Se fuld version : PL: Manchester United - Arsenal
Helt fantastisk med en sejr mod Arsenal igår.
-Men der var dog flere mangler i kampen fra vores side..
men demm har i nævnt fint flere gange nu..
Som tilføjelse vil jeg også sige at det måske var lidt heldigt at Arsenal ikke fik straffe, da fletcher lige tacklede Arshavin..
Men alt i alt er det altid super dejligt med 3 point mod gunners.. :D
Se målet igen. Bolden er slet ikke oppe i hjørnet. Det er kun, fordi Foster rammer den, at den ryger derop. Jeg synes ikke, det er et drop, men helt tilfreds med Foster, var jeg ikke. Han laver så til gengæld en fantastisk fodparade senere.
Kan godt se at Foster selv skubber den derop, men jeg mener ikke han kan lastes for målet
Kan godt se at Foster selv skubber den derop, men jeg mener ikke han kan lastes for målet
-vil jeg også sige.
Men måske en VDS nok havde taget den?
Gronkjor
30-08-2009, 21:20
-vil jeg også sige.
Men måske en VDS nok havde taget den?
Meget svært at sige, han havde måske placeret sig bedre i målet, pga erfaringen? Dog er jeg 100% sikker på at VDS ikke havde taget Van Persies forsøg lige efter pausen..
Kæft en vigtig sejr, det var så vild en kamp!!
Fletcher gjorde det virkelig, virkelig flot, det samme gjorde Evra, han kunne squ det hele :D
Giggs skuffede virkelig i 1. halvleg, men kom bedre med i 2.
Foster gorde det okay, men mangler lige at kunne gribe en bold, som er l luften.. dig disker han op med den konge-redning, det var så fantastisk!
Men hva skete der lige for de 5 min. tillægstid?!?! Men spænding til det sidste, virkelig en kamp, hvor jeg troede jeg skulle kaste mit hjerte op!
Manden burde have været ind meget tidligere. Kommer han ind med 6 min. igen eller noget i den stil.. Det er squ ikke nogen ønske situation, men selvfølgelig kan man diskutere, om han burde have klassen til at være klar alligevel - tror dog han havde en mindre god dag, så synes lige han får nogle flere chancer..
Må sige jeg synes, han står og halvsover lidt, og imo burde han have haft taget den.. men skidt pyt, vi vinder alligevel, g vi kan takke os lykkelig for, at han disker op med den fantom redning i 2. halvleg! :)
Jeg skrev den kommentar fordi jeg havde set ham score så mange mål for 2år siden gang på gang på den måde hos Tottenham, og endda sværere mål fra sværere vinkler mod fx Arsenal men den der bold og den chance kan han ikke skubbe bolden ind? Det er stressende.
Jeg skrev den kommentar fordi jeg havde set ham score så mange mål for 2år siden gang på gang på den måde hos Tottenham, og endda sværere mål fra sværere vinkler mod fx Arsenal men den der bold og den chance kan han ikke skubbe bolden ind? Det er stressende.
Hvis en angriber scorer på Berbatov's chance, er det mere held end teknik. Hvis du ser den langsomme gengivelse, springer bolden meget skævt op. Så lægger du an til en rent træf, så rammer man skævt. Vel kun en tøs eller en klumpfod der rammer så skævt, at det kompenserer på boldens opspring.
Så ikke kampen pga. fødselsdag, desværre, men hæfter mig ved kampsammendraget, hvor vi ser usandsynligt heldige ud. Men det står heldigvis ikke i tabellen.
Fergie er af en anden mening....
http://www.tribalfootball.com/man-utd-boss-ferguson-foster-shouldve-done-better-arshavin-goal-286661
Jeg vil måske ikke sige at håndteringen af skudet i sig selv er decideret ringe, men sammenspillet med forsvaret er i den situation. Det skal de have på plads de små indbyrdes aftaler om hvem der dækker hvilket hjørne
ChristianR
31-08-2009, 07:35
Foster kan vel som sådan heller ikke lastes for målet. Situationen minder i mine øjne meget, om det mål Fat Frank scorer på ham i CS-kampen.
Det er bestemt ikke et drop. Alligevel vil jeg mene, at han nok burde have taget den. Hvis sådanne mål er foskellen på en klassemålmand og en målmand over middel, så kan forskellen vise sig at blive dyr.
Ganske rigtigt havde Foster dog også en helt kanon refleksredning på stregen, som vel altid har været hans styrke. Hans store svaghed kom dog igen til udtryk mod Arsenal, hvor han flere gange går ud i feltet for at gribe den, men mislykkes.
Utrolig sejr, fantastisk at vi vandt uden egentlig at spille godt. det tegner godt for resten af sæsonen, men vi skal klart have styr på de mangler, som fx at Giggs og Carrick skal i gang, og at vi skal have vores forsvar helt klar, tror ikke på Brown. Så når Rafael, Ferdinand (Evans) og VDS er tilbage, så bliver vi farlige, for vi skal nok få scoret det ene mål pr. kamp der er nok til at vinde.
