Se fuld version : Mame Biram Diouf
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSflg8rZkIkR2IcQPiL7FJCQusHqSW3H DLPWijC1y7fn-3h_LhH7Q
Mame Biram Diouf
Født: 16. december 1987
Land: Senegal
Klub: Hannover 96
Aldrig hørt om ham - Aldrig hørt om nogle mennesker tale om ham eller hans talent. Han er 21år og mere ukendt end Rooney var som 16årig. GG.
Vurderet udfra youtube-klip, så kunne han godt ligne sådan en type, vi har gået og manglet. Hans speed og evne til at være skarp på snævre områder vækker lidt minder om Torres. Det ligner også, at han er ret hovedstødsstærk.
Jeg kender dog ikke meget til ham, men han ser lovende ud, selvom det er youtube-klip ;)
Tor-Kristian Karlsen, a Norwegian football scout who has worked for several leading European clubs, gives us the lowdown on Mame Biram Diouf, Molde's Senegalese forward who was signed today by Manchester United. Robert Dineen asks the questions.
Sir Alex Ferguson had said he would not make any further signings this summer. Were you surprised that he moved for Diouf?
There had been much speculation over the past week that he would leave Norway as he scored four goals in Molde's most recent home game in front of about 20 scouts but nobody expected him to go to United.
He had been linked with clubs in Germany and Holland while FC Copenhagen, the biggest club in Scandinavia, had made a bid but he seems to have skipped a rung on the career ladder by signing for United.
How did the signing come about?
Diouf's agent has helped several young players move to United's academy so they had a relationship with him but the strongest link was with Ole Gunnar Solkskjaer, the United reserve team manager who used to play for Molde. You suspect he will have alerted Sir Alex about Diouf and about the increased interest in him over the past few days.
What kind of player is Diouf?
He is centre forward with attributes that make him a very exciting prospect. He is extremely strong, quick and excellent in the air. In his first two seasons at Molde, he had played on the right wing without making a great impact, partly because he was profligate in front of goal. But he switched to centre forward this season and his finishing is hugely improved.
Is he good enough for United?
He certainly has the qualities needed to adapt to the quicker tempo and increased physical demands of English football. He is also popular with team-mates and fans, which suggests he has the personality needed to adapt to the spotlight.
But I'm not sure how close he would get to the United first team and he may have been better served by moving to a side in the middle or lower end of the Premier League.
The fee has not been disclosed. How much is he worth?
Before United moved for him, he was expected to fetch about £2 million but speculation suggests Sir Alex will pay closer to £4 million, beginning with a lump sum and further instalments based on appearances. That would present quite a profit on a player that Molde recruited from an academy in Dakar.
Daily Mirror mener, at vi har givet ca £5M for ham. Ferguson er den nye Wenger ;)
Fergie has beaten arch-rival Arsene Wenger to the signing of highly-rated Senegal striker Mame Biram Diouf from Norwegian side FC Molde for an initial fee of around £5m.
han hedder det samme som en ex-scouser... hva sker der for fergie??
SantasLittleHelper
19-07-2009, 09:36
han hedder det samme som en ex-scouser... hva sker der for fergie??
Det gør Michael Owen også.. Conincidence? I think not!
Udfra den Youtube film jeg har set virker han som et ok køb. Han er en stor dreng, god med hovedet, virker teknisk dygtig og en rigtig super-atlet.
Men YT kan selvf få Bellion til at være verdens bedste.
Troelsgaard
19-07-2009, 10:42
Det ligner imo en ny Manucho, specielt hvis Welbeck og Macheda udvikler sig i den rigtige retning, omvendt skal man ikke 100% afvise en spiller, bare fordi han kun har spillet på højt plan i Norge, man skal jo starte et sted, og selvom han ikke har været jagtet af Real, Barcelona, Inter, Juventus, Milan, El Pool, Chelsea, Arsenal, City, Bayern, Lyon osv. osv., så kan han jo sagtens være det store nummer, bare et uopdaget et af slagsen, men umiddelbart tænker jeg Manucho. Prove me wrong.
Manucho? Fordi de begge kommer fra Afrika?
Det er sket før, at vi henter spillere fra mindre ligaer og får et positivt resultat.
Efter JakobRs kommentar fik jeg helt lyst til at synge følgende..
You're my Solskjaer, my only Solskjaer..
John Obi Mikel har også klaret det meget godt, omend han var yngre og (måske) med større mulighed for udvikling! Men lad os nu se hvad Diouf kan! Han kan vel umuligt være ringere end hans navnebror!? Fingers crossed! :)
Jurgensen
19-07-2009, 12:17
Han er rigtig god. Er til daglig bosat i den Norge, så følger tippeligaen rimelig tæt.
Det vil nok kræve lidt tilvænning i England, men er overbevist om at han hvad der skal til for at blive en god United spiller.
Et eller andet siger mig, at Diouf ikke er 21 år, men 29. Han ser mega gammel ud i forhold til den alder, der er offentliggjort. Det er heller ikke for sjovt, at FIFA vil snart til at lave DNA-undersøgelser på mange afrikanske spillere, fordi de foryngrer (kan man sige det? :D) dem selv, så flere klubber bliver interesseret.
