Se fuld version : CL: Manchester United - CSKA Moskva
dannigizmo
03-11-2009, 14:47
http://www.bold.dk/billeder/art4933.gif Manchester United - CSKA Moskva http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:hAq89AcVqwmV4M:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/3/32/CSKA.png/300px-CSKA.png
Champions League | Tirsdag, 3. november 2009, 20:45 | Old Trafford
Optakt
Manchester United kan sikre deres videre færd i Champions League med en sejr over russiske CSKA Moskva.
Den russiske liga, Vischaya, er kun tre kampe fra at være slut, og CSKA Moskva har slet ikke fået det udbytte det forventedes fra dem. De ligger på femtepladsen med ni point op til den andenplads, der gav dem adgang til dette års Champions League. Det har altså været en miserabel sæson for CSKA Moskva, der også skal i omdrejninger hvis de vil videre fra Champions Leagues gruppe B. Her ligger de på tredjepladsen med en sejr og to nederlag.
Et af de nederlag led de mod Manchester United hjemme i sidste spillerunde. I en knap så seværdig kamp scorede Antonio Valencia sidst i opgøret til slutresultat 0-1. Det var Manchester Uniteds første sejr over et russisk mandskab i seks forsøg. United har ikke tabt hjemme i Champions League-sammenhæng i 22 anledninger, og CSKA Moskva har kun vundet en udekamp af 13 mulige i turneringen.
CSKA Moskva reagerede på den nedadgående kurve ved at fyre Juande Ramos til fordel for Leonid Slutski. Denne fik en sejr i sin første kamp i spidsen for CSKA, og hvis Slutski vil gøre sin ansættelse andet end midlertidig, skal han stramme op i Champions League, hvilket den tidligere målmand har store forhåbninger om.
Manchester United er uden Rio Ferdinand, Nemanja Vidic, Ji-Sung Park, Owen Hargreaves, Ryan Giggs og Danny Welbeck. Derudover er Dimitar Berbatov tvivlsom med knæproblemer. Wayne Rooney er netop blevet far, og sidder muligvis over af den grund, mens Darren Fletcher og Gary Neville er tilbage i truppen. CSKA Moskva mangler Mark Gonzalez, Guilherme og Sekou Oliseh.
Skribentens bud på kampens udfald
Sir Alex Ferguson har nok weekendens topopgør mod Chelsea i tankerne når han vælger sine 11 til i aften, men jeg tror et reservespækket mandskab er stærkt nok til at slå de stridende russere. 1-0 til United.
Mulig startopstilling
Van der Sar
Neville – Brown – Evans – Evra
Valencia - Fletcher – Scholes – Obertan
Owen – Berbatov
Uniteds trup
Van der Sar, Foster, Kuszczak, Rafael, O'Shea, Neville, De Laet, Brown, Evans, Evra, Fabio, Nani, Valencia, Gibson, Scholes, Anderson, Fletcher, Carrick, Obertan, Rooney, Berbatov, Owen, Macheda.
Seneste kampe
Indbyrdes
21/10-2009 CSKA Moskva 0 – 1 United
Manchester United
31/10-2009 United 2 – 0 Blackburn
27/10-2009 Barnsley 0 – 2 United
25/10-2009 Liverpool 2 – 0 United
17/10-2009 United 2 – 1 Bolton
CSKA Moskva
30/10-2009 CSKA Moskva 1 – 0 Terek Grozny
25/10-2009 CSKA Moskva 1 – 3 FC Moskva
17/10-2009 Spartak Nalchik 1 – 1 CSKA Mosvka
04/10-2009 CSKA Moskva 4 – 0 Kuban Krasnodar
Historie
Kampe: 1
United-sejre: 1
CSKA-sejre: 0
Uafgjorte: 0
Odds
United: 1.47
Uafgjort: 4.33
Blackburn: 8.82
Tv
20:45 Tv2 Sport
Skader
Manchester United
D Welbeck Knee Injury no return date
R Giggs Knee Injury 3rd Nov 09
N Vidic Calf Muscle Strain 3rd Nov 09
R Ferdinand Calf Muscle Strain no return date
P Ji-Sung Knee Injury 21st Nov 09
O Hargreaves Jumpers Knee 8th Nov 09
Madsens Corner
Manchester United har mødt CSKA Moskva 1 gang. Det er blevet til 1 sejr. Målscoren er 1-0
DATO KLUB HJEMME UDE HJEMME UDE MÅLSCORER
21 10 2009 CSKA Moskva - 1-0 EC 37,500 Valencia1
k v u t for imod tilskuer
HJEMME -
UDE 1 1 1- 37,500
ialt 1 1 1- 37,500
Links til sider, hvorved det er muligt at streame kampen, og eventuelle indlæg herom vil udløse en advarsel.
Opfordring til PM indeholdende samme type links vil ligeledes udløse en advarsel.
/Admin
Mere info kommer, når Zhaban og/eller Sivebæk er blevet ædru.
Som sagt , så gjort ;)
Glory Man United
03-11-2009, 14:51
Alle der bare er det mindste skadede, skal sidde over. Derfor:
VDS
Neville-Brown-Evans-Evra
Valencia-Fletcher-Scholes-Nani
Macheda-Owen
Subs: Foster-O´Shea-Fabio-Carrick-Anderson-Obertan-Berbatov
Stuhrdrengen
03-11-2009, 15:28
Enig - lad os gemme så mange mand som muligt frem mod weekendens afgørende opgør.
Som jeg ser det, ville det være et godt tidspunkt at give Obertan en chance mere.
Det her er vel historiens mest sikre handicap kryds (altså at United vinder med 1 mål)..
United DK
03-11-2009, 16:02
VDS
Neville - Brown - Evans - Evra
Valencia - Fletcher - Scholes - Obertan
Owen - Berbatov
Det bør blive til 3 point, og dermed hurtigt videre til foråret i CL. Alt andet er simpelthen for ringe.
Tror godt SAF kunne finde på sjov og narrestreger i aften så vi ser folk som De Laet, Gibson, Rafael og andre af de unge omkring holdet.
Men igen, han har sagt at han vil have sejre på hjemmebane, men så ingen så har vi taget to sejre ude allerede.
Rooney står da i truppen. er han med i truppen spiller han også
Jeg tror vi vinder 2-0 på mål af Owen og Rooney.
VDS
O'shea-Brown-Evans-Evra
Valencia-Fletcher-Scholes-Nani
Owen-Rooney
En 2-0 sejr.
VDS
O'shea - Brown - Evans - Fabio
Valencia - Fletcher - Scholes - Obertan
Owen - Rooney
Martinsen
03-11-2009, 17:13
VDS
Neville-Brown-Evans-O´shea
Fletcher-Carrick-Scholes
Valencia-Nani
Owen
pga. mangel på angribere stiller vi op således. Vi vinder alligevel 3-1 Valencia, Owen og Nani med målene.
Lad os lige gøre arbejdet færdigt i aften. CSKA var faktisk rimelig uimponerende i første kamp, så når det er på Old Trafford, tror jeg ikke, at de bliver en speciel stor trussel. De vil formentlig grave sig langt tilbage (gjorde også på deres egen hjemmebane), og med en del kreative kræfter ude, kan vi godt få svært ved at skabe mange chancer. En 2-0 sejr til hjemmeholdet, er vel et meget realistisk bud.
VDS
Neville - Brown - Evans - Evra
Valencia - Scholes - Fletcher - Nani
Rooney - Berbatov
God kamp. :)
Hr. Pedersen
03-11-2009, 18:12
3 point, intet andet er godt! Vi skal videre og det behøves squ ikke være med maner, helst så jer gerne det blev med en del af "reserverne", fordi vores stramme program kan give flere skader. Vi har en utrolig bred trup med mange dygtige spillere, så mon ikke vi kan slå CSKA med middelhold?
Hr. Pedersen
03-11-2009, 18:12
Du forventer vel ikke Rooney er med vel?
Han skulle ifølge adskellige kilder stå over idag :)
Parkohargo
03-11-2009, 18:33
Det skal give tre sikre point.. Tror simpelthen ikke CSKA kan volde os nogen problemer. Min opstilling:
VDS
O´shea Brown Evans Evra
Valencia Carrick Anderson Nani
Owen Berbatov
Vi vinder 3-0.
http://www.redcafe.net/f6/looks-like-rooney-playing-274131/
Nu er det en meget upålidelig kilde, men det tyder på, at Rooney spiller i aften.. Mon han laver vuggen, hvis han scorer i såfald han er med ?
Intet officielt, men det virker som om, at Macheda-Owen starter oppe foran med Rooney på bænken i følge redcafe.
