PDA

Se fuld version : De største fejl-salg?

zhagzi
28-11-2009, 13:01
Hej. Jeg ledte efter en tråd som denne. Er stadigvæk ikke sikker på om der allerede er en?
Men så kunne man vel fortælle om hvem man synes var de største fejl-salg af spillere.

Jeg personligt synes David Beckham var vores værste (dummeste) salg.
Der var masser tilbage i ham. Han havde en sparke/afleverings teknik, udover det sædvandelige. Synes virkelig han var den bedste spiller før i tiden. Hans frispark var fantastiske. Og ja Ronaldos var også, men tror vist nok Beckhams frispark scorings ratio er bedre en Ronaldos.
Det var dumt at sælge Beckham.
Han var blandt andet også, IMO, og Casillias grunden til Real vandt sæsonen 07/08.

RAppel
28-11-2009, 13:04
Nu hang salget af Beckham jo sammen med hans uoverensstemmelser med Ferguson. Så ja, han var en god spiller, men kunne ikke blive i klubben. Du holder da ikke på en spiller der ikke er glad for, at være i klubben. Du tager da heller ikke din yndlingstrøje på i byen hvis du har spildt ketchup på den...

EDIT: Og så vil jeg da godt lige sige, at hvis Beckham skulle skydes af så synes jeg det var det rigtige tidspunkt han blev skudt af på.

tjarligdrengen
28-11-2009, 13:06
hmm.. Det er sgu svært synes jeg.. Personligt gad jeg godt at have set G. Rossi spille mere for os... Tror han kunne have været klasse! Så tror det er mit bud.

Selvfølgelig også Becks, bare at miste hans trøjesalg er jo nerderen :D

zhagzi
28-11-2009, 13:09
Nu hang salget af Beckham jo sammen med hans uoverensstemmelser med Ferguson. Så ja, han var en god spiller, men kunne ikke blive i klubben. Du holder da ikke på en spiller der ikke er glad for, at være i klubben. Du tager da heller ikke din yndlingstrøje på i byen hvis du har spildt ketchup på den...

EDIT: Og så vil jeg da godt lige sige, at hvis Beckham skulle skydes af så synes jeg det var det rigtige tidspunkt han blev skudt af på.

Jaja, men nu mener jeg jo fodboldmæssigt. Synes det var noget lort, han blev solgt. Kunne så godt forestille mig, Becks ude på kanten, ligge den perfekte aflevering til Rooney, eller Berba, som jeg godt kan forestille mig være RVN. Ikke at de scorer lige mange mål. Men spillestilen :)

Forresten, synes jeg også Piqué, var et skidt salg. Virkelig.

Mikke7
28-11-2009, 13:20
Det er selvfølgelig altid ærgerligt, når en betydningsfuld spiller bliver solgt, men ofte har kontroverser mellem Ferguson og den pågældende spiller været årsagen til salget.
Personligt synes jeg også salget af Beckham var træls, dog var det dummeste ved det salg prisen.

Heldigvis formår vi at komme stærkere ud på den anden side efter et salg af en betydningsfuld spilker, så på en måde er det nok heldigt nok, at de store "stjerner" gør sig upopulære.
Det er fantastisk at have spillere på holdet, som kan afgøre det på egen hånd, men når egoet vokser dem over hovedet, så må de jo væk.

Skjøt
28-11-2009, 13:28
Er det kun united vi snakker om, eller er det fejlkøb generelt for alle klubber?

Runaldo
28-11-2009, 13:40
Er det kun united vi snakker om, eller er det fejlkøb generelt for alle klubber?

OldTrafford.dk forum > Manchester United > Transfers & Rygter > De største fejl-salg?

Burde være en indikator samt svar på dit spørgsmål.

Stente
28-11-2009, 13:46
Jeg er enig med Tjarligdrengen..

G.Rossi er en utrolig spændende spiller, som jeg gerne havde set i United i dag.. Selvfølgelig går der alle de hersens rygter om en tilbagekøbsklausul osv, men ved ikke om jeg tror på at det har noget på sig..

Tabet af Pique begræder jeg ikke så meget, nok er han en god spiller, men det var enten ham eller Evans. Vi havde på daværende tidspunkt ikke plads i truppen til begge spillere, og jeg foretrækker bestemte Evans fremfor Pique..

