Se fuld version : PL: Wigan - United
http://www.bold.dk/billeder/art4939.gif Wigan Athletic - Manchester United http://www.bold.dk/billeder/art4933.gif
Premier League | Lørdag, 22. august 2009, 16:00 | DW Stadium
Optakt
Manchester United skal have vendt skuden mod Wigan, da kalenderen byder på store vigtige opgør de næste spillerunder.
Premier Leagues yngste manager tager imod ligaens ældste, når Roberto Martinez og hans Wigan-mandskab møder Sir Alex Fergusons ”Røde Djævle”. De to klubber ligger i øjeblikket lige med tre point efter to kampe, og begge tabte i sidste runde mod et oprykkende hold. United ude til Burnley og Wigan hjemme til Wolverhampton.
Hvis man kigger tilbage på de sidste to sæsoner, viser denne sæson sig allerede at være typisk Manchester United. En sløv start er vanligt for de forsvarende mestre, der de sidste to mesterskabssæsoner kun har vundet én kamp i de første fire ligaopgør, hvorfor nederlag i denne fase ikke er uvant. Sir Alex Ferguson vil dog meget gerne undgå flere dumme pointtab, selvom statistikken viser, at United sædvanligvis vil komme igen – og vinde titlen.
Manchester United har vundet alle ligaopgør mod Wigan Athletic. United har gæstet Wigans hjemmebane fire gange og scoret ni mål, mens The Latics har scoret tre. Wigan er et alt-eller-intet-hold, der sjældent spiller uafgjort. Det er således 17 opgør siden de spillede uafgjort, og det skete mod Liverpool.
Nemanja Vidic er muligvis klar for United, mens Gary Neville, der blev skiftet ind i Burnley-kampen, også kan figurere. Rio Ferdinand, Owen Hargreaves, Gabriel Obertan, Edwin van der Sar og Rafael da Silva er fortsat ude, mens Jonny Evans må betegnes som tvivlsom nok engang.
Wigan kan anvende hele truppen på nær den langtidsskadede Oliver Kapo.
Skribentens bud på kampens udfald
Manchester United har noget at bevise efter Burnley-kampen. De kommer tilbage med en 1-2-sejr.
Mulig startopstilling
Foster
O’Shea – Vidic – Brown – Evra
Valencia - Carrick – Fletcher – Nani
Berbatov - Rooney
Uniteds trup
Foster, Kuszczak, O'Shea, Neville, Brown, Evans, Vidic, Evra, Fabio, Valencia, Park, Fletcher, Anderson, Giggs, Scholes, Carrick, Gibson, Nani, Rooney, Berbatov, Owen, Macheda, Welbeck.
Wigans trup
Kirkland, Melchiot, Figueroa, Edman, Boyce, Bramble, Thomas, Scharner, Brown, N'Zogbia, Koumas, Watson, Cho, Gomez, Sinclair, Scotland, King, McCarthy, Rodallega, Pollitt.
Seneste kampe
Indbyrdes
13/05-2009 Wigan 1 - 2 United
14/01-2009 United 1 - 0 Wigan
11/05-2008 Wigan 0 - 2 United
06/10-2007 United 4 - 0 Wigan
26/12-2006 United 3 - 1 Wigan
Manchester United
19/08-2009 Burnley 1 – 0 United
16/08-2009 United 1 – 0 Birmingham
09/08-2009 United 3 – 6 Chelsea (str.)
05/08-2009 United 2 – 0 Valencia
30/07-2009 Bayern München 7 – 6 United (str.)
Wigan
18/08-2009 Wigan 0 – 1 Wolverhampton
15/08-2009 Aston Villa 0 – 2 Wigan
08/08-2009 Wigan 3 – 1 St. Mirren
28/07-2009 Preston 1 – 4 Wigan
20/07-2009 Hannover 96 1 – 1 Wigan
Historie
Kampe: 9
United-sejre: 9
Wigan-sejre: 0
Uafgjorte: 0
Odds
Wigan: 6.21
Uafgjort: 3.77
United: 1.55
Tv
16:00 Canal 9
Skader
Manchester United
R Ferdinand Thigh Muscle Strain 29th Aug 09
E Van Der Sar Thumb/Wrist Injury 3rd Oct 09
G Obertan Calf/Shin Injury Oct 09
Rafael Ankle/Foot Injury 22nd Aug 09
O Hargreaves Knee Injury no return date
N Vidic Calf Muscle Strain 22nd Aug 09
Wigan
O Kapo MCL Knee Ligament Injury 11th Sep 09
Madsens Corner
Manchester United har mødt Wigan 9 gange i en liga eller pokal kamp
Det er blevet til 9 sejre. Målscoren er 25-4.
Manchester United har købt følgende spillere fra Wigan
Jack Grundy **, Richard Smith **, James Garvey **, Dai Jones, John Ball, Roy Carroll og Luis Antonio Valencia.
Wigan har købt følgende spillede fra Manchester United:
John Cunningham ***, Frank Hodges **, Tommy Harris **, John McDermott *, Neil Mustoe * og Pat McGibbon.
Spiller som har været i begge klubber uden direkte overgang:
Hos Wigan Borough: Thomas Fitzsimmons, David Fitzsimmons.
Hos Wigan County: Wilf Woodcock, Wilf Lievesley, Harry Morris*, Frank Barson, Billy Dennis, Jack Flanagan*, og Jimmy McCrae.
Hos Wigan Atlantic: Charlie Spencer, Bert Heywood, Harry Topping, Ted Buckle, David Gaskell, Alan Halsall*, Albert Jackson*, Harry Sharratt*, Albert Kinsey, John Lowey*, Scott McGarvey, Phil Hughes*, Gary Worthington*, Alan McLoughlin*, Dave Thompson*, Gary Walsh, Neil Whitworth, og Mike Pollitt*.
*=ingen kampe for Manchester United
**= Wigan Borough (udtrådt fra ligaen 26. oktober 1931)
***= Wigan County (aldrig spillet i ligaen)
Charlie Spencer(1932-1937), Allenby Chilton(1960), Bobby Charlton (1983 caretaker manager), Steve Bruce(2001 og igen 2007-2009) har været manager for Wigan.
DATO KLUB HJEMME UDE HJEMME UDE MÅLSCORER
14 12 2005 Wigan 4-0 - LIGA 67,793 Ferdinand1 Rooney2 van Nistelrooy1(pen)
26 2 2006 Wigan - 4-0 LC F 66,866 Rooney2 Saha1 Ronaldo1
6 3 2006 Wigan - 2-1 LIGA 23,574 Ronaldo1 Chimbonda1OG
14 10 2006 Wigan - 3-1 LIGA 20,631 Vidic1 Saha1 Solskjær1
26 12 2006 Wigan 3-1 - LIGA 76,018 Ronaldo2 Solskjær1
6 10 2007 Wigan 4-0 - LIGA 75,300 Tevez1 Ronaldo2 Rooney1
11 5 2008 Wigan - 2-0 LIGA 24,133 Ronaldo1(Pen) Giggs1
14 1 2009 Wigan A. 1-0 - LIGA 73,917 Rooney1
13 5 2009 Wigan - 2-1 LIGA 21,286 Tevez1 Carrick1
k v u t for imod tilskuer
HJEMME 4 4 12- 1 293,028
UDE 5 5 13- 3 156,490
ialt 9 9 25- 4 449,518
Links til sider, hvorved det er muligt at streame kampen, og eventuelle indlæg herom vil udløse en advarsel.
Opfordring til PM indeholdende samme type links vil ligeledes udløse en advarsel.
/Admin
Tv
16:00 Canal 9
Kampen vises også på Canal+ Sport 1 (ifølge Canal+'s hjemmeside (http://www.canalplus.dk/schedule?date=2009-08-22))
Denne kamp skal bare vindes! Hvis vi skal begynde at tage imod større hold næste weekend, så skal vi lige have lidt selvtillid ved at slå Wigan 5-0. Siden vores forsvar er amputeret, så skal angriberne være mere effektive, og det tror jeg også, at de ved.
thomaslund
22-08-2009, 08:10
Denne kamp skal bare vindes! Hvis vi skal begynde at tage imod større hold næste weekend, så skal vi lige have lidt selvtillid ved at slå Wigan 5-0. Siden vores forsvar er amputeret, så skal angriberne være mere effektive, og det tror jeg også, at de ved.
Puha, 5-0 er sgu en ordentlig mundfuld. Må nok indrømme at det tror jeg ikke en meter på. Det vigtigste er bare sejr.
Nu har de jo vundet over Wigan de sidste mange gange, men alt må jo have en ende. jeg tror desværre ikke vi henter en sejr. Tror den blir 0-0 desværre.
