Se fuld version : Gabriel Obertan
TheatreofDreams
07-08-2011, 00:11
Det irriterer mig lidt at han bliver solgt. Jeg tror at han kunne have haft en fremtid i truppen, men Newcastle bliver spændende i år med Ben Arfa og nu Obertan. Specielt når de formentlig leder efter Andy Carrolls afløser.
Jeg tror nu nok Obertan skal få succes i newcastle og blive en vigtig mand der, men jeg er nu fint nok tilfreds med vi sælger ham.
schousboe9
08-08-2011, 15:53
Det irriterer mig lidt at han bliver solgt. Jeg tror at han kunne have haft en fremtid i truppen, men Newcastle bliver spændende i år med Ben Arfa og nu Obertan. Specielt når de formentlig leder efter Andy Carrolls afløser.
... Som de nok har fundet i Demba Ba. Jeg tror, de bliver halvtricky.
Og held og lykke til Obatwine, forresten!
ChristianR
08-08-2011, 16:17
... Som de nok har fundet i Demba Ba. Jeg tror, de bliver halvtricky.
Og held og lykke til Obatwine, forresten!
Sku' vi nu ikk' liiiiiige? Det skulle i hvert fald ikke være første gang, at Newcastle indleder sæsonen med et utrolig spændende hold på papiret for så at skuffe totalt og skulle holde det meste af sæsonens fokus på at forblive over stregen :D
Jeg tror nu nok Obertan skal få succes i newcastle og blive en vigtig mand der, men jeg er nu fint nok tilfreds med vi sælger ham.
Er han skiftet?
schousboe9
08-08-2011, 22:01
Sku' vi nu ikk' liiiiiige? Det skulle i hvert fald ikke være første gang, at Newcastle indleder sæsonen med et utrolig spændende hold på papiret for så at skuffe totalt og skulle holde det meste af sæsonens fokus på at forblive over stregen :D
Hvad sku' vi ikk' liiige? Jeg siger jo ikke, at de tager en CL-plads!
Jeg ved ikke, hvornår de sidst havde et 'spændende' hold, måske i 2002/03, men vi kommer ikke udenom, at de har et par udmærket forsvarsspillere i Enrique, Coloccini og Taylor, en solid jernmand i Tioté, et par spændende kanter i Jonas og Ben Arfa og en giftig angriber i Demba Ba.
Så har de tilføjet en Carrick-type i Cabaye, som er fransk mester, og så Marveaux og sandsynligvis Obertan, som måske begge er et par spørgsmålstegn, men alligevel. Jeg tror, de spiller europæisk i 2012/13.
ChristianR
08-08-2011, 22:12
Jeg ved ikke, hvornår de sidst havde et 'spændende' hold, måske i 2002/03, men vi kommer ikke udenom, at de har et par udmærket forsvarsspillere i Enrique, Coloccini og Taylor, en solid jernmand i Tioté, et par spændende kanter i Jonas og Ben Arfa og en giftig angriber i Demba Ba.
Så har de tilføjet en Carrick-type i Cabaye, som er fransk mester, og så Marveaux og sandsynligvis Obertan, som måske begge er et par spørgsmålstegn, men alligevel. Jeg tror, de spiller europæisk i 2012/13.
Jojo, rolig nu. Jeg siger jo netop ikke, at de ikke har et interessant hold nu. Jeg siger bare, at det bestemt ikke vil være første gang, at man fra Newcastles side og til Newcastle har store ambitioner inden sæsonen for derefter at se dem skuffe.
Det var nu mere ment som en stilfærdig sviner til Newcastle end en uenighed i dit indlæg.
MOHoegsted
08-08-2011, 22:40
Fergie har jo brugt Obertan som angriber før, både for reserverne og førsteholdet, han har derudover sagt han også kan spille angriber, så hvis de spiller i en 4-4-2, kan han jo spille der.
En ny Ronaldo? :D
Det sgu synd at lade ham smutte. Hvorfor lader vi HAM gå, og ikke Gibson eller Bébé... ? Sidstnævnte må da være den største kandidat til at smutte.
