Se fuld version : Man.Utds trusler 09/10
Hej.
Nu er de første første 5 kampe spillet, set hvilke indkøb de forskellige klubber har gjort sig. Hvem synes i er Uniteds største konkurrenter?
Personligt synes jeg City virker skarpe, og trods deres skader, tror jeg kampen på søndag giver os en god ide om hvad vi kan forvente af dem. Samtidig tror jeg på nogle lidt mere defensive køb i transfervinduet til nytår.
Chelsea, har efter for mange indkøb (efter min smag) , nu fået ro på truppen, og har en forholdsvis bred trup. Tror de er vores nærmeste konkurrenter.
Arsenal, mangler bredde, og mangler flere spillere på et højt niveau. (ser dem ikke i top4 i år)
Liverpool, har de sidste mange år, stået på sidelinjen når andre klubber har købt ind, deres trup er alt for smal, og kan efter min menng, derfor kun præstere i 25-30 kampe i sæsonen.
Tottenham, har fået en god start, og jeg tror de rykker væk fra deres eller vanlige 8-12 plads placering og kommer mere sikkert med i top6 de kommende år.
Så min konklusion er at vi får god modstand fra liverpool, tottenham og arsenal, men det er Chelsea og City vi skal kæmpe med når vi nærmer os de 38 kampe.
Jeg ser faktisk kun Chelsea som vores konkurrent til mesterskabet.
Liverpool, Arsenal og City kommer alle til at smide for mange point, og kan ikke holde et så højt niveau gennem en hel sæson, som det kræver for at blive mestre.
Chelsea ser jeg som vores største konkurrent. Liverpool og Arsenal giver jeg ikke meget for. Som du selv er inde på en City et somewhat uskrevet blad, men i det lange løb tror jeg ikke de har det der skal til. Vores største konkurrent er os selv. Vores præstationer er alt for svingende til at vinde et mesterskab.
henning_b_j
17-09-2009, 11:19
Jeg tror det bliver mellem 2 hold os og Chelsea mesterne skal findes. Det bliver kampene i mellem os der godt kan afgøre hvem der vinder PL. Mens Liverpool, Arsenal og city dele 3-5 i mellem sig. Tror også City kommer i top 4 fordi de ikke deltager i CL og derfor har knap så mange kampe som de to andre og det vil gavne dem til sidst på året. Kunne godt se Arsenal slutte uden for top 4.
Er bange for Chelsea vinder PL. Synes de ser meget stærke ud!
Elrantiri
17-09-2009, 11:48
Nu vil jeg uden at gentage nogen på nogen mulig måde overhovedet sige, at mesterskabskampen nok kommer til at stå mellem Man Utd og Chelsea, jeg tror ikke Liverpool klarer sig nær så godt som sidste sæson, Arsenal er ikke stærke nok, og City, tja, nu får vi at se.
Jeg tror det bliver mellem 2 hold os og Chelsea mesterne skal findes. Det bliver kampene i mellem os der godt kan afgøre hvem der vinder PL. Mens Liverpool, Arsenal og city dele 3-5 i mellem sig. Tror også City kommer i top 4 fordi de ikke deltager i CL og derfor har knap så mange kampe som de to andre og det vil gavne dem til sidst på året. Kunne godt se Arsenal slutte uden for top 4.
Er bange for Chelsea vinder PL. Synes de ser meget stærke ud!
Der tror jeg du tager fejl. Husker jeg rigtigt, vinder vi INGEN kampe sidste år mod de vanlige top4 hold... Så det der er afgørende er at vi kan holde vores bundniveau så højt som sidste år. Så vinder vi næsten alle andre kampe. Men ja, nu har vi jo startet godt ud mod Tottenham og Arsenal, så ik så ringe :)
Jeg ser faktisk kun Chelsea som vores konkurrent til mesterskabet.
Liverpool, Arsenal og City kommer alle til at smide for mange point, og kan ikke holde et så højt niveau gennem en hel sæson, som det kræver for at blive mestre.
Helt enig. - Og god analyse er Spurs, Liverpool og de andre. Tror heller ikke, at Liverpool bliver den store trussel pga. manglende bredde.
Christensen
17-09-2009, 12:52
Husker jeg rigtigt, vinder vi INGEN kampe sidste år mod de vanlige top4 hold...
Vi bankede da Chelsea 3-0 på Old Trafford.
Men du har ret i, at vi skal holde niveauet, og undgå at fejle mod de "små" hold. De andre hold smed dumme point sidste år, mens vi var meget stabile, og derfor kunne vi tillade os kun at hente 5 point mod "the big four".
henning_b_j
17-09-2009, 12:58
Der tror jeg du tager fejl. Husker jeg rigtigt, vinder vi INGEN kampe sidste år mod de vanlige top4 hold... Så det der er afgørende er at vi kan holde vores bundniveau så højt som sidste år. Så vinder vi næsten alle andre kampe. Men ja, nu har vi jo startet godt ud mod Tottenham og Arsenal, så ik så ringe :)
Mener at huske vi vandt 3-0 hjemme over Chelsea. men ja ellers et dårligt år mod top 4. sidste år vandt vi alle de "nemme" kampe hvis man kan sige det og dummede os ikke. men det se jeg også chelsea kan i år så derfor tror jeg de to kampe mellem os godt kan blive det der giver ud slaget.
