PDA

Se fuld version : Gabriel Obertan

Casper
08-07-2009, 15:16
http://www.fansfc.com/UploadedImages/Players/Gabriel%20Obertan_633826591703357500.jpg

Gabriel Obertan
Nr.: 26
Født: 26. februar 1989
Land: Frankrig

man.utd25
08-07-2009, 15:18
Vil da sige velkommen Obertan:) glæder mig til at se hvad han kan osv.

Tesla
08-07-2009, 15:34
Velkommen i familien :)

McPherson
08-07-2009, 15:38
Velkommen! Tror han kan have en spændende fremtid hvis vi får det maksimale ud af ham!

RAppel
08-07-2009, 15:45
Smellcome!

Glory Man United
08-07-2009, 16:06
Welcome, whoever you are ;)

Hille
08-07-2009, 16:07
han ser da lovende ud :)

lad os håbe han får det pshykiske på plads, og kommer over hans lille skade :D

men det er noget møg med den skade så kan han ikke komme med på pre-sesion :Smackden:

Færingen
08-07-2009, 16:26
Er det kun mig der synes at Obertan er pissehurtig ??

http://www.youtube.com/watch?v=bSLIGo_7xGc

Parkohargo
08-07-2009, 16:34
Jamen velkommen i klubben til ham... kender dog intet til ham.:)

Thomas
08-07-2009, 16:38
Har ingen anelse om hvem han er, men det er jo det spændende.. Lad os se, hvad han kan ;)

RazziC
08-07-2009, 16:43
Han virker som en spændende fyr, så må vi se om Sir Alex kan (har tid nok til) at finslibe ham til en verdensklassespiller.

VonKoblenz
08-07-2009, 16:47
Har selv fulgt ham i et stykke tid, han virker lovende med både hurtighed, teknik og skud. :)

Jeg har bare at sige..

Velkommen til verdens bedste klub :)

Dahlmann
08-07-2009, 16:58
Må indrømme at mit kendskab til den her fyr udelukkende er fra hvad jeg har set i FM, men der gør han det godt nok..

Bliver spændende at følge hans udvikling for os og se om han en dag bliver en stjerne, men indtil videre må vi nok regne med at han ikke får alt for meget spilletid..

Tenshu
08-07-2009, 17:00
Har selv fulgt ham i et stykke tid, han virker lovende med både hurtighed, teknik og skud. :)

Fortæl mere :D Næsten ingen herinde kender ham, så jeg er vist ikke ene om gerne at ville høre lidt mere fra en, der har set ham flere gange.

Anderson Abreu
08-07-2009, 17:06
Velkommen til Obertan. :) bliver spændene at se hvad du kan.

Christensen
08-07-2009, 17:09
Velkommen til. At sikre sig en spiller, der bliver kaldt et af Frankrigs største talenter, er vel ikke dårligt! Og i FM bliver han vanvittig! :lolol:

TJ
08-07-2009, 17:43
Velkommen til Obertan... håber nu stadig på et køb af en lidt stor spiller -_-

Grønholdt.
08-07-2009, 17:56
Velkommen til klubben, Obertan! Jeg må godt nok indrømme, at jeg er helt blank med ham her. Jeg kender intet til ham. Men lykke til skal han da ha'. Jeg savner stadigvæk transferbomben. Jeg siger ikke at de nuværende spillere ikke er gode nok, men jeg savner stadigvæk en stærk erstatning for Ronaldo. Men det kan jo være at de nuværende spillere overasker mig... :devilll:

KingK
08-07-2009, 18:30
Velkommen til Obertan... håber nu stadig på et køb af en lidt stor spiller -_-

Jepper... velkommen til, han ser spændende ud og glæder mig til at se ham i action. Kender ikke så meget til ham, men det kan vel kun komme ham til gode at han er et ubeskrevet blad!

Kunne vi lige nappe Huntelaar som vores sidste brik i puslespillet, så er vi kommet stærkere ud af transfervinduet IMO! Owen kommer til at garne mere end Tevez gjorde sidste år, og tror ikke han skal bruge mere end halvt så lang tid på det:devilll:

Dr. Adams
08-07-2009, 18:41
Er det kun mig der synes at Obertan er pissehurtig ??

http://www.youtube.com/watch?v=bSLIGo_7xGc

Plejer ikke at ligge meget i YT videoer, men når jeg INTET ved om ham og aldrig har set ham før, så må jeg da alligevel sige at det ser lovende ud. Han ser MEGET hurtig ud og kan da også lidt med en bold ved fødderne. Så velkommen til klubben, glæder mig til at følge udviklingen!

Daniel
08-07-2009, 19:00
Hmm ikke lige ham jeg havde håbet på. Men velkommen til.

Manchester United
08-07-2009, 19:10
Velkommen! Bliver spændende! :)

Cap
08-07-2009, 19:15
Laurent Blanc (som vi vist alle kender og som pt. er manager i Bordeaux) har udtalt at det er noget af en overraskelse for ham at United har købt Obertan - han mener Obertan har stort potentiale, men mangler den rette mentalitet for at komme videre med sin udvikling som fodboldspiller.

"I was surprised, but it is an unexpected chance for him to play with one of the best clubs in the world.

"Manchester United have been tracking him for a long time. They certainly hope to advance him, something that Bordeaux and Lorient have failed to do.

"He has the potential, but he must overcome psychological and mental challenges so he can express his true value."
Hele artiklen her (http://www.telegraph.co.uk/sport/football/leagues/premierleague/manutd/5776477/Manchester-United-bid-for-Gabriel-Obertan-surprises-Bordeaux-manager-Laurent-Blanc.html)

Uanset hvor meget klubben kan få ud af ham, så har vi blot givet £3m for ham - så det er næsten umuligt at finde noget negativt i denne handel.

Aquarium
08-07-2009, 19:22
Velkommen Obertan. Jeg synes han minder mig om en ung Henry der har lært små tricks fra Ronaldo. Han bliver spændende at følge. Det er syndt at han er lidt skadet og vi kan derfor ikke følge ham i sæsonstarten. Jeg håber at SAF kan gøre ham til en stjerne det kan gå supernova om 3-4 år før han går på pension.

dannigizmo
08-07-2009, 19:23
Laurent Blanc (som vi vist alle kender og som pt. er manager i Bordeaux) har udtalt at det er noget af en overraskelse for ham at United har købt Obertan - han mener Obertan har stort potentiale, men mangler den rette mentalitet for at komme videre med sin udvikling som fodboldspiller.

Hele artiklen her (http://www.telegraph.co.uk/sport/football/leagues/premierleague/manutd/5776477/Manchester-United-bid-for-Gabriel-Obertan-surprises-Bordeaux-manager-Laurent-Blanc.html)

Uanset hvor meget klubben kan få ud af ham, så har vi blot givet £3m for ham - så det er næsten umuligt at finde noget negativt i denne handel.

Du kan også læse det her: http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=10476

Dines
08-07-2009, 20:33
Velkommen til. Kender intet til ham, men han lyder da spaendene. Godt med endnu en kant, prisen er lav, saa det kan naesten kun blive en win-win situation som med Owen. Velkommen.

Færingen
08-07-2009, 21:18
Velkommen til. At sikre sig en spiller, der bliver kaldt et af Frankrigs største talenter, er vel ikke dårligt! :lolol:

Det var det Liverpool gjorde for nogle år siden. De ville hellere ha´ Le Tallec og Pongolle istedet for Ronaldo og Essien...

Gronkjor
08-07-2009, 21:31
Velkommen til! :) Håber at du bliver en ny stjerne. Har aldrig hørt om ham før:confused: Men et eller andet kan han nok:devill:

JDK
08-07-2009, 21:41
Velkommen! Glæder mig til at se hvad talentet kan bringe os

Hald
08-07-2009, 23:23
Velkommen til Obertan !
Jeg kender ikke meget til ham, kun som jer andre, Youtube og FM.
Men har en kammerat som er stor Marseille fan, og ser meget Fransk fodbold, han siger at Obertan er blandt de hurtigste kantspillere i fransk fodbold og sætter nemt forsvarsspillere af, og de fleste kommentatore betegner ham som den nye Henry, det gjorde man allerede da han fik sin debut som 17 årig.
Men han ligner af og til en spiller der mangler selvtillid, det er noget med at hvis det ikke køre for ham, kan han ikke komme igang og spiller derefter en skidt kamp.. Så lad os da bare håbe han kommer hurtigt igang. jeg syntes det virker lovende

Hald
09-07-2009, 00:01
Har lige læst på et Fransk fan forum at de fleste havde ham på listen over de bedste spillere sidste år i Frankrig, en liste med 15 spillere. Listen talte desuden Thomas Kahlenberg. Årets hold, sat af fansene havde Obertan på bænken !

RuudVanNissetøj
09-07-2009, 00:53
Men han ligner af og til en spiller der mangler selvtillid, det er noget med at hvis det ikke køre for ham, kan han ikke komme igang og spiller derefter en skidt kamp.. Så lad os da bare håbe han kommer hurtigt igang. jeg syntes det virker lovende

Det lyder til, at han lider af den sjældne men meget smitsomme sygdom "Nani-fitis". Masser af fodboldmæssige kompetence, men et skrøbeligt sind og måske en snært af mangel på ordentlig fodboldforståelse. Men jeg vil ikke dømme ham ude på forhånd. Personligt tror jeg dog, at han vil få meget få kampe næste sæson. Valencia og Park vil helt sikkert stå foran ham i køen, med mindre han tager alle med storm.

Men velkommen skal han være - et stort potentiale må han have, når Ferguson og co. smider lidt håndøre ud efter ham.

Martinsen
09-07-2009, 11:09
Ja velkommen til! Havde nu hellere set Young fremfor Obertan, men sådan skulle det ikke blive. Kender ikke noget til ham andet end hvad jeg har hørt, og der lyder det til at han med lidt finpudsning hist og pist kan blive en ganske god spiller og det sætter jeg min lid til at han bliver.

marc_93
09-07-2009, 13:04
det er meget muligt i hellere ser young eller andre men der er altså også en klar prisforskel han kostede jo kun 4mil euro som jeg har hørt det, og det kan du ikke få young's store tå for.
for mig minder han meget om ronaldo. forholdvis høj, hurtig, driblestærk og jeg ser et kæmpe udviklings potentiale i ham, velkommen

Tim_rn
09-07-2009, 15:12
det er meget muligt i hellere ser young eller andre men der er altså også en klar prisforskel han kostede jo kun 4mil euro som jeg har hørt det, og det kan du ikke få young's store tå for.
for mig minder han meget om ronaldo. forholdvis høj, hurtig, driblestærk og jeg ser et kæmpe udviklings potentiale i ham, velkommen

hvorfor skulle nogen af os herinde bare bekymre os det mindste om hvad en enkelt spiller koster? Vi sælger måske campbell for 35 mil, derved er 25% af valencia allerede inde - så mangler vi 100+ mil for at have valencia inde. Men så har vi jo trumfen, at vi lige har solgt verdens bedste fodboldspiller til 700 millioner, altså burde vi have 600 + årets transferbudget i en af verdens største klubber - et minimum på 200, ergo 800 millioner kroner til spillerindkøb efter købet af valencia og owen. Hvis nogen om bare nævner at købe en anden prioritet for første prioriteten koster flere penge, bør de nok lige se på det faktum at vi nok er den klub i verden (som rent faktisk kan lokke store spillere til) med størst købekraft nu når real har løbet størstedelen af hornene af sig.

Fletcherfan
09-07-2009, 15:55
Må indrømme, at det, at han er så god i FM gør mig lidt pessimistisk.. Indrømmer dog, at jeg slet ikke kender ham... Men derimod stoler jeg også så meget på McGuinness (eller hvad han hedder), McClair og Solskjær og de andre trænere gør ham til en stjerne...

Velkommen til klubben, Gabriel... Og forhåbentlig bliver du en stor succes :D

Christian Hald Pedersen
10-07-2009, 12:25
Må indrømme, at det, at han er så god i FM gør mig lidt pessimistisk.. Indrømmer dog, at jeg slet ikke kender ham... Men derimod stoler jeg også så meget på McGuinness (eller hvad han hedder), McClair og Solskjær og de andre trænere gør ham til en stjerne...

