Se fuld version : Community Shield: Chelsea - Manchester United
dannigizmo
09-08-2009, 11:38
http://www.bold.dk/billeder/art5492.gif Chelsea FC - Manchester United http://www.bold.dk/billeder/art4933.gif
Community Shield | Søndag, 9. august 2009, 16:00 | Wembley
Optakt
Mens vi alle venter på, at sæsonen sparkes i gang, kan to af de nok største bejlere til Premier League-trofæet underholde en lille uge før sæsonstart i en kamp der ser lovende ud på papiret.
Edwin van der Sar er ude med en længerevarende skade, hvorfor Ferguson står over for et svært valg. Enten Ben Foster eller Tomasz Kuszczak vil blive valgt som hans stedfortræder, og hvem skotten vælger i dag vil muligvis give en indikation om, hvem der er førstevalg de næste to måneder i United-målet.
Nyansatte Carlos Ancelotti har aldrig været ved roret for et hold som indtager Wembley før. Italieneren overtog Chelsea efter otte succesfulde år i AC Milan, og har store forventninger til den nye sæson, og vil meget gerne lægge ud med en sejr over de forsvarende mestre. Ancelotti har ikke hentet forstærkninger i samme grad som sine forgængere, idet målmanden Ross Turnbull, angriberen Daniel Sturridge og russeren Yuri Zhirkov er de eneste tilføjelser klubben har fået.
Både Carlos Ancelotti og Sir Alex Ferguson må undvære prominente navne i opgøret. Chelsea må således klare sig uden Joe Cole, mens nyindkøbet Yuri Zhirkov er meget tvivlsom. Michael Ballack er på vej tilbage fra en tåskade, og vil måske figurere i kampen.
Ferguson mangler mange i forhold til sit italienske modstykke. Edwin van der Sar, Wes Brown, Nemanja Vidic, Rafael da Silva, Gary Neville, Owen Hargreaves og Gabriel Obertan er alle ude af betragtning, hvorfor United-træneren har få valgmuligheder til den bageste kæde.
Skribentens bud på kampens udfald
Begge mandskaber vil gøre alt for at få den lille fordel det ville være, at slå konkurrenterne så tæt på sæsonstarten. Kampen bliver afgjort på straffespark til Uniteds fordel.
Mulig startopstilling
Foster
O’Shea – Ferdinand – Evans – Evra
Valencia – Carrick – Fletcher – Nani
Owen - Rooney
Uniteds trup
Foster, Kuszczak, O'Shea, Ferdinand, Evans, Evra, Valencia, Fletcher, Carrick, Scholes, Anderson, Gibson, Nani, Giggs, Rooney, Owen, Berbatov, Macheda, Tosic, Fabio, Cleverley, De Laet.
Chelseas trup
Cech, Hilario, Turnbull, Belletti, Alex, Terry, Carvalho, Mancienne, Bosingwa, A Cole, Ballack, Sturridge, Mikel, Deco, Lampard, Anelka, Drogba, Ivanovic, Kalou, Ferreira, Malouda.
Seneste kampe
Indbyrdes
11/01-2009 United 3 – 0 Chelsea
21/09-2008 Chelsea 1 - 1 United
21/05-2008 United 7 – 6 (str.) Chelsea
26/04-2008 Chelsea 2 – 1 United
23/09-2007 United 2 - 0 Chelsea
Manchester United
05/08-2009 United 2 – 0 Valencia
30/07-2009 Bayern München 7 – 6 United (str.)
29/07-2009 Boca Juniors 1 – 2 United
26/07-2009 Zheijang Lucheng 2 – 8 United
24/07-2009 FC Seoul 2 – 3 United
Chelsea FC
01/08-2009 Reading 2 – 2 Chelsea
27/07-2009 Chelsea 2 – 0 CF America
25/07-2009 Chelsea 2 – 1 AC Milan
22/07-2009 Chelsea 2 – 0 Internazionale
18/07-2009 Seattle Sounders 0 – 2 Chelsea
Historie
Kampe: 153
United-sejre: 66
Chelsea-sejre: 41
Uafgjorte: 46
TV
Din lokale pub kl. 16.00. Ellers Kanal 5, samme tid.
Odds
Chelsea: 2,45
Uafgjort: 3,00
Man Utd: 2,70
Kilde: Danske Spil
Links til sider, hvorved det er muligt at streame kampen, og eventuelle indlæg herom vil udløse en advarsel.
Opfordring til PM indeholdende samme type links vil ligeledes udløse en advarsel.
/Admin
God optakt :D Fuck det, vi vinder 3-0 og dermed et trofæ til at lægge sæsonen ud med!
dannigizmo
09-08-2009, 11:48
Ja, optakten er lige blevet sløjfet i denne omgang. I stedet kan jeg byde på lidt trivia om Shield-konkurrencen.
Manchester United har været involveret i den mest målrige kamp i konkurrencens historie. Det var i 1911, hvor vi slog Swindon Town 8-4.
I 1967 scorede daværende Tottenhammålmand Pat Jennings et mål fra eget felt mod United på Old Trafford. Alex Stepney var den temmelig sikkert rødmende keeper i den anden ende. Kampen endte 3-3.
Manchester United har deltaget i hele syv Shield-kampe i 90'erne. Vi vandt fire, spillede en uafgjort og tabte to. I 2003 deltog vi i den 22. af slagsen overall.
[...]
I 1967 scorede daværende Tottenhammålmand Pat Jennings et mål fra eget felt mod United på Old Trafford. Alex Stepney var den temmelig sikkert rødmende keeper i den anden ende. Kampen endte 3-3.
[...]
Til dem der er interesserede (;
m9vVeYGmVWg
Stratego Thomas
09-08-2009, 11:52
til min store fortrydelse er jeg ude at sejle mens community shield står på, så jeg ville lige høre om der er nogen, der kender en hjemmeside eller en tvkanal hvor man kan se kampen i aften eller imorgen..
Gronkjor
09-08-2009, 11:54
Forventer at vi stiller med nogenlunde samme opstilling, som vi vil skal se mod Birmingham. Kampen bliver nok mest brugt til bare at teste formen.
Foster
O´Shea Evans Rio Evra
Valencia Carrick Fletcher Ji
Rooney Berbatov
Bliver spænende at se styrkeforholdet mellem os og Chelsea, da det nok bliver os som skal kæmpe om mesterskabet. :devill:
UNITED!
Bliver spænende at se styrkeforholdet mellem os og Chelsea, da det nok bliver os som skal kæmpe om mesterskabet. :devill
Jeg forstår ikke, hvorfor alle stort set har afskrevet Liverpool. Personligt af jeg mere bange for Liverpool end Chelsea.
Gronkjor
09-08-2009, 12:08
Jeg forstår ikke, hvorfor alle stort set har afskrevet Liverpool. Personligt af jeg mere bange for Liverpool end Chelsea.
Har heller ikke afskrevet dem, synes bare at Chelsea ser stærkere ud.
Så kan jeg også godt lide, at lade være med at nævne scouserne i mesterskabskampen:titte:
Troelsgaard
09-08-2009, 12:19
Den her kamp har ikke noget at sige i det store billede, men vi kan jo ligeså gå efter sejren, og få endnu et skjold med hjem. Jeg siger 1-0 til United, med Owen som målscore.
RuudVanNissetøj
09-08-2009, 12:25
Spillerne vil gøre alt i deres magt for at vinde denne kamp. I mine øjne er det de to største udfordrere til PL der mødes og signalværdien i en sejr skal ikke undervurdres. Fuld knald på og vi vinder 1-0. Ville ikke blive overrasket hvis vi ser Owen fra start.
Foster
O'Shea Ferdinand Evans Evra
Valencia Fletcher Carrick Nani
Berbatov Rooney
Selvom det ikke er verdens vigtigste turnering, bliver det dejligt at få startet sæsonen
og set holdet i aktion. Jeg tror kampen ender 1-1 og går i straffespark konkurrencen,
og så vinde vi muligvis den.
Christensen
09-08-2009, 12:47
Foster
O'Shea - Ferdinand - Evans - Evra
Valencia - Anderson - Carrick - Park
Rooney - Berbatov
Kan ikke vente længere! Bliver godt endelig at komme i gang igen, og glæder mig til at se spillerne i en betydningsfuld kamp igen.
Tror vi napper en 2-1 sejr. Rooney scorer det første, og Owen kommer ind og afgør kampen :d
Holmskov
09-08-2009, 13:09
Jeg håber inderligt vi starter med Owen og Rooney i front.
Jeg syntes de to kombinerede helt sublimt imod Valencia og der var en fart over angrebet som vi virkelig har savnet.
Jeg håber inderligt vi starter med Owen og Rooney i front.
Jeg syntes de to kombinerede helt sublimt imod Valencia og der var en fart over angrebet som vi virkelig har savnet.
Enig, håber virkelig SAF satser på Owen.
Mens vi alle venter på, at sæsonen sparkes i gang, kan to af de nok største bejlere til Premier League-trofæet underholde en lille uge før sæsonstart i en kamp der ser lovende ud på papiret.
Ikke at det betyder noget, men jeg tror egentlig at det her er sæsonstarten. Ikke i Premier League selvfølgelig men ihvertfald tæller målene i den samlede statistik for denne sæson (hvis der bliver scoret) så man må gå ud fra at det er den første kamp i den nye sæson :)
Anyway, håber vi vinder en underholdende kamp istedet for en kedelig 0-0'er som det ellers nogle gange har været i de her Community Shield's.
Fedt at sæsonen atter starter igen. Selvom Community Shield ikke har den store betydning for sæsonregnskabet, så er det alligevel meget fedt at vinde og især når det er mod Chelsea. Som Fergie har sagt, så går der stolthed i kampen, så der skal nok komme intensitet. Vinderen af kampen ved jeg ikke. Vi score stortset aldrig, når vi spiller på Wembley, så det kunne godt lugte af en 0-0 eller en 1-0 sejr til Chelsea. Holdet ser fint ud. Havde håbet på Valencia fra start, men Park er god, når der også skal forsvares.
God kamp. Come on United.
Troelsgaard
09-08-2009, 15:22
Nogen der tilfældigvis har nogle startopstillinger, har ikke selv kunne finde noget.
Hl-Glory
09-08-2009, 15:26
Stærkt hold, ville gerne have set Valencia fra start istedet for park idag, men sådan er dét.
Glæder mig til at se Nani han har været god i pre-season.
Men ellers en kamp som kan vise hvor stærkt vi står optil sæson start, også med Chelsea som modstander så kan kun blive spændende at se!
Come on United!
ChristianR
09-08-2009, 15:28
Nogen der tilfældigvis har nogle startopstillinger, har ikke selv kunne finde noget.
www.oldtrafford.dk ;)
Bliver tæt.
1-0 til United
Kasper United
09-08-2009, 15:50
Jeg tror på en 2-0 :)
Come on lads!
lets bring home the community shield
Nogen der ved hvorfor Anderson ik er med???
Manchester United
09-08-2009, 16:02
Så er den startet... gætter på 2-0 til os:)
Manchester United
09-08-2009, 16:11
Nani... genialt!:)
Hl-Glory
09-08-2009, 16:11
Luis Nani, luk så munden på dine kritikere!
Berbalove
09-08-2009, 16:17
Fin start.. Nani han vil satme fremad idag, tror han blir rigtig god i denne sæson :)
ChristianR
09-08-2009, 16:20
Foster udstråler bare slet ikke samme sikkerhed, som Edwin...
Hvad er rekorden for fleste vundne Community Shield-trofæer i streg?
Manchester United
09-08-2009, 16:30
Everton i 84,85, 86 og 87.. Tror jeg
Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/FA_Community_Shield):
Everton hold the record for most consecutive wins (4) from 1984-1987; however, the 1986 was shared with Liverpool.
Foster udstråler bare slet ikke samme sikkerhed, som Edwin...
Nej det kan man fandme ikke sige! Jeg hader når man sidder og er nervøs hver gang en spiller har bolden:(
ChristianR
09-08-2009, 16:46
Kæft, det var ellers godt forsøgt af Goldenboy Fletch
EDIT: Men hvorfor er det, de ikke vil tage ordentlige hjørnespartk. Det der er da sådan noget, man lavede som lilleputspiller, da man ikke havde kræfter nok i benene til at få den ordentlig ind over på 11-mands.
Hl-Glory
09-08-2009, 16:52
Godkendt første halvleg, vores pasnings spil ser godt ud.
Nani viser endelig hans potientale frem, det er så lækkert!
Come on United!
Godt spil United.
Lidt mere krontrol i spillet her til sidst i 1. halvleg. - Men ellers meget rigtig rigtig lovende spil.
-Foster skal nok komme ovenpå, nu har han lige fået en overraskelse.
Nu skal vi bare ind og kontrolere lidt mere, og ellers gøre som i første halvleg.
Godt spil United!
RuudVanNissetøj
09-08-2009, 16:52
Foster er en gennemført katastrofe i målet ind til videre. Synes virkelig han er helt væk i sine beslutninger, men nu må han altså tage sig sammen. Kusz virker pt. som en klassemålmand når man ser isoleret på Fosters præstation i første halvleg. Ellers er jeg lidt utilfreds med Rooney og Berba, men de er nok også undskyldt i at de ikke får meget at arbejde med. Nani har været et dejligt positivt indslag sammen med Evra. Central midt har været fin, selvom vi de sidste 15 minutter blev lidt overmatchet der.
LÆKKER 1. halvleg fra vores side! Den eneste svaghed er Foster indtil videre, men det har han heldigvis fået en lille smule styr på de seneste 10 min.
Flot mål af Nani; han er vild i dag..
Hvorfor spiller vi egentlig med sørgebind? Er det pga. Espanyols anfører?
ChristianR
09-08-2009, 16:56
LÆKKER 1. halvleg fra vores side! Den eneste svaghed er Foster indtil videre, men det har han heldigvis fået en lille smule styr på de seneste 10 min.
Pga Bobby Robson, tror jeg.
Klasse kamp. Især de første 20 minutter var af høj høj klasse. Derefter kom Chelsea selvfølgelig bedre med, men fortjent vi går til pausen med føring. Nani, Park, Fletcher har været geniale for offensiven. Rooney og Berbatov har også fungeret fint, og det var ærgeligt, at Park ikke fik skrabet det ellers perfekte angreb obygget af O'Shea, Rooney og Berbatov ind. Men Evans. Hold da kæft, hvor gør han det godt. Alle hans clearinger og indgreb oser af klasse, mens Rio virker lidt mere usikker. Foster har en skidt kamp, og vi må håbe, at det bliver bedre i anden halvleg, ellers det kan gå grueligt galt.
Vi skal fortsætte og så lokke Chelsea, for de får det svært med vores kontraspil og især når Valencia på et tidspunkt kommer ind. Ser rigtig godt ud, under alle omstændigheder tegner det lyst for næste uges kamp. Især offensivt.
Jeg synes vi spiller glimrende.
Det eneste minus er Foster. Han virker så nervøs, og det så også ud til, at Rio var lidt usikker ved at spille bolden tilbage til ham.
Evra er desuden verdens bedste venstre back
pga sir Bobby Robson
Hl-Glory
09-08-2009, 17:14
Han er godt nok usikkert Foster, når han skal ud og lave indgreb i spillet..
Foster har ingen stor kamp, men forsvaret er ham jo heller ikke ligefrem til nogen hjælp.
ChristianR
09-08-2009, 17:16
Igen ser vi Fosters absolut største svaghed udstillet. Det skal ikke ske i mange PL-kampe, før mesterskabet er langt væk.
Kuzzen må på mål ind til VDS kommer tilbage, og så må vi nok overveje at se os om efter en ny målmand. Koste hvad det vil, fristes jeg til at sige.
Rasmus-K-J
09-08-2009, 17:18
Skidt kamp af Foster. Men nu får han sikkert nogle kampe i træk. Tror ferguson sætter sin lid til Ben Foster mens VDS er ude. For jeg bliver personligt ikke mere sikker af at Kuszczak tager målet.
Men Nani har været uniteds bedste mand, sammen med Berba og Evra
Holmskov
09-08-2009, 17:18
Ud med Berbatov og ind med Owen så vi kan gå fra "ikke eksisterende" til angrebsspil.
Park ud og ind med Valencia.
Nej nej nej. Det ser ud til at Nani har revet skulderen af led eller noget i den dur.
ser ikke godt ud med Nani
Rasmus-K-J
09-08-2009, 17:25
NEJ NEJ NEJ.
Dagens største lys i united, ser ud til at have slået sig.
Efter at kunne se Fergusons udtryk da han blev fortalt noget af fysio lignede det han sagde "Ooh no". og blev lidt nedern i ansigtet.
thomaslund
09-08-2009, 17:28
Nej nej nej. Det ser ud til at Nani har revet skulderen af led eller noget i den dur.
Hvis bare det er skulderen som er gået af led skal vi vist være glade. Bare ikke noget er brækket. Har så meget styr på sådan noget, men det kunne godt ligne et brækket kraveben.
thomaslund
09-08-2009, 17:32
Det er jo fuldstændig katastrofalt det her. Berba skadet, Evra måske også. Også scorer de.
Jurgensen
09-08-2009, 17:32
Hold kæft hvor flat dommeren ikke fløjter når Evra ligger ned, når han nu gjorde det ved Ballack. Katastrofe dommer...
Kæft forster er ringe idag....!
Jacob FG
09-08-2009, 17:33
Det er ikke skide godt
Berbalove
09-08-2009, 17:33
Svinestreg..
Kæft hvor er ben foster latterligt ringe, han har slet ik evner til at overtage efter VDS!
Rasmus-K-J
09-08-2009, 17:34
ARHHH ROLIG NU. VDS havde ikke taget den der. tæt på foster snupper den, men et hårdt skud for lampard
Hl-Glory
09-08-2009, 17:34
Det er ikke skide godt
Nej det kan vi hurtig blive enige om..