Ser også kun Chelsea som de eneste virkelig konkurrenter i sidste ende, hvor City, Arsenal og Liverpool vi kunkurrere om 3, 4 og 5 pladsen, mens hold som Spurs og lign. kommer derefter!
Tror at Chelseas og vores trupper er for skarpe og brede til, at de andre hold, kan være med til det sidste
Fletcherfan
17-09-2009, 17:51
De hold, der har en mulighed for at vinde PL i denne sæson må nok være Liverpool, Arsenal, Chelsea, Man. Shitty, Spurs og United...
Jeg tror ikke Man. Shitty klarer at holde formen... De har en forrygende startellever, en meget bred trup og en ganske udmærket træner... Men jeg tror, at der bliver nogle små ballader når det begynder at gå lidt ned ad bakke... Alt i alt regner jeg med, stadig, en 6. plads til dem...
På 5. pladsen forventer jeg faktisk, at Liverpool kommer... De havde en fornem sidste sæson, men de har mistet to meget vigtige spillere og derudover forventer jeg ikke, at så mange af deres spillere spiller ligeså godt i denne sæson, deres sæsonstart har heller ikke været alt for imponerende... Lidt kedeligt er det dog, at Rafa Benitez kan se frem til en fyreseddel i juni næste år...
Nr. 4 bliver Spurs... De har fået en utrolig god start... De har også et fantastisk hold med rigtig mange gode spillere... Men skaden hos Modric kommer nok til at gøre ondt på dem, da han er en fantastisk spiller... Det kommer nok ikke til at gå helt galt da jeg ser Harry Redknapp som en af de helt klart bedste managere i PL... Deres sæson bliver nok meget spændende...
Arsenal overhaler Liverpool og slutter som nr. 3... Det regnede jeg ikke med inden sæsonen, men starten har overbevist mig om, at Arse kan tage det sidste stykke op til Liverpool og overhale dem... Tager man de første 11 så har muligvis det svageste hold af disse seks, men de har altså rigtig mange spillere, der måske ikke ligefrem har verdensklasse, men som harn utrolig høj klasse... Deres stjerner bliver nok Fabregas og Bendtner...
Og så er der de to største favoritter... Chelsea har fået et bedre hold og en bedre manager i denne sæson... De har også startet utrolig stærkt selvom de skulle langt ind i overtiden for at sikre sejren mod både Stoke og Hull... Deres spil har været godt så de kommer helt sikkert, at være det hold, der slutter tættest på United og det eneste, der har klassen til at slutte over United... Deres svaghed er målmanden, som er gået ufattelig langt ned i niveau de sidste 3-4 år, samt forsvaret, som jeg ikke mener er har nok spillere til at dække ind hvis der kommer skader og karantæner...
Og så er der United... Jeg mener, at holdet er blevet bedre efter, at Ronaldo og Tevez er smuttet, og at det bliver mere kollektivet, der vinder i denne sæson... Spillemæssigt synes jeg også, at starten har været opmuntrende (bortset fra Burnley-kampen)... Uniteds problem mener jeg ikke bliver at score mål (og det mener jeg, at holdet har vist), men derimod effektiviteten... United kommer til at score mange mål i denne sæson og forsvaret kommer også til at holde tæt... Men problemer bliver, at der skal skabes så ufattelig mange chancer for at det skal blive mål... Hidtil har Nani imponeret efter to utrolig dårlig sæsoner, mens Valencia bliver god når han engang er kommet helt på plads på holdet... Inden sæsonen forventede jeg, at Chelsea ville blive mestre, men jeg tror nu, at United vinder nr. 19... Det er to årsager... Chelseas transferban kommer helt sikkert til at påvirke deres spil i anden halvdel af sæsonen og derudover kommer Chelsea også til at miste Essien, Drogba og Mikel i næsten hele januar måned pga. Africa Nations Cup... Specielt tabene af Essien og Drogba kommer til at gøre ondt på dem i denne sæson...
Jeg ser dog Chelsea som den største konkurrent.
-Selvfølgelig har city fået mange point her i de første par kampe, men jeg tror at de kommer til at smide flere point hen af vejen.
Gerrard har lige udtalt sig at Liverpool nu er på sporet igen - Det er jeg nu ikke enig i! jeg tror at liverpool får endnu en "mellemsæson" som jeg så sødt vælger at kalde det (for dem har de jo haft mange af).
Men alt i alt, tror jeg det bliver mellem United og Chelsea.
Mener at huske vi vandt 3-0 hjemme over Chelsea. men ja ellers et dårligt år mod top 4. sidste år vandt vi alle de "nemme" kampe hvis man kan sige det og dummede os ikke. men det se jeg også chelsea kan i år så derfor tror jeg de to kampe mellem os godt kan blive det der giver ud slaget.
lidt skidt at glemme den - men ik desto mindre, så ja, en rædselsfuld sæson, hvis man tænker på vores kampe mod top4 holdene..
