Se fuld version : CL: Manchester United - Bayern München
MosaverB
07-04-2010, 21:39
Det skete da rooney begyndt at humpe, der faldt de fra hinanden.
Uden Rooney ingen United i topform.
Det er virkelig ringe at vi har afhængig af en spiller så meget.
Rooney lavede fuckin' INGENTING den her kamp ..
Det her er Rafael's skyld, det er fandme urutineret, og at vi så ikke kan score på nogle chancer , som jeg ville sparke ind gratis, så er vi selv uden om det?
Nani for helvede, jeg ville sparke de der bolde ind gratis , du får kraftedme 1 million om ugen man?!
Tæl til 10 inden i poster et indlæg. Der er ingen grund til at lukke jeres frustrationer ud her på forummet. Også selvom det kunne virke fristende.
Unitedalisme
07-04-2010, 21:40
Carrick og Rafael ska så langt væk fra united som muligt!!!!!!! fucking ringe man! brækker mig over sådan en indsats! en skændsel! Nani og Valencia fremragende!
fuldstændig idiotisk af Rafael, men suk hvor er det ringe, foran 3-0 og så synke så dybt ned i dalen, kan ikke engang beskrive det her
håber der sker noget nu, efter 1 uge og en ødelagt sæson, hva sker der for vi har 1 angriber resten er jo ikke til det her
Sæsonen er slut nu. Det kan vi takke Rafael for, og 1 manglende offside kendelse mod Chelsea.
Håber der går meget, meget længe, inden Rafael får chancen igen. Han trænger åbenbart til nogle flere andenholdskampe, inden han er parat - mentalt - til i hvert fald de store kampe på førsteholdet.
jacobdahl8
07-04-2010, 21:41
Tæl til 10 inden i poster et indlæg. Der er ingen grund til at lukke jeres frustrationer ud her på forummet. Også selvom det kunne virke fristende.
Det synes jeg nu er en god terapi!! Forhelved os!!!!!!!
Vi PISSER en sikker sejr væk. Hvor er det dog håbløst. Rafael må ha det ad helved til. Og med god grund. Der var sgu ingen grund til at trække et rødt kort der. Men det er ene og alene vores egen skyld.
Der kommer til at gå meget lang tid før jeg kan fatte hvordan man kan smide en 4-2'er væk PÅ HJEMMEBANE!
MosaverB
07-04-2010, 21:41
Jeg tror at vi alle kunne smadre vores computer skærm, også poste et indlæg..
Hold kæft, hvor er det her irriterende..
Håber selvfølgelig det bedste for Rooney, men kunne godt unde England, at han ikke kommer med til VM.
Carrick bærer en stor del af skylden. Horribel opdækning ved første mål og et af hans utallige boldtab på midten førte til andet mål.
Hvornår fanden lærer han, at europæisk topfodbold bliver spillet i et højt tempo. Det er jo vanvittigt, hvor ofte han mister bolden ved at han spiller for langsomt og derved bliver tacklet af en spiller bagfra. Vi skal have nyt blod ind på den centrale midtbane.
TrincoBoy
07-04-2010, 21:42
Igen igen koster Neville os. Jeg går snart amok!
Hvor er det utåleligt at høre på Elkjærs og Laudrups kritik af Fergie. Fatter ikke at han kan kritiseres for, at Rafael taber hovedet. Før kampen kunne de ikke se, hvor målene fra United skulle komme fra, og så scorer Gibson og Nani tilsammen 3 mål.
Elkjær og B. Laudrup kan jeg i regelen aldrig holde ud at høre på. Deres meninger skifter, som vinden blæser.
MosaverB
07-04-2010, 21:44
:haha::haha:
HAHAHAHA HUMOR!
henning_b_j
07-04-2010, 21:44
øv flot flot udnyttet af tyskerne. Det var dum af den unge rafa. Det er hans skyld!!! vi tabte!!! det må han læger af. men op på hesten. nu er det mesterskabet.!
Hinrichsen
07-04-2010, 21:45
Ja Rafael laver lort i den og koster os nok kampen her.
Men at sige han aldrig ska ha lov at spille for os igen er jo til grin.
Tag jer dog for helvede sammen. Det er da så hollow at fyre sådan noget pis af..
Rafael er uden tvivl fremtidens mand, men i aften kostede hans manglende rutine os. Skuffende at ryge ud efter at have ført 3-0, men det er det fantastiske ved fodbold (hvis man ser objektivt på det).
Dog har jeg bare mest lyst til at græde mig selv i søvn lige nu :(
det er sjældent dommeren fløjter tillægstiden af, når 66% af den ikke er blevet spillet. skide italiener, det pisser mig lidt af.
Men ikke nær så meget som det let down Rafael laver, og han har gjort det før. Har aldrig været så skuffet og vred efter en kamp. Vi er dem total overlegene hvis de ikke skal have det pisse mål og vi ikke skal have det lorte kort.
Nani var en fornøjelse. Jeg laver en MoM så jeg kan stemme på ham.
Carrick bærer en stor del af skylden. Horribel opdækning ved første mål og et af hans utallige boldtab på midten førte til andet mål.
Hvornår fanden lærer han, at europæisk topfodbold bliver spillet i et højt tempo. Det er jo vanvittigt, hvor ofte han mister bolden ved at han spiller for langsomt og derved bliver tacklet af en spiller bagfra. Vi skal have nyt blod ind på den centrale midtbane.
Er fuldstændig enig! Jeg tror på, at årsagen til at vi spiller med 3 mand centralt på midten mod større hold skyldes, at Fergie ved, at midtbanen ser tynd ud for os sammenlignet med de absolutte europæiske tophold.
Carrick var et panikkøb, da Keane skulle erstattes.
VonKoblenz
07-04-2010, 21:47
... Har intet at sige. (Sorry indlægget før)
Ja Rafael laver lort i den og koster os nok kampen her.
Men at sige han aldrig ska ha lov at spille for os igen er jo til grin.
Tag jer dog for helvede sammen. Det er da så hollow at fyre sådan noget pis af..
'synes godt om'
RuudVanNissetøj
07-04-2010, 21:47
Jeg synes virkelig det er nogle lorte marginaler vi ryger ud på. Dumt dumt af Rafael der er super dyr for os. Spiller fantastisk 1. halvleg + afbrænder en åben friløber + laver rødt kort 5 minutter inde i anden halvleg.
Vidic rammer et hovedstød på overliggeren i første kamp og vi lukker dem ind i både første og anden kamp. Frustrerende kampe vi har haft på det seneste...
Jeg forstår ikke hvordan Carrick kamp efter kamp laver så mange boldtab på midten, det koster alt alt for meget.
United DK
07-04-2010, 21:50
Det er utroligt som tingene kan vende.
Vi fører 3-0, og spiller Bayern ud på røv og albuer, men så vrikker Rooney igen rundt, så får Bayern et dumt reduceringsmål, hvor ham der er bedre end Schmeichel ser dårligere ud end Foster, og så løber Rafael i sin iver efter Ribery på midten af banen, lur mig om ikke Neville havde holdt sig ude på sin back (uden at være bagklog, eller noget), og ladet en af de centrale tage franskmanden? Alt i alt går vi fra perfekt til elendigt, og man må også spørge sig selv, hvordan Robben kan stå så ugeneret, så han kan lave en så perfekt helflugter.
Nu har vi været i mindst semifinalen de sidste tre sæsoner, og alt har som bekendt en ende, men måden det ender på, hvor vi kaster alt over bord i begge kampe, er mildt sagt bittert.
Nu må spillerne lige give det sidste de har, og vinde de sidste fem kampe, og så håbe det er nok til titlen.
Rafael er banens bedste i 1. halvleg sammen med Nani.
Og så vælger han at blive smidt ud og sælge hele holdet 10 min inde i 2. halvleg.
Hvad fanden tænker du på?!?!?!?
Før den udvisning gik det hele op i en højere enhed, hvis vi lige ser bortset fra at Carrick valgte at forære Bayern en reducering.
Jeg kan ikke beskrive med ord hvor skuffet jeg er lige nu, og jeg er så fucking rasende samtidig.
Jeg er pisse træt af middelmådige præstationer når det virkelig gælder.
Først forærer vi mere eller mindre Chelsea mesterskabet og så forærer vi Barcelona CL trofæet..
Ja kan du ikke lige forestille dig, hvis det havde været Neville der havde lavet det lort, Rafael laver i dag! Vi ville jo se kloge hoveder herinde fra gå med fakler ned gennem byen og råbe død over Neville..
Men som før sagt. 19 år og europæiske topfodbold er sjældent udelukkende en succes.
Lorensen
07-04-2010, 21:51
VIL PÅ FORHÅND GERNE SIGE UNDSKYLD MIT SPROG O USAGLIGHED. ER VIRKELIG SUR OG VRED LIGE NU.
Vi har alt for mange centrale midtbaner.. - Alt for mange gode midtbanespillere.. Men ingen fuldkommen topklasse.. INVISTER dog i nogen United..
Faktum er.. United er røv afhængig af Rooney hvilket er lort. Vi har intet som kan erstatte Rooney i angrebet. Skyd jer selv som siger Berbatov er god eller noget sælg den skide Bulgarier og lad ham brænde der hvor han ryger hænd. Jeg vil se kvalitet. Jeg vil se folk som Villa & Dzeko - Top angribere! Ikke Berbatov. Desuden laver Rafael idioti idag. Men han er ung og kan lærer meget endnu. Carrick burde bare.. gider ikke sige det..
Jeg er ked af det. Skuffet.. Sur.. Vred og jeg kan slet ikke beskrive den her følelse af vrede som stiger.
Der var 3 spillere som i min verden ikke burde smides for porten idag. Vidic, Nani og Valencia. Tak for jeres indsats. FUCK resten af jer.. 3 lorte indsatser i 3 fucking vigtige kampe..
Koblenz is out!:titte:
Håber virkelig meget du aldrig viser dig herinde igen...
Endnu engang smed vi SELV sejren til semifinalen væk. Det jo fuldkommen skandaløst og ringe, at man kan smide en 3-0 føring til 3-2!! Og hvad sker der for Rafaels unødvendige takling. Den dreng har åbenbart ingen hjerne. Og ifølge Fergie så har vi ikke brug for nogle forstærkninger, fordi vi allerede har en stærk trup. Det så man jo i aften mod Bayern og i de sidste par kampe!?! Var det her så den sæson?
Rafael er skyld i vi ikke når semi.. Længere er den ikke!!
Det er da det dummeste jeg længe har hørt?! Det er jo den manglende kynisme i 1. kamp der ender med at koste, for vi vandt på hjemmebane med kun 10 mand... når der er lagt 2 minutter til og bolden er i eget felt efter 1.50 min., - så clearer man den altså helt til Hannover.
Det er jo så let at give ham skylden, og det virker jo umådeligt barnligt at begynde på sådan noget.
Over 2 kampe fortjente vi faktisk ikke at gå videre, Bayern spillede en god 2. halvleg i München og en god 2. halvleg i Manchester - vi scorede bare desværre et mål for lidt, og sådan er fodbold altså bare engang imellem.
Jeg så offervilje og fight idag, og vi vandt altså kampen trods alt. Jeg vil egentlig også gerne rose Bayern, for de har overrasket mig lidt med deres spil.
Op med humøret drenge, 3 finaler på 3 år er også grådigt:)
Videre til ligaen og roll on next season:devill:
...det skal lige nævnes at da slutfløjtet lød, blev fodskamlen udsat for et grimt og svinsk angreb!
Rafaels udvisning kan måske godt forsvares, men så synes jeg ihvertfald også godt at van Bommel skulle have rødt. Han laver fire frisspark som han godt kan få gult for.
NU SKAL VI VINDE DET MESTERSKAB!!
Det er da det dummeste jeg længe har hørt?! Det er jo den manglende kynisme i 1. kamp der ender med at koste, for vi vandt på hjemmebane med kun 10 mand... når der er lagt 2 minutter til og bolden er i eget felt efter 1.50 min., - så clearer man den altså helt til Hannover.
Det er jo så let at give ham skylden, og det virker jo umådeligt barnligt at begynde på sådan noget.
Over 2 kampe fortjente vi faktisk ikke at gå videre, Bayern spillede en god 2. halvleg i München og en god 2. halvleg i Manchester - vi scorede bare desværre et mål for lidt, og sådan er fodbold altså bare engang imellem.
Jeg så offervilje og fight idag, og vi vandt altså kampen trods alt. Jeg vil egentlig også gerne rose Bayern, for de har overrasket mig lidt med deres spil.
...det skal lige nævnes at da slutfløjtet lød, blev fodskamlen udsat for et grimt og svinsk angreb!
I så fald mener du også, Fergie er noget af det dummeste, du har hørt. Han udtalte i interviewet, at vi røg ud, da vi var en mand i mindretal.
Er fuldstændig enig! Jeg tror på, at årsagen til at vi spiller med 3 mand centralt på midten mod større hold skyldes, at Fergie ved, at midtbanen ser tynd ud for os sammenlignet med de absolutte europæiske tophold.
Enig.
Carrick er en god fodboldspiller, men han har ikke klassen til at spille central midt hos Manchester United. Jo måske når modstanderen er Bolton eller Hull, men ikke når det virkelig spidser til.
Det burde ikke være nødvendigt at spille med 3 mand på midtbanen så snart modstanderen er over middel. Det stinker langt væk af at der mangler verdensklasse.
Og så synes jeg i øvrigt at det siger EN HEL DEL om Berbatov at man foretrækker en Rooney på 50% i stedet for en fit Berbatov.
Jeg kunne forstå at man brugte dem begge to fordi Rooney er i en klasse for sig, men at man vælger helt at bænke Berbatov selvom Rooney er mere eller mindre invalid, det siger jo alt.
Grønholdt.
07-04-2010, 21:55
Tjaaa... Det var vel så slut for i år med de store pokaler... Det var så typisk pisse heldigt tysker held i dag. Øl Bayern måtte åbenbart godt rende rundt og lave svinestreger i hele kampen uden at det kostede dem noget. Rafael's kort var godt nok rimelige tynde efter min mening. Nu er vi så ude af CL, og en Pl sejr bliver det nok heller ikke til i år. Nu har CSKA Chelskij fået et forspring, og det plejer de ikke at sætte over styr, for der plejer de jo bare at være sådan en maskine der kværner afsted. Så det her tegner til at blive en meget skuffende sæson for os... :rant:
Klart at man bebrejder Rafael - urutineret.. Men jeg er ikke overbevist om at Neville ikke kunne have gjort det samme - vil stadig være mere tryg ved Rafael end Neville.
Vi skulle have lukket det i 1. halvleg - længere er den ikke. Lukker et unødvendigt mål ind og har gennem hele kampen et fornuftigt antal af chancer.
Er imponeret over Valencia og Nani idag.
Og VonKoblenz <= Du er et lavt menneske!
JAHAER..og Berbatov skal bare sælges, og så skal vi hente Villa, Benzema, Robben, Ribery, C.Ronaldo tilbage og spille en klassisk 4-0-6 - du ved med Rooney som hængende, til at tage de dybe løb...
Haha.. åh ja de kære bashere:) er fan af din sarkasme:trophy:
Jeg synes virkelig det er nogle lorte marginaler vi ryger ud på. Dumt dumt af Rafael der er super dyr for os. Spiller fantastisk 1. halvleg + afbrænder en åben friløber + laver rødt kort 5 minutter inde i anden halvleg.
Vidic rammer et hovedstød på overliggeren i første kamp og vi lukker dem ind i både første og anden kamp. Frustrerende kampe vi har haft på det seneste...
Ja, det er marginalerne vi ryger ud på. Men det er satme også på nogle urutinerede og ukoncentrerede fejl vi laver, og det er der ikke plads til i CL! slet ikke over to kampe!
Elendigt efter at have været foran 3-0!
Gad vide hvem der nu vinder cl :whine:
United DK
07-04-2010, 21:59
Endnu engang smed vi SELV sejren til semifinalen væk. Det jo fuldkommen skandaløst og ringe, at man kan smide en 3-0 føring til 3-2!! Og hvad sker der for Rafaels unødvendige takling. Den dreng har åbenbart ingen hjerne. Og ifølge Fergie så har vi ikke brug for nogle forstærkninger, fordi vi allerede har en stærk trup. Det så man jo i aften mod Bayern og i de sidste par kampe!?! Var det her så den sæson?
Ferguson sagde heller ikke noget om, at Rooney skulle starte inde, det gjorde han så lige pludselig alligevel. Man skal ikke tro på alt hvad han siger.
Og så synes jeg i øvrigt at det siger EN HEL DEL om Berbatov at man foretrækker en Rooney på 50% i stedet for en fit Berbatov.
Jeg kunne forstå at man brugte dem begge to fordi Rooney er i en klasse for sig, men at man vælger helt at bænke Berbatov selvom Rooney er mere eller mindre invalid, det siger jo alt.
Enig.. Er ikke sikker på at Berbatov er i klubben efter ferien..
PatriceEvra3
07-04-2010, 22:00
Så fik vi også lige foræret Barca trofæet!
Helt ærligt; hvad skete der??? Vi var foran 3-0 mod et middelmådigt hold, med to klassespillerer. Klasse på alle pladser de første 30 min. 3 fucking 0????????????????? Selvom vi er en mand i undertal, så behøves vi sgu ikke blive presset så meget i bund. Vi ligner jo et pølsehold, der aldrig har spiller europæisk før. Hvis hver spiller så lige havde løbet en km ekstra, så ville det røde kort jo ikke betyde alverden. Havde vi lavet sådan noget til Barce eller Chelski så okay, men Bayern?? Vi er jo pivbange for dem. Man fortjener saftsusme heller ikke at komme i finalen hvis man er bange for Bayern. finalen lå for satan da lige til højrebenet. Spillerne burde gå hjem og kigge sig selv i spejlet, og så må vi jo se hvor mange der kan holde det ud!! Hvis jeg skulle udtale mig om Carrick nu, ville der komme gloser nok til at jeg ville blive smidt ud herfra. Hvis jeg var Nani ville jeg satme give ham et ordentigt los i nødderne.
Har faktisk ondt af Nani. 2 fantastiske mål. Selvom ikke alting lykkedes for ham, så viste han kæmpe vilje og fantastisk fight. Valencia; klasse i første halveg. Flether klasse i første halveg. Rooney er meget anonym, men nøj hvor er han uundværlig. selv når han er halvskadet arbejder han mere en Berba, og en nogen anden for den sags skyld. Han fortjener ikke det her. Når han er skadet bliver vi 40% dårligere. Vi må være nødsaget til at købe en (KLASSE!) Angriber til sommer, for det andet nytter jo ikke.
Kampens bedste Nani! no doubt
Sidder inde med to billetter til Madrid (hvilket gør det 100% mere bittert) I morgen vil jeg personligt kontakte Carrick (og ham der ikke mente at det var nødvendigt at dække Robben op) og kræve pengene tilbage!!
Enig.. Er ikke sikker på at Berbatov er i klubben efter ferien..
Det tror jeg heller ikke.
Tjaaa... Det var vel så slut for i år med de store pokaler... Det var så typisk pisse heldigt tysker held i dag. Øl Bayern måtte åbenbart godt rende rundt og lave svinestreger i hele kampen uden at det kostede dem noget. Rafael's kort var godt nok rimelige tynde efter min mening. Nu er vi så ude af CL, og en Pl sejr bliver det nok heller ikke til i år. Nu har CSKA Chelskij fået et forspring, og det plejer de ikke at sætte over styr, for der plejer de jo bare at være sådan en maskine der kværner afsted. Så det her tegner til at blive en meget skuffende sæson for os... :rant:
Hvor har du været hele sæsonen?
Det er jo netop hvad Chelsea har gjort...og det kan de nu sagtens gøre igen!
Lad nu være med at være pessimistisk og undskyld det hele med at: "dommeren er skyld i det hele, når vi ikke går videre!"
Vores PL-Chancer er stadig gode, og nu kan vi ligge fokus ét sted.
Bayern eller Lyon i en CL finale. Skal man grine eller græde, det ved jeg fandme ikke..