Velkommen til klubben, Gabriel... Og forhåbentlig bliver du en stor succes :D

Jeg spiller også FM, og hvis man kan tro på spillet burde han blive en fornuftig anskaffelse. Der er bare det i FM at spillere kan være meget gode en sæson og være faldet rigtig meget i det næste spil. Så jeg er meget spændt på at se hvordan han klarer det.:)

RAppel
10-07-2009, 12:57
Jeg spiller også FM, og hvis man kan tro på spillet burde han blive en fornuftig anskaffelse. Der er bare det i FM at spillere kan være meget gode en sæson og være faldet rigtig meget i det næste spil. Så jeg er meget spændt på at se hvordan han klarer det.:)

Du er simpelthen spændt ud fra dine erfaringer med ham i FM?

Christian Hald Pedersen
10-07-2009, 17:11
Du er simpelthen spændt ud fra dine erfaringer med ham i FM?

Ja, fordi FM er nogle gange ikke det bedste spil mht. spiller-stats. Jeg tror da alle United fans er spændte?:)

Seba
10-07-2009, 17:12
Hvornår bliver han egentlig præsenteret ?
Det er jo offenliggjort..

Stratego Thomas
10-07-2009, 18:28
selvom jeg ikke er i tvivl om, at a young på nuværende tidspunkt er bedre end obertan, tror jeg alligevel, at united har gjort en rigtig god, men osse lidt satset, investereing.. ferguson har jo flere gange før vist sine fantastiske evner til på lang sigt at skabe verdensklassespillere istedet for bare at købe sig til talent.. for mig er det en langt større gamling fra reals side når de køber kaka og ronaldo til en samlet værdi på over en milliard, end når vi sætter vores lid til spillerkøb valencia og obertan..

Hille
10-07-2009, 18:31
http://www.youtube.com/watch?v=ViEeHYTfXYY

jeg syntes det ser ret lovende ud, også selvom det kun er på U21 niveau.

er jeg den eneste der syntes han er meget moden i sit spil? :)

marc_93
10-07-2009, 19:28
hvorfor skulle nogen af os herinde bare bekymre os det mindste om hvad en enkelt spiller koster? Vi sælger måske campbell for 35 mil, derved er 25% af valencia allerede inde - så mangler vi 100+ mil for at have valencia inde. Men så har vi jo trumfen, at vi lige har solgt verdens bedste fodboldspiller til 700 millioner, altså burde vi have 600 + årets transferbudget i en af verdens største klubber - et minimum på 200, ergo 800 millioner kroner til spillerindkøb efter købet af valencia og owen. Hvis nogen om bare nævner at købe en anden prioritet for første prioriteten koster flere penge, bør de nok lige se på det faktum at vi nok er den klub i verden (som rent faktisk kan lokke store spillere til) med størst købekraft nu når real har løbet størstedelen af hornene af sig.
hvorfor skal man ikke tænke på penge bare fordi man lige har fået fyldt tanken, jeg er enig i man ikke skal købe lort fordi det er billigt men der må være en grund til ferguson har hentet ham jeg ved godt youtube er en dårlig kilde men han ser god ud og ud til at have stort potentiale

JakobR
17-07-2009, 12:52
As for Gabriel Obertan, the Reds’ recent recruit from Bordeaux, Sir Alex revealed the Frenchman won’t pull on a United shirt until at least October.

“Obertan has an injury that will keep him out for three months or maybe more. We were aware of that at the medical but we’re quite happy with the situation."

Skod :(

NtotheT
17-07-2009, 13:04
Skod :(

Den nye Saha?

United0805
17-07-2009, 13:27
Den nye Saha?

Lidt tidligt at snakke om det, synes jeg nok ;)

JakobR
17-07-2009, 13:31
Sådan kan man jo sige om alle, der får en skade i så fald.

Glory Man United
17-07-2009, 13:37
Tja så må vi finde en anden reserve til CC kampene til efteråret. Det er nok ikke denne sakde, der afgør Premier League

JakobR
17-07-2009, 13:39
Tja så må vi finde en anden reserve til CC kampene til efteråret. Det er nok ikke denne sakde, der afgør Premier League

Du har ikke et par positive ord at sige om vores nyindkøb?

Glory Man United
17-07-2009, 13:43
Du har ikke et par positive ord at sige om vores nyindkøb?

Jeg har aldrig set ham, men har hørt, at han har lavet 4 mål i den franske liga. Det var vist ikke i 09-10 sæsonen han var tiltænkt en plads. Hvor mange gange har du set ham spille?

JakobR
17-07-2009, 13:43
Jeg har aldrig set ham, men har hørt, at han har lavet 4 mål i den franske liga. Det var vist ikke i 09-10 sæsonen han var tiltænkt en plads. Hvor mange gange har du set ham spille?

Aldrig. Det er også derfor, jeg ikke hele tiden rakker ned på ham.

Glory Man United
17-07-2009, 13:49
Aldrig. Det er også derfor, jeg ikke hele tiden rakker ned på ham.

Argh slap nu af. Han har som sagt lavet 4 mål i 80 kampe (tror jeg nok) i en sekundær liga. Han er ung. Så er det jo nok ikke en svækkelse set i forhold vores mesterskabschancer, eller??? You do the math!!!

Ovlesen
17-07-2009, 14:57
Argh slap nu af. Han har som sagt lavet 4 mål i 80 kampe (tror jeg nok) i en sekundær liga. Han er ung. Så er det jo nok ikke en svækkelse set i forhold vores mesterskabschancer, eller??? You do the math!!!

Sammenligner man Obertan med et par etablerede wings som Walcott og Young, så har de scoret lidt flere mål, men på ingen måde i overflod. Obertan er vist også blevet brugt som indskifter i en stor del af hans kampe.
Walcott - 89 kampe for Arsenal, 11 mål.
Young - 86 kampe for Villa, 18 mål.

Så kan man diskutere ligaens styrke i forhold til England og så meget andet, men jeg synes man bør hæfte sig ved at vi har haft ham i kikkerten i noget tid og at han i en tidlig alder blev brugt jævnligt på førsteholdet, meget mere kan man vel ikke håbe på hos et ungt talent. Han er nok næppe den bærende kraft de næste par år, men mon ikke han har "et eller andet" når Ferguson vælger at nappe ham nu mens han endda er skadet.

Benzet
18-07-2009, 08:12
Obertan er skadet i 3 måneder eller mere. Mon ikke han bliver en døgnflue?

Glory Man United
18-07-2009, 08:38
En døgnflue fordi han nu er skadet? :confused:

Benzet
18-07-2009, 09:46
Fordi det er en yderst uheldig start på en karriere i en storklub for en ung spiller, der i forvejen må forventes at høre til i ydrekanten af truppen. Frygter bare at det kan blive vanskeligt for ham at komme tilbage, når den øvrige trup har 3 måneders kamptræning på bagen, og han selv er ude af form, ikke kender de øvrige spillers spillestile og formodenligt i forvejen ikke vil høre til de spillere, der er faste mænd på holdet.

JakobR
18-07-2009, 09:53
Han er 20 år og har fremtiden foran sig. Det ville være noget andet, hvis han var 33 eller lignende. Der er sikkert også nogle af de øvrige wings, der bliver skadede i løbet af sæsonen, hvilket giver Obertan lidt nemmere betingelser for spilletid.

Glory Man United
18-07-2009, 09:54
Fordi det er en yderst uheldig start på en karriere i en storklub for en ung spiller, der i forvejen må forventes at høre til i ydrekanten af truppen. Frygter bare at det kan blive vanskeligt for ham at komme tilbage, når den øvrige trup har 3 måneders kamptræning på bagen, og han selv er ude af form, ikke kender de øvrige spillers spillestile og formodenligt i forvejen ikke vil høre til de spillere, der er faste mænd på holdet.

Tror ikke han var tiltænkt nogen vigtigere rolle i 09-10 sæsonen, og så er det vel ligegyldigt?

schousboe9
18-07-2009, 10:36

Nemanja V var også mildt sagt ude af form, da han kom til.

Benzet
18-07-2009, 11:20
Tror ikke han var tiltænkt nogen vigtigere rolle i 09-10 sæsonen, og så er det vel ligegyldigt?

Jeg vil absolut ikke mene, det er ligegyldigt. Selv om han ikke var tiltænkt en vigtig rolle for holdet i den kommende sæson, var det alligevel tænkeligt, at han var tildelt en eller anden rolle inde omkring førsteholdet og dermed måske en jævnlig plads på holdet/bænken. Men med en sådan start i klubben kan han vel risikere at vejen til holdet/bænken er længere nu. At jeg kaldte ham "en døgnflue", kan jeg godt se er noget overdrevet, men det er et udtryk for, at jeg tror, at tingene kan blive sværere for ham nu.

Krede
18-07-2009, 11:33
Rolig nu. Fergie har udtalt, at man godt kendte til skadens omfang, men valgte alligevel at skrive kontrakt med ham. Det er en spiller vi har fuldt tæt siden han var 16, så mon ikke Fergie ser et eller andet i ham. Ved siden af fodbolden har han faktisk studeret, hvorfor han først kunne skifte væk fra Frankrig nu. Obertan skulle var et af de største, måske det største, tekniske talent på Clairefontaine, hvor de største franske spillere er blevet uddannet. Hans problem har været på øverste etage, hvor han eftersigende har været skrøbelig og problemer med at klare presset. Derfor har Bordeaux kørt ham meget forsigtigt frem og holdt ham lidt tilbage. En mand som Fergie kan om nogen gøre folk til vindere, så jeg glæder mig til at følge hans arbejde med Gabriel Obertan.

NtotheT
18-07-2009, 11:49
Jeg ved godt, man kan stikke sammenligninger et sted op, hvor solen aldrig skinner, men Anderson f.eks. startede også med en skade i United, spillede 3-4 dårlige kampe, og derfra tog han så revanche og overbeviste os alle. Men det kræver så selvfølgelig en forholdsvis god psyke, og det siges Obertan ikke at have, men som jeg kender ham, tror jeg på ham, at han nok skal få sine kampe.

dannigizmo
18-07-2009, 15:44
Nu har jeg netop overstået en Champions League-turnering i PES, og Obertan var intet mindre end fantastisk! Som alle ved, ligger mine PES-evner meget tæt op af den virkelige verden, så hermed kan det konkluderes, at Obertan bliver en klassespiller for United.

Christensen
18-07-2009, 16:36
Nu har jeg netop overstået en Champions League-turnering i PES, og Obertan var intet mindre end fantastisk! Som alle ved, ligger mine PES-evner meget tæt op af den virkelige verden, så hermed kan det konkluderes, at Obertan bliver en klassespiller for United.

Fint..

Glory Man United
18-07-2009, 16:54
Jeg vil absolut ikke mene, det er ligegyldigt. Selv om han ikke var tiltænkt en vigtig rolle for holdet i den kommende sæson, var det alligevel tænkeligt, at han var tildelt en eller anden rolle inde omkring førsteholdet og dermed måske en jævnlig plads på holdet/bænken. Men med en sådan start i klubben kan han vel risikere at vejen til holdet/bænken er længere nu. At jeg kaldte ham "en døgnflue", kan jeg godt se er noget overdrevet, men det er et udtryk for, at jeg tror, at tingene kan blive sværere for ham nu.

Vi har før købt spillere, som enten ikke er blevet brugt eller bare har deltaget i CC den første sæson. Jeg tror ikke Obertan ville have været med i en 22 mandstrup. Og som nævnt er det vist ikke det, der afgør PL eller CL, vel?

Acsadac
18-07-2009, 17:44
Så vidt jeg ved, blev det allerede nævnt da de købte ham, at han var skadet, så mon ikke de har kendt tidshorisonten.

Derudover, som mange skriver, så har SAF fulgt ham i flere år. Dette er ikke nogen garanti for succes, men når både SAF, FM og PES betegner ham som et talent, så kan vi vist ikke stille spørgsmålstegn ved det længere.. :devill:

Holmegaard
18-07-2009, 22:57
Nu tænker jeg bare højt:

Nu læste jeg et par steder, at i sammenligner ham med Ronaldo pga. hans stil, så mon ikke han kunne få et par optrædner som angriber, som Ronaldo næsten endte med, og på en måde være et friskt pust der?