Carl-keane
17-09-2009, 19:35
Arsenal: Har Allerede mistet den flotte start pust og dem regner jeg bestemt ikke med andet end aller mest 10 point efter os!
Chelsea: Uden tvivl et godt hold. Men iforhold til os? der synes jeg ikke de kan noget! Lader til at de måske har lidt intern uro, kan man ihvertfald godt tro efter at Peter Kenyon er skredet så pludseligt?
Liverpool: De har hjertet på rette sted og en ufattelig sult efter PRL, men det har Bolton og Hull med al respekt også. De skal nok præstere bedre end sidste år, hvilket jeg ikke tror sker...
City: Lader til at gøre vildt godt, Men det samme gjorde Arsenal og Tottenham også indtil de mødte os. De burde ikke kunne ligge billet ind...
Man United: Jeg siger personligt altid "Er ikke bange for at nogen spiller bedre end United... Er mere bange for United spiller dårligere end dem" ergo vi er selv vores værste fjende!
Hr Hansen
17-09-2009, 19:44
Arsenal: Har Allerede mistet den flotte start pust og dem regner jeg bestemt ikke med andet end aller mest 10 point efter os!
Chelsea: Uden tvivl et godt hold. Men iforhold til os? der synes jeg ikke de kan noget! Lader til at de måske har lidt intern uro, kan man ihvertfald godt tro efter at Peter Kenyon er skredet så pludseligt?
Liverpool: De har hjertet på rette sted og en ufattelig sult efter PRL, men det har Bolton og Hull med al respekt også. De skal nok præstere bedre end sidste år, hvilket jeg ikke tror sker...
City: Lader til at gøre vildt godt, Men det samme gjorde Arsenal og Tottenham også indtil de mødte os. De burde ikke kunne ligge billet ind...
Man United: Jeg siger personligt altid "Er ikke bange for at nogen spiller bedre end United... Er mere bange for United spiller dårligere end dem" ergo vi er selv vores værste fjende!
Syntes måske du undervudere Chelsea en hel del!
Chelsea er dem jeg anser som vores værste konkurrent - deres hold og trup taler for sig selv, de er stærke. Nuvel er City kommet godt fra start, men jeg tvivler på holdets rygrad og med de egoer, så bliver det svært for dem specielt med en ikke særlig imponerende manager. Mourinho kunne i Chelsea håndtere det, men han havde rygrad og var dygtig til at styre stjernerne - kan Hughes det - jeg tvivler meget kraftigt. Men flot start bestemt.
Liverpool virker heller ikke særlig stabile. To nederlag allerede er ikke særlig lovende, når man tænker på, at det var hvad de fik hele sidste sæson - de er for afhængige af Torres-Gerrard, så jeg tror ikke, at det bliver deres år igen i år.. Til sommer vil det være 20 år siden deres sidste mesterskab (hvis de ikke vinder i år). Hvilke dejlige FACTS!...
Arsenal. Hmm, startede lovende, men er faldet tilbage igen. De har et nemt program de næste par måneder, og kommer de igennem med mange sejre, så kan de komme godt ind til julemånederne, hvor de normalt er svage, men i længden tror jeg de går kolde. Deres trup er ikke stor nok.
Carl-keane
17-09-2009, 20:27
Syntes måske du undervudere Chelsea en hel del!
Hvor er det de er så gode? fremfor Liverpool og Arsenal?
SantasLittleHelper
17-09-2009, 20:55
Hvor er det de er så gode? fremfor Liverpool og Arsenal?
Fordi deres hold er bedre på 5 ud af 6 pladser i forhold til de to hold?
Carl-keane
17-09-2009, 21:15
Fordi deres hold er bedre på 5 ud af 6 pladser i forhold til de to hold?
Målmandsposten: er det lige syntes jeg, Reina er blevet bedre imens Cech er faldet i niveau
Forsvar: Der har Chelsea et lille plus pga John Terry. Men syntes alligevel at liverpool med Carrager og Johnson er godt med især hvis Agger kommer igen!
Midtbane: Der syntes jeg også det er lige Gerrard siger lidt sig selv og synes ikke Lampard når op på hans Niveau helt. Essien og Macherano er nok lige gode og på kanterne er begge hold vel os rimelig neutrale...
Angreb: Der syntes jeg at Liverpool med Torres og den lidt tilfældige spade de vælger at bruge spiller lige op med Drogba og Anelka
Manager: Benitez Vs Carlo Ancelotti
Ancelotti var udeover i Chl ikke specielt god i Milan, samme gælder Benitez der også har været god i Chl og ikke i PRL...
Christensen
17-09-2009, 21:46
Forsvar: Der har Chelsea et lille plus pga John Terry. Men syntes alligevel at liverpool med Carrager og Johnson er godt med især hvis Agger kommer igen!