Jeg håber Barcelona møder Bayern i finalen og fuldstændig udsletter de vamle tyskere.
United DK
07-04-2010, 22:01
Hvem er blevet engelske mestre de sidste tre sæsoner? Så hvornår plejer Chelsea ikke at sætte 1. pladser over styr? Husk på, de skal stadig forbi White Hart Lane og Anfield, det er ikke bare en formsag.
MathiasL
07-04-2010, 22:01
Jeg kunne ikke være mere enig. Lad vær med at give rafael hele skylden, ja han dummede sig idag, men alt i alt har vi bare ikke gjort det godt nok over 2 kampe, ellers havde vi jo været i semi finalen.
Og med hensyn til at rafael løb efter ribery inde på midten, skyldes det nok at hans opgave har været at dække ham op så tæt som muligt, hvilket evras opgave var med hensyn til Robben.
Don Kafai
07-04-2010, 22:02
Giver man Bayern en finger, så snupper de sgu armen og resten af kroppen.
Vi er selv skyld i vores exit på to tåbeligheder i en kamp hvor vi har styr på alt. Mange sviner Neville, men erfaring betyder, at man ikke får to dumme og ligegyldige advarsler i en CL-kvartfinale.
Tillykke til Bayern - kynismen længe leve.
Nu bliver jeg lige nødt til kommentere lidt af dine udtagelser, for du lukker godt nok meget lort ud. Du sidder her kommentere en mand som Carrick for et fejlkøb, i en klub hvor han har spillet 88 førsteholdskampe og været nogenlunde fast mand igennem en af de bedste perioder i uniteds historie. Det er fanme til grin.
Rafael spiller en genial første halvleg og slet slet ikke så langt fra niveau som du siger..
Mesterskabet overstået, du er satme negativ.........
Giver man Bayern en finger, så snupper de sgu armen og resten af kroppen.
Vi er selv skyld i vores exit på to tåbeligheder i en kamp hvor vi har styr på alt. Mange sviner Neville, men erfaring betyder, at man ikke får to dumme og ligegyldige advarsler i en CL-kvartfinale.
Tillykke til Bayern - kynismen længe leve.
Det er sgu fedt sagt. Respekt til dig!
RuudVanNissetøj
07-04-2010, 22:03
Ja, det er marginalerne vi ryger ud på. Men det er satme også på nogle urutinerede og ukoncentrerede fejl vi laver, og det er der ikke plads til i CL!
Elendigt efter at have været foran 3-0!
Gad vide hvem der nu vinder cl :whine:
Jeg er helt enig...meget atypiske fejl i forsvarsspillet fra alle på holdet. Elendigt er det ihvertfald, at vi lader Olic score igen igen på en lorte koncentrationsfejl bagud. Skidt !
Men jeg synes godt nok også, at vi har haft de værste marginaler mod os i mands minde. Hold kæft hvor savner jeg, at vi lige får en liter vand fra en ønskebrønd ud over os og at vi har bare en smule "undskyld mig" fucking held. Hvis vores sæson er smidt på gulvet, pga. en fejlagtig onside kendelse mod Chelsea og et samlet Bayern nederlag hvor meget går imod os, så bliver jeg temmelig frustreret.
Daniel Ganji
07-04-2010, 22:04
Rafael.. Hvor er din hjerne man.. Vi har Bayern udspillet og fører 3-1 og er godt på vej mod semifinalen. Og så får du dit andet gule. SKAM DIG!
Håber du sidder med hovedet ned i omklædningsrummet, nu.
MosaverB
07-04-2010, 22:04
Det er klart, at størstedelen herinde, flipper på Rafael. Ja, det er urutineret af ham, men hvem ved hvordan kampen ville gå med Neville derude?
Også, er det heller ikke fordi vi ikke havde et hav a chancer, som bare sku ind!
Nani's friløber fx. hvis han havde sparket den lorte bold ind, så havde den kamp været lukket!
Også er jeg fuckin' træt af at høre på, jer som siger at PL er tabt.
Der er 5 kampe tilbage, og Chelsea møder Liverpool den sidste kamp ..
Kom nu op med hovedet, også lad os tage det PL!
Don Kafai
07-04-2010, 22:05
Sidste advarsel:
Som Michael så korrekt skrev, så tæl til 10 inden i poster.
Der gives prompte advarsler og karantæne hvis sproget bliver uacceptabelt.
Nu bliver jeg lige nødt til kommentere lidt af dine udtagelser, for du lukker godt nok meget lort ud. Du sidder her kommentere en mand som Carrick for et fejlkøb, i en klub hvor han har spillet 88 førsteholdskampe og været nogenlunde fast mand igennem en af de bedste perioder i uniteds historie. Det er fanme til grin.
Rafael spiller en genial første halvleg og slet slet ikke så langt fra niveau som du siger..
Det er muligt, du synes, jeg lukker lort ud. Til gengæld må du da henvende dig til laveste fællesnævner, siden du reagerer sådan, når nogen har en modsat mening end din egen.
Min kritik af Carrick er ikke ny, og jeg har aldrig forstået købet af ham. Jeg synes ofte, han er reduceret til boldskubber og kommer for sent i afgørende situationer - som fx i dag ved 3-1 målet og Robbens skud i 1 halveg.
At han har spillet så og så mange kampe for førsteholdet betyder vel ikke, at han er fredet for kritik, og at man absolut behøver at mene, at han har niveauet til vores hold. Jeg forventer ganske enkelt bedre spillere til United. Han er selvfølgelig en god spiller, bare ikke god nok til United i mine øjne.
Desuden har jeg ikke sagt, at Rafael er langt fra niveau, men bare at han endnu ikke ser ud til at være mentalt parat til de store kampe.
Og mesterskabet er sandsynligvis overstået. Der er kun 5 kampe igen. Selvfølgelig kan det nåes, men jeg behøver ikke at bruge nogen regnemaskine for at nå frem til, at det ser mere end svært ud.
United DK
07-04-2010, 22:06
Både Benzet og Maahn var i 2006 meget imod et køb af Carrick (hukommelse som en elefant længe leve!), så nu hvor han ikke levere, så skal han sparkes af helvedes til. Så skidt med de sidste tre sæsoner, hvor det er blevet til tre mesterskaber og en CL, med ham som en af de bærende spillere.
Man behøver heller ikke at have 11 verdensklasse spillere for at vinde mesterskabet.
Når man har et verdensklasse forsvar, Rooney i angrebet og så selveste Cristiano Ronaldo, så tror jeg godt man kan vinde PL.
Jeg synes ikke Carrick er en middelmådig fodboldspiller, slet ikke. Og jeg synes heller ikke at han er et fejlkøb.
Men der må være en grund til at Fletcher, Carrick osv altid skal være 3 til at babysitte hinanden mod de bedre hold.
Der mangler noget decideret verdensklasse på den midtbane. Scholes kan sgu snart ikke mere, den stakkels mand.
Meget meget uenig, over 2 kampe fortjente vi 100% at gå videre. Hvis vi var blevet udspillet af et bedre hold havde vi jo ikke været så frustreret. Vi var et meget bedre hold set over 2 kampe. Lad os nu bare sige at Rafael ikke havde fået det gule kort i første halvleg, hvor han rent faktisk skulle have haft frispark, og i frustration over at det ikke bliver dømt, tackler sig til et gult kort. I begge kampe brænder vi friløbere, hvor Bayern scorer, i hvert fald i aften, på de eneste reelle chancer de har. At sige at vi ikke har fortjent det, er i mine øjne, meget forkert
United DK
07-04-2010, 22:10
Man behøver heller ikke at have 11 verdensklasse spillere for at vinde mesterskabet.
Når man har et verdensklasse forsvar, Rooney i angrebet og så selveste Cristiano Ronaldo, så tror jeg godt man kan vinde PL.
Jeg synes ikke Carrick er en middelmådig fodboldspiller, slet ikke. Og jeg synes heller ikke at han er et fejlkøb.
Men der må være en grund til at Fletcher, Carrick osv altid skal være 3 til at babysitte hinanden mod de bedre hold.
Der mangler noget decideret verdensklasse på den midtbane. Scholes kan sgu snart ikke mere, den stakkels mand.
Vi spiller med tre centralt, fordi vi med to alt for tit er blevet slået ud i 1/8 og 1/4-finaler, hvorimod vi med tre er nået i finalen to år i streg, ligeså mange finaler som vi før havde nået på 50 år.
Både Benzet og Maahn var i 2006 meget imod et køb af Carrick (hukommelse som en elefant længe leve!), så nu hvor han ikke levere, så skal han sparkes af helvedes til. Så skidt med de sidste tre sæsoner, hvor det er blevet til tre mesterskaber og en CL, med ham som en af de bærende spillere.
Det er fint med mig, at du har set ham som en bærende spiller, men det har jeg aldrig gjort - heller ikke de seneste 3 år. De kampe hvor Carrick rent faktisk har spillet godt, har jeg været den første til at rose ham. Jeg ser ham dog overordnet som en ordinær spiller, der ind imellem spiller nogle gode kampe.
Rafael spillede en rigtig god kamp, men for fucking satan, hvor er den dreng dog hamrende fucking dum. Han havde godt styr på Ribery med sine kompromisløshed og hårde tacklinger.
Men igen; Jeg er så træt af elendige dommer. Rafael skulle aldrig have haft det første gule kort, hvis dommeren dømte det frispark, der rent faktisk talt var der. Så havde kampen været vores, fors å var det 11 mod 11. Det irriterer mig så meget.
Men jeg er stolt af spillerne. En superkamp, der blev ødelagt af Rafael. Men på trods af udvisningen, så gør han det rigtig godt.
BELIEVE.
PatriceEvra3
07-04-2010, 22:12
Vil meget gerne appellere til Inter, og Mourinho nu!! Please vind de skide trofæ. Bayern er bare en klub mand ikke under andet en at brænde op i helvedet. Gider sgu ikke hører mere om Barca nu! De er jo blevet ligeså kendte som Anni Fønsby, og magter ikke at skulle læse mere barcarøvslikkerei klichere. Ja lyon er vel bare urealistisk at håbe på.
Men nøj en unitressant Cl sæson. Lyon og Bayern i semifinalen siger vel alt. Det er meget uhøgligt at få foræret en Cl-finale, af de flinke lodtrækningsmænd og så sige nej. Bange for at vi ikke for tilbuddet næste sæson!
Hold kæft hvor jeg hader det pop ord BELIEVE. Det lyder som en lorte punchline i en dårlig hollywood film. Iøvrigt er jeg skuffet over publikum til sidst i kampen, hvor holdet skulle være båret frem.
God kamp, der bliver ødelagt totalt af udvisningen. Vi fortjener ikke at vinde CL, når vi ikke kan holde en 3-0. Det er trods alt ikke offensivens skyld idag.
Kom så Lyon, vind CL.
Klart at man bebrejder Rafael - urutineret.. Men jeg er ikke overbevist om at Neville ikke kunne have gjort det samme
!
Du snakker selv om rafaels urutine. Og hvis der er noget Neville han har, så er det rutine, og han ville ikke hive i en fremmadstormende Ribery i en sådan storkamp, på et sådant tidspunkt, med et gult kort. Det kunne jeg ikke forestille mig.
Jeg synes ikke det er groft sagt at sige Rafael koster os kampen. Han er om ikke andet med til det. De får ekstra plads til massivt pres i hele 35 min, det skal man ikke give bayern når de har et sådant angrebsspil som de nu har, Det lå ligesom også i kortene at de ville score før eller siden.
Det er mere deres første mål end deres andet der vinder kampen for dem. Jeg havde troet på vi havde tromlet videre i anden ved en 3 - 0.
Jeg synes egentlig vi spiller godt. Men vi atter en gang hvor lidt der skal til at vende alt. Skidt placering af VDS som ellers var fin, og Rafael som taber hovedet.
Hvis vi havde holdt nullet til pausen, er jeg sikker på at vi var gået vidre. Bayern fik ekstremt gejst efter målet, og de gik ind til anden halveg med troen på at de kunne få scoret det afgørende mål. Så i mine øjne taber vi ikke kampen ved udvisningen, men ved Bayerns første mål.
Synes lige du skal prøve at kigge på alle de absolut bedste mandskaber pt. for du finder godt nok få der spiller med 2 decideret midtbane spillere, og især i de store kampe. Inter, Barcelona, Chelsea, Arsenal, Milan spiller også med 3 midtbane spillere, tror squ ikke det har noget med vores spillere at gøre, men trenden i europæisk fodbold.
Men giver dig ret i vi mangler en dygtig spiller på midtbanen
Jeg fatter ikke, at Elkjær/Laudrup virkelig kan mene, at United bliver usikre pga 3-1 målet. Jeg mener først, usikkerheden kommer efter udvisningen.
Selvfølgelig skulle Rafael ha det første gule kort. Beckham fik rødt i en lignende situation mod Argentina i 1998 tror jeg. Og det kunne Rafael også ha fået. At man så skal have frispark inden gør det da kun dummere
Hvis vi havde holdt nullet til pausen, er jeg sikker på at vi var gået vidre. Bayern fik ekstremt gejst efter målet, og de gik ind til anden halveg med troen på at de kunne få scoret det afgørende mål. Så i mine øjne taber vi ikke kampen ved udvisningen, men ved Bayerns første mål.
Det er muligt at deres første mål giver dem troen. Men med 11 mand på banen havde vi været i stand til at afvise deres pres...
Når det så er sagt, havde vi nok været i stand til max at lukke 1 mål ind på en halvleg....
Vil meget gerne appellere til Inter, og Mourinho nu!! Please vind de skide trofæ. Bayern er bare en klub mand ikke under andet en at brænde op i helvedet. Gider sgu ikke hører mere om Barca nu! De er jo blevet ligeså kendte som Anni Fønsby, og magter ikke at skulle læse mere barcarøvslikkerei klichere. Ja lyon er vel bare urealistisk at håbe på.
Men nøj en unitressant Cl sæson. Lyon og Bayern i semifinalen siger vel alt. Det er meget uhøgligt at få foræret en Cl-finale, af de flinke lodtrækningsmænd og så sige nej. Bange for at vi ikke for tilbuddet næste sæson!
Ja, jeg tænkte virkelig også "ka-ching!" under lodtrækningen..
Bayern og Lyon/Bordeaux. Så bliver det sgu ikke meget nemmere. Ingen Barca, Arsenal eller Inter. Og så er det gudhjælpemig Bayern der er i semien. WTF?
MosaverB
07-04-2010, 22:19
Jeg fatter ikke, at Elkjær/Laudrup virkelig kan mene, at United bliver usikre pga 3-1 målet. Jeg mener først, usikkerheden kommer efter udvisningen.
Lige der, så har de faktisk ret..
Bayern går til halvej med tanken : "Okay, vi mangler et mål, også skal vi holde den" ..
Det giver jo meget mere gejst..
Elkjær mente jo, som det muligvis er blevet diskuteret allerede, i optakten at Fletcher skulle bevise at han har niveauet til de store kampe.... Det siger vist alt!
United DK
07-04-2010, 22:21
Ja, jeg tænkte virkelig også "ka-ching!" under lodtrækningen..
Bayern og Lyon/Bordeaux. Så bliver det sgu ikke meget nemmere. Ingen Barca, Arsenal eller Inter. Og så er det gudhjælpemig Bayern der er i semien. WTF?
Hovmod stod for fald.
Elkjær mente jo, som det muligvis er blevet diskuteret allerede, i optakten at Fletcher skulle bevise at han har niveauet til de store kampe.... Det siger vist alt!
Haha, ligeledes kunne de heller ikke se, hvor Uniteds mål skulle komme fra, hvis ikke Rooney skulle lave dem. :lolol:
schousboe9
07-04-2010, 22:25
Meget meget uenig, over 2 kampe fortjente vi 100% at gå videre. Hvis vi var blevet udspillet af et bedre hold havde vi jo ikke været så frustreret. Vi var et meget bedre hold set over 2 kampe. Lad os nu bare sige at Rafael ikke havde fået det gule kort i første halvleg, hvor han rent faktisk skulle have haft frispark, og i frustration over at det ikke bliver dømt, tackler sig til et gult kort. I begge kampe brænder vi friløbere, hvor Bayern scorer, i hvert fald i aften, på de eneste reelle chancer de har. At sige at vi ikke har fortjent det, er i mine øjne, meget forkert
Fair nok du ser sådan på det, men det er da ualmindeligt arrogant, at påstå, vi var bedst over to kampe. Vi var bedst i 45 ud af 180 min.
I første kamp smider vi bolden væk konstant, og satser udelukkende på tilfældige, lange bolde til Rooney, og ender med at tabe på hovedløst forsvarsspil fra Evra.
I dag fører vi 3-0 efter 41 min., og lukker et utilgiveligt reduceringsmål ind lige før pausen, hvorefter vi allerede begynder at pakke os og smide bolden væk. Så ryger Rafael ud, men vi er stadig videre - indtil vi af komplet uforklarlige årsager lader deres i særklasse bedste spille stå helt fri ved en dødbold.
Vi har lavet så mange fuldstændig vanvittige fejl efter vores standarder, at vi på ingen mulig måde fortjener at gå videre. Vi troede allerede, vi var i Madrid efter lodtrækningen, og vi har kraft***** godt af at blive sat lidt på plads! Det virkede som om det hele var blevet lidt for nemt.
United DK
07-04-2010, 22:25
En ting vi ikke har vendt (i lang tid?) var stemningen.
12 til Bayerns medrejsende supportere, der sang igennem selv da de var bagud 3-0. Vores egen var igen til grin, og fungere ikke som den 12. (og sidenhen 11. mand) mand de skal.
12 til Bayerns medrejsende supportere, der sang igennem selv da de var bagud 3-0. Vores egen var igen til grin, og fungere ikke som den 12. (og sidenhen 11. mand) mand de skal.
Enig. I første halvleg da vi leverer målene til 1-0 og 2-0 er hele stadion nærmest ved at springe i luften, og til sidst da støtten mangler, står publikum og kigger.
De startede ellers forrygende.
Bud Spencer
07-04-2010, 22:29
De startede ellers forrygende.
Hvilket vi også gjorde med to hurtige mål.. men derfor mangler de stadig i de perioder, hvor de behøves.
Bayern München vandt ikke de fodboldkampe, vi tabte dem. Det er ene og alene personlige fejl, der gør, at Bayern står i semifinalen nu. Fra Gary Nevilles håndbold, til Evras blunder, til VDS drop og sidst, men ikke mindst Rafaels udvisning. Vi kan takke os selv for, at vi står i den her situation. Alle havde set os i finalen allerede, alle havde set muligheden for revanche for Barcelona. Måske var vi allesammen for selvsikre? Faktum er, at vi kan takke os selv, for at står i den her situation nu.
Men jeg må sgu sige, at jeg er stolt af gutterne i dag. Jeg synes virkelig, at de spiller en god kamp, de kæmper som sindsyge og troen er der virkelig. Havde vi holdt den til pause, havde vi kørt dem over i 2. halvleg, det er jeg sikker på. Jeg synes sgu ikke, at det taktiske oplæg eller indstillingen var forkert, det var som sagt personlige fejl, der slog os ud.
Fansne var igen meget tamme, synes jeg. Bayern sang os ud som de fleste på Old Trafford nu om dage gør. Jeg mener ikke helt, at opbakningen var i orden, især mod slutningen af kampen, hvor vi virkelig havde brug for dem. Det gør mig lidt ked af det, det gør mig også ked af det at læse den her kamptråd igennem. Jeg kan godt forstå, at man er frustreret, men forhelvede, vi kan hverken gøre fra eller til, og det vigtigste er for mig, at man altid støtter holdet. Både i medgang og modgang. Det har været et par gode år for os, dette her ser ud til at blive et mindre godt et, men altså sådan er spillet. Det er det, der gør sejrene så fantastiske.
Jeg ved, at folk vil møde hånlige kommentarer i morgen rundt omkring på arbejdet eller i skolen, men fuck det og lad os allesammen tage den røde trøje, og vise at vi står sammen.!