Og selvfølgelig velkommen skal han da have ;)

Runaldo
18-07-2009, 23:52
Velkommen til klubben.

Ses på banen i .. December? God fornøjelse i rehab.

Note:

Kan godt være han er hurtig - Men ligeså snart han har løbet udenom forsvarsspillere som Terry, Carragher, Skrtel osv et par gange, flækker de ham bare i frustration og så er vi ligevidt :)

timberunited
20-07-2009, 10:38
Efter at have set sammenklip på Youtube. For ingen har endnu set ham i PL, så vil jeg da foreløbigt konkludere: At det er en spiller som kan drible. Han minder en smule om Ribery. For Ronaldo vil jeg ikke sammenligne ham med. Dertil er der for lidt lir over hans driblinger. Og det kan jo være både godt og ondt - godt for sagligheden og mindre godt for øjet.

Det der ellers bekymrer er skarphed i indlæg og afslutninger. Dem er der ikke så mange af i de klip, jeg har set. Der er meget usleben ædelsten over dette. Og det undrer mig lidt. For Ferguson må da ville have succes med det samme. Han bliver jo desværre ikke evigt.

Men velkommen til. :devill: Et er næsten sikkert. Han kan blive den bedste Gabriel, vi har haft. :lolol:

Hille
24-07-2009, 22:29
Uniteds nyerhvervelse er en spektakulær én af slagsen. I Bordeaux var man meget overraskede over Uniteds interesse, idet spilleren var på lån hos upåagtede Lorient, og kun med begrænset succes havde bevist sit talent her. Ikke desto mindre er Obertan nu Unitedspiller, og bundniveauet skal derfor hæves, hvis han skal begå sig i verdens (måske) bedste liga.
Obertan er en fantastisk spiller – når han gider! Han er en af de klart hurtigste kantspillere i verden, særligt pga. sin vanvittige accelerationsevne, og er tilmed en exceptionelt dygtig dribler, der konstant udfordrer sin direkte oppasser med sit brede repertoire af finter og driblinger. Den flamboyante wing har potentialet til at nærme sig Cristiano Ronaldo, men er pt. ukampdygtig som følge af en skade, og må derfor væbne sig med tålmodighed inden han kan debutere for United.
Obertans må desuden lide den tort at være kategoriseret som et problembarn, grundet sin til tider dovne attitude og manglende disciplin på fodboldbanen – men mon ikke Sir Alex Ferguson er manden, der kan finpudse den franske juvel? Obertan bliver helt sikkert at spændende aktiv at følge, når han om små tre måneder forhåbentlig har overstået sin skadespause, og er klar til at tørne ud for de engelske mestre.

Skriver en eller anden form for vis mand på bold.dk :D

Rosgaard
24-07-2009, 22:57
[QUOTE=dannigizmo;140029]Nu har jeg netop overstået en Champions League-turnering i PES, og Obertan var intet mindre end fantastisk! Som alle ved, ligger mine PES-evner meget tæt op af den virkelige verden, så herme

Hehe hvis PES er udslagsgivende for indkøbene, foreslår jeg at vi køber Mathieu Coutadeur og Gervinho omgående!! :titte:

mojtaba
24-07-2009, 23:23
Ifølge Manchester United's talentspejdere i FM, har Gabriel Obertan potentialet til at blive en god spiller.

schousboe9
12-10-2009, 11:18
SÅ er han på banen for reserverne i aften!

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BF9E570E6%2D407E%2D44BC%2D80 0F%2D4A3110258114%7D&newsid=6641157

Og det er Rafael i øvrigt også.

RAppel
12-10-2009, 12:52
Spændende!

snegl
12-10-2009, 19:44
Nogen der ser den, og kan sige hvordan Obertan har spillet :)?

Stente
12-10-2009, 20:06
Obertan har vist fine takter og smagsprøver på hans hurtighed.. Det ser også ud til at han har et par fine tricks i hånden..

Jeg fik desværre ikke set den første halve time, men her i halvlegen var der en "opsamling" på hans højdepunkter, og det så fint ud..
Ham og Rafael blev dog skiftet ud her i pausen, til fordel for vores 2 norske troldmænd..

Martinsen
12-10-2009, 20:16
Obertan har vist fine takter og smagsprøver på hans hurtighed.. Det ser også ud til at han har et par fine tricks i hånden..

Jeg fik desværre ikke set den første halve time, men her i halvlegen var der en "opsamling" på hans højdepunkter, og det så fint ud..
Ham og Rafael blev dog skiftet ud her i pausen, til fordel for vores 2 norske troldmænd..

Spændende! Lad os håbe de begge snart bliver en del af førsteholdet synes specielt vi mangler lidt en kant. Dog ved jeg ikke om Obertan er den vi mangler det må tiderne vise. Apropos vores norske spillere så rygtes King til Rangers på en lejeaftale, hvis de vil give ham førsteholdsfodbold må det siges at være en god løsning for os.

http://www.bold.dk/nyt/Rangers-vil-leje-norsk-United-talent

Jev
13-10-2009, 11:10
Ekstremt lækker detalje fra Obertan her:

http://i36.tinypic.com/2zspc9x.jpg

Meldingerne går på, at han leverede en flot indsats. Jeg ser frem til at se ham i aktion, han er en spændende spiller.

Jeg kan i øvrigt godt lide oversættelsen af sætningen "The French winger caught the eye with sleight of foot and devastating speed". Den bliver på oldtrafford.dk til: "Den franske wing gjorde opmærksom på sig selv med sine store føder og voldsomme hurtighed". Hvor i alverden får skribenten de store fødder fra?

Dines
13-10-2009, 11:28
Glædeligt med Obertan tilbage. Jeg så intet fra igår, så kan ikke kommentere på ham, men det vil være godt, hvis der kom lidt mere konkurrence til f.eks. Nani, så han også kunne føle sig lidt mere presset. Vores kantspil har i år været ikke eksisterende i de kampe Giggsy ikke har været med. En mulig debut til Obertan kunne være i Carling Cuppen om et par uger.

Tevez
13-10-2009, 11:35
Jeg så kampen igår og han imponeret mig rigtig meget. Han virker til at have en fantastisk spilforståelig og udover at Obertan er en meget flashy spiller med tricks i lommen og en masse speed så virker han til at være en team spiller der også har øjnene for afleveringer.

Men det var også tydeligt at se at han havde fået at vide han skulle tage den med ro på banen og derfor synes jeg det var imponerende hvad han alligevel fik udrettet af gode ting.

God start for vores franske wonderkid og lad os da håbe han fortsætter de gode takter så vi er fri for at "disse" Nani mere ;).

http://www.youtube.com/watch?v=bm9avQKiAKM

Her kan der ses highlights fra kampen hvor Obertan blandt andet laver et par dejlige afleveringer :)

SantasLittleHelper
13-10-2009, 11:48
det er selvfølgelig altid spændende med sådan en spiller. Han har tydeligvis fysikken i hvert fald - han er jo så stor, at der nærmest ser ud til, at de bruger en mindre bold i reserverækkerne. Men hvad med psyken? Det er selvfølgelig altid noget der er svært at vurdere - og endnu sværere når man fristes til at sammenligne ham med et både fysisk og psykisk pragteksemplar som Ronaldo. Men spændende som sagt - og mon ikke vi får ham at se mod Barnsley som Dines nævner.

NtotheT
13-10-2009, 12:54
Jeg så noget af kampen igår, pga. jeg altid har fulgt Obertan. Han viste gode momenter, men man kunne tydeligt se, han ikke har været med i preseason. Flere gange gispede han efter vejret, men det er jo bare en startface. Det var dejligt at se ham være direkte i sit spil og diske op med enkelte lækkerier. Hvis han bliver finpudset af Fergie himself, så har vi om få år den næste superstjerne.

@ SLH
- Selvfølgelig har han langt op til Ronaldo, da han - som du selv nævner - var et fysisk og psykisk pragteksemplar. Men vi skal også huske, at Ronaldo i starten af United var særdeles skrøbelig psykisk. Han blev nemt sat ud af kampen, han hoppede med på modstanderens små beskidte tricks, og hans fysik var ikke ligefrem det bedste. Men det voksede med alderen, og det samme gør Obertans. For Obertans skyld så håber jeg, at Fergie bliver der 2-3 år mere, for han er om nogen personen, der kan skabe den næste stjerne for os i Obertan.

Tevez
13-10-2009, 13:19
Jeg så noget af kampen igår, pga. jeg altid har fulgt Obertan. Han viste gode momenter, men man kunne tydeligt se, han ikke har været med i preseason. Flere gange gispede han efter vejret, men det er jo bare en startface. Det var dejligt at se ham være direkte i sit spil og diske op med enkelte lækkerier. Hvis han bliver finpudset af Fergie himself, så har vi om få år den næste superstjerne.

@ SLH
- Selvfølgelig har han langt op til Ronaldo, da han - som du selv nævner - var et fysisk og psykisk pragteksemplar. Men vi skal også huske, at Ronaldo i starten af United var særdeles skrøbelig psykisk. Han blev nemt sat ud af kampen, han hoppede med på modstanderens små beskidte tricks, og hans fysik var ikke ligefrem det bedste. Men det voksede med alderen, og det samme gør Obertans. For Obertans skyld så håber jeg, at Fergie bliver der 2-3 år mere, for han er om nogen personen, der kan skabe den næste stjerne for os i Obertan.

Er specielt enig i din betragtning af Fergies betydning for Obertans fremtidige udvikling da han er fantastisk med de unge upcomings.

EDIT: Obertan highlights. http://www.youtube.com/watch?v=GmSyjC2Fxvg&feature=player_embedded#

robinho
13-10-2009, 17:21
Når nu vi er ved at sammenligne obertan med ronaldo, så synes jeg nu at obertan ser ganske stærk ud rent fysisk allerede nu. Og det går jo kun fremad.

Der er mange ligheder med en ung henry, som jo også startede ud som wing, inden wenger hentede ham fra juve og forvandlede ham til en af de bedste angribere premier league har set.

Så får vi bare halvdelen ud af obertan, så er han en god investering.

Dines
13-10-2009, 17:22
Er specielt enig i din betragtning af Fergies betydning for Obertans fremtidige udvikling da han er fantastisk med de unge upcomings.

EDIT: Obertan highlights. http://www.youtube.com/watch?v=GmSyjC2Fxvg&feature=player_embedded#

Spændende ser han ud. Godt nok er det mod nogle reserver, men alligevel er dette hans første kamp i et par måneder, og han fik da sat sit præg på første halvleg. Han virker til at være ufattelig hurtig og driblestærk. Bolden sidder godt klistret på fødderne af dem, og han virker også til at have et fornuftigt overblik. Han bør måske arbejde med fysikken, for den har stor betydning i England. Vi så hvordan Ronaldo i takt udviklede sig i takt med, at musklerne blev større. Man kunne håbe på noget af det samme med Obertan. Han virker spændende - håber at se ham i aktion i Carling Cuppen mod Barnsley om to uger.

mufufu
13-10-2009, 21:53

@ SLH

Mentalitet behøver ikke kun at være på banen. Ronaldo er måske den mest engagerede fodboldspiller til dato. Han VILLE være den bedste, og han arbejdede på at blive det hele tiden. Så kan man så sige, at alle vil være den bedste, Men Ronaldo ville det mere og arbejdede/arbejder mere for det end andre.

Men tror på Obertan kan blive en god fløj, men tvivler på han kan blive blandt de bedste. Det kan man aldrig vide. Han får i hvert fald nok ikke den store rolle i år.

Det er i hvert fald en syg finte han lige får fyret af, da han spiller Rafael. Men det virkede som om han mangler, lige det sidste i flere situationer, kunne godt ligne noget konditionsmæssigt.

