Se fuld version : PL: Liverpool - Manchester United
Utrolig ringe indsats, synes den er tæt på skandaløst over hele linjen, bortset fra VDS..
Hvad er det der sker hver gang vi møder "fjolserne"? Forkert indstilling? Dårlig startopstilling af SAF? Eller er det bare vores kamp i moskva som gav "fjolserne" en klar fordel?
SantasLittleHelper
25-10-2009, 16:00
Fuldt fortjent. Lad nu være med at brokke jer over dommeren, for det eneste vi reelt kan brokke os over er, at Lucas ikke fik gult. Det virker lige så ynkeligt at brokke sig over, som vores præstation i dag.
Og stort tillykke til Vidic der nu officielt må være liverpool-derbyernes største idiot, med Carragher på 2. pladsen. Det er jo også en sejr på sin vis.
Fuld fortjent at liverpool vandt.
Fandme ikke godt nok det der bliver præsteret. Det er faktisk pis hamrende ringe.
Tillykke til liverpool.
Så gider jeg ikke se mere. Men hvor er vi ringe.. Vi får heller ikke kontrol over bolden ordenligt der til sidst. Vi skal altså snart have en ordenlig angriber. Rooney er for lille, og Berbatov er ikke nogen ordenlig målscorer, for han scorer næsten aldrig, og han er langt fra de £30 mio. værd, ja måske ikke engang det halve. Så er der Valencia, som meget selvisk selv prøver at score, men rammer overlæggeren. Han skulle have spillet til en helt fri Michael Carrick, som han helt sikkert ville have fået scoret på. Så kunne det være der stod en helt andet resultat lige nu! Nøøj!! Håber ikke det ender som i sidste sæson, hvor vi også kommer til at tabe i mod dem på Old Trafford.
Ja det var vi selv uden om. Det er sgu ikke Liverpool der er gode. Det er os der var dårlige, og bange for at spille. Men det er åbenbart hvad man skal forvente mod Liverpool..
Men OK, hvis ender med at vi vinder ligaen, kan jeg da gode leve med at vi taber til Liverpool:)
United DK
25-10-2009, 16:01
Kæft en dårlig dommerpræstation.
Ja, det er sgu altid nemt at beskylde dommeren, den har jeg hørt på fra modstanderen i årevis. Nej, det er sgu os selv der er for sløve, for man taber ikke udelukkende på en dommerpræstation, og vi skaber ikke nok til at vinde.
Nu er den badebold ikke så sjov længere.
Så er der Valencia, som meget selvisk selv prøver at score, men rammer overlæggeren. Han skulle have spillet til en helt fri Michael Carrick, som han helt sikkert ville have fået scoret på. Så kunne det være der stod en helt andet resultat lige nu! Nøøj!!
Nu synes jeg ikke du kan klandre Valencia for ikke at score der, det var for en meget spids vinkel og der stod flere Liverpool-spillere mellem ham og Carrick.
Nani undlader jeg at udtale mig om : )
Som sædvanlig en tam præstation så snart modstanderen er bedre end Stoke. Spillet skal åbenbart altid foregå på modstanderens præmisser.
Kanon taktik at lade Liverpool styre showet i stedet for bare at trampe på et hold der i forvejen ligger ned. Helt kanon! Der røg lige en oplagt chance for at straffe Liverpool langt langt ud af mesterskabskampen for i år.
Tak til Vidic, Giggs, Ferdinand osv for nogle vanvittigt dårlige, men dog underholdende præstationer som jeg er sikker på at en masse Liverpool fans har haft glæde af.
3 røde kort i 3 kampe mod Pool, det er fandme skarpt af en midterforsvarer, hold da op!
Men det var en sindssyg ringe dommerpræstation, der får direkte betydning for kampen, især det ikke dømte straffe og det ikke dømte røde kort til carragher. Desuden mener jeg, at vidic er uheldig med at få det første gule.
Og så kan vi ikke engang finde ud af at bruge overtiden til noget bare nogenlunde fornuftigt fordi en idiot som fx Nani er fuldkommen uduelig.
Så får de gudhjælpemig lov til at score 1 gang mere i overtiden. KANON!
United DK
25-10-2009, 16:06
Men det var en sindssyg ringe dommerpræstation, der får direkte betydning for kampen, især det ikke dømte straffe og det ikke dømte røde kort til carragher. Desuden mener jeg, at vidic er uheldig med at få det første gule.
Men det ændre ikke på, at indstillingen var forkert, og vi ikke skabte nok.
Enig. Dommerpræstationen idag har også været medvirkende til at vi tabte, synes jeg..
Jeg er så skuffet over dagens dommer.
Kigger man på Lucas, så fik han 6-7 advarsler, men ikke et eneste kort.
Carragher burde have været smidt ud for den forseelse han lavede for Owen.
Mascherano fik flere muligheder for at få gule kort tidligere i kampen mens dommeren vælger at ikke gøre noget.
Modsat synes jeg det er katastrofalt at Vidic får det første gule kort.
Mens overall ville det have været ufortjent at vinde kampen. Der var ikke en stor nok indsats og hverken spillet på kanterne blev brugt godt nok i første halvleg. Både Carrick og Scholes virkede ikke som om de var oplagte til at vinde dagens kamp og det synes jeg er meget stressende når det er den vigtigste kamp i denne del af året.
Personligt er dagens største skuffelse, Berbatov, som ganske rigtigt fik bolden flere gange, valgte at søge ud i siderne og når Liverpool spiller så pakket som de gør, får man intet ud af at lade dem komme i position - det fejlede han ved flere gange og efter dagens præstation synes jeg ikke han fortjener at spille for klubben.
Fortjent sejr til Liverpool. De spillede bedre og kom frem til mere, til dels pga. forsvaret var usikkert.
Jeg synes dog, at dommerpræstationen var elendig. Jeg plejer aldrig bruge dommeren som en syndebuk, men idag var han specielt en af de faktorer, der ødelagde kampen for os.
Han dømmer på forkerte situationer, og var generel tøvende i de handlinger han foretog.
Men ah ja. Liverpool vinder ikke mesterskabet (selvom det virkede sådan efter det andet mål). Det bliver mellem United og Chelsea. Det er da altid noget positivt.
Holmskov
25-10-2009, 16:08
Set med objektive øjne var dommeren ikke opgaven voksen.
Set med United øjne var vi ikke opgaven voksen.
Jeg glæder mig til at høre Berbatov tilhængernes forsvar af endnu en elendig indsats. 300mill for en slatten knægt der ikke formår at afslutte er mange penge i mine øjne. Hold kæft jeg savner Nistelrooy. He was value for money....
SantasLittleHelper
25-10-2009, 16:08
Se problemet med det er bare, at der ikke er straffe, ikke er rødt til Carragher, og at Vidic udvisning er helt i orden.. Carragher rammer bolden, Vidic er jo bare en kæmpe idiot og bolden er på vej væk fra mål der hvor du vil have carragher udvist. Det er mig bekendt ikke en åben målchance hvis man fratager et indlæg, men HEY, hvis du synes noget andet, så fred være med det..
Ingen tvivl om det røde kort til Carragher, men straffesparket kunne også være dømt i den anden ende til Kuyt(tror jeg), som nærmest bliver klædt af..
Men resultatet er vores egen skyld!
anderson888
25-10-2009, 16:10
Var Fletcher egentlig på bænken?
United DK
25-10-2009, 16:12
Nej, han er stadig skadet.
Jurgensen
Mest jammerlige indsats jeg har set længe. Hold kæft hvor vi i den grad underpræsterede.
Synes ikke der nogen at fremhæve, hvorimod mange var direkte pinlige. Er normalt stor fortaler for Berba, men den indsats og vilje han lagde for dagen i dag hører ikke hjemme i United. Rio er stadig ikke på toppen, og vores midtbane var overmatchet i dag.
Pinligt, men desværre fortjent.
Og så kan vi ikke engang finde ud af at bruge overtiden til noget bare nogenlunde fornuftigt fordi en idiot som fx Nani er fuldkommen uduelig.
Så får de gudhjælpemig lov til at score 1 gang mere i overtiden. KANON!
Det sjovt at alle skælder ud på Nani, som nok burde have startet inde i kampen for at få noget mere spil på kanterne. Selv da han blev sat ind, ALT FOR SENT imo, spillede de jo bolden ud til Valencia som blev dækket af 2 mand hver gang. Hvad fanden forventer du der vil ske? Han er jo ikke Ronaldo.
Hvis nu at Nani fik chancen for at starte inde i så vigtig en kamp og vise noget fra start, fordi han kan jo faktisk løbe ned af kanten og han er hurtigere end Valencia, selvom han måske mister bolden, så prøver han i det mindste. Valencia lignede en der konstant rendte rundt med en lort i bukserne fordi han havde skidt sigselv i terror overfor Liverpool spillerne.
Det er fedt at give Nani skylden hver gang, men kig nu på en holdpræstation eller kig på andre spillere som faktisk ikke gjorde noget vildt fornuftigt heller ej.
Eller bare se kampen uden at kigge skarpt på Nani og hver gang han laver en fejl, forstør det i 100x!
red-ronaldo7
Hvis han var med, var han nok også i startopstillingen!!
Synes folk stod alt for stille når vi angriber. Slet ikke det hold jeg troede ville gå på banen, rent mentalt. Fortjent sejr til Liverpool, ham Benayoun imponere mig mere og mere. Og selvom Torres egentligt spiller en dårlig kamp, og bliver holdt meget godt lukket, formår han og gøre forskellen.
Nu er det meget nemt at brokke sig over dommeren, men jeg forstod ham sjældent i den her kamp. Berbatovs gule kort, i modsætning til lucas manglende gule kort. Vidic første gule kort synes jeg slet ikke skulle være der. Men man kan så sige at nr. var ren Rød præcis ligesom carraghers.
Jeg havde det en smule på fornemelsen. Synes der blev taget alt for let på det op til kampen. De har noget fight som få hold har.
Underpræstationer næsten hele vejen rundt, og så lige marginaler. Ikke lige den fedeste kamp. Pis også.
Parkohargo
25-10-2009, 16:16
Dommeren var meget tøvende i visse situationer.. ingen tvivl om at Carragher skulle have haft rødt kort.. Men vil sku heller ikke give dommeren skylden, selvom han slet ikke virkede som den rette til opgaven. Pool spiller bare bedre idag hvor vi slet ikke får gang i vores spil og det aldrig bliver farligt. Berba slasker rundt og virker som en der slet ikke gider noget helst. Owen gjorde det faktisk fint da han kom ind og fik skabt nogle farlige situationer. Rooney var mest af alt usynlig igennem hele kampen..Men men men... sæsonen er laaang endnu.. Som det ser ud nu er det stadig os og Chelsea der skal kæmpe om trofæet i sidste ende..
Er jeg iøvrigt den eneste som fik en følelse af at Rooney måske var udbrændt? Han virkede slet ikke tændt idag og når han endelig havde bolden mistedet han den så hurtigt. Han er normalt god til at runde spillere men idag var der ingen fight i ham.
Generelt er jeg træt at dommerstandarden i PL. Jeg synes næsten, det sker hver eneste weekend, at en dommer får uheldig indflydelse i vigtige kampe. Utroligt at der ikke kan opstøves bedre dommeren i England.
Martinsen
25-10-2009, 16:18
Skuffende! Helt igennem skuffende. Vi taber til et bedre hold på dagen og der kan intet indvendes mod deres sejr. De har en fantastisk angriber i Torres som afgør dagens kamp for dem. Det antrit den mand har er vanvittigt og han sprinter suverænt fra Vidic og Ferdinand. Jeg troede sku ærlig talt at vi havde mere at byde på! Liverpool stresser os højt oppe på banen og Vidic ligner en der aldrig har set en fodbold før hver gang han har den, hvis vi lader os så let stresse ja så gruer jeg sku godt nok for den dag vi skal møde Chelsea på broen. For de er endnu bedre til den slags end Liverpool er. Men der er sku ikke andet for end at komme videre og så anerkende at Liverpool var det bedste hold på dagen.
Synes også man skal holde lidt igen med at kritisere dommeren! om vi så havde haft verdensbedste dommer idag, havde vi tabt alligevel.
anderson888
25-10-2009, 16:19
Hvis nu at Nani fik chancen for at starte inde i så vigtig en kamp og vise noget fra start, fordi han kan jo faktisk løbe ned af kanten og han er hurtigere end Valencia, selvom han måske mister bolden, så prøver han i det mindste.
Argh, vil nu ikke sige Nani er hurtigere end Valencia, men ja, han udfordrer mere og har flere tricks i ærmet.
Anderson burde have spillet i denne kamp og Owen burde have startet. (Men det er jo altid nemt at være bagklog)
Synes også SAF burde have været mere vågen i timen, det var jo tydelig efter første halvleg at hverken Carrick eller Scholes formåede at binde forsvar og angreb sammen.. Jeg troede virkelig at Anderson som har vist en god formkurve har gjort det glimrende på midtbanen, både offensivt og specielt defensiv..
Men igen, er det er nok Ferguson rotations princip som skal føres ud i livet..
Lad os håbe reserverne viser bedre spil på tirsdag i anders and cuppen!
Gid vi havde den evne som Liverpool til i sådanne kampe virkelig at give gas. At vælte der ud af, tackle i gennem, presse højt og virkelig give alt. Men det er desværre ikke i sådanne kampe vi vinder mesterskabet, det er derimod i de lette kampe hvor vi meget sjældent mister point. Men kampe som denne kan vi simpelthen ikke sætte os op til. Der bliver ikke presset nok. Carrick vil konsekvent ikke tackle og når Scholes forsøger på det begår han altid frispark. Ikke meget lykkedes heller for vores angribere idag. Modstanderne har efterhånden fundet ud af at Rooney vil gå ind i banen, når han kommer for venstre.
Og så har "verdens bedste forsvarspiller" jo efterhånden en meget dårlig statistik mod scouserne og er måske fremover ikke løsningen i denne kamp. Dem der inden kampen sagde at Liverpools hold på papiret var ringe har måske ret, men hvad gør det når man sætter sig igennem hver eneste gang i nærkampene og spiller som om det er den absolutte rival man møder. Og når man så også har verdens i sær klasse bedste angriber hjælper det jo.
Og så fatter jeg ikke hvordan svinet Carragher kunne undgå rødt kort. Han hiver Owen ned som bagerste mand og frarøver en oplagt målchance. Vanvittigt.
