langt bedre med bolden, før han kan blive en grundsten i vores startopstilling og ikke blot en supersub, der i perioder kan snige sig ind i startopstillingen i sine målstimer.
Thepostman
19-12-2011, 21:40
Hernandez er fantastisk til det han kan, nemlig at score mål. Hans evne til at være hvor han skal være, og til at se de rette løb, er i absolut verdensklasse. Når Hernandez er på banen har man altid en eller en følelse af, at han kan score. Han behøver ikke spille godt, det samme behøver holdet egentlig heller ikke. Bolden skal bare ind i feltet, og står han der pludselig. Derudover har han en målnæse som jeg tvivler på at Welbeck nogensinde får. Welbeck kan derimod nogle andre ting, og det er da en velsignelse til truppen at vi har så forskellige typer i angrebet, som kan benyttes alt efter taktik og modstander.
Og så dårligt mener jeg nu heller ikke Hernandez er kommet fra land i denne sæson, specielt ikke hvis man kigger på hans skader osv. 6 mål i 9 startende kampe i ligaen er bestemt ikke skidt.
we'remanunited
19-12-2011, 21:45
Personligt tror jeg ikke på, at den byttehandel nogensinde har været på tale. Og det gør jeg ikke, fordi Benzema er klasser bedre end Javier Hernandez og således har en væsentligt højere markedsværdi. Det bør der altså ikke være to meninger om. Han var en langsom starter i Real Madrid, men har i denne sæson udvist den samme kynisme foran målet, som Hernandez gjorde i sidste sæson, og oven i det er han en langt mere komplet fodboldspiller. Det ville være idioti ikke at lave det bytte, hvis det nogensinde skulle blive aktuelt. Men det gør det selvfølgelig heller ikke, for nu, hvor Benzema har fået tingene til at spille i Real, vil ingen i fremtiden være i tvivl om, at han er den bedste spiller af de to.
Hernandez vil i kraft af sin tæft for at score mål altid være en nyttig spiller, men jeg vil altid foretrække mindre begrænsede typer som Berbatov og Welbeck til startopstillingen. Det er simpelthen det tekniske niveau, en klub som Manchester United bør stræbe efter. Og Hernandez skal for mig at se blive langt bedre med bolden, før han kan blive en grundsten i vores startopstilling og ikke blot en supersub, der i perioder kan snige sig ind i startopstillingen i sine målstimer.
Hernandez har lavet 6 mål i 14 pl kampe, Benzema har lavet 8 i samme antal kampe. Så den kynisme du adskiller de to med er til at overse imo.
Du har desuden en lidt firkantet opfattelse af hvad teknik er. Det er jo altså ikke kun et spørgsmål om at være god til at danse på bolden. Jeg tør vædde min gamle hat på, at Hernandez bruger færre berøringer på bolden til at lave mål end Benzema, og det er vel også teknik? Det er end product der tæller, og der leverer han varen, og han har også gjort det i denne sæson, selvom vi har meget plads til forbedring.
Det ser nemt ud når hernandez scorer mål, og derfor kan man hurtigt fejlagtigt konkludere, at han fattes evner, når det stik modsatte er tilfældet.
Hernandez har lavet 6 mål i 14 pl kampe, Benzema har lavet 8 i samme antal kampe. Så den kynisme du adskiller de to med er til at overse imo.
Du har desuden en lidt firkantet opfattelse af hvad teknik er. Det er jo altså ikke kun et spørgsmål om at være god til at danse på bolden. Jeg tør vædde min gamle hat på, at Hernandez bruger færre berøringer på bolden til at lave mål end Benzema, og det er vel også teknik? Det er end product der tæller, og der leverer han varen, og han har også gjort det i denne sæson, selvom vi har meget plads til forbedring.
Det ser nemt ud når hernandez scorer mål, og derfor kan man hurtigt fejlagtigt konkludere, at han fattes evner, når det stik modsatte er tilfældet.
Jeg synes Hernandez har klare mangler når han ikke har sidste fod på bolden. I det opbyggende spil er han nærmest ikke eksisterende og han har svært ved at tage bolden til sig. Når vi så snakker om at afslutte på diverse indlæg er han verdensklasse hans skarphed i feltet er helt unik, men Hernandez vil altid være en spiller som er dybt afhængig af gode wings for uden indlæggende vil han slet ikke score ligeså mange mål hvorimod Benzema er en spiller som kan score fra mange forskellige positioner.
Thepostman
19-12-2011, 22:01
Jeg synes Hernandez har klare mangler når han ikke har sidste fod på bolden. I det opbyggende spil er han nærmest ikke eksisterende og han har svært ved at tage bolden til sig. Når vi så snakker om at afslutte på diverse indlæg er han verdensklasse hans skarphed i feltet er helt unik, men Hernandez vil altid være en spiller som er dybt afhængig af gode wings for uden indlæggende vil han slet ikke score ligeså mange mål hvorimod Benzema er en spiller som kan score fra mange forskellige positioner.
