Se fuld version : PL: Manchester United - Chelsea
Gudskelov at Drogba var offside så vi kan trøste os en lille smule med dét selvom United i bund og grund tabte pga endnu et slatten indsats.
Ligesom mod Bayern er det svært at brokke sig over nogen enkelte spillere.
De konkurrerer jo nærmest om at være dårligst lige for tiden..
På hjemmebane i en altafgørende mesterskabskamp så bliver der spillet sådan noget miserabelt fodbold, med undtagelse af en smule af anden halvleg. Fabulous...
Der mangler bare noget offensiv verdensklasse på det hold, undskyld jeg siger det.
Martinsen
03-04-2010, 14:47
Chelsea skal altså møde både Spurs og liverpool ude. Så jeg vil nu ikke sige vi har smidt mesterskabet idag, selvom vi også har en svær kamp ude mod City. Men jeg ærgrer mig nu over at vi ikke turde mere idag. Vi kunne have bragt os selv i en favorabel position, men nu ser det sku lidt svært ud. men langtfra umulig.
Puha en kamp..
Neville skal bare ud - kan kun gå for langsomt.
Vi taber kampen på midtbanen idag. Er personligt skuffet over at Nani ikke starter inde. Giggs og Scholes har rutinen -men er ikke lige frem dynamiske hvis folkene omkring dem ikke løber. Derudover skal Park ikke være fløj, han skal have en fri rolle bagved angriberen.
Er ikke skuffet over Berba, han kæmper en hel kamp med Terry og Alex - stort set uden støtte.
Der skal andre boller på suppen onsdag. Ved ikke hvor mange kræfter Kiko har, men personligt så jeg gerne en 4-4-2 med Kiko eller Diouf ved siden af Berbatov. Der skal gøres noget i Bayern kampen, så spillerne kan se at der er en konsekvens ved at være så ringe.
Mr. Larsen
03-04-2010, 14:48
Vi må sætte vores lid til Liverpool og måske Tottenham.
De spiller begge hold på udebane, med lidt held kan begge hold drille russerne lidt.
Skuffende! Jeg tror desværre Chelsea tager mesterskabet nu.
Teoretisk kan alt nå at ske, men den fokus de viser på Oldtrafford idag, jeg tror simpelthen ikke at de smider flere point. :( Totalt skuffende. Og Mr 30 mio. pound (Berbatov) skarbhed, den er bare af h til. Den chance han har til sidst den skal bare flugtes op i nettaget, og bringe United et kæmpe skridt til mesterskabet. Men nej, sådan blev det ikke.
United DK
03-04-2010, 14:49
En ting er at vi taber, men at vi igen taber efter en bundelendig indsats, det er simpelthen for tyndt. Typisk for vores nederlag i denne sæson har været, at vi spiller uden fantasi, det er så hvad det er, men der mangler også tempo, og vi lunter rundt og spiller fodbold, i stedet for at sætte noget tempo på, og fange nogen af Chelseas tunge drenge.
I dag mangler vi Rooney, Ronaldo og Keane, men sådan er det nogengange, og vi må simpelthen tage os sammen, og så vende tilbage med et brag på onsdag, og så kører videre på den måde de sidste kampe i sæsonen, og så håbe det er nok, for nu kan vi som bekendt ikke selv afgøre det.
UNITED!!!
Tag jer dog sammen.. Intet er afgjort endnu, vi skal bare gøre rent bord, og så skal chelsea dumme sig..
Er træt af at høre på folk der sviner spillerne bare fordi vi taber. Hvis United slår bayern og berba score, så er han klasse igen. Slap nu af, og tør øjnene, det er ikke slut endnu..
2 point op til Chelsea og de har stadig Liverpool, men jeg tror ikke på de vil tabe den kamp, for hvad har Liverpool at spille for? og de vil elske at det er dem som giver Chelsea mesterskabet istedet for os.
Men vi for at se, det bliver spændende at følge.
Mr. Larsen
03-04-2010, 14:51
Jeg synes sku vi spillede en fin anden halvleg, det var sku ikke meget Chelsea kom over midten, vi blev hvert fald på ingen måde helt udspillet som vi gjorde mod Bayern. At det ikke blev til de helt store chancer er en helt anden sag. Måske skulle Nani havde været ind noget tidligere, han kom hvert fald med en masse fart som var meget savnet i vores venstre side.
Valencia står for mig som en af de dårligste, han tabte gang på gang til Zhirkov. Neville kom med for lidt fremad banen, men ellers synes jeg ikke han var i de store problemer i defensiven.
Berbatov skal altså have en makker, han duer ikke som eneangriber til det trækker han for meget ned i banen, desuden er han så hamrende kreativ til at sætte en makker op.
United DK
03-04-2010, 14:52
Skidt at man nu skal håbe på en Liverpoolsejr mod Chelsea. :-(
Jeg er klar på at synge You'll Never Walk Alone og det hele.
For mig betyder et mesterskab til United meget mere, end at Liverpool ikke får 3 point, som i sidste ende alligevel ikke rækker til mere end Europa League.
Vi får udstillet vores mangler idag.
Uden rooney er der ikke flere verdensklassespillere i offensiven. Valencia udstilles i en topkamp. Alt for tam indsats. Han turde ingenting.
Berbatov kommentere jeg ikke.
Men der blev generelt lavet for mange fejl hele vejen rundt. Vi skabte alt alt alt for lidt.
2 point op til Chelsea og de har stadig Liverpool, men jeg tror ikke på de vil tabe den kamp, for hvad har Liverpool at spille for? og de vil elske at det er dem som giver Chelsea mesterskabet istedet for os.
Øhh, en plads i CL?
Jeg brækker mig i lede strømme over jer, at det er Berbatovs skyld vi taber, og at vi skulle have piraten fra Shitty til at erstatte. Berbatov gjorde det fantastisk under det skrøbelige forhold han havde. Midtbane solgte ham, som en ejer sælger en slave under lorte forhold. Det var forfærdeligt. Midtbanen tabte dagens kamp - kortere kan det ikke siges.
Jeg troede aldrig, at jeg skulle sige det, men for fanden hvor jeg dog håber, at Liverfool og Torres gør os en tjeneste mod Chelski. Smadr de forpulede russere ud af banen, Fools!
Liverpool skal da spille for den sidste Champions League-plads?
Jeg ved, at dommeren tit bliver syndebukken ved et nederlag, men det er et faktum, at hans kendelser får betydninger i dag: Park bliver snydt for et straffespark, og Drogda får lov at score i 1½ meter offside position.
RuudVanNissetøj
03-04-2010, 14:54
Valencia står for mig som en af de dårligste, han tabte gang på gang til Zhirkov. Neville kom med for lidt fremad banen, men ellers synes jeg ikke han var i de store problemer i defensiven.
Berbatov skal altså have en makker, han duer ikke som eneangriber til det trækker han for meget ned i banen, desuden er han så hamrende kreativ til at sætte en makker op.
Jeg synes egentlig at Scholes og Giggs skuffede mig mest i dag. Især i først halvleg havde de et hav af fejlafleveringer og dårlige valg. At Berbatov ikke kan eller skal være ene angriber fik vi vidst bevist en gang for alle. Udmærket indsats på det jævne fra ham, men han falder ud igen og igen i løbet af kampen. Han mangler tilsyneladende et eller andet for os, når vi spiller mod de store.
Meget enig..
Vi kommer aldrig til at se det vi skal af Berbatov hvis han skal spille alene på toppen..
Glory Man United
03-04-2010, 14:55
Flot comeback.
Men lille ven, jeg har været United fan før der overhovedet var tænkt på dig.
Og så får du lige den her
:whine::whine::whine:
Hvis du virkelig er født i 60erne eller før, så afspejler det ikke dine indlæg, som lyder som en 12 årigs
Manchester United
03-04-2010, 14:55
Ja og vi har city på udebane. Men vinder vi over city og Liverpool over chelsea ligner det en pokal mere.
Det var uden tvivl på midtbanen vi taber kampen. Giggs og Scholes spiller i store dele af kampen helt forfærdeligt. Dog synes jeg det var rigtig dejligt at se hvordan Fletcher gik forrest i anden halvleg. Han fik gang i holdet! Men der mangler generelt noget gejst
Skøn uge vi er startet på her Ferguson..
Bliver smukt udspillet i Tyskland, og nu skal vi også lide på OT.. Smart.. smart...
Uniteds hold er simpelthen for dårligt..
Efter pausen sad jeg og tænkte på hvor målene skulle komme fra. Jeg kunne ikke komme på nogen?
Berbatov? - spiller aldrig godt i de store kampe, og viser også idag at han ikke har det der skal til i de store kampe (Der skal handles til sommer, ellers bliver den helt gal næste sæson)
Vores midtbane er bare heller ikke god nok. Valencia har en rigtig dårlig kamp, og med støtte fra en også dårlig Gary Neville (der gerne snart må stoppe sin karriere da vi har en meget bedre ung brasilianer siddende på bænken..
Forsvaret er det eneste der i mine øjne fungerer okay idag.. og i det hele taget hvis vi ellers har de store kanoner med. Vidic og Ferdinand spiller ok. Ikke noget der. Heldigt at Abrahamovic lige nåede at give 0,00000000000000000000000000001 % af sin formue til linjedommeren. Flot arbejde nu hvor de ellers kalder det her en topkamp. Havde forresten aldrig set ham før? Fløjet ind fra Rusland med nyt pas?
Ikke mere om det..
Anden kamp i træk hvor vi vælger at lade de andet hold styre os totalt. Ja det flot at vi så kommer længere frem på banen efter halvlegen, men der havde de allerede leget katten efter musen i 45 min, og det resulterede selvfølgelig i en fortjent scoring.
Chancer til United i første halvleg er flot brugt af Berbatov. Selvfølgelig skal han lige prøve at dreje rundt om sig selv når han modtager den alene med keeperen i feltet..
Godt arbejde for angriberen der jo er i "form"... (ville nu helle sige at han fandt formen frem når de mindre gode hold kom på banen mod United)
En konklusion på kampen bliver vel at United har formået at ødelægge men sidste aften her på Mauritius og jeg igen kan smide flere 1000 rupies ud af vinduet.
Bliver en dejlig tur hjem på 15 timer imorgen med ikke andet end den kamp i tankerne... skøn påskeferie at afslutte nu.
Nu kan vi vel kun se frem til CL kampen på onsdag, og hvis Ferguson ikke tager fingeren ud og for fortalt United spillerne at det ALTID er dem der skal kontrollere og have boldbesiddelsen når der spilles på Old Trafford (og det skal næsten også altid være sådan når der bliver spillet away)
Håber ikke mit lange indlæg har kedet og frustreret jer på samme niveau som Bayern kampen og denne skønne Chelsea kamp har
K and the big B
03-04-2010, 14:57
Folk er til at brække sig over!!!
For 1 uge siden var alt perfekt, vi lå på første pladsen og havde en kanon lodtrækning i CL, samt vi var i en god stime.
Nu hvor vi har tabt to kampe i træk er alt vendt rundt, og folk sviner den ene spiller til efter den anden.
Chelsea spillede bedst i første halvleg, men i anden halvleg vågnede United op til dåd. Men hvis jeg skal være ærlig, så var Chelsea altså ikke så meget bedre overall. I første halvleg har de vel ikke en chance udover deres mål, og virker ligesom os, mere interesseret i at holde på bolden end at score et mål. I anden halvleg får vi lagt et pres på dem, og tror ikke de har 3 afleveringer i træk, og for mig var det bare et spørgsmål om tid før vi skulle score. Vi formår dog ikke at presse dem tilstrækkelig efter 1-2 reduceringen, og derfor er det vel fortjent de vinder. Det skal dog siges at det er utroligt at Chelsea kan være så heldige med kendelserne, og igen har dommeren/linjedommeren en uheldig rolle.
Til sidst synes jeg folk skal tænke på at Chelsea har en sværere program end os, og at vi har Bayern på hjemmebane med et udebane mål - vi har stadig to gode muligheder for 2 pokaler.
Sidder lidt og tænker på hvorfor United fans ønsker Chelsea tillykke med Ligaen? Hvor langtid har i været fans, og kender i ikke United ånden?
Tænk jer nu om før i maler fanden på væggen
som nævnt ovenover skal de jo stadig møde spurs og liverpool paa udebane. og uden et stadion fyldt med rent-boys kan de godt trues. jeg giver først op hvis vi taber point i næste kamp (blackburn.?) fem kampe, fem sejr-en enkelt uafgjort til dem og saa tager vi titlen med et point. it can be done.
[QUOTE=NtotheT;175123]Jeg brækker mig i lede strømme over jer, at det er Berbatovs skyld vi taber, og at vi skulle have piraten fra Shitty til at erstatte. Berbatov gjorde det fantastisk under det skrøbelige forhold han havde. Midtbane solgte ham, som en ejer sælger en slave under lorte forhold. Det var forfærdeligt. Midtbanen tabte dagens kamp - kortere kan det ikke siges.
QUOTE]
Leder efter MEGET ENIG knappen..
Flax_Generous
03-04-2010, 14:59
Jeg ved, at dommeren tit bliver syndebukken ved et nederlag, men det er et faktum, at hans kendelser får betydninger i dag: Park bliver snydt for et straffespark, og Drogda får lov at score i 1½ meter offside position.
Ja. I øvrigt det samme som skete på Broen.
To afgjorte i de to kampe havde været de mest forsvarlige resultater, set på spil og chancer.
United DK
03-04-2010, 15:00
Meget enig..
Vi kommer aldrig til at se det vi skal af Berbatov hvis han skal spille alene på toppen..
Han spillede da alene på toppen sidste weekend.
Desuden har han heller ikke vist det store sammen med Rooney, og jeg er ved at opgive manden, i hvert fald når modstanderen har europæisk topklasse. Der er han simpelthen for ringe.
Øhh, en plads i CL?
Hmm, og du tror på de kan nå Tottenham som er 7point foran med en kamp i hånden.
Nøjagtig som at der er 5point op til City som også har en kamp i hånden.
Du glemmer vist det lille straffe Neville laver på Anelka.
Generelt var Mike Dean og hans linievogtere et stort rod.
Der var også kæmpe offside på det frispark hvor Giggs prøver at tippe bolden ind til Berbatov, hvor han glider. Den blev heller ikke dømt.
Grønholdt.
03-04-2010, 15:01
Tjaaa... Hvad fanden skal jeg sige?... :confused: Det gik vel egenlig som jeg havde forventet... Det var endnu en slatten indsats af United. Hele første halvleg var bare en gang lort at se på. Vi kom bedre med efter pausen, men det blev aldrig godt i dag. Fletcher var vel den bedste for United i dag synes jeg. Nu er vi 2 point efter CSKA Chelskij. Det kan sagtens hentes endnu, men jeg tvivler stærkt på det altså. På onsdag skal vi spille mod øl Bayern i CL, og der kan vi også sagtens blive kørt ud på røv og albuer i den kamp. Og så er sæsonen sgu slut for vores vedkomne, og så skal vi lægge ryg til hån og spot i et helt år efter det. Men det er jo så hvad vi får ud af og sælge vores største stjerne, og så ikke få noget tilsvarende ind af samme klasse. Rooney har trukket os igennem indtil nu, men nu er han væk jo, og så falder hele korthuset sammen. Men det kunne vi jo ha' sagt os selv. Men der er jo altid næste sæson... :rant:
Fortjent sejr til Chelsea.
Hvor var vi elendige i første halvleg. Hvorfor skulle Fletcher mandsopdække Lampard ? der røg hele opspillet.
Bedre anden halvleg, men stadig ikke godkendt.
De 3 gamle: Scholes, Neville og Giggs var direkte pinlige.
Og stop nu med de 2 straffe. De var ikke store nok til at give straffe i sådanne en kamp.
Hmm, og du tror på de kan nå Tottenham som er 7point foran med en kamp i hånden.
Liverpool har hhv. 2 og 4 point op til City og Spurs med en kamp mere spillet
Glory Man United
03-04-2010, 15:04
Nu er Tottenham altså bagud mod Sunderland, tjek Tottenhams program, tjek Citys program, tjek Liverpools program. Liverpool er IKKE ude endnu.
Liverpool har en vigtig C.L plads at spille for, jeg tror ikke de bare vil tabe kampen med vilje, gå glip af C.L næste år, fordi de ikke vil have Man Utd vinder mesterskabet.
United DK
03-04-2010, 15:04
Ja. I øvrigt det samme som skete på Broen.
To afgjorte i de to kampe havde været de mest forsvarlige resultater, set på spil og chancer.
Nu kan jeg ikke huske så meget fra kampen på Stamford Bridge, men i dag har vi jo ingen rigtig store chancer, andet end Berbatovs sløve afslutning til sidst, og så selvfølgelig skrabemålet ved Macheda. I dag vinder Chelsea i mine øjne fortjent, og de var langt mere spilstyrende i 1. halvleg, end vi var i 2. Netop det at de i det hele taget for lov at diktere spillet på Old Trafford, bør næsten give sejren prædikatet fortjent, for det siger lidt om vores egen indsats, at vi tillader den slags. Det er næsten kun acceptabelt mod Barcelona, fordi de rent faktisk har nogle spillere til den slags, det har Chelsea jo ikke med deres Fede Frank, Mikel og så ham dværgen fra Bratugal.
Hvis du virkelig er født i 60erne eller før, så afspejler det ikke dine indlæg, som lyder som en 12 årigs
Siger drengen som kom med et indlæg som det her.
Oprindeligt indsendt af Glory Man United
Klasseindlæg, FJOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLS
Endnu et. Find dog en anden klub (eller anden spiller) at holde med. Medløber!!!!
Er der ikke noget med at feje foran egen dør først eller noget i den stil.
Kritik af Berbatov og United efter en præstation som i dag og i Tirsdags er ikke tegn på at man er medløber eller født i går.
Dit svar på det indlæg er derimod tegn på umodenhed.
jacobdahl8
03-04-2010, 15:05
Folk er til at brække sig over!!!
For 1 uge siden var alt perfekt, vi lå på første pladsen og havde en kanon lodtrækning i CL, samt vi var i en god stime.
Nu hvor vi har tabt to kampe i træk er alt vendt rundt, og folk sviner den ene spiller til efter den anden.
Chelsea spillede bedst i første halvleg, men i anden halvleg vågnede United op til dåd. Men hvis jeg skal være ærlig, så var Chelsea altså ikke så meget bedre overall. I første halvleg har de vel ikke en chance udover deres mål, og virker ligesom os, mere interesseret i at holde på bolden end at score et mål. I anden halvleg får vi lagt et pres på dem, og tror ikke de har 3 afleveringer i træk, og for mig var det bare et spørgsmål om tid før vi skulle score. Vi formår dog ikke at presse dem tilstrækkelig efter 1-2 reduceringen, og derfor er det vel fortjent de vinder. Det skal dog siges at det er utroligt at Chelsea kan være så heldige med kendelserne, og igen har dommeren/linjedommeren en uheldig rolle.
Til sidst synes jeg folk skal tænke på at Chelsea har en sværere program end os, og at vi har Bayern på hjemmebane med et udebane mål - vi har stadig to gode muligheder for 2 pokaler.
Sidder lidt og tænker på hvorfor United fans ønsker Chelsea tillykke med Ligaen? Hvor langtid har i været fans, og kender i ikke United ånden?
Tænk jer nu om før i maler fanden på væggen
Det fjerner ikke det faktum man kan være skuffet over spillernes præstation, i en af de størtste kampe i år. Det var meget frustrerende at sidde i 1. halvleg og ikke tilspille sig nogen chancer.
Liverpool har en vigtig C.L plads at spille for, jeg tror ikke de bare vil tabe kampen med vilje, gå glip af C.L næste år, fordi de ikke vil have Man Utd vinder mesterskabet.
Vi får at se, jeg tror dog ikke på at Liverpool kan hente Tottenham eller City.
Glory Man United
03-04-2010, 15:07
Siger drengen som kom med et indlæg som det her.
Du skriver jo, at DU skulle være fan FØR jeg var født, derfor mit indlæg. Men ikke det tør du svare på. At du så sidder og tuder over Tevez, viser ikke meget indsigt i vor klub.
Du glemmer vist det lille straffe Neville laver på Anelka.
Generelt var Mike Dean og hans linievogtere et stort rod.