Holmskov
09-08-2009, 17:35
Hvor er det typisk Ballack. HOLD KÆFT hvor er han bare et svin på en fodboldbane. (i øvrigt passer han dermed godt ind på Chelsea holdet)
Troede lige Evra havde brækket næsen.
thomaslund
09-08-2009, 17:35
Tjaa, det er han vel. Dog er det ikke hele hans skyld mht målet.
Jeg har længe været af den overbevisning at Foster skulle være VDS's afløser, men idag har han set ret skidt ud både i feltet, også sandelig med fødderne. Puha, vi skal undvære VDS de næste 2 måneder.
Hvor er det typisk Ballack. HOLD KÆFT hvor er han bare et svin på en fodboldbane. (i øvrigt passer han dermed godt ind på Chelsea holdet)
Og dommeren står LIGE FORAN! Han skal fandme ikke komme og sige at han ikke så det! Fede pik:(
Nu skal der fandme kæmpes
Nøj hvor jeg hader Chelsea's hold, virkelig en af de største samling af svin. Ikke mange spillere på deres hold jeg har respekt for.
ChristianR
09-08-2009, 17:39
4 udskiftninger på een gang?
Jeg troede faktisk, der var et maks på 3 i sådan en kamp. Men de får da ikke bedre styr på spillet af at skifte det halve af holdet ud, og det var en da spillere, der havde gjort det rigtig godt indtil nu.
nu må ferguson fandme åbne sine øjne.
foster er fandme for ringe
Jurgensen
09-08-2009, 17:39
Hold da kæft jeg hader Chelsea. Drogba er pisse grim med hans hestehale. Malouda er ligeså grim. Ballack er verdens mest usympatiske fodboldspiller. Også taber vi desværre til dem i dag, takket være en skidt kamp af Foster, og en meget kontroversiel kendelse fra (eller mangel på samme) fra dommeren.
for mmig ser det ud som at united ikke gider at vinde kampen.
sådan ser united altid ud når de spiller på wembley..
jeg er så træt af det
godt at der er en spiller på united der gider at gå ind i tacklingerne..
Sådan der Evra! Vold er åbenbart tilladt, så det er fandme da med at hævne hva der kan hævnes. Nøj hvor jeg savner Keane lige nu.
Den engelske dommerstandard er trods alt er konstant.
Jurgensen
09-08-2009, 17:42
Ærgeligt han ikke brækkede benet på Ballack...Klamme preuzer
Den engelske dommerstandard er trods alt er konstant.
Det synes jeg ikke engang man kan sige. Det går da kun ned ad bakke:(
forstår ikke hvorfor de ikke skyder på mål.....
Dobbeltmoralen længe leve. United har ingenting haft i 2. halvleg. :)
det eneste positive ved denne her lorte kamp er Evra
United har ingenting haft i 2. halvleg. :)
En opdatering til folk, der ikke ser kampen?
Dobbeltmoralen længe leve. United har ingenting haft i 2. halvleg. :)
kæft hvor er du grim at høre på
Rosgaard
09-08-2009, 17:47
Ballack er min hadespiller nummer 1, og har været det siden svinet spillede i Leverkusen. Fryder mig hver gang den usympatiske satan får en 2. plads til samlingen..
Den evige toer, der dog desværre ser ud til at vinde CS! Kom nu drenge!
Tak tak til dig Ludvig. Din kommentar bunder forhåbentlig i et lidt iltert temperament lige nu. Ellers forstår jeg dig ikke, da jeg synes det jeg har skrevet er ret korrekt. :)
Selvom dette, for at være helt ærlig, bare er en ligegyldig tournering er min søndag ødelagt nu! Chelsea er virkelig min hade klub nr. 1, hader virkelig at tabe til dem, næsten mere end Liverpool.
Tak tak til dig Ludvig. Din kommentar bunder forhåbentlig i et lidt iltert temperament lige nu. Ellers forstår jeg dig ikke, da jeg synes det jeg har skrevet er ret korrekt. :)
Tror du vi er blinde som dommeren eller hvad?
Yeaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!! Roooneeeeyyyy
Refstrup
09-08-2009, 17:53
Rooooooooooooooooooooney
Berbalove
Jaaaaaaaaaaaaaaaa
Rooooooney!
Fucking hell.. ROONEY <3 :D
Manchester United
Roooooooney! Sådan...
Oh yeah Rooney, og fuck om der er offside - så er det udlignet med urimelige dommerkendelser
Hl-Glory
09-08-2009, 17:54
Rooney!
Jurgensen
09-08-2009, 17:54
Uden tvivl offside... 1-1 på den front så.
Ja, dommeren er godt nok blind. Eller hans linjedommere.. Klart offside. :)
Nu har Foster chancen for at blive MOM :lolol:
ChristianR
09-08-2009, 17:55
Sådan!! Den hvide Pelé!!
Rasmus-K-J
09-08-2009, 17:55
Sååååå foster, nu har du chancen for at vinde tillid, lad os håbe han tager den : )
Oh yeah Rooney, og fuck om der er offside - så er det udlignet med urimelige dommerkendelser
I den grad. Og Chelseaspilleren gør da også alt for at stoppe Rooney med at rive i trøjen. Men det undre jo ikke nogen..
Nu har Foster chancen for at blive MOM :lolol:
Not gonna happen
klunkebjarne
09-08-2009, 17:57
Hey, er lige kommet hjem fra fodboldkamp og har lige slået over så jeg ku nå at se Rooneys kasse =D men ville lige høre hvordan United har spillet, hvem der har spillet godt og om 2-2 indtil videre er det rigtige resultat, hvis der er nogen der gider skrive? =)
Ja, dommeren er godt nok blind. Eller hans linjedommere.. Klart offside. :)
Så er vi vel lige nu??
Rosgaard
09-08-2009, 17:57
JAAAA!! KOM så drenge - FOsters mulighed for revanche ovenpå en skidt indsats
Katastrofal kamp af Foster. Når han ikke kan tæmme en bold, kan han måske redde et straffespark, vi får se. Har ingen tillid til ham pt.
Jeg håber Terry skal sparke:)
Ludvig, du lyder rimelig mavesur :)
klunkebjarne
09-08-2009, 18:00
Jeg håber Terry skal sparke:)
Haha, ja =D ville være vildt hvis han skal skyde og brænder igen :D tror Nani sparker på samme måde som sidst :P
hvordan var rooneys mål så det ikk da det lorte internet brød sammen i 89min..?
PS: hva minut er de i?
ChristianR
09-08-2009, 18:00
Frem med Ipod'en!
EDIT: Håber Terry sparker det afgørende:D
EDIT IGEN: SKIDT FOSTER!!
Ludvig, du lyder rimelig mavesur :)
ikke meningen (:
Jacob FG
09-08-2009, 18:01
Arr for s.... da også!
Hver gang jeg ser Ballack for jeg en ubeskrivelig lyst til at hoppe ind i skærmen og fyre et ordentligt roundhouse-kick afsted på ham
Rasmus-K-J
09-08-2009, 18:04
Hvad Fanden Laver Evra?
Manchester United
09-08-2009, 18:05
Hva faen evra? Det ligner ikke vi gider at vinde mere.. :(
klunkebjarne
svært at se mere skidt ud i en straffesparkskonkurrence..
Flax_Generous
Skidt sparket af Evra.
Men godkendt kamp ellers. Der er mange positive ting at tage med fra den. Nani f.eks. Lad os håbe, at han ikke er skadet alvorligt.
Så fik Evra da lige kritikken af Berbatovs spark fra FA cup-semifinalen til at forstumme.
ChristianR
09-08-2009, 18:06
Foster, Giggs, Evra - Det grænser til det pinlige dether...
Hl-Glory
Tror vi skal hjem og øve straffe det dér var jo nærmest pinligt..
Jurgensen
Hvorfor sparker "fejl benene"? Når nu alle ved at venstre benet ikke kan sparke straffe...
Hvorfor sparker Evra overhovedet? Han er foran i køen ifht. eksempelvis Rooney og Owen.
Det giver ingen mening.
Oh well, det er jo bare et c-trofæ. Håber virkelig de kommer ud med alt muligt arrogant, som vi så kan smide tilbage i hovedet på dem til maj!
Rasmus-K-J
09-08-2009, 18:07
Nu bliver det sikkert sådan at nani spiller en super sæson og bliver solgt og sådan bliver vi ved! Med at slippe alle vores stjerner! Vi manglede typen efter nani blev skiftet ud der viste mod! Men det der gør mig mest optimistisk, er at vi ikke har disse spillere med: Anderson, Brown, Rafael, Vidic, VDS. Især vidic og anderson spår jeg endnu en stor sæson!
Hvordan var evra's straffe??
Lidt ala berbatov?
Jeg har aldrig i mit liv fået så meget som et gult kort i en fodboldkamp selvom jeg har spillet siden jeg var 5 (er 19 nu), men hvis jeg mødte Ballack i en fodboldkamp, tror jeg, at jeg ville få rødt efter få sekunder.
Og så kan der vist ikke være nogen tvivl om, at vi senest næste sommer skal spendere en stor sum på en god målmand. Foster og PIG er elendige, og Van der Sar kan ikke holde for evigt.
Mikkelsen
09-08-2009, 18:09
Puha så blev det afgjort hvem som er 2. målmand, vi vil ha' Kuzzen tilbage mellem stængerne :)
Ellers god kamp, synd at tabe på en svinestreg fra Bollock.
Er efterhånden træt af at tabe på straffespark, tredje i træk. Men vi havde så også vundet 3 før den, kan man så sige.
Foster er slet ikke klar, han viste det også i asien hvor han misser en tilbagelægning fuldstændig, som så fører til mål. Synes hellere ikke han fyldte nær så meget som cech i målet, under straffesparkene.
Skidt skidt af Foster.
Fuck det. Vi spillede udemærket.
Lidt ala berbatov?
Det så meget akavet ud. Han er meget åbenlys i hans kropsholdning og får slet ikke kraft eller præcision i sparket, så det ende med en sløv bold i midten.
Umiddelbart synes jeg både Owen, Rooney, Scholes og for så vidt Ferdinand står foran ham i køen, men mon ikke Evra har bedt om sparket i kampens hede.
Valencia var trist i dag. Gjorde vel næsten intet rigtigt da han kom ind og faldt aldrig ind i spillet.
Foster skal arbejde med psyken. Han er en god keeper, men er alt for usikker i dag på lette udspark og 50/50 situationer.
ChristianR
09-08-2009, 18:14
Hvorfor sparker Evra overhovedet? Han er foran i køen ifht. eksempelvis Rooney og Owen.
Det giver ingen mening.
Det tænkte jeg også. Giggs og Carrick som startere kan jeg forstå, men herefter må spillere som Rooney og Owen da være selvskrevne. Aldrig har jeg set så dårligt et straffespark.
Berbatovs mod Everton var der da i det mindste en ide bag.
Men alt i alt en fin kamp. Defensivt er vi dog ikke helt skarpe, mens jeg efterhånden fuldstændig har mistet tilliden til Foster.
Nani viser lovende takter, ligesom det virker som om Berbatov er ved at falde bedre til.
Mener ikke, at Foster kan klanderes for nogle af målene i dag, ligesom det ikke kan forventes, at han tager et straffespark. De eneste usikkerhedsmomenter han for alvor viste, var når han fik bolden spillet i fødderne. Så det er helt hen i vejret at afskrive ham endnu. Det er ikke FM.
I øvrigt en godkendt præstation af Unitedholdet, der var det bedste hold på banen. Især i første halveg, var United overlegne, mens Chelsea styrede i den første halvdel af anden halveg. Den sidste del af anden halveg var meget lige.
Største minus må være, hvis Nani er blevet skadet, da han spillede fortrineligt. Også Fletcher og Berbatov var gode i dag.
Lidt ala berbatov?
Forestil dig, at du står med dit fem-årige barn ude i haven og triller bold med ham.. En blød inderside, der har farten 2 km/t..
I øvrigt blev det vist slået fast en gang for alle, at Evra IKKE skal sparke straffespark, før vores 10 andre mænd har sparket først. Rart at finde ud af det ved 2 ligegyldige lejligheder før sæsonstarten. Det ville være slemt først at have den viden inde i sæsonen.
Fornuftig kamp, som vi desværre ender med at tabe, men så kan vi jo være glade for at det ikke var PL der startede i dag.
I dag blev det så endeligt 100& bevist, at Ben Foster aldrig skal være førstemålmand på vores hold. Aldrig har jeg set en målmand være så dårlig med fødderne, man bed jo negle hver gang bolden var i nærheden af ham. Han tager dog et par gode redninger må man give ham, men han ligner på ingen måde en mand der nogensinde skal stå som førstemålmand på vores hold.
Evra sparkede et elendigt straffespark, men hvor blev jeg dog glad da han flækkede Ballack hårdt men fair og hvor blev jeg rasende da dommeren gav gult kort for det.
Ferdinand og Evans gør det begge udemærket, det samme med Nani der endnu en gang viser sin fremragende skudtekning og så er Rooney og Berbatov også ganske udmærkede, selvom vi som så ofte før knap nok så en afslutning fra sidstnævnte.
Forestil dig, at du står med dit fem-årige barn ude i haven og triller bold med ham.. En blød inderside, der har farten 2 km/t..
hehe nå ok.
Så lige netop Evra ikk også usikker ud sidst han sparkede straffe mod Bayern?
Evra var vel forståeligt nok bange for at få sit andet gule kort for at sparke for hårdt. det kan man jo godt, hvis man skal tro klaphatten morten BæBrun
Acceptabel kamp. Chelsea vandt på marginalerne.
Har altid ment Foster var en bedre erstatning for VDS end PIG, men efter idag er jeg blevet usikker
Og som en lille offtopic:
Var jeg den eneste der blev irriteret over kommentatornes dårlige udtalelse af spillerne? Mikel som Mikkel og Anelka som Anel-ka :confused:
Troelsgaard
09-08-2009, 18:27
Vi startede fantastisk, noget af det bedste vi har spillet i lang tid, men efter 20-25 minutter falder vi stille og roligt, og Chelsea får overtaget, og hele 2. halvleg er vi helt væk, og når vi endelig får bolden, så går det alt for langsomt, selv serie-spillere kunne være med der. Individuelt er der også kun godt at sige om spillerne, i de første 20-25 minutter, Nani viste noget for en gangs skyld, og målet var lidt Ronaldo'sk, Fletch og Carrick havde også godt fat inde i midten, men herefter er det også hip som hap med ros, og Fosters spil med fødderne var dybt elendigt, utroligt at man ikke får trænet ham noget bedre, det kan vel ikke være så svært, at lære ham lidt simpelt boldteknik, når man kigger på hvilke spillere vi har i truppen, men indtil da må medspillerne også lade være med, at spille den tilbage til ham, for det er at lege med ilden, jeg får samme dårlige nerver, som da vi havde Barthez på mål, hvor jeg sad og råbte nej, når bolden blev spillet tilbage. Bortset fra fodarbejdet synes jeg ikke Foster var så slem igen, kommentatorerne gør deres til at piske en stemning op, ved at påpege selv de mindste bagateller, som når han ikke lige får fat i bolden første gang, i en situation hvor det er ligegyldigt, og jeg synes heller ikke han kan klandres for 1-1 målet, han får den sådan set bokset væk, Carvalho bliver bare ikke dækket op, og 2-1 målet er lidt uheldigt, selvom afslutningen ikke var noget særligt, og han derfor ikke var helt fortabt.
Når alt det så er sagt, så var det bare en forsmag, den var generelt ikke så god imo, men jeg mindes at vi tit har tabt CS, for derefter at vinde titlen, og der er jo stadig 9 måneder og 38 kampe, før det er afgjort, så der er meget langt endnu.
Carl-keane
09-08-2009, 18:41
Synes at dommeren idag var en af de værste længe!!!
Chelskis mål nummer 2 var en ren skandale! At de uærlige lejesvende spiller videre imens Evra er blevet slået i gulvet af Ballack, er iorden da reglerne godkender det men at den lorte dommer ikke stopper spillet er jo rent til grin! og det værste af det hele er at man ikke engang kan brokke sig højlydt uden at blive straffet!!! se selv Gravlund fra Agf. Dommerne har et rigtig rigtig hårdt job skal jeg være den første til at indrømme! men alligevel behøver man ikke hedde Albert Einstein, for at dømme en fodbold kamp!
nielzon21
09-08-2009, 18:43
Okay kamp men.....
Foster var dælme godt nok usikker i dag. Ærgeligt vi ikke har en "god" erstatning når gammelfar i buret er skadet.
Foster og Polakken er ikke de optimale erstatninger, men i dag ville jeg have ønsket det var Polakken der stod på mål.
Acceptabel kamp af mange spillere. Godt at se Nani og Berbatov levere flot og levende spil. Håber godt nok de to kan blomstre lidt i denne sæson.
Dommeren var igen en skamplet. Hvis ikke niveauet er højere i England, frygter jeg at mange kampe bliver afgjort på fejlkendelser.
Lige et spørgsmål på falderebet: Kan FA egentlig gå ind og evt. give Ballack karantæne for den sviner han lavede mod Evra?
Evra var vel forståeligt nok bange for at få sit andet gule kort for at sparke for hårdt. det kan man jo godt, hvis man skal tro klaphatten morten BæBrun
M.Bruun er i øvrigt Unitedfan.
Fletcherfan
09-08-2009, 18:46
Nu får jeg måske rigtig mange hug, men her er så min mening om kampen...
Chelsea var set over hele kampen klart bedre... De startede bedre, mens United fik de 10-15 min. efter målet til 1-0... Efter 25 min. var det kun Chelsea selvom United havde nogle store chancer... Det eneste, der rigtig ærgrer mig idag, er at United ikke kommer foran med mindst 3-0 i den gode periode, hvor Berba burde have scoret og et par andre...
