Se fuld version : Årets spiller
Så er afstemningen igang til årets spiller. Der kan vel ikke være andre end Rooney der tager den? I starten af sæsonen ville jeg have stemt på Evra da han holdte det højeste niveau i starten af sæsonen.
Klik her (http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7B6DDFCB6E%2D3471%2D4E45%2D93 85%2DF04D05F4A70D%7D&redirectorid=news_story&newsid=6647317) for at deltage.
Er det ikke lidt tidligt, med 7-12 kampe tilbage.
Om jeg skulle vælge nu, var det helt klart Fletcher.
Wayne Rooney er ret svær at komme udenom. Ja, den kan egentlig ikke diskuteres i mine øjne, uanset hvad der sker i de sidste kampe.
Der er selvfølgelig en oppe foran der hedder Wayne Rooney, men Darren Fletcher fortjener godt nok også stor ros for den sæson har har præsteret indtil videre! Jeg giver den til Fletcher, selvom Rooney nok går hen og tager den - hvilket selvfølgelig også er fortjent!
Kasper United
24-03-2010, 12:47
Jeg synes, at det er Darren Fletcher, der fortjener den.
Fletcher og Evra fortjener stor ros for deres sæson generelt, men der er bare ikke noget at gøre overfor Rooney.
Uden ham ville vores sæson være overstået for længst.
Jeg synes, Fletcher har været lidt svingende i niveau, mens Evra har holdt højt niveau over hele sæsonen. Rooney var også en anelse svingende i de første måneder, men har siden holdt et stabilt højt niveau. Han får stemmen, fordi han har det ekstra gear i forhold til de andre spillere og samtidig har holdt os inde i mesterskabskampen og Champions League (dels med fremragende præstationer, dels med vigtige mål). Han scorede også vigtige mål i Carling cuppen mod Villa og City.
Fletcher har været den vigtigste og årets spiller for os. ingen tvivl dér.
Det ikke tilfældigt at de to gange vi tabte til liverpool før søndagens sejr var uden fletch...
Enig med flere. De tre eneste reele kandidater i United må være Rooney, Fletcher og Evra. Alle har gjort det fremragende hele sæsonen, og bidraget med det de nu hver især står for. Alle meget vigtige for holdet. Men Rooney tipper lige fordelen til hans side, da han jo har været garant for en del vigtige mål der har sikret point.!
Glory Man United
24-03-2010, 13:12
Stemmer på Gibson
Kasper United
24-03-2010, 13:20
Stemmer på Gibson
Det havde jeg også overvejet..
Det ikke tilfældigt at de to gange vi tabte til liverpool før søndagens sejr var uden fletch...
Fletcher har været glimrende, men indirekte at sige, at vi lukkede 4 mål ind hjemme mod Liverpool pga. fraværet af Fletcher, er altså meget mærkeligt.
schousboe9
24-03-2010, 13:33
Fletcher har gjort det godt, men jeg synes virkelig ikke, han på nogen måde har overstrålet Rooney. Det er vel ret beset kun Messi, der har det i indeværende sæson. Virker lidt som sympatistemmer, at pege på Fletcher.
Ingen tvivl ligefrem? Fletcher er en vigtig spiller for os (jeg synes dog ikke, dette har været hans bedste sæson), men uden Rooneys mål var vi ikke i nærheden af mesterskabet. Jeg synes altså, det lugter lidt af, at man gerne vil være lidt anderledes, hvis man peger på nogen anden end Rooney.
Har stemt på Rooney.
Det er et meget oplagt valg, og derfor kan det være fristende at lede efter andre i truppen, som fortjener prisen. Men i denne sæson har ingen været i nærheden af Rooney, og uden ham ville vi ikke ligge, hvor vi gør i hverken PL eller CL.
dannigizmo
24-03-2010, 13:39
Jeg kan heller ikke se, hvordan man på nogen måder kan stemme på andre end Rooney. Der er vel en grund til, det er Rooney og ikke Fletcher eller Evra, der nævnes som værende blandt verdens to-tre bedste i denne sæson.