Edit: Officielt hold:
van der Sar
Neville
Brown
Evans
Fabio
Valencia
Scholes
Fletcher
Nani
Owen
Macheda
VDS
Nev
Brown
Evans
Fabio
Valencia
Scholes
Fletcher
Nani
Macheda
Owen
* 29 Tomasz Kuszczak
* 3 Patrice Evra
* 8 Anderson
* 10 Wayne Rooney
* 22 John O'Shea
* 26 Gabriel Obertan
* 28 Darron Gibson
Bænken.
man.utd25
03-11-2009, 19:59
Intet officielt, men det virker som om, at Macheda-Owen starter oppe foran med Rooney på bænken i følge redcafe.
Edit: Officielt hold:
van der Sar
Neville
Brown
Evans
Fabio
Valencia
Scholes
Fletcher
Nani
Owen
Macheda
Okay fair nok, så kan vi se om Macheda kan få scoret 1 mål :) håber nani snart score nogen mål..
Parkohargo
03-11-2009, 20:03
Fin opstilling. Håber på at Macheda og Owen kan ramme målet idag..
Forhelvede mand.! Så har yousee fucked det digitale signal op hvor jeg bor så jeg ikke kan se 3+ eller tv2sport.:(
Martinsen
03-11-2009, 20:04
Mange spændende navne i den opstilling! Godt at se der bliver sparet til Chelsea kampen. Holdet bør helt klart stadigvæk være godt nok til at slå CSKA.
synes nu alligevel det er for mange spillere vi mangler. Det er 7 spillere i vores startellever. Så ringe er CSKA heller ikke.
Parkohargo
03-11-2009, 20:19
Mon ikke Rooney sidder ude på bænken sammen med den lille lige til at starte med
http://christhedon.com/Previous_files/baby_shrek.jpg
hehe kunne ikke dy mig..:)
glæder mig til at se macheda og fabio i aften :)
hvorfor er evra ikke med?
hvorfor er evra ikke med?
Vi skal spille mod Chelsea på søndag. Derfor bliver flere spillere sparet.
Vi skal spille mod Chelsea på søndag. Derfor bliver flere spillere sparet.
okay´. vidste ikke om han var blevet skadet
Kun mig der har en dødsdom på vej mod C. Elming for at kalde os ****?
ChristianR
03-11-2009, 20:41
Fin opstilling. Håber på at Macheda og Owen kan ramme målet idag..
Forhelvede mand.! Så har yousee fucked det digitale signal op hvor jeg bor så jeg ikke kan se 3+ eller tv2sport.:(
Tror nok Tv2 sport stremer kampen fra deres hjemmeside;)
ChristianR
03-11-2009, 20:45
Men ganske fin startopstilling trods alle besparelserne.
Jeg har dog ikke jordens største tiltro til Macheda, som ikke har vist mig meget siden hans famøse inhop sidste sæson.
Min fint med pause til Rooney og Berba. Midtbanen og forsvaret ser helt fint ud.
God kamp!
Fedt efternavn deres træner har. SLUTski
Hold da kæft der er mange tomme pladser! :whine::(
Godt at have flechter tilbage.
ChristianR
03-11-2009, 21:01
Man skulle tro, at Mickey ikke kan lide at starte inde med de afbrændere han lægger for dagen.
Nej hvor er Valencia bare god i aften, og Macheda var da godt nok tæt på der!
CRAP!
Men sikke en kasse!
CRAP!
Men sikke en kasse!
Lige præcis. CHAPEAU!
CRAP!
Men sikke en kasse!
<<kæft noget pis man. Owen er satme uskarp man. Neville stinker max
Genialt lavet af Necid, men til gengæld Dumt af Dzagoev at trække ud af, men flot afsluttet alligevel.
Synes vi river deres venstre side. Valencia er virkelig i sit es idag.
EDIT: Lækkert Mickey!
Hold da op en kamp. Vores forsvar glor da fodbold dér:(
For en der følger den her kamp på livescore.com er kampen kommet ind i en lidt underlig periode.
Nu skal forsvaret altså også stramme op! Det er for skidt...
Kæft vores forsvar stinker. Det er sku ikke en skid bedre man........
Hvor ser man kampen på nettet??
Endnu et flot mål af CSKA. Tror dog stadig vi vil trække det længste strå
Berbalove
03-11-2009, 21:20
Lol zapper væk i 3 min for at hurtig se milan - madrid, så missede jeg lige 2 mål i kampen.. Nitte :S
Utroligt! Synes Vidic/rio spillede ringe, men Evans/Brown er jo nærmest en gavebod..
ChristianR
03-11-2009, 21:22
VDS har heller ikke en pragtkamp.......
Kan ikke se kampen, men min værste frygt da jeg så opstillingen er bekræftet. Evans er god, men Neville er blevet ufattelig ringe. Scholes giver desuden heller ikke forsvaret nogen opbakning mere, så han koster meget rent defensivt når han er på banen.... trist med de to gamle ikoner
prøver igen ..
prøver igen ..
http://tv2sport.dk/streaming
Det er det lovligste jeg må lægge op her
prøver igen ..
http://video.uefa.com/Video/Live/Competitions/UCL/Country=DK/MatchList.html
prøver igen ..
Kig på tv2sport.dk
Links til sider, hvorved det er muligt at streame kampen, og eventuelle indlæg herom vil udløse en advarsel.
Opfordring til PM indeholdende samme type links vil ligeledes udløse en advarsel.
/Admin
pinligt at se rutinerede forsvarsspillere som Wes Brown og Gary Neville, lave miniput fejl og stå at vinke i stedet for at gøre situationen færdig! Hold da op hvor fik han meget tid til at score, Krasic. Når det er sagt spiller vi pænt, men det tillægger jeg mere at CSKA lukker så meget op. Macheda lyser skarpest i min optik, i fælleskab med Valencia, der dog virker lidt for stationær til tider.
Akinfeev står jo så også en pæn kamp med 2 hurtige redninger her på falderebet.
Jeg håber lidt på Rooney i 2. halvleg, evt. i stedet for Owen, men ellers måske i stedet for Nani.
Martinsen
03-11-2009, 21:33
Noget af det positive vi kan tage med os her fra første halveg er at vi skaber chancerne, at Owen får scoret igen og Macheda har løftet sit spil gevaldigt i forhold til de sidste par ligacup kampe
men Neville er blevet ufattelig ringe.
Nu er det nemt at være bagklog men i min optik han han været en af de bedste United-spillere de første 45 min :)
Akinfeev har stået forrygende
Nu er det nemt at være bagklog men i min optik han han været en af de bedste United-spillere de første 45 min :)
Hvis man anaylserer begivenheder der er sket, er man vel pr. defination bagklog?
Jeg synes han har gjort en fin figur fremad, men defensivt virker det ikkr som om de 4 i backkæden. Neville er vel en af de store skurke der, da han som Nestor og anfører sidder med det primære ansvar på den front.
Ind: Evra, Obertan og Anderson/Rooney
Ud: Fabio, Nani og Scholes/Macheda.
chrisserUnited
03-11-2009, 21:41
TV2sport spørgsmålet, hvem var den sidste russer i Manchester United?
nogen der ved det?
Jeg synes nu heller ikke Neville har haft en god kamp. Fair nok at de er usikre i bagkæden. Så vidt jeg husker har de aldrig spillet sammen før. Men det undskylder selvfølgelig ikke at de allesammen står og glor ved russernes andet mål.
TV2sport spørgsmålet, hvem var den sidste russer i Manchester United?
nogen der ved det?
Kanchelskis?
Mere interessant: hvem bliver den næste??
Dzagoev?? Han virker lovende??
Jeg håber det bliver Akinfeev. Han har igen idag gjort god reklame for sig selv.
chrisserUnited
03-11-2009, 21:47
Mere interessant: hvem bliver den næste??
Dzagoev?? Han virker lovende??
Ja gør han bestemt, eller Akinfeev, synes han står genialt
3-1 !! Macheda opdækningsfejl
Manchester United
03-11-2009, 21:48
For helvede!
Hold kæft det er ringe, sidste gang den kæde skal spille sammen!
red-ronaldo7
03-11-2009, 21:48
det er satme skidt forsvarsspil!!!
Forhelved hvor forsvaret sejler!
Nu bliver den svær at rede
Ej ok.. Hvorfor står vi og glor?!
chrisserUnited
03-11-2009, 21:49
rystende ringe forsvarsspil
red-ronaldo7
03-11-2009, 21:50
Straffe til fletcher.. DEN SKAL IND NU!
Martinsen
03-11-2009, 21:50
rystende
Manchester United
03-11-2009, 21:51
Kæmpe straffe! lorte dommer!
Thepostman
Hvad har vi gnag i ??
og hvad tænker dommeren på ??
Rystende ringe dommerindsats!
Kan da godt forstå SAF vil brokke sig over at dommeren burde gå til optiker efter kampen
FILM?!!?? Så er det sgu heller ikke nemt, da!!!
chrisserUnited
Kan det være mere tydeligt???!?!?!
Flax_Generous
Det var godt nok en skidt dommerkendelse! Næsten værre end Uniteds forsvarsspil.
Og folk undrer sig om snakken om det generelle dommerniveau for tiden?!?!