Vi skal vinde. No fucking excuses. Hvis vi taber i dag, ser det virkelig slemt ud, for de næste 3 kampe er mod Arsenal, Spurs og City, hvor vi nok ikke får 9 point. Derfor skal vi have 3 point i dag. Jeg håber, at spillerne vil svare tilbage på sidste kamp, så jeg forventer at se et tændt hold, der ikke sløser på opgaven. Anderson og Park skal være langt fra startopstillingen efter deres præstation i onsdags. Ved ikke hvordan det går, håber statistikken er med os i dag og vi vinder, men alt afhænger af spillernes indstilling.
Foster
O'Shea - Evans - Vidic - Evra
Valencia - Scholes - Fletcher - Nani
Rooney - Berbatov
God kamp. Come on United!
Er helt enig i Dines opstilling... Kan ikke rigtig se andre der dur..
Den her kamp SKAL vindes.. Tror på en smal 1-2 sejr..
Håber på denne opstilling:
Foster
O'shea - Evans - Vidic - Evra
Valencia - Fletcher - Carrick - Nani
Berbatov - Rooney
Tror vi vinder sikkert 3-0.. Spillerne kan simpelthen ikke tillade sig at tage let på kampen, så tror vi er top motiverede.. mål: Rooney, Berbatov, Owen.
nielzon21
22-08-2009, 11:46
Tjaa vil nu allerhelst gerne have 3 point i dag, men det er svært at få alt man drømmer om...
Jeg tror på en kedelig uafgjort i dag, måske 1-1...
Troelsgaard
22-08-2009, 11:53
Foster
O'Shea - Vidic - Evans - Evra
Rooney - Berbatov (håber dog på Owen)
Godt nok tabte vi til Burnley, men Wigan tabte også hjemme til Wolves, og hvis man ikke er bedre end sin sidste kamp, så ligger det til en uafgjort, og jeg frygter det også lidt, omvendt kan det ikke blive værre end i onsdags spillemæssigt, så jeg tror vi lige kan få en smal 2-1 sejr med hjem til Manchester, mere tror jeg ikke på, men 2-1 eller 5-0, det giver jo 3 point alt sammen.
Så længe vi starter med Rooeny og berba på toppen er jeg glad..... Så må jeg indrømme at jeg lidt håber på at Anderson også starter centralt.... Har store forhåbninger til den gut, og jo før han får spillet efter den misarable indsats i onsdags jo bedre..
Parkohargo
22-08-2009, 12:53
Vi skal vinde. No fucking excuses. Hvis vi taber i dag, ser det virkelig slemt ud, for de næste 3 kampe er mod Arsenal, Spurs og City, hvor vi nok ikke får 9 point. Derfor skal vi have 3 point i dag. Jeg håber, at spillerne vil svare tilbage på sidste kamp, så jeg forventer at se et tændt hold, der ikke sløser på opgaven. Anderson og Park skal være langt fra startopstillingen efter deres præstation i onsdags. Ved ikke hvordan det går, håber statistikken er med os i dag og vi vinder, men alt afhænger af spillernes indstilling.
Foster
O'Shea - Evans - Vidic - Evra
Rooney - Berbatov
God kamp. Come on United!
Dines nailed it! Kom så United.! Idag vil jeg fanme se at vi går ind til opgaven med kampgejst og vilje!
Canal plus sport 1 viser arsenal kampen. man utd kampen er da kun på canal 9
Canal plus sport 1 viser arsenal kampen. man utd kampen er da kun på canal 9
http://www.canalplus.dk/kommendekampe
Her står det, at Canal+ Sport 1 viser kampen live fra kl. 16.00
Foster
O'Shea - Brown - Vidic - Evra
Rooney - Berbatov (for guds skyld ikke Owen)
1-0 til United. Berbatov som første målskytte.
Martinsen
22-08-2009, 14:57
Foster
O´shea-Evans-Vidic-Evra
Valencia-Fletcher-Scholes-Giggs
Rooney-Berbatov
vi vinder 1-0 Rooney scorer
Martinsen
22-08-2009, 14:58
Foster
O'Shea - Brown - Vidic - Evra
Rooney - Berbatov (for guds skyld ikke Owen)
1-0 til United. Berbatov som første målskytte.
Ja lad os da straks angribe Owen efter en kamp fra start. Sørelig tilgang til tingene.
Puha, 5-0 er sgu en ordentlig mundfuld. Må nok indrømme at det tror jeg ikke en meter på. Det vigtigste er bare sejr.
Nu har de jo vundet over Wigan de sidste mange gange, men alt må jo have en ende. jeg tror desværre ikke vi henter en sejr. Tror den blir 0-0 desværre.
SAF har været ude at sige, at der skal mål på bordet ellers intet mesterskab, og nu hvor vi har scoret et mål mod to hold, som burde have indkasseret 4-5-6 mål, så er det på tide at rette op på det. Vi har en god statistik i mod Wigan, og da Rooney allerede har scoret, har han fået blod på tanden og vil nok se dette som en stor mulighed. Owen og Berbatov er jo i en intern kamp om pladsen ved siden af Rooney, så mon ikke de håber på, at vi kan holde legestue i dag?
SantasLittleHelper
22-08-2009, 15:05
Ja lad os da straks angribe Owen efter en kamp fra start. Sørelig tilgang til tingene.
Jamen hallo! Han har da spillet hele 90 minutter og har ikke scoret! Det er så ringe, at han bør klynges op i bollerne med hovedet nedad! Det er simpelthen så afskyeligt ringe..
Wigan har vel IMO det 3. eller 4. dårligste hold i ligaen. Det hjalp ikke så meget mod Burnley, men så må vi jo vise, at det var en engangsforestilling. Håber i hvert fald på en bedre præstation.
Foster
Neville - Brown - Evans - Evra
Valencia - Fletcher - Scholes - Nani
Rooney - Berbatov
Jeg synes nu, jeg har haft et par kampe til at bedømme ham, og jeg gir dig, at han er fremragende til at finde hullerne, men ellers synes jeg han er langt fra hans optimale niveau (mistet både sin skarphed samt sin hurtighed).
Jeg tror Berbatov går en stor sæson i møde, og hans finesser på banen imponerer mig hver gang.
Måske er det for tidligt, at jeg bedømmer ham, og måske var min udtalelse lige grov nok om Owen, men hvad jeg set ham præstere mod "gode" hold, dvs. PL-standard, har ikke været tilfredsstillende.
Foster
Neville - Vidic - Evans - Evra
Rooney - Berba
Det kan man næppe være utilfreds med.. Selvom jeg godt gad se Anderson inde.. Men så heller ikke sidste kamp hvor han skulle ha skuffet stort..
Manchester United
22-08-2009, 15:24
den bliver sendt på canal+ sport 1 og canal 9?
http://ontv.dk/programinfo/101111250949300
http://ontv.dk/programinfo/371250949300
Hl-Glory
22-08-2009, 15:27
Vi skal tilbage på sporet efter i tirsdags.
Hold er utrolig stærkt idag, glæder mig til vores kanter!
Come on United!
Færingen
22-08-2009, 15:29
Lige pt. er det nok vores stærkeste opstilling vi starter med i dag !
thomaslund
22-08-2009, 15:34
Foster
Neville - Vidic - Evans - Evra
Rooney - Berba
Det kan man næppe være utilfreds med..
Nej, det synes jeg heller ikke. God opstilling. Godt med Fletcher og Nani tilbage.
KOM SÅ UNITED!!!
Klasse hold. Lige det hold jeg ønskede mig Fergie stillede med. Er glad for, at Brown, Anderson og Park er langt væk fra holdet, for de var forfærdelig dårlige mod Burnley. Bliver godt at følge. Fint at have to angribere med på bænken, hvis vi får brug for dette. Vi SKAL vinde. Kom så United!
Også udemærket med Fabio og Welbeck på bænken..
thomaslund
22-08-2009, 15:38
den bliver sendt på canal+ sport 1 og canal 9?
http://ontv.dk/programinfo/101111250949300
http://ontv.dk/programinfo/371250949300
Ja, det gør den. Jeg har brokket mig til canal digital over at ingen ku se canal 9, men at de stadig havde eksklusiv rettigheder til PL kampe. Ham jeg skrev med, skrev til program udvalget, også blev det ændret så de sender samme kamp på canal 9 og canal + sport 1. Ellers skulle vi have set Hull-Bolton, hehe.
Det lyder dog som om yousee snart får canal9 ind
thomaslund
22-08-2009, 15:39
Også udemærket med Fabio og Welbeck på bænken..
Hvad er bænken? Hvorfor ser vi ikke Macheda?
Hvad er bænken? Hvorfor ser vi ikke Macheda?