Der var også kæmpe offside på det frispark hvor Giggs prøver at tippe bolden ind til Berbatov, hvor han glider. Den blev heller ikke dømt.
Ingen grund til at dømme offside, når Berba ikke når bolden.
Kunne være ubeskriveligt fedt hvis Liverpool vinder over Chelsea og servere os nr. 19.
Ingen grund til at dømme offside, når Berba ikke når bolden.
Han behøves ikke fløjte, men ville da forvente at linjevogteren i det mindste hejser flaget og laver en lille dans for at signalere, at hvis Berbatov skulle nå bolden, så er han offside! Det sker ikke engang. Det er lidt tamt i min bog! :)
Ringe 1.halvleg, udemærket 2.halvleg. syntes første halvleg er noget af det dårligste vi har leveret, vi kunne ikke presse dem, og de fik tid og plads til at spille den rundt. Men vi får bedere fat i 2.halvleg, hvor Chelsea vel nærmest kun flytter bolden over midten en 4-5 gange.
Vi mangler offensive kræfter, vi har for mange arbejdsmænd og for lidt kreative. Jeg syntes Giggs blev kastet lidt for løverne idag han kunne ikke rigtigt følge med, og havde en del fejl afleveringer. men han er jo også lige vendt tilbage fra skade. så gerne vi gik ud og hentede en angriber og en offensiv midtbane spiller til næste sæson.
Mesterskabet er bestemt ikke tabt, Spurs kan godt besejre Chelsea hjemme og det samme kan Liverpool. Men vi skal først og fremmest selv vinde de sidste 5, nu gælder det dog om at se frem mod Bayern kampen, hvor vi med sejr kan få boostet noget selvtillid ind i truppen igen, og forhåbentlig kan det bære os til målstregen. Jeg tror stadig 100% på det!
Du skriver jo, at DU skulle være fan FØR jeg var født, derfor mit indlæg. Men ikke det tør du svare på. At du så sidder og tuder over Tevez, viser ikke meget indsigt i vor klub.
*slettet*
Og hvis du ikke kan se at Tevez ville have været en gevinst for os, er det enten tegn på en utrolig fodbold naivitet eller tegn på useriøsitet.
Ja, manden er muligvis en primadonna, Ja, han er svær at arbejde med, men manden kan spille fodbold og score.
Og kik på United lige nu, har vi nogen anden ud over Rooney som er i samme kaliber.
Han behøves ikke fløjte, men ville da forvente at linjevogteren i det mindste hejser flaget og laver en lille dans for at signalere, at hvis Berbatov skulle nå bolden, så er han offside! Det sker ikke engang. Det er lidt tamt i min bog! :)
Ikke desto mindre er det meget normalt at linjevogteren kun hiver flaget op, hvis det er nødvendigt. Altså hvis Berba i denne situation, havde nået bolden.
Hold kæft en trist midtbane indsats i dag. Er sikker på at Nani havde kørt Ferrerarirere rundt ude på kanten, og hans kreativitet havde været en evig trussel. Vi spiller lange bolde eller tidlige indlæg det meste af kampen igennem, og når scholes smider halvdelen af de lange bolde upræcist afsted, så går den altså ikke.
Glory Man United
03-04-2010, 15:13
Jeg var fan af united før 80, så ja jeg var fan før du blev født.
Og hvis du ikke kan se at Tevez ville have været en gevinst for os, er det enten tegn på en utrolig fodbold naivitet eller tegn på useriøsitet.
Ja, manden er muligvis en primadonna, Ja, han er svær at arbejde med, men manden kan spille fodbold og score.
Og kik på United lige nu, har vi nogen anden ud over Rooney som er i samme kaliber.
*slettet*
2) Tevez lavede vist 4 PL mål, Waaaaow
Jeg var fan af united før 80, så ja jeg var fan før du blev født.
Problemet var jo bare at Tevez og Rooney ikke fungerede optimalt sammen.
Og at Tevez er en kæmpe idiot.
Glory Man United
03-04-2010, 15:17
Indlæg som: "Neville er elendig". "Vi skulle have beholdt Tevez". "Berbatov er elendig". Hvorfor? Hvorfor? Hvorfor? Vi har fandme vundet PL 3 år i træk. Været i CL finalen to år i træk. Og nej vi har ikke tabt PL endnu. Fat det dog.
RuudVanNissetøj
03-04-2010, 15:17
Nævn hvilket som helst hold, der kan mestre hele to spillere i samme klasse som Rooney. Jeg kan ikke ??
Og at hive Tevez frem er lidt useriøst i min optik. Manden var en skandale til sidst og smækkede med døren på så disrespektfuld en måde, at han er slettet fra min hukommelse over værdige Unitedspillere - i samme liga som Heinze.
Godt så! Lad os holde til emne fremfor at se hvem der først blev fan og hvem der provokere, den anden, mest.
Alle indlæg der ikke vedrører kampen vil blive slettet. God påske! ;)
RuudVanNissetøj
03-04-2010, 15:19
Indlæg som: "Neville er elendig". "Vi skulle have beholdt Tevez". "Berbatov er elendig". Hvorfor? Hvorfor? Hvorfor? Vi har fandme vundet PL 3 år i træk. Været i CL finalen to år i træk. Og nej vi har ikke tabt PL endnu. Fat det dog.
Tak og lad det så blive konklusionen på denne kamp. Mesterskabet er fortsat åbent. Kom nu, hvis en smule rygrad.
thomaslund
03-04-2010, 15:19
Tag jer dog sammen.. Intet er afgjort endnu, vi skal bare gøre rent bord, og så skal chelsea dumme sig..
Er træt af at høre på folk der sviner spillerne bare fordi vi taber. Hvis United slår bayern og berba score, så er han klasse igen. Slap nu af, og tør øjnene, det er ikke slut endnu..
Det er nu ikke sådan det hænger sammen. Hvis Berba scorer til 1-0 i overtiden mod Bayern, er han stadig en elendig luddoven klovn. Jeg siger bestemt ikke det var hans skyld vi tabte idag, det var hele holdets skyld, også var Chelsea bare bedre. Berba spillede lige så elendigt som altid, om det er så er fordi han ikke får nok at arbejde med, skal jeg ikke kunne sige, men Rooney plejer at at få mere ud af mindre, især fordi han arbejder røven ud af bukserne. Det gør Berba ikke.
Tillykke til Chelsea. Er sikker på de nok skal smide enten mod Tottenham eller Liverpool, men tror nu desværre ikke vi kan vinde de resterende 5. Men man må da håbe.
TrincoBoy
03-04-2010, 15:21
Totalt ideforladt og frustrerende at se Chelskij kontrollere så meget i 1. halvleg på oldtrafford, når man tænker på hvor mange stamspillere de havde samt Drogba ude.
Håber på at Fool stadigvæk er med i kampen om 4.pladsen, når de møder Chelskij i næstsidste spillerunde
Sikken lorte weekend!
Flax_Generous
03-04-2010, 15:30
Nu kan jeg ikke huske så meget fra kampen på Stamford Bridge, men i dag har vi jo ingen rigtig store chancer...
Ingen af holdene vadede i chancer i de to kampe. Sådan er topopgør jo oftest. I dag havde United 11 skudforsøg, 3 indenfor mål, mens Chelsea havde 10, 3 indenfor mål. Ingen af dem var reelt kæmpe chancer, udover måske Drogbas chance - som naturligvis ikke skulle have været der. På Broen havde Chelsea 12 skud, 6 indenfor målrammen, mens United havde 18 skud, 2 indenfor målrammen. Ingen af chancerne var store chancer, hvor målmændene skulle diske op med en klasseredning eller hvor afslutteren skulle have scoret. Det enlige mål kom efter, at Cole fejlagtigt fik et frispark og efter dommeren overså Drogbas frispark og offsideposition inde i feltet, da frisparket blev taget. I begge kampe havde United en majoritet af boldbesiddelsen, mens antallet af hjørnespark og frispark var ganske lige i dag og med et overtag til United på Broen.
Så nej, ingen af holdene havde reelt store chancer i de to kampe og det var to meget lige kampe - både på Broen og Old Trafford. Derfor havde to uafgjorte kampe været en bedre refleksion af kampenes forløb og holdenes præstation. Men Chelsea var heldige, at dommerne fejlede i meget afgørende situationer, og derfor vandt de i stedet for at spille uafgjort.
... Fede Frank, Mikel og så ham dværgen fra Bratugal.
United havde Scholes, Fletcher og Giggs/Park. Er det meget bedre eller hvad?
Hvis du for øvrigt mener, at Chelsea har fortjent sejren pga. deres 1. halvleg, så må du vel nødvendigvis også mene, at United havde fortjent alle tre point på Broen. United 'dominerede' jo mere i den kamp end Chelsea gjorde i dag.
Jeg frifinder naturligvis ikke Uniteds præstation i dag. Det var langt fra optimalt og der er masser at tage fat i. Men selvfølgelig bliver man nødt til at nævne det fejlagtigt dømte mål som noget af det første, når man kommenterer kampen, for mens Uniteds dårlige spil muligvis går os United-fans på nerverne, så er dårlige kendelser fra dommeren noget som burde gå alle fodboldfans på nerverne. Præcis ligesom da Klose scorede et offsidemål mod Fiorentina eller som da Henry brugte hånden mod Irland.
Har SAF nogensinde vundet over Ancelotti ?
Yes, kan du huske C.L semi-finale i Torino 1999? Pippo Inzaghi bringer Juve foran med 2-0, efter at første kamp på Old Trafford er endt 1-1, alle tror kampen er afgjort, men så tager Keane fat, og Man Utd vinder 3-2.. And the rest is history, som man siger..
Nu var Ronaldo der jo også, men som vi har set i dag, mangler vi altså en som Tevez.
Uden Rooney er vi jo stort set som Newcastle eller Tottenham.
Fortjent sejr til Chelsea. De dominerede midtbanen, og spillede os præcis som man skal gøre. Lægge sig ned og satse på defensiven. For uden Rooney, mangler vi i den grad kreative spillere, der kan åbne et forsvar op ud af ingenting. Vi havde rigtig meget boldbesiddelse i dag, vi møder et tamt Chelsea forsvar, men vi skaber altså intet andet end løse muligheder. Det er ikke godt nok.
Trætheden blev en anden udslagsgivende faktor. Vi var flade, selv de vante arbejdsmaskiner som Fletcher og Park, havde slet ikke samme vilje og gejst som de normalt har. Det er helt klart, at Chelsea har nydt godt af en uges pause. Mon Olic mål i sidste minut i München også var et ekstra slag i ansigtet, der kan have spillet ind på flere spillere. Jeg må sige, at jeg er skuffet. Jeg havde forventet mere, men jeg kan godt forstå, hvorfor vi spillede som gjorde.
Berbatov var meget usynlig, men altså han fik intet at arbejde med, og at sige, at han er skyld i nederlaget, er for langt ude.
Jeg er træt af, at vi brokker os over dommeren. Ja, der var offside, det er skuffende, at linjevogteren ikke kan se det, men vi får også vores kendelser over en sæson. Machedas mål er imo også tvivlsomt, så lad os nu lade være med at brokke os. Det var vores egen fejl, vi havde mesterskabet i vores egne hænder, vi har smidt det væk nu. Nu må vi håbe på, at Chelsea laver fejl, det er jeg sikker på, at de nok skal gøre, men spørgsmålet er, om vi er gode nok til at gå ubesejret igennem. Jeg ved det ikke, men vi har været alt for svingende i den her sæson.
Fuck det, lad os komme videre. Lad os rive Bayern München over. Jeg tror på, at vi kan gøre det. Fansne skal også bakke holdet mere op. Det klæder ikke Manchester Uniteds fans at have den opgivende indstilling.
Spandet10
03-04-2010, 15:35
Er meget skuffet over kampen i dag, eller hvert fald 1 halvleg, vi formår ingenting. Der bliver på ingen måde lagt tryk nok på dem, om det så er deres fortjeneste eller os som ikke spiller op til det vi kan skal så være svar skyldig.
Nu hørte jeg interwievet med Rene Meulensten før kampstart på kanal5, hvor han fortalte om måden vi vil spille fodbold på og hvorfor Rooney er blevet en større trussel i år end de sidste par år, hvilket man nok kan sige sig selv?
Han er mere i boksen, og flakker ikke rundt over hele banen, fra side til side osv.
Jeg lagde mærke til i dag at Berbatov havde lidt samme tendenser, dog ikke så meget defensivt, men i stedet for at blive i boksen som Rooney er blevet bedre til, ville han ud på kanten og hjælpe til, hovedsageligt over ved Valencia og Neville. Når han så kom derover synes jeg ikke der kom noget ud af det, så efter min mening skal en af de andre midtbanespillere støtte til derude, og Berbatov blive inde i boksen? Eller er det bare mig? Han er enlig angriber og har ikke det samme løbepensum som Rooney har, så boksen er hans sted og så må han ligge der og lige omkring feltet og få spillet bolden op på sig.
Hvad siger i?
Kan i se hvad jeg mener eller er jeg helt væk med det jeg siger?
Stadig vil jeg ikke mene det var hans skyld at vi tabte i dag, synes ikke midtbanen fik sat sig nok igennem over for specielt Malouda og Cole, Lampard så man ikke det store til.
Synes det er møg irriterende at kampen skal blive afgjort at sådan en latterlig dommerkendelse! Men det er der ikke noget at gøre ved, det er op på hesten igen og så skal der satme en sejr til med et par mål mod Bayern på onsdag!!!
KOM NU DRENGE!!!
WE LOVE UNITED!!!
ja 3-2 på ot i 2007 sæsonen
Det var ikke en god kamp idag. Meget fustrende at se på, især fordi vi aldrig rigtig formår at true chelsea. Måske mangler vi Rooney, men i min verden var det en ringe midtbane og ingen bevægelse, som gjorde vi tabte. Berbatov var ringe og fik aldrig truet med specielt meget, hvilket også er små svært, når vores centrale midt aldrig fungere i dag. Vores pres spil var som en fiesta på Mallorca. Samtidig var de kommet til at give en blind mand et flag.
Håber gutterne rejser sig og kæmper videre, vi har stadig chancen for både CL og PL triumf.
unitedforreal
03-04-2010, 15:37
Nu var Ronaldo der jo også, men som vi har set i dag, mangler vi altså en som Tevez.
Uden Rooney er vi jo stort set som Newcastle eller Tottenham.
De 2 hold der stiller altså med 2-3 offensiv spiller på hjemmebane.... vi skal længere ned hvis du skal samligne os med nogen.
1 Offensiv spiller på hjemmebane, i hvad må være årets vigtigste kamp.
2 offensiv spiller hvis man tager Berbatov med...
Men come on... vi valgte enda en defensiv back....i vores stor stjerne Neville... som stod og tænkte på aftens mad i første mål..
Glory Man United
03-04-2010, 15:38
Yes, kan du huske C.L semi-finale i Torino 1999? Pippo Inzaghi bringer Juve foran med 2-0, efter at første kamp på Old Trafford er endt 1-1, alle tror kampen er afgjort, men så tager Keane fat, og Man Utd vinder 3-2.. And the rest is history, som man siger..
Nøøøøøøøøøøøøøj hvor du fedter :lolol:
Tak Pep.
Ju den kamp husker jeg ganske godt. Kunne dog ikke huske han var træner for Juve der.
Nøøøøøøøøøøøøøj hvor du fedter :lolol:
?????
Haha. Berba har ikke klassen når det gælder store kampe. Neville er ikke den samme neville som før. Han laver alt for mange dumme fejl. Synes at kampen idag beviser hvor meget vi mangler Rooney. Nani burde også have startet inde.
tjarligdrengen
03-04-2010, 15:53
Jeg er slemt skuffet idag... Synes klart opstillingen sagde, at vi ville være tilfredse med en uafgjort. Jeg ville gerne have haft Nani og Rafael med fra start, Zhirkov og Fereira skulle have været udfordret meget mere...
1. Halvleg er pinlig...
I 2. Halvleg spiller vi bedre, men det hele bliver låst til vores venstre side for Valencia kunne ikke ret meget idag og Neville er temmelig ringe fremad. Nani synes jeg kommer ind og bidrager med noget speed, udfordringer og bredde. Tror virkelig det kunne have hjulpet hvis Neville var taget ud og Rafael var kommet ind.
Synes faktisk Berba gjorde det fint, brandærgeligt at han ikke scorer på den fine chance til sidst! Han prøver, som den eneste, i 1. halvleg, at få holdet til at skubbe presset længere op på banen. Og han kommer til et par gode hovedstød imod et par rigtig stærke forsvarsspillere.
Giggs og Neville var de dårligste af de dårlige idag...
---
Mesterskabskampen er langt fra afgjort. Den fede dame synger ikke endnu. Jeg tror Tottenham og Liverfool godt kan drille Chelskij. Dog er en uafgjort, desværre, ikke nok - med mindre vi bomber løs i de sidste kampe... Vi skal vinde de sidste 5 - det gør vi også! Basta!
Nu håber jeg på en kongekamp på onsdag som kan give spillerne et ordentlig boost til de sidste kampe.
Come on you reds! Vi skal skrive ny historie i år, tak.
Hvad er det der giver jer så meget tro på at united selv er færdige med at smide point?
Jeg tror ikke vi vinder de sidste 5 kampe så vi må se til sidst.
Men som man kan forvente så bruger fergie al tiden med mikrofonen efter kampen til at kritisere dommeren og linjevogteren.
Ja det er off-side. Og? Macheda scorer med hånden. Det er ikke det afgøre hvordan vi præstere idag.
United DK
03-04-2010, 15:56
Ingen af holdene vadede i chancer i de to kampe. Sådan er topopgør jo oftest. I dag havde United 11 skudforsøg, 3 indenfor mål, mens Chelsea havde 10, 3 indenfor mål. Ingen af dem var reelt kæmpe chancer, udover måske Drogbas chance - som naturligvis ikke skulle have været der. På Broen havde Chelsea 12 skud, 6 indenfor målrammen, mens United havde 18 skud, 2 indenfor målrammen. Ingen af chancerne var store chancer, hvor målmændene skulle diske op med en klasseredning eller hvor afslutteren skulle have scoret. Det enlige mål kom efter, at Cole fejlagtigt fik et frispark og efter dommeren overså Drogbas frispark og offsideposition inde i feltet, da frisparket blev taget. I begge kampe havde United en majoritet af boldbesiddelsen, mens antallet af hjørnespark og frispark var ganske lige i dag og med et overtag til United på Broen.
Så nej, ingen af holdene havde reelt store chancer i de to kampe og det var to meget lige kampe - både på Broen og Old Trafford. Derfor havde to uafgjorte kampe været en bedre refleksion af kampenes forløb og holdenes præstation. Men Chelsea var heldige, at dommerne fejlede i meget afgørende situationer, og derfor vandt de i stedet for at spille uafgjort.
Jeg synes aldrig vi sætter os så meget på Chelsea, at man har følelsen af, at vi reelt kan vende kampen, og jeg mindes heller ikke, at vi var ligeså dominerende på Stamford Bridge, som Chelsea var i 1. halvleg her til eftermiddag. At de udnytter dommerens fejl er noget, som vi også selv har været mestre i over årene, og selvom der var offside ved 2-0 målet, så var der også hånd på Macheda ved vores reducering.
United havde Scholes, Fletcher og Giggs/Park. Er det meget bedre eller hvad?
Hvis du for øvrigt mener, at Chelsea har fortjent sejren pga. deres 1. halvleg, så må du vel nødvendigvis også mene, at United havde fortjent alle tre point på Broen. United 'dominerede' jo mere i den kamp end Chelsea gjorde i dag.
Jeg frifinder naturligvis ikke Uniteds præstation i dag. Det var langt fra optimalt og der er masser at tage fat i. Men selvfølgelig bliver man nødt til at nævne det fejlagtigt dømte mål som noget af det første, når man kommenterer kampen, for mens Uniteds dårlige spil muligvis går os United-fans på nerverne, så er dårlige kendelser fra dommeren noget som burde gå alle fodboldfans på nerverne. Præcis ligesom da Klose scorede et offsidemål mod Fiorentina eller som da Henry brugte hånden mod Irland.
I betragtning af, hvor godt de tre herre kan spille, så er jeg meget skuffet over, at Chelsea styre kampen på den måde, og vi i den grad mangler skarphed i alt hvad vi laver. Fletcher og Park plejer at være mestre i at ødelægge det for modstanderen, men sådan var det ikke i dag.
