PDA

Se fuld version : Næste dansker i United?

Hald
28-05-2007, 21:42
Vi har haft nogle stykker, Jesper Olsen, Sivebæk, Schmeichel og Timm!
Tror i der indenfor de næste 5 år kommer en ny Dansker til United?
Jeg tror ikke chancen er så stor med de kvaliteter danske spillere har i dag, det var jo ikke som i gamle dage, danske navne som nævntes blandt Europas bedste, Simonsen, Laudrup og Schmeichel! Idag skal man vel nærmest lede længe for at finde en dansker med de kvaliteter. Ser vi på folk som Agger, Bendtner og K.schmeichel er det vel de bedste bud på Danskere der kan løfte Arven fra de gamle tider med store danske profiler! En spiller som jeg syntes ser spændene ud og går en stor fremtid i møde er OB's lille fynbo, Johan Absalonsen, tror virkelig han kan blive en stor spiller, måske med en fremtid i United. Det vil tiden vise.
Kasper Schmeichel er mit bud på den næste dansker i United, hvis han forsætter udviklingen og får nogle kampe i city, tror jeg det er en mand der ville kunne stå mellem stængerne en dag og gøre sin gamle far stolt!
Men hvilken dansker tror i ville kunne komme til United indenfor de næste 5 år? Hvis i overhovedet tror der nogensinde kommer en ny dansker til os!

United DK
28-05-2007, 21:46
Jeg tror desværre ikke vi får nogen dansker at se i United, de næste mange år, selvom de kunne være sjovt.

Kasper Schmeichel er vel det bedste bud, men hvis Ben Foster slår igennem, så har det lange udsigter.

snegl
28-05-2007, 21:48
Kahlenberg er mit bedste bud

Thomas
28-05-2007, 21:56
Jeg tror ikke der kommer en de næste 10 år. Personligt synes jeg ikke der er nogle i Danmark, der vækker opsigt. Og jeg tror ikke der er en fra Danmark der kan gå direkte ind på vores hold. Mit bud vil som sagt være om mere end 10 år.

Baunie
28-05-2007, 21:57
For fem år siden var Daniel Agger 17 år og blev udvist uge efter uge på Brøndbys ungdomshold. Han havde i hvert fald problemer med at styre temperamentet så vidt jeg ved.

Hvem kendte ham dengang og hvem havde regnet med, at han skulle stå i en Champions League-finale i år? Det er jo umuligt at sige, hvem der bliver den næste i United. Jeg ved godt, det er sjældent at man ser en kometkarriere som Aggers i DK, men hvem ved om der er en eller anden teenager out there, som man ikke har hørt om.

JDK
28-05-2007, 22:09
Det er umuligt at sige pt, om der er nogle som f.eks. en Timm, som kom over som ungdomsspiller - så meget følger jeg ikke med i ungdommen i DK...

Jeg synes ikke at der er nogle med niveau for tiden - så skulle det være Agger, men han hverken kan komme på holdet pga. Rio og Nemanja og så er han en Scourse.
En anden er Graver, som før er blevet nævnt, men hvordan skal han kunne komme ind på holdet med Carrick, Scholes, Fletcher og nu Hargreaves på den centrale?

Schmeichel tror jeg ikke på - han har navnet med sig, og har stået én sæson på topplan (med succes), og så har vi Foster fremtidig

Jeg tror ikke vi får danskere at se i United i den nærmeste fremtid

snegl
28-05-2007, 22:17
Tja.. Hvis de nye Laudrupper har samme potentiale som deres fædre skal der da nok komme noget godt på Landsholdet de næste 10 år

United DK
28-05-2007, 22:43
Tja.. Hvis de nye Laudrupper har samme potentiale som deres fædre skal der da nok komme noget godt på Landsholdet de næste 10 år

Ligesom Kasper Schmeichel har de efternavnet med sig, men lad os nu se, om de kan følge i deres fædres fodspor, for det bliver ikke let.