Bænken: Kuszczak, Fabio, O'Shea, Gibson, Guggs, Welbeck, Owen
thomaslund
22-08-2009, 15:45
Bænken: Kuszczak, Fabio, O'Shea, Gibson, Guggs, Welbeck, Owen
Guggs? Er det en ny? Bare gas.... Keder mig, og kan ikke vente til kampen starter
Guggs? Er det en ny? Bare gas.... Keder mig, og kan ikke vente til kampen starter
Den er direkte quotet fra ot.dk, så klag til ledelsen :D
Rodet start, men god mulighed til Fletcher der!
OnlyUnited
22-08-2009, 16:05
Ej fletcher!, ellers godt lavet af berba
Martinsen
22-08-2009, 16:06
Hvorfor fik vi ikke den drømmestart! satans.
Jurgensen
22-08-2009, 16:06
Den var fandme stor. Det havde været en rigtig god start...
Super lækkert lavet, men den skulle lige have været inde!
Troelsgaard
22-08-2009, 16:08
Scholes for satan!
OnlyUnited
22-08-2009, 16:08
Nej Nej Nej Nej SCHOLES?!
Fletcher for S....:devilll: hvorfor skal vi igennem det pis hver gang
SCHOLES Ahhhhhhhhhhhhh :devill:
Parkohargo
22-08-2009, 16:10
For satan Scholes den var stor!
Berba er så vild.. sindsyg teknik og overblik..
OnlyUnited
22-08-2009, 16:11
Ellers god stemning :)
OnlyUnited
22-08-2009, 16:22
City og Arsenal foran
EDIT : Arsenal 2-0
Martinsen
22-08-2009, 16:24
Vi skal simpelthen score på nogle af de chancer vi har skabt i den her kamp. Ellers bliver det svært.
Manchester United
22-08-2009, 16:26
God redning Foster!
Jurgensen
22-08-2009, 16:27
God redning Foster!
Det var godt nok sindsygt taget...
Troelsgaard
22-08-2009, 16:32
Hvad skal der til Rooney?!
Jurgensen
22-08-2009, 16:32
Nu skal vi godt nok snart til at score på vores chancer... Rooney for satan. Det positive er dog vi kommer til masser af chancer.
Holmskov
22-08-2009, 16:40
Nogen der har et godt bud på hvorfor Nani stadig er i klubben??
vi spiller sådan set en god kamp og især Berba er fremragende. Men vi får ikke så meget ud af vores mange indlæg og så mangler vi et resultat af vores overvægt i boldbesiddelse. Vi mangler også lige skarpheden i de afgørende situationer - eks. Fletcher i det 2. min.
Parkohargo
22-08-2009, 16:41
For helved hvor Nani dog har nogen elendige indlæg mange gange...
Nu skal vi godt nok snart til at score på vores chancer... Rooney for satan. Det positive er dog vi kommer til masser af chancer.
Og? Så skal og burde man da også udnytte chancerne ordenligt, men det gør vi ikke, og derfor er vi Premier Leagues mest ufarlige hold, der enten taber, får uafgjort eller vinder med 1-0 sejre.
Troelsgaard
22-08-2009, 16:43
Berbatov........
Hold nu kæft Scholes
han ligner et omvandrende rødt kort
OnlyUnited
22-08-2009, 16:44
Og? Så skal og burde man da også udnytte chancerne ordenligt, men det gør vi ikke, og derfor er vi Premier Leagues mest ufarlige hold, der enten taber, får uafgjort eller vinder med 1-0 sejre.Det kan godt være at vi ikke score mål, men når vi kommer frem til chancer, så kommer målene på et tidspunkt og det er også det jeg tror at Jørgensen mente.
Holmskov
22-08-2009, 16:44
vi spiller sådan set en god kamp og især Berba er fremragende. Men vi får ikke så meget ud af vores mange indlæg og så mangler vi et resultat af vores overvægt i boldbesiddelse. Vi mangler også lige skarpheden i de afgørende situationer - eks. Fletcher i det 2. min.
Jeg forstår ikke den begejstring der er for Berbatov. Er det hans hår der gør det.?!
Han har da lavet to fikse afleveringer, men så er det da også det. Ellers går der en del tid med at fægte med armene som en vis Ronaldo havde tendens til.
300mill. er mange penge for hælafleveringer.!
Troelsgaard
22-08-2009, 16:46
Hvorfor skyder Scholes aldrig udefra mere?
OnlyUnited
22-08-2009, 16:47
Pause 0-0
Skidt at vi ikke får scoret på de chancer vi har, det er helt vildt hvor meget uskarpe vi er.
Gronkjor
22-08-2009, 16:48
Ok første halveg, men vi er godt nok uskarpe:Smackden: Men vi hiver sejren hjem i anden halveg, vi kan ikke blive ved med at brænde så mange chancer.
Come on United! :devill:
Holmskov
22-08-2009, 16:48
Hvorfor skyder Scholes aldrig udefra mere?
Fordi vi åbenbart skal spille hæl og tå på 4kvm fyldt med modstandere.
Kunne være rart med en venstre kant der kunne spille bold og viste lidt vilje. Nani er da HELT væk.
meget rodet første halvleg som United med lidt held sagtens kunne have ført med et par mål. Hvor er det dog irriterende at Kirkland bekymret ofte, står en brandkamp når vi er på besøg :(
Det kan godt være at vi ikke score mål, men når vi kommer frem til chancer, så kommer målene på et tidspunkt og det er også det jeg tror at Jørgensen mente.
Det håber jeg sku', selvom jeg har svært ved at se det ske. Vi vil nok vinde stort i få kampe, resten vil være 1-0 sejre. Men der har været nogle chancer i denne kamp, hvor man bare SKAL scorer. Scholes foreksempel. Og Rooney skal altid afslutte flat.. Der var en chance, hvor jeg syntes han skulle hamre den over målmanden. Ellers burde vi også være mere i boldbesiddelse, for det er vi heller ikke.
Jurgensen
22-08-2009, 16:50
Og? Så skal og burde man da også udnytte chancerne ordenligt, men det gør vi ikke, og derfor er vi Premier Leagues mest ufarlige hold, der enten taber, får uafgjort eller vinder med 1-0 sejre.
Det har du så lige konstateret efter 2 kampe??? Vi er da forsvarende mester så vidt jeg husker. Så helt dårlig kan vi da ikke være, og producere vi så mange chancer i 2 halveg, er jeg da overbevist om at vi nok skal score ihvertfald 1 kasse. At vinde 1-0 er vel bedre end ikke at vinde eller hvad???
Flax_Generous
22-08-2009, 16:51
Er det Holmskov som er dagens sure bruger?
United har spillet godt, men været uheldige og halv-dårlige foran mål (og så har Kirkland og Bramble reddet Wigan et par gange). Målene skal nok komme, hvis det fortsætter sådan her, det er jeg overhovedet ikke i tvivl om.
Vi brænder så mange 110% chancer i hver kamp, at jeg er begyndt at savne Andy Cole!
Frustrerende at vi ikke føre. Vi har haft 3-4 gode muligheder, hvor vi burde have scoret. Ellers har spillet været udemærket. Især iforhold til Burnley kampen, hvor det virkelig ikke fungerede. Det gør det mere i dag og jeg er sikker på, at vi nok skal vinde, hvis vi fortsætter som i førstehalvleg. Bare ikke luk et mål ind eller noget dumt. Kom nu ud med fuld drøn og få smasket den 1-0 scoring ind.
Come on United!
Det har du så lige konstateret efter 2 kampe??? Vi er da forsvarende mester så vidt jeg husker. Så helt dårlig kan vi da ikke være, og producere vi så mange chancer i 2 halveg, er jeg da overbevist om at vi nok skal score ihvertfald 1 kasse. At vinde 1-0 er vel bedre end ikke at vinde eller hvad???
Jeg sagde da overhovedet ikke at tabe er bedre end en sejr, for selvfølgelg er en sejr vigtigst. Desuden så dømmer jeg ikke kun udfra de to forrige kampe, men også i sidste sæson. Vi vandt Premier League, ja.. Men vi var jo heller ikke et kørende offensivt hold hele vejen igennem. Men håber skam på, at vi vinder større i de næste kampe, selvom jeg har svært ved at se det ske.
Ved ikke helt hvordan vi skal gøre for at sikre sejren, men ville godt se Owen erstatte Nani.. Vil ikke tage Berba ud som han spiller for tiden, men Nani har ikke været den store helt.
Skuffende 1.halvleg
Jeg var ellers en af de første til at afskrive 'Ronaldo-effekten', men synes holdet måske har været alt får afhængig af ham tidligere og nu hvor de selv skal arbejde for at få målene mangler der noget. Der er ikke rigtig nogen sammenhængen mellem midten og angrebet på Wigans banehalvdel.
Tilgengæld er det flot hvordan forsvaret spiller når vi har Vidic inde, sikke en effekt han skaber, det er jo tydeligt.