Omvendt kan det jo også være Obertan selv som vælger at smutte, efter Young er kommet til.
Bebe er da smuttet til Besiktas på lån.. :)
Bebe er da smuttet til Besiktas på lån.. :)
Ja lån. It ain't the same. Der BØR være noget i Obertans kontrakt der gør han kan købes tilbage. Ligesom med Bojan i Roma..
Lorensen
09-08-2011, 00:14
Obertan er mildt sagt møg ringe.. Så at vi sælger ham gør nu ikke mig det store! At vi kunne have stort set alle vores kantspillere ukampdygtige og Obertan stadig ingen spilletid fik, siger mig at tiltroen til drengen har lagt på et meget lavt punkt.
Omvendt har han fået godt med spilletid i USA, og har da også vist fine takter...
Min tålmodighed med ham har længe været lille, men efter preseason var jeg begyndt at give lidt mere snor..
Hl-Glory
09-08-2011, 11:50
Så skiftet blevet officielt!
- Han skal have held og lykke med herfra.
Han besider nogle åbenlyse kvaliteter, men har ikke haft niveauet og stabiliteten til en klub som vores.
Men tror han nok skal blive en god profil i Newcastle, held og lykke fra mig ihvert fald.
United-Allan33
09-08-2011, 12:09
Det sgu synd at lade ham smutte. Hvorfor lader vi HAM gå, og ikke Gibson eller Bébé... ? Sidstnævnte må da være den største kandidat til at smutte.
Omvendt kan det jo også være Obertan selv som vælger at smutte, efter Young er kommet til.
Gibson er da klasser bedre end Obertan, og vi har trods alt en del bedre wings end centrale midtbanespillere, så kan ikke se hvorfor vi skulle lade Gibson gå før Obertan..
Jeg begriber ikke de folk der kan være kede af at han smutter, han var på ingen måder god nok til United og ville aldrig blive det...
MOHoegsted
09-08-2011, 12:12
Gibson er da klasser bedre end Obertan, og vi har trods alt en del bedre wings end centrale midtbanespillere, så kan ikke se hvorfor vi skulle lade Gibson gå før Obertan..
Jeg begriber ikke de folk der kan være kede af at han smutter, han var på ingen måder god nok til United og ville aldrig blive det...
Ville aldrig?
Uenig, det eneste han manglede var at kunne holde et stabilt niveau, og så havde han nok ikke det mentale på plads.
Tror han er en type spiller som Ben Foster, nerverne rækker ikke til en storklub, men er fantastisk for en lidt mindre.
Don Kafai
09-08-2011, 12:17
Ved sgu ikke, jeg synes ikke det ville have skadet hvis vi bare havde lånt ham ud en sæson. Han er først lige fyldt 22 i år, så man kunne altid håbe han ville blive en sensation i Premier League, og så få ham hjem om et års tid, og så enten sælge ham for 10 mio pund, eller beholde ham.
Kan dog godt se det fra Uniteds side, vi har lige købt Young, og selv da vi havde 3-4 kantspillere ude i sidste sæson, så spillede han ikke.
MagnusChristiansen
09-08-2011, 12:23
Synes det er fint vi sælger ham. Vi har både Nani, Valencia, Young, Park og Giggs der er bedre på kanterne end ham. Derfor er det også godt for ham selv at komme væk. Han er sgu alligevel for god, til kun at spille for reserverne.
Må også være lidt pessimistisk og sige, at jeg tror han er blevet for gammel til for alvor at udvikle sig.
Held og lykke til ham i Newcastle!
Glory Man United
09-08-2011, 12:33
han manglede var at kunne holde et stabilt niveau....
Han har da været ret så stabil...
Ja lån. It ain't the same. Der BØR være noget i Obertans kontrakt der gør han kan købes tilbage. Ligesom med Bojan i Roma..
Den klausul som Barcelona har på Bojan er jo til grin. Roma har virkelig lavet en 'bend over and take it up the ass'-deal med den klausul. Går Bojan hen og gør det fantastisk, kan Roma intet gøre eller tjene intet på at Barcelona vil have ham tilbage - i tilfældet at Bojan vil tilbage, noget man nemt vil kunne forestille sig.