John Terry er altså lige en klasse over Carragher og Agger. Carvalho har nok også et lille plus i forhold til dem, selvom en Agger i topform nok er Liverpools bedste forsvarer. Giver sgu ikke så meget for Carragher.. Johnson er startet rigtig godt for Liverpool, og er farlig offensivt, mens han er ganske udmærket i defensiven, han vinder dog lidt over Bosingwa/Ivanovic. Venstre backen hos Liverpool må vel være Insua, og der er ingen tvivl om Ashley Cole er klasser over. Chelsea klart stærkest.
Midtbane: Der syntes jeg også det er lige Gerrard siger lidt sig selv og synes ikke Lampard når op på hans Niveau helt. Essien og Macherano er nok lige gode og på kanterne er begge hold vel os rimelig neutrale...
Gerrard/Lampard duellen vinder Gerrard nok. Om man vil det eller ej, så er Gerrard en klassespiller, men vinder dog kun snævert over Lampard.
Mht. Essien og Mascherano er Essien altså klasser over. Mascherano går i stå lige så snart spillet kommer på modstanderens banehalvdel, mens Essien er motoren på Chelseas hold, og Chelsea var langt bedre da han kom tilbage fra sin lange skade sidste år. Lucas skal dog også lige nævnes, da Gerrard egentlig spiller bag Torres. Og hvad kan man sige om Lucas.. tja, jeg mener han er ret ordinær, for at sige det pænt.
På venstrekanten har er Benayoun vel førstevalg hos Liverpool, mens Malouda er i Chelsea. Begge er solide spillere, men et stykke fra toppen og her det meget lige. Højrefløj i Liverpool er arbejdshesten Dirk Kuyt, og hvem Chelsea har der ved jeg egentlig ikke. Ancelotti vil jo gerne spille lidt smalt, så om det er Essien, Ballack, Deco, eller Mikel der spiller der ved jeg ikke. Men igen, Chelsea har den stærkeste midtbane af de to hold - og ikke mindst de bedste reserver!
Angreb: Der syntes jeg at Liverpool med Torres og den lidt tilfældige spade de vælger at bruge spiller lige op med Drogba og Anelka
Drogba/Anelka mod Torres/Gerrard. Meget lige kamp, mellem meget forskellige angriberpar. Her kan jeg ikke se hvem der skulle være bedst, for de fungerer rigtig godt hver især. Men muligvis et LILLE plus til Liverpool.
Man kan ikke komme uden om at Chelsea har et bedre og bredere hold end Liverpool, og Chelsea er klart vores værste konkurrenter i år.
Enig... Chelsea klart største konkurrent. Jeg vil endda mene at Chelsea er bedre end os. Jeg er ikke så bange for savnet af Ronaldo, men jeg synes bare at Chelseas trup er god..
I øvrigt er de også rimelig heldige eller dygtige til at opsøge heldet. Sidste kamp fx scorede de to gange i 4 minutters overtid i både 1. og 2 halvleg. Og er der nogen der scorer flere mål på afrettede skud en dem??? og især Lampard - det er jo helt absurd!!!
Enig... Chelsea klart største konkurrent. Jeg vil endda mene at Chelsea er bedre end os. Jeg er ikke så bange for savnet af Ronaldo, men jeg synes bare at Chelseas trup er god..
I øvrigt er de også rimelig heldige eller dygtige til at opsøge heldet. Sidste kamp fx scorede de to gange i 4 minutters overtid i både 1. og 2 halvleg. Og er der nogen der scorer flere mål på afrettede skud en dem??? og især Lampard - det er jo helt absurd!!!
Bedre end os?
Jeg synes vi har vist de sidste sæsoner at vi er det bedste hold. Vi sælger verdens bedste fodboldspiller , men efter hvad jeg kan se, har det bare givet enorm meget plads til at vi kan spille "the old united way" , hvor vi spiller kollektivt, hurtige afleveringer, og det er pasningsspillet der får os igennem modstanderens angreb.
Ingen tvivl om at vi svinger meget - men det er nu ved at tradition i United, at vi skal starte mere eller mindre dårligt ud. Hvilket specielt Burnley kampen viste os.
Med Fletcher, som jeg regner med en af verdens bedste midtbane spillere (ikke teknisk selvf) , Rooney i topform, og forsvarsspillere som Rio, Vidic og Evra så ser jeg ik Chelsea bedre end os. JO de har klassespillere, de er sku gode, MEN, synes ik de når op på vores niveau over en hel sæson.
Vi har det bedste rotationssystem af alle klubber, og kan bruge det, fordi vores "reservespillere", eller dem der er lige ved og næsten er på sådan et højt niveau; Evans, Anderson, Park, Brown/O'Shea/Neville, Valenca, Nani, Macheda -> det kommer vi til at vinde PL på igen i år..
ChristianR
18-09-2009, 08:43
Bedre end os?
Jeg synes vi har vist de sidste sæsoner at vi er det bedste hold. Vi sælger verdens bedste fodboldspiller , men efter hvad jeg kan se, har det bare givet enorm meget plads til at vi kan spille "the old united way" , hvor vi spiller kollektivt, hurtige afleveringer, og det er pasningsspillet der får os igennem modstanderens angreb.
Han snakker vel om, hvem der har den stærkeste trup nu og ikke hvem, der har haft den de sidste par sæsoner? Så det er vel ikke relevant, hvem der var stærkest der.