Hald
14-10-2009, 00:43
På Mange måder minder Obertan om en ung Henry i sin tid i Juventus og starten i Arsenal. En usleben diamant som mange også kaldte ham, man kunne se hans potentiale i alt hvad han lavede på banen, håber det er det samme med Obertan.
Hans statur er helt speciel, han er meget høj og meget tynd, men hurtigheden er stadig helt i top, hvilket den ikke altid er når spillere er på samme højde som Obertan. For at vænne tilbage til Henry, så har jeg set et klip på nettet hvor han under en opvarmning laver samme trick som Obertan gør ved spilningen til Rafael.. : )

SantasLittleHelper
14-10-2009, 10:24
Jeg er ikke glad for sammenligningen med Henry. Jeg studser i hvert fald tit over, at Henry fik succes netop som halvdelen af Juve's trup blev taget for systematisk dopingmisbrug. I øvrigt det samme med Zidane. Ikke at de netop skal sammenlignes på de punkter, eller at jeg vil konkludere ud fra noget som ikke er andet end spekulationer, men jeg håber da bestemt ikke, at Obertan har brug for at snyde for at bryde igennem.

RAppel
14-10-2009, 10:27
Du kan da ikke danne en mening på indicier???

SantasLittleHelper
14-10-2009, 10:45
Du kan da ikke danne en mening på indicier???

Nu er det da vist almen viden, at der var udbredt dopingmisbrug i Juventus på det tidspunkt hvor Henry spillede der. Og det er ført til alt fra domme til indrømmelser, så indicier er det da vist ikke. Juventus' tidligere læge er da også idømt 22 måneders fængsel, men om spillerne har taget det bevidst eller ubevidst ved jeg naturligvis ikke noget om. Det ændrer vel ikke på, at det er ganske mistænkeligt med de store navne der er brudt igennem fra Juventus' hold.

RAppel
14-10-2009, 10:53
Hvis det ikke er indicier og sige, at Henry tog doping (selvom han ikke blev dømt) så ved jeg ikke hvad indicier betyder og så må du undskylde, at jeg prøver at gøre mig klog på dette.

SantasLittleHelper
14-10-2009, 11:09
Hvis det ikke er indicier og sige, at Henry tog doping (selvom han ikke blev dømt) så ved jeg ikke hvad indicier betyder og så må du undskylde, at jeg prøver at gøre mig klog på dette.

Så har du vist misforstået det jeg skriver. Jeg skriver jo netop, at jeg ikke vil konkludere noget når der ikke foreligger beviser, men at jeg finder spillernes succes i årene ganske mistænkelig når vi nu ved det vi ved. Vi kan konkludere, at nogle af Juves spillere har taget doping. Vi kan konkludere at de samme, endda navngivne spillere, er blevet nogle af de bedste spillere i verden. Vi kan konkludere, at Henry var en del af det hold, og efterfølgende opblomstrede ganske markant. Om Henry har taget doping eller ej ved jeg da ikke noget om, men derfor må jeg vel godt finde det mistænkeligt at han åbenlyst har draget nytte af et ellers ret kikset ophold i Juventus. Hvis du ser Rooney komme ud fra et bordel, ville du så ikke antage, at han lige havde knaldet en luder?

Stratego Thomas
14-10-2009, 11:11
Jeg er ikke glad for sammenligningen med Henry. Jeg studser i hvert fald tit over, at Henry fik succes netop som halvdelen af Juve's trup blev taget for systematisk dopingmisbrug. I øvrigt det samme med Zidane. Ikke at de netop skal sammenlignes på de punkter, eller at jeg vil konkludere ud fra noget som ikke er andet end spekulationer, men jeg håber da bestemt ikke, at Obertan har brug for at snyde for at bryde igennem.

ja, men tildels zidane (som btw leved højt på sin teknik - ikke fysik) og især henry opleved jo først rigtig succes efter juve..

henry var jo ikke nær så god for juve som han var for gunners

Christensen
14-10-2009, 12:43
Henry spillede 18 kampe og scorede 3 mål for Juve (i følge Wiki), så man kan vel næppe tale om et gennembrud..

SantasLittleHelper
14-10-2009, 13:30
Jeg har netop også beskrevet hans pludselige opblomstring EFTER hans tur i Juventus. Er der virkelig ingen der kan læse?

Hans eksplosive udvikling i Arsenal kan sagtens være et resultat af et dopingmisbrug i Juventus kun få måneder forinden. Det tager sgu tid før man for alvor "høster frugterne" af et dopingmisbrug.

At påstå, at Zidane ikke var en af verdens bedste i Juve er da i øvrigt en misforståelse af dimensioner.

JakobR
14-10-2009, 13:36
Det kommer da an på, hvad han har taget. Jeg nægter at tro på, at hans eventuelle dopingbrug i Italien har ret meget at skulle have sagt alt i alt i Arsenal.

Så vidt jeg husker, var det noget med et højt antal røde blodlegemer, men uden at have for meget forstand på det, så er det ikke noget, man kan leve højt på i mange sæsoner fremover. Bloddoping, højdetræning, epo og lignende er da noget, der skal "holdes ved lige" med tiden.

schousboe9
14-10-2009, 13:49
Vi er vel kommet lidt uden for trådens emne nu, men altså:

Det er da en mærkelig paralel at drage? At sammenligne Obertan med Henry er naturligvis næsten uundgåeligt pga. nationalitet, position og statur, men at antyde at Henry var bonget op som en desperat bjergrytter for derefter at tegne en direkte linje mellem Henrys påståede misbrug og Obertans muligheder for at bryde igennem hos os?

Arh...

Nu ved jeg ikke, om dopinghistorien i denne sammenhæng blot var for at nedgøre Henry, og samtidig kan jeg da godt se, at du skriver, du ikke vil konkludere noget endeligt, men sammenhængen mellem Henrys røde blodlegemer og Obertans potentiale virker mildest talt lidt far fetched.

Jev
14-10-2009, 14:10
Ja, det virkede som et letkøbt slag under bæltestedet på en gammel rival. Til gengæld kunne jeg ikke lade være med at klukle lidt over denne parallel:

"Hvis du ser Rooney komme ud fra et bordel, ville du så ikke antage, at han lige havde knaldet en luder?"

Sammenligningen mellem Obertan og Henry ligger lige for. Samme nation, delvist samme position, samme statur, samme hurtighed og åbenbart også samme trick. Lad os da håbe, at de også deler talentet.

SantasLittleHelper
14-10-2009, 14:49
Det kommer da an på, hvad han har taget. Jeg nægter at tro på, at hans eventuelle dopingbrug i Italien har ret meget at skulle have sagt alt i alt i Arsenal.

Så vidt jeg husker, var det noget med et højt antal røde blodlegemer, men uden at have for meget forstand på det, så er det ikke noget, man kan leve højt på i mange sæsoner fremover. Bloddoping, højdetræning, epo og lignende er da noget, der skal "holdes ved lige" med tiden. Det har formentlig været EPO. De langsigtede effekter af den øgede aerobe kapacitet man opnår ved øget eksplosivitet og udholdenhed (som EPO giver på kort sigt) betyder således, at man kan træne hårdere og længere, hvilket jo så til gengæld forbedrer hans evner som fodboldspiller.

Vi er vel kommet lidt uden for trådens emne nu, men altså:

Det er da en mærkelig paralel at drage? At sammenligne Obertan med Henry er naturligvis næsten uundgåeligt pga. nationalitet, position og statur, men at antyde at Henry var bonget op som en desperat bjergrytter for derefter at tegne en direkte linje mellem Henrys påståede misbrug og Obertans muligheder for at bryde igennem hos os?

Arh...

Nu ved jeg ikke, om dopinghistorien i denne sammenhæng blot var for at nedgøre Henry, og samtidig kan jeg da godt se, at du skriver, du ikke vil konkludere noget endeligt, men sammenhængen mellem Henrys røde blodlegemer og Obertans potentiale virker mildest talt lidt far fetched. Det var godt nok mange ord du lige fik lagt i munden på mig. Jeg synes man bør være forsigtig med, at sammenligne vores spiller med en spiller, der ganske påfaldende har fået sit gennembrud kort tid efter, at hans tidligere klub er afsløret, som systematiske dopingmisbrugere. Det er vel ikke en sådan parallel man ønsker at folk skal lave? Jeg er da også rimelig sikker på, at Obertan gerne vil skabe sit eget navn, og ikke påduttes et mærkat blot på grund af hans nationalitet og frisure.

Min mistanke om, at Henry (på lige fod med Vialli, Baggio, Del Piero, Zidane, Montero, Deschamps, osv osv osv.) har deltaget i ulovligheder bunder således i, at lægestaben tilsyneladende har uddelt ulovlige præperater til hele truppen. Jeg håber ikke, at Obertan har brug for doping for at slå igennem og jeg tror ikke på at dette er tilfældet. Jeg vil således hellere skabe et modsætningsforhold mellem ham og Henry, fremfor at drage paralleller/skabe sammenhænge :)

schousboe9
14-10-2009, 15:19
Det var godt nok mange ord du lige fik lagt i munden på mig. Jeg synes man bør være forsigtig med, at sammenligne vores spiller med en spiller, der ganske påfaldende har fået sit gennembrud kort tid efter, at hans tidligere klub er afsløret, som systematiske dopingmisbrugere. Det er vel ikke en sådan parallel man ønsker at folk skal lave? Jeg er da også rimelig sikker på, at Obertan gerne vil skabe sit eget navn, og ikke påduttes et mærkat blot på grund af hans nationalitet og frisure.
Jeg mener nu, Henry havde et mindre mikrofon-hår i Monaco-/Juventus-tiden, men det skal ikke skille os ad. :p

Min mistanke om, at Henry (på lige fod med Vialli, Baggio, Del Piero, Zidane, Montero, Deschamps, osv osv osv.) har deltaget i ulovligheder bunder således i, at lægestaben tilsyneladende har uddelt ulovlige præperater til hele truppen. Jeg håber ikke, at Obertan har brug for doping for at slå igennem og jeg tror ikke på at dette er tilfældet. Jeg vil således hellere skabe et modsætningsforhold mellem ham og Henry, fremfor at drage paralleller/skabe sammenhænge :)

Jeg er godt med på, at det er rene spekulationer, og at det vel i virkeligheden kun var lægestaben, der var galt på den, i fald der er hold i spekulationerne, og at du undrer dig over Henry's pludselige opblomstring herefter. Så langt kan jeg godt følge dig, for påfaldende er det da umiddelbart. Jeg studsede bare over, at Obertans udviklingspotentiale blev blandet ind i Juves 'dopingsag'. Så kunne man ligeså godt sige, at man ikke håbede Ronaldo i sin tid havde brug for at snyde for at bryde igennem. Eller at man ikke håber Nani for brug for det? (At det måske ville hjælpe lidt er en anden snak...) Men sammenhængen mellem spillerne er vel lige stor? Og i og med du sammenligner Henry og Obertan, pådutter du ham vel netop et mærkat uden helt at se forbi nationalitet og frisure? ;)

zhagzi
14-10-2009, 22:01
Back to topic måske? Har nogen herinde, set Obertans debut for reserverne?

zhagzi
14-10-2009, 22:11
Det er i hvert fald en syg finte han lige får fyret af, da han spiller Rafael. Men det virkede som om han mangler, lige det sidste i flere situationer, kunne godt ligne noget konditionsmæssigt.

Giver dig fuldstændig ret! Overdrevet lægger finte, jeg genspillede den del ca 10 gange. :)

RAppel
15-10-2009, 09:13
Giver dig fuldstændig ret! Overdrevet lægger finte, jeg genspillede den del ca 10 gange. :)

/Off topic

Ikke for at være provokerende og efter som g-tasten og k-tasten ikke ligger lige op ad hinanden, så vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at det staves 'lækker' og ikke 'lægger'. Så skulle du gerne undgå, at lave den stavefejl en anden gang og eventuelt blive mobbet pga dette ;)

zhagzi
15-10-2009, 10:14
/Off topic

Ikke for at være provokerende og efter som g-tasten og k-tasten ikke ligger lige op ad hinanden, så vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at det staves 'lækker' og ikke 'lægger'. Så skulle du gerne undgå, at lave den stavefejl en anden gang og eventuelt blive mobbet pga dette ;)

/Off topic.

Ja, i know, så godt jeg havde skrevet g istedet for k. Men var træt, og gad bare ikke rette den. Hvorfor skulle man blive mobbet af den årsag?