Ej nej nej.... han er da helt blank
Han står dårligt placeret, derfor kan han ikke se kontakten. Fletchers fald kunne også godt ligne at det er film, hvis ikke man står ordentligt placeret. Stor stor fejl.
EDIT:
Man kunne godt forestille sig at han bliver "bange" for at forære United et "billigt" straffe på hjemmebane..
Thepostman
03-11-2009, 21:52
"Det var godt nok en skidt dommerkendelse! Næsten værre end Uniteds forsvarsspil."
Ja, og det siger en hel del.
Parkohargo
03-11-2009, 21:53
ej nej nej en kæmpe fejl af dommeren der.
red-ronaldo7
03-11-2009, 21:53
Hvad sker der lige - tror ikke vi vinder i aften, hvis man ikke får straffe på sådan noget, hvornår så?
Langt ude at Fletch får gult for den der... Dommeren burde få rødt for ikke at fløjte det straffe. Men har på fornemmelsen at det vender. Kan ikke forstå hvorfor fansene råber efter Rooney? Hans seneste spil taget i betragtning vil han da kun kunne gøre det værre end Macheda eller Owen...
Det kan da godt være Fletcher spiller lige så godt som Ronaldo, men derfor filmer han da ikke lige så meget som Ronaldo!:)
Men det er meget frustrerende.. det var en alletiders mulighed for at komme tilbage..:(
haha.. Utrolig så ringe kommentatoren er til at udtale macheda..
Fornuftigt synes jeg, Macheda gør det stærkt, alternativet var Owen..
red-ronaldo7
03-11-2009, 22:00
Ja, det er forfærdeligt at høre på!
chrisserUnited
03-11-2009, 22:00
utroligt så ringe kmmentatorer gennerelt er til at udtale spiller navne :D
Argh, burde der ikke have været gult kort for film? :smilings:
EDIT: Det er godt nok noget tyndt det vi præsterer lige pt.
Jeg kunne godt bruge Anderson for Scholes lige nu.. Det bliver lidt for stående og låst, vi mangler Andersons drive og visioner.
Jeg kunne godt bruge Anderson for Scholes lige nu.. Det bliver lidt for stående og låst, vi mangler Andersons drive og visioner.
Enig! Anderson vil være en god mand at få ind.. Men tror Obertan kommer ind istedet for macheda
utroligt så ringe kmmentatorer gennerelt er til at udtale spiller navne :D
Og hvor kan de dog være efter Owen! Så ringe er han altså heller ikke. Han kan slet ikke trække vejret uden at han bliver kritiseret for det.
Bevares Obertan kunne også være spændende, men for hvem? Det er også lidt utaknemmeligt at smide knægten ind i sådan en kamp.. Kom nu rød!
Martinsen
03-11-2009, 22:15
Og hvor kan de dog være efter Owen! Så ringe er han altså heller ikke. Han kan slet ikke trække vejret uden at han bliver kritiseret for det.
Ja det er rystende! Martin Laursen lagde stilen i studiet ved at kritisere ham og det har de to fjolser ved mikrofonerne så fortsat med.
Enig. Vi skal til at bide ballerne sammen nu her de sidste 20.. Jeg havde godt nok ikke forventet at vi ville tabe anden halvleg med 0-1.. Men det kan selvfølgelig nå at ændre sig. Og selv hvis det ikke gør, er det jo ikke jordens undergang. Vi ligger stadig godt til at gå videre...
Macheda må for min skyld gerne skiftes ud nu, måske for en Obertan
HELVEDE!! Vi mangler fandme den sidste ordentlig aflevering, men kredit til akinfeev..
Martinsen
03-11-2009, 22:21
Er sku ikke særlig imponeret af Akinfeev må jeg indrømme nu har han givet en stribe farlige returbolde, og han laver sku en del tv-redninger. dog må jeg give ham at han redder Rooneys forsøg temmelig godt:lolol:
Manchester United
03-11-2009, 22:22
Den bold gider bare ikke ind ):
Så flyt da den mur af en målmand!!!!
Er sku ikke særlig imponeret af Akinfeev må jeg indrømme nu har han givet en stribe farlige returbolde, og han laver sku en del tv-redninger. dog må jeg give ham at han redder Rooneys forsøg temmelig godt:lolol:
Argh hva? :) Ser vi den samme kamp?
Nu må Obertan gerne scorer et debut hattrick(inkl. assist) ;)
Macheda må for min skyld gerne skiftes ud nu, måske for en Obertan
Jeg burde overtage efter SAF :D
red-ronaldo7
03-11-2009, 22:25
Sådan Scholes!!
skulle han ikke have haft gult nummer 2 der Aldonin?
Flot mål!!! Så er vi der nu!
Martinsen
Argh hva? :) Ser vi den samme kamp?
Han har da helt sikkert haft nogle gode redninger specielt de sidste 5 minutter. Men han giver fandme mange returbolde direkte ud i feltet synes jeg.
Manchester United
Scholes!!!
Thepostman
Sådan !!
Kom så, kom så, kom så!! En uafgjort ville være fint lige nu..
Han har da helt sikkert haft nogle gode redninger specielt de sidste 5 minutter. Men han giver fandme mange returbolde direkte ud i feltet synes jeg.
Tja det kan du måske godt have ret i :) Men hvis alternativet er mål til United...
Manchester United
03-11-2009, 22:30
Der skal da mindst lægges 5 min til...
Fornuftigt indhop af Obertan... Er han normalt kant eller angriber?
red-ronaldo7
03-11-2009, 22:32
Vaaaaaaaaaaalenciaaaaa!!
Manchester United
Valencia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Thepostman
så kender man Manchester igen !!
Dejligt og heldigt skud af valencia...
Martinsen
03-11-2009, 22:33
Valencia! Møg heldigt at den rammer en! Men det går vel lige op med det klare straffe vi ikke fik.
Wuuuuuuuuu!!! der var det held vi skulle bruge og som vi har manglet!!!
Martinsen
03-11-2009, 22:35
Satans at Neville ikke smælder på den der i stedet for.
Flax_Generous
03-11-2009, 22:38
Fremragende 2. halvleg. God underholdning.
Var det bare mig, eller var Obertan FULDSTÆNDIG vanvittig i det lille kvarter han fik?
Hold kæft nogle gode præcise afleveringer han lavede, og hvor var han dog boldsikker!
Fandens også at vi ikke lige fik den ind til sidst:) Men sikke en afslutning! Men egentlig et ok resultat, selvom vi havde regnet med en sejr..
På trods af forsvarets utrolig ringe præstation, synes jeg vi spiller en god 2. halvleg og viser at vi godt kan spille bold.. God kamp med masser af mål
De sidste 15 minutter var fantastiske!
Vi bliver snydt for et klokkeklart straffe, der kunne have vendt kampen, men kæmpede os flot tilbage.
Jeg frygter dog Chelsea på søndag. Evans&Brown er langtfra betryggende.
Thepostman
03-11-2009, 22:40
Tja, er faktisk ikke så skuffede. Forsvaret er godt nok ringe inden pausen. Men vi bliver snydt for ét (to) straffe og synes at vi kæmper fantastisk godt i 2. halvleg. Ærgeligt at vi ikke for de 3 point idag, men vi kan ikke være utilfredse men resutatet sådan som vores første halvleg er..
Parkohargo
03-11-2009, 22:40
Okay det var da en fuldstændig vanvittig anden halveg det der. Men KLART fortjent vi i det mindste kom på 3-3 til sidst. Men kæft hvor står forsvaret dog usikkert. Kæft det var en nydelse at se Obertan komme ind og vise lidt!
Var det bare mig, eller var Obertan FULDSTÆNDIG vanvittig i det lille kvarter han fik?
Hold kæft nogle gode præcise afleveringer han lavede, og hvor var han dog boldsikker!
Ja ja små slag, fuldstændig vanvittig er måske store ord... Men godt drive, gode driblinger og et godt blik for spillet. Han skal nok vise sig at blive en gevinst!
De sidste 15 minutter var fantastiske!
Vi bliver snydt for et klokkeklart straffe, der kunne have vendt kampen, men kæmpede os flot tilbage.
Jeg frygter dog Chelsea på søndag. Evans&Brown er langtfra betryggende.
To styk. Straffe mod Fletcher og hands.
Fantastisk kamp. Helt fortjent med pointdeling set over hele kampen.
Forstår det ikke. Er det blevet forbudt at dømme straffespark til United? Vi blev sq snydt for 2 klokkeklare straffespark. Oh well, er skam tilfreds med et uafgjort
Resultatet sender os videre og det er vel nok. Så gør det ikke noget at forsvaret var sølle, når det til gengæld betyder vanvittig fed underholdning i bedste United stil. :devill:
Attack, attack, attack attack attack!!
chrisserUnited
03-11-2009, 22:46
Jeg synes Rooney og Obertan gjorde forskellen da de kommer ind.
Obertan bliver dejlig og følge, tror virkelig den knægt bliver fantastisk. desuden syntes jeg Gary var god.
