PDA

Se fuld version : Gerard Piqué

Sider : [1] 2

Michael
30-04-2007, 21:26
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRPp78NFDXflGBt05pmf293ekJjgviT8 TrhOkba6giEKKJSXtka

Gerard Piqué
Født: 2. februar 1987
Land: Spanien
Klub: Barcelona

JDK
02-05-2007, 21:32
Jeg har ny set Pique en del i denne sæson nede i spanien og synes han har spillet meget fornuftigt - der er nu tale om at han evt. skifter her til sommer...
Tror I at han kommer tilbage til United, bliver lejet ud igen eller evt. solgt?

Bugge
02-05-2007, 23:46
Jeg håber Pique kommer tilbage til United og får lidt spilletid, selvom Rio/Vidic fungerer optimalt.. Men som vi har set de sidste par måneder så kan det desværre hurtig gå galt mht skader..

Kjizzle
03-05-2007, 09:58
Håber også at Pique kommer tilbage til United efter sommerferien. Udover at han kan bruges som aflastning for Rio/Vidic kan han jo både benyttes på backen og som en defensiv midtbane.

Håber virkelig han kommer tilbage og får noget spilletid hos United.

Rafa86
03-05-2007, 15:43
Han har lige udtalt, at han kun vil tilbage til United, hvis der bliver spilletid.

Det bliver svært, at ryste Rio og Vidic af pladserne på den centrale plads, men kan han spille på back pladserne?

KennyN
04-05-2007, 10:17
Det bliver svært, at ryste Rio og Vidic af pladserne på den centrale plads, men kan han spille på back pladserne?

Ja Pique kan også godt spille på backpladserne. Han har et par gange spillet på bla venstreback i United sidste sæson.. Men da han ikke er verdens hurtigste spiller, er hans fremtid nok mest inde centralt i forsvaret..

Smaakage
04-05-2007, 12:05
Ja Pique kan også godt spille på backpladserne. Han har et par gange spillet på bla venstreback i United sidste sæson.. Men da han ikke er verdens hurtigste spiller, er hans fremtid nok mest inde centralt i forsvaret..

Samtidigt er hans force jo hovedspillet, da han er en høj spiller med en god springkraft, og det er der trods alt ikke så meget brug for på backen.
Pique bør bruges som center forsvar.

Men synes også vi har manglet en ordentlig afløser for Vidic og Rio i år. Brown har gjort det ok når han har spillet der, men han er meget anonym. Heinze sejler rundt i center, Silvestre er en katastrofe, og O'Shea er bedst på backpladserne. Derfor håber jeg at Pique kunne komme ind som en stabil reserve, der stadigvæk får en del kampe i løbet af sæsonen, og skifter lidt med Rio og Vidic når der er brug for det.

Tojebe
04-05-2007, 14:11
Håber vi beholder Pique, da han er en speændende spiller som samtidig vil være en god reserve for Vidic/Rio og han er jo også forholdsvis fleksibel. Men det lader nu også til at han bliver efter det Fergie har sagt ihvertfald.

Damien
04-05-2007, 15:50
Glæder mig sku til at se Pique tilbage i den røde trøje..
Han skal da have chancen !!

$nowman
04-05-2007, 15:52
foretrækker ferdinand og vidic centralt, jeg ville sige at man evt. kunne leje ham ud en sæson mere eller noget

Martinsen
04-05-2007, 16:08
nu har vi endelig fået spillet et godt central forsvar sammen, så jeg mener ikke vi skal til at ændre noget som helst på det... og hvis Pique ikke er tilfreds med det må han finde sig en anden klub... jeg ser helt klart Ferdinand og Vidic som de suverænt stærkeste i klubben på de positioner, og det kan hverken Brown, Silvestre, Pique eller Evans rokke ved

Flax_Generous
04-05-2007, 16:12
Gerard Pique har været en af de bedste unge forsvarsspillere i den spanske liga i år. De kampe, jeg har set ham i, har han leveret varen 100% og samtidig været særdeles målfarlig og fremadrettet i sit spil. Jeg betragter ham uden tvivl som en af Europas største forsvarstalenter. Hans force er helt klart det centrale forsvar, men han kan også godt spille venstre og højre back (hans første fulde debut for United var som højre back). Han er hovedstødsstærk og kraftfuld som Vidic, men spiller med samme elegante overblik og blik for spillet som Ferdinand.

Det ville helt klart være en fejl at lade ham smutte til en af de større spanske klubber. Det ved Sir Alex Ferguson dog også godt, så mon ikke han kommer tilbage til næste år og får sig 30-35 kampe ligesom John O'Shea og Wes Brown. Så må Silvestre og/eller Heinze forlade klubben. Med Pique i truppen vil vi uden tvivl have ligaens måske bedste reserve-centerforsvar (Pique+Brown).

KennyN
04-05-2007, 16:33
Hvis Pique skulle lejes ud igen i den kommende sæson, burde det være til en Premier League klub, så han dermed opnår en masse god og vitig erfaring med topfodbold i England. For der er kæmpe forskel på spillestilen og det hele i Spanien i forhold til England..

MadsSkovgaard
05-05-2007, 21:23
Ingen tvivl om, at Pigué er et stort talent, men jeg ser desværre ikke nogen fremtid i ham, på Old Trafford.
Hvis han skal have sit enorme potientiale udviklet, tror jeg ikke på, at det skal være i England.
Jeg har godt nok ikke set ham spille for Zaragoza, men jeg har hørt rosende ting. Men hvis jeg var ham, ville jeg spille i Spanien.

imc
26-05-2007, 23:54
Vil bare lige minde om at det er muligt at følge Piqué imorgen kl 21 på kanal 5 i kampen mellem Sevilla og Zaragoza, altså HVIS han nu starter inde.

Dines
27-05-2007, 11:16
Jeg håber han kommer tilbage til sommer, og får chancen. Så kan han tage kampen op med Neville om højrebackpladsen, for tvivler på han kan slå nogle af i midterforsvaret.

Damien
27-05-2007, 22:26
Hvordan spiller han så, IMC ??

Oscar
27-05-2007, 22:44
han spiller mere som defensiv midt, men han gør det meget godt. Stor og stærk.

Smaakage
09-06-2007, 21:56
Pique starter inde for Zaragoza mod Real Madrid, og Zaragoza er foran 1-0 hvis nogle ønsker at se ham spille

Vises på Kanal 5

Gelle
09-06-2007, 22:40
Synes sku han gør det meget godt. Vinder rimlig meget og god med hovedet

Rafa86
09-06-2007, 23:43
Er Pique egentlig udtaget til Spaniens U21 hold, i forbindelse med EM i Holland?

United DK
10-06-2007, 00:21
Er Pique egentlig udtaget til Spaniens U21 hold, i forbindelse med EM i Holland?

Spanien kvalificerede sig ikke.

Dines
10-06-2007, 08:12
What var Pique inde? Jeg så ham slet ikke, så jeg har nok brug for briller.

Damien
10-06-2007, 09:16
Syntes han gør det godt på den deffensive midtbane.. Har spiller bolden fornuftigt rundt, står i vejen for modstandere, og tackler godt..

Han fik ovenikøbet gult kort, så ja, du har nok brug for briller ;)

Refstrup
10-06-2007, 10:48
Syntes han gør det godt på den deffensive midtbane.. Har spiller bolden fornuftigt rundt, står i vejen for modstandere, og tackler godt..

Han fik ovenikøbet gult kort, så ja, du har nok brug for briller ;)'
Han spillede i kampen i går mod real madrid.. Synes at han spillede en okay kamp

Dines
10-06-2007, 11:59

Det skal lige siges, at jeg ikke så hele kampen. Så lidt før pausen og så slutningen af kampen.

JDK
10-06-2007, 12:11
Synes også at Pique spillede en fornuftig kamp mod Real, i går!

Oscar
10-06-2007, 12:38
Men han spiller defensiv midt mere end forsvar, så ved ikke rigtig hvor han vil spille hos os, nu når vi lige har købt Hargreaves. Ellers skal han ind og spille forsvar, selvom alle de kampe jeg har set ham i for Zaragoza, hvor han desuden har gjort det fortrineligt, har spillet def. midt, og det virker ret naturligt for ham..men vi får at se.

Grothen
14-06-2007, 04:15

Synes, set over hele sæsonen, har Pique imponeret mig. Jeg havde, før sæsonen, ikke set ham spille mere end et par kampe for United, men jeg må sige, at han ofte som def. midt. ved siden af Alberto Zapater, har spillet rigtig stabilt på Zaragozas midtbane...

Det siger vel også noget om hans niveau, at han i rigtig mange kampe, har startet inde, for spaniens pt. 5. bedste hold. Det synes jeg vidner om kvalitet, og derfor kan jeg ikke se nogen grund til, ikke at tilbagekalde ham...

wraae
14-06-2007, 16:12
Hvad siger i til idéen om en byttehandel med Barcelona for Eidur G? Jeg synes det er en virkelig dårlig idé, Pique har nogle åbenlyse kvaliteter samt han stadig besidder enorme mængder af talent, som ikke er færdigt udviklet, og i en alder af 20 år ville det efter min mening være yderst dumt at bytte ham, trods vores angrebs "problemer", så synes jeg at det er en anden angriber vi skal have fat i (Læs Torres).

JakobR
14-06-2007, 16:47
Hvad siger i til idéen om en byttehandel med Barcelona for Eidur G? Jeg synes det er en virkelig dårlig idé, Pique har nogle åbenlyse kvaliteter samt han stadig besidder enorme mængder af talent, som ikke er færdigt udviklet, og i en alder af 20 år ville det efter min mening være yderst dumt at bytte ham, trods vores angrebs "problemer", så synes jeg at det er en anden angriber vi skal have fat i (Læs Torres).

Pique er et stort ungt talent, som kan være med til at sikre fremtiden for United på den defensive front. Så hvorfor skulle vi blive spist af med en islænding, der er på vej mod sin karrieres sidste år.
Dog tror jeg desværre at Pique har interesse i et skifte til Barcelona, da han jo har udtalt han altid vil have dem i hjertet + mulighederne for spilletid ser bedre ud dernede, end hos os.

Men jeg håber han er at finde i United i næste sæson. Sammen med Evans, ser det ud til at det bliver de to, der skal forsøge at skabe konkurrence i Uniteds defensiv.

Med andre ord: Jeg er enig med dig.

schousboe9
14-06-2007, 17:03
Tror (og håber) ikke byttehandelen med Eidur/Gerard bliver til noget... Hvis det var speed, vi var ude efter, er det jo helt ude i hampen at byde på Gudjohnsen. Desuden, som så mange herinde mener, er Pique løsningen på 25% af bagkæden i fremtiden, så han ska' ingen steder!

Fergie ser for stort et lys i ham til at bytte ham væk på den måde.

Michael
17-06-2007, 22:24
Så gjorde Pique sig også bemærket i aften. Direkte rødt i kampen mod Huelva. Nogen der så hvad der skete, eller ved det?

Kjizzle
17-06-2007, 22:38
Så gjorde Pique sig også bemærket i aften. Direkte rødt i kampen mod Huelva. Nogen der så hvad der skete, eller ved det?

Har netop spurgt om det samme i "Andre Kampe" tråden. Hvor den passer bedst ind vil jeg ikke vurdere :) men vi kan vel lige så godt samle en eventuel diskussion :)

JDK
09-07-2007, 02:09
Jeg håber også på at han bliver, men tror desværre at det er sandsynligt han bliver solgt - tror mere på at Evans får chancen

Damien
15-08-2007, 15:20
Syntes vi står i lidt svær situation med Pique.. Jeg syntes han er en rigtig spændende spiller. Han virker stærk deffensiv men også god til at bringe bolden frem ad banen... Han skal nok snart kæmpe med Brown og Evans om hvem der er førsteindskifter til midterforsvaret..

Håber han får nogle flere chancer og finder sig i en del tid på bænken.. Men håber da os Sir Alex vil give ham nogle kampe i blandt andet Carlingcuppen og Fa cuppen..

Tror i han har en fremtid i United ?

Glory Man United
15-08-2007, 15:40
Syntes vi står i lidt svær situation med Pique.. Jeg syntes han er en rigtig spændende spiller. Han virker stærk deffensiv men også god til at bringe bolden frem ad banen... Han skal nok snart kæmpe med Brown og Evans om hvem der er førsteindskifter til midterforsvaret..