Der er dog stadig 45minutter endnu, og jeg tror med en indskiftning af Owen fremfor Berbatov tror jeg godt enten Rooney kan få sit United-mål nr100 eller Owens første officielle mål i 7'er trøjen.
Der mangler stadig noget på holdet. Noget som jeg troede Rooney kunne opfylde, men det ser ikke sådan ud.
Holmskov
22-08-2009, 16:59
Er det Holmskov som er dagens sure bruger?
United har spillet godt, men været uheldige og halv-dårlige foran mål (og så har Kirkland og Bramble reddet Wigan et par gange). Målene skal nok komme, hvis det fortsætter sådan her, det er jeg overhovedet ikke i tvivl om.
Kan man godt sige. Forstår bare ikke at Nani ikke for noget ud af det. Han spiller overfor en tung Melchiot der er i hans efterår. Ikke en eneste gang har han været forbi ham. Og så er hans indlæg helt i klasse med Rommedahls. (altså helt til grin).
Vi har jo chancer nok, der skal bare scores en gang så ruller lavinen. Owen ville være go' at få ind da hans dybdeløb næppe kan opsnappes af det tunge forsvar de har i Wigan.(behøver jeg sige hvem jeg gerne så skiftet ud?)
Glimrende første halvleg.
Vi sidder ganske godt på spillet, vi har skabt alle anstændige chancer på nær en, Scholes, Fletcher og Vidic synes jeg især har været klasse.
Det eneste vi mangler er bare at få bolden ind i kassen..
Synes det har været en fornuftig spilelt første halveg bortset fra der ingen mål er kommet. Synes ikke der skal ske nogle ændringer foreløbig. Berbatov og Rooney skal bare blive på banen. Tror ikke Owen kan gøre nogen forskel i forhold til de 2.
Så dårligt har nani vel hellere ik gjort det, han lagde op til fletchers afbrænder, og har været udemærket med fremme. Dog nogle dårlige indlæg, og en enkelt dårlig aflevering, Tror folk har tendens til at holde ekstra øje med om nani laver nogle fejl, for at bryde ud at han ikke har ændret sig en skid. Jeg tror stadig på ham.
Hvis vi fortsætter som i første halveg, skal vi nok får puttet 2 ind. Undgå at tage Owen og Park på banen. Måske Giggs eller Anderson senere hvis de begynder at stå på flade fødder.
Flax_Generous
22-08-2009, 17:03
Kan man godt sige. Forstår bare ikke at Nani ikke for noget ud af det. Han spiller overfor en tung Melchiot der er i hans efterår. Ikke en eneste gang har han været forbi ham. Og så er hans indlæg helt i klasse med Rommedahls. (altså helt til grin).
Han har serveret bolden på et sølvfad til Fletcher, som på forunderlig vis formåede at score og han har lagt et super indlæg i panden på Berbatov som headede svagt i favnen på Kirkland. Hvis Berbatov og Fletcher havde været lidt skarpere havde han haft to måloplæg.
Grunden til, at han ikke kommer forbi Melchiot så ofte er naturligvis, at der er dobbelte markeringer på ham (og Valencia, som heller ikke har udfordret afsindig meget nær modstanderens målfelt). Det ville være hjernedødt at kaste sig ud i driblinger, når der står mindst to store mænd foran ham. Når det er sagt, så er han dog kommet forbi sin oppasser enkelte gange.
Du bør tage dine anti-Nani-briller af. Han har gjort det fornuftigt. Ligesom Valencia.
Fletcher & Vidic er klasse. Synes det burde gøres regelmæssigt at Fletcher starter inde hver gang.
Vi skaber gode chancer og kører bolden fint rundt.
Skarpheden er bare det eneste vi mangler. Det er vel egentligt, det største problem vi har.
Berbatov er en fryd for øjet, og Holmskov, Berbatov kæmper altså end dine fordomme umiddelbart tror.
Flax_Generous
22-08-2009, 17:06
Og netop som jeg siger, at det er hjernedødt at udfordre to personer gør Nani det rent faktisk - og kommer endda frem til et godt indlæg som er meget tæt på at blive farligt.
Come on, Nani er ikke Ronaldo, men han gør altså sit job.
Parkohargo
22-08-2009, 17:07
Damn Rooney!
Holmskov
22-08-2009, 17:11
Han har serveret bolden på et sølvfad til Fletcher, som på forunderlig vis formåede at score og han har lagt et super indlæg i panden på Berbatov som headede svagt i favnen på Kirkland. Hvis Berbatov og Fletcher havde været lidt skarpere havde han haft to måloplæg.
Grunden til, at han ikke kommer forbi Melchiot så ofte er naturligvis, at der er dobbelte markeringer på ham (og Valencia, som heller ikke har udfordret afsindig meget nær modstanderens målfelt). Det ville være hjernedødt at kaste sig ud i driblinger, når der står mindst to store mænd foran ham. Når det er sagt, så er han dog kommet forbi sin oppasser enkelte gange.
Du bør tage dine anti-Nani-briller af. Han har gjort det fornuftigt. Ligesom Valencia.
Jeg må vel bare vende mig til at to gode afleveringer og lidt hæl og tå så har man spillet en god kamp.
Hvorfor afslutter Berbatov ikke?
TID: 51minutter inde i kampen
SPILLER: Berbatov
Han er med bolden og et hul mellem 2 forsvarere samt en god skudchance. Kan manden overhovedet ramme målet udenfor feltet? Tvivler seriøst.
Manchester United
22-08-2009, 17:15
Roooooooney! ENDELIG!
Flax_Generous
Sådan gør man det!
Sådan Rooney, glimrende mål, kom så lad det blive en storsejr!
Troelsgaard
Roooooooooooonnnnnnnnnnneeeeeeeyyyyyyyy
Holmskov
Sådan mand. Klasse æske. Glimrende indlæg af Valencia og uhyggelig ringe opdækning af Wigan.
Jurgensen
22-08-2009, 17:16
Fantastisk indlæg, og virkelig godt timet af Rooney. Han bliver mere og mere komplet...
Parkohargo
Sådan Roooneyyyyyy!
Ja, heldigvis har vi stadig Rooney :)
Gronkjor
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!!!!!!!!!!!!! ROOOOOOOOOOOOOONEEEEEYYYY:devill: Endelig:trophy::trophy::trophy:
Stuhrdrengen
Roooooney!!
Manchester United
22-08-2009, 17:17
Godt Foster! Det var godt nok tæt på..
Manchester United
Berbatov!!!!!!!!!!!! :D Nu slagter vi dem!
JAAAAAAAAAAAAAAA Berba!!!
Flax_Generous
Han er så sej. Det er utroligt!
EDIT: Fantastisk angreb i øvrigt.
red-ronaldo7
Berba!
Troelsgaard
22-08-2009, 17:18
Dovenlars til 2-0! Sådan!
Stuhrdrengen
Nu fik jeg desværre ikke set første halveg, men starten på anden halveg har sgu da været god. United har styret begivenhederne, og Valencia kører til baglinjen hver gang..
Kan se, at jeg ser en meget forsinket udgave af kampen på nettet. Berbatov, min favorit... glimrende
Ja sådan!! Det er klasse.. Berba!
Parkohargo
Hhhahahaha Berbaaa!
Jurgensen
Berba, virkleig klasse angreb. Startet det selv, og får heldigvis scoret. Et par gode minutter...
Sådan! Så er United tilbage! :devill:
Og Fletcher har simpelthen været fremragende! Klasse!
Skal vi sige 3-0? :D
Rasmus-K-J
22-08-2009, 17:20
Virkelig virkelig godt snuppet af foster. han har virkelig gjort at de dårlige kommentare om hans fremtid til skamme de sidste 3 kampe. mod birgminham snupper han et kanon skud af Benitez til sidst og mod burnley står han stabilt, og i dag disker han op med en fremragende redning. Efterfølgerne løber vi op og scorer et super mål! der kunne have stået 1-1 men nej nej : ) 2-0
Parkohargo
22-08-2009, 17:21
Hvilken lettelse endelig at få puttet nogen kasser ind!
Ja Tak. 2 mål på under 5 min. Klasse.
Læg mærke til jubelscenerne til 2-0 målet. Det er en forløsning for Berbatov og for United.
red-ronaldo7
22-08-2009, 17:24
Rooooooooney!
Manchester United
22-08-2009, 17:24
Roooney! Hvad har du gjort Fergie?????? :lolol:
Jeg Sagde Jo!
Rooooneeey!
Skal vi sige 4-0? :D :D :D
Dovenlars til 2-0! Sådan!
Dovenlars?? Hvad er det for noget fis, han laver lige så meget som alle andre, og deltager godt i spillet.. Hvis du endelig skal finde et passende øgenavn til ham, så kom med noget i stil med Captain Slow eller lignende...