Årets spiller er jo med til at afgøre vores kampe, så vi evt. kan vinde mesterskabet.
Årets spiller topper ikkke kun i 3/4 af sæsonen, men også i de sidste 7-10 kampe..
Så come on, lad os nu lige vente med den afstemning :S ?
Mine konkurrenter er:
Fletcher & Rooney
Evra og Valencia som outsidere
Man kunne også overveje en stemme på foster. Så får han da én :)
Det er svært at komme udenom Rooney som årets spiller. Han har båret holdet igennem hele sæsonen og scoret alle de vigtige mål. Han har overtaget Ronaldos mål-rolle og helt igennem været fantastisk. Det er altså ikke for sjov at journalister og kommentatorer hele verden over ser ham som en af den bedste fodboldspillere i verden.
Fletcher, alt ære og respekt for ham! han har kæmpet sig op igennem hele sin karriere og fortjener også en sæson at vinde årets spiller, Fletcher vil altid have min respekt, men Rooney er har bare været vigtigere og spillet bedre for holdet i år.
Jeg ved godt at Rooney og Fletcher har præget mange folks indslag som årets spiller, men det undrer mig meget at ikke flere folk har snakket og Evra og Valencia. Valencia har fandme også spillet godt og skabt meget ovre i højresiden i denne sæson - til trods for det er hans første! Ved godt at han ikke er helt kandidat til årets spiller.
Evra har altså spillet næsten samtlige kampe i sæsonen og ham er der heller ikke mange der snakker om.
Jeg synes ikke, at Rooney lagde godt ud, men han har i de seneste 2½ måned indhentet det forsømte med masser af mål og godt spil.
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kunne godt finde på at stemme på Evra, for han har været god fra første dag af. Nogle af Rooneys dårlige kampe er blevet kompenseret ved, at han lige fik scoret, hvorimod en Evra meget, meget, meget sjældent har en off-day. Han har nok truppens højeste bundniveau.
United DK
24-03-2010, 14:40
Fletcher har haft en fantastisk sæson, men der er bare ingen over Rooney. Han har taget over fra Ronaldo, og er gået fra at være en klassespiller, til at være i top 3 over de bedste, og en seriøs kandidat til titlen verdens bedste fodboldspiller.
Jeg kan heller ikke se, hvordan man på nogen måder kan stemme på andre end Rooney. Der er vel en grund til, det er Rooney og ikke Fletcher eller Evra, der nævnes som værende blandt verdens to-tre bedste i denne sæson.
En spiller, som har bl.a. til opgave at ødelægge spillet, vil aldrig nogensinde blive nævnt i den forbindelse desværre.
den eneste bare lidt defensive spiller der de seneste år har været nævnt har været roberto carlos og det har kun været pg.a. hans brand og frispark
United DK
24-03-2010, 14:54
En spiller, som har bl.a. til opgave at ødelægge spillet, vil aldrig nogensinde blive nævnt i den forbindelse desværre.
den eneste bare lidt defensive spiller der de seneste år har været nævnt har været roberto carlos og det har kun været pg.a. hans brand og frispark
Det bunder vel i, at det vigtigste i fodbold er at score, dermed ikke sagt at Ruud nogensinde har været verdens bedste, men over 30 mål på en sæson kan man sjældent komme udenom, når man samtidig er en fantastisk fodboldspiller som Rooney.
ChristianR
24-03-2010, 15:10
Nu blev Cannavaro jo også kåret til verdens bedste fodboldspiller for et par år siden. Desuden har spillere som Makelele, Essien og Zambrotta eksempelvis høstet stor ros, når de har været på det højeste, og de har vel på forskellige tidspunkter også været nævnt som blandt verdens bedste.
Fletcher er fantastisk, men han er IMO ikke blandt verdens absolut bedste. Det er Rooney derimod endelig blevet i denne fantastiske sæson. Han får min stemme, og selvom Evra har holdt et ekstremt højt niveau, så har Rooney vel overstrålet alt og alle.
