Se fuld version : Uniteds indkøbsstrategi?
United DK
04-12-2009, 13:09
Er ledelsen i United nogle fedterøve som det højtstående medlem af MUST, Duncan Drasdo mener i nedstående artikel, eller prøver han som så mange andre, at tørre alt elendighed af på Glazer?
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/leagues/premierleague/manutd/6720847/Manchester-United-quiet-in-transfer-market-since-Malcolm-Glazers-takeover.html
Jeg mener helt sikkert det sidste. Jeg er selv imod Glazer, men jeg mener ikke de er skyld i indkøbstrategien, bl.a. fordi det er Ferguson der står for den slags, og han har op til flere gange fået at vide, at penge ikke er noget problem. Hvis man vil kritisere United, for ikke at købe de store stjerner, så bør man kritisere Ferguson, for pengene er der, specielt efter salget af Ronaldo.
Noget andet er jo også, at vi meget sjældent har købt stjernerne, men har købt nogen lovende spillere, og så gjort dem til stjerner.
Jeg har lidt af en tvetydig mening om vores bestyrelse. Vi er for nærige, når det gælder om angrebstalenter (Igen tænker jeg på Benzema og samtidig også Ronaldinho-handlen, hvor en Peter Kenyon fuckede det op).
Jeg har også altid syntes, at vi bliver FOR mange penge for spillerne. Valencia er et rigtigt godt køb, men 160 mio. kr. er godt nok for meget for en Wigan-spiller, hvis du spørger mig.
Så er der også Anderson og Nani, der hver kostede 180 mio. kr. Det er altså mange penge for to talenter, der dengang ikke havde gjort det helt store ENDNU. Men Anderson havde jo bl.a. lige kommet tilbage efter meget lang skadespause fra et brækket ben.
Hargo-handlen er bare inkompetence, at vi betalte 200 mio. kr. for en mand, der dengang var meget skadet med brækket ben og jeg ved ikke hvad. Han var ikke fast mand på landsholdet, og han spillede i Tyskland.
Rooney-handlen synes jeg godt, vi kunne have forhandlet om.
Og så er der Rio-handlen, der kostede 350 mio kr dengang! (Pund-værdien er faldet, men han er stadig klubbens dyreste). 350 mio. kr. for en forsvarsspiller? Det er så dårligt forhandlet, at jeg var tæt på at brække mgi i sin tid, da jeg hørte det.
Jeg kunne fortsætte. Men det er mit syn, at vi enten betaler for meget for spillerne eller er nogle latterlig fedterøve med pengene.
Jeg er sikker på, at der foregår mange ting i en organisation som United, som omverden ikke skal have indblik i. En af disse ting tror jeg på er, at der i virkeligheden ikke er råd til at købe den store stjerner længere, og at det er et slags forsvar og direkte usandt, når United påstår, at penge ikke er et problem. Det hænger ikke sammen med klubbens gæld og problemer med at betale af på skidtet.
Flax_Generous
04-12-2009, 14:21
Det er ikke fair at medregne pengene fra Ronaldo-salget i et gennemsnit over hvor mange penge som bliver brugt netto om året på nye spillere. Det har endnu ikke været muligt at geninvestere dem (sidste transfervindue var grotesk og det kan ikke forventes, at bare fordi City, Real Madrid og Barca kaster om sig med penge som fulde sømænd på landgang, at alle andre så også gør det). Til gengæld synes jeg godt, at man kan stille spørgsmålstegn, hvis de næste to-tre transfervinduer bliver uden store investeringer. Det er selvfølgelig muligt, at der simpelthen ikke er de rette spillere til de rette priser, men jo længere tid der går desto mere søgt vil en sådan undskyldning (eller forklaring, om man vil) fremstå.
Med andre ord har jeg været rimelig tilfreds med Uniteds transferstrategi under Glazer. Den seneste episode med Ljajic får mig dog oprigtigt til at blive bekymret - jeg kan kun tolke den episode som et tegn på, at noget ikke er som det skal være. De næste transfervinduer bliver ret afgørende og meget afslørende.