Benzema vil uden tvivl kunne score mål fra flere forskellige positioner end Hernandez. Spørgsmålet er vel bare om vi ikke har nok i det i Rooney, eller for den sags skyld Welbeck og vores kantspillere. Godt nok er Hernandez ikke den store tekniker eller langskytte. Men hans løb i feltet er der vel næppe mange der kommer i nærheden af. Og netop den evne er der i den grad værd at beholde, i forhold til at få noget nyt ind, som i bund og grund kan de samme ting som det vi har i forvejen.
Jeg påstod blot, at Karim Benzema i indeværende sæson har udvist samme kynisme, som Hernandez gjorde i sidste. Statistikken for alle turneringer i denne sæson fortæller, at Benzema scorer hvert 109. minut (13 mål i 22 optrædener) og Hernandez hvert 143. minut (seks mål, 17 kampe). I sidste sæson scorede Hernandez hvert 115. minut. Statistikker skjuler nuancerne, og én af nuancerne er, at en Real Madrid-angriber får flere målchancer end en Manchester United-angriber, men Benzemas målkvotient overgår jo også Hernandez'.
Det var ikke min agenda at nedvurdere Hernandez. Jeg mener blot ikke, han er nær så dygtig som Karim Benzema, en af verdens bedste rendyrkede angribere netop nu, og derfor reagerede jeg på et indlæg, der (til dels) advokerede for det modsatte synspunkt.
Selvfølgelig kræver det også teknik at score de mål, Hernandez gør, og teknik er en noget luftig term, men den bruges alligevel i flæng i betydningen boldbehandling. Det var altså det, jeg mente - evnen til at indgå i det organiserede opspil. For selvom Javier Hernandez uomtvisteligt er en af verdens bedste poachers, kan man vel diskutere, hvor stor en berettigelse en spiller, der "kun" er poacher, har i moderne fodbold, navnlig i de største klubber. Ikke at Hernandez ikke er et værdigt medlem af United-truppen, men måske er han en slags specialiseret type, der kun bør benyttes i særlige scenarier. Lidt ligesom en ekstraordinært imposant running back i NFL, der kun bruges til at hente de sidste par yards på tredje down.
Kasper United
19-12-2011, 22:08
Har ikke rigtig fundet ud af, hvad problemet ved Chicharito er, og hvad der derfor bliver diskuteret? Så vidt, som jeg har læst mig til, mener I, at han har problemer med det opbyggende spil. Det er der, hvor jeg tænker, hvorfor det skal frem? Han er en RIGTIG angriber, og når vi har Rooney på banen samtidig lige bag ham, der netop opbygger spillet i samarbejde med kanterne, hvad er problemet så? Chicharitos opgave er ikke at opbygge spillet, men derimod at score mål, hvilket jeg mener, han har gjort helt fint.
Premier League: 6 mål i 9 kampe, hvor han starter inde + yderligere 5 kampe, hvor han kommer ind, kan man vel ikke brokke sig over. Ved ikke, om jeg husker forkert, men mener, at målene, han har scoret, har været meget vigtige..
we'remanunited
19-12-2011, 22:14
Jeg påstod blot, at Karim Benzema i indeværende sæson har udvist samme kynisme, som Hernandez gjorde i sidste. Statistikken for alle turneringer i denne sæson fortæller, at Benzema scorer hvert 109. minut (13 mål i 22 optrædener) og Hernandez hvert 143. minut (seks mål, 17 kampe). I sidste sæson scorede Hernandez hvert 115. minut. Statistikker skjuler nuancerne, og én af nuancerne er, at en Real Madrid-angriber får flere målchancer end en Manchester United-angriber, men Benzemas målkvotient overgår jo også Hernandez'.
Det var ikke min agenda at nedvurdere Hernandez. Jeg mener blot ikke, han er nær så dygtig som Karim Benzema, en af verdens bedste rendyrkede angribere netop nu, og derfor reagerede jeg på et indlæg, der (til dels) advokerede for det modsatte synspunkt.
Selvfølgelig kræver det også teknik at score de mål, Hernandez gør, og teknik er en noget luftig term, men den bruges alligevel i flæng i betydningen boldbehandling. Det var altså det, jeg mente, evnen til at indgå i det organiserede opspil. For selvom Javier Hernandez uomtvisteligt er en af verdens bedste poachers, kan man vel diskutere, hvor stor en berettigelse en spiller, der "kun" er poacher, har i moderne fodbold, navnlig i de største klubber. Ikke at Hernandez ikke er et værdigt medlem af United-truppen, men måske er han en slags specialiseret type, der kun bør benyttes i særlige scenarier. Lidt ligesom en ekstraordinært imposant running back i NFL, der kun bruges til at hente de sidste par yards på tredje down.
det var netop herhen jeg ville. Jeg deler ikke opfattelsen, at poachers er mindre værd i moderne fodbold. IMO sker der lidt en negligering af mere simple spillertyper. Hvorfor Benzema foretrækkes for Hernandez forstår jeg ikke så længe hans scoringsrate er bedre (er den så ikke pt, but). Vi har rooney der kan deltage i det skabende spil hvis nødvendigt. Hvis de leverer godt det samme på samme position, så er det vel en smagssag. Og når vi har rooney, så er hernandez en dejligt forfriskende spillertype ved siden af imo.