Stratego Thomas
15-10-2009, 14:26
Jeg har netop også beskrevet hans pludselige opblomstring EFTER hans tur i Juventus. Er der virkelig ingen der kan læse?

Hans eksplosive udvikling i Arsenal kan sagtens være et resultat af et dopingmisbrug i Juventus kun få måneder forinden. Det tager sgu tid før man for alvor "høster frugterne" af et dopingmisbrug.

At påstå, at Zidane ikke var en af verdens bedste i Juve er da i øvrigt en misforståelse af dimensioner.
Jeg ved godt det er lidt off-topic, men der er lige noget vi bliver nød til at slå fast:
effekten af et dopingmisbrug varer ikke mere end 2-3 måneder!! sådan forholder det sig faktuelt, idet røde blodlegemers levetid er ca 60 dage, hvorfor hæmatokritværdien vil være normaliseret efter omtalte tidsrum.. ergo: det var ikke et dopingmisbrug i juve, der gjorde henry god i arsenal!!

angående zidane var min pointe, at han jo ikke ligefrem blev dårligere efter han skiftede til real og derudover, at han som spillertype ikke samme grad som eksempelvis henry kunne nyde godt af dopingens effekt!

Pils
15-10-2009, 14:58
Jeg ved godt det er lidt off-topic, men der er lige noget vi bliver nød til at slå fast:
effekten af et dopingmisbrug varer ikke mere end 2-3 måneder!! sådan forholder det sig faktuelt, idet røde blodlegemers levetid er ca 60 dage, hvorfor hæmatokritværdien vil være normaliseret efter omtalte tidsrum

Nu vil jeg så påstå at EPO ikke er det første dopingmiddel en læge overvejer at give til en fodbold spiller. Effekten heri er simpelthen ikke stor nok. Det er nok nærmere noget anabolsk hormon af en art som f.eks. nandrolon.
Herved får du opbygget en større muskelmasse som varer ved.

Runaldo
15-10-2009, 15:16
Når man kigger på en spiller som Gabriel Obertan og mange herinde siger at Ferguson gerne skal blive en 2-3år endnu for at han vil kunne udvikle sig til den spiller han kan blive - og at mange herinde også drager relation til Cristiano Ronaldo's udvikling i klubben i de 6år han spillede så synes jeg I glemmer en meget vigtig person i netop Ronaldo's udvikling, nemlig, Carlos Querioz - Netop sådan en træner har vi ikke mere og han gjorde om nogen, mere end alt for at udvikle Ronaldo som spiller - Det er måske også det vi ser der mangler ved Nani, at vi netop ikke har denne superb'e assisterende træner der virkelig tager initiativ til at udvikle disse ungdomsspillere. Der synes jeg at Phelan - ihvertfald indtil videre - mangler lidt på det punkt. Men måske er det vel også mere Muelensteen og Solskjaer der skal give pointers til de nye offensive talenter i klubben.

Men husk lige på at selvom Ferguson er en virkelig god træner, så er han mere et overvågende øje mens de trænere der er under ham skal være dem der tager det store initiativ.

SantasLittleHelper
15-10-2009, 15:34
effekten af et dopingmisbrug varer ikke mere end 2-3 måneder!! sådan forholder det sig faktuelt, idet røde blodlegemers levetid er ca 60 dage, hvorfor hæmatokritværdien vil være normaliseret efter omtalte tidsrum.. ergo: det var ikke et dopingmisbrug i juve, der gjorde henry god i arsenal!!

angående zidane var min pointe, at han jo ikke ligefrem blev dårligere efter han skiftede til real og derudover, at han som spillertype ikke samme grad som eksempelvis henry kunne nyde godt af dopingens effekt!

Det er ikke helt rigtigt, som jeg også har forklaret. Tager man EPO stiger den aerobe kapacitet, som gør at man kan træne længere og hårdere. Effekten af denne ekstra træningskapacitet har således skabt en bedre fodboldspiller (da kroppen har tilvænnet sig den større belastning og selv når EPO'ens umiddelbare effekt er udløbet, er han bedre stillet såfremt han ikke havde taget det) - en effekt der unægteligt har været vedvarende.

Lad mig forsøge med et eksempel:
En Bodybuilder løfter 140 kilo, og under en testosteronkur* bliver hans aerobe kapacitet øget drastisk, således at han via hårdere træning opnår et resultat der forbedrer hans præstationer til 180 kilo. Selv efter effekten af testosteronkuren er aftaget er hans aerobe kapacitet udvidet i forhold til udgangspunktet, på grund af kroppens tilvænningsevne. Hans evne til at træne hårdere vil således gøre ham til en endnu bedre bodybuilder og med den rette træning er dette ikke aftagende. Selv i tilfælde af en stilstandsperiode (en skade eksempelvis), vil kroppen kunne tilpasse sig en større træningskapacitet end det teoretiske udgangspunkt, fordi den før har været tilvænnet en større belastning.

EPO er i øvrigt netop effektivt at give til spillere der lever højt af deres eksplosivitet og hurtighed. Nandrolon er mere effektivt til spillere der lever stort af deres fysik (jvf. Stam og Davids).

Der findes så vidt jeg husker en dopingtråd, såfremt emnet ønskes videredebatteret, eller uddybet.

*testosteron er et lidt dårligt eksempel, da effekten godt kan være aftagende, grundet testosterons ganske voldsomme hormonpåvirkning. Men ideen er den samme. ECA-stacks har en effekt der tilnærmelsesvis ligner EPO'ens, men kendskabet til ECA-stacks og dens effekt er nok ret begrænset på forum, hvorfor jeg valgte noget der var mere ligetil. Jeg gider ikke at forklare ECA-stacks. Slå det op, hvis det er nødvendigt for bedre forståelse.

Tevez
15-10-2009, 15:54
Back to topic måske? Har nogen herinde, set Obertans debut for reserverne?

Jeg så kampen. (har også linket til youtube highlights med alle hans berøringer osv.)

Han spillede ganske flot taget i betragtning af det var hans første kamp og han lige var tilbagevendt fra skade. Specielt hans hurtighed, flair for spillet, dribblinger og afleveringer imponeret mig, men det var også tydeligt at han havde fået besked på at tage kampen stille og roligt.

Men alt i alt må jeg sige at jeg glæder mig helt vildt til at se ham i aktion for førsteholdet. Uden at starte en kæmpe hype om Obertan så tror jeg faktisk vi har fundet også en rigtig talentfuld spiller der med den rigtige udvikling kan blive stor.

zhagzi
16-10-2009, 10:22
Men husk lige på at selvom Ferguson er en virkelig god træner, så er han mere et overvågende øje mens de trænere der er under ham skal være dem der tager det store initiativ.

Finally, en som forstår at det langt fra er Fergusons ansvar ene og alene at udvikle de nye talenter. Hans team er jo utrolig vigtigt, det jo dem som styrer de fleste ting og sager på træningsbanen. Ferguson løber ikk rundt med spillerne osv. Med det sagt, mener jeg selvfølgelig ikke fergie ikke har noget ansvar.
@Runaldo, du glemmer så også lige hvor svært det var for Ronaldo at snakke engelsk, og det at have en portugisisk træner i staben, var et kæmpe plus. ;)

zhagzi
16-10-2009, 10:23
Jeg så kampen. (har også linket til youtube highlights med alle hans berøringer osv.)

Han spillede ganske flot taget i betragtning af det var hans første kamp og han lige var tilbagevendt fra skade. Specielt hans hurtighed, flair for spillet, dribblinger og afleveringer imponeret mig, men det var også tydeligt at han havde fået besked på at tage kampen stille og roligt.

Men alt i alt må jeg sige at jeg glæder mig helt vildt til at se ham i aktion for førsteholdet. Uden at starte en kæmpe hype om Obertan så tror jeg faktisk vi har fundet også en rigtig talentfuld spiller der med den rigtige udvikling kan blive stor.

Lækkert =)

Dines
22-10-2009, 14:11
Obertan spiller i aften for reserverne mod Blackburn. Det er hans 3. kamp siden hans skade, glæder mig til at se/høre, hvordan han spiller. Jeg håber også, at vi får ham at se i næste uge mod Barnsley. Det bør være realistisk.

NtotheT
22-10-2009, 15:44
http://http://www.girondins.com/jcms_girondins/upload/docs/image/jpeg/obertan-prolongation.jpg

Navn: Gabriel Obertam
Født 26/2. 1988
Land Frankrig

Kald mig flueknepper, men hvornår bliver det der rettet samt de mange mangler på selve hjemmesidn Oldtrafford.dk? :)

Acsadac
28-10-2009, 15:11
Kald mig flueknepper, men hvornår bliver det der rettet samt de mange mangler på selve hjemmesidn Oldtrafford.dk? :)

Kald mig flueknepper, men staves det ikke "hjemmesiden"?

RAppel
28-10-2009, 15:19

Hey flueknepper, sup?

Andersen
28-10-2009, 19:54
For halvleg var han god, men var væk i anden. Han var nok lidt træt.

Men for en da også, hvor er han hurtig, det lange rær. Han bliver godt nok en joker at få med senere på sæsonen...

Mikke7
31-10-2009, 09:55
Synes han gjorde en fin figur, og så er en han pænt hurtigt, må man sige. Tror han nok skal blive et godt indkøb - selvom det selvfølgelig er en billig baggrund at komme med den forudsigelse, men til de penge har man fået en rigtig hurtig spiller, så helt galt kan det da ujje gå, tror jeg..

RAppel
18-11-2009, 10:20
http://indkast.dk/index.php?nyhed=59731 (husk kildekritik)

Hl-Glory
18-11-2009, 10:38
http://indkast.dk/index.php?nyhed=59731 (husk kildekritik)

Har det ikke været oppe før?
Hvor han selv havde kommenteret på sagen, at han synes det var hyggeligt at være omkring mens han var skadet :)

Michael
18-11-2009, 10:40
Har det ikke været oppe før?
Hvor han selv havde kommenteret på sagen, at han synes det var hyggeligt at være omkring mens han var skadet :)

http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=10755

RAppel
18-11-2009, 10:40
Det ved jeg ikke. Det husker jeg ikke, men nu har jeg også en hukommelse som en høstblomst...

RAppel
18-11-2009, 10:44
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=10755

Du må spise meget fisk siden du har så god en hukommelse ;)

Michael
18-11-2009, 11:15
Du må spise meget fisk siden du har så god en hukommelse ;)

Jeg er bare awesome!! ;)

Tue B
17-12-2009, 08:19
Nu sidder jeg og læser en artikel om Obertan på den officelle hjemmeside. Han nævner selv, at han godt kunne se sig selv som angriber. Måske en ny Henry? Jeg syntes han minder om ham og jeg har været ret imponeret over, hvad jeg har set indtil nu. Jeg tror Obertan, godt kunne vise sig at være et kæmpe scoop :)

JakobR
17-12-2009, 08:50
Han ser umiddelbart ud til at være mere uskarp end Rooney, så det er et "no go" fra mig af.

Desuden, ser jeg også en del potentiale i ham som kant, da han er hurtig og en teknisk dygtig dribler (selvom han skal finpudse det lidt, efter min mening).

For £3M, ser vi ud til at have gjort et mindre scoop.

Tue B
17-12-2009, 09:00
Han ser umiddelbart ud til at være mere uskarp end Rooney, så det er et "no go" fra mig af.

Desuden, ser jeg også en del potentiale i ham som kant, da han er hurtig og en teknisk dygtig dribler (selvom han skal finpudse det lidt, efter min mening).

For £3M, ser vi ud til at have gjort et mindre scoop.

Ja, men nu nævner han selv, at han selv senere hen, godt kunne se sig selv som angriber. Så det kræver nok også nogle mål, før man alligevel ville kunne satse på ham som det :)

Jeg enig i din vurdering af ham indtil nu.

timberunited
17-12-2009, 09:50
Ja, men nu nævner han selv, at han selv senere hen, godt kunne se sig selv som angriber. Så det kræver nok også nogle mål, før man alligevel ville kunne satse på ham som det :)

Jeg enig i din vurdering af ham indtil nu.

