PDA

Se fuld version : Michael Owen

Sider : [1] 2

Don Kafai
03-07-2009, 20:04
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRTTViaiYmzrafuRVCkhi7s3N-YnQeBDwNWUtYMeStI8qAEOBKb

Michael Owen
Nr.: 7
Født: 14. december 1979
Land: England

Don Kafai
03-07-2009, 20:05
Welcome.

Anderson Abreu
03-07-2009, 20:06
velkommen

JakobR
03-07-2009, 20:07
Once a scouser, always a manc.

Jeg har altid været vild med Owen, så nu håber jeg, han ikke skuffer mig ;)

Velkommen til!

Jev
03-07-2009, 20:08
Et af de mest opsigtsvækkende køb, vi har foretaget i årevis. Det kan blive både en pige og en dreng, men han skal naturligvis have chancen - også selvom han er et scouse bastard ;-). Jeg har faktisk en god fornemmelse.

RasmusP
03-07-2009, 20:08
Det blir sgu underligt at se ham i Unitedtrøjen.. Nu har vi to scousers i angrebet:) Jeg tror faktisk sagtens det kan blive endnu en genistreg fra Sir Alex' side. Det kunne være fedt hvis han gik hen og blev en stor succes:)

Anyway. Velkommen til ham.

Ralaks
03-07-2009, 20:09
Glæder mig rigtigt meget til at se ham i den rigtige røde trøje!

http://www.youtube.com/watch?v=yIqfqNw1fKo

Cartman77
03-07-2009, 20:09
Welcome Mr. Owen, Håber du bliver en succes.

Don Kafai
03-07-2009, 20:12
Fra ManUtd.com:

I had just begun to talk to other clubs when out of the blue Sir Alex phoned me on Wednesday afternoon, invited me to have breakfast with him the next morning during which he told me that he wanted to sign me. I agreed without a moment's thought.

This is a fantastic opportunity for me and I intend to seize it with both hands.

I am now looking forward to being a Manchester United player and I am fortunate that I already know so many of the players here. I missed pre-season last year and am pleased that I will be starting at Carrington from day one.

I want to thank Sir Alex for the faith he has shown in me and I give him my assurance that I will repay him with my goals and performances

Den dér må gøre lidt ondt i Liverpool :D

Hl-Glory
03-07-2009, 20:12
Velkommen, håber du bliver en gevinst for klubben!
Hvis han bare kan komme tæt på fordums styrke, kan det blive rigtigt grimt, fra andre hold, med vores angribere!

Hl-Glory
03-07-2009, 20:13
Fra ManUtd.com:

Også det første jeg tænkte, der var ikke meget klubfølelse at finde der :)

Jacob FG
03-07-2009, 20:14
Jamen velkommen til !

Som jeg lige nåede at slutte mit seneste indlæg af med, så synes jeg, at det er et meget spændende køb, som jeg dog vil tillade at stille mig skeptisk over for.. Jeg håber dog overraskelsen lurer, og at han går hen og bliver en vigtig brik fremover..

robinho
03-07-2009, 20:15
Det her kan som sagt ende med både en pige og en dreng.

Men men men vi har ikke det vilde i klemme, for vi betaler som sagt ikke andet end lønnen.

Der hvor jeg har min største bekymring er hvis han går i stykker 14 dage inde i sæsonen, for så er det her lige vidt, og så står vi og mangler den 3.angriber alligevel.

Nu er det her ikke en appel til at fergie skal ud og købe en 4.angriber, men håber det lægetjek var grundigt, og så vil jeg da sige at hvis fergie henter endnu en wing, så kunne det da ikke skade, hvis det var en fyr som også kunne spille i front.

Men velkommen til ham og hvis han ellers holder sig skadesfri og skarp så er han jo en fremragende spiller. Så det kan vise sig som årets scoop det her.

man.utd25
03-07-2009, 20:15
Velkommen Owen:) har altid synes han var giftig, så håber han finder sin gammel form..

mikkel
03-07-2009, 20:17
Synes fandeme det her er spændene. Selvom Owen har spillet for-du-ved-nok-hvad-for-et-hold, så har jeg altid godt kunne lade manden.
Rigtig hjerteligt velkommen og pøj-pøj med det :0)

SteveBruce4
03-07-2009, 20:18
Hvis han ellers kan holde sig skadesfri, så er det helt sikkert en forstærkning vi der har fået.

Og jeg tror ikke at han vil forlange fast spilletid pga alle hans tidligere skader og forhåbentlig ikke dyr i drift, igen pga alle hans tidligere skader.

Jeg glæder mig til at se Rooney og Owen på toppen..!!

Parkohargo
03-07-2009, 20:19
Jamen velkommen Owen din gamle scouser...:) Jeg er virkelig virkelig spændt på at se hvad han kan.. eller rettere sagt hvad vi kan få ud af ham. Han kan enten floppe fælt eller lave en god Sheringham...

Nøj hvor jeg dog glæder mig til at komme igang med sæsonen.!!

JakobR
http://cache4.asset-cache.net/xc/88812396.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=17A4AD9FDB9CF19311EB03566168C70ECC43A375E3A6C8BF E30A760B0D811297

Jeg er ved at dø af grin over det her billede :D

Jacob FG
SAF har da også haft en travl uge:
Først afskedsmiddag med Ronaldo og så lige morgenmad med Owen ;)

Jacob FG
03-07-2009, 20:20
http://cache4.asset-cache.net/xc/88812396.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=17A4AD9FDB9CF19311EB03566168C70ECC43A375E3A6C8BF E30A760B0D811297

Jeg er ved at dø af grin over det her billede :D

Hørt! :D

Prøv at oprette dig som bruger inde på fools forum, og så post det der billede i tråden med Owen.. :lolol:

henning_b_j
03-07-2009, 20:21
Fra ManUtd.com:

Det gør here NAS på alle liverpool-fan! sidder sammen med en af mine venner som er liverpool-fan og for ham er solen lige gået ned! :-))))))))))))

Grønholdt.
Velkommen til klubben, Owen! Den havde jeg godt nok ikke set komme, for fanden da! ;) Nu må vi bare håbe på, at United ikke har købt(skrevet kontrakt) med katten i sækken. Hvis han kan holde sig skadesfri, så er der jo ingen tvivl om, at han nok skal lave mål(håber jeg da) når han får chancen... :devilll:

robinho
SAF har da også haft en travl uge:
Først afskedsmiddag med Ronaldo og så lige morgenmad med Owen ;)

Hvis han skal ud og spise med alle de spillere han henholdvis sender ud og tager ind, så håber jeg united har en fin repræsentationskonto hehe.

JakobR
03-07-2009, 20:22
http://www.gettyimages.com/Search/Search.aspx?contractUrl=2&language=en-US&family=editorial&assetType=image&p=michael%20owen&src=standard

Flere billeder kan ses her. Den bliver vist opdateret lidt efter lidt.

I øvrigt en voldlækker hjemmebanetrøje, vi har fået.

SteveBruce4
03-07-2009, 20:26
Fandt det her billede på Sky Sport

http://img.skysports.com/09/07/402x210/MichaelOwen-ManUtdkit-_2324976.jpg

Don Kafai
03-07-2009, 20:26
Det her svarer vel til, at Liverpool henter David Beckham hjem og redder ham fra LA Galaxy.
Det ville i den grad ødelægge mit humør!

Anderson Abreu
03-07-2009, 20:29
jeg sidder sku lidt og tænker tilbage på VM i korea/japan. :D

ROONEY - OWEN

det var så smukt. Håber de kan finde det samarbejde.

JakobR
03-07-2009, 20:31
Owen og Rooney har jo aldrig kunne spille sammen på det engelske landshold, og de endte da også med at blive skilt.

Glem nu ikke Berbatov.

Dines
03-07-2009, 20:31
Hvor er det bare lækkert. Jeg synes Owen er den spiller vi mangler. Ja, måske går han nemt i stykker, men at rive korsbåndet over eller brække foden er mere uheldigt og jeg er også sikker på, at Newcastle har spillet en stor rolle i, at Owen aldrig rigtig har kunne komme ordentlig tilbage efter skade og han er blevet smidt ind før, at han var 100% klar. Derudover er han gratis, dvs. alt han leverer er vel egentlig en overraskelse. Desuden kan han helt sikkert affinde sig som 3. angriber til at starte med, og i som 4,5 og 6 backup har vi Welbeck, Manucho og Macheda, så egentlig synes jeg, at angrebet er fint nok nu. Måske ville en ekstra kant gavne, for Park, Nani, Giggs og Valencia er altså ikke top klasse, så en Ashley Young ville være meget velkommen. Med et køb af ham, så vil vi imo gå næsten stærkere ud af transfervinduet og have en sparet en helt masse penge.