Håber han får nogle flere chancer og finder sig i en del tid på bænken.. Men håber da os Sir Alex vil give ham nogle kampe i blandt andet Carlingcuppen og Fa cuppen..

Tror i han har en fremtid i United ?

Tvivler....og det er udelukkende fordi, jeg ikke tror, han vil være reserve. Vidic/Ferdinand er vist ikke til at rokke. Og hvis han så også er efter Brown, smutter han nok til januar eller i hvert fald næste sommer ;)

schousboe9
15-08-2007, 16:00
Jeg tror ikke nødvendigvis, han er efter Brown i midterforsvaret. Jeg tror ikke, Fergie ville tøve to sekunder med at smide Pique ind i midterforsvaret hvis nødvendigt. Brown er og blir mere back-up for Neville, hvilket han også agerer i øjeblikket.

Pique er IMO mindst på højde med Brown i hierakiet, som jeg ser det. I hvert fald når det gælder de to centrale forsvarsspladser.

Men når dét så er sagt, kunne jeg godt tænke mig at se ham på den defensive midtbane. Ved godt vi ikke ligefrem manlger folk dér, men som I siger er han god med fødderne og har god spilforståelse. Desuden ville det give ham langt større chance for at få nogle kampe, hvis han kunne spille flere pladser.

Ikk' oss', O'Shea!? :D

Damien
15-08-2007, 16:54
han kan jo os spille på den deffensive midt, hvor han gjorde det rigtig godt for Zaragoza.. Men blir nok ikke til så meget for os, da vi lige har fået Hargreaves..

Dines
15-08-2007, 16:58
Jeg mener bestemt han har en fremtid, og jeg synes det vil være fedt, hvis han kunne overtage efter Neville om et par år. Derfor skal han lige affinde sig at sidde på bænken iår og næste, og så er det hans tur. Evans afløser måske til den tid Rio.

JakobR
15-08-2007, 17:00
Jeg håber Pique ejer en smule fornuft og indser, at man ikke skal regne med at blive fast mand hos United, når man kun er 20 år. Så jeg håber han finder sig lidt i sin reserverolle. Hvis han udnytter sit potentiale, så kan han muligvis blive fast mand hos United om 3 år, da han til den tid vil have nået en mere moden alder, som gør det nemmere for ham, at konkurrere med Rio og Vidic. Desværre for Pique, så når de fleste midterforsvarer deres bedste alder, når de er ca. 31. Så han kan muligvis komme til at stå i skyggen af Rio og Vidic i mange år endnu.

Jeg har dog ikke set ret mange kampe med Pique selv, og baserer derfor min mening udfra de få kampe jeg har set og den positive omtale han har fået.

Glory Man United
02-10-2007, 08:47
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=7689
Tror bestemt ikke SAF inkluderede Pique, da han udtalte, at en del af de unge skulle udlejes. Og måske spiller han i aften mod Roma!!

Daniel
02-10-2007, 10:08
Jeg tror heller ikke at Pique bliver lejet ud. I øvrigt ville jeg også synes det ville være dumt da vi med silvestre langtidskadet, neville skadet og måske også vidic og brown pludselig ikke har så mange forsvarer at benytte. Jeg ved og synes også selv at ferdinand og vidic er klart førstevalg men synes godt at man kunne give pique chancen lidt mere med nogle indskiftninger og måske starter mod lidt mindre hold selvom jeg sådan set ikke bryder mig om at skifte ud i forsvaret.

PerRonaldo
02-10-2007, 10:51
Jeg tror heller ikke at Pique bliver lejet ud. I øvrigt ville jeg også synes det ville være dumt da vi med silvestre langtidskadet, neville skadet og måske også vidic og brown pludselig ikke har så mange forsvarer at benytte. Jeg ved og synes også selv at ferdinand og vidic er klart førstevalg men synes godt at man kunne give pique chancen lidt mere med nogle indskiftninger og måske starter mod lidt mindre hold selvom jeg sådan set ikke bryder mig om at skifte ud i forsvaret.

I hvilke kampe har vi kunne skifte ud i vores suveræne defenisv? Jeg synes også vi skal give ham chancen, men der har bare ikke været plads til at give chancer væk, når vi ikke har scoret flere mål, så indtil vi prøver at fører med et par mål, så får han ikke chancen medmindre vi har skader.

JDK
02-10-2007, 10:58
Vi skal ikke af med Pique, og tror heller ikke at dette bliver tilfældet :InLove

Glory Man United
02-10-2007, 10:59
Enig PerRonaldo. Defensiven er den største årsag til, at vi trods alt ligger nr.2! 8 PL kampe og 1 CL kamp og vi har bare indkasseret 2 kasser. Så ville det være selvmord at bytte Rio/Vidic for at afprøve Pique!!

Hl-Glory
03-10-2007, 19:44
helt enig.
så længe vi ikke laver mere end 1mål pr. kamp skal vi ikke til at skifte ud på forskellige positioner for at afprøve de unge.

Damien
10-11-2007, 14:31
Dejligt Pique har planer om at blive, håber han er her mange år endnu, og en dag kan overtage Rios plads som den spilstyrrende centerforsvarer...
Syntes han viste rigtig gode takter mod det harmløse Kiev hold !!

Liverpool_sucks
10-11-2007, 14:57
For mig..
Første gang jeg så Pique i carling cup 2-3 år siden, det var Kærlighed ved først blik.. :InLove

Jeg har også bestilt det ny trøje med Pigue.. :Bouncing:

JDK
10-11-2007, 15:04
Dejligt Pique har planer om at blive, håber han er her mange år endnu, og en dag kan overtage Rios plads som den spilstyrrende centerforsvarer...
Syntes han viste rigtig gode takter mod det harmløse Kiev hold !!

Pique bliver/er stor! en dejlig udtalelse han kom med, og den kunne vi også godt have hørt fra Rossi i sommers! men super lækkert at Pique nu siger det :)

KennyN
11-11-2007, 10:34
Man skal ikke ligge for meget i denne slags udtalelser. Det er set mange gange før i fodbold verdenen.
Husk, Fergie sagde i sommer at Rossi og flere andre havde en stor fremtid i United foran sig, og at han ville få problemer med at give dem alle spilletid. Kort efter var Rossi væk.

Og spillere har tit udtalt det som Pique siger, hvorefter de er væk hvis det ikke lige går som det skal. Hvis ikke Pique får en del spilletid i år, tror jeg han vil søge væk til sommer. Hvilket er helt forståeligt. Selv om han står bag to af de bedste midterforsvarere i Europa, skal han jo have spilletid på topplan for at fortsætte sin udvikling..

Krede
30-01-2008, 16:26
Har I egentlig tænkt over, at Pique end ikke har været i truppen et stykke tid? Nogen der ved hvorfor?

Flipperen
30-01-2008, 16:34
Der har vel ikke været behov for ham? Sidste gang eller var det kampen før det, at han lavede nogle store fejl.. Han må ligesom lære at det ikke er godt nok vel, og nu får han sikkert chancen igen.. Man skal jo heller ikke bare lade ham spille efter så store fejl, så må han bevise til træning at det var en fejl han lavede de fejl og han kan gøre det bedre og derefter få chancen. ;o)

Christensen
30-01-2008, 17:18
Jeg mener Pique næsten lige er kommet tilbage fra en skade, så det kan være det er derfor han ikke har været med i truppen det seneste stykke tid.

Dines
30-01-2008, 18:24
Har I egentlig tænkt over, at Pique end ikke har været i truppen et stykke tid? Nogen der ved hvorfor?

Han er skadet. Med hvad ved jeg ikke, men han er skadet har jeg læst her for nylig. ;)

McPherson
30-01-2008, 19:36
Rimeligt off-topic, men Dines, er du fra Århus? Kendte en der hed eller blev kaldt Dines da jeg var barn :) .. Der er vel ikke mange der hedder det!?

JakobR
13-02-2008, 17:08
Er der nogen, der ved hvilken skade Pique har og hvornår han er tilbage igen?

Dines
13-02-2008, 18:15
Rimeligt off-topic, men Dines, er du fra Århus? Kendte en der hed eller blev kaldt Dines da jeg var barn :) .. Der er vel ikke mange der hedder det!?

Nu har jeg først læst dit indlæg nu. Nej, jeg er ikke fra Århus, men fra Søllerød lidt nord for København. Tror det må være en anden en med det flotte navn Dines du har hørt om ;)

KennyN
14-02-2008, 19:38
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={B4CEE8FA-9A47-47BC-B069-3F7A2F35DB70}&newsid=532345

Fint at høre at han ikke brokker sig over manglende spilletid, og ser på det som en udfordring. Samt en mulighed for at lære fra nogle af de bedste.. Men når det er sagt, vil han nok snart gerne have lidt mere spilletid. Måske han kan få lidt spilletid, her når der kommer så mange kampe indenfor kort tid..

Damien
08-03-2008, 13:18
ifølge italienske Tuttosport er Juve efter Pique, håber virkelig ikke vi mister endnu et kæmpetalent..

Molle
08-03-2008, 16:21
Piqué, synes jeg har været en fornøjelse at se på i denne sæson. Han har virklig brillieret, i de kampe han har fået. Fremtidens mand.

Aurdal
08-03-2008, 16:23
Jeg er selv en stor fan av Pique. men desverre tror jeg pique forlater United til sommeren. Et talent som Pique kan ikke godta å spille 4-5 kamper i halvåret. Vidic og Rio er førstevalg.

GaMMwl
11-03-2008, 23:30
Det vil nærmest være augant hvis han vælger at forlade United til sommer. Håber hans hjerte banker for United for han vil være en god fremtidens mand i centerforsvaret...

man.utd25
11-03-2008, 23:43
Jeg er selv en stor fan av Pique. men desverre tror jeg pique forlater United til sommeren. Et talent som Pique kan ikke godta å spille 4-5 kamper i halvåret. Vidic og Rio er førstevalg.

Jeg er også stor fan af ham, men tror nu ikke på han smutter til sommer, men vis det sker det samme i næste sæson ,så er der nok store chancer for det desværre.

robinho
12-03-2008, 05:27
--------------------------------------------------------------------------------

Det vil nærmest være augant hvis han vælger at forlade United til sommer. Håber hans hjerte banker for United for han vil være en god fremtidens mand i centerforsvaret...

ville det være arrogant hvis han smutter? Hvad i alverden skulle han blive for, hvis drengen har et stort talent, som united belønner ham for med 5-6 kampe om året, når så det halve af spanien er interesseret i ham.

Kan sagtens forstå ham hvis han tålmodighed snart er opbrugt. Forlanger ikke han skal være fast mand, men tag nu for eksempel de næste to PL kampe. Kan slet ikke se hvorfor han ikke skulle få en højre back i de to.

United DK
12-03-2008, 06:50
ville det være arrogant hvis han smutter? Hvad i alverden skulle han blive for, hvis drengen har et stort talent, som united belønner ham for med 5-6 kampe om året, når så det halve af spanien er interesseret i ham.

Kan sagtens forstå ham hvis han tålmodighed snart er opbrugt. Forlanger ikke han skal være fast mand, men tag nu for eksempel de næste to PL kampe. Kan slet ikke se hvorfor han ikke skulle få en højre back i de to.

Fordi han er midterforsvar, og fordi vi har et bedre alternativ i Simpson.

Piqué smutter til sommer, det er jeg ret overbevist om, for han kan ikke slå igennem som midterforsvar, og på højre backen er han kun 4. valg efter Brown, Simpson og O'Shea.

robinho
12-03-2008, 07:33
Fordi han er midterforsvar, og fordi vi har et bedre alternativ i Simpson.

Piqué smutter til sommer, det er jeg ret overbevist om, for han kan ikke slå igennem som midterforsvar, og på højre backen er han kun 4. valg efter Brown, Simpson og O'Shea.

jo men simpson får jo heller ikke lov til at spille. Det er nærmest umuligt for de to, som jeg regner for vores største talenter(altså udover de unge "stjerner" på 1.holdet) få nogen minutter nogen steder. Og det kan ikke passe der kun er plads til at give dem nogle minutter i carling cuppen.

Iøvrigt kan Pique sagtens spille højre back. Har han gjort her og gjorde det også i zaragoza.