Hvis nu at Nani fik chancen for at starte inde i så vigtig en kamp og vise noget fra start, fordi han kan jo faktisk løbe ned af kanten og han er hurtigere end Valencia, !
Nani hurtigere end Valencia - det vil jeg satme godt se bevis på...
Valencia er jo psykopat hurtig, og tror sgu ik Nani løber lige så stærkt..
Martinsen
25-10-2009, 16:24
Gid vi havde den evne som Liverpool til i sådanne kampe virkelig at give gas. At vælte der ud af, tackle i gennem, presse højt og virkelig give alt. Men det er desværre ikke i sådanne kampe vi vinder mesterskabet, det er derimod i de lette kampe hvor vi meget sjældent mister point. Men kampe som denne kan vi simpelthen ikke sætte os op til. Der bliver ikke presset nok. Carrick vil konsekvent ikke tackle og når Scholes forsøger på det begår han altid frispark. Ikke meget lykkedes heller for vores angribere idag. Modstanderne har efterhånden fundet ud af at Rooney vil gå ind i banen, når han kommer for venstre.
Og så har "verdens bedste forsvarspiller" jo efterhånden en meget dårlig statistik mod scouserne og er måske fremover ikke løsningen i denne kamp. Dem der inden kampen sagde at Liverpools hold på papiret var ringe har måske ret, men hvad gør det når man sætter sig igennem hver eneste gang i nærkampene og spiller som om det er den absolutte rival man møder. Og når man så også har verdens i sær klasse bedste angriber hjælper det jo.
Helt enig! Synes sku efterhånden det er pinligt at folk hopper med på den vogn med at hele Liverpools hold er en flok amatører og de ville aldrig starte inde for United osv. Og at folk overhovedet kunne tro at Liverpool ikke ville komme blæsende og presse os helt vild undrer mig sku godt nok.
SantasLittleHelper
25-10-2009, 16:29
Og så fatter jeg ikke hvordan svinet Carragher kunne undgå rødt kort. Han hiver Owen ned som bagerste mand og frarøver en oplagt målchance. Vanvittigt.
Det er jo ikke en oplagt målchance. Bolden er på vej ud i siden, og MO kan vel maksimalt få et indlæg ud af det. Hvis han skal skyde skal han jo trække ind i banen, og så er målchancen pludselig ikke så oplagt. Det er IMO helt forståeligt at han kun får gult, men der er vel ikke noget overraskende i, at folk brokker sig over dommeren ligesom efter et hvert andet nederlag..
chrisserUnited
25-10-2009, 16:31
Det er jo ikke en oplagt målchance. Bolden er på vej ud i siden, og MO kan vel maksimalt få et indlæg ud af det. Hvis han skal skyde skal han jo trække ind i banen, og så er målchancen pludselig ikke så oplagt. Det er IMO helt forståeligt at han kun får gult, men der er vel ikke noget overraskende i, at folk brokker sig over dommeren ligesom efter et hvert andet nederlag..
Enig. ikke dommerens skyld udelukkende vores egen
Ja, det må siges at være en skidt indstilling til kampene.
Så synes SAF skal prøve følgende opstilling når vi møder Fools igen:
VDS
Rafael - Brown - Evans - Fabio
Tosic - Anderson - Hargreaves - Obertan
Welbeck - Macheda
Kan jo ske de unge gutter og et par rutineret spillere har mere blod på tanden til at ville vinde og spille bold..
Det var fortjent vi tabte, helt bestemt. Men jeg synes nu det er en klar målchance Owen bliver frarøvet. Og det er jo ikke fordi Carragher forsøger at tackle bolden, han hiver simpelthen bare manden ned. I mine øjne klart rødt kort.
Ja, det må siges at være en skidt indstilling til kampene.
Så synes SAF skal prøve følgende opstilling når vi møder Fools igen:
VDS
Rafael - Brown - Evans - Fabio
Tosic - Anderson - Hargreaves - Obertan
Welbeck - Macheda
Kan jo ske de unge gutter og et par rutineret spillere har mere blod på tanden til at ville vinde og spille bold..
Jeg håber der i ironi i dit indlæg. Med den opstilling bliver vi jo kørt over.
Hvordan kan både Vidic og Carragher undgå at få direkte rødt? Det var jo klokkeklart i begge tilfælde. Virkelig en dårlig dommer. Det havde dog ikke ændret så meget, om Carragher havde fået rødt, for vi formåede ikke engang at lægge pres på dem efter de scorede.
Jeg glæder mig til at høre Berbatov tilhængernes forsvar af endnu en elendig indsats. 300mill for en slatten knægt der ikke formår at afslutte er mange penge i mine øjne. Hold kæft jeg savner Nistelrooy. He was value for money....
Berbatov havde ligesom alle andre (bortset fra VDS) en dårlig dag, i dag. Jeg synes ikke han var dårligere end hans makker, Rooney..
Jeg synes heller ikke du kan bruge hans pris som argument for at han skal spille bedre. Det er ulogisk, for så forventer du vel ingenting af Owen?
Flax_Generous
25-10-2009, 16:43
Det er jo ikke en oplagt målchance.
Jeg fået beskeder fra Chelsea- og Arsenal-fans, der hader United, som griner over Andre Marriners vurdering af den episode. Marriner er ellers en af de bedre dommere, men i dag fejlede han altså fatalt, ikke mindst i Carragher-Owen-duellen. De fleste nyhedsmedier skriver også, at Carragher var heldig ved at blive på banen. Det er langt fra optimalt, at en dommer ikke kan håndtere en så åbenlys situation i en så vigtig kamp. Det overrasker mig dog ikke, at du går imod United (og den generelle opfattelse af episoden).
Når det er sagt er det selvfølgelig ikke Marriner som gav sejren til Liverpool. Det klarede United selv.
Carragher skal helt klart ud. Ingen tvivl for mig. Utilgivelig dommerpræstation idag, men det skal ikke være nogen undskyldning.
Men vi fortjente sq ikk at vinde. Ingen energi. Synes Scholes mere og mere ligner en mand der er færdig. Igen vil jeg mene at det var meget afgørende at Fletcher ikke var med.
Jeg har før forsvaret Berba, men nu er min tålmodighed snart færdig. Jeg mener heller ikke Nani kunne have gjort nogen nævneværdig forskel idag. Derfor mangler vi et oplagt alternativ på den venstre fløj.
Men det jeg hader mest af alt, er at Liverpool altid lægger en satans masse energi i de her kampe. De har måske ikke ret mange gode fodboldspillere idag, men det kæmper sq røven ud af bokserne. Vores spillere accepterer det, og så trækker vi os ellers tilbage. Vores midtbane er simpelthen for pæn. Der bliver ikke gået nok til stålet. Forstår ikke, at man ikke kan finde motivationen til sådan en kamp.
theManUtdfan
25-10-2009, 16:45
Hmm jeg savner et united hold med sult :/ Jeg ved godt vi ikke skal toppe endnu og vi nok ikke har regnet med point her, men stadigvæk.
Hvornår har folk sidst set et helt united hold give den gas over 90 min ?
Jeg savner lidt de viser en sult efter at vinde og det er over hele linien :/
PatriceEvra3
25-10-2009, 16:46
Jeg er normalt imod og kommentere på dommeren, men gud hvor var han E-L-E-N-D-I-G. Hvordan kan JC ikke får rødt? der kan hverken være tvivl om at han var sidste mand, eller om frisparket? Og i sidste ende var det blevet afgørende for liverpool hvis de skulle have spillet uden deres styrmand i de sidste 10 min. Mascerano var et kæmpesvin hele kampen igennem og han skulle jo have haft 14 advarsler. Ham og feén lavede ikke andet en at slå ud med armene til "dommeren" hele kampen. Derudover skulle Frederikke have haft 59 advarsler for film. Nu har Liverpool ikke lavet andet de seneste 6 år, en at være så skide selvretfærdige og brokke sig over diverse spillere, herunder Ronaldo og Rooney filmer. Torres smed sig mere i denne kamp end ronaldo gjorde under hele sin United-karriere. KLAMTTTT!!!!!:mad::mad: Samtlige liverpool-spillere på banen skulle have mindst en advarsel, når man ser på de frispark han dømte, og de kort united fik. Vidic udvisning var der dog ikke så meget at sige til.
Gud hvor jeg dog savner Ronaldo. Liverpools hold er jo så ultra-ordinært, og jeg synes det er foruroligende at vi skaber så lidt. Det der kom, kom fra Valencia, og hvorfor spillede vi ikke mere på Insuas elendighed? Han skulle have været udfordret mere, eller også skulle vi have spillet den mere bagom. Det blev jo farligt de få gange vi gjorde det.
Scholes er over-the-hill og nu hvor Anderson har for vane at præstere i de store kampe hvorfor spiller han så ikke i stedet for? Giggs er også meget mere synlig når han spiller central midt.
Den eneste trøst er dog at liverpool 110% sikkert ikke bliver mestre
Holmskov
25-10-2009, 16:47
Berbatov havde ligesom alle andre (bortset fra VDS) en dårlig dag, i dag. Jeg synes ikke han var dårligere end hans makker, Rooney..
Jeg synes heller ikke du kan bruge hans pris som argument for at han skal spille bedre. Det er ulogisk, for så forventer du vel ingenting af Owen?
Du har næsten ret.
berbatov SKAL score til de penge og han skuffer os gang på gang.
Owen. Hvad skal man forvente? Han har vist kvaliteteten imod City og er i mine øjne en klar starter til fordel for Berbatov. (som bare ligner fedtmule og undlader at score mål)
Flax_Generous
25-10-2009, 16:48
Jeg er ærlig talt lidt i tvivl om hvem som var mest dårlig, United eller Marriner... Det er sgu et dårligt tegn for begge parter.
Glory Man United
25-10-2009, 16:50
patetisk gang på gang at give berba skylden for et nederlag. Jeg giver den istedet for til Foster, Evans, Anderson og Neville. De er åbenbart for dårlige til at spille.....
Hmm jeg savner et united hold med sult :/ Jeg ved godt vi ikke skal toppe endnu og vi nok ikke har regnet med point her, men stadigvæk.
Hvornår har folk sidst set et helt united hold give den gas over 90 min ?
Jeg savner lidt de viser en sult efter at vinde og det er over hele linien :/
Jeg havde bestemt forventet en sejr i dag! Hvis man ikke skal gå efter tre point mod Liverpool i dag, hvornår skal man så?
Men jeg er enig i det med sulten. Vi havde en tabermentalitet i dag, og det var sgu ikke til at se, at det var en kamp der galt noget..
United-Allan33
25-10-2009, 16:57
Hvad fanden ville bruge Van Nistelrooey til i sådan en kamp som idag?? Han ville da slet ikke have kommet til sin ret idag... Det må da være dit had til Berbatov blokere for dit klar syn...
Helt fair at du savner Van Nistelrooy for han var en spiller for sig selv, men han kunne ikke bruges i disse kampe hvor vi absolut intet har af indlæg eller noget som helst.. Det er heller ikke tilfældigt at Ronaldo blomstrede op da Van N var væk og at vi har vundet 3 i træk..
Flax_Generous
25-10-2009, 17:01
Berbatov led - ligesom Rooney - i den grad under, at Uniteds midtbane aldrig fik styr på kampen og kun meget sjældent truede Liverpools forsvar med dybe stikninger. Liverpools midtbane løb og kæmpede mere, og det havde Nistelrooy ikke ændret på.
red-ronaldo7
25-10-2009, 17:01
Vi skal rejse os nu - vi skal banke Blackburn, City har spillet uafgjort, selvom arsenal nok banker west ham .. allerede 2-0..
Hold da kæft en lorte indsats. Vores midtbane var jo nærmest ikke eksistrende og så ville liverpool bare vinde den kamp meget mere end united. fortjent sejr. Lad nu vær med at give Berbatov skylden hver gang, kan da umuligt være hans skyld idag. Giv indstillingen skylden istedet
Du har næsten ret.
berbatov SKAL score til de penge og han skuffer os gang på gang.
Owen. Hvad skal man forvente? Han har vist kvaliteteten imod City og er i mine øjne en klar starter til fordel for Berbatov. (som bare ligner fedtmule og undlader at score mål)
Han UNDLADER simpelthen at score?:lolol:
Og tal for sig selv mht skuffelse.. Jeg er skuffet over at han ikke scorer mere end han gør, men det er sgu også det eneste.
Men du nævner slet ikke hans makker Rooney? Hvordan synes du han spillede i dag? Hvis man skal sammenligne de to, så synes jeg lige så godt Rooney kunne være blevet taget ud, i stedet for Berbatov. Rooney virker træt, og det undre mig meget, at han er faldet så meget i niveau. I de første kampe af sæsonen, styrede han alt offensivt og gjorde faktisk hvad der passede ham. Det har man ikke set i et stykke tid nu..
Mht. til Owen så er han helt sikkert berettiget til en startplads næste kamp, men jeg kan egentlig godt forstå at Sir Alex ikke starter med ham så ofte, for han er meget bedre til at komme ind den sidste halve time, end han er til at spille 90 minutter..
red-ronaldo7
25-10-2009, 17:09
Kan satme ikke forstå hvorfor i kritiserer Berbatov så meget, hver gang han scorer, så kommer kommentarerne om at han bare er pengene værd og han er skide god, men med det samme vi taber så gir mange Berbatov skylden. Hele holdet spillede ringe, og ikke andet. Synes det er tåbeligt. Alle har dårlige dage og nogle har flere end andre.
Det var vores egen skyld vi tabte i dag. Alt for mange mislykkede afleveringer og alt for lidt fight. Jeg forstår ikke, hvorfor vi ikke formår at komme med mere. Jeg syntes det er ringe vi "lader" Fools styre kampen. Vi har et bedre hold end dem og havde vi villet det her, så kunne vi sandsynligvis havde kontrolleret kampen og have fået noget med derfra.
Man kan brokke sig over forskellige spillere, men i dag var et kollektivt kollaps. Det bare utrolig dumt, at vi ikke griber den store chancer for at ydmyge fools og sende dem til tælling. Jeg håber bare vi snart lærer af de har kampe mod fools! Det kan ikke passe, at vi ikke kan slå dem. Vi burde hvertfald godt kunne få point hver gang vi møder dem.
unitedforreal
25-10-2009, 17:15
Kan satme ikke forstå hvorfor i kritiserer Berbatov så meget, hver gang han scorer, så kommer kommentarerne om at han bare er pengene værd og han er skide god, men med det samme vi taber så gir mange Berbatov skylden. Hele holdet spillede ringe, og ikke andet. Synes det er tåbeligt. Alle har dårlige dage og nogle har flere end andre.