Som sagt mener jeg ikke, at vi var ligeså dominerende dernede, men jeg kan have glemt det pga. kampens negative slutresultat.
Det med dommerkendelser har vi været inde på, og jeg mindes at du er en af dem, der gerne så video indført, mens jeg er den gammeldags charmør, der mener det fjerne en del af charmen, og gør det hele for sterilt. Derfor behøves jeg ikke skrive det store om det, da jeg i første omgang mener, at det er os selv der taber kampen, ikke en elendig kendelse fra linjedommeren.
Nu hørte jeg interwievet med Rene Meulensten før kampstart på kanal5, hvor han fortalte om måden vi vil spille fodbold på og hvorfor Rooney er blevet en større trussel i år end de sidste par år, hvilket man nok kan sige sig selv?
Han er mere i boksen, og flakker ikke rundt over hele banen, fra side til side osv.
Jeg lagde mærke til i dag at Berbatov havde lidt samme tendenser, dog ikke så meget defensivt, men i stedet for at blive i boksen som Rooney er blevet bedre til, ville han ud på kanten og hjælpe til, hovedsageligt over ved Valencia og Neville. Når han så kom derover synes jeg ikke der kom noget ud af det, så efter min mening skal en af de andre midtbanespillere støtte til derude, og Berbatov blive inde i boksen? Eller er det bare mig? Han er enlig angriber og har ikke det samme løbepensum som Rooney har, så boksen er hans sted og så må han ligge der og lige omkring feltet og få spillet bolden op på sig.
Hvad siger i?
Kan i se hvad jeg mener eller er jeg helt væk med det jeg siger?
Kan godt se hvad du siger. Jeg tænker egentlig at ideen om at både Giggs og Park skal støtte op om Berbatov, er meget god. På en god dag gør Park alt det som Berbatov ikke gør - løbe og presse. Men det var ikke dagen idag. Så nu sidder man og ønsker at Berbatov var blevet mere i feltet, og at Park, Giggs og Valencia havde udfordret mere og skabt noget mere.
Synes der var tendenser til noget godt efter pausen - håber det er en forsmag på det vi skal se på onsdag.
Jeg tror på det.....
Glory Man United
03-04-2010, 16:03
Ser ikke TV.....Er Ferguson fyret? Skandale hvis han ikke er :whine:
Han spillede da alene på toppen sidste weekend.
En svale gør ingen sommer... Berbatov er klart bedst liggende bagved en goalgetter som Rooney..
United DK
03-04-2010, 16:10
En svale gør ingen sommer... Berbatov er klart bedst liggende bagved en goalgetter som Rooney..
Klart bedst? Det mangler jeg stadig at se.
Klart bedst? Det mangler jeg stadig at se.
Ikke pga. denne kamp (hvor han fysisk ikke kan matche Chelsea) men jeg mener heller ikke han er god nok.
Vi skal have en der er "næsten" lige så god som Rooney.
Ligesom Chelsea har Anelka om Drogba ikke er med.
Flax_Generous
03-04-2010, 16:17
Berbatov har lavet flere ligamål end Anelka i år. Og han er - i mine øjne - bedre i det opbyggende spil end Anelka.
Berbatov var skuffende i 2. halvleg, mens han i 1. halvleg ikke havde en jordisk chance når Uniteds midtbane havde så lidt styr på hvad de lavede.
Berbatov har lavet flere ligamål end Anelka i år. Og han er - i mine øjne - bedre i det opbyggende spil end Anelka.
Berbatov var skuffende i 2. halvleg, mens han i 1. halvleg ikke havde en jordisk chance når Uniteds midtbane havde så lidt styr på hvad de lavede.
Jeg vil 100 gange hellere have Anelka end Berbatov.
Men det var så ikke fordi at jeg vil have Anelka.
Glory Man United
03-04-2010, 16:26
Ikke pga. denne kamp (hvor han fysisk ikke kan matche Chelsea) men jeg mener heller ikke han er god nok.
Vi skal have en der er "næsten" lige så god som Rooney.
Jeg vil 100 gange hellere have Anelka end Berbatov.
Men det var så ikke fordi at jeg vil have Anelka.
God argumentation Clemme :stuuupid:
United DK
03-04-2010, 16:36
Hvad er det præcis der er så fantastisk ved Berbatov, udover at han kan lave nogle tricks mod elendige hold, og score alle sine mål mod selvsamme? Jeg kan simpelthen ikke få øje på det.
RuudVanNissetøj
03-04-2010, 16:38
Hvad er det præcis der er så fantastisk ved Berbatov, udover at han kan lave nogle tricks mod elendige hold, og score alle sine mål mod selvsamme? Jeg kan simpelthen ikke få øje på det.
Han har et blik for sine medspillere som meget få når det virkelig kører for ham. Desuden viser han det trods alt i en del kampe, senest mod Bolton.
Mikey-boy
03-04-2010, 16:40
Nu går der lige Liverfool-fan i mig.. Alt er dommerens skyld! Vi spiller gudebold som altid, men Mike Dean var købt og solgt!..
Slå nu koldt vand i blodet alle sammen, der er 2 point til CSKA, vi har begge et lidt stramt program, men der er stadig en mulighed for at vinde PL, de mistede trods alt 2 point mod Birmingham.. United spillede ikke en god kamp, skud-statistiken sagde 4-1 til CSKA i første halvleg, hvis jeg nu husker rigtigt.. Ang. straffesparkene, det første hvor Park falder, kunne godt være dømt, men så igen, jeg har ikke set det i slow endnu og var halv stiv, og det andet kunne godt være 50/50 ihvertfald med mr. Dean som dommer..
En, desværre, fortjent sejr, også selvom de score på offside, igen..
United 'till I die! Bare rolig, vi kan stadig nå det..
Efter vi havde spillet i Moskva, tabte vi til Liverpool på Anfield. Efter vi havde spillet i Wolfsburg tabte vi til Aston Villa hjemme. Efter vi havde spillet i Milano, tabte vi til Everton ude. Efter vi havde spillet i München, tabte vi til Chelsea hjemme.
Faktum er, at vi lider efter Euro aways. Det var forskellen på os og Chelsea, de havde de ekstra 10-20% ekstra energi. Vi er ikke dårligere end dem, de var bare mere friske og nød godt af en uge på træningsbanen.
Hvor havde det været en hel anden kamp med Rooney og Nani inde fra start.. Hvor er det synd, hvor er det synd.. Græder hvis vi taber 3 kampe på 8 dage..
Hold kæft jeg er sur! Var klar på noget dødsdruk, men det er bare som om stemningen er røget sig en tur. Kan ikkelade være med at tænke på at vi kunne have vundet mesterskabet i dag!
United DK
03-04-2010, 16:49
Han har et blik for sine medspillere som meget få når det virkelig kører for ham. Desuden viser han det trods alt i en del kampe, senest mod Bolton.
Hvad jeg reelt tænker nu, fortjener ikke at blive skrevet, for jeg ruller med øjnene, og tænker mit.
Det kan jo ikke være rigtigt, at vi har en angriber, der tydeligvis er en skygge af sig selv, når modstanderen har mere kvalitet end Zat Knight. En ting er, at han har dårlige kampe, det har Rooney også, og han kan også falde helt ud af kampe, hvilket han bl.a. gjorde i tirsdags, men jeg kan endnu ikke mindes en kamp fra Berbatov i en United-trøje, hvor han har spillet fantastisk, og modstanderen samtidig har tilhøret toppen eller deromkring. Det er da tankevækkende, at det forholder sig sådan, for jeg er enig i, at han i og for sig er en ganske god spiller, med en bedre teknik og overblik end andre af vores tidligere angribere såsom Solskjær, Yorke, Cole, Ruud m.fl. De fire rater jeg bare stadig meget højere, måske fordi de alle også leverede varen, når vi spillede de helt store kampe.
Jeg kan huske da folk (inkl. mig selv) var efter Ronaldo for heller ikke at levere, når modstanderen havde topklasse, og derfor blev han aldrig rangeret som verdens bedste, men det kom. Dermed kom der også så meget respekt om ham, at man turde nævne ham som verdens bedste. Du huskes sjældent for store kampe mod Bolton, til gængæld er store kampe mod f.eks. Chelsea virkelig noget, som man huskes for, bare se på Fletcher, som har spillet nogen af sine bedste kampe mod Liverpool, Chelsea, Arsenal, Milan, Roma osv.
Vi plejer aldrig at spille to dårlige kampe i træk, lad os håbe, at det samme gentager sig, og vi river Chelsea over i dag.
Skulle vist aldrig have sagt "der er en helt vildt klog en der har sagt at vi aldrig spiller to dårlige kampe i træk. Det gjorde vi så :(
Dejligt at se Rooney kunne gå normalt:) Giv ham et par gigt piller, og en god forbinding, også spiller han på onsdag:)
Dejligt at se Rooney kunne gå normalt:) Giv ham et par gigt piller, og en god forbinding, også spiller han på onsdag:)
Hvorfor sad han i en boks og ikke sammen med de andre på lægterne? Tror han han er lidt bedre end de andre eller blev de nødt til at sætte ham i en boks så han ikke kunne løbe på banen og hjælpe? Kunne godt lige ham! Love Rooney!
Hvis bare Rooney er klar til kampen mod City ude, så er jeg lykkelig.
RuudVanNissetøj
03-04-2010, 17:59
tankevækkende, at det forholder sig sådan, for jeg er enig i, at han i og for sig er en ganske god spiller, med en bedre teknik og overblik end andre af vores tidligere angribere såsom Solskjær, Yorke, Cole, Ruud m.fl. De fire rater jeg bare stadig meget højere, måske fordi de alle også leverede varen, når vi spillede de helt store kampe.
Jeg kan huske da folk (inkl. mig selv) var efter Ronaldo for heller ikke at levere, når modstanderen havde topklasse, og derfor blev han aldrig rangeret som verdens bedste, men det kom. Dermed kom der også så meget respekt om ham, at man turde nævne ham som verdens bedste. Du huskes sjældent for store kampe mod Bolton, til gængæld er store kampe mod f.eks. Chelsea virkelig noget, som man huskes for, bare se på Fletcher, som har spillet nogen af sine bedste kampe mod Liverpool, Chelsea, Arsenal, Milan, Roma osv.
Jamen, vi er da enige om, at Berba aldrig når op på Ronaldo eller Rooney niveau + han ikke kan i de store kampe. Men hans kvaliteter er fortsat så gode, at han absolut har en plads på vores hold i mine øjne. Men hvis vi ser på prisen som mange sammenligner med, ja, så har han ikke været 300 mil. værd - og bliver det nok heller ikke fuldt ud !
Hvorfor sad han i en boks og ikke sammen med de andre på lægterne? Tror han han er lidt bedre end de andre eller blev de nødt til at sætte ham i en boks så han ikke kunne løbe på banen og hjælpe? Kunne godt lige ham! Love Rooney!
Man så jo han gik, og kommentatoren sagde også han havde set ham gå, og at han slet ikke humpede. Ved ikke hvorfor han sad i en boks. Hvor skulle jeg vide det fra.
Jeg er så sur over, at dommeren gang på gang laver fejl! Han lavede sågar også fejl ved vores mål, og mon ikke også der kunne have været dømt mindst to straffespark i den kamp? Simpelthen så trist, hvis det er sådan mesterskabet skal afgøres.. Dog er jeg ikke en af dem, der afskriver mesterskabet nu, for det drejer sig kun om to points! Vi vinder bare vores sidste kampe og håber de fucker det op!
United DK
03-04-2010, 18:45
Jamen, vi er da enige om, at Berba aldrig når op på Ronaldo eller Rooney niveau + han ikke kan i de store kampe. Men hans kvaliteter er fortsat så gode, at han absolut har en plads på vores hold i mine øjne. Men hvis vi ser på prisen som mange sammenligner med, ja, så har han ikke været 300 mil. værd - og bliver det nok heller ikke fuldt ud !
Jeg mener bare ikke vi kan have spillere med hans profil, der kun kan i nemme kampe. Det svare til at Gibson bør få mere spilletid, fordi han har det bedste skud i truppen.
Jeg er så sur over, at dommeren gang på gang laver fejl! Han lavede sågar også fejl ved vores mål, og mon ikke også der kunne have været dømt mindst to straffespark i den kamp? Simpelthen så trist, hvis det er sådan mesterskabet skal afgøres.. Dog er jeg ikke en af dem, der afskriver mesterskabet nu, for det drejer sig kun om to points! Vi vinder bare vores sidste kampe og håber de fucker det op!
Det er heller ikke dommeren der afgør mesterskabet eller kampen. Vi havde ikke det der skulle til for at nedbryde chelsea da de fik føringen i 1.halvleg.
Christensen
03-04-2010, 18:51
Har ikke set kampen (endnu), men kommentarerne her på siden, lyder meget frustrerende. Jeg er skuffet over, at det er en dommerfejl der, lige som på Broen, skal afgøre kampen til Chelseas fordel. Og jeg er lige så skuffet over, at det lyder som vores midtbane ikke kunne formå at få styr på Chelseas, og den samme midtbane ikke formår at skabe nogle chancer til vores offensive kræfter.
Skidt resultat i dag, men jeg er optimistisk til det sidste. Hvis den her sæson har lært mig noget, er det fodbold er uforudsigeligt. Alt kan ske endnu, og jeg regner virkelig med spillerne løfter spillet på onsdag, slår Bayern og får momentum til søndagens kamp mod Blackburn, hvor jeg regner med vi blæser dem ud af banen!
Ude foran Old Trafford i dag:
http://i41.tinypic.com/wvahjo.jpg
http://i44.tinypic.com/25ptgtd.jpg
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarhhh! Bare så skuffet...:mad::mad::mad:
Nu skal vi rejse os efter Bayernkampen!
Nu skal vi vise vi kan uden Rooney!
Nu skal vi slå vores nærmeste konkurrent på hjemmebane foran 75.000!
...Og så kommer vi bare ud og spiller den mest tamme halvleg jeg længe har set! Vi har jo 0 afslutninger i første halvleg!! Fortjent nok at Chelsea vinder men at det igen er et offsidemål af Drogba gør det jo bare endnu mere surt.
Det er så dumt at vi smider det hele nu.Chelsea vinder resten og kan endda nøjes med uafgjort på Anfield.Tænk at man kommer til at sidde og heppe på Pool..:confused:
Håber så meget at der bliver købt noget kvalitet til det angreb efter denne her øjenåbner. Han er bare ikke god nok!! (you know who)
Start med Macheda på onsdag. Jeg synes virkelig, at vores 3-mands midtbane har fejlet i dag og mod Bayern. Vi skal op og score mod Bayern München, og vores angribere har ligget uhyggelig alene oppe foran de sidste to kampe. Derfor stil op den velkendte 4-4-2, og brug Macheda, da han kom ind og viste god vilje idag. Måske er han urutineret og ung, men man kan se at han virkelig har lyst og tro på tingene.
Anderson_8
03-04-2010, 19:49
Jeg synes når man sammenligner de to hold rent spillermæssigt , så er vores forsvar og angreb nogenlunde lige godt.
terry-ferdinand
carvalho-vidic
a. cole - evra.
drogba-rooney
anelka-berbatov, (ved nogle ville foretrække anelka)
Der hvor jeg ser vores klart største svaghed ift. chelsea er vores midtbane. Malouda, lampard, essien normalt, j. cole, ballack, rater jeg alle bedre end scholes, giggs, fletcher og carrick.
Der tror jeg den store forskel ligger, og mener helt klart det er der vi skal forstærke os. Vores kanter, valencia og nani er i mine øjne ganske gode spillere, mener mere det er centralt vi skal forstærke os.
Folk enige eller uenige?
Christensen
03-04-2010, 19:54
Jeg mener vi mangler en makker til Fletcher. En mere offensivt tænkende, kreativ midtbanespiller, der kan splitte modstanderens forsvar, ved enten en aflevering eller selv sætte en modstander. Jeg håber stadig Anderson kan være den spiller, og jeg mener han har potentialet til det, selvom vi oftest har set Anderson i en lidt mere defensiv rolle.
Op med hovedet gutter. Selvfølgelig er det pisse ærgerligt, at vi taber i dag, men vi er Manchester United. Vi skal ikke give op, vi skal nok komme igen. Personligt troede jeg aldrig på, at vi ville vinde for 4. gang i træk, så at vi ligger som vi gør nu, må jeg sige er en overraskelse år. 1 efter Ronaldo. Vi kan stadig blive mestre, og jeg er sikker på, at Chelsea nok skal snuble, spørgsmålet er så, om vi selv kan vinde vores resterende 5 kampe, hvilket jeg anser som værende et MUST. Arsenal er der jo også.
Sidste gang vi tabte 2-1 i første kvartfinale i CL, tabte vi 2-1 i den næste Premier League kamp mod Portsmouth. Den næste kamp vi spillede, vandt vi 7-1 over Roma, jeg håber på noget lignende. Mindre kan også gøre det, men BELIEVE forhelvede. Ikke giv op, det klæder ikke Manchester Uniteds fans.!
Jeg tuder, hvis det her er måden vi taber mesterskabet på. Så mange måneders hård arbejde fra spillerne, som så for tiden ikke gider at spille fodbold = spildt arbejde.
Til tider savner jeg en Roy Keane. Hvis han var der i dag, ville han have slagtet dem alle efter kampen - eller i hvert fald i pausen for sådan en ludelendig præstation IGEN efter en kamp, hvor vi blev udstillet i München.
Og ja, vi mangler en god reserveangriber til Rooney, som kan aflaste ham. Og Berbatov skal aldrig spille alene på toppen igen. Den mand er ikke angriber, han er en trequartista og sådan en har brug for en makker.
Desuden blev jeg ufattelig skuffet over, at Giggs startede inde. Manden er lige kommet tilbage fra en skade, og han indsættes i årets vigtigste kamp i stedet for en Nani, der er i form.
Jeg håber, at Manchester United på onsdag viser, hvem de virkelige er. Jeg gider ikke at se det fucking forpulede Benitez-fodbold igen, for det er så pisse naivt og så ynkeligt at se. Lad os diktere kampen, lad os styre, lad os kontrollere, lad os vise fanen frem! Glory Man United.
Må Torres en dag i maj voldtage Chelseas drømme om et mesterskab og sender trofæet videre til Manchester. For the love of football.
Rosgaard
03-04-2010, 20:17
Kan kun tilslutte mig det positive kor! Vi skal tro på det, muligheden for trofæer er stadig intakt, og så længe den er der bliver vi sgu ved! Når det så er sagt må jeg erklære mig enig i, at vi mangler en kreativ central midtbanespiller. Carrick har fejlet voldsomt siden nytår, Anderson har leget baby, Scholes stråler ikke længere i de store kampe, Fletcher er eminent som erobrer og box-to-box spiller, men står det til mig, lander enten Arteta, Gourcuff, Pjanic eller Modric på OT næste sæson...
TrincoBoy
03-04-2010, 20:21
Når man er afhængig af at en scouser, der skal sikre os titlen, viser vel bare hvor meget vi selv har fucked det op. Men lad os da håbe, at ladyboy ikke er skadet til den tid.
Kan kun tilslutte mig det positive kor! Vi skal tro på det, muligheden for trofæer er stadig intakt, og så længe den er der bliver vi sgu ved! Når det så er sagt må jeg erklære mig enig i, at vi mangler en kreativ central midtbanespiller. Carrick har fejlet voldsomt siden nytår, Anderson har leget baby, Scholes stråler ikke længere i de store kampe, Fletcher er eminent som erobrer og box-to-box spiller, men står det til mig, lander enten Arteta, Gourcuff, Pjanic eller Modric på OT næste sæson...
Synes ikke svaret er så enkelt mht. næste sæson..
Skal vi spille 4-4-2 kan vi risikere at blive løbet over ende hvis vi fx spiller med Modric og Fletcher på den centrale. Spiller vi 4-5-1 vil en Modric passe perfekt. Samme problematik er der mht. Berbatov. Skal vi spille meget 4-5-1 skal han sælges, skal vi spille 4-4-2 kan vi beholde ham...
Mht. sæsonen, nej, intet er afgjort.. Chelsea har både Tottenham og Liverpool ude, dog har vi også selv City ude... Vi kan både vinde og blive nr. 3...