Dines
12-03-2008, 07:42
Ja, Pique bør få nogle flere chancer. Mod Bolton på hjemmebane mener jeg godt Pique og Simpson kan få en start, da jeg tvivler på, at forsvaret får det store at lave. Håber snart vi ser dem i aktion igen.

Bugge
12-03-2008, 11:06
Jamen hvad er Piques foretrukne position egentlig? Troede han var centerforsvarer, men spillede han ikke def. midt i Zaragoza og gjorde det fornemt der?

Som det ser ud lige nu så kræver det vist ikke det store at slå Hargreaves af pinden på den position hvis vi altså ikke spillede 4-4-2 for det meste ;)

Glory Man United
12-03-2008, 11:09
Ja, Pique bør få nogle flere chancer. Mod Bolton på hjemmebane mener jeg godt Pique og Simpson kan få en start, da jeg tvivler på, at forsvaret får det store at lave. Håber snart vi ser dem i aktion igen.

Der skal ikke tages chancer nu....og slet ikke mod Bolton! Hvis der skal spares i forsvaret, må det være en ad gangen. Ikke noget med:
Simpson-Pique-Brown-O´Shea

Bugge
12-03-2008, 11:13
Der skal ikke tages chancer nu....og slet ikke mod Bolton! Hvis der skal spares i forsvaret, må det være en ad gangen. Ikke noget med:

Du mener altså ikke at det der er et forsvar som ville kunne holde fx Barcelona stand :D?

Nej jeg kan godt se at det ikke er nu der skal gøgles for meget, men set over hele sæsonen så kunne han måske godt have spillet noget mere.. Han var ringe mod Everton og siden da har man ikke rigtig set noget til ham :(

CC
12-03-2008, 11:21
Kunne godt tænke mig at Pique bare fik et par kampe her, og Rio fik en lille ferie. Det har han sgu fortjent må man sige!

Glory Man United
12-03-2008, 11:37
Kunne godt tænke mig at Pique bare fik et par kampe her, og Rio fik en lille ferie. Det har han sgu fortjent må man sige!

Vil s....på, hvad Rio har fortjent. Han kan få en laaaaang sommerferie, mens England IKKE spiller EM. Han skal bare spille de sidste 2 mdr, færdig basta!

Bugge
12-03-2008, 11:49
Ja, den er jeg godt nok også tilhænger af.. Det er ikke lige nu vi skal tage chancer ved at smide vores verdensklasse centerforsvarer ud på bænken..

Dines
12-03-2008, 14:57

Ja, men hvis de unge talenter ikke for nogle chancer, så kan de heller ikke udvikle sig. Det er rigtigt, at det måske vil være dumt at smide begge ind samtidig, men Pique kunne da sagtens spille mod Derby og så Simpson med Bolton. Altså Derby har scoret ligeså mange mål som Rooney har lavet i denne sæson, og Bolton har ikke noget farligt mere uden Anelka.

Glory Man United
12-03-2008, 15:00
Altså Derby har scoret ligeså mange mål som Rooney har lavet i denne sæson.

Ja så er der kun en fare ved kampen: 0-0 :p

Dines
12-03-2008, 15:01
Ja så er der kun en fare ved kampen: 0-0 :p

Ja præcis, hehe :D

GaMMwl
12-03-2008, 15:21
[QUOTE=robinho;55629]ville det være arrogant hvis han smutter? Hvad i alverden skulle han blive for, hvis drengen har et stort talent, som united belønner ham for med 5-6 kampe om året, når så det halve af spanien er interesseret i ham.

Vi havde ham bl.a. inde i en champs league kamp, hvilket jeg mener indikerer, at ferguson har planer for ham i fremtiden. Jeg tror Pique får chancen når tiden er til det, hvis han bliver i klubben...

Jeg synes bare det kan virke lidt augant, hvis han vrager United efter så kort tid når han ikke er ældre.

United DK
12-03-2008, 15:32

Jeg mener sagtens vi kan spille med Simpson fremfor Brown, i en hjemmekamp mod Bolton, for det er begrænset hvad de kan komme frem til, og vi vil sikkert have bolden mere eller mindre hele tiden, og her ville vi kunne udnytte Simpson, da han er bedre offensivt end Brown.

Glory Man United
12-03-2008, 15:38
Jeg mener sagtens vi kan spille med Simpson fremfor Brown, i en hjemmekamp mod Bolton, for det er begrænset hvad de kan komme frem til, og vi vil sikkert have bolden mere eller mindre hele tiden, og her ville vi kunne udnytte Simpson, da han er bedre offensivt end Brown.

Måske, måske ikke. Kan ikke se, at vi skal kigge langsigtet nu. Vi står overfor den mest spændende PL sæsonafslutning længe, hvor 1 point (eller målscoren) kan blive afgørende. Så vil jeg blæse på, om højrebacken er 19 år eller 28 år. Vi kan altså reducere til 17-18 i mesterskaber ;)

United DK
12-03-2008, 15:47
Måske, måske ikke. Kan ikke se, at vi skal kigge langsigtet nu. Vi står overfor den mest spændende PL sæsonafslutning længe, hvor 1 point (eller målscoren) kan blive afgørende. Så vil jeg blæse på, om højrebacken er 19 år eller 28 år. Vi kan altså reducere til 17-18 i mesterskaber ;)

Med det hold vi har, så bør en ændring på en højre back ikke være lig med et pointtab, og specielt ikke når det er en hjemmekamp mod Bolton.

Dines
12-03-2008, 17:29

Mod Bolton på hjemmebane bliver det sikkert et stort bombardement mod Bolton-målet, så der bliver nok ikke så meget brug for Browns kvaliteter i defensiven. Så efter min mening bør Simpson spille enten mod Derby eller Bolton, da det nok kun bliver et hold der dominerer, og Simpson er bedre i det offensive.

man.utd25
12-03-2008, 17:30
jo men simpson får jo heller ikke lov til at spille. Det er nærmest umuligt for de to, som jeg regner for vores største talenter(altså udover de unge "stjerner" på 1.holdet) få nogen minutter nogen steder. Og det kan ikke passe der kun er plads til at give dem nogle minutter i carling cuppen.

Iøvrigt kan Pique sagtens spille højre back. Har han gjort her og gjorde det også i zaragoza.

Ja nemlig og han spillede godt som højre back i zaragoza ,så vi burde bruge ham

Høgsted
12-03-2008, 17:36
Enig i at Pique og andre skal have en chance på førsteholdet i løbet af en sæson jeg så bare gerne at han havde fået nogle flere før i sæsonen i PL og ikke nu hvor hvert pointtab er livsvigtigt. Han kunne fx godt havde spillet hjemme mod Derby og mod andre dårlige hold. I og for sig er der jo ingen grund til at skifte ud i forsvaret når det hele gør så kanont - selv i kampene mod mindre gode hold kan det gå galt og altid godt at have et forsvar der er bundsolidt

Bugge
12-03-2008, 18:05
Enig i at Pique og andre skal have en chance på førsteholdet i løbet af en sæson jeg så bare gerne at han havde fået nogle flere før i sæsonen i PL og ikke nu hvor hvert pointtab er livsvigtigt. Han kunne fx godt havde spillet hjemme mod Derby og mod andre dårlige hold. I og for sig er der jo ingen grund til at skifte ud i forsvaret når det hele gør så kanont - selv i kampene mod mindre gode hold kan det gå galt og altid godt at have et forsvar der er bundsolidt

Jeg synes også han skulle have haft flere kampe, men jeg tror stadig har han kvaliteterne til at kunne forsøge som højreback mod fx Derby eller Bolton.. Godt nok er det vigtige kampe som skal vindes, men det burde også være muligt med en forholdsvis urutineret højreback..
Midterforsvaret skal der selvfølgelig ikke pilles ved!

man.utd25
12-03-2008, 20:20
Jeg synes også han skulle have haft flere kampe, men jeg tror stadig har han kvaliteterne til at kunne forsøge som højreback mod fx Derby eller Bolton.. Godt nok er det vigtige kampe som skal vindes, men det burde også være muligt med en forholdsvis urutineret højreback..

Ja jeg er helt enig med det du skriver, men det er ikke sikkert fergi synes det samme:mad:

Kofoed
12-03-2008, 20:34
Jeg kan slet ikke se hvorfor vi skulle begynde og bruge pique på højrekanten.. det ville da ikke være fair at tage den chance fra simpson.. eller ka simpson spille begge sider..

Høgsted
12-03-2008, 20:35

Kan godt følge dig men hvorfor ikke pille ved midterforsvaret når man godt kan pille på højrebacken. Brown har vel næsten gjort det ligeså godt som Rio eller Vidic. Desuden er Pique's bedste plads trods alt i midten af forsvaret. Rio - Vidic fungerer til UG men det samme gør Ronaldo - Brown altså også. Vil ikke tude hvis en ung starter på højreback mod dårlige hold men så heller ikke mere end dårlige hold og ikke middelmådige hold som vi sagtens kan smide point mod. Men generelt synes jeg ikke at vi skal begynde at eksperimentere på dette stadie af sæsonen

KennyN
12-03-2008, 22:00
Jeg kan slet ikke se hvorfor vi skulle begynde og bruge pique på højrekanten.. det ville da ikke være fair at tage den chance fra simpson.. eller ka simpson spille begge sider..

Simpson har flere gange spillet på venstreback positionen for reserverne og mener også han har gjort det i et par halvlege i nogle pre-season kampe.. Men han er selvfølgelig bedst på højreback..

Bentz
17-03-2008, 09:46
Kan godt følge dig men hvorfor ikke pille ved midterforsvaret når man godt kan pille på højrebacken. Brown har vel næsten gjort det ligeså godt som Rio eller Vidic. Desuden er Pique's bedste plads trods alt i midten af forsvaret. Rio - Vidic fungerer til UG men det samme gør Ronaldo - Brown altså også. Vil ikke tude hvis en ung starter på højreback mod dårlige hold men så heller ikke mere end dårlige hold og ikke middelmådige hold som vi sagtens kan smide point mod. Men generelt synes jeg ikke at vi skal begynde at eksperimentere på dette stadie af sæsonen

Er enig i, at vi ikke bør pille ved midterforsvaret, men mener samtidig at pique er så god en forsvarsspiller, at han ikke bør sælges eller noget. Han mener mig meget om Barcas puyol. Vi må ikke slippe ham. Og han skal have kampe. Om der er som back eller center er lige meget. Har ikke set ham spille en eneste dårlig kamp i united trøjen. Skal jeg minde jer om roma kamp i rom. Super indsats, mod en meget stærk modstander (nr. 2 i italien).
Tro på ham. Han virker mere sikker og rolig i sine indgreb end brown gør.

Glory Man United
17-03-2008, 09:48
Har ikke set ham spille en eneste dårlig kamp i united trøjen.

Mod Bolton ude? ;)

Bentz
17-03-2008, 09:53
Mod Bolton ude? ;)

Tja. Alt er vel relativt. :) Man skal jo også tænke på erfaring og sådan. :Smackden:

Glory Man United
17-03-2008, 09:55
Tja. Alt er vel relativt. :) Man skal jo også tænke på erfaring og sådan. :Smackden:

Nu sagde du, at han ikke havde spillet en dårlig kamp.....hvad har det med erfaring at gøre pludselig?? :titte:

Bentz
17-03-2008, 10:03
Det har alt med erfaring at gøre. Hvordan du håndtere stress, boldforståelse og overblik. Og jo. Havde lige glemt Bolton kampen. Men taget hans alder i betragtning, så er det sgu acceptabelt, at have spillet en dårlig kamp. Lad os se på Evras første halve år i united trøjen, eller Vidiv for den sagdes skyld. Det var mere erfarende spiller og de bommede stort.

man.utd25
06-04-2008, 23:49
synes enlig jeg vil give fergie retm i at pique spillet godt da han kom ind:)
Jeg håber han starter inde mod roma ,vis rio er skadet

Kofoed
07-04-2008, 00:11
synes enlig jeg vil give fergie retm i at pique spillet godt da han kom ind:)
Jeg håber han starter inde mod roma ,vis rio er skadet

Jeg syntes også han skal starte inde selvom rio er klar.. vil hellere give rio et lille hvil så han er 120% frisk, og så bruge Pique.. vi er foran 2-0 på udebane, og jeg tror meget skal gå galt hvis vi skal sætte den over styr, og hvis vi stiller med vds, brown, evra, ronaldo, anderson, scholes, park, rooney, tevez så bør det ikke kunne gå galt, og så bør vi efter min mening sagtens kunne starte med pique inde.. men lad os se.. jeg glæder mig allerede.. bliv nu onsdag..