Velkomme Owen. Må gøre ondt på Liverpool det der.

Don Kafai
03-07-2009, 20:32

ROONEY - OWEN

Medmindre Rooney var stor, sort og uskarp, så kan jeg ikke følge din historie :D

RasmusP
03-07-2009, 20:35
http://i44.tinypic.com/30mmxci.jpg
http://i39.tinypic.com/i3ie8k.jpg
http://i43.tinypic.com/34ynypf.jpg

In your face :devill: http://www.redandwhitekop.com/forum/index.php?topic=244693.0

TJ
03-07-2009, 20:36

ROONEY - OWEN

Haha hvordan kan det være smukt når det aldrig er sket?? :titte:

Anyway, velkommen til klubben Michael Owen. Dejligt med en kontroversiel handel.

JakobR
03-07-2009, 20:39
Han har lige været på MUTV, hvor han fortalte, at han engang har spillet en ungdomsturnering for United.

Er det nu os, der skal være sure over, at han derefter smuttede til Liverpool? ;)

man.utd25
03-07-2009, 20:41
Owen og Rooney har jo aldrig kunne spille sammen på det engelske landshold, og de endte da også med at blive skilt.

Glem nu ikke Berbatov.

Jo Berbatov er glemt hehehehe

Christensen
03-07-2009, 20:47
Det her kan blive lort eller lagkage. Ønsker ham dog velkommen til klubben, og håber på alt det bedste, men må indrømme jeg ikke har nogle forventninger til ham, så det kan nærmest kun gå godt.

Danielsen
03-07-2009, 20:47
Hvor er det klasse af Fergie, og spise morgenmad med Owen også 2 dage efter er han vores! Det er pure fucking class!

JakobR
03-07-2009, 20:48
Hvor er det klasse af Fergie, og spise morgenmad med Owen også 2 dage efter er han vores! Det er pure fucking class!

Ville da godt nok være fucked, hvis han hellere ville spille for Hull :D

Parkohargo
03-07-2009, 20:51
Så kunne det jo være passende at han enten gik hen og lavede en O'shea eller Tevez på Anfield:):lolol:

Anderson Abreu
03-07-2009, 20:55
Medmindre Rooney var stor, sort og uskarp, så kan jeg ikke følge din historie :D

nejnejnej, hahahah my bad. :D

Zubbi
03-07-2009, 20:55
som jeg også skrev i transfertråden, så er dette en fantastisk nyhed. Der er ingen tvivl om at det er en klassespiller som vi får ind - HVIS bare han holder sig skadesfri.

Velkommen til! Og jeg ser frem til at du sender os i himlen i det 89 minut på Anfield næste år, ved at afgøre den!!

Parkohargo
03-07-2009, 21:01
En fin video med Owen

http://www.youtube.com/watch?v=QUPRi_nk4kg

Trankjær
03-07-2009, 21:01

Glem nu ikke Berbatov.

Hvordan kan man sige at Rooney og Owen aldrig har kunnet spille sammen på det engelske landshold? De har spillet 29 kampe sammen og scoret 23 mål - det er vel okay?!

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1197304/Manchester-United-boss-Fergie-sees-Fabio-Capello-doesnt-Goals-flow-Michael-Owen-plays-Wayne-Rooney.html

Cap
03-07-2009, 21:02
Selvom mange havde håbet på Benzema, Aguero og hvem der nu ellers er i den klasse så synes jeg Owen er et glimrende køb. Vi er ikke Real Madrid - vi SKAL (og kan) ikke bruge en masse penge på nye spillere når vi har nogle store talenter som blot er nogle år væk fra at skulle slå igennem. Hvis vi havde købt f.eks. Benzema kunne vi sådan set ligeså godt have solgt Welbeck og Macheda nu da de de aldrig ville få nogen egentlig chance for at slå igennem (ala Rossi).

Netop derfor er Owen en god signing - vi ved alle hvilke kvaliteter han har haft tidligere og modsat Tevez så er jeg helt sikker på at Owen ikke forventer at spille hver eneste kamp. Selvfølgelig er hans tidligere skades problemer et problem for os, men det er altså værd at huske at han i de seneste to sæsoner for Newcastle har spillet henholdsvis 29 og 27 kampe i ligaen - så måske er han ovre det værste. Derudover, så blev der (som der også var en der skrev i transfer tråden) sket flere gange at Newcastle har smidt Owen på banen før han var helt klar - det er vi ikke tvunget til.

Anderson Abreu
03-07-2009, 21:04
http://www.liverpoolfc.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=2722&start=330

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHA :D

Bøna
03-07-2009, 21:30
Det satme en klassesigning :D Owen erstatter Tevez' rolle og vi sparer en masse penge. Kan han nærme sig sin tidligere styrke og med vores spillere i ryggen bliver han fantastisk og en stor målsluger.

Forestil jer dette: Owen bliver spillet i dybden - rundbarberer Carragher og smadrer bolden op i krydset uden Reina har en chance. Smask. United vinder på anfield pga. Owens mål :D Det bliver ubeskriveligt hvis han scorer imod liverpool i united trøjen - så kan scouserne lære det.

Seba
03-07-2009, 21:30
Han er da ikke ret høj ham Michael :P
I forhold til David Gill

Jeg må indrømme , har altid synes om Owen, også selvom han bar Liverpool trøjen..
Det eneste jeg så frygter er hans skader, men håber og tror på han nok skal blomstre op i vores røde trøje..
Det er noget af et scoop Sir. Alex har gjort..
Owen er en super spiller.. Ham og Rooney sammen, kan godt ende med at blive ret farligt.. ;)

Mon der kommer flere spiller til truppen ?
Læste et sted Rooney håbede på 4 stykker.. mener jeg det var..

23Becks
03-07-2009, 21:48
Det er intet mindre end en skandale..

Om han laver 100 mål ændre det ikke på at han er en scousser.. Kan ikke forstå folks begejstring.. Han har været piv ringe i sin tid i Newcastle, og kan simpelthen ikke se hvad han kan tilføre klubben udover en masse tid på briksen..

chrisserUnited
03-07-2009, 21:55
tror sådan set Ferguson har hentet ham for at få en billig gammel løsning, så vores to talenter Welbeck og Macheda kan se der ikke er så langt igen... kan jo være de er klar om et år eller 2

Aquarium
03-07-2009, 21:58
Det her svarer vel til, at Liverpool henter David Beckham hjem og redder ham fra LA Galaxy.
Det ville i den grad ødelægge mit humør!

den dag sådan en forbrydelelse sker, tager et kniv og river øjnene ud af deres sokkeler. Sådan må mange fool fans føle lige nu. Jeg har godt meget ondt af dem. Da beckham trænede med arsenal holdet sidste år ? eller var det et par år siden så kan jeg huske at jeg var ret pissed! men sidstnævnte er intet i forhold til at have et ikon som Owen spille for ærkerivalerne. I skal ikke forstå mig forkert for jeg er ret begejstret for at have Owen i Manchester. Jeg har altid været fan af ham selvom han spillede for fool. Velkommen Owen og jeg håber at du bliver lige så stor en spiller for os som du var for fool. Du har vundet meget i engelsk fodbold, men det må være rart at have en chance for at vinde PL som du aldrig kunne have fået i fool :smilings::trophy:

chrhein
03-07-2009, 22:05
Det er intet mindre end en skandale..

Om han laver 100 mål ændre det ikke på at han er en scousser.. Kan ikke forstå folks begejstring.. Han har været piv ringe i sin tid i Newcastle, og kan simpelthen ikke se hvad han kan tilføre klubben udover en masse tid på briksen..

Måske du bare skulle stoppe med at kommentere så? Dine kommentarer er jo blot usaglige udbrud. Så fordi han er scouser kan han aldrig bruges? - Hvad er egentlig din holdning til Rooney?

Og tiden i Newcastle er vist ikke så ringe. At score 1 mål pr. 2,3 kamp for en nedrykker kunne være værre.

Fletcherfan
03-07-2009, 22:10
Hold da en helt lang ferie, som det pludselig er mange United-fans, der altid har været vilde med Owen, selvom han spillede for Pool... Hvis United så også købte Lucas så ville han sikkert også få en masse fans, der lige pludselig altid har været vildt begejstrede for ham...