Dommerens præstation i aften var rigtig god. Han lavede meget få fejl, men de få fejl blev udslagsgivende. Der var ikke rødt kort til Rafael. Ved første gule kort, er den god nok, men manden blev altså losset ned 2 sekunder forinden som både dommer og linjevogter overser fuldstændig?! Og ved anden episode, synes jeg personligt, at der er minimal kontakt. Ribery og de andre Bayern spillere, forsøger med alle kneb at få dommeren til at give ham kortet. Som Fergie også er inde på:
"The Bayern players went towards the referee. They’re like that."
Sæsonen ser ud til at ende på en skuffende måde. Det har været en mildest talt forfærdelig uge, hvor der ikke har været meget at glæde sig over. Lad os håbe, at Chelsea snubler, og vi viser klassen i de resterende kampe. I aften gjorde vi vores bedste, men var uheldige, lad os nu komme igen og stå sammen forfanden.
We'll never die!
unitedforreal
07-04-2010, 22:30
Stop med at lede efter en at give skylden på.
Der er mange ting som spiller ind her:
Først of fremmest, SÅ SKAL MAN IKKE OVERVEJE AT SMIDE SKYLDEN PÅ RAFAEL.
Hvorfor i helved spille 2-3 pl kampe og 1 cl kamp uden ham, også sætter ham ind i, hvad der kan være hans livs kamp ?. Altså uden kamp træning i længere periode. (højt plan)
99% af alle fans her inde, har ønskedet ham ind i flere kamp. Men Neville har fået lov til at spille igen og igen. Rafael har ikke fået en chance for at spille sig klar. (Det er ikke en undskyldning, men dregen er fucking ung.) Så måske 1-2 kampe vil være godt i ny og næ.... Især mod små hold. Han havde muligheden for at spille med Rafael i PL. Men valgte Neville.
Ja Rafael dummer sig, men du kan ikke give skylden på ham.
2: Vi kommer foran 3-0....Rooney spiller 10% af hvad han kan...Der kunne berbartov vinde kampen for os. Få ham ind og lad ham gøre det han er bedst til, holde på bolden.
3: De kommer tibage i kampen. 3-1... igen, der kunne man vælge at tage Rooney ud. (kun idioter var blinde nok til at tro han var klar).
Rafael får et rødt kort....
Hvorfor O'shea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tag Rooney og Gibson ud.
Fletcher på højre back og Scholes på midtmidt....senere ud med Carrick og ind med Berbartov....
Vi spiller rigtig flot men vi falder fra hinanden...Carrick dummer sig til 3-1 målet..
Men alt i alt, ikke prøve at give skylden til nogen.
Vi taber som et hold og vinder som et hold....Idag spillede alle rigtig godt...
Be proud... We cant win everything...
Det her kan hjælpe os med at rense lidt ud og få en bedre trup til næste år.
Fair nok du ser sådan på det, men det er da ualmindeligt arrogant, at påstå, vi var bedst over to kampe. Vi var bedst i 45 ud af 180 min.
I første kamp smider vi bolden væk konstant, og satser udelukkende på tilfældige, lange bolde til Rooney, og ender med at tabe på hovedløst forsvarsspil fra Evra.
I dag fører vi 3-0 efter 41 min., og lukker et utilgiveligt reduceringsmål ind lige før pausen, hvorefter vi allerede begynder at pakke os og smide bolden væk. Så ryger Rafael ud, men vi er stadig videre - indtil vi af komplet uforklarlige årsager lader deres i særklasse bedste spille stå helt fri ved en dødbold.
Vi har lavet så mange fuldstændig vanvittige fejl efter vores standarder, at vi på ingen mulig måde fortjener at gå videre. Vi troede allerede, vi var i Madrid efter lodtrækningen, og vi har kraft***** godt af at blive sat lidt på plads! Det virkede som om det hele var blevet lidt for nemt.
Ja bare jeg gad til at forsvare mig selv og skrive noget igen, men er meget bange for at skrive noget jeg fortryder i morgen.. Lets agree to disagree
Holmskov
07-04-2010, 22:30
Tror vi tabte mesterskabet i aften.
Det røde kort koster mange kræfter hos de resterende, og det tror jeg kvæler os.
Og så begriber jeg ikke Rooney ikke blev skiftet ud efter den første tackling. Han var VÆK og kunne INTET.
En helt igennem ringe aften.!!
schousboe9
07-04-2010, 22:33
Ja bare jeg gad til at forsvare mig selv og skrive noget igen, men er meget bange for at skrive noget jeg fortryder i morgen.. Lets agree to disagree
Hvorfor skulle du sige noget, du fortryder? Har jeg provokeret dig på nogen måde?
2: Vi kommer foran 3-0....Rooney spiller 10% af hvad han kan...Der kunne berbartov vinde kampen for os.
Berbatov vinde kampen for os?
Nu skal du lige lægge den vodka flaske fra dig :)
PatriceEvra3
07-04-2010, 22:35
Dum udvisning af Rafael, men der er ikke en undskyldning for at smide så sikker en føring. Vi burde have rutine og klasse til at spille 11-10 imod et hold som Bayen i en Kvartfinale. Så er de sgu heller ikke bedre. en enkelt mand i undertal, bør ikke gøre at vi bliver udstillet fuldstændigt Det sgu for nemt at give den unge gut skylden. Dette var et kollektivt kollaps, og ved ikke om gutterne skal mentaltundersøges (misforstå det ikke) Men efter udvisningen bliver vi jo både bange for dem og får bolden. Som Frimann også sagde så var det rent selvmord at spille 10-0-0 i hele anden halveg.
Synes i øvrigt at udvisningen var hård. jovist kan den både dømmes og forsvares, men det andet kort var for hårdt. To frispark 2 gule kort. En mere rutineret dommer havde givet en henstilling og sagt "næste gang.." Og så synes jeg vi skal lade hver med at sable ham mere ned nu. Han er 19 år og har kun værer med omkring førsteholdet i små 2 år. Han skal sgu nok lære det, og hvis det skal være på den hårde måde so be it. Man kunne jo se at han var knust til tårer da han gik fra banen. han var virkelig klasse da han var inde, og når han om et par år har fået noget rutine, så bliver han VERDENSklasse!!
Inter-Lyon i finalen tak! Men nøj hvor bliver resten af chl-sæsonen uinterresant. Måske skulle man begynde og se lidt Europe League..
PatriceEvra3
07-04-2010, 22:36
Berbatov vinde kampen for os?
Nu skal du lige lægge den vodka flaske fra dig :)
hahaahahha Nice sagt alligevel. men det sandt:lolol:
United DK
07-04-2010, 22:41
I øvrigt lidt "sjovt", at der ingen engelske hold er blandt de sidste fire, efter tre ellers har været så langt de sidste tre sæsoner. Bortset fra at United mangler, synes jeg egentlig det er dejligt, at der er fire klubber fra fire forskellige lande tilbage. Det er det Europa Cuppen handler om, ikke lokalopgør mellem engelske eller spanske klubber.
Finalen? Håber på Inter og Bayern. Lyon er for "lille" en klub til den største europæiske kamp, og det er kedeligt med de samme vindere eller finaledeltagere hvert år, så lad Inter slå Barcelona ud.
RuudVanNissetøj
07-04-2010, 22:41
Men jeg må sgu sige, at jeg er stolt af gutterne i dag. Jeg synes virkelig, at de spiller en god kamp, de kæmper som sindsyge og troen er der virkelig. Havde vi holdt den til pause, havde vi kørt dem over i 2. halvleg, det er jeg sikker på. Jeg synes sgu ikke, at det taktiske oplæg eller indstillingen var forkert, det var som sagt personlige fejl, der slog os ud.
Sæsonen ser ud til at ende på en skuffende måde. Det har været en mildest talt forfærdelig uge, hvor der ikke har været meget at glæde sig over. Lad os håbe, at Chelsea snubler, og vi viser klassen i de resterende kampe. I aften gjorde vi vores bedste, men var uheldige, lad os nu komme igen og stå sammen for fanden.
Jeg er absolut enig. Drengene var perfekt tændte til denne kamp og gjorde alt i deres magt for at spille Bayern ud af banen. Den er søgt, men jeg mener fortsat at det var vanvittige marginaler der gør, at Bayern står i semifinalen - selvom vi kun har os selv at takke.
Det spil vi viste i første halvleg minus Olic mål var fantastisk. Vores fløjspil er sjældent set så godt i snart 1 år. Nani og Valencia spillede intet mindre end verdensklasse...de kan kun blive bedre med tiden. Rooney kæmper røven ud af bukserne med smerter som er tydelige, hvilket er dumt men heroisk. Rafael viser klasse og sætter Ribery til vægs i første halvleg, men dummer sig grufuldt i to episoder og tillader at afbrænde en oplagt scoringsmulighed.
Vi kan kun komme stærkere ud af denne kamp...lad os så få den titel nummer 19 i hus. Den er langtfra umulig endnu, hvis vi fortsætter det spil minus personlige fejl fra i aften.
RuudVanNissetøj
07-04-2010, 22:45
Inter-Lyon i finalen tak! Men nøj hvor bliver resten af chl-sæsonen uinterresant. Måske skulle man begynde og se lidt Europe League..
Så skal det sandelig også kun være, hvis vi kan fryde os over LFC spark ud af turneringen imorgen. Jeg mangler et eller andet de næste par dage der kan give mig en smule fryd oven på kampen i dag. Men jo, jeg stemmer også for Lyon mod Inter. Barca er dog KÆMPE favoritter nu, selvom de trænger så gevaldigt til at komme ned på jorden - ikke mindst deres efterhånden ulidelige fans, der tror de har patent på den eneste rigtige måde at spille fodbold (nu generaliserer jeg)
Der er to ting, der irriterer mig i forhold til United.
Hvorfor indstiller vi os så ofte efter modstanderen? Vi gør det i mange kampe, vi gjorde det i Munchen og vi gjorde det efter det røde kort. Pludselig begraver vi os med alle mand bagved bolden, hvilket aldrig bør blive Uniteds spillestil. Det er selvmord at stille alle mænd ned til feltet i stedet for at tro på egne evne og holde bolden, tålmodigt, i egne rækker for at skabe luft. Forsvaret blev konstant bombarderet med nye angreb idet vi hverken i Munchen eller i Manchester formåede at holde på bolden, men holdet sparkede derimode utallige lange bolde op imod ingenting. Barca ville eksempelvis bare have kørt videre med offensivt pasningsspil.
Dernæst mangler vi altså klasse. Der er for mange pladser hvor man med god re kan slå tvivl om spillerens kvalitet. En midtbane med Carrick, Fletcher og Gibson er ikke CL værdigt uagtet vores gode første halvleg. Vores højreback er ligeledes et problem samt vores manglende alternativ til Rooney.
Er jeg den eneste, der blev lidt sur over, at vi skifter Rooney ud for en højre back? Jeg synes hellere, at Rooney skulle skifte ud for en Berbatov, og så kunne vi have taget Gibson ud for højrebacken. Vi spillede jo uden offensiv i 30 minutter før Berbatov kom på banen.
Så skal det sandelig også kun være, hvis vi kan fryde os over LFC spark ud af turneringen imorgen. Jeg mangler et eller andet de næste par dage der kan give mig en smule fryd oven på kampen i dag. Men jo, jeg stemmer også for Lyon mod Inter. Barca er dog KÆMPE favoritter nu, selvom de trænger så gevaldigt til at komme ned på jorden - ikke mindst deres efterhånden ulidelige fans, der tror de har patent på den eneste rigtige måde at spille fodbold (nu generaliserer jeg)
Ja, man kan næsten ikke andet end at elske Barcelona.
Men der er masser af selvfede Barca fans og røvslikkende pressefolk der kaster sig i støvet for Barcelona, som man til gengæld kan have utrolig nemt ved at hade ;)
Der er to ting, der irriterer mig i forhold til United.
Hvorfor indstiller vi os så ofte efter modstanderen? Vi gør det i mange kampe, vi gjorde det i Munchen og vi gjorde det efter det røde kort. Pludselig begraver vi os med alle mand bagved bolden, hvilket aldrig bør blive Uniteds spillestil. Forsøg dog i stedet at holde bolden i egne rækker. Barca ville eksempelvis bare have kørt videre med offensivt pasningsspil.
Dernæst mangler vi altså klasse. Der er for mange pladser hvor man med god re kan slå tvivl om spillerens kvalitet. En midtbane med Carrick, Fletcher og Gibson er ikke CL værdigt uagtet vores gode første halvleg. Vores højreback er ligeledes et problem samt vores manglende alternativ til Rooney.
Har du set en forkert kamp i dag? Rafael ejede Ribery - en af verdens allerbedste fodboldspiller. Jeg er tryg ved Rafael. Han er et kæmpetalent. Men han skal arbejde med sin modenhed.
Berbalove
07-04-2010, 22:50
Rigtig træls kamp at tabe når der står 3-0, det er noget pis. Men sket er sket! Rafael har i hvert fald lært noget til resten af livet, neej han skammede sig da han gik ud. Og sådan skal det være!
Nu skal de sætte ALT, ALT ind på ligaen!!!
K and the big B
07-04-2010, 22:51
Rafael beviste at han er en fantastisk spiller, med sublim spil i langt de fleste af hans handlinger. Men med det samme han fik det gule kort, var det eneste jeg tænkte på at få ham ud, for han løber mange gange rundt som en høne uden hoved. Det røde kort er helt okay, og han burde nok havde fået den i første halvleg.(Han viser dog takter på at han bliver vores første valg i fremtiden, men håber dog han får en ordentlig opsamling ude i omklædningsrummet. For det er ikke første gang vi ser hans hasarderede spil)
Udover det viser vi virkelig sublim spil i første halvleg, alle spillere rammer toppen og vi udspiller dem fuldstændig. Valencia driver gæk med Bayerns venstre forsvar, Nani viser klasse foran målet, Fletcher og Gibson presser Bayerns midtbane over hele banen og Evra formår at presse Robben hele vejen over midten.
At Bayern så får et heldig mål, er vores egen skyld. Men at sige det rødekort ikke er skyld vi taber er noget ævl. Ved det rødekort kan Robben og Ribery for alvor bruge deres kvaliteter, og vi bliver nød til at ligge to mand over på dem når de har bolden. Det skaber selvfølgelig mere plads til de andre, og vi kommer endnu en mand i undertal, og det medfører selvfølgelig at vi ikke kan forsætte vores press spil.
Noget jeg dog ikke forstår er at flere herinde er efter Berbatov, og kræver ham solgt efter de to sidste kampe. Manden kommer ind idag, og skal gøre et forskel, men hvad er der at gøre en forskel med? Vi har jo ikke bolden i 3 afleveringer i træk. Samtidig får vi ikke opbygget noget spil mod Chelsea, og han bliver ikke spillet rigtigt. Selv Rooney ville havde haft det svært, når det meste af holdet ikke fungere optimalt.
Sidst men ikke mindst, så håber jeg på Lyon vinder CL med deres 1% chance. For guds skyld, lad ikke Barca eller Bayern vinde! Ville ikke være til at holde ud
Er jeg den eneste, der blev lidt sur over, at vi skifter Rooney ud for en højre back? Jeg synes hellere, at Rooney skulle skifte ud for en Berbatov, og så kunne vi have taget Gibson ud for højrebacken. Vi spillede jo uden offensiv i 30 minutter før Berbatov kom på banen.
I mine øjne skulle vi have lavet en triple udskiftning der for at få nye kræfter på banen, da vi er allermest under pres. Rooney ud for Berbatov/Macheda, O'Shea ind for Carrick, og Giggs eller Scholes ind for Gibson.
Men det er let at være bagklog. Spillerne kæmpede alligevel bravt for det, og vi må virkelig lide af træthed for tiden.
Ligaen er ikke overstået endnu. Chelsea tror garanteret allerede de har vundet, og som så mange gange før kan de lave dumme fodfejl mod upåagtede hold.
Har du set en forkert kamp i dag? Rafael ejede Ribery - en af verdens allerbedste fodboldspiller. Jeg er tryg ved Rafael. Han er et kæmpetalent. Men han skal arbejde med sin modenhed.
Helt enig!
Rafael spillede decideret fremragende indtil udvisningen!
Han imponerede i den grad, og gav United's spil ekstra dimensioner via sine offensive kvaliteter.
RuudVanNissetøj
07-04-2010, 22:53
Men der er masser af selvfede Barca fans og røvslikkende pressefolk der kaster sig i støvet for Barcelona, som man til gengæld kan have utrolig nemt ved at hade ;)
Vi er larmende enige. Barca spiller smukt, men det er bare gået hen og blevet direkte arrogant og selvhøjtideligt, når nogle i nærmest religiøse og små fede sætninger siger, at fodbold kun er "The Barca way". Et lille sidespring :)
PatriceEvra3
07-04-2010, 22:57
Du generalisere bestemt ikke; Its a fact ;) Nej det er da heller ikke videre interresant at se el, men det vil bare være for bittert at se mere cl-bold i år, når vi ryger ud på den måde og til et så middelmådigt hold. Det gør det ektra bitter at sidde med 2 finale-biletter, og virkeligt bare have troet på det med den lodtrækning. Tabte vi til et bedre hold så kunne jeg holde det ud, men forhelved hvor er det ringe at ryge ud til Bayern. Tror også Barce vinder nu, men håbe på Inter eller Lyon. Lyon er dog ikke realistisk. men inderst inde; i dont care. denne turnering er bare så uinterresant uden Manchester United. Bayern gider jeg slet ikke kommentere. Jeg har seriøst bare lyst til at blive medlem af al-quada og lave det vildeste terror-angreb på den #¤#"##¤##¤klub!!
K and the big B
07-04-2010, 22:58
Hvordan kan du være tryg ved Rafael? Han spiller en god kamp, helt bestemt, men taber hovedet gang efter gang. Den mand er god for minimum en gul kort/kæmpe fejl hver kamp.
Du er ikke tryg ved Neville, men derimod tryg ved Rafael?
Hvordan kan du være tryg ved Rafael? Han spiller en god kamp, helt bestemt, men taber hovedet gang efter gang. Den mand er god for minimum en gul kort/kæmpe fejl hver kamp.
Du er ikke tryg ved Neville, men derimod tryg ved Rafael?
Fordi Neville - trods 18 års topfodbold - spiller nøjagtig som Rafael gør. Med hovedet under armen. Jeg forlanger rutine og godt spil af Neville, men manden er så komplet fodbolddum. Hans præstationer bliver ikke længere godkendt grundet de manglende overlaps, han var god til før i tiden. Og Rafael formåede at gøre noget, Neville kunne - nemlig at owne Ribery hele kampen. Derudover er Rafaels offensiv spil allerede godt taget hans alder i betragtning. Han gav United en ekstra streng at spille på i dag qua hans offensive kvaliteter.
Så jo, jeg er fandme mere tryg ved Rafael end Neville, der burde udnytte sine snart 700 kampe til bedre ting. Kig bare på en Paolo Maldini. Manden var stadigvæk suveræn i de sidste år af sin karriere, fordi han var så klog og så rutineret. Manden har spillet over for nogle af de bedste fodboldspillere i verden, som alle var hamrende hurtige og så driblestærke. Det er det, jeg efterlyser. Det er det samme som Giggs, når han er i form. han har ikke hurtigheden, men han er så klog, at han ved, hvad han skal gøre.
Rafael skal have noget defensiv træning, og når han har gjort det, så bliver den dreng fantastisk. Hans energi, hurtighed og kompromisløshed er et kæmpegevinst for holdet. Der mangler nogle, der ofrer sig. Vi har pt. kun Rooney og Fletcher og til tider Evra, der vil give deres højre arm for en sejr. Vidic tæller ikke med, for han er bare brutal :D
Du kan faktisk lige så godt kigge på Rooney. Han spillede også fantastisk i sin unge dage, men han tabte til tider også hovedet og solgte holdet, som Rafael gjorde. Jeg håber, at United virkelig træner ham og hans bror i det defensive og lærer ham nogle ting. Jeg er tryg ved vores fremtid. Det eneste, jeg mangler, er offensiv forstærkning, for så er vores trup komplet.