Parkohargo
24-03-2010, 15:12
The white Pele... har overstrålet alt og alle og er lige PT blandt de absolut aller bedste i verden. Kun en er foran ham imo og det er selvfølgelig Messi.
Rooney. Ingen over eller ved siden af. Fletcher, Scholes, Evra og Valencia har alle haft en rigtig flot sæson, men de når bare ikke Rooney, der har været her, der og alle vegne. Han har båret holdet igennem flere kampen, han er livsvigtig for offensiven og ja, han har holdt højt niveau hele vejen igennem. Man kan ikke pille ved den mand i år, sammen med Messi og Ronaldo er han p.t. verdensbedste. Og helt klart årets spiller i England.
Så come on, lad os nu lige vente med den afstemning :S ?
Skriver du til manutd.com?
Fletcher er fantastisk, men han er IMO ikke blandt verdens absolut bedste. Det er Rooney derimod endelig blevet i denne fantastiske sæson. Han får min stemme, og selvom Evra har holdt et ekstremt højt niveau, så har Rooney vel overstrålet alt og alle.
Det mener jeg så han er. Men vi skal naturligvis ikke være enige om altid.
Rooney får min stemme, han har altså lige været lidt bedre end både Fletcher og Evra, og han har derudover scoret ekstremt mange mål.
ChristianR
24-03-2010, 17:25
Det mener jeg så han er. Men vi skal naturligvis ikke være enige om altid.
Hans fighterhjerte er da enormt beundringsværdigt, men han kan ikke ret mange exceptionelle ting i forhold til spillere som Rooney, Messi, Drogba, Iniesta, Pato, Sneijder, Ronaldo osv., osv.
Der skal vel mere end rigtig god disciplin og fight og en god evne til at læse spillet til at placere ham blandt klodens bedste fodboldspillere. At disse evner gør ham blandt Uniteds vigtigste er en anden sag.
Hans fighterhjerte er da enormt beundringsværdigt, men han kan ikke ret mange exceptionelle ting i forhold til spillere som Rooney, Messi, Drogba, Iniesta, Pato, Sneijder, Ronaldo osv., osv.
Der skal vel mere end rigtig god disciplin og fight og en god evne til at læse spillet til at placere ham blandt klodens bedste fodboldspillere. At disse evner gør ham blandt Uniteds vigtigste er en anden sag.
Det vi enige om. Måske vigtigste spiller, er en bedre beskrivelse.
Vi kan godt alle blive enige om at Fletcher ikke er den mest tekniske spiller nej, og ofte ja så går priserne til de offensive spillere fordi de netop scorer mål og det er det fodbold handler om. Det er også derfor at jeg regner med at Rooney bliver valgt som årets spiller i United.
At være stortset komplet er da ret exceptionelt? Han kan skyde, kæmpe, overblik, teknik, hurtighed, styrke og slå gode afleveringer.
At være stortset komplet er da ret exceptionelt? Han kan skyde, kæmpe, overblik, teknik, hurtighed, styrke og slå gode afleveringer.
At han kan skyde er umiddelbart ret forventeligt af en fodboldspiller. Det er jo heller ikke fordi at han ligefrem vælter sig i mål (hvilket som sådan heller ikke er hans opgave).
At kæmpe er er mere en personlig egenskab end et decideret talent, vil jeg mene. Dirk Kuyt kæmper jo også.
Teknik er et ret vidt begreb, hvis man skal skære manden ud i pap.
Gode afleveringer er ikke forkert, men det jo ikke fordi han pludselig river et helt forsvar op, ligesom en Fabregas gør det for Arsenal.
Jeg synes, at Fletcher er en rigtig god spiller, men han mangler altså de sidste 10 % for at kunne komme i betragtning til verdensklasse-prædikatet. At man ikke lægger mærke til en oprydder er altså lidt noget vrøvl. Essien og Keane er/var jo enormt synlige spillere.