Holmskov
03-04-2010, 20:33
Synes ikke svaret er så enkelt mht. næste sæson..
Skal vi spille 4-4-2 kan vi risikere at blive løbet over ende hvis vi fx spiller med Modric og Fletcher på den centrale. Spiller vi 4-5-1 vil en Modric passe perfekt. Samme problematik er der mht. Berbatov. Skal vi spille meget 4-5-1 skal han sælges, skal vi spille 4-4-2 kan vi beholde ham...
Mht. sæsonen, nej, intet er afgjort.. Chelsea har både Tottenham og Liverpool ude, dog har vi også selv City ude... Vi kan både vinde og blive nr. 3...
Jamen så lad os spille 4-5-1. For guds skyld....
United DK
03-04-2010, 21:12
Jeg har altid været foretaler for 4-4-2 i United-regi, for vi vandt titler med Yorke og Cole, men ikke med Ruud, men medmindre vi henter en god makker til Rooney, så må jeg krybe til korset, og erklære mig som tilhænger af 4-5-1 formationen. I denne sæson har vi spillet nogen rigtig gode kampe med den formation, og kan vi få hentet en kreativ type til de nemme kampe, så ser det rigtig godt ud, da vi i de hårde udekampe i Europa bare kan smide Park ind i midten, såfremt vi ikke skal jagte en sejr.
Nu så jeg ikke kampen i dag. Men er enige med dem som mener, at Neville og Berbatov ikke er gode nok til vores hold.
Guys, lige meget hvad kritik der kommer fra jer mod spillerne, ændrer det ikke faktum at United blev i DEN grad snydt af dommer trioen idag. Mike Dean var i den grad ved siden af sig selv.
Og selvfølgelig spiller vi langt fra godt nok i 1. halvleg. Og det sku ikke godt nok, mod et så sejlende Chelsea forsvar som idag. Det var deres kompakte robot taktik som holdte på dagen.
Men for satan vi blev givet gule kort, og frispark mod os, som var total ikke eksisterende, mens Chelsea derimod, fik meget medvind. (Ikk 100%, da Cole alligevel får gult for brok.)
Og det står jeg sku ved. Det var en fantastisk dårlig dommer præstation.
Men, bare rolig. Vi ved alle hvem vinder Premier League.
Manchester United! :trophy:
Chelsea snubler, just wait and see.
Nu så jeg ikke kampen i dag. Men er enige med dem som mener, at Neville og Berbatov ikke er gode nok til vores hold.
Nej man kan sku godt læse, du ikke har set kampen idag. Nevilles præstation var mere end udemærket! Han fightede, og vandt meget. Det var sku en af hans bedste kampe i lang tid. Og han hører til på United's 1. hold.
Det er heller ikke dommeren der afgør mesterskabet eller kampen. Vi havde ikke det der skulle til for at nedbryde chelsea da de fik føringen i 1.halvleg.
Jo...
Og så*
Jeg har altid været foretaler for 4-4-2 i United-regi, for vi vandt titler med Yorke og Cole, men ikke med Ruud, men medmindre vi henter en god makker til Rooney, så må jeg krybe til korset, og erklære mig som tilhænger af 4-5-1 formationen. I denne sæson har vi spillet nogen rigtig gode kampe med den formation, og kan vi få hentet en kreativ type til de nemme kampe, så ser det rigtig godt ud, da vi i de hårde udekampe i Europa bare kan smide Park ind i midten, såfremt vi ikke skal jagte en sejr.
Quoter dig lige for at besvare dig & så lidt andet gejl
Problemet med en 4-5-1 eller 4-3-3 som vi jo faktisk spiller er at der er ikke plads til den kreative midtbanespiller, for langt de fleste kampe har vi 2 box-to-box og en defensiv midt/pasningsspiller i form af enten Carrick eller Scholes, som kun kommer frem til chancer når der er plads til det.
Skal United ud og have fat i de kreative spillere, så er det oftest dem der spiller på den eftertragtede men mangelfulde offensive midtbane - Dzagoev, Diego, Sneijder, Vaart, Gourcuff, Iniesta, Kaka, Modric, Pjanic osv.. Skal United ud og have fat i sådan en spiller skal hele spilsystemet revurderes og så er det nok bedre at gå tilbage til den gode gamle 4-4-2 med en offensiv og defensiv midtbanespiller samt wingers der ikke nødvendigvis skal fungere som inside forwards altid, som vi ser det med Valencia, Giggs og Nani.
Sådan som jeg ser det, vil jeg foretrække at vi gør en ud af 3 ting;
- gå tilbage til at køre med 2 angribere, hvor Berbatov kan feed bolden til Rooney, for det kan han, men derimod også score mindre mål og kun komme frem til chancer når Rooney ikke kan - derpå muligvis investere i en ny angriber eller fucking give Welbeck og Macheda nogle flere chancer. Welbeck har stort potentiale, måske ikke som den direkte angriber, men han løber røven ud af bukserne hver gang og har masser af speed som vi mangler.
- Skaffe 1-2 kreative og hurtigere midtbanespillere som fx Dzagoev eller Gourcuff og køre en 4-3-3 hvor vi presser mere på i midten end på kanterne og spiller bolden ind i feltet ligesom man ofte ser med Barcelona, Chelsea eller Arsenal, fremfor at overlade chancerne til indlæg fra baglinien. En stærkere midtbane vil skal mere plads, og det er der vi har manglet dominans mod de større hold i næsten 1år nu. En kombination af 2 hurtigere box-to-box midtbane spillere i samarbejde med en Fletcher, Scholes eller Hargraves (wishful thinking) som kan agere som anker vil skabe et større pres. Nøjagtig som Barcelona gør det - Og man kan lære meget af Xavi, Iniesta & Youre/Busquests' midtbanen.
- Erhverve en ny wingertype/inside forward, som som kan med venstre OG højreben, en modsat Valencia, som kan skifte side, ligesom vi så med Giggs/Park/Nani & Cristiano Ronaldo, hvor de kan skabe lidt forvirring for modstanderens forsvar og måske komme til nye chancer. Det har vi virkelig manglet med Antonio Valencia - Der er mange gode aspekter i det arbejde han lægger, dog ikke lige idag mod Chelsea, men det at han 95% af tiden kun kan bruge højrefod, er et problem og at vi ikke ser det skift er mangelfuldt, efter min mening. Derfor ville et indkøb af fx Balotelli, Ribery eller Sanchez (Udinese), være en god ide - Alle 3 kan spille på begge kanter, de er alle hurtigere og kan fungere som den inside forward vi har lidt manglet efter Cristiano Ronaldo forlod os til fordel for ShitMadrid. Personligt er jeg stor fan af Balotelli.
tjarligdrengen
04-04-2010, 01:19
Og så*
Når vi nu er i gang med flueknepperiet, så hedder det sgu og ikke sku :devilll:
Btw. Jeg føler godt nok også vi blev "bortdømt" idag, men vi gør det så sandligt ikke godt selv.. Så vi kan takke os selv først og så tror jeg der er gratis vin på broen til et par dommere og linievogtere.
Post of the year.
Neville og Berbatov var bestemt ikke de to dårligste i dag. Jeg synes i den grad begge to kan være deres indsats bekendt. Jeg tror de fleste er enige i at Berbatov ikke er bedst når han spiller alene oppe foran. Men han kæmpede flot, til trods for de svære vilkår. Og Neville er der jo så mange der er helt vilde med at dømme færdig, og kalde ham vores dårligste hver gang vi ikke vinder. Det er bare så få der kan argumentere for, hvorfor han er den dårligste.
Bud Spencer
04-04-2010, 02:58
Jeg har altid været foretaler for 4-4-2 i United-regi, for vi vandt titler med Yorke og Cole, men ikke med Ruud, men medmindre vi henter en god makker til Rooney, så må jeg krybe til korset, og erklære mig som tilhænger af 4-5-1 formationen.
Jeg er og bliver tilhænger af 4-4-2 formationen. Men må give dig ret, langt hen ad vejen. Det er svært at spille med denne formation, når vi ikke har en bedre makker til Rooney, og derfor anser jeg også 4-5-1 formation som bedst, til de store kampe, selvom jeg langt hellere så vi havde en klasse angriber ved siden af Rooney, så vi kunne køre en 4-4-2.
Neville og Berbatov var bestemt ikke de to dårligste i dag. Jeg synes i den grad begge to kan være deres indsats bekendt.
Hm, om det kan være deres indsats bekendt. Ikke just fordi Neville løfter niveauet med hans indsats idag. Berbatov derimod er chanceløs, da vi åbenbart mener han er bedst, når vi serverer høje bolde op imod ham, hvor han skal i luftduel med Terry og Alex. Tja, hvis vi ikke engang selv kan se, at det er idiotist, så er det sgu svært.
Ps. jeg har hørt at det er dumt at skrive herinde, når man kommer hjem fra en bytur. Der er garanteret et par stykker der kan give mig ret i dette imorgen, men det må vi tage til den tid. Godnat, og sikke noget lort med det nederlag. Føj!
Problemet med en 4-5-1 eller 4-3-3 som vi jo faktisk spiller er at der er ikke plads til den kreative midtbanespiller, for langt de fleste kampe har vi 2 box-to-box og en defensiv midt/pasningsspiller i form af enten Carrick eller Scholes, som kun kommer frem til chancer når der er plads til det.
Du kan da sagtens have en offensiv midtbanemand i en 4-3-3 på midten.
Hvis man for eksempel satte dette scenarie op(bare et eksempel)
Fletcher-Carrick
Valencia-Gourcuff-Nani
Rooney
Denne opstilling ville jo bare glide over i en 4-4-1-1 når vi forsvarede med Den offensive midtbanemand liggende på halvdistancen og de andre 4 midtbanespillere i en kæde i defensiven.
Den midtbane vi stiller med igår er for ideforladt. Fletcher er fantastisk til at tage rykkene i dybden osv, men han finder ikke den afgørende pasning og han klapper den ikke ind fra distancen. Han skal dog være en del af de 3 på midten da han er fantastisk i presspillet. Så kunne der være en dybtliggende mand i carrick som bare ligger foran forsvaret og den sidste skulle så være en med et lidt mere offensivt ansvar, og nej Park er slet ikke god nok. Park er glimrende til at genere de andres opspil og til at gøre andre united-spillere gode med en masse løb mellem kæderne. Men han kan ikke selv styre en fodboldkamp.
Scholes kan disse ting, men er i takt med alderen rykket langt tilbage i banen.
Vi mangler den nye "gamle" scholes :)
Man kan sige hvad man vil om Uniteds eget niveau over disse 2 kampe. Fakta er desværre, at 2/3 af Chelseas mål i kampene i år, aldrig skulle have været anerkendt. Samtidig skulle United have haft straffe på Stamford Bridge, og igår.
Igen kan man kritisere egen indsats - min pointe er blot, at havde dommeren holdt niveau, ville Chelsea aldrig have taget 6 point på United i år - og mesterskabet ville ende et andet sted.
Jeg synes det er grotesk at så tætte kampe, og i sidste ende mesterskabet, skal afgøres via så tilfældige afgørelser fra dommerens side.
pokerege
04-04-2010, 08:20
Post of the year.
Neville og Berbatov var bestemt ikke de to dårligste i dag. Jeg synes i den grad begge to kan være deres indsats bekendt. Jeg tror de fleste er enige i at Berbatov ikke er bedst når han spiller alene oppe foran. Men han kæmpede flot, til trods for de svære vilkår. Og Neville er der jo så mange der er helt vilde med at dømme færdig, og kalde ham vores dårligste hver gang vi ikke vinder. Det er bare så få der kan argumentere for, hvorfor han er den dårligste.
Er ikke enig med dig her. I min optik var Neville helt ved siden af sig selv i dag og blev kørt rundt i manegen af Malouda. Neville er uden tvivl en god spiller og har i mange år tilføjet nye dimensioner til det at være en perfekt højreback for Manchester United. Problemet er dog bare at hans bundniveau er alt for lavt, og når han her på sine gamle dage sejler, så sejler han big time! Det gjorde han i øvrigt også tidligere, men der var det ikke helt så markant.
United DK
04-04-2010, 10:01
Skal United ud og have fat i de kreative spillere, så er det oftest dem der spiller på den eftertragtede men mangelfulde offensive midtbane - Dzagoev, Diego, Sneijder, Vaart, Gourcuff, Iniesta, Kaka, Modric, Pjanic osv.. Skal United ud og have fat i sådan en spiller skal hele spilsystemet revurderes og så er det nok bedre at gå tilbage til den gode gamle 4-4-2 med en offensiv og defensiv midtbanespiller samt wingers der ikke nødvendigvis skal fungere som inside forwards altid, som vi ser det med Valencia, Giggs og Nani.
Man kan sagtens spille 4-5-1 med en offensiv kreatør, på samme måde som Robinho har vist i et tidligere indlæg. Jeg mener ikke, at en diamant på midten er ret brugbar, for i den formation spiller man gerne med centrale midtbanespillere i "spidserne" er diamanten i stedet for kantspillere. Det gør at man afhændige af backs der kan fungere som decideret wingbacks, og selvom Evra i princippet kan udfylde den position, så vil det også kræve meget defensivt arbejde fra andre spillere, da de så skal dække af for ham.
Sådan som jeg ser det, vil jeg foretrække at vi gør en ud af 3 ting;
- gå tilbage til at køre med 2 angribere, hvor Berbatov kan feed bolden til Rooney, for det kan han, men derimod også score mindre mål og kun komme frem til chancer når Rooney ikke kan - derpå muligvis investere i en ny angriber eller fucking give Welbeck og Macheda nogle flere chancer. Welbeck har stort potentiale, måske ikke som den direkte angriber, men han løber røven ud af bukserne hver gang og har masser af speed som vi mangler.
- Skaffe 1-2 kreative og hurtigere midtbanespillere som fx Dzagoev eller Gourcuff og køre en 4-3-3 hvor vi presser mere på i midten end på kanterne og spiller bolden ind i feltet ligesom man ofte ser med Barcelona, Chelsea eller Arsenal, fremfor at overlade chancerne til indlæg fra baglinien. En stærkere midtbane vil skal mere plads, og det er der vi har manglet dominans mod de større hold i næsten 1år nu. En kombination af 2 hurtigere box-to-box midtbane spillere i samarbejde med en Fletcher, Scholes eller Hargraves (wishful thinking) som kan agere som anker vil skabe et større pres. Nøjagtig som Barcelona gør det - Og man kan lære meget af Xavi, Iniesta & Youre/Busquests' midtbanen.
- Erhverve en ny wingertype/inside forward, som som kan med venstre OG højreben, en modsat Valencia, som kan skifte side, ligesom vi så med Giggs/Park/Nani & Cristiano Ronaldo, hvor de kan skabe lidt forvirring for modstanderens forsvar og måske komme til nye chancer. Det har vi virkelig manglet med Antonio Valencia - Der er mange gode aspekter i det arbejde han lægger, dog ikke lige idag mod Chelsea, men det at han 95% af tiden kun kan bruge højrefod, er et problem og at vi ikke ser det skift er mangelfuldt, efter min mening. Derfor ville et indkøb af fx Balotelli, Ribery eller Sanchez (Udinese), være en god ide - Alle 3 kan spille på begge kanter, de er alle hurtigere og kan fungere som den inside forward vi har lidt manglet efter Cristiano Ronaldo forlod os til fordel for ShitMadrid. Personligt er jeg stor fan af Balotelli.
Der bliver næppe lavet en revolution, og det mener jeg heller ikke der er brug for, tværtimod. Afhændig af hvordan man vil spille, så er det højest 1-2 spillere der mangler. F.eks. en kreatør til 4-5-1 formation, eller en solid makker til Rooney i en 4-4-2, og så kunne det også være dejligt, med et mere sikkert kort på venstre kanten/wingen, men da Nani lige har forlænget, og Obertan næppe får sparket med det samme, så tror jeg ikke der sker det store der. Det skulle da lige være en transferfri Joe Cole, men jeg har på fornemmelsen, at han i sidste ende forlænger med Chelsea.
Når vi nu er i gang med flueknepperiet, så hedder det sgu og ikke sku :devilll:
Btw. Jeg føler godt nok også vi blev "bortdømt" idag, men vi gør det så sandligt ikke godt selv.. Så vi kan takke os selv først og så tror jeg der er gratis vin på broen til et par dommere og linievogtere.
Nu lyder sku og sgu heller ikke anderledes når man læser det. Det gør også og ' og så'. :p Just making a point, nothing else.
Men ja, du har ret i at det meget også var vores egen skyld. Dog synes jeg, vi for lidt gange kunne få bolden fra Chelsea uden at begå frispark. Hvilket er så pisse frustrerende..
jacobdahl8
04-04-2010, 11:14
Når man er afhængig af at en scouser, der skal sikre os titlen, viser vel bare hvor meget vi selv har fucked det op. Men lad os da håbe, at ladyboy ikke er skadet til den tid.
Ja ved at vinde over City og Tottenham, så kan vi samtidig håbe at Liverpool vinder deres resterende kampe, såldes at når de skal spille mod Chelsea så har de alt at vinde.
Så du mener ikke, at kampen havde været anderledes, hvis det havde været en mere kompetent dommer - for ikke at sige linjedommere? Det er utroligt, at en dommer i en så vigtig kamp på sådan et vigtigt tidspunkt i sæsonen ikke kan fodboldreglerne. Jeg synes han manglede at give gule kort til visse spillere, og så var der et eller to straffespark, som han nok godt kunne have fløjtet.. For ikke at snakke om offside, der fører til mål.. eller hånd på bolden, der fører til mål.. Det eneste nævneværdige mål, der blev scoret, var Coles (og nej, jeg er ikke konverteret), men dét viser netop mesterklasse, hvor han overlister forsvaret og laver en lækker detalje, der fører til mål.. Så kunne man sidde og håbe på, at kampen fortsat ville byde på lækre sager fra begge hold, som en storkamp burde indeholde, men næj, det var en sølle optræden, hvor dommeren også nossede rundt til højre og venstre og ødelagde kampen.. Jeg er skuffet. Jeg vil se et videre avancement på onsdag.
United DK
04-04-2010, 11:30
Så du mener ikke, at kampen havde været anderledes, hvis det havde været en mere kompetent dommer - for ikke at sige linjedommere? Det er utroligt, at en dommer i en så vigtig kamp på sådan et vigtigt tidspunkt i sæsonen ikke kan fodboldreglerne. Jeg synes han manglede at give gule kort til visse spillere, og så var der et eller to straffespark, som han nok godt kunne have fløjtet.. For ikke at snakke om offside, der fører til mål.. eller hånd på bolden, der fører til mål.. Det eneste nævneværdige mål, der blev scoret, var Coles (og nej, jeg er ikke konverteret), men dét viser netop mesterklasse, hvor han overlister forsvaret og laver en lækker detalje, der fører til mål.. Så kunne man sidde og håbe på, at kampen fortsat ville byde på lækre sager fra begge hold, som en storkamp burde indeholde, men næj, det var en sølle optræden, hvor dommeren også nossede rundt til højre og venstre og ødelagde kampen.. Jeg er skuffet. Jeg vil se et videre avancement på onsdag.
Det er meget sjældent jeg vil tørre et nederlag af på en dommer, for så skal det have været helt skandaløst fra hans side, samtidig med at vi selv har leveret en god indsats, men ingen af delen var tilfældet i går, specielt ikke sidstnævnte. Det er ærgerligt at 2-0 målet er offside, men jeg kan samtidig irriteres over, at Chelsea i det hele taget kan komme i en sådan position så sent i kampen, hvor de burde være presset totalt tilbage.
Dommerfejl er nu engang bare en del af spillet, og sådan vil det altid være, indtil man indfører amerikansk fodbold-tilstande, hvor man bruger 2-5 minutter på at vurdere forskellige situationer, så vi helt kan fjerne dommerens autoritet.
det lugter langt væk af at titlen røg igår. Selv hvis Liverpool eller Spurs skulle få en uafgjort mod dem er vi stadig nødt til at hente dem på målforskellen.
