PDA

Se fuld version : Sæsonen der gik.

Madsen
22-05-2007, 20:13
Efter skuffelsen over på nederlaget til Cheslea i FA Cuppen, er det tid til at se tilbage på sæsonen 2006/07. For et år siden var det store mål at slå Chelsea af pinden som engelsk mester. Vigtig var det også at holdet klarede sig meget bedre i CL, end i det forgørende år. Disse mål blev begge nået.

Lige indtil retur kampen mod Milan, kunne holdet nå The Trible men holdet mødte et bedre Milan hold på dagen og måtte forlade turneringen lige inde finalen. I FA Cup finalen kunne kampen gå begge veje, med men Chelsea trak det længste strå.

I næsten hele sæsonen lå Manchester United på første pladsen og var det jagede hold, men stod distancen og vandt ligaen for 16. gang. Så er der kun 2 mesterskaber op til Liverpool for at begge hold står lige.

At Manchester United kom til Danmark for at spille mod FCK i parken, betød at mange danske fan kom til at se klubben spille for første gang. Resultatet var ikke noget at skrive hjem om.

At Henrik Larson kom til Manchester United i januar på en kort låneaftale, var en overraskelse for mange. I den korte tid han var i klubben viste hans sin klasse og kom på et tidspunkt hvor Louis Saha var skadet. Jeg troede at låneaftalen ville bliver forlænget sæsonen ud, men Henrik Larson holdt fast ved sin aftale.

José Mourinho har tudet noget over Cheseas skader i denne sæson, men en klub med de midler den har, skulle det ikke blive det store problem. Manchester United har også haft en del skader men Sir. Alex Ferguson har klaget på sammen måde, men forsøgt med en opstilling der var stærk nok til klare sig godt. På papiret virkede Chelseas reserver meget bedre end Manchester Uniteds reserver, men vores viste sig bedre end Chelsea, da det galt til sidst i ligaen.

John O’Shea Darren Fletcher og til dels Wes Brown, har været kritiseret af mange for ikke at være gode nok, men viste sig at være gode, da mange stam spiller var ude med skader.

Louis Saha spillede virkelig godt indtil han blev skadet for gud ved hvilken gang. Havde han bare ikke været skadet så tit, ville han være et stort aktiv til klubben. Hvis Louis Saha havde været med i de sidste kampe eller Henrik Larsen havde blevet i klubben sæson ud, kunne Manchester United havde gået hele vejen og vundet The Trible.

Man kan være skuffet efter at Manchester United har tabt FA Cup finalen, men mesterskabet er stort at vinde. Jeg er allerede ved at glæde mig til næste sæson. Manchester United vil tvivl forstærke sin trup og gå en stor sæson i møde.

Kofoed
22-05-2007, 20:45
kanon opsamling på sæsonen.. så nemt kan den beskrives, og tror du har meget ret i det med at hvis vi havde lånt henke hele sæsonen ud havde vi stået i CL finalen imorgn og forhåbentlig vundet den.. og FA cuppen havde vi for så vidt også vundet da vi så havde haft en der om nogen kunne sparke de mange chancer ind.. men sådan skulle det ikke gå og vi må se tilbage på sæsonen positivt og sige at vi fik vores største ønske påfyldt da vi vippede schelsea af pinden.. at vi så kom i en semifinale og en finale i to af de største tuneringer i verden er så bare en glimrende sidegevinst..

KennyN
22-05-2007, 20:48
Fine observationer og god opsamling på sæsonen Madsen..

Men angående Henke kan jeg være lidt i tvivl. Ja, det havde været en fordel at have ham i resten af sæsonen. Han ville have kunne bidrage med en masse.
Men var han blevet i United, ville Smith nok ikke have startet inde mod Roma på Old Trafford. Og hvordan var kampen så gået.?? Smiths enorme pres og hårde arbejde var utrolig vigtigt i den kamp. Og spørgsmålet er om Henke havde kunne bidrage med det samme i lige nøjagtig den kamp.. Men igen, jeg havde da også håbet han ville være blevet i den røde trøje..

Ellers er jeg ret enig i dine opsamlinger. Den tvivl der var inden sæsonen om holdets reserver (Brown, Fletcher og O'Shea) er blevet gjort til skamme. Alle 3 er gode nok og vigtige spillere i klubben..

Damien
22-05-2007, 20:54
Den 3/3-07 var dagen hvor John O'shea puttede en løs bold i kassen mod Liverpool, efter uret havde passeret de 90 min.
Hvilket må siges at være sæsonens højdepunkt, og har været et nøglepunkt for pokalen kom i hus :D
Vil jeg ALDRIG glemme...

Ellers godt arbejde Madsen!