Dines
07-04-2008, 07:38
Ja, Pique må gerne starte inde mod Roma, selv hvis Rio er klar. Han skal resituere sig til Arsenal-kampen, og så kan Pique starte i midterforsvaret med Brown eller O'Shea. Han gjorde faktisk et rigtig fint job, da han kom ind igår.

JDK
07-04-2008, 08:28
Håber også at Pique starter inde onsdag, selvom Rio er klar, da vi nok stiller mere eller mindre med reservehold

Høgsted
13-04-2008, 20:10
Var det egentlig Vidic der spillede ved siden af Rio idag ?. Nårh nej det var vist ham der Pique ... :D!... Endnu en moden og solid præstation af Pique idag og jeg lagde knap mærke til at Vidic var væk. Jeg er ved at være overbevist om at han er fremtidens mand og at han i næste sæson sagtens kan agere reserve for Rio-Vidic. En lækker præstation fra en mand med lækkert hår :D haha

Hl-Glory
13-04-2008, 20:20
Var det egentlig Vidic der spillede ved siden af Rio idag ?. Nårh nej det var vist ham der Pique ... :D!... Endnu en moden og solid præstation af Pique idag og jeg lagde knap mærke til at Vidic var væk. Jeg er ved at være overbevist om at han er fremtidens mand og at han i næste sæson sagtens kan agere reserve for Rio-Vidic. En lækker præstation fra en mand med lækkert hår :D haha

Problemet er bare Pique ikke vil være på bænken, han vil spille.
jeg synes han gør det utrolig godt og håber virkelig han bliver i klubben og forlænger sin kontrakt, men tror desværre han smutter.

Høgsted
13-04-2008, 20:24
Problemet er bare Pique ikke vil være på bænken, han vil spille.
jeg synes han gør det utrolig godt og håber virkelig han bliver i klubben og forlænger sin kontrakt, men tror desværre han smutter.

Nu spørger jeg fordi jeg ikke er sikker men har Pique selv udtalt at han vil spille regelmæssigt (self vil alle spille men ikke alle kræver det). Er det ikke bare rygter og noget snak fra hans agent eller hvad ??

Kofoed
13-04-2008, 20:33
En god præstation, men han lavede et par dårlige clearinger, men okay, det kommer jo også t takt med spilletid og rutine, og alle laver fejl, bare se på Brown idag.. Jeg er helt overbevist om at han skal have den plads istedet for O'shea når der er skader.. men nu er det også svært at bedømme ham ordentlig når han har verdens bedste forsvarsspiller ved sin side.. det gør det unægteligt lidt lettere..

Bugge
13-04-2008, 22:46
Pique gjorde det ganske udmærket idag..
Havde et par enkelte kogere, men set over hele kampen synes jeg det virkede som om ham og Rio havde rimelig styr på forsvaret..

Men som Kofoed også påpeger så må det være lækkert at spille ved siden af en spiller som Rio som er den bedste forsvarsspiller i verden lige pt..

Flax_Generous
13-04-2008, 23:18
Vi skal passe på med ikke at undervurdere Piques indsats i dag. Jeg var meget imponeret (ligesom mod Roma). Jo, han lavede et par dårlige clearinger (han har en tendens til hele tiden at ville spille den ud af en farezone), men han er en dygtig tackler, stærk i luften, læser spillet fint og kan aflevere rigtig fornemt for en central midterforsvarer. Han stråler af klasse og har et kæmpe talent. Han minder mig faktisk en smule om Rio Ferdinand da han spillede i Leeds. Jeg håber virkelig, at han har tænkt sig at blive i klubben. Jeg kan dog godt forstå, at han vil spille noget oftere - han kan gå direkte ind på de fleste hold i Premier League, Serie A og La Liga og forstærke deres forsvar.

CC
11-05-2008, 20:41
Fergie lover Pique mere spilletid til næste sæson:D

http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=38690

Synes virkelig det er fedt da jeg tror han kunne blive fremragende, og måske endda erstatte Rio på sigt!

Mulle
13-05-2008, 18:14
http://indkast.dk/index.php?nyhed=38781 - HaHaHa! Det bliver bare bedre og bedre.. :D DET ER FULDKOMMEN LØGN! :mad:

Jurgensen
13-05-2008, 18:19
http://indkast.dk/index.php?nyhed=38781 - HaHaHa! Det bliver bare bedre og bedre.. :D DET ER FULDKOMMEN LØGN! :mad:

Verdens mest utroværdige kilde. Men kunne da fedt hvis det var sandt. Men det vil jeg vædde min gamle cykel på det ikke er.

United DK
13-05-2008, 18:26
Det er den værste omgang lort, jeg længe har hørt! Barcelona vil ikke købe gamle talenter tilbage, og vi snakker om Barcelonas svar Gary Neville, en mand som altid har været fan af Barcelona, og som har hjertet i klubben. Det bliver aldrig til noget.

Parkohargo
13-05-2008, 18:28
hva fanden skulle vi også bruge den abe til puyol med..?:)

CC
13-05-2008, 18:28
Ved ikke om jeg skal grine eller græde:lolol: Tror jeg vil have en karriere som sportsjournalist. Kan da umuligt være særlig svært at sammensætte en artikel hvis det der er standarden.
Men tror egentlig at artiklen passer meget godt. Tror gerne Fergie ville sende Pique til Barca hvis han fik Puyuol i bytte;)

PerRonaldo
13-05-2008, 18:34
Men kunne da fedt hvis det var sandt

Hvem fanden skulle han slå af.. vi har verdens bedste midterpar i det forsvar.. De suplere hinanden perfekt! Jeg ville græde hvis vi lavede den bytte handel, med et af de største forsvars talenter i verdenen!

CC
13-05-2008, 18:36
Hvem fanden skulle han slå af.. vi har verdens bedste midterpar i det forsvar.. De suplere hinanden perfekt! Jeg ville græde hvis vi lavede den bytte handel, med et af de største forsvars talenter i verdenen!

Ville nok placerer ham på højrebacken. Kunne ikke drømme om at spille ham center.

PerRonaldo
13-05-2008, 18:41
Ville nok placerer ham på højrebacken. Kunne ikke drømme om at spille ham center.

Han har da altid spillet center hos barca og så vikarieret på højre..

Men ændre ikke på at jeg vil ofre pique for ham!

Jurgensen
13-05-2008, 18:41

Du mener ikke Puyol kunne bruges i United??? Han kan da altid suplere de to, eller kan han da starte på højre back. Når manden er i topform er han sammen med Rio verdens bedste midtforsvar IMO.

PerRonaldo
13-05-2008, 18:53
Du mener ikke Puyol kunne bruges i United??? Han kan da altid suplere de to, eller kan han da starte på højre back. Når manden er i topform er han sammen med Rio verdens bedste midtforsvar IMO.

Ja men de minder for meget om hinanden.. Hvorfor tror du det køre så godt med Vidic og Rio? Fordi de er to forskellige typer der kan suplere hinandens mangler! Nej lad bare Rio være den eneste kontrollerende forsvarsspiller..

Puyol er klasse, men jeg vil ikke bytte ham med pique, det tror jeg vi ville blive kede af på sigt!

Bugge
13-05-2008, 19:12

Det mener jeg ikke han kan..
Han ligner en idiot når han spiller højreback og i mine øjne er han overhovedet ikke ligeså god som hverken Rio eller Vidic i centerforsvaret..
Han fungerer fint i en lidt mere tøset liga som den spanske ;)

Jurgensen
13-05-2008, 19:17
Det mener jeg ikke han kan..
Han ligner en idiot når han spiller højreback og i mine øjne er han overhovedet ikke ligeså god som hverken Rio eller Vidic i centerforsvaret..
Han fungerer fint i en lidt mere tøset liga som den spanske ;)

Hmm, jeg trode jeg havde farvet briller hvad angår United. At påstå man ikke kan bruge Puyol i United er da for sindsygt. Ingen kan vel betvivle hans kvaliteter???
Spillere af hans kaliber og med hans personlighed (virker til at være en sympatisk mand) er IMO altid velkomne i United.
Jeg synes han gør det godt på højre back, og er da ikke et sekund i tvivl om han ville kunne gøre det bedre end Brown.

snegl
13-05-2008, 19:20
Hmm, jeg trode jeg havde farvet briller hvad angår United. At påstå man ikke kan bruge Puyol i United er da for sindsygt. Ingen kan vel betvivle hans kvaliteter???
Spillere af hans kaliber og med hans personlighed (virker til at være en sympatisk mand) er IMO altid velkomne i United.
Jeg synes han gør det godt på højre back, og er da ikke et sekund i tvivl om han ville kunne gøre det bedre end Brown.

Jeg er faktisk enig med Arjon. De gange jeg har set ham i år er hans niveau faldet. Han er stadig rigtig god i centerforsvaret, men hellere en ung gut som Pique som er sulten, end en Puyol som nok forventer en startplads og måske bliver sur over at sidde lige så meget på bænken som Pique.
Puyol kan imo ikk finde ud af at spille højre back.

Bugge
13-05-2008, 19:24

Smag og behag.. Jeg synes han sutter på højreback og i mine øjne er han ikke bedre end Carvalho, Pepe etc. som jeg i øvrigt heller ikke mener er bedre end Rio og Vidic..

Jeg er egentlig ligeglad med om du mener jeg har farvede briller, jeg mener nu der findes masser af statistik som er enig med mig i at Rio og Vidic har væsentligt mere styr på hvad der sker i forsvaret end Puyol og Milito..

Selvfølgelig er Puyol en klassespiller, men han vil helt sikkert ikke sidde på bænken og jeg ville aldrig pille ved vores centerforsvar som er noget nær perfekt.. Det behøver man vist ikke være United fan for at se.. Og hvorfor bytte en ung Pique væk når han kan blive mindst ligeså god?

Og mht hans personlighed så vil jeg da mene at Brown er mindst ligeså loyal.. Han har kun spillet i United og har lige underskrevet en ny kontrakt selvom han godt ved at han nok aldrig bliver det klare førstevalg på højrebacken.. Det har jeg sgu respekt for..

Jurgensen
13-05-2008, 19:33
Smag og behag.. Jeg synes han sutter på højreback og i mine øjne er han ikke bedre end Carvalho, Pepe etc. som jeg i øvrigt heller ikke mener er bedre end Rio og Vidic..

Der er jeg så meget uenig. Han er IMO en klasse bedre end de nævnte spillere, og er niveau mæssigt lige under Rio og Vidic, så nej han ville ikke starte inde i center forsvaret.

Jeg er egentlig ligeglad med om du mener jeg har farvede briller, jeg mener nu der findes masser af statistik som er enig med mig i at Rio og Vidic har væsentligt mere styr på hvad der sker i forsvaret end Puyol og Milito.. Enig, giver jeg også udtryk for ovenfor.

Selvfølgelig er Puyol en klassespiller, men han vil helt sikkert ikke sidde på bænken og jeg ville aldrig pille ved vores centerforsvar som er noget nær perfekt.. Det behøver man vist ikke være United fan for at se.. Og hvorfor bytte en ung Pique væk når han kan blive mindst ligeså god? Vil heller ikke af med Pique, men forstår bare ikke man kan sige at man ikke kan bruge Puyol. Men sådan er vi så forskellige.

Og mht hans personlighed så vil jeg da mene at Brown er mindst ligeså loyal.. Han har kun spillet i United og har lige underskrevet en ny kontrakt selvom han godt ved at han nok aldrig bliver det klare førstevalg på højrebacken.. Det har jeg sgu respekt for..

Nu snakker jeg heller ikke om Browns personlighed, men om Puyol's. Grunden til jeg nævnte det, var at jeg helst der folk med den personlig spille for United, og ikke folk som Drogba m.f. som virker Arrogante og generalt irreterende på mig.
Dog mener jeg stadig Puyol er en bedre højre back end Brown.