Det vil sige:
- Blackburn skal tæskes (med Berbatov ene på toppen, jeg tvivler på det blir noget mirakel)
- City og Tottenham skal vindes (det kan vi måske godt)
- Sunderland skal have stortæsk (det er udebane, måske en 2-3 målssejr hvis vi anstrenger os)
- Stoke hjemme til allersidst (sidste spilledag er altid præget af nervøsitet og få mål)
Det blir svært hvis Rooney ikke er med, og vi stadig har CL at koncentrere os om. Noget siger mig at Chelsea gennemtæsker Bolton hjemme i næste kamp og gør målforskellen endnu værre.
Glory Man United
04-04-2010, 11:42
det lugter langt væk af at titlen røg igår. Selv hvis Liverpool eller Spurs skulle få en uafgjort mod dem er vi stadig nødt til at hente dem på målforskellen.
Det vil sige:
- Blackburn skal tæskes (med Berbatov ene på toppen, jeg tvivler på det blir noget mirakel)
- City og Tottenham skal vindes (det kan vi måske godt)
- Sunderland skal have stortæsk (det er udebane, måske en 2-3 målssejr hvis vi anstrenger os)
- Stoke hjemme til allersidst (sidste spilledag er altid præget af nervøsitet og få mål)
Det blir svært hvis Rooney ikke er med, og vi stadig har CL at koncentrere os om. Noget siger mig at Chelsea gennemtæsker Bolton hjemme i næste kamp og gør målforskellen endnu værre.
Det bliver MEGET svært nu. Vi SKAL vinde de sidste 5, og så skal Chelsea enten tabe på White Hart Lane eller Anfield (eller uafgjort i begge)
tjarligdrengen
04-04-2010, 11:51
Jeg er også af den overbevisning at Chelskij, som minimum skal tabe én kamp eller spille to uafgjorte.
Tottenhamkampen ligger i en periode hvor begge holdene har 3 kampe på en uge - så det er nok et par trætte hold. Imo har Tottenham på det tidspunkt den bredeste trup og måske kan det gøre noget, håber jeg i hvertfald. Dog har Tottenham få dage inden Chelskijkampen jo ærkerivalerne fra Assenal så der bliver brugt kræfter.
Men, for Puttgarten, det kunne være fedt hvis The Spurs tager point fra begge vores mesterskabskonkurrenter på én uge. Fingeres crossed. :devilll:
jacobdahl8
04-04-2010, 11:53
Det bliver MEGET svært nu. Vi SKAL vinde de sidste 5, og så skal Chelsea enten tabe på White Hart Lane eller Anfield (eller uafgjort i begge)
Jovist, men skulle United komme foran dem i tabllen igen - så snakker vi om et boost der vil noget! Jeg nægter at tro at de henter 15 point de sidste 5 kampe.
Et meget firkantet gæt må være at Uniteds chancer er 3/10 chance. Altså United vil vinde denne titel 3 ud af 10 gange i sådan et situation.
Glory Man United
04-04-2010, 11:54
Jeg er også af den overbevisning at Chelskij, som minimum skal tabe én kamp eller spille to uafgjorte.
Den tror jeg, vi alle har regnet ud :trophy:
Post of the year.
Neville var blandt vores bedste igår! For satan han kæmper sku når det gælder. Det manglede de andre fanme.
Det er meget sjældent jeg vil tørre et nederlag af på en dommer, for så skal det have været helt skandaløst fra hans side, samtidig med at vi selv har leveret en god indsats, men ingen af delen var tilfældet i går, specielt ikke sidstnævnte. Det er ærgerligt at 2-0 målet er offside, men jeg kan samtidig irriteres over, at Chelsea i det hele taget kan komme i en sådan position så sent i kampen, hvor de burde være presset totalt tilbage.
Dommerfejl er nu engang bare en del af spillet, og sådan vil det altid være, indtil man indfører amerikansk fodbold-tilstande, hvor man bruger 2-5 minutter på at vurdere forskellige situationer, så vi helt kan fjerne dommerens autoritet.
Det er selvfølgelig en del af charmen ved fodbold, men nogle gange, kan det satme blive for meget, hvilket det var i gårsdagens kamp. Noget andet, vi burde fokusere på er, at vores angreb er decideret pinligt at se på, når Rooney ikke er der.. Det er som om, at vi ikke har ville fokusere på det problem, at Rooney rent faktisk ER et menneske og KAN blive skadet.. Men nu vil jeg ikke sige, at sæsonen er tabt, for vi er trods alt Manchester United, så det der sker er, at vi vinder mod Bayern, så de bliver smækket ud på onsdag og så ser vi på Premier League derefter - det ender selvfølgelig med os, der kan :trophy::trophy::trophy:
Helt på linie med dig i at Berbatov ikke var blandt de dårligste idag, mener ikke det er helt fair at han får så meget af skylden for vores nederlag igår.
Neville derimod mener jeg endnu en gang viste at han ikke har niveauèt længere til de her top kampe. Hans pasningsspil er utroligt dårligt, har slet ikke tal på hvor mange nemme bolde han smed væk igår. Ligeledes syntes jeg at, mange af hans indgreb/tacklinger kommer alt for sent. Enten fordi han placerer sig forkert, eller simpelthen er for langsom.
Neville har muligvis stadig sin beretigelse i truppen, han er bare ikke god nok i de store kampe.
jacobdahl8
04-04-2010, 12:37
Helt på linie med dig i at Berbatov ikke var blandt de dårligste idag, mener ikke det er helt fair at han får så meget af skylden for vores nederlag igår.
Neville derimod mener jeg endnu en gang viste at han ikke har niveauèt længere til de her top kampe. Hans pasningsspil er utroligt dårligt, har slet ikke tal på hvor mange nemme bolde han smed væk igår. Ligeledes syntes jeg at, mange af hans indgreb/tacklinger kommer alt for sent. Enten fordi han placerer sig forkert, eller simpelthen er for langsom.
Neville har muligvis stadig sin beretigelse i truppen, han er bare ikke god nok i de store kampe.
Jeg er enig i din kritk af hans fodboldmæssige kvaliteter, jeg sidder og tager mig til hovedet hver gang manden slår et indlæg - jeg mener når man er med på det niveau, så må man også kunne forvente at en mand kan lave et kvalificeret indlæg 9 uf ad 10 gange og ikke hver 4. gang. Manden har aldrig været et fodbold geni, men er kommet langt på grund af sin vilje og sin spirit! - den har han stadigvæk! Han har den mentalitet som Fergie elsker og derfor, synes jeg ikke det er nogen fejl at sætte ham ind i sådan en kamp igår.
United DK
04-04-2010, 13:38
Hvis vi vinder de sidste fem, mens enten Spurs eller Liverpool vinder over Chelsea, så er vi mestre, og det er ikke umuligt.
Jeg kaster i hvert fald ikke håndklædet i ringen, før det er matematisk umuligt. Kald mig bare jubelidiot.
RuudVanNissetøj
04-04-2010, 13:39
http://www.goal.com/en-us/news/85/england/2010/04/03/1861999/premier-league-player-ratings-manchester-united-1-2-chelsea
Jeg må indrømme, at jeg for en gang skyld er fuldkommen enig i deres forslag til spillerkaraktere. Det var i mine øjne især Gary Neville og Scholes der lod os i stikken i går....herlige spillere, men de svigtede.
tjarligdrengen
04-04-2010, 13:41
Hvis vi vinder de sidste fem, mens enten Spurs eller Liverpool vinder over Chelsea, så er vi mestre, og det er ikke umuligt.
Jeg kaster i hvert fald ikke håndklædet i ringen, før det er matematisk umuligt. Kald mig bare jubelidiot.
Word! Kald også bare mig en jubelidiot så!
United DK
04-04-2010, 13:47
http://www.goal.com/en-us/news/85/england/2010/04/03/1861999/premier-league-player-ratings-manchester-united-1-2-chelsea
Jeg må indrømme, at jeg for en gang skyld er fuldkommen enig i deres forslag til spillerkaraktere. Det var i mine øjne især Gary Neville og Scholes der lod os i stikken i går....herlige spillere, men de svigtede.
Neville er og bliver syndebukken. Det er helt utroligt, at manden kun får 4, når Giggs, Park og Berbatov får 6, for en helt igennem mager indsats. Neville gjorde det udemærket, og man skal huske på, at Malouda er i topform for tiden, så han vil umuligt kunne holdes totalt ude, specielt når midtbanen tillader, at Chelsea styre hele 1. halvleg.
Du kan da sagtens have en offensiv midtbanemand i en 4-3-3 på midten.
Hvis man for eksempel satte dette scenarie op(bare et eksempel)
Fletcher-Carrick
Valencia-Gourcuff-Nani
Rooney
Det du beskriver er ikke den form for 4-3-3 som United stiller op med. Det er en 4-5-1 du beskriver. Og ja, i den sammensætning er de tmuligt med en offensiv midtbanemand.
En 4-3-3, den som United kører med er med Valencia og Nani/Park som Inside Forwards, i samspil med Rooney. I den version kører vi jo altid med et anker på midtbanen og 2x box-to-box.
RuudVanNissetøj
04-04-2010, 13:53
Neville er og bliver syndebukken. Det er helt utroligt, at manden kun får 4, når Giggs, Park og Berbatov får 6, for en helt igennem mager indsats. Neville gjorde det udemærket, og man skal huske på, at Malouda er i topform for tiden, så han vil umuligt kunne holdes totalt ude, specielt når midtbanen tillader, at Chelsea styre hele 1. halvleg.
Hele holdet bør være syndebukke, men nogen skilte sig endnu mere negativt ud - og ja, det synes jeg Neville gjorde igår sammen med Scholes. De har fortsat deres plads på holdet og alderen er bedøvende lige meget, da de oftest spiller super kampe. Men ja, jeg er enig i goals karakteristik af spillerindsatserne.
Total enig med dig. Synes slet ikke giggs skulle have fået 6. Hans præstation igår, var virkelig ikke noget Giggs normalt viser. Han har også lige været skadet, og har stadigvæk sin arm i forbinding. Hvorfor Nani ikke startede inde, fatter jeg virkelig ikke.
Jeg synes selv (så hele kampen på den Glade Gris) at Neville var en af dem, som virkelig viste at den her kamp skulle vindes, og han lavede gode ting ude på højre side i 2. halvleg. Dog synes jeg ikke Rio fortjener 7. Synes det hans skyld at målet til 1-0 går ind. Læg mærke til at han STOPPER pludselig, og så kommer Florent længere ind i feltet, og får lagt det indlæg. Rio skal simpelthen ikke stoppe der.
Jeg er lidt uenig i din kritik af Neville, da jeg helt klart synes at han var en af de få som virkelig viste bare den mindste form for vilje i denne kamp. Jeg synes, at United har været skræmmende ringe i de sidste par kampe mht. indstillingen, især på midtbanen!
:mad:
Fuldstændig enig. Til næste sæson skal han ikke have så mange vigtige kampe. Men når O'shea og Brown er skadet har vi bare ikke bedre alternativer. Rafael er muligvis vild, voldsom og hurtig. Men Nevilles kritik går på at han laver for mange fejl. Det gør Rafael altså også. Vi så også i Milan-kampene, hvor både Rafael og Neville fik lov til at spille overfor Ronaldinho, som må siges at være en rimelig stor mundfuld for enhver back. Tror ikke der er tvivl om hvem af Rafael og Neville, der klarede Ronaldinho bedst. Det er vel også derfor Neville spiller mod Bayern? Det er ikke fordi jeg har noget imod Rafael at jeg klart foretrækker Neville i de kampe der virkelig gælder (dvs. alle kampe lige nu). Men jeg tror vi bliver nødt til at huske på at Rafael kun er 19 år gammel, og kun har fået kampe på førsteholdet siden sidste sæson.
Jeg forstår ikke hvorfor der ikke er nogen der råber af Evra, Giggs eller Valencia? Neville har da klart været vores bedste back i de sidste to kampe. Giggs havde i går, så vidt jeg husker, 27 afleveringer hvoraf 13 af dem var til en Chelseaspiller. Valencia har heller ikke gjort det nær så godt som han plejer, og har tabt mange bolde.
Jeg synes netop ikke at Neville laver mange fejl længere. Han havde styr på Ronaldinho på Old Trafford, han havde styr på Ribery i Munchen, men han laver enkelte hjerneblødninger. Sådan har han altid været, men han bliver da virkelig gjort til den helt store syndebuk herinde. Han har egentlig haft masser af gode defensive aktioner mod store spillere hvis man spørger mig.
Det er inde på den centrale midt kilden til vores hovedpine skal findes. Vi har ikke været tændte nok, og måske været for udmattede. Carrick, Scholes, Fletcher i en trio kørte fx fuldstændig City og Arsenal rundt. Det har intet at gøre med manglende kvalitet.
United DK
04-04-2010, 16:26
Jeg er lidt uenig i din kritik af Neville, da jeg helt klart synes at han var en af de få som virkelig viste bare den mindste form for vilje i denne kamp. Jeg synes, at United har været skræmmende ringe i de sidste par kampe mht. indstillingen, især på midtbanen!
:mad:
Enten kan du ikke læse, eller også har du misforstået mit indlæg. Jeg tror mest på det sidste. ;)
Enten kan du ikke læse, eller også har du misforstået mit indlæg. Jeg tror mest på det sidste. ;)
Hov for satan! Jeg misforstod dit indlæg (sorry), men jeg kan ikke være mere enig med dig, da det er mig uforståeligt hvordan Giggs kan spille sig til et 6-tal, da han var en af dem der var helt væk igår.
Håber at se en helt anden indstilling til kampen på onsdag :)
Fuldstændig enig. Til næste sæson skal han ikke have så mange vigtige kampe. Men når O'shea og Brown er skadet har vi bare ikke bedre alternativer. Rafael er muligvis vild, voldsom og hurtig. Men Nevilles kritik går på at han laver for mange fejl. Det gør Rafael altså også. Vi så også i Milan-kampene, hvor både Rafael og Neville fik lov til at spille overfor Ronaldinho, som må siges at være en rimelig stor mundfuld for enhver back. Tror ikke der er tvivl om hvem af Rafael og Neville, der klarede Ronaldinho bedst. Det er vel også derfor Neville spiller mod Bayern? Det er ikke fordi jeg har noget imod Rafael at jeg klart foretrækker Neville i de kampe der virkelig gælder (dvs. alle kampe lige nu). Men jeg tror vi bliver nødt til at huske på at Rafael kun er 19 år gammel, og kun har fået kampe på førsteholdet siden sidste sæson.
Jeg forstår ikke hvorfor der ikke er nogen der råber af Evra, Giggs eller Valencia? Neville har da klart været vores bedste back i de sidste to kampe. Giggs havde i går, så vidt jeg husker, 27 afleveringer hvoraf 13 af dem var til en Chelseaspiller. Valencia har heller ikke gjort det nær så godt som han plejer, og har tabt mange bolde.
Hvad i alverden snakker du om? Evra var nok vores mest offensive og farligste spiller igår. Ej man. Evra gjorde SÅ meget. Han var back og venstre wing i en!
Jeg vil også være en jubilidiot så :D
Hvis de kan tabe til Wigan kan de vel også tabe en af de sidste kampe.
Hvad i alverden snakker du om? Evra var nok vores mest offensive og farligste spiller igår. Ej man. Evra gjorde SÅ meget. Han var back og venstre wing i en!
Hvilke farlige chancer skabte han, siger du? Han havde et par løb op ad banen, hvor han spiller 1-2 med Park. Man da han nåede op på de sidste 1/3 af banen og mødte deres forsvar, endte det i ingenting. Én gang endte hans løb i en chance, hvor han kommer til at stå overfor Alex, og hvor han selv afslutter. Det blev ikke rigtig en udfordring for Cech..
Brækker mig snart over folk der forsvarer Neville gang på gang. Han har ikke niveauet til at være med mere, og sådan er det bare. Det kan alle sku se. Brug dog rafael istedet. Neville har været en god mand for klubben i mange år, men håber selv han kan se at han skal stoppe nu, inden det koster os alt for mange nederlag. Ved nogle vil blive sur over det her, og hurtigt forsvarer Neville, men det ændre ikke min holdning.
Jeg vil også være en jubilidiot så :D
Hvis de kan tabe til Wigan kan de vel også tabe en af de sidste kampe.
Og kan vi tabe til leeds kan vi også tabe nogle af vores kampe. Sådan kan du ikke sætte det op.
Og kan vi tabe til leeds kan vi også tabe nogle af vores kampe. Sådan kan du ikke sætte det op.
*palm* Talk to the hand.
Brækker mig snart over folk der forsvarer Neville gang på gang. Han har ikke niveauet til at være med mere, og sådan er det bare. Det kan alle sku se. Brug dog rafael istedet. Neville har været en god mand for klubben i mange år, men håber selv han kan se at han skal stoppe nu, inden det koster os alt for mange nederlag. Ved nogle vil blive sur over det her, og hurtigt forsvarer Neville, men det ændre ikke min holdning.
Hvad er det for nogle nederlag Neville har kostet os? Hvorfor tror du Rafael vil gøre det bedre? Argumenter dog.
Hvilke farlige chancer skabte han, siger du? Han havde et par løb op ad banen, hvor han spiller 1-2 med Park. Man da han nåede op på de sidste 1/3 af banen og mødte deres forsvar, endte det i ingenting. Én gang endte hans løb i en chance, hvor han kommer til at stå overfor Alex, og hvor han selv afslutter. Det blev ikke rigtig en udfordring for Cech..
Ej så har du ikke set godt nok efter.
Evra havde flere gang udfordret, og lykkedes ham også at komme forbi, og to gange kommer han til afslutning. Og ja, han fejlede også nogle gange, men du kan heller ikk meget når der ikk er en venstre kant til hjælp. Han var alene derude. Og jeg synes han gjorde det fantastisk, både offensivt og defensivt. Han kæmpede fanme synes jeg.
P.s Sagde ikke han skabte farlige chancer. Jeg sagde han var farlig. Som i en trussel, fordi han konstant udfordrede, og mere end 50% af gangene kom der noget ud af det.
Så må du sku selv tørre det op.
Det jo fordi du ikke kigger nok på tingene der foregår omkring bolden så. Mange kigger der hvor bolden er i løbet af kampen, det også fair nok. Men har man overblik nok kigger man overalt som fan. Og jeg kan flere gange se Neville stille sig helt korrekt, og dække op, og tage de rigtige løb, og mange gange fangede han også bolden, eller fik den smidt ud før en Chelski spiller fik fat i den.
Og som nogle siger 'hans indlæg var piv ringe'.. altså der skal sku mere end én spiller til at slå et godt indlæg. Folkene skal jo også være der. Hans indlæg ramte flere gange, det rigtige område af feltet.
Og så vidt jeg kan se, så det ikke Nevilles skyld vi tabte den her kamp. På ingen måde.
Der skal 2 til tango.
United DK
04-04-2010, 20:05
*Jeg hopper lige med på vognen, da jeg så ikke skal argumentere for min holdning*
Jeg har ikke nået brækstadiet endnu den anden vej rundt, men jeg synes Neville er blevet offer for syndebuksmentaliten, hvor alle fejl, nederlag osv. er hans skyld. Hvis Evra laver en fejl, så er det i virkeligheden Neville der laver en fejl, og hvis Neville kommer frem til et godt indlæg, så er det faktisk vedkommende bolden ender hos der står godt placeret, og hvis han laver en fair tackling med skulderen i feltet, så skal han være glad for, at der ikke blev dømt straffe. Det er ligemeget hvad han gør, så er det aldrig godt nok, og den mindste fejl er skandaløs, og vidner om en mand, der bør stoppe karrieren hurtigst muligt.
Godt sagt United DK. Neville fortjener ikke den status mange giver ham herinde. Altså som den store Scapegoat..
Nej, men problemet med Neville - igennem hele hans karriere - er, at han stadigvæk laver de samme amatørfejl, som en nybegynder laver. Han har derudover store koncentrationssvigt og laver ting, som en fodboldspiller på 35 - der har spillet topfodbold i 18 år i en af verdens største klubber - som ham aldrig burde lave.
Derduover synes jeg, at det er tamt, at man bruger Nevilles manglende hastighed og acceleration som grund for, at han skal ud af start11'eren.
Altså, jeg husker stadigvæk en Paolo Maldini, der trods sin manglende hastighed, var forrygende, fordi han var så rutineret og så klog, at han vidste, hvordan han skulle lukke sine modstandere af. Det er sådanne ting, jeg efterlyser hos Neville. En mand med så meget erfaring burde være klogere og bedre på sin position.
