Se fuld version : Islandsk ungdoms spiller til United
Har ikke set de her nyheder mange andre steder, men ifølge Islandske fodbold kilder så skal en 16 årig Islandsk dreng, Ingólfur Sigurðsson, være på vej til United. Han skulle åbenbart ha´ imponeret til U17 verdensmesterskabet for et par uger siden, og fanget interessen hos United scouts der.
Her er et video med ham (ser ud til at være omkring et års gammelt)
http://www.youtube.com/watch?v=lTLyG4skLE8
Har som sagt ingen "ikke-islandsk" kilde, men her er i hvert fald den oprindelige nyhed fra islands største fodbold side
http://fotbolti.net/fullStory.php?action=viewStory&id=79487
De siger stort set at han er en 16 årig kantspiller som har spillet for KR´s ungdoms hold, og været på senior holdets reservebænk de sidste par gange (lyder som om at han har ikke haft senior debut endnu). De siger at han skulle være en af de største talenter fra Island lige nu, og at hans agent bekræfter at United har været i kontakt med dem.
lyder spændende :)
håber vi signer ham, han kører mere eller mindre rundt med modstanderne, og det er bestemt ikke et minus han er venstre fodet :)
flot frispark :D
haha, har lige læst fra det her link:
http://www.fotbolti.net/fullStory.php?action=viewStory&id=82206
at han blev tilbudt at komme på prøvetræning hos United men sagde nej tak, fordi han er Liverpool fan haha. Her er et quote fra ham:
"Jeg kan ikke forstille mig at gå ind på Anfield med en United trøje på"
Syndes det er lidt dumt at lade det stoppe sin fodboldkarriere, men sådan er det (han siger og også at han er ikke intereseret i at spille fodbold i storbrittanien, håber på at komme til fastlandet).
Jeg er uenig. Det viser netop dedikation i stedet for pengegriskhed. Ville du trække i en Liverpool-trøje på OT?
Smaakage
10-10-2009, 15:51
haha, har lige læst fra det her link:
http://www.fotbolti.net/fullStory.php?action=viewStory&id=82206
at han blev tilbudt at komme på prøvetræning hos United men sagde nej tak, fordi han er Liverpool fan haha. Her er et quote fra ham:
Syndes det er lidt dumt at lade det stoppe sin fodboldkarriere, men sådan er det (han siger og også at han er ikke intereseret i at spille fodbold i storbrittanien, håber på at komme til fastlandet).
Synes bestemt ikke det er dumt. Havde til enhver tid sagt nej til at spille i Liverpool. Cool af knægten at han står ved sin mening, og hvis han virkelig er noget, så skal han nok slå igennem alligevel
Synes squ det er en iorden holdning at have, respekt for det. Kunne heller aldrg som United-fan trække en Liverpool-trøje over hovedet, men kommer så heller aldrig til at stå i den situaton, hvor man skal takke nej :p
SantasLittleHelper
10-10-2009, 17:13
Hvis det var mig havde jeg nok takket ja, hvis jeg stod i en lignende situation. Man kunne jo risikere at lære noget og så er det vel ikke en hel dårlig ting, at kunne skrive på CV'et. Muligheden for at brække noget på en af førsteholdsspillerne foreligger jo også.
Ja jeg har altså lidt af en mix af respekt og "det er godt nok dumt" for ham :)
Personligt for mig? Hvis jeg var en rigtig god fodboldspiller, og United ikke var intereseret i mig, så ville jeg nok vælge det hold som jeg syndes ville give mig den største mulighed for at udvikle mig og komme langt i min karriere.
United DK
10-10-2009, 17:23
Hvem siger det stopper hans fodboldkarriere? Hvis vi har været ude efter ham, så må han jo kunne et eller andet, og får vel en karriere alligevel, som måske ender i Liverpool en dag.
Generelt forstår jeg så heller ikke den travlhed mange unge spillere, hvor de skriver under med den første og bedste storklub, for hvor stor er chancen for, at en 16-årig fra Island en dag spiller for vores 1. hold? Jeg tror langt mere på, at man skal tage den hårde vej, hvor man først starter i det små, og så hvis talentet er der, ender i det store, for det siger sig selv, at hvis ham gutten virkelig har talent, så ender han også på den store scene en dag, uanset om vejen så starter i KR Reykjavik.
Nej det kan jeg godt være enig i, jeg mente bara at HVIS man går ud fra at United var hans bedste mulighed (som det behøver ikke at være) syndes jeg at det er dumt at sige nej til det fordi han supporter liverpool. Der er jo rimelig stor konkurrence i fodbold verdenen så jeg syndes at de skal bare tænke på sig selv og vælge den klub de tror giver dem størst mulighed for at komme længst.
United DK
10-10-2009, 18:28
Nej det kan jeg godt være enig i, jeg mente bara at HVIS man går ud fra at United var hans bedste mulighed (som det behøver ikke at være) syndes jeg at det er dumt at sige nej til det fordi han supporter liverpool. Der er jo rimelig stor konkurrence i fodbold verdenen så jeg syndes at de skal bare tænke på sig selv og vælge den klub de tror giver dem størst mulighed for at komme længst.
Jeg synes under alle omstændigheder det ville være dumt, at skifte til United som 16-årig, men lad os sige han om 10 år spiller for f.eks. Fulham, og United igen vil have fat i ham, og han så siger nej, så kan man begynde at sige, at det kynisk set er dumt at sige nej. Personligt kan jeg dog godt lide spillere/folk med principper, enten ved at de ikke vil skifte til deres favoritklubs værste rivaler, eller at de nærer så stor kærlighed for den klub de spiller for, at de ikke vil skifte uanset hvad, ligesom det var tilfældet med Alan Shearer, der havde talent til meget mere end Newcastle.
Jeg syndes at der er noget helt andet at være en som tevez som er garanteret STORE summer lige meget hvor han gaar hen, og en ungdoms spiller som maaske bliver ikke til noget. Jeg haaber at han laver den rigtige beslutning. Men som jeg siger, syndes jeg det er DUMT hvis han siger nej til unied 100% fordi det er imod liverpool. United har jo en god ungdoms akademi.
ChristianR
24-02-2011, 07:15
beautiful looks and grace is a long -- Aristotle cosel1ture
Du er da vist Liverpoolfan af værste skuffe.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.