Don Kafai
07-04-2010, 23:03
Fordi Neville - trods 18 års topfodbold - spiller nøjagtig som Rafael gør. Med hovedet under armen. Jeg forlanger rutine og godt spil af Neville, men manden er så komplet fodbolddum. Hans præstationer bliver ikke længere godkendt grundet de manglende overlaps, han var god til før i tiden. Og Rafael formåede at gøre noget, Neville kunne - nemlig at owne Ribery hele kampen. Derudover er Rafaels offensiv spil allerede godt taget hans alder i betragtning. Han gav United en ekstra streng at spille på i dag qua hans offensive kvaliteter.
Så jo, jeg er fandme mere tryg ved Rafael end Neville, der burde udnytte sine snart 700 kampe til bedre ting. Kig bare på en Paolo Maldini. Manden var stadigvæk suveræn i de sidste år af sin karriere, fordi han var så klog og så rutineret. Manden har spillet over for nogle af de bedste fodboldspillere i verden, som alle var hamrende hurtige og så driblestærke. Det er det, jeg efterlyser. Det er det samme som Giggs, når han er i form. han har ikke hurtigheden, men han er så klog, at han ved, hvad han skal gøre.
Hmmm...
Mon Neville havde fået et rødt kort?
Man kan vende og dreje den på mange måder. Jeg synes dog det under alle omstændigheder er latterligt at kalde en mand med 18 års erfaring for komplet fodbold-dum.
Fletcherfan
07-04-2010, 23:05
Jeg er helt enormt skuffet over, at United er røget ud... Og det er ikke så meget fordi United er røget, men mere måden det skete på...
Og nu tager chancen til at blive skældt, men årsagen for at United røg ud er ene og alene SAF's skyld... Hvorfor spiller United kun med en angriber i en kamp på hjemmebane, som skal vindes??? Og ikke nok med det, så er angriberen skadet... Og når så United får det røde kort så tager han den eneste angriber ud og erstatter ham med en back... Og derudover når han satser så sætter han en offensiv midt og EN angriber, som begge to konkurrer om titlen som langsomste spiller i United-historien på banen i 10 min...
Da jeg fik interesse for fodbold og skulle vælge et favorithold var der ingen tvivl om hvem man skulle støtte... United spillede flot og underholdende, men det er langt fra virkeligheden nu... Havde jeg som fodboldfan skullet finde mig en klub at støtte så ville det bestemt ikke være United... I 90'erne var det sjovt at følge United, fordi de spillede dejlig underholdende fodbold med mange angreb og chancer... I dag er det blevet langt mere defensivt, kedeligt og taktisk... Jeg finder mig ikke en anden klub at støtte, men det er en helt utrolig kedelig tendens United er ude i... Fred være med det hvis kvaliteten ikke er der... Men når manageren ikke er villig til at satse og ikke villig til at underholde så er det sgu kedeligt...
United spillede flot i 40 minutter mod Bayern... Og det var selvom Badstuber, van Buyten og Demichelis er de dårligste forsvarsspillere i dette års CL... Men næ nej... Vi har scoret tre mål så vi behøver ikke at angribe... Og når der så skal angribes så sætter vi bare en langsom spiller alene op i angrebet... Flot set af SAF...
P.S. Dommeren var elendig, men begge gule kort til Rafael var helt i orden...
P.P.S Jeg er stadig vred...
Det er virkelig en nedtur at de store vi er inde i. 3 nederlag i træk. Fergie mener ikke vi behøver købe ind. Det mener jeg. Vi mangler flere spillere der kan på egen hånd.
Kæft hvor dumt af rafael, men ud over det spiller han en rigtig god kamp, ligesom Nani og især Valencia.
Jeg tror desværre ikke vi tager ligaen i år, men jeg håber rigtig meget. Alt kan ske. Men vi mangler en angriber ud over rooney, og en central midtbane til Fletcher..
Lad os lige se lidt lyst på tingene:
Vi har en af verdens bedste målmænd for tiden.
Vi har en meget meget lovende højreback i Rafael, som kun er 19 år. Sammen med Evra, skal vi nok komme til at skabe en hel del fra backsne.
Vi har to super fløje i Valencia og Nani, som for alvor er blomstret op. Det er længe siden vi har haft to så gode individualister på samme tid på fløjene.
Vi har Rooney.
Vi har Vidic / Ferdinand, som er noget af det bedste man kan have i forsvaret i verden.
Vi har rutinerede kræfter i Scholes og Giggs.
Vi har Fletcher der kan løbe solen sort, og som også har udviklet sig enormt.
Vi får Hargreaves og O'Shea tilbage, og har en enorm bredde.
Vi har mindst en 5-6 rigtig spændende spillere fra reserverne og youth academy.
Vi får verdens bedste forsvar til næste sæson hvis Rafael spiller sig helt ind.
Det kan godt være vi ikke vinder CL i år, men vi har fremtiden foran os. Til næste sæson har vi et meget lovende og samtidig rutineret hold, og vi må vel alle indrømme at vi frygtede det der var værre efter Ronaldo skred. Et enkelt storindkøb vil måske være på sin plads, men tiderne ser alligevel lyse ud, selvom det nu ser ud til at vi har fået et slag på selvtilliden og titelhåbene.
K and the big B
07-04-2010, 23:09
.
Mente nu mere hvordan du kan være tryg ved den mand, for det er jeg ikke. Men hvad med kampen mod Milan, hvor det var Rafael der blev owned af Ronaldinho, og Neville der passede ham op i næste kamp?
Jeg mener heller ikke Neville blev owned af Ribery i Munchen, og udover den utrolig dumme hånd på bold, som var skyld i et mål, gjorde han det meget godt.
Jeg er dog helt enig i at han bidrager med mere offensivt, og idag var han fremragende defensivt, men generelt er jeg det mere tryg ved Neville defensivt end Rafael. Misforstå mig ikke, jeg håber og tror Rafael er fremtiden, men mener stadig Neville har flere Defensive kvaliteter end Rafael.
Hmmm...
Mon Neville havde fået et rødt kort?
Man kan vende og dreje den på mange måder. Jeg synes dog det under alle omstændigheder er latterligt at kalde en mand med 18 års erfaring for komplet fodbold-dum.
Når jeg snakker om fodbolddum, så mener jeg, hvordan personen tænker fodbold. Maldini, Xavi, Iniesta, Zidane, Ronaldinho, Rio Ferdinand, Cafú, Ryan Giggs osv er typer, jeg kalder for fodboldkloge, fordi de simpelthen ved, hvordan det skal gå. Neville IMO laver stadigvæk de samme elendige fejl gang på gang. Ikke fordi Rafael er bedre, men han har kun spillet to år på topplan, så forhåbentligt får han noget hjerne med tiden, ellers er det sgu russisk roulette med ham på backen.
Nej, jeg ved ikke, om Nevilel havde fået rødt kort, det er jo kontrafaktisk, men jeg vil vædde alt med, at han ikke gav de samme offensive kvaliteter og defensive, som vi nød i dag fra Rafael.
Mente nu mere hvordan du kan være tryg ved den mand, for det er jeg ikke. Men hvad med kampen mod Milan, hvor det var Rafael der blev owned af Ronaldinho, og Neville der passede ham op i næste kamp?
Jeg mener heller ikke Neville blev owned af Ribery i Munchen, og udover den utrolig dumme hånd på bold, som var skyld i et mål, gjorde han det meget godt.
Jeg er dog helt enig i at han bidrager med mere offensivt, og idag var han fremragende defensivt, men generelt er jeg det mere tryg ved Neville defensivt end Rafael. Misforstå mig ikke, jeg håber og tror Rafael er fremtiden, men mener stadig Neville har flere Defensive kvaliteter end Rafael.
Altså, jeg er jo selvfølgelig ikke 100 % tryg ved ham, fordi vi alle kender til hans hovedløse fodboldforståelse af og til. Men han skal jo have kampene. Han kan jo ikke bare sidde på bænken hele tiden inditl han bliver 25 år. Sådanne kampe giver en hår på brystet, ligesom Beckhams udvisning anno 1998, hvor han svarede hele verdenen tilbage år efter med en Treble og en forrygende sæson og en kåring som verdens andenbedste fodboldspiller.
PatriceEvra3
07-04-2010, 23:26
Jeg er helt enormt skuffet over, at United er røget ud... Og det er ikke så meget fordi United er røget, men mere måden det skete på...
Og nu tager chancen til at blive skældt, men årsagen for at United røg ud er ene og alene SAF's skyld... Hvorfor spiller United kun med en angriber i en kamp på hjemmebane, som skal vindes??? Og ikke nok med det, så er angriberen skadet... Og når så United får det røde kort så tager han den eneste angriber ud og erstatter ham med en back... Og derudover når han satser så sætter han en offensiv midt og EN angriber, som begge to konkurrer om titlen som langsomste spiller i United-historien på banen i 10 min...
Da jeg fik interesse for fodbold og skulle vælge et favorithold var der ingen tvivl om hvem man skulle støtte... United spillede flot og underholdende, men det er langt fra virkeligheden nu... Havde jeg som fodboldfan skullet finde mig en klub at støtte så ville det bestemt ikke være United... I 90'erne var det sjovt at følge United, fordi de spillede dejlig underholdende fodbold med mange angreb og chancer... I dag er det blevet langt mere defensivt, kedeligt og taktisk... Jeg finder mig ikke en anden klub at støtte, men det er en helt utrolig kedelig tendens United er ude i... Fred være med det hvis kvaliteten ikke er der... Men når manageren ikke er villig til at satse og ikke villig til at underholde så er det sgu kedeligt...
United spillede flot i 40 minutter mod Bayern... Og det var selvom Badstuber, van Buyten og Demichelis er de dårligste forsvarsspillere i dette års CL... Men næ nej... Vi har scoret tre mål så vi behøver ikke at angribe... Og når der så skal angribes så sætter vi bare en langsom spiller alene op i angrebet... Flot set af SAF...
P.S. Dommeren var elendig, men begge gule kort til Rafael var helt i orden...
P.P.S Jeg er stadig vred...
Enig i at det er måden vi ryger ud på der gør ondt. Men at give SAF skylden er ikke helt på sin plads. Og det er ikke fordi jeg er "safhellig". F.eks synes jeg det var ham der tabte cl-finalen for os sidste år. Vi spiller kun med en angriber, og det så ud til at virke. Det var også sådan vi har slået Milan og Arsenal i denne sæson. Men vi har også kun en angriber. det siger vel alt at han fortrækker en Rooney på 40-50 % frem for en fit Berba. Havde vi en til klasseangriber så tror jeg bestemt også vi spillede med to an gribere Synes vi spillede hamrende flot fodbold det meste af første halveg, men efter målet bliver vi bange og spiller med ti forsvarspillere. Jeg nægter simpelthen at tro på at den måske mest begavede og rutinerede mand i fodboldverden har sagt i pausen "ja lad os stille 10 mand ned i feltet, for det er sådan vi går videre". Jeg tror det er noget der forgår oppe i hovedet på spillerne. enten var vi bange for at tabe, eller også var vi bange for at vinde. Carrick laver to damelilleput fejl, og det bliver bare straffet (Kun gud ved om den mand nogen sinde lære at det er ret usmart at spille bolden til modstanderen på egen banehalvdel)
Det tegner til at blive en skuffende sæson. Men for satan for havde jeg også frygtet sæson ét efter Ronaldo (og gud hvor jeg dog stadig savner ham) Synes vi er kommet godt ud af det, og det er Safs fortjeneste! Når tømmermændene engang har lagt sig, så stormer jeg ene mand Bayern og smadre dem. Hvis jeg skal sige det pænt så bryder jeg mig altså ikke om dem!
Tillykke til Gibson, Nani & Bayern Munchen, som klart var det bedste hold over de 4 halvlege.
Nu håber jeg endelig at folk kan fucking se at Dimitar Berbatov er nytteløs som Joker. Han kan intet i en rolle hvor han kun får 17minutter til at spille i - Ikke at han kan noget som helst i en rolle hvor han starter inde fra første minut af.
Nu håber jeg bare at vi køber en ny angriber, eller giver Macheda resten af sæsonen så han kan blive vores 2.valg næste år.
Det er så fucking skuffende at se den gris på £31m løbe rundt og ikke kunne tilbyde sig til hverken Nani eller Valencia, fordi han er så sløv. Han passer ikke ind - Ud med ham!
FUCK hvor er det her ringe og til grin at føre 3-0 og så ryge ud alligevel. Fuck rafael som er så torske dum og urutineret at trække et rødt kort.
FYI nåede Rafael ikke at spille hele dagens kamp.. Ved ikke om du lagde mærke til det?
Det lyder jo meget godt når du siger at Giggs er så klog at han bare ved hvad han skal gøre. Men som jeg skrev sidste gang vi havde den diskussion, så endte halvdelen af Giggs' afleveringer til en modstander i Chelseakampen, og han var dermed den med flest fejlafleveringer. Så det er altså ikke kun Neville der er "fodbolddum"??
Og at du stadig efter dagens kamp er mere tryg ved Rafael, bekræfter bare at du er Neville-hater. Det kan godt være Neville ikke kunne have brudt et Bayern angreb og startet en kontra, som han selv afslutter på. Men han havde fandme aldrig ladet sig provokere af van Bommel og trukket et fuldt fortjent rødt kort, på et tidspunkt hvor vi sidder på kampen og er videre. Som jeg også sagde i samme diskussion efter Chelsea kampen (ja, nu er jeg bagklog - men gå selv tilbage og kig), er det sådan nogle ting der kan ske for en 19 årig, når han bliver kastet ud i europæisk topfodbold.
Komplet fodbolddum.. For fanden da mand :Smackden:
MaradonaCruyff
07-04-2010, 23:35
Ikke overraskende at vi ryger ud. Det undre mig ærlig talt ikke at det kun er blevet til 1 CL-titel i dette årti med den gang alibifodbold vi har været vidne i siden de gode glade dage i 90'erne. Føj siger jeg bare.
Vi er et middelmådigt tophold uden Rooney. Så enkelt er det. Og jeg siger det igen, sælg Vidic for 300 mio kr. plus. Manden har ikke været sig selv i godt 1,5 år. Og Ferdinand går det desværre også kun ned ad bakke af for fremtiden ligeså Evra, der også har skuffet stort i denne sæson.
Fuld fortjent avancement for Bayern München. Når vi spiller sådan en gang møgbold og ikke kan afgøre kampene, så fortjener vi ikke at gå videre. Hvad spillere som Gibson, Carrick, Berbatov, RAFAEL mfl. laver på det hold er en gåde.
Men sådan gør det jo, når man sælger sine bedste spillere sæsonen inden (Ronaldo og Tevez) og køber "klassespillere" som Valencia, OWEN (LOL) og Obertan.
Der er ikke noget at sige til, at vi ikke kan lokke storspillere til klubben. Så længe vi ikke kan det, så bliver det ikke til mere end 1 CL-titel pr. årti. Og lad os endelig købe Milner, Cole. Så sidder den lige i skabet.:smilings:
Det er da så til grin som noget kan være, kan godt forstå folk griner af os, for tiden for vi spiller da af helvedes til på nær 1 halvleg i aften.
Fletcherfan
07-04-2010, 23:41
Tillykke til Gibson, Nani & Bayern Munchen, som klart var det bedste hold over de 4 halvlege.
Nu håber jeg endelig at folk kan fucking se at Dimitar Berbatov er nytteløs som Joker. Han kan intet i en rolle hvor han kun får 17minutter til at spille i - Ikke at han kan noget som helst i en rolle hvor han starter inde fra første minut af.
Nu håber jeg bare at vi køber en ny angriber, eller giver Macheda resten af sæsonen så han kan blive vores 2.valg næste år.
Det er så fucking skuffende at se den gris på £31m løbe rundt og ikke kunne tilbyde sig til hverken Nani eller Valencia, fordi han er så sløv. Han passer ikke ind - Ud med ham!
Nu er jeg en af dem herinde, der mindst kan lide Berba, men jeg mener ikke han kan lastes overhovedet i denne kamp (ved ikke om det er det du mener)... Men ja United skal sælge min. 2 angribere og købe min. 1 superangriber a la Villa, Benzema eller lignende...
Vil skide på folk der siger at grunden til at rafael fik rødt er fordi han er ung og ikke har rutinen, men er man på UNITEDS første hold er man også gammel nok til at tage imod kritikken når man laver så stor en fejl som han gjorde.
FYI nåede Rafael ikke at spille hele dagens kamp.. Ved ikke om du lagde mærke til det?
Det lyder jo meget godt når du siger at Giggs er så klog at han bare ved hvad han skal gøre. Men som jeg skrev sidste gang vi havde den diskussion, så endte halvdelen af Giggs' afleveringer til en modstander i Chelseakampen, og han var dermed den med flest fejlafleveringer. Så det er altså ikke kun Neville der er "fodbolddum"??
Og at du stadig efter dagens kamp er mere tryg ved Rafael, bekræfter bare at du er Neville-hater. Det kan godt være Neville ikke kunne have brudt et Bayern angreb og startet en kontra, som han selv afslutter på. Men han havde fandme aldrig ladet sig provokere af van Bommel og trukket et fuldt fortjent rødt kort, på et tidspunkt hvor vi sidder på kampen og er videre. Som jeg også sagde i samme diskussion efter Chelsea kampen (ja, nu er jeg bagklog - men gå selv tilbage og kig), er det sådan nogle ting der kan ske for en 19 årig, når han bliver kastet ud i europæisk topfodbold.
Komplet fodbolddum.. For fanden da mand :Smackden:
Nej, men du flueknepper nu også med den lille detalje :D
Jeg er absolut ikke en Neville-hater, men man må sgu da forhelvede se, at manden ikke er god nok. Hvis Neville var en købt spiller, der kom til klubben i en alder af 22-23 år, ville folk aldrig beskytte ham sådan her. Jeg har været glad for dne tid, Neville har været her, og engang var han en stabil back, der ikke var noget vidunder. Han var en ganske almindelig fodboldspiller, der udførte sine ting. Men når du er United-anfører, og du er en af de mest rutinerede spiller i hele verden (bedømt på titler, finaler, kampe, slutrunder osv), så burde du da minsandten være klogere end det han gør. Det er bare min holdning.
Ja, men Giggs har været elendig siden sin skade, men det er jo klart, at han ikke kan få sit spil til at flyde efter 4 ugers skade. Han er jo 36 år, og det tager sin tid for ham, for inden da har Giggs bevist sin kæmpe fodboldviden på banen.
Så så så, tage det lige roligt. Hvad i alverden havde du forestillet dig, at Berbatov skulle kunne lave i dag... Da han kommer ind er vores spil jo fuldstændigt i baren, og vi satser på lange bolde. Der er næsten panik over vores spil. Der er ikke ret mange angribere der ville kunne få noget ud af de sidste minutter i dag.
Synes godt nok det er utroligt så negative folk blev på 45 minutter. Fra at være urørlige og det bedste siden skiveskåret brød, er holdet lige pludselig blevet talentløst samt vores træner tilsyneladende bliver regnet for senil..
Må indrømme at jeg personligt ikke ser det her som en katastrofe.. Jeg vil naturligvis ikke ligge skjul på at jeg er skuffet, havde da håbet på endnu en finale plads, og gerne endnu en CL sejr i år, men sådan skulle det ikke være. En katastrofe er det dog ikke i min verden!
Flystyrtet i 58 var en katastrofe, da vi blev gældsat for 8 mia af Glazer var en katastrofe og det bliver en katastrofe når Fergie trækker sig tilbage..
Hvad der formentlig sker er at Fergie indser at holdet bare ikke er stærkt nok til at vinde CL, herefter går vi ud og forstærker os med 1-2 klassespillere, måske afskipper vi en enkelt og så er vi klar til næste sæson. Det er muligvis dyre lærepenge, men sådan er livet..