Dahlmann
28-05-2007, 22:55
jeg håbede meget på at christian poulsen kom til klubben i 2006, men det er den seneste dansker jeg har kunnet forestille mig på uniteds hold... af unge danske spillere vil jeg ikke gætte på nogen da jeg ikke har det allerstørste kendskab til den danske talentmasse udover det jeg har fundet ud af i football manager og det vil i vist ikke høre om...

rocatis
28-05-2007, 23:07
Lige pt ser det ikke ud som om nogle danskere hverken har spillet til at komme på Uniteds hold.. Nu kender jeg ikke så meget til ungdomslandsholdene, så hvem ved om der måske dukker en ny op om 5-10 år..

Kofoed
28-05-2007, 23:21
jeg tror aldrig at kasper schmeichel vil vælge united før han har spillet for mange andre hold netop på grund af hans far.. peter den store var en kæmpe spiller for os og hører vel til en af de helt store i uniteds historie.. derfor vil det ligge et kæmpe pres på kasper hvis han kom til os og det tror jeg ikke han ville kunne klare med det samme.. men jeg kunne godt tænke mig at prøve det af.. men tager heller foster til at starte med.. men ellers tror jeg ikke vi får nogle danskere at se de næste mange år.. de danskere der har succes kan/vil vi ikke bruge.. bla. agger, kahlenberg, poulsen..

Kofoed
28-05-2007, 23:22
måske næstveds målmand lasse sørensen.. han er den der har lukket færrest mål ind i denne sæson og skal nok gå hen og blive rigtig stor.. kender ham lidt privat.. er mine forældres, venner's søn.. kan godt være det har en lille indflydelse:)

Benzet
28-05-2007, 23:25
Det er fuldstændigt umuligt at spå om, hvorvidt der kommer til at gå 1 eller 10 år, før vi ser en dansker i United igen. Det vil kræve, at vi har overblikket over samtlige nuværende talenter i dansk fodbold ned til en meget lav alder. Der kan eksempelvis sagtens løber en 13-14 årige dansker rundt, der har talentet og lysten til at spille for United indenfor et par år, hvis United opdager ham.

Casper
28-05-2007, 23:33
jeg tror ikke der kommer nogen de næste mange år.

Selvom det ville betyde meget for danske fans, så føler jeg det er ligemeget. Jeg er united fan og jeg er ikke "dansker-fan", hvis man kan sige det sådan...

Udover det, så læste jeg i det nye euroman, at luna christofi ofte sender superliga optagelser til liverpools manager, så han kan se på danske spillere.... :O

KennyN
29-05-2007, 07:44
Der er ikke pt nogen danske spillere med niveau til United. Agger, Poulsen og Bendtner er vel dem som kommer tættest på.
Tror ikke der kommer en dansker i Uniteds træje de næste 5 år. Men måske henter man indenfor et par år en ung 14-16 årig dansker til klubben, som man gjorde med Mads Timm.. Så må vi bare håbe vedkommende har mere talent end Timm..

Benzet
29-05-2007, 09:08
jeg tror ikke der kommer nogen de næste mange år.

Selvom det ville betyde meget for danske fans, så føler jeg det er ligemeget. Jeg er united fan og jeg er ikke "dansker-fan", hvis man kan sige det sådan...

Udover det, så læste jeg i det nye euroman, at luna christofi ofte sender superliga optagelser til liverpools manager, så han kan se på danske spillere.... :O

Det er underligt, at hun som journalist gør det, idet hun helst skal holde sig gode venner med de store klubber rundt om i Europa, når hun konstant vil interviewe deres spillere.

Arjon
29-05-2007, 10:10
Ja, det lyder godt nok mærkeligt, men hun er godt nok også en kage..

Tror ikke på en dansker i klubben lige foreløbig, medmindre der er ungdomsspiller der kommer out of nowhere lige pludselig..