Jeg håber selvfølgelig, at SAF har skudt papegøjen, men jeg tillader mig, at tvivle enormt meget med købet af Owen... Havde han været rigtig god så havde det ikke været så galt, men han er færdig på højeste niveau... Lad os dog håbe, at jeg tager gruelig fejl...

JDK
03-07-2009, 22:11
Velkommen Owen!

Har altid beundret ham som angriber og glæder mig til at se, hvordan det kommer til at fungere

Troelsgaard
03-07-2009, 22:26
Det er surrealistisk at Michael Owen spiller for United, det havde jeg aldrig troet, det er næsten som hvis Giggs forlod klubben.

Modsat med Berbatov, og hvis vi nu køber et stort navn for en bondegård, så har vi alt at vinde med Owen som jeg ser det, for han er transferfri, og forventninger er lave, og det kan derfor blive et scoop, men lad os nu se, skader forsvinder jo ikke bare sådan, men hvor jeg dog håber vi har skudt papegøjen.

marc_93
03-07-2009, 22:29
først og fremmest velkommen
men prøv en gang at hør her, har han et tilbud fra liverpool eller hvad siden han lige pludselig er en kæmpe judas, nej alternativet var hull, stoke og sådan nogle hold, jeg kunne forstå hvis har afviste liverpool fremfor united men i og med de aldrig har været på banen er det fuldt forståeligt. så i siger at hvis ryan giggs ingen kontrakt havde med united skulle han vælge agf fremfor liverpool

Lorensen
03-07-2009, 22:30
Jeg fatter altså ikke Owen, han har da totalt ødelagt sit gode ry ude i den store fodboldverden, og for hvad? En tjans som 3. angriber i United. Han skal i hvert fald ikke regne med at der bliver sendt mange varme tanker fra Liverpool fremover.

Men hey, fuck it! Jeg har altid syntes at han var en god angriber og især tidligere var han en af de klart bedste angribere. Hvis han kan komme op på et niveau der bare minder nogenlunde om det er jeg tilfreds.

Folk siger han er gået i stå, men man skal også huske at det er noget helt andet at spille for Newcastle end det er i United, og jeg er ikke i tvivl om at han vil opnå succes her.

Troelsgaard
03-07-2009, 22:32
Hold da en helt lang ferie, som det pludselig er mange United-fans, der altid har været vilde med Owen, selvom han spillede for Pool... Hvis United så også købte Lucas så ville han sikkert også få en masse fans, der lige pludselig altid har været vildt begejstrede for ham...

Personligt har jeg i mange år haft et godt øje til Owen, og det stammer helt tilbage fra sommeren 98, hvor jeg blev helt fortryllet af hans enorme klasse under VM, og jeg vil næsten tro, at var jeg ikke blevet United fan nogle måneder forinden, så var Liverpool nok blevet mit hold, så for mig er "kærligheden" til Owen ikke noget, der er opstået fra i dag af.

Mht. til andre folks evt. pludselig fascination af Owen, så er det jo Fergie der har hentet manden, og jeg tror 99% af alle United fans stoler fuldt ud på hans dømmekraft, han kan selvfølgelig fejle, men han har de fleste gange ramt plet, specielt med spillere som man ikke umiddelbart har den store tiltro til, og her falder Valencia og Owen jo fint i tråd med det.

Hinrichsen
03-07-2009, 22:34
først og fremmest velkommen
men prøv en gang at hør her, har han et tilbud fra liverpool eller hvad siden han lige pludselig er en kæmpe judas, nej alternativet var hull, stoke og sådan nogle hold, jeg kunne forstå hvis har afviste liverpool fremfor united men i og med de aldrig har været på banen er det fuldt forståeligt. så i siger at hvis ryan giggs ingen kontrakt havde med united skulle han vælge agf fremfor liverpool

Lige præcis Ryan Giggs, JA.

Ser ikke noget galt i det Owen gør. Kan godt forstå han vil spille de sidste år af hans karriere på topplan når nu chancen var der..

Og heldigvis for det. Klasse signing

schousboe9
03-07-2009, 22:36
Interview med Owen 10 min. efter han skrev under:

How does it feel to have signed for Manchester United?

It feels great. I never even had it in my wildest dreams really but then I got the call from the manager to come and meet him. It was a shock but I’m obviously really happy and things have moved quickly since then.

Players probably don’t need much persuasion to move to a club like United but what did the manager have to say to you?

We just discussed football really and the pros and cons of signing myself. Thankfully there were more pros than cons. So we talked about football and left David Gill and my agent to talk about the rest. From my point of view, I just wanted to talk about football. Then it was a case of show me the paperwork and where I have to sign. I’m delighted to have signed now.

I presume at the end of last season you didn’t think you’d be playing for Manchester United this season?

No, but I’ve been here in the past. I came here a couple of times as a kid, and I played in a tournament up north for Man United. I knew Brian Kidd quite well, I met the manager and even in the last few years, you speak to players and other people, I had an idea that the manager still thought I had something. So I clung to the hope that he would come and ask me to play for him one day. I probably had a poor spell up at Newcastle but prior to that, my career was very good and I’m sure a top club like this can reignite my career. Hopefully I can score a few goals and help the team to more success.

The fans will be desperate to know how your fitness is because you’ve obviously had a torrid time with injuries in the past few years. You’ve passed your medical so I presume everything’s all right?

I’d like to think that everyone was quite surprised at how my medical was. I knew I would pass my medical, I’ve obviously passed them before. My fitness is fine. A lot is made of it and probably a lot will come out in the coming months and years but I certainly don’t feel like I’m injury prone. I’ve had a lot of injuries since I was at Newcastle - but anybody would get injured if someone jumped on their foot. I can name loads of players, and probably half a dozen here, who’ve broken a metatarsal. That almost set me on my way to having a couple of injuries subsequently because I didn’t get that first one right. I’m 29, I’ve played off the top of my head 500-plus games at the highest level. For me to play that many games, I think everyone would agree you can’t be on the treatment table all the time. But it is my plan to improve on my injury record. I know the medical staff here are really highly thought of so hopefully I can work with them and make sure I’m available for every game.

You obviously know Wayne Rooney from the England set-up but how much are you looking forward to teaming up with him and Dimitar Berbatov?

I am, and there are so many top players here obviously, so it’s a very exciting time for me. You get the call that United want to speak to you, and then you sign, and everything happens so quickly. As soon as you sign, you think, I’m going to start playing football soon with the players you spoke about then. There are fantastic players throughout the squad and that’s why they’ve all won so much in their careers so far. Hopefully I can jump on the bandwagon, help score a few goals and obviously help us to further success.

What do you hope to achieve here, Michael?

It’s early days but when you think about United, you automatically think about winning trophies, the stadium, the massive fanbase. Until you sign, you don’t let yourself get carried away. I literally signed about ten minutes ago so no doubt I’ll drive home in my car now and I won’t sleep tonight thinking about all the top players I’m going to play alongside, about the manager, the fans, the atmosphere at Old Trafford and everything else. So there’s a lot to think about and a lot to get excited about.

You’ve obviously played at Old Trafford before but how much are you looking forward to seeing those fans get behind you?

It will be lovely obviously but I’m not silly, I know there will be a few people saying the manager shouldn’t have signed me and things like that. But that gradually goes away over time and then as soon as the first game kicks off, then I can obviously do my talking on the pitch. I’m really looking forward to pre-season. That’ll be good if I can get a full pre-season under my belt as that will stand me in good stead for the rest of the season. Obviously when the season starts properly I’d like to start the season with a bang as that will help me settle into my new career and life.

Det markerede kan vi vel alle sætte os ind i!? :D

Enggolf89
03-07-2009, 22:36
Pinlig signing. og et skridt ned af stien fra uniteds side. Gå fra at være interesseret i fremtidens stjerner: Benzema og Kun f.eks. til at købe en angriber som har floppet og været skadet i de 5 år der er gået siden han forlod fools. jeg er ikke imponeret over dette køb, men håber jeg tager fejl. Meget fejl. for jeg ønsker jo trods alt min negative attitude overfor dette køb stadig succes til united og spillerne i klubben.

men denne signing, får thumps down fra min side!!!

23Becks
03-07-2009, 22:41
Måske du bare skulle stoppe med at kommentere så? Dine kommentarer er jo blot usaglige udbrud. Så fordi han er scouser kan han aldrig bruges? - Hvad er egentlig din holdning til Rooney?

Og tiden i Newcastle er vist ikke så ringe. At score 1 mål pr. 2,3 kamp for en nedrykker kunne være værre.