Forskellen er så, at når de andre spiller dårligt. Så ved de det godt og ikke råber af andre spiller. Så du hver gang Berbatov mistede bolden idag. Så fik Valencia skylden ?!! Eller når han ikke kunne finde ud af at slippe bolden. Vi ved vi er langt bedre ud i kanten end dem. Men alligevel vælger Berbatov at holde bbolden i 100 min fordi han ikke gider at lave den nemme aflevering.
Rooney spiller ikke godt, det er vi enig om. Men forskellen er så at Rooney løber og hjælper resten af holdet.
Synes vi taber kampen idag på midt midt og Berbatov. Vi mangler virkelig Anderson eller fletchers løbe vilje.,
ps: min ven havde vundet 2.500 kr hvis liverpool vandt 1-0 hahahahah
Vi var trætte. Det var tydelig at se, at CSKA kampen sad i benene på drengene. Der var ikke den ekstra gejst eller energi som Liverpool havde, og det er derfor, at de vinder helt fortjent i dag. Derudover var Giggs, Evra og Rooney måske stadig påvirket af deres småskavanker, for de var da bestemt ikke i gear. Jeg har aldrig set Rooney vise så lidt gejst som i dag. Det var som om, at han ikke orkede og han burde måske ikke have fået en startplads. Generel en off day for hele holdet. De offensive kræfter slog ikke til, og vores forsvar er ikke hvad det har været. Rio har toppet og Vidic er tydeligvis ikke den samme som i sidste sæson. Desuden er han ved at få et kompleks overfor Liverpool og Torres. Det er årsagen til nederlaget. Eneste, der vel havde normalt niveau i dag var Valencia og VDS.
Jeg er ret skuffet. Jeg havde forventet mere imod et Liverpool hold på kanten af sammenbrud. Men i dag var et endnu et eksempel på, at man kommer længst med vilje. Og den besad Liverpool i dag, og det er derfor, at de løber med sejren.
Dommerens præstation var ikke god nok. Han lavede en del fejl kendelser, og virkede alt i alt ikke til at være moden nok til opgaven. Men jeg gider ikke skyde skylden på, at det var hans skyld Liverpool vandt. Vi har også haft kendelserne på vores side før.
Fortjent sejr til Liverpool, lad os slå tilbage i næste weekend med en komfortabel sejr over Blackburn. Efterhånden længe siden, at jeg kan huske en kamp, hvor vi har vundet på overlegen vis. Torres er satme en klasse angriber, men hold kæft hvor han er også usympatisk. Brokker sig konstant, laver små ufine tricks og diver konstant. Torres er en slem diver og jeg kan godt forstå, hvis nogle en dag laver en hård tackling på ham, for det fortjener han sgu.
Arsenal fører også, Chelsea vandt, Liverpool slog os.. Hold kæft jeg har lyst til begrave mig under dynen i en længere periode.
Grønholdt.
25-10-2009, 17:23
Kors i røven hvor var det dog elendigt det her!!! At tabe til sådan et pisse ringe Røvpool hold er jo direkte pinligt!!! Der var absolut ingenting der hang sammen for United i dag!!! Det var ikke andet end den ene fejlaflevering efter den anden hele kampen igennem!!! Den eneste der havde et par gode lyspunkter var van der Sar. Resten af holdet var pisse elendige!!! Ferdinand har jo været en direkte skændsel i denne sæson indtil videre!!! Hvorfor at han ikke får skærmet Brüno ordenligt af ved hans pis mål er mig en gåde... Det er så fucking typisk United at dumme sig til de små og ringe lorte hold i PL!!! Jeg brækker mig af det her fucking pis!!! Igen et latterligt nederlag til ringe Røvpool, PINLIGT!!! :rant:
Holmskov
25-10-2009, 17:24
Han UNDLADER simpelthen at score?:lolol:
Og tal for sig selv mht skuffelse.. Jeg er skuffet over at han ikke scorer mere end han gør, men det er sgu også det eneste.
Men du nævner slet ikke hans makker Rooney? Hvordan synes du han spillede i dag? Hvis man skal sammenligne de to, så synes jeg lige så godt Rooney kunne være blevet taget ud, i stedet for Berbatov. Rooney virker træt, og det undre mig meget, at han er faldet så meget i niveau. I de første kampe af sæsonen, styrede han alt offensivt og gjorde faktisk hvad der passede ham. Det har man ikke set i et stykke tid nu..
Mht. til Owen så er han helt sikkert berettiget til en startplads næste kamp, men jeg kan egentlig godt forstå at Sir Alex ikke starter med ham så ofte, for han er meget bedre til at komme ind den sidste halve time, end han er til at spille 90 minutter..
Rooney var ringe som de 11 andre. Men han scorer dog med jævne mellemrum.
LANGT mere end man kan sige om vores 300mill investering der kan lidt hæl og tå og ellers bare slå ud med armene.
Dem der i sin tid sammenlignede Berbatov med Cantona må være på opvågningsstue lige nu.
NØØJJ hvor er han spild af penge.
SantasLittleHelper
25-10-2009, 17:25
Det overrasker mig dog ikke, at du går imod United (og den generelle opfattelse af episoden).
Når det er sagt er det selvfølgelig ikke Marriner som gav sejren til Liverpool. Det klarede United selv.
Sødt. Mine kommentatorer var dog ganske enige, så det er da muligt, at jeg har ladet mig påvirke. Det er jo bare stadig ikke en åben målchance IMO, hvorfor han ikke skal smides ud. Hvor meget havde du himlet hvis Vidic havde fået direkte rødt?
Flax_Generous
25-10-2009, 17:29
Vidic kunne sagtens have fået direkte rødt kort. Ligesom i kampen på Old Trafford i sidste sæson. Men det betyder intet i Carragher-situationen: Two wrongs don't make a right.
United-Allan33
25-10-2009, 17:29
LANGT mere end man kan sige om vores 300mill investering der kan lidt hæl og tå og ellers bare slå ud med armene.
Dem der i sin tid sammenlignede Berbatov med Cantona må være på opvågningsstue lige nu.
Det kan godt ske Fergie er på opvågningsstuen, måske det var derfor holdet ingen vilje viste idag
Glory Man United
25-10-2009, 17:38
NØØJJ hvor er du dog en pladespiller....
Holmskov
25-10-2009, 17:39
Det kan godt ske Fergie er på opvågningsstuen, måske det var derfor holdet ingen vilje viste idag
Det kan være. For Berbatov beviser da på INGEN måde hans prisskilt. Hold kæft hvor er han nyttesløs.
Holmskov
25-10-2009, 17:40
NØØJJ hvor er du dog en pladespiller....
Ja det kan være.
Men pladen har ret. Det kan du ikke tage fra mig.
Glory Man United
25-10-2009, 17:40
Det kan være. For Berbatov beviser da på INGEN måde hans prisskilt. Hold kæft hvor er han nyttesløs.
...and so are you. Gå dog i seng
Glory Man United
25-10-2009, 17:42
Ja det kan være.
Men pladen har ret. Det kan du ikke tage fra mig.
Sagtens for hver eneste kamp er du efter Berba. Hvorfor? Han er idag lige så ringe som alle andre. Hvorfor ikke kritisere Foster, Neville, Evans og Anderson idag? De er jo åbenbart ikke gode nok til vores hold
Holmskov
25-10-2009, 17:47
Sagtens for hver eneste kamp er du efter Berba. Hvorfor? Han er idag lige så ringe som alle andre. Hvorfor ikke kritisere Foster, Neville, Evans og Anderson idag? De er jo åbenbart ikke gode nok til vores hold
Jeg har fra dag 1 været efter Berbatov og det vil jeg fortsætte med at være til den dag han beviser sit værd. Der er lang vej endnu.
Jeg fokuserer nok på de "ringe og dyre" (berbatov) og jeg kunne godt tænke mig at høre hvad det er der gør ham så god??!!
Vi tabte kampen pga. slaget på midten. Det er ikke set i bagklogskabens lys, men generelt. Scholes er en fantastisk midtbanedirigent, men når det angår om at tage slåskampe inde på midten, er han ikke den rette mand. Hvis Fools var mødt op på OT, kunne jeg forsvare hans startplads i dag, men jeg synes mere, at det skulle have været Anderson, der skulle have startet. Han er en robusttype, der kan tage slagene inde på midten.
Det var på midten, vi tabte kampen. For eftersom det ikke gik derinde, så blev hverken Berbatov eller Rooney fodret som de skulle. Det var grunden til, at vi tabte kampen. Carrick og Scholes gav aldrig den fornødne ro og cadeau til Fools for at demoralisere dem med de dårlige spillere, de har.
Næste gang håber jeg enten, at Hargo eller Fletcher er klar. Vi kan ikke uden dem begge i disse typer af kampe. Fools er ikke et bredtspillende hold, men mere centralt og med en af disse to, kan vi lukke bedre af for dem.
Fuck det, det var kun tre point, vi mistede. Sæsonen er lang, og heldigvis var det på Anfield, at vi tabte og ikke OT.
Glory Man United
25-10-2009, 17:50
Jeg har fra dag 1 været efter Berbatov og det vil jeg fortsætte med at være til den dag han beviser sit værd. Der er lang vej endnu.
Jeg fokuserer nok på de "ringe og dyre" (berbatov) og jeg kunne godt tænke mig at høre hvad det er der gør ham så god??!!
Fordi han har kostet mere end Owen har vel intet med sagen er gøre. Han kostede 300 mil fordi prisen på sidste salgsdato var skruet op, og vi behøvvede en offensiv spiller. Han har været klasse i så mange kampe i år, men der er du vel faldet i søvn...?
Flax_Generous
25-10-2009, 17:53
Glory Man United, det er sisyfosarbejde at diskutere Berbatov med Holmskov.
Holmskov
25-10-2009, 17:56
Fordi han har kostet mere end Owen har vel intet med sagen er gøre. Han kostede 300 mil fordi prisen på sidste salgsdato var skruet op, og vi behøvvede en offensiv spiller. Han har været klasse i så mange kampe i år, men der er du vel faldet i søvn...?
Tyndt tyndt argument at jeg er faldet i søvn. Men det er vel noget at det sidste i "Berbatov lovers" kan holde fast i.
Min mening er ganske enkelt at manden ikke er pengene værd. Jeg undres andres mening.(dem skal der selvfølglig være plads til)
Hvad er det der gør at Berbatov er "alles" darling?? Hæl og ubetydende-tå eller....?? Mål?? (we miss)
Glory Man United
25-10-2009, 17:59
Tyndt tyndt argument at jeg er faldet i søvn. Men det er vel noget at det sidste i "Berbatov lovers" kan holde fast i.
Min mening er ganske enkelt at manden ikke er pengene værd. Jeg undres andres mening.(dem skal der selvfølglig være plads til)
Hvad er det der gør at Berbatov er "alles" darling?? Hæl og ubetydende-tå eller....?? Mål?? (we miss)
Hvis du ikke har selvironi, er du jo mere patetisk end jeg troede...faldet i søvn er jo din daglige besked på FB eller hur?
Berba scorer for lidt, og det er åbenlyst. Men hans fantastiske blik for spillet, som resulterer i frispilninger, og hans evne til at holde på bolden findes ikke i PL ellers....Men som Flax siger....du er vist så forudindtaget, som noget kan være
Berbatov har ikke vist noget siden han er kommet til klubben for svimlende 300 millioner og han laver heller ingen mål min tålmodighed med ham er for længst brugt op.
red-ronaldo7
25-10-2009, 18:04
God nyhed? 2-2 mellem west ham og arsenal!!!
Taler du også sådan i hverdagen? Sisyfosarbejde? :D
Jeg tror ikke du skal begynde at snakke tynde argumenter. Det virker overhovedet ikke til at du har noget at skyde med, så du hænger dig i hans pris, som er åndsvagt, for man kan ikke vurdere en spiller på prisen. Det burde du som Unitedfan da vide...
Ja, han spiller måske meget med hæl og tå, men han har da også den bedste teknik i hele klubben, og udover det ser hamrende godt og underholdende ud, så bliver det også brugt til noget. Det er ikke noget man ser så tit, og det skulle man egentlig tro du ville værdsætte, nu hvor din darling ikke spiller i United mere. For Ronaldo kan ligesom Berbatov underholde med sin teknik, samtidig med at han får noget ud af det. Hvis man kigger på hvor mange mulige assists Berbatov laver, er jeg næsten sikker på at det er flere end din Ronaldo.. ;)
Holmskov er et skoleeksempel på induktiv tænkning: Han tager en kamp og generaliserer på alle kampe. Det er selvfølgelig under antagelsen, at han ikke har set alle de andre kampe, for ellers er det svært at forstå hans holdning overfor Berbatov.
Arsenal smed to point med et kvarter igen til West Ham efter at have ført 0-2. Det er da altid noget. Så er vi stadig 2'er og jagter nu kun Chelsea. En 1. plads vi meget gerne må tage igen på Stamford Bridge om to uger.
Hånden på hjertet, så tror jeg ret mange havde forventet meget mere af Berbatov, da vi købte ham i 2008.
Havde jeg vidst, at han ikke ville præstere mere end dette, så havde jeg været modstander af et køb af ham.
Jeg synes, han har gjort det ok i denne sæson, men manden skal altså score mål, selvom han ingen målmaskine er.
Hånden på hjertet, så tror jeg ret mange havde forventet meget mere af Berbatov, da vi købte ham i 2008.
Havde jeg vidst, at han ikke ville præstere mere end dette, så havde jeg været modstander af et køb af ham.
Jeg synes, han har gjort det ok i denne sæson, men manden skal altså score mål, selvom han ingen målmaskine er.
Jo jo.. både Berba lovers og Berba haters er enige om at han score flere mål.. Det er slået fast..
Vi kan vist også alle se, at han har en flot teknik, og bruger den til gode ting i kampen, som ik bare er overflødige..
Jeg synes Berba er en verdensklasse spiller, men synes også snart de såkaldte "Berba lovers" må erkende, at han ik levere nok i kampene. Jo jo, han holder på boldene i mange af kampene - men det vinder vi sgu ik kampe på..
Begge lejre må se det positive og negative i manden.. og os der står i midten, læser så videre, mens i diskutere :D :D :D :D
Thomas Hansen
25-10-2009, 18:34
Arsenal smed to point med et kvarter igen til West Ham efter at have ført 0-2. Det er da altid noget. Så er vi stadig 2'er og jagter nu kun Chelsea. En 1. plads vi meget gerne må tage igen på Stamford Bridge om to uger.