United DK
28-11-2009, 13:48
Jeg synes vi er sluppet godt fra vores salg over årene, men salget af Jaap Stam skabte alligevel en del usikkerhed defensivt. Omvendt var det igen en af de historier, hvor en spiller kommer på kant med Ferguson, så der var ikke noget at gøre den vej rundt.

Zubbi
28-11-2009, 13:53
Det værste salg må være Ruud van Nistelrooy. Ved ikke om det er fordi, at han er min ultimative favoritspiller, men det gør ondt at se ham rende rundt i Madrid og bombe!

Mener at han har været den klart bedste angriber som United har haft i de 11 år, som jeg har fulgt klubben!
Han bombede ligemeget hvem vi spillede i mod. Lidt ligesom Torres for Liverpool!
De har bare en evne til at bombe mod de store hold.

Ja så er der jo Ronaldo, men ja sådan er det jo. Men vil dog stadig kalde ham det største boldtalent jeg nogensinde har oplevet. Han får Maradona status, hvis han fortsætter i Real!

SantasLittleHelper
28-11-2009, 13:54
yeps, Jaap Stam var bestemt en af de støste fejl-salg. Udover det mener jeg faktisk også at vi slap Forlan for tidligt. Han udviklede sig virkelig eksplosivt lige efter vi solgte ham - og hvor meget er han ikke værd i dag? 250-300 mio?

Ellers er det vel kun marginalspillere som Shawcross, Pique og Rossi der er tæt på at komme på listen. Men de spillede vel ikke, fordi de ikke var gode nok.

Runaldo
28-11-2009, 13:59
Jeg synes vi er sluppet godt fra vores salg over årene, men salget af Jaap Stam skabte alligevel en del usikkerhed defensivt. Omvendt var det igen en af de historier, hvor en spiller kommer på kant med Ferguson, så der var ikke noget at gøre den vej rundt.

Dertil kan man så tilføje David Beckham og Ruud van Nistelrooy!

[...]

Jeg synes vi solgte Dwight Yorke og Andy Cole 1sæson for tidligt. Ja, de blev begge erstattet af Ruud v. Nistelrooy's næse for mål, men måske skulle de have haft en større chance for at spille sig ind. Var ligesom at holdet ændrede kapacitet oppe foran da han ankom.

Man kan sige meget om Alan Smith, men han kæmpede fandme for at spille på holdet. Godt være han aldrig genfandt sin scoringsbølge som i dagene ved Leeds i Premier League, men han var sku en stor mand på banen og undertegnede var ked af at han forlod klubben. Han overtog fint på midten, med hans gode men agressive natur.

Nicky Butt, som var offer for manglende spilletid synes jeg også forlod klubben lidt for tidligt. Her er en mand som ofrede meget for at blive i klubben og måske skulle man have givet ham lidt mere spilletid, for da Keano forlod klubben efterlod han et hul som Butt nemt ville have kunne overtaget. På den anden side var hans præstationer også svingende, så pointen er måske lidt 'moot'.

Man kan ikke rigtige sige Eric Cantona var et salg, men synes at man skulle have brugt langt flere kræfter på at overtale ham til at spille over de 30år. Selv efter hans karantæne kom han tilbage på topplan og kunne nemt have spillet 2år mere.

unitedforreal
28-11-2009, 14:14
Jeg har tit tænkt på L.Saha. Ja manden var skadet men se ham nu.

Han har scoret 49% af de mål everton har lavet i pl. Og er bedre pt end Rooney og Berbatov til at lave mål.

Jeg ville ønske at vi gav ham 1 år mere før vi kom af med ham. Jeg var tit ud og sige at det var bedst at holde ham. Men SAF mente noget andet. Synes virkelig at Saha ville havde været et bedre combo med Rooney.

Synes ikke det er fedt at spille 4-4-2 uden 1 rigtig angriber...

Berbatov er ikke en målmaskine og bliver det ikke..

Rooney er en super spiller men en mere overall spiller end en rigtig angriber..

Vi mangler en der har næse for mål og ikke andet...