Fletcherfan
05-04-2010, 12:17
Nu så jeg kun lidt af første halvleg så det er ikke udfra denne kamp, at jeg kommer med mine synspunkter... Men dog vil jeg vove at påstå udfra indlæggene her, at denne kamp viser jeg har ret i mange af mine synspunkter...
Berbatov: Som sagt så så jeg kun lidt af første halvleg... Men jeg så blandt andet en chance som Berbatov fik hvor han fri mod mål med bolden for fødderne... Men istedet for at afslutte så forsøger han at spille væk fra målet... Noget andet man kan bruge i kritik af ham er, at han måske aldrig er blandt de dårligste, men det er egentlig bemærkelsesværdigt, at han ALDRIG spiller godt mod et hold i top 10 i PL... Hans mål kommer mod hold som Wigan, Bolton, Hull osv, som ligger nede ved nedrykningsstregen... Og for 30 mio så SKAL han altså levere MEGET mere specielt mod hold, der har rimelig gode forsvarere...
Neville: Efter min mening er han blevet meget langsom, og derfor skal han være en meget klog spiller for at spille forsvarer på top niveau... Og det savner jeg virkelig meget hos ham... Nev er efter min mening en af de bedste i klubben til at slå indlæg (selvom det måske ikke siger så meget)... Og så har han en sådan vilje, som jeg savner hos mange andre spillere... Derfor er han god nok som andet eller tredje valg som højre back, men ikke bedre end det... Han er fin nok at have i truppen, men han skal altså ikke spille så mange kampe mere...
Scholes: Nu tager jeg fat på noget af et ømt punkt hos mange herinde... Men synes virkelig, at Scholes er faldet rigtig rigtig meget i niveau i denne sæson... Han startede sæsonen rigtig flot, men det er ved at være længe siden, at han leverede en god kamp... Og så er det altså utroligt, at han ikke kan finde ud af at tackle endnu...
Nej, men problemet med Neville - igennem hele hans karriere - er, at han stadigvæk laver de samme amatørfejl, som en nybegynder laver. Han har derudover store koncentrationssvigt og laver ting, som en fodboldspiller på 35 - der har spillet topfodbold i 18 år i en af verdens største klubber - som ham aldrig burde lave.
Derduover synes jeg, at det er tamt, at man bruger Nevilles manglende hastighed og acceleration som grund for, at han skal ud af start11'eren.
Altså, jeg husker stadigvæk en Paolo Maldini, der trods sin manglende hastighed, var forrygende, fordi han var så rutineret og så klog, at han vidste, hvordan han skulle lukke sine modstandere af. Det er sådanne ting, jeg efterlyser hos Neville. En mand med så meget erfaring burde være klogere og bedre på sin position.
Til dit første afsnit: Det er vel det samme du skriver, bare på to forskellige måder:confused: Når du nu har det sådan med Neville, synes jeg det virker spøjst at du hellere vil have Rafael ind:)
Nu har Neville for nylig stået overfor både Ronaldinho, Ribery og Malouda. Ronaldinho i form, og Ribery er vel to af Europas aller bedste fløje? Malouda er heller ikke dårlig; måske én af Premier Leagues bedste fløje i denne sæson. Jeg synes han har klaret alle tre mere end flot. Og det må da alligevel kræve en vis potion talent og rutine..
Neville har, efter min mening, gjort det udmærket på det seneste. Manden har bestemt ikke lavet fejl, som Rafael ikke ville have lavet i endnu højere grad.
Alt det der med manglende speed er noget vrøvl. Det er sgu ikke særligt tit, jeg ser ham blive overhalet, må jeg indrømme.
Mit eneste problem med ham er hans elendige indlæg og tendens til at blive skadet, selvom han har holdt sig rimelig fit på det seneste.
At man sidder og sviner en legendarisk spiller og samtidig holdets kaptajn er dybt pinligt. Det er da helt iorden med ris, men der er kæmpe forskel på konstruktiv kritik og bare fucking hate.
Berbatov: Som sagt så så jeg kun lidt af første halvleg... Men jeg så blandt andet en chance som Berbatov fik hvor han fri mod mål med bolden for fødderne... Men istedet for at afslutte så forsøger han at spille væk fra målet... Noget andet man kan bruge i kritik af ham er, at han måske aldrig er blandt de dårligste, men det er egentlig bemærkelsesværdigt, at han ALDRIG spiller godt mod et hold i top 10 i PL... Hans mål kommer mod hold som Wigan, Bolton, Hull osv, som ligger nede ved nedrykningsstregen... Og for 30 mio så SKAL han altså levere MEGET mere specielt mod hold, der har rimelig gode forsvarere...
Du har ret i at Berbatov selvfølgelig skal præstere bedre imod topholdene, når han får chancen. Men problemet for ham erjo bare, at hver gang vi møder et top 6 hold i PL så spiller vi 4-5-1 med Rooney på toppen.
Tager vi nu chelsea kampen så havde Berbatov ufattelig dårlige arbejds betingelser. Vores midtbane fungerede slet slet ikke i den kamp (i hvertfald i 1 halvleg) så vi valgte bare at save høje bolde op til ham, hvor han så skulle duellere mod Terry og Alex. Ikke verdens nemmeste opgave.
Derudover kom der heller ingen kvalificerede indlæg fra vores fløje før Nani kom ind. Valencia har gjort det framragende i år, men mod hold med gode og hurtige forsvarerere er manden simpelthen så himmelråbende ét benet at man tror det er løgn.
Pointen er vel, at når vi spiller med Berbatov alene på top, så er vi så afhængig af at vores midtbane og fløje kan dominere. Derfor synes jeg at den kritik Berbatov får mange gange er lige så meget resten af holdets skyld.
Flax_Generous
05-04-2010, 16:12
Afgørende dommerfejl er lige så meget "en del af spillet" som grove svinestreger og mål scoret med hånden er det. Selvfølgelig er det umuligt at eliminere alt sådan noget, men at mene, at det er en del af fodboldsporten, der ikke skal modstræbes aktivt og ved enhver mulighed, er tåbeligt. Sport fungerer udelukkende på baggrund af nogle i forvejen fastsatte regler, og hvis markante brud på disse regler blot fejes under tæppet eller negligeres, forsvinder pointen med sporten. Så er det bare kaotisk idræt eller leg uden et egentligt konkurrencelement. Det kan man gå ned i den lokale park og se hvis man vil.
Fodbold får naturligvis aldrig "amerikansk fodbold-tilstande" - reglerne er fundamentalt forskellige. Det er et billigt retorisk kneb uden empirisk belæg at påstå, at folk som ønsker en bedre og mere rimelig opretholdelse af selv de mest basale regler i fodbold, tilstræber "amerikansk fodbold-tilstande". Indtil videre er der meget få forsøg med teknologi (mikrochips i bolde eller videogentagelser), flere dommere og lignende, og derfor er det næsten umuligt at forudsige om det vil være med til at håndhæve reglerne bedre. Men at afvise det på forhånd er blind dogmatik, der på ingen måde gavner fodboldsporten. Fodbold er nemlig ingenting uden Laws of the Game - og Laws of the Game er ingenting uden en (eller flere dommere) der kan finde ud af at opretholde dem. Så det er ikke noget man bare kan kalde "en del af spillet".
United DK
05-04-2010, 16:40
Afgørende dommerfejl er lige så meget "en del af spillet" som grove svinestreger og mål scoret med hånden er det. Selvfølgelig er det umuligt at eliminere alt sådan noget, men at mene, at det er en del af fodboldsporten, der ikke skal modstræbes aktivt og ved enhver mulighed, er tåbeligt. Sport fungerer udelukkende på baggrund af nogle i forvejen fastsatte regler, og hvis markante brud på disse regler blot fejes under tæppet eller negligeres, forsvinder pointen med sporten. Så er det bare kaotisk idræt eller leg uden et egentligt konkurrencelement. Det kan man gå ned i den lokale park og se hvis man vil.
Fodbold får naturligvis aldrig "amerikansk fodbold-tilstande" - reglerne er fundamentalt forskellige. Det er et billigt retorisk kneb uden empirisk belæg at påstå, at folk som ønsker en bedre og mere rimelig opretholdelse af selv de mest basale regler i fodbold, tilstræber "amerikansk fodbold-tilstande". Indtil videre er der meget få forsøg med teknologi (mikrochips i bolde eller videogentagelser), flere dommere og lignende, og derfor er det næsten umuligt at forudsige om det vil være med til at håndhæve reglerne bedre. Men at afvise det på forhånd er blind dogmatik, der på ingen måde gavner fodboldsporten. Fodbold er nemlig ingenting uden Laws of the Game - og Laws of the Game er ingenting uden en (eller flere dommere) der kan finde ud af at opretholde dem. Så det er ikke noget man bare kan kalde "en del af spillet".
Jeg har bare svært ved at se, at der ikke skulle gå lidt amerikansk fodbold i den, hvis man vil samtlige dommerfejl til livs, for det kan kun gøres med videooptagelser under kampene. En chip i bolden hjælper eksempelvis kun dommeren/linjedommeren, til at lave den rigtige beslutning, såfremt bolden hopper og danser på stregen, men den havde ikke dømt Drogba offside i lørdags. Det eneste der havde hjulpet der, var hvis man havde brugt nogle minutter på at se en gengivelse af situationen, og dermed er vi igen over i amerikansk fodbold, for det er mig bekendt den eneste sport i verden, hvor du på den måde udnytter moderne teknologi.
Jeg synes allerede fodbold er amerikaniseret nok i forvejen, og en sådan markant ændring af fodboldkampes forløb, mener jeg ikke fremmer andet end et dumt ideal hos folk, der har en trang til at finde syndebukke, i dette tilfælde manden i sort.
United-Allan33
05-04-2010, 16:44
Jeg giver dig fuldstændig ret.. Fejl kendelser kan ikke bare fejes ind under "Del af spillet" gulvtæppet eller "amerikansk-fodbold Pauser" Nu har vi spillet to kampe imod Chelsea i denne sæson og 2 af deres 3 mål skulle aldrig være dømt, og det kan fodbold simpelhen ikke leve med.. Det kan meget nemt være de point United taber mesterskabet med.. Det er simpelhen pinligt se så store fejl kendelser som der har været inden for de sidste mdr... Noget må der gøres
United-Allan33
05-04-2010, 16:54
Jeg har bare svært ved at se, at der ikke skulle gå lidt amerikansk fodbold i den, hvis man vil samtlige dommerfejl til livs, for det kan kun gøres med videooptagelser under kampene. En chip i bolden hjælper eksempelvis kun dommeren/linjedommeren, til at lave den rigtige beslutning, såfremt bolden hopper og danser på stregen, men den havde ikke dømt Drogba offside i lørdags. Det eneste der havde hjulpet der, var hvis man havde brugt nogle minutter på at se en gengivelse af situationen, og dermed er vi igen over i amerikansk fodbold, for det er mig bekendt den eneste sport i verden, hvor du på den måde udnytter moderne teknologi.
Jeg synes allerede fodbold er amerikaniseret nok i forvejen, og en sådan markant ændring af fodboldkampes forløb, mener jeg ikke fremmer andet end et dumt ideal hos folk, der har en trang til at finde syndebukke, i dette tilfælde manden i sort.
Kan ikke se at der skal bruges 2 minutter på at se at Drogba var offside, det kan gøres på 30 sekunder, og det er jo det der bliver brugt på jubel og evt protester alligevel.. Og nu er det jo heller ikke ALLE fejlkendelser der skal igennem dette teknologi test, men kun ved mål.. Ellers kan de squ tage deres Fair Play kampagne og stikke den op et vist sted, for der er squ ikke noget fair play over Drogbas mål
ChristianR
05-04-2010, 16:59
Nu er det jo ikke alle fodboldkampe, der spilles, der har 40 kameraer til rådighed. Jeg mener ikke, man bør gøre tingene så radikalt anderledes i Premier League, end i League 2, hvor man ikke har de muligheder.
Det er træls med fejlkendelser, og man bør så vidt muligt komme dem til livs. Men at indføre fjernsynspauser i kampene er jeg ikke tilhænger af. I sidste ende skulle fejlkendelserne også gerne gå op, hvilket det vist også gjorde i weekendens kamp.
Flax_Generous
05-04-2010, 17:03
Jeg har bare svært ved at se, at der ikke skulle gå lidt amerikansk fodbold i den, hvis man vil samtlige dommerfejl til livs, for det kan kun gøres med videooptagelser under kampene.
Det er en stråmand. Ingen har sagt, at samtlige dommerfejl skal fjernes. Det er selvfølgelig idealet, men det er næppe pragmatisk muligt. Det betyder dog ikke, at man helt skal droppe at udbedre nogle af de (mange) dommerfejl, som ofte finder sted.
En chip i bolden hjælper eksempelvis kun dommeren/linjedommeren, til at lave den rigtige beslutning, såfremt bolden hopper og danser på stregen, men den havde ikke dømt Drogba offside i lørdags.
Så smid GPS/RFID-lignende-chips i skoene på alle spillerne.
Det eneste der havde hjulpet der, var hvis man havde brugt nogle minutter på at se en gengivelse af situationen, og dermed er vi igen over i amerikansk fodbold, for det er mig bekendt den eneste sport i verden, hvor du på den måde udnytter moderne teknologi.
Hawkeye bliver brugt i en del sportsgrene efterhånden (med kæmpe succes), og kunne også sagtens implementeres i fodbold. Fotoafgørelser og videogentagelser bruges også i så forskellige sportsgrene som atletik og NHL. Også sportsgrene som rugby og cricket har forskellige former for videoafgørelser. Fodbold er faktisk unikt tilbagestående på det her område - mest af alt fordi FIFA insisterer på, at reglerne i fodbold skal være ens uanset hvilket niveau der bliver spillet på (hvilket de ikke er), og derfor hurtigt, som dig, afviser avanceret brug af teknologi.
Der er heller ikke noget som siger, at der kræves minutter på at træffe en beslutning. Man kan vel bare sige, at hvis videodommeren ikke kan komme med en afgørelse indenfor 30 sekunder, så står banedommerens beslutning.
Jeg synes allerede fodbold er amerikaniseret nok i forvejen...
Det har intet med sagen at gøre.
... en sådan markant ændring af fodboldkampes forløb, mener jeg ikke fremmer andet end et dumt ideal hos folk, der har en trang til at finde syndebukke, i dette tilfælde manden i sort.
Det er jo bare lommepsykologi. Kan man ikke ønske en bedre håndhævelse af fodboldsportens regler, fordi man rent faktisk gerne bare vil have, at reglerne skal følges så meget som de nu kan?
United DK
05-04-2010, 17:04
Kan ikke se at der skal bruges 2 minutter på at se at Drogba var offside, det kan gøres på 30 sekunder, og det er jo det der bliver brugt på jubel og evt protester alligevel.. Og nu er det jo heller ikke ALLE fejlkendelser der skal igennem dette teknologi test, men kun ved mål.. Ellers kan de squ tage deres Fair Play kampagne og stikke den op et vist sted, for der er squ ikke noget fair play over Drogbas mål
Kun ved mål? Så hvis VDS havde været ligeså god som Schmeichel, og reddet Drogbas skud, så havde den manglende offside-kendelse været ligegyldig?
Det er jo så din holdning, men andre vil jo nok mene, at det er uanset om der var mål eller ej, mens andre igen vil mene, at det også skal gælde tvivlsomme frispark, straffespark osv., og sådan kan vi sikkert fortsætte. Det bliver en rodebutik, men jeg tager gerne chancen, og lader FIFA indfører video i en prøveperiode. På den måde kan vi slå det 100% fast, om det er værd at fortsætte med, eller om det bliver en fiasko på højde med baglinjedommerne i Europa League.
Flax_Generous
05-04-2010, 17:13
Jeg mener ikke, man bør gøre tingene så radikalt anderledes i Premier League, end i League 2, hvor man ikke har de muligheder.
Der er ikke tale om fundamentalt andre regler i de to ligaer, blot forskelllig kvalitet af opretholdelse af dem. Hvorfor er det et problem?
Men at indføre fjernsynspauser i kampene er jeg ikke tilhænger af.
Der er masser af pauser i fodbold. Ellers ville det jo ikke være muligt at trække tiden. Hvis man er bekymret for hvor lang tid der bruges af dommerne til at få de rette afgørelser, kan man jo bare sætte et par begrænsninger.
I sidste ende skulle fejlkendelserne også gerne gå op, hvilket det vist også gjorde i weekendens kamp.
Straffesparkene og Machedas mål er 50-50-situationer, som altid vil finde sted i kampe. Her kan videoteknologi måske ikke hjælpe og måske er det derfor slet ikke muligt at få afgjort dem endegyligt. Det må man så leve med.
Men Drogbas offsidemål er en så graverende og stor fejl (som jo næsten kunne ses og dømmes med det blotte øje af alle undtagen linjedommeren), at videoteknologi med sikkerhed havde hjulpet. Det samme ville være tilfældet i Fiorentina-Bayern kampen for få uger siden. Tænk sig hvis VM-finalen bliver afgort på den måde.
United DK
05-04-2010, 17:19
Det er en stråmand. Ingen har sagt, at samtlige dommerfejl skal fjernes. Det er selvfølgelig idealet, men det er næppe pragmatisk muligt. Det betyder dog ikke, at man helt skal droppe at udbedre nogle af de (mange) dommerfejl, som ofte finder sted.
Hvis man alligevel ikke kan fjerne alle dommerfejl, så er det vel spørgsmålet, om det er det værd. Jeg kunne også sagtens forestille mig, at der bliver en skævvridning, således at dommerfejlene måske bliver færre i CL, mens der i den danske 1. division ikke sker det store, fordi der ikke er ressourcer til det på det plan, selvom det vel burde være ens for alle (til en hvis grad).
Så smid GPS/RFID-lignende-chips i skoene på alle spillerne.
Ja, det siges jo at mange af de skader fodboldspillere får i dag, skyldes for lette fodboldstøvler, så det ville sikkert hjælpe på vægten, hvis man smed noget GPS-værk ned i dem.
Hawkeye bliver brugt i en del sportsgrene efterhånden (med kæmpe succes), og kunne også sagtens implementeres i fodbold. Fotoafgørelser og videogentagelser bruges også i så forskellige sportsgrene som atletik og NHL. Også sportsgrene som rugby og cricket har forskellige former for videoafgørelser. Fodbold er faktisk unikt tilbagestående på det her område - mest af alt fordi FIFA insisterer på, at reglerne i fodbold skal være ens uanset hvilket niveau der bliver spillet på (hvilket de ikke er), og derfor hurtigt, som dig, afviser avanceret brug af teknologi.
Sportsgrenene i atletik egner sig langt mere end fodbold til videoafgørelser. I ishockey har man et goalcam, som i bund og grund fungere på samme måde som en chip i bolden ville, og jeg har før sagt, at jeg kan gå med til den slags udvikling, men så heller ikke mere.
Der er heller ikke noget som siger, at der kræves minutter på at træffe en beslutning. Man kan vel bare sige, at hvis videodommeren ikke kan komme med en afgørelse indenfor 30 sekunder, så står banedommerens beslutning.
Ja, og så kan man lige pludselig kaste alt sin vrede over på videodommeren, som ikke kan se det på video, som mange andre kan. En sådan regel løser heller ikke nødvendigvis dommerfejl.
Det er jo bare lommepsykologi. Kan man ikke ønske en bedre håndhævelse af fodboldsportens regler, fordi man rent faktisk gerne bare vil have, at reglerne skal følges så meget som de nu kan?
Det kan man godt, men du vil alligevel aldrig nå idealet, hvor samtlige regler følges til punkt og prikke, og det vil altid blive lappeløsninger.
United-Allan33
05-04-2010, 17:19
Kun ved mål? Så hvis VDS havde været ligeså god som Schmeichel, og reddet Drogbas skud, så havde den manglende offside-kendelse været ligegyldig?
Det er jo så din holdning, men andre vil jo nok mene, at det er uanset om der var mål eller ej, mens andre igen vil mene, at det også skal gælde tvivlsomme frispark, straffespark osv., og sådan kan vi sikkert fortsætte. Det bliver en rodebutik, men jeg tager gerne chancen, og lader FIFA indfører video i en prøveperiode. På den måde kan vi slå det 100% fast, om det er værd at fortsætte med, eller om det bliver en fiasko på højde med baglinjedommerne i Europa League.