Jeg forstår bare heller ikke hvorfor, der er så mange, der allerede nu afskriver Foster... Han havde ikke nogen stor dag, og specielt hans spil med fødderne kan forbedres, men jeg tror det kommer med kampen og desuden tror jeg også, at han havde en pæn del af nerver og det mærkede hans præstation...
Af de dårlige indslag i dag synes jeg, at Park var mildt sagt elendig... Jeg tror ikke han lavede noget som helst rigtigt... Og jeg synes heller ikke Carrick havde en god dag, mens hverken Giggs, Scholes, Owen eller Valencia fik vist noget særligt... Derimod mener jeg, at Fabio fik vist lovende takter og Nani var også god efter min mening... Berba spillede også en fremragende kamp...
Plusser: Nani, Berba og at United tabte ikke KAMPEN...
Minusser: Park, Ballack, Foy og det noget usammenhængende spil...
Så kan jeg lide tilføje, at mine bange anelser før kampen om Foy var rigtige, men det var da godt at linjevogteren gav United et mål i sidste sekund (der var jo klokkeklar offside)... Og hvis Ballack ikke får en karantæne så viser det, at Chelski får særbehandling af FA... Det var en regulær svinestreg han lavede på Evra...
Foster: Uhyggelig dårlig kamp fra hans side! Synes ikke at han på noget tidspunkt viste United-klasse. Det 1. mål vil jeg dog ikke bebrejde ham så meget, da han står i en svær situation mod en ivorianer, der altså ikke lægger i fluevægtsklassen. Carvalho stod helt fri, og der burde Nani nok have kigget lidt op og dækket ham. I straffesparkskonkurrencen er han spejlblank, så et 02 vil jeg give ham, da han lige knap og nap består, men hold kæft mand, han skal igang, hvis han skal være vores næste 1. mand.
O'Shea: Flot kamp fra hans side! Han er min foretrukne til højrebacken, og han går super med fremad og skaber noget positivt gang på gang. 7
Ferdinand: Lidt neutral kamp fra hans side, men han gør sit job, som han altid har gjort, så et 4-tal til ham.
Evans: Lidt ligesom Ferdinand, og jeg synes bestemt han er en værdig back-up, hvis enten Ferdinand eller Vidic er skadet. 4
Evra: Vil have givet ham 7, fordi han har styr på sin back-position og går ligesom O'Shea godt med op i angrebet, hvilket er et plus, da han har en sindssyg god teknik...men men men, når han som en uengageret halvdrukken tysker lunter hen til bolden og triller den i armene på Cech, så fortjener man kun et 4-tal.
Park: På trods af hans lille størrelse, så gør han det fandme godt og han ofrer sig gang på gang, og han var at finde mange gange inde i feltet. Dog manglede det sidste touch altid, desværre. 4.
Carrick og Fletcher: De får en samlet karakter, da det er to rimelig ens spillere, der egentlig bare gjorde, hvad de skulle i dag - nemlig spille bolden rundt og finde huller, dog ikke verdensklasse, som jeg havde forventet, så de må nøjes med 02 begge.
Nani: Mulig kandidat til at blive MoM, da han scorer et flot mål og var en ny Ronaldo i dag på kanten. Produktivt og innovativt - hvis han kan fortsætte med det, så ser det lovende ud! 7
Berbatov: Spændende at se ham i hans nye rolle, og jeg synes det fungerede rigtig godt! Han er jo en teknisk god spiller, så når han lige får sin nye rolle rigtig indarbejdet, så bliver det stjerne! Dog så vi ham kun i korte glimt, så et 4-tal.
Rooney: MoM. 10! Synes han havde en god kamp, hvor han fightede hele tiden - hvornår gør han ikke det? Gode episoder med godt boldspil, og så holdte han os inde i kampen, da alle troede det var ved at være tid til at gå i omklædningsrummet uden en pokal.
Alle de andre er uden for bedømmelse.
Jeg synes godt nok, at du er hård i din bedømmelse, når du giver fx Evans, Ferdinand, Evra og Berbatov 4, som jo betyder under middel.
Foster: Skandaløs dårlig kamp fra hans side. Han var dårlig hver gang han fik bolden. 1-1 målet er ganske vist ikke hans fejl, men helt uden skyld var han nu heller ikke. 00
O'Shea: Solid kamp fra hans side. Han gør sig ikke specielt bemærket hverken positivt eller negativt, så han får en middelkarakter. Han gjorde sit job. 7
Ferdinand: Generelt en god kamp fra hans side, men han virkede lidt forvirret ved 1-2 målet, så han får et stort 7-tal. 7
Evans: Satte han overhovedet en fod forkert i dag? Han havde mange vigtige indgreb og var meget sikker i sin boldomgang. Stort 10-tal og MOM til ham. 10
Evra: Han var helt fantastisk i første halvleg, men faldt lidt i niveau i 2. halvleg. Han straffespark behøver man vel ikke engang at uddybe. 7
Park: Jeg synes han har flere gode indslag, men den sidste aflevering fejlede i flere tilfælde. Han fightede som altid godt, og spiller en ok kamp. 7
Fletcher: Har et enormt løbepensum og spiller en acceptabel kamp uden at gøre sig bemærket. 7
Carrick: Lidt ala Fletcher. Han gør det han skal, men intet derudover. Virker lidt anonym, men han udfører stadig sit job. 7
Nani: Det var dejligt at se, at manden rent faktisk kan spille fodbold. God kamp fra hans side. Dog falder han i perioder lidt ud af kampen, så det bliver kun til et lille 10-tal. 10
Berbatov: Rigtig god kamp. Han kan dække bolden af som ingen anden og får flere frispark på den måde. Derudover får han tilspillet sig en stor chance i 1. halvleg, som Cech redder med det yderste. Rigtig god kamp af ham. Virkede han ikke også lidt trimmet eller er det bare mig? Jeg synes, at maven var blevet lidt mindre. 10
Rooney: Er længe om at komme ind i kampen, men så spiller han også en flot kamp. Et lille 10-tal til ham. 10
Fabio var den eneste af indskifterne, der gjorde det nogenlunde acceptabelt.
TrincoBoy
09-08-2009, 19:04
Evra skulle bare have lavet en "Keano" på den klamme tysker, da han flækkede ham. Det havde været helt fair....
Jeg synes godt nok, at du er hård i din bedømmelse, når du giver fx Evans, Ferdinand, Evra og Berbatov 4, som jo betyder under middel.
De kunne sagtens have fået højere, men som sagt, så viser de kun i episoder hvad de egentlig er værd, og i forsvaret, så skal man virkelig holde niveauet EKSTREMT højt, når man spiller mod Chelsea, og endnu mere endda, når man har klumpedumpe stående bagved ;)
Men til næste kamp, skifter jeg også min skala ud, for er virkelig stor modstander af 12-skalaen. Synes det er den mest fesne.. Så hellere 1-10 eller 13-skalaen.
... og i forsvaret, så skal man virkelig holde niveauet EKSTREMT højt, når man spiller mod Chelsea, og endnu mere endda, når man har klumpedumpe stående bagved ;)
Det synes jeg egentlig også, at de gjorde. Det var ikke mange chancer Chelsea fik, når man tager med i overvejelserne, at det faktisk er et af verdens bedste hold.
Foster: 02
O`Shea: 7
Rio: 7
Evans: 7
Evra: 7
Fletcher: 10
Carrick: 4
Park: 4
Nani: 10
Berbatov: 10
Rooney: 7
----
Giggs: 7
Fabio: 7
Owen: 4
Scholes: 4
Valencia: 4
Jeg synes, Berbatov var elendig som altid. Forhåbentlig kommer han snart lidt igang.
Rooney var god i perioder, men set over hele kampen, kunne han godt have spillet bedre. Dog et lækkert mål; fint løb, balance og styrke.
Det skal dog også siges, at vores angribere heller ikke fik meget hjælp af deres holdkammerater, der havde det svært mod et meget stærkt Chelsea-hold.
Nu får jeg måske rigtig mange hug, men her er så min mening om kampen...
Chelsea var set over hele kampen klart bedre... De startede bedre, mens United fik de 10-15 min. efter målet til 1-0... Efter 25 min. var det kun Chelsea selvom United havde nogle store chancer... Det eneste, der rigtig ærgrer mig idag, er at United ikke kommer foran med mindst 3-0 i den gode periode, hvor Berba burde have scoret og et par andre...
Jeg forstår bare heller ikke hvorfor, der er så mange, der allerede nu afskriver Foster... Han havde ikke nogen stor dag, og specielt hans spil med fødderne kan forbedres, men jeg tror det kommer med kampen og desuden tror jeg også, at han havde en pæn del af nerver og det mærkede hans præstation...
Af de dårlige indslag i dag synes jeg, at Park var mildt sagt elendig... Jeg tror ikke han lavede noget som helst rigtigt... Og jeg synes heller ikke Carrick havde en god dag, mens hverken Giggs, Scholes, Owen eller Valencia fik vist noget særligt... Derimod mener jeg, at Fabio fik vist lovende takter og Nani var også god efter min mening... Berba spillede også en fremragende kamp...
Plusser: Nani, Berba og at United tabte ikke KAMPEN...
Minusser: Park, Ballack, Foy og det noget usammenhængende spil...
Så kan jeg lide tilføje, at mine bange anelser før kampen om Foy var rigtige, men det var da godt at linjevogteren gav United et mål i sidste sekund (der var jo klokkeklar offside)... Og hvis Ballack ikke får en karantæne så viser det, at Chelski får særbehandling af FA... Det var en regulær svinestreg han lavede på Evra...
1) Vi har åbenbart set 2 forskellige kampe. Tror mig og mange andre er enige om at det var United der lagde best ud.
2) Det er da også en svaghed ?
3) Arh så synes jeg hellere ikke den var værre, han slår ham jo ikke, han stopper jo nærmest bare hans løb (lidt brutalt måske). Og ja selvfølgelig er der frispark, men Rooney vælger altså at spille videre. Men det ændrer ikke på at dommeren vælger at stoppe spillet, når ballack ligger og tuder, mens evra løber imod feltet. meget lignende situation. Det ændre hellere ikke på mit had, til den usympatiske lorte-tysker, har aldrig brudt mig om ham.
M.Bruun er i øvrigt Unitedfan.
Jeg ved det. Men desværre er han så bange for at det skal blive brugt i mod ham at han ryger helt over i den gale grøft,
Det er en pestilens at høre på ham når united er det ene af holdene.
Hvordan kan manden mene at man skal have kort for at tackle for hårdt (Evra ):confused:
men ikke komme med et kvæk, da Nani bliver tacklet bagfra :mad:
Holmskov
09-08-2009, 20:11
Undrer mig over Berbatov kan få et 10-tal. Bevares, kan man rende fundt og tage 3 på foden og lave en mislykket hælaflevering i ny og næ, så må det være sådan.
Owen er KLART at foretrække fremfor Berbatov.
Det gider jeg slet ikke at argumentere imod. Du har tydeligvis bare set dig sur på Berbatov.
Jeg ved det. Men desværre er han så bange for at det skal blive brugt i mod ham at han ryger helt over i den gale grøft,
Det er en pestilens at høre på ham når united er det ene af holdene.
Hvordan kan manden mene at man skal have kort for at tackle for hårdt (Evra ):confused:
men ikke komme med et kvæk, da Nani bliver tacklet bagfra :mad:
Du hørte vist ikke ordentlig efter hvad han sagde. Tror du seriøst han er bange for at det bliver brugt imod ham at han er United fan? :lolol: Jeg synes han er en ok kommentator. Han ved i det mindste hvad han snakker om da han kender United bedre end alle de andre kommentatorer på Kanal 5.
VonKoblenz
09-08-2009, 20:37
Hvorfor stod TK ikk?! Spørger jeg bare..
Men kan nu heller ikke fordrage Foster.. :P men skal jo ikke lade mig dømme af mine meniner.
Syntes at vi spillede okay i nogle perioder, men generelt så vi virkelig usikre ud her, ja undskyld. Foster stod altså ikke særlig godt.. Han skuffede..
Flot mål af Rooney og dejligt at se Nani på måltavlen :)
http://i57.photobucket.com/albums/g214/adam164_photos/rooney-3.jpg
Carl-keane
09-08-2009, 21:12
halvdelen smiller :confused::confused::confused::confused:
Troelsgaard
09-08-2009, 21:13
ROONEY! ROONEY! ROONEY!
Den eneste scouser der er noget værd.
Christensen
09-08-2009, 21:18
Den mand er jo fantastisk :D
Flax_Generous
09-08-2009, 21:22
Det gider jeg slet ikke at argumentere imod. Du har tydeligvis bare set dig sur på Berbatov.
Jep, det er håbløst, Berbatov gjorde det nemlig ganske fint i dag. Ligesom Nani. Der er håb for sæsonen, hvis de to kan hæve deres niveau som de gjorde det i dag.
Jeg glæder mig også til at se mere til Fabio. Gerne som kantspiller, hvis Nanis skade er alvorlig.
Owen er KLART at foretrække fremfor Berbatov.
Det er selvfølgelig din holdning, men jeg er nu uenig.
Berbatov kan det uventede, og holder bedre på bolden end nogen anden angriber. Han er så intelligent og kreativ med en bold, at man fryder sig, når han endelig har den. Det er sådanne spillere, der gør Uniteds spil farverigt og uforudsigeligt
Owen er mere bare en "target man", som er god til at finde hullerne og har et godt instinkt for mål.
Kampens dommer var Scouser......SURPRISE!!!
Det er selvfølgelig din holdning, men jeg er nu uenig.
Berbatov kan det uventede, og holder bedre på bolden end nogen anden angriber. Han er så intelligent og kreativ med en bold, at man fryder sig, når han endelig har den. Det er sådanne spillere, der gør Uniteds spil farverigt og uforudsigeligt
Owen er mere bare en "target man", som er god til at finde hullerne og har et godt instinkt for mål.
Hvad skal man med farverigt spil, når man har en mand, der kan score mål? Vi burde næsten hejse flaget, når Berbatov har så meget som et skud på mål.
Flax_Generous
09-08-2009, 21:30
Hvad skal man med farverigt spil, når man har en mand, der kan score mål? Vi burde næsten hejse flaget, når Berbatov har så meget som et skud på mål.
Berbatov var tæt på at score - kun en absolut verdensklasseredning fra Cech forhindrede ham i det. Derudover smed han sjældent bolden væk og skabte fine chancer for medspillerne.
Nu er Owen jo ikke lig med mål. Han har ikke scoret mange flere mål end Berbatov i pre-season og overall synes jeg Berbatov bidrager med mere.
Troelsgaard
09-08-2009, 22:37
Kampens dommer var Scouser......SURPRISE!!!
Og?
Hvis du tænker på Chelseas 2-1 mål, så spiller Rooney jo bare videre, men da vi så mister bolden, og de efterfølgende score, så skulle vi selvfølgelig have haft det frispark, det er klart. :whine: Omvendt var der muligvis offside på vores 2-2 mål, og det er tilladt at levere noget klasse, i de resterende 60 minutter der er, foruden Chelseas 2-1 mål. Det er ikke dommerens skyld, at vi ikke vinder i dag, langtfra.
Troelsgaard
09-08-2009, 22:40
Jeg er som sådan enig med dig, jeg synes dog Berbatov laver nogle fine ting i dag, problemet er bare at han er sat på som angriber, og så dur det ikke, at han render rundt og tryller på midten af banen, men jeg kan ikke bebrejde ham, Fergie burde da kunne se, at manden ikke kan spille sammen med Rooney i angrebet, når ingen af dem har deres styrker i boksen.
Det var sku ikke dommerens skyld, vi havde vundet 5 - 0 hvis Chech ikke havde haft tur i den i første halvleg, han leverede sku nogle imponerende redninger. 2 - 2 var ikke et uretfærdigt resultat, og i straffespark kan alt sku ske, og når Evra og Giggs skyder så svagt så skal vi jo tabe...
Alt i alt var vi bedre end chelsea over 90 minutter hvilket er imponerende med vores skader, nye spillere og useriøse 4 mands indskiftning :p
Og?
Hvis du tænker på Chelseas 2-1 mål, så spiller Rooney jo bare videre, men da vi så mister bolden, og de efterfølgende score, så skulle vi selvfølgelig have haft det frispark, det er klart. :whine:
Han havde i de to foregående situationer gjort det komplet modsatte. Der stoppede han spillet.
Selvfølgelig skal Rooney spille videre. Medmindre Evra er kommet alvorligt til skade, er det dommeren, der skal stoppe spillet. Hvordan Foy kan få den ide, at United har fordel i denne situation, forstår jeg ikke. Han burde have fløjtet med det samme, for han så det ske! Det er tilmed HELT ufatteligt, at Ballack ikke får mindst gult efter målet.
EDIT: Det var en kommentar til den konkrete situation - ikke om vi tabte pga. dommeren.
Der hvor sagen omkring chelsea føringsmål bliver lidt delikat, er at vi selv får bolden og vi vælger at fortsætte, fremfor at sende den ud af spil.
Chelsea vælger jo så self at gøre det samme bagefter.
Vi fik svar på en del idag.
Vi havde nogle rigtige gode perioder. Nani gjorde det fint. Berbatov synes jeg var rigtig god. Foster er dårlig. En målmand for et tophold kan altså ikke kun have refleksredninger på sit repertoire.
Der bliver et problem at vi til de næste kampe kun har en klassewing til rådighed i Valencia. Tosic vil fergie åbenbart ikke bruge.
Vi havde nogle rigtige gode perioder. Nani gjorde det fint. Berbatov synes jeg var rigtig god. Foster er dårlig. En målmand for et tophold kan altså ikke kun have refleksredninger på sit repertoire.
Så frøs helved til is! Jeg er 100 % enig i din betragtning! Foster var skræmmende ringe! Mon ikke Fergie begynder at overveje om vi ikke bør hente en målmand asap?