Jeg kommenterer lige hvad der passer mig, og har lige så meget ret til min mening som alle andre på dette forum.. At du synes det er et superkøb - fred være med det - Jeg mener bare det er et skidt køb.. der er jo ingen grund til at have en debat hvis vi alle var enige..

Rooney er noget andet.. Liverpool er 100 gange slemmere end everton, og vi har selv været med til at udvikle rooney qua vi hentede ham som meget ung..

Dines
03-07-2009, 22:46
Pinlig signing. og et skridt ned af stien fra uniteds side. Gå fra at være interesseret i fremtidens stjerner: Benzema og Kun f.eks. til at købe en angriber som har floppet og været skadet i de 5 år der er gået siden han forlod fools. jeg er ikke imponeret over dette køb, men håber jeg tager fejl. Meget fejl. for jeg ønsker jo trods alt min negative attitude overfor dette køb stadig succes til united og spillerne i klubben.

Jeg kan så spørge, hvad har vi at miste? Hvis Owen er skadet over halvdelen er tiden og den anden halvdel er dybt elendig, så er han væk igen om to år, derfor ser jeg det ikke som et skridt ned. Talenter som Macheda og Welbeck vil også få langt flere chancer nu end før, da der ikke er blevet købt en 300 mio kr. mand ind. Ja, Manchester United køber store spillere ind, men Manchester United udvikler også deres egne spillere og med købet af Owen, kan dette være muligheden for Welbeck og Macheda for mere spilletid.

RasmusP
03-07-2009, 22:49

Nu kommer Owen nok ikke til at få samme indflydelse og funktion på holdet, som Benzema ville have fået hvis vi havde signet ham, så jeg synes ikke helt du kan sætte det sådan op. Jeg tror ikke Owen kommer til at få den stjernestatus som Benzema ville ha fået. Men en god backup til Rooney, Berbatov og måske en ny angriber, tror jeg sagtens han kan blive.

Tue B
03-07-2009, 22:53
Jeg syntes ikke Owen er købt vi havde brug for. Jeg havde håbet på noget mere sikkert. At han har spillet for fools trækker også ned, men nu har vi hentet ham. Jeg håber han klarer sig godt og han kan score nogle af de mål vi har manglet.
Det meste fornuftige er han kender ligaen 100% og har erfaring og han kan leve med en bænke plads, da han ellers skulle spille for f.eks. Hull.

Enggolf89
03-07-2009, 22:56
Helt enig. det er ganske korrekt. de unge talenter vil få flere chancer og ja det er da positivt. men altså er det tiden og måden? for jeg ser ikke det store i macheda og egentlig heller ikke i wellbeck - men mere i ham. og jeg mener ikke de kan gå ind og gøre den store forskel i kampe hvor rooney og berbatov ikke kan score eller levere det fornødne spil, så andre kan score. og derfor mener jeg ikke at Owen er den rette spiller til at kunne gøre noget ved det. men altså benzema, var så stort et talent at han ikke skulle have været ladet gå til en anden klub.

Jeg mener ikke at vi med de nuværende backups kan være lige så farlige som med enten berbatov eller tevez på bænken sidste år. Og siden det også kom ud af den blå med det opkald fra SAF, lugter det til lidt af en nødløsning eller en plan Å, men billig er den. POSITIVT.

Han kan kun overraske

Runaldo
03-07-2009, 22:58
Velkommen.

Har altid synes om Michael Owen - Dengang han var 20år og spillede for Liverpool havde de nok verdens bedste angriber .. Det er bare synd at vi ikke fik fat i ham før han flyttede til Madrid eller Newcastle.

Danielsen
03-07-2009, 23:01
http://www.man-utd.dk/owen.pdf <--- hahaha... så har man også set det
Der er nogle ret gode stats imellem. Og mange rygter om ham bliver manet i jorden....specielt om hvor skadet mange mener han altid er...

Danielsen
03-07-2009, 23:03
slettet... läste forkert...sorry

Dahlmann
03-07-2009, 23:18

Jeg håber selvfølgelig, at SAF har skudt papegøjen, men jeg tillader mig, at tvivle enormt meget med købet af Owen... Havde han været rigtig god så havde det ikke været så galt, men han er færdig på højeste niveau... Lad os dog håbe, at jeg tager gruelig fejl...

Nu er der også en forskel på Owen og Lucas... Lucas er en klovn på en bane meget ofte.. hvis Gerrard derimod var skiftet til chelsea for år tilbage og så floppede der og vi nu kunne få ham på en fri transfer ville jeg heller ikke have noget imod det.. Vi snakker her om en meget erfaren spiller der er utroligt ung i forhold til hvad han har været igennem. Owen har været en fantastisk spiller og kan sagtens blive det igen når bare han er i form. floppet i Newcastle var alle skaderne, men når han ikke var skadet var han nok den bedste på deres hold og havde en god scoringsrate. Owen er god nok...

TJ
03-07-2009, 23:42

Der har aldrig været nogle Liverpool spillere som jeg har været vild med, heller ikke Owen men jeg har nu heller aldrig hadet ham..

Hr Hansen
03-07-2009, 23:52
Helt enig. det er ganske korrekt. de unge talenter vil få flere chancer og ja det er da positivt. men altså er det tiden og måden? for jeg ser ikke det store i macheda og egentlig heller ikke i wellbeck - men mere i ham. og jeg mener ikke de kan gå ind og gøre den store forskel i kampe hvor rooney og berbatov ikke kan score eller levere det fornødne spil, så andre kan score. og derfor mener jeg ikke at Owen er den rette spiller til at kunne gøre noget ved det. men altså benzema, var så stort et talent at han ikke skulle have været ladet gå til en anden klub.

Jeg mener ikke at vi med de nuværende backups kan være lige så farlige som med enten berbatov eller tevez på bænken sidste år. Og siden det også kom ud af den blå med det opkald fra SAF, lugter det til lidt af en nødløsning eller en plan Å, men billig er den. POSITIVT.

Han kan kun overraske

For det er jo pisse nemt at signe spillere som hellere vil spille et andet sted!

Jeg ser Owen som en udemærket reserve og hvis han kommer i topform er det jo bare ekstra dejligt.

Han ved i hvertfald hvor målet stå og det er vel ikke så ringe enda

marc_93
03-07-2009, 23:56
jeg har altid godt kunne lide owen han er en god spiller scorede mange mål og kæmpede for holdet, synes også han gjorde det fremragende i madrid hvis du kigger på det antal kampe han fik

Parkohargo
04-07-2009, 00:26
lol.. manden er faktisk kun 1.73.. Synes nok han så klejn ud på billedet ved siden af Gill...

Hr. Pedersen
04-07-2009, 00:31
Vidunderligt køb, super signing af en mand, som bare bliver ved og ved og ved! Sir Alex endnu en genistreg! Owen vil give os guld med masser af mål og hårdt arbejde.
Please bliv aldrig skadet i de 2 år.:)

RuudVanNissetøj
04-07-2009, 03:54
Vi har da fået fat på en målræv - ovenikøbet engelsk.

Men velkommen skal han da være den kære Owen. Personligt får jeg meget svært ved at abstrahere for det faktum, at knægten har spillet på siden sammen med fanden selv. Så han har bare at spille godt fra start af, ellers begynder jeg at tænke i konspirationer;)

Tror Owen kan blive en vigtig brik uanset hvad i mesterskabskampen. Han kan på mange måde minde om en Dennis Bergkamp når jeg tænker tilbage. Ikke verdens hurtigst spiller, ingen vilde driblinger eller showspil, men han står bare hvor han skal og er iskold som oftest. Forventer, at han vil blive guldværd som subersub og ikke mindst i de "nemme" kampe på papiret, hvor kampen bare skal aflives inden den overhovedet er begyndt. Udover det, er det et kæmpe plus, at han er en etableret og meget erfaren PL angriber - og hans målgennemsnit er misundelsesværdigt hos mange. Owen har bevist, at han har klassen - og så er han endda gratis.

Velkommen Owen, håber virkelig du giver LFC så meget brækfornemmelse at de aldrig kommer over det, at du som eneste LFC spiller i nyere tid oplever at hæve den eneste rigtig hellige gral - Premier League pokalen.