Jeg kan sagtens følge ham i, at Chelsea nok har en stærkere trup end os, når man ser på det spiller for spiller. Indtil nu har det også fungeret godt for dem, og de har vundet alle deres kampe indtil nu. Så jeg kan nu sagtens være nervøs for, om de tager mesterskabet. Jeg tror i hvert fald, at det bliver en lang og tæt kamp med Chelsea og os i Top2.
SantasLittleHelper
18-09-2009, 09:05
Målmandsposten: er det lige syntes jeg, Reina er blevet bedre imens Cech er faldet i niveau
Manager: Benitez Vs Carlo Ancelotti
Ancelotti var udeover i Chl ikke specielt god i Milan, samme gælder Benitez der også har været god i Chl og ikke i PRL...
Jeg er lodret uenig i alt du har skrevet. Bortset fra det med Terry. De eneste spillere fra Liverpool og Arsenal der vil kunne forstærke Chelsea's hold er IMO Torres og Gerrard. Agger er ikke fast mand (han er ramt af den danske overvurderingsmentalitet af egne spillere), Carragher er og har altid været en elendig fodboldspiller, og Johnson kunne jo heller ikke spille sig på holdet og ville heller ikke kunne gøre det igen på trods af hans udvikling.
Men jeg forstår ikke hvorfor du ikke tror på chelsea's kvalitet, når langt de i langt de fleste tilfælde betegner spillerne som ganske lige. Var pointen ikke, at du mente at Chelsea IKKE var lige med Pool og Arse?
Jeg er lodret uenig i alt du har skrevet. Bortset fra det med Terry. De eneste spillere fra Liverpool og Arsenal der vil kunne forstærke Chelsea's hold er IMO Torres og Gerrard. Agger er ikke fast mand (han er ramt af den danske overvurderingsmentalitet af egne spillere), Carragher er og har altid været en elendig fodboldspiller, og Johnson kunne jo heller ikke spille sig på holdet og ville heller ikke kunne gøre det igen på trods af hans udvikling.
Ifølge engelske medier foretrækker Rafa en konstellation med Agger og Skrtel, når alle er klar. Om det passer, ved jeg selvfølgelig ikke.
Jeg mener, at Torres, Gerrard, Sagna, Fabregas og Arshavin kunne forstærke ethvert hold, men det er stadig få spillere, og der er ingen tvivl om, at Chelseas trup er uhyre stærk. Både hvad bredde og startopstilling angår, mener jeg, at de som minimum matcher os. De har en grotesk god midtbane og to giftige angribere. Vi er stærkere på målmandsposten (VDS) og i forsvaret, men længere fremme ad banen vil jeg give et lille plus til Chelsea, og spørgsmålet er, om de er vores konkurrent til titlen, eller vi er deres. Lige pt. må de være favoritter.
ChristianR
18-09-2009, 09:49
Ifølge engelske medier foretrækker Rafa en konstellation med Agger og Skrtel, når alle er klar. Om det passer, ved jeg selvfølgelig ikke.
Det har man bare ikke set endnu, og de har alle været klar på samme tid. Da brugte han jo Carra og Skrtel, så det må være, hvad vi har at forholde os til. Desuden bliver Agger næppe bedre af hans lange skader, og det er IMO til grin at stille ham over eller ligestille ham med verdensklassespillere som Terry og Carvalho. Jeg håber, han når det niveau en dag, men lige nu er han langt fra.
SantasLittleHelper
18-09-2009, 10:01
Har du et nutidigt link til det? For det tror jeg ganske enkelt ikke på. Slet ikke efter johnson er kommet til, for så kan han ikke bare skubbe Carragher ud på højrekanten. Men okay, når han spiller med Lucas kan alt vel ske.
Har du et nutidigt link til det? For det tror jeg ganske enkelt ikke på. Slet ikke efter johnson er kommet til, for så kan han ikke bare skubbe Carragher ud på højrekanten. Men okay, når han spiller med Lucas kan alt vel ske.
Det var åbenbart på ClickLiverpool, jeg havde læst det, men uden kildeangivelse er de ikke just troværdige.
http://www.clickliverpool.com/sport/liverpool-fc/126113-exclusive-agger-out-for-7-weeks.html
Han snakker vel om, hvem der har den stærkeste trup nu og ikke hvem, der har haft den de sidste par sæsoner? Så det er vel ikke relevant, hvem der var stærkest der.
Jeg kan sagtens følge ham i, at Chelsea nok har en stærkere trup end os, når man ser på det spiller for spiller. Indtil nu har det også fungeret godt for dem, og de har vundet alle deres kampe indtil nu. Så jeg kan nu sagtens være nervøs for, om de tager mesterskabet. Jeg tror i hvert fald, at det bliver en lang og tæt kamp med Chelsea og os i Top2.
Det er jeg udemærket klar over, men i og med, han selv mener vi i United ikke kommer til at savne C.Ronaldo, og jeg ser ik at Chelsea har lavet de kæmpe køb ift. til os dette transfer vindue. Nok dårligere?