Morten Duncan Rasmussen scores for Manchester United! Neej det svinger ik :D

Casper
29-05-2007, 10:47
Det er underligt, at hun som journalist gør det, idet hun helst skal holde sig gode venner med de store klubber rundt om i Europa, når hun konstant vil interviewe deres spillere.

meget... Artiklen peger på at hun måske var skyld i rafa benitez fik øje på agger...

Hvilket vil være lidt skummelt, men ikke overraskende, at en journalist kan have så stor indflydelse på liverpools indkøb :D

SantasLittleHelper
29-05-2007, 10:51
Kan ikke se hvorfor det skulle være underligt at gøre det som journalist. Den ene hånd vasker den anden og jeg er sikker på at Luna sikkert har fået mange gode interviews ud af det - hvilket trods alt er hendes mål. hun har jo sikkert lignende aftaler med managers over hele verden så hun kan få stjernerne til at stille op til interviews osv...

@Topic
Kan ikke forestille mig hvilken dansker der skulle være god nok til United.. Man kan måske argumentere for bendtner, men come on.. Hvor mange engelske 19-årige render ikke lige rundt og spiller for klubber i Championship? Vi er da bare så hypede fordi han er dansker, men nogen verdensstjerne tror jeg sgu ikke han bliver...

Benzet
29-05-2007, 11:14
Jeg kan også forestille mig, at Luna vil kunne få mange gode Liverpool-kontakter og dermed interviews på den måde. Omvendt kan jeg også forestille mig, at sådanne handlinger lukker mange dører andre steder. Hvorfor skulle en anden engelsk storklub - fx United - være interesseret i, at deres spillere hjælper Luna med et interview, hvis hun alligevel hjælper modstanderen? Så kan de øvrige klubber (fx United) i stedet opfordre spillerne til at lade sig interviewe af en af de hundrede andre journalister, der står i kø.

Don Kafai
29-05-2007, 12:21
Tror det kan hænge sammen med at Luna er forelsket i Benitez. Han er altid en der bliver interviewet når liverpool spiller, og tror de er tætte venner eller lignende.
Hun elsker jo også alt der har spanske rødder...

Stuhrdrengen
29-05-2007, 12:29
Som de fleste er enige om så er det umuligt at forudse hvem der dukker op i løbet af de næste par år, men sikkert er det at der kommer nogle danske vidunderdrenge! Hvem havde troet at Agger ville slå igennem som han gjorde, eller for den sags skyld at Christian Poulsen og Kahlenberg ville gøre det.

Af de mere etablerede spillere ville jeg da også gerne se både Christian Poulsen og Kahlenberg i United. Synes de begge to er fremragende spillere, som virkeligt ville kunne udvikle sig under SAF.

Kommentaren om at Timm ikke havde talent er vist ikke helt retfærdig, men problemet var vist bare at han ikke kunne magte at ryge til en storklub så ung som han gjorde.

Med hensyn til både Laudrup og Schmeichel så har de vel ganske gode muligheder for at komme langt, hvor langt ved ingen, men om de ender i United er i høj grad også tilfældighedernes spil.

Christensen
29-05-2007, 14:49
Egentlig kan jeg ikke se nogle danskere i United i den nærmeste fremtid - bortset fra Agger, som jeg mener er den eneste der har klassen, men Liverpool vil nok ikke slippe ham - og især ikke til os. Christian Poulsen er måske også god nok til United, men mener ikke vi har brug for ham.
Kahlenberg er også en super spiller, og han har gjort det, efter hvad jeg har læst, super godt i Auxerre. Hvis han kunne bevise noget på topplan, er det måske en spiller jeg gerne ville se i United.

snegl
29-05-2007, 15:25
Ja det er en skam at Kahlenberg ikke engang skal spille UEFA Cup næste sæson. Han er meget mere værd end at spille for en middelklub i Frankrig..
Det er lidt spøjst at Danmark kan klare sig så godt bare på at have et meget sammenspillet hold i forhold til at ingen af os her på forum rigtigt kan se en stor nok stjerne til at kunne klare niveauet i fx United.