Der hvor sagen omkring chelsea føringsmål bliver lidt delikat, er at vi selv får bolden og vi vælger at fortsætte, fremfor at sende den ud af spil.
Chelsea vælger jo så self at gøre det samme bagefter.
Der bliver et problem at vi til de næste kampe kun har en klassewing til rådighed i Valencia. Tosic vil fergie åbenbart ikke bruge.
Man skal så også bide mærke i, at United havde en lignende situation før det, hvor det var ballack der lå ned. Der var ikke frispark, og Evra spillede fint videre, og løb ind imod feltet. Der ville foy godt stoppe spillet stoppe spillet. Men med Evra, Nej nej, det gider man ikke, og self skulle det føre til mål. Men herre gud, hva gør det, når vi alligevel ikke kan sparke straffe.
Egentlig en god kamp fra vores side af - specielt når man tænker over, at VDS, Vidic og Anderson ikke var med, og derudover at Valencia spillede kun 30 minutter. Chelsea starter godt de første 10 minutter, hvor vi eller tager fuldstændigt over resten af halvlegen. Anden halvleg er Chelsea dog ovenpå, hvor vi kommer bedre med mod slutningen.
Af positive ting kan nævnes, at spillet flyder rimelig godt i første halvleg, endda meget godt til tider. Berbatov spiller en udmærket kamp, samme med Evra. Og så ser vi endda en god kamp fra Nani's side - dejligt at se ham spille op til sit potentiale.
Dog ser jeg os som noget tynde hvis vi skal være med på alle fronter, når jeg ser over hele truppen, dog håber jeg at vores bredde kommer til gavn i løbet af sæsonen. Men der er nogle spørgsmålstegn, så som om Owen H. kommer sig over skaden og bliver spilleklar? holder Nani nuværende niveau? Hvad med Obertan og Tosic, klarer de PL niveau?
Uanset, så bliver det utroligt spændende at se, og forhåbentlig kommer vi til at bygge på de positive ting som vi så i dag.
Dog må jeg sige, at jeg er utrolig skuffet over det forfærdelige niveau Foster viste i dag - direkte pineligt! Nu er jeg ikke nogen fan af Fosters talent, men jeg vil nærmest kalde det skandaløst, som han spillede i dag. Så kan man give nerver skylden for det, eller skoene, stadion bla bla bla, det spil der hører absolut ikke til i en professionel klub -Basta!
Til dem, der mener Park SKAL starte inde i alle kampe. Jeg håber dagens kamp gav et billede af hans offensive mangler. Den mand må kun spille, når vi skal spille på et resultat. Ikke kampe, der afgøres over en kamp, eller hvor vi skal splitte hold ad. Chelsea er et kompakt hold, og dem synes jeg, man skal splitte ad, hvilket nogle hold har gjort fint.
Tosic må åbenbart have knaldet Fergies barnebarn (en pige), siden han aldrig er med.
Er lidt tve-delt hvad angår kampen mod Chelsea, for jeg synes at første halvleg var fin nok, men der var alt for mange spillere der ikke satte sigselv i karakter og især Rooney..
Er skuffet over at Rooney lavede en god ting i hele kampen og det var at udligne til 2-2 i den ordinære spilletid. Han burde være mere oppe foran fremfor at ligge og rode rundt nede på midten - men det er tydeligvis en tendens han ikke kan lade være med.
Har aldrig rigtig været en fan af straffesparkskonkurrencer og dens afgørelser af kampe så jeg lægger ikke så meget kræft i at vi tabte på den måde.
Jeg håber bare at vi får lov til at se Valencia inde fra start noget oftere istedet for Park, for selvom Park skaber plads er han alt for ustabil foran målet og når Berbatov og Rooney trækker ned på banen er vores målchancer lig 0.
Er også træls at se Fletcher spille når man tænke på hvor vigtig han var sidste sæson og - selvom nogle mener at kampene mod Boca, Bayern og Valencia ikke betyder andet end fitness optræning - så ville jeg gerne se at han havde trådt mere i karakter mod disse hold for det hjælper i det lange løb.
Fuldstænig enig..
Har altid sat Foster over Kuz, men efter pre-season og denne kamp vil jeg klart mene at Kuz skal ha chancen i de første par kampe.. Sindsygt usikkert spil fra Foster..
ChristianR
10-08-2009, 07:51
Og?
Hvis du tænker på Chelseas 2-1 mål, så spiller Rooney jo bare videre, men da vi så mister bolden, og de efterfølgende score, så skulle vi selvfølgelig have haft det frispark, det er klart. :whine: Omvendt var der muligvis offside på vores 2-2 mål, og det er tilladt at levere noget klasse, i de resterende 60 minutter der er, foruden Chelseas 2-1 mål. Det er ikke dommerens skyld, at vi ikke vinder i dag, langtfra.
Det blev der vist heller ikke sagt, men han var vel ikke helt uden indflydelse.
Det er vel ikke Rooneys job at stoppe op jf. de nye regler omkring spilstop. Rooney er den eneste, der gør det rigtige. Fejlen ligger tildels hos de Unitedspillere, som stopper op uden at dommeren har fløjtet.
Men fejlen ligger primært hos dommeren, som naturligvis skulle have fløjtet med det samme, da fordelsreglen næppe kan have haft den store indflydelse i pågældende situation.
Glory Man United
10-08-2009, 08:08
Så frøs helved til is! Jeg er 100 % enig i din betragtning! Foster var skræmmende ringe! Mon ikke Fergie begynder at overveje om vi ikke bør hente en målmand asap?
Og her hvad du skrev for bare et par dage siden...
Ja, det havde nok været det optimale, men det er desværre ikke noget der kan gøres nu! Medmindre vi har en tidsmaskine! Jeg tror på Foster, og håber også at han gør det godt!
MEN... Sparke til en bold? Foster viste ellers i går at han sagtens kan sparke til en bold.. Endda meget langt! :D
Nej Foster KAN IKKE spille fodbold. Som jeg skrev i VDS tråden, da han blev skadet, så kommer det til at koste points...
ChristianR
10-08-2009, 08:16
Og her hvad du skrev for bare et par dage siden...
Nej Foster KAN IKKE spille fodbold. Som jeg skrev i VDS tråden, da han blev skadet, så kommer det til at koste points...
Ikke nødvendigvis. Kussen har IMO oppet sig flot på det sidste, så hvis bare han kan holde det samme høje niveau, og SAF undlader at smide Foster på banen - Så kan skaden begrænses optimalt.
Men jeg vil stadig mene, at vi må op med den store tegnedreng og betale for en ordentlig målmand, der ikke skal spilles ind eller behandles som en 17årig på trods af sine 26 år.
De fleste målmænd har vel dage hvor de viser verdensklasse, det er nu engang en særlig position de besætter og afhængigt af holdet vil der relativt ofte være situationer, hvor en klasseløs målmand ligner guld.
Som flere nævner så er det bare ikke nok hos os. Vi skal have en målmand uden forskel i bund- og topniveau. En mand som viser klasse når han bliver testet den ene gang mod bundholdene, og verdensklasse i topkampe. Når modstanderen ser ham på holdkortet skal deres angriberes selvtillid automatisk ryge en tand ned, så lysten til at skyde udefra og gå i nærkamp bliver den smule mindre.
Køb Kasper Schmeichel! :lolol: Var der forresten ikke tale om Atleticos keeper, eller røg han til Barca?
Flax_Generous
10-08-2009, 09:24
Det er lidt for tidligt at udelukke Foster. Van der Sar har også haft dårlige dage. Selv Cech har haft (mange) svage dage.
Jeg er villig til at give Foster en chance til, på trods af, at han var decideret ringe i går.
Jurgensen
10-08-2009, 09:24
De fleste målmænd har vel dage hvor de viser verdensklasse, det er nu engang en særlig position de besætter og afhængigt af holdet vil der relativt ofte være situationer, hvor en klasseløs målmand ligner guld.
Som flere nævner så er det bare ikke nok hos os. Vi skal have en målmand uden forskel i bund- og topniveau. En mand som viser klasse når han bliver testet den ene gang mod bundholdene, og verdensklasse i topkampe. Når modstanderen ser ham på holdkortet skal deres angriberes selvtillid automatisk ryge en tand ned, så lysten til at skyde udefra og gå i nærkamp bliver den smule mindre.
Køb Kasper Schmeichel! :lolol: Var der forresten ikke tale om Atleticos keeper, eller røg han til Barca?
Går ud fra der her er tale om Atletico Madrid??? Franske Coupet røg tilbage til Frankrig efter blot et år, og tørner nu ud for PSG.
Det var vel egentlig os Atletico som sikrede sig Asenjo?
Måske dommeren ikke havde skylden ,for det er for nemt at skylde på.
Men tacklingen/albuen som Ballack slog Evra ned med ,var lige foran dommeren. Der skal ikke dømmes fordelsregel på sådan en. Ifølge de fleste dommere er der frispark og direkte rødt kort til Ballack. Så kan det være ligemeget hvad Rooney,Anelka og Lampard gør efterfølgende. Den eneste måden dommeren kunne dømt fordelsregel i denne situation ,var hvis Rooney var fuldstændig fri mod Chech. Dét var han ikke.
Rooney's 2-2 mål var under ingen omstædigheder offside ,da Ashley Cole hænge ovre i den anden side ,og er på linje med Rooney ,da Giggsy spiller bolden. Derfor ikke nærheden af offside.
Og nei ,Ben Foster har ikke klassen til at vogte Manchester United's mål. Det kan godt være at målmænd har deres dårlige dage. Men Foster dropper et mål pr. kamp. F.eks. mod Sunderland i sidste sæson ,pre season og i går ,ved Carvahlo målet. Ben Foster har laaaang vej igen. Han er usikker og nervøs hele tiden ,og derfor ikke nogen værdig afløser for Van der Sar. man kan sige hvad man vil ,men Ben Foster burde været lejet ud. Manchester United er alt for stor en mundfuld til ham.
Flax_Generous
10-08-2009, 09:36
United har bolden i omtrent tre sekunder i en situation, hvor man er fire mod seks-syv Chelsea-spillere. Det var ikke en fordel. Den eneste grund til, at United fortsætter er, at Rooney modtager bolden, vender ryggen til og derfor ikke ser, at Evra bliver skubbet i jorden. Straks derefter taber United bolden.
Derudover har Foy lagt den linje, at det er ham som stopper spillet, ikke spillerne. Det ville have været ganske naturligt, hvis han havde fortsat den linje. Det er ikke fair at kritisere United-spillerne for at forvente, at Foy holder den linje som han selv har gennemtrumfet blot to minutter forinden i en situation med Ballack.
Der er intet "delikat" over situationen, kun dårligt dømt af Foy (som endda meget tydeligt kan se det klare frispark, som selv Ballack har været ude og indrømme) og så usympatisk spil af Ballack og Chelsea. Ingen af tingene kan vel overraske.
Nå ja, og så et par dårlige tilbageløb og dårligt målmandsspil.
Det er lidt for tidligt at udelukke Foster. Van der Sar har også haft dårlige dage. Selv Cech har haft (mange) svage dage.
Jeg er villig til at give Foster en chance til, på trods af, at han var decideret ringe i går.
Nu er Foster ikke helt ung, og jeg vil mene han har haft år nok til at blive moden, og på sin vis også erfaren. I mine øjne skal han ikke have chancen i noget betydningsfuldt. Der er Kuzczcak i mine øjne et bedre valg da han faktisk fungerer stabilt, selvom han måske ikke disker op med Schmeichel redninger på stribe.
Degrader Foster til at spille Carling Cup og evt FA Cup. Det er i mine øjne for farligt at give ham chancen mod hold der skaber mange chancer i PL. Han virkede virkelig nervøs igår, og al erfaring siger at slår man ikke til med det samme i United, så slår man ikke til.
Går ud fra der her er tale om Atletico Madrid??? Franske Coupet røg tilbage til Frankrig efter blot et år, og tørner nu ud for PSG.
Det var vel egentlig os Atletico som sikrede sig Asenjo?
Asenjo var manden jeg tænkte på. Han blev lovet væk til højre og venstre i starten af vinduet og blev omtalt som en stærk keeper. Det har sikkert været det sædvanlige rygtespinderi, så næppe nogen reel interesse fra vores side.
Ferguson er også ude at bakke Foster op, så mon ikke han ser tiden an lidt endnu.
Glem nu Community Shield og lad os komme videre. Hvis det bliver Chelseas eneste trofæ, så fint med mig. Jeg synes bare, at det var rigtig usympatisk den måde, at de fik deres 2-1 scoring. Ballack laver en stor svinestreg, der bør give et gult kort. Istedet fortsættes der med en minimal fordel og Chelsea erobrer bolden og løber ned og score, hvor vi på det tidspunkt er 9 mand på banen. (Berbatov var ude og få behandling). Jeg synes, at det er skidt af dommeren, men også af Chelsea, da der er kort forinden var en episode med en Chelsea spiller, der lå ned, hvor vi var i et farligt angreb, men hvor vi vi stoppede. Men glem det. Payback næste gang vi mødes til Ballack. Fedt Evra lige sender Ballack en hilsen.
Kampen var egentlig udemærket. Forsvaret og Foster halter i perioder, men offensiven virker rigtig god modsat sidste sæson. Vi spiller i perioder mere som et hold, og det er meget meget lækkert at se. Berbatov, Rooney, Nani og Fletcher spillede nogle gode kampe. Irriterende med Nani. Lad os håbe, det ikke er så alvorligt igen. Evans spillede en verdensklasse 1. halvleg, men han gik lidt ned i andenhalvleg, hvor han ikke får stoppet Drogba ved Chelseas 2-1 mål. Ellers var han klasse.
Mht. til Foster. Ja, manden er bestemt ikke god i fødderne. Det kan alle se. Man er nervøs hvergang, at han får den tilbage, men man er det samme med TK. Han stortset værre. Ellers synes jeg også, at der bliver pisket en stemning op. Foster kunne ikke gøre noget ved nogle af scoringerne. Den første smadrer Drogba ind i ham (i mine øjne tæt på frispark, da det er i Foster eget eget lille felt) og det er så heldigt, at den dumper ned til Carvalho, hvor Nani fuldstændig glemmer at markere sin mand. Havde Nani hold øje med Carvalho, så havde de ikke udlignet der. Det andet mål er svært af tage. Et fuldstændigt åben skud til Frank Lampard er svært, det kan ikke forventes at tage sådanne bolde. Ellers gjorde han det fint nok. Han var skidt i fødderne, men han gjorde det ellers fint nok. Vil ikke afskrive ham, selvom TK nok fortjener chancen på søndag. (selvom jeg er meget imod at skifte målmand ud konstant)
Jeg er ikke sur over, at vi ikke vandt, for jeg synes, at vi kan tage mange ting med fra kampen. Nanis indsats, offensiven i det hele taget, Fletcher-Carrick sammarbejdet og at Evra aldrig mere skal sparke straffespark.
Rooneys jubelscene er iøvrigt for fed.
Hvis vi (Når VDS stopper) skal på udkig efter en ny målmand, så håber jeg vi går i samme fodspor som sidst og leder efter en der allerede har været målmand på højt niveau, og som ikke skal lære at have erfaring.
Kuzczak har egentlig gjort det ok i forhold til forventningspresset, men altså kan man skrabe en Buffon eller lignende til klubben, der har prøvet det meste i forvejen, så bør man gøre det. Hele problemet på målmandsposten er næppe kvaliteter, men det enorme pres, som det igår virkede som om Foster bukkede under for, efter et par fejl i starten. han blev nervøs, og så gik det igen galt ved Chelseas 2-1 mål.
Erfaring og om man kan bevare roen efter fejl, og i tilspidsede situationer er hvad der skal lægges vægt på. Forsvarskæden har som regel også mere respekt for en der allerede har bevist at han ved hvad han laver, hvilket gør det hele meget nemmere for både forsvar og målmand.
Flax_Generous
10-08-2009, 10:02
Her er hvad Graham Poll siger om situationen (http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1205454/Graham-Poll-Refs-common-sense-prevailed-Wembley.html#ixzz0NlHNRhQp).
Og så må jeg endnu engang tilskynde til at være lidt tålmodig med Foster. Han har spillet under 40 Premier League-kampe (under 100 kampe i alt), er kun 26 år og har spillet 10 kampe for United i alle turneringer. Der er lang vej for ham, men hvis Ferguson (og Capello) har tillid til ham, så har jeg også. For det er lige præcis tillid og støtte, der skal til, for at han kan smide de nervøse fejl.
EDIT: Til sammenligning nærmer Van der Sar sig kamp nr. 200 for United og har spillet over 800 kampe i sin karriere. I forhold til det er Foster naturligvis uhyre urutineret.
Stratego Thomas
10-08-2009, 10:23
Glem nu Community Shield og lad os komme videre. Hvis det bliver Chelseas eneste trofæ, så fint med mig. Jeg synes bare, at det var rigtig usympatisk den måde, at de fik deres 2-1 scoring. Ballack laver en stor svinestreg, der bør give et gult kort. Istedet fortsættes der med en minimal fordel og Chelsea erobrer bolden og løber ned og score, hvor vi på det tidspunkt er 9 mand på banen. (Berbatov var ude og få behandling). Jeg synes, at det er skidt af dommeren, men også af Chelsea, da der er kort forinden var en episode med en Chelsea spiller, der lå ned, hvor vi var i et farligt angreb, men hvor vi vi stoppede. Men glem det. Payback næste gang vi mødes til Ballack. Fedt Evra lige sender Ballack en hilsen.