Men ved ikke om Saha er med i de største fejlsalg.. Men som det ser ud pt, kunne vi godt bruge ham

robinho
28-11-2009, 14:23
altså set ud fra hvad spilleren bedrev efter han forlod united, så må det værste salg jo være forlan. Men han leverede ikke i united, og sådan er det jo.

Men ellers så er jeg også med på at stam var et skidt salg. Omvendt fik vi en blanc, som ikke spillede specielt godt, men som lærte vores dengang unge rio og brown en masse bag kulissen tror jeg.

Casper
28-11-2009, 14:23
Salget af Jaap Stam og Juan Seba Veron er mine to bud.
Jaap Stam siger vist sig selv. Fergie har også selv indrømmet det flere gange.
Veron slog ikke rigtig igennem, men var på vippen til en stor sæson da han blev solgt.

Der bliver snakket om salget af Beckham. Det var vel ikke dårligere end at United så kunne købe Ronaldinho(hvilket ikke skete, hvortil Ronaldo så kom istedet)...

Salget af Pique & Rossi var fornuftige. Set ud fra et spillemæssigt synspunkt. Pique er nu blandt de bedste centerbacks, men det havde han ikke kunnet vise i United da han ville være bag Vidic og Rio og måske Evans.
Rossi er en lovende angriber som har slået igennem i Spanien. Det havde han nok ikke gjort i United, da han ikke ville få samme spilletid og rolle på holdet.

RAppel
28-11-2009, 14:24
Schmeichel. En post som vel ikke blev besat før VDS kom til.

Casper
28-11-2009, 14:24
Men ellers så er jeg også med på at stam var et skidt salg. Omvendt fik vi en blanc, som ikke spillede specielt godt, men som lærte vores dengang unge rio og brown en masse bag kulissen tror jeg.

Købet af Blanc ser jeg som en vigtig brik i det superforsvar vi har haft de seneste par år. Vi hentede ham for sent, men syntes han gjorde det godt på banen også. Nu kan jeg så håbe på at han kommer til OT igen :)

Casper
28-11-2009, 14:25
Schmeichel. En post som vel ikke blev besat før VDS kom til.

Det kan vel ikke betegnes som et fejl-salg, idet spilleren selv ville væk fra klubben.

Baunie
28-11-2009, 14:26
Beckham kan da umuligt være vores dummeste salg, da vi valgte at erstatte ham med en vis Ronaldo. Muligvis fik vi for lidt for ham og røg vi herefter ned i en bølgedal, men med tanke på hvad der skete sidenhen, så var det da fuldt berettiget.

Van Nistelrooy som ringeste salg kan jeg heller ikke se pointen i. Vores spillestil afhang i de sidste sæsoner alt for meget af ham og hans mål, og var han skadet var vi katastrofalt ringe til at score. Da han forlod klubben omlagde vi straks spillestilen og vandt mesterskabet.

Generelt tror jeg de fleste af Uniteds store salg bunder i, at en vis spiller er utilfreds med situationen. Sådan ser det i hvert fald ud til at være udadtil. Louis Saha er måske en undtagelse, og i og med vi bare lod ham smutte gratis, så er det vel nok noget af det man kan fortryde efterfølgende inden for de sidste 10 år.

RAppel
28-11-2009, 14:36
Det kan vel ikke betegnes som et fejl-salg, idet spilleren selv ville væk fra klubben.

Nu er tråden jo baseret på en masse hvis'er så hvis uoverensstemmelser med træneren eller generel utilfredshed ikke skal "singles out" så forstår jeg ikke hvorfor mit indlæg skal, men fair nok.

Rent faktuelt er jeg da helt enig. Han skulle da bare sælges, når han ville væk.

United-Allan33
28-11-2009, 14:36
Jeg kan faktisk kun komme i tanke om Stam, som nok røg for tidlig, ellers synes jeg ikke vi har de store fejl salg..

At folk nævner Van Nistelrooy fatter jeg intet af, vi har vindet ALT siden han rejste, så helt dårligt har det da ike været.. Og mht Ronaldo, så er det vel stadig for tidlig og sige hvor dumt det salg er..

Casper
28-11-2009, 14:44
Generelt tror jeg de fleste af Uniteds store salg bunder i, at en vis spiller er utilfreds med situationen. Sådan ser det i hvert fald ud til at være udadtil. Louis Saha er måske en undtagelse, og i og med vi bare lod ham smutte gratis, så er det vel nok noget af det man kan fortryde efterfølgende inden for de sidste 10 år.