VDS havde virkelig ikke dagen, hvad har CSKA? 3 chancer?
United DK
03-11-2009, 22:46
Isoleret set er 3-3 hjemme mod CSKA Moskva langt fra godt nok, og 1. halvleg, plus en del af 2. halvleg var heller ikke ret god, men de sidste 15-20 minutter var fantastiske fra vores side, og rent uheld at vi ikke vinder til sidst, selvom jeg lige havde set endnu et vildt comeback fra vores side. Jeg er ikke tilfreds med resultatet, men jeg falder nu nemt for bare det at forsøge, og vi forsøgte som bare fanden til sidst, og det redder meget af kampen for mig, trods alt.
Fantastisk underholdning i 2. halvleg! Uden Akinfeev havde vi vundet ganske komfortabelt. Derudover var dommeren helt og aldeles skandaløs. Han overser to klokkeklare straffespark samt bør give Aldonin direkte rødt for en tackling i knæhøjde.
VDS - 2: Ser bestemt ikke godt ud ved hverken første eller tredje mål, der begge scores fra meget spidse vinkler.
Neville - 10: Konstant med i det fremadrettede spil og var ikke medskyldig ved deres mål. Laver nogle farlige indlæg. MOM.
Brown - 00-2: Skandaløs præstation sammen med Evans.
Evans - 2: Se Brown.
Fabio - 00-2: Havde ikke succes med sit offensive spil og blev kørt rundt defensivt.
Valencia - 7: Var fremragende de første 20 minutter, men så faldt han i niveau. Scorer et noget heldigt mål.
Fletcher - 2-4: Slet ikke så aggressiv som han plejer og havde for mange fejlafleveringer.
Scholes - 4: Fylder slet, slet ikke nok i det defensive, men har et fremragende frispark samt scorer et flot hovedstødsmål.
Nani - 00: Fornærmende dårlig. Havde ikke succes med noget.
Macheda - 7: Spillede sin bedste kamp længe, hvor han skaber to flotte chancer, som han lige akkurat misser.
Owen - 7: Scorer et mål og skabte uro hos CSKA.
Subs:
Rooney - 10: Skaber virkelig uro, da han kommer ind.
Evra - 10: Sørger for, at der er styr på det defensive på backen og deltager flot i mange angreb.
Obertan - 10: Får for alvor sat gang i venstrekanten sammen med Evra, hvor han laver nogle flotte afleveringer.
Andre karakterer:
Akinfeev - 12: Pragtkamp.
Dommeren - -3: Skandalekamp.
Sir Alex's kommentar til Fletchers straffe: It's the worst i've ever seen in my whole life!:D
Tenshu:
Fletcher var da meget bedre end Scholes hele kampen igennem. Jeg synes han gjorde det rigtig godt i dag.
Og så mener jeg Nani var vores største trudsel i første halvleg, sammen med Valencia. Han falder så igennem i anden halvleg, men hans præstation er da stadig til over bestået mener jeg. (især taget i betragtning at du giver Macheda 7)
@RasmusP
Jeg kan vitterligt ikke huske, at Nani skabte en eneste chance i første halvleg, og jeg synes ikke, at jeg har en dårlig hukommelse. Hvad skabte han?
Akinfeev - 12: Pragtkamp.
Det er mig en gåde hvordan du kan give ham 12 når hans spil i fødderne/udpsark end ikke er Serie 2 værdig. Folk råber og skriger "Buhu, Foster er så dårlig i fødderne. Akinfeev var ikke et hak bedre. Så vidt jeg kunne se var der ikke et eneste af hans udspark der havnede hos en medspiller. Ellers stod han rigtig godt, men 12 er måske lige overdrevet nok hans mangler taget i betragtning eftersom 12 gives for "fremragende præstation".
Men så kan vi være uenig på det punkt... og de andre karakterer du har givet som jeg heller ikke er enig i, men sådan er der så meget.
Helt enig. God indhop af ham:)
K and the big B
03-11-2009, 23:05
@RasmusP
Jeg kan vitterligt ikke huske, at Nani skabte en eneste chance i første halvleg, og jeg synes ikke, at jeg har en dårlig hukommelse. Hvad skabte han?
Owens mål til 1-1
Jeg er også uening i Evans' karakter..
Synes han spillede sig gevaldigt op, og havde flere gode indgreb..
Tilgengæld ville jeg trække 1-2 karakterer fra Macheda for hans skyld i CSKA's 3.mål.. Der sover han altså lidt i timen..
Nani havde jeg også ladet bestå...
United DK
03-11-2009, 23:06
Neville - 10: Konstant med i det fremadrettede spil og var ikke medskyldig ved deres mål. Laver nogle farlige indlæg. MOM.
Helt enig.
Jeg husker muligvis dårligt, men sjældent har jeg set ham bedre. Hvis han spillede sådan hver gang, så kunne O'Shea, Brown og Rafael pænt tage plads andre steder på banen, eller på bænken, for så er han urørlig. Rosen vil ingen ende tage fra min side.
Helt enig.
Jeg husker muligvis dårligt, men sjældent har jeg set ham bedre. Hvis han spillede sådan hver gang, så kunne O'Shea, Brown og Rafael pænt tage plads andre steder på banen, eller på bænken, for så er han urørlig. Rosen vil ingen ende tage fra min side.
Aftenens store spiller, men der er desværre for langt mellem snapsene for Neville her i hans karrieres efterår.
United DK
03-11-2009, 23:08
Det er mig en gåde hvordan du kan give ham 12 når hans spil i fødderne/udpsark end ikke er Serie 2 værdig. Folk råber og skriger "Buhu, Foster er så dårlig i fødderne. Akinfeev var ikke et hak bedre. Så vidt jeg kunne se var der ikke et eneste af hans udspark der havnede hos en medspiller. Ellers stod han rigtig godt, men 12 er måske lige overdrevet nok hans mangler taget i betragtning eftersom 12 gives for "fremragende præstation".
Men så kan vi være uenig på det punkt... og de andre karakterer du har givet som jeg heller ikke er enig i, men sådan er der så meget.
Jeg må indrømme, at jeg sagtens kan leve med dårlige målspark, hvis han står som han gør i dag. Det er nu engang det en målmand er med for, ikke for at sparke præcise målspark.
Martinsen
03-11-2009, 23:08
Synes generelt Neville har været god i de sidste 3-4 kampe han har fået.
Jeg må indrømme, at jeg sagtens kan leve med dårlige målspark, hvis han står som han gør i dag. Det er nu engang det en målmand er med for, ikke for at sparke præcise målspark.
Det er vel i og for sig irrelevant. Spørgsmålet går på om er kan gives 12 for en præstation som ikke er fejlfri?
@RasmusP
Gense første halvleg. Nani var involveret i stortset alt småt og stort vi skabte. Hælaflevering til målet i anden halvleg - pasning til Valencia i dybden, som er tæt på at blive mål, gode vendinger med front mod mål, hvor bl.a Owen svigter i afleveringerne. God kamp af Nani (hovedsageligt baseret på at han var involveret og entutiastisk)
I det hele taget er vores fløje rigtig godt involveret idag (pånær da Rooney spiller fløj - kæft en ringe kamp (IGEN))
Ufattelig dårlig dommerpræstation, og helt elendig forsvarspræstation. Fabio er ung, men han har virkelig ikke noget defensivt talent på nuværende tidspunkt. Det har han vist i et par kampe nu. Fint nok at han so far kun får de billige kampe, så han kan udvikle sig. Scholes var fornærmende dårlig idag, samme kan siges om Owen til trods for hans mål.
United DK
03-11-2009, 23:10
Aftenens store spiller, men der er desværre for langt mellem snapsene for Neville her i hans karrieres efterår.
Jo jo, det er jeg udemærket klar over.
Jeg synes dog generelt han har gjort det godt i denne sæson, i de kampe han har spillet.
Synes generelt Neville har været god i de sidste 3-4 kampe han har fået.
Rødt kort og individuelle fejl (sløseri) i mine øjne i de sidste par kampe. Men idag var han suveren. God til at gå med i spillet, og der skete trods alt ingen direkte fejl i hans side så vidt jeg husker.
Rødt kort og individuelle fejl (sløseri) i mine øjne i de sidste par kampe. Men idag var han suveren. God til at gå med i spillet, og der skete trods alt ingen direkte fejl i hans side så vidt jeg husker.
Det eneste jeg lige kan komme på er ved målet til 1-2 hvor han står og glor, men det gør resten af forsvaret også så han er da i det mindste ikke alene.
United DK
03-11-2009, 23:13
Det er vel i og for sig irrelevant. Spørgsmålet går på om er kan gives 12 for en præstation som ikke er fejlfri?
Nu mener jeg at et 12-tal kan gives, også selvom man laver en enkelt fejl eller to. Det er ikke ligesom det gamle 13-tal, hvor fejl var ilde set, og jeg synes vi er nede i bagatel-afdelingen, når vi skal sidde og vurdere noget så forholdvist ligegyldigt som målspark.