Mulle
13-05-2008, 19:38
Kort sagt: Puyol er en gammel nar, og jeg er glad for, at vi har en ung Piqué, og han gøre det fantastisk, og han kan stadigvæk udvikle sig. Hvem ved, måske bliver han en af verdens bedste forsvarsspillere i fremtiden?
Desuden er den nyhed 120% løgn! Puyol vil ingen omstændigheder skrive kontrakt med United, selvom hvis de to klubber bliver enige med handelen. Puyol er Barcelona's anfører, deres sjæl, og deres loyale spiller!

PerRonaldo
13-05-2008, 20:06
[QUOTE=Jurgensen;73329] Vil heller ikke af med Pique, men forstår bare ikke man kan sige at man ikke kan bruge Puyol. Men sådan er vi så forskellige./QUOTE]

øhh.. det er jo det historien handler om, at de to skal bytte klubber, og jeg vil aldrig afgive en pique til fordel for Puyol, at puyol er klasse er der ingen tvivl om, og ja nok også bedre end brown, men sig ikke at ikke brown har spillet sig op og faktisk gjort det perfekt de seneste kampe, så lige pt, vil jeg faktisk hellere have brown på backpladsen, end Puyol!

JeppeHH
13-05-2008, 20:51
Jeg ville aldrig nogensinde bytte Puyol med Piqué taget vores situation i betragtning. Vi har verdens bedste midterforsvar og jeg er virkelig en brown-fan i svøb. Jeg synes han har gjort det helt eminent i år..

Er brown ikke den der har spillet flest PL kampe i united i år? Og vi er lige blevet mestre og det med ufatteligt få mål lukket ind.. Han har været klart 1. valg på højrebacken og næsten altid klar reserve i midterforsvaret hvis rio eller vidic er skadet..

Pique er et kæmpe talent og jeg elsker at se ham spille.. Håber han kommer til at få mere spilletid om et par år, men det er jo selvfølgelig heller ikke nemt når der kun er to centerbacks og vi har rio og vidic..

JeppeHH
13-05-2008, 20:53
Kan godt se mit indlæg ser lidt rodet ud, så lad mig lige forklare hvorfor min lille brown-mani blev ytret; han er en bedre højreback end puyol (hvor tit er sidstnævnte med fremme ude på kanten?) samt en muligvis bedre midterforsvarer efter min mening..

Pique har potentialet til at blive bedre end begge, så ingen tvivl om at vi skal holde på ham, så længe han vil blive hos os..

el-insaciable
14-05-2008, 00:43
Påstand:

Piqué spiller ikke for Manchester United næste sæson.

United DK
14-05-2008, 07:06
Påstand:

Piqué spiller ikke for Manchester United næste sæson.

Enig.

Et stort talent som ham spilder sit talent væk, ved at spille 2. violin for det bedste midterforsvar i verden.

Dines
14-05-2008, 07:33
Rygtet mellem Pique og Puyol er jo latterligt. Hvorfor skulle kaptajnen i Barca en rigtig catalaner pludselig forlade klubben. Det lyder helt mærkeligt. At Pique skifter, er der måske en chance for, da han er et stort talent, og at han spilder det op ved sjældent at spille.

Bugge
14-05-2008, 11:26
Jeg tror heller ikke på at Pique spiller i United næste sæson..
Ærgerligt at miste ham, men med et forsvar så stærkt som Rio/Vidic, så er der sgu ikke noget at gøre.. Det bliver ikke meget bedre..

23Becks
14-05-2008, 11:36
Han blir the shit om nogle år, så vi skal for alt i verden beholde ham.. Lej ham ud til en spansk klub måske, ligesom dengang med Zaragoza, hvor han udviklede sig helkt suverænt..

At sælgee ham vil være idioti!! Talenter af hans kaliber ser man sjældent!

KennyN
14-05-2008, 11:41
Selv om Fergie lover Pique 20-30 kampe næste sæson, tror jeg ikke det er realistisk. For hvem skulle han slå af. Han er pt ikke bedre end hverken Ferdinand eller Vidic, og som back er han ikke god nok. Pique har uden tvivl en masse talent og potentiale. Men han er nok ikke intereseret i at spille reserve længere, og vi kan nok ikke holde på både ham og Evans. Jeg mener vi skal Pique, da der er mere potentiale og fremtid i Jonny Evans. Samtidig vil vi kunne tjene en hel del på at sælge Pique til Spanien.
Og for til sidst at kommentere på Puyol rygtet. Ja, man skulle sku være journalist. For et rygte som det, er da helt ude i skoven. At man overhovedet kan sidde og digte sådan noget er faktisk ret imponerende..

United DK
14-05-2008, 11:57
Problemet for Pique er, at der stadig er 5-6 mål tilbage i Rio, og flere tilbage i Vidic, og derfor kan han højest få en plads på bænken, og det tvivler jeg på, at han er tilfreds med, når han nu er så stort et talent.

Damien
14-05-2008, 14:12
Problemet for Pique er, at der stadig er 5-6 mål tilbage i Rio, og flere tilbage i Vidic, og derfor kan han højest få en plads på bænken, og det tvivler jeg på, at han er tilfreds med, når han nu er så stort et talent.

Ja tror desværre heller ikke vi har plads til ham.. Med mindre han kan lærer at spille back, men tvivler på han er hurtig nok.

ærgeligt vi bliver ved med at miste vores unge, først Rossi og så nok os Pique..

Tobber
14-05-2008, 14:20

mener du år?? eller tror du at de scorer 5-6 mål de næste par år eller hva:confused:

Jurgensen
14-05-2008, 14:22
mener du år?? eller tror du at de scorer 5-6 mål de næste par år eller hva:confused:

Tror han mener år, ikke mål, det er min umiddelbare vudering.

United DK
14-05-2008, 14:30

Jeg mener år. Min fejl. :)

ChristianR
14-05-2008, 18:03
Som førstereserve i hvad der måske er verdens bedste forsvar i måske verdens bedste klub som 21-årig, er det vel ikke per definition sikkert, man har så travlt med at komme videre. Slet ikke hvis lønnen er der.

Det er jo ikke fordi topklubberne ligefrem står i kø. Så jeg synes, da vi skal forsøge at beholde Pique. En evt utåmodighed kan vel klares med en udlejningsperiode på et år - Muligvis til Spanien, men et PL-hold ville nok være at foretrække. Så kan han måske rigtig få potentialet til at blomstre.

Daniel
14-05-2008, 18:16
Som førstereserve i hvad der måske er verdens bedste forsvar i måske verdens bedste klub som 21-årig, er det vel ikke per definition sikkert, man har så travlt med at komme videre. Slet ikke hvis lønnen er der.

Det er jo ikke fordi topklubberne ligefrem står i kø. Så jeg synes, da vi skal forsøge at beholde Pique. En evt utåmodighed kan vel klares med en udlejningsperiode på et år - Muligvis til Spanien, men et PL-hold ville nok være at foretrække. Så kan han måske rigtig få potentialet til at blomstre.

Hvis Neville får højrebacken næste år vil det betyde at også Brown er foran Piqué i kampen om en plads i midterforsvaret. Ser hellere vi sælger ham og gør et andet talent oveni købet britisk Johnny Evans til 4. valg i centerforsvaret.

Bergmann
17-05-2008, 19:38
I følge El Mundo Deportivo var Pique til lægetjek i barca i går. Jeg håber dette er sandt, hvis vi køber en erstatning med navnet Micah Richards..

Kilde: http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=39012

Hl-Glory
17-05-2008, 20:31
I følge El Mundo Deportivo var Pique til lægetjek i barca i går. Jeg håber dette er sandt, hvis vi køber en erstatning med navnet Micah Richards..

Jeg synes virkelig det ærgeligt og kan blive lidt sur over det, at vi nu igen mister ét talent.
Håber virkelig han bliver men det ser jo ud til skiftet efterhånden er en realitet.
han har et kæmpe talent, men vi har bare verdens bedste midter forsvar så derfor kan han ikke få chancen, desværre.

man.utd25
17-05-2008, 21:24

Lad os nu se, jeg synes det er pisse træls at vi mister vores talenter sådan, vi ser ikke ud til at kunne holde på dem:( men det er også svært med vidic og rio.....

Aurdal
17-05-2008, 22:27
Det er et stort tap om vi mister Pique.. enkelt og greit. men jeg forstår at han ikke vil sitte på benken når han er god nok for alle lag i premier league bortsett fra topp 3 kanskje.

RAppel
17-05-2008, 23:16
Han er et kæmpe talent. Ingen tvivl om det. Forstår godt han vil væk for håbet om en stamplads må se ret fjern ud når man ser hvordan Rio/Vidic gør det.

Forstår så ikke at han vælge Barca da situationen der er den samme...

Don Kafai
17-05-2008, 23:28
Det er ærgerligt hvis vi mister Pique, for han er virkelig et stort forsvarstalent.
Men jeg begræder ikke tabet, for Ferguson har nok en anden i ærmet, siden han acceptere et salg.

Og jeg nægter at tro på, at United kun får 5 mio euro. Pique må være omtrent det dobbelte værd, og ligesom med Rossi, så behøver United ikke spillere der ikke gider være i United.

Held og lykke til Pique med at slå Puyol-Milito af.

man.utd25
17-05-2008, 23:29
Han er et kæmpe talent. Ingen tvivl om det. Forstår godt han vil væk for håbet om en stamplads må se ret fjern ud når man ser hvordan Rio/Vidic gør det.

Forstår så ikke at han vælge Barca da situationen der er den samme...

Nej netop barca har han da en chance

man.utd25
17-05-2008, 23:30
Det er ærgerligt hvis vi mister Pique, for han er virkelig et stort forsvarstalent.
Men jeg begræder ikke tabet, for Ferguson har nok en anden i ærmet, siden han acceptere et salg.

Og jeg nægter at tro på, at United kun får 5 mio euro. Pique må være omtrent det dobbelte værd, og ligesom med Rossi, så behøver United ikke spillere der ikke gider være i United.

Held og lykke til Pique med at slå Puyol-Milito af.

Puyol har ikke spillet sin bedste sæson, og milito har jo spillet af lort til, så jeg kan se mere spille-tid til ham der end her ved os.

Flax_Generous
17-05-2008, 23:36
Poyol har ikke spillet sin bedste sæson, og milito har jo spillet af lort til, så jeg kan se mere spille-tid til ham der end her ved os.
Milito er i øvrigt ude i de næste 6-9 måneder pga. en operation i knæet. Piqué skal nok få mere spilletid i Barca (og sandsynligvis gøre det rigtig godt). Jeg håber, at han kommer til at koste mere end de 5 millioner euro som noget upålidelige El Mundo Deportivo påstår, for ellers har Barca da lavet årets røverkøb på Uniteds bekostning.

man.utd25
17-05-2008, 23:42
Milito er i øvrigt ude i de næste 6-9 måneder pga. en operation i knæet. Piqué skal nok få mere spilletid i Barca (og sandsynligvis gøre det rigtig godt). Jeg håber, at han kommer til at koste mere end de 5 millioner euro som noget upålidelige El Mundo Deportivo påstår, for ellers har Barca da lavet årets røverkøb på Uniteds bekostning.

Tror desværre de 5 millioner er rigtig, men der er nok lavet nogen bonus der følger med efter antal kampe, eller hvor godt det kommer til at gå ham osv. eller en tilbage klasul

Flax_Generous
19-05-2008, 00:59
Øv (http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/sport/football.html?in_article_id=567167&in_page_id=1779). 60 millioner - alt efter hvordan det går - er ikke meget for en så talentfuld spiller. Men godt for Piqué. Han er kommet til en stor klub og han skal nok få meget mere spilletid i Barca i de næste par sæsoner end han ville kunne få i United. Og så skal han desuden nok vise, at han er en kommende verdensklassespiller. Held og lykke til knægten - selvom han næppe får brug for det.

Aurdal
19-05-2008, 01:17
håper virkelig dette ikke er sant .. :( isåfall er dette en svært trist dag for Manchester United.

United DK
19-05-2008, 07:03
Det er da ærgerligt, at vi mister ham, men han var trods alt bare reserve, så det er ikke et tab, jeg går i spåner over.

Men held og lykke til ham i Barcelona.

Dines
19-05-2008, 07:44
Hvis han selv vil væk og prøve at spille sin chance i Barcelona, så fair nok. Udsigten til spilletid, er meget lille her med Rio og Vidic, der er to af verdensbedste forsvarspillere. Så man skal være tålmodig, og det kan godt være svært, når man er et stort forsvarstalent, der skal spille kampe på højeste plan, for at udvikle sig. Dette betyder nok så, at Evans bliver permanent for næste sæson som reserve, hvilket også er fint nok.