Nej, men du flueknepper nu også med den lille detalje :D
Jeg er absolut ikke en Neville-hater, men man må sgu da forhelvede se, at manden ikke er god nok. Hvis Neville var en købt spiller, der kom til klubben i en alder af 22-23 år, ville folk aldrig beskytte ham sådan her. Jeg har været glad for dne tid, Neville har været her, og engang var han en stabil back, der ikke var noget vidunder. Han var en ganske almindelig fodboldspiller, der udførte sine ting. Men når du er United-anfører, og du er en af de mest rutinerede spiller i hele verden (bedømt på titler, finaler, kampe, slutrunder osv), så burde du da minsandten være klogere end det han gør. Det er bare min holdning.
Ja, men Giggs har været elendig siden sin skade, men det er jo klart, at han ikke kan få sit spil til at flyde efter 4 ugers skade. Han er jo 36 år, og det tager sin tid for ham, for inden da har Giggs bevist sin kæmpe fodboldviden på banen.
Jeg beskytter ikke Neville pga. hans loyalitet til klubben. Men jeg synes helt ærligt at han er berettiget til at være 3. valg på højre back pladsen, selvom det er Manchester United. Og du får det til at lyde som om han konsekvent laver dumme beslutninger og fejl? Det er jo en overdrivelse. Han har i den seneste tid stået overfor Ronaldinho, Ribery og Malouda. Og jeg synes ikke han er blevet ownet i nogen kampe. Og han har bestemt heller ikke lavet flere fejl end alle andre.
Set over to kampe har vi simpelthen bare ikke været skarpe nok til at lukke kampene. Vi fører i tyskland, men smider det pga en dum fejl i overtiden. I første halvleg af dagens kamp spiller vi helt fantastisk. De får så desværre et meget meget dumt mål lige inden pausen som giver dem tro på tingene igen (igen en dum fejl). I anden halvleg starter vi rystende svagt og kommer under pres hele tiden. Rafael får et utroligt tyndt andet gult gult kort, hvorefter vi spiller noget der ligner 10-0-0 formation. Nu har der over de sidste sider været utrolig mange som har svinet Rafael til. Prøv nu at se på tingene. Han spiller en fantastisk første halvleg, hvor han får et gult kort, efter der er begået frispark på ham. Det andet gule kort er helt væk. Ja der er frispark, men ikke i nærheden af gult, ifølge den linie dommeren havde lagt. Og fordi han ryger ud, betyder det jo ikke at samtlige af Uniteds spillere skal grave sig ned foran feltet.
Jeg mener til gengæld at Ferguson laver en fejl, ved at lade os blive presset så langt tilbage på banen og fuldstændig overlade spillet til bayern. Det var kun et spørgsmål om tid før det ville gå galt.
Hvordan kan han skifte O´shea ind som ikke har spillet i over 4 måneder. Her skulle Neville efter min mening have været inde. Og så skulle Berbatov også have været inde langt tidligere, så vi kunne holde på bolden og udnytte Valencia og Nani´s hurtighed.
Jeg beskytter ikke Neville pga. hans loyalitet til klubben. Men jeg synes helt ærligt at han er berettiget til at være 3. valg på højre back pladsen, selvom det er Manchester United. Og du får det til at lyde som om han konsekvent laver dumme beslutninger og fejl? Det er jo en overdrivelse. Han har i den seneste tid stået overfor Ronaldinho, Ribery og Malouda. Og jeg synes ikke han er blevet ownet i nogen kampe. Og han har bestemt heller ikke lavet flere fejl end alle andre.
Jeg er fuldstændig enig med dig. Jeg synes, han har været rimelig stabil over en længere periode nu; selvfølgelig har han lavet nogle fejl, men det gør alle spillere.
Når alt kommer til alt, så er han tredjevalg til højrebacken, så jeg ved ikke helt, hvad folk forventer af ham. At have hans rutine som backup er guld værd for os, efter min mening. Og nej, jeg mener ikke, han er talentløs eller lignende, men folk skal jo finde en at hate på, så de kan komme ud med nogle frustrationer.
Jurgensen
08-04-2010, 00:02
Nej hvor er jeg skuffet. Det kan ord slet ikke beskrive.
Måden det sker på, holdet vi ryger ud til.
Fair nok at vi taber 2-1 i München, det var sådan set et ok resultat og fair nok.
Kampen i dag starter som lyn og torden, og viser det United vi egentlig er. Spillet flød godt, kanterne var i hopla. Alt gik bare perfekt.
Så får de et mål de aldrig bør have, skidt af Carrick og VDS. Det sætter dem desværre i gang, og de kommer ud til 2 halveg fulde af selvtillid.
RDS får så desværre et korrekt rødt kort, hvorpå det er op af bakke. Desværre ryger vi så ud, hvilket jeg er overbevist om vi ikke havde gjort med 11 mand. Jeg vil dog ikke klandre RDS, sådan er gamet desværre, han er ung og urutineret, også forekommer sådanne grove fejl desværre.
Det gør mig så ondt at vi ryger ud til hold hvis forsvar får et serie 6 hold til at ligne verdensklasse. Hold kæft hvor er de dårlige, sammen med deres usikre kage keeper.
Når jeg har lagt dette lidt på afstand er det tid til at se fremad, og det synes jeg ser spændende ud.
Vi har egentlig gjort det bedre i år end jeg havde "frygtet", år 1 efter Ronaldo. Hans direkte arvetager Valencia har imponeret mig meget, og tror han bliver rigtig stor næste år. Nani er begyndt at vise tænder igen, og glæder mig til at følge ham næste sæson.
Evans bliver spændende at følge, Hargreaves kommer tilbage. Masser af spændende talenter på vej. Rooney i verdensklasse.
Forhåbentlig kan Rio/Vidic duoen finde tilbage til fordums styrke.
Scholes mener jeg bør stoppe til sommer, synes han har vist på det sidste at han ikke har det der skal til mere, det samme med Neville. Så kan de passende visse Gibson samme vej ud.
Carrick skal op i gear igen efter en lidt sløj sæson.
Mht. Berba er jeg stadig splittet, men håber han er fortid til sommer (Kan kun beklage han ikke er slået igennem, for hold fast han er en "lækker" spiller)
Derfor skal vi også have lidt ind. En ny central midt, en ny klasse angriber, så er vi godt kørende igen, også ellers de sædvanlige promotions fra U-truppen.
MaradonaCruyff
08-04-2010, 00:02
Ikke overraskende at vi ryger ud. Det undrer mig ærlig talt ikke, at det kun er blevet til 1 CL-titel i dette årti med den gang alibifodbold vi har praktiseret de seneste 3-4 år. I skærrende kontrast til de glade dage i 90'erne. Føj siger jeg bare.
Vi er et middelmådigt tophold uden Rooney. Så enkelt er det. Og jeg siger det igen, sælg Vidic for 300 mio kr. plus. Manden har ikke været sig selv i godt 1,5 år. Og Ferdinand går det desværre også kun ned ad bakke af for fremtiden ligeså Evra, der også har skuffet stort i denne sæson.
Fuld fortjent avancement for Bayern München. Når vi spiller sådan en gang møgbold og ikke kan afgøre kampene, så fortjener vi ikke at gå videre. Hvad spillere som Gibson, Carrick, Berbatov, RAFAEL mfl. laver på det hold er mig en gåde.
Men sådan går det jo, når man sælger sine bedste spillere inden sæsonen(Ronaldo og Tevez) og køber "klassespillere" som Valencia, OWEN (LOL) og Obertan som erstatning.
Der er ikke noget at sige til, at vi ikke kan lokke storspillere
til klubben. Så længe vi ikke kan det, så bliver det ikke til mere end 1 CL-titel pr. årti. Og lad os endelig købe Milner, Cole. Så sidder den lige i skabet.
Og Ferdinand går det desværre også kun ned ad bakke af for fremtiden ligeså Evra, der også har skuffet stort i denne sæson.
Den får du lov at stå alene med, er jeg ret sikker på.
Manden har været vores mest stabile spiller i denne sæson, og havde det ikke været for Rooney, så burde han stå med prisen som årets spiller om en måned, efter min mening.
At han har lavet nogle fejl kan jo skyldes, at vi ingen har til aflaste ham (træthed). O'Shea har været langtidsskadet, mens Fabio hele tiden render ind i nogle småskavanker. Evra er den eneste spiller i truppen, der har spillet samtlige PL-kampe denne sæson.
Jurgensen
08-04-2010, 00:08
Ikke overraskende at vi ryger ud. Det undrer mig ærlig talt ikke, at det kun er blevet til 1 CL-titel i dette årti med den gang alibifodbold vi har praktiseret de seneste 3-4 år. I skærrende kontrast til de glade dage i 90'erne. Føj siger jeg bare.
Fuld fortjent avancement for Bayern München. Når vi spiller sådan en gang møgbold og ikke kan afgøre kampene, så fortjener vi ikke at gå videre. Hvad spillere som Gibson, Carrick, Berbatov, RAFAEL mfl. laver på det hold er mig en gåde.
Men sådan går det jo, når man sælger sine bedste spillere inden sæsonen(Ronaldo og Tevez) og køber "klassespillere" som Valencia, OWEN (LOL) og Obertan som erstatning.
til klubben. Så længe vi ikke kan det, så bliver det ikke til mere end 1 CL-titel pr. årti. Og lad os endelig købe Milner, Cole. Så sidder den lige i skabet.
Seriøst???
Valencia har gjort det rigtig godt i år, hvis du havde forventet han skulle træde direkte i Ronaldos fodspor, så er du sku ik for klog.
Rafael, pga. et dumt rødt kort i dag så er han bare lort eller hvad?
Tåbe kommentar, han er talentfuld hvilket han har vist mange gange. Vi kan sagtens lokke topspillere til klubben, vi er United top 3 i verden og det ved alle.
Bredden i Europæisk top fodbold er stor, hvorfor jeg synes at to finaler og en semi plus en kvartfinale er godkendt på 4 år. Prøv at se på Real...
know exactly what you mean.. Min storebror er en typisk barca gloryhunter.. Og de tror pludselig at verdenen er deres.. Det pisser mig virkelig af..
Ja, O'Shea, Rafael og Neville? :) Eller hvad?
Ja, jeg sviner ham heller ikke til mod de tre spillere, for det er selvfølgelig svært for alle. Evra er jo heller ikke god mod en Lennon, som ofte leger med ham. Men jeg kan bare ikke lide, at en Neville spærrer en som Rafaels udvikling, for ja, jeg synes Rafael er bedre - Neville er god at have som trupspiller. Men det med Neville er bare hans tilgang til det defensive. Han er så usikker. Det er bare min mening.
Jeg er fuldstændig enig med dig. Jeg synes, han har været rimelig stabil over en længere periode nu; selvfølgelig har han lavet nogle fejl, men det gør alle spillere.
Når alt kommer til alt, så er han tredjevalg til højrebacken, så jeg ved ikke helt, hvad folk forventer af ham. At have hans rutine som backup er guld værd for os, efter min mening. Og nej, jeg mener ikke, han er talentløs eller lignende, men folk skal jo finde en at hate på, så de kan komme ud med nogle frustrationer.
Jeg har aldrig kaldt ham talentløs eller lignende, for 18 år på toppen bevidner jo, at han har været en god fodboldspiller, men det er så også det. Hans niveau er forståeligt dalet med alderen, og han og Ferguson må bare indse, at der skal nye boller på suppen. Rafael - jeg ved, du er stor fan af ham - skal snart køres ind på holdet, og derfor så jeg heller en Rafael end ham, ganske enkelt, fordi jeg mener at Rafael er bedre end Neville.
NaniTheDoN
08-04-2010, 00:10
Sig mig engang ser du nogen sinde manchester kampe ?
Vidic og Ferdinand slog rekord med ikke at lukke mål ind i 13 kampe sidste sæson og var den bedste duo i europa. Vidic har været ude i et stykke tid i denne her sæson men jeg synes han gør det utrolig godt.
Så jeg kan slet ikke forstå det du siger.
Men dit navn siger vist det hele.
Du er da helt væk mand. Hvor meget fik du indenbords under kampen...
Du er da en klaphat. At du bruger ordet 'vi', er pinligt når du lukker sådan en omgang pis ud..
MaradonaCruyff
08-04-2010, 00:14
Den med Evra trækker jeg tilbage. Det er naturligvivs følelserne og skuffelsen, der spiller ind. Jeg holder dog stadig fast i, at det ikke er den samme Evra, som vi har kendt i tidligere sæsoner. Nu bliver han 29 til maj og det går kun nedaf fra nu af, desværre. Hans fejl mod Bayern og Chelski kan i princippet risikere at ødelægge hele sæsonen, hvis den ikke allerede er ødelagt nu.
DE HAR været. Vidic har som sagt ikke været sig selv i snart 1,5 år. Og det er jo ikke sådan at han ikke kan erstattes. Skyd ham af sted for 300 mio kr. og lad os hente en ny og yngre forsvarsspiller.
Ja, Valencia har gjort det over al forventning, men hvad nytter det, når han ikke når Ronaldo til sokkeholderne og formodentlig aldrig gør det. Jeg havde foretrækket at man havde brugt 100 mio. kr mere og købt Ribery, Robben eller en anden klassespiller.
Sig mig engang ser du nogen sinde manchester kampe ?
Vidic og Ferdinand slog rekord med ikke at lukke mål ind i 13 kampe sidste sæson og var den bedste duo i europa. Vidic har været ude i et stykke tid i denne her sæson men jeg synes han gør det utrolig godt.
Så jeg kan slet ikke forstå det du siger.
Men dit navn siger vist det hele.
ARRRRRRRRRRRGH .... Jeg vil nu nærmere sige, at det var John O'Shea, Evans, Vidic, Evra og VDS der holdte den. Rio var desværre hele tiden skadet :) Men han havde selvfølgelig nogle kampe med, men Evans pillede mere.
MaradonaCruyff
08-04-2010, 00:17
Sandheden er jo at vi er et middelmådigt tophold uden Rooney.
Hvem havde sidste år forestillet sig, at vores kanter ville bestå af Valencia og Nani? Og det endda efter salget af Ronaldo.
Igen, man kan ikke sammenligne årets hold med de foregående. Vi har ganske enkelt undervurderet salget af Ronaldo og Tevez.
Den med Evra trækker jeg tilbage. Det er naturligvivs følelserne og skuffelsen, der spiller ind. Jeg holder dog stadig fast i, at det ikke er den samme Evra, som vi har kendt i tidligere sæsoner. Nu bliver han 29 til maj og det går kun nedaf fra nu af, desværre. Hans fejl mod Bayern og Chelski kan i princippet risikere at ødelægge hele sæsonen, hvis den ikke allerede er ødelagt nu.
DE HAR været. Vidic har som sagt ikke været sig selv i snart 1,5 år. Og det er jo ikke sådan at han ikke kan erstattes. Skyd ham af sted for 300 mio kr. og lad os hente en ny og yngre forsvarsspiller.
Ja, Valencia har gjort det over al forventning, men hvad nytter det, når han ikke når Ronaldo til sokkeholderne og formodentlig aldrig gør det. Jeg havde foretrækket at man havde brugt 100 mio. kr mere og købt Ribery, Robben eller en anden klassespiller.
Ribery??? Han er fanme en vatpik. Han lader sig stoppe af Rafael idag, når han sagtens kan komme videre, og spiller tudefjæs.. Hvordan nogen kan se NOGEN form for dignity eller mandelighed i ham, forstår jeg sgu ikke.
Synes godt nok det er utroligt så negative folk blev på 45 minutter. Fra at være urørlige og det bedste siden skiveskåret brød, er holdet lige pludselig blevet talentløst samt vores træner tilsyneladende bliver regnet for senil..
Må indrømme at jeg personligt ikke ser det her som en katastrofe.. Jeg vil naturligvis ikke ligge skjul på at jeg er skuffet, havde da håbet på endnu en finale plads, og gerne endnu en CL sejr i år, men sådan skulle det ikke være. En katastrofe er det dog ikke i min verden!
Flystyrtet i 58 var en katastrofe, da vi blev gældsat for 8 mia af Glazer var en katastrofe og det bliver en katastrofe når Fergie trækker sig tilbage..
Hvad der formentlig sker er at Fergie indser at holdet bare ikke er stærkt nok til at vinde CL, herefter går vi ud og forstærker os med 1-2 klassespillere, måske afskipper vi en enkelt og så er vi klar til næste sæson. Det er muligvis dyre lærepenge, men sådan er livet..
Ja wake op din kegle vi har lige sat en 3-0 føring over styr i en kvartfinale i champions league.:mad: Tror du selv folk tænker skidt pyt det gør ikke noget det er jo bare champions league:Smackden:
Hvem havde sidste år forestillet sig, at vores kanter ville bestå af Valencia og Nani? Og det endda efter salget af Ronaldo.
Igen, man kan ikke sammenligne årets hold med de foregående. Vi har ganske enkelt undervurderet salget af Ronaldo og Tevez.
Man skal kraftdeme ikke have verdens bedste på hver sin plads for at være verdens bedste hold eller et klasse mandskab.
Se på Chelsea. De har middelmådige spillere som Ivanovic, Mikel, Kalou, Malouda (generelt), Sturridge, Ballack, Alex og alligevel er de et klassemandskab, fordi de har nogle gode typer.
Barcelona har da også Valdes, Marquez, Maxwell, Pedro, Keita, Busquets, der allerede stadigvæk gør et fint stykke arbejde. Du skal have en trup sammensat af alle ingredienser, og det har vi også. Vores problem er bare, at vi mangler en til at servicere Rooney og assistere med målene. For det kan ikke passe,a t der skal være over 20 måls forspring på vores nummer 1 og 2 på topscorer-listen. Det er IMO ikke godt nok.
MaradonaCruyff
08-04-2010, 00:37
Hvad fanden har mandighed med en spillers kvalitet at gøre. Behøver jeg at nævne C. Ronaldo?:lolol:
Godt nok er jeg pisse hamrende skuffet og sikkert alt for kritisk, men jeg kan i det mindste til flertallet herinde se, at Vidic-Ferdinand konstellationen ikke har været sig selv i godt og vel 1 år. Hvad det skyles er i og for sig ligegyldigt. Når de har spillet, har de ikke været gode nok. Ja, Evra har været blandt sæsonens mest stabile, men det fortæller da også alt om niveauet, når han samtidig har lavet 2 katastrofale fejl i kampe, der har afgjort vores CL-sæson og muligvis mesterskabet. Så naturligvis er jeg i min ret til at kritisere Evra... Andet ville være at se bort fra realiteterne.
Og igen i dag ser vi, hvor meget Rooney egentlig betyder for vores hold og hvor lille en tillid Ferguson har til hans afløsere (Berbatov og til dels Macheda).
Og bortset fra det røde kort, så spillede Rafael egentlig en god kamp. Men omvendt kan man sige, at han ikke blev presset overhovedet i kampen, bortset fra de to tåbelige gule kort han pådrog sig.
Jeg savner flere Ronaldoer, Tevezer og Rooneyer og færre Parker, O'shear, Gibsoner, Carricker, Owener, Berbatover osv.
Vi skal investere i VDS's afløser, en højreback, 2 midtbanespillere (en defensiv og en afløser for Scholes) samt en fløj og en angriber. Ja, det er mange indkøb, men uden nævneværdige indkøb, så tror jeg ikke vi klarer det alt for godt.
Havde vi godt bare købt Sneijder og Robben i forbindelse med salget af C. Ronaldo. Havde været oplagt.
Ribery??? Han er fanme en vatpik. Han lader sig stoppe af Rafael idag, når han sagtens kan komme videre, og spiller tudefjæs.. Hvordan nogen kan se NOGEN form for dignity eller mandelighed i ham, forstår jeg sgu ikke.
For Ronaldo var selv bedre i sin tid, når nogle tog fat i ham. Sådan er det. Ribery gør det rigtige, men man kan diskutere om der skal gives gult for den. Den kan gives, men manden har et gult i forvejen, så man kunne være lidt blidt. Omvendt var vi heldige, at Rafael ikke fik direkte rødt ved Van Bommel, som jeg synes der var.
