PDA

Se fuld version : CL: Manchester United - Vfl Wolfsburg

Michael
29-09-2009, 00:37
http://www.bold.dk/billeder/art4933.gif Manchester United - VfL Wolfsburg http://www.bold.dk/billeder/art4977.gif
Champions League | Onsdag, 30. september 2009, 20:45 | Old Trafford

Optakt
De nykårede tyske mestre møder Manchester United for allerførste gang i deres første udekamp i Champions League-regi.

Wolfsburg overraskede alt og alle, da de snød favoritterne, og rendte med mesterskabet i den tyske Bundesliga. Med devisen, at det nok skulle gå så længe man scorede flere mål end modstanderen, lykkedes det den forholdsvis nye klub, at chokere den tyske fodboldverden. Hele 81 mål i 34 kampe scorede Wolfsburg, og hovedparten af målene stod angrebsduoen Grafite (28) og Edin Džeko (26) for. Wolfsburg lavede nye rekorder i Bundesligaen, da de vandt 10 kampe i streg i efteråret, og samtidig var det første hold til, at have to angribere med over 20 mål hver på målkontoen.

Felix Magath ledede Wolfsburg til deres sensationelle triumf i sidste sæson, men denne valgte noget kontroversielt at skifte til ligarivalerne fra Schalke 04 ved sæsonens slutning. Armin Veh, der indtil d. 23. november 2008 stod i spidsen for Stuttgart, tog over i Wolfsburg ved denne sæsons indledning, men Veh har ikke lykkedes med, at løfte den tunge byrde endnu. Wolfsburg befinder sig på sjettepladsen med fem point op til førstepladsen.

Trods prædikatet som tyske mestre er Wolfsburg det lavest seedede hold i gruppen, hvilket skyldes de aldrig har spillet Champions League-fodbold før. Det er derfor klubbens første udebane-eventyr, når de gæster Old Trafford. Her har Manchester United ikke tabt i 21 Champions League-opgør, hvorfor der venter tyskerne en kæmpe udfordring. AC Milan slog United 1-0 i 2005, hvilket er Uniteds sidste nederlag på hjemmebane. Netop AC Milan mødte Wolfsburg i sidste sæsons UEFA Cup, hvor bl.a. et hæderligt 2-2-resultat på San Siro sikrede dem førstepladsen i deres pulje.

Wolfsburgs brasilianske stjerne Josué og det asiatiske islæt Makoto Hasebe er netop kommet sig over længerevarende skader, og begge spillede i weekendens 4-2-sejr over Hannover 96. Danske Thomas Kahlenberg er ikke udtaget til klubbens Champions League-trup, da en hofteskade holder ham ude. Nyindkøbene Obafemi Martins (Newcastle United) og Karim Ziani (Olympique de Marseille) har begge spillet en del i europæisk sammenhæng, hvilket Wolfsburg formentlig vil drage fordel af onsdag aften.

Manchester United er fortsat foruden Edwin van der Sar, Rafael da Silva, Owen Hargreaves og Gabriel Obertan.

Skribentens bud på kampens udfald
Manchester United burde ikke have de store problemer mod disse debutanter, hvis de kan lukke af for de farlige angribere. United vinder 3-1.

Mulig startopstilling
Foster
O’Shea – Ferdinand – Vidic – Evra
Valencia - Fletcher – Anderson – Giggs
Rooney – Berbatov

Uniteds trup
Kommer senere ...

Besiktas' trup
Kommer senere ...

Seneste kampe

VfL Wolfsburg
26/09-2009 Wolfsburg 4 – 2 Hannover 96
23/09-2009 FC Köln 3 – 2 Wolfsburg
18/09-2009 Schalke 04 1 – 2 Wolfsburg
15/09-2009 Wolfsburg 3 – 1 CSKA Moskva
12/09-2009 Wolfsburg 2 – 3 Bayer Leverkusen

Manchester United
26/09-2009 Stoke 0 – 2 United
23/09-2009 United 1 – 0 Wolves
20/09-2009 United 4 – 3 City
15/09-2009 Besiktas 0 – 1 United
12/09-2009 Tottenham 1 – 3 United

Odds
United: 1.36
Uafgjort: 4.48
Wolfsburg: 8.76

Tv
20:15 TV2 Sport (Kampstart: 20:45)

Skader
Manchester United

E Van Der Sar Thumb/Wrist Injury 17th Oct 09
G Obertan Back Injury 31st Oct 09
Rafael Shoulder Injury 3rd Oct 09
O Hargreaves Jumpers Knee 25th Oct 09

Madsens Corner

Manchester United har aldrig mødt Wolfsburg. Hverken i en officiel kamp eller i en venskabskamp.

Links til sider, hvorved det er muligt at streame kampen, og eventuelle indlæg herom vil udløse en advarsel.
Opfordring til PM indeholdende samme type links vil ligeledes udløse en advarsel.
/Admin

Dines
29-09-2009, 07:20
Nok den her kamp jeg glæder mig mest til i gruppespillet, for Wolfsburg er et interessant hold, og jeg tror ikke, at de kommer til Old Trafford for at grave sig ned. Jeg er rimelig sikker på, at der nok skal blive mål i begge ender og vi vil se en meget underholdende kamp. Mit bud er 3-1 til os. Vi er svære at slå på Old Trafford.