Smaakage
19-05-2008, 08:18
Elendigt salg fra Uniteds side hvis det er rigtig. Pique har allerede bevist at han kan begå sig i den spanske liga, og han har vist gode takter for os. Han ville være suveræn at have som 3. mand i forsvaret i år. Det er jo ikke fordi han har større chance i Barca.
Virkelig ærgeligt, og især til så lav en pris. Langt under halv pris af hvad vi burde kunne få for ham.

Zhaban
19-05-2008, 09:03
Elendigt salg fra Uniteds side hvis det er rigtig. Pique har allerede bevist at han kan begå sig i den spanske liga, og han har vist gode takter for os. Han ville være suveræn at have som 3. mand i forsvaret i år. Det er jo ikke fordi han har større chance i Barca.
Virkelig ærgeligt, og især til så lav en pris. Langt under halv pris af hvad vi burde kunne få for ham.

Enig , synes det er fuldstændig hjernedød hvis vi slipper ham nu. Al respekt for O'Shea, Brown og Silvestre, men Pique har potentialet til at slå disse by far, når vi snakker centerforsvarer.

Håber virkelig The Daily Mail har trukket den ud af luften , men det lyder desværre ret sandsynligt. Kan da også sagtens sætte mig ind i, at han gerne vil være førstevalg.

United bliver nødt til at have klasse backups - vigtigheden af dette blev virkelig belyst i denne sæson.

PerRonaldo
19-05-2008, 09:13
Ja man snakker jo meget om micah, og at vi skal købe ham.. Hvad bliver hans pris? 150-200 mill? Og så sælger vi et lige så stort talent til lige knap 60 mill, det er direkte skandaløst!

Bergmann
19-05-2008, 09:23
Sir Alex er jo ikke dum. Han ved, hvad han laver. Han har lavet fejl ved salg af Stam og Beckham - det er rigtigt, men han angrer, og jeg tror ikke, vi vil se ham lave sådan en igen.
Hvis Micah er på vej ind, så kan jeg ærlig talt ikke se, hvad vi skal bruge Pique til. Ja, han har et enormt potentiale, men Micah's er større (subjektivt) og tilmed er han engelsk.

Gelle
19-05-2008, 09:31
Ærgeligt at sælge ham til sådan en pris synes 8-10 mio pund ville være den rigtige pris for ham lige nu. Men hvis micah er på vej til United ville jeg være ganske tilfreds .

United DK
19-05-2008, 09:38
Jeg forstår ikke hvorfor folk brokker sig over prisen, for hvad har han ret beset bevist? Hvis vi nu tager Richards, så er han fast mand for et PL-hold, og han er også mere eller mindre fast mand for England.

PerRonaldo
19-05-2008, 09:43
Jeg forstår ikke hvorfor folk brokker sig over prisen, for hvad har han ret beset bevist? Hvis vi nu tager Richards, så er han fast mand for et PL-hold, og han er også mere eller mindre fast mand for England.

Han har ikke fået lov til at bevise sit værd i united, men nu ser jeg også meget spansk fodbold og så en del kampe med ham i zaragoza, og der leverede han nogle rigtig gode kampe og viste at han er et kæmpe talent, lige så stort som micahs! Jeg vil våge og påstå at der kun er ramos der er et større forsvarstalent i spanien..

Grunden til at Micah er på landsholdet er jo fordi han kan spille højre back, og der er ikke andre, efter neville til at spille der. Hvor mange kampe ville han få, hvis han skulle slås med terry og rio?

United DK
19-05-2008, 09:47
Han har ikke fået lov til at bevise sit værd i united, men nu ser jeg også meget spansk fodbold og så en del kampe med ham i zaragoza, og der leverede han nogle rigtig gode kampe og viste at han er et kæmpe talent, lige så stort som micahs! Jeg vil våge og påstå at der kun er ramos der er et større forsvarstalent i spanien..

Men man kan jo ikke forlange en særlig høj pris for en spiller, der ikke har vist noget. Det er muligt, at han ikke har fået chancen, men derfor har han jo stadig ikke vist noget.

Smaakage
19-05-2008, 09:55
Men man kan jo ikke forlange en særlig høj pris for en spiller, der ikke har vist noget. Det er muligt, at han ikke har fået chancen, men derfor har han jo stadig ikke vist noget.

Han har da absolut vist noget. Godt nok så jeg ikke meget af det, men det høres jo at han var en rigtig god mand på Zaragozas hold, hvilket da må være en præstation.

Bergmann
19-05-2008, 09:56

Hvis han er Spaniens anden største forsvarstalent, så ville prisen nok ligge oppe omkring de 15-20 mio pund.

United DK
19-05-2008, 10:01
Grunden til at Micah er på landsholdet er jo fordi han kan spille højre back, og der er ikke andre, efter neville til at spille der. Hvor mange kampe ville han få, hvis han skulle slås med terry og rio?

Jamen Spanien er heller ikke overfyldt med gode centreforsvare, faktisk er der kun Puyol, resten er ikke værd at skrive hjem om.

United DK
19-05-2008, 10:02
Han har da absolut vist noget. Godt nok så jeg ikke meget af det, men det høres jo at han var en rigtig god mand på Zaragozas hold, hvilket da må være en præstation.

Men berettiger en god præstation, for en lille klub som Zaragoza til, at man kan forlange over 100 mio., som nogen lyder til at ville have for ham?

Smaakage
19-05-2008, 10:07
Men berettiger en god præstation, for en lille klub som Zaragoza til, at man kan forlange over 100 mio., som nogen lyder til at ville have for ham?

Ja det synes jeg faktisk. En så und spiller der går ind i den bedste spanske liga og har en reel indflydelse. Det synes jeg faktisk er en flot præstation og det berettiger da helt klart at han må ses som have noget talent skjult i sig.

23Becks
19-05-2008, 10:10
er det overhovedet sikkert?? eller er det bare endnu et åndsvagt rygte..

Der står intet på www.fcbarcelona.com eller på www.manutd.com

Håber virkelig på det er en and!! Kæmpe tab, at sælge måske en kommende verdensklasse spiller for sølle 60 mill..

robinho
19-05-2008, 10:32
hvis det skete ville vi skulle have en erstatning som forsvarsreserve, og hvis fergie pynsede på Garay fra santander, som har været nævnt flere gange i pressen, så skulle han ifølge goal.com have forhandlet færdig med real madrid.

Krede
19-05-2008, 10:42
hvis det skete ville vi skulle have en erstatning som forsvarsreserve, og hvis fergie pynsede på Garay fra santander, som har været nævnt flere gange i pressen, så skulle han ifølge goal.com have forhandlet færdig med real madrid.

Jeg tror rimelig hurtig vi kan finde en ny forsvarsreserve - Jonny Evans :-)

Der er en grund til, at Snderlands fan vil gøre alt for at beholde ham og ser ham som en stor del af grunden til, at de blev oppe.

Så måske har Fergie vurderet Evans som værende bedre en Pique. Eller også passer historierne om Richards. Eller også har Pique ikke ville forlænge, så er det jo godt at få lidt penge for ham.

robinho
19-05-2008, 10:46
uha det med richards må du ikke sige, før det er aktuelt.....

mht evans så er der vel en grund til at det var evans der blev sendt på lån, og pique som blev hjemme som reserve. Hvis fergie mente evans var bedre havde han jo haft piques rolle i denne sæson

Smaakage
19-05-2008, 10:50
Evans har også en frikøbsklausul på 65 mio., som Keano meget gerne vil gøre brug af. Derfor ser jeg med 87,3% sikkerhed Evans som Sunderlandspiller i næste sæson

RuudVanNissetøj
19-05-2008, 11:17
Hvis dette holder, så er jeg næsten 100% sikker på, at vi ser en centerforsvar signing i løbet af sommeren ! Jeg krydser fingrene for Richards men det sker sikkert ikke...

Fransson
19-05-2008, 11:26
Det ville være fuldstændig hjernedødt, at gå ud og bruge så mange penge på Micah Richards. Han kommer til at spille lige så mange kampe som Pique gjorde. Jeg tror på, at Jonathan Evans kan tage Piques plads. Vi har også Brown som kan spille centralt. Ingen grund til at gå ud og købe forhastet.

PerRonaldo
19-05-2008, 12:15
Jamen Spanien er heller ikke overfyldt med gode centreforsvare, faktisk er der kun Puyol, resten er ikke værd at skrive hjem om.

Nej men man kan jo ikke sætte en reserve på landsholdet(kun i dk) så derfor er han ikke på.. Men nu du siger zaragoza ikke er en stor klub hvad betegner du så city? Efter min mening må de ligge på nogenlunde samme niveau! Ved godt de ligger til nedrykning i år, men den sæson pique spillede for dem sluttede de som nummer 6.

PerRonaldo
19-05-2008, 12:19
Hvis han er Spaniens anden største forsvarstalent, så ville prisen nok ligge oppe omkring de 15-20 mio pund.

i hvert fald 10 mio pund. Det kan man måske ikke forlange af en reserve, men med de priser vi efterhånden er oppe så det direkte hjernedødt at sælge et så stort talent for så lidt.

Zhaban
19-05-2008, 14:11
Det ville være fuldstændig hjernedødt, at gå ud og bruge så mange penge på Micah Richards. Han kommer til at spille lige så mange kampe som Pique gjorde. Jeg tror på, at Jonathan Evans kan tage Piques plads. Vi har også Brown som kan spille centralt. Ingen grund til at gå ud og købe forhastet.

Skulle det ske, at Micah Richards kom til, så snakker vi en kæmpe transfersum, da Chelsea med statsgaranti vil blande sig i, hvilket naturligvis hæver den endelige pris ...

Hvis han skifter sin fesne Man CiThai-trøje ude med den røde, så tror jeg han vil få en del mere spilletid, da han formentlig vil blive kørt ind som Gary Nevilles afløser. Husk på hans favoritplads er højreback, og her kommer han højst sandsynligt også til at spille for landsholdet de næste mange år frem.

Men ja det er ønsketænkning, at det skulle lykkes United at hive ham hjem - jeg tror ikke på den personligt, i hvert fald.

RAppel
19-05-2008, 14:13
Husk på hans favoritplads er højreback,

Jeg troede det var centerbacken der var hans favorit. Der kan man bare se :)

PerRonaldo
19-05-2008, 14:14
Skulle det ske, at Micah Richards kom til, så snakker vi en kæmpe transfersum, da Chelsea med statsgaranti vil blande sig i, hvilket naturligvis hæver den endelige pris ...

Hvis han skifter sin fesne Man CiThai-trøje ude med den røde, så tror jeg han vil få en del mere spilletid, da han formentlig vil blive kørt ind som Gary Nevilles afløser. Husk på hans favoritplads er højreback, og her kommer han højst sandsynligt også til at spille for landsholdet de næste mange år frem.

Men ja det er ønsketænkning, at det skulle lykkes United at hive ham hjem - jeg tror ikke på den personligt, i hvert fald.

Siden hvornår er back blevet hans favoritplads? Hans forcer er da helt klart i midterforsvaret. Han kan vikariere på back, men han har samme problemer som brown, offensivt er han ikke god nok.

Zhaban
19-05-2008, 14:25
Siden hvornår er back blevet hans favoritplads? Hans forcer er da helt klart i midterforsvaret. Han kan vikariere på back, men han har samme problemer som brown, offensivt er han ikke god nok.

Micah Richards var oprindeligt højreback, men er så senere, i City, blevet smidt ind i centerforsvaret, efter Sven-Göran, underligt nok (i mine øjne) foretrækker Corluka på backen. Jeg synes Richards er bedre på backen, hvor han hovedsageligt spillede under Pearce - men sådan har vi vores forskellige meninger ...

Dines
19-05-2008, 14:26
Selvfølgelig er det et billigt salg, når man slipper et af Europas største forsvarstalenter for 60 millioner kr., men det kan vi blive nødt til, når han intet specielt har bevist og formodentlig gerne selv vil væk. Det er jo ikke ligesom med Richards, der er stjerne på sit hold og tilmed landsholdspiller.