Verdens farligste føring :lolol:
Jeg vil sige det sådan, at hvis jeg havde vist at han ikke ville score mere end han gør, så havde jeg nok også sagt nej tak. Men selve hans spil har levet op til mine forventninger. Jeg kan stadig blive overrasket over den måde han spiller på, og de muligheder han ser. Han gør ting man simpelthen bare ikke ser andre steder.
Fandme pinligt at se alle de inlæg om at dommeren var dårlig og buh og bæh.
Ja gu fandme var han dårligt, men Scumpool blev snydt lige så meget.
Kan specielt huske at Kuyt bliver hivet omkuld af Berba. og Car skal bare have gult for den på Owen. Det var helt korrekt dømt.
Vi kan bare takke os selv for at spille pinsvinebold. Så er den ikke længere.
Tillykke til Liverpool. De var igen bedre på dagen.
Jeg opmuntrer mig selv ved, at Liverpool klub er en synkende skude - resultatmæssigt, på bestyrelsesfronten, i spillertruppen og ikke mindst økonomisk. Jeg beder til at deres to amerikanske ejere får lavet ged i den og får Liverpool sendt i administration, så de bliver tvunget til at sælge Gerrard, Torres og de andre tyveknægte samt bliver tvangsnedrykket, imens vi atter løfter flere trofæer :trophy:
Vi vinder på Stamford Bridge. Det er jeg ikke i tvivl om, bare Fletcher er med.
Han er vores vigtigste mand.
Jeg syntes altså ikke man kan sige Berbatov har været fremragende. Bevares, det er fint med mig, at nogle mener hans spil er godt og andre ser det som ringe, når han ikke scorer.
Jeg syntes ikke han har præsteret på et acceptabelt niveau over hele hans tid her. Det er blevet bedre. Jeg har også været hård ved ham, men kan godt se han indeholder nogle meget specielle kvaliteter, men selvom disse er fantastiske, er der stadig brug for mål. Men det er for mig også trist at se manden konstant brokke sig over andre, er man utilfreds, så må man gøre noget ved det!
Jeg har ikke lyst til at bruge mere tid på at svine hans arbejdsindsats, men hans attitude overfor holdet, så jeg gerne en forbedring på. Han må altså gerne tage ansvar og går forrest, det vel ikke for sjov han er anfører for Bulgarien?
Set ud fra kampen i dag, så kan man ikke skyde skylden på Berbatov. Han er dog generelt set ikke en, som får mange plusser i min bog.
Jeg opmuntrer mig selv ved, at Liverpool klub er en synkende skude - resultatmæssigt, på bestyrelsesfronten, i spillertruppen og ikke mindst økonomisk. Jeg beder til at deres to amerikanske ejere får lavet ged i den og får Liverpool sendt i administration, så de bliver tvunget til at sælge Gerrard, Torres og de andre tyveknægte samt bliver tvangsnedrykket, imens vi atter løfter flere trofæer :trophy:
Det var da dagens fladdeste kommentar.
helt enig! han har været fremragende i mange kampe i år
Det var da dagens fladdeste kommentar.
Og hvorfor så det?
Kan specielt huske at Kuyt bliver hivet omkuld af Berba. og Car skal bare have gult for den på Owen. Det var helt korrekt dømt.
1. Kuyt hiver så meget i Berbatov, at Berbatov må hive i Kuyt for at komme tilbage til status quo. Hvis der var noget i den situation, så var der frispark til Berbatov, inden et straffe på nogen måde kunne komme på tale.
2. Selvfølgelig burde Carragher have fået direkte rødt ligesom Vidic i øvrigt også burde.
3. Vi giver ikke dommeren skylden. Liverpool var bedre på dagen. Vi konstaterer bare, at han dømte virkelig dårligt.
Fletcherfan
25-10-2009, 18:58
Det var en elendig indsats af hele linien i dag (måske bortset fra VDS)... Der var ingen intensitet eller noget pres på boldholderen... Og når United så havde bolden så stod 10 spillere og kiggede på manden med bolden istedet for at gøre sig spilbare... Det er ufatteligt frustrerende og det gør det ikke bedre, at dommeren dømmer værre end en sæk kartofler (og det var altså lige begge veje, måske ligebortset fra JC's "udvisning")...
Og til Berba: Han beviste endnu engang, at han ikke er god nok til United... Ja, han har en fabelagtig teknik, som ikke mange spillere i verden, men det nytter ikke noget for der kommer ingenting ud af det... Måske mange mener, at han også lægger rigtig gode afleveringer og har et fantastiskt æje for spillet, men det mener jeg så absolut ikke... I dag var det ikke kun ham, der var elendig, men han var en af de værste... Selv teknikken svigtede ham i dag... Jeg har sagt det før, det er blevet bevist i dag og jeg kan sige det engang til, United vinder ikke en eneste pokal hvis der ikke kommer en rigtig god angriber til klubben i januar... Selvom jeg bestemt ikke kan lide Berba (arbejdsindsatsen synes jeg ikke fejler det store) så er Owen altså en laaangt dårligere spiller, mens Macheda og Welbeck ikke er klare til topfodbold endnu... Og derfor er Berba den næstbedste angriber i klubben, og det er absolut ikke godt nok... Specielt med tanke på, at han næsten ikke vil score mål... Nu har han altså fået et hav af chancer (noget som hverken Nani eller Foster har fået specielt mange af...), men han har stadig ikke spillet rigtig flot, bortset fra enkelte meget få kampe...
Og jeg ved ikke om det kun var mig, der tænkte over det, men blev United ikke bedre efter Berba blev udskiftet (kan være tilfældigheder eller at Scholes også blev skiftet ud)???
Der var efter min mening to hovedårsager til, at United tabte i dag (efter min mening)... 1) den vigtigere årsag: United-spillerne undervurderede Liverpool rigtig meget, 2) Den eneste angriber, der er god nok er lige kommet tilbage fra skade og spillede heller ikke en specielt god kamp...
Drop nu den kritik af Berbatov. Ja han spillede elendigt i dag, men hvem gjorde ikke det? Giggs, Rooney og Scholes var mindst ligeså ringe og ufarlige. Berbatov skal score flere mål som angriber, og på den front mangler han at betale tilbage på de 300 mio kr. Men han har i denne sæson gjort det rigtig godt. Det synes jeg ikke, at man kan komme udenom. Måske har målene manglet, men præstationerne har generelt set været bedre end sidste sæson.
1. Kuyt hiver så meget i Berbatov, at Berbatov må hive i Kuyt for at komme tilbage til status quo. Hvis der var noget i den situation, så var der frispark til Berbatov, inden et straffe på nogen måde kunne komme på tale.
2. Selvfølgelig burde Carragher have fået direkte rødt ligesom Vidic i øvrigt også burde.
3. Vi giver ikke dommeren skylden. Liverpool var bedre på dagen. Vi konstaterer bare, at han dømte virkelig dårligt.
1. enig, men den var tvilsom osv osv osv.
2. Vidic's er mere direkte til rød en Carraghers er. Men syntes begge var til gult.
3. Det sku ikke det man læser fra alle.
Drop nu den kritik af Berbatov. Ja han spillede elendigt i dag, men hvem gjorde ikke det? Giggs, Rooney og Scholes var mindst ligeså ringe og ufarlige. Berbatov skal score flere mål som angriber, og på den front mangler han at betale tilbage på de 300 mio kr. Men han har i denne sæson gjort det rigtig godt. Det synes jeg ikke, at man kan komme udenom. Måske har målene manglet, men præstationerne har generelt set været bedre end sidste sæson.
Skal man score mere fordi man koster mere ? I så fald er det vel lønnen det kommer an på og ikke hvad den forhåndværende klub fik!!
Det er generelt ment, for aner ikke hva Berba har fået for skiftet.
Detsuden syntes jeg han spiller rigtigt godt, men kunne godt bruge nogle medspillere som var bare nogenlunde samme kaliber som han ,o)
Og hvorfor så det?
Ja, syntes da selv lige at ha læst en flad kommentar af Clemme selv. Jeg ville da aldrig lykke ønske de scousere !!
Prøv nu og luk med alt det Berbatov. Det er de samme fucking folk der sidder og jubler og får en fed på i bukserne når han tryller sig igennem en CL kamp mod Wolfsburg, eller saksesparker en bold i kassen mod Sunderland, så spiller han en ringe kamp, så skal vi andre læse jeres pis.. Vi må bare acceptere ham som han er, hvis han virkelig er så piv hamrende elendig, så sad i sgu heller ikke og jublede og forgudede ham når han spiller god fodbold.
Ja han skal score mere, og har nogle dårlige kampe, men hvem fanden har ikke det ? Vi ved sgu alle hvd han kan.
Er Ferdinand heller ikke alle pengene værd fordi han ikke kan følge med Torres eller får en "hjerneblødning" mod City i overtiden !!
Det gælder over hele linjen idagat vi ikke i det mindste får en uafgjort. Og kan umuligt kun være Berbas skyld !!
TrincoBoy
25-10-2009, 19:26
Hvor er det typisk United at spille som sæk kartofler, hvergang de møder Pool på Anfield. Sådan har de spillet de sidste mange gange, når de har mødt dem på udebane og det var kun pga Pools inefféktivitet foran mål, at vi har løbet med sejren de andre gange - lige bortset fra de sidste 2 opgør..:mad:
Og til Berba: Han beviste endnu engang, at han ikke er god nok til United... Ja, han har en fabelagtig teknik, som ikke mange spillere i verden, men det nytter ikke noget for der kommer ingenting ud af det... Måske mange mener, at han også lægger rigtig gode afleveringer og har et fantastiskt æje for spillet, men det mener jeg så absolut ikke... I dag var det ikke kun ham, der var elendig, men han var en af de værste... Selv teknikken svigtede ham i dag... Og jeg ved ikke om det kun var mig, der tænkte over det, men blev United ikke bedre efter Berba blev udskiftet (kan være tilfældigheder eller at Scholes også blev skiftet ud)???
Jeg er efterhånden godt træt af at læse om din kritik af Berbatov. Den kommer efter hver eneste kamp. Det er så lige meget om manden har spillet framragende eller mindre godt.
Jeg er dog enig i at han ikke spiller vredens bedste kamp i dag. Men hvem fra United gør det ....
Hvis Berbatov ikke er god nok til United pga det han viser i dag, så vil jeg sige at Sir Alex kommer på overarbejde med at finde spillere her til Januar, for efter dagens kamp er der godt nok ikke mange hos united der har niveauet.
Måske skulle du overveje at grunden til at Berbatov kommer til at se lidt dum ud i nogle situationer, er lige så meget pga hans medspillere...
Faktum er at vi ikke spiller særligt godt i dag, og det er hverken BerbaŽs skyld eller nogen andres, men mere holdet som en helhed. Sådanne kampe kommer det ved vi. Vi skal bare op på hesten igen mod Blackburn.
Jeg er efterhånden godt træt af at læse om din kritik af Berbatov. Den kommer efter hver eneste kamp. Det er så lige meget om manden har spillet framragende eller mindre godt.
Nej. Mod Moskva - hvor Berbatov nok spillede sin dårligste kamp i år - roste han ham :lolol:
Føj for en kamp.. Er så skuffet.. De eneste der kan være nogenlunde tilfredse er VDS, Vidic, Valencia og til dels giggs.
Rooney, Rio og især Scholes under præsterede i høj grad..
Fatter simpelthen ikke hvor Scholes fik lov at komme ind til 2. halvleg.. Anderson ville i mine øjne ha gjort en kæmpe forskel.
Carrick, scholes og giggs på kanten bliver ALT for stationært, og hvis vi vil spille med 3 midtbane spillere skal det være Anderson, Fletcher(Carrick/Scholes) og Giggs. Giggs er blomstret op når han spiller centralt og der skal han blive.
Vores spil var igennem hele kampen så langsomt og ideforladt, og selv efter Pool's første mål hvor de giver os uendelig tid og plads, tager vi på ingen måde imod deres tilbud og vader bare rundt på banen som om det var en anden Carling cup kamp hvor vi på forhånd var udråbt mestre!!!
Rio skuffer også big time.. Vidic spillede ikke sit livs kamp men clearede alt i luften, hvorimod Rio efter sin skade i mine øjne er blevet ekstremt langsom, og fatter ikke hvorfor han ikke prøver at tackle bolden fra Torres før, da han plejer at time sine indgreb godt, og han burde vide at Torres meget sjældent misser en 1 mod 1 situation med målmanden..
Rooney spillede jo fuldstændig uden gejst, og selvom Berba ikke kom frem til det store, virkede det dog til at han prøvede, hvorimod Rooney ikke virkede til at være klar til kampen. Man så jo ikke engang noget raseri eller svinestreger fra ham bare som tegn på at han gik op i det.. Jo kun over for dommeren, men det ville også være meget unaturligt ikke at være pissed på ham..
For for helvede hvor har jeg sjældent set en mere købt dommer.. Hvordan Evra fik så hurtigt guld når Lucas ikke fik efter hans utallige frispark, fatter jeg intet af.. At berba(mener jeg det er) ikke får Straffe i første halvleg er mig en gåde, og forstår intet af hvordan Carra kan nøjes med gult nårm han nakker Owen som sidste mand??
Og hvorfor fanden tar Nani og Rooney frispark når Giggs han har fået tunet foden så godt ind for tiden.. Alle Giggs frispark ligger jo næsten perfekt, og de to frispark han ikke tog blevet jo sparket lige ud i ingenting..
Eneste positive ved denne kamp var VDS, tildels Valencia og sidst med ikke mindst alle badeboldene:lolol:.. Nøj hvor er jeg glad for at have Hollænderen tilbage.. Verdensklasse dobbeltredning han laver ved deres første frisparksforsøg. Den havde Foster eller TK aldrig taget.
Og jeg sad flere gange idag og tænkte at Valencia nok skal blive en gevinst for holdet.. Det skud han laver på overliggerne fra en spids spids vinkel er klasse, og den fortjente at gå ind.. Han er virkelig ved at skyde sig ind på målet. Det blir godt.
Lorte kamp.. Men som jeg sagde til en scouser da jeg blev spurgt hvordan det føltes at tabe til Pool, så er det nok ca. den samme følelse som de har når vi endnu engang tager PL trofæet foran dem når sæsonen er slut.. De har på ingen måde PL vinder potientiale.. Hvis de havde mødt Chelsea i begge holds nuværende opstillinger var de blevet revet midt over, men vi var simpelthen ikke gode nok idag.