Btw, jeg synes, det er en anelse komisk vi har været i kapløb om en spiller med BIF og FCK. Jeg ved godt, at man ikke kun skal hente spillere, som Barca, Real, Milan, Inter, Chelsea, Bayern er ude efter, men jeg griner bare ved tanken om, at det er FCK og BIF, der var med i kapløbet. Tænk, hvis han havde valgt FCK eller BIF. Så havde det vel bare været stregen under, at vi i denne sommer har problemer med at lokke spillere :D
Troelsgaard
19-07-2009, 13:08
Manucho? Fordi de begge kommer fra Afrika?
Nej, fordi der er 5 foran ham, og det nemt kan begrænse hans spilletid til ligeså lidt som Manucho fik.
Nej, fordi der er 5 foran ham, og det nemt kan begrænse hans spilletid til ligeså lidt som Manucho fik.
5 foran ham? Før vi har set ham, kan vi ikke sige, at han er dårligere end dem, vi har.
Samtidig har Owen kun en 2-årig kontrakt, mens Macheda og/eller Welbeck godt kunne lejes ud på et senere tidspunkt.
McPherson
19-07-2009, 14:08
Velkommen til! Kender intet til ham, overhovedet, men jeg kan kun blive positivt overrasket! Lad os virkelig håbe han er den nye Solskjær!
Don Kafai
19-07-2009, 14:14
Synes ærlig talt det lyder lidt fesent at håbe han bliver "den nye Solskjaer".
Solskjaer havde en stor karriere i United, men han var primært en indskifter, og det er da en falliterklæring at allerede nu påstå, at Diouf ikke bliver andet end det.
Jeg håber at Diouf bliver den nye Ruud van Nistelrooy, hvor han som starter i United bomber kasser ind. At det måske er urealistisk er en helt anden sag, men jeg går ud fra han har så stort et potentiale, at det berettiger hans tilstedeværelse i United.
Grønholdt.
19-07-2009, 14:46
Velkommen til klubben, Diouf! Jeg kender intet til manden, så jeg kan ikke danne mig en mening om ham endnu. Nu sagde Ferguson jo ellers at United var færdige med at handle i dette transfervindue. Men så kom der så lige en spiller mere. Vi må håbe på at der også kommer en kæmpe stjerne i dette transfervindue, for den direkte erstatning for Ronaldo er jo ikke kommet til klubben endnu. Jeg håber og krydser fingre for at det sker...
Man kan ikke bedømme på Youtube klip, men for satan nogle mål han alligevel har lavet oppe i Fjeldabernes land !!
Hl-Glory
20-07-2009, 19:07
Velkommen til klubben.
- har kun høre navnet igennem medierne netop fordi brøndby og fck, har været efter ham.
Men det gør ikke at han ikke kan blive en stor spiller for os i fremtiden.
Nåårh , det var der jeg havde set ham før ... Synes nok ...
http://www.nrksport.no/contentfile/file/1.6503057!f169CropList/img650x367.jpg
http://lawofhollywoodland.files.wordpress.com/2008/10/50-cent-child-custody.jpg
Velkommen til klubben, Diouf! Jeg kender intet til manden, så jeg kan ikke danne mig en mening om ham endnu. Nu sagde Ferguson jo ellers at United var færdige med at handle i dette transfervindue. Men så kom der så lige en spiller mere. Vi må håbe på at der også kommer en kæmpe stjerne i dette transfervindue, for den direkte erstatning for Ronaldo er jo ikke kommet til klubben endnu. Jeg håber og krydser fingre for at det sker...
han kommer jo også først til vinter så vidt jeg ved og ferguson var tvunget til at handle på grund af den store interesse for ham har hørt lyon var interesseret
han kommer jo også først til vinter så vidt jeg ved og ferguson var tvunget til at handle på grund af den store interesse for ham har hørt lyon var interesseret
han ser spændende ud ud fra den utroværdige kilde over dem alle youtube men velkommen
dannigizmo
26-07-2009, 01:21
Nåårh , det var der jeg havde set ham før ... Synes nok ...
All y'all look alike! :MichaelkDanielsen:
Jurgensen
09-08-2009, 19:11
Diouf har lige scoret for Molde til 1-0. Molde møder Rosenborg. Godt mål af Diouf.
Molde spiller mod Valerengå på Norge 2 nu hvis der er nogen der hellere vil se det end Elite 3000!
Molde spiller mod Valerengå på Norge 2 nu hvis der er nogen der hellere vil se det end Elite 3000!
Diouf spillede en hovedrolle i opgøret - her bliver han skubbet, og Norvik får ét af de mere klare røde kort :)
http://www.youtube.com/watch?v=_vX2ggVKRQA
36min
1 - 0 Mål Molde: MAME BIRAM DIOUF. Corneren slås inn på første stolpe og Biram Diouf styrer ballen i mål med pannebrasken.
Det er utroligt så mange mål den lille mand scorer med hovedet...
Vores kommende ven Diouf scorede i dag 2 kasser i pokalfinalen i Norge :D
1 - 0 Mål Molde: MAME BIRAM DIOUF. Thioune slår et frispark inn i feltet. Ballen havner til slutt hos Mame Biram, som banker ballen i mål.
2 - 1 Mål Molde: MAME BIRAM DIOUF. Nytt dødballmål for Molde! Thioune legger inn fra cornerflagget, og finner Diouf som henger i luften. Han stanger inn sitt andre for kvelden, og sender de blåkledde på Ullevaal til himmels.
Godt nok så tabte de i straffe, men man må da sige at han får scoret nogle mål :trophy:
Daniel Ganji
02-12-2009, 15:46
NYT OMKRING MAME BIRAM DIOUF: http://www.moldefk.no/index.php?page_id=14556 ..