Kampen var egentlig udemærket. Forsvaret og Foster halter i perioder, men offensiven virker rigtig god modsat sidste sæson. Vi spiller i perioder mere som et hold, og det er meget meget lækkert at se. Berbatov, Rooney, Nani og Fletcher spillede nogle gode kampe. Irriterende med Nani. Lad os håbe, det ikke er så alvorligt igen. Evans spillede en verdensklasse 1. halvleg, men han gik lidt ned i andenhalvleg, hvor han ikke får stoppet Drogba ved Chelseas 2-1 mål. Ellers var han klasse.
Mht. til Foster. Ja, manden er bestemt ikke god i fødderne. Det kan alle se. Man er nervøs hvergang, at han får den tilbage, men man er det samme med TK. Han stortset værre. Ellers synes jeg også, at der bliver pisket en stemning op. Foster kunne ikke gøre noget ved nogle af scoringerne. Den første smadrer Drogba ind i ham (i mine øjne tæt på frispark, da det er i Foster eget eget lille felt) og det er så heldigt, at den dumper ned til Carvalho, hvor Nani fuldstændig glemmer at markere sin mand. Havde Nani hold øje med Carvalho, så havde de ikke udlignet der. Det andet mål er svært af tage. Et fuldstændigt åben skud til Frank Lampard er svært, det kan ikke forventes at tage sådanne bolde. Ellers gjorde han det fint nok. Han var skidt i fødderne, men han gjorde det ellers fint nok. Vil ikke afskrive ham, selvom TK nok fortjener chancen på søndag. (selvom jeg er meget imod at skifte målmand ud konstant)
Jeg er ikke sur over, at vi ikke vandt, for jeg synes, at vi kan tage mange ting med fra kampen. Nanis indsats, offensiven i det hele taget, Fletcher-Carrick sammarbejdet og at Evra aldrig mere skal sparke straffespark.
Rooneys jubelscene er iøvrigt for fed.
hvad gjorde evra helt præcis overfor ballack.?? fik deværre ikke set kampen.
hvad gjorde evra helt præcis overfor ballack.?? fik deværre ikke set kampen.
Han kommer i høj fart mod en løs bold hvor Ballack får kroppen halvt foran. Evra går ind med benet først og rammer bolden, men resten af kroppen hamrer ind i Ballack. For så vidt en god tackling, om end den måske var lidt for hård. Evra får gult og Chelsea får frispark.
Det kan måske diskuteres om den er til gult og om ikke dommeren anser det som en mindre hævnagt. Det virker så bare underligt at Ballack ikke får gult for den høje albue/blokering han laver senere...:confused:
morten k
10-08-2009, 11:04
Foster kunne ikke gøre noget ved nogle af scoringerne. Den første smadrer Drogba ind i ham (i mine øjne tæt på frispark, da det er i Foster eget eget lille felt)
Der var klart frispark.
Troelsgaard
10-08-2009, 15:38
Det blev der vist heller ikke sagt, men han var vel ikke helt uden indflydelse.
Nej, men det er en episode der tager under et minut, ergo er der massere af tid derudover, til at oppe sig og score, vi bør ikke falde sammen pga. så lidt.
Det er vel ikke Rooneys job at stoppe op jf. de nye regler omkring spilstop. Rooney er den eneste, der gør det rigtige. Fejlen ligger tildels hos de Unitedspillere, som stopper op uden at dommeren har fløjtet.
Men fejlen ligger primært hos dommeren, som naturligvis skulle have fløjtet med det samme, da fordelsreglen næppe kan have haft den store indflydelse i pågældende situation.
Det er jo sådan set et dommerskøn, det er forkert engang i mellem, men hvis Foy har ment, at vi havde fordelen, i det at vi havde bolden, så er det hans skøn, så kan man altid diskutere, om det var det rigtige skøn, efterfølgende vil jeg nok sige, at Evra skulle have haft frispark, og Ballack gult, på grænsen til rødt, men omvendt sker situation så langt nede på Chelseas banehalvdel, at målet kunne være undgået, hvis man ikke havde travlt med at måbe over, at der ikke blev dømt noget.
Troelsgaard
10-08-2009, 15:47
Hvis vi (Når VDS stopper) skal på udkig efter en ny målmand, så håber jeg vi går i samme fodspor som sidst og leder efter en der allerede har været målmand på højt niveau, og som ikke skal lære at have erfaring.
Kuzczak har egentlig gjort det ok i forhold til forventningspresset, men altså kan man skrabe en Buffon eller lignende til klubben, der har prøvet det meste i forvejen, så bør man gøre det. Hele problemet på målmandsposten er næppe kvaliteter, men det enorme pres, som det igår virkede som om Foster bukkede under for, efter et par fejl i starten. han blev nervøs, og så gik det igen galt ved Chelseas 2-1 mål.
Erfaring og om man kan bevare roen efter fejl, og i tilspidsede situationer er hvad der skal lægges vægt på. Forsvarskæden har som regel også mere respekt for en der allerede har bevist at han ved hvad han laver, hvilket gør det hele meget nemmere for både forsvar og målmand.
Jeg er ikke så meget for den der kyniske stil, hvor man knap må lave et par fejl, før man skal sparkes ud på bænken, tillid er utrolig vigtigt, ikke bare på en fodboldbane, men generelt i samfundet, ingen kan fungere under et forventningspres der siger, at nogle få fejl, og du er ude, og når alternativet er PIG, som ikke er et hak bedre, tværtimod, så er Foster stadig på mål mod Birmingham. Det skulle heller ikke undre mig, at han tager sig sammen nu, han ved sikkert godt selv, at hvis han skal komme i betragtning som den nye nr. 1, så skal han gøre det bedre, jeg tror simpelthen han spiller sig varm. Problemet er i mine øjne heller ikke større, end at han med lidt træning kan blive meget bedre, her tænker jeg primært hans boldkontrol, som man evt. kunne træne, hvis at lade ham spille lidt med markspillerne, og herefter også træne første gangs skud, så de ryger ligeud (plus/minus), og ikke ud til indkast. Jeg betragter lidt hans problem på samme måde, som hvis en spiller mangler fysik, det er ikke værre, end det kan trænes.
ChristianR
10-08-2009, 16:05
Nej, men det er en episode der tager under et minut, ergo er der massere af tid derudover, til at oppe sig og score, vi bør ikke falde sammen pga. så lidt.
Er enig i, at dommeren ikke skal have hele skylden. Selvfølgelig skulle United bare have taget sig mere sammen, men dommeren dømte dårligt, og det endte desværre med at gå udover os - omend, vi fik noget igen senere, men det gør bestemt ikke dommerpsæstationen bedre.
Det er jo sådan set et dommerskøn, det er forkert engang i mellem, men hvis Foy har ment, at vi havde fordelen, i det at vi havde bolden, så er det hans skøn, så kan man altid diskutere, om det var det rigtige skøn, efterfølgende vil jeg nok sige, at Evra skulle have haft frispark, og Ballack gult, på grænsen til rødt, men omvendt sker situation så langt nede på Chelseas banehalvdel, at målet kunne være undgået, hvis man ikke havde travlt med at måbe over, at der ikke blev dømt noget.
Dommeren skulle IMO have fløjtet med det samme og givet Drogba kort. Det er rigtigt, at det er en fejl, at Unitedspillerne står og måber ja.
Hvad der derimod ikke ikke er en fejl, er at Rooney spiller videre. Det er jo netop ikke spillerne, der skal stoppe spillet, men dommeren.
Mht. Foster, så mener jeg, han ser minimum halvskidt ud ved begge mål. Når en målmand går ud i feltet efter bolden, som ved førstemål -Så skal han have den. Basta.
Ved andet mål havde forsvaret naturligvis en stor del af skylden, men bolden bliver stadig skudt næsten direkte på ham, og han får den ikke. Bestemt ikke godt.
Derudover virkede han generelt usikker, og han tog ikke et eneste af de straffespark, som ellers så rimeligt tilforladelige ud. Jeg savner virkelig VDS.
At Foster indtil hans 26. år stadig ikke har været god nok til at spille på højeste niveau, retfærdiggører IMO ikke, at man behandler ham som en 17årig og forsvarer et hav af fejl med naturlig nervøsitet.
Jeg er enig.
Hvis vi endelig skulle hente en målmand nu, så vil det højest sandsynligt blive et eller andet panikkøb.
Jeg kan ikke rigtigt bebrejde Foster for målene. Drogba laver frispark på ham, mens forsvaret havde travlt med at klø sig bag i, da Carvalho headede den ind.
Uanset hvem, der havde været på kassen, så havde jeg aldrig forventet, at vedkommende ville redde en 100 % chance fra Lampard.
Tilgengæld så han ikke for heldig ud ved tilbagespilningerne, men det er heldigvis sådan, at man lærer af sine fejl.
Ben Foster kan nå rigtigt langt, hvis han hæver sit bundniveau og får tilegnet sig noget rutine. Dermed ikke sagt, at det Peter Schmeichel, vi har rendende rundt.
Troelsgaard
10-08-2009, 17:05
Er enig i, at dommeren ikke skal have hele skylden. Selvfølgelig skulle United bare have taget sig mere sammen, men dommeren dømte dårligt, og det endte desværre med at gå udover os - omend, vi fik noget igen senere, men det gør bestemt ikke dommerpsæstationen bedre.
Nej, men fejl vil der altid være, medmindre man får indført NFL-tilstande (gud forbyde det!), og jeg har et meget afslappet forhold til dommerfejl, medmindre vi er over i samme kategori, som ham Matt Messias der dømte FCK-HSV for nogle år siden, hvor det var ren skandale.
Dommeren skulle IMO have fløjtet med det samme og givet Drogba kort. Det er rigtigt, at det er en fejl, at Unitedspillerne står og måber ja.
Hvad der derimod ikke ikke er en fejl, er at Rooney spiller videre. Det er jo netop ikke spillerne, der skal stoppe spillet, men dommeren.
Jo, men det virker bare patetisk, at man først brokker sig, efter man har tabt bolden, Rooney kunne have peget hen mod situationen, eller på anden måde vise sin utilfredshed, mens han havde bolden, men det er først da bolden mistes, at man påpeger situationen.
Mht. Foster, så mener jeg, han ser minimum halvskidt ud ved begge mål. Når en målmand går ud i feltet efter bolden, som ved førstemål -Så skal han have den. Basta.
Ved andet mål havde forsvaret naturligvis en stor del af skylden, men bolden bliver stadig skudt næsten direkte på ham, og han får den ikke. Bestemt ikke godt.
Hvordan have den? Gribe den? I såfald kunne det vist kun lade sig gøre med Schmeichel på mål, heller ikke Ed havde snuppet den, så kan man diskutere, om han skal bokse den af helvedes til, men igen, hvis Carvalho var blevet dækket op, så var det højest blevet til et hjørnespark, og personligt tvivler jeg på, at Ed havde gjort det bedre, for i de der svære situationer, ser han ikke altid for godt ud, det er sikkert, når det skal være sikkert, men ellers kan han også fejle big time.
Det andet mål er jeg også tilbøjelig, til at give ham en del af skylden for, for det er ikke en fantastisk afslutning fra Lampard, omvendt kunne bolden ligeså godt have taget stolpen, og gået ud til Foster, men det var bare stolpe ind (i det her tilfælde) for ham i går, desværre.
Derudover virkede han generelt usikker, og han tog ikke et eneste af de straffespark, som ellers så rimeligt tilforladelige ud. Jeg savner virkelig VDS.
At Foster indtil hans 26. år stadig ikke har været god nok til at spille på højeste niveau, retfærdiggører IMO ikke, at man behandler ham som en 17årig og forsvarer et hav af fejl med naturlig nervøsitet.
En målmand har alt at vinde på et straffespark, og man kan ikke forvente, at han tager den, og de var sådan set godt sparket, medmindre Foster havde læst dem. Foster havde også taget de der slatne skud fra Giggs og Evra i går, og tit er det udføreren der er skyld i redningen, mere end det er målmanden.
Selvom Foster er 26, så er det ret begrænset, hvad han har prøvet, det siger sig selv, at var han brudt igennem i Stoke i sine unge dage, så havde han langt større erfaring, men sådan skulle det ikke gå, og alder er ikke lig med erfaring, det er kampe til gængæld, og kampe er det eneste der hjælper Foster, hvis han skal slippe af med nervøsiteten, og føle sig tilpas i rollen som målmand, for en af de største klubber i verden.
Fin kamp af os, synes jeg. Specielt i starten af kampen viste vi virkelig flot spil :)
Synd, Nani måtte udgå, for han, sammen med Berbatov, lavede virkelig nogle fine ting!
Hvis man skal se på lidt minusser, må det være Fpster, han var alt for nervøs, samt forsvaret, der ikke var aggressive nok i flere situationer, men mon ikke de nok skal komme op i gear, når det gælder - og så kan man håbe, Foster hurtigt får spillet de værste nerver af sig.
Så Desværre ikke kampen, men efter at have hørt folks mening, lyder det ikke til Foster burde være fremtidens mand, og har lige set højdepunkter fra kampen, han er jo helt væk ! Det kan jeg selvfølgelig ikke bedømme noget ud fra, når jeg ikke så kampen.
Desuden må dette vel være sidste gang Evra sparker et straffe, 2 gange i træk er han med til at smide et trofæ væk, hvorfor sparkede folk som Rooney og Valencia ikke ?
Så Desværre ikke kampen, men efter at have hørt folks mening, lyder det ikke til Foster burde være fremtidens mand, og har lige set højdepunkter fra kampen, han er jo helt væk ! Det kan jeg selvfølgelig ikke bedømme noget ud fra, når jeg ikke så kampen.
Desuden må dette vel være sidste gang Evra sparker et straffe, 2 gange i træk er han med til at smide et trofæ væk, hvorfor sparkede folk som Rooney og Valencia ikke ?
Ved ikke lige, hvor fyldigt din sammendrag var, men der var eksempelvis to situationer, hvor han er ved at miste den til en Chelsea-mand efter en tilbagelægning - i den færste situation bliver der tydeligt sinagleret var forsvaret, hvor han kan spille den videre til..
Vil ikke være fair at afskrive ham på den baggrund, men han skal arbejde med sin nervøsitet..
Virkelig et godt spørgsmål, hvorfor Rooney eller Valencia ikke sparkede.. :(
Ved ikke lige, hvor fyldigt din sammendrag var, men der var eksempelvis to situationer, hvor han er ved at miste den til en Chelsea-mand efter en tilbagelægning - i den færste situation bliver der tydeligt sinagleret var forsvaret, hvor han kan spille den videre til..
Vil ikke være fair at afskrive ham på den baggrund, men han skal arbejde med sin nervøsitet..
Virkelig et godt spørgsmål, hvorfor Rooney eller Valencia ikke sparkede.. :(
Ja, forstår det heller ikke, de samme sparkede heller ikke mod Bayern i audi cuppen ! Lidt skuffende start på sæsonen 2009 syntes jeg.. Men vi kommer jo igen ! :devill:
Glory Man United
10-08-2009, 18:21
Nu nåede vi kun at sparke 3 gange. Rooney skulle med sikkerhed sparke. Valencia har jeg ALDRIG set sparke straffespark, så jeg ved ikke, om han kan!
Ved godt det er svært at argumentere imod et nederlag her, men jeg vælger at sige vi spillede 2-2 mod chelsea. Straffespark er et lotteri.
2-2 mod chelsea er ikke dårligt, og en fin generalprøve på en sæson, hvor der virkelig er pres på spillerne, specielt flere af de offensive profiler, som efter år i ronaldos skygge nu skal være de største trusler.
Synes både rooney, berbatov og nani så længe han var inde bestod og mere til. Park var som sædvanlig pivringe offensivt, men fergie har en ide om at han bare skal spille, så vælger at ignorere ham.
ChristianR
10-08-2009, 18:25
Nej, men fejl vil der altid være, medmindre man får indført NFL-tilstande (gud forbyde det!), og jeg har et meget afslappet forhold til dommerfejl, medmindre vi er over i samme kategori, som ham Matt Messias der dømte FCK-HSV for nogle år siden, hvor det var ren skandale.
Tja... Dette blev bare en afgørende fejl, og dommeren havde generelt ikke en for god dag, derfor er det meget naturligt, at man påpeger det.
Jo, men det virker bare patetisk, at man først brokker sig, efter man har tabt bolden, Rooney kunne have peget hen mod situationen, eller på anden måde vise sin utilfredshed, mens han havde bolden, men det er først da bolden mistes, at man påpeger situationen.
Rooney burde da overhovedet ik gøre noget. Dommeren skal selv sørge for at dømme ordentligt. Rooney kunne i teorien sagtens have stoppet op og gloet som de andre fjolser, men han agerede netop som han burde, da det er dommerens ansvar og pligt at stoppe spillet - Som han oven i købet håndhævede i flere andre situationer.
Hvordan have den? Gribe den? I såfald kunne det vist kun lade sig gøre med Schmeichel på mål, heller ikke Ed havde snuppet den, så kan man diskutere, om han skal bokse den af helvedes til, men igen, hvis Carvalho var blevet dækket op, så var det højest blevet til et hjørnespark, og personligt tvivler jeg på, at Ed havde gjort det bedre, for i de der svære situationer, ser han ikke altid for godt ud, det er sikkert, når det skal være sikkert, men ellers kan han også fejle big time.
Når en målmand på den måde går ud i feltet SKAL han have den. Han skal vide, han kan gribe den eller bokse den væk. Ellers skal han blive på sin streg.
Forsvarsfej ændrer ikke på, at Foster også fejler.
Det andet mål er jeg også tilbøjelig, til at give ham en del af skylden for, for det er ikke en fantastisk afslutning fra Lampard, omvendt kunne bolden ligeså godt have taget stolpen, og gået ud til Foster, men det var bare stolpe ind (i det her tilfælde) for ham i går, desværre.
Som du siger, var det et dårligt spark. Den burde Foster tage. Og så er det vel irrelevant, om det er Lampard eller ej. (JakobR) Det var ikke noget drop nej, men mange andre målmænd ville kunne have haft den. Det har du selvfølgelig også set i andre situationer.