Og Rooney er klasse!!:lolol:
Parkohargo
22-08-2009, 17:25
Hahha RooneyyY!!
Jurgensen
22-08-2009, 17:26
Rooney igen, igen!
Troede vi tabte, spillede uafgjort eller vandt 1-0??? ;)
Da jeg gik tur med min hund var alle rimelig pissed over Uniteds spil, nu er alle ellevilde. Kald det kontrasternes kamp :)
Troelsgaard
22-08-2009, 17:27
Dovenlars?? Hvad er det for noget fis, han laver lige så meget som alle andre, og deltager godt i spillet.. Hvis du endelig skal finde et passende øgenavn til ham, så kom med noget i stil med Captain Slow eller lignende...
Kan det da ikke være ligegyldigt?
Ja, der kan man bare se .. Lad os da håbe, at det vil fortsætte i de andre kampe også.
Flot Vidic. Ih, hvor har jeg savnet ham :lolol:
4-0? :titte:
Valencia skal lige score og tyse på wigan fansne, de skal bare holde mund og være glad for den tid han har haft i klubben, hvilken wigan spiller ville sige nej til et bud fra os?
ps. Nice med en Berbatov forløsning, kunne man se han havde ventet på. Vigtigt at få hul på bylden.
Parkohargo
22-08-2009, 17:29
Fletch og Scholesy har spillet rigtig godt på midten.. Især Fletcher.! Burde være sikker starter fra nu af med det han præsterer
Manchester United
22-08-2009, 17:31
Hmmm den ender sikkert 3-3?:lolol:
Valencia skal lige score og tyse på wigan fansne, de skal bare holde mund og være glad for den tid han har haft i klubben, hvilken wigan spiller ville sige nej til et bud fra os?
Det ville være super, hvis han gjorde. Krydser fingre.
Synes, at Berba, Rooney, Fletcher & Valencia har været aldeles fremragende.
Ahhh! Tænk hvis Gibson scorede på DEN! :devilll:
Wow Gibson. Godt spark der, super resolut - det har vi manglet
Manchester United
22-08-2009, 17:44
OWEN!!!!!!!! FLOT mål! Godt set af Nani.
red-ronaldo7
22-08-2009, 17:44
Owwwwwwwen! 4-0
Rasmus-K-J
22-08-2009, 17:45
Køligt sparket ind. virkelig køligt.
Vanvittig lækker afslutning af Owen:p
og hør dem bag målet : Are you watching merseyside :D
Hvor er det skarpt af Owen. Super, super skarpt. Dejligt at få ham i gang, lad ham endelig få et pind til
Parkohargo
22-08-2009, 17:46
Sådan mand!! Kraftedme flot. OWEN er i gang!
Troelsgaard
22-08-2009, 17:46
Så kom han også på tavlen. Det har udviklet sig til at være en fremragende dag. :D
Stuhrdrengen
22-08-2009, 17:47
Klassemål - han scorer minimum 15 kasser i PL i år...
Flax_Generous
Are you watching?
Are you watching?
Are you watching Merseyside?
Are you watching Mer-sey-side?
Owen!
Rosgaard
Sådan OWEN!! Endelig viser du klassen.. Er der nogen herinde der vil brokke sig over ham lige nu?? :-)
sådan reagere et ægte mesterhold på en smule modgang! ;) super fedt vi får gang i alle tre bombere idag :)
Gronkjor
22-08-2009, 17:49
Yes! Vigtigt Owen får det mål:devill: Han bliver farlig nu...
SUPER DAG! :D
Manchester United
22-08-2009, 17:51
Nani på frispark! 0-5!!!!!!!!!!! Muahahaha
Jurgensen
22-08-2009, 17:51
Nani......
red-ronaldo7
22-08-2009, 17:52
Nani haah! sygt
Nani direkte på frispark!! PIGS HAVE FLOWN!!!
(altså ikke Kuszczak;))
Stratego Thomas
22-08-2009, 17:52
dejligt, at se owen score i en pl kamp - han viser målinstinkt i den afslutning!! og nani fik rent faktisk noget ud af at holde på bolden i lidt ekstra tid.. jeg er rørt til tårer..
Flax_Generous
22-08-2009, 17:53
Sådan Nani! Strålende kamp af ham.
Er Holmskov stadig sur?
Parkohargo
og så blev det 5-0. Kanon kamp haha
Rosgaard
Sådan gutter.. Glimrende spil og fedt mål af nani!! Vi er på vej mod nummer 19
Stratego Thomas
22-08-2009, 17:54
og nu osse et nani-mål.. jaauuww :devill:
Sådan Nani! Strålende kamp af ham.
Er Holmskov stadig sur?
Det her var i hvert fald ikke en af hans dårligste kampe, skal vi ikke bare sige det? :)
Tror sgu United-drengene kommer til at hive dejligt mange point til mig i denne runde :)
Det vi viste idag var virkelig klasse! Lige hvad jeg havde savnet. Nøøj, Arsenal kan vente sig, for det er deres tur næstegang :devill:
er man for grådig hvis man lige håber på en valencia kasse også ? ;)
Troelsgaard
22-08-2009, 17:55
Det er bare typisk United det her, en elendig indsats, og et pinligt resultat bliver lige skyllet væk, og så vinder man 5-0 ude. Så kan det godt være det kun var Wigan, men 5-0 på udebane, i en hvilken som helst PL kamp er flot.
Nøj, følelsen af at have ret er skøn!! :D Lækker kamp! Fuck 1. halvleg, men 2. halvleg er jo decideret en orgasme! Foster klarede det genialt i buret og alle vores angribere scorede, plus Nani og Valencia laver lækkerier på kanterne. I dag fungerede vi som et hold! Nu skal jeg i byen og drikke!!
Troelsgaard
22-08-2009, 17:57
Nøj, følelsen af at have ret er skøn!! :D Lækker kamp! Fuck 1. halvleg, men 2. halvleg er jo decideret en orgasme! Foster klarede det genialt i buret og alle vores angribere scorede, plus Nani og Valencia laver lækkerier på kanterne. I dag fungerede vi som et hold! Nu skal jeg i byen og drikke!!
Har du husket at lave Lotto? :D
Thomas hvad slår vi Arsenal med? ;)
Har du husket at lave Lotto? :D
Det skal jeg i hvert fald lige få gjort! :D
Thomas hvad slår vi Arsenal med? ;)
Dem tager vi 2-0.
Stuhrdrengen
22-08-2009, 17:59
Flot anden halveg (så som sagt ikke den første) - det var godt at SAF ikke havde været herinde og læse efter de sidste kampe. Så var han været nødsaget til at købe en ny målmand, fyre Owen og Berbatov, købe en kreativ midtbane istedet for Anderson og Carrick, torturere Park, osv. osv.
Klassekamp, og jeg ser igen frem til sæsonen med stor sindsro..
Fucking beautiful..
Alle vores angribere scorer, Rooney kommer over de 100 og Owen scorer sit første for United.. Både berba og Rooney spiller en kanon kamp hvor især Berba laver den ene lækkerhedsting efter den anden. Så smukt.
Nani viser lidt skills, og scorer et flot mål.. Valencia gør hvad han er bedst til og tager løb efter løb på kanten og krydrer det med et par assist.
Foster står en god kamp med vigtige redninger.
Vidic og i særklasse Fletcher spiller en kanon kamp.. Fletcher er over det hele. Utroligt hvad han har udviklet sig til, og han er virkelig en af vores vigtigste spillere.
Har svært ved at udpege en MoM, så det ender med en duel mellem Rooney, Berba og Fletcher
Stærkt at Nani får en assist og et mål. Han har virkelig en evne til at få bolden til at dykke, Ny frisparkskytte?
Virkelig en stærk kamp fra Fergusons side. Godt move at tage Owen ind i stedet for Rooney nu han har scoret 2, og de er kommet foran med 3.
MoM: den er svær, kunne være mange, god indsats over hele linjen. Rooney pga 2 mål og især for føringsmålet.
Super vigtigt med noget medgang før 3 sværre kampe.
Stortset perfekt sejr idag! Vi tog ikke vores chancer i første halveg men det gjorde vi så sandelig i anden halveg. Rooney scorer mål nr. 100 for United, Owen scorer sit første for klubben og Berbatov og Nani kommer igang målscoringen for denne sæson. Smukt! :devilll:
Parkohargo
22-08-2009, 18:05
MoM idag.!? Puha den er svær.. Fletcher, Rooney, Berba, Valencia.. Jamen hele holdet arbejdede fantastisk sammen i anden halveg. Det var virkelig en fornøjelse at se på. Samt Foster er kommet godt igang og virker meget sikker i hvad han foretager sig. Kanon kamp!