Mht. Obertan, tvivler jeg på at han ville kunne slå Nani eller Young af holdet på noget tidspunkt. Og jeg tror desuden at Ferguson vil satse mere på en som Morrison. Det er selvfølgelig trist med Gabi, og talentet har han, men hans boldbesiddelse mod selv de små hold i Premier League har ikke været spændende at se på - han har masser af speed og acceleration, men han mangler lidt for at være et fantastisk talent.
MOHoegsted
09-08-2011, 13:13
Synes det er fint vi sælger ham. Vi har både Nani, Valencia, Young, Park og Giggs der er bedre på kanterne end ham. Derfor er det også godt for ham selv at komme væk. Han er sgu alligevel for god, til kun at spille for reserverne.
Må også være lidt pessimistisk og sige, at jeg tror han er blevet for gammel til for alvor at udvikle sig.
Held og lykke til ham i Newcastle!
Giggs bliver ikke brugt på kanten, Park er jeg uenig i han er en bedre fodboldspiller. Park arbejder, men er ikke en bedre fodboldspiller.
Derudover hjælper det jo ligelidt, som der bliver sagt bliver han ikke brugt selvom vi havde en masse kantspillere ude.
Jeg havde derfor foretrukket et lån.
Mener du virkelig man er færdigudviklet som spiller når man er 22 år?
Lorensen
09-08-2011, 13:25
Nej, men man kan i en alder af 22 gerne se hvor langt talentet rækker. Og ved en mand som Obertan synes jeg det skinner ret så tydeligt igennem at det bare ikke er nok til en klub som Manchester United.. I Newcastle tror jeg heller ikke at han vil få langvarlig succes, men det rager mig lidt.
MOHoegsted
09-08-2011, 14:13
Nej, men man kan i en alder af 22 gerne se hvor langt talentet rækker. Og ved en mand som Obertan synes jeg det skinner ret så tydeligt igennem at det bare ikke er nok til en klub som Manchester United.. I Newcastle tror jeg heller ikke at han vil få langvarlig succes, men det rager mig lidt.
Så du har vurderet ud fra de få kampe du har set ham at han har nået hans potentiale.
Thepostman
09-08-2011, 14:19
Giggs bliver ikke brugt på kanten, Park er jeg uenig i han er en bedre fodboldspiller. Park arbejder, men er ikke en bedre fodboldspiller.
Derudover hjælper det jo ligelidt, som der bliver sagt bliver han ikke brugt selvom vi havde en masse kantspillere ude.
Park arbejder jo ikke kun. Hans taktiske forståelse for spillet er på et meget højt niveau, og det er lige så meget derfor han spiller de store kampe, som for hans arbejdsradius. Park scorede trods alt også 8 mål i sidste sæson, plus 5 assist, så helt ufarlig er han heller ikke. han har derudover også en rutine som gør ham en langt bedre fodboldspiller end Obertan er, og måske nogensinde bliver.
Fordi Park ikke er lynende hurtig, og laver de vilde finter, er han stadig en klart bedre fodboldspiller end Obertan.
United-Allan33
09-08-2011, 14:25
skod computer.. indlæg nedenunder
United-Allan33
09-08-2011, 14:27
Så du har vurderet ud fra de få kampe du har set ham at han har nået hans potentiale.
Man kan jo så også spørge om hvad du har set udfra de få kampe, at han skulle have mulighed for at udvikle sig til en stor stjerne?? For af de få kampe, har langt de fleste været elendige
Man ser det udfra hvad Fergie gør.. når han ingen gang bliver brugt når der er mange skader, så er det nok fordi Fergie mener han ikke er god nok...
Fordi Park ikke er lynende hurtig, og laver de vilde finter, er han stadig en klart bedre fodboldspiller end Obertan.
Det er jo det de unge vil se, så er det lige meget hvor effektiv det er...