Men som vi tydeligt ser i Berbatov-tråden, så kræves der mål af alle offensive spillere. Han spiller fra Giggs' og Ronaldos område, så scoringer skal der til.

Det er ikke nok at lave assist og semiassist, men mon ikke også det kommer fra denne hurtige mand, som jeg synes er et af de bedre køb i denne sæson - på trods af skaden, han lagde ud med. :devill:

Tue B
17-12-2009, 10:11
Men som vi tydeligt ser i Berbatov-tråden, så kræves der mål af alle offensive spillere. Han spiller fra Giggs' og Ronaldos område, så scoringer skal der til.

Det er ikke nok at lave assist og semiassist, men mon ikke også det kommer fra denne hurtige mand, som jeg synes er et af de bedre køb i denne sæson - på trods af skaden, han lagde ud med. :devill:

Jo målene skal nok komme, men nu er forskellen, så også lidt prisen på de to og deres position. Jeg tror dog, at Obertan sagtens kan gå hen og blive en målscorer, ligesom Valencia er ved at blive :)

Du kan have ret i, at vi ikke kan nøjes med assisterne, men han behøves ikke score, så meget som Ronaldo. Den er lidt svær at leve op til :)

Dines
17-12-2009, 13:03
Obertan bliver stor. Han mangler stadig meget, men han minder mig lidt om en ung Ronaldo. Jeg siger ikke, at han skal nå det niveau, men Obertan kan helt sikkert udvikle sig til en fremtidig stjerne på vores hold. Han er hurtig, teknisk stærk og han har også et godt blik for spillet. Der er noget at bygge videre på - og hvis han så ikke udvikler sig som, vi ønsker det, jamen så kan vi sælge ham for det samme minimum, så helt klart en win-win situation for os.

NtotheT
17-12-2009, 14:06
Jeg håber, at Fergie kan se fidus i Obertan, som vi fans gør. Forstået på den måde, at Ferige i hjemmebanekampe ikke benytter en som Park, men mere Obertan, så han kan få spilletid jævnt fordelt. Det var det, der pludselig gjorde Ronaldo så godt, for han fik hele tiden spilletid. Men vi skal også vente til januar-vinduet, om Tosic og Nani blvier solgt, som det rygtes og bliver erstattet af superspillere.

Damien
17-12-2009, 14:22
Obertan er et kæmpe talent. Hans fart og teknik med bolden er klasse. Men syntes det er tydeligt at han skal arbejde på sine skud og indlæg.. Håber han vil få fast spilletid fremover.

Daniel
17-12-2009, 14:23
Så kunne overflødige spillere som Nani og Tosic også gerne ryge til sommer. Med Valencia, Giggs, Obertan og Park til kanterne er vi vist rigeligt dækket ind. Hvor længe Giggs holder vides jo ikke, men mon ikke Obertan kan tage lidt i lære de næste par år og derefter overtager pladsen på venstrekanten. Så behøver vi i hvert fald ikke nogen David Silva.

Tue B
17-12-2009, 15:09
Så kunne overflødige spillere som Nani og Tosic også gerne ryge til sommer. Med Valencia, Giggs, Obertan og Park til kanterne er vi vist rigeligt dækket ind. Hvor længe Giggs holder vides jo ikke, men mon ikke Obertan kan tage lidt i lære de næste par år og derefter overtager pladsen på venstrekanten. Så behøver vi i hvert fald ikke nogen David Silva.

Giggs er i sin forstand ikke fløj længere. Derfor kan vi ikke leve med kun Valencia, Park og Obertan. Så skal Tosic og Nani væk, så skal der hentes nye ind. Mon ikke der bliver gjort det alligevel. Det kan så vise sig at afhænge, af Obertans udvikling :)

RAppel
17-12-2009, 15:20
Forstår ikke hvorfor folk er så vilde efter at få afsat Tosic. Synes han har gjort det udemærket når han endelig får spilletid.

Daniel
17-12-2009, 16:43
Giggs er i sin forstand ikke fløj længere. Derfor kan vi ikke leve med kun Valencia, Park og Obertan. Så skal Tosic og Nani væk, så skal der hentes nye ind. Mon ikke der bliver gjort det alligevel. Det kan så vise sig at afhænge, af Obertans udvikling :)

Giggs spiller vel fløj, når vi er i en 4-4-2. Der er heller ingen grund til at bruge ham centralt, når vi allerede har 6 spillere derinde.

Tue B
17-12-2009, 17:52
Giggs spiller vel fløj, når vi er i en 4-4-2. Der er heller ingen grund til at bruge ham centralt, når vi allerede har 6 spillere derinde.

Ja, men det gør vi ikke altid :) Og der er masse af grund til at bruge ham centralt, det lige meget, hvor mange spillere vi har der, hvis Giggs spiller bedre end dem. Jeg vil så også sige, at det ikke er vildt sandsynligt, at både Tosic og Nani ryger, da SAF altså ser Giggs, ligeså meget som en central midtbane spiller som en fløj, men nok om det. Det er trods alt Obertan tråden. Jeg tror nu på, at han snart vil være starter på den kant, hvis alt fortsætte med at gå fremad, for den unge franskmand :trophy:

William
25-01-2010, 20:00
Jeg må indrømme at jeg var ret skuffet da Ober ikke var udtaget mod Hull, han kunne sagtens have brilleret lidt tid mens det stod 3-0 4-0! håber virkelig han kommer til at spille næste weekend, han skal have noget spilletid, han har talent!

Dines
25-01-2010, 20:14
Mod Arsenal ville jeg ikke spille med Obertan, og jeg er sikker på, at Fergie tænker det samme.

William
25-01-2010, 20:19
Da jeg skrev indlægget glemte jeg lige det var Arsenal næste weekend, men jeg håber dog stadig på at han får spilletid hurtigst muligt!

William
26-01-2010, 18:26
Mesteren: http://www.youtube.com/watch?v=u-6CpsXzDfE

Ludvig
26-01-2010, 18:36
Mesteren: http://www.youtube.com/watch?v=u-6CpsXzDfE

Han skal nok blive stor! Fantastisk potentiale min mate

Ludvig
01-02-2010, 13:41
Mener på ingen måde at Ober skal lejes ud!
Det ville være så dumt. Hvorfor skal han nu til at forlade United!
Han er jo flere stadier over de andre spillere vi plejer at leje ud!

Glory Man United
01-02-2010, 13:49
Mener på ingen måde at Ober skal lejes ud!
Det ville være så dumt. Hvorfor skal han nu til at forlade United!
Han er jo flere stadier over de andre spillere vi plejer at leje ud!

Øøøøøøh hvad snakker du om?

Chris Permin
01-02-2010, 14:16
Det er jo rigtigt nok hvad Ludvig siger. Obertan har bevidst at han godt kan være med på Uniteds niveau. Så syntes heller ikke han bør lejes ud eller noget. Han har gjort det godt de gange han er kommet ind, og jeg håber at han får chancen fra start nogle flere gange det næste stykke tid.

Glory Man United
01-02-2010, 14:19
Spørger såmænd bare Ludvig om, hvad det er for "transfer -eller lejerygter", han henviser til

Chris Permin
01-02-2010, 14:23
Argh okay så har jeg bare misforstået det. Men tror nu mest der er et leje ophold der har været tale om :)

Ludvig
01-02-2010, 15:15
Spørger såmænd bare Ludvig om, hvad det er for "transfer -eller lejerygter", han henviser til

Måske du kender hjemmesiden www.oldtrafford.dk?

Men der stod at hans agent afviser et muligt lejeophold, da f.eks tyrkiske klubber skulle være klar til at prøve at snuppe ham.....

NtotheT
18-02-2010, 15:52
Er der nogle, der kan forklare mig, hvorfor Obertan ikke benyttes mere? Er han skadet eller er han blevet uvenner med Ferguson eller hvad?

Glory Man United
18-02-2010, 16:10
Er der nogle, der kan forklare mig, hvorfor Obertan ikke benyttes mere? Er han skadet eller er han blevet uvenner med Ferguson eller hvad?

Nej han er bare ikke så god som Valencia, Nani og Park

robinho
18-02-2010, 16:36
Nej han er bare ikke så god som Valencia, Nani og Park

Jeg må indrømme at jeg heller ikke ser det vilde i ham endnu.

Bevares han er ung og talenter springer ud i forskellige aldre. Ikke alle er lige hurtige. Men han får ikke brugt sin hurtighed, han skvatter rundt i bolden, og han er nogenlunde lige så målfarlig som Anderson. Han spillede en elendig kamp mod leeds, som så samtidig også var den dårligste indsats i sæsonen rent kollektivt.

Han mangler enormt meget synes jeg. Og det er på trods af at vi egentlig ikke har den vilde verdensklasse på de kanter pt.

Runaldo
21-03-2010, 17:22
Jeg forstår ikke hvorfor at Obertan ridder på bænken så ofte men kommer aldrig ind, heller ikke engang i kampe hvor vi dominerer og har en 2-0 føring. Han får aldrig chancen til at spille, hvilket også betyder han ikke kan udvikle sig.. Tror han kommer til at udvikle sig negativt.

Jev
21-03-2010, 17:36
Det er vel ret simpelt: Fordi han ikke er god nok. I så nervepirrende en sæsonafslutning er der ikke plads til sympatispilletid til middelmådige spillere, og Obertan har ikke niveauet til at gøre en forskel i denne sæsonafslutning. Og da slet ikke med Park, Valencia og Nani i fin form og Giggs tilbage oven på en skade.

NtotheT
21-03-2010, 22:24
Det er vel ret simpelt: Fordi han ikke er god nok. I så nervepirrende en sæsonafslutning er der ikke plads til sympatispilletid til middelmådige spillere, og Obertan har ikke niveauet til at gøre en forskel i denne sæsonafslutning. Og da slet ikke med Park, Valencia og Nani i fin form og Giggs tilbage oven på en skade.

Men alligevel benytter vi Gibson :)

RasmusP
21-03-2010, 23:56

Nu får du det til at lyde som om vi bruger Gibson næsten hver weekend. Det er jo ikke helt sandt. Gibson har desuden vist og bidraget med mere, end Obertan har. Og det siger måske lidt om Obertan:)

Foged
22-03-2010, 07:39
Nu får du det til at lyde som om vi bruger Gibson næsten hver weekend. Det er jo ikke helt sandt. Gibson har desuden vist og bidraget med mere, end Obertan har. Og det siger måske lidt om Obertan:)

Han har et stort hoved!

Dines
22-03-2010, 15:32
Jeg forstår godt hvorfor, at Obertan ikke spillere mere. Han er ung og talentfuld, helt sikkert, men altså vi er i en fase nu, hvor det hele handler om bruge de bedste hvergang, og der mangler han altså noget endnu for at nå op på Nani, Valencia, Giggs og Parks niveau, der er mere rutinerede.

Christensen
22-03-2010, 15:47
Helt rigtigt, Dines. Vi er på et meget afgørende tidspunkt af sæsonen, hvor vi skal spille op til vores bedste hver gang. Det vil derfor være dumt at bruge en ung fyr som Obertan, fremfor de mere rutinerede, der har prøvet det her før.

Kasper United
22-03-2010, 16:01
Jeg havde store forventninger til ham, da han kom til klubben.
Han er ikke blevet brugt i meget lang tid, men jeg synes nu alligevel ikke, at han har spillet særlig godt i de kampe, han har fået.

Jeg har ikke lige fyldt med, om han har spillet nogle gode 2. holds kampe?

United-Allan33
22-03-2010, 16:33

Det siger vel lidt om Obertans kvalitet når man bruger en anden spiller som argument for at Obertan skal have spilletid..

En klub som United har ikke plads til at give en spiller som Obertan chancer i de afgørende kampe.. Han fik dem i efteråret og der greb han dem ikke, så må han vente til den nye sæson for at få nye chancer..

NtotheT
22-03-2010, 16:46
Jeg forstår godt hvorfor, at Obertan ikke spillere mere. Han er ung og talentfuld, helt sikkert, men altså vi er i en fase nu, hvor det hele handler om bruge de bedste hvergang, og der mangler han altså noget endnu for at nå op på Nani, Valencia, Giggs og Parks niveau, der er mere rutinerede.