Fuck hvor er det lækkert. Det var det United-hold vi har savnet i så lang tid, hvor offensiven bare flyder. Lidt frustrerende førstehalvleg, men genialt i 2. halvleg, hvor målene sejler ind for vores offensive kort. Rooney får scoret 2 i dag, Berbatov får sit første på sæsonen, Owen får sit første mål for klubben og Nani scorer et flot frispark til at runde 45 minutters fantastisk underholdning af. En god lørdag. Nu venter Arsenal i næste uge. Det bliver en svær kamp, for de er også godt kørende, men spillerne har fået tanket den nødvendige selvtillid nu, så det bliver helt sikkert et interessant opgør.
MOM - Berbatov og Rooney var begge klasse. Foster stod også uhyggelig sikkert, og han bliver bare bedre og bedre for hver kamp, der går.
Har tudeprinserne for Burnley-kampen en dårlig smag i munden nu? Skal lige love for der er kommet andre boller på suppen, ha ha :D
Flax_Generous
22-08-2009, 18:07
Berbatov og Rooney var forrygende, men Fletcher, Scholes, Vidic, Foster og sågar Nani og Valencia leverede også alle rigtig gode præstationer. Alt i alt en fremragende kamp.
henning_b_j
22-08-2009, 18:07
ja godt at se united spille så godt! også den glæde Dimi viste ved hans scorening var kanon han bliver så go' i år! og så skal vi lige ta arsenal næste weekendt!:devill:
Glæder mig til høre robinho her senere, han må da kunne trække noget positivt udfra dagens kamp? :)
Iøvrigt. Samme 11 skal starte mod Arsenal næste lørdag. Eneste man kan ændre på er O'Shea eller Neville på backen ellers samme 11.
Troelsgaard
22-08-2009, 18:11
Iøvrigt. Samme 11 skal starte mod Arsenal næste lørdag. Eneste man kan ændre på er O'Shea eller Neville på backen ellers samme 11.
Ja, det er jo så det, for der er gået lidt Benitez over Fergie, men jeg håber han kører bare en smule efter ordsproget never change a winning team.
Glæder mig til høre robinho her senere, han må da kunne trække noget positivt udfra dagens kamp? :)
Tror jeg ikke du skal regne med, han fokuserer nok kun på første halveg :whine::)
Heh der kunne måske komme noget i retning af at vore 1halvlege skal være bedere, og vi brænder for mange chancer. :) ej tror nu også Robinho er i godt humør efter dagens kamp. :)
Christensen
22-08-2009, 18:17
Rigtig, rigtig god kamp. Flot spil fra alle mand. Super godt. :D
schousboe9
22-08-2009, 18:17
Synes bestemt ikke Scholes skal have genvalg. Der må Carrick meget gerne overtage. Men ellers genvalg hele vejen rundt, ja udover backen måske.
Så vigtigt at Valencia lukker røven på de klaphatte rundt omkring på stadion med sin assist; og Rooney er jo efterhånden sikkerheden selv på hovedstød. :D Også virkelig godt at se, at Berba virker meget mere i sit es helt på toppen, sådan Dimi! Og Nani viser bare idag, hvad vi ved han kan. Ingen dumme boldtab, rigtige beslutninger og skarpe indlæg! Scoringen var bare prikken over i'et.
Som rosinen i pølseenden viser Fletcher også meget af det vi manglede mod Burnley: balance og fight på den centrale midt! Kanon!
Rigtig flot kamp, drengene! Keep it coming!
Flot kamp, specielt anden halvleg. MOM går til enten Vidic, Fletcher eller Berbatov.
Det eneste minus var forsvaret, der blev spillet tynde flere gange, og hvis det ikke var for Vidic og Foster kunne det godt være blevet 3-5.
Har tudeprinserne for Burnley-kampen en dårlig smag i munden nu? Skal lige love for der er kommet andre boller på suppen, ha ha :D
Ja ja ja drop det pjat. Er så nemt at sige nu.
Hvis vi taber til arsenal er balladen der igen.
Så vent nu lige til vi faktisk har præsteret som et tophold over en række af kampe.
KEANOOOO
22-08-2009, 18:21
Flot anden halveg (så som sagt ikke den første) - det var godt at SAF ikke havde været herinde og læse efter de sidste kampe. Så var han været nødsaget til at købe en ny målmand, fyre Owen og Berbatov, købe en kreativ midtbane istedet for Anderson og Carrick, torturere Park, osv. osv.
:lolol: ...... Tiderne skifter.............griner
Stuhrdrengen
22-08-2009, 18:22
MoM går uden tvivl til Rooney, igen i dag. Udover hans to mål, er han hele tiden årsag til at modstandernes forsvar bliver sprættet op og står fuldstændigt forvirrede tilbage - ikke kun i dag, men generelt. Han er årsagen til Uniteds succes igennem de seneste mange sæsoner...
K and the big B
22-08-2009, 18:23
Neville spillede da ellers en kanon kamp idag? Ud fra kampen idag, er jeg da blevet langt mere positiv omkring hans fremtid i klubben denne sæson, selvom det ikke var den sværeste kamp.
Men ja, måske han vil få problemer over for et mere teknisk hold som Arsenal.
Stuhrdrengen
22-08-2009, 18:24
Så vent nu lige til vi faktisk har præsteret som et tophold over en række af kampe.
Haha du er klasse. Forestiller mig en sur gammel mand, der sidder i sin badekåbe og spiser sine antidepressive piller, når jeg ser dine indlæg... :lolol:
Neville spillede da ellers en kanon kamp idag? Ud fra kampen idag, er jeg da blevet langt mere positiv omkring hans fremtid i klubben denne sæson, selvom det ikke var den sværeste kamp.
Men ja, måske han vil få problemer over for et mere teknisk hold som Arsenal.
Neville gjorde det godt i dag, det er rigtigt. Men O'Shea har også været bundsolid for os i mange måneder, og jeg vil nok være lidt mere tryg ved ham, da han også har mere kamptræning end Neville har, selvom han bestemt gjorde det godt.
K and the big B
22-08-2009, 18:29
Neville gjorde det godt i dag, det er rigtigt. Men O'Shea har også været bundsolid for os i mange måneder, og jeg vil nok være lidt mere tryg ved ham, da han også har mere kamptræning end Neville har, selvom han bestemt gjorde det godt.
Efter et par minuters overvejelse, er jeg kommet frem til, at jeg er enig med dig. O'shea har været topklasse, og har vist over flere store kampe at han kan udfylde rollen ovre på højrebacken.
Fletcherfan
22-08-2009, 18:55
Jeg synes, at United spillede fantastisk i dag... Første halvleg var rigtig god, men der manglede 3-4 mål... De kom så i den forrygende anden halvleg hvor stort set alle spillere viste hvad de kan...
Vil dog til Arsenal-kampen lave to ændringer, som viste i dag var tydelige... 1) Neville viste, at han er udmærket i det defensive arbejde og som indpisker... Men han er desværre blevet meget langsom efterhånden, og de overlap han plejede at tage var han SLET ikke interesseret i idag... Derfor ville det være fedt med Brown på højreback (og så skal dem, der er uenige ikke bruge det som en undskyldning, at Brown havde en dårlig dag mod Burnley...)... O'Shea ville også være rigtig god at bruge i den kamp... 2) Scholes var tæt på det andet gule kort i dag, og det vil nok komme mod Arse hvis han starter... Derudover mener jeg, at både Carrick og Giggs vil være bedre end Scholes at bruge, specielt mod Arsenal...
Foster 10: Var sikker og tog alt, der kom... Fortsætter han på denne måde så skal VDS ikke i kassen igen (og ja jeg mener han har spillet forrygende efter CS-kampen, som derimod var elendig)... Så fortsæt endelig, Ben...
Neville 8: Rigtig god i det defensive, men var lidt for varsom frem på banen... Viste også, at han er vigtig at have spillende, da han som leder er super...
Evra 9: Spillede rigtig, rigtig godt i dag, men et par dumme fejl trækker en karakter ned...
Vidic 8: Lavede rigtig meget godt, og stoppede bl.a. en af Wigans største chancer... Men kan ikke lide, at han slår ud efter andre spillere, uanset hvad... Så det trækker ned...
Evans 10: Han bliver bare bedre og bedre... Spørgsmålet er så om han er helt klar til at efterfølge Rio allerede nu (det får vi så svar på næste søndag)... Træffer de rigtige beslutninger og gør så godt som hver gang det rigtige i en let kamp...
Valencia 10: Det så ud som om han kunne lide, at man buhede ad ham... Hvis det er tilfældet så kan han for min skyld godt gøre sig upopulær udenfor United... En forrygende kamp på fløjen hvor Figueroa blev helt rundtosset...