MagnusChristiansen
09-08-2011, 14:31
Ren teknisk er Obertan bedre, ja, men så lad mig omformulere det: vi kan bruge Park til mere. Og mht. Giggs er jeg godt klar over at vi oftest bruger ham på midten, men skulle vi stå og mangle spillere på kanten, er jeg sikker på at Fergie ville foretrække Giggs frem for Obertan.
Derudover er jeg enig med Lorensen - man er ikke færdigudviklet, men personligt tror jeg ikke på, at han ville udvikle sig nok, til for alvor at blive nyttig.
Lorensen
09-08-2011, 14:43
Har jeg skrevet det? :)
Jeg bliver sikkert også bedre som fodboldspiller, men derfor aldrig god nok til højere end serie 3..
MOHoegsted
09-08-2011, 15:16
Park arbejder jo ikke kun. Hans taktiske forståelse for spillet er på et meget højt niveau, og det er lige så meget derfor han spiller de store kampe, som for hans arbejdsradius. Park scorede trods alt også 8 mål i sidste sæson, plus 5 assist, så helt ufarlig er han heller ikke. han har derudover også en rutine som gør ham en langt bedre fodboldspiller end Obertan er, og måske nogensinde bliver.
En moderne kant skulle gerne have en meget bedre teknik og hurtighed, har været sagt han behøver at lave de vilde finter. Jeg ser mere Park som center midt, i en 4-3-3, da som du selv siger han er god taktisk, og han arbejder.
På en kant ser jeg ham ikke mere gældende end Obertan, i moderne fodbold er det nødvendigt med hurtige kanter, som kan tæmme en bold uden de rummer for mange problemer. Park er for sjusket til en kant imo.
Han har rutinen, men den har Obertan også om et par år.
Man kan jo så også spørge om hvad du har set udfra de få kampe, at han skulle have mulighed for at udvikle sig til en stor stjerne?? For af de få kampe, har langt de fleste været elendige
Man ser det udfra hvad Fergie gør.. når han ingen gang bliver brugt når der er mange skader, så er det nok fordi Fergie mener han ikke er god nok...
Det er jo det de unge vil se, så er det lige meget hvor effektiv det er...
Mener ikke jeg har sagt han bliver en stjerne, jeg er helt sikker på at når han har fået noget rutine om et par år, vil han være en god bredde spiller for United, måske endda slå igennem som fast mand. Om de par år har han også fået ordnet de mentale egenskaber.
Har jeg skrevet det? :)
Jeg bliver sikkert også bedre som fodboldspiller, men derfor aldrig god nok til højere end serie 3..
Haha! Hvor er det nok den dårligste sammenligning nogensinde, at sammenligne dig selv med fodbold i PL.
Lorensen
09-08-2011, 15:41
Haha! Hvor er det nok den dårligste sammenligning nogensinde, at sammenligne dig selv med fodbold i PL.
Rolig.. Du læser lidt hvad du gerne vil læse, tror jeg.
Har ikke sammenlignet mig selv med Premier League, ved sgu da godt at det langt ude. Har bare sagt jeg ved Obertan kan se at han aldrig får niveauet til at spille for United, og måske endda ikke for Newcastle. Ligesom at jeg sikkert ville komme til kort i serie 2. Vi er begge i starten af tyverne, og derfor må man formode at vi ikke er helt udviklede, men derfor har man vel stadig en idé om et fremtidigt potentiale.
Kasper United
09-08-2011, 15:55
Synes egentlig, at det er fint, Obertan skifter til Newcastle. Tror aldrig rigtigt, han får niveauet til at spille for os - det bliver spændende at se, hvad han kan i Newcastle. Man må vel nok sige, at skiftet er godt for både Obertan selv og ikke mindst os, da jeg som sagt ikke tror, han bliver "god nok".
Men held og lykke i fremtiden til Obertan..
Lidt ærgeligt med Obertan. Når jeg har set ham spille, har jeg tit tænkt, at han virkelig besidder et stort talent, men at det er som om, at han ikke får udnyttet det nok. Jeg har absolut intet belæg for det, men jeg har hele tiden haft fornemmelsen af, at talentet for Obertan er stort nok til United, men at han simpelthen mangler noget psykisk set, da det uden tvivl kræver en speciel karakter for at kunne begå sig blandt de absolut bedste i verden.