KEANOOOO
04-07-2009, 04:06
Skal vi ikke lige være enige om at M.Owen ikke er et køb !
Men free-transfer, han får et sign-on fee og selvfølgelig hans løn. om den så er fastsat eller det er på pay per play, kan vi kun gætte om ind til videre.
Med andre ord.........Ser det som en win win......skuffer han som 3 angriber, har det ikke kostet en "bondegård" som det ville have gjort hvis f.eks Benzema ikke havde kunnet klare premier League. Går han derimod hen og bliver årets scoop, vinder han på det og ikke mindst klubben. Ferguson vil så igen( igen osv). stå med geni- status som så mange gange før !
Tror ikke på han får en mellem-sæsong, det bliver enten top eller flop.
Forstår folks betænkeligheder, er selv meget splittet/i tvivl, men har valgt at stolle på Fergusons intuition, som regel sidder den jo lige i skabet :)
Når vi er ved de billige så nup lige Trezeguet, Juve vil af med ham, sq blæret med nr. 3-4 angriber på listen med de navne de nu engang har :lolol: .....Undskyld trådfletningen.....

scousser eller ej..........nu er han rigtig rød. Så velkommen !! :trophy:

timberunited
04-07-2009, 08:33
Velkommen Owen. Som der bliver skrevet, bliver du nu endelig rigtig rød. Eller, det kommer tiden til at vise, hvor hot, du faktisk bliver. I går fik jeg associationen til Grauballe-manden.

I dag har jeg fundet en bedre, hvilket de der kender tv-serien Heartbeat (Små og store Synder) måske vil give mig ret i.

http://www.freewebs.com/heartbeatmoments/CSS/GGHBA01.jpg

Greengrass er den charmerende fusker, der har følgende motto, når han kommer i knibe: "How can you do that to me. I'm nearly and old age pensioner".

Owen har ikke haft de bedste arbejdsbetingelser i Real Madrid, der har ødelagt flere spillere, ligesom City også er gode til: Graversen, der fungerede fint i Everton, Beckham (i større perioder af opholdet) og Van Nistelrooy (som de sikkert bare skrotter nu). Der er garanteret flere eksempler.

At spille hos en nedrykker, der urealistisk drømmer om CL, men ikke kan trække kvalitetsspillere til klubben, og også derfor kommer i nedrykningsfare, er sikkert ikke let. Nu får Owen Fergusons hjælp. Jeg håber så bare ikke, at det bliver på bekostning af resten af holdet og klubben. Han må ud af sin deroute, og blive den vinder han engang var. Jeg har allerede fortrængt, at han spillet noget andet sted end på det engelske landshold:

http://www.youtube.com/watch?v=PKg4C0rTWUM&feature=related

McPherson
04-07-2009, 09:42
Okay, han var gratis, men ellers ser jeg ikke særlig meget positivt i denne transfer. Owen er hele tiden skadet, og har ikke spillet særlig godt i lang tid. United har brug for at hente store navne for at vise de stadig kan være med det helt store. Det er som om det er gået stødt ned af bakke for dem siden det blev pryglet af Barca i finalen. Først mister vi Tevez, så Ronaldo, så får Real Madrid også fat i Kaka og Benzema - og vi henter spillere som Valencia fra Wigan og Owen fra Newcastle. Det er slet ikke godt nok.

robinho
04-07-2009, 10:18
Okay, han var gratis, men ellers ser jeg ikke særlig meget positivt i denne transfer. Owen er hele tiden skadet, og har ikke spillet særlig godt i lang tid. United har brug for at hente store navne for at vise de stadig kan være med det helt store. Det er som om det er gået stødt ned af bakke for dem siden det blev pryglet af Barca i finalen. Først mister vi Tevez, så Ronaldo, så får Real Madrid også fat i Kaka og Benzema - og vi henter spillere som Valencia fra Wigan og Owen fra Newcastle. Det er slet ikke godt nok.

Hvem siger vi er færdige på markedet.

Jeg synes da det er ok at få 2 gode spillere til truppen for sammelagt 16 mio pund, når man ellers ser på dagens marked.

Det giver os jo rigeligt med overskud til at kigge efter SPILLEREN......

Casper
04-07-2009, 10:31
lol.. manden er faktisk kun 1.73.. Synes nok han så klejn ud på billedet ved siden af Gill...

det gør de fleste... gill er jo ikke ligefrem en lille mand.

RAppel
04-07-2009, 10:52
Det er som om det er gået stødt ned af bakke for dem siden det blev pryglet af Barca i finalen.

Så nu er det ikke os mere? hmm...

Først mister vi Tevez,

Som forlangte alt for meget i løni forhold til den rolle han ville have. Desuden kostede han mere end hvad godt var. Han valgte så at sige selv at smutte. Den kunne vi ikke gøre noget ved.

så Ronaldo,
Han havde allerede bestemt sig for at tage til Real. Den kunne vi ikke gøre noget ved.

så får Real Madrid også fat i Kaka og
Som vi ikke har vist interesse for. Og?

Benzema -
Som kun ville til Real og ikke havde nogen intentioner om at tage til United. Den kunne vi ikke gøre noget ved.

og vi henter spillere som Valencia fra Wigan
Virker som et fornuftigt køb til billige penge (i forhold til så mange andre). Desuden er han kendt med at spille i den engelske liga. Bedre end at tage chancen med en som ikke er...

og Owen fra Newcastle.
Klasse-signing hvis du spørger mig. Der findes ikke mange spillere med Owens meritter der vil stille sig tilfreds med den rolle han får på holdet.

Det er slet ikke godt nok.
Det er altså ikke fordi transfervinduet lukker fordi vi har signet Owen.

Tue B
04-07-2009, 10:58

Jeg synes da det er ok at få 2 gode spillere til truppen for sammelagt 16 mio pund, når man ellers ser på dagens marked.

Jeg tænker det samme. Jeg håber ikke vi er færdige, men de spillere vi har fået indtil nu er helt okay. Jeg tror måske SAF har en spiller gemt i ærmet. Det kunne være fedt med et stort navn, men tror mere på en handel som Costa, hvilket jeg også vil blive lidt glad over :devilll:

Cfg
04-07-2009, 10:59

Det er lige netop det jeg syntes det er godt nok. Owen bliver ikke altoverskyggende, hvilket vil sige at der også bliver plads til nogle af vores unge angriber, som har brug for at smage på nogle pl kampe i sæsonen. En af de ting jeg respektere enormt meget ved united er at de ikke behøver at købe de helt store ind, for stadig at kunne være med til det helt store. Van der Sar, Brown, Ferdinand, Vidic, Evra, Hargreaves, Carrick, Scholes, Ronaldo, Tevez, Ronney. i henholdvis Champions League finalen i 07/08 mod Chelsea.

Van der Sar, O'Shea, Vidic, Ferdinand, Evra, Carrick, Anderson, Giggs, Park, Ronaldo, Rooney. i henholdvis Champions League finalen 08/09 finalen mod Barcelona.

Har brugt Champions League finalen som eksempel da jeg tror det er en af de ting du mener i "at være med til det helt store" Men min pointe er at disse finaler er blevet spillet uden køb af helt vildt store stjerner. Ved godt du så vil sige at vi tabte da mod Barcelona, men vi kom da trodsalt til finalen med nogle af disse spillere. Noget som mange hold har svært ved, og netop køber de dyreste spillere for at prøve at opnå disse store finaler. Jovist vi købte Berbatov i 08/09 sæsonen men han er der jo stadig. Og ham glemmer mange, vores stjerne angreb bliver Rooney - Berbatov. Hvilke jeg er fuldt ud tilfreds med. Hvis du ej er tilfreds med disse to oppe foran er det jo en helt anden snak.

Troelsgaard
04-07-2009, 11:15
Jeg forstår ikke hvorfor vi skal måle os selv udfra hvad Real har lavet i dette transfervindue, for det har været det mest utrolig transfervindue fra en klub nogensinde, og uanset hvad vi gjorde, så ville det ikke se ligeså prangende ud, men her skal man jo tænker sig lidt om, for først og fremmest er vi jo engelske mestre, og var i CL finalen, mens Real Madrid måtte nøjes med 2. pladsen i ligaen, hurtig elimenering i CL, og en 2-6 afklapsning mod Barcelona, alt i alt ligger det jo op til, at der skulle ske noget i Real Madrid, mens vi kan tillade os, at være lidt mere raffineret, selvom vi har solgt en af verdens bedste, for vi har altså stadig en fantastisk trup, den skal bare have udfyldt sit potentiale, og ikke gøre sig så afhændig af Ronaldo, og nu er muligheden der, og skulle det ende med, at vi "kun" henter Valencia og Owen, så er vi umiddelbart svækket, fordi Ronaldo var så massiv en skikkelse, men jeg tror stadig vi har truppen, der kan være med over det hele, og jeg tror virkelig på, at næste sæson kan blive den, hvor Rooney tager over fra Ronaldo, ikke på samme egoistiske måde, hvor han redder os gang på gang, men på en sådan måde, hvor man får tankerne tilbage på andre store spillere i denne klub.

robinho
04-07-2009, 11:16
Jeg tænker det samme. Jeg håber ikke vi er færdige, men de spillere vi har fået indtil nu er helt okay. Jeg tror måske SAF har en spiller gemt i ærmet. Det kunne være fedt med et stort navn, men tror mere på en handel som Costa, hvilket jeg også vil blive lidt glad over :devilll:

Jo da.