Chelsea Indkøb sommer transfer 2009:
Nemanja Matic MFK Kosice
Yuri Zhirkov CSKA Moscow
Daniel Sturridge Manchester City
Ross Turnbull Middlesbrough
Chelsea Salg/lån sommer transfer 2009:
Claudio Pizarro Werder Bremen
Michael Mancienne Wolverhampton Wanderers
Scott Sinclair Wigan
Franco Di Santo Blackburn
Frank Nouble West Ham
United Indkøb sommer transfer 2009
Gabriel Obertan Bordeaux
Michael Owen Newcastle
Luis Antonio Valencia Wigan
United salg sommer transfer 2009
Danny Simpson Newcastle
Manucho Goncalves Real Valladolid
Carlos Tevez Manchester City
Fraizer Campbell Sunderland
Cristiano Ronaldo Real Madrid
Når Tevez ik fik mere spilletid end han gjorde i United, synes jeg byttet med Owen går lige over, men det vil kun tiden vise. Vi har fået et talent og en hurtig spiller i Valencia, som sammen med vores andre kantspillere nok skal tage over , nu hvor Ronaldo er væk. Vi har allerede set folk tage over i det offensive spil i starten af sæsonen (Anderson og Scholes specielt)..
Dvs. vi er tilbage med ca de samme trupper som de foregående år.Så vi er tilbage til det jeg mente med de 3 foregående sæsoner, hvor vi har bevist vi er BEDST - hvilket jeg også tror vi gør i år :)
ChristianR
18-09-2009, 10:55
Det er jeg udemærket klar over, men i og med, han selv mener vi i United ikke kommer til at savne C.Ronaldo, og jeg ser ik at Chelsea har lavet de kæmpe køb ift. til os dette transfer vindue. Nok dårligere?
Når Tevez ik fik mere spilletid end han gjorde i United, synes jeg byttet med Owen går lige over, men det vil kun tiden vise. Vi har fået et talent og en hurtig spiller i Valencia, som sammen med vores andre kantspillere nok skal tage over , nu hvor Ronaldo er væk. Vi har allerede set folk tage over i det offensive spil i starten af sæsonen (Anderson og Scholes specielt)..
Arr, du går vist lige lovlig nemt hen over, at vi har mistet vores absolutte topscorer og verdens bedste spiller med: "vores andre kanstpillere nok skal tage over" IMO når hverken Valencia, Nani eller Park som udgangspunkt Chelseas start midtbane til sokkeholderne.
Desuden skal man ikke neglichere, at de nu igen har fået en dygtig træner, som synes at have fået godt styr på tropperne. Så at afskrive Chelsea og sige, at deres hold i hvert fald ikke er lige så godt som vores, vil i min optik være forkert.
I de fleste neutrale fans' øjne er Mikel, Essin, Deco, Lampard og Ballack en bedre midtbane end Fletcher, Nani, Scholes, Carrick, Anderson og Valencia.
Jeg er ligeledes sikker på mange opfatter Drogba som blandt verdens bedste angribere og Anelka som en knivskarp målscorer(som blev PL-topscorer sidste sæson)
I Forsvaret er Terry/Carvalho et af de få forsvar i verden, som kommer i nærheden af vores. Alex, Cashley, Ivanovic, Bosingwa og Chech er vel også i den absolutte topklasse.
Efter den tur igennem Chelseas hold, har jeg ikke engang nævnt spillere som Kalou, Malouda og Belletti.
Bottomline: Chelsea har en helt fantasisk trup; Det værende sig i bredden som i start 11'eren, ligesom de har fået en træner af højeste klasse.
Vi har naturligvis også en stærk trup og den bedste træner, så man skal da ikke afskrive os. Men jeg mener, det er farvet og naivt i den grad at undervurdere eller afskrive Chelsea i år.
Synes virkelig det er skrevet med United-briller når man uden videre afskriver hold som Liverpool og sætter os over Chelsea.
Chelsea har en stærkere trup en vi har og Liverpool må man aldrig afskrive.
Jeg håber inderligt at Obertan er den rene guldfugl, ellers kan vi blive alvorligt tynde på kanterne. Rooney og Berbatov må ikke få en down periode, så mangler vi mål og den centrale midt skal kombineres korrekt hver gang.
Tror at alle de store hold, måske lige på nær Chelsea, kommer til at sætte point til hist og her. Derved bliver det topkampene der skal afgøre mesterskabet, hvor vi heldigvis er kommer godt igang med sejre over Spurs og Arsenal.
Jeg ville have været langt mere rolig, hvis vi havde købt en klassefløj til at gøre de andre farlige.
Men med mindre vi laver en fuldendt sæson, så frygter jeg at Chelsea løber fra os.
tror
1. chelsea (de har rigtig god trup og nogle super spillere)
2. Man Utd (tror Chelsea er for stærke)
3. City (holder ikke hele vejen i år)
Cantona66
19-09-2009, 06:08
1) chelsea
2) United eller omvendt (tror chelsea er den største udfordre)
3) arsenal
4) tottenham
5) liverfool
6) shitty
henning_b_j
06-10-2009, 20:30
Jeg tror top 6 i dette år PL slutter sådan
1) Chelsea
2) Manchester United
3) Arsenal
4) Manchester City
5) Liverpool
6) Aston Villa
Men håber meget United kan vinde PL. Men jeg tror Chelsea er for stærke i år.