MOHoegsted
09-08-2011, 16:25
Rolig.. Du læser lidt hvad du gerne vil læse, tror jeg.
Har ikke sammenlignet mig selv med Premier League, ved sgu da godt at det langt ude. Har bare sagt jeg ved Obertan kan se at han aldrig får niveauet til at spille for United, og måske endda ikke for Newcastle. Ligesom at jeg sikkert ville komme til kort i serie 2. Vi er begge i starten af tyverne, og derfor må man formode at vi ikke er helt udviklede, men derfor har man vel stadig en idé om et fremtidigt potentiale.
Er rolig :)
Ja men udfra det vi har set til Obertan kan hverken du eller jeg bide os sikre på hvor langt potentialet rækker imo.
Lorensen
09-08-2011, 16:39
Ja men udfra det vi har set til Obertan kan hverken du eller jeg bide os sikre på hvor langt potentialet rækker imo.
Nej nej, man kan selvfølgelig aldrig sige ting med 100% sikkerhed. Men har aldrig set det store lys i Obertan, og det blev bestemt ikke bedre i sidste sæson, hvor han blev udeladt da det brændte på ved vores wings. Han bliver sikkert udemærket, men bare ikke United materiale :)
Kasper United
09-08-2011, 16:44
Må erklære mig enig med Lorensen. Det kan godt være, han ikke har svømmet i chancer for at vise sit værd, men er vi enige i, at DET vi har set ikke rækker til United-standard? Han bliver sikkert en udemærket spiller i en mindre klub, men tror egentlig, at hans største problem er, at han ikke kan modstå presset, som der er i en storklub som os.
MOHoegsted
09-08-2011, 16:52
Må erklære mig enig med Lorensen. Det kan godt være, han ikke har svømmet i chancer for at vise sit værd, men er vi enige i, at DET vi har set ikke rækker til United-standard? Han bliver sikkert en udemærket spiller i en mindre klub, men tror egentlig, at hans største problem er, at han ikke kan modstå presset, som der er i en storklub som os.
Syntes heller ikke han har grebet chancen når han fået den, det siger jeg ikke.
Mener dog bare han på længere sigt kunne det, via en udlejning.
Er helt enig i det må være presset, og det tror jeg han vil kunne håndtere hvis han bare bliver modnet og får rutine via en udlejning.
Thepostman
09-08-2011, 19:12
En moderne kant skulle gerne have en meget bedre teknik og hurtighed, har været sagt han behøver at lave de vilde finter. Jeg ser mere Park som center midt, i en 4-3-3, da som du selv siger han er god taktisk, og han arbejder.
På en kant ser jeg ham ikke mere gældende end Obertan, i moderne fodbold er det nødvendigt med hurtige kanter, som kan tæmme en bold uden de rummer for mange problemer. Park er for sjusket til en kant imo.
Han har rutinen, men den har Obertan også om et par år.
Mener ikke jeg har sagt han bliver en stjerne, jeg er helt sikker på at når han har fået noget rutine om et par år, vil han være en god bredde spiller for United, måske endda slå igennem som fast mand. Om de par år har han også fået ordnet de mentale egenskaber.
Det er meget muligt at en 'moderne' kantspiller skal være hurtig og have en god teknik. Men når man, som Obertan, ikke kan omstætte dette til praksis, så er det ligegyldigt hvor hurtig, og hvor mange tricks han kan. Det gør ham ikke en bedre fodboldspiller end Park, som du siger han er.
Jeg mener nu langt fra at Park er sjusket. Park er en god fodboldspiller, og det er også derfor han spiller i Manchester United, hvor Obertan nu er solgt videre.
Så hvad en 'moderne' kant skal kunne, bekymre jeg mig egentlig ikke om. Men mere din påstand om, at Obertan er en bedre fodboldspiller end Park er.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.