Der står et eller andet med at de spillere der ikke spillede mod Besiktas trænede.. Og at de spillede træningskamp tilsidst hvor Diouf scorede 2 mål.. det var da altid noget :-)
Kanon at han har fået en god start.. Kan lide at ham træneren fra Norge siger at Diouf allereder er begyndt at råbe til de andre at de skal spille ham..
Så ham også lige igår sidde og snakke med Ferdinand under l
carling cup kampen..
Daniel Ganji
02-12-2009, 16:53
Kanon at han har fået en god start.. Kan lide at ham træneren fra Norge siger at Diouf allereder er begyndt at råbe til de andre at de skal spille ham..
Så ham også lige igår sidde og snakke med Ferdinand under l
carling cup kampen..
Ja og hvem ved. Måske kan han spille en vigtig joker-rolle i det hårde decemberprogram, eller i slutningen af sæsonen.. :-)
Hr Hansen
02-12-2009, 17:10
Ja og hvem ved. Måske kan han spille en vigtig joker-rolle i det hårde decemberprogram, eller i slutningen af sæsonen.. :-)
Nu er det vidst sådan at han først må spille efter d 31 dec for der åbner transfer vinduet igen. men ja det kunne da være dejligt med en ekstra mand i dec. men det må bilve til næste år
Daniel Ganji
02-12-2009, 18:50
Nu er det vidst sådan at han først må spille efter d 31 dec for der åbner transfer vinduet igen. men ja det kunne da være dejligt med en ekstra mand i dec. men det må bilve til næste år
Øv bøv - hehe :)
nu bliver jeg da helt forvirret - er Diouf kommet? :confused:
Overgaardmunk
23-12-2009, 15:09
Så er arbejdstilladelsen sikret, så kan det være at SAF vil gøre brug af ham allerede mod Leeds d. 3/1
Han er ikke spilleberettiget mod Leeds ifølge manutd.com. Jeg tror ikke, at vi skal forvente at se ham debutere lige med det samme.
Skulle ikke undre mig om vi sender ham på lån til en Championship-klub, så han kan lære gamet at kende.
Tror heller ikke, at vi får ham at se i den her sæson, medmindre vi får angrebskrise i form af skader. Uden at kende hans niveau, så vil det dog være et frisk pust med en ny angriber i truppen som en joker rolle, så det også lagde lidt ekstra pres på de andre.
Tror heller ikke, at vi får ham at se i den her sæson, medmindre vi får angrebskrise i form af skader. Uden at kende hans niveau, så vil det dog være et frisk pust med en ny angriber i truppen som en joker rolle, så det også lagde lidt ekstra pres på de andre.
What he said!
morten8832
26-12-2009, 17:57
Må sige jeg er noget skeptisk omkring Mame Biram Diouf. Jeg har set få kampe med ham fra Molde og viser lovende takter, men det er jo overhovedet heller ikke på det samme niveau som premier league.
Jeg føler lidt han kan blive den nye Manucho, som heller ingen kendte, og som blev lidt af en gås. Han levede overhovedet ikke op til nogen forventninger, og man har ikke hørt om ham efter han fik 3-4 kampe på førsteholdet.
Angrebet indeholder allerede: Rooney, Berbatov, Welbeck, Macheda, Owen. - At vi har brug for som joker er nu heller ikke sandsynligt, da vi allerede kan konstatere at Owen udelukkende bør bruges som en joker. Han spillede hele kampen mod fulham, men skuffede fælt - han fylder simpelthen ikke nok på banen. Derfor har vi allerede en kvalificeret joker, som kan træde til i stedet for rooney og berbatov.
Nej, - istedet mener jeg vi skal investere i endnu en klasseangriber, som kan afgøre kampe. Det skal være en spiler som: benzema, higuain, torres, david villa.
Men nu får vi se - kan være vi endelig bliver overrasket over sir alex fergusons røverkøb.
Nogen der ved, hvordan Diouf har klaret sig hos United i træningskampe og lignende? - hørte han havde scoret to gange i sin første træningskamp, hvilket jo i sig selv er lovende nok, men nogen der ved noget nærmere?
nielzon21
07-01-2010, 12:29
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BF9E570E6%2D407E%2D44BC%2D80 0F%2D4A3110258114%7D&newsid=6644716
Kan da håbe på at SAF giver ham lidt spilleminutter en gang imellem.
Btw. Fantastisk han overtager Tevez' trøjenr. Håber han kan udfylde den ligeså meget som Carlos "money to me" Tevez.
Hvis Tosic ikke får chancen er det da unfair hvis Diouf gør, he he
Må sige jeg er noget skeptisk omkring Mame Biram Diouf. Jeg har set få kampe med ham fra Molde og viser lovende takter, men det er jo overhovedet heller ikke på det samme niveau som premier league.
Host host Solskjær host.
Jeg synes, at det er fint, at Diouf kommer her nu og skaber lidt øget konkurrence og joker rolle i angrebet. Welbeck har bevidst, at han ikke er klar til Premier League fodbold endnu for os, og jeg synes egentlig, at en udlejning burde komme på tale til første division. Macheda eventuelt også. Så kunne Diouf få lidt minutter hist og her, og så må vi se, hvordan han gør det. En bænkplads vil være spændende mod Birmingham, selvom det nok er lige tidligt nok.