United-Allan33
04-12-2009, 15:14
Jeg har det helt fint med at vi ALDRIG køber en verdensstjerne, da det kun er fanboyz der går op i den slags.. Jeg kan bedre lide når vi henter spillere på vej op... som Vidic, Evra, Carrick og Valencia og gør dem til stjerner.. Det er jo ikke sådan at vi har lidt under ikke at købe verdensstjerner.. Folk piver jo hver gang Real Madrid henter en verdens stjerne, og siger sådan skal vi ikke gøre, men samme folk tuder over at vi ikke henter den eller den stjerne... Jeg kan faktisk ikke mindes at vi har hentet en verdensstjerne i min tid som fan, og på trods af at 80erne ikke gav det store, så synes jeg vores transfer politik har været god..
ChristianR
04-12-2009, 15:44
Jeg har det helt fint med at vi ALDRIG køber en verdensstjerne, da det kun er fanboyz der går op i den slags.. Jeg kan bedre lide når vi henter spillere på vej op... som Vidic, Evra, Carrick og Valencia og gør dem til stjerner.. Det er jo ikke sådan at vi har lidt under ikke at købe verdensstjerner.. Folk piver jo hver gang Real Madrid henter en verdens stjerne, og siger sådan skal vi ikke gøre, men samme folk tuder over at vi ikke henter den eller den stjerne... Jeg kan faktisk ikke mindes at vi har hentet en verdensstjerne i min tid som fan, og på trods af at 80erne ikke gav det store, så synes jeg vores transfer politik har været god..
Der fik du da lige klappet digselv lidt på skulderen.
Nu kunne det jo også tænkes, at nogen blot sommetider ønskede de mere sikre indkøb for at sikre den bedst mulige trup at konkurrere med. Det behøver ikke nødvendigvis være en stjerne til en halv milliard, men somme tider er det nødvendigt med en etableret spiller, der har bevist sit værd. Den mening, vil jeg gerne have lov uden at blive kaldt fanboy.
Det er jo så heller ikke altid det fungerer ikke at købe stjerner/storspillere. De seneste par år, har det virket fortræffeligt med spillere som Ronaldo, Vidic og Evra.
Jeg mindes dog også, at det har knebet, når SAF i sin stædighed ikke har ville hente en ordentlig erstatning for spillere som Stam, Schmeichel og Keane.
Her har vi mere eller mindre vadet i fejlkøb og satsninger, før vi til sidst har hentet etablerede spillere som Rio, Van der Sar og Carrick.
EDIT: Meningen med første linje var egentligt, at jeg ville pointere, at stort set alle nok ønsker det samme som dig: At hente billige og forholdsvis ukendte fodboldspillere og gøre dem til stjerner. At du bedst kan lide det, gør ikke dig speciel. Sådan har alle det vist. Det er bare ikke altid, at den løsning helt er nok, hvis man vil konkurrere med på øverste niveau - Hvilket vi vel også alle ønsker?
Jeg kan faktisk ikke mindes at vi har hentet en verdensstjerne i min tid som fan, og på trods af at 80erne ikke gav det store, så synes jeg vores transfer politik har været god..
hmmm.. Rio eller Veron ??
schousboe9
04-12-2009, 16:03
Helt enig i, at vi som udgangspunkt ikke skal hente de store navne. Der er meget tit ingen gensalgsværdi i dem, så rent økonomisk giver det ofte meget lidt mening, at betale svimlende summer for enkelte spillere.
Mht. køb af store navne, så mindes jeg dog, at vi i nyere tid har hentet både Verón, Tevez, Hargreaves og Berbatov, som jeg i dén grad betegnede/betegner som store stjerner. (Rio mener jeg ikke var en verdensstjerne på daværende tidspunkt.) Nu kunne jeg så kun nævne de fire over de sidste mange år, og det mener jeg egentlig er et meget godt billede på vores strategi, som jeg som sagt støtter fuldt op om.
ChristianR
04-12-2009, 16:12
Helt enig i, at vi som udgangspunkt ikke skal hente de store navne. Der er meget tit ingen gensalgsværdi i dem, så rent økonomisk giver det ofte meget lidt mening, at betale svimlende summer for enkelte spillere.
Mht. køb af store navne, så mindes jeg dog, at vi i nyere tid har hentet både Verón, Tevez, Hargreaves og Berbatov, som jeg i dén grad betegnede/betegner som store stjerner. (Rio mener jeg ikke var en verdensstjerne på daværende tidspunkt.) Nu kunne jeg så kun nævne de fire over de sidste mange år, og det mener jeg egentlig er et meget godt billede på vores strategi, som jeg som sagt støtter fuldt op om.