En målmand har alt at vinde på et straffespark, og man kan ikke forvente, at han tager den, og de var sådan set godt sparket, medmindre Foster havde læst dem. Foster havde også taget de der slatne skud fra Giggs og Evra i går, og tit er det udføreren der er skyld i redningen, mere end det er målmanden.
Lampards mål var ikke meget bedre. Foster gjorde absolut ingen forskel i det mål under den konkurrence. Jeg kunne ligeså godt have stået der.
Jeg er ikke så meget for den der kyniske stil, hvor man knap må lave et par fejl, før man skal sparkes ud på bænken, tillid er utrolig vigtigt, ikke bare på en fodboldbane, men generelt i samfundet, ingen kan fungere under et forventningspres der siger, at nogle få fejl, og du er ude, og når alternativet er PIG, som ikke er et hak bedre, tværtimod, så er Foster stadig på mål mod Birmingham. Det skulle heller ikke undre mig, at han tager sig sammen nu, han ved sikkert godt selv, at hvis han skal komme i betragtning som den nye nr. 1, så skal han gøre det bedre, jeg tror simpelthen han spiller sig varm. Problemet er i mine øjne heller ikke større, end at han med lidt træning kan blive meget bedre, her tænker jeg primært hans boldkontrol, som man evt. kunne træne, hvis at lade ham spille lidt med markspillerne, og herefter også træne første gangs skud, så de ryger ligeud (plus/minus), og ikke ud til indkast. Jeg betragter lidt hans problem på samme måde, som hvis en spiller mangler fysik, det er ikke værre, end det kan trænes.
1. Jeg køber den ikke. Alle målmænd der har startet svagt i United, såvel som i andre store klubber, er heller ikke blevet faste målmænd. Det er der en grund til: Der er simpelthen ikke plads til fejl, og der er heller ikke tid til at "lære" folk op. Det mister man mesterskaber på. Ægte talent skinner igennem.
2. Foster kender udemærket spillereglerne, og har hele tiden godt vidst at hver kamp gælder målmandsposten. Det er ikke noget der lige går op for ham efter en skidt kamp. Alt det der med tålmodighed køber jeg ikke. Han er altså ikke en 17-18 år, men har faktisk haft ret lang tid til at forbedre sig på fødderne, osv. Til trods for sin alder, blev han slået helt ud af kurs efter et par småfejl igår.
3. Han ser også ringe ud på hænderne ved 2-1, og det må man gå ud fra han har trænet rigeligt. Iøvrigt har han tidligere lavet redninger med fødderne, hvor ca alle andre målmænd ville gå ned med hænderne. Jeg synes på en eller anden måde at det virker lidt for underligt.
Vi er self nødt til at vælge mellem Foster / PIG nu, og jeg ser egentlig nogenlunde samme potentiale/topniveau i begge: De er begge lige ved og næsten, og bliver i mine øjne heller ikke til mere. Derfor foretrækker jeg PIG. Fordi han har mere erfaring og virker stabil. Havde vi talt om en hvilken anden plads på banen, ville jeg ku have givet spilleren en chance mere, men jeg synes virkelig at Foster skal bevise sit værd og kravle op i rang gennem mindre vigtige kampe. Men okay Birmingham er i princippet også en mindre vigtig kamp.
Troelsgaard
10-08-2009, 18:46
1. Jeg køber den ikke. Alle målmænd der har startet svagt i United, såvel som i andre store klubber, er heller ikke blevet faste målmænd. Det er der en grund til: Der er simpelthen ikke plads til fejl, og der er heller ikke tid til at "lære" folk op. Det mister man mesterskaber på. Ægte talent skinner igennem.
Man mister ikke mesterskaber på enkelte målmandsfejl, det er simpelthen latterligt at postulere, hvis der ikke skal mere til, at så var holdet alligevel ikke godt nok. Barthez var jo heller ikke alene om skylden, da vi ikke vandt mesterskabet i 01/02 sæsonen, selvom han lavede en del brølere.
2. Foster kender udemærket spillereglerne, og har hele tiden godt vidst at hver kamp gælder målmandsposten. Det er ikke noget der lige går op for ham efter en skidt kamp. Alt det der med tålmodighed køber jeg ikke. Han er altså ikke en 17-18 år, men har faktisk haft ret lang tid til at forbedre sig på fødderne, osv. Til trods for sin alder, blev han slået helt ud af kurs efter et par småfejl igår.
Slået helt ud? Det er jo ikke noget nyt, at han ikke er rap på fødderne, så den forstår jeg ikke. Jeg er så enig i, at han har haft god tid, til at arbejde med teknikken, forhåbentlig kan gårsdagens kamp være et spark i røven.
3. Han ser også ringe ud på hænderne ved 2-1, og det må man gå ud fra han har trænet rigeligt. Iøvrigt har han tidligere lavet redninger med fødderne, hvor ca alle andre målmænd ville gå ned med hænderne. Jeg synes på en eller anden måde at det virker lidt for underligt.
Jeg ved ikke om du kan huske EM finalen i 2000, hvor Wiltord udligner i overtiden, der prøver den store Toldo at nå ned til en bold, men kommer ikke helt ned, havde han pareret med fødderne, så var Italien blev Europamestre. Pointen her er at det handler først og fremmest om at redde, skidt med hvordan det gøres.
Vi er self nødt til at vælge mellem Foster / PIG nu, og jeg ser egentlig nogenlunde samme potentiale/topniveau i begge: De er begge lige ved og næsten, og bliver i mine øjne heller ikke til mere. Derfor foretrækker jeg PIG. Fordi han har mere erfaring og virker stabil. Havde vi talt om en hvilken anden plads på banen, ville jeg ku have givet spilleren en chance mere, men jeg synes virkelig at Foster skal bevise sit værd og kravle op i rang gennem mindre vigtige kampe. Men okay Birmingham er i princippet også en mindre vigtig kamp.
Han bør få Birmingham kampen, for han bliver ikke bedre af, at blive vraget, og jeg mener Foster har mere at byde på end PIG generelt, men det håber jeg han selv får vist.
ChristianR
10-08-2009, 19:12
Selvfølgelig kan enkelte målmandsfejl betyde mesterskab/intet mesterskab. De seneste par år har vi vundet mesterskabet med 2-4 point.
Er vi ikke enige i, at der ikke skal mange dumme målmandsfejl til, før det koster 2 eller 4 point over en sæson?
Hvem synes I, fortjener chancen mod Birmingham. Foster eller TK. TK, der imponerede stort under Boca Juniors og Valencia kampen eller Foster, der mildest talt, har virket usikker i Pre Season. Personligt er jeg i tvivl. For jeg ved, at Foster kan stå bedre end han gjorde igår. Måske er han dårlig med fødderne, men TK er stortset værre. Derudover vil jeg aldrig være glad for, at vi skiftede målmand ud kamp for kamp afhængig af præstationen. Der er det bedre at give en mand chancen i en længere række kampe. Tilgengæld imponerede TK under Pre Season og når målmandskampen p.t. er så tæt, så mener jeg også, at det ville være fortjent, hvis han fik chancen.
Fergies valg. Hvad synes i?
Nu er Foster skadet !! Så det kan kun blive TK, det er ihvertfald mit valg !
jeg ved ikke hvem der er bedst hvis man skal vælge mellem foster og pig - jeg ved bare at vi aldrig kommer til at vinde nogle store trofæer med en af dem som førstevalg.. de har ikke klassen til at spille i united nogen af dem..
det irriterer mig grænseløst når folk herinde begynder at snakke om nervøsitet og alt muligt crap som undskyldning - det er den største klub i europa vi snakker om og derfor skal vi også have en keeper der er i top 5 i verden.. det er foster eller pig langt fra og har aldrig nogensinde været det.. det foster leverede igår var katastrofalt på alle områder, han lignede en nervøs skoledreng..
folk må da kunne se hvor vigtig vds har været for successen de sidste år.. hans ro og udstråling er uvurderlig - selvfølgelig har han også lavet sine fejl men det kan næppe undgås.. han har generelt været en verdensklassekeeper for os.. vi skal ud og have en af de bedste senest til næste sommer..
Hvem synes I, fortjener chancen mod Birmingham. Foster eller TK.
Ben Amos :titte:
Jeg synes efterhånden, at begge keepere har vist, at de ikke har klassen til United, men efter Foster's skandaløse kamp i går, så vil det kun være fair at give TK chancen.
EDIT: Foster er skadet (http://sporten.tv2.dk/article.php/id-24252866.html?forside), så TK får helt sikkert pladsen.
Man mister ikke mesterskaber på enkelte målmandsfejl, det er simpelthen latterligt at postulere, hvis der ikke skal mere til, at så var holdet alligevel ikke godt nok. Barthez var jo heller ikke alene om skylden, da vi ikke vandt mesterskabet i 01/02 sæsonen, selvom han lavede en del brølere.
Han bør få Birmingham kampen, for han bliver ikke bedre af, at blive vraget, og jeg mener Foster har mere at byde på end PIG generelt, men det håber jeg han selv får vist.
Well hvis du spørger mig så ødelagde Barthez (Den franske klovn) sindssygt meget for os - også selvom forsvaret var haltende på visse tidspunkter. Der er simpelthen ikke råd til den slags cirkusklovne i en klub som United. Barthez er netop eksemplet på at man ikke skal fastholde en målmand bare fordi han har et højt topniveau. Har han et lavt bundniveau, kan det som regel være ret så ligemeget.
Om Foster personligt bliver bedre af at få kampen mod Birmingham betyder ikke det helt store i mine øjne. Det handler ikke kun om at Foster bliver bedre, men istedet om hvad der gavner United mest. Hvis Fergie så vælger Foster og tror han bliver bedre på lang sigt, må det være det - men jeg kan ikke rigtig se hvorfor man skal risikere at spille med en nervøs Foster, hvis man kan spille med en stabil Kuszczak. Vi er trods alt kun ude i at få en midlertidig og fornuftig målmand til at stå, indtil Van Der Sar kommer tilbage. Når Van Der Sar stopper, regner jeg personligt ikke med at vi skal satse fuldt ud på Kuzczak eller Foster, hvilket også er grunden til at jeg mener at vi bare skal gå efter stabiliteten - Kuszczak - der også har klaret den fornuftigt i større kampe.
Stabilitet er nøgleordet. Foster skal virkelig oppe sig for at bevise, at hans bundniveau er en sjældenhed. Heldigvis er der en del walkovers hvor enten Kuszczak eller Foster nok ikke kommer på de helt store prøvelser.
Men igen, jeg ser ikke det store lys i Foster, og vi bliver nok aldrig enige. Har man talentet og formatet, imponerer man fra start. Jeg har i de kampe jeg har set med Foster, ikke set noget virkelig ekstraordinært, og der er vel heller ikke den store hype omkring Foster. Vi er United, og vi fortjener og bør kun forvente det bedste. Foster såvel som Kuszczak har vel aldrig leveret noget i helt samme klasse som Van Der Sar.
Jeg ved ikke om du kan huske EM finalen i 2000, hvor Wiltord udligner i overtiden, der prøver den store Toldo at nå ned til en bold, men kommer ikke helt ned, havde han pareret med fødderne, så var Italien blev Europamestre. Pointen her er at det handler først og fremmest om at redde, skidt med hvordan det gøres.
Ikke verdens bedste måde at argumenterer for, at man ikke mister poeng/trofæer af målmandsfejl?!
Målmandsposten er DEN vigtigste post på hele holdet - længere er den ikke. Har du ikke en habil målmand, så kan det stort set være lige meget om du har verdens bedste hold ude på banen, for ingen kæde er stærkere end det svageste led, og slet ikke når det svageste led står på mål.
Vi har en ung skadesplaget englender på holdet, som vi sætter en del av vores lid til, og endda vores fremtid i fleres argumenter, der stort set ikke kan bruge fødderne til andet end at stå på. Har en svaghed med indlæg. Har svært ved (læs umuligt) at styre sit forsvar og få rolighed over forsvarsspillet. Ja han har sku langt flere svagheder end styker?! Det holder bare ikke på det her niveau, og så kan han få så mange kampe han vil, men hvis han ikke kan stå én kamp uden de store fejl ud af ti, så har man bare ikke noget at gøre på mål hos verdens bedste hold, desværre. Så på PiG få chancen for at se, om han kan gribe chancen istedet for englænderen.
Don Kafai
10-08-2009, 23:18
Jeg håber snart vi indser og reagerer på det faktum, at vi ikke har en potentiel "verdensklassemålmand". Jeg er aldrig faldet på halen over hverken Foster eller TK, selvom jeg synes de begge har et talent. Foster KAN være en ny United-keeper, men han skal ikke starte i United, han skal måske spille et par år i Everton eller Villa, og så kan vi købe ham tilbage. Det er den eneste model hvori jeg ser det ske.
Det handler jo ikke kun om at United SKAL vinde titler hvert år, det handler i ligeså høj grad om, at en ung spiller skal have ro til at udvikle sig, og det har man ikke i en klub som United. Det man får ud af at Foster kastes for løverne for hurtigt er at han ødelægger sin karriere.
Fletcherfan
11-08-2009, 02:30
Der er nogle episoder, som nu er belvet godt og grundigt diskuteret her... Og det har også været interessant at se mang meninger...
Ballack/Evra: Først vil jeg sige, at dommeren var altså pivringe hele kampen... Men i denne situation er det i orden, at han ikke stopper spillet... Men det er derimod dumt af United-spillerne at stoppe helt op (og på replays ser man tydeligvis Fletcher stoppe på midten mens går tilbage)... Og det er pissesvagt, at dommeren efter målet ikke giver et direkte rødt til Ballack... Så havde hele denne episode været i orden... Grunden til det røde kort, er at, som jeg ser det, Ballack stopper op, kigger hvor Evra løber og prøver på at knalde ham i fjæset med albuen, men han rammer ham kun på skulderen... Derfor skal Evra heller ikke have noget da han i tydelig hævnakt forsøger at flække den grimme tysker, emn rammer bolden klokkerent... Og ja, det er også klokkeklar offside på 2-2... Nej, Cole hang ikke så meget...
1-1 målet: Jeg mener, at de to eneste, der KAN få skylden for målet er Nani (først og fremmest) og Evra... Foster går ud efter bolden, men bliver forstyrret af både Drogba (som måske laver et meget lille frispark mod Foster) og Evra, mens Nani SLET ikke følger Carvalho ind i feltet... Og før Malouda (eller hvem der var) fik bolden er det altså for dårligt, at tre mand ikke kan få bolden af Lampard...
Foster: Foster var ringe, ja... Men så var den ikke værre... Havde han haft en god dag så havde han muligvis forhindret begge mål, men han laver ikke nogen fejl ved nogen af målene... Udover det så mener jeg, at han laved 4 deciderede fejl smat nogle dårlige udspark... 2 gange hvor han var noget klumset med bolden og hvor der blev halvfarligt... Så to gange hvor han ikke fangede bolden første gang, og i den ene situtation tror jeg han ville have fanget bolden sel hvis en Chelsea-spiller havde presset ham... Mht. hans luftspil ude i feltet så ved alle, at han foretrækker at blive inde på stregen... Og derfor er det også forsvarsspillernes ansvar, at lægge sit spil om... Og så til dem, der mener at PIG skal have chancen: Hvis I virkelig mener det så er I altså ikke rigtig kloge... PIG er om muligt værre end Gary Walsh (ja, jeg ved godt, at det kun er ca 15 % af jer, der husker ham), og han var altså virkelig elendig... Så dårlig mener jeg ikke Foster er... Og det er altså sjældent, at en målmand og forsvarerne kender hinanden ud og ind de første gange, de spiller sammen... Og nej, man kan ikke sammenligne Foster og VDS i den situation, da der er kæmpeforskel om man er 1. målamnd eller andenmålmand... OG ja, jeg er helt sikker, at også der bliver det bedre... Så hvis Foster, forhåbentlig, bliver klar til weekenden skal han helt klart spille... Og så mener jeg, at han skal spille til VDS er klar udenså, at han får skader eller virkelig er sååå dårlig... Men viser han ikke noget potentiale i den tid der, så skal han ud af vagten... Men som sagt så tror jeg på ham...
Vedr. en ny målmand synes jeg ikke United skal købe Asenjo... Jeg kan huske, at han i en kamp i sidste sæson sparkede bolden ud af sidelinien hele TO gange...
Troelsgaard
11-08-2009, 06:02
Ikke verdens bedste måde at argumenterer for, at man ikke mister poeng/trofæer af målmandsfejl?!
Det kommer an, om man kan kende forskel på et mesterskab (en liga over 38 kampe), og en slutrunde (højest 6-7 kampe), for det er klart, at jo færre kampe der er, jo vigtigere er det, at der ikke fejles.
Målmandsposten er DEN vigtigste post på hele holdet - længere er den ikke. Har du ikke en habil målmand, så kan det stort set være lige meget om du har verdens bedste hold ude på banen, for ingen kæde er stærkere end det svageste led, og slet ikke når det svageste led står på mål.
Jeg er nu stadig af den overbevisning, at taber du et mesterskab, altså en liga over 38 kampe, på baggrund af et par fejl fra målmanden, så var du alligevel ikke god nok. Tag nu fx. 99/00 sæsonen, hvor vi grundet skader skiftede mellem tre målmænd (Bosnich, Van der Gouw og Taibi), ingen af dem var topklasse, og der blev lavet fejl, men fordi markspillerne knuste alt, og vi nærmest scorede over tre pr. kamp, så gjorde det ikke noget. Jeg kan da godt se, at med den stil vi har kørt de senere år, med at fedte 1-0'er hjem, så kan det blive problematisk med en målmandsfejl, men vi burde også stile højere på det punkt, mere end at have en fejlfri målmand. Barcelona er også et eksempel på, at hvis angreb er det bedste forsvar, så gør det ikke så meget, at man ikke har en af verdens bedste på mål.