Jeg synes, at det er fint, at Diouf kommer her nu og skaber lidt øget konkurrence og joker rolle i angrebet. Welbeck har bevidst, at han ikke er klar til Premier League fodbold endnu for os, og jeg synes egentlig, at en udlejning burde komme på tale til første division. Macheda eventuelt også. Så kunne Diouf få lidt minutter hist og her, og så må vi se, hvordan han gør det. En bænkplads vil være spændende mod Birmingham, selvom det nok er lige tidligt nok.
A hvad? Welbeck ikke bevist noget?? I de kampe han har været med, har han altid været med i chancer, der opstår og ofte er han selv den, der afslutter. At hans afslutninger ved mange tilfælde har været pivhamrende ringe er noget andet, men at sige, at han ikke virker klar passer ikke. Sågar mod Leeds synes jeg, at han var en af vor bedste.
Derimod mener jeg, at det er Macheda, der har brug for udlejning. Han har mange dele, han skal have finpudses, men der er en potentiale hos ham, men det er der også hos Nani, så Macheda skal have den finpudses snart og et udlån til Championship ville pynte, nu hvor vi har fået Diouf til truppen, så har vi stadig fem angribere.
Herligt vi snart får ham at se, håber ikke det bliver en ny Manucho episode..
- Og sjovt nok, startede et FIFA 10 spil op igår og havde både solgt og købt bla Diouf. Så fik mine nye spillere automatiske numre.. Gæt hvad Diouf fik.. Jep 32!!
henning_b_j
07-01-2010, 21:52
Jeg tror godt vi kan glæde os til at se Hr. Diouf! synes jeg kan se og mærke han ikke bare er skøret køb! Han skal nok blive til noget i United en lille nu Eto'o bare at Diouf også kan hætte til en bold.
Jeg køber en ude trøje med hans navn. og sidst jeg købte en ude trøje var 5 år siden det var med nr. 7 og ja han blev hvis verdens beste. Så håber på det samme sker med hr. Diouf:)
Er venner med Mame på facebook. Og han er sjovt nok fan af Brøndby IF ha ha. Desuden er han fan Oprah og The Gambia.. :-)
Carl-keane
07-01-2010, 23:18
Er venner med Mame på facebook. Og han er sjovt nok fan af Brøndby IF ha ha. Desuden er han fan Oprah og The Gambia.. :-)
Der står os han er til begge køn!
Har også hørt rygter om at O Shea skulle være Bi seksuel hehe kunne være sjovt med et kæreste par på holdet :-D
RuudVanNissetøj
07-01-2010, 23:56
Der står os han er til begge køn!
Har også hørt rygter om at O Shea skulle være Bi seksuel hehe kunne være sjovt med et kæreste par på holdet :-D
Man kan lige så godt spille på 2 heste når man er i gang...iøvrigt lidt irrelevant oplysning i forhold til fodboldspillet. Nå, men håber det bedste fra ham. Bare han kan sætte en kasse eller to ind i sidste halvdel af sæsonen og hans bidrag vil være godt.
Carl-keane
08-01-2010, 00:43
iøvrigt lidt irrelevant oplysning i forhold til fodboldspillet. Nå, men håber det bedste fra ham. Bare han kan sætte en kasse eller to ind i sidste halvdel af sæsonen og hans bidrag vil være godt.
okay...
Don Kafai
08-01-2010, 01:52
Det bedste med en spiller som Diouf er jo, at han kommer uanmeldt. Derfor er der ingen der er forberedt på ham, og det taler til hans fordel. Vi har set masser af drømmedebuter i United, heriblandt Macheda og Welbecks i sidste sæson, og de kom også ind af det blå, især Macheda. Derfor kunne han få en joker-rolle, men tror slet ikke det kommer så vidt. Han får forhåbentlig lidt spilletid i kampene mod City og så i en eventuel finale, men jeg tror ikke han kommer til at få nogle PL-kampe medmindre 2-3 af vores angribere er skadet/karantæneramt.
okay...
Lol det ER altså virkelig irrelevant ;D Desuden har O'Shea en kœreste - og det er ikke en mand.
Det bedste med en spiller som Diouf er jo, at han kommer uanmeldt. Derfor er der ingen der er forberedt på ham, og det taler til hans fordel. Vi har set masser af drømmedebuter i United, heriblandt Macheda og Welbecks i sidste sæson, og de kom også ind af det blå, især Macheda. Derfor kunne han få en joker-rolle, men tror slet ikke det kommer så vidt. Han får forhåbentlig lidt spilletid i kampene mod City og så i en eventuel finale, men jeg tror ikke han kommer til at få nogle PL-kampe medmindre 2-3 af vores angribere er skadet/karantæneramt.
Kommer vel helt an på hans præstation hvis han får chancen mod City, hvis han nu virkelig spiller klasse tror jeg nu nok vi kan få brug for ham i en kamp i ligaen.! Glæder mig ihvertfald til at se om der er kød på drengen som man siger. :)
Daniel Ganji
08-01-2010, 22:23
Han kan sagtens blive en profil allerede her i denne sæson.. Hvorfor ikke?
Berbatov og Owen har ikke bevist at de fortjener pladsen ved siden af Rooney..
Og Macheda og Wellbeck er lige en tand for unge :)
Don Kafai
09-01-2010, 00:17
Kommer vel helt an på hans præstation hvis han får chancen mod City, hvis han nu virkelig spiller klasse tror jeg nu nok vi kan få brug for ham i en kamp i ligaen.!