Må sige at jeg er enig med de fleste i at Chelsea er absolut den allerstørste trussel til titlen..
Jeg vil mere eller mindre afskrive følgende hold:
Liverpool: De har en stærk start 11., men en elendig manager :) og bredde
Arsenal: Mangler ganske enkelt bredden og det sidste trin på kvalitets siden for at kunne følge med United og Chelsea
City: Har været aktiv på transfer og købt gode spillere, men tvivler på at de holder niveau hele sæsonen.. Der er kommet rigtig mange nye og kræver nok ikk meget før de kommer ud af takt..
Tottenham: Nævner dem, fordi jeg tror de endelig indfrier deres trups potentiale, altid et farlig hold for topholdene.. Tror de ender udenfor top 5 sammen med Aston Villa i denne sæson..
Jeg må dog lige nævne at i forhold til trusler for United, så ser jeg faktisk os selv som den største af dem alle.. Bare for at gøre status på sæsonens hidtige kampe, så har vi været alt for svingende og flere spillere har lavet personlige fejl(ingen navne, vel Foster?).. Jeg ser frem til at følge holdet i oktober, som viser sig at være vores stærkeste måned og med en VDS i buret igen.. Håber dermed at vi ser verdens stærkeste forsvar igen, med VDS, rio, Vidic, Evra og håber Rafael finder de gode takter frem fra sidste sæson og bliver vores førstevalg på højreback..
Tottenham: Nævner dem, fordi jeg tror de endelig indfrier deres trups potentiale, altid et farlig hold for topholdene..
Hmm, ved jeg nu ikke lige. Vi vandt 1-3 over dem og Chelsea vandt 3-0. De slog godt nok Liverpool i den første kamp 2-1, men de er vel ikke "altid" farlige overfor topholdende hvis de ikke vinder... Vi har ikke tabt til dem de sidste 10 (!) møder og vi må vel betegnes som et tophold. Chelsea har tabt to gange de sidste 10 opgør. Liverpoll har tabt tre ud af de sidste 10, mens Arsenal har tabt en enkelt gang ud af de sidste 10 opgør. For at opsummere har Tottenham altså vundet 6 ud af de sidste 40 opgør mod "The Big Four" så at betegne dem som altid farige overfor topholdende holder vist ikke helt.
hvornår er obertan klar? glæder mig til at se ham i aktion!
Physioroom:
Manchester United 5 M Owen Groin Strain 25th Oct 09
E Van Der Sar Thumb/Wrist Injury 17th Oct 09
G Obertan Back Injury 31st Oct 09
Rafael Shoulder Injury 9th Oct 09
O Hargreaves Jumpers Knee 25th Oct 09
Hmm, ved jeg nu ikke lige. Vi vandt 1-3 over dem og Chelsea vandt 3-0. De slog godt nok Liverpool i den første kamp 2-1, men de er vel ikke "altid" farlige overfor topholdende hvis de ikke vinder... Vi har ikke tabt til dem de sidste 10 (!) møder og vi må vel betegnes som et tophold. Chelsea har tabt to gange de sidste 10 opgør. Liverpoll har tabt tre ud af de sidste 10, mens Arsenal har tabt en enkelt gang ud af de sidste 10 opgør. For at opsummere har Tottenham altså vundet 6 ud af de sidste 40 opgør mod "The Big Four" så at betegne dem som altid farige overfor topholdende holder vist ikke helt.
Kan godt ske at de ikke vinder, men ud af de 8 kampe mod Chelsea, United, Liverpool og Arsenal i sidste sæson taber Tottenham kun 2 kampe ! Dette sker mod United(og United var bagud 0-2 i 1. halvleg) og Liverpool på udebane sidst i sæsonen..
Tottenhams statistik: 2-4-2 mod "The Big Four" og vidner om et hold som skal tages seriøst og fået en god start på sæsonen..
Physioroom:
Manchester United 5 M Owen Groin Strain 25th Oct 09
E Van Der Sar Thumb/Wrist Injury 17th Oct 09
G Obertan Back Injury 31st Oct 09
Rafael Shoulder Injury 9th Oct 09
O Hargreaves Jumpers Knee 25th Oct 09
Vi kan nærmest stille en spritny start-11'er når vi når til November ;)
tjarligdrengen
06-10-2009, 22:14
Jeg tror, som mange af jer, at Chelsea er største konkurrent i denne sæson. Dog håber jeg inderligt at det kommer til at koste dem, at Essien, Drogba og Mikel skal ned og spille Africa Cup.
Mit bud på en top 6:
1. Chelsea/Manchester United (tror, desværre mest på Chelsea)
2. Manchester United/Chelsea
3. Arsenal
4. Liverpool
5. Manchester City
6. Tottenham
Jeg tror top 6 i dette år PL slutter sådan
1) Chelsea
2) Manchester United
3) Arsenal
4) Manchester City
5) Liverpool
6) Aston Villa
Men håber meget United kan vinde PL. Men jeg tror Chelsea er for stærke i år.