Men bottom line, det er sgu et sundhedstegn at vi debatterer en spiller der leverer som hernandez!
Har ikke rigtig fundet ud af, hvad problemet ved Chicharito er, og hvad der derfor bliver diskuteret? Så vidt, som jeg har læst mig til, mener I, at han har problemer med det opbyggende spil. Det er der, hvor jeg tænker, hvorfor det skal frem? Han er en RIGTIG angriber, og når vi har Rooney på banen samtidig lige bag ham, der netop opbygger spillet i samarbejde med kanterne, hvad er problemet så? Chicharitos opgave er ikke at opbygge spillet, men derimod at score mål, hvilket jeg mener, han har gjort helt fint.
Premier League: 6 mål i 9 kampe, hvor han starter inde + yderligere 5 kampe, hvor han kommer ind, kan man vel ikke brokke sig over. Ved ikke, om jeg husker forkert, men mener, at målene, han har scoret, har været meget vigtige..
Hvis man som Manchester United ønsker at være boldbesiddende og spille fodbold langs jorden, er det alle spilleres opgave at deltage i det opbyggende spil, især de offensive og også den forreste angriber, der jo ofte fungerer som spilstation, der skal skabe dybde i spillet og indgå i trekantskombinationer. Det er altså lidt naivt at påstå, at en Manchester United-spiller, endda en offensivspiller, ikke behøver at kunne deltage i opspillet.
Svar til dig følger, we'remanunited...
Tilføjelse: Nej, det gør det ikke alligevel. Undskyld narrefissen, men jeg har svært ved at supplere ovenstående. Vi er slet og ret uenige om, hvorvidt en poacher (i betydningen: begrænset boldbehandling kompenseret ved veludviklet målnæse) bør starte inde for en klub som Manchester United, og det er fair nok :-)
Thepostman
19-12-2011, 22:17
Hvis man som Manchester United ønsker at være boldbesiddende og spille fodbold langs jorden, er det alle spilleres opgave at deltage i det opbyggende spil, især de offensive og også den forreste angriber, der jo ofte fungerer som spilstation, der skal skabe dybde i spillet og indgå i trekantskombinationer. Det er altså lidt naivt at påstå, at en Manchester United-spiller, endda en offensivspiller, ikke behøver at kunne deltage i opspillet.
Svar til dig følger, we'remanunited...
Ganske enig i at alle skal kunne være med i det opbyggende spil. Men teknik kan trænes, det kan målnæse ikke på samme måde. Hernandez har helt sikkert plads til forbedringer, men jeg er ikke tvivl om at han kan forbedre den del at sit spil. Så at skulle bytte ham ud med en spiller, der i bund og grund kan de samme ting som noget det vi har i forvejen, forstår jeg ikke.
PatriceEvra3
19-12-2011, 22:20
Nu lægger du ord i munden på mig, for jeg har aldrig sagt at Hernandez er bedre end Benzema.
Det handler ikke om hvem der er bedst, eller hvem der kan de sejeste tricks. Det er ikke så sort/ hvidt så sort hvidt, for så er Benzema da en bedre spiller. Det handler ikke altid om at sætte dem op over for hinanden, og se hvem der er den bedste fodboldspiller.
Nej fodboldmæssigt er Hernandez intet vidunder, men han har nogle spidskompetencer han udnytter til fulde, og en type som ham er guld værd. Han vil formegentlig altid scorer et hav af mål uanset hvor han spiller, bare fordi han er så god til det han kan. Der findes massere af teknisk dygtige angribere som Benzema, men der findes ikke mange Hernandez typer. Jeg holder 10000000 % fast i at jeg ikke vil bytte de to.
Benzema er formegentlig ikke lige typen der bare dukker op og redder os når det går ad helved til. Det har Hernandez gjort utallige gange. Hvis du holder ham på bænken de første de første 75 minutter, er det næppe ham der kommer ind og afgører kampen. Det gør Hernandez. Benzema ville formegentlig ikke fungere særligt godt når det går dårlig, og her har Hernandez reddet os utallige gange, selvom han ikke spiller godt. Selv når han er inde i dårlige perioder, så scorer han mål.
Igen, jeg siger ikke at Hernandez er en bedre fodboldspiller, for det er han ikke. Men angribere behøves ikke altid kunne dreje rundt om sig selv 4 gange, lave en vejrmølle og tippe den ind i højre hjørne. Vi har teknisk dygtige angribere i Berba, Rooney og Welbeck. Og for min skyld kan vi også godt købe nogle flere, det skal bare ikke være på bekosting af Hernandez, der kan noget andet, få angribere kan. Jeg vil være tilbøjelig til at sige et hold som Liverpool ville ligge langt høre i tabellen, hvis de havde en Hernandez.