ChristianR
24-03-2010, 19:18
Han er jo ikke specielt teknisk begavet, når man sammenligner ham med andre europæiske topsspillere, som Messi, Ronaldo eller blot egne spillere som Nani eller Raphael. Hans skud er vel heller ikke blandt top 5 på vores eget hold og hans skud er næppe værd at nævne i sammenhængen verdens bedstefodboldspillere. Det er de gode afleveringer IMO heller ikke, hvor han vel heller ikke er øverst i hierakiet i United.
Så er vi IMO tilbage til det enorme fighterinstinkt og en god disciplin sammen med et udemærket overblik og et rigtig højt bundniveau.
Ronaldo er stort set komplet. Her er Fletcher langt fra rent spilmæssigt.
ChristianR og JakobR (er I brødre?) ;) Jeg tror, at jeg misforstod jer, jeg troede I snakkede om Rooney ikke Fletcher.
ChristianR og JakobR (er I brødre?) ;) Jeg tror, at jeg misforstod jer, jeg troede I snakkede om Rooney ikke Fletcher.
Vi allierer os bare og skyder med skarpt mod folk, der har den frækhed at være uenig med os hehe ;)
ChristianR
24-03-2010, 21:39
Ok, så er vi vist enige :)
Og jep. Vi hedder begge "R" til efternavn ;)
Bud Spencer
25-03-2010, 16:29
Der er til min overraskelse stor diskussion om hvem der kan blive årets spiller for os. I min verden burde der simpelthen ikke kunne være tvivl om at Rooney er årets spiller. Han får med den største selvfølgelighed min stemme. Jeg prøver bestemt ikke at pille noget fra Fletcher og de andre, som også har spillet en rigtig flot sæson, men de har bare ikke været i samme klasse som Rooney, som i den grad har overtaget efter Ronaldo.
At han kan skyde er umiddelbart ret forventeligt af en fodboldspiller. Det er jo heller ikke fordi at han ligefrem vælter sig i mål (hvilket som sådan heller ikke er hans opgave).
At kæmpe er er mere en personlig egenskab end et decideret talent, vil jeg mene. Dirk Kuyt kæmper jo også.
Teknik er et ret vidt begreb, hvis man skal skære manden ud i pap.
Gode afleveringer er ikke forkert, men det jo ikke fordi han pludselig river et helt forsvar op, ligesom en Fabregas gør det for Arsenal.
Jeg synes, at Fletcher er en rigtig god spiller, men han mangler altså de sidste 10 % for at kunne komme i betragtning til verdensklasse-prædikatet. At man ikke lægger mærke til en oprydder er altså lidt noget vrøvl. Essien og Keane er/var jo enormt synlige spillere.
haha. Grinern formuleret. Men åh gud, hvor jeg bare hader når folk bruger 'en' foran en spillers navn. Det jo ikke genstande.
United DK
25-03-2010, 17:18
haha. Grinern formuleret. Men åh gud, hvor jeg bare hader folk som bruger 'en' foran en spillers navn. Det jo ikke genstande.
Mig bekendt er der heller ikke noget ord i den danske ordbog der hedder grinern.
schousboe9
25-03-2010, 17:42
Det er der heller ikke. De unge siger 'herre opgang'. Det skulle være særdeles street.
Mikey-boy
25-03-2010, 17:45
Så er der dømt dansk time!
Mig bekendt er der heller ikke noget ord i den danske ordbog der hedder grinern.
Og hvorfor siger du det?
Jeg har ikke sagt at det er forkert at skrive 'en' foran en spiller. Det jeg mente med 'det ikke en genstand', var at en spiller bare skal have navnet stående og ikke noget med en. Det irriterende at se på.
schousboe9
25-03-2010, 18:03
Det er irriterende at se på. :p
-.-'
Forstår ikke hvorfor United DK skriver at ordet 'grinern' ikke findes i den danske ordbog.
MosaverB
25-03-2010, 18:19
Hahahahahahaha! :haha:
United DK
26-03-2010, 04:49
Og hvorfor siger du det?
Jeg har ikke sagt at det er forkert at skrive 'en' foran en spiller. Det jeg mente med 'det ikke en genstand', var at en spiller bare skal have navnet stående og ikke noget med en. Det irriterende at se på.