Liverpools bænk er jo til grin, og det at det eneste man har at sætte ind i angrebet er Ngog, siger jo det hele.
Nej. Mod Moskva - hvor Berbatov nok spillede sin dårligste kamp i år - roste han ham :lolol:
Hahahaha, ok my bad den havde jeg ikke lige set :lolol:
United DK
25-10-2009, 20:25
Helt enig! Synes sku efterhånden det er pinligt at folk hopper med på den vogn med at hele Liverpools hold er en flok amatører og de ville aldrig starte inde for United osv. Og at folk overhovedet kunne tro at Liverpool ikke ville komme blæsende og presse os helt vild undrer mig sku godt nok.
Jeg er enig i, at nedgørelsen af Liverpools hold til tider er tåbelig, men det med at de ville presse os, jo, selvfølgelig ville de det, de er trods alt på hjemmebane, men jeg mener ikke vi er magtesløse overfor sådan et pres. Hvis vi selv gik ud med indstillingen om, at de skulle have tæsk, så ville vi ikke se så dårlige ud. Desværre er vi de senere år forfaldet til, at være henholdende i de store kampe, hvilket godt nok har givet os en hel del glæde, men engang var det utopi at tro, at vi skulle spille henholdende. Det var altid noget med at gå frisk til sagen, og derfor hånede vi også Liverpool og Chelsea, når de pakkede sig, men vi er røget i samme grav nu. Det er fint nok når vi skaber resultaterne, men når vi ikke gør, så kan jeg på ingen måde acceptere den slags fedteri. Det er ikke i klubbens ånd, og jeg køber ikke den der med, at fodbold har udviklet sig, for man kan sgu godt vinde, uden at pakke sig. Jeg tror vi havde fået mere ud af, at gå frisk til sagen i dag, men det får vi aldrig svar på.
Ovenstående mening gør også, at jeg må give Ferguson den egentlig skyld for, at vi ikke magtede opgaven i dag. Han er tit fredet for kritik, men i dag mener jeg taktikken skulle have været en anden, (bag)klog som jeg er, her i min kontorstol.
Jeg er enig i, at nedgørelsen af Liverpools hold til tider er tåbelig, men det med at de ville presse os, jo, selvfølgelig ville de det, de er trods alt på hjemmebane, men jeg mener ikke vi er magtesløse overfor sådan et pres. Hvis vi selv gik ud med indstillingen om, at de skulle have tæsk, så ville vi ikke se så dårlige ud. Desværre er vi de senere år forfaldet til, at være henholdende i de store kampe, hvilket godt nok har givet os en hel del glæde, men engang var det utopi at tro, at vi skulle spille henholdende. Det var altid noget med at gå frisk til sagen, og derfor hånede vi også Liverpool og Chelsea, når de pakkede sig, men vi er røget i samme grav nu. Det er fint nok når vi skaber resultaterne, men når vi ikke gør, så kan jeg på ingen måde acceptere den slags fedteri. Det er ikke i klubbens ånd, og jeg køber ikke den der med, at fodbold har udviklet sig, for man kan sgu godt vinde, uden at pakke sig. Jeg tror vi havde fået mere ud af, at gå frisk til sagen i dag, men det får vi aldrig svar på.
Ovenstående mening gør også, at jeg må give Ferguson den egentlig skyld for, at vi ikke magtede opgaven i dag. Han er tit fredet for kritik, men i dag mener jeg taktikken skulle have været en anden, (bag)klog som jeg er, her i min kontorstol.
Fuldstændig enig.. Bare man kigger et par år siden, sagde man at United og Arsenal var en gave til fodbolden, og Liverpool spillede som et bundhold.. Nu er det sku kun Arsenal der helliger sig helt til det sjove offensiv..
Jeg fatter helt seriøst ikke at man stadig efter hver kamp sidder og skyder skylden på Berbatov. Det er så nemt, og det sker hver gang man har det mindste argument for det.
Berbatov var god i mange situationer idag, desværre faldt han igennem i anden halvleg. Ikke desto mindre burde alle kunne se det kvantespring han har gjort i sit løbearbejde og kæmpen for holdet. Idag viser han iøvrigt at han ikke sløver spillet ned, og han skaber i første halvleg et par situationer i modsætning til fx Rooney, der var virkelig anonym idag. Jeg synes Berbatov gør det okay, er med i spillet og er ihvertfald ikke decideret dårligt idag.
Iøvrigt så synes jeg at Carrick og Scholes spillede fornuftigt. Scholes lavede 1-2 fuckups som ikke var godt nok, men hvis folk genser kampen (pinefuldt) så læg mærke til hvor hurtig og præcis han er i afleveringerne i mange af situationerne. Vi skal ikke glemme at de spillede 2 mod 3 på den centrale midtbane, hvilket ikke ligefrem gør det lettere.
Evra og O'Shea gjorde det iøvrigt også udemærket. I bund og grund synes jeg at vi fejler i midterforsvaret idag. Det er stadig rystende usikkert. Måske er det meget sundt at have Evans med i næste kamp.
Rædselsfuld dommer iøvrigt. Dog var det ikke hans skyld at vi tabte, men han dømte virkelig mange pro-liverpool kendelser. Først da de var foran 1-0 tog samvittigheden lidt over og vi fik et par små kendelser vores vej.
Lad os nu ikke glemme det større perspektiv, og at være lidt positive: Vi har udlignet til 18-18. Vi taber tre points idag, men Liverpool har stadig lang vej endnu, når de sætter pts til mod midterhold. Vi er stadig utrolig godt med i mesterskabskampen, og Anfield har sgu aldrig været et nemt sted at få points med hjem fra.
Helt uenig. Fergie forsøgte med sin opstilling at presse Liverpool. Spillerne virkede dog lade og trætte og kunne ikke gå gang i rytmen. Jeg kan være kritisk mod Ferige, hvis han prøver at fedtspille en 1-0 sejr, men i dag sendte han altså de bedste offensive kort ud vi havde fra start på en af de sværeste baner i PL.
taktikken fejlede i dag og.... (surprise surprise!) så syntes jeg vi manglede fletcher på den midtbane. Det er utroligt hvordan den dreng kan have så stor effekt på vores resultater.
United DK
25-10-2009, 21:20
Helt uenig. Fergie forsøgte med sin opstilling at presse Liverpool. Spillerne virkede dog lade og trætte og kunne ikke gå gang i rytmen. Jeg kan være kritisk mod Ferige, hvis han prøver at fedtspille en 1-0 sejr, men i dag sendte han altså de bedste offensive kort ud vi havde fra start på en af de sværeste baner i PL.
Jeg havde nu valgt Anderson fremfor Scholes, der bare er en træt gammel mand, der kun evner at slå nogle sukkerbolde på langs af banen. Den kommetar bliver sikkert opfattet som respektløs, men so be it, jeg er ikke den store foretaler for Scholes længere.
Vi jinxede den..... men det eneste jeg er sur over, det er hvordan Rio omgåes med den bold - eller mangel på samme. Det er fandme heldigt, vi har fået van der Sar tilbage på stregen, nu hvor vi kommer til at mangle Vidic..
men fuck det - vi vinder stadigvæk, men nu har vi sat spænding i kampen!
Jeg havde nu valgt Anderson fremfor Scholes, der bare er en træt gammel mand, der kun evner at slå nogle sukkerbolde på langs af banen. Den kommetar bliver sikkert opfattet som respektløs, men so be it, jeg er ikke den store foretaler for Scholes længere.
Enig.. Scholes er helt sikkert en af de bedste der findes til lange diagonalafleveringer over en halv banehalvdel, men spillet bliver alt for meget baglæns og sløvt når der skal gå igennem ham.. Anderson er fremtiden og vi kan ligeså godt tage imod den, når nu han spiller så godt for tiden.. Forstår overhovedet ikke at SAF ikke smed ham ind lige efter pausen, eller hvertfald ved 60 min..
schousboe9
25-10-2009, 21:34
Det var da så absolut det sidste, dagens taktik gik ud på. Vi stod jo bare og tog imod i en time, indtil vi kom bagud. Da den pludselig står 0-1 vil vi frem, og vi overtager initiativet fuldstændig. Måske ganske naturligt, eftersom Liverpool nu havde et resultat, men det var også for mig et klart udtryk for, hvor meget bedre boldspillere vi er, når vi selv vil.
SAF forsøgte tydeligvis at fedte en uafgjort hjem, måske stjæle sejren på en kontrascoring, men det burde efterhånden være gået op for ham, at man kun slår Liverpool ved at bekæmpe ild med ild: De lægger presset på de første 10 meter af modstanderens banehalvdel, ergo...
De skal mødes meget højere, så særligt Benayoun (og Gerrard når han er med) ikke får lov at komme i fart. Hvis først han gør det, begynder kæderne at bakke og offside-fælden kikser, og så går Torres til sidst fri, som vi så ved scoringen. Det er en hel lavine-effekt, og jeg begriber ikke, at SAF endnu ikke har luret den.
Og ja, "SAF ved bedst", "mest vindende", "man sidder ikke over 20 år..." og alt det fine, men ret skal være ret og taktikken ramte han forkert idag - præcis som mod Burnley.
Av av av, den var ikke god. Vi er heldige (altså ikke heldige på den heldige måde) med at Liverpool ikke scorer allerede i de første 25 min af kampen hvor de stort set sidder på det hele og man faktisk sidder og tænker, at hvis de ikke scorer så vinder de bare ikke. De sidste 20 min af første halvleg synes jeg vi er godt med og vi er en konstant trussel på kontra, men det opbyggende spil er nærmest ikke eksisterende. Anden halvleg starter ligesom første med at vi er farlige de første fem min, men så får Liverpool mere og mere spil. Først efter målet bliver vi mere agressive (som tildels kan tilskrives Nani som jeg synes gør det ok da han kommer ind). At vi så til allersidst rammes af vores egen taktik er skæbnens ironi.
Bestemt ikke noget kønt spil, men ikke den dårligste kamp vi har spillet. Vi er trods alt heldige med ikke at tabe mere end vi gør...
Det var da så absolut det sidste, dagens taktik gik ud på. Vi stod jo bare og tog imod i en time, indtil vi kom bagud. Da den pludselig står 0-1 vil vi frem, og vi overtager initiativet fuldstændig. Måske ganske naturligt, eftersom Liverpool nu havde et resultat, men det var også for mig et klart udtryk for, hvor meget bedre boldspillere vi er, når vi selv vil.
SAF forsøgte tydeligvis at fedte en uafgjort hjem, måske stjæle sejren på en kontrascoring, men det burde efterhånden være gået op for ham, at man kun slår Liverpool ved at bekæmpe ild med ild: De lægger presset på de første 10 meter af modstanderens banehalvdel, ergo...
De skal mødes meget højere, så særligt Benayoun (og Gerrard når han er med) ikke får lov at komme i fart. Hvis først han gør det, begynder kæderne at bakke og offside-fælden kikser, og så går Torres til sidst fri, som vi så ved scoringen. Det er en hel lavine-effekt, og jeg begriber ikke, at SAF endnu ikke har luret den.
Og ja, "SAF ved bedst", "mest vindende", "man sidder ikke over 20 år..." og alt det fine, men ret skal være ret og taktikken ramte han forkert idag - præcis som mod Burnley.
Er helt enig. Det var nemt at se på vores spil at uafgjort var et tilfredsstillende resultat. Ligesom jeg frygtede. Hvis vi bare havde spillet vores eget spil og sparket på dem mens de ligger ned havde det været en helt anden kamp!
Cantona66
25-10-2009, 22:11
Jeg har været med siden 84 så den holder ikke mester.
Vi ved jo alle at Berbatov ikke scorer et vigtigt mål så det scenarie ser jeg slet ikke.
Han er SPILD af penge. Længere er den ikke.
Enig (siden 89)
Enig. Selvom man har siddet i 20 år, kan man godt lave fejl.
En af de fejl synes jeg var carrick og scholes sammen på midten i en 4-4-2 på anfield. De to kan få en snegl til at virke stressende. Vi manglede simpelthen noget Fletcher/Anderson som med deres kæmpe løbearbejde og presspil kunne håndtere sådan en kamp, som i sagens natur vil foregå i højt tempo. Nu ved jeg godt fletcher var skadet, men så kunne anderson da have spillet.
Men altså det er jo en kamp man må kalkulere med man kan tabe.
Nu har jeg ik lige gidet og finde paragraferne frem.
Men når man er sidste mand, og hiver en mand ned / tackler en for at fratage ham en oplagt mål chance så er det 110% sikkert et rødt kort - så det der kan du stikke op hvor ingen vil komme :P ;)
Straffesparket kan sagtens dømmes til Kuyt - men i replay, ser man hvordan Kuyt også har godt fast i Berba, og der har forsvarsspilleren altid en stor fordel ift straffe..
Men jeg giver dig ret, ik dommeren man ska bruge tid på - men når du nu kom med så absurde udtagelser, må jeg jo lige rette dig ;)
SAF forsøgte tydeligvis at fedte en uafgjort hjem, måske stjæle sejren på en kontrascoring, men det burde efterhånden være gået op for ham, at man kun slår Liverpool ved at bekæmpe ild med ild: .
Synes ik det er helt rigtigt Scousboe.
Jeg synes vi de første 15min prøver at presse Liverpool højt på deres banehalvdel. Men at det så langt fra lykkedes, og at Scholes var den helt helt helt forkerte mand til den opgave er så en anden side af sagen... Men som Dines skrev, så kom vi på Anfield og prøvede at presse Liverpool, men det lykkedes ikke.
Efter 15-20min falder vi mere tilbage og spiller ofte på deres vilkår
Jeg har godt nok svært ved at se, at vi prøver at presse Liverpool. Vi spiller på at få det ene point med hjem fra start, som vi altid gør mod de store hold. Det er så voldsomt frustrerende, at vi ikke i et eneste minut viser tegn på, at vi gerne vil have sejren.
Hvis ikke Ferguson i løbet af to uger indser, at det er mere effektivt at forsøge at spille med modstanderne i stedet for blot at lade dem spille alene, så får vi ikke et ben til jorden mod Chelsea.