Vi har en ung skadesplaget englender på holdet, som vi sætter en del av vores lid til, og endda vores fremtid i fleres argumenter, der stort set ikke kan bruge fødderne til andet end at stå på. Har en svaghed med indlæg. Har svært ved (læs umuligt) at styre sit forsvar og få rolighed over forsvarsspillet. Ja han har sku langt flere svagheder end styker?! Det holder bare ikke på det her niveau, og så kan han få så mange kampe han vil, men hvis han ikke kan stå én kamp uden de store fejl ud af ti, så har man bare ikke noget at gøre på mål hos verdens bedste hold, desværre. Så på PiG få chancen for at se, om han kan gribe chancen istedet for englænderen.
Det bliver vi så aldrig enige om, nu er Foster så åbenbart skadet, men jeg håber han når at blive klar, for PIG er ikke bedre, men det må han så modbevise, såfremt Foster ikke bliver klar, for er han klar, så spiller han, det ville nemlig ikke ligne Fergie, at droppe en spiller så hurtigt.
ChristianR
11-08-2009, 08:04
Det kommer an, om man kan kende forskel på et mesterskab (en liga over 38 kampe), og en slutrunde (højest 6-7 kampe), for det er klart, at jo færre kampe der er, jo vigtigere er det, at der ikke fejles.
Det gør det da overhovedet ikke. I en liga vil en dårlig målmand have langt flere kampe at fucke op på i forhold til en slutrunde. Så her vil det være ligeså risikabelt at have en dårlig målmand. Der skal stadig kun et par målmandsfejl til at tabe en kamp eller 2 - Og så er mesterskabet i de fleste tilfælde tabt, da vi sjældent vinder mesterskabet så suverænt længere.
Barcelona har måske ikke en målmand i den absolutte verdensklasse, men han er dygtig og rimelig stabil. Hvis vi kunne købe ham, ville jeg mene, vi skulle slå til. For vi har ikke gode kort, når VDS er skadet eller stopper.
Kuzz er IMO heller ikke verdens bedste eller mest sikre målmand, men jeg mener, det efterhånden er længe siden, hans niveau virkelig er blevet udstillet. Han har et noget højere bundniveau end Foster i mine øjne. Så jeg mener, vi bør satse på det sikre i Kuzz og krydse fingre for VDS snart bliver klar.
Det gør det da overhovedet ikke. I en liga vil en dårlig målmand have langt flere kampe at fucke op på i forhold til en slutrunde. Så her vil det være ligeså risikabelt at have en dårlig målmand. Der skal stadig kun et par målmandsfejl til at tabe en kamp eller 2 - Og så er mesterskabet i de fleste tilfælde tabt, da vi sjældent vinder mesterskabet så suverænt længere.
Barcelona har måske ikke en målmand i den absolutte verdensklasse, men han er dygtig og rimelig stabil. Hvis vi kunne købe ham, ville jeg mene, vi skulle slå til. For vi har ikke gode kort, når VDS er skadet eller stopper.
Kuzz er IMO heller ikke verdens bedste eller mest sikre målmand, men jeg mener, det efterhånden er længe siden, hans niveau virkelig er blevet udstillet. Han har et noget højere bundniveau end Foster i mine øjne. Så jeg mener, vi bør satse på det sikre i Kuzz og krydse fingre for VDS snart bliver klar.
Valdes er jo ikke en god målmand. Det er jo kun pga., at han har et usædvanligt dygtigt angreb, der fjerner fokuset fra ham. Han sejler for det meste, og han er mere usikker end Foster. At han har så nogle gode refleksredninger sommetider er så det, ligesom Foster - Men det er spild af penge at hente Valdes. (Nu skulle det ikke undre mig, brugeren Barca kommer herind og kommer med sine tamme beviser på, at Valdes er verdens bedste målmand, fordi han har vundet dit og dat EGENHÆNDIGT!)
At hente Valdes ville være en falliterklæring! Verdens største klub skal have verdens bedste målmand og det er langt fra Valdes! :D
ChristianR
11-08-2009, 13:51
Valdes er jo ikke en god målmand. Det er jo kun pga., at han har et usædvanligt dygtigt angreb, der fjerner fokuset fra ham. Han sejler for det meste, og han er mere usikker end Foster. At han har så nogle gode refleksredninger sommetider er så det, ligesom Foster - Men det er spild af penge at hente Valdes. (Nu skulle det ikke undre mig, brugeren Barca kommer herind og kommer med sine tamme beviser på, at Valdes er verdens bedste målmand, fordi han har vundet dit og dat EGENHÆNDIGT!)
Valdes er, som jeg også skrev, langt fra verdenseliten. Han er dog langt bedre end Foster ikke i nærheden af at være så usikker. Husk på, at Foster jo også har et fantastisk hold foran sig. Det er dog også målmandens arbejde at være med til at styre forsvaret korrekt.
@Rappel
Så ved du vel, hvem "verdens bedste målmand er" og hvad vi skal betale for ham?
For ham jeg anser som verdens bedtse målmand, tror jeg ikke vi kan lokke til. Og så er din kommentar vel overflødig?
Jurgensen
11-08-2009, 14:23
Det vader vel ikke ligefrem med målmænd på markedet i øjeblikket.
Buffon kunne je godt se som en mulighed. Ved dog ikke om han er dygtig nok i feltet, dertil har jeg set ham for lidt. Alle andre steder har han vel hvad der skal til. Han er desuden "kun" 31, og ville kunne spille 5-6 år endnu. Om det er muligt er straks en anden sag.
Fletcherfan
11-08-2009, 14:41
Ok, vi kan tage og kigge på nogle af de bedste målmænd i verden...
De to suverænt bedste lige pt. er Casillas og Buffon (henh. Real Madrid og Juventus)... Ikke for at være negativ, men hvis bare en af dem skulle komme til klubbe ville det kræve en sindsyg transfersum samt en helt vanvittig løn... Ergo er de umulige at få fat i...
Så er der Cech og Reina... Man kan selvf. diskutere hvor gode de er, men de er blandt de allerbedste i verden efter min mening... Og de spiller for to af vores værste rivaler til titlen om mesterskabet og tror, at det er hovedårsagen til, at de også er umulige at få fat i... Given er efter min mening den bedste målmand i Pl, men 1) han spiller for Shitty, 2) han er tudsegammel (vist nok 37 år)... Derudover har vi Van der Sar, som også hører til verdenseliten...
Hvis vi kigger på "de store landshold" (Frankrig, Italien osv) så er der Coupet (over 35 år), Stekelenburg og andre... De er enten for gamle eller absolut ikke gode nok...
Hvem skulle vi så have til at afløse VDS??? Som jeg ser det så står det altså ikke så godt til med målmænd... Måske Amos er den bedste løsning...
Og til sidst: Valdes er en elendig målmand... Hvis der er en målmand, der laver mange fejl så er det ham...
Den eneste forstærkning jeg kan komme på, hvis Foster eller TK ikke slår igennem er Buffon. Han vil blive dyr, men han er en klassemålmand, der kan redde point til en. Cech og Casillias er umulige, dem kan vi godt glemme, så det er kun Buffon, der vækker interesse hos mig, hvis Foster og TK ikke slår igennem efter VDS.
Af hvad jeg har hørt af er Akinfeev også ok lovende, men ham holder Roman os nok fra anyways.
Men ja, opstår muligheden for at få Buffon skal vi bare slå til synes jeg.
Manuel Neuer ! 23år og en ganske god keeper, han er bedere end Foster efter min mening :) hva siger i ? tror også han kan erhverves forholdsvis billigt.
Troelsgaard
11-08-2009, 15:36
Og hvorfor gør vi ikke det? Dels fordi modstanden er blevet bedre, men også fordi vi ikke selv stiler højt nok længere, for vi har før vist i nyere tid, at vi kan knuse en modstander, hvis det tager os, men vi er blevet for magelige, og hvor vi før i tiden kværnede videre, selvom vi førte 1-0, så bliver vi noget mere tilbagetrukkende nu, og det er jo ikke fordi et hold som Blackburn, har rykket sig så meget tættere på trupmæssigt ift. før i tiden, tværtimod er vi vel nærmest blevet endnu stærkere, bredden er i hvert fald væsentlig bedre end for 5-10 år siden.
Jeg kunne også tænke mig, at høre nogle eksempler på, hvor et tabt mesterskab skyldes målmandens klasse, eller mangel på samme.
Det skal siges, at jeg ikke ser Foster som den nye "indsæt selv et stort keepernavn", men når Barcelona kan være så succesfulde, med en middelmådig målmand som Valdes, der ikke er i top 5 over målmænd, så siger det mig, at man godt kan klare sig godt, uden nødvendigvis at have en topklasse målmand, det handler bare om at man stiller holdet rigtigt, for det siger sig selv, at jo mere defensivt du spiller, jo mere vigtigt er det, at du har en fantastisk målmand, eller som i Reals tilfælde, hvor forsvaret altid sejler, der er det også godt, at have en topkeeper som Casillas.
Jeg mener vi bliver nødt til at vælge, det er enten eller, enten er det 100% Foster, eller så er det 100% PIG, uanset hvordan og hvorledes, for det er heller ikke nogen fordel, at skifte ud hele tiden, og lad os nu sige, at PIG står mod Birmingham, men koster et mål, eller laver noget andet lort, skal vi så smide Amos på mål? Vi er nødt til at håbe på, at vedkommende der står holder den gående, og så må vi, uanset hvem der står, lade være med at spille tilbage til vedkommende, for det kan de ikke styre, og vi må hellere spille udfra læresætningen: When in doubt, kick it out.
Troelsgaard
11-08-2009, 15:42
Af hvad jeg har hørt af er Akinfeev også ok lovende, men ham holder Roman os nok fra anyways.
Men ja, opstår muligheden for at få Buffon skal vi bare slå til synes jeg.
Akinfeev er vist ikke ret stor, og folk vil jo gerne have en sikker målmand i feltet a la Ed, så jeg ved ikke rigtig.
Jeg er dog enig ift. Buffon, han er en fantastisk målmand, mindst en klasse over Ed, så det ville ligefrem være en forstærkning, men det er jo spørgsmålet, om han kan lokkes fra Juventus, og om det kan gøres for en nogenlunde pris, vi skal ikke til at betale en halv milliard for ham.
Hvis vi kigger på målmandstalenter, så synes jeg faktisk ikke det står så godt til, der er Neuer fra Schalke (udstråling a la Kahn), Adler fra Leverkusen og Asenjo fra Valladolid, ellers synes jeg ikke der er nogen, der er værd at snakke om umiddelbart.
ChristianR
11-08-2009, 16:58
Og hvorfor gør vi ikke det? Dels fordi modstanden er blevet bedre, men også fordi vi ikke selv stiler højt nok længere, for vi har før vist i nyere tid, at vi kan knuse en modstander, hvis det tager os, men vi er blevet for magelige, og hvor vi før i tiden kværnede videre, selvom vi førte 1-0, så bliver vi noget mere tilbagetrukkende nu, og det er jo ikke fordi et hold som Blackburn, har rykket sig så meget tættere på trupmæssigt ift. før i tiden, tværtimod er vi vel nærmest blevet endnu stærkere, bredden er i hvert fald væsentlig bedre end for 5-10 år siden.
Ja, vi spiller på en anden måde end for 10 år siden. Det er jeg også lidt træt af, men det er da en helt anden snak.
Jeg kunne også tænke mig, at høre nogle eksempler på, hvor et tabt mesterskab skyldes målmandens klasse, eller mangel på samme.
Det skal jeg vel ikke forklare? Hvis Foster/en anden laver et fuck up, der koster et mål kan det koste 2 point. Som det har set ud de senere par år, så har vi ikke kunne tabe ret meget mere end 2 point, før mesterskabet var gået til Chelsea eller Liverpool.
Vi har været snart tærsket langhalm på Chelseakampen. Alligevel vil jeg opstille den hypotetiske påstand, at havde Schmeichel stået - Så havde vi vundet. Jeg har før fremført mine argumenter for målene, så det vil jeg ikke diskutere igen.
Jeg går ud fra, flere er enige i dette hypotetiske eksempel, og det skal blot bruges som et billedeligt eksempel på, hvor stor forskellen kan være på HØJ klasse og semi-middel. Hvis du slet ikke er enig i eksemplet, så se bort fra det. Det er ikke værd at gå ind i en længere diskussion om noget så hypotetisk.
Det skal siges, at jeg ikke ser Foster som den nye "indsæt selv et stort keepernavn", men når Barcelona kan være så succesfulde, med en middelmådig målmand som Valdes, der ikke er i top 5 over målmænd, så siger det mig, at man godt kan klare sig godt, uden nødvendigvis at have en topklasse målmand, det handler bare om at man stiller holdet rigtigt, for det siger sig selv, at jo mere defensivt du spiller, jo mere vigtigt er det, at du har en fantastisk målmand, eller som i Reals tilfælde, hvor forsvaret altid sejler, der er det også godt, at have en topkeeper som Casillas.
Er tildels enig. Barca, Liverpool, Arsenal klarer sig alle rimeligt på trods af målmænd under verdenseliten. Jeg vil dog mene, de alle er en klasse over Foster. Jeg vil også mene, at hvis ikke vi kan få Buffon, så må vi betale for en anden - Også selvom han ikke er i den absolutte verdenselite.
Jeg er tilgengæld ikke enig i, at målmanden klasse bliver mere ligegyldig, jo mere offensivt holdet står. Du kommer underligt nok selv med det mest oplagte eksempel i Real Madrid.
Real Madrid har vel i en del år efterhånden spillet som det måske mest offensive hold i verden, og gang på gang er det blevet bevist, hvor ekstremt vigtig klassemålmanden Cassilas har været for dem - Netop af den grund, at et offensivt hold ikke forsvarer nær så godt og derfor efterlader et større ansvar til målmanden.
Jeg mener vi bliver nødt til at vælge, det er enten eller, enten er det 100% Foster, eller så er det 100% PIG, uanset hvordan og hvorledes, for det er heller ikke nogen fordel, at skifte ud hele tiden, og lad os nu sige, at PIG står mod Birmingham, men koster et mål, eller laver noget andet lort, skal vi så smide Amos på mål? Vi er nødt til at håbe på, at vedkommende der står holder den gående, og så må vi, uanset hvem der står, lade være med at spille tilbage til vedkommende, for det kan de ikke styre, og vi må hellere spille udfra læresætningen: When in doubt, kick it out.
Ja, lad os satse 100% på Kuzz nu og håbe VDS kan tage over det meste af resten af sæsonen, når han kommer tilbage. Til den tid har vi forhåbentlig indhentet en erstatning for ham.
Vi skal rigtig nok ikke skifte hver gang, en målmand har haft en dårlig kamp. Min modstand mod Foster bunder nu heller ikke udelukkende i Chelsea-kampen. Det var blot dråben, der fik bæret til at flyde over.
Troelsgaard
11-08-2009, 17:25
Ja, vi spiller på en anden måde end for 10 år siden. Det er jeg også lidt træt af, men det er da en helt anden snak.
Og dog, for kunne vi vende tilbage til den tid, hvor vi somregel scorede mere et mål pr. kamp, så ville en målmandsfejl ikke have så vital betydning.
Det skal jeg vel ikke forklare? Hvis Foster/en anden laver et fuck up, der koster et mål kan det koste 2 point. Som det har set ud de senere par år, så har vi ikke kunne tabe ret meget mere end 2 point, før mesterskabet var gået til Chelsea eller Liverpool.
Nej, der skal ikke meget til, den vej rundt, omvendt kan det også koste, at vi ikke får scoret nok, eksempelvis ved at vi fører 1-0 i 93. minut, i en kamp hvor kom foran efter 10 minutter, hvor så målmanden kvajer sig, og det ender 1-1. Målmanden sidder med lorten, men det er jo tilladt, at score til 2-0 indenfor de resterende 83 minutter, og dermed lukke kampen.
Vi har været snart tærsket langhalm på Chelseakampen. Alligevel vil jeg opstille den hypotetiske påstand, at havde Schmeichel stået - Så havde vi vundet. Jeg har før fremført mine argumenter for målene, så det vil jeg ikke diskutere igen.
Jeg går ud fra, flere er enige i dette hypotetiske eksempel, og det skal blot bruges som et billedeligt eksempel på, hvor stor forskellen kan være på HØJ klasse og semi-middel. Hvis du slet ikke er enig i eksemplet, så se bort fra det. Det er ikke værd at gå ind i en længere diskussion om noget så hypotetisk.
Hvis Schmeichel havde stået, havde vi også vundet CL finalen, vi havde slået Liverpool på Anfield sidste sæson osv., men det gør jo ikke Ed dårligere, eller Foster for den sags skyld, at den bedste gennem tiderne havde taget dem.
Er tildels enig. Barca, Liverpool, Arsenal klarer sig alle rimeligt på trods af målmænd under verdenseliten. Jeg vil dog mene, de alle er en klasse over Foster. Jeg vil også mene, at hvis ikke vi kan få Buffon, så må vi betale for en anden - Også selvom han ikke er i den absolutte verdenselite.
Både og, det skal være gennemtænkt, det skal ikke bare være en ny målmand, fordi hverken Foster eller PIG må stå.
Jeg er tilgengæld ikke enig i, at målmanden klasse bliver mere ligegyldig, jo mere offensivt holdet står. Du kommer underligt nok selv med det mest oplagte eksempel i Real Madrid.
Real Madrid har vel i en del år efterhånden spillet som det måske mest offensive hold i verden, og gang på gang er det blevet bevist, hvor ekstremt vigtig klassemålmanden Cassilas har været for dem - Netop af den grund, at et offensivt hold ikke forsvarer nær så godt og derfor efterlader et større ansvar til målmanden.