Flax_Generous
22-05-2007, 21:20
Ja, det er utroligt, at det som alle (inklusiv undertegnende) udråbte som vores svage punkt - bredden i truppen - i sidste ende var det, der vandt os mesterskabet*. O'Shea, Fletcher og Brown har alle været fantastiske i år. Ligeledes har Solskjær, Park og Smith været nyttige at have. Chelseas reserver har derimod været særdeles middelmådige. Det er gået stik modsat alle forventninger. Og hvor er det bare forskellen på Mourinhos og Fergusons evner i en nøddeskal.

*Okay, uden Scholes, Giggs og Ronaldo i deres måske bedste form nogensinde ville det dog nok ikke have gået.

Arjon
22-05-2007, 21:24
Det har helt sikkert været en helt speciel sæson for Manchester United..

Før sæsonen skulle vi være "tilfredse" med en placering i top4 i Premier League og efter CL-nedturen sidste sæson så var vi dødsdømt på forhånd. Men der er så mange ting der har fungeret i den her sæson:

De ældre og mere erfarne spillere som var begyndt at virkelig rustne er pludselig blomstret op; Scholes, Giggs etc. har gjort det helt suverænt.

Vi var heldige med skader i den første halvdel af sæsonen og da det så begyndte at gå galt, så viste O'Shea, Brown, Fletcher osv at de ikke bare er blinde passagerer.

Cristiano Ronaldo skal selvfølgelig også nævnes, for han har været i en klasse for sig selv.. Han kan alt med en bold og det har været en fornøjelse at se.. Hele holdet har udviklet sig utrolig meget..

Don Kafai
22-05-2007, 22:02
Sæsonen vil huskes for:

1) Magtovertagelsen
Vi vippede Chelsea af pinden. Dette "magtskifte" var der optræk til gennem hele sæsonen, men det blev endegyldigt fastlået da United vender en 0-2 på Goodison og i samme moment smider Chelsea en sikker føring væk mod Bolton.

2) De enkelte kampe:
Roma kampen på OT : forklaring overflødig
Kampen på Anfield : O'shea the king :D
Goodison kampen : En neglebidende gyser til sidst.

Der var selvfølgelig også de mindre gode:
kampen i parken : En af de værste dage i mit liv
kampen på Emirates : En sindsyg dukkert til sidst.
kampen på San siro : Afklapsning af den store slags...

Der er mange kampe der vil huskes, og det vil det specielt gøres fordi United spillede meget flot offensivt sprudlende bold. Mange 4 måls sejre og næsten alle kampe var yderst velspillede.

3) Cristiano
Hvilken planet er han kommet fra? Årets spiller, Årets unge spiller, Årets bedste kåret af fansene, årets bedste kåret af journalisterne, årets spiller i United osv osv. Han skal snart have en ny reol der kan rumme de pokaler han høster og forhåbentlig skal han om et par år udbygge sin villa så alle trofæerne kan være der

4) De "gamle"
Gary, Paul, og Ryan. Tilsammen over 100 år gamle men de har spillet som de var 17. Giggs fik sit 9. mesterskab som den eneste, Paul fik sit drømmemål på Villa Park og Neville løftede sin første store titel som anfører. Fantastisk sæson for dem alle 3, der virkelig fik lukket munden på alle kritikerne der påstod de var færdige..

En anden trio der tilsammen er over 100 er Van der Sar, Larsson og Solskjaer. Van der sar blev årets bedste målmand, og selvom han havde et par svipsere så har han reddet United så ofte at sammenligningen med Schmeichel er fortjent. Larsson og Solskjaer fik ikke så mange kampe men de fik alligevel sat deres aftryk på sæsonen.

5) Reserverne viser klassen
De hedder ikke Robben, Shaun W-P, Joe Cole eller Shevchenko. Men alligevel har Fletcher, Brown, O'Shea, Solskjaer og Smith vist at de har været mere brugbare end Chelseas dyre drenge. En fantastisk indstilling og fighter attitude uden lige har opvejet at de ikke er så store klasse spillere.

6) Konklusionen.
De færreste havde regnet med et mesterskab og de fleste havde inderst inde frygtet en elendig sæson efter salget af Van Nistelrooy. Alle spillerne gjorde kritikerne til skamme og hjemførte mesterskabet på overlegen stil. I Champions League fikvi 2/3 af hævnen fra i fjor da vi slog Benfica og Lille ud. Og da Villareal har haft Jon Dahl i deres trup kan man sige de også er blevet straffet i år :D

Skuffende finale her i søndags men det ændrer intet på helhedsindtrykket. United har været Europas bedste hold, og selvom CL finalen ikke viser det, så må bedrifterne i 2006/2007 sæsonen tale sit klare sprog.