Ja der skal en ekstraordinær debut til, og det er usandsynligt at det sker. Lige nu, er Rooney, Berbatov, Owen, Macheda og Welbeck foran ham i køen, men du har nok ret i, at han måske får noget spilletid i ligaen. I hvert fald som en indskifter, for jeg synes ikke vores reserver har slået til i denne sæson, når de er kommet på banen. (Udover Owen mod City selvfølgelig :))
VonKoblenz
09-01-2010, 03:51
Ja der skal en ekstraordinær debut til, og det er usandsynligt at det sker. Lige nu, er Rooney, Berbatov, Owen, Macheda og Welbeck foran ham i køen, men du har nok ret i, at han måske får noget spilletid i ligaen. I hvert fald som en indskifter, for jeg synes ikke vores reserver har slået til i denne sæson, når de er kommet på banen. (Udover Owen mod City selvfølgelig :))
Hørt! :)
nielzon21
09-01-2010, 10:18
http://www.bold.dk/nyt/Diouf-taet-paa-lyndebut-i-United
Håber denne historie er troværdig :)
http://www.bold.dk/nyt/Diouf-taet-paa-lyndebut-i-United
Håber denne historie er troværdig :)
Det skal du ikke regne med, for artiklens forfatter er simpelthen så useriøs at man i den grad må stille spørgsmålstegn ved artiklens troværdighed...
Det skal du ikke regne med, for artiklens forfatter er simpelthen så useriøs at man i den grad må stille spørgsmålstegn ved artiklens troværdighed...
Ja han skal altid svine United til. Bold.dks svar på Torsten Brix! :titte:
Håber han kommer til at spille i dag. Jeg har ikke rigtig noget indtryk af ham som spiller endnu, så det kunne være fedt, hvis han kom i aktion.
Det er dog posetivt, han allerede er udtaget, det må betyde, at han har gjort det godt til træning. Så man kan da håbe, at han er den goalgetter vi har sukket efter!
Fletcherfan
09-01-2010, 12:26
Ja han skal altid svine United til. Bold.dks svar på Torsten Brix! :titte:
Eller eb's Rene Simmel... Fy for en dårlig journalist...
Stratego Thomas
09-01-2010, 12:55
er godt med på, at bold.dk ikke altid er en lige pålidelig kilde, men citatet kan de vel ikke selv have fundet på..?
schousboe9
09-01-2010, 13:02
er godt med på, at bold.dk ikke altid er en lige pålidelig kilde, men citatet kan de vel ikke selv have fundet på..?
Artiklen er skrevet af en af OT.dk's moderatorer med brugernavnet 'Baunie'...
nielzon21
11-01-2010, 09:41
Det var godt at se ham i United-trøjen mod Birmingham, men ærgeligt han kun fik godt et kvarter på banen. Ville gerne have set lidt mere til ham, end de få gange han rørte bolden.
Er sikker på han nok skal spille en rolle eller to det kommende tid mens berba er ude
Mener det var en fejl at han kom ind med Birgmingham.. Owen skulle have været..
Nok om det, han så hurtig ud, men der manglede selvfølgelig lidt.. det er selvfølgelig klart.
Glæder mig til at se mere fra ham
Glæder mig til at føle ham. Kunne ikke rigtig gøre noget imod Birmingham (han rørte bolden to gange), og han er slet ikke tilvænnet tempoet eller medspillere. Det kommer til at tage lidt tid. Men Owen skulle have været indskiftet. Han er mere rutineret og mere kampklar. Owen har startet 4 PL-kampe denne sæson, det er i mine øjne ikke nok til, at han fortjener en plads til VM. Bent, Rooney, Defoe bør være sikre ovenpå denne sæson. Crouch er god til afveksling, så en rolle som 5. angriber kunne gives til ham, men det tvivler jeg på sker.
Defoe vs. Owen = Defoe.
Det må være lidt af et slag for Michael Owen at se en uprøvet (og mere eller mindre ukendt) senegaleser komme ind i en situation, hvor vi har brug for et mål, mens Owen selv pænt må blive på bænken. Det passer mig nu fint, Owen er simpelthen ikke god nok til at gøre en forskel på et hold af Manchester Uniteds kaliber længere. Mod Birmingham var det svært at vurdere, om Diouf er det. Vi har et angrebsproblem.
Glæder mig til at føle ham. Kunne ikke rigtig gøre noget imod Birmingham (han rørte bolden to gange), og han er slet ikke tilvænnet tempoet eller medspillere. Det kommer til at tage lidt tid. Men Owen skulle have været indskiftet. Han er mere rutineret og mere kampklar. Owen har startet 4 PL-kampe denne sæson, det er i mine øjne ikke nok til, at han fortjener en plads til VM. Bent, Rooney, Defoe bør være sikre ovenpå denne sæson. Crouch er god til afveksling, så en rolle som 5. angriber kunne gives til ham, men det tvivler jeg på sker.
Defoe vs. Owen = Defoe.
Tiiiiiiii hiiiiiiiii:MichaelkDanielsen:
aaaaaanyway.. Jeg tror ikke Owen er typen der klager og brokker sig specielt meget (hvilket han heller ikke har grund til), men kan nu godt forstå hvis han var lidt utilfreds med indskiftningen af Diouf i lørdags. Da indskiftningen kom, må vi gå ud fra at det var hensigten af vinde kampen. Og så vil jeg altså mene at Owen er vores bedste mand at sætte ind. I hvert fald bedre, end en debutant.