Pointen er vel bare, at jeg også kan være irriteret over, at folk bruger ord, som slet ikke findes i den danske ordbog.
wernerfire
28-03-2010, 17:06
Lige tilbage til det oprindelige spørgsmål.
Der er mange, der mener, at Rooney er årets bedste spiller, fordi han har scoret mere end 30 mål. Han er selvfølgelig en vigtig titulær hos Manchester - men ikke uundværlig – det samme gældende for alle de andre Manchester-spillere. Det er svært at vælge en spiller - alle er vigtige! Rooney ville ikke kunne ha’ scoret sine 30 mål, hvis han ikke havde fået nogen gode bolde af sine kammerater.
Jeg stemmer personligt på Rooney - grundet Ronaldos transfer har han endelig fået lejlighed til at vise sit talent på højeste niveau.
Ninna
VonKoblenz
28-03-2010, 18:01
Stemmer på Gibson
hahahhahahahahaha! God joke. Jeg stemmer på Fletcher.. Selvom Rooney presser hårdt på og Evra er også en god kandidat.
Berbatov335
28-03-2010, 20:47
Efter min mening, kan årets spiller kun være Wayne Rooney! Han har jo virkeligt spillet helt fantastisk denne her sæson, scoret massere af vigtige mål for os. Der udover syntes jeg også Fletcher og Valencia har gjort et godt stykke arbejde.
Synes ikke at Evra er en kandidat i år, har langt fra holdt det niveau han tidligere har vist.
Men Fletcher, Rooney og Scholes (han er jo verdens bedste) har været de stærkeste, men der kan ikke være tvivl om at Rooney skal vinde.
Rooney har været sublimt den bedste!
Men Evra har som efter hånden vane, holdt en internationalt klasse niveau!
Forhåbentlig bliver årets spiller 10/11 - Owen Heargreaves, ville være så vigtigt at få ham tilbage i hans bedste form!
PatriceEvra3
19-04-2010, 14:36
Stemmer på Gibson
Nu må du ikke glemme Berbatov ;)
Spøg til side:) Synes det er mærkeligt at der ikke er flere der har nævnt valencia. Rooney er svær at komme uden om, men i rigtig mange kampe har Valencia været den eneste der har haft noget at byde på fremad banen. Synes han har været en klassesigning, og det ville både være unfair og helt ude i skoven, at begynde at skulle sammenligne ham med hvad Ronaldo kunne og gjorde for klubben. Jeg havde godt nok min tvivl da vi smed de 150 mil på bordet, om han var det værd. Det har han helt klart været!
Fletcher og Evra har også været vanvittigt vigtige og stabile. Men jeg giver den trods alt til Rooney, der i denne sæson har udviklet sig til en sand dræbermaskine:devilll:
Hvornår finder kåringen sted?
Hvornår finder kåringen sted?
4. Maj :)
EDIT: Stemmer selfølgelig Rooney. Den mand er jo en af verdens bedste spillere i år! :)
MosaverB
19-04-2010, 21:03
United spiller deres sidste kamp, den 9. maj, jeg har fødselsdag den 10. maj, dejlig fødselsdags gave, hvis de vandt PL :D ..
Men, tilbage til sagen .. jeg stemmer selv for Rooney, med Evra og Valencia som store konkurrenter ..
United-forever
19-04-2010, 21:29
Rooney er det naturlige og logiske valg. Valencia og især Fletcher har, som nlvnt af mange, også haft nogle gode sæsoner.
Hvis Giggs havde holdt sin form fra sæsonens start ville han desuden have været en meget oplagt kandidat ..
1. Rooney
2. Evra
3. Fletcher
efter min mening de eneste 3 der fortjener titlen. Syntes de alle har holdt en flot niveau hele vejen. Dog kan man ikke komme uden om at Rooney har været englands og dermed også uniteds bedste i år.
MosaverB
19-04-2010, 21:50
1. Rooney
2. Evra
3. Fletcher
efter min mening de eneste 3 der fortjener titlen. Syntes de alle har holdt en flot niveau hele vejen. Dog kan man ikke komme uden om at Rooney har været englands bedste i år.