Jeg synes også vores centrale midtbane bærer en del af skylden i dag.. Der er altså ikke nok flow i Carrick og Scholesy.. Jovist, de kan begge modtage bolden og slå en kampvindende aflevering over 100km, men der er bare ikke rigtig mulighed for det når vores to angribere ikke får et ben til jorden fordi afleveringen skal slås i 3.sals højde fra eget straffesparksfelt - fordi vi ikke havde Anderson eller Fletcher til at løbe bolden frem..
Carrick og Scholes er eminente boldspillere, men desværre synes jeg begge to har tendens til at ligge for dybt og trille bolden rundt - hvilket er glimrende, hvis vi havde haft løbevillige spillere på midten til at løbe med frem og modtage bolden..
Giggs synes jeg også fejlede groft på fløjen.. Han havde nok været bedre på midten og så med Nani på kanten fra start..
SantasLittleHelper
26-10-2009, 10:54
Nu har jeg ik lige gidet og finde paragraferne frem.
Men når man er sidste mand, og hiver en mand ned / tackler en for at fratage ham en oplagt mål chance så er det 110% sikkert et rødt kort - så det der kan du stikke op hvor ingen vil komme :P ;)
Men jeg giver dig ret, ik dommeren man ska bruge tid på - men når du nu kom med så absurde udtagelser, må jeg jo lige rette dig ;) Du har ret i, at man selvfølgelig skal have rødt når man er sidste mand og fratager en oplagt målchance. Det er bare ikke tilfældet med Carragher og Owen (Ej heller Vidic/Kuyt). Bolden har ikke retning mod målet, ergo var det ikke en oplagt målchance. Så det der kan du jo godt stikke op hvor ingen vil komme :P
Jeg siger ikke, at dommeren ikke kan tage fejl, men IMO traf han den rigtige beslutning i langt de fleste tilfælde som folk brokker sig over. Ja, Lucas skulle have gult. Ja, Mascherano burde måske have haft direkte rødt. Der er ingen af de to ting der mirakuløst kunne have vendt kampen, for vi gjorde bare ikke nok.
Check lige kommentaren til artiklen aller nederst. Hvor er det dog uendeligt morsomt. Man mistænker jo, at det er en udlænding der har brugt googletranslate eller sådan noget.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier-league/pennant-benitez-haemmer-de-bedste
schousboe9
26-10-2009, 11:48
Synes ik det er helt rigtigt Scousboe.
Jeg synes vi de første 15min prøver at presse Liverpool højt på deres banehalvdel. Men at det så langt fra lykkedes, og at Scholes var den helt helt helt forkerte mand til den opgave er så en anden side af sagen... Men som Dines skrev, så kom vi på Anfield og prøvede at presse Liverpool, men det lykkedes ikke.
Efter 15-20min falder vi mere tilbage og spiller ofte på deres vilkår
SAF ved lige præcis hvad den enkelte spillers spidskompetence er, så hvis han virkelig ville lægge et højt pres fra start, så havde Carrick og Scholes ikke startet sammen. Carrick er ikke den type og Scholes har ikke benene til det arbejde længere. At vi måske umiddelbart kom pænt frem skyldtes mere unødvendig stress fra Liverpool end decideret pres fra os.
Jeg ved selvfølgelig ikke, hvilke taktiske overvejelser, der er blevet gjort, men jeg synes, det var nogle meget defensive signaler, der blev sendt, og som andre siger: Det er det samme hver evig eneste gang, vi møder de store på udebane; Vi tør simpelthen ikke at spille op med dem, og det giver mig i den grad lange løg, for vi kan sagtens sætte os på begivenhederne!
Flax_Generous
26-10-2009, 12:22
Jeg ved selvfølgelig ikke, hvilke taktiske overvejelser, der er blevet gjort, men jeg synes, det var nogle meget defensive signaler, der blev sendt, og som andre siger: Det er det samme hver evig eneste gang, vi møder de store på udebane; Vi tør simpelthen ikke at spille op med dem, og det giver mig i den grad lange løg, for vi kan sagtens sætte os på begivenhederne!
Hvordan skulle United spille mere offensivt? Jeg er ret sikker på, at planen var at have bolden meget og presse højt, og på den måde dominere Liverpool. Problemet var, at midtbanen ikke kunne klare denne opgave. Det burde Ferguson måske have forudset, Mascherano, Lucas, Kuyt og Aurelio er jo alle ganske løbestærke og arbejdsvillige midtbanespillere, men det er et fejlskøn i personel, ikke taktisk tilbageholdenhed. På mange måder mindede kampen midt lidt om Sunderland-kampen, hvor Cattermole og Cana havde rimelig godt styr på Scholes og Fletcher. Det er lidt bekymrende, at midtbanen så let kan tabe slaget og det er bestemt ikke lovende før Chelsea-kampen.
United DK
26-10-2009, 12:28
Hvordan skulle United spille mere offensivt? Jeg er ret sikker på, at planen var at have bolden meget og presse højt, og på den måde dominere Liverpool. Problemet var, at midtbanen ikke kunne klare denne opgave. Det burde Ferguson måske have forudset, Mascherano, Lucas, Kuyt og Aurelio er jo alle ganske løbestærke og arbejdsvillige midtbanespillere, men det er et fejlskøn i personel, ikke taktisk tilbageholdenhed. På mange måder mindede kampen midt lidt om Sunderland-kampen, hvor Cattermole og Cana havde rimelig godt styr på Scholes og Fletcher. Det er lidt bekymrende, at midtbanen så let kan tabe slaget og det er bestemt ikke lovende før Chelsea-kampen.
Grunden til at vi taber slaget på midtbanen, skyldes den tilbageholdende mentalitet. Vi har før blæst modstandere ud af banen med de nuværrende midtbanespillere, og der har man kunnet mærke, at Ferguson har blæst til angreb. I går var det dog tydeligt, at planen var at holde nullet, og skulle vi så være så heldige at score en enkelt, så ville det være fint. Benægter man at vi spillede på resultatet i går, så sidder man med nogle meget store United-briller, men det er der jo også mange der gør.
Flax_Generous
26-10-2009, 12:33
Bolden har ikke retning mod målet, ergo var det ikke en oplagt målchance. Så det der kan du jo godt stikke op hvor ingen vil komme :P
Det var dog en idiotisk kommentar. Hvis Carragher ikke havde væltet Owen omkuld havde Owen modtaget bolden på kanten af Liverpools straffesparksfelt (adskillige meter fra siden af straffesparksfeltet) alene med Pepe Reina. Man skal være godt blind for ikke se, at det var en åbenlys nødbremse, som naturligvis er forståelig, men som selvfølgelig bør straffes med et rødt kort.
EDIT: Liverpools officielle side skriver følgende: "87 mins : First Booking: Jamie Carragher: Carra brings down Owen as he surges towards goal. It could have been worse for the skipper there." Selv de kan tilsyneladende se, at Carragher skal være glad for, at Marriner ikke har nosser til at udvise ham.
Flax_Generous
26-10-2009, 12:44
Benægter man at vi spillede på resultatet i går, så sidder man med nogle meget store United-briller, men det er der jo også mange der gør.
Jeg har uendelig svært ved at forestille mig, at Ferguson forventede, at Carrick og Scholes kunne klare at spille tilbageholdende. De to skal jo have bolden hele tiden, ikke rende rundt og beskytte bagkæden og bryde spillet som Fletcher. Hvis United spillede på resultatet, hvorfor startede Anderson så ikke i stedet for Berbatov? Eller bare Anderson i stedet for Scholes? Nej, jeg tror, at han startede med Carrick og Scholes, fordi han ville have bolden og fordi han ville true Liverpool. United havde som konsekvens også bolden klart mest, men Liverpool kæmpede og forsvarede sig godt, så Scholes og Carrick formåede sjældent at lave farlige afleveringer fremad i banen (de fremadrettede bolde kom primært fra forsvarskæden).
Med andre ord var problemet, at Liverpool var for stærke på midtbanen. Det burde Ferguson måske have forudset, og det kan man sagtens kritisere ham for (det er jo ikke første gang, at Uniteds midtbane fejler i de seneste par måneder). Jeg synes derimod, at det er forkert at kritisere Ferguson for manglende gåpåmod og angrebslyst - det var jo omtrent den mest offensive opstilling, United kunne have. Det blev bare aldrig til noget, fordi Liverpool var for stærke på midtbanen (og fordi flere United-spillere underpræsterede).
EDIT: Nå ja, og så havde Liverpool også Torres. Han var i sidste ende den helt afgørende forskel.
schousboe9
26-10-2009, 12:51
Jeg tror ikke man møder en manager, der kender sin spilleres styrker og svagheder bedre end Ferguson, og når han sætter et hold, har han en helt klar idé med opstillingen, og han ved lige præcis hvad, han kan forvente af den enkelte, selvfølgelig med risikoen for en off-day i baghovedet.
Jeg nægter simpelthen at tro på, at han foretog et 'fejlskøn i personel'. Han har jo ikke lige mødt sit personel igår. Han valgte en for defensiv og afventende taktik, og igen slog det fejl ude mod én af de store.
SantasLittleHelper
26-10-2009, 12:55
Det var dog en idiotisk kommentar. Hvis Carragher ikke havde væltet Owen omkuld havde Owen modtaget bolden på kanten af Liverpools straffesparksfelt (adskillige meter fra siden af straffesparksfeltet) alene med Pepe Reina. Man skal være godt blind for ikke se, at det var en åbenlys nødbremse, som naturligvis er forståelig, men som selvfølgelig bør straffes med et rødt kort.
Det er da mere end almindeligt tydeligt, at Owen ikke ville kunne sparke fra den position. Han skal jo enten tage et træk ind i banen, eller smække et indlæg ind, hvilket jo betyder, at det ikke er en oplagt målchance. Der er sikkert nogle dommere der ville have givet rødt, og nogle der ville have givet gult, så alt i alt er det gule kort både fair og forståeligt. Din generelle undervurdering af dommerstanden skinner jo klart og tydeligt igennem, og det vil bestemt klæde dig at lægge dine paranoide tendenser på hylden. Alle dommere er ikke efter os. Og Marinner's præstation var bestemt ikke værre end Uniteds som du ellers så fremragende beskylder ham for i et tidligere indlæg.
EDIT:
I øvrigt skal vi da ikke bilde os selv ind, at en udvisning i det 87 minut ville have gjort den store forskel. Havde du/I regnet med, at vi havde kørt dem over eller hvad? De fik jo deres udvisning, vi spillede os ikke frem til nogle chancer, og de afgjorde kampen alligevel.
Det undrer mig at det gule kort Berbatov fik i den første halvleg ikke bliver diskuteret af Ferguson overhovedet. Han bliver jo klart blokkeret at Liverpool's forsvarere og går dernæst hen og laver en forseelse fordi han rammer spilleren istedet for bolden...
Burde dommeren ikke være vågen nok til at dømme obstruction ved Berbatovs tydelige blokkering mod bolden? Og burde han måske ikke være vågen nok til at håndtere lidt spiller frustration. Det er sådan noget jeg føler at dommeren ikke var neutral.
Flax_Generous
26-10-2009, 12:59
Jeg nægter simpelthen at tro på, at han foretog et 'fejlskøn i personel'. Han har jo ikke lige mødt sit personel igår. Han valgte en for defensiv og afventende taktik, og igen slog det fejl ude mod én af de store.
United havde bolden suverænt mest og lavede flest afleveringer. Spillet var også mest på Liverpools banehalvdel. Det eneste afventende (men aggressive) hold på banen var Liverpool. United var bare dårlige, så simpelt er det. Ikke fordi taktikken var forkert, men fordi spillerne ikke kunne matche Liverpools vilje og kampånd. Dét kan man kritisere Ferguson for, han burde måske have forudset dette, da det er sket flere gange, men størstedelen af skylden ligger hos spillerne selv.
Hvis man ser bort fra Torres var Lucas vel Liverpools bedste spiller. Mascherano var også en af de bedste. Det synes jeg fint viser, at det var hér, at slaget blev tabt, ikke på taktikbordet, fordi Ferguson var bange. Carrick og Scholes var simpelthen ikke bedre end Liverpools midtbane, og det betød, at Rooney og Berbatov alt for sjældent blev iscenesat (at de to angribere så også kunne have gjort det klart bedre, hjælper bestemt heller ikke).
Flax_Generous
26-10-2009, 13:07
Din generelle undervurdering af dommerstanden skinner jo klart og tydeligt igennem, og det vil bestemt klæde dig at lægge dine paranoide tendenser på hylden.
Mmm, dejligt, en fuldstændig ubegrundet beskyldning, der udelukkende har til hensigt at så tvivl om min person. Flot argumenteret.
Alle dommere er ikke efter os.
Det er kun i din syrede verden, at jeg nogensinde har påstået dette.
Og Marinner's præstation var bestemt ikke værre end Uniteds som du ellers så fremragende beskylder ham for i et tidligere indlæg.
Marriners præstation var forfærdelig, og det er der bred enighed om i både dagspressen og blandt rivaliserende fans. Jeg skrev rent faktisk i går, at jeg synes, at Marriner normalt er en god dommer, og det fastholder jeg stadig, men hans præstation i går var decideret elendig.
Han skal jo enten tage et træk ind i banen...
Så hvis man ikke kan eller vil afslutte ved første berøring er det ikke en oplagt scoringsmulighed? Sikke dog noget vås. At Owen muligvis ville tage et træk, så han kunne afslutte udenom Reina som mod Given i City-kampen ændrer på ingen måde ved situationen.
Flax_Generous
26-10-2009, 13:09
I øvrigt skal vi da ikke bilde os selv ind, at en udvisning i det 87 minut ville have gjort den store forskel. Havde du/I regnet med, at vi havde kørt dem over eller hvad?
Nej, Liverpool var bedre end United i går, men det ændrer ikke på, at Marriner fejlede i situationen og generelt havde en rigtig skidt kamp. Det burde virkelig ikke være så svært for dig at forstå dette.
United DK
26-10-2009, 13:45
Jeg har uendelig svært ved at forestille mig, at Ferguson forventede, at Carrick og Scholes kunne klare at spille tilbageholdende. De to skal jo have bolden hele tiden, ikke rende rundt og beskytte bagkæden og bryde spillet som Fletcher. Hvis United spillede på resultatet, hvorfor startede Anderson så ikke i stedet for Berbatov? Eller bare Anderson i stedet for Scholes? Nej, jeg tror, at han startede med Carrick og Scholes, fordi han ville have bolden og fordi han ville true Liverpool. United havde som konsekvens også bolden klart mest, men Liverpool kæmpede og forsvarede sig godt, så Scholes og Carrick formåede sjældent at lave farlige afleveringer fremad i banen (de fremadrettede bolde kom primært fra forsvarskæden).