Og så er jeg træt af at høre på Arsenal fans, spillere og Arsene Wenger. Der får det til at lyde som om at Arsenal spillede en klasse kamp, og var så uheldige med både deres chancer og dommeren. For mig at se, er det en lige kamp, hvor Arsenal har de fleste chancer, men DF kan sagtens score til 1-0 tidligt, og så har Arsenal heller ikke flere chancer, og efter Diabys selvmål, så har de faktisk ikke en stor chance.
Så flot holdt sammen drenge, og vi er helt tilbage efter Burnley kampen resultatmæssigt, men spillemæssigt mangler vi lige det sidste!
Troelsgaard
31-08-2009, 14:02
Foster kan vel som sådan heller ikke lastes for målet. Situationen minder i mine øjne meget, om det mål Fat Frank scorer på ham i CS-kampen.
Det er bestemt ikke et drop. Alligevel vil jeg mene, at han nok burde have taget den. Hvis sådanne mål er foskellen på en klassemålmand og en målmand over middel, så kan forskellen vise sig at blive dyr.
Ganske rigtigt havde Foster dog også en helt kanon refleksredning på stregen, som vel altid har været hans styrke. Hans store svaghed kom dog igen til udtryk mod Arsenal, hvor han flere gange går ud i feltet for at gribe den, men mislykkes.
Jeg er (måske overraskende) enig.
Jeg mener at Foster burde have reddet den, det er ikke en umulig bold at snuppe, og med et skridt eller to til hans venstre, så havde han fået slået den ud til hjørnespark. Jeg synes dog også Vidic er for passiv i situationen, jeg bryder mig ikke om, når modstanderne får lov at skyde fra forholdsvis kort afstand, nu var Arshavins skud ikke utagelig, men man har før set spillere få drømmetræf fra den afstand, hvor målmanden har været chanceløs, jeg tænker bl.a. på Figos mål mod England under EM i 2000, hvor Tony Adams (så vidt jeg husker) er alt for passiv overfor Figo, hvorefter han får drømmetræf, og den sidder helt oppe i hjørnet, uden chance for Seaman. Der må gerne presses lidt mere op, selvom det er forholdsvist langt ude.
Mht til spillet, så havde vi flere gange god optræk til chancer, men Carrick og Giggs smed meget af det væk. Især Giggs var skyld i mange boldtab og ødelagde mange muligheder for chancer. Derudover fik Rooney for lidt at arbejde med, mens Valencia og Nani hver især spillede under niveau de kan nå. Jeg tror for fremtiden, at det er bedst, at vi stiller med to angribere, når vi spiller på hjemmebane. Ligegyldig om modstanderen hedder Chelsea eller Hull, for Rooney bliver ca. 50% bedre med en makker, og Rooney betyder meget for vores spil efter Ronaldos skifte.
Jeg var tosset over Giggs i denne kamp og over at han først blev skidtet ud så sent. Han havde fandme mange dumme boldtab!
helt enig. Giggs skulle have været taget ud i pausen for Berba. Og Carrick har også skuffet mig i sæsonstarten, så synes at Anderson - Fletcher ville være en midtbane vi skal prøve fremover. To lidt forskellige typer, men begge meget dygtige, specielt Fletcher, klart den mest undervurderet United-mand.
SantasLittleHelper
01-09-2009, 21:05
Alligevel er det interessant, at Giggs slog bolden til Rooney ved straffesparket, og mindsanten om det ikke også var ham der smed bolden ind i hovedet på Diaby? Så måske havde det alligevel været en dårlig idé at tage Giggs ud.
Don Kafai
01-09-2009, 21:15
Ja, den gode Giggs har sine øjeblikke, men hvis han skal spille, eller når han spiller, så skal han ikke være en bærende offensiv del. At forvente han skal fodre angriberne som den mest offensive af midtbanespillerne er trods alt for meget at forlange. Med det der synes jeg også, at han er ved at synge på allersidste vers, hvilket også er forståeligt efter 20 år! på toppen.
Jeg synes dog stadig han er fremragende i en rolle hvor han ikke får for meget ansvar, og i kampe mod hold der ikke har Arsenals presspil, kan Giggs være en stor kampprofil hvis han blot får tid og mere plads.
Alligevel er det interessant, at Giggs slog bolden til Rooney ved straffesparket, og mindsanten om det ikke også var ham der smed bolden ind i hovedet på Diaby? Så måske havde det alligevel været en dårlig idé at tage Giggs ud.
Præcis. Giggs var fuldstædnig håbløs dårlig 1. halvleg, men er en never write him off spiller, der ligepludselig kan poppe op med en gylden aflevering. I det her tilfælde til Rooney.
Stratego Thomas
02-09-2009, 14:44
det der irriterede mig mest ved giggs præstation var hans forkerte, skæve eller tempoaflivende afleveringer i kontraangrebene.. med hans rutine burde man sgu kunne træffe de rigtige beslutninger i sådan nogen situationer og ikke bare smide bolden væk i mangel på beslutningsevne..
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.