Med al respekt for valencia og owen som fodboldspillere, så kan det godt være de byder ind med hurtighed, men vi har ikke fået erstattet den flair som ronaldo tog med sig. Der kunne douglas costa godt være et bud, også på trøje nr. 7.

En anden spændende ung mand vi med fordel kunne hugge er Assulin fra Barcelonas ungdomshold, som ifølge tribalfootball vil væk fra barce.

Se nogle videoer med ham. Er en tro klon af messi. Så hvis vi kunne nuppe sådan en ung gut og gøre ham færdig, og han ender i nærheden af messis niveau, så er det jo ikke helt dårligt.

Horst
04-07-2009, 11:52
He comes from Merseyside, he'll make the scousers cry!
Welcome

Jeg var faktisk ude omkring Carrington paa dagen han var til laegetjek, surt man ikke lige fik et uforglemmeligt ojeblik!

RuudVanNissetøj
04-07-2009, 11:52
Med al respekt for valencia og owen som fodboldspillere, så kan det godt være de byder ind med hurtighed, men vi har ikke fået erstattet den flair som ronaldo tog med sig. Der kunne douglas costa godt være et bud, også på trøje nr. 7.

Der er jo ingen spillere der ret beset når Ronaldo til sokkeholderne - så forstår fortsat ikke behovet for at finde enten spillere eller spilleren som skal være direkte afløser.

I mine øjne er Ferguson i gang med at gå tilbage til de gamle dyder. Spillere, der ikke overhypede stjerner eller primadonnaere. Med Owen og Valencia får vi holdspillere og spillere der kæmper med udgangspunkt i holdet, men som fortsat er klassespillere. Personligt, så tror jeg vi efter et stykke tid får at se et mere homogent og afbalanceret United hold med Ronaldos afgang - til fordel som i vores favør.

Ronaldo skal have tak for alt sin klasse som boldspiller - men vores spil skal lægges radikalt om efter hans afgang. Derfor bliver sådanne spillere som Valencia og Owen hentet ind. Balance må være "The keyword" hos Ferguson nu !!

GloryManUtd2730
04-07-2009, 12:02

Jeg tror nu mere på Sanchez:lolol:

robinho
04-07-2009, 12:52
Der er jo ingen spillere der ret beset når Ronaldo til sokkeholderne - så forstår fortsat ikke behovet for at finde enten spillere eller spilleren som skal være direkte afløser.

I mine øjne er Ferguson i gang med at gå tilbage til de gamle dyder. Spillere, der ikke overhypede stjerner eller primadonnaere. Med Owen og Valencia får vi holdspillere og spillere der kæmper med udgangspunkt i holdet, men som fortsat er klassespillere. Personligt, så tror jeg vi efter et stykke tid får at se et mere homogent og afbalanceret United hold med Ronaldos afgang - til fordel som i vores favør.

Ronaldo skal have tak for alt sin klasse som boldspiller - men vores spil skal lægges radikalt om efter hans afgang. Derfor bliver sådanne spillere som Valencia og Owen hentet ind. Balance må være "The keyword" hos Ferguson nu !!

Nu skal vi ikke gøre valencia til noget unikum inden vi har set ham.
Og holdet kommer altså til at mangle noget uventet og fantasifuldt hvis vi præsenter en midtbane der hedder Valencia-Carrick-Fletcher-Park.

RuudVanNissetøj
04-07-2009, 13:03
Og holdet kommer altså til at mangle noget uventet og fantasifuldt hvis vi præsenter en midtbane der hedder Valencia-Carrick-Fletcher-Park.

Valencia er en dygtig spiller - men ja, lad os se hvad han kan for os.

Selvfølgelig kommer vi til at mangle Ronaldos driblinger og vanvittige offensive kvaliteter. Men min påstand vil være, at resten af holdet mere eller mindre tilsidesatte deres fulde potentiale for at bakke Ronaldo op. Så jeg er ikke så bekymret som så mange andre - Berbatov og Rooney skal nok løfte mere nu og vores midtbane er ikke så skidt som mange har lyst til at gøre den. Vi har ikke en Gerrard eller Essien rendende, men de kan stadigvæk spille en god omgang bold.

Flax_Generous
04-07-2009, 14:34
Interessant køb. For det første lader det til, at han er rimelig tilfreds med blive roteret og ikke spille alle kampe (*host*Tevez*host*) og for det andet har han masser af rutine og gode spidskompetencer (afslutningsevne og bevægelse i feltet, f.eks.), hvilket spillere som Macheda og Welbeck (og Rooney?) forhåbentlig kan lære lidt af. Og så for det tredje er han rimelig gratis, hvilket gør, at der er masser af penge tilbage til andre spillere. Hvem det så lige er, aner jeg godt nok ikke...

zhagzi
04-07-2009, 15:40
Jeg må sand at købet af Owen kommer som en stor overraskelse, hvilket jeg også har sagt at SAF ville komme med :) Han overrasker altid. Ikke desto mindre er jeg ikke glad for denne SCOUSER dreng, men altså ja hva fanden? Fergie, ved noget som vi ikke ved, og han har tiltro til ham, så vi kan jo i grunden kun sige det godt nok?

Men meget siger mig også at han kommer til at klare det super godt, og glæder mig over at vi endelig IGEN bliver et mere kollektivt hold, og det er hvad Owen er bedst til ;)
Se bare på Henke, mange sagde "udbrændt", inkl. mig :/ Men han klarede det fanme godt, og vi ville med glæde beholde ham. Synes han var fremragende som angriber i et godt kollektiv, det var LIDT før Ronaldo virkelig fik den helt store arrogance.

Glæder mig til PL går igang. Se det nye hold, og se Owen og Valencia i action, i den røde (og sorte?) trøje ;)

zhagzi
04-07-2009, 15:45

Du glemmer fuldstændig anderson, og giggs og Scholes er IKKE smuttet endnu ;) Så vi har rigeligt på midtbanen, don't worry. Kombinationspil og bevægelse er det bedste der findes, det smukt, hurtigt og effektivt ;)

TJ
04-07-2009, 19:12
MpuvB2Yg5A0

RAppel
04-07-2009, 19:47
Kan slet ikke vente til han får et nummer så jeg kan købe den nye trøje med Owen på. Det største ville være når jeg har den på mod Liverpool og han scorer. Jeg griner allerede ved tanken! :D

Thomas
04-07-2009, 20:03
Kan slet ikke vente til han får et nummer så jeg kan købe den nye trøje med Owen på. Det største ville være når jeg har den på mod Liverpool og han scorer. Jeg griner allerede ved tanken! :D

Tror aldrig, han kommer til at spille mod Liverpool, dels fordi han ikke er 1. eller 2. valg og dels fordi han er tidligere Liverpool-spillere, og hvis han står overfor The Kop og skal score, så kan han psykisk blive påvirket, men hvad ved jeg.. Det ville da være et godt scenarie :D

RAppel
04-07-2009, 20:14
Tror aldrig, han kommer til at spille mod Liverpool, dels fordi han ikke er 1. eller 2. valg og dels fordi han er tidligere Liverpool-spillere, og hvis han står overfor The Kop og skal score, så kan han psykisk blive påvirket, men hvad ved jeg.. Det ville da være et godt scenarie :D

Du har nok ret, men hey, man har vel lov at drømme :p

Martinsen
05-07-2009, 12:38
Jeg tror vi har gjort et lille scoop her. Owen vil kunne affinde sig med ikke at spille hver gang og får han chancen i feltet ja så putter han den som regel i kassen. Så en rigtig god handel og det at han er gratis gør jo kun det hele bedre.