Solskjær var heller ikke nogen Ronaldinho med bolden, men vi var nu meget glade for ham alligevel. Hvis vores midtbane var mere kreativ, og hvis Rooney ikke havde spillet så dårligt på det seneste (bortset fra de to sidste kampe) så behøvede vi heller ikke have Hernandez så meget med i det opbyggende spil. RVN var til tider også elendig i det opbyggende spil, men ligesom Hernandez var han bare kold foran kassen.
Nu lægger du ord i munden på mig, for jeg har aldrig sagt at Hernandez er bedre end Benzema.
Det handler ikke om hvem der er bedst, eller hvem der kan de sejeste tricks. Det er ikke så sort/ hvidt så sort hvidt, for så er Benzema da en bedre spiller. Det handler ikke altid om at sætte dem op over for hinanden, og se hvem der er den bedste fodboldspiller.
Nej fodboldmæssigt er Hernandez intet vidunder, men han har nogle spidskompetencer han udnytter til fulde, og en type som ham er guld værd. Han vil formegentlig altid scorer et hav af mål uanset hvor han spiller, bare fordi han er så god til det han kan. Der findes massere af teknisk dygtige angribere som Benzema, men der findes ikke mange Hernandez typer. Jeg holder 10000000 % fast i at jeg ikke vil bytte de to.
Igen, jeg siger ikke at Hernandez er en bedre fodboldspiller, for det er han ikke. Men angribere behøves ikke altid kunne dreje rundt om sig selv 4 gange, lave en vejrmølle og tippe den ind i højre hjørne. Vi har teknisk dygtige angribere i Berba, Rooney og Welbeck. Og for min skyld kan vi også godt købe nogle flere, det skal bare ikke være på bekosting af Hernandez, der kan noget andet, få angribere kan. Jeg vil være tilbøjelig til at sige et hold som Liverpool ville ligge langt høre i tabellen, hvis de havde en Hernandez.
Solskjær var heller ikke nogen Ronaldinho med bolden, men vi var nu meget glade for ham alligevel. Hvis vores midtbane var mere kreativ, og hvis Rooney ikke havde spillet så dårligt på det seneste (bortset fra de to sidste kampe) så behøvede vi heller ikke have Hernandez så meget med i det opbyggende spil. RVN var til tider også elendig i det opbyggende spil, men ligesom Hernandez var han bare kold foran kassen.
Lad mig først understrege, at jeg ikke ønsker Javier Hernandez udskiftet. Jeg er svært begejstret for vores androgyne måltyv, og hvis han forbedrer sin boldbehandling betragteligt, kan han også blive en af de bedste angribere i spillet. Det er til gengæld også en forudsætning i mine øjne. Det eneste, jeg skrev, var, at skulle Real Madrid troppe op på Manchester Uniteds dørtrin og tilbyde Benzema i et direkte bytte for Hernandez, så ved jeg godt, hvad jeg ville svare, hvis det var mig, der bestemte.
Du mener, at jeg lægger ord i munden på dig, men i så fald giver du da igen med samme mønt, for jeg synes ikke, jeg nogen steder har givet udtryk for, at det handler om stepovers og piruetter. Det handler om at beskytte (og dermed bevare) bolden og distribuere den videre effektivt og præcist. En næsten lige så vigtig opgave for targetmanden som at score mål. Og så gør det da heller ikke noget, at en spiller er i stand til at sætte sin oppasser af, og det ser vi yderst sjældent Javier Hernandez gøre, selvom han har en af de vigtigste forudsætninger: hurtighed (jeg tror dog ikke, som en anden har anført, at han er ret meget hurtigere end Danny Welbeck. Det er for mig at se hans imponerende timing i dybdeløbene, der får det til at fremstå sådan). Til gengæld ser vi ham yderst ofte overlade bolden til modstanderen, når han må forlade sig på sine egne driblefærdigheder. Jeg er ikke enig i det synspunkt, at han egner sig bedst til kontrafodbold, for hans begrænsninger kommer især til syne, når den simple aflevering ikke foreligger, og han i stedet bliver tvunget til at improvisere.
Benzema er formegentlig ikke lige typen der bare dukker op og redder os når det går ad helved til. Det har Hernandez gjort utallige gange. Hvis du holder ham på bænken de første de første 75 minutter, er det næppe ham der kommer ind og afgører kampen. Det gør Hernandez. Benzema ville formegentlig ikke fungere særligt godt når det går dårlig, og her har Hernandez reddet os utallige gange, selvom han ikke spiller godt. Selv når han er inde i dårlige perioder, så scorer han mål.