EDIT: MOURINHO THANKS FOR LISTENING

Dahlmann
23-05-2007, 07:52
kan huske at jeg selv troede på en 2. plads da sæsonen startede, men at det ville blive mere tæt end den forrige sæson og at vi rent faktisk kunne udfordre chelsea.

chelsea havde købt godt ind med en masse stjerner, og united havde skuffet mange fans ved kun at købe en forstækning til førsteholdet i michael carrick.
kan huske at der var mange andre som virkelig bed negle, og allerede i slutningen af maj måned fik jeg et gult kort da jeg forsvarede at united ikke havde købt nogle nye spillere endnu, selvom de andre klubber allerede var gået i gang (eks. rosicky i arsenal). det blev en hæftig samtale med en anden bruger på det gamle forum og vi endte begge 2 med at få et gult kort...

det blev en fantastisk sæson med en masse højdepunkter, og jeg er ovenud tilfreds med resultaterne. nu kommer spørgsmålet så! skal vi grine eller græde? klubben indfriede vores forventninger, men som de gjorde det steg vores forventninger. treble snakken gik højt og som den gjorde det kunne vi næsten kun blive skuffede.. alligevel kan vi kigge tilbage på en super sæson og det her er klart et af de største højdepunkter i min tid som unitedfan...

jeg vil ikke skrive så meget mere da det meste allerede er blevet sagt af andre...

Arjon
23-05-2007, 10:15
Både surt men også lidt fedt at tænke på at vi faktisk kun var 2 sejre og en uafgjort fra The Treble :D

En uafgjort mod Milan på San Siro og sejre over Pool og Chelski.. Ej, sådan kan man selvfølgelig altid tænke.. Jeg er mere end godt tilfreds og jeg mener at United pt er europas bedste hold..

Foged
23-05-2007, 10:50
Synes kampen mod Spurs med 1. keeper O'shea bliver glemt :)

Rooney8
23-05-2007, 12:33
jeg synes alt i alt det har været en fantastisk sæson - hvem havde regnet med vi var blevet mestre ved sæson? jeg var ihvertfald helt sikker på vi ikke ville vinde ligaen.. så sætter det også lige prikken over i'et at jeg både var ovre at se kampen mod tottenham og roma..
når nu vi har været så gode i år står jeg lidt med en følelse af vi godt kunne have vundet triplen.. mod milan stiller vi klart forkert op, den 4-5-1 har vist sig at den ikke duer.. rooney alene på toppen går ikke og det forstår jeg ikke ferguson ikke kan se.. united skal spille 4-4-2 - det er den formation vi har haft succes med pånær lige mod roma selvfølgelig.. jeg synes generelt vi har været meget dårlige på udebane i cl.. vi har ikke spillet en god udekamp i cl i mange år snart.. vi ligger slet ikke tæt på modstanderen i cl og det gjorde det bl.a. meget nemmere for milan.. det synes jeg ikke er godt nok..

men alt i alt en fantastisk sæson hvor alt er gået over forventning..

Dines
23-05-2007, 13:03
Før sæsonen var mesterskabet det jeg ønskede mig allermest, men selvom jeg er rimelig optimistisk, lignede de før sæsonen, at vi var det mindst rustede hold, og at chancerne var små. Heldigvis tog jeg fejl.

Den første kamp mod Fulham lyste sejrs viljen ud af spillerne, og det endte med vi rundbarberede dem 5-1. Siden kiggede vi os næsten ikke tilbage, andet end et par svipsere mod Arsenal og West Ham.

Der er mange nøgleårsager til, at vi dette år kunne løfte Pl-trofæet for 16 gang. De "gamles" spillere så mere sultne ud end aldrig før, for slet ikke at tale om Fergie, der også virkede ekstra opsat på at vælte Chelsea af pinden.

Selvfølgelig har vi også haft heldet, og det skal man have for at vinde. Kampene mod Liverpool og Fulham, hvor vi scorer tilsidst, der i sidste ende har afgort det til vores fordel.

Og så er der Ronaldo. Der er ingen yderligere forklaring. Han har været suverænt den bedste spiller i PL denne sæson, og det især flot efter bataljen med Rooney under VM, og at han har alle udeholdenes publikum mod sig.

En anden grund til jeg tror vi vandt mesterskabet, er moralen på holdet. Det virker som om at ingen føler sig hævet over hinanden, selvom f.eks Ronaldo er den store stjerne.

DonBrask
23-05-2007, 17:48
Alle de vide ord i denne tråd ;d

Det er svært at tilføje mere. Jeg husker dog også kampen mod Spurs , hvor sheas'y var klasse som 3 keeper ! ;D fet burde også lige nævnes .

Smaakage
24-05-2007, 07:15
Det er svært at tilføje mere. Jeg husker dog også kampen mod Spurs , hvor sheas'y var klasse som 3 keeper ! ;D fet burde også lige nævnes .