Hvad fanden har mandighed med en spillers kvalitet at gøre. Behøver jeg at nævne C. Ronaldo?:lolol:
Godt nok er jeg pisse hamrende skuffet og sikkert alt for kritisk, men jeg kan i det mindste til flertallet herinde se, at Vidic-Ferdinand konstellationen ikke har været sig selv i godt og vel 1 år. Hvad det skyles er i og for sig ligegyldigt. Når de har spillet, har de ikke været gode nok. Ja, Evra har været blandt sæsonens mest stabile, men det fortæller da også alt om niveauet, når han samtidig har lavet 2 katastrofale fejl i kampe, der har afgjort vores CL-sæson og muligvis mesterskabet. Så naturligvis er jeg i min ret til at kritisere Evra... Andet ville være at se bort fra realiteterne.
Og igen i dag ser vi, hvor meget Rooney egentlig betyder for vores hold og hvor lille en tillid Ferguson har til hans afløsere (Berbatov og til dels Macheda).
Og bortset fra det røde kort, så spillede Rafael egentlig en god kamp. Men omvendt kan man sige, at han ikke blev presset overhovedet i kampen, bortset fra de to tåbelige gule kort han pådrog sig.
Jeg savner flere Ronaldoer, Tevezer og Rooneyer og færre Parker, O'shear, Gibsoner, Carricker, Owener, Berbatover osv.
Vi skal investere i VDS's afløser, en højreback, 2 midtbanespillere (en defensiv og en afløser for Scholes) samt en fløj og en angriber. Ja, det er mange indkøb, men uden nævneværdige indkøb, så tror jeg ikke vi klarer det alt for godt.
Havde vi godt bare købt Sneijder og Robben i forbindelse med salget af C. Ronaldo. Havde været oplagt.
Du lukker altså lort ud, min ven :) Det her er truppens egen skyld, at vi taber. Vi legede med dem. Vi gjorde alt det rigtige, men så mange gange før, så er det spillernes mentalitet, der stinker af pis. En så rutineret og sammensat trup som United må ikke lave de fejl her. Vi har for fanden været med i det her så mange gange før, at det burde være umuligt. Vi startede perfekt og sluttede dårligt. Vores egen skyld, ikke Bayerns fortjeneste.
Og nej, vi skal ikke købe stort ind. Vi får Hargo ind, vi får muligvis en imponerende Paul Pogba med i truppen, vi får Cleverley, vi får en Smalling, som virker til at være afsindig hurtig, som jeg synes er noget vi har manglet i vores forsvar. Jeg tror højest, derk ommer to indkøb. En klasseangriber og en kreatør. OG VI SKAL FANDME IKKE HAVE EN HØJREBACK. Hvor er det dog sørlgeligt, at man skal ty sig til købemetoden, så snart det går dårligt. Vi er 3-dobblelt mestre, to gange CL-finalister med næsten samme trup. Hvis virkelig en Ronaldo-afgang kan betyde så meget, så har kritikerne ret. At vi var afhængige af Ronaldo. Jeg vil gøre alt for at fjerne det og begynde forfra fra næste sæson.
Jeg tror desværre, at til somme er Berbatov fortid. Dagens kamp illustrerer det. At Berbatov bliver bænket selvom hans direkte modstander er på 40 procent.
MaradonaCruyff
08-04-2010, 00:50
Ntothet:
Er helt enig og er glad for at du kan se problematikken angående Rooney.
Valdés er da en klasse målmand og har været sæsonens bedste med Akinfeev og Lloris. Maxwell er en af de bedste back-ups du kan få på venstrebacken. Busquets er fænomenal i en alder af 21. Deres Fletcher. Pedro er klasse. 17 mål siger sig selv.
Keita er ligeledes noget af det mest undervurdere. Klasse boks til boks spiller, der mestrer det defensive og offensive.
Men igen, jeg mener vi har lidt for mange spillere af Park, Gibson typen til min smag. Savner noget mere kreativitet på holdet, når Rooney er ude.
Helt ærligt. Et hold bestående af;
VDS
Neville-Ferdinand-Vidic-Evra
Fletcher-Carrick-Scholes
Nani-Rooney-Valencia
Er bare ikke kreativit nok, hvis Rooney mangler. Overstående er vores stærkeste opstilling efter min mening.
Når jeg sammenligner det hold, med det sidste år ( i samme periode), så ser jeg en ret stor forskel. Den forskel udgjorde Ronaldo og Tevez.
Havde man hentet Robben og Sneijder f.eks og en anden angriber end Owen, havde man været LANGT bedre stillet, end vi er nu, hvor Rooney er blevet så vigtig som han er.
Men ja, det er rigtigt at Valencia har overrasket positivt, men er han god nok, når det for alvor spidser til? Jeg er hvert fald endnu ikke blevet overbevist om det, og det hjælper kampene mod Chelski og Bayern ikke på. Nani ved vi allesammen hvad indebærer, problemet er blot at han er så møghamrende ustabil, så selv Quaresma blegner ved siden af (overdrivelse fremmer forståelsen), men jeg tror i ved hvor jeg vil hen. Det er altså 2 HAMMER vigtige punkter på vores hold, der ikke har den fornødne klasse. Problemet er det samme på midtbanen. Scholes er god, men han bliver ikke ligefrem yngre. Carrrick har skuffet stort i denne sæson. Det er reelt kun Fletcher der har udviklet sig endnu mere positivt i denne sæson og det er bare ikke godt nok. Hvem har vi af kvalificerede afløsere til de 3? Og lad nu være med at nævne 36-årige Giggs og Park, PLEASE. Hargreaves ville have pyntet ja, men manden har jo næsten været ude i 2 år. Det er noget man BURDE have taget til efterretning. Anderson er fremtidens mand, men er desværre for ustabil stadig.
Med 2-3 køb i stedet for købene af Valencia, Owen og Obertan kunne man i stedet have købt Robben, Sneijder og en højreback.
VDS
Ny-Vidic-Ferdinand-Evra
Fletcher-Sneijder-Anderson/Scholes
Nani-Rooney-Robben
Og vi ville højst sandsynligt ikke kunne mærke tabet af Tevez og Ronaldo i så høj en grad, som det har været tilfældet. Det vil jeg vove og påstå.
Jeg var meget uenig med dig i dit første indlæg. Det blev ikke spor bedre med det andet. Sådan en kritik af Evra hører ingen steder hjemme. Han har været en af vores bedste den her sæson, og det er hellere ikke for sjov han har været anfører i nogle kampe. Det er vildt nok du kan forudse hans fremtidige formkurve. Jeg spår dog flere sæsoner på niveau med denne (mere eller mindre) fra vores gode franskmand.
Jeg er igen hamrende uenig med hensyn til dit syn på Vidic, jeg synes stadig han er en klasseforsvarsspiller, som i den grad er svær at erstatte.
Ja, Valencia har gjort det over al forventning, men hvad nytter det, når han ikke når Ronaldo til sokkeholderne
Sådan kan du jo sætte det op med næsten alle lol. Der er mange der vil have de store stjerner til klubben, men det er jo ikke sådan ligetil + at budgettet måske ikke er til det. Jeg er glad for vi hentede en som Valencia, og udviklet ham til en særdeles dygtig fløjspiller. Jeg er i øvrigt imponeret over hvor lidt han brokker sig og hvor lidt kontrovers der er med ham, især når man tænker på hvor mange frispark der bliver begået på ham, og hvor meget der bliver revet i ham. Så filmer han i øvrigt ikke rigtigt, og laver ikke svinestreger. Han er bare straight up.
Ja, O'Shea, Rafael og Neville? :) Eller hvad?
Ja, jeg sviner ham heller ikke til mod de tre spillere, for det er selvfølgelig svært for alle. Evra er jo heller ikke god mod en Lennon, som ofte leger med ham. Men jeg kan bare ikke lide, at en Neville spærrer en som Rafaels udvikling, for ja, jeg synes Rafael er bedre - Neville er god at have som trupspiller. Men det med Neville er bare hans tilgang til det defensive. Han er så usikker. Det er bare min mening.
Jeg har aldrig kaldt ham talentløs eller lignende, for 18 år på toppen bevidner jo, at han har været en god fodboldspiller, men det er så også det. Hans niveau er forståeligt dalet med alderen, og han og Ferguson må bare indse, at der skal nye boller på suppen. Rafael - jeg ved, du er stor fan af ham - skal snart køres ind på holdet, og derfor så jeg heller en Rafael end ham, ganske enkelt, fordi jeg mener at Rafael er bedre end Neville.
Nej. Brown, O'shea, Neville:confused:
Du bliver ved og ved med at sige Neville er så usikker. Jeg tror det er noget du har besluttet dig for. For du kommer jo ikke engang med eksempler på kampe eller episoder hvor han har været usikker. Hvorfor kan du ikke rose ham og give ham credit for at have været sikker i de sidste mange kampe?
Ja Rafael skal med tiden have flere kampe end Neville. Men i en så vigtig fase som vi er inde i nu, synes jeg det er dumt at bruge ham for meget i de rigtig svære kampe. Vi så i dag hvad det kan betyde..
MaradonaCruyff
08-04-2010, 00:59
Ntothet:
Det jeg prøver at få dig og andre til at forstå er, at den nuværende trup og dens bedrifter ikke kan og skal sammenlignes med de forrige sæsoners bedrifter. Igen Tevez, Ronaldo og sågar Hargreaves spillede en enorm rolle i holdets succes. Nu er alt for megen ansvar lagt på Rooneys skuldrer, hvilket ikke er syndt for hverken spilleren eller holdet på sigt, vil jeg vove at påstå.
Købe sig ud af problemer? Sig mig, har du glemt hvad Ferguson foretog sig i sommeren 2006 og i det efterfølgende transfervindue? Han købte netop rigtig fornuftigt ind med henblik på foryngelse og kreativt samt kvalitet. Det er det, vi i mine øjne har brug for til sommer og særligt, når Scholes, Neville, Giggs og VDS lakker mod enden og Hargreaves er alt for skadesramt og Berbatov skuffer groft på anden sæson i forhold til prisen. Samtidig bliver Ferdinand ramt af stadig flere og flere skader, mens Vidics niveau og til dels Evras (hvert fald her på det seneste og i den afgørende fasse af sæsonen) er faldende.
At du så kun vil købe en afløser for Berbatov (og derved kun en afløser for Rooney) og en kraetør begriber jeg ikke. Ja, Rafael har en stor fremdig, er helt enig, men hvorfor ikke købe en habil starter allerede nu? Jeg tvivler på, at Rafael kan tage springet allerede nu. Men det er trods alt ikke den allervigtigste position, da vi stadig har Brown og O'Shea.
Kollektivt er vi et af de stærkeste hold overhovedet, ingen tvivl om det, spørgsmålet er blot om det rækker til at gentage de sidste par års succes. Jeg stiller mig tvivlsom overfor det. Hvad andre gør må de selv om, men jeg håber hvert fald at Ferguson og staben tænker sig godt om til sommer. Jeg er hvert fald ikke særlig tilfreds med den senete udmelding om, at der ikke vil blive købt ind sådan for alvor.
NaniTheDoN
08-04-2010, 01:00
.
C.Ronaldo mandlighed ?? han spillede PL i 6 sæsoner og var en af de mest hadet spiller men han rejst sig altid op, at han så piver er jo bare hans personlighed men mand er han sku med alt det tæv han har fået.
Ntothet:
Er helt enig og er glad for at du kan se problematikken angående Rooney.
Valdés er da en klasse målmand og har været sæsonens bedste med Akinfeev og Lloris. Maxwell er en af de bedste back-ups du kan få på venstrebacken. Busquets er fænomenal i en alder af 21. Deres Fletcher. Pedro er klasse. 17 mål siger sig selv.
Keita er ligeledes noget af det mest undervurdere. Klasse boks til boks spiller, der mestrer det defensive og offensive.
Du lugter langt væk af en Barca fan.
I er ved at være et par stykker her over, mærkeligt i ikke har jeres eget forum, men alle er ofc velkommen her så længe de overholder reglerne
MaradonaCruyff
08-04-2010, 01:06
Come on. Ser man objektivt på det (jeg prøver så godt jeg kan hvert fald), så har vi bare ikke været overbevisende nok i denne sæson. Det fortæller det tidlige exit i FA-Cuppen, CL hvert fald. Inden sæsonen havde vi mulighed for at vinde 5 trofæer (hvis man tæller Community-Shield med) Vi ender højest med 2 og formodentlig kun 1 i skikkelse af den utrolig ligegyldige Mickey Mouse Cup.
Hvad det skyldes er naturligvis svært at svare på, uden at komme ind på en række faktorer, såsom held, skader, dagsform, trup osv. osv. Jeg forstår bare ikke, hvordan man kan se bort fra behovet om forstærkninger.
Vidic har ikke været sig selv i denne sæson. At hævde andet er i mine øjne tåbeligt. Jeg synes især hans samarbejde med Rio har været af tvivlsom karakter og fejlet i de afgørende momenter desværre. Det betyder naturligvis ikke at han er en dårlig forsvarsspiller, men omvendt heller ikke, at det er den gamle Vidic fra de tidligere sæsoner vi har at gøre med.
Nej. Brown, O'shea, Neville:confused:
Du bliver ved og ved med at sige Neville er så usikker. Jeg tror det er noget du har besluttet dig for. For du kommer jo ikke engang med eksempler på kampe eller episoder hvor han har været usikker. Hvorfor kan du ikke rose ham og give ham credit for at have været sikker i de sidste mange kampe?
Ja Rafael skal med tiden have flere kampe end Neville. Men i en så vigtig fase som vi er inde i nu, synes jeg det er dumt at bruge ham for meget i de rigtig svære kampe. Vi så i dag hvad det kan betyde..
Jeg vil til enhver tid hellere bruge Rafael end Neville, grundet vi skal udvikle ham. Det er noget, jeg har kritiseret Ferguson for, det er at, han til tider ikke giver de unge chancen, når vi endelig har nogle gode nok.
Jamen hvornår skal Rafael have chancen og lære af sine fejl? Neville har fejlet i tre store kampe, hvor lang en tråd skal han have helt seriøst? Rafael lavede en blunder i dag, en stor en af slagsen, men forhåbentligt har knægten lært af det og indser, at man aldrig skal hoppe med på modstanderens beskidte tricks. Hvis du hele tiden vil benytte Nevilel frem for Rafael, hvornår skal Rafael så lære de store kampe?
Ntothet:
Det jeg prøver at få dig og andre til at forstå er, at den nuværende trup og dens bedrifter ikke kan og skal sammenlignes med de forrige sæsoners bedrifter. Igen Tevez, Ronaldo og sågar Hargreaves spillede en enorm rolle i holdets succes. Nu er alt for megen ansvar lagt på Rooneys skuldrer, hvilket ikke er syndt for hverken spilleren eller holdet på sigt, vil jeg vove at påstå.
Købe sig ud af problemer? Sig mig, har du glemt hvad Ferguson foretog sig i sommeren 2006 og i det efterfølgende transfervindue? Han købte netop rigtig fornuftigt ind med henblik på foryngelse og kreativt samt kvalitet. Det er det, vi i mine øjne har brug for til sommer og særligt, når Scholes, Neville, Giggs og VDS lakker mod enden og Hargreaves er alt for skadesramt og Berbatov skuffer groft på anden sæson i forhold til prisen. Samtidig bliver Ferdinand ramt af stadig flere og flere skader, mens Vidics niveau og til dels Evras (hvert fald her på det seneste og i den afgørende fasse af sæsonen) er faldende.
At du så kun vil købe en afløser for Berbatov (og derved kun en afløser for Rooney) og en kraetør begriber jeg ikke. Ja, Rafael har en stor fremdig, er helt enig, men hvorfor ikke købe en habil starter allerede nu? Jeg tvivler på, at Rafael kan tage springet allerede nu. Men det er trods alt ikke den allervigtigste position, da vi stadig har Brown og O'Shea.
Kollektivt er vi et af de stærkeste hold overhovedet, ingen tvivl om det, spørgsmålet er blot om det rækker til at gentage de sidste par års succes. Jeg stiller mig tvivlsom overfor det. Hvad andre gør må de selv om, men jeg håber hvert fald at Ferguson og staben tænker sig godt om til sommer. Jeg er hvert fald ikke særlig tilfreds med den senete udmelding om, at der ikke vil blive købt ind sådan for alvor.
Jeg forstår godt din frustration, det er også derfor, atj eg er bange for, at du taler, imens du er frustreret.
Jeg anser truppen pt. som god nok til at være med, hvor det sneer, hvis man kunne være så heldig, at ingen blev skadet i gennem en sæson. Vores start11'er er god nok. Men problemet er jo bare vores angreb. Vi har en Berbatov, der ikke er angriber, vi har en Owen, der er den nye Saha, vi har en Macheda, der desværre ikke viser, at han er tilregnelig og vi har en Welbeck, som der ikke er den store tiltro til lige nu.
Ligeledes er vi mærkede af alle de forpulede skader fra denne sæson, hvor en som Evra har spillet alle minutter i denne sæson, hvis jeg husker rigtigt (pånær starten af Carling Cuppen - han deltog i de to shitty kampe og finalen) men det er en stor faktor at bekæmpe. Forsvaret har været for ustabilt i denne sæson grundet de 16.000 skader, der forekom i en kort periode. Du bliver jo til sidst udkørt.
Hvis du spørger mig, så synes jeg, at vi har brug for en klasseangriber og en kreatør, og ikke mere. Så har vi en trup på 24-25 spillere plus alle de unge talenter som Petrucci, Pogba, Eikrem, James, Chester, Cathcart, Amos, Morrison, Da Laet, King, Eikrem, Reece Brown, som der garanteret er nogle, der måske slår igennem.
Hvem angriberen er, ved kun Ferguson, men en Benzema ville pynte gevaldigt qua sine kvaliteter og sin mobilitet, som jo er noget, der er vigtig i vores fodboldfilosofi siden Van Nistelrooy smuttede. Og så er der kreatøren, men der er IMO et hav af udvalg af nogle, der kan blive store.
MaradonaCruyff
08-04-2010, 01:12
Nej, jeg lugter langt væk af en objektiv United tilhænger, der kan se nøgternt på det og ikke er forblændet er min far er stærkere end din far segmentet, som jeg formoder du tilhører.
Jeg er fandme ikke indstillet på at agere rygeklapper lige i dag, beklager. I stedet for at skrive nonsens, kunne du evt. prøve at bidrage til debatten og komme med dit syn på kampens udfald og eller sæonen som helhed indtil videre og hvad der evt. skal rettes op på eller hvad der fungerer godt nu.
MaradonaCruyff
08-04-2010, 01:19
Det være sagt, så står det ikke så slemt til, som det måske kan lyde ved første øjekast. Får man aflastet Rooney noget mere i form af lidt mere kreativitet på holdet, så tror jeg resten kommer som en konsekvens deraf. Det kan man hvert fald håbe.
Jeg håber dog stadig på 3-4 indkøb, hvoraf de 2 af dem mere end gerne må være absolutte kvalitetsspillere. Hvem det bliver er svært at spå om.
F.eks så jeg gerne Llloris, Gourcuff, en ny fløj samt en kvalitetsangriber til sommer, hvis Berba ryger). Nok tvivlsomt, men man kan håbe. Det er vel for fanden ikke Liverfool!
Nej, jeg lugter langt væk af en objektiv United tilhænger, der kan se nøgternt på det og ikke er forblændet er min far er stærkere end din far segmentet, som jeg formoder du tilhører.
Jeg er fandme ikke indstillet på at agere rygeklapper lige i dag, beklager. I stedet for at skrive nonsens, kunne du evt. prøve at bidrage til debatten og komme med dit syn på kampens udfald og eller sæonen som helhed indtil videre og hvad der evt. skal rettes op på eller hvad der fungerer godt nu.
Jeg er ikke objektiv, jeg er realist. Truppen er stærk nok, men vi har gennem sæsonen kæmpet mod andre faktorer, der har tømmet energiposen. Derudover har spillere som Anderson, Owen og Rio gennem hele sæsonen ikke bidraget med deres spil (Rio er først begyndt at vise lidt kontinuerlitet efter skadespausen på flere måneder), fordi de har været skadet. En spiller som Anderson - mener jeg - er guld værd til dagens kamp i dag, hvor vi skal lægge pres og vinde nærkampe qua hans hurtighed og robuste kropsstyrke. Owen kunne vi have brugt, fordi han har sans for målet i de afgørende minutter.