Nani 10: En af hans bedste kampe i United... Virker også til at sprudle under det ansvar han har fået på sine skuldre, han har trods alt spillet godt i kampene i sæsonen hidtil... Virker også til, at have fået megen tillid fra SAF og virker til at elske det :D
Scholes 9: Spillede også en god kamp, men det er altså mærkeligt, at han stadig ikke kan finde ud af at tackle ordentligt... Bevægede sig meget og lavede meget sjældent en fejlaflevering...
Fletcher 10: Det er måske kun mig, men den spiller bliver enormt vigtig for United i denne sæson... Han løber og løber og løber... Og så kan han godt tackle (både Giggs, Carrick, Scholes og Anderson har problemer med det)...
Berbatov 10: Det her er nok hans bedste spillede kamp i United... Efter min mening så sprudlede han virkelig i dag... Jeg kunne enormt godt lide hans hælaflevering til Scholes, men dagens detalje må næsten komme for hans mål :D Min MOM...
Rooney 10: To mål, der var flotte, plus en masse løbearbejde og chanceskaben til andre spillere... Gjorde ikke så meget anderledes i forhold til Burnley-kampen, men denne gang lykkedes i forhold til imod Burnley...
SAF 10: Lavede de helt rigtige ændringer til kampen i dag efter hans egen katastrofale indsats mod Burnley... Virkede også som om, at hans "teamtalk" i pausen hjalp på målene :D :D :D
God kamp (2. halvleg) ;)
Men alle spillerne viste at de ville gøre alt for at vinde idag.
1. halvleg synes jeg var fin med chancer, men dog lidt for mange afbrændinger.
Men de kom jo igang efter pausen.
- hvis united spiller ligesom i 2. halvleg ser det sku godt ud.
Tak United! for jeg ikke igen skulle gå trist i seng ;)
thomaslund
22-08-2009, 19:28
Hehe... Heldigvis fik du ret... Dejligt at tage fejl en gang i mellem!!
Fed 2. halvleg. Mere af det mod the gunners
Kan godt forestille mig, at vi ikke stille helt magen til op mod Gunners i næste kamp. Mon ikke vi skal styrke defensiven mere på minimum én af de 2 kanter?
Berbalove
22-08-2009, 20:06
Kunne ikke se kampen, men lyder til en fed kamp, kender i nogle steder man kan se højdepunkter?
Ja, balladen er der igen, hvis vi taber til Arsenal. Selvfølgelig er den det. Det er aldrig godt nok at tabe til rivalerne.
Når det er sagt, så grænser det sig til det patetiske, at du ganske enkelt ikke kan rose United. Vi vinder 5-0! I midtugen roste du Liverpool til skyerne for at vinde 4-0, og Gerrards meget flotte detalje ved 3-0 målet. For at citere dig præcist skrev du:
Hvis der er nogle herinde som ikke har set målene fra liverpools 4-0 sejr over Stoke. Ja jeg sagde rigtigt: 4-0! Så meget kan man faktisk vinde.
Men vil gerne lige gøre reklame for 3-0 målet hvor Gerrard laver en fantatisk detalje da han står for assisten.
United vandt med en pind mere. Berbatov lavede en fantastisk detalje ved vores mål til 2-0. Alligevel formår du at være så negativ. Du er en ynkelig person.
EDIT: Jeg forsvarede i øvrigt din kommentar om Liverpool. Selvom vi alle hader Liverpool, så var det en fantastisk detalje. Når United så laver en tro kopi af kampen (endda svagt forbedret), så er du negativ. Jeg tog vist fejl, da jeg forsvarede dig.
Gad egentlig godt vide hvem du mener der er nogle tudeprinser - mærkelig kommentar?
Skal vi til at være nogle fans der tier stille når vi spiller forrygende og klapper højt når vi spiller godt?
(Har ikke set kampen, da jeg var på stadion og se de hviee.. Skal have set den senere. Men dejligt at høre angriberne kom igang. Og dejligt at Park var helt ude at truppen :D)
Hov, der er vidst ikke nogen, der har sagt tillykke til Rooney for at score sit 100. og 101. mål for United!
Jeg synes, at United spillede fantastisk i dag... Første halvleg var rigtig god, men der manglede 3-4 mål... De kom så i den forrygende anden halvleg hvor stort set alle spillere viste hvad de kan...
Vil dog til Arsenal-kampen lave to ændringer, som viste i dag var tydelige... 1) Neville viste, at han er udmærket i det defensive arbejde og som indpisker... Men han er desværre blevet meget langsom efterhånden, og de overlap han plejede at tage var han SLET ikke interesseret i idag... Derfor ville det være fedt med Brown på højreback (og så skal dem, der er uenige ikke bruge det som en undskyldning, at Brown havde en dårlig dag mod Burnley...)... O'Shea ville også være rigtig god at bruge i den kamp... 2) Scholes var tæt på det andet gule kort i dag, og det vil nok komme mod Arse hvis han starter... Derudover mener jeg, at både Carrick og Giggs vil være bedre end Scholes at bruge, specielt mod Arsenal...
Foster 10: Var sikker og tog alt, der kom... Fortsætter han på denne måde så skal VDS ikke i kassen igen (og ja jeg mener han har spillet forrygende efter CS-kampen, som derimod var elendig)... Så fortsæt endelig, Ben...
Neville 8: Rigtig god i det defensive, men var lidt for varsom frem på banen... Viste også, at han er vigtig at have spillende, da han som leder er super...
Evra 9: Spillede rigtig, rigtig godt i dag, men et par dumme fejl trækker en karakter ned...
Vidic 8: Lavede rigtig meget godt, og stoppede bl.a. en af Wigans største chancer... Men kan ikke lide, at han slår ud efter andre spillere, uanset hvad... Så det trækker ned...
Evans 10: Han bliver bare bedre og bedre... Spørgsmålet er så om han er helt klar til at efterfølge Rio allerede nu (det får vi så svar på næste søndag)... Træffer de rigtige beslutninger og gør så godt som hver gang det rigtige i en let kamp...
Valencia 10: Det så ud som om han kunne lide, at man buhede ad ham... Hvis det er tilfældet så kan han for min skyld godt gøre sig upopulær udenfor United... En forrygende kamp på fløjen hvor Figueroa blev helt rundtosset...
Nani 10: En af hans bedste kampe i United... Virker også til at sprudle under det ansvar han har fået på sine skuldre, han har trods alt spillet godt i kampene i sæsonen hidtil... Virker også til, at have fået megen tillid fra SAF og virker til at elske det :D
Scholes 9: Spillede også en god kamp, men det er altså mærkeligt, at han stadig ikke kan finde ud af at tackle ordentligt... Bevægede sig meget og lavede meget sjældent en fejlaflevering...
Fletcher 10: Det er måske kun mig, men den spiller bliver enormt vigtig for United i denne sæson... Han løber og løber og løber... Og så kan han godt tackle (både Giggs, Carrick, Scholes og Anderson har problemer med det)...
Berbatov 10: Det her er nok hans bedste spillede kamp i United... Efter min mening så sprudlede han virkelig i dag... Jeg kunne enormt godt lide hans hælaflevering til Scholes, men dagens detalje må næsten komme for hans mål :D Min MOM...
Rooney 10: To mål, der var flotte, plus en masse løbearbejde og chanceskaben til andre spillere... Gjorde ikke så meget anderledes i forhold til Burnley-kampen, men denne gang lykkedes i forhold til imod Burnley...
SAF 10: Lavede de helt rigtige ændringer til kampen i dag efter hans egen katastrofale indsats mod Burnley... Virkede også som om, at hans "teamtalk" i pausen hjalp på målene :D :D :D
Måske liiige en tand for gavmild? Synes mere de karaktere ville passe til en storsejr over et tophold, men nu var det jo Wigan. Synes ikke ligefrem de virkede så opsatte defensivt. Men jovist, en kanon kamp, af en kanon indsats, virkelig det der skulle til, hvis vi skal have forhåbning om sejr over et godt spillende arsenal hold, og den der patetiske rigmands klub.
Håber virkelig ikke der kommer nogle ændriner i startopstillingen, men han virker til at være rimelig glad for at rokere(SAF), og tror også der kommer en ny eller 3 mod arsenal.
Hov, der er vidst ikke nogen, der har sagt tillykke til Rooney for at score sit 100. og 101. mål for United!
Tillykke! nu indhenter han snart Ronaldo.
Grønholdt.