Som om det nogensinde kommer til at ske, Casper :D

zhagzi
28-11-2009, 14:53
Beckham kan da umuligt være vores dummeste salg, da vi valgte at erstatte ham med en vis Ronaldo. Muligvis fik vi for lidt for ham og røg vi herefter ned i en bølgedal, men med tanke på hvad der skete sidenhen, så var det da fuldt berettiget.

Van Nistelrooy som ringeste salg kan jeg heller ikke se pointen i. Vores spillestil afhang i de sidste sæsoner alt for meget af ham og hans mål, og var han skadet var vi katastrofalt ringe til at score. Da han forlod klubben omlagde vi straks spillestilen og vandt mesterskabet.

Jeg så gerne Beckham blev. Vi snakker spillemæssigt synspunkt her, ja altså jeg gør nu her. Kan godt være vi fik Ronaldo, men tror sagtens vi kunne have købt Ronaldo, selvom man ikke havde solgt Beckham. Og David var egen avl, han var United indtil hjertet. Og sådanne spillere elsker jeg bare. Beckham havde også stadigvæk meget i sig, og han kunne sagtens være brugt som Center midt. Det gik godt på det engelske landshold. Der ville sagtens have været plads til Ronaldo. Man kunne jo godt bruge Beckhams indlæg i nuværende tid. ;)

Dines
28-11-2009, 14:55
I den tid jeg har været fan, så har salget af Jaap Stam nok været det salg, der har haft størst betydning. I 2001/2002 sæsonen sejlede det hele fuldstændig efter den store hollænder forlod os. Beckham mener jeg ikke var et dumt salg, da han ikke fungerede med Fergie og efterfølgende fik vi jo Ronaldo, der senere er blevet en af de bedste spillere klubben nogensinde har haft. Derfor må Stam salget have været det værste - om det var pga. bogen eller et godt tilbud fra Lazio ved jeg ikke, men dumt var det.

Hald
28-11-2009, 15:10
Louis Saha. Hans niveau i øjeblikket og at vi smed ham Gratis til Everton gør ham til det værste salg IMO !

Mikkelsen
28-11-2009, 15:20
Veron, han var en klassespiller. Rygterne siger at det bedste mål SAF nogensinde har set, blev lavet Veron under en træningstur til NY.

Dines
28-11-2009, 15:20
Louis Saha. Hans niveau i øjeblikket og at vi smed ham Gratis til Everton gør ham til det værste salg IMO !

Selvfølgelig, men jeg kan godt forstå, hvorfor vi skilte os af med manden. Han var skadet konstant og der var virkelig på det tidspunkt ingen positive udsigter for ham med Tevez, Rooney og købet af Berbatov. Enig i at han er en klasse angriber, og han sagtens kunne bruges på vores hold nu, men jeg kan også godt forstå vores beslutning om at lade ham gå.

Hald
28-11-2009, 19:17
Selvfølgelig, men jeg kan godt forstå, hvorfor vi skilte os af med manden. Han var skadet konstant og der var virkelig på det tidspunkt ingen positive udsigter for ham med Tevez, Rooney og købet af Berbatov. Enig i at han er en klasse angriber, og han sagtens kunne bruges på vores hold nu, men jeg kan også godt forstå vores beslutning om at lade ham gå.

Forstår også fuldt ud at vi lod ham gå. Men der hvor skoen trykker er altså at vi ikke fik en rød reje for ham. Vi ved jo alle han er penge værd idag, eller i det mindste kunne have fået en tilbagekøbs aftale, eller lidt ønsketænkning, hvis vi kendte meget til Rodwell dengang, så kunne de jo lige have smidt ham til Manchester ! :)

KennyN
28-11-2009, 19:50
1. Beckham
2. Pique
3. Stam

zhagzi
28-11-2009, 20:06
1. Beckham
2. Pique
3. Stam

Agree. :devilll:

Dahlmann
28-11-2009, 22:08
En spiller jeg tit savner at se i United trøjen er helt klart Phil Neville... Han er en fantastisk holdspiller og en god leder, ja jeg ved godt det ikke er et af de der salg hvor spilleren bagefter er blevet sindssygt mange penge værd, men se lige hvor meget han har gjort for Evertons hold! han har været en fantastisk spiller for dem og en kæmpe gevinst. Vores forsvar er forvejen bredt, men jeg mener at han er en af dem der skulle blive i klubben hele karrieren modsat en spiller som beckham hvis status gjorde at han blev for stor til klubben..