Det gør jeg også. Han har ikke grebet chancen, når det gjaldt. Jeg er dog sikker på, at han i næste sæson viser bedre takter, hvor han derfra kan være med i opstarten. Det var syndt, at hans lange skade skulle spolere hans start.

Det var ikke, det jeg hentydede til. Jeg hentydede til, at når man kan bruge Gibson hist og pist og endda skifte ham ind, når vi skal score, så kan vi ligeså godt bruge Obertan. Der er ikke nogen rød tråd. Jeg er faktisk overbevist om, at selv en kantspiller som Obertan kan gøre det bedre inde på midten end Gibson.

Det siger vel lidt om Obertans kvalitet når man bruger en anden spiller som argument for at Obertan skal have spilletid..

En klub som United har ikke plads til at give en spiller som Obertan chancer i de afgørende kampe.. Han fik dem i efteråret og der greb han dem ikke, så må han vente til den nye sæson for at få nye chancer..

Igen, jeg bruger det ikke som argument. Jeg synes hellere ikke, at han skal benyttes, for det er virkelig nu, det hele handler om. Det, jeg prøvede at pointere, var, at folk snakker om, at vi er i den afgørende fase, hvor jeg derfra prøvede at inkludere, at det der tager jeg ikke for gode varer, når en som Gibson kan spille.

Obertan har næste sæson til at bevise sine kritikere, at han er et stortalent. Denne sæson gik ned, da han ankom skadet til klubben.

Jev
22-03-2010, 17:06
Det var ikke, det jeg hentydede til. Jeg hentydede til, at når man kan bruge Gibson hist og pist og endda skifte ham ind, når vi skal score, så kan vi ligeså godt bruge Obertan. Der er ikke nogen rød tråd. Jeg er faktisk overbevist om, at selv en kantspiller som Obertan kan gøre det bedre inde på midten end Gibson.

Vi har jo kun brugt Gibson i perioder, hvor vi har haft mange skader. Alle vores fløjspillere er kampdygtige i øjeblikket, så der er ingen mening i at lade Obertan spille. Det sidste kan jeg ikke rigtigt tage seriøst. Obertan har været ringe i langt de fleste af sine kampe og har da slet ikke kvaliteter til at spille centralt, hvor Gibson aldrig spiller fantastisk, men sjældent rigtig dårligt.

Jeg kan i øvrigt ikke forestille mig, at Obertan nogensinde bliver god nok til at spille nogen væsentlig rolle hos Manchester United. Han har intet vist i mine øjne.

NtotheT
22-03-2010, 17:11
Vi har jo kun brugt Obertan i perioder, hvor vi har haft mange skader. Alle vores fløjspillere er kampdygtige i øjeblikket, så der er ingen mening i at lade Obertan spille. Det sidste kan jeg ikke rigtigt tage seriøst. Obertan har været ringe i langt de fleste af sine kampe og har da slet ikke kvaliteter til at spille centralt, hvor Gibson aldrig spiller fantastisk, men sjældent rigtig dårligt.

Jeg kan i øvrigt ikke forestille mig, at Obertan nogensinde bliver god nok til at spille nogen væsentlig rolle hos Manchester United. Han har intet vist i mine øjne.

Hvis du har fulgt ham, ved du, at han har nogle fremragende kvaliteter. Indtil videre giver jeg skylden på, at han missede opstarten og derfra ikke startet godt op. Hvis han ikke gør det godt i næste sæson, så er han ikke god nok. Men han har nogle gode egenskaber, eksempelvis sin hurtighed og dribleevner. Med de samme træningsmetoder, som Ronaldo kom ud i, kan han forebygge sin fysik meget markant - nøjagtig som Ronaldo.

Man så det mod Wolfsburg, at han har nogle kvaliteter. Der skal bare bankes noget selvtillid ind i det kæmpehoved.

Meget mærkeligt, at man kan køre sådan på manden, når Nani har været lignende af slagsen :)

Jev
22-03-2010, 17:14
Jeg har ikke fulgt hans tid på bænken i Bordeaux. I United havde han en enkelt god aktion mod Wolfsburg. Udover den har jeg svært ved at se, hvor du finder det enorme potentiale.

United DK
22-03-2010, 17:29
Jeg har ikke fulgt hans tid på bænken i Bordeaux. I United havde han en enkelt god aktion mod Wolfsburg. Udover den har jeg svært ved at se, hvor du finder det enorme potentiale.

Kender du ikke til Youtube? Det er der hvor Quaresma også er en fantastisk spiller.

Don Kafai
22-03-2010, 17:30
Det er da logik at Gibson spiller, når der ikke er nogen bedre. Han spillede dengang Carrick og Fletcher var i midterforsvaret, og det kan der sgu ikke indvendes noget imod :D

Men Obertan har lang vej op til Park, og også Nani. Og i en 4-3-3 så er der vel endnu længere for ham op til Giggs og Rooney.

Jev
22-03-2010, 17:50
Kender du ikke til Youtube? Det er der hvor Quaresma også er en fantastisk spiller.

Heh, det er lidt der, vi er henne, synes jeg. Der er rigtig mange, som let lader sig rive med af et par fikse detaljer. Mere har Obertan efter min mening ikke leveret.

NtotheT
23-03-2010, 17:14

Argh, Quaresma er en dygtig spiller. Da han spillede for Sporting og Porto især gjorde han det virkelig godt. Men han har åbenbart et kompleks for at spille for de store klubber. Han har failet i Chelsea, Inter og Barca. Men de kampe for Porto, hvor de mødte Chelsea, viste, at han oser af talent, men han ikke kan bruge det, når han spiller for de store.

Ludvig
23-03-2010, 19:04
Det kan læses at der er delte meninger om vores nye franske talent.
Jeg mener ikke at han har forfærdelig langt. Har set alle de kampe han har fået mulighederne i (som oftest har været som indskifter i dårlige kampe) og jeg mener han har gjort det fint. Gode driblinger og god løbe styrke.
Jeg håber virkelig at se ham mere til næste år i de mindre turneringer og i de mindre kampe.
Min tro på Obertan er virkelig stor. Jeg tror godt han gå hen og blive rigtig god.

JakobR
23-03-2010, 20:10
Jeg er enig i, at manden ikke har imponeret og at vi ikke skal lade en uprøvet spiller få spilletid i sæsonens slutfase, men det er også vigtigt at påpege, at manden stort set ikke har spillet nogen kampe, siden han ankom til en helt ny liga (i en ung alder tilmed).

Sagt på en anden måde, så er det ikke helt fair at "dømme manden færdig", før han har fået en reel chance.

snegl
23-03-2010, 20:22
Jeg forstår ikke helt folks holdninger til Obertan. I starten af sæsonen imponerede han, og vi så at han kunne være direkte i sit spil og driblinger. Han har så fået chancen i få kampe, hvor der har resteret omkring 20 minutter. Det er svært for selv Giggs at imponere på så kort tid. 2 af de kampe har vi været bagud, og så er forventningerne og mudderkastningen som regel tårnhøje.

Nu er han så set på med skepsis af en hel del, hvilket jeg ikke helt forstår. Ronaldo havde i mine øjne endnu længere mellem snapsene, og ret beset er der jo ikke noget lunkent i at SAF spiller de sikre kort frem mod sæsonafslutningen.

Lad os se hvad der sker til næste sæson. Jeg håber han får trænet sine langskud. Det var eneste af de rå kvaliteter jeg ikke kunne spotte på ham i de kampe han fik. Men som med alle talenter, skal de have fast spilletid før de udvikler sig, og Obertan er nok ikke undtagelsen. Hvis han ikke er i Fergies planer håber jeg han bliver lånt ud. Jeg mener at han klart har potentialet til at blive bedre end Park.

Don Kafai
23-03-2010, 20:31
Tror heller ikke der er nogen der udelukker ham. Han er trods alt en ung gut, og har vel knap nok spillet fem kampen, samtidig med at han er et af Frankrigs større talenter.

Jeg er dog enig i, at der ikke er plads til eksperimenter. Park spiller formidabelt, Nani er (trods alt) en langt bedre spiller, og Giggs er helt frisk til sæsonafslutningen. Det udelukker Obertan, medmindre de alle 3 bliver skadet selvfølgelig.

Men Obertan må klart være med i planerne op til næste sæson!

robinho
14-04-2010, 05:21
Vil da godt lige rose knægten for et verdensklassemål igår mod pool for reserverne.

Helt fantastisk spark.

http://www.youtube.com/watch?v=Tpmlzj7Iq6c

Dines
14-04-2010, 06:35
Flot mål. Jeg håber, at han til næste sæson kan bide sig mere til fast på 1. holdet. Han virker til at være rigtig talentfuld med hans hurtighed og teknik, hvis bare han kunne lære at slippe bolden lidt oftere og på de rette tidspunkter, er dette måske en stjerne i svøb.

Stratego Thomas
14-04-2010, 08:45
Flot mål. Jeg håber, at han til næste sæson kan bide sig mere til fast på 1. holdet. Han virker til at være rigtig talentfuld med hans hurtighed og teknik, hvis bare han kunne lære at slippe bolden lidt oftere og på de rette tidspunkter, er dette måske en stjerne i svøb.

think you are right! mindes forrige chelseakamp hvor han kom ind, samarbejdede med evra og rundede cavalho et par gange.. han brændte godt nok osse en kænpe chance (så vidt jeg husker)

schousboe9
14-04-2010, 08:49
Han skal dog også lære, at kæmpe lidt mere for tingene end han hidtil har gjort i kampene. Han laver ikke dagens gode gerning. Specielt mod Leeds var det decideret pinligt.

RAppel
16-04-2010, 09:01
Synes ikke Obertan "fortjener" en plads på listen. Han er vel (?) indkøbt som et talent og ikke en der kan ind i startelleveren?

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2010/04/12/1874692/goalcom-special-10-worst-premier-league-transfers-of-2009-10

schousboe9
16-04-2010, 09:17
Lidt søgt. Det virker som om de død og pine skulle lave en top 10-liste, men kun havde 9 emner.

Men jeg ved nu heller ikke hvor meget hype, der var omkring ham, da han kom. Han var gået lidt i stå i Bordeaux, og var udlejet til Lorient, hvor han dårligt spillede pga. en rygskade. 'The next big thing' var der vel næppe nogen, der kaldte ham i sommer...

Udover NtotheT! :D

RazziC
16-04-2010, 10:04
Synes ikke Obertan "fortjener" en plads på listen. Han er vel (?) indkøbt som et talent og ikke en der kan ind i startelleveren?

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2010/04/12/1874692/goalcom-special-10-worst-premier-league-transfers-of-2009-10

Synes i det hele taget det er en rimelig åndssvag liste. Mht. Obertan som du nævner, men Aquilani kan jo ikke gøre for at han er skadet og så har folk som Kalinic, Downing og Kyrgiakos altså gjort det rimelig fornuftigt. Santa Cruz er blevet offer for den enorme bredde i Citys angriber-korps.

schousboe9
16-04-2010, 10:37
Synes i det hele taget det er en rimelig åndssvag liste. Mht. Obertan som du nævner, men Aquilani kan jo ikke gøre for at han er skadet og så har folk som Kalinic, Downing og Kyrgiakos altså gjort det rimelig fornuftigt. Santa Cruz er blevet offer for den enorme bredde i Citys angriber-korps.

2 mål i 12 starter ud af 24 kampe? For en angriber? Godt nok for Blackburn, men selv Anderson trækker lidt på smilebåndet af den rekord.

RazziC
16-04-2010, 10:52
2 mål i 12 starter ud af 24 kampe? For en angriber? Godt nok for Blackburn, men selv Anderson trækker lidt på smilebåndet af den rekord.

Han har nettet 7 gange i alle turneringer over hele sæsonen, hvilket ikke er imponerende, men hvis man skal vurdere en angribers indsats alene på mål scorede, ja så er der godt nok mange angribere fra de mindre PL-klubber der kan placeres på den flop-liste.

Kalinic har hele sæsonen været brugt som ene angriber (når han overhovedet er blevet brugt), til tider med en offensiv midtbanemand som David Dunn bag sig, hvilket er et rimelig utaknemmeligt job for en spiller som ham, da det slet ikke er hans spidskompetence. Ikke desto mindre har han ofte været utrættelig i sit arbejde og samtidig har han bidraget godt i det offensive.