Bonde15
05-07-2009, 15:32
Jeg syntes det noget pjat at folk siger i har mistet Tevez & Ronaldo - fået Valencia & Owen, er i så tilfreds? Ja. Ronaldo kan ikke erstattes, og nej, Messi & Ribery kan heller ikke erstatte ham IMO, så der er ingen afløser der. Og i henhold til Owen, så syntes jeg at der er for mange der undervudere manden. Hvis han holder sig nogenlunde skadesfri og bliver brugt ordenligt (Han skal ikke smides på banen, før han er klar), så er jeg sikker på at han godt kan komme op på et stabilt niveau. Som i andre også siger, er Owen nok heller ikke den der klager mest over lidt tid på bænken.
Så indtil videre er jeg faktisk rimelig tilfreds med Uniteds ageren på transfermarkedet.

SteveBruce4
05-07-2009, 15:37
Jeg tror vi har gjort et lille scoop her. Owen vil kunne affinde sig med ikke at spille hver gang og får han chancen i feltet ja så putter han den som regel i kassen. Så en rigtig god handel og det at han er gratis gør jo kun det hele bedre.

Lige præcis min tanke og jeg ser det her som en win/win situation.

Måske vi skal hente R. Fowler bare for at gnide lidt mere salt i såret..?? :devilll:

Benzet
05-07-2009, 19:15
Det er selvfølgeligt morsomt, at Liverpools fans sikkert vil ærge sig, hver gang Owen kommer til at score for os, men jeg må indrømme, at jeg ser noget blandet på ham, for hvordan ville jeg ikke selv reagere, hvis fx Beckham valgte at skifte til Liverpool?

Daniel
05-07-2009, 19:21
Det er selvfølgeligt morsomt, at Liverpools fans sikkert vil ærge sig, hver gang Owen kommer til at score for os, men jeg må indrømme, at jeg ser noget blandet på ham, for hvordan ville jeg ikke selv reagere, hvis fx Beckham valgte at skifte til Liverpool?

Meget dårligt! Men vi ønsker vel alt dårligt for Liverpool gør vi ikk?:)

Benzet
05-07-2009, 19:24
Jo, jeg håber da på Owen-succes, da det selvfølgeligt vil være det bedste for holdet, ligesom det er dejligt salt i et scousersår. :-)

Casper
05-07-2009, 20:22

har det nøjagtig på samme måde.

Tesla
05-07-2009, 20:23
Jeg var lidt skeptisk over det chokerende køb i starten. Jeg havde så inderligt håbet på Benzema, og blev da også skuffet, da han valgte galehuset fremfor os.

Jeg har aldrig interesseret mig for Owen og kun opfattet ham som sykende skude med alle hans utallige skader.

Når det er sagt, så tror jeg rent faktisk, han kan gå hen og blive en succes. Hvis vi nu havde fået Benzema, havde vi haft en god fremtidssikring i angrebet, men derudover også haft det føromtalte luksusproblem med 3 klasse angribere og kun 2 pladser.

Når man så laver lidt research på Owen, finder man straks ud af, at manden er uhyrlig farlig foran målet (321 kampe - 157 mål), og det er vel også det vi har brug for.

Desuden har vi næsten intet at miste og alt at vinde, så forhåbenlig er det endnu en genistreg af Ferguson :)

Troelsgaard
05-07-2009, 23:22

For mig er hans forhistorie ligegyldig, at han spillede for El Pool, og var deres største profil gennem flere år, gør ikke at jeg har et underligt forhold til ham nu, hvor han er skiftet til United. Hvis Beckham lavede samme nummer, bare omvendt, så kunne han rende mig i røven, og jeg ville have det på samme måde, som El Pools fans har det nu med Owen, for det er bare ikke acceptabelt på nogen måde, at lave det skifte hos nogen af parterne.

Benzet
05-07-2009, 23:28
Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt ;)

Troelsgaard
05-07-2009, 23:32
Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt ;)

Skulle jeg da hade Owen?

marc_93
05-07-2009, 23:55
For mig er hans forhistorie ligegyldig, at han spillede for El Pool, og var deres største profil gennem flere år, gør ikke at jeg har et underligt forhold til ham nu, hvor han er skiftet til United. Hvis Beckham lavede samme nummer, bare omvendt, så kunne han rende mig i røven, og jeg ville have det på samme måde, som El Pools fans har det nu med Owen, for det er bare ikke acceptabelt på nogen måde, at lave det skifte hos nogen af parterne.
jeg er fuldstændig uenig
hvis beckham står uden klub og manchester ikke ønsker at ansette ham og valget står mellem liverpool eller hull så skal han selvfølgelig vælge liverpool, man er en selvstændig person og man bliver da nød til at gøre det der er bedst for en selv, det jeg vil sige vil være acceptabelt ville være hvis nu både manchester og liverpool var interreserede i owen eller beckham og de så valgte det andet hold end der hvor de kom fra. men der er jo ingen tvivl om at man må være skuffet men man kan ikke sige det er uacceptabelt hvis valget står mellem at genoplive en karriere eller ødelægge den. det er jo samtidig også en kæmpe chance for owen for at vise hans store potentiale frem, så han muligvis vil blive husket efter karrieren for den store spiller jeg mener hans store talent helt klart siger

marc_93
05-07-2009, 23:57
jeg er fuldstændig uenig
hvis beckham står uden klub og manchester ikke ønsker at ansette ham og valget står mellem liverpool eller hull så skal han selvfølgelig vælge liverpool, man er en selvstændig person og man bliver da nød til at gøre det der er bedst for en selv, det jeg vil sige vil være acceptabelt ville være hvis nu både manchester og liverpool var interreserede i owen eller beckham og de så valgte det andet hold end der hvor de kom fra. men der er jo ingen tvivl om at man må være skuffet men man kan ikke sige det er uacceptabelt hvis valget står mellem at genoplive en karriere eller ødelægge den. det er jo samtidig også en kæmpe chance for owen for at vise hans store potentiale frem, så han muligvis vil blive husket efter karrieren for den store spiller jeg mener hans store talent helt klart siger
undskyld hvis du føler jeg træder dig over tæerne, det er ikke min mening men min mening er derimod at give udtryk for min holdning, og som i kan høre er jeg ret begejstret for signingen af owen og owen som spiller

Troelsgaard
06-07-2009, 10:21
Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle klappe Beckham på skulderen, hvis han skiftede til El Pool, for jeg bryder mig på ingen måde om den klub, så jeg vil næsten finde det mere dobbeltmoralsk, hvis jeg jublede over Beckhams ankomst.

JakobR
06-07-2009, 11:07
Vi må næsten også spørge os selv, hvor meget hjerte Owen egentlig har med sig, når han uden videre vælger at skide på Liverpool.

Rio Ferdinand eller Wayne Rooney (kan ikke huske hvem) har tidligere sagt, at han ser fodbold som et job, hvilket vel også er fair nok.

Som sagt, har jeg altid godt kunne lide Owen som spiller, men den fascination hører nu mest tilbage i hans unge dage, hvor han, på trods af sin klub, var en kanon fodboldspiller. Jeg har ikke rigtigt fulgt ham i de senere år, så jeg er spændt på at se, hvor meget der er tilbage af den "unge Owen".

I øvrigt lidt sjovt, at nogle medier omtaler ham som "veteranangriber", når han kun er 29.

Ovlesen
06-07-2009, 11:36
I øvrigt lidt sjovt, at nogle medier omtaler ham som "veteranangriber", når han kun er 29.

Veteran må vel være ment ud fra at han har spillet ~500 kampe på højeste niveau og scoret i omegnen af 250 mål. Med sådan en erfaring kan han da helt sikkert betegnes som veteran.

Han bliver spændende at følge og jeg tror godt vi kan være heldige at have fået en Sheringham type.

schousboe9
06-07-2009, 12:01
Vi må næsten også spørge os selv, hvor meget hjerte Owen egentlig har med sig, når han uden videre vælger at skide på Liverpool.

Skide på Liverpool? De ville jo ikke selv have ham!

Men til det første, så tror jeg ikke han har meget hjerte med i forhold til United som klub, og fred være med det, men i forhold til at genoplive sin karriere og med udsigt til et VM næste sommer, så tror jeg ikke vi behøver sætte spørgsmålstegn ved hans engagement!

RazziC
06-07-2009, 12:21
Så vidt jeg kan forstå på diverse spekulative tekster rundtomkring, så består Owens kontrakt af en basisløn på omkring £20-40.000 om ugen og derefter tillæg efter antal kampe spillede, mål scorede og eventuelle andre bonusordninger. Worst case scenario er at han forbliver skadet i samtlige to år (hvilket dog virker noget usandsynligt), så kommer vi af med en cirka £2-4 millioner over kontraktens forløb. Best case scenario er så selvfølgelig at han holder sig fuldstændig skadesfri og så kan vi nok godt forvente os både masser af kampe og masser af mål og ligeledes vil lønnen så stige op mod de £100.000 om ugen.