Helt ærligt mener du selv det du skriver til at starte med??? For ja selvfølgelig havde den været ligegyldig, da den så ikke havde haft nogen direkte betydning for spillet.. Mon ikke du bare siger det fordi du ikke rigtig har andet at sige...
Jeg synes også det skal igennem en prøve periode feks Euroleague, men bare at gøre intet er i mine øjne lige så dårligt for fodbolden som amerikanske tilstande
ChristianR
05-04-2010, 17:24
Jeg kan sagtens følge argumentationen for en indførsel af videomateriale til dommerne midt i kampene. Det bunder nok mere i en grundlæggende holdning om, at vi aldrig kommer graverende fejl helt til livs.
Så vil du naturligvis indvende, at man da i det mindste bør gøre et hæderligt forsøg på at fjerne størstedelen.
Jeg kan dog desværre forestille mig, at dommerne med de nye midler heller ikke dømmer korrekt. De kan jo stadig undlade at se tv, hvis de mener, at de er sikre nok i deres kendelser. De kan også hårdnakket forsøge at redde deres stolthed ved at lade være med at give sig osv.
Man benytter sig jo i mindre grad af tv klip efter kampene nu hos FA, hvor de fleste vel har opdaget, at det ikke nødvendigvis gør fodbolden mere troværdig. Tværtimod kan fejlene blive endnu mere graverende, når de stadfæstes ved yderligere fejl under videobehandlingen.
United DK
05-04-2010, 17:26
Helt ærligt mener du selv det du skriver til at starte med??? For ja selvfølgelig havde den været ligegyldig, da den så ikke havde haft nogen direkte betydning for spillet.. Mon ikke du bare siger det fordi du ikke rigtig har andet at sige...
Du får det bare til at lyde som om, at selve kendelsen er ligegyldig. Det er først da bolden ligger i målet, at det er dårligt af linjedommeren.
United-Allan33
05-04-2010, 17:36
Du får det bare til at lyde som om, at selve kendelsen er ligegyldig. Det er først da bolden ligger i målet, at det er dårligt af linjedommeren.
Det er den vel også når den nu ikke fik nogen betydning
Flax_Generous
05-04-2010, 17:47
Hvis man alligevel ikke kan fjerne alle dommerfejl, så er det vel spørgsmålet, om det er det værd.
Er det et retorisk spørgsmål? For selvfølgelig er det et spørgsmål om ændringerne er det værd. Men det kan man bare ikke afgøre før de er testet eller forsøgt.
Der er en glidende overgang fra det ene yderpunkt med absolut ingen dommerhjælp, hvor alle afgørelser på et splitsekund og hverken kan ændres eller ankes under eller efter kampen, til det andet yderpunkt for kampe kan tage dage med konstante videogentagelser, appeller, dommerkomitéer og diskussion af fortolkninger af reglerne. I det ene yderpunkt vil der være klart flest fejl, men ingen afbrydelser til at korrigere dem, mens der i det andet yderpunkt vil være ingen eller få fejl, men sindssygt mange afbrydelser. Man kan sagtens bevæge sig mod yderpunkterne uden nødvendigvis at ønske at havne der.
Med andre ord: Selvfølgelig er idealet, at der ingen fejl er, men rent pragmatisk kan man det ikke lade sig gøre. Det betyder dog ikke, at man som udgangspunkt bare skal lade være med at justere eller flytte sig lidt, så man får en bedre opretholdelse af reglerne, bare fordi man ikke kan lide USA og videoteknologi.
Jeg kunne også sagtens forestille mig, at der bliver en skævvridning, således at dommerfejlene måske bliver færre i CL, mens der i den danske 1. division ikke sker det store, fordi der ikke er ressourcer til det på det plan, selvom det vel burde være ens for alle (til en hvis grad).
Der er jo i forvejen flere dommerfejl i den danske 1. division end i CL. Hvorfor er denne ulighed så urimelig? De bedste spillere skal hjælpes de bedste dommere og den bedste teknologi. Hvorfor skader det?
... jeg har før sagt, at jeg kan gå med til den slags udvikling, men så heller ikke mere.
Hvorfor ikke? Hvad er det som i princippet er forkert ved f.eks. videoteknologi? Jeg er ikke dogmatisk for videoteknologi - som sagt er det en afbalancering mellem yderpunkter - men det er da tåbeligt at afvise det på forhånd. Det er trods alt meget vigtigt, at reglerne i fodbold overholdes.
Ja, og så kan man lige pludselig kaste alt sin vrede over på videodommeren, som ikke kan se det på video, som mange andre kan. En sådan regel løser heller ikke nødvendigvis dommerfejl.
Men den vil løse nogle dommerfejl, særligt de mest åbenlyse fejl, som Drogbas mål eller Kloses mål. Hvorfor ikke gøre det, hvis man kan det?
Det kan man godt, men du vil alligevel aldrig nå idealet, hvor samtlige regler følges til punkt og prikke, og det vil altid blive lappeløsninger.
Et ideal er vel per definition en flygtig størrelse, som man ikke kan nå. Men det betyder ikke, at idealet bliver ligegyldigt.
United DK
05-04-2010, 20:35
Er det et retorisk spørgsmål? For selvfølgelig er det et spørgsmål om ændringerne er det værd. Men det kan man bare ikke afgøre før de er testet eller forsøgt.
Der er vi alligevel enige, men jeg tager udgangspunkt i, at en evt. test ikke gør fejlene så meget mindre, ift. hvor meget hjælp der reelt bliver taget i brug.
Der er en glidende overgang fra det ene yderpunkt med absolut ingen dommerhjælp, hvor alle afgørelser på et splitsekund og hverken kan ændres eller ankes under eller efter kampen, til det andet yderpunkt for kampe kan tage dage med konstante videogentagelser, appeller, dommerkomitéer og diskussion af fortolkninger af reglerne. I det ene yderpunkt vil der være klart flest fejl, men ingen afbrydelser til at korrigere dem, mens der i det andet yderpunkt vil være ingen eller få fejl, men sindssygt mange afbrydelser. Man kan sagtens bevæge sig mod yderpunkterne uden nødvendigvis at ønske at havne der.
Med andre ord: Selvfølgelig er idealet, at der ingen fejl er, men rent pragmatisk kan man det ikke lade sig gøre. Det betyder dog ikke, at man som udgangspunkt bare skal lade være med at justere eller flytte sig lidt, så man får en bedre opretholdelse af reglerne, bare fordi man ikke kan lide USA og videoteknologi.
Video er vel det mest pålidelige våben mod lovovertrædelser på en fodboldbane, og hvis det ikke engang er nok, til at opretholde de gældende regler, så synes jeg det er spild af ressourcer, da det så bare ender som en lappeløsning. Det er lidt enten eller i min verden, men det ved jeg du er uenig i.
Der er jo i forvejen flere dommerfejl i den danske 1. division end i CL. Hvorfor er denne ulighed så urimelig? De bedste spillere skal hjælpes de bedste dommere og den bedste teknologi. Hvorfor skader det?
Forudsætningerne er de samme uanset om du dømmer CL eller 1. division. Der er dig selv, og to linjedommere, eller mere officielt assisterende dommere. Hvis du til gængæld kun tillader video i CL-sammenhæng, så giver du dommerne i CL en kæmpe fordel, da deres fejl så kan blive rettet, hvorimod Peter Thomsens forkert dømte straffe i 1. division sender Skive ned i 2. division. Så kan man sige, at der er mange flere penge i CL, men det er vel mere princippet i det hele, mere end det er pengene?
Hvorfor ikke? Hvad er det som i princippet er forkert ved f.eks. videoteknologi? Jeg er ikke dogmatisk for videoteknologi - som sagt er det en afbalancering mellem yderpunkter - men det er da tåbeligt at afvise det på forhånd. Det er trods alt meget vigtigt, at reglerne i fodbold overholdes.
Det er vigtigt, men jeg mener ikke det er så vigtigt, som du får det til at lyde. Der har været dommerfejl gennem hele fodboldhistorien, men ingen er døde, gået konkurs eller noget i den stil, og jeg mener det i sidste ende mere er et enormt ærgelsesmoment, end en egentlig katastrofe. Dommerne dømmer jo ikke forkert med vilje (i enkelte tilfælde gør de for ussel mammon), og jeg synes man skriger tingene lidt op, når man begynder at prædike om at overholde spillets regler. Det er jo ikke decideret snyd, når dommeren overser en offside, det er en god gammeldags fejl.
Men den vil løse nogle dommerfejl, særligt de mest åbenlyse fejl, som Drogbas mål eller Kloses mål. Hvorfor ikke gøre det, hvis man kan det?
Det er jo der charmen kommer ind i mine øjne, for sat på spidsen havde vi skulle møde Fiorentina på onsdag, hvis linjedommeren havde været vågen, men netop det splitsekunds uopmærksomhed udnyttede Klose til fulde, og endte i princippet med at sende Bayern videre. Jeg synes det var noget værre, da Henry bevidst brugte hånden mod Irland tilbage i november, for der kunne man snakke om et decideret brud på fodboldreglerne.
Et ideal er vel per definition en flygtig størrelse, som man ikke kan nå. Men det betyder ikke, at idealet bliver ligegyldigt.
Det kan så diskuteres, for hvis man alligevel ikke kan opnå det man reelt vil opnå, nemlig ikke at skulle brokke sig over dommerfejl, så synes jeg personligt det er lidt ligegyldigt.
Det er jo der charmen kommer ind i mine øjne, for sat på spidsen havde vi skulle møde Fiorentina på onsdag, hvis linjedommeren havde været vågen, men netop det splitsekunds uopmærksomhed udnyttede Klose til fulde, og endte i princippet med at sende Bayern videre. Jeg synes det var noget værre, da Henry bevidst brugte hånden mod Irland tilbage i november, for der kunne man snakke om et decideret brud på fodboldreglerne.
Henry udnyttede vel også bare dommerens uopmærksomhed? ;)
Fletcherfan
05-04-2010, 23:37
Kunne man ikke lave det sådan, at 4. dommeren havde 3 skærme som han så på samtidig... Et for hver dommer som han så kan se dommernes vinkel... Og så for hver fejl hvor han ikke er det mindste i tvivl kan se, at dommeren laver en fejl kan han rette det... Og hvor fejlen skal blive rettet med det samme og ikke efter replay eller noget... eller noget lignende...
Eller er jeg måske TOTALT forkert på den???
unitedforreal
06-04-2010, 02:25
Se sådan her på det:
Hvorfor må man straffe folk for at slå eller gøre noget ulovligt på en bane. Men man må ikke bruge en video til at gøre kampen fair for alle.
Hvorfor er det ulovligt at give en person en albue men ikke ulovligt at bruge hånden og vinde en kamp over en nation, som ender med at tabe deres vigtigste kamp i flere årtier.. (tænker på Henry).
Hvorfor skal Rio have 3-4 dags karantæne for at slå en, men at Maradona fik lov til at score med hånden og var med til at afgøre VM ?..
United DK
06-04-2010, 05:00
Henry udnyttede vel også bare dommerens uopmærksomhed? ;)
Jo, men det var på en mere usportslig måde.
Flax_Generous
06-04-2010, 10:38
Der er vi alligevel enige, men jeg tager udgangspunkt i, at en evt. test ikke gør fejlene så meget mindre, ift. hvor meget hjælp der reelt bliver taget i brug.
Hvorfor tager du udgangspunkt i det? Har du forsøgt dig hjemme i haven eller hvad?
Video er vel det mest pålidelige våben mod lovovertrædelser på en fodboldbane, og hvis det ikke engang er nok, til at opretholde de gældende regler, så synes jeg det er spild af ressourcer, da det så bare ender som en lappeløsning. Det er lidt enten eller i min verden, men det ved jeg du er uenig i.
Hvorfor er det enten-eller? Har du samme holdning til udryddelse af film? Hvis man ikke kan udrydde film helt så kan man lige så godt forsøge at lade være. Det er spild af dommerens tid og mentale ressourcer, at han skal gå rundt og holde øje med sådan noget. Eller hvad?
Forudsætningerne er de samme uanset om du dømmer CL eller 1. division. Der er dig selv, og to linjedommere, eller mere officielt assisterende dommere.
Hvad så med radiokommunikation og buzzerfeeds? Det bliver brugt i Champions League, men ikke i 1. division.
For øvrigt er der også en fjerdedommer, der først blev indført i 1991.
Hvis du til gængæld kun tillader video i CL-sammenhæng, så giver du dommerne i CL en kæmpe fordel, da deres fejl så kan blive rettet, hvorimod Peter Thomsens forkert dømte straffe i 1. division sender Skive ned i 2. division.
Ja, det kan ske, men man kan også sagtens tænke sig situationer, hvor den lettere overvægtige linjedommer i 1. division ikke kan følge med, og derfor give et mål som Champions League-dommere vil have annulleret. Forholdene er forskellige allerede nu - uligheder skyldes ikke (kun) teknologi.
Så kan man sige, at der er mange flere penge i CL, men det er vel mere princippet i det hele, mere end det er pengene?
Princippet er, at bare fordi man ikke kan gøre det optimalt for alle, så betyder det ikke, at alle skal have det suboptimalt.
Det er vigtigt, men jeg mener ikke det er så vigtigt, som du får det til at lyde. Der har været dommerfejl gennem hele fodboldhistorien, men ingen er døde, gået konkurs eller noget i den stil, og jeg mener det i sidste ende mere er et enormt ærgelsesmoment, end en egentlig katastrofe.
Indenfor fodboldsportens rammer er opretholdelse af reglerne meget vigtigt. Uden dette ville fodboldsport som sagt ikke kunne eksistere. Hvis din tilbagelænede attitude havde hersket da fodbold blev startet, ville det jo aldrig være blevet til noget andet end leg med en bold.
Det er jo der charmen kommer ind i mine øjne...
Hvorfor er det charmerende, at reglerne ikke bliver fulgt? Det er da en helt gakket holdning. Det burde du kunne se.
Det kan så diskuteres, for hvis man alligevel ikke kan opnå det man reelt vil opnå, nemlig ikke at skulle brokke sig over dommerfejl, så synes jeg personligt det er lidt ligegyldigt.
Bare fordi man ikke kan udrydde al kriminalitet og alle procedurefejl i domsafgørelser (som er idealet) i det virkelig liv betyder det jo ikke, at man slet ikke forsøger at bevæge sig i den retning, vel?
United DK
06-04-2010, 15:45
Hvorfor tager du udgangspunkt i det? Har du forsøgt dig hjemme i haven eller hvad?
Nej, men det er hvad jeg forventer en test vil vise.
Hvorfor er det enten-eller? Har du samme holdning til udryddelse af film? Hvis man ikke kan udrydde film helt så kan man lige så godt forsøge at lade være. Det er spild af dommerens tid og mentale ressourcer, at han skal gå rundt og holde øje med sådan noget. Eller hvad?
Det er enten eller, fordi man ved tilladelse af video fjerner dommerens autoritet, og hvis man gør noget så markant, så skal tiltaget også virke 100%.
Mht. dit film-eksempel, så er det noget helt andet, for der snakker vi om at udrydde film uden brug af video, og det kan man ikke. Der vil altid være nogen, der slipper godt afsted med deres numre, fordi en dommer evt. står dårligt placeret eller andet.
Hvad så med radiokommunikation og buzzerfeeds? Det bliver brugt i Champions League, men ikke i 1. division.
For øvrigt er der også en fjerdedommer, der først blev indført i 1991.
Det kan ikke sammenlignes, for som vi så i lørdags, så kan en linjedommer også fejle.
Fjerdedommeren har jo ingen funktion i selve kampen, men skal bare stille sig til rådighed, hvis den oprindelige dommer bliver skadet eller andet. Ja, og så skal han stå med udskiftningstavlen, og sørge for at trænerne holder sig indenfor deres lille firkant.
Ja, det kan ske, men man kan også sagtens tænke sig situationer, hvor den lettere overvægtige linjedommer i 1. division ikke kan følge med, og derfor give et mål som Champions League-dommere vil have annulleret. Forholdene er forskellige allerede nu - uligheder skyldes ikke (kun) teknologi.
Igen opereres der udfra samme forudsætninger, der er bare en linjedommer, der ikke holder sig i form. Den hører vel i princippet også indunder dommerfejl.
Princippet er, at bare fordi man ikke kan gøre det optimalt for alle, så betyder det ikke, at alle skal have det suboptimalt.
Ja, det er jeg så uenig i.
Indenfor fodboldsportens rammer er opretholdelse af reglerne meget vigtigt. Uden dette ville fodboldsport som sagt ikke kunne eksistere. Hvis din tilbagelænede attitude havde hersket da fodbold blev startet, ville det jo aldrig være blevet til noget andet end leg med en bold.
Og dog, for man har vel alle dage vist, at en dommer ikke vil være svaret på en 110% fair kamp, hvor alt går helt korrekt til. Man har vel altid kendt til den risiko det er, at lade et ganske almindeligt menneske styre slagets gang. Det har vel altid været menneskeligt at fejle?
Din tone får mig til at tænke på, at en dommerfejl i din verden er det samme som decideret snyd, hvor man bevidst ikke følger reglerne.
Hvorfor er det charmerende, at reglerne ikke bliver fulgt? Det er da en helt gakket holdning. Det burde du kunne se.
Det er i min verden charmerende, at det hele ender som det ender på baggrund af et splitsekunds uopmærksomhed, samt en enorm kynisk udførelse af Klose. Han kunne sikkert se, at han var offside, men dykker alligevel ned efter bolden, og header den i mål, fremfor bare at stoppe op, som mange andre ville have gjort.
Bare fordi man ikke kan udrydde al kriminalitet og alle procedurefejl i domsafgørelser (som er idealet) i det virkelig liv betyder det jo ikke, at man slet ikke forsøger at bevæge sig i den retning, vel?
Nu bevæger vi os i den forkerte retning, for man kan ikke sammenligne fodboldkampe med det virkelige liv. Hvis du slår en mand ned på gaden, så ryger du ind og sidde (medmindre du har en god advokat), men gør du det på en fodboldbane, så får du højest karantæne i nogle kampe.
Du kan ikke sidestille kriminalitet i det virkelige liv, med en dommerfejl.
United-Allan33
06-04-2010, 16:33
Det er enten eller, fordi man ved tilladelse af video fjerner dommerens autoritet, og hvis man gør noget så markant, så skal tiltaget også virke 100%
Du må undskylde, men jeg synes altså du er langt ude... Nogen af de ting du bringer frem er jo direkte latterlige, og kan kun være fordi du ikke ønsker fodbolden skal udvikle sig..
Jeg hører selv til den gamle generation af fodbold fans der normalt hader moderne fodbold, men jeg er ikke imod moderne fodbold bare for at være i mod det.. Fodbolden kan ikke overleve med så kæmpe fejl der har været de seneste år.. Fodbolden er blevet så meget hurtigere, med nye regler, nye støvler og nye bolde, men det eneste der ikke har ændret sig er dommerne.. Så hvorfor ikke få hjælp udefra...
Jeg forstår din bekymring med alt for store stop i spillet og at det vil blive amerikanske tilstande.. og det skal selvfølgelig findes en løsning på dette, men alle dine andre begrundelser er i min verden så langt ude at det viser du ikke rigtig kan finde andre argumenter, end bare være imod..
At det skal virke 100% og stoppe alle fejl kendelser ellers er det ikke noget værd, er noget fis... At sætte en vej chikane op kan heller ikke forhindre trafikdrab 100% men det kan måske redde 50% liv, så der synes du måske heller ikke man behøver før det kan hjælpe 100%?? Og jo, du kan godt bruge dette eksemple.. Reglerne i fodbold er det mest vigtige i fodbold, og hvorfor spille det hvis man egentlig er ligeglad om de bliver overholdt...
Hvorfor er det så slemt at fjerne dommerens autoritet?? Hvad går du som fan glip af?? Og kan det være så meget at du er villig til at opgive at overholde reglerne bare for at dommeren kan bevarer sin autoritet?? Eller kommer du for at se dommeren??
At du også er imod at der feks der er dommer hjælp i PL og CL, men ikke i 1 Division, forstår jeg på ingen måder...
Det er jo ikke sådan at det er de rige hold der har hjælpen, men de små hold har ikke.. det er jo ens for alle.. Hvis de vil have den slags hjælp, så må de bare blive bedre..