Ellers så synes jeg også at Stam blev solgt for tidligt, men det har ferguson jo også selv senere sagt at han fortryder. Overvej lige hvordan et forsvar over flere år med Stam og ferdinand ville have set ud.. Det ville være uovervindeligt..

Veron blev også solgt for tidligt. Han var endelig begyndt at spille godt og havde lavet ting med bolden som man ikke troede muligt, men mediernes hetz af ham blev for meget for mange tilhængere og samtidig kom Chelsea jo med et godt tilbud på manden, han blev dog stadig solgt for tidligt synes jeg..

Hvis jeg skulle lave en liste ville der være mange navne, men der ville tilgengæld også være mange navne på listen over indkøb der blev foretaget som erstatninger for ovenstående spillere.. Blanc kom til klubben som den kortsigtede erstatning for stam, mens Ferdinand kom året efter. En spiller som beckham blev erstattet af Ronaldo som alle jo så hvad det endte med..

snegl
28-11-2009, 23:31
David Bellion

Holmskov
29-11-2009, 00:11
Jesper Olsen
Phil Neville
Stam
Butt

Worst of them all.

Van Nistelrooy
Veron
Becks

Holmskov
29-11-2009, 00:19
Veron, han var en klassespiller. Rygterne siger at det bedste mål SAF nogensinde har set, blev lavet Veron under en træningstur til NY.

Tror den du henviser til er Ruuds mål på Verons oplæg.

Det er ihvertfald det bedste mål jeg har set som Manchester United tilhænger.

Ruud som "deadly striker" og Veron med det fantastiske blik for spillet og en fantasi som ingen har set siden han forlod klubben.

http://www.youtube.com/watch?v=1U1mMz-Wrv8

Skidt kvalitet, men alligevel.

MartinKjaer
29-11-2009, 03:07
Jesper Olsen
Phil Neville
Stam
Butt

Worst of them all.

Van Nistelrooy
Veron
Becks

Nicki Butt :lolol::haha:

Benzet
29-11-2009, 07:37
RVN, Stam, Beckham og David Platt.
Af disse er nok især Platt det største fejlsalg, idet han aldrig fik chancen som seniorspiller. Han blev ikke fundet god nok til Uniteds førstehold, men udviklede sig til en af de absolut farligste og bedste spillere i ligaen og på Englands landshold. Ufatteligt at han aldrig fik en chance.

Jev
29-11-2009, 10:02
Nicki Butt :lolol::haha:

Nicky Butt var da en fin spiller for os?

Men det må være Jaap Stam. Der skulle gå mange år, før vi fandt en forsvarsspiller, som kunne anføre forsvaret med lige så stor succes. Han var et bæst.

weeman
29-11-2009, 10:29
Pique er nu blandt de bedste centerbacks.
Fordi man spiller i Barcelona er man ik nødvendigvis blandt de bedste centerbacks. Det er IKKE tilfældet her. Pique er kommet lidt heldig til i Barca pga. skader, og har gjort det godt - men at kalde ham en af de bedste - NO FUCKING WAY..

Jeg synes vi skulle have brugt enormt mange kræfter på at beholder Peter, dengang han gerne ville smutte. Jeg ved selvf ik hva Fergie har prøvet på, men ville gerne have set ham blive, og endt sine dage i united trøjen.

Jeg synes ik at Ronaldo er et dumt salg. 700millioner, og vi er begyndt at spille mere kollektivt - det sætter jeg pris på

United DK
29-11-2009, 10:57
RVN, Stam, Beckham og David Platt.
Af disse er nok især Platt det største fejlsalg, idet han aldrig fik chancen som seniorspiller. Han blev ikke fundet god nok til Uniteds førstehold, men udviklede sig til en af de absolut farligste og bedste spillere i ligaen og på Englands landshold. Ufatteligt at han aldrig fik en chance.