PerRonaldo
19-05-2008, 14:47
Micah Richards var oprindeligt højreback, men er så senere, i City, blevet smidt ind i centerforsvaret, efter Sven-Göran, underligt nok (i mine øjne) foretrækker Corluka på backen. Jeg synes Richards er bedre på backen, hvor han hovedsageligt spillede under Pearce - men sådan har vi vores forskellige meninger ...

Nu er det ikke fordi jeg har set helt ville mange shitty kampe, men et par stykker har jeg da, og hvis jeg skal være ærlig så synes faktisk brown har gjort det lige så godt som micah på den plads. Jeg vil hellere have en rigtig back, hvis vi skal have en, for ellers kan vi lige så godt bruge brown.

United DK
19-05-2008, 14:53
Nej men man kan jo ikke sætte en reserve på landsholdet(kun i dk) så derfor er han ikke på.. Men nu du siger zaragoza ikke er en stor klub hvad betegner du så city? Efter min mening må de ligge på nogenlunde samme niveau! Ved godt de ligger til nedrykning i år, men den sæson pique spillede for dem sluttede de som nummer 6.

Historisk set er City en meget større klub end Zaragoza, at de så ikke har vundet noget i 32 år, gør dem ikke til en lille klub.

United DK
19-05-2008, 14:55

Der er jeg så uenig, for jeg mener klart Richards er bedst i centreforsvaret, også selvom han måske startede sin karriere som højre back. Scholes startede også sin karriere som angriber, men i virkeligheden er han bedst på den centrale midtbane.

Zhaban
19-05-2008, 16:37
Drejer lige snakken tilbage på Gerard Pique :)

Der er mange der mener, at Pique ikke har bevist noget specielt i de få chancer han har fået ...

Nu skal jeg ikke lege dommer for, hvad der beviser en god præstation, men umiddelbart går det ud på, for en forsvarsspiller, at sørge for, at målet holdes rent.

Det har Gerard Pique været med til at gøre i 10 kampe ud af 13 mulige. Der er kun gået 3 mål ind mens han har været på banen, i 3 forskellige kampe; Aston Villa 1 - 4 United, Roma 1 - 1 United og United 2 - 1 Arsenal. Vi har altså tilmed aldrig tabt med Pique på banen.

Samtidig har han scoret to mål i Champions League sammenhæng. Nemanja Vidic har kun scoret et i denne sæson til sammenligning.

Så jeg vil da helt klart mene, at Pique har gjort det over al forventning.

Hald
19-05-2008, 16:50
Dumt at sælge Pique, dumt af United med godt for ham selv. Han udvikler sig jo ikke når han gemmes baf Rio og Vida, bare træls at tænke på han er nok et af europas største midterforsvars talenter, og han kunne jo godt bruges i United.

Benzet
19-05-2008, 16:58
Torskedumt at sælge Pique, med mindre han selv har ønsket det. Om et par år vil han fuldt år være på højde med Vidic, og han vil snart kunne vippe ham af pinden til en fast plads i forsvaret. Nu må vi gå ud fra af Evans ikke skal sælges?

man.utd25
19-05-2008, 16:58
Drejer lige snakken tilbage på Gerard Pique :)

Der er mange der mener, at Pique ikke har bevist noget specielt i de få chancer han har fået ...

Nu skal jeg ikke lege dommer for, hvad der beviser en god præstation, men umiddelbart går det ud på, for en forsvarsspiller, at sørge for, at målet holdes rent.

Det har Gerard Pique været med til at gøre i 10 kampe ud af 13 mulige. Der er kun gået 3 mål ind mens han har været på banen, i 3 forskellige kampe; Aston Villa 1 - 4 United, Roma 1 - 1 United og United 2 - 1 Arsenal. Vi har altså tilmed aldrig tabt med Pique på banen.

Samtidig har han scoret to mål i Champions League sammenhæng. Nemanja Vidic har kun scoret et i denne sæson til sammenligning.

Så jeg vil da helt klart mene, at Pique har gjort det over al forventning.

Jeg kan kun være helt enig med dig:)

håber ikke vi sælger ham

man.utd25
19-05-2008, 17:03
Torskedumt at sælge Pique, med mindre han selv har ønsket det. Om et par år vil han fuldt år være på højde med Vidic, og han vil snart kunne vippe ham af pinden til en fast plads i forsvaret. Nu må vi gå ud fra af Evans ikke skal sælges?

Evans har jo næsten været ude og sige han gerne vil væk fra os, så han kan få fast spilletid, mener jeg bestemt jeg har læst

man.utd25
19-05-2008, 17:05
http://www.bold.dk/nyt/?vis=83951

barca tæt på at hente ham:(

Dines
19-05-2008, 17:07
Måske er det dumt at sælge ham til den pris, men det kan vi blive nødt til, når han selv vil væk. Jeg nægter at tro på, at Fergie vil sælge så stort et forsvarstalent. Her for nylig udtalte han jo også, at Pique nok skulle få sine chancer. Så Pique ville selv væk, er jeg overbevist om.

man.utd25
19-05-2008, 17:09
Måske er det dumt at sælge ham til den pris, men det kan vi blive nødt til, når han selv vil væk. Jeg nægter at tro på, at Fergie vil sælge så stort et forsvarstalent. Her for nylig udtalte han jo også, at Pique nok skulle få sine chancer. Så Pique ville selv væk, er jeg overbevist om.

der går så mange rygter, lad os håbe det kun er rygte, ellers er det satme for dumt

PerRonaldo
19-05-2008, 17:10

Ja fergie beholder ikke nogen mod deres vilje og det synes jeg er fair nok, men derfor behøver vi stadig ikke forære dem væk!

man.utd25
19-05-2008, 17:11
Ja fergie beholder ikke nogen mod deres vilje og det synes jeg er fair nok, men derfor behøver vi stadig ikke forære dem væk!

hvem siger at han vil væk??

Dines
19-05-2008, 17:12
der går så mange rygter, lad os håbe det kun er rygte, ellers er det satme for dumt

Jeg kan ikke se, at det er dumt at sende en mand væk, der gerne selv vil skifte. Måske er prisen lidt billig, når man ser på hans talent, men altså Pique har jo siddet på bænken hele året, så må det vel forventes, at hans pris ikke er så høj?

man.utd25
19-05-2008, 17:14
Jeg kan ikke se, at det er dumt at sende en mand væk, der gerne selv vil skifte. Måske er prisen lidt billig, når man ser på hans talent, men altså Pique har jo siddet på bænken hele året, så må det vel forventes, at hans pris ikke er så høj?

Ja men han har spillet kanont mange af de kampe han har spillet, og vi kan simpelhen ikke blive ved med at sælge vores spiller så billigt.

Benzet
19-05-2008, 17:20
Evans har jo næsten været ude og sige han gerne vil væk fra os, så han kan få fast spilletid, mener jeg bestemt jeg har læst

Det mener jeg også at have læst, men vi kan jo ikke sælge samtlige af vores talentfulde midterforsvarer. Hvem skal dække for Rio eller Vidic ved en skade?

PerRonaldo
19-05-2008, 17:25
Det mener jeg også at have læst, men vi kan jo ikke sælge samtlige af vores talentfulde midterforsvarer. Hvem skal dække for Rio eller Vidic ved en skade?

Så bruger vi jo bare kassen på micah eller en anden alt for dyr forsvarsspiller.

man.utd25
19-05-2008, 17:26

Ja nemlig det er jo også der jeg vil hen, det dur ikke bare at sælge og sælge alle vores talenter, kan godt se de gerne vil spille noget mere, og det synes jeg også SAF skulle love dem især pique som jeg ser en stor fremtid for

man.utd25
19-05-2008, 17:27
Så bruger vi jo bare kassen på micah eller en anden alt for dyr forsvarsspiller.

Tror du virkelig selv på det???

PerRonaldo
19-05-2008, 17:29
Tror du virkelig selv på det???

Det skulle ikke undre mig, vi er jo gode til at købe spillere til alt for mange penge, og når vi så næsten forære en klasse spiller væk, ja så er der sgu ikke meget håb.

Dines
19-05-2008, 17:33
Ja men han har spillet kanont mange af de kampe han har spillet, og vi kan simpelhen ikke blive ved med at sælge vores spiller så billigt.

Jamen enig, men jeg er overbevist om, at Pique gerne selv vil væk, også kan man altså ikke få meget for ham, hvis han er utilfreds.

man.utd25
19-05-2008, 17:33
Det skulle ikke undre mig, vi er jo gode til at købe spillere til alt for mange penge, og når vi så næsten forære en klasse spiller væk, ja så er der sgu ikke meget håb.

Mente nu mere til den spiller du skrev...

Nej vi skal holde på Pique og give ham noget mere spilletid har han fortjent med hans talent, han skal bruges i alle Fa cups og league cuppen der vil være nogen kampe der at hente

man.utd25
19-05-2008, 17:34
Jamen enig, men jeg er overbevist om, at Pique gerne selv vil væk, også kan man altså ikke få meget for ham, hvis han er utilfreds.

Tror ikke han vil væk, vis SAF kan love ham mere spilletid, og det burde han også kunne få

PerRonaldo
19-05-2008, 17:35
Mente nu mere til den spiller du skrev...

Nej vi skal holde på Pique og give ham noget mere spilletid har han fortjent med hans talent, han skal bruges i alle Fa cups og league cuppen der vil være nogen kampe der at hente

Ja og så bruge ham i nogle af de nemmere hjemmekampe i ligaen. Så ku rio og vidic skiftes lidt til pauser.

Liverpool_sucks
19-05-2008, 17:36
Hmm.. Jeg tror ikke Pique for meget spilletid i barca.. De har iforvejen 2-3 midforsvar.. dumt IMO.

Dines
19-05-2008, 17:37
Tror ikke han vil væk, vis SAF kan love ham mere spilletid, og det burde han også kunne få

Kan godt være SAF lover ham spilletid, men Pique er vel også bare realistisk og kan se, at mulighederne er små, når han skal konkurrere med to af verdensbedste midterforsvarere. Så er det klart han vil væk, for jeg tror ikke, at han får en meget anderledes rolle næste år.

Dines
19-05-2008, 17:37
Hmm.. Jeg tror ikke Pique for meget spilletid i barca.. De har iforvejen 2-3 midforsvar.. dumt IMO.

Milito er vist skadet. Marquez og Puyol er udemærkede, men han kan sagtens konkurrere med dem. Samtidig er der kommet ny manager, der ser tingene med andre øjne.

Christensen
19-05-2008, 18:05
Marguez er desuden på vej væk, så i starten at sæsonen skal Piqué nok få sig nogle kampe, da Milito er skadet. Når Milito så er tilbage må vi så se om Piqué holder pladsen (hvis han altså bliver solgt)

RAppel
19-05-2008, 18:10
troede han var blevet solgt?

Læste da de var blevet enige om en pris på 56 mio DKK. Kan dog ikke huske hvorjeg læste det, hehe :)

man.utd25
19-05-2008, 18:14
Kan godt være SAF lover ham spilletid, men Pique er vel også bare realistisk og kan se, at mulighederne er små, når han skal konkurrere med to af verdensbedste midterforsvarere. Så er det klart han vil væk, for jeg tror ikke, at han får en meget anderledes rolle næste år.

Hvorfor så tag til barca, så meget bedre bliver det skam heller ikke der??

Nitju
19-05-2008, 18:16
troede han var blevet solgt?

Læste da de var blevet enige om en pris på 56 mio DKK. Kan dog ikke huske hvorjeg læste det, hehe :)

Måske på indkast du læste det ? :)

http://indkast.dk/index.php?nyhed=39083

man.utd25
19-05-2008, 18:16
Jeg tror og håber på at vi kan holde på Pique, ved at give ham flere kampe, om nogen år er han ligeså god som vidic og rio er jeg sikker på, og rio er jo ikke ung mere

man.utd25
19-05-2008, 18:18
Måske på indkast du læste det ? :)

http://indkast.dk/index.php?nyhed=39083

indkast kan man ikke regne med

Nitju
19-05-2008, 18:19
Håber virkelig ikke at Pique ryger, han er jo fremtiden..

Mon man kunne lave en tilbagekøbsklausul ligesom med Rossi? Eller er det usandsynligt når det er Barcelona??