Hvorfor skal de gode klubber straffes med dommerfejl fordi alle ikke kan få det optimalt? og igen så er det jo ikke sådan at penge spiller ind og at nogen har den fordel mens andre har ikke.. Hvorfor ikke gøre det optimalt for nogen.. Og igen så kæmper de forskellige divisioner med samme regler og samme forhold.. Ellers skulle alle kampe jo spilles på samme stadion, så vind og vejr og andre omstændigheder er helt ens til ALLE kampe..
Det er i min verden charmerende, at det hele ender som det ender på baggrund af et splitsekunds uopmærksomhed, samt en enorm kynisk udførelse af Klose. Han kunne sikkert se, at han var offside, men dykker alligevel ned efter bolden, og header den i mål, fremfor bare at stoppe op, som mange andre ville have gjort.
Hvad er charmen i det?? undskyld jeg spørger, for det kan jeg virkelig ikke se..
United DK
06-04-2010, 17:18
Du må undskylde, men jeg synes altså du er langt ude... Nogen af de ting du bringer frem er jo direkte latterlige, og kan kun være fordi du ikke ønsker fodbolden skal udvikle sig..
Det handler ikke om hvorvidt jeg ikke ønsker en udvikling af fodbolden, det handler om at jeg ikke ønsker en udvikling, der for det første kan gør spillet langsommere, og for det andet kan gøre dommeren ligegyldig, i hvert fald til en hvis grad, for ligeså snart der er offside/onside, straffe osv. betyder hans vurdering ingenting, og man lader teknologien styre showet.
Jeg hører selv til den gamle generation af fodbold fans der normalt hader moderne fodbold, men jeg er ikke imod moderne fodbold bare for at være i mod det.. Fodbolden kan ikke overleve med så kæmpe fejl der har været de seneste år.. Fodbolden er blevet så meget hurtigere, med nye regler, nye støvler og nye bolde, men det eneste der ikke har ændret sig er dommerne.. Så hvorfor ikke få hjælp udefra...
Mener du helt ærligt, at fodbold uddør pga. dommerfejl? Der har jo alle dage været dommerfejl, der er bare større fokus på fodbold nutildags, og derfor bliver det hele blæst op. Fodbold uddør aldrig, og hvis den endelig gør, så er det ikke pga. dommerfejl, men pga. alle de penge der i sporten.
Jeg forstår din bekymring med alt for store stop i spillet og at det vil blive amerikanske tilstande.. og det skal selvfølgelig findes en løsning på dette, men alle dine andre begrundelser er i min verden så langt ude at det viser du ikke rigtig kan finde andre argumenter, end bare være imod..
Det er muligt mine argumenter er tynde, men hvordan vil du helt ærligt fører en videoindførelse ud i livet, uden at det giver stop i spillet?
Jeg er imod, så jeg skal ikke komme med idéer, det skal i foretalere.
At det skal virke 100% og stoppe alle fejl kendelser ellers er det ikke noget værd, er noget fis... At sætte en vej chikane op kan heller ikke forhindre trafikdrab 100% men det kan måske redde 50% liv, så der synes du måske heller ikke man behøver før det kan hjælpe 100%?? Og jo, du kan godt bruge dette eksemple.. Reglerne i fodbold er det mest vigtige i fodbold, og hvorfor spille det hvis man egentlig er ligeglad om de bliver overholdt...
Nu er vi igen ude i det virkelige liv, og der skal vi ikke hen, for det er en helt anden verden, og der SKAL man gøre alt, for at stoppe dødsfald, og den slags, som igen ikke kan sidestilles med dommerfejl, medmindre man er komplet idiot.
Reglerne skal selvfølgelig overholdes, men man har altid vist, at det ikke kunne være tilfældet, fordi fodbold er et hurtigt spil, det er ikke et spil ludo.
Hvorfor er det så slemt at fjerne dommerens autoritet?? Hvad går du som fan glip af?? Og kan det være så meget at du er villig til at opgive at overholde reglerne bare for at dommeren kan bevarer sin autoritet?? Eller kommer du for at se dommeren??
Jeg går glip af de øjeblikke, hvor United får et forkert dømt mål, eller modstanderen for et mål fejlagtigt underkendt, fordi det hele er blevet så sterilt, at det hele afgøres af teknologien.
At du også er imod at der feks der er dommer hjælp i PL og CL, men ikke i 1 Division, forstår jeg på ingen måder...
Det er jo ikke sådan at det er de rige hold der har hjælpen, men de små hold har ikke.. det er jo ens for alle.. Hvis de vil have den slags hjælp, så må de bare blive bedre..
Ja, det er jo ingen sag for AB, at blive ligeså gode som United. Det kræver bare hård træning, så er de lige pludselig også med helt fremme i CL.
Hvorfor skal de gode klubber straffes med dommerfejl fordi alle ikke kan få det optimalt? og igen så er det jo ikke sådan at penge spiller ind og at nogen har den fordel mens andre har ikke.. Hvorfor ikke gøre det optimalt for nogen.. Og igen så kæmper de forskellige divisioner med samme regler og samme forhold.. Ellers skulle alle kampe jo spilles på samme stadion, så vind og vejr og andre omstændigheder er helt ens til ALLE kampe..
Vind og vejr er noget ingen mennesker er herre over, så igen kan man ikke sammenligne det med video-hjælp.
Jeg må i øvrigt spørge dig og Flax, om i reelt sidestiller dommerfejl med decideret snyd? Jeg får lidt det indtryk, at det i jeres verden er fuldstændig forkasteligt, når en dommeren laver en fejl, på samme måde som hvis en eller anden score bevidst med hånden.
Hvad er charmen i det?? undskyld jeg spørger, for det kan jeg virkelig ikke se..
Nej, men sådan er der jo så meget.
Flax_Generous
06-04-2010, 20:22
Nej, men det er hvad jeg forventer en test vil vise.
Og hvilket belæg har du for denne forventning?
Det er enten eller, fordi man ved tilladelse af video fjerner dommerens autoritet, og hvis man gør noget så markant, så skal tiltaget også virke 100%.
Hvorfor gør man det? Man kan sagtens gøre det sådan, at videodommeren blot er endnu en dommer, der ligesom linjedommerne, kan give banedommeren en anden vinkel på situationen.
For øvrigt er det vigtigste ikke dommernes autoritet, som jo næppe kan blive meget lavere end for tiden, men derimod opretholdelse af reglerne. Mon ikke der også ville være dommere, der ville have det helt fint med, at de ikke skulle vurdere svære offside- eller målkendelser.
Mht. dit film-eksempel, så er det noget helt andet, for der snakker vi om at udrydde film uden brug af video, og det kan man ikke. Der vil altid være nogen, der slipper godt afsted med deres numre, fordi en dommer evt. står dårligt placeret eller andet.
Min pointe er netop, at man aldrig vil kunne fjerne alle regelbrud eller fejl, men derfor bør man alligevel forsøge at minimere dem så meget som overhovedet muligt. Hvis moderne teknologi kan hjælpe, så er det dumt at afvise det. Det er for så vidt ligegyldigt om det handler om at bekæmpe film eller dommerfejl - selvom det altid vil eksistere i en eller anden grad er kampen ikke ligegyldig eller håbløs.
Det kan ikke sammenlignes, for som vi så i lørdags, så kan en linjedommer også fejle.
Selvfølgelig kan det sammenlignes: Det er brug af moderne teknologi til at gøre det lettere for dommeren og hans assistenter. Brug af chips og videoteknologi er præcis det samme.
Derudover vil en videodommer jo også kunne tage fejl. Fejl vil aldrig kunne udryddes, men det skal da så sandelig modstræbes og bekæmpes. Ellers er der ingen pointe med fodboldsport som organiseret konkurrence.
Igen opereres der udfra samme forudsætninger, der er bare en linjedommer, der ikke holder sig i form. Den hører vel i princippet også indunder dommerfejl.
Stjernedommerne har en bedre uddannelse og får en højere løn, så de kan bruge deres fritid på at holde sig i form. Desuden får de som sagt hjælp af radiokommunikation og buzzere. Hvordan i alverden kan du få det til at være samme forudsætninger?
Så du vil ikke være med til at gøre nogle bedre stillet uden at gøre andre ringere stillet? Du vil simpelthen hellere have lige dårlige og elendige forhold for alle? Det var da en ekstrem og lettere absurd egalitarisme at fyre af.
Og dog, for man har vel alle dage vist, at en dommer ikke vil være svaret på en 110% fair kamp, hvor alt går helt korrekt til.
Ja, men det betyder ikke, at der ikke er en forskel på en kamp med to fejl og så en kamp med tyve fejl. Det burde være klart hvilken kamp som man skal stræbe efter.
Din tone får mig til at tænke på, at en dommerfejl i din verden er det samme som decideret snyd, hvor man bevidst ikke følger reglerne.
Hensigten er naturligvis meget forskellig, men det er begge med til at ødelægge konkurrencelementet. Selvfølgelig er snyd og bedrag værre end inkompetence, men det betyder ikke, at inkompetence ikke også kan være ganske forstyrrende for en fair konkurrence.
:confused:
Du kan ikke sidestille kriminalitet i det virkelige liv, med en dommerfejl.
Det gør jeg heller ikke. Jeg forsøger at forklare, at bare fordi det ikke er umuligt at udrydde alle fejl, om det så er i et spil ludo, fodbold eller i en livsvigtig juridisk proces, så betyder det ikke, at man ikke skal forsøge at bevæge sig mod det fejlfri ideal.
Flax_Generous
06-04-2010, 20:28
Det er muligt mine argumenter er tynde, men hvordan vil du helt ærligt fører en videoindførelse ud i livet, uden at det giver stop i spillet?
Hvis det er så slemt for dig med afbrydelser, så kan man jo bare sige, at videodommeren (eller to) kun må se samme livefeed som producerne ser. Altså må han (eller de) kun buzze banedommeren, hvis de ser noget undervejs på et eller flere kamera, som de mener, at dommeren skal reagere på.
Alternativt kunne man give dem 10 sekunder eller 20 sekunder eller sågar 30 sekunder ved hver dødbold/større spilstop. Det bliver der jo alligevel altid brugt (myten om, at der ikke findes spilstop i fodbold er jo netop en myte).
Det er ikke mangel på idéer som holder os tilbage, men derimod en regressiv, kontraproduktiv og ærkekonservativ modstand fra folk som dig og fra fodboldorganisationerne. Desværre.
United DK
06-04-2010, 22:25
Og hvilket belæg har du for denne forventning?
Tja, ikke det store, andet end min overbevisning.
Hvorfor gør man det? Man kan sagtens gøre det sådan, at videodommeren blot er endnu en dommer, der ligesom linjedommerne, kan give banedommeren en anden vinkel på situationen.
Jo, men jeg går udfra, at videodommeren har det sidste ord, modsat den nuværrende konstellation, hvor dommeren kan overrule linjedommeren.
For øvrigt er det vigtigste ikke dommernes autoritet, som jo næppe kan blive meget lavere end for tiden, men derimod opretholdelse af reglerne. Mon ikke der også ville være dommere, der ville have det helt fint med, at de ikke skulle vurdere svære offside- eller målkendelser.
Hvis en dommer ikke har autoritet, så har spillerne ikke den nødvendige respekt for ham. Om der er dommere der vil have det fint med en forandring, det er meget muligt, men så vil jeg også stille spørgsmålstegn ved deres indstilling, for man bliver vel ikke dommer, hvis man er bange for at lave en forkert kendelse.
Min pointe er netop, at man aldrig vil kunne fjerne alle regelbrud eller fejl, men derfor bør man alligevel forsøge at minimere dem så meget som overhovedet muligt. Hvis moderne teknologi kan hjælpe, så er det dumt at afvise det. Det er for så vidt ligegyldigt om det handler om at bekæmpe film eller dommerfejl - selvom det altid vil eksistere i en eller anden grad er kampen ikke ligegyldig eller håbløs.
Jeg synes som sagt bare det er latterligt, at ændre så markant på tingene, hvis det reelt bare bliver en lappeløsning, hvor man kun kan fjerne enkelte fejl, men stadig vil opleve fejl der koster en finaleplads i CL, eller hvad ved jeg.
Som jeg dog tidligere har nævnt, så er jeg villig til at lade det komme på prøve i f.eks. Europa League, for på den måde kan vi se, hvor meget det reelt hjælper. Hellere lade det være et eksperiment til at starte med, fremfor bare at indfører det prompte.
Selvfølgelig kan det sammenlignes: Det er brug af moderne teknologi til at gøre det lettere for dommeren og hans assistenter. Brug af chips og videoteknologi er præcis det samme.
Ja, det er rigtig nok teknologi, men det afgøres stadig af almindelige mennesker, modsat video som vil lægge alt over på teknologien.
Derudover vil en videodommer jo også kunne tage fejl. Fejl vil aldrig kunne udryddes, men det skal da så sandelig modstræbes og bekæmpes. Ellers er der ingen pointe med fodboldsport som organiseret konkurrence.
Det er store ord der bliver brugt, det er simpelthen et eksistensgrundlag, at vi har så få fejl så muligt. Det er rent ud sagt det værste ævl.
Stjernedommerne har en bedre uddannelse og får en højere løn, så de kan bruge deres fritid på at holde sig i form. Desuden får de som sagt hjælp af radiokommunikation og buzzere. Hvordan i alverden kan du få det til at være samme forudsætninger?
Der er altid nogen der er bedre end andre, men forudsætningerne er for såvidt de samme for alle, ligesom jeg i princippet havde ligeså store muligheder, for at rende på banen på Old Trafford i morgen som Rafael havde.
Så du vil ikke være med til at gøre nogle bedre stillet uden at gøre andre ringere stillet? Du vil simpelthen hellere have lige dårlige og elendige forhold for alle? Det var da en ekstrem og lettere absurd egalitarisme at fyre af.
Dårlige og elendige forhold? Det er et spørgsmål om teknologi kontra menneskelig, ingen grund til at slå det større op.
Ja, men det betyder ikke, at der ikke er en forskel på en kamp med to fejl og så en kamp med tyve fejl. Det burde være klart hvilken kamp som man skal stræbe efter.
Ja, men nogengange er det sådan, at vi har en dårlig dommer, og mens jeg lever med den slags, så er det en katastrofe for dig.
Hensigten er naturligvis meget forskellig, men det er begge med til at ødelægge konkurrencelementet. Selvfølgelig er snyd og bedrag værre end inkompetence, men det betyder ikke, at inkompetence ikke også kan være ganske forstyrrende for en fair konkurrence.
Jeg synes heller ikke det nødvendigvis er inkompetence, for evnerne er der hos dommerne, det handler bare om fejlskøn, fordi det skal gå så stærkt.
Det gør jeg heller ikke. Jeg forsøger at forklare, at bare fordi det ikke er umuligt at udrydde alle fejl, om det så er i et spil ludo, fodbold eller i en livsvigtig juridisk proces, så betyder det ikke, at man ikke skal forsøge at bevæge sig mod det fejlfri ideal.
Det skal man også, men jeg ser helst man gør det på andre måder, eksempelvis ved at diverse forbund har en stram linje overfor dommerne, og deres dårlige præstationer. Det skal så helst gøre, at vi ikke ser Tom Henning Øvrebo på så højt niveau igen, efter den knap så gode indsats i CL-semifinalen mellem Chelsea og Barcelona sidste sæson. Det kunne måske skærpe dommernes indsats, at der vil være nogen konsekvenser ved dårlige præstationer.
Puha, det er godt nok nogen lange indlæg efterhånden. Man holder jo ikke meget længere. ;)
Flax_Generous
07-04-2010, 12:52
Tja, ikke det store, andet end min overbevisning.
Okay. Så gider jeg ikke rigtig grave mere i det.
Jo, men jeg går udfra, at videodommeren har det sidste ord, modsat den nuværrende konstellation, hvor dommeren kan overrule linjedommeren.
Hvorfor går du ud fra det? Som rimelig pragmatisk indstillet vil jeg bestemt ikke afvise, at banedommeren skal have den øverste autoritet, hvis det er det som fungerer bedst alt taget i betragtning.
Jeg synes som sagt bare det er latterligt, at ændre så markant på tingene, hvis det reelt bare bliver en lappeløsning, hvor man kun kan fjerne enkelte fejl, men stadig vil opleve fejl der koster en finaleplads i CL, eller hvad ved jeg.
Den har vi ligesom været igennem, ikke sandt? Jeg mener, at én fejl er bedre end to fejl, og at vi altid skal stræbe efter at have mindst muligt fejl, for ellers forsvinder pointen med at have regler.
Hvis moderne teknologi kan være med til at fjerne de værste fejl (uden at begrænse spillets flow mærkbart, hvilket har været muligt i andre sportsgrene), så ser jeg ingen grund til at afvise det.
Som jeg dog tidligere har nævnt, så er jeg villig til at lade det komme på prøve i f.eks. Europa League, for på den måde kan vi se, hvor meget det reelt hjælper. Hellere lade det være et eksperiment til at starte med, fremfor bare at indfører det prompte.
Så er vi jo ikke så uenige. Jeg så også gerne, at FIFA og UEFA laver et par forsøg. Europa League er et godt bud, men også ungdomsturninger i FIFA-regi kan benyttes til de mindre ressourcekrævende tiltag.
Ja, det er rigtig nok teknologi, men det afgøres stadig af almindelige mennesker, modsat video som vil lægge alt over på teknologien.
Det er vel også almindelige mennesker, der skal se videoen og fortolke resultatet.
Det er store ord der bliver brugt, det er simpelthen et eksistensgrundlag, at vi har så få fejl så muligt. Det er rent ud sagt det værste ævl.
Fodbold er kun fodbold på grund af sine regler. Ellers ville det blot være idræt eller leg med en bold. Så simpelt er det. Hvis man synes, at det er charmerende, at disse regler ikke følges i professionel fodbold, så er man på vej ud på en glidebane med ganske slemme konsekvenser for hele fodboldsporten.
Der er i mine øjne intet charmerende ved dommerfejl, film, svinske tacklinger og så videre. Ja, det er en del af fodboldsporten, men det betyder ikke, at man skal gøre alt for at bekæmpe det.
Der er altid nogen der er bedre end andre...
Selvfølgelig er der forskel i evner, men der er også forskel i hjælpemidler, f.eks. får de bedste ofte radiokommunikation og en lang uddannelse stillet til rådighed. Det synes jeg er helt fint, og derfor har jeg heller ikke et problem med en ulige fordeling af anden teknologi.
Dårlige og elendige forhold? Det er et spørgsmål om teknologi kontra menneskelig, ingen grund til at slå det større op.
Jeg snakker naturligvis om dit egalitaristiske grundprincip. Du ønsker ikke en såkaldt Pareto-forbedring, mens jeg mener, at sådanne forbedringer kun er af det gode uanset i hvilken sammenhæng de forekommer. Jeg synes, at din holdning på dette område er decideret underlig. Hvorfor skal både A og B have 1, når A kan have 2 uden at det koster B noget?
Ja, men nogengange er det sådan, at vi har en dårlig dommer, og mens jeg lever med den slags, så er det en katastrofe for dig.
Ja, til tider er det en katastrofe. Særligt når man har så mange muligheder for at hjælpe dommerne, men de for det meste blot blindt afvises.
Det skal man også, men jeg ser helst man gør det på andre måder, eksempelvis ved at diverse forbund har en stram linje overfor dommerne, og deres dårlige præstationer. Det skal så helst gøre, at vi ikke ser Tom Henning Øvrebo på så højt niveau igen, efter den knap så gode indsats i CL-semifinalen mellem Chelsea og Barcelona sidste sæson. Det kunne måske skærpe dommernes indsats, at der vil være nogen konsekvenser ved dårlige præstationer.
Her er jeg ikke uenig. En dommernes Champions League kunne være interessant, hvor dommerne efter hver kamp blev vurderet af en officiel jury. Det kunne så betyde, at dommerne ved hjælp af gode præstationer kunne sikre sig pladser i slutspillet og så videre. Det kunne foregå på samme måde i de nationale forbund, f.eks. med op- og nedrykning hver anden måned alt efter de seneste præstationer. Det ville give øget konkurrence, mere gennemsigtighed og så ville det betyde, at de decideret stinkende dårlige præstationer får konsekvenser både på kort sigt og lang sigt for dommerne.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.