Jeg mener faktisk også, at vi havde Peter Beardsley i sine unge år, men han blev heller ikke fundet god nok. Dem der ved hvem han er, ved godt hvorfor det heller ikke var det smarteste salg, hvis vi da i det hele taget fik penge for ham.

_-FHzT8R_cw

Mht. Pique så har han udviklet sig positivt, men på salgstidspunktet var udsigterne for spilletid lange. Jeg mener også at vi den dag i dag er dækket fint ind defensivt med dem vi har. Bedre er han heller ikke.

chrhein
29-11-2009, 12:11
Klasse tråd :)

Personligt har jeg 3 store fejlsalg der altid har naget mig.

Beckham - siger sig selv. 26 mio. pund i transfersum, som Real havde tjent hjem den første sommer i trøjesalg. Manden var selve personificeringen af sporten og vi smed ham på porten. Beckham havde haft meget mere at give United hvis han havde fået chancen. At vi købte Cristiano Ronaldo som erstatning opvejede naturligvis smerten, men hvem siger vi ikke kunne have haft begge? Vores centrale midtbane kunne godt have brugt en Beckham dengang.

Ruud Van Nistelrooy - Da tingene begyndte at gå galt for Ruud var han topscorer i PL, og havde scoret 23 sæsonmål midt i januar allerede. Problemet var at spillet flød bedre med Saha på banen, men idet Saha reelt set kun spillede for os det efterfølgende år (grundet skader), synes jeg byttet var direkte ringe. At Ruud gik til spanien og blev topscorer 2 år i træk fortæller om at salgsprisen på 16 mio. pund var pinligt lav. Vi ved jo nok aldrig helt hvad der gik galt imellem ham og Ferguson, men jeg savner ham på trods af den succes vi har haft siden.

Jaap Stam - Hvis alle spillere skylle fyres grundet hvad de skriver i deres bøger, havde vi vist ikke mange tilbage. 18 mio. pund i transfersum var tåbeligt når vi slet ikke havde erstatningen klar. Vi sejlede rundt i forsvaret det efterfølgende år, og Jaap fortsatte storformen i Italien.

Der er sikkert mange andre mindre handler der også kan betegnes som fejlløb. Men disse 3 spillere var på toppen verdensklassespillere for os, og de blev alle solgt for tidligt.

Damien
29-11-2009, 12:57
Jaap Stam Syntes helt klart det er vores største fejlsalg.. Vi havde ingen god afløser klar og hans fravær havde efterfølgende en kæmpe betydning. Desuden var han i toppen af verdensklaasen.
Veron mange syntes han var et flop, men jeg syntes vi slap ham alt for tidligt. Jeg kunne virkelig godt lide ham, og tror han ville ha ku gjort det bedre med tiden.
Nistelrooy Vores gamle super striker. Syntes vi slap ham for billigt i forhold til hans klasse. han blev solgt da markedet var højt for ca. 260 mill, hvilket var for lidt i mine øjne.
Beckham godt nok fik vi Ronaldo som afløser. Men Beckham var jo en uvurderlig spiller på dette tidspunkt. Han var en stabil spiller med verdens bedste sparketeknik og så var han den mest værdifulde i verden rent økonomisk set.

Ellers kunne Pique, Rossi og Forlan også nævnes.

men syntes faktisk vi er sluppet godt fra det i de år jeg har fuldt med. Jaap Stam er den eneste som ikke ku erstattes på daværrende tidspunkt.

JDK
29-11-2009, 13:07
Beckham og Stam er indlysende

Spillere som Rossi og Pique, der nu har succes andre steder og ikke fik den store chance hos os, kunne blive set som fejlsalg... Dog har vi, i stedet for Rossi og Pique fået unge spillere som opvejer dem til fulde, i Macheda, Welbeck og Evans, så derfor har det ikke været noget stort slag

Frankeh
29-11-2009, 14:16
Ingen tvivl om at Beckham er et af de største fejl-salg nogensinde, han var en uvurderlig spiller, og på tidspunkter verdens bedste. Godt nok blev han afløst af Ronaldo, men syntes dog stadigvæk at det var alt for tidligt.

Stam blev efter min mening også solgt alt, alt for tidligt. Da vi solgte ham, havde vi ikke en spiller der kunne gå ind og tage hans plads, og derfor var det dumt.