Sverige har jo en del stjerner i modsætning til DK

Hald
29-05-2007, 15:45
Vi har helt glet vores egen Ronaldinho Junior, Alexander jakobsen fra KB!
Det sidste jeg hørte var at han havde været på et vellykket prøve ophold i Liverpool og til sommer skal han prøve kræfter med Barcelonas Akademi!
Det er utrolig stort af sådan en lille knægt, der venter nok også en stor fremtid til ham hvis han bliver ved, men de historier har vi hørt 100 gange om små børn der bliver den nye det ene eller det andet!

SantasLittleHelper
29-05-2007, 16:30
Vi har helt glet vores egen Ronaldinho Junior, Alexander jakobsen fra KB!
Det sidste jeg hørte var at han havde været på et vellykket prøve ophold i Liverpool og til sommer skal han prøve kræfter med Barcelonas Akademi!
Det er utrolig stort af sådan en lille knægt, der venter nok også en stor fremtid til ham hvis han bliver ved, men de historier har vi hørt 100 gange om små børn der bliver den nye det ene eller det andet!
Det er ham fra Danske Bank reklamerne, ikke? Han virker da i hvert fald som om at han har teknikken i orden, men rent størrelsesmæssigt ser det da ud til at der i hver tfald går 10 år før vi hører noget rigtigt til ham...

gasgas
29-05-2007, 19:07
Modsat andre nogle andre herinde, er jeg kæmpe danskerfan, og vil elske en i United. Håbede på Agger sidste år, men ville nu ikke bytte med Vidic.
Poulsen kunne også have været en mulighed, da hans type jo er en eftertragtet vare. men tvivler han ville kunne gøre sig i en topklub i en engelsk fodbold, da jeg tvivler han ville kunne følge tempoet. Han kan vist ikke spille et bedre sted end han gør nu!
Mht. til bendtner er jeg meget uenig med SantasLittlehelper. Har har nogle unikke talenter (teknik hurtighed ok spilforståelse), der gør at det ikke kun er almindelig "danskerhype" at vi hører om ham. Faktisk den type angriber jeg gerne så sammen med Rooney ( Det er han dog ikke klar til endnu!). Sammenlign ham med en en 19 årig Duncan, så kan man godt se der er mere gods i Bendtner. Men han spiller desværre i Arsenal (som jo ikke er en dårlig klub mens man er ung- først når man vil vinde trofæer).
Kahlenberg har jeg svært ved at vurdere. Han er god, men har altid synes han mangler det sidste hurtighed- ihvertfald til at spille på kanten.
Så Min endelige konklusion er at vi nok ikke ser danskere i United- medmindre vi køber vestkystens Ballack: Jan krølle Kristiansen.....

DonBrask
29-05-2007, 19:18
Håber sgu at vi får en Laudrup på holdet !

KennyN
29-05-2007, 21:17
Ro på ang. Alexander Jacobsen. Han er ikke ret gammel, og har stadig enormt meget at lære. Han har lang vej endnu, før man kan tale om ham som kommende stjerne..
De færreste af os har set ham i kamp. Og kig rundt på nettet. Der er tusindevis af boys ude i verden som kan lave alt muligt lir med bolden. Men hvor mange af dem er proffer i topklubber.??
Lad os nu se, giv ham fred og ro til at udvikle sig. Når han er 17 - 19 år, kan vi vurdere ham bedre..

Tojebe
29-05-2007, 21:28
@Topic
Kan ikke forestille mig hvilken dansker der skulle være god nok til United.. Man kan måske argumentere for bendtner, men come on.. Hvor mange engelske 19-årige render ikke lige rundt og spiller for klubber i Championship? Vi er da bare så hypede fordi han er dansker, men nogen verdensstjerne tror jeg sgu ikke han bliver...