Fletcherfan
12-01-2010, 10:53
Det var bestemt ikke imponerende som han viste mod Birmingham, men det er meget nemt at være bagklog, og sige, at Owen ville have været mere rigtig at sætte ind... Når man tænker på Welbecks og Machedas debut så håbede, SAF vel det samme med Diouf... Og det må så betyde, at han kan noget, som gør han bedre egnet end Owen... Selvfølgelig skal han bruge noget tid til at vænne sig til tempoet osv., men det kan være, at Diouf har imponeret til træningen, og den nemmeste måde, at finde ud af hvad en spiller mangler er at putte ham i kamp... Og der var nok mere for fremtiden, at Diouf blev sat ind... Det vælger jeg så at tro på :D
http://i986.photobucket.com/albums/ae350/shootfighter/DIOUFCHANT.jpg
Burn steven gerrard... BURN
Stratego Thomas
22-01-2010, 16:36
er sgu ret nede med ham diouf. i de to kampe hvori jeg har set ham har ham spille har set ud som den angriber vi i den grad mangler, og når han så osse går ud og scorer et hatric i sin første reservekamp er jeg meget fortrøstningsfuld. dejlige mål han har sat ind for united - han viser sgu kulde foran mål..
http://i986.photobucket.com/albums/ae350/shootfighter/DIOUFCHANT.jpg
Burn steven gerrard... BURN
En sang jeg ikke kender til? eller?
Men det var sku godt at han fik lavet 3 kasser for reseverne! Jeg mener han kan have god potentiale i de kommende år hos United! Han leverer fint, de gange han er kommet ind.
Biramen er for nice, han kunne godt finde sig selv ved siden af Rooney imorgen.. Har virkelig vist gode takter, spændende spiller!
En sang jeg ikke kender til? eller?
Men det var sku godt at han fik lavet 3 kasser for reseverne! Jeg mener han kan have god potentiale i de kommende år hos United! Han leverer fint, de gange han er kommet ind.
Sangen er Bloodhound Gang - Fire water burn, hvor de synger The Roof, the roof, the roof is on fire.
Th_zlxmddNY
Liverpool_sucks
22-01-2010, 18:16
lz6nXZYloec
Dioufs hat-trick :)
Chris Permin
22-01-2010, 18:25
Syntes helt klart også at han er en spændende spiller, med massere af potentiale. Han mangler forståeligt nok stadig en hel del, men lækkert han kom ind og scorede mod Burnley. Kunne være fedt hvis ham og Macheda kunne blive vores kommende angrebsduo.
Treble007
27-05-2010, 20:54
Fedt at se Diouf snyde Chr. Poulsen, synes han gør det godt på trods af et svagt Senegal mandskab. Han løber meget, og gode 1 berøringer, presser godt, og går 100 % ind i tacklingerne. - Håber ikke det koster nogen danske skader.. Man Utd>Danmark :devill:
Ulrik Vida Vinther
31-05-2010, 02:48
"As for Mame Biram Diouf, you have to watch hundreds of strikers before you find one who can win matches. When you find him, you sign him."
- udtaler Fergie ifølge Tribalfootball.com om Diouf.
Omend jeg respekterer og beundrer Sir Alex, må jeg indrømme at han somme tider siger og gør han nogle ting, jeg har lidt svært ved at forstå. Jeg har i hvert fald svært ved at se, at Mame Biram Diouf er pure quality. Men jeg håber naturligvis at han kan bevise det modsatte.
Red Storm Rising
31-05-2010, 09:21
Syntes helt klart også at han er en spændende spiller, med massere af potentiale. Han mangler forståeligt nok stadig en hel del, men lækkert han kom ind og scorede mod Burnley. Kunne være fedt hvis ham og Macheda kunne blive vores kommende angrebsduo.
Skal Rooney da snart pensioneres?:)
Skal Rooney da snart pensioneres?:)
Så kan rooney gennemgå samme karriereforløb som scholes, hvor man starter ud som angriber, og slutter som central midtbanemand ;)
Ej pjat. Så længe rooney spiller som han gør pt, så skal han ikke spille andre steder end i front, og er det naturlige 1.valg.
schousboe9
08-08-2010, 00:49
Diouf udlignede til 1-1 i sin debut for Blackburn i en træningskamp mod Hearts lørdag. :)
Diouf scorede hattrick i liga cuppen i dag!!! Godt nok mod Norwich som ligger nummer 7 i championship, men det betyder jo ikke nødvendigvis at de er dårlige... jeg erindrer en traumatisk kamp sidste år mod Leeds...
Stratego Thomas
24-08-2010, 23:25
det tegner godt når manden hakker et hatrick, mens ingen andre fra holdet scorer. det betyder nok mere spelletid i pl, og det er måske hva der skal til..
Her er Dioufs tre mål:
jXVWoRSBOdI
Han er jo lige den type spiller vi mangler. Hans tre mål er fra en samlet afstand af hvad, 6-8 meter? Se det er en boksspiller :D Ej, det er vist lige tidligt nok at udråbe ham til "den vi mangler", men sådan en kamp som den her til aften gør forhåbentlig, at Big Sam vil bruge ham i en mase kampe for Blackburn denne sæson.
Ingen af målene er prangende, men pyt med det, et hattrick er absolut ikke tosset uanset hvordan målene er lavet:D
Ingen af målene er prangende, men pyt med det, et hattrick er absolut ikke tosset uanset hvordan målene er lavet:D
De behøver såmen heller ikke være prangende.