Nitju
19-05-2008, 18:20
indkast kan man ikke regne med

Nej nej, men det passer da meget godt i forhold til de 56 mio. som der blev efterspurgt;)

man.utd25
19-05-2008, 18:29
Håber virkelig ikke at Pique ryger, han er jo fremtiden..

Mon man kunne lave en tilbagekøbsklausul ligesom med Rossi? Eller er det usandsynligt når det er Barcelona??

det tror jeg helt sikkert kunne være en mulighed, og det burde vi gøre

Lorensen
19-05-2008, 18:36
det tror jeg helt sikkert kunne være en mulighed, og det burde vi gøre

Det er overhovedet ikke en mulighed, nu hvor det er Barcelona ! Hvorfor i alverden skulle de gå med til at lave sådan en aftale ? De er jo ikke interesserede i at skabe en klasse spiller for United.

PerRonaldo
19-05-2008, 18:39
Det er overhovedet ikke en mulighed, nu hvor det er Barcelona ! Hvorfor i alverden skulle de gå med til at lave sådan en aftale ? De er jo ikke interesserede i at skabe en klasse spiller for United.

Helt enig, det ville da være det mest tåbelige fra barcas side, så det er ikke en mulighed.

Krede
19-05-2008, 18:54

Også enig her. Man kan vende den om og så spørge om vi ville give en klub forkøbs ret på vores spillere? Nej vel.

man.utd25
19-05-2008, 19:08

Men vi skulle skabe en klasse spiller for dem????

Christensen
19-05-2008, 19:16
Har vi da gjort det?

man.utd25
19-05-2008, 19:26
Har vi da gjort det?

Han bliver jo en klasse spiller , tror du virkelig barca er vilde efter at få ham vis de ikke kunne se han blev en klasse spiller+???

Christensen
19-05-2008, 19:35
Ja, han BLIVER (sikkert) en klassespiller, men du siger at vi sælger en klassespiller (og så alligevel ikke) til dem, hvilket jeg ikke synes vi gør. Og nej, hvis Barca ikke kunne se noget potentiale i ham, ville de næppe købe ham.

Dines
19-05-2008, 19:36
Hvorfor så tag til barca, så meget bedre bliver det skam heller ikke der??

Rigtigt nok, men det er jo hans beslutning. Måske vil han også hjem til sin barndomsby, hvor han er født og opvokset, når han nu ikke får nogen spilletid her i United.

man.utd25
19-05-2008, 19:38
Rigtigt nok, men det er jo hans beslutning. Måske vil han også hjem til sin barndomsby, hvor han er født og opvokset, når han nu ikke får nogen spilletid her i United.

Nu er han jo ikke solgt endnu:) så vi må bare krydse.

robinho
19-05-2008, 19:42
jo men hvis nogle af jer satte jer i hans sted. Talentfuld, ombejlet, med hele karrieren foran sig. Hvorfor skulle han sidde på en bænk i united, hvor makkerparet har massere af tid i benene endnu, og når så oven i købet en storklub, som samtidig er hans barndomsklub i hans hjemland, vil tilbyde ham spilletid.

Hvem ville ikke flytte der????

man.utd25
19-05-2008, 19:48
jo men hvis nogle af jer satte jer i hans sted. Talentfuld, ombejlet, med hele karrieren foran sig. Hvorfor skulle han sidde på en bænk i united, hvor makkerparet har massere af tid i benene endnu, og når så oven i købet en storklub, som samtidig er hans barndomsklub i hans hjemland, vil tilbyde ham spilletid.

Hvem har sagt det bliver bedre dernede???? når milito kommer tilbage så er det jo nok slut, og de har altså også masser af tid i deres ben.

Men igen lad os hvad der sker, tror ikke han bliver solgt

Damien
19-05-2008, 20:05
Ja det er trist vi mister Pique... Men det er jo desværre en selvfølge, da Vidic og Rio ikke kan røres..

Dines
19-05-2008, 20:07

Enig, det er det jeg hele tiden har sagt. Fair nok, at Pique vil videre, og fint nok at United så sælger ham. Ja, det er lidt billigt, men med spillere, der gerne selv vil væk, bliver prisen automatisk lidt lavere...

Bugge
19-05-2008, 20:21
Hvem har sagt det bliver bedre dernede???? når milito kommer tilbage så er det jo nok slut, og de har altså også masser af tid i deres ben.

Men igen lad os hvad der sker, tror ikke han bliver solgt

Puyol og Milito er gode, men de har jo slet ikke den samme styrke som Rio og Vidic.. Barcas forsvar har vist et hav af gange i denne sæson at de er ustabile af helvede til..
Jeg tror sgu det vil være væsentligt nemmere at skubbe en af de to lidt af pinden, end at skubbe en af vores 2 kæmper ud af startopstillingen..

man.utd25
19-05-2008, 20:26
Puyol og Milito er gode, men de har jo slet ikke den samme styrke som Rio og Vidic.. Barcas forsvar har vist et hav af gange i denne sæson at de er ustabile af helvede til..
Jeg tror sgu det vil være væsentligt nemmere at skubbe en af de to lidt af pinden, end at skubbe en af vores 2 kæmper ud af startopstillingen..

barca spiller så offensivt så det basker, så derfor har deres forsvar nok at lave, om så rio og vidic kom derned blev det nok lidt bedre men så heller ikke mere.

Dines
19-05-2008, 20:33
barca spiller så offensivt så det basker, så derfor har deres forsvar nok at lave, om så rio og vidic kom derned blev det nok lidt bedre men så heller ikke mere.

Ved jeg nu ikke. Mod os på Old Trafford, så vi, at Puyol og Milito overhovedet ikke var sikre og langt fra Rio-Vidic niveau. På Camp Nou blev de ikke rigtig presset, da vi var ultra defensive, men stadig synes jeg, at når vi kom lidt frem, var der usikkerhed at spore. Pique har bestemt en chance dernede, og især efter de har fået ny træner.

man.utd25
19-05-2008, 20:39
Ved jeg nu ikke. Mod os på Old Trafford, så vi, at Puyol og Milito overhovedet ikke var sikre og langt fra Rio-Vidic niveau. På Camp Nou blev de ikke rigtig presset, da vi var ultra defensive, men stadig synes jeg, at når vi kom lidt frem, var der usikkerhed at spore. Pique har bestemt en chance dernede, og især efter de har fået ny træner.

tvivler du puyol og milito niveau?? puyol har vist gennem flere år han er verdensklasse.

snegl
19-05-2008, 20:47
Vi burde undersøge om vi kunne lave en handel + penge for Eto'o eller Ronaldinho når nu Barca er interesserede / måske har købt Piqqen. Ville være et nice swap.

Fletcherfan
19-05-2008, 21:09
Det er nok ingen tvivl om, at Pique gerne vil flytte... Jeg tror det er helt sikkert, at Pique har en høj stjerne hosa SAF, men desværre for ham så har Rio og Vidic en højere stjerne, og det ser ud til, at det kommer de til i mange år endnu. Og Pique er realistisk nok til, at indse, at når han fik så få kampe i denne sæson så får han nok ikke mange flere næste sæson... Lige meget hvor stort et talent han er... Og det er meget trist hvis han bliver solgt, men det er nok ikke undgåeligt...
Derimod synes jeg, at det virker som om, at Uniteds ledelse endnu engang har vist manglende forhandlingsevner (hvis det altså er sandt, at han bliver solgt for 4-8 mio. £)... Der er mange eksempler på, at de ikke er så gode til at forhandle transfers i United...

man.utd25
19-05-2008, 21:13
Vi burde undersøge om vi kunne lave en handel + penge for Eto'o eller Ronaldinho når nu Barca er interesserede / måske har købt Piqqen. Ville være et nice swap.

ja Etoo vil være lækker, Ronaldinho har vi ikke brug for

snegl
19-05-2008, 21:18
ja Etoo vil være lækker, Ronaldinho har vi ikke brug for

Det er os lidt foruroligende hvis Ronaldinhos fysiske tilstand er så slem som det påstås. Ville være et sats men spændende.

Det med dopingen er en løs påstand though. Uskyldig til andet er bevist.

Fletcherfan
19-05-2008, 21:25
Og forresten så har Pique da en klart bedre mulighed for at spille sig på Barcas hold end Uniteds... Og desuden tor jeg, at han er bedre end både Marquez, Milito og Puyol...

man.utd25
19-05-2008, 21:28
Det er os lidt foruroligende hvis Ronaldinhos fysiske tilstand er så slem som det påstås. Ville være et sats men spændende.

Det med dopingen er en løs påstand though. Uskyldig til andet er bevist.

Ja vil jeg også give dig ret i, det vil være et stort sats at satse på ham

Lorensen
19-05-2008, 21:36
Og forresten så har Pique da en klart bedre mulighed for at spille sig på Barcas hold end Uniteds... Og desuden tor jeg, at han er bedre end både Marquez, Milito og Puyol...

Det tror jeg ikke du har ret i. At han har potentiale til at blive det, er en helt anden sag.

Christensen
19-05-2008, 21:43
Det var nok af en af de største undervurderinger af Puyol, jeg nogensinde har set.
Puyol er lynhurtig, tackler godt, relativt teknisk stærk og på trods af sin højde er han god med hovedet. Puyol er mindst én klasse over Pique.

Andersen
20-05-2008, 11:56
Vi får et lille "hint" i morgen aften om der er hold i rygterne eller ej. Hvis SAF har foretrukket Pique er på bænken fremfor OShea, Neville eller Silvestre, tror jeg ikke at han forlader os. Hvis han derimod er på tribunen er det hverken fugl eller fisk.

Bergmann
23-05-2008, 13:23
Piqué Wants Barça Return Finalised

"Since I have started talking to Barcelona, Ferguson has virtually ignored me," Piqué told Sport. "The best thing is going to be arriving. I hope that a solution can be reached soon and that my future will be clarified.

"On Friday I will be in Barcelona to prepare to play for Catalunya against Argentina and for the time being I still have a year left on my contract with United."

Kilde: Goal.com

ja, så er det sateme ud!

Lorensen
23-05-2008, 13:28
Men også underligt at Ferguson bare har ignoreret ham ?

Bergmann
23-05-2008, 13:33
Men også underligt at Ferguson bare har ignoreret ham ?
Det er jo Fergusons stil. Loyalitet er en af de vigtigste faktorer i vores smukke klub. Han har endda lovet ham masse af spilletid næste år.

ChristianR
26-05-2008, 17:25
Der er stadig ikke kommet noget officielt omkring Piques fremtid, er der?

Jacob FG
26-05-2008, 18:04

hmm nej, det er vist sat lidt på stand-by.. Men mon ikke han ryger - han vil nok spilde sit talent hvis han skal sidde på bænken en sæson til. Rio og Vida vil han aldrig kunne slå af holdet, og de to spillere får ikke lige skader bare sådan.. og Carling Cup er altså ikke godt nok til ham.
Jeg mener han er et kæmpe talent, og så ham nødigt forlade klubben, men han er stadig i anden række så længe Rio og Vida stadig er her og det tror jeg ikke han kan stille sig tilfreds med.. Det med lejekontrakter gider han højest sandsyneligt heller ikke mere, og hvis der virkelig er en reel mulighed for at komme til Barca, så tager han da nok afsted.. Så kan vi jo evt. sælge ham med en tilbagekøbsklausul (:

Dines
26-05-2008, 18:23

Nej. Intet er be- eller afkræftet for nogle parters side. Mon ikke vi får noget mere af vide snart. Barca vil jo eftersigende gerne købe ham, og han vil gerne væk, så jeg tror ikke der går lang tid, før vi ser Pique stå med en Barca-trøje i hånden.

Holmskov
27-05-2008, 12:32
Så er Pique desværre blevet solgt til Barcelona.

Ærgerligt. Syntes han havde kæmpe potentiale.

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={B4CEE8FA-9A47-47BC-B069-3F7A2F35DB70}&newsid=6608459

KennyN
27-05-2008, 12:43
Stort talent, som bare var bag nogle af verdens bedste forsvarsspillere. Held og lykke i Barca til Pique..

Tenshu
27-05-2008, 12:47
Man kan ikke bebrejde ham, men det er sgu ærgerligt :(

McPherson
27-05-2008, 13:07
Øv øv øv! Kunne virkelig godt li ham! en skam at vi sælger vores supertalenter, men det er jo nok spillerenes eget valg..