Det er hans første sæson i PL og han har fået begrænset spilletid, så jeg synes sagtens det kan forsvares at kalde hans indsats "rimelig fornuftig" på trods af en forholdsvist ringe målhøst.

Foged
16-04-2010, 11:49
Kan ikke forstå at Downing er på listen.
Jeg synes faktisk at han har gjort det ganske fornuftigt i sine 20 kampe og hans klub spiller stadig med om CL og UEFA.

schousboe9
16-04-2010, 12:15
Han har nettet 7 gange i alle turneringer over hele sæsonen, hvilket ikke er imponerende, men hvis man skal vurdere en angribers indsats alene på mål scorede, ja så er der godt nok mange angribere fra de mindre PL-klubber der kan placeres på den flop-liste.

Kalinic har hele sæsonen været brugt som ene angriber (når han overhovedet er blevet brugt), til tider med en offensiv midtbanemand som David Dunn bag sig, hvilket er et rimelig utaknemmeligt job for en spiller som ham, da det slet ikke er hans spidskompetence. Ikke desto mindre har han ofte været utrættelig i sit arbejde og samtidig har han bidraget godt i det offensive.

Det er hans første sæson i PL og han har fået begrænset spilletid, så jeg synes sagtens det kan forsvares at kalde hans indsats "rimelig fornuftig" på trods af en forholdsvist ringe målhøst.

Ikke at man skal bedømme en spiller på prisen, han har trods alt ikke selv sat den, men til 50 mio. kr. - hvilket er en pæn sum i den ende af tabellen - er 2 scoringer i ligaen ikke godt nok med de antal kampe. Til sammenligning kom eksempelvis Vennegoor of Hesselink til Hull på en fri transfer, mens Kevin Doyle og Steven Fletcher mildt sagt har været gode investeringer for hhv. Wolves og Burnley på trods af store prisskilte. Har man kvaliteterne kan man sagtens begå sig på mindre hold.

Kalinic kæmper godt, jo jo, men det kender vi også en anden, der gjorde...

Men jeg er i bund og grund ligeglad med om Kalinic, Downing eller Aquilani har floppet. Obertan har ikke. Han er i hvert fald ikke købt ind som forstærkning til førsteholdet, som de andre er.

RazziC
16-04-2010, 13:47
Ikke at man skal bedømme en spiller på prisen, han har trods alt ikke selv sat den, men til 50 mio. kr. - hvilket er en pæn sum i den ende af tabellen - er 2 scoringer i ligaen ikke godt nok med de antal kampe. Til sammenligning kom eksempelvis Vennegoor of Hesselink til Hull på en fri transfer, mens Kevin Doyle og Steven Fletcher mildt sagt har været gode investeringer for hhv. Wolves og Burnley på trods af store prisskilte. Har man kvaliteterne kan man sagtens begå sig på mindre hold.

Kalinic kæmper godt, jo jo, men det kender vi også en anden, der gjorde...

Men jeg er i bund og grund ligeglad med om Kalinic, Downing eller Aquilani har floppet. Obertan har ikke. Han er i hvert fald ikke købt ind som forstærkning til førsteholdet, som de andre er.

Jeg er enig i det markerede. Min pointe er bare at der er flere andre der i mine øjne uberettiget er blevet placeret på den liste, såsom Downing, Kyrgiakos, Santa Cruz og altså Kalinic, som jeg ikke mener er værre end så mange andre:

Kalinic, Blackburn (£6m) - 7 mål (alle turneringer)
Christian Benitez, Birmingham (£6-9m) - 3 mål
James Beattie, Stoke (£3.5m) - 2 mål
Ivan Klasnic, Bolton (lån) - 6 mål

Johan Elmander (dog købt i 2008, for £8.2m) og andre kan også nævnes. Det er lidt offtopic (ift. Obertan) men synes blot det beviser hvor langt ude denne liste er.

NtotheT
16-04-2010, 14:02
@ Schousbø

Obertan er et indkøb på længere sigt. Desuden skal du huske på, at knægten kom til klubben med en rygskade, der har plaget ham i 1½ år. Han gik glip af opstarten, og det er altså nok det værste, man kan misse i løbet af en sæson sammen med sæsonafslutningen, men hans betingelser har ikke været gode for at slå igennem.

Nu kan han til næste sæson forsøge sig igen efter et år i England, hvor jeg synes, at Ferguson har handlet rigtigt. Han har ikke brugt ham så meget, men i stedet givet ham selvtillid og forståelse for engelsk fodbold på reserveholdet, så han langsomt kan opbygge det talent, jeg er forblændet af. Han kan blive et kæmpe gevinst, hvis alle tingene går med ham og ikke i mod ham.

Jeg håber, at han til næste sæson endelig kan starte på ligefod med alle de andre og derfra vise sine kvaliteter. I denne sæson har han ikke haft så meget at sige - ganske enkelt fordi han ikke er på niveau med sine direkte konkurrenter lige nu.

schousboe9
16-04-2010, 14:26
Jeg ville nu bare tage lidt gas på dig med slet skjult henvisning til din nu hedengangne signatur. Ingen ond hensigt. Men det tror jeg nu også, du fangede. ;) Og jeg er da enig med dig.

Og siden jeg nu skriver dit fulde "navn", når jeg henvender mig, kunne man så forestille sig, det blev gengældt?

NtotheT
16-04-2010, 15:01
Jeg ville nu bare tage lidt gas på dig med slet skjult henvisning til din nu hedengangne signatur. Ingen ond hensigt. Men det tror jeg nu også, du fangede. ;) Og jeg er da enig med dig.

Og siden jeg nu skriver dit fulde "navn", når jeg henvender mig, kunne man så forestille sig, det blev gengældt?

Argh pjat med dig. Schousbø lyder meget mere ....... fiskarl-agtigt! Schousbø ftw.

Kasper United
12-06-2010, 12:17
Daily Mail skriver i dag, at Glasgow Rangers vil leje Gabriel Obertan. Hvis han kan spille en +15-20 kampe derovre på 1. holdet, synes jeg, det vil være fint at leje ham ud i en sæson. Men hvis han bare skal sidde på bænken i Glasgow, kan han lige så godt sidde på bænken hos os, hvor han så kan få CC-kampene + nogle FA Cup kampe.

NtotheT
12-06-2010, 13:49
Daily Mail skriver i dag, at Glasgow Rangers vil leje Gabriel Obertan. Hvis han kan spille en +15-20 kampe derovre på 1. holdet, synes jeg, det vil være fint at leje ham ud i en sæson. Men hvis han bare skal sidde på bænken i Glasgow, kan han lige så godt sidde på bænken hos os, hvor han så kan få CC-kampene + nogle FA Cup kampe.

Jeg vil ikke udleje ham, som situationen er nu hos United.

Vi har for få kantspillere, og Nani og Valencia samt Park kan ikke dække omkring 50-60 kampe på et år. Obertan skal blive i klubben, for jeg tror på ham i år. I år deltager han på lige fod med de andre, og nu kan der ikke være undskyldninger for hans spil. :)

MOHoegsted
12-06-2010, 13:58
Syntes da vi sagtens kan leje ham ud, hvis han får fast spilletid. Du glemmer også Giggs! :)
Men syntes kun vi skal gøre det hvis vi f.eks. får Joe Cole, Silva eller anden lignende.

Ulrik Vida Vinther
12-06-2010, 14:00
Jeg vil ikke udleje ham, som situationen er nu hos United.

Vi har for få kantspillere, og Nani og Valencia samt Park kan ikke dække omkring 50-60 kampe på et år. Obertan skal blive i klubben, for jeg tror på ham i år. I år deltager han på lige fod med de andre, og nu kan der ikke være undskyldninger for hans spil. :)

Good to know - det siger jeg videre ;)

NtotheT
12-06-2010, 23:25
Good to know - det siger jeg videre ;)

Selvom hvis han ikke slår igennem i år. Vi har for få kantspillere til at dække over en hel sæson. Giggs kan ikke gøre sig gældende der mere, det hæmmer vores spil en del. Medmindre Ferguson henter en ny kantspiller ala Cole eller Silva, så skal Obertan ikke lejes ud, for vi har ikke nogle reservespiller til at aflaste Valle og Nani, som er førstevalgene til kanterne. Selvom Park har tre lunger, så er det kun et lille antal af kampene, hvor hans kvaliteter er guld værd.

MOHoegsted
12-06-2010, 23:47
NtotheT:
Du ved da ikke om Giggs ikke kan mere, han gjorde det da fremragende i denne sæson, så kun staben og Giggs selv må vide hvor meget han kan endnu.

Elrantiri
13-06-2010, 01:29
NtotheT:
Du ved da ikke om Giggs ikke kan mere, han gjorde det da fremragende i denne sæson, så kun staben og Giggs selv må vide hvor meget han kan endnu.

Med Giggs er det ikke et spørgsmål om niveau, for det har han længe endnu, men hans alder gør at han kun kan spille ind i mellem, og formentlig ikke hele kampe.

Det har han også selv nævnt flere gange sammen med Scholes AFAIK.

ChristianR
13-06-2010, 10:51
Nu skal man jo heller ikke glemme, at vores eget talent i Danny Wellbeck ligeledes kan benyttes fortrinligt på kanten.

NtotheT
13-06-2010, 11:07
NtotheT:

Jeg regner ikke Giggs mere som kantspiller, men mere som en off. midt, der har overblikket og pasninger til at skabe spillet. Hans tid som kant er IMO over.

Nu skal man jo heller ikke glemme, at vores eget talent i Danny Wellbeck ligeledes kan benyttes fortrinligt på kanten.

Er han ikke lejet ud? :s

- Men hvis han ikke er, så har vi 4 rigtige kanter (rigtige kanter forstået på den måde, hvor de kan udfordre og tilføje offensivt spil i modsætning til Park, der ikke har de samme kvaliteter).

Men som situationen er nu IMO, så skal vi helst ikke udleje nogle kantspillere. Vi kan nemt blive for tynde på det område.

Christensen
13-06-2010, 11:13

Og det samme kan Tom Cleverly.

Kasper United
13-06-2010, 11:51
Og det samme kan Tom Cleverly.

Ja, det bliver spændende at følge ham i næste sæson. Efter statistikken gjorde han det jo rigtig godt i Watford sidste sæson.

MOHoegsted
13-06-2010, 13:30
Er han ikke lejet ud? :s
´Han skulle jo vende tilbage her til sommer. Men efter da han blev skadet vendte han bare direkte tilbage til United, da han alligevel var ude resten af sæsonen.

EDIT:
Jeg regner ikke Giggs mere som kantspiller, men mere som en off. midt, der har overblikket og pasninger til at skabe spillet. Hans tid som kant er IMO over.
Ved nu ikke om jeg syntes den er ovre, men tror mere han skal spares lidt mere på.

NtotheT
05-08-2010, 22:42
Er der nogle, der ved, hvad situation for Obertan er efter hans skade? Hvor stort er omfanget?

Fandme ærgerligt, at han fik en god opstart spoleret af en skade. Den mand har brug for spilletid i de her tid og selvtillid. For fanden altså.

MOHoegsted
24-08-2010, 14:17
Er der nogle, der ved, hvad situation for Obertan er efter hans skade? Hvor stort er omfanget?

Fandme ærgerligt, at han fik en god opstart spoleret af en skade. Den mand har brug for spilletid i de her tid og selvtillid. For fanden altså.

Hvor ser du han er skadet?

http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=11863
Ærgeligt hvis han ikke bliver lejet ud, syntes jeg han skulle.

RAppel
24-08-2010, 14:20
Hvor ser du han er skadet?

http://www.tribalfootball.com/obertan-injury-not-serious-ferguson-pleased-man-utd-performance-1008411

Men han skulle være klar pirat igen.

MOHoegsted
24-08-2010, 15:47
http://www.tribalfootball.com/obertan-injury-not-serious-ferguson-pleased-man-utd-performance-1008411

Men han skulle være klar pirat igen.
Når ja kan jeg sgu da godt huske nu. :D