Rio havde dengang spillet et brag af et VM og var en bærende kræft på et Leedshold, der var utrolig stærkt - selv i Europæisk sammenhæng. Han blev vel set som, hvis ikke blandt verdens bedste centerbacks - Så som en absolut kommende verdensklasse centerback.
Carrick og Rooney hører vel også næsten til gruppen, hvis Hargo og Tevez gør, men lad det ligge.
Store indkøb af "stjerner" kan nu sagtens være rentabelt, selvom de ikke kan sælges videre til samme pris. Det beviste Real Madrid vist, da de havde tjent købssummen på Beckham ind på et par dage via merchandise.
United-Allan33
04-12-2009, 16:15
hmmm.. Rio eller Veron ??
Rio vil jeg ikke sige var verdensstjerne da vi købte ham, han tog først skridtet efter han havde været hos os 1 el 2 sæsoner.. Veron var nok, men i min verden blev han kun købt som blær, og var slet ikke nødvendig.. Og han var da også efter min mening en kæmpe fiasko..
Nu kunne det jo også tænkes, at nogen blot sommetider ønskede de mere sikre indkøb for at sikre den bedst mulige trup at konkurrere med. Det behøver ikke nødvendigvis være en stjerne til en halv milliard, men somme tider er det nødvendigt med en etableret spiller, der har bevist sit værd. Den mening, vil jeg gerne have lov uden at blive kaldt fanboy.
Nu mener jeg også at Vidic, Evra og Carrick hører til de etablerede spillere, så det er ikke at være fanboyz at ønske dem.. Det jeg hentydede til var alle de indlæg hvor folk mener vi burde hente 4-5 verdensklasse spillere som Casilias, Buffon, Messi, Ibrahimovic, Henry, Benzema, Ribery og Ronaldo..
Jeg mener også at vi lige PT har mere brug for en etableret spiller frem for et ungt talent som Ljajic, så er kasssen ved at være tom, så synes jeg det er fint vi droppet ud af aftalen.
Nu ser jeg ikke de 3 som verdensklasse spillere, mn mere de etablerede spillere som også mine eksempler Vidic Og Evra vil gå ind under, det er indkøb som jeg foretrækker, spillere som heller ikke kan forlange en start plads til hver en kamp..
Mht Rio mener jeg heller ikke han var verdensklasse da han kom til klubben, jeg mener bestmt heller ikke han spillede verdensklasse i de første sæsoner i klubben.. At han så har udviklet sig til en er en anden sag
Kan ikke se noget negativt i at købe verdensstjerner. Årsagen til at købe en sådan er i mine øjne, at man satser på en spiller, der allerede har bevist sit værd. Et mere sikkert kort, omend intet er sikkert.
Selvfølgelig har vi en kæmpe gæld, der skal betales af, men så længe vi har sportslig succes, så tror jeg stadig på, at Fergie kan få de spillere han vil have. I 2007 købte vi for ca. 60 mio £ og i 2008 købte vi en spiller for 30 mio £. Vi solgte godt nok Ronaldo i år, og undlod at købe dyre spillere ind, hvilket jeg anså for at være forståeligt, da transfermarkedet var skruet i vejret pga. City og Real Madrid. - Med Ljalic har jeg svært ved at bedømme det, men som jeg har pointereret i tråden med ham, så hvis der ikke menes, at han er god nok, hvorfor så smide 10 mio £ ud til ingenting. Så mange penge har vi altså heller ikke, selvom jeg mener det foregik på en elendig måde overfor spilleren og Partizan.
Jeg ved ikke rigtig, hvordan det står til med gælden? - Ronaldo salget må have betalt nogle af renterne og vi har også haft sportslig succes, der må have hjulpet. Men jeg er ret sikker på, at der i 2012 eller sådan noget, skal betales en del tilbage på de lån, der blev foretaget i sin tid - kan nogle be eller afkræfte dette?