Først forudsætning er at man er der når boldene falder ned. Vi samler lidt for meget på angribere der skal/vil alt muligt andet også så de tit er fraværende når sådanne bolde kommer.
Men håber da diouf skraber en masse selvtillid sammen, og udvikler sig som spiller.
Det sidste mål er glimrende og det viser sammen med de andre mål, at han er der hvor han skal være. Det er rigtig rigtig godt for hans chancer for spilletid.
Var der nogen der sagde Andy Cole?:trophy:
http://www.youtube.com/watch?v=d2IA27vACVM
MOHoegsted
25-08-2010, 14:33
Var der nogen der sagde Andy Cole?:trophy:
http://www.youtube.com/watch?v=d2IA27vACVM
Næh kun dig..
Hvis du hentyder til en samligning mellem Andy Cole og Diouf, så kan jeg kun se placerings evnen, og så ligner deres teknik meget hinanden.
Målene minder heller ikke direkte hinanden, nogle er self. bare hvor man skal sætte en fod på, men vil sige Andy's mål, er meget ofte godt opspil, hvor han selv er indblandet i opspillet.
Tyder godt for Diouf, lader til han er målfarlig.
Han har scoret hattrick for reserverne, godt nok lang tid siden.
Han scorede i sin debut for Blackburn, og har scoret hattrick. Altså 4 mål på 2 kampe er sgu godkendt.
Må godt nok indrømme jeg aldrig ser Diouf være fremtidens mand, og starte inde som første valg. Ser ham måske som en kommende reserveholdsspiller.
Næh kun dig..
Hvis du hentyder til en samligning mellem Andy Cole og Diouf, så kan jeg kun se placerings evnen, og så ligner deres teknik meget hinanden.
Målene minder heller ikke direkte hinanden, nogle er self. bare hvor man skal sætte en fod på, men vil sige Andy's mål, er meget ofte godt opspil, hvor han selv er indblandet i opspillet.
Tyder godt for Diouf, lader til han er målfarlig.
Han har scoret hattrick for reserverne, godt nok lang tid siden.
Han scorede i sin debut for Blackburn, og har scoret hattrick. Altså 4 mål på 2 kampe er sgu godkendt.
Må godt nok indrømme jeg aldrig ser Diouf være fremtidens mand, og starte inde som første valg. Ser ham måske som en kommende reserveholdsspiller.
Hvis han kun skal spille for reserverne så synes jeg godt nok det har været et spild af penge at købe ham. Og så kan vi lige så godt sælge ham nu.
Jeg håber han kan udvikle sig under dette lejeophold hos Blackburn og så komme tilbage til United og spille sig ind omkring førsteholds truppen. Måske i stedet for en Owen.
Manucho gjorde det også godt på lån i Hull, men jeg har stadig svært ved at se Diouf slå igennem her. Meget flot med et hattrick, håber han kan gøre det så godt som muligt, men af det, jeg har set af ham, har jeg ikke været imponerende. Nu er det også kun begrænset, da alle hans kampe, har været med minimal spilletid.
Ligger mest mærke til at han nærmest ikke jubler.. bare "piece of cake". Køligt sat ind, det mangler vi nogle der kan lige p.t.
DavidMadsen
28-08-2010, 14:14
Efter hans flotte hattrick i midtugen, hvor han viste sin klasse med hovedet, har han også fået den puttet ind med foden idag. Arsenal blev spillet tynde, og Diouf stod det helt rigtige sted.
Efter hans flotte hattrick i midtugen, hvor han viste sin klasse med hovedet, har han også fået den puttet ind med foden idag. Arsenal blev spillet tynde, og Diouf stod det helt rigtige sted.
Ja, han lavede et virkelig godt løb inde i boksen, hvor han glider ind mellem to forsvarsspillere..
Det var et rigtigt godt løb af Diouf. Man kan næsten sige, at han med det løb selv skabte chancen.
Dejligt at se, at han er kommet godt fra start derovre.
Er enig i at det var et glimrende løb han tog, men synes også det hører med til historien at Clichy stod meget stille :)
Men et mål er et mål, og dejligt han scorer mod vores rivaler. En skam at det ikke var nok i sidste ende.
Howitzer
31-10-2010, 11:40
Var der nogen, der så hele Chelsea kampen i går?
Diouf spillede hele kampen og bedømt ud fra højdepunkterne på footytube spillede han ganske pænt.
DavidMadsen
31-10-2010, 12:19
Jeg så hele kampen, men kun med et halvt øje, da jeg også fulgte med i Arsenals kamp. Diouf spillede faktisk virkeligt godt igår. Han havde et super godt lob, som var lige ved at snyde Cech, og jeg havde egentligt set den inde. Han lavede også en fantastisk aflevering på tværs af banen, som førte til en kæmpe chance, hvor Blackburn også burde have scoret.
Scorede for Blackburn i dag til 1-1 i 87 min. I 88 min scorede Bolton dog så de vandt 2-1.
Han skal nok få en ganske fin karriere.
Men ikke i United IMO.. Der synes jeg alligevel han er for "primitiv" rent teknisk.
Fletcherfan
07-01-2011, 18:48
Lige set highlights fra Blackburns kamp mod Liverpool...
I den kamp synes jeg, at Diouf kunne have scoret to mål med lidt held og effektivitet...
Derudover virker det som han har et godt blik for at skabe chancer for andre spillere... Der var specielt to afleveringer, som jeg lagde mærke til... Den første gav en chance til ham efter Benjanis skud ramt en forsvarsspiller og den anden aflevering gav et mål til Martin Olsson...