Det var netop dette synspunkt, jeg fremførte i et af mine indlæg, hvor jeg brugte en NFL-analogi. At Javier Hernandez er en så specialiseret spiller, at han bedst egner sig til de her korte indhop, hvor vi har brug for at få et mål ud af ingenting, og ikke til startopstillingen, så længe hans boldbehandling ikke er bedre, end tilfældet er lige nu. Igen, det her er ikke nogen forfølgelse af Hernandez, som er suveræn til det, han gør. Min pointe er blot, at det, han gør, måske ikke helt er nok til at gøre ham til stamspiller i Manchester United på længere sigt, medmindre han dygtiggør sig.
Jeg køber stadig ikke den med, at en angriber ikke som sådan behøver at deltage ret meget i det opbyggende spil. Det vil til hver en tid være en fordel, at alle spillere kan byde ind med noget kreativt, og når vi nu skriger efter kreativitet, ville en mulighed da være at bruge eksempelvis Berbatov frem for Hernandez. Det ville næppe hjælpe, for er der noget, Hernandez giver os, så er det dybde i spillet. Men det kan man altså også godt få med spillere, der kan mere med en fodbold end Javier Hernandez.
Godnat.
PatriceEvra3
19-12-2011, 23:46
Lad mig først understrege, at jeg ikke ønsker Javier Hernandez udskiftet. Jeg er svært begejstret for vores androgyne måltyv, og hvis han forbedrer sin boldbehandling betragteligt, kan han også blive en af de bedste angribere i spillet. Det er til gengæld også en forudsætning i mine øjne. Det eneste, jeg skrev, var, at skulle Real Madrid troppe op på Manchester Uniteds dørtrin og tilbyde Benzema i et direkte bytte for Hernandez, så ved jeg godt, hvad jeg ville svare, hvis det var mig, der bestemte.
Du mener, at jeg lægger ord i munden på dig, men i så fald giver du da igen med samme mønt, for jeg synes ikke, jeg nogen steder har givet udtryk for, at det handler om stepovers og piruetter. Det handler om at beskytte (og dermed bevare) bolden og distribuere den videre effektivt og præcist. En næsten lige så vigtig opgave for targetmanden som at score mål. Og så gør det da heller ikke noget, at en spiller er i stand til at sætte sin oppasser af, og det ser vi yderst sjældent Javier Hernandez gøre, selvom han har en af de vigtigste forudsætninger: hurtighed (jeg tror dog ikke, som en anden har anført, at han er ret meget hurtigere end Danny Welbeck. Det er for mig at se hans imponerende timing i dybdeløbene, der får det til at fremstå sådan). Til gengæld ser vi ham yderst ofte overlade bolden til modstanderen, når han må forlade sig på sine egne driblefærdigheder. Jeg er ikke enig i det synspunkt, at han egner sig bedst til kontrafodbold, for hans begrænsninger kommer især til syne, når den simple aflevering ikke foreligger, og han i stedet bliver tvunget til at improvisere.
Det var netop dette synspunkt, jeg fremførte i et af mine indlæg, hvor jeg brugte en NFL-analogi. At Javier Hernandez er en så specialiseret spiller, at han bedst egner sig til de her korte indhop, hvor vi har brug for at få et mål ud af ingenting, og ikke til startopstillingen, så længe hans boldbehandling ikke er bedre, end tilfældet er lige nu. Igen, det her er ikke nogen forfølgelse af Hernandez, som er suveræn til det, han gør. Min pointe er blot, at det, han gør, måske ikke helt er nok til at gøre ham til stamspiller i Manchester United på længere sigt, medmindre han dygtiggør sig.
Jeg køber stadig ikke den med, at en angriber ikke som sådan behøver at deltage ret meget i det opbyggende spil. Det vil til hver en tid være en fordel, at alle spillere kan byde ind med noget kreativt, og når vi nu skriger efter kreativitet, ville en mulighed da være at bruge eksempelvis Berbatov frem for Hernandez. Det ville næppe hjælpe, for er der noget, Hernandez giver os, så er det dybde i spillet. Men det kan man altså også godt få med spillere, der kan mere med en fodbold end Javier Hernandez.
Godnat.
Jeg tror betsemt ikke der er nogle der er uenige i at JH ikke er en komplet spiller og at han mangler teknik, og at der er mange angribere der overall er bedre fodboldspillere. Kan ikke huske hvem der startede sammenligningen, men synes den er underlig. De er i bund og grund to meget forskellige typer.
Jeg er køber ikke helt den der med at Hernandez kun duer som indskifter. Han har scoret mange vigtige mål, hvor han er startet på banen.
Vi bliver nok ikke enige i at alle de offensive spillere nødvendigvis skal kunne tilfører noget kreativt. Det ville da bestemt ikke gøre mig noget hvis Hernandez blev mere boldsikker, men så længe han kan lave 20 mål pr. sæson, så lever jeg uden. Jeg går ud fra at vi sensest til sommer køber en midtbanespiller med nogle ideer. Så har vi en kreativ midtbannespiller, to krative kanter og Rooney. Så synes jeg ikke det er et must at makkeren til Rooney er sprængfyldt med ideer. Når han bidrager med 20 mål, så bidrager han sådan set med lige så meget som de kreative spillere.