@RasmusP
Han var en trussel i det meste af første halvleg. Han er med i de fleste opspil, og har nogle rigtig gode afleveringer. Og han gør i det hele taget ikke rigtig noget der gør ham fortjent til dumpekarakter..
Synes du Obertan skabte så meget i forhold til Nani (og Valencia!) at han fortjener 10?
K and the big B
03-11-2009, 23:14
Det var en alt for nice kamp, begge hold ville frem på banen, langtid siden jeg har set så nice en kamp i gruppespillet.
Udover det, er det så ikke lidt mærkelig at udlove en chelsea hat("Chelski, som Elming sagde) til en United kamp? Det er også grænseløst irriterende at deres eksperter samt Elming, er langt fra kompetente nok til at analysere og kommentere sådan en kamp.
United DK
03-11-2009, 23:18
Han var en trussel i det meste af første halvleg. Han er med i de fleste opspil, og har nogle rigtig gode afleveringer. Og han gør i det hele taget ikke rigtig noget der gør ham fortjent til dumpekarakter..
Synes du Obertan skabte så meget i forhold til Nani (og Valencia!) at han fortjener 10?
Nu har jeg generelt set mig sur på Nani, så jeg er nok lidt blind, men jeg kan heller ikke se, hvad Nani gør så godt. Dumpekarakter er måske at stramme den, men han spillede heller ikke en god kamp.
Han lavede en kæmpe brøler på et tidspunkt i første halvleg, hvor vi var på vej i angreb. Han ville lave et sideskift, men den ender hos en russer inde på midten, som har mulighed for at sætte kontra.. Derudover synes jeg også han har et par mindre misforståelser med Valencia..
Men nu håber jeg sir alex har set han ikke kan spare så mange spillere. det er for meget. Især når vi har så mange skader. En rooney burde nok have startet inde. Men ved også godt der skal spares lidt til chelsea kampen.
Men Brown og Evans var ikke for sikre idag. Håber Vidic og Rio bliver klar til søndag. Vi mangler også lidt en Giggs.
Neville var godt nok ringe igen idag. Håber snart han stopper karieren, så han ikke ødelægger en stor karriere han har haft.
Obertan var et positivt indhob efter min mening:)
Fabio ser jeg ikke det vilde i, men han er self stadig ung.
Nu mener jeg at et 12-tal kan gives, også selvom man laver en enkelt fejl eller to. Det er ikke ligesom det gamle 13-tal, hvor fejl var ilde set, og jeg synes vi er nede i bagatel-afdelingen, når vi skal sidde og vurdere noget så forholdvist ligegyldigt som målspark.
Nu er det ikke for at være kværulant, men jeg er ganske enkelt ikke enig.
For det første er det jo ikke kun målspark. Det er jo også generelt spil i fødderne der var problemet. Hvis folk kan hidsige sig op og Foster er Akinfeev vel ikke et hak bedre på det punkt?
Mht at målspark er forholdsvist ligegyldige så synes jeg da de er pænt vigtige. Et godt målspark kan være chanceskabende, mens man ved et dårligt målspark bare giver bolden til modstanderne. Så helt ligegyldigt er det vel ikke?
Når det så så er sagt så skal det vist lige siges, at jeg er jeg en af fortalerne for at Akinfeev er den mand vi skal hente. Synes dog ikke hans præstation var så fejlfri som folk gør den til.
Nu har jeg generelt set mig sur på Nani, så jeg er nok lidt blind, men jeg kan heller ikke se, hvad Nani gør så godt. Dumpekarakter er måske at stramme den, men han spillede heller ikke en god kamp.
I første halvleg synes jeg han var én af vores største trusler, og spiller meget bedre end hvad vi er vandt til at se ham. Som sagt synes jeg heller ikke han spillede en god anden halvleg. Men stadig spiller han til et 4-tal, set over hele kampen, synes jeg..
@Rappel
Man må gerne lave enkelte fejl, hvis man skal have 12. Desuden synes jeg, at du overdriver hans fodspil. Ganske vist endte de ikke hver gang hos en spiller fra CSKA, men i det mindste skabte det ikke farlige situationer, som Fosters "udspark" gør. Akinfeev lavede jo flere pragtredninger, som enhver anden målmand havde ladet gå ind.
@Stente
Evans spillede sig gevaldigt op i anden halvleg, men han var kraftigt involveret i de to første mål, så derfor må han nøjes med blot at bestå.
@Flere omkring Nanis karakter
Nanis aflevering ved Owens mål ligner en tilfældighed i mine øjne. Det ligner i hvert fald ikke på ham, at han er klar over, hvad han laver. Dog havde jeg glemt Valencias chance.
Nani bliver i øvrigt også taget ud selvom der er en reserveholdsspiller (Macheda) på banen. Hvorfor skulle Ferguson tage Nani ud i stedet for Macheda, når han sætter Macheda på Nanis plads?
Neville var godt nok ringe igen idag. Håber snart han stopper karieren, så han ikke ødelægger en stor karriere han har haft.
Neville spillede da en fremragende kamp i dag. Går med frem, og slår utallige gode indlæg! Havde også ganske udmærket sammenspil med Valencia, og jeg synes højre-siden var langt stærkere end venstresiden i dagens kamp.
Overordnet, flot comeback på baggrund af en meget dårlig første halvleg...
United DK
03-11-2009, 23:34
Nu er det ikke for at være kværulant, men jeg er ganske enkelt ikke enig.
For det første er det jo ikke kun målspark. Det er jo også generelt spil i fødderne der var problemet. Hvis folk kan hidsige sig op og Foster er Akinfeev vel ikke et hak bedre på det punkt?
Mht at målspark er forholdsvist ligegyldige så synes jeg da de er pænt vigtige. Et godt målspark kan være chanceskabende, mens man ved et dårligt målspark bare giver bolden til modstanderne. Så helt ligegyldigt er det vel ikke?
Når det så så er sagt så skal det vist lige siges, at jeg er jeg en af fortalerne for at Akinfeev er den mand vi skal hente. Synes dog ikke hans præstation var så fejlfri som folk gør den til.
Når du har så meget at lave i løbet af en kamp, så kan du ikke undgå at lave enkelte småfejl. Sålænge de ikke koster noget, eller skaber farlige situationer, så er de til at leve med.
Men nu håber jeg sir alex har set han ikke kan spare så mange spillere. det er for meget. Især når vi har så mange skader. En rooney burde nok have startet inde. Men ved også godt der skal spares lidt til chelsea kampen.
Men Brown og Evans var ikke for sikre idag. Håber Vidic og Rio bliver klar til søndag. Vi mangler også lidt en Giggs.
Obertan var et positivt indhob efter min mening:)
Fabio ser jeg ikke det vilde i, men han er self stadig ung.
Ødelægger en stor karriere? Hvordan skulle han ædelægge den? Selv hvis han spiller så ringe som du påstår, så skal man da huske ham for hele hans karriere, og ikke kun for de sidste år... Og hvad gjorde han egentlig så dårligt i dag? Meget underlig kommentar, synes jeg..
United0805
03-11-2009, 23:42
Siden hvornår har Neville lært at slå præcise indlæg :D ?
Og nu siger de sgu i studiet at vi er sikret en plads i ottendedelsfinalerne!! Jeg troede godt CSKA kunne nå os, hvis de fik en bedre målscore, men der bliver åbenbart kigget på indbyrdes kampe. Så vi er videre:D Det var da en dejlig overraskelse!
schousboe9
03-11-2009, 23:42
Indianerbold. Ikke en skid andet.
Vi spiller efterhånden så vanvittigt langsomt og tamt, og kommer ikke ud af 3. gear medmindre lokummet brænder, og hvor er jeg træt af at se på det i hver eneste kamp. Der skal gives meget mere gas, især på hjemmebane, og hold som CSKA, Sunderland, Blackburn osv. skal køres ud af banen i løbet af en enkelt halvleg. Jovist, sidstnævnte blev på sin vis fejet ganske gnidningsfrit af vejen, men de var heller ikke selv interesseret i meget. Det var både CSKA og Sunderland derimod, og det koster, hvis vi ikke opper os.
Vi skaber intet overtal på sidste tredjedel pga. midtbanens defensive pligter, vores kanter er for forudsigelige - den ene bare elendig - og opdækning var idag en by i Rusland, hvilket CSKA så meget naturligt udnyttede. Der skal helt andre boller på suppen, hvis pokalskabet skal udvides i år, for den her omgang alibifodbold holder ingen steder. Jeg maler ikke fanden på væggen, men vil tillade mig at blinke lidt med advarselslamperne.