Foster

O'Shea - Rio - Vidic - Evra

Valencia - Carrick - Fletcher - Giggs

Rooney - Berbatov

God kamp.

Thomas
29-09-2009, 08:03
Så er det nu, vi skal vise forskellen på engelsk og tysk bold! 4-0 til United, hvor Berba, Rooney, Rio og Giggs scorer. Dét kunne være gyldent!

Glory Man United
29-09-2009, 08:25
Det ligner en klokkeklar rotation på midtbanen i denne sæson fra Fergie. Derfor tror jeg på, at Carrick/Anderson spiller i aften. Vidic har vist også spillet samtlige minutter indtil nu, så mon ikke, han snart får en kamppause? Det kunne være i aften.

Foster
O´Shea-Rio-Evans-Evra
Park-Carrick-Anderson-Nani
Rooney-Berbatov

Subs: PIG-Vidic-Neville-Fletcher-Giggs-Valencia-Owen

Tenshu
29-09-2009, 10:36
Mon ikke Park starter siden han har helt udeladt af truppen i lørdags?

Mikey-boy
29-09-2009, 10:40
Bare vi har Giggs og Fletcher i truppen, så går det sgu nok :D

Daffy
29-09-2009, 11:10
Wolfsburg er et super spændende hold, men hjemme skal vi slå dem sikkert. Jeg tror også, at de får lov til at lave en enkelt, men vi scorer flere. Jeg tror på en 4-1 sejr til os. Målscorere: Rooney x 2, Berba og så kommer owen ind og prikker den sidste i kassen fem minutter før tid.

Mit bud på en opstilling.

Foster
O'shea Rio Vidic Evra
Park Carrick Anderson Giggs
Berba Rooney

henning_b_j
29-09-2009, 11:42
Hey Piger og Drange.... Så er det SGU CL tid igen. Jaaa det ender 4-2 til United! De (Wolfsburg) kommer forand og så skal jeg ellers love for de for kærligheden at føle på oldtrafford i en KANON spillet Foldbold kamp. TO FLOTTE FLOTTE kasser fra DIMI.....:)

Og hvis Wolfsburg ikke får score først vinder vi 3-0! For der komme mål i denne kamp det er 100:)

Go' kamp til alle:)

robinho
29-09-2009, 12:09
United skal vise forskellen. CL kampe hjemme plejer at være mad for united, og wolfsburg har ikke fået en god start i bundesligaen, og målene har raslet ind. Sammenholdt med at united scorer flittigt pt, jamen så kunne man jo godt håbe på 3-4 mål og en god kamp.

Foster

O´shea-Rio-Vidic-Evra

Valencia-Carrick-Anderson-Giggs

Berbatov-Rooney

C.TeveZ
29-09-2009, 12:23
Foster

O´shea-Rio-Vidic-Evra

Valencia-Fletcher-Anderson-Giggs

Berbatov-Rooney

Håber snart Rafael bliver klar til at overtage vores back plads og give vores offensiv spil endnu en dimension(alt respekt for O'shea, men offensiv back er han ikke)

Tror vi vinder 3-0.. Rooney, Giggs og Valencia/Anderson :D

Thomas
29-09-2009, 12:42
Det ligner en klokkeklar rotation på midtbanen i denne sæson fra Fergie. Derfor tror jeg på, at Carrick/Anderson spiller i aften. Vidic har vist også spillet samtlige minutter indtil nu, så mon ikke, han snart får en kamppause? Det kunne være i aften.

Foster
O´Shea-Rio-Evans-Evra
Park-Carrick-Anderson-Nani
Rooney-Berbatov

Subs: PIG-Vidic-Neville-Fletcher-Giggs-Valencia-Owen

Vidic får en kamppause i aften, men muligvis skal han spille i morgen (;

Zhaban
29-09-2009, 13:10
Både Michael Owen og Ji-Sung Park missede eftersigende den tidlige morgentræning forud for Champions League-opgøret i morgen, og må derfor betegnes som tvivlsomme.

Edwin van der Sar trænede med, men forventes stadig ikke tilbage før om to uger.

JakobR
29-09-2009, 14:49
Foster
O'Shea - Ferdinand - Vidic - Evra
Valencia - Anderson - Fletcher - Nani
Rooney - Berbatov

Jeg håber og tror på en bette 2-0'er :) Det ville ikke gøre mig noget, hvis Brown fik spilletid.

Benzet
29-09-2009, 14:53
Jeg tror på 2-0 til os.

--------------Foster--------------

O`Shea-----Rio----Vidic----Evra

Valencia---Fletcher-Anderson-Giggs
---------------Scholes----------
---------------Rooney-----------

Carl-keane
29-09-2009, 14:59
2-1 til os...

