Se fuld version : Jack Rodwell
Lad os lige starte med rygtebørsen, Goal.com:
http://goal.com (http://goal.com/en/news/11/transfer-zone/2010/02/14/1790383/everton-slap-30-million-price-tag-on-manchester-united)
Jeg synes han virksom en fantastisk ung midtbanespiller. Helt klart en af dem man skal kigge på for fremtiden. Eftersom at United mistede Aaron Ramsey til Arsenal, som har udviklet sig til en fantastisk ung spiller, synes jeg at erhvervelsen af Rodwell ville være et genialt indkøb.
Vores midtbane ser rimelig solid ud lige for tiden, men det virker som om at Anderson muligvis vil være på vej ud, endda her til sommer. Gibson ser ikke ud til at have andre kvaliteter end at storme fremad, og sparke på mål, og selvom disse er rimelige kvaliteter, skal vi også bruge en for fremtiden der kan spille bolden rundt på banen. Der er sået tvivl om Hargraves nogensinde kommer tilbage, Scholes bliver jo ikke yngre, og Carrick, ja, han er godt nok droppet i form de seneste 18måneder.
Jeg tror godt du kan regne med at det som de fleste topklubber ser i rodwell er en fremtidig centerforsvar og ikke en midtbanemand.
Moyes har selv nævnt det ved flere lejligheder, men han spiller på midten for at samle erfaring osv. Ligesom Rio også gjorde det nogengange i starten af sin karriere i west ham.
Tror også fergie ser ham som forsvarsspiller.
Han er alt for meget en boldflytter til at spille på midten i united.
Hargreaves kan trods alt sætte et højt tempo og også score nogle mål selv. Carrick har teknikken og blikket for den afgørende aflevering.
.... Men jeg mener ikke at han er 250 mio værd..
For den pris kan vi hente Benzema, og vil mene at han kunne blive langt vigtigere for holdet end Rodwell..
Hellere Benzema + Kjær end Rodwell...
jeg synes at rodwell er et fantastisk talent men hvis virkelig koster 250 millioner synes jeg hellere vi skal købe simon kjær
I mine øjne skal vi fandme gå langt for at hente de største britiske talenter og jeg ved godt at det er mange penge for et forholdsvis uskrevet blad på 18 år, men det ærgrer mig inderligt at vi ikke fik Ramsey. Vi skal sku ikke misse endnu et ungt britisk stortalent. Desværre kan vi nok ikke kaste om os med penge i disse tider og en Benzema vil sikkert kunne tilføre holdet mere, men Rodwell i et fremtidigt forsvar ville være fantastisk.
I mine øjne skal vi fandme gå langt for at hente de største britiske talenter og jeg ved godt at det er mange penge for et forholdsvis uskrevet blad på 18 år, men det ærgrer mig inderligt at vi ikke fik Ramsey. Vi skal sku ikke misse endnu et ungt britisk stortalent. Desværre kan vi nok ikke kaste om os med penge i disse tider og en Benzema vil sikkert kunne tilføre holdet mere, men Rodwell i et fremtidigt forsvar ville være fantastisk.
Jo men vi har i forvejen et af de største forsvarstalenter i PL i evans, som også er "britisk".
Smalling kommer også for en pæn sum penge. Så der har vi jo nuppet en fremtidens mand i engelsk fodbold.
Så fremtidens midterforsvar ser nu ikke så dumt ud.
Rodwell skal der ikke betales 250 mio kr for. Han er spændende ja helt afgjort. Men 250 mio kr. Nej nej. Rooney kostede også kassen som 18 årig, men der spillede han fast for england, og havde lige været englands største profil ved en slutrunde. Så der er stor forskel.
Jeg ser ham som både midtbanespiller og centerback.
Desuden er han et mega talent og britiske talenter koster altid mere end andre og er som regel altid pengene værd.
Jeg ser ham som både midtbanespiller og centerback.
Desuden er han et mega talent og britiske talenter koster altid mere end andre og er som regel altid pengene værd.
nu kunne han jo passende vise han er et stortalent ved at spille sig til en plads i VM-truppen hos capello.
Han kan self. ikke røre ved hverken rio-terry i forsvaret eller lampard-gerrard på midten.
Men han burde kunne slå folk som:
Matthew Upson
Joleon Lescott
Wes Brown
Micah Richards
Sol Campbell
Hvis han er så stort et talent at han skal op i den prisklasse.
På midten er der ikke så mange til den defensive plads at konkurrere med. Der er vel kun Barry når nu Hargreaves er skadet.
Så hvis han er så dygtig, så burde han kunne finde en plads i truppen.
Jo men vi har i forvejen et af de største forsvarstalenter i PL i evans, som også er "britisk".
Smalling kommer også for en pæn sum penge. Så der har vi jo nuppet en fremtidens mand i engelsk fodbold.