Og hvis Obertan fortsat er bag Nani i hierakiet... Han skabte jo vild ravage og forvirring med forholdsvist enkle midler, er vanvittig boldsikker, og løber vel nærmest hurtigere med bolden end Nani uden. Jeg håber meget, dette bliver Nanis sidste sæson hos os, for han er ikke god nok. Det må han have overbevist de fleste om på nuværende tidspunkt. Er der nogen, der kan se forbedringer i hans spil, for jeg kan ved Gud ikke. Han stopper op hver gang han nærmer sig backen, aner ikke hvad han skal stille op, når han får bolden, og er alt, alt for ukoncentreret i stortset alt, hvad han foretager sig. At han tilfældigvis finder Owen med en desperat og heldig hælaflevering kan sgu ikke give mig nogen kæp af nævneværdig karakter...
Obertan kom alt for sent ind. Macheda skulle have været ud og Rooney ind fremfor Nani.
Mest af alt er jeg skuffet over dommeren og så Evans som ellers virkede så sikker mod Rovers.
CSKA kom med frisk mod og uden forventningspres, derfor straffede de vores fejl vi begik. Men jeg er ikke sur. Overordnet set havde jeg håbet på et bedre resultat, men fuck det. Vi er videre (er vi ikke - er det ikke indbyrdes kamp, der tæller først?) - hvis ikke, så er vi ca. 99,9% sikkert videre, vi fik underholdning og tiltider fodboldspil i høj høj klasse. Vi brænder for mange chancer og på trods af, at deres keeper står godt, så skal vi være mere kyniske. Rooney og Owen især havde en del chancer. Det skal rettes op til Chelsea kampen.
Men meget dramtisk kamp, og havde vi udlignet 5 min før, er jeg sikker på, at vi havde vundet. CSKA var færdige efter en hård kamp. Offensivt var jeg rigtig positivt overrasket over Macheda. Gode bevægelse, fornuftige afslutninger (er decideret uheldig med ikke at score) og han udviste strålende overblik og teknik. Langt bedre end tidligere set. Valencia gør det sgu også godt. Selvom han ikke altid er lige farlig, så skaber han et eller andet og sammen med Neville, var der hele tiden pres på i højresiden. Neville var fantastisk og var klar mom. Ærgeligt med udvisningen i sidste uge, for ellers ville han være min starter til søndag. Han har været forrygende, verdensklasse indlæg gang på gang. Fornøjelse! Fletcher havde ikke sin bedste kamp, burde have haft straffe, men svigter flere gange. Scholes gjorde det godt, scorer og var meget aktiv i andenhalvleg med skud osv. Nani var en skuffelse, Obertan bør sgu næsten være foran ham nu. Han var langt mere farlig, da han kom ind. Rooney gjorde det godt. Han tiltrækker meget plads, men afslutningerne manglede lige det sidste.
Jeg vil ikke være skuffet, for vi blev budt på underholdning og fantastisk spil til tider. Med Vidic og Evra tilbage til søndag er jeg rimelig tryg, selvom Drogba virker uhyggelig. Jeg er positiv ovenpå dagens kamp, lad os bare få skærpet skarpheden hos de tre forreste, så kan vi sagtens vinde på Broen.
MOM Neville!
Glemte lige at sige, at dommeren var elendig. Snød os for et straffe og et udvisning til en CSKA spiller.
Carl-keane
03-11-2009, 23:51
Egentlig meget glad for at flot comeback...
Vi havde en på stolpen og desuden en totalt lorte dommer igen!!!
Han smider ikke ham spilleren der har klart har hænder på ved Nevilles ene indlæg. (På det tidspunkt han havde allerede et gult kort og burde havde fået et igen der!)
Også selvfølgelig at Fletcher får gult for film er måske tæt på noget af det værste jeg nogensinde har sæt dømt!
Sad selv og trorede det gule kort var til CSKA spilleren og undrede mig over hvorfor der ikke var rødt til ham...
Fabio: Havde det svært!
Nani: Var igen skidt!
Akinfeev: Ham burde vi købe "What a Keeper"
Rooney, Obertan og Evra gør det alle rigtig godt da de kommer ind :-)!!!
Det er vel kun forventligt at Nani får kritik hvér gang han er inde :whine:
I modsætning til sidste kamp, hvor han var fornærmende ringe, er han faktisk med i virkelig meget (jeg vil ikke sige alt) offensivt idag. Han blev skiftet ud til fordel for Rooney, hvorefter vi ca havde 15-20 minutter hvor der intet skete - Så kom Obertan heldigvis på banen.
Obertan / Evra virker iøvrigt som en rigtig farlig kombo. Som før nævnt: Vores fløjspil idag fungerer ret godt. Det er slet ikke der vi fejler.
I modsætning til sidste kamp, hvor han var fornærmende ringe, er han faktisk med i virkelig meget (jeg vil ikke sige alt) offensivt idag. Han blev skiftet ud til fordel for Rooney, hvorefter vi ca havde 15-20 minutter hvor der intet skete - Så kom Obertan heldigvis på banen.
Obertan / Evra virker iøvrigt som en rigtig farlig kombo. Som før nævnt: Vores fløjspil idag fungerer ret godt. Det er slet ikke der vi fejler.
Nani laver mange rigtig fine ting, men hans slut produkt er ikke godt nok, og det har det ikke været længe. Når spillet så bliver markant bedre efter han går ud, og han generelt ikke er den mest populære mand blandt fansne, så ja, så bliver kritikken tit rettet mod ham. Men jeg synes ikke, at han leverede en god præstation i dag.
United-Allan33
04-11-2009, 00:08
Synes faktisk vi spiller en god kamp, forsvaret kommer til at se dårlig ud i nogle situationer, men det skyldes altså også at CSKA spillede fantastisk angrebsspil.. Endnu en elendig kamp af Nani, hvor mange chancer skal den mand have?? Og man skal da være Nani's mor hvis man falder på halen over hans assist til målet, ikke underligt at vi for alvor fik fart over spillet da han blev pillet ud..
Og hvordan man kan sige at Rooney spillede elendig er mig en gåde, han var ikke direkte verdensklasse, men elendig var han bestemt ikke, slet ikke når man kan mene at Nani spillede en god kamp...
De sidste 15-20 min var hvad United står for, men som vi ikke har set i lang tid, rart at se at vi stadig kan det..
Jeg har altid ment at Nanis største svaghed er hans beslutninger, og måden han tænker fodbold på. Det mener jeg stadig, men jeg synes faktisk han virkede mere beslutsom i dag, end han har gjort længe. Nu skal han bare beslutte sig for at bruge den hurtighed og de hurtige fodskift han har. Manden er totalt blottet for selvtillid, men jeg synes det bliver bedre.. Men det er også ved at være absolut sidste udkald, nu hvor Obertan er begyndt at spille.
Jeg har vist slet ikke set den samme kamp som visse andre. Nani var virkelig ringe mod Blackburn, men han bør altså have kredit for at være med i næsten alle vores offensive aktioner idag og for at være direkte (og ikke lave de sædvanlige lortefejl). Vores fløjspil fungerede idag, og det er i mine øjne slet ikke her der skal sættes fingre.
Rooney og forsvaret har underpræsteret i 3-4 kampe nu, og smidt helt simple afleveringer væk samt været ukoncentreret. Det er her problemet ligger - ikke i en spiller som Nani. Bemærk at der INTET sker på fløjen efter at Nani bliver skiftet ud med Rooney. Rooney er heldigvis med i vitale situationer m.h.t afslutninger, men vi kan altså forvente mere af en mand som skulle være omdrejningspunktet på vores hold samt motoren. Jeg håber han opper sig mod Chelsea.
United-Allan33
04-11-2009, 00:29
Jeg har vist slet ikke set den samme kamp som visse andre. Nani var virkelig ringe mod Blackburn, men han bør altså have kredit for at være med i næsten alle vores offensive aktioner idag og for at være direkte (og ikke lave de sædvanlige lortefejl). Vores fløjspil fungerede idag, og det er i mine øjne slet ikke her der skal sættes fingre.
Rooney og forsvaret har underpræsteret i 3-4 kampe nu, og smidt helt simple afleveringer væk samt været ukoncentreret. Det er her problemet ligger - ikke i en spiller som Nani. Bemærk at der INTET sker på fløjen efter at Nani bliver skiftet ud med Rooney. Rooney er heldigvis med i vitale situationer m.h.t afslutninger, men vi kan altså forvente mere af en mand som skulle være omdrejningspunktet på vores hold samt motoren. Jeg håber han opper sig mod Chelsea.
Hvad er det der sker mens Nani er inde?? Al vores fløj spil er i højreside med Valencia og Neville... Jeg mindes ikke et eneste indlæg fra venstresiden af Nani, det kan dog skyldes at han flakkede mere rundt, og han smed squ ligeså mange bolde væk som han plejer...
Havde det været Berbatov der havde spillet som Nani gjorde idag, ville folk have slagtet ham...
Hvad er det der sker mens Nani er inde?? Al vores fløj spil er i højreside med Valencia og Neville... Jeg mindes ikke et eneste indlæg fra venstresiden af Nani, det kan dog skyldes at han flakkede mere rundt, og han smed squ ligeså mange bolde væk som han plejer...