Enig! Synes også vi tit går helt amok her i Danmark hvis en dansker bare vise et lillebitte stjerneglimt og synes faktisk at det er ret irriterende at bare fordi de er danskere at de så skal gejles op til det helt store, mens alle andre skal gøre næsten det dobbelte før man bare hører om dem. Ikke at Bendtner ikke er god for det er han sikkert, men han må for min skyld godt holde sig langt væk fra United, og det jeg har set med ham fra the Championship har jeg dårligt lagt mærke til ham (og han kunne i de kampe lige så godt være en gammel spiller på vej på pension), men kan være jeg bare har set nogle uheldige kampe.
Ville til enhver tid foretrække Rossi.

Med hensyn til andre danksere i United kan jeg ikke lige umiddelbart se en der skulle kunne slå i gennem og blive fast mand. Men som mange siger, hvem ved måske kommer der en eller andet stormende op gennem systemet.

Men som Casper er jeg også ligeglad med om der er en dansker i United. Kunne da sikkert være meget sjovt men det skulle kun være på grund af han kan spille fodbold og ikke bar fordi han er dansker hvis jeg ønsker ham til United.

SantasLittleHelper
30-05-2007, 13:04
Mht. til bendtner er jeg meget uenig med SantasLittlehelper. Har har nogle unikke talenter (teknik hurtighed ok spilforståelse), der gør at det ikke kun er almindelig "danskerhype" at vi hører om ham. Faktisk den type angriber jeg gerne så sammen med Rooney ( Det er han dog ikke klar til endnu!). Sammenlign ham med en en 19 årig Duncan, så kan man godt se der er mere gods i Bendtner. Ja, for Duncan er jo simpelthen en angrebstjerne af højeste karat! Sikke dog en fremragende sammenligning du har der. Og lighederne mellem dem er jo slående! Jo vist, han er da et stort talent, men hvis man ser på hvad der skal til for at en 19-årig kan slå igennem for United, Arsenal eller andre klubber kommer han i hvert fald til kort i rigtig rigtig mange tilfælde.

Arjon
30-05-2007, 13:18
Bendtner er en dygtig spiller, men jeg ser ham ikke som en kommende verdensstjerne.. Det er heller ikke nemt at danne sig et ordentligt indtryk af ham så længe vi hyper ham så voldsomt i DK..

gasgas
30-05-2007, 19:05
Ja, for Duncan er jo simpelthen en angrebstjerne af højeste karat! Sikke dog en fremragende sammenligning du har der. Og lighederne mellem dem er jo slående! Jo vist, han er da et stort talent, men hvis man ser på hvad der skal til for at en 19-årig kan slå igennem for United, Arsenal eller andre klubber kommer han i hvert fald til kort i rigtig rigtig mange tilfælde.

Kan godt forstå hvad du mener med Duncan sammenligning. Men skrev det for at sige at da Duncan var 19 havde man heller ikke så stor tiltro til ham, da der ikke var så mange udviklingsmuligheder i ham. ( og en 19årig spiller som de fleste havde set). Men det er der i Bendtner, mener jeg. Man skal være et talent i Rooney/Ronaldo (dem begge)/Owen klasse for at slå igennemn i de nævnte klubber (især United). men mindre kan også gøre det for at være et kæmpetalent. Hvor god var Zlatan som 19årig? Nogen gange, synes jeg, at på denne side, at der en tandens til at nedgøre/undervurdere spillere som og danske, og det synes jeg er synd, især i forhold til Bendtner, som jeg tror på sigt har mulighed for at blive en kæmpestjerne med de talenter han har.

KennyN
30-05-2007, 19:11
Bendtner burde måske bare lære at skrue lidt ned for ego'et.. Men ok, omvendt er en type som Agger også irriterende. Han mener jo ikke der er noget specielt ved at spille overfor Ronaldinho og andre stjerner. Og at være i CL finalen var, tja bare endnu en arbejdsdag.. Hallo mand, vis dog lidt glæde og følelser..
En blanding ville være fint..