Hernandez bliver aldrig nogen meget kreativ spiller, han lever af de andres ideer, og så længe han gør det med så stor succes kan jeg ikke se problemet. Han kommer jo heller ikke til at spille 50 kampe pr. sæson, han kommer formegentlig til at veksle lidt med Welbeck.
Udover det fodboldmæssige så synes jeg også det er et privelegium at have en så dygtig spiller, der ikke behøver starte hver gang. Han brokker sig ikke når han ikke spiller, men når der bliver brug for ham så slår han til, selv når han spiller dårligt.
Når holdet spiller godt, så synes jeg også Hernandez gør det fint. Når holdet spiller forfærdelig fodbold, som vi b.la. gjorde mod Villa og Swansea, så lider han bestemt under det. I den afgørende kamp mod Chelsea sidste sæson, spillede han jo en rigtig god kamp. Der flød spillet godt, og så kunne Hernandez også være med. Men når vi spiller ideforladt, stilestående fodbold, hvor vi ikke kan holde fast i bolden, så er det meget svært at få Hernandez med, og han disker ikke lige op med en Scholes aflevering. Men som sagt så synes jeg han gør det ganske fint, når holdet spiller godt. Så ser han slet ikke så dårlig ud med bolden, som han gør når vi spiller dårligt.
United DK
20-12-2011, 08:14
Selvfølgelig kræver det også teknik at score de mål, Hernandez gør, og teknik er en noget luftig term, men den bruges alligevel i flæng i betydningen boldbehandling. Det var altså det, jeg mente - evnen til at indgå i det organiserede opspil. For selvom Javier Hernandez uomtvisteligt er en af verdens bedste poachers, kan man vel diskutere, hvor stor en berettigelse en spiller, der "kun" er poacher, har i moderne fodbold, navnlig i de største klubber. Ikke at Hernandez ikke er et værdigt medlem af United-truppen, men måske er han en slags specialiseret type, der kun bør benyttes i særlige scenarier. Lidt ligesom en ekstraordinært imposant running back i NFL, der kun bruges til at hente de sidste par yards på tredje down.
Nu kører det også væsentligt bedre for Real Madrid, og La Liga er generelt en svagere liga end PL, så selvom Benzema overall er en bedre spiller end Hernandez, så synes jeg ikke han er mere kynisk end vores mexicaner. Faktisk ser jeg lidt Benzema som Zlatan, en spiller der har det med at falde ud, når kampen bliver for stor, for nok scorede han mod Barcelona, men efter et minut var han væk i den kamp.
Svanen94
20-12-2011, 08:15
Hernandez er ikke noget teknisk vidunder, men han kan nogle ting, som få angribere mestre, men der er han virkelig eminent. Han har en evne til altid at stå det rigtige sted og er en kynisk afslutter.
Jeg har måske været lidt hurtig til at sige vi er gået over i en ny måde at spille på, men jeg mener stadig at Hernandez ikke passer så godt ind i den måde at spille på med hurtige afleveringskombinationer osv. Måske kan jeg forklare det med et eksempel. Barcelona lægger rigtig meget pres på modstanderens forsvar efter de har mistet bolden. Hvis Barcelona havde en doven angriber ville han ikke passe så godt ind i det spil omend det stadig ville være muligt for de andre at presse. Det ville bare ikke være ligeså effektivt. Og på samme måde kan vi stadig have hurtige afleveringskombinationer uden Hernandez nødvendigvis deltager. Det vil bare ikke være ligeså effektivt.
Jeg er rigtig glad for at have Hernandez i truppen. Jeg synes han er en fantastisk angriber og har nogle spidskompetencer som vores andre angribere ikke har.
Og på trods af statistikker der viser han har scoret tilfredsstillende mange mål på lidt spilletid har det været tydeligt at se han ikke har været ligeså skarp, som sidste sæson. Det er også svært at overgå, og det kan skyldes skader, han har haft et hårdt år og alle mulige andre ting. Jeg overvejede bare om det var en mere eller mindre one-season hitter fra hans side og om en byttehandel med Benzema havde gavnet vores angrebsspil.
Men det er ikke en realitet og jeg er rigtig glad for vi har en spille som Hernandez i truppen, som udover at være en fantastisk angriber, også er ydmyg og kan klare at sidde på bænken.
we'remanunited
20-12-2011, 10:36
Jeg har måske været lidt hurtig til at sige vi er gået over i en ny måde at spille på, men jeg mener stadig at Hernandez ikke passer så godt ind i den måde at spille på med hurtige afleveringskombinationer osv. .