Havde det været Berbatov der havde spillet som Nani gjorde idag, ville folk have slagtet ham...
Han lægger op til Owens mål med en hælaflevering? Måske er det lidt heldigt at den kommer igennem, men det er bevidst.
Han stikker også Valencia i dybden (har sneget sig over på højresiden) hvor vi er ved at score i første halvleg. Udover det var han direkte i sit spil, og der skete ofte noget når han fik bolden - i visse tilfælde fejler hans spilstation - ikke ham selv. Han holdt ikke unødvendigt på bolden, som han plejer. Se fx ved Owens mål hvor han også smider bolden direkte ud på fløjen, før han så får den igen.
Men ja; jeg tvivler på at du bliver overbevist om at han spillede udemærket idag selvom jeg forsvarer ham. I bund og grund sætter en forsvarstale som denne bare Nani mere i fokus, og får folk til at overdimensionere hans svage momenter fordi de pr instinkt har et problem med ham, imens de reelle problemer glemmes: at Rooney ikke er på topniveau, som vi VIRKELIG har brug for, samt forsvaret der laver fejl på fejl nærmest uanset konstellationen. Der sker intet på fløjen efter at Rooney kommer ind - han er med i chancerne men er uskarp, og ikke koncentreret nok ved afslutningerne. Ironisk/sjovt nok havde Nani selv fået en ordentlig børste hvis det havde været ham.
Rooney skal være motoren på holdet, ikke en alibispiller med masser af simple fejlafleveringer, som har været kendetegnende i de seneste 3-4 kampe. Håber virkelig han opper sig mod CSKA II.
unitedforreal
04-11-2009, 03:22
Han lavede en kæmpe brøler på et tidspunkt i første halvleg, hvor vi var på vej i angreb. Han ville lave et sideskift, men den ender hos en russer inde på midten, som har mulighed for at sætte kontra.. Derudover synes jeg også han har et par mindre misforståelser med Valencia..
Jeg er helt enig. Jeg synes han laver mange dumme fejl, hvis vi spillede mod stor/bedre hold havde de straffet os.
Mener også at Nani spillede en god kamp. Han skabte en del, hvor vi må indrømme det er altså ikke nemt at være wing med 2 mindre god angriber i luften...
Fletcherfan
04-11-2009, 04:16
Det kan meget vel være, at jeg har MEGET røde briller på, men jeg synes nu, at mange her er utrolig negative... Måske ikke verdens bedste kamp, men det var nu ikki en helt elendig kamp fra Uniteds side...
Selvfølgelig er det skidt forsvarsspil ved de tre mål, men udover det blev deres angreb fuldstændig pasificeret... Og som jeg ser det er det fint nok i sådan en kamp... Derudover mener jeg, at VDS havde en helt elendig dag... Men offensivt forsøger United hele tiden og med lidt held så havde det stået 4-2 eller 5-2 til United i pausen... Den dårligste periode vil jeg derimod mene var de første 5-10 minutter efter 1-3-målet... Da virkede spillerne bange og nervøse... Men ellers forsøgte de alt hvad de kunne... Og havde Akinfeev ikke haft en så fantastisk kamp så kunne United med lidt have vundet en knusende storsejr...
VDS: 00... Ved det første mål låser han sine hænder nede ved knæet og så skal angriberen bare bemærke hvor hans hænder er... Ved det tredje mål virker han både fejlplaceret og utrolig langsom, det er godt nok ikke megen speed over den header... Havde ikke langt mere end den ene redning han havde i starten af kampen... Ufattelig dårlig kamp...
Neville: 9... Udmærket kamp... Lavede enkelte fejl, bl.a. en kæmpefejl, der kunne have kostet mål, men blev bedre og bedre i løbet af kampen, og havde et genialt indlæg til Scholes' mål... Alt i alt en udmærket kamp, og klart bedste forsvarsspiller...
Brown: 7... Var lidt langsom ved det første mål og meget dum ved det andet mål... Men ellers gjorde han det rigtige i det defensive... Havde ikke så megen deltagelse i det offensive spil, men havde nogle og nogle dårlige afleveringer fremad banen... CSKA-spillerne belv altså stoppet af forsvarsspillerne langt de fleste gange...
Evans: 7... Som sagt så er jeg nok lidt for rød med de karakterer, men mener han kun kan belastes for det andet mål, da han ikke følger med Krasic... Ved det første mål havde det været suverænt forsvarsspil hvis han havde nået at stoppe Dzagoev... Fin kamp, men var til tider lidt uheldig med boldomgangen...
Fabio: 5... Hans store styrke er det offensive spil, men det var så godt som ikke til stede i dag... Havde også skyld i det ene mål... Kunne måske få en lavere karakter men slap sig generelt fornuftigt af med bolden...
Valencia: 7... Havde en rigtig god første halvleg, men dalede ret meget i niveau i anden... Forsøgte dog hele tiden at få bolden ind i feltet og skabe chancer... Måske ikke hans bedste kamp, men han fik vist, at han helt sikkert skal blive rigtig god for holdet...
Nani: 6... Havde ikke nogen stor dag, men det skyldes mest, at der var ingen opbakning bag fra... Var meget alene da han havde bolden og da CSKA havde sat to mand på Nani i boldbesiddelse så bliver det svært... Men skal gerne vise lidt mere i sådanne kampe... Hvis han ikke forbedrer sig kraftigt så er det ud senest i juli...
Fletcher: 5... Hans comeback-kamp, og den var altså ikke vellykket... Vandt ikke så mange nærkampe som normalt og hans afleveringer var heller ikke helt præcise... Men god kamptræning til forhåbentligt 90 minutter på søndag...
Scholes: 7... Scorede godt nok et mål, men imponerer mig mindre og mindre... Desuden mener jeg ikke, at Scholes ikke skal benyttes i en 4-4-2... Han er faldet utrolig meget i niveau i de sidste 2-3 år, og er også tæt på at blive overhalet af Gibson...
Owen: 7... Den mand scorer rimelig tit og derfor er han god at have... Men han skal absolut ikke deltage i spillet, for det er han absolut ikke god nok til... Hans opgave skal være at få bolden i målet og ikke noget andet... Hans boldomgang er generelt utrolig dårlig... For at sige det lige ud så er han en utrolig dårlig fodboldspiller, men han scorer mål så det er fint nok...
Macheda: 10... Jeg vil være så fræk at udnævne ham til MOM... Helt klart hans bedste kamp i United-trøjen... Efter hans kampe i denne sæson har jeg været bange for, at han ikke ville klare det, men denne kamp har givet mig fornyet håb... Skabte en masse chancer til sig selv og var direkte uheldig med ikke at score på headeren, der ramte målet... Blev sat ned på venstre fløj i 25 min. og det klarede han også udmærket med en masse udfordrende driblinger og gode afleveringer...
Rooney: 7... Er ligesom Fletcher heller ikke kommet sig helt efter sin skade... De sidste 10-15 minutter klarede han sig bedre og bedre efter en utrolig dårlig start på sin del af kampen... Han var totalt anonym i 25 min, men som sagt blev bedre i slutningen af kampen... Forhåbentligt er han bedre på søndag...
Evra: 8... Udfordrede meget og specielt efter, at Obertan kom ind var sammenspillet godt... Men havde (igen igen) nogle rigtig dumme boldtab...
Obertan: UD... Fik kun 10 minutter på banen så han er udenfor bedømmelse... Men han gjorde rigtig fint, og har indtil videre bevist, at talent er der helt sikkert i knejten... Og så er spørgsmålet om han starter på søndag...
De andre:
Akinfeev: 11... Spillede en fantastisk kamp med 4-5 topredninger... Og derudover var der aldrig nogen tvivl da han havde bolden... Den eneste fejl var måske, at han startede et angreb lidt for tidligt i slutningen af kampen...
Dommeren: 9... Jeg synes faktisk han dømte godt... Overså et klokkeklart straffe til Fletcher, men udover det så mener jeg ikke, at han lavede storvejs fejl... Ganske enkelt en god indsats...
Det er en kamp man er nød til at dele op i positioner, for man kan ikke sige man er udpræget tilfreds eller utilfreds med hele holdet.
Defensivt var det nærmest uhyggeligt så ringe vi var. Brown skubber op på det første mål og lægger flere meter foran bagkæden, og så står han oven i købet foran angriberen så han bare kan stikke afsted på den han får med brystet. Nummer 2 mål for vi udstillet vores manglende hurtighed i bagkæden.
Nummer 3 er forfærdelig markering.
Men rent offensivt er jeg egentlig tilfreds bortset fra effektiviten. Jeg ved godt det kan lyde åndsvagt når man scorer 3 mål at snakke om manglende effektivitet, men når man ser på nogle af de chancer vi brænder, jamen så synes jeg alligevel der er en pointe.
Vores højre side fungerede fremragende med neville og valencia. Obertan kom ind og fik revancheret sig.