Rooney og Owen

Troelsgaard
29-09-2009, 15:22
Foster
Valencia - Fletcher - Anderson - Giggs
Rooney - Berbatov

Wolfsburg er umiddelbart den bedste modstander i vores gruppe, så en sejr her betyder lidt ekstra, og jeg forventer heller ikke andet end sejr, Wolfsburg bør slet ikke kunne matche os, hvis vi spiller op til standard.

weeman
29-09-2009, 16:53
Foster
Valencia - Fletcher - Anderson - Giggs
Rooney - Berbatov

Wolfsburg er umiddelbart den bedste modstander i vores gruppe, så en sejr her betyder lidt ekstra, og jeg forventer heller ikke andet end sejr, Wolfsburg bør slet ikke kunne matche os, hvis vi spiller op til standard.

Jeg havde forventet at Moskva ville være de stærkeste i gruppen efter os, men efter Wolfsburg sejr på 3-1 over dem, må man sige de har vist deres værd, selvom deres sæson start ik har været lige så stærk som de sluttede...

Foster
Valencia - Fletcher - Carrick - Giggs
Rooney - Berbatov

Tror park er en sikker indskifter i denne kamp..

weeman
29-09-2009, 16:56
Jeg tror på 2-0 til os.

Valencia---Fletcher-Anderson-Giggs
---------------Scholes----------
---------------Rooney-----------

Ville blive skuffet, hvis den opstilling kom på tale på hjemmebane.. Wolfsburg er gode offensiv, men ik bedre end vores normale 2 centrale midtbane spillere vil kunne klare det sammen med vores forsvar..

Jeg mener vi SKAL have to angribere til sådan en kamp - alt andet vil være en defensiv og trist tilgang til en fodboldkamp på hjemmebane, mod et hold vi skal besejre..

Cristiano Ronaldo7
29-09-2009, 17:13

Valencia---Fletcher-Anderson-Nani

--------Rooney--------Berba------

Jeg tror vi stiller op på denne måde for at være udfordrene på kanterne. Jeg håber at vi ser Owen fra start, men det regner jeg ikke med.

4-1 Rooney 2x, Anderson, Nani

Damien
30-09-2009, 00:10
Håber på:
Foster
Brown – Ferdinand – Vidic – Evra
Fletcher – Anderson - Scholes – Giggs
Rooney – Berbatov

Kunne godt tænke mig at se Owen komme ind i halvlegen.

Hald
30-09-2009, 00:23
Bare vi har Giggs og Fletcher i truppen, så går det sgu nok :D

Har det faktisk på samme måde. Giggs skal starte istedet for Nani, Fletcher er selvfølgelig selvskreven. Desværre er Giggsys alder en forhindring for ham at spille hver kamp, desværre. Syntes helt klart Nani har spillet langt under niveau. Valencia har på den korte tid han har været i klubben formået at spille bedre end Nani har gjort i flere måneder !

Don Kafai
02-10-2009, 16:10
ARRHH SKIDT... NEJ NEJ NEJ NEJ Hvordan kan Dzeko stå så fri!???!?!?

Don Kafai
Du Holder Dig Væk Fra Det Frispark, Giggs!!!

Don Kafai
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, 1-1..

Giggs Er Kongen!!!

Don Kafai
02-10-2009, 16:11
Sælg nu Berbatov, han løber jo ikke!

Don Kafai
02-10-2009, 16:11
JAAAAAAAAAAAAAAAA Carrick 2-1!!!

Don Kafai
02-10-2009, 16:12
Sådan, 3 pts...

U-N-I-T-E-D, United are the team for me!

Glory Man United
02-10-2009, 16:13
Du Holder Dig Væk Fra Det Frispark, Giggs!!!

:Smackden:

Don Kafai
02-10-2009, 16:15
haha :)

Det er en klasse-kommentar!

Glory Man United
02-10-2009, 16:16
Der kommer en ny imorgen :trophy:

Grønholdt.
02-10-2009, 18:33
Kampen var en typisk United kamp i gruppespillet i CL. Vi humpede os igennem det meste af kampen. Som Ferguson så rigtigt har sagt om gruppespillet, giv mig 10 point og vi ses til Februar. Giggs og Berbatov var de to bedste for United i onsdags. 3 yderlige meget vigtige point i CL, og vi er klar til Sunderland kampen i PL i morgen!!! :devilll:

Flax_Generous
02-10-2009, 19:35
Berbasex

Dines
02-10-2009, 20:26
God sejr vi fik i onsdags. I perioder rigtig godt tempo og flair, og i perioder lidt for afventende, synes jeg. Men det var et flot comeback. Og en helt fortjent sejr i sidste ene. Berbatov var kampens oplevelse med fantastiske detaljer. Han er stadig mere end 10'er rolle (havde han overhovedet en afslutning), der ligger alle perfekte afleveringer til medspillerne.

Egentlig ikke så meget mere at sige, andet end at gutterne gjorde det godt set over hele kampen, og vi nu er meget tæt på avancement.

RAppel
02-10-2009, 20:45
Han er stadig mere end 10'er rolle (havde han overhovedet en afslutning), der ligger alle perfekte afleveringer til medspillerne.

Han stod også offside fordi han ikke bevægede sig de sidste par meter på den rigtige side så han fik ikke muligheden...