Jeg er stadig ikke enig. I mine øjne kan hernandez sagtens passe ind i hurtigt kombinationsspil oppe foran -så længe han blot fungerer som bande for de andre. Han bliver helt sikkert aldrig spilskabende, men derfor kan han sagtens passe ind alligevel - i en startellever. Hans første touch på bolden er fremragende, og det er rigeligt.
Jeg er uenig i, at han ikke egner sig til en plads blandt de startende elleve, blot fordi han ikke er bedre på bolden. Man må se på holdets typer, og, som mange har skrevet allerede, så har vi andre til at løfte den spilskabende opgave. Især hvis midtbanen styrkes. Derfor udelukker hans egenskaber ham ikke fra vores hold, så længe han præsterer.
Det handler måske i virkeligheden om, at man kommer til at skæve til Barcelona og forsimple fodbold til kun at kunne spilles som de gør. Barcelona er i en guldalder med unikt spillermateriale. Men kampe kan spilles på andre måder, og trofæer kan vindes på andre måder - ligeså legitimt. Det er lidt hvad jeg læser mellem linjerne i dit indlæg, og måske tager jeg fejl?
Svanen94
20-12-2011, 12:13
Det handler måske i virkeligheden om, at man kommer til at skæve til Barcelona og forsimple fodbold til kun at kunne spilles som de gør. Barcelona er i en guldalder med unikt spillermateriale. Men kampe kan spilles på andre måder, og trofæer kan vindes på andre måder - ligeså legitimt. Det er lidt hvad jeg læser mellem linjerne i dit indlæg, og måske tager jeg fejl?
Det var i hvert fald ikke det jeg ville frem til ;)
Jeg ville bare lave et eksempel på en spiller der var dygtig, men ikke passede ind i en bestemt måde at spille på. Det bliver selvfølgelig lidt generaliseret, men jeg prøver alligevel.
Hvis vi tager et hold, hvor angribernes rolle er at presse modstanderens forsvar, når de har mistet bolden (Dette kunne eksempelvis være Barcelona). Hvis de har en spiller som Berbatov (På en af hans dovne dage). Så vil de 2 andre angribere stadig kunne presse, men det vil være mindre effektivt, da der er en spiller mindre til at presse.
På samme måde kan vi stadig lave kombinationsspil med fløjene og Rooney og så lade Hernandez gøre det han er god til. Men det kombinationsspil vil blive mere forudsigeligt end, hvis vi havde en ekstra spiller der kunne deltage i det (f.eks. Welbeck)
Javier Hernandez: My Manchester United task getting tougher (http://menmedia.co.uk/manchestereveningnews/sport/football/manchester_united/s/1470244_javier-hernandez-my-manchester-united-task-getting-tougher)
Glory Man United
11-01-2012, 08:36
Javier Hernandez: My Manchester United task getting tougher (http://menmedia.co.uk/manchestereveningnews/sport/football/manchester_united/s/1470244_javier-hernandez-my-manchester-united-task-getting-tougher)
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=14889
:)
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=14889
:)
OldTrafford.dk hurtigere ude end RedCafe.net?
OT.dk er i sandhed et verdensklasse nyhedssite.
schousboe9
05-02-2012, 19:26
Dårlig form og second season syndrome eller ej - han står der altså bare!
Dårlig form og second season syndrome eller ej - han står der altså bare!
Kan man andet end at elske ham?
Han er så latterligt giftig. Han skal bare bruge en halv chance i nærheden af målet for at score. Den slags angriber er uvurderlig.
Fin aflevering til Welbeck ved 2-0 målet/straffesparket. Han er ganske vist ikke nogen Messi med bolden, men jeg synes han er blevet teknisk bedre.
schousboe9
21-02-2012, 16:02
http://www.teamtalk.com/news/2483/7536208/Hernandez-has-sub-standards
Man bliver jo helt varm indeni at af læse sådan et interview. :)
Man kan sige hvad man vil om vores lille mexikaner, men uden for banen opfører han sig altså eksemplarisk..
Altid meget velformulerede interviews, altid fokus på holdet og ikke ham selv, ydmyge holdninger - og sådan kunne man fortsætte i lang tid..
Jeg er rigtig godt tilfreds med harmonien i truppen for øjeblikket, hvor det virker til at folk har et rigtig godt sammenhold og fællesskabsfølelse..
Javier Hernandez opfører sig som de fleste af os påstår vi ville opføre os hvis vi fik chancen for at spille for selveste Manchester United :D
Han er sgu bare glad for at være med og nyder at spille fodbold for et af verdens bedste fodboldhold. Ikke så meget storhedsvanvid og pis og papir.
Det er svært ikke at elske Chicharito <3
morten8832
10-05-2012, 13:55
http://www.goal.com/en-us/news/1918/mexicans-abroad/2012/05/10/3093251/manchester-united-confirms-hernandez-will-not-represent
Nok meget klogt - han har ikke lignet sig selv i denne sæson, så tror det vil være godt for ham at få en pause..
http://www.goal.com/en-us/news/1918/mexicans-abroad/2012/05/10/3093251/manchester-united-confirms-hernandez-will-not-represent
Nok meget klogt - han har ikke lignet sig selv i denne sæson, så tror det vil være godt for ham at få en pause..