Så fremtidens midterforsvar ser nu ikke så dumt ud.
Rodwell skal der ikke betales 250 mio kr for. Han er spændende ja helt afgjort. Men 250 mio kr. Nej nej. Rooney kostede også kassen som 18 årig, men der spillede han fast for england, og havde lige været englands største profil ved en slutrunde. Så der er stor forskel.
Meget enig. 250 mio er rigtig mange penge. Især i vores økonomiske situation. Hvis vi skal på markedet (hvem siger vi kommer det?), så hellere bruge det på en anden plads hvor vi er mere tyndt besat.
Et eller andet sted hælder jeg måske lidt til at vi får renset lidt ud i truppen før vi køber noget nyt.
Meget enig. 250 mio er rigtig mange penge. Især i vores økonomiske situation. Hvis vi skal på markedet (hvem siger vi kommer det?), så hellere bruge det på en anden plads hvor vi er mere tyndt besat.
Et eller andet sted hælder jeg måske lidt til at vi får renset lidt ud i truppen før vi køber noget nyt.
Helt enig.
Et køb af rodwell er betinget af afgang.
Vi render ikke rundt med rio, vidic, evans, smalling, brown og rodwell til samme plads. Det er sindsygt. Så enten ryger vidic, eller også så er fergie måske mest interesseret i rodwell som midtbanemand, hvis hargreaves må opgive.
Forstår jeg dog ikke, da jeg ikke mener rodwell har nok fodbold i sig på midtbanen.
Helt enig.
Et køb af rodwell er betinget af afgang.
Vi render ikke rundt med rio, vidic, evans, smalling, brown og rodwell til samme plads. Det er sindsygt. Så enten ryger vidic, eller også så er fergie måske mest interesseret i rodwell som midtbanemand, hvis hargreaves må opgive.
Forstår jeg dog ikke, da jeg ikke mener rodwell har nok fodbold i sig på midtbanen.
Brown og Rio er begge over 30år, og med de ryg-problemer at Rio har for tiden ser jeg ikke han over 2sæsoner i fremtiden. Vidic bliver konstant rygtet væk, så man kan ikke stole på om han bliver. Wes Brown, som har spillet rigtig godt i Rio's fravær, er heller ikke ukendt med skader, så Rodwell vil nok være en god spiller at få fat i...
Brown og Rio er begge over 30år, og med de ryg-problemer at Rio har for tiden ser jeg ikke han over 2sæsoner i fremtiden. Vidic bliver konstant rygtet væk, så man kan ikke stole på om han bliver. Wes Brown, som har spillet rigtig godt i Rio's fravær, er heller ikke ukendt med skader, så Rodwell vil nok være en god spiller at få fat i...
Du får jo ikke rodwell hertil for at sidde på bænken i et par sæsoner.
United DK
15-02-2010, 15:25
Nu vil jeg ikke snakke Smalling alt for meget op endnu, men jeg anser ham for at være fremtidens mand sammen med Evans, og så er der ikke plads til Rodwell, og slet ikke for 250 mio. Det er enormt meget for en midterforsvar, også selvom vedkommende er verdens bedste.
Jeg synes slet ikke vi mangler en midterforsvar, ikke engang hvis Vidic smutter til sommer. Så bør Evans tage over som planlagt, og så er den ged barberet. Det kan naturligvis blive kritisk, hvis Rio skulle gå hen og blive halv fodboldinvalid, men lad ham nu lige blive det først. Om ikke andet har Brown gjort det godt i hans fravær.
Don Kafai
15-02-2010, 15:47
Jeg var ret skeptisk da folk for et par sæsoner siden snakkede Micah Richards op til at være et af de største forsvarstalenter i nyere tid, og mente at vi skulle hente ham for over 400 mio kr. Af det jeg havde set til Micah dengang, så manglede han ekstremt meget i forhold til sit prisniveau, og jeg synes stadig ikke han har udviklet sig i den rigtige retning siden hans korte opblomstring i efteråret 2007.
På samme måde er jeg lidt skeptisk overfor Rodwell. Af det jeg har set til ham, så virker han bestemt lovende, men han er altså ikke noget ekstraordinært talent a la Wayne Rooney. Måske kan han med den rette udvikling blive til en stjernespiller i PL, men det er der altså også mange andre der kan. Så ja, han er ung og britisk, men han er ikke ekstraordinær, og derfor er han altså ikke mere end 50-80 mio kr værd, og bestemt ikke de 30 mio pund der snakkes om.
Jeg var ret skeptisk da folk for et par sæsoner siden snakkede Micah Richards op til at være et af de største forsvarstalenter i nyere tid, og mente at vi skulle hente ham for over 400 mio kr. Af det jeg havde set til Micah dengang, så manglede han ekstremt meget i forhold til sit prisniveau, og jeg synes stadig ikke han har udviklet sig i den rigtige retning siden hans korte opblomstring i efteråret 2007.