Are you watching Robinson ? Irelands no. 1.You'll never beat O'Shea!
Den redning 1on1 han lavede på Keano var virkeligt et af de største punkter i sæsonen. At vi bankede Tottenham på den måde, og fik O'Shea, vores nye helt, i kassen og brilliere på den måde. Se bænken sidde og grine af det. Det frydede mig virkelig, og var en super fed kamp

Men må give folk her inde ret. Et helt igennem acceptabel sæson.Mesterskabet var også min første prioritet, men hvor er jeg ærgelig over at vi ikke fik et trofæ mere. Vi kunne have slået MIlan hvis spillerne ikke havde været så trætte, Og Chelsea var virkelig heldige i den FA cup finale.

Men hul i det. Champions, og vi tager den igen næste år!

JakobR
26-05-2007, 16:35
Jeg var meget skeptisk før sæsonen. Balladen mellem Ronaldo og Rooney, farvel til van Nistelrooy og the class of 92 der så småt virkede trætte. Vidic og Evra der ikke havde levet 100% op til forventningerne. Men som en sand United-fan ved, så skal man aldrig undervudere United. Vi tog godt igen og helt fortjent vi vandt mesterskabet. Dog kunne jeg godt have tænkt mig enten FA cuppen eller Champions League, men alt i alt er jeg tilfreds. Premier League er vigtigst.

Jeg vil uden tvivl huske sæsonen for kampen mod Roma (surprise!), O'Sheas keeperpræstation mod Tottenham, Henrik Larssons debutkamp, kampen i Parken (første United optræden, da der desværre var sommerpause, da jeg var på Old Trafford i 2005), O'Sheas late-goal mod Liverpool, 4-2 sejren over Everton osv. osv. Kunne blive ved ;)

Årets skuffelse ligger uden tvivl i vores ringe udebane præstationer, specielt i Champions League, hvilket kulminerede med et pinligt nederlag til Fck. Derudover at vi vandt mesterskabet uden at få point mod Arsenal og så selvfølgelig FA-cup finalen mod Chelsea.

Buch
26-05-2007, 17:21
Inden sæsonen var det vigtigste for mig at vi blev Engelske mestre igen. Og det gjorde vi. Så alt i alt, set fra min side inden sæsonen er jeg tilfreds.

Men alligevel står jeg med sådan et tomrum.
Jeg kunne godt have tænkt mig her efter sæsonen, at vi havde fået FA Cup'en eller Champions League trofæet også. Jeg mener virkelig vi havde holdet i år, til at kunne have fået en af de to dele. Hvis vi ser væk fra kampen i Milano, så synes jeg generalt at vi var det bedste hold igennem sæsonen.

Årets positive ting:
Christiano Ronaldo! - Efter min mening er han verdens bedste fodboldspiller. Og det beviste han virkelig i år. Kaka' sluttede nok sæsonen bedre af, end Ronaldo. Men set over hele sæsonen, mener jeg han var verdens bedste.

Årets negative ting:
At vi ikke fik FA Cup eller Champions League trofæet.

Derudover er det jeg husker bedst fra sæson..
Vores første kamp mod Fulham hvor vi vandt 5-0.
John O'Shea's mål i Liverpool i overtiden.
Sejren hjemme over såvel Roma som Milan.
Cristiano Ronaldo's mål til 1-2 i Fulham.

Rafa86
27-05-2007, 11:35
Inden sæsonen var det vigtigste for mig at vi blev Engelske mestre igen. Og det gjorde vi. Så alt i alt, set fra min side inden sæsonen er jeg tilfreds.

Men alligevel står jeg med sådan et tomrum.
Jeg kunne godt have tænkt mig her efter sæsonen, at vi havde fået FA Cup'en eller Champions League trofæet også. Jeg mener virkelig vi havde holdet i år, til at kunne have fået en af de to dele. Hvis vi ser væk fra kampen i Milano, så synes jeg generalt at vi var det bedste hold igennem sæsonen.

Årets positive ting:
Christiano Ronaldo! - Efter min mening er han verdens bedste fodboldspiller. Og det beviste han virkelig i år. Kaka' sluttede nok sæsonen bedre af, end Ronaldo. Men set over hele sæsonen, mener jeg han var verdens bedste.

Årets negative ting:
At vi ikke fik FA Cup eller Champions League trofæet.

Derudover er det jeg husker bedst fra sæson..
Vores første kamp mod Fulham hvor vi vandt 5-0.
John O'Shea's mål i Liverpool i overtiden.
Sejren hjemme over såvel Roma som Milan.
Cristiano Ronaldo's mål til 1-2 i Fulham.

Ved godt det er en detalje. Men vi vandt 5-1 (Rio fik noteret et o.g.) :)

JDK
31-05-2007, 10:01
Kan ikke sige det bedre end hvad i alle allerede har sagt!

Super sæson, dejligt at være Unitedfan og nu ser jeg frem til endnu en sæson med titler!

Manchester United Football Club, Premier League Champions 2006/07