Han trænger til noget ferie og fortjener sgu noget ferie..
Lad os håbe vi får en udhvilet Javier Hernandez i topform at se til august.
LyngUnited
10-05-2012, 14:04
Jeg er så glad for den knægt, især på grund af hans bundsympatiske væsen.
Minder mig på mange måder om Solskjær.
Men tror han trænger til noget pause og finde sin selvtillid og målnæse igen. Lad os få en Chicharito i topform igen og så har vi en ny baby face assasin
God nyhed! Til sommer kommer vi til at have uendeligt mange spillere ude til alt muligt forskelligt så det er bare med at holde på så mange som muligt og give dem både ferie og en normal opstart.
Forhåbentlig kan lidt ferie gavne hos Chicharito. Jeg er modsat mange andre ikke helt enig i den store kritik der har været af ham i år. Ja, han har ikke været lige så god som 1. sæson, men han har haft et par skadesafbræk, jeg mener blandt andet at han kom ind til denne sæson skadet + Welbecks gode form har holdt ham fra en del spilletid. Derudover har det været den berygtede 2. sæson for ham, hvor forsvarsspillerne har været meget mere opmærksomme på ham og hans forcer noget de måske ikke var i samme grad i 1. sæson hvor han var mere ukendt. Det til trods har han kun scoret 3 færre mål i år i PL i forhold til første sæson, på nogenlunde lige mange antal kampe og han har blandt andet scoret rigtig vigtige mål som ude mod Swansea og Everton.
Forhåbentlig kan han være tilbage for fuldt i næste sæson men synes ikke han har været så dårlige i denne som mange giver udtryk for.
morten8832
10-05-2012, 16:34
God nyhed! Til sommer kommer vi til at have uendeligt mange spillere ude til alt muligt forskelligt så det er bare med at holde på så mange som muligt og give dem både ferie og en normal opstart.
Forhåbentlig kan lidt ferie gavne hos Chicharito. Jeg er modsat mange andre ikke helt enig i den store kritik der har været af ham i år. Ja, han har ikke været lige så god som 1. sæson, men han har haft et par skadesafbræk, jeg mener blandt andet at han kom ind til denne sæson skadet + Welbecks gode form har holdt ham fra en del spilletid. Derudover har det været den berygtede 2. sæson for ham, hvor forsvarsspillerne har været meget mere opmærksomme på ham og hans forcer noget de måske ikke var i samme grad i 1. sæson hvor han var mere ukendt. Det til trods har han kun scoret 3 færre mål i år i PL i forhold til første sæson, på nogenlunde lige mange antal kampe og han har blandt andet scoret rigtig vigtige mål som ude mod Swansea og Everton.
Forhåbentlig kan han være tilbage for fuldt i næste sæson men synes ikke han har været så dårlige i denne som mange giver udtryk for.
Omvendt synes jeg dog, at man i denne sæson tydeligt har kunnet set hans mangler i spillet - I sidste sæson overdyngede hans fantastiske målnæse og blik for spillet inde i selve boksen de mangler, som vi dog i denne sæson har fået et bedre indblik i.. Han skal kunne holde bedre på bolden og hans teknik skal forbedres væsentligt, og så skal midtbanen samt kanter være bedre til at slå lange stikninger til ham og bedre indlæg som han kan udnytte med hans hurtighed og placeringsevne i boksen.. Én af grundene til, at han i denne sæson ikke helt har fundet sin målnæse frem, er at han i mange af kampene ikke har kunnet operere ordentligt inde i boksen, men har spillet længere tilbage i banen, da han flere gange er kommet ind i kampe, hvor vi har været under pres eller spillet den frem og tilbage på midtbanen.. Men synes heller ikke man har set den samme kynisme fra hans side i denne sæson - han har brændt et hav af chancer, som umiddelbart skulle være til at score på..
I kampe hvor United er i boldbesiddelse og hvor presset ligger højt på modstanderens banehalvdel, så er han fantastisk, da hans blik for spillet i boksen er hans klare (og næsten eneste) force.. Samtidig ville lange stikninger til ham gøre underværker, så han kan udnytte sin hurtighed..
Hernandez' sæson blev allerede mere eller mindre ødelagt af skaden i pre-season, hvor han missede store dele. Da han så kom tilbage, røg han hurtigt ind i to krævende skader, og det tog sin tid, og så er hans konkurrenter i meget bedre form end ham og har mere touch end ham, så jeg kan godt forstå denne igangværende sæson, hvor hna har haft problemer.
Vi må håbe, han kan deltage på lige fod til næste preseason, så han kan være brandvarm og være en frygtindgydende trio med Rooney og Welbeck til næste sæson, så vi kan vinde noget igen.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.