Van Nistelrooy var efter min mening en spiller der aldrig sku være blevet solgt, for SATAN var han god, nuff said!

Ludvig
10-01-2010, 16:44
Jeg mener at United må holde op med at flirte med Real Madrid.

Som jeg kan se i denne tråd, bliver navnene Beckham, Nistelrooy og Ronaldo.

Disse drenge er alle solgt til Real, og jeg mener på langt sigt at de alle her været dumme salg.
Nistelrooy var måske det dummeste.. Han bombede som aldrig før, og var virkelig konge angriberen på det tidspunkt. Ham og Rooney kunne have opbygget et virkelig godt sammenspil, som de nok også kunne have spillet idag.

Dines
10-01-2010, 17:36
Det største fejlsalg i nyere tid, er og bliver Jaap Stam. Han var verdensklasse i forsvaret og vi led virkelig i 2001/2002 i hans fravær. Vi lukkede ufattelig mange mål ind, og det var først rigtig i 2006/2007, at vi fik stabiliseret forsvaret igen, da vi fik Vidic til at rydde op sammen med Ferdinand, der hævede sit niveau.

Ronaldo vil nogle mene, men altså 80 mio £ kan du ikke afslå, for en spiller, der selv vil væk. Ronaldo er uerstattelig, men man kan gøre meget for at dække tabet af ham, og det har vi ikke gjort, og det kan ses på de offensive præstationer i den her sæson. Flere spillere har skuffet til at udfylde Ronaldos plads, og derfor mærker vi i høj grad savnet af ham. Rooney har gjort sit, men det er ikke nok i længden, når hans medspillere ikke "flytter" sig.

BadgerMan
10-01-2010, 18:13
Helt enig i Jaap Stam. Synes også det var mystisk da Lee Sharpe smuttede til Leeds.
Og skal jeg alligevel være den første til at nævne ham?
Eric Djemba-Djemba

hackerjoe18
10-01-2010, 18:38
Jaja, men nu mener jeg jo fodboldmæssigt. Synes det var noget lort, han blev solgt. Kunne så godt forestille mig, Becks ude på kanten, ligge den perfekte aflevering til Rooney, eller Berba, som jeg godt kan forestille mig være RVN. Ikke at de scorer lige mange mål. Men spillestilen :)

Forresten, synes jeg også Piqué, var et skidt salg. Virkelig.

Jeg er helt enig med dig omkring Piqué. Han var en af verdens bedste forsvarsspillere sidste år, i en meget ung alder vel at mærke. Det kan selvfølgelig have noget at gøre med at han spiller i Barcelona, som jo var fuldstændig urørlige sidste sæson, men synes virkelig at han har oppet sig siden tiden i United (hvor han dog sjældent fik chancen, desværre)

Bud Spencer
10-01-2010, 19:12
Jeg bliver nødt til at nævne Ronaldo som det største fejlsalg. Ja, det kan godt være han ville væk, men når vi er så piv elendige til at hente ordenlige spillere, så må han blive det største fejlsalg. Valencia er en virkelig dygtig spillere, og han har overrasket mig gevaldigt, men det ændrer ikke på at han er syvogtyve klasser under Ronaldo. Og for lige at vende tilbage til at vi ikke kan finde ud af at hente ordenlige spillere, må jeg henvise til en Berbatov. Det nytter jo ikke noget at lade folk går for helt vildt mange penge, når vi samtidig ikke kan finde ud af at hente spillere ind. Ribery, Silva, Agüero er nogle af de meget få spillere som kunne ha mindsket tabet af Ronaldo. De blev ikke hentet.

Pique har gjort det godt i Barca, men jeg mener sagtens salget kunne forsvares, da vi som erstatning i truppen jo har Vidic, Ferdinand, Evans, Brown etc.

Andersen
10-01-2010, 19:36
I nyere tid helt klart Jep Jaap Stam. Det kan godt være at Blanc var super at have udenfor banen, men på banen var hans holdbarhedsdato udløbet.