Ej, kom nu drenge.. vi må lige tror på vores hold.
Selvfølgelig havde vi dårlige kampe mod Burnley og Sunderland, men som sagt.
"We believe in Fergie"
Jeg tror godt United kan tage førstepladsen, hvis de lige kan overkomme de mærkelig nok "nemme" kampe..
Tror som mange andre, at vores største trussel er os selv.
Vil lægge hovedet på blokken og sige, at hvis VDS får endnu en lang skade, så kan PL være solgt allerede der. Foster og TK er ganske enkelt ikke gode nok i længden.
Tvivler på at vi køber ind til januar. Ljalic, Hargreaves, Obertan og Diouf får chancen til at vise at vi skal satse på dem, lige som Nani har til Juni måned at overbevise alle andre end ham selv og Ronaldo om, at han er en klassespiller vi skal satse på.
Tror ikke på Liverpool, Arsenal og City i længden. Frygter allermest Chelsea, men de er bestemt ikke uovervindelige.
Hvis vores spillere kan vise det niveau alle forventer, er jeg sikker på at vi kan køre endnu et mesterskab i hus.
RuudVanNissetøj
08-10-2009, 13:22
Personligt er jeg meget fortrøstningsfuld med hensyn til sæsonen. Synes vi har generelt set fået et meget mere homogent og sprudlende United hold at se efter afgangen af Ronaldo. Med førnævnte tilgange i januar begynder vi for alvor at have væsentligt flere strenge at spille på i forhold til konkurrenterne.
Dog glæder jeg mig efterhånden sindsygt meget til kampen mod Pool sidst på måneden - den kan give et lille billede på vores styrker og svagheder for resten af sæsonen.
Tror som mange andre, at vores største trussel er os selv.
Umiddelbart en smule nonchalant,at påstå at United er deres egen største konkurrent, når Chelsea er i samme liga.
Men det bliver nok som det også er i Spanien. En kamp mellem to hold.
United vs. Chelsea
Barca vs. Real Madrid
Og mon ikke at CL finalen er med deltagelse, af to af de ovenstående hold.
Chelsea er de største konkurrenter, men tvivler lidt på dem i det lange løb, når de til vinter skal undvære 3 af deres habile spillere, og ikke har mulighed for at købe erstatninger - det tror jeg vil koste points og svækkederes stabilitet.
Bliver derudover spændende at se næsten sæson hvad klubber som Liverpool og Chelsea gør, når de skal hoste op med 18 "homegrown" spillere.
Christensen
10-10-2009, 16:12
Chelsea er de største konkurrenter, men tvivler lidt på dem i det lange løb, når de til vinter skal undvære 3 af deres habile spillere, og ikke har mulighed for at købe erstatninger - det tror jeg vil koste points og svækkederes stabilitet.
Netop det kan blive meget afgørende. Især fraværet af Drogba og Essien kan komme til at koste. De to betyder meget for Chelsea, og Drogba har de ikke en klasse erstatning for. Daniel Sturridge er vel reserven?
Bottomline: Chelsea har en helt fantasisk trup; Det værende sig i bredden som i start 11'eren, ligesom de har fået en træner af højeste klasse.
Vi har naturligvis også en stærk trup og den bedste træner, så man skal da ikke afskrive os. Men jeg mener, det er farvet og naivt i den grad at undervurdere eller afskrive Chelsea i år.
Først jeg argumenterede ik for at vi er klasser over Chelsea , men for at de ik er bedre end os..
Jeg synes personligt det er forkert at sidde og sige "Fletcher vs lampard" "drogba vs Rooney" bla bla bla..
Selvfølgelig kunne vi godt bruge Ronaldo og 30-40 mål, men når alt kommer til alt, så er det sammentømret trup der afgør hvem der holder en hel sæson.. Ingen tvivl om at på papiret har Chelsea nok flere "stjerner" end os - men man må ik glemme at Deco aldrig er kommet op på samme niveau som i spanien (er dog blevet bedre end i starten) - det samme med Ballack..
Når jeg ser de to hold overfor hinanden synes jeg vi har fordelen - ser man spiller for spiller, vinder Chelsea.
Når alt kommer til alt, tror jeg vores sammenspillet hold, og brug af mange spillere, vil gøre vi trækker det længste strå.
[QUOTE=Jbc;149598]Umiddelbart en smule nonchalant,at påstå at United er deres egen største konkurrent, når Chelsea er i samme liga.QUOTE]
Mente det ikke på den måde, at der ikke er nogen der kan konkurrere med os.
Men jeg frygter mere for, at de bærende spillere ikke kan holde niveauet, end jeg frygter Chelsea. Viser det sig, at alle spørgsmålstegnene slår igennem, ser jeg store muligheder for at blive mester igen. Men kan niveauet ikke holde, kan mesterskabet gå til hvem som helst.
Derfor, det afhænger 100% af hvor god en sæson vi selv kan præstere, mere end hvad de andre kan præstere, imo.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.