Carrick og Scholes er de to sløve blandt de centrale midtbanefolk vi har, hvis vi undlader at tælle Gibson med. Der er ingen dynamik i de to, og vælger man dem sammen, så mener jeg man som udgangspunkt signalere, at man går efter et enkelt point. Fletcher og Anderson er mere dynamiske, og kan derved lægge et højere pres på modstanderen, hvilket kan skabe mere offensivt. Fletcher var skadet i går, men jeg havde meget gerne set Anderson inde fremfor Scholes.
Med andre ord var problemet, at Liverpool var for stærke på midtbanen. Det burde Ferguson måske have forudset, og det kan man sagtens kritisere ham for (det er jo ikke første gang, at Uniteds midtbane fejler i de seneste par måneder). Jeg synes derimod, at det er forkert at kritisere Ferguson for manglende gåpåmod og angrebslyst - det var jo omtrent den mest offensive opstilling, United kunne have. Det blev bare aldrig til noget, fordi Liverpool var for stærke på midtbanen (og fordi flere United-spillere underpræsterede).
Som jeg tidligere har nævnt, så mener jeg et valg af Anderson fremfor Scholes, havde signaleret mere gåpåmod. Et valg af Scholes er et valg af rutinen, fremfor det unge friske element, som Anderson kan stå for, og det er der jeg mener Ferguson fejler. Det er kun en enkelt plads vi snakker om, men det er nok til at ændre vores udgangspunkt.
Flax_Generous
26-10-2009, 14:16
Anderson burde nok have startet, ja, men jeg mener ikke, at det havde været mere offensivt som sådan. Det havde givet mere energi og mobilitet, men mindre kontrol og boldsikkerhed (Scholes havde vist en afleveringsprocent på over 95% i går). Jeg tror, at Ferguson satsede på at udspille frem for at udkæmpe Liverpool, og så var Scholes vel på papiret det rigtige valg - og ikke altså ikke et defensivt valg. EDIT: Det er i øvrigt netop det, jeg mener med personelfejl frem for at være bange og tilbageholdende rent taktisk.
Jeg vil stadig fastholde, at det ikke var en kujonagtig taktik fra Fergusons side, men snarere et slags perfect storm-fænomen, hvor stort set alt gik galt. Uniteds bedste offensive spillere i år, Giggs, Rooney og Berbatov, havde alle en forfærdelig off day, Liverpools midtbane præsterede noget af det bedste de kan og standsede dermed Scholes og Carrick, Torres havde en rigtig skarp dag, United havde måske ikke helt de rigtige spillere på banen til at starte med og dommeren dømte skidt. Det var bare ikke Uniteds dag. Hvilket jeg synes, at man oplever lidt for ofte i de store kampe i det seneste års tid, uanset hvad taktikken så end er. Det er vel egentlig kun når Fletcher spiller, at det rigtigt kører i de kampe.
SantasLittleHelper
26-10-2009, 14:35
Mmm, dejligt, en fuldstændig ubegrundet beskyldning, der udelukkende har til hensigt at så tvivl om min person. Flot argumenteret.
Det er kun i din syrede verden, at jeg nogensinde har påstået dette.
Det var nu ikke pointen. Jeg regnede med at du nok kunne se igennem min lette overdrivelse, for det er jo for søren ikke første gang vi to debatterer dommerne/FA. Hver eneste gang har du skreget op om alverdens uretfærdigheder, selvom det i langt de fleste tilfælde har været ganske fair.
Marriners præstation var forfærdelig, og det er der bred enighed om i både dagspressen og blandt rivaliserende fans. Jeg skrev rent faktisk i går, at jeg synes, at Marriner normalt er en god dommer, og det fastholder jeg stadig, men hans præstation i går var decideret elendig. BBC mente da ellers, at Carraghers tackling på Carrick var fin, og at Carragher måske nok gik til stregen, men aldrig over den. Kommentatorerne på YES, hvor jeg så kampen, mente heller ikke, at dommeren var dårlig, og faktisk var spot on på de fleste store beslutninger. Heller ikke SkySports kritiserer dommeren i deres kamprapport. Så hvor er det du læser, at dommerens præstation var forfærdelig? Vidic's første gule er vel i orden - han har savet Torres 4 gange inden, og saver ham så lige igen efter fløjten har lydt. Berbatov får vel sit (tvivlsomme) gule kort for at brokke sig og ikke for selve forseelsen. Så hvilke situationer mener du lige der var forkerte? Vi blev da vist snydt for et indkast midt i 2. halvleg og ja, Lucas skulle have gult, men er det sådan nogle småting du vil hive fat i? Alle dommere begår jo fejl, ligesom alle spillere begår fejl og når man opvejer de rigtige og de forkerte beslutninger mener jeg klart, at Marriner kommer godt igennem kampen.
Der er også bred enighed blandt rivaliserende fans, at United har dommertække. Det betyder jo ikke, at det er sandt, vel?
Så hvis man ikke kan eller vil afslutte ved første berøring er det ikke en oplagt scoringsmulighed? Sikke dog noget vås. At Owen muligvis ville tage et træk, så han kunne afslutte udenom Reina som mod Given i City-kampen ændrer på ingen måde ved situationen. Mod city vendte Owen mod målet, og det gjorde han bestemt ikke mod Liverpool. Det var ikke en oplagt scoringsmulighed, da ordet oplagt netop antyder, at bolden skal være lagt op til, at han kan afslutte. Det kan man mig bekendt ikke, hvis både en selv og bolden er på vej væk fra mål.
Nej, Liverpool var bedre end United i går, men det ændrer ikke på, at Marriner fejlede i situationen og generelt havde en rigtig skidt kamp. Det burde virkelig ikke være så svært for dig at forstå dette. Jeg har meget svært ved at forstå, hvordan han kan have en dårlig kamp, når langt størstedelen af hans beslutninger er korrekte. Carragher vs. Carrick var fremragende kaldt. Berbatov vs. kuyt var fremragende kaldt. Det samme med Vidic' 2 gule, og Mascheranos 2 gule. Carragher vs. Owen var en 50/50 om det skulle være gult eller rødt, og jeg forstår fuldt ud beslutningen. Hvorfor gør du ikke?
United DK
26-10-2009, 14:36
Anderson burde nok have startet, ja, men jeg mener ikke, at det havde været mere offensivt som sådan. Det havde givet mere energi og mobilitet, men mindre kontrol og boldsikkerhed (Scholes havde vist en afleveringsprocent på over 95% i går). Jeg tror, at Ferguson satsede på at udspille frem for at udkæmpe Liverpool, og så var Scholes vel på papiret det rigtige valg - og ikke altså ikke et defensivt valg. EDIT: Det er i øvrigt netop det, jeg mener med personelfejl frem for at være bange og tilbageholdende rent taktisk.
Nu lyder jeg sikkert for klog, det er trods alt Ferguson jeg kritisere, men hvis det var hensigten, så har han simpelthen regnet den forkert ud. Det er nok en tand for smart, ligefrem at ville udspille Liverpool på Anfield, der skal man gå til den med vildskab og tempo, og slå dem med egne midler. Det skulle ikke være flot i går, men effektivt.
schousboe9
26-10-2009, 14:50
Nu lyder jeg sikkert for klog, det er trods alt Ferguson jeg kritisere, men hvis det var hensigten, så har han simpelthen regnet den forkert ud. Det er nok en tand for smart, ligefrem at ville udspille Liverpool på Anfield, der skal man gå til den med vildskab og tempo, og slå dem med egne midler. Det skulle ikke være flot i går, men effektivt.
Præcis dér jeg vil hen. På Anfield skal de stoppes, på Old Trafford skal de udspilles.
Flax_Generous
26-10-2009, 15:02
Ad SantasLittleHelper
Jeg orker ikke endnu en maratondiskussion med dig. Jeg har det fint med, at de fleste kan se, at Marriner havde svært ved at holde hovedet koldt og lod sig påvirke af Anfield (noget som United i øvrigt har nydt godt af på Old Trafford adskillige gange, hvorfor teorier om Uniteds dommertække opstår). Det generer mig ikke tilstrækkeligt, at du ikke kan kende forskel på en dårlig dommerpræstation som Marriner i går og en god dommerpræstation som Claus Bo Larsen i CSKA-kampen, til at jeg gider bruge flere dage på at diskutere det.
Ad United DK og schousboe9
Jeg er som sådan ikke uenig. Det havde hjulpet en hel del med eksempelvis Fletcher eller sågar bare Anderson på banen. Altså et personale-skifte. Spørgsmålet er selvfølgelig om det ville være nok. Liverpool var i mine øjne bedre på næsten alle positioner, også selvom de havde bolden mindst og satsede på, at Torres kunne skabe noget på egen hånd.
Don Kafai
26-10-2009, 15:03
Havde vi vundet 1-0, eller fået 1-1 så var Ferguson jo et geni...
Jeg tror mere det handler om, at Benitez har regnet os ud. Samme kamp har været tilfældet de sidste 4 år, vi vil stå godt defensivt og så tage den derfra, de sidste to gange er filmen knækket.
Og så er man altså også nød til at anerkende, at Anfield er et svært sted at spille. Ligesom Emirates og Stamford Bridge er det en af sæsonens ALLERSTØRSTE udfordringer, og vi skal sgu ikke regne med meget spil og hæder disse 3 steder.
Trods alt det negative er det en kamp vi godt kunne tåle at tabe, og det kommer ikke til at koste os det store.
Dommeren lavede et par store fejl, men skulle man lave hans kendelser om, ville det ikke betyde det store for kampen.
Direte uenig. Ferguson prøvede med sin taktik at presse Liverpool som det sårede hold de nu var. At spillet, rytmen og taktikken slog fejl skyldes nok mere vores spillere og Liverpools evne til at nedbryde vores offensiv. Nogle siger Anderson skulle spille, men det ville isåfald være hans 3. kamp på 8 dage, og hvornår har han sidste spillet en god kamp mod et tophold? Ham og Carrick startede ind i kampen mod Liverpool i marts.
Jeg vil gerne have et svar på, hvorfor Ferguson prøvede at fedte en uafgjort hjem? Da jeg så opstillingen virkede det på mig modsat.
taktikken fejlede i dag og.... (surprise surprise!) så syntes jeg vi manglede fletcher på den midtbane. Det er utroligt hvordan den dreng kan have så stor effekt på vores resultater.
Helt enig.
Hvor ofte er han ikke blevet man of the match i de store kampe.
schousboe9
26-10-2009, 15:54
Jeg vil gerne have et svar på, hvorfor Ferguson prøvede at fedte en uafgjort hjem? Da jeg så opstillingen virkede det på mig modsat.
Det kan jeg ikke give dig, for det ved jeg ikke, hvorfor han ville. ;)
Startopstilling er én ting, deciderede instruktioner er en anden. Rooney og Berbatov var ganske vist begge på top, men sidstnævnte faldt igen ned i banen for at deltage i det opbyggende, på trods af, at Ferguson inden sæsonen udtalte, at de nu havde lært at bruge ham rigtigt; helt fremme. Det er bare én indikation på en defensiv indstilling.
En anden er valget af to 'stationære' centrale midtbanefolk, en tredje er valget af Giggs på kanten. Han er ikke kantspiller mere.
Det kan jeg ikke give dig, for det ved jeg ikke, hvorfor han ville. ;)
Startopstilling er én ting, deciderede instruktioner er en anden. Rooney og Berbatov var ganske vist begge på top, men sidstnævnte faldt igen ned i banen for at deltage i det opbyggende, på trods af, at Ferguson inden sæsonen udtalte, at de nu havde lært at bruge ham rigtigt; helt fremme. Det er bare én indikation på en defensiv indstilling.
En anden er valget af to 'stationære' centrale midtbanefolk, en tredje er valget af Giggs på kanten. Han er ikke kantspiller mere.
Jeg kan også være bagklog, så syntes man skulle have haft Anderson på for Scholes i anden halvleg samt Nani for Giggs. Faktisk ville jeg gerne have haft Nani på fra start. Han er vel vores stærkeste skudstrusel. Ikke sikkert det havde hjulpet, men ...................
Fletcherfan
26-10-2009, 16:16
Jeg er af den mening, at det ikke var SAF's skyld, at United tabte i går... Jeg synes ikke Scholes kan bruges mere, men jeg har ikke set noget til træningerne denne uge, og da United i forvejen er uden Fletcher og Hargreaves og Anderson har spillet i Russland i midtugen synes jeg det ville være næsten ligeså risikabelt at haft ham med...
Derimod mener jeg, at det er spillerne og kun spillerne, der må tage den på sin kappe... De virkede trætte og uengagerede og for mig virkede det også som om de undervurderede Liverpool lidt... Og det skal man altså ikke gøre... Derudover havde flere spillere en dag hvor ingenting fungerede... Giggs, som nok har været Uniteds bedste i denne sæson, var direkte elendig, Rio og Vidic som i sidste sæson var suveræne har i denne sæson virket langsomme og sløve i flere kampe... Og selvom jeg ikke kan lide Berbatov så mener jeg, at han har en forrygende teknik, og selv på det område gik det dårligt for Berba (som dog var en af de få, der virkelig kan sige, at han forsøgte)... Og det er altså ikke noget som en træner kan forberede sig på...
Derudover mener jeg, at dommeren havde en elendig dag... Og når en spiller har en elendig dag så bliver det meget lettere at fokusere på dommeren fremfor fodbolden hvis dommeren dømmer dårligt... Jeg mener, at United i første halvleg blev snydt for 2 straffe (Agger i ryggen på Giggs, muligvis udenfor, og Carras tackling på Carrick) og, at Torres fik ufattelig mange frispark... Var det kun mig, der lagde mærke til, at hver eneste gang Torres havde spillet bolden videre eller tabt den så lå han i græsset??? Derimod fik United en hel del utrolig billige frispark i anden halvleg... Dommerens præstation mener jeg var direkte pinlig dårlig, men på en sådan dag er det ikke dommerens skyld, at United taber... Og ja det er et klokkeklart rødt kort til Carra...