Cantona66
05-12-2009, 01:00
Selvfølgelig har vi en kæmpe gæld, der skal betales af, men så længe vi har sportslig succes, så tror jeg stadig på, at Fergie kan få de spillere han vil have. I 2007 købte vi for ca. 60 mio £ og i 2008 købte vi en spiller for 30 mio £. Vi solgte godt nok Ronaldo i år, og undlod at købe dyre spillere ind, hvilket jeg anså for at være forståeligt, da transfermarkedet var skruet i vejret pga. City og Real Madrid. - Med Ljalic har jeg svært ved at bedømme det, men som jeg har pointereret i tråden med ham, så hvis der ikke menes, at han er god nok, hvorfor så smide 10 mio £ ud til ingenting. Så mange penge har vi altså heller ikke, selvom jeg mener det foregik på en elendig måde overfor spilleren og Partizan.
Jeg ved ikke rigtig, hvordan det står til med gælden? - Ronaldo salget må have betalt nogle af renterne og vi har også haft sportslig succes, der må have hjulpet. Men jeg er ret sikker på, at der i 2012 eller sådan noget, skal betales en del tilbage på de lån, der blev foretaget i sin tid - kan nogle be eller afkræfte dette?
Kan ikke med sikkerhed be eller afkræfte, men mener osse at have læst at
1.Rate af lånet skal betales der i den nuværende aftale, men husker osse noget med at de(Glazer)kun lavet den aftale fordi de regner med at kunne lave en ny aftale til laver rente og mindre afdrag men er ikke helt sikker.
Med krisen vi har nu så tror jeg de får svært ved at få en bedre aftale så måske derfor (og pga Madrid og Shitty købe lyst) valgte United at hente nogen unge talenter til mindre penge også betale det meste af Ronaldo pengene af på gælden, men det er kun gætterier:)
Synes osse det er dårlig behandling af Ljajic og partizan og forstår sgu ikke hvad der gået galt
Jeg synes problemet i den her debat er at mange af jer bruger "verdensstjerne" om gode spillere, men ikke om de bedste.
I mine øjne er: Ronaldo, Messi, kaka, Ibra, Terry, Gerrard, Torres, Villa osv verdensstjerner.
Hvor spillere som: Carrick, Anelka, Tevez etc. "bare" er gode spillere.
For mig er det så vigtigst at vi købe talenter eller "gode spillere" som kan udvikle sig til verdensstjerner; som jeg ser er sket med f.eks. Rio, Evra, Rooney og Ronaldo.
Sådan synes jeg personligt vi skal forsætte.
Der er også en risikofaktor ved denne strategi - men det er jo også det der er fedt, ik?
Vi har jo vundet rimelig meget den seneste tid, så indkøbspolitikken kan jo ikke være helt skæv. Jeg synes bestemt ikke vi skal hoppe med på bølgen og være til grin i hele Verden ved at give fx 600 mio kr. for selvfede Bayerns Ribeiry.
Stratego Thomas
05-12-2009, 12:26
Der fik du da lige klappet digselv lidt på skulderen.
Det er jo så heller ikke altid det fungerer ikke at købe stjerner/storspillere. De seneste par år, har det virket fortræffeligt med spillere som Ronaldo, Vidic og Evra.
Jeg mindes dog også, at det har knebet, når SAF i sin stædighed ikke har ville hente en ordentlig erstatning for spillere som Stam, Schmeichel og Keane.
Her har vi mere eller mindre vadet i fejlkøb og satsninger, før vi til sidst har hentet etablerede spillere som Rio, Van der Sar og Carrick.
EDIT: Meningen med første linje var egentligt, at jeg ville pointere, at stort set alle nok ønsker det samme som dig: At hente billige og forholdsvis ukendte fodboldspillere og gøre dem til stjerner. At du bedst kan lide det, gør ikke dig speciel. Sådan har alle det vist. Det er bare ikke altid, at den løsning helt er nok, hvis man vil konkurrere med på øverste niveau - Hvilket vi vel også alle ønsker?
det handler jo om prioriteringer: er man villig til at sænke ambitionsniveauet et par seasoner for så derefter at komme stærkt igen med egnetalenter og relativt billige investeringer i potentialespillere, eller ønsker man øjeblikkelig succes og køber store og etablerede navne - som især real madrid gør..
Hvor forsvinder alle pengene hen?
http://www.newsoftheworld.co.uk/sport/631213/MANCHESTER-UNITED-SPEND-AMAZING-pound94M-IN-REDDIES.html
(kildekritik)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.