Valencia har da også holdt niveau hele vejen?
Han har lagt op til over 50% af Rooneys mål? :)
Corns 7400
19-04-2010, 22:36
Stemmer på Gibson
???? :confused::confused::confused::confused::confused: :confused::confused::confused::confused::confused: :tumble::tumble:
Corns 7400
19-04-2010, 22:38
Valencia har da også holdt niveau hele vejen?
helt enig, valencia har virkelig imponeret mig.. vil sige han skal ind i stedet for fletcher.. synes valencia niveau både bund og top, har været bedre end fletchs' :)
PatriceEvra3
19-04-2010, 22:41
???? :confused::confused::confused::confused::confused: :confused::confused::confused::confused::confused: :tumble::tumble:
Tror ikke han mener det;)
Christensen
19-04-2010, 23:00
Arrrrrh, det kan vist ikke lade sig gøre ;) Valencia har 13 assists og Rooney har scoret 34 mål. Det ændrer dog ikke på, at han har haft en flot sæson, og vil også mene han har været blandt de 3-4 bedste for os denne sæson.
BadgerMan
20-04-2010, 00:45
Den får Rooney. Ikke kun pga hans mange mål men også fordi der har været ekstra pres på ham efter Ronaldo tog til Madrid. Han har klaret presset fortrinligt.
Evra som runner up og Fletcher nr 3
Rooney. Intet at skulle forklare. Den dreng (mand? :titte:) har været outstanding i denne her sæson. Så kan Ronaldo hænge med snuden, over vores savn for ham er borte :)
nielzon21
20-04-2010, 08:56
Enten Rooney eller Evra fortjener den pris.
Rooney pga. hans målnæse og hans udvikling i denne sæson har været fænomenal. Hans skarphed skal nok komme tilbage i de sidste kampe, og håber han ender som PrL topscorer
Evra fordi han har været KLIPPEN nede i forsvaret hele sæsonen mens de andre har været skadet. Han har spillet 45 kampe så den mand må snart være smadret. Men er sikker på han holde de sidste 3 også.
tjarligdrengen
20-04-2010, 09:05
Den er ikke svær, det er selvfølgelig Rooney.
En jeg også synes fortjener stor ros er Van der Sar - ved godt, at han har været ude noget tid, men når han har stået har det været klassepræstationer. Verdens bedste målmand 2010?
Corns 7400
20-04-2010, 12:37
Tror ikke han mener det;)
i hope not :lolol:
MosaverB
20-04-2010, 12:41
Arrrrrh, det kan vist ikke lade sig gøre ;) Valencia har 13 assists og Rooney har scoret 34 mål. Det ændrer dog ikke på, at han har haft en flot sæson, og vil også mene han har været blandt de 3-4 bedste for os denne sæson.
Overdrivelse fremmer forståelsen :D ..
Men, det jeg mente var, at Valencia har virkelig været en nøglespiller for os ..
1. Rooney
2. Fletcher
3. Valencia
Boblere: Scholes, Evans, Evra
1. Rooney
2. Fletcher
3. Valencia
Boblere: Scholes, Evans, Evra
Evans som bobler??
Evans som bobler??
Vil også sige at det er mærkeligt at stille en Evans i samme kategori som Evra.
Men mener selv det er en klar Rooney.
og som bobler Fletcher ;)
vil godt give valencia en 4. plads efter de 3 jeg nævnte tidligere. jeg er enig i, at han har holdt et utroligt stabilt niveau, imodsætning til den evigt svingende Nani :S
Evans som bobler??
Udover en dårlig februar måned, har han været fremragende. Virkelig vokset med opgaven, spillet nogle fantastiske kampe mod Chelsea og Arsenal away blandt andet. Evra mener jeg har været god, var vores mest stabile spiller i efteråret, men han har ikke noget samme højder her i foråret. Han har virket træt (hvilket er forståeligt), og det har ført til defensive fejl.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.