Macheda er sådan lidt 50/50 for han vælger tit de forkerte løb, eller også kommer han ikke afsted hurtigt nok, fordi han ikke er vant til det tempo hans holdkammerater gerne vil spille i. Til gengæld viser han dog også nogle fremragende detaljer.
Man of the match for united tror jeg jeg vil give til neville. Målene var ikke rigtig hans skyld, og han bidrog en masse offensivt.
Man of the match generelt er dog krasic. Tro klon af nedved i alle henseender hehe. Ham måtte vi gerne ligge billet ind på, hvis ingen allerede har en forhåndsaftale.
Glory Man United
04-11-2009, 08:31
Havde sat næsen op efter en sejr, og at Besiktas ville tage point(s) mod Wolfsburg. Så havde 1. pladsen været sikret. Når det så er sagt, var udligningen i overtiden MEGET vigtig. Vi er efter 4 kampe kvalificeret til 1/8 delsfinalerne, men så stopper rosen også.
Selvom det var 4 reserver i forsvaret, er jeg nødt til at sige, at det var skræmmende så pivringe, vi var. Mål nr 1 må Evans og til dels VDS tage å kappen. Mål nr 2 "kigger" vi fodbold, og mål nr 3 snorksover Fabio.
Offensivt var det så som så. JA vi spillede og til 7-8 chancer, og ja vi blev snydt for verdens største straffespark. Men det var bare aldrig godt nok, og jeg har vitterligt svært ved at finde en, som spillede op til et Manchester United niveau.
Treble007
04-11-2009, 09:32
Selvom det var 4 reserver i forsvaret, er jeg nødt til at sige, at det var skræmmende så pivringe, vi var. Mål nr 1 må Evans og til dels VDS tage å kappen. Mål nr 2 "kigger" vi fodbold, og mål nr 3 snorksover Fabio.
Synes også Macheda snorksover ved målet til 3-1 :(
Synes sku det er dejligt at se Michael Owen kommer frem til så mange chancer, målene skal nok komme! han scorede jo os igår, han skal nok blive et hit hvis han kan holde sig skadesfri! Hellere ham på Broen end en småskadet Berba..
Det eneste jeg kræver mod Chelsea er, at Anderson og Fletcher benyttes. Carrick og Scholes er dygtige, men de forstår jo ikke at lægge et pres. De har vi flere eksempler på, bl.a. de to store kampe mod Barcelona sidste år samt Fools for to uger siden.
Med Anderson og Fletcher har vi to dygtige spillere, der kan presse og samtidig er bevægelige, hvilket vil gavne vores spil ufattelig meget. Hvis disse to benyttes, er jeg sikker på, at Berbatov og Rooneys spil stiger automatisk, for det er altså svært som angriber, hvis midtbanen ikke er eksisterende.
Og jeg håber derfor, at Obertan og Valencia starter inde, for de er de to, der pt. kan skabe overtal og virker til at have en god portion selvtillid. Hvis Chelsea vinder, så bliver de uhyggelige, og hvis der er et hold, der er gode til at bryde winningsstreaks, så er det os.
VDS
Brown - Rio - Vidic - Evra
Valencia - Fletcher - Anderson - Obertan
Berbatov - Rooney
Jeg ved godt, at Giggs ikke er med, men i denne kamp kan det blive svært for ham, da Chelsea er jo et fysiskbetonet hold, men omvendt ville jeg ikke blive sur, hvis han starter inde, for han er om nogen en mand, der kan lave et genialitet, som munder ud i et mål!
Btw. God kamp af offensiven i går men fornærmende ringe af defensiven. Men fuck det, det var en forholdsvis ligegyldig kamp, så det pisser mig som så ikke af. Godt at Owen fik tanket selvtilliden med et mål samt Valencia. Det er vigtigt på nuværende tidspunkt at få det tanket inden mod Chelsea. Og forresten: Tænk at et hold som Atl. Madrid fik spillet 2-2 mod dem. Det er da en god nyhed at få at vide, når de er så elendige i år!!
Glory Man United
04-11-2009, 13:00
Det eneste jeg kræver mod Chelsea er, at Anderson og Fletcher benyttes.
OK, modtaget, slut!
Jeg ved godt, at Giggs ikke er med, men i denne kamp kan det blive svært for ham, da Chelsea er jo et fysiskbetonet hold, men omvendt ville jeg ikke blive sur, hvis han starter inde, for han er om nogen en mand, der kan lave et genialitet, som munder ud i et mål!
Giggs var helt suveræn, da vi rundbarberede Chelsea 3-0 sidste år, så jeg tror ikke, du skal frygte deres fysik. Den havde de jo også sidste år.
Forsvaret var en katastrofe i går. Brown og Evans har heldigvis allerede vist, at man kan stole på dem, så jeg er ikke så bekymret for dem. Fabio derimod har overhovedet ikke imponeret særligt meget i sin tid i United. Jeg tvivler ikke på hans talent, men man kunne godt forvente en del mere. Foreløbig er det hvertfald Rafael, der er den mest interessante af de to.
Valencia var endnu engang en god mand at have på banen. Desværre synes jeg bare, at vi var for nemme at gennemskue i første halvleg. Alt for ofte skød vi bare en bold hen mod ham. Eller også virkede det bare sådan, fordi Nani ikke fik noget ud af kampen.
Jeg forstår ikke kritikken af Rooney. Det er sandt, at hans seneste præstationer har været noget svingende, men igår syntes jeg faktisk, at han ændrede kampen, da han kom ind. Han var meget mere energisk, direkte og hans pasninger var med til at åbne spillet fuldstændig. Jeg kunne dog godt snart tænke mig, at hans skud fra distancen blev noget skarpere... MEN ser ud til at være enig.
http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/manchester_united/s/1180567_oh_boy_rooney_a_reds_saviour?rss=yes
Carl-keane
04-11-2009, 16:53
Ja okay fair nok. Var måske lidt hård ved Nani igår. Han lavede trods alt et godt oplæg til Owens mål og spillede da også godt momentvis.
Men iforhold til Obertan og Valencia synes jeg virkelig Nani er skidt generalt
Forsvaret var en katastrofe i går. Brown og Evans har heldigvis allerede vist, at man kan stole på dem, så jeg er ikke så bekymret for dem. Fabio derimod har overhovedet ikke imponeret særligt meget i sin tid i United. Jeg tvivler ikke på hans talent, men man kunne godt forvente en del mere. Foreløbig er det hvertfald Rafael, der er den mest interessante af de to.
Valencia var endnu engang en god mand at have på banen. Desværre synes jeg bare, at vi var for nemme at gennemskue i første halvleg. Alt for ofte skød vi bare en bold hen mod ham. Eller også virkede det bare sådan, fordi Nani ikke fik noget ud af kampen.
Jeg forstår ikke kritikken af Rooney. Det er sandt, at hans seneste præstationer har været noget svingende, men igår syntes jeg faktisk, at han ændrede kampen, da han kom ind. Han var meget mere energisk, direkte og hans pasninger var med til at åbne spillet fuldstændig. Jeg kunne dog godt snart tænke mig, at hans skud fra distancen blev noget skarpere... MEN ser ud til at være enig.
http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/manchester_united/s/1180567_oh_boy_rooney_a_reds_saviour?rss=yes
Det er jeg enig i. I det sidste kvarter lagde vi et pres, som vi ikke havde formået hvis ikke Rooney var blevet skiftet ind. Men i de seneste kampe har jeg også lagt mærke til at han laver en del flere fejl, end han plejer. Jeg synes især det er hans første berøringer der ofte bliver for lange, og det mistede han den flere gange på i går.. Søndagens kamp ville være en genial kamp, at vende tilbage til den form han lagde ud med, i starten af sæsonen:) Hvis han gør det vinder vi også.
har vidic ikk karentæne mod chelsea?
Martinsen
04-11-2009, 22:29
har vidic ikk karentæne mod chelsea?
Han afsonede hans dag mod Barnsley
Helt enig. Evans spillede sig iøvrigt gevaldigt op i andenhalvleg med en masse gode indgreb. Der var et par blundere, og det var CSKA dygtige til at straffe, og sådan er det nu. Offensivt var det imo tilfredstillende, og det var kun en god målmand, manglende skarphed og uheld, der gjorde sådan, at vi ikke fik en storsejr med igår, men det kan være ligemeget, når vi nu er videre.
""Så var Manchester United for alvor under pres, og første nederlag i 22 kampe var i sigte.""
Hvorfor skriver han United's første nederag i 22 kampe? Vi tabte da til pool for to uger siden? Og han kan da ikke mene CL, da vi tabte til Barca og der er ikke spillet 22 kampe i CL indtil videre?? :confused:
Uden at være helt sikker så er der vist tale om hjemmekampe i CL.
SantasLittleHelper
05-11-2009, 11:35
det ville være nærliggende at tænke det. I øvrigt en ganske imponerende statistik, ligesom 1 europæisk nederlag i 2½ år er det..
Glory Man United
05-11-2009, 11:40
Ja det er så
United DK
05-11-2009, 15:25
Helt enig.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.