Ovenstående er mit syn + jeg synes allerede fra starten af, at det var lidt vovet, at vi kun havde en klasseangriber til toppen, for hvis han blev skadet, hvad gør vi så? Desværre har det givet lidt pote. Angriberposten er vores næste sted, hvor vi skal fulderstatte os, så vi ikke kommer ud for samme situation. Hvis vi havde en femmandsangrebspakke, der hed:
Rooney, Benzema, Lukaku, Owen og Welbeck
mener jeg, at vi ville være fantastisk dækket ind. Så måtte det betyde farvel til en Berbatov, der bare desværre ikke passer ind i vores filosofi.
Midtbanen er jeg meget i tvivl om. Jeg tror ikke, at der er mere at komme efter hos Scholes og Giggs, og Hargo er utilregnelig - hvem ved, om han overhovedet kan spille samme fodbold som han kunne før skaderne, hvor han var outstanding? Dette må så i fald betyde, at vi har kun
Fletcher, Carrick, Anderson, Gibson
Hvilket er overhovedet ikke nok, især hvor Gibson (Ja, igen viste han manglende boldkundskaber på trods af et godt mål) og Andersons position i truppen er usikker. Så der er i realiteten kun 2 spillere, vi kan regne med er der efter sommer. I så fald, så er vi nød til at hente nogle nye, for jeg tror ikke, at Ferguson tør at rykke spillere som Possebon, James, Pogba op. Ikek fordi at de er en midtbaneudgave af Messi, at jeg nævner dem og tror de bliver til noget, men visse klubber giver deres talenter en chance, og det giver jo bonus.
Det være sagt, så står det ikke så slemt til, som det måske kan lyde ved første øjekast. Får man aflastet Rooney noget mere i form af lidt mere kreativitet på holdet, så tror jeg resten kommer som en konsekvens deraf. Det kan man hvert fald håbe.
Jeg håber dog stadig på 3-4 indkøb, hvoraf de 2 af dem mere end gerne må være absolutte kvalitetsspillere. Hvem det bliver er svært at spå om.
F.eks så jeg gerne Llloris, Gourcuff, en ny fløj samt en kvalitetsangriber til sommer, hvis Berba ryger). Nok tvivlsomt, men man kan håbe. Det er vel for fanden ikke Liverfool!
Lloris er fantastisk, men hvorfor købe ham, når vi har VDS, som jeg nægter at tro på vil være 2. violin for Lloris. Men så kunne vi være så frække at købe Lloris allerede nu og så leje ham ud til Lyon igen, så han kan spille endnu en sæson hos dem. For hvis han har endnu en vild sæson næste år, så bliver han pris umenneskelig.
Gourcuff er også ligeledes hamrende dygtig, men jeg synes det afhænger af så meget, hvilken formation Ferguson tyer til. Hvis det er 4-3-3 fremover, så vil han være perfekt. Er det 4-4-2, så er det lidt tamt med ham og Fletcher på midten defensivt set.
Jeg tror dybtseriøst ikke på, at vi har brug for en fløj. Det er en kreatør, vi har brug for. Vi har også en Obertan, som jeg tror får en god sæson næste år, når han opstarter med alle andre. Jeg har stadigvæk troen på ham, men chancen skal han også gribe. Men ja, igen. Det er angrebet, der skal være Uniteds første prioritet i år. Der burde der virkelig ikke være nogen tvivl om.
Set over to kampe har vi simpelthen bare ikke været skarpe nok til at lukke kampene. Vi fører i tyskland, men smider det pga en dum fejl i overtiden. I første halvleg af dagens kamp spiller vi helt fantastisk. De får så desværre et meget meget dumt mål lige inden pausen som giver dem tro på tingene igen (igen en dum fejl). I anden halvleg starter vi rystende svagt og kommer under pres hele tiden. Rafael får et utroligt tyndt andet gult gult kort, hvorefter vi spiller noget der ligner 10-0-0 formation. Nu har der over de sidste sider været utrolig mange som har svinet Rafael til. Prøv nu at se på tingene. Han spiller en fantastisk første halvleg, hvor han får et gult kort, efter der er begået frispark på ham. Det andet gule kort er helt væk. Ja der er frispark, men ikke i nærheden af gult, ifølge den linie dommeren havde lagt. Og fordi han ryger ud, betyder det jo ikke at samtlige af Uniteds spillere skal grave sig ned foran feltet.
Jeg mener til gengæld at Ferguson laver en fejl, ved at lade os blive presset så langt tilbage på banen og fuldstændig overlade spillet til bayern. Det var kun et spørgsmål om tid før det ville gå galt.
Hvordan kan han skifte O´shea ind som ikke har spillet i over 4 måneder. Her skulle Neville efter min mening have været inde. Og så skulle Berbatov også have været inde langt tidligere, så vi kunne holde på bolden og udnytte Valencia og Nani´s hurtighed.
Kan ikke sige det meget bedre end dig! Du siger det som det er :D
United DK
08-04-2010, 05:17
Come on. Ser man objektivt på det (jeg prøver så godt jeg kan hvert fald), så har vi bare ikke været overbevisende nok i denne sæson. Det fortæller det tidlige exit i FA-Cuppen, CL hvert fald. Inden sæsonen havde vi mulighed for at vinde 5 trofæer (hvis man tæller Community-Shield med) Vi ender højest med 2 og formodentlig kun 1 i skikkelse af den utrolig ligegyldige Mickey Mouse Cup.
Hvad det skyldes er naturligvis svært at svare på, uden at komme ind på en række faktorer, såsom held, skader, dagsform, trup osv. osv. Jeg forstår bare ikke, hvordan man kan se bort fra behovet om forstærkninger.
Der er et gammelt ordsprog der hedder, at man ikke kan vinde hver gang, men derfor skal der ikke en revolution til, for at man kan vende skuden. Barcelona lavede mig bekendt ikke nogen store udskiftninger i sommeren 2008, efter den titelløse 07/08 sæson, det forhindrede dem dog ikke i at vinde the treble den følgende sæson. Real Madrid er et godt eksempel på, at for store udskiftninger heller ikke er den store succes, ikke engang selvom disse udskiftninger på papiret ikke kan være meget bedre.
Problemet med vores hold er ikke evnerne, dem har vi på dagen, og det så vi også i de første 40 minutter i går, hvor Bayern, Robben og Ribery var helt væk, og reelt færdige i CL. Problemet er at bundniveauet er for lavt, og når vi har en off day, så vinder vi meget sjældent. Sådan har det i hvert fald været i denne sæson, men hvordan man hæver bundniveauet er svært at sige, men det er næppe fem stjerner der skal til.
Hvordan kan fergie i ramme alvor gå ud i pressen og sige det ikke var i nærheden af et rødt kort?
For fanden da man rafael laver hævnagt i 1.halvleg og i 2. halvleg hiver han ribery i arm/trøje da han har rundet ham i en kontrafase.
Havde det været en af uniteds modstandere så havde fergie da ødelagt hele old trafford hvis han ikke var smidt ud.
Det er fint fergie vil pakke sine spillere ind udad til men det kan også kamme over og lyde decideret åndsvagt
nielzon21
08-04-2010, 05:36
Hvis jeg var ferguson, ville jeg have taget Rooney og Rafael ud i pausen, og så gå ned i en mere kompakt formation i forsvaret.
Det er ufattelig pinligt at føre 3-0 og vide den bare skal køres hjem.
Så laver Carrick endnu en hjernedød aktion som koster et mål, og det éne mål inden pausen var jo nok til at Bayern fik fornyet energi til at kæmpe røven ud af bukserne i anden halvleg.
Der er ingen undskyldninger på Uniteds side. De er bare ikke gode nok længere. De er multi-afhængige af, at Rooney er fit for fight, og at fløjene levere en kanon kamp.
Jeg savnede (igen) en hargreaves til denne kamp. Men ak. United vinder kun Carling Cup'en i år, og hvis ikke der bliver hentet et par solide midtbanefolk, og en enkelt angriber til holdet, så vinder de ingenting de næste mange år, så længe ferguson skal gøre brug af neville, scholes, giggs etc. Og med en talentløs Carrick, en svingende Gibson og Anderson, en evig skadet Hargreaves, samt uudholdelige forsvarskvaler på højresiden, så ser det ikke godt ud for United i de sidste kampe i ligaen i år.
Ender nok med en 3.plads.
Jeg kan stadig ikke fatte, at vi er røget ud. Vi var jo by far det bedste hold igår. Bayern har en enkelt chance med Gomez i anden halvleg, ellers er de jo ikke i nærheden af noget. Fucking knust, vi fortjente bedre. Vi lavede bare urutinerede fejl, hvilket måske har været kendetegnet for dette sæson.
ChristianR
08-04-2010, 06:34
Jeg har ikke tjekket, men min umiddelbare hukommelse siger mig, at det er noget lort at vinde Carling Cuppen.
Kan det ikke passe, at hver gang vi vinder Carling Cuppen, så vinder vi ikke en skid andet? Jeg holder på, at vi bare skal ud af den turnering næste sæson så tidligt som muligt.
Jeg har ikke tjekket, men min umiddelbare hukommelse siger mig, at det er noget lort at vinde Carling Cuppen.
Kan det ikke passe, at hver gang vi vinder Carling Cuppen, så vinder vi ikke en skid andet? Jeg holder på, at vi bare skal ud af den turnering næste sæson så tidligt som muligt.
Ah sidste år vandt vi den da og blev også mestre.
nielzon21
08-04-2010, 07:10
Sidste år havde vi også et hold der kunne spille godt over en hel sæson.
Anyways, vi må lægge skuffelsen bag os, løfte hovederne og kæmpe røven ud af bukserne de sidste kampe i ligaen.
En ting med gårsdagens kamp jeg ikke forstår, er hvorfor dommerne stadigvæk er imod os?
Det var fair nok Rafael røg ud, men forstår ikke at hverken Badstuber eller van Bommel ikke også skulle være præsenteret for et rødt kort? De løber jo hele kampen med det formål at smadre Rooneys ankel.
Det er svært at stille sig bagklog efter igår. De næste mange dage skal bruges til at komme af med frustrationerne og skuffelserne ovenpå en uge, hvor vi er ude af CL og tabt et stort skridt i mesterskabskampen
Så fik vi også lige foræret Barca trofæet!
Helt ærligt; hvad skete der??? Vi var foran 3-0 mod et middelmådigt hold, med to klassespillerer. Klasse på alle pladser de første 30 min. 3 fucking 0????????????????? Selvom vi er en mand i undertal, så behøves vi sgu ikke blive presset så meget i bund. Vi ligner jo et pølsehold, der aldrig har spiller europæisk før. Hvis hver spiller så lige havde løbet en km ekstra, så ville det røde kort jo ikke betyde alverden. Havde vi lavet sådan noget til Barce eller Chelski så okay, men Bayern?? Vi er jo pivbange for dem. Man fortjener saftsusme heller ikke at komme i finalen hvis man er bange for Bayern. finalen lå for satan da lige til højrebenet. Spillerne burde gå hjem og kigge sig selv i spejlet, og så må vi jo se hvor mange der kan holde det ud!! Hvis jeg skulle udtale mig om Carrick nu, ville der komme gloser nok til at jeg ville blive smidt ud herfra. Hvis jeg var Nani ville jeg satme give ham et ordentigt los i nødderne.
Har faktisk ondt af Nani. 2 fantastiske mål. Selvom ikke alting lykkedes for ham, så viste han kæmpe vilje og fantastisk fight. Valencia; klasse i første halveg. Flether klasse i første halveg. Rooney er meget anonym, men nøj hvor er han uundværlig. selv når han er halvskadet arbejder han mere en Berba, og en nogen anden for den sags skyld. Han fortjener ikke det her. Når han er skadet bliver vi 40% dårligere. Vi må være nødsaget til at købe en (KLASSE!) Angriber til sommer, for det andet nytter jo ikke.
Kampens bedste Nani! no doubt
Sidder inde med to billetter til Madrid (hvilket gør det 100% mere bittert) I morgen vil jeg personligt kontakte Carrick (og ham der ikke mente at det var nødvendigt at dække Robben op) og kræve pengene tilbage!!
Hvis du skulle være interesseret i at sælge dem, så må du meget gerne smide mig en PM.
Nå, så har man fået sovet oven på denne kæmpe skuffelse. Utroligt sørgeligt at ryge ud efter at vi har spillet 42 minutters (ca.) absolut forrygende fodbold og bragt os selv i en glimrende position til at gå videre.
Rafaels røde kort synes jeg ikke der er noget at indvende imod, men præstationen derefter var bestemt ikke imponerende. Man må give Bayern credit, for de spillede på den helt helt rigtige måde, spillede bolden frem og tilbage og fik os til at løbe os helt døde. Nani, Carrick, Fletcher m.fl. havde simpelthen ikke mere i sig efter vi kom bagud.
Jeg synes man burde have holdt en angriber fremme, det blev alt for nemt for Bayern at holde i bolden og holde mange mand fremme med Nani alene på toppen.
Vi bliver desværre ofre for nogle personlige fejl (Rafael, Carrick) men det er et hold-nederlag og indsatsen efter vi kom en mand i undertal var ikke god nok, især taget i betragtning hvordan vi f.eks. spillede Aston Villa ud af banen selv med 10 mod 11 i 60 minutter. Selvfølgelig er der niveau-forskel på Villa og Bayern, men ikke så stor at vi ikke kan sammensætte mere end sporadiske pasningssekvenser i stort set hele anden halvleg.
Virkelig trist måde at ryge ud på uanset og nu er der kun tilbage at give den fuld gas i ligaen. Jeg håber ikke at vores gejst og motivation forsvinder helt efter sådan en styg uge for vi har brug for en ordentlig røvfuld af begge hvis vi ikke skal spille os selv ud af mesterskabsræset.
Come on United!
Efter at have sovet oven op den kæmpe skuffelse, står der flere ting klart for mig.
- Først og fremmest Fergies tillid til Berba.. Efter min mening gamblede fergie med Rooney, det stod helt klart og tydeligt at Ronney med 60% omdrejninger bliver foretrukket frem for en 100% Berbatov. Efter Roonyes vrid i 1. halvleg var han jo skyggen af sig selv - og alligevel lod Fergie ham blive på banen..
- Truppen?! Det var tydeligt i går, at United har været sindsyg afhængige af Rooney i år -Til alles store overraskelse var han klar, og ovnikøbet i start 11'rn. Mit spørgsmål er så: Har Rooneys fantastiske form været med til at skjule de mangler vi har i vores trup? Er Fergie klar over dette? Og var det derfor han gamblede??
Ingen af os fans er klar over det fulde omfang af den skade, men synes det var tydeligt at se, at han ikke var 100% og i hvert fald ikke efter hans vrid i anklen under kampen....
Hvor om alting er, synes jeg vi kan være stolte af vores drenge i går, vi spillede en fantastsik 1. halvleg og fik det umådeligt svært i 2. efter det røde kort... Synes ikke det er en skam at ryge ud på den måde ( men er selvfølgelig pisse ærgelig over det). Det er en del af gamet....
For Ronaldo var selv bedre i sin tid, når nogle tog fat i ham. Sådan er det. Ribery gør det rigtige, men man kan diskutere om der skal gives gult for den. Den kan gives, men manden har et gult i forvejen, så man kunne være lidt blidt. Omvendt var vi heldige, at Rafael ikke fik direkte rødt ved Van Bommel, som jeg synes der var.
Jeg har heller aldrig ytret NOGET som helst om at jeg bryder mig om Ronaldo. For jeg synes også han er en vatpik. God spiller ja. Men han havde fanme pikhud på kroppen. Har stor respekt for spillere, som alligevel figther og kommer videre for en forsøgt tackling. Ribéry stoppede op til flere gange igår, og kastede ud med armene, bare den mindste berøring.
Så du Berstuda (husker ikk præcist navnet) 's tackling på Valencia med knopperne? IMO direkte rødt, men det ikke sagen. Sagen er at Valencia siger av av, rejser sig op igen, og spiller videre. Now THAT'S a football guy! Alt det andet er pis. Og jeg nævner ikke ribéry er en dårlig spiller. Så lad være med at drage konklusioner ud fra andet end det jeg SIGER, (hvis du altså citerer mig).
ChristianR
08-04-2010, 10:55
Min bøf. Det var ellers en svipser, jeg burde huske. Men hukommelsen går sq desværre kun en vej, når man kommer i min alder.
Vil gerne give dig ret. Valencia har gjort det bedre en forventet, men der er lang vej op til Ronaldo. Tevez og Ronaldo er et for stort savn, og det må vi bare erkende. Det kan ikke laves om nu, men synes det er fis i en hornlygte hvis folk ikke mener vi savner dem som spillere.
Er sku ekstra bekymret eftersom Fergie har udtalt at han ikke rigtig vil bruge penge til sommer. Så går det da helt galt. Er så skuffet nu. 3 nederlag i træk, og vi e ude af CL plus vi ikke engang selv kan afgøre PL. Synes det her viser at en så stor klub som Man Utd er nødt til at gå ud og købe ind nu. Gør de ikke det, så tror jeg det er fordi vi ingen penge har. Så er Ronaldo pengene gået til at betale gæld af med.
ChristianR
08-04-2010, 12:54
Vil gerne give dig ret. Valencia har gjort det bedre en forventet, men der er lang vej op til Ronaldo. Tevez og Ronaldo er et for stort savn, og det må vi bare erkende. Det kan ikke laves om nu, men synes det er fis i en hornlygte hvis folk ikke mener vi savner dem som spillere.
Er sku ekstra bekymret eftersom Fergie har udtalt at han ikke rigtig vil bruge penge til sommer. Så går det da helt galt. Er så skuffet nu. 3 nederlag i træk, og vi e ude af CL plus vi ikke engang selv kan afgøre PL. Synes det her viser at en så stor klub som Man Utd er nødt til at gå ud og købe ind nu. Gør de ikke det, så tror jeg det er fordi vi ingen penge har. Så er Ronaldo pengene gået til at betale gæld af med.
Det siger han jo hver eneste sæson. Forståeligt nok går han ikke ud og siger, at vi vil bruge en halv milliard på en midtbanespiller og en angriber. Han sagde også, at Rooney ikke ville spille igår.
Lad nu være med at lægge for meget i Fergies ord, når halvdelen er spin, løgn, mindgames. Desuden udelukker Fergie i sine udtalelser slet ikke, at vi køver ind til sommer.
Altså sådan som jeg forstår fergies udtalelser omkring transfermarkedet til sommer, så vil fergie ikke lave om på et hav af ting, men bevare truppen som bare mangler lidt justeringer her og der. Han nævner endvidere også at de har nogle ideer til dette.
Så tror da vi får et par spillere at se men han vil nok bare udelukke madrid eller city-tilstande
Aquarium
08-04-2010, 14:12
vi tabte ikke semi-finale pladsen med deres andet mål igår. Vi tabte semi-finale pladsen da de scorede deres andet mål i munchen en uge siden. håber på inter iår. jeg kan gode lide den måde barcelona spiller på, men vil ikke se dem vinde cl 2 år i træk.
MosaverB
08-04-2010, 14:17
Barcelona må bare ikke vinde den pokal ..
I øvrigt, mega dejligt at se Nani kører de tyskere rundt.. Han scorer 2 lækre mål, men ærgeligt at vi ryger ud på den regel ..
Det viser hvor god Nani er .. Min MoM ..
Og nu , så skal vi bare tænke på PL , der er trods alt 15 point at spille for..
Fletcherfan
08-04-2010, 14:21
Nu har jeg ligesom flere andre sovet på denne enorme skuffelse...
Og jeg er stadigvæk lige så ærgelig over dette exit, specielt fordi det var TOTALT unødvendigt...
United spiller en kamp på hjemmebane, som SKAL vindes... I United-truppen er seks angribere... Rooney er suverænt foran de andre, men han er lidt småskadet... Derudover er Owen og Welbeck skadede... Det giver United 3 angribere, som ikke er skadede...