Jeg skrev at stille holdet rigtigt, altså at der er en form for balance, Reals stil er gerne all attack, hvorimod Barcelona formår at kombinere det offensive, med en stabil defensiv, og formår man det, så kræves det ikke, at man har en helt fantastisk keeper.
Ja, lad os satse 100% på Kuzz nu og håbe VDS kan tage over det meste af resten af sæsonen, når han kommer tilbage. Til den tid har vi forhåbentlig indhentet en erstatning for ham.
Vi skal rigtig nok ikke skifte hver gang, en målmand har haft en dårlig kamp. Min modstand mod Foster bunder nu heller ikke udelukkende i Chelsea-kampen. Det var blot dråben, der fik bæret til at flyde over.
Det er jo så her vi er uenige, jeg mener stadig Foster er bedre end PIG, så han får målet i de næste kampe.
At Valdes skulle være elendig er simpelthen for dumt at skrive. Kig på mandens trofæskab, hans statistikker og Zamorra prisen. Samt se highlights fra de 2 CL-finaler, hvor han tog alt hvad modstanderne havde at byde på. Ja han er mega elendig og Foster er bedre!!1111
Come on, det er altså forholdsvis lang tid siden, at Valdes var usikker. Sidste sæson lavede manden 3 fejl mod henholdsvis Espanyol, Lyon og Valencia. Ellers stod han fremragende.
Troelsgaard
11-08-2009, 17:31
At Valdes skulle være elendig er simpelthen for dumt at skrive. Kig på mandens trofæskab, hans statistikker og Zamorra prisen. Samt se highlights fra de 2 CL-finaler, hvor han tog alt hvad modstanderne havde at byde på. Ja han er mega elendig og Foster er bedre!!1111
Come on, det er altså forholdsvis lang tid siden, at Valdes var usikker. Sidste sæson lavede manden 3 fejl mod henholdsvis Espanyol, Lyon og Valencia. Ellers stod han fremragende.
Men er han på højde med Buffon, Casillas og Cech, når de er allerbedst?
ChristianR
11-08-2009, 17:43
Og dog, for kunne vi vende tilbage til den tid, hvor vi somregel scorede mere et mål pr. kamp, så ville en målmandsfejl ikke have så vital betydning.
Nej, der skal ikke meget til, den vej rundt, omvendt kan det også koste, at vi ikke får scoret nok, eksempelvis ved at vi fører 1-0 i 93. minut, i en kamp hvor kom foran efter 10 minutter, hvor så målmanden kvajer sig, og det ender 1-1. Målmanden sidder med lorten, men det er jo tilladt, at score til 2-0 indenfor de resterende 83 minutter, og dermed lukke kampen.
Du fokuserer på forkerte ting i forhold til, hvad der bliver argumenteret for. Du kunne ikke forstå, hvordan en dårlig målmand kunne koste et mesterskab. Jeg forklarede det, og så roder du igen dig ud i en snak om vores scoringsproblemer.
Igen: Det er en anden snak.
Hvis Schmeichel havde stået, havde vi også vundet CL finalen, vi havde slået Liverpool på Anfield sidste sæson osv., men det gør jo ikke Ed dårligere, eller Foster for den sags skyld, at den bedste gennem tiderne havde taget dem.
Igen har du fokus et forkert sted. Schmeichel-eskemplet var udelukkende baseret på, at forklare forskellen på Foster og en klassemålmand.
Både og, det skal være gennemtænkt, det skal ikke bare være en ny målmand, fordi hverken Foster eller PIG må stå.
Enig. Dog skulle United være så rigeligt dækket ind på Scoutfronten til, at en ny keeper kan ses an i løbet af et halvt eller helt år. Det kunne som flere har nævnt være en mulighed at starte turen i Bundesligaen.
Jeg skrev at stille holdet rigtigt, altså at der er en form for balance, Reals stil er gerne all attack, hvorimod Barcelona formår at kombinere det offensive, med en stabil defensiv, og formår man det, så kræves det ikke, at man har en helt fantastisk keeper.
Ja, Barca har et fantastisk hold. Så Valdes skal bestemt hverken have det halve eller hele af æren. Jeg vil dog stadig hævde, at han er en dygtig målmand, som måske ikke kan nå Cassilas, Buffon eller Chechs topniveauer. Men den fjerde eller femtebedste i verden er IMO også stadig flere niveauer over Foster - og for den sags skyld PIG.
Det er jo så her vi er uenige, jeg mener stadig Foster er bedre end PIG, så han får målet i de næste kampe.
Ja, her må vi nok bare blive enige om at være uenige.
Han er skræddersyet til Barca resten er jeg ligeglad med. I øvrigt mener jeg ærlig talt ikke, at forskellen er så stor, som den gøres til. De 3 andre målmand bliver blot testet oftere efter min mening, hvilket gør, at de redder rigtig mange skud i løbet af en kamp, specielt Casillas og Buffon. Når Valdes endelig skal redde et skud sker det oftest efter lange perioder, hvor han ikke rigtig bliver testet, men når det gælder, så er han næsten altid klar og meget sikker. Casillas og Cech har det eksempelvis med at lave fejl, hvis de ikke bliver testet i lange perioder har jeg fået en fornemmelse af, når jeg ser Franco Madrid og Juventus.
Men igen, jeg tror ikke det har været tilfældigt, at Ferguson har været interesseret i Valdes før, hvis man skal tro de mange rygter, der har sendt ham til Man Utd. En ting er hvert fald sikker og det er, at Valdes ikke er nogen elendig målmand ej heller verdens bedste, men han er i mine øjne i top 10 som minimum. Hans udvikling har hvert fald været enorm de sidste 1,5 år.
ChristianR
11-08-2009, 17:55
Han er skræddersyet til Barca resten er jeg ligeglad med. I øvrigt mener jeg ærlig talt ikke, at forskellen er så stor, som den gøres til. De 3 andre målmand bliver blot testet oftere efter min mening, hvilket gør, at de redder rigtig mange skud i løbet af en kamp, specielt Casillas og Buffon. Når Valdes endelig skal redde et skud sker det oftest efter lange perioder, hvor han ikke rigtig bliver testet, men når det gælder, så er han næsten altid klar og meget sikker. Casillas og Cech har det eksempelvis med at lave fejl, hvis de ikke bliver testet i lange perioder har jeg fået en fornemmelse af, når jeg ser Franco Madrid og Juventus.
Så har du nok heller ikke fulgt helt godt med;)
Flax_Generous
11-08-2009, 18:19
En ting er hvert fald sikker og det er, at Valdes ikke er nogen elendig målmand ej heller verdens bedste, men han er i mine øjne i top 10 som minimum. Hans udvikling har hvert fald været enorm de sidste 1,5 år.
Jeg ved ikke om han ligefrem er i top 10 som minimum, men han er ikke en dårlig målmand, som mange ellers tror. Hvis han var englænder havde han f.eks. været fast mand på det engelske landshold.
Jeg kan og vil ikke slå Foster af pinden pg.a. enkelte fejl som er lette at rette op på i en ligegyldig kamp.
Målmænd har brug for tillid og det går de ikke ved at blive smidt af holdet pg.a. en enkelt dårlig kamp.
Troelsgaard
11-08-2009, 18:53
Du fokuserer på forkerte ting i forhold til, hvad der bliver argumenteret for. Du kunne ikke forstå, hvordan en dårlig målmand kunne koste et mesterskab. Jeg forklarede det, og så roder du igen dig ud i en snak om vores scoringsproblemer.
Igen: Det er en anden snak.
Jeg prøver bare at sige, at målmandens manglende evner ikke altid er hele sandheden, når man evaluere hvorfor mesterskabet ikke blev vundet.
Igen har du fokus et forkert sted. Schmeichel-eskemplet var udelukkende baseret på, at forklare forskellen på Foster og en klassemålmand.
Det er så dumt at sammenligne ham med Schmeichel, for der kan selv ikke Ed være med.
Ja, Barca har et fantastisk hold. Så Valdes skal bestemt hverken have det halve eller hele af æren. Jeg vil dog stadig hævde, at han er en dygtig målmand, som måske ikke kan nå Cassilas, Buffon eller Chechs topniveauer. Men den fjerde eller femtebedste i verden er IMO også stadig flere niveauer over Foster - og for den sags skyld PIG.
Jeg mener så at Valdes hjælpes meget af holdet generelt, netop fordi Barcelona har bolden så meget af tiden, det gør jo at han sjældent har det store at lave, selv i en kamp som CL finalen, var han mere eller mindre arbejdsløs.
ChristianR
11-08-2009, 18:59
Jeg prøver bare at sige, at målmandens manglende evner ikke altid er hele sandheden, når man evaluere hvorfor mesterskabet ikke blev vundet.
Jeg har aldrig sagt, at en målmand kan tilskrives hele æren for hverken mesterskab eller tabt mesterskab. Jeg har blot forklaret, hvordan det ofte er marginalerne, der bestemmer hvor mesterskabet ligger.
Og der kan helt sikkert være mange marginaler i forbindelse med, hvilken målmand, man har mellem stængerne. Dermed har jeg selvfølgelig da ikke sagt, at det er den eneste faktor, der spiller ind på mesterskabet.:confused:
Det er så dumt at sammenligne ham med Schmeichel, for der kan selv ikke Ed være med.
Hvorfor er det dumt? Det var et hypotetisk eksempel, hvor jeg brugte Schmeichel som eksempel for at skære det ud i pap. Men selv når det bliver skåret ud i pap, vælger du at fokusere på det forkerte og dermed ikke forstå budskabet.
Jeg mener så at Valdes hjælpes meget af holdet generelt, netop fordi Barcelona har bolden så meget af tiden, det gør jo at han sjældent har det store at lave, selv i en kamp som CL finalen, var han mere eller mindre arbejdsløs.
Igen: Ja, Valdes hjælpes meget af holdet. Han har et fantastisk hold. Større hædder skal den målmand heller ikke have, men han er en god målmand og langt bedre end vores reserver.
Selvom vi har en anden spillestil, har vi nu også et rigtig godt hold og i de fleste PL-kampe en rigtig god boldbesiddelse.
ChristianR
11-08-2009, 19:02
Jeg kan og vil ikke slå Foster af pinden pg.a. enkelte fejl som er lette at rette op på i en ligegyldig kamp.
Målmænd har brug for tillid og det går de ikke ved at blive smidt af holdet pg.a. en enkelt dårlig kamp.
Det er der vel heller ingen, der siger. Jegselv vurderer da udfra alle de kampe, jeg har set med såvel PIG og Foster.
Faktisk har jeg svært ved at se hvilke kampe, der har gjort, at Foster har skulle overhale PIG. For så er PIG da heller ikke vist tillid?
Ikke at jeg ser et stort lys i den kære polak. Han er IMO bare noget mere stabil.
Enig. Samtidig med, at Foster vel kun har spillet 10 kampe for os siden han blev købt i 2005, han har et enormt pres på sig Fergie anser ham som Englands og Manchester Uniteds kommende 1. målmand, han er stadig ung og han topper først om mange mange år.
Enig. Samtidig med, at Foster vel kun har spillet 10 kampe for os siden han blev købt i 2005, han har et enormt pres på sig Fergie anser ham som Englands og Manchester Uniteds kommende 1. målmand, han er stadig ung og han topper først om mange mange år.
Han er 26.... der kan da ikke gå særlig mange år før han skal begynde at vise at han er berettiget til en plads på vores hold. :titte:
Troelsgaard
11-08-2009, 21:44
Jeg har aldrig sagt, at en målmand kan tilskrives hele æren for hverken mesterskab eller tabt mesterskab. Jeg har blot forklaret, hvordan det ofte er marginalerne, der bestemmer hvor mesterskabet ligger.
Og der kan helt sikkert være mange marginaler i forbindelse med, hvilken målmand, man har mellem stængerne. Dermed har jeg selvfølgelig da ikke sagt, at det er den eneste faktor, der spiller ind på mesterskabet.:confused:
Det har jeg heller ikke påpeget, at du har sagt, jeg siger det bare af ren information, evt. dem der skulle mene, at en dårlig målmand alene kan koste et mesterskab.
Hvorfor er det dumt? Det var et hypotetisk eksempel, hvor jeg brugte Schmeichel som eksempel for at skære det ud i pap. Men selv når det bliver skåret ud i pap, vælger du at fokusere på det forkerte og dermed ikke forstå budskabet..
Det er dumt, fordi vedkommende (i dette tilfælde Foster) skal leve op til den bedste gennem tiderne, og dermed en der også er bedre, end ham der p.t. er foran vedkommende (Ed) i keeperkøen. Det svarer jo til, at jeg anklager Berbatov for at være en elendig angriber, der ikke score nok mål, fordi Ruud lavede 30 mål pr. sæson, for Ruud er måske den bedste angriber i klubbens historie (undskyld Denis Law), og det er noget nær umuligt, at skulle leve op til den bedste. Man er ikke nødvendigvis ringe, fordi den bedste var perfekt.
Igen: Ja, Valdes hjælpes meget af holdet. Han har et fantastisk hold. Større hædder skal den målmand heller ikke have, men han er en god målmand og langt bedre end vores reserver.
Selvom vi har en anden spillestil, har vi nu også et rigtig godt hold og i de fleste PL-kampe en rigtig god boldbesiddelse.
Ergo er der ingen større grund til bekymring. Jeg kan heller ikke mindes, at hverken Foster eller PIG har kostet i "nemme" kampe, som de tre første kampe må betegnes at være.
ChristianR
12-08-2009, 07:53
Det er dumt, fordi vedkommende (i dette tilfælde Foster) skal leve op til den bedste gennem tiderne, og dermed en der også er bedre, end ham der p.t. er foran vedkommende (Ed) i keeperkøen. Det svarer jo til, at jeg anklager Berbatov for at være en elendig angriber, der ikke score nok mål, fordi Ruud lavede 30 mål pr. sæson, for Ruud er måske den bedste angriber i klubbens historie (undskyld Denis Law), og det er noget nær umuligt, at skulle leve op til den bedste. Man er ikke nødvendigvis ringe, fordi den bedste var perfekt.
Hvis du havde læste mine indlæg ordentligt, ville du vide, Schmeichel-eksemplet ikke var møntett på at udstille Foster. Det var for at illusterere for dig, så det blev allermest tydeligt, at en fantastisk målmand vs. en middelmådig sagtens kan betyde forskellen på, om vi bliver 1'er eller 2'er.
Det virker som om, du er af den opfattelse, at målmandsposten ikke er ret vigtig. I hvert fald ikke så vigtig, som jeg mener.
Hvis du hellere vil bruge 2 andre målmænd i ligningen, fordi du bliver stødt over, at den stakkels Foster skal smides i et eksempel med den største - Ja, så gør du bare det.
En smule bekymring mener jeg nu ikke er forkert. Jeg er dog heller ikke i panik og mener ikke, vi skal ud og panikkøbe nu. Men vi bør kigge os om efter en målmand, så vi har en klar, når VDS takker af.
Troelsgaard
12-08-2009, 14:46
Hvis du havde læste mine indlæg ordentligt, ville du vide, Schmeichel-eksemplet ikke var møntett på at udstille Foster. Det var for at illusterere for dig, så det blev allermest tydeligt, at en fantastisk målmand vs. en middelmådig sagtens kan betyde forskellen på, om vi bliver 1'er eller 2'er.
Du fremlægger at med Schmeichel på mål, så havde vi vundet CS, det er fair nok, og jeg er enig, men den gælder for så vidt også for kampe, hvor Ed har kvajet sig, jeg nævner bl.a. 1-2 nederlaget på Anfield, hvor Ed er skyld i deres udligning, men fordi Schmeichel ikke havde lavet samme fejl, så betyder det jo ikke, at Ed er ringe, og det er sådan jeg læser dit indlæg, at du fremstiller Foster som værende middelmådig, fordi den bedste havde gjort det bedre.
Det virker som om, du er af den opfattelse, at målmandsposten ikke er ret vigtig. I hvert fald ikke så vigtig, som jeg mener.
Hvis du hellere vil bruge 2 andre målmænd i ligningen, fordi du bliver stødt over, at den stakkels Foster skal smides i et eksempel med den største - Ja, så gør du bare det.
Selvfølgelig er målmandsposten vigtig, men jeg mener der er langt fra vigtig, til altafgørende. Det bliver lidt gjort til (ikke af dig nødvendigvis), at nu hvor Ed er skadet, så taber vi mesterskabet i løbet af de første kampe, fordi Foster/PIG ikke er på samme niveau, og det synes jeg ærligtalt er noget værre bavl.
En smule bekymring mener jeg nu ikke er forkert. Jeg er dog heller ikke i panik og mener ikke, vi skal ud og panikkøbe nu. Men vi bør kigge os om efter en målmand, så vi har en klar, når VDS takker af.
Medmindre Foster får magiske evner, så er jeg enig, men jeg ser stadig ingen grund, at man ser det hele tabt på gulvet på forhånd, nok var det slemt i søndags, men det kan vel kun blive bedre?
ChristianR
12-08-2009, 15:55
Schmeichel-eksemplet var udelukkende for at illustere, hvor vigtig en målmand kan være. Ja, jeg lægger det ud som om, Foster er middelmådig, for det mener jeg, han er. Scmeichel har intet med min mening om Foster at gøre.
Et ord som 'altafgørende' vil jeg bestemt heller ikke bruge, men det kan være den sidste marginal, der gør vi taber 2,3,4 eller 5 point, som i sidste ende kan koste os mesterskabet. Så udfra det synspunkt kan 2 måneders dårligt målmandsspil være fatalt.
Jeg går nu heller ikke i panik, og jeg er sikker på, at hvad enten Foster eller polakken får tjansen, så bliver det ikke værre end i weekenden. Vi skal nu nok klare os gennem de første 2 måneder, men på sigt mener jeg, vi bør hente en erstatning udefra for VDS.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.