SantasLittleHelper
26-10-2009, 16:38
Derudover mener jeg, at dommeren havde en elendig dag... Og når en spiller har en elendig dag så bliver det meget lettere at fokusere på dommeren fremfor fodbolden hvis dommeren dømmer dårligt... Jeg mener, at United i første halvleg blev snydt for 2 straffe (Agger i ryggen på Giggs, muligvis udenfor, og Carras tackling på Carrick) og, at Torres fik ufattelig mange frispark... Var det kun mig, der lagde mærke til, at hver eneste gang Torres havde spillet bolden videre eller tabt den så lå han i græsset??? Derimod fik United en hel del utrolig billige frispark i anden halvleg... Dommerens præstation mener jeg var direkte pinlig dårlig, men på en sådan dag er det ikke dommerens skyld, at United taber... Og ja det er et klokkeklart rødt kort til Carra... Mener du så også, at Fletcher skulle have været udvist i ChL Semien? Situationen er jo tilnærmelsesvis den samme, hvor begge klart rammer bolden, og bagefter fælder manden. At du mener at der er straffe mod Giggs kan man kun grine af. Det er jo en lige kamp om bolden. Jeg kan forestille mig, at du og Alex Ferguson er ene om den holdning og episoden er knap nok nævnt på forum, i diverse kampreferater, eller i interviews efter kampen. Der er åbenlyst nogen der ikke en gang har ment, at episoden er værd at diskutere, da den tydeligvis var korrekt dømt. Og selvfølgelig fik Torres mange frispark - det er klart når Vidic sparker ham ned hele tiden, og i øvrigt ikke er tæt nok på ham. At Torres fik mange frispark er bare et vidne på hvor skidt vi spillede (og hvor god han selv er), ikke andet.
Men det er da betryggende, at du er uenig med mig. Som jeg har nævnt flere gange styrker dette nemlig mine tanker om, at jeg har ret.
Men selvfølgelig - hvis man mener, at United blev snydt for 2 straffespark, at Liverpool skulle have 2 røde kort og at Vidic ikke skulle være smidt ud, kan jeg godt forstå, at man føler sig snydt. At jeg ikke er enig i disse dispositioner (da jeg mener de er ude af trit med virkeligheden) er en anden ting.
United DK
26-10-2009, 16:40
Hvorfor han prøvede at fedte den hjem? Fordi 0-0 som udgangspunkt er fint på Anfield, man kan ikke forvente en sejr der, selvom jeg stadig er enormt skuffet over, at vi ikke fik 3 point, Liverpools nuværrende (eller måske daværrende) form in mente.
Det er rigtigt at talkombinationen 4-4-2 lyder mere offensiv, end vores europæiske 4-5-1, men det handler i alt sin enkelthed om, hvilke typer du stiller med. Som jeg har nævnt før, så signalerer en central midt med Carrick og Scholes, at man ikke vil gøre mere end højest nødvendigt, hvorimod signalet havde været anderledes, hvis man havde byttet Scholes ud med Anderson. Der havde man signaleret, at vi ville gå aggressivt til værks, fremfor at kører den hjem på rutinen.
Derudover mener jeg, at dommeren havde en elendig dag... Og når en spiller har en elendig dag så bliver det meget lettere at fokusere på dommeren fremfor fodbolden hvis dommeren dømmer dårligt... Jeg mener, at United i første halvleg blev snydt for 2 straffe (Agger i ryggen på Giggs, muligvis udenfor, og Carras tackling på Carrick) og, at Torres fik ufattelig mange frispark... Var det kun mig, der lagde mærke til, at hver eneste gang Torres havde spillet bolden videre eller tabt den så lå han i græsset??? Derimod fik United en hel del utrolig billige frispark i anden halvleg... Dommerens præstation mener jeg var direkte pinlig dårlig, men på en sådan dag er det ikke dommerens skyld, at United taber... Og ja det er et klokkeklart rødt kort til Carra...
Syntes dommeren gjorde det glimrende. Kan da være at der gik lidt til scumpools fordel, men sådan er det at være på hjemmebane.
Prøv at se en kamp på Old Trafford med ikke farvede briller :)
- Carras tackling på Carrick så jeg som helt ren. Ingenting der
- Agger i ryggen på Giggs. Hmmm, den kan jeg slet ikke huske.
Og i ingen af tilfældende er der nogen af spillerne der brokker sig.
- Carras gule kort, syntes jeg også var i orden, idet man kan diskuttere hvor meget Owen selv skubber, at bolden er på vej væk fra mål og at han muligvis ikke er helt sidste man. Agger ser ud til at være nogenlunde på linie og kan også nå tilbage om Owen får friløb.
Realiteten er at vi ikke var bedre end scumpool på dagen og at vi nok også mangler lidt brede på fløjen og oppe foran.
Det der pisser mig mest af, er at det var en gylden chance for at få scumpool pakket helt ned i sækken.
Nu har jeg set situationen med Carragher og Owen igen virkelig, virkelig mange gange. Det er mig ufatteligt, at nogle kan påstå, at Owen ikke bliver frataget en oplagt scoringsmulighed. Et træk til højre, og han havde været alene med Reina. Det kan man da umuligt være uenig i?
Jeg synes ikke, at det var et klokkeklart straffespark til Carrick, for Carragher rammer både bolden og manden, og det er dommerens skøn, men den kunne bestemt dømmes. Lidt ligesom Fletchers tackling på Arshavin også godt kunne have været dømt. Han fjerner manden og bolden.
Fletcherfan
26-10-2009, 18:58
Mener du så også, at Fletcher skulle have været udvist i ChL Semien? Situationen er jo tilnærmelsesvis den samme, hvor begge klart rammer bolden, og bagefter fælder manden. At du mener at der er straffe mod Giggs kan man kun grine af. Det er jo en lige kamp om bolden. Jeg kan forestille mig, at du og Alex Ferguson er ene om den holdning og episoden er knap nok nævnt på forum, i diverse kampreferater, eller i interviews efter kampen. Der er åbenlyst nogen der ikke en gang har ment, at episoden er værd at diskutere, da den tydeligvis var korrekt dømt. Og selvfølgelig fik Torres mange frispark - det er klart når Vidic sparker ham ned hele tiden, og i øvrigt ikke er tæt nok på ham. At Torres fik mange frispark er bare et vidne på hvor skidt vi spillede (og hvor god han selv er), ikke andet.
Men det er da betryggende, at du er uenig med mig. Som jeg har nævnt flere gange styrker dette nemlig mine tanker om, at jeg har ret.
Men selvfølgelig - hvis man mener, at United blev snydt for 2 straffespark, at Liverpool skulle have 2 røde kort og at Vidic ikke skulle være smidt ud, kan jeg godt forstå, at man føler sig snydt. At jeg ikke er enig i disse dispositioner (da jeg mener de er ude af trit med virkeligheden) er en anden ting.
Hvor har jeg skrevet, at LFC skal have røde kort, og at Vidic ikke skulle have rødt kort??? Jeg kan ihvertfald ikke erindre, at jeg har skrevet det...
Og hvis du bare gider at læse mit indlæg rigtigt så skrev jeg også, at LFC var bedre og havde fortjent sejren, og at dommerens dårlige dag ikke er nogen undskyldning...
Iøvrigt skulle Carragher også have haft et gult, da han fælder Rooney, som er ved at slippe igennem.
Ingen tvivl om at dommeren dumpede igår. Det var hans første BIG-four kamp, og det kunne han ikke håndtere. Ubegribeligt at Carragher og Vidic ikke får direkte rødt for deres nødbremser.
Midt i raseriet over at Carragher ikke fik rødt, var det meget morsomt at se Vidic gå hen til Carragher, og fortælle ham at i sidste kamp fik han rødt for samme slags frispark. Stort overskud af Vidic!
SantasLittleHelper
26-10-2009, 20:05
Hvor har jeg skrevet, at LFC skal have røde kort, og at Vidic ikke skulle have rødt kort??? Jeg kan ihvertfald ikke erindre, at jeg har skrevet det...
Og hvis du bare gider at læse mit indlæg rigtigt så skrev jeg også, at LFC var bedre og havde fortjent sejren, og at dommerens dårlige dag ikke er nogen undskyldning...
Jeg skriver netop "hvis man", hvilket i forhold til "hvis du", er en mere generel udtalelse. Nåh, semantics. Det ændrer vel ikke på, at du mener at dommeren har haft en dårlig dag, hvor jeg mener, at det ikke er tilfældet. Jeg er i øvrigt rimelig sikker på, at de fleste objektive nyhedsmedier er enige i dette - i hvert fald alle dem jeg har læst og hørt (BBC, Skysports, The Independent). Der nævnes nærmest kun episoden mellem Carragher og Owen som værende til debat, hvilket man må sige var ganske rigtigt. Selv hvis tilfældet var, at Carragher burde være udvist, så er en enkelt dårlig kendelse, der formentlig ikke havde ændret noget, jo ikke lig en dårlig kamp.
RuudVanNissetøj
26-10-2009, 20:20
Jeg synes først og fremmest at man må give et MEGET lille klap på skulderen til LFC. De spillede på dagen den bedste omgang bold (omend langtfra smukt) og kom klart frem til flest muligheder.
Mest af alt er jeg bare dybt frustreret over den skod attitude mange af spillerne udviste på dagen - ingen nævnt, ingen glemt. Der var igen igen i forhold til sidste års kampe fuldstændigt mangel på gejst og fighterånd. Pasningsspillet var af Herlev til og vi var alt andet end kyniske. Det virkede som om, at vi bare ville komme bagud så vi kunne vågne op til dåd. Ved ikke om det så er typisk LFC, at de formår at få modstander holdet til at spille langt under vanlig standard??
Ellers er det bare dybt irriterende at marginalerne for en gang skyld ikke var med os. Et tydeligt rødt kort til Garragher blev ikke dømt i min optik. Valencia der smadrer bolden på overliggeren og så Vidic der er nødt til at hive et nummer to gult kort hjem. Møg irriterende.
Alt i alt kan man så måske være lidt fræk at sige, at kampen igår var en gratis en. LFC er fortsat 4 point efter og vi er 2 efter førerholdet. Alt er åbent - men hvorfor ikke tage sig sammen og sende LFC helt ned i dyndet ?
Glory Man United
28-10-2009, 18:18
http://www.youtube.com/watch?v=Z78OJDSZ2Ms&feature=related
Der findes sikkert 3-4 mere fra kampen
Andersen
28-10-2009, 20:00
Lidt sjovt at vi nu kan kaste mudderet tilbage i hovederne på fjolserne og sige at de har dommertække. Alle tvivlsspørgsmål faldt úd til deres side inkl. et KLART straffe til Carrick og et KLART rødt til Carra etc, men lad mig dog også være ærlig, at sige at de var bedst på dagen....men fordi dommeren gjorde dem til det!!
http://www.youtube.com/watch?v=Z78OJDSZ2Ms&feature=related
Der findes sikkert 3-4 mere fra kampen
Ved ikke om du er klar over det, men det klip er fra en anden kamp. Det er vidst nok fra da vi vandt 3 - 0 på old trafford.
Du ved det nok godt, i det der er mange klare tegn. Bare besynderligt det bliver postet i en tråd om 2 - 0 nederlaget på anfield. Det er også lige meget.
Og ja det er et MEGA dive, som han i øvrigt lavede med et gult kort i for vejen, og af den grund blev han liggende i flere minutter, i det han vidste han ville blive smidt ud hvis han rejste sig. For han er smart nok til at vide, at dommeren ikke vil smide ham ud hvis han rent faktisk kom noget til, som han rimelig tydeligves (synes jeg) slet ikke gør, på nogle måde.
Jeg synes ellers ikke Torres er så slem med at dive. Tror primært det er fordi, han fokusere meget mere på at tage chancen, i stedet for et evt. frispark/straffe, da det i hans tilfælde ofte giver bedre målchance. Jeg synes dog jeg så et enkelt dive fra hans side i søndags. Men han når aldrig Gerrard til sokkeholderne. Skt. Gerrard... jeg væmmes.
Han er så også oplært af den hellige skt Gerrard, som i den herrens (og pokaltørre) tid, postulerede at man ikke divede i Liverpool. Han gør jo bare som Gerrard.
Torres er en diver. Der var flere eksempler i søndags, og der har været mange igennem hans tid i Liverpool. Han overspiller tit situationer, så dommeren giver en advarsel til den pågældende spiller. Derudover laver han små beskidte tricks som at hive i trøje og generelt spiller han altid lige på grænsen. Men det er måske også det, der gør ham så god.
United DK
29-10-2009, 12:51
Jeg synes efterhånden de fleste fodboldspillere diver. Nogen gør det selvfølgelig mere end andre, men jeg forstår det næsten godt, for dommerne hopper jo på ynkeligheder. Jeg synes man kraftigt bør overveje specielt muligheden for et straffespark, hvor man i dag har det indtryk, at der bare skal være den mindste lille kontakt, så er der straffe. Det er jo guf for divere, og de har loven på deres side, når de lige bliver snittet, hvorefter de falder som var de blevet gennemtacklet.
Don Kafai
29-10-2009, 16:23
http://www.thefa.com/TheFA/Disciplinary/SuspensionLists.aspx
Ved nogen om Vidic er med mod Blackburn?
Umiddelbart er 2 x gult = 1 kamps karantæne, og kan det passe, at han overstod den mod Barnsley?
schousboe9
29-10-2009, 17:04
Mascherano afsonede i hvert fald sin ene kamp mod Arsenal.
Martinsen
29-10-2009, 17:43
Er stortset ligeglad med om Vidic har karantæne, for Evans fortjener en startplads om det skal være på bekostning af Vidic eller Rio lader jeg Fergie om at vurdere, de har været lige ringe.
Don Kafai
29-10-2009, 18:21
Er stortset ligeglad med om Vidic har karantæne, for Evans fortjener en startplads om det skal være på bekostning af Vidic eller Rio lader jeg Fergie om at vurdere, de har været lige ringe.
Fuldstændig enig, men grunden til jeg spørger er, at JumpingCarrot var ekstremt skuffet over ikke at kunne se Vidic live, nu hvor han var på stadion :).
Iøvrigt mener jeg, at det er Rio der skal have den dér ufrivillige pause. For det første fungerer Vidic - Evans meget godt, og for det andet synes jeg ikke Vidic har været SÅ meget under niveau, som Rio har.
Iøvrigt mener jeg, at det er Rio der skal have den dér ufrivillige pause. For det første fungerer Vidic - Evans meget godt, og for det andet synes jeg ikke Vidic har været SÅ meget under niveau, som Rio har.
Hvis der er en af centerforsvarene, der skal lade livet, så er det helt klart Rio.. Han har lavet for mange kikser, der har ført til store chancer (læs: mål).. Ved slet ikke, hvor den Rio, vi så sidste år, er blevet af ):
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.