Lidt længere tilbage i tiden, som et par andre også har nævnt, så var salget af Peter Beardsley katastrofalt. Ron Atkinson hentede ham i Canada for en slik (selv dengang), men fik kun en enkelt kamp i Liga Cup'en så vidt jeg husker. Manden gik jo hen og blev fast mand på det engelske landshold, vandt stribevis af mesterskabet hos de unævnelige og blev en kultfigur hos Newcastle. Ron Atkinson har senere fortalt, at han ikke ville have nogen som skulle stå i vejen for en vis Mark Hughes, men hvad er der galt i lidt konkurrence og Beardsley var jo hængende angriber/offensiv midt.

David Platt var jo lærling i United og kom til Crewe som så mange andre store talenter dengang og herefter gik det stærkt for Platt, som spillede for både Arsenal og Villa og havde en strålende karriere i Italien. Skidt at vi ikke holdt på ham.

Personligt var jeg meget trist, da Gordon Hill blev solgt. Hill og Coppell ægte United fløjspillere. Hvor var det smukt, snøft, jeg sidder her og smågræder...

Mikkelsen
10-01-2010, 20:11
Så blev søndagen lige ødelagt. Jepper Gordon Hill var fantastisk og min personlige favorit i mange år.
Mener at han røg ned i rækkerne sammen med Ron Atkinson.

Runaldo
11-01-2010, 05:43
Pique, Rossi, Stam, Nistelrooy, Beckham ...

Listen er jo lang ...

Jeg vil dog sige at Ferguson skulle have haft mere tålmodighed med Yorke og Cole selv efter at Nistelrooy kom til klubben. Følte de blev skudt ud alt for hurtigt..

Runaldo
11-01-2010, 05:44
Det største fejlsalg i nyere tid, er og bliver Jaap Stam. Han var verdensklasse i forsvaret og vi led virkelig i 2001/2002 i hans fravær. Vi lukkede ufattelig mange mål ind, og det var først rigtig i 2006/2007, at vi fik stabiliseret forsvaret igen, da vi fik Vidic til at rydde op sammen med Ferdinand, der hævede sit niveau.

Ronaldo vil nogle mene, men altså 80 mio £ kan du ikke afslå, for en spiller, der selv vil væk. Ronaldo er uerstattelig, men man kan gøre meget for at dække tabet af ham, og det har vi ikke gjort, og det kan ses på de offensive præstationer i den her sæson. Flere spillere har skuffet til at udfylde Ronaldos plads, og derfor mærker vi i høj grad savnet af ham. Rooney har gjort sit, men det er ikke nok i længden, når hans medspillere ikke "flytter" sig.

Mange sagde jo også at David Beckham ville være en uerstattelig spiller, men det viste sig at være alt andet end sandt.

Benzet
06-10-2011, 22:20
Jeg synes ikke, at Stam eller RVN var fejlsalg. Jeg var virkelig frustreret, da Fergie solgte dem, men kan se nu, at bossen selvfølgelig havde set rigtigt i at sælge dem på tidspunkter, hvor der ikke var mange gode år tilbage for dem. Ligesom Stam gjorde godt og grundigt i nælderne.
Beckham er jeg derimod forsat ked af, at han solgte. Han er et ikon for United, og jeg ville gerne have haft, at Becks og Fergie kunne have søgt forsogningen.

Jeg ser det derimod som en stor fejl, at United lod David Platt gå, da de havde ham som ungdomsspiller.

Runaldo
07-10-2011, 07:57
Overrasket over en spiller, som var så fantastisk for Newcastle og Liverpool som Peter Beardsley aldrig fik chancen i United.

United-Allan33
07-10-2011, 09:43
Overrasket over en spiller, som var så fantastisk for Newcastle og Liverpool som Peter Beardsley aldrig fik chancen i United.

Jeg læste i en bog, hvor Ron Atkinson blev spurgt om netop Peter Beardsley, og der sagde han at valget stod mellem Mark Hughes fra egne rækker og at købe Peter Beardsley, for en for høj pris.. Og Reserveholdets træner mente man gjorde bedst i at satse på Mark Hughes.. Og jeg tror ikke United har fortrudt, selvom Peter Beardsley havde en rigtig flot karriere i andre klubber

RAppel
07-10-2011, 09:53
Både Platt og Beardsley var "late bloomers". Det var ikke til at vide de ville blive så store stjerner.

Dengang fik man ikke samme antal chancer som i dag. Læs: Gibson.