Og hvad gør SAF??? I startopstillingen var EN angriber, som var måske 50 % fit, og på bænken var to angribere, som han helst ikke ville have på banen...
Jeg synes kampen i går viste nogle klare tegn... 1) United har ALVORLIGE problemer i angrebet... Jeg mener, at der skal sælges ud og købes en GOD angriber ind... 2) Det kommer nok ikke flere pokaler i denne sæson, men det ser ellers meget lovende ud med henhold til spillere... Enormt mange unge spillere står på tærsklen til førsteholdet... 3) Der skal laves en lille oprydning i truppen og flere spillere kan, eller burde, være på vej ud af døren...
Barcelona må bare ikke vinde den pokal ..
I øvrigt, mega dejligt at se Nani kører de tyskere rundt.. Han scorer 2 lækre mål, men ærgeligt at vi ryger ud på den regel ..
Det viser hvor god Nani er .. Min MoM ..
Og nu , så skal vi bare tænke på PL , der er trods alt 15 point at spille for..
Øhhhh. Altså hvis du bedst kan li´ Real Madrid i spanien så forstår jeg den udmelding. Men ellers har jeg lidt svært ved at se hvordan man decideret kan hade dem.....
Der er sgu brug for hold som dem som modvægt til det moderne dødsyge beregnende fodbold.
ChristianR
08-04-2010, 14:32
Øhhhh. Altså hvis du bedst kan li´ Real Madrid i spanien så forstår jeg den udmelding. Men ellers har jeg lidt svært ved at se hvordan man decideret kan hade dem.....
Der er sgu brug for hold som dem som modvægt til det moderne dødsyge beregnende fodbold.
Vel fordi de fleste af os snart brækker os over mediernes glorificering af deres såkaldte 'ypperlige kunst' og deres evige rosen og leflen for Messi og co.
Det er vel den gode gamle jantelov, der kommer op igen. Personligt kan jeg da sige så meget, at jeg hader deres suverænitet, der efterhånden har varet lidt for længe.
At de så spiller skideflot fodbold er en anden sag.
Don Kafai
08-04-2010, 14:34
Hvem har gjort Barcas fodbold til det rigtige?
Fair nok at du synes latino-fodbold er smukt og nærmest det tætteste man kommer på Gud, men jeg er godt nok træt af, at det bliver gjort til den "rigtige" måde at spille på.
Jeg får lige så meget orgasme til en perfekt last-ditch tackling der redder en situation, som jeg gør når Messi og Ronaldo tørrer et par spillere og sparker den op i krogen.
schousboe9
08-04-2010, 14:40
Hvem har gjort Barcas fodbold til det rigtige?
Fair nok at du synes latino-fodbold er smukt og nærmest det tætteste man kommer på Gud, men jeg er godt nok træt af, at det bliver gjort til den "rigtige" måde at spille på.
Jeg får lige så meget orgasme til en perfekt last-ditch tackling der redder en situation, som jeg gør når Messi og Ronaldo tørrer et par spillere og sparker den op i krogen.
Just præcis! Med den logik er Arsenals tilgang til tingene også den helt rigtige, og vi kan vel hurtigt blive enige om, at det ikke er tilfældet.
Hvis du har vundet en fodboldkamp, har du i langt de fleste tilfælde spillet "rigtigt".
ChristianR
08-04-2010, 14:43
Just præcis! Med den logik er Arsenals tilgang til tingene også den helt rigtige, og vi kan vel hurtigt blive enige om, at det ikke er tilfældet.
Hvis du har vundet en fodboldkamp, har du i langt de fleste tilfælde spillet "rigtigt".
Med den argumentation får du vel ret beset svært ved at komme uden om Barcelona ;)
schousboe9
08-04-2010, 14:52
Touché ;)
Men du ved, hvad jeg mener, knægt! Barcelonas spillestil er nærmest pr. definiton den rigtige, mens Fulham vinder deres kampe med "forkert" spil. Og det er jo bare ikke rigtigt.
Don Kafai
08-04-2010, 14:55
Jamen, der er jo ingen der tager noget fra Barca. Men det er bare irriterende man skal have det hevet over hovedet, som var det en facitliste.
Mange er jo også imod Uniteds spillestil med, at dræbe kampene når vi kommer foran 1-0. Det var vi især fremragende til de sidste to sæsoner.
Personligt har jeg det sådan, at når vi blander momenter af guddommeligt forsvarsspil, og guddommeligt angrebsspil, så har vi opskriften på tilfredsstillende fodbold. Nogle sværger til Benitez stramme 4-6-0 som har givet succes i CL (bla. med udraderingen af Barca i 2007), mens andre er til Arsenals form for hovedløse offensiv, hvor man ofte finder midterforsvarerne oppe som angribere.
Vel fordi de fleste af os snart brækker os over mediernes glorificering af deres såkaldte 'ypperlige kunst' og deres evige rosen og leflen for Messi og co.
Det er vel den gode gamle jantelov, der kommer op igen. Personligt kan jeg da sige så meget, at jeg hader deres suverænitet, der efterhånden har varet lidt for længe.
Tja ok.
På trods af at jeg holder med united har jeg det fint med at rosen hagler ned over dem. De fortjener det i disse sæsoner.
Og til dem der så også vægter forsvarsspillet højt. Altså uden at lægge hovedet helt på blokken så tror jeg altså de har lukket færre mål ind end os både i liga og cl de sidste par år.
Men som sagt er jeg ikke helt sikker, så i må ikke lige rive hovedet af mig pga den udmelding :)
Uanset hvad så viser de man kan forsvare ved selv bare at have den bold.
Spandet10
08-04-2010, 15:24
Var nærmest tæt på at græde i går over det nederlag. :(
Og det sætter sig nu stadig nogle spor inde i mig, det var så træls at ryge ud på den måde!
Hvorfor tror i at Fergie ikke piller Rooney ud før end det han gjorde? Efter han havde fået det vrid i anklen i går, var han jo ude af stand til at løbe eller noget som helst indtil han blev skiftet ud?
Var det kun fordi Rooney markerede at han ville blive på banen? Eller mente Fergie måske at selvom han var halv skadet ville Bayern have mere respekt for ham end for Berba?
Under alle omstændigheder, et ufatteligt bittert nederlag, HÅBER vi kan slå tilbage på søndag mod Blackburn, hvad tror I? Er spillerne psykisk nede nu eller kan vi forvente at de har rejst sig til på søndag og får de 3 vigtige point vi virkelig har brug for? Jeg håber det virkelig!!!
Med hensyn til indkøbene har vi jo heller ikke brug for mere end et par justeringer som Fergie siger, efter min mening hvert fald.
Jeg synes vi mangler en klasse angriber, virkelig en man kan forvente sig noget af! Samtidig mangler vi en ny kreativ midtbanespiller som makker til Fletcher, og så, så jeg gerne at vi fik hentet vores nye målmand til sommer så han kan vikarier for VDS og til sidst spille sig fast ind på holdet i næste sæson, for den sidste sæson for VDS bliver det nok når 10/11 skydes i gang.
Håber vi får held til at hente enten Villa eller Benzema, midtbanemanden er jeg lidt i tvivl om, men der er jo mange alternativer, og til sidst så jeg gerne målmanden blev Frey eller Akinfeev, to klasse keepere som helt sikkert vil kunne afløse VDS med bravour!
Hvad synes i?
LOVE UNITED-HATE GLAZER!
K and the big B
08-04-2010, 15:54
Sikke en hård dag efter fornærmelser fra Barca, Chelsea, Liverpool og diverse andre klubbers fans. Men det viser igen hvorfor man elsker denne klub, for alle er imod os, og for dem er det en sejr hver gang United taber.
Jeg vil til enhver tid hellere bruge Rafael end Neville, grundet vi skal udvikle ham. Det er noget, jeg har kritiseret Ferguson for, det er at, han til tider ikke giver de unge chancen, når vi endelig har nogle gode nok.
Jamen hvornår skal Rafael have chancen og lære af sine fejl? Neville har fejlet i tre store kampe, hvor lang en tråd skal han have helt seriøst? Rafael lavede en blunder i dag, en stor en af slagsen, men forhåbentligt har knægten lært af det og indser, at man aldrig skal hoppe med på modstanderens beskidte tricks. Hvis du hele tiden vil benytte Nevilel frem for Rafael, hvornår skal Rafael så lære de store kampe?
Rafael viste jo netop i går at han ikke var god og klar nok, til at spille sådan en vigtig kamp. Det er Neville derimod.
"Neville har fejlet i tre store kampe." Hvad er det for nogle fejl? Jeg må ha overset dem, men jeg tvivler på de var lige så idiotiske og fatale som Rafaels? Jeg skriver jo i mit indlæg, at Rafael skal benyttes i de kampe hvor det ikke er knald eller fald. Dem har der været mange af på det seneste, så derfor har han ikke spillet så meget. Det bliver spændende at se om han får flere kampe i denne sæson. Han kunne måske få lov mod Blackburn og de to sidste kampe i PL mod Sunderland og Stoke. Men nu er O'shea heldigvis fit igen, så han skal nok også have nogle kampe.
Manchester United
08-04-2010, 16:46
Sikke en hård dag efter fornærmelser fra Barca, Chelsea, Liverpool og diverse andre klubbers fans. Men det viser igen hvorfor man elsker denne klub, for alle er imod os, og for dem er det en sejr hver gang United taber.
Ja, jeg har aldrig set en med en bayern trøje på her i sønderborg og i dag så jeg så et par stykker..
Lorensen
08-04-2010, 16:51
Ja, jeg har aldrig set en med en bayern trøje på her i sønderborg og i dag så jeg så et par stykker..
Så har du altså ikke set særligt godt efter. :) Der er faktisk rigtig mange Bayern fans hernede, og de har også deres egen "klub" hvor de mødes og ser fodbold hver weekend og til European nights. Lidt/ meget offtopic, så det undskylder jeg næsten for. :)
ChristianR
08-04-2010, 17:00
Rafael viste jo netop i går at han ikke var god og klar nok, til at spille sådan en vigtig kamp. Det er Neville derimod.
"Neville har fejlet i tre store kampe." Hvad er det for nogle fejl? Jeg må ha overset dem, men jeg tvivler på de var lige så idiotiske og fatale som Rafaels? Jeg skriver jo i mit indlæg, at Rafael skal benyttes i de kampe hvor det ikke er knald eller fald. Dem har der været mange af på det seneste, så derfor har han ikke spillet så meget. Det bliver spændende at se om han får flere kampe i denne sæson. Han kunne måske få lov mod Blackburn og de to sidste kampe i PL mod Sunderland og Stoke. Men nu er O'shea heldigvis fit igen, så han skal nok også have nogle kampe.
For mig er det nu mere 50/50.
Vi må erkende, at i vores optimale start 11'er er højrebacken det svageste led. Og der er det måske endda O'Shea eller Brown.
Så når vi skal vælge mellem Gaz eller Rafael, så er vi ikke helgarderet på nogen af måderne. Gaz er faldet en del af på den og laver efterhånden en del fejl, og mod hurtige verdensklassespillere som Dinho eller Ribery havde han meget svært ved at følge med. Derfor forstår jeg godt, at man forsøger sig med Rafael.
Rafael har da også en hurtighed, der egner sig til spillere som Ribery og Ronaldinho. Desuden bidrager han med meget i det offensive. Ærgeligvis har han også bare store mangler og trækker ofte dumme kort, ligesom han sommetider træffer forkerte valg.
At Rafael er farlig at bruge i knald eller fald-kampe er jeg enig i. Men det er lige så risikabelt at bruge Neville. Så IMO er det en 50/50, hvor dagsformen må afgøre det. Til kampen igår havde Neville også haft et hårdt program op til.
Manchester United
08-04-2010, 17:34
Så har du altså ikke set særligt godt efter. :) Der er faktisk rigtig mange Bayern fans hernede, og de har også deres egen "klub" hvor de mødes og ser fodbold hver weekend og til European nights. Lidt/ meget offtopic, så det undskylder jeg næsten for. :)
Jamen de har åbenbart kune trøje på når de vinder? Når nej vent, de vandt jo ikke..
MaradonaCruyff
08-04-2010, 17:40
Udraderingen af Barca?
Jeg mindes vist kun, at Liverpool har slået Barca engang før og det var en heldig 2-1 sejr på Camp Nou. Returkampen tabte de vist 0-1. Altså Liverpool og derved gik videre på reglen om udebanemål, ligesom tilfældet var det med os i går.
Latterlig regel for øvrigt.
United DK
08-04-2010, 17:50
Udraderingen af Barca?
Jeg mindes vist kun, at Liverpool har slået Barca engang før og det var en heldig 2-1 sejr på Camp Nou. Returkampen tabte de vist 0-1. Altså Liverpool og derved gik videre på reglen om udebanemål, ligesom tilfældet var det med os i går.
Latterlig regel for øvrigt.
Hvorfor er det en latterlig regel?
MosaverB
08-04-2010, 18:04
Jeg syns altså også, at det er en mega latterlig regel ..
Det ødelægger fodbolden..
ChristianR
08-04-2010, 18:15
Nu er reglen vel nyere end 200 år gammel, så jeg går udfra, at du er enig i, den er latterlig? ;)
Kasper260599
08-04-2010, 18:24
Bayern München vandt ikke de fodboldkampe, vi tabte dem. Det er ene og alene personlige fejl, der gør, at Bayern står i semifinalen nu. Fra Gary Nevilles håndbold, til Evras blunder, til VDS drop og sidst, men ikke mindst Rafaels udvisning. Vi kan takke os selv for, at vi står i den her situation. Alle havde set os i finalen allerede, alle havde set muligheden for revanche for Barcelona. Måske var vi allesammen for selvsikre? Faktum er, at vi kan takke os selv, for at står i den her situation nu.
Godt indlæg! Er helt enig i ovenstående, og som andre påpeger er det marginaler der gør at vi ikke skal spille semifinale. Bayern er kun i nærheden af vores felt to gange i første halvleg, hvilket ses sjældent på det her niveau. Vi sidder TOTALT på dem og så kludrer Carrick hvorefter Olic og resten af Bayern holdet viser klasse. Det føles fuldstændig uretfærdigt at bayern kun taber 3-2 når vi var så meget bedre indtil 3-1 reduceringen. Hvis det sammenholdes med sidste øjebliks scoringen i München føler jeg at det er et mirakel at Bayern gik videre.
Må dog sige at udvisningen af Rafael var helt efter bogen.. men tit bliver man ikke smidt ud i sådanne situationer, så Bayern spillernes protest har haft indvirkning.
MaradonaCruyff
08-04-2010, 18:44
Synes ikke det skulle spille ind.
Jeg holder stadig fast ved ,at vi er et bedre hold end Bayern. Det er dog et problem at vi lukker dem inde i kampen, ikke blot en gang men 2 GANGE! Simpelthen ikke godt nok, hvis man vil vinde. Og så er det jo ikke fordi, at det vrimler med klassespillere i Bayern. Tænker på forsvaret og målmanden inden jeg bliver sablet ned!
United DK
09-04-2010, 05:31
Ja, vi er selv kommet i klemme med den regel nogengange (Monaco 1998, Leverkusen 2002 og måske andre gange jeg lige har glemt), men reglen er vel skabt for at finde en hurtig afgørelse, fremfor at man altid skal ud i forlænget spilletid. Jeg kan i hvert fald ikke se, hvordan den ødelægger fodbolden, medmindre man mener vi som klub er guds gave til fodbolden, og vi derfor er for fantastiske til at ryge ud på den måde.
Nu er reglen vel nyere end 200 år gammel, så jeg går udfra, at du er enig i, den er latterlig?
Høhø, nej jeg synes faktisk det er en ganske fin regel, for det gør at udeholdet belønnes for at angribe, eller i hvert fald for at være kyniske.
Det er da netop en regel der fremelsker udeholdenes angrebslyst fremfor bare at fedte 0-0 hjem og klare den i egen hule. Der er en kæmpegevinst ved de udebanemål.
Det har lige kostet os så derfor er folk bitre.
MosaverB
09-04-2010, 07:54
Det er da netop en regel der fremelsker udeholdenes angrebslyst fremfor bare at fedte 0-0 hjem og klare den i egen hule. Der er en kæmpegevinst ved de udebanemål.
Det har lige kostet os så derfor er folk bitre.
Jeg har bare altid syntes, at det har været en lorte regel ..
Men, smag og behag - tror jeg .. :D
Kunne simpelthen ikke have sagt det bedre! Alt er sagt.
Nu er reglen vel nyere end 200 år gammel, så jeg går udfra, at du er enig i, den er latterlig? ;)
Ja, jeg har aldrig rigtig tænkt over netop dette. Men det ER faktisk en latterlig regel. Hvorfor ikke bare komme i forlænget og så straffe hvis ikke afgjort i ekstra tiden?
Synes det er et meget bedre alternativ.
Bare min mening.
United DK
09-04-2010, 11:17
Ja, jeg har aldrig rigtig tænkt over netop dette. Men det ER faktisk en latterlig regel. Hvorfor ikke bare komme i forlænget og så straffe hvis ikke afgjort i ekstra tiden?
Synes det er et meget bedre alternativ.
Bare min mening.
Jeg synes jo reglen har sin charme, fordi man virkelig kan komme i knibe, hvis man efter at have fedtet en 0-0'er hjem på udebane, kommer bagud på eget græs. Reglen er naturligvis ikke 100% perfekt, for den kan også appellere til, at man fedter den af på hjemmebane, fordi man endelig ikke vil have et mål imod sig. Sådan er der så meget.
schousboe9
09-04-2010, 11:33
Uden reglen om udebanemål kan det ikke betale sig at fedte en uafgjort hjem hverken ude eller hjemme. Det kan kan man jo ikke bruge til noget i sidste ende. Så en total afskaffelse af reglen vil nok komme fedteriet til livs, selvom jeg nu ikke synes, det har været så slemt de seneste år.
Men reglen er jo på ingen måde ny og det er komplet åndssvagt at bitche over den nu, bare fordi vi tilfældigvis blev offer denne gang. Kampen burde have været afgjort ved 3-0 og reglen skulle aldrig have været relevant. Længere er den vel ikke.
Som Liverpool fan fryder jeg mig da over, at I røg ud. Alt andet ville være at lyve. Imidlertid undrer jeg mig også over reglen om udebanemål. Det er som om forlænget spilletid og specielt straffesparkskonkurrence skal tages i brug så sjældent som muligt. Jeg så gerne reglen helt afskaffet, således samlet uafgjort giver forlænget spilletid og evt. straffespark. Eller i det mindste, at reglen om udebanemål ikke gjaldt når der så endelig er forlænget spilletid. Scorer udeholdet, skal hjemmeholdet score to mål, og har mindre end en halv time til det. Omvendt har de jo fordelen af at spille hjemme i andet opgør og endda en halv time ekstra.
Helt grælt står det dog til i Liga Cup'en (semifinalerne), hvor reglen om udebanemål ikke gælder - først i den forlængede spilletid!
United DK
09-04-2010, 13:51
Jeg forstår ikke denne pludselige opstandelse mod en regel, som vist har været brugt siden 60'erne. Det er da træls for den klub det går udover, men man ved på forhånd, hvordan og hvorledes tingene er, og den vindende klubber har den fordel, at de ikke skal bruge kræfter på yderligere en halv time, og evt. straffesparkskonkurrence. Jeg tror nu heller ikke UEFA har i tankene, nogensinde at ændre på reglen, da den som sagt har fungeret i så mange år.
United DK
12-04-2010, 15:01
Jeg kunne ikke lade være med at grine lidt af denne Lego-gengivelse af onsdagens kamp, dog kun med Bayerns mål.
CQ-MrUK8ejg&feature=player_embedded
tjarligdrengen
12-04-2010, 15:28
Jeg kunne ikke lade være med at grine lidt af denne Lego-gengivelse af onsdagens kamp, dog kun med Bayerns mål.
CQ-MrUK8ejg&feature=player_embedded
Kunne jeg sagtens...:smilings:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.