På samme måde er jeg lidt skeptisk overfor Rodwell. Af det jeg har set til ham, så virker han bestemt lovende, men han er altså ikke noget ekstraordinært talent a la Wayne Rooney. Måske kan han med den rette udvikling blive til en stjernespiller i PL, men det er der altså også mange andre der kan. Så ja, han er ung og britisk, men han er ikke ekstraordinær, og derfor er han altså ikke mere end 50-80 mio kr værd, og bestemt ikke de 30 mio pund der snakkes om.
Man kan jo heller ikke sætte alle op af samme standard som Wayne Rooney, se bare på Theo Walcott, alle sagde at han ville blive ligeså god som Rooney, men han er så langt efter i udvikling.
Ja, det er klart at 250mio kr. for Rodwell måske er i overkanten, men jeg vil ikke sige han ikke er ekstraordinær. Han er måske heller ikke ekseptionel, men han er da langt over den almindelige standard. Alt det jeg har set fra ham, synes jeg han har vist rigtig gode takter, og jeg har set langt mere til ham end jeg har fra Smalling. Der er også lige et par år imellem dem, og Ja, det kan godt være at medierne opreklamerer Rodwell til noget han ikke er, men han ville ikke være tæt på fast mand i Everton hvis han ikke var god. Moyes er altså ingen dum træner, han spottede Rooney's talent hurtigt, og tror han har gjort det samme med Rodwell.
Jeg vil bare føle at det er bedre vi går ud og bruger 250mio kr. på en spiller som Jack Rodwell, som kan udvikle sig til en mellemting af Brown og Carrick, så er det sku gode penge givet ud, fremfor vi går ud og betaler 150mio kr. for Giorgio Chiellini i Juventus, som også skal bruge en tilvænningsperiode på 6-12måneder (ca. standarden) og at vi så køber en random midtbanespiller. Faktum er at Scholes ikke holder for evigt, og Carrick dypper i form for tit. Hvis Hargreaves ikke kommer tilbage har vi kun Fletcher Carrick og Gibson. Anderson ligner ikke en spiller vi får at se i dette år, om muligt nogensinde igen.
Men det er godt med forskellige meninger :)
United DK
15-02-2010, 16:35
Den eneste engelske spiller der kan måle sig med Rooney i nyere tid er Owen, der også var fast mand for England som 18-årig, og derudover blev topscorer i PL i samme alder i sæsonen 97/98.
Jeg er dog enig i, at Rodwell skulle være af den kaliber, før at 250 mio. var okay. Han er knap nok fast mand for det engelske U21 landshold, og heller ikke i Everton er han en vigtig stamspiller. Der er muligheder, men så heller ikke mere endnu.
Den eneste engelske spiller der kan måle sig med Rooney i nyere tid er Owen, der også var fast mand for England som 18-årig, og derudover blev topscorer i PL i samme alder i sæsonen 97/98.
Jeg er dog enig i, at Rodwell skulle være af den kaliber, før at 250 mio. var okay. Han er knap nok fast mand for det engelske U21 landshold, og heller ikke i Everton er han en vigtig stamspiller. Der er muligheder, men så heller ikke mere endnu.
Han er blevet skiftet lidt ud på det seneste, hvilket jeg tror skyldes en skade. Men før det spillede han 18 kampe i fuld tid i træk, så jeg tror mere eller mindre han er en vigtig stamspiller for dem efterhånden. Han var med i deres europæiske kampe i fuld tid også. Siden sæsonens første kamp, har han kun spillet fuld tid bortset fra de sidste 3-4 kampe. Det kan selv en skadesfri Wayne Rooney vel dårligt prale af.
Selv forventer jeg et talent i Rio klassen, hvis så mange penge skal spyttes efter en ny forsvarer. Vores scouts og trænere har gjort det godt med de sidste mange forsvarsspillere (Rafael, Evans, Pique, Vidic) så jeg sætter min lid til at Smalling er endnu en spiller der kan blive stor.
United DK
15-02-2010, 17:43
Han er blevet skiftet lidt ud på det seneste, hvilket jeg tror skyldes en skade. Men før det spillede han 18 kampe i fuld tid i træk, så jeg tror mere eller mindre han er en vigtig stamspiller for dem efterhånden. Han var med i deres europæiske kampe i fuld tid også. Siden sæsonens første kamp, har han kun spillet fuld tid bortset fra de sidste 3-4 kampe. Det kan selv en skadesfri Wayne Rooney vel dårligt prale af.
Nu har Everton også været hårdt ramt af skader, bl.a. hos deres bedste kort defensivt Jagielka, som har været skadet siden sidste forår.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.