22-08-2009, 22:06
Så gav de da svar på tiltale. Det manglede sgu også bare efter kampen i onsdags. Kampen i dag blevet spillet nogenlunde hjem i god stil. Vi gav for mange chancer væk nede bagved. Tempoet var noget bedre i dag end i de sidste 2 kampe. Men der mangler stadigvæk meget endnu før end det bliver rigtig godt. Vi mangler stadigvæk en spiller på kanten (Ronaldo!) der kan sætte tempo og fart. Nani går jo nærmest rundt på banen i hele kampen. Han var også den mindst gode i dag. Det var godt at se Vidic tilbage på banen igen, hvor han fik sat sig godt og grundigt igennem. Foster stod endnu engang en rigtig god kamp. Rooney var nok den bedste for United i dag. Han løb og kæmpede som en vild i hele hans tid på banen i dag. Nu får jeg sikkert nok svinere... Men Berbatov! (dovnedyret ;)). Han bliver aldrig nogensinde min favorit. Jeg er ved at blive idiot af at se på hans lunten rundt på banen, og konstant pillen ved sit hår. Det han laver ved hans mål er genialt, indrømmet! Men han virker for lad efter min smag. Nu ved jeg godt at det kan være latterligt som mig at være en smule efter United i dag, men jeg er stadigvæk ikke overbevist endnu, desværre gutter! Men jeg kan da nå at tage så grueligt fejl endnu... :) Det var godt at få Owen igang, det er meget vigtigt for ham, og os! Rigtig god kamp i dag, og lad os så komme igang!!! :devilll:
Har du bemærket en "mindre" forskel fra burnley-kampen fremfor Wigan kampen?
Valencia-Scholes-Fletcher-Nani (Wigan) vs. Park-Carrick-Anderson-Giggs (Burnley)
:Smackden:
Gad egentlig godt vide hvem du mener der er nogle tudeprinser
Dem der tudede?
- mærkelig kommentar?
Hvis du føler dig stødt kan jeg da godt se hvad du mener med kommentaren var mærkelig.
Skal vi til at være nogle fans der tier stille når vi spiller forrygende og klapper højt når vi spiller godt?
Der er stor forskel på saglig argumentation og diskussion og det der var nogle der skrev efter Burnley-kampen ;)
(Har ikke set kampen, da jeg var på stadion og se de hviee.. Skal have set den senere. Men dejligt at høre angriberne kom igang. Og dejligt at Park var helt ude at truppen :D)
Bare vent til i morgen der stryger de bolche-stribede... eller de andre hviii forbi ;)
Har du bemærket en "mindre" forskel fra burnley-kampen fremfor Wigan kampen?
Valencia-Scholes-Fletcher-Nani (Wigan) vs. Park-Carrick-Anderson-Giggs (Burnley)
:Smackden:
Nej, hvad er den?
Så vent nu lige til vi faktisk har præsteret som et tophold over en række af kampe.`
Som du selv siger så er det altid nemt at være bagklog ;)
Fletcherfan
23-08-2009, 04:48
Er det her, det eneste du kan sige om kampen???
Og jeg, som troede du var en United-fan... Men ja, ok... Indimellem tager man også fejl...:smilings:
Hold nu kæft RAppel Du er da så ringe at høre på:)
Og jeg, som troede du var en United-fan... Men ja, ok... Indimellem tager man også fejl...:smilings:
Med dit navn taget i betragtning, er du vist en af de fans der aldrig kan sige noget negativt om klubben. Det må have været hårdt i alle de år Fletcher var en belastning.
Det er da ok at folk er realistiske - faktum er stadig at vi har vist os ret tamme i offensiven, hvorfor vores egentlige form ikke blot kan bedømmes baseret på igår.
Hvad er det for noget pis at skrive, du er vist ikke helt færdigbagt:mad:
Rigtig god kamp, må man sige!
1. halvleg bød på en del afbrøndere, men det gjorde vi da noget ved i 2. halvleg :) Synes Rooney og Berba gjorde det kanon flot, og resten af vejen rundt var der heller ikke noget at klage over (stort set). Simpelthen en fornøjelse at se os spille harmonisk og som et hold, sådan skal det gerne fortsætte :D
:D:D
Dem der tudede?
Personligt lagde jeg ikke mærke til nogle der tudede efter Burnley. Men til gengæld mange der pointerede manglerne ved vores spil.
Hvis du føler dig stødt kan jeg da godt se hvad du mener med kommentaren var mærkelig.
Jeg kritiserede Park, fordi han er bund elendig. Men kan være, at problemet for dig er, at hvis man brokker sig, så tuder man automatisk?
Der er stor forskel på saglig argumentation og diskussion og det der var nogle der skrev efter Burnley-kampen ;)
Korrekt, men de fleste var imo i den saglige argumentation og diskussion. Og man kan med rette sige, at der var noget at diskutere.
Bare vent til i morgen der stryger de bolche-stribede... eller de andre hviii forbi ;)
Som opfølgning vil jeg sige, at vi stadig mangler at indkøbe en fløj. Nani og Valencia er acceptabelt, men det næste valg er Park, hvilket langt fra er acceptabelt. Håber Obertan beviser at det ikke er nødvendigt, så han kan tage Park's plads som 1. reserve og Tosic på sigt kan tage tjansen som 2. reserve.
Stuhrdrengen
23-08-2009, 08:58
Som opfølgning vil jeg sige, at vi stadig mangler at indkøbe en fløj. Nani og Valencia er acceptabelt, men det næste valg er Park, hvilket langt fra er acceptabelt. Håber Obertan beviser at det ikke er nødvendigt, så han kan tage Park's plads som 1. reserve og Tosic på sigt kan tage tjansen som 2. reserve.
Jeg tror ikke, at Obertan er indkøbt til at slå igennem på Uniteds hold i år, og måske endda heller ikke til næste sæson. Personligt har jeg svært ved at se fidussen på kort sigt i en spiller, der ikke kunne tilspille sig en plads på Bordeauxs hold. Tror i højere grad, at Fergies tanke er at få sat skik på spillerens vaner og temperament, og se hvor langt talentet kan føre ham hen.
Når det er sagt, er jeg ikke enig i at Park ikke er en udmærket gardering på fløjen, sammen med Tosic som måske kan spille sig ind i løbet af sæsonen.
Hold nu kæft RAppel Du er da så ringe at høre på:)
Undskyld.
EDIT: Var din tunge unge mand.
Troelsgaard
23-08-2009, 10:47
Med dit navn taget i betragtning, er du vist en af de fans der aldrig kan sige noget negativt om klubben. Det må have været hårdt i alle de år Fletcher var en belastning.
Det samme kan vel siges om dem, der så det store i Ronaldo fra 2003-2006? Der var han også tit en belastning, der havde mere travlt med at danse rundt, og lege svanens død, end at gøre det han gjorde de følgende tre år.
Det er da ok at folk er realistiske - faktum er stadig at vi har vist os ret tamme i offensiven, hvorfor vores egentlige form ikke blot kan bedømmes baseret på igår.
Der er vel ingen der har sagt, at vi nu er verdens bedste, eller noget i den stil, men hvis man ikke kan anerkende en 5-0 sejr på udebane bare en smule, så vil man også bare se negativt på tingene.
Når det er sagt, er jeg ikke enig i at Park ikke er en udmærket gardering på fløjen, sammen med Tosic som måske kan spille sig ind i løbet af sæsonen.
Jeg synes også, nedsablingen af Park har taget overhånd. Det er hævet over enhver diskussion, at Park var decideret elendig mod Burnley, men han plejer at levere solide præstationer. Hans bundniveau er sædvanligvis temmelig højt, og selvom han ikke er vores mest produktive fløjspiller, så fik han langt mere spilletid end Nani i sidste sæson. Det var der en grund til, og i flere kampe var han sågar kreativ og giftig i offensiven. Den store målscorer var - og bliver - han dog aldrig. Men han er langt fra så ringe, som han får skudt i skoene i disse dage.
Christensen
23-08-2009, 12:30
Vi kan godt sende en tak til Usain Bolt. (http://ekstrabladet.dk/sport/anden_sport/atletik/article1210296.ece) :D
Stuhrdrengen
23-08-2009, 12:48
Vi kan godt sende en tak til Usain Bolt. (http://ekstrabladet.dk/sport/anden_sport/atletik/article1210296.ece) :D
Han blir nødt til at holde sig på god fod med Ferguson.. han ved jo godt, at Valencia kan løbe fra ham hvis Ferguson lader ham stille op.
Glory Man United
23-08-2009, 16:41
Skægt du nævner så 5 spillere hvoraf 3 slet ikke var på banen, og en der fik 20 mins
Jeg var helt vild med den måde Berba fejrede hans mål på. Det var dejligt at se han havde lagt sin arrogance bag sig (i hvert fald der).
Stuhrdrengen
23-08-2009, 18:57
Skægt du nævner så 5 spillere hvoraf 3 slet ikke var på banen, og en der fik 20 mins
Foster og Berbatov var på banen, og Owen fik omkring 20 minutter. Men ja, du har ret - han skulle have solgt alle vores udskiftere og købt verdensklasse spillere.. :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.