Synes ikke man undervurderer danske spillere herinde. Der er jo ikke ret mange der er gode nok til United og andre topklubber. Det er jo fakta. Kig rundt i de europæiske storklubber. Hvor mange danskere er der.? Og hvem plejer så at spille fast når de er i en storklub.? Ikke mange..

Dahlmann
30-05-2007, 19:28
Modsat andre nogle andre herinde, er jeg kæmpe danskerfan, og vil elske en i United.

tro mig... der er mange "dansker fans" herinde men ligesom du selv har svært ved at se en dansker i united, har jeg, og mange andre, også rigtig svært ved at se en realistisk mulighed lige nu...

jeg vil helst se englændere i united og fryder mig hver gang united køber en god engelsk spiller, for det er så meget bedre når klubben holder sig til modersmålet... :) men vil da stadig gerne se danskere i united, der er bare ikke nogen realistiske derude for tiden...

Dahlmann
30-05-2007, 19:34
Bendtner burde måske bare lære at skrue lidt ned for ego'et.. Men ok, omvendt er en type som Agger også irriterende. Han mener jo ikke der er noget specielt ved at spille overfor Ronaldinho og andre stjerner. Og at være i CL finalen var, tja bare endnu en arbejdsdag.. Hallo mand, vis dog lidt glæde og følelser..
En blanding ville være fint..

Synes ikke man undervurderer danske spillere herinde. Der er jo ikke ret mange der er gode nok til United og andre topklubber. Det er jo fakta. Kig rundt i de europæiske storklubber. Hvor mange danskere er der.? Og hvem plejer så at spille fast når de er i en storklub.? Ikke mange..

SPOT ON!!!

kan ikke være mere enig både med hensyn til agger og bendtner, og med hensyn til de danske spillere generelt...

af de spillere der bliver eksporteret fra superligaen er der ikke mange som slår igennem, og de ender med at blive middelmådige spillere uden spilletid i middelmådige klubber... peter madsen forlod suppen som en giftig herre, men det er efterhånden lang tid siden han har været giftig. mikkel thygesen havde et super efterår i midtjylland, men hvor blev han lige af i foråret for gladbach? de danske spillere slår ikke igennem i udlandet for tiden... synes rigtig godt om at de danske klubber så henter danske spillere hjem igen, men stadig så bliver den danske liga mere og mere præget af udlændinge som tager de danske spilleres pladser. dermed bliver de danske spillere ikke udviklet ordentligt mens nogle middelmådige afrikanere i stedet får chancen..

Smaakage
30-05-2007, 20:38
Danmark har desværre en ide om at vi er bedre end vi er. Hver gang vi skal spille slutrunder eller skal spille mod de store hold, så står alle og siger at vi skal vinde osv.
Ta nu og kig op. Vi er et land med 5 millioner indbyggere, hvilket faktisk ikke er ret mange. Javist, vi har penge, men det kræver altså en hel masse folk at finde den ene lille gut der virkelig kan spille bold.
Vi er ikke større, vi skal være heldige.
Se vores største stjerne de sidste par år.. Den fantastisk Jon Dahl.... Tillykke, du har brugt uendeligt lang tid på bænken i Milano, du kunne ikke spille dig på holdet i Stuttgart, blev lånt ud til Villereal hvor du heller ikke slog igennem. Danmarks nationalhel......*Suk*

gasgas
30-05-2007, 21:13
Småkages holding er den jeg hentydede til før. Det er selvfølgelig ok man ikke er nyhedssælgende optimist som mange medier er. jeg synes feks. ikke der grund til at nedgøre Jon Dahl på denne måde.
Sidste år da Poulsen blev debateret synes jeg ofte at tonen var nedladende, det samme med Agger...
Men hov lad det nu ligge, United har sgu været på indkøb i portugal!..chok for mig
Iøvrigt synes jeg det fee med Bendtners selvtillid, endelig lidt kant på det danske landshold