Så set udfra higlights fra den kamp kan han blive god for United... Men må indrømme, at jeg tvivler...
Lige set highlights fra Blackburns kamp mod Liverpool...
I den kamp synes jeg, at Diouf kunne have scoret to mål med lidt held og effektivitet...
Derudover virker det som han har et godt blik for at skabe chancer for andre spillere... Der var specielt to afleveringer, som jeg lagde mærke til... Den første gav en chance til ham efter Benjanis skud ramt en forsvarsspiller og den anden aflevering gav et mål til Martin Olsson...
Så set udfra higlights fra den kamp kan han blive god for United... Men må indrømme, at jeg tvivler...
Jeg så også highlight fra den kamp, og ja ser ud til at ha et godt overblik, og nogle lækre stikninger han laver.. Men syntes ikke man så meget ud over de 2.. Hvertfald ikke store nok til at de kom med i highlights!!
Han har næppe hvad der skal til for at slå igennem. Mon ikke vi sælger ham til sommer, evt. til Blackburn hvis de altså føler han har imponeret nok der.
schousboe9
21-07-2011, 09:39
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_7051536,00.html
Nu undrede jeg mig lidt over, at han var med i nat, hvis han skulle være så tæt på Blackpool, og her afviser han da også historierne.
Synes godt nok også, at en udlejning med option på salg for £1.5 mio ville være vanvittig dårlig business.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_7051536,00.html
Nu undrede jeg mig lidt over, at han var med i nat, hvis han skulle være så tæt på Blackpool, og her afviser han da også historierne.
Synes godt nok også, at en udlejning med option på salg for £1.5 mio ville være vanvittig dårlig business.
Jeg synes også den option virker ret lav. Han var vel en af de bedste for Blackburn i sidste sæson, dog med lidt udfald i perioder, så når man kigger på så mange andre angribere kunne hans pris da godt sniges op på en 3-4 mio pund i mine øjne.
En fremtid i United har han med garanti ikke. Vi har satme mange klasseangribere for tiden. Tænk hvis bare en af Welbeck/Macheda levede op til sit potentiale. Det ville være genialt med et angrebssetup som i 99' selvom det selvfølgelig var et angreb fra en helt anden planet.
United DK
21-07-2011, 10:24
Jeg synes også den option virker ret lav. Han var vel en af de bedste for Blackburn i sidste sæson, dog med lidt udfald i perioder, så når man kigger på så mange andre angribere kunne hans pris da godt sniges op på en 3-4 mio pund i mine øjne.
Han var fast mand indtil Allardyce blev fyret i december, siden fik han ikke meget spilletid, fordi Blackburn gik over til at spille 4-4-1-1, og så ville man hellere benytte de høje Kalinic eller Roberts. Mht. prisen er den ikke ret høj, men hans fremtid er et andet sted, og skal vi miste £2 mio. på at lade ham skifte til Blackpool, så overlever vi nok. Når man tænker på, hvor lidt vi fik for specielt O'Shea, så er £1,5 mio. egentlig fair nok.
schousboe9
21-07-2011, 11:06
Når man tænker på, hvor lidt vi fik for specielt O'Shea, så er £1,5 mio. egentlig fair nok.
Nu var O'Shea så vidt jeg husker og ved ligesom Brown i sit sidste år af kontrakten, så de rapporterede £5 mio. (12 i alt for de tre og Brown gik for 1) var okay.
Diouf er omvendt kun 23, og har nogle år tilbage endnu, og med en sæson i Premier League i benene, så synes jeg ikke, at £1.5 mio er rimeligt. Han er vel næppe faldet 3.5 i værdi siden vi hentede ham, sevom han ikke har spillet så meget. Snegls 3-4 stykker vil jeg også gå med på.
Forskellen er måske småpenge for en klub som United, men det er nu ligegyldigt.
Vi har solgt Diouf til Hannover. Så mangler vi bare Kuszczak så har vi ryddet godt ud i truppen.
Vi har solgt Diouf til Hannover. Så mangler vi bare Kuszczak så har vi ryddet godt ud i truppen.
Hvor meget fik vi for The One?
Hvor meget fik vi for The One?
Undisclosed fee
Undisclosed fee
Oversat: En pose pebernødder.
United DK
28-01-2012, 16:48
Oversat: En pose pebernødder.
Eller bananer...
Eller bananer...
Neeej hvor sjovt.
morten8832
28-01-2012, 17:33
Var det ikke bare en låneaftale på et halvt år??
Var det ikke bare en låneaftale på et halvt år??
Tjo, det beretter The Guardian og det skal du da være velkommen til at tro på, men på Hannovers hjemmeside skriver de de har skrevet med Diouf til 2014.
Undisclosed fee
I kan jo begge to begynde at bruge den hjemmeside i besøger. Det står i nyheden på oldtrafford.dk.
morten8832
28-01-2012, 19:48
Tjo, det beretter The Guardian og det skal du da være velkommen til at tro på, men på Hannovers hjemmeside skriver de de har skrevet med Diouf til 2014.
Det var egentlig også bare et spørgsmål - det er det spørgsmåltegnet betyder
I kan jo begge to begynde at bruge den hjemmeside i besøger. Det står i nyheden på oldtrafford.dk.
I kom med nyheden 1½ time efter jeg havde lavet indlægget og Hannover skrev intet om en pris på deres hjemmeside.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.