Synes fortsat det virker som en glimrende handel.

snegl
06-07-2009, 12:44
Nu er jeg lige kommet hjem fra Roskilde, og jeg kan ikk helt lade være med at studse lidt over al den begejstring omkring Owen.

Forrige sæson blev vi alle enige om at Tevez / Rooney ikke helt fungerede så godt som Rooney / Saha, da begge var lave, og ingen af dem kunne med hovedet. Nu har vi så fået en der er lige så lav, mindre hurtig, mindre fightende, men som så måske afslutter bedre.

Det virker sgu bare på mig, som om at mange synes det er et fedt køb, fordi han har skidt på scouserne ved at skifte, uden helt at nærstudere at han bare kan blive ligegyldigt fyld på holdet, nå vi måske i virkeligheden har brug for en ny initiativtager ala Benzema / Ronaldo. Hvis jeg skal være virkelig pessimistisk (og det skal jeg jo) så kan Owen blive en blanding af Saha og Tevez negative sider.

Tag Sahas skader, og Tevez højde. Iøvrigt har han så vidt jeg husker, mistet en del fart, hvilket var grunden til at han blev smidt lidt ned på offensiv midt hos Newcastle. Hvis det så er hvad han bedst spiller på, vil han så bare ligge i samme position som Berbatov.

Undskyld mit lange udbrud, men jeg kan virkelig ikk se idéen med Owen. I det mindste er han gratis, men jeg har faktisk også mine betænkeligheder ved at han er ex-scouser. Dog skal alt ovenstående tages med et gran salt. Jeg håber selvfølgelig han får succes, og at alt ovenstående er en virkelig dårlig analyse af Owen.

RuudVanNissetøj
06-07-2009, 12:48
Jeg tror - 7 - 9 - 13, at vi får Owen på et nogenlunde acceptabelt niveau igen. Hans skadesfrekvensi Newcastle skulle eftersigende også tilskrives at han ofte blev forceret ud i kampe for hurtigt efter en skade.

Desuden burde vi også have en bedre lægestab i klubben kontra Newcastle. Men okay, vi har jo indtil videre spillet fallit med Hargo og Saha i nyere tid. Solskjær var desværre heller ikke for heldig. Tiden må vise hvad der sker.

Troelsgaard
06-07-2009, 12:53
Nu er jeg lige kommet hjem fra Roskilde, og jeg kan ikk helt lade være med at studse lidt over al den begejstring omkring Owen.

Forrige sæson blev vi alle enige om at Tevez / Rooney ikke helt fungerede så godt som Rooney / Saha, da begge var lave, og ingen af dem kunne med hovedet. Nu har vi så fået en der er lige så lav, mindre hurtig, mindre fightende, men som så måske afslutter bedre.

Det virker sgu bare på mig, som om at mange synes det er et fedt køb, fordi han har skidt på scouserne ved at skifte, uden helt at nærstudere at han bare kan blive ligegyldigt fyld på holdet, nå vi måske i virkeligheden har brug for en ny initiativtager ala Benzema / Ronaldo. Hvis jeg skal være virkelig pessimistisk (og det skal jeg jo) så kan Owen blive en blanding af Saha og Tevez negative sider.

Tag Sahas skader, og Tevez højde. Iøvrigt har han så vidt jeg husker, mistet en del fart, hvilket var grunden til at han blev smidt lidt ned på offensiv midt hos Newcastle. Hvis det så er hvad han bedst spiller på, vil han så bare ligge i samme position som Berbatov.

Undskyld mit lange udbrud, men jeg kan virkelig ikk se idéen med Owen. I det mindste er han gratis, men jeg har faktisk også mine betænkeligheder ved at han er ex-scouser. Dog skal alt ovenstående tages med et gran salt. Jeg håber selvfølgelig han får succes, og at alt ovenstående er en virkelig dårlig analyse af Owen.

Der bør ikke være tvivl om, at en Owen i form er en klart bedre angriber end Tevez, netop fordi han har sine forcer i feltet, og trods sine lave højde, har han scoret mange mål med hovedet, så hvis vi får det bedste ud af Owen, så har vi gjort et scoop, specielt ift. at vi skulle smide over 200 mio. for Tevez.

RAppel
06-07-2009, 13:08
Der bør ikke være tvivl om, at en Owen i form er en klart bedre angriber end Tevez, netop fordi han har sine forcer i feltet, og trods sine lave højde, har han scoret mange mål med hovedet, så hvis vi får det bedste ud af Owen, så har vi gjort et scoop, specielt ift. at vi skulle smide over 200 mio. for Tevez.

Owen er det engelske svar på Jeppe Curth! :p

ChristianR
06-07-2009, 14:45

Jeg kan nu sagtens se, at et indkøb af Owen kan være problematisk på trods af, vi muligvis ikke er færdige med indkøbene og på trods af, han har været gratis.

I mine øjne har vi med Owen ikke fået det, jeg personligt har savnet i vores angreb i flere år. Han har en skadesfrekvens overgået af de færreste. Det var ingen tilfredse med, da vi havde ellers fantastiske Saha.
Desuden har vi tilstadighed (eller i endnuhøjere grad efter et Ronaldo-farvel) absolut intet at byde ind med i luftrummet.

Som du er inde på er muligheden for noget endnu mere ideelt jo trods alt stadig tilbage. Hvis denn bliver en angriber, som jeg har håbet, så vil det med købet af 2 nye angribere virkelig presse Wellbeck, Macheda og jokerne Manucho og Campbell tilbage i hierakiet.

Af plusser er naturligvis, at han har været gratis og at, han er en spiller, der ved, hvor håbet står. Jeg håber som alle andre, at han vil overraske alt og alle.

Jeg holder mig dog skeptisk, og jeg mener i den grad, at vi mangler et indkøb af en mere eller mindre færdigudviklet, teknisk stærk spiller, hvis ikke vores spil i næste sæson skal være fuldstændig fantasiløst.

Pc
06-07-2009, 14:52
Ligesom Snegl er jeg også lige kommet hjem fra Orange Scene, og ligesom Snegl, har også jeg svært ved at præstere den helt store eufori.

Owen er langt fra så skarp, hurtig og fit, som han har været. Han kan ikke leve på sin fysik, og så er der hele skadeshelvede. Jeg syntes simpelthen ikke, at hans erfaring kompenserer for det. Syntes det her virker uhyggeligt meget om Berbatov-hysteriet, hvor vi jo også blev lidt klogere med tiden.

Men ja, han er gratis, ja, han har bevist, at han kan sore mål, og nu har han endelig valgt den rigtige engelske klub. Så velkommen Michael Owen - Good fucking luck :devilll:

schousboe9
06-07-2009, 15:43
Og således siger Anderson velkommen til! (http://www.tribalfootball.com/anderson-owen-man-utd-have-signed-pride-england-255231) :)

Flax_Generous
06-07-2009, 17:06
Præcis.

Det store spørgsmål er selvfølgelig om Owen kan komme i form igen (selvom det bør bemærkes, at Owen ude af form faktisk scorede oftere end Tevez i ligaen - for elendige Newcastle).

Michael
06-07-2009, 18:54
Interview med Michael Owen
S_QOob5xDjs

timberunited
06-07-2009, 20:40
Præcis.

Det store spørgsmål er selvfølgelig om Owen kan komme i form igen (selvom det bør bemærkes, at Owen ude af form faktisk scorede oftere end Tevez i ligaen - for elendige Newcastle).

Nemlig - Flax Generous. Men den skandinaviske fanklub og United.no har sammenlignet statistik mellem Tevez og Owen. Michael Owen har færre assists, indlæg og afdriblinger. Til gengæld er hans træfsikkerhed og måludbytte større. Men se selv nærmere på statistikken og artiklen:

http://www.united.no/united/nyheter/nyheter/owen_vs_tevez

En væsentlig fejlkilde er naturligvis, at Tevez' og Owens arbejdsbetingelser ikke kan sammenlignes. Nogle vil mene Tevez har haft de bedste. Andre vil mene, at Owen har været "alene" om at score for Newcastle, og det er derfor, at han har scoret flere. Spilletiden er næsten ens for de to spillere. Så måske kan tallene være til nytte for nogen alligevel. :devill:

snegl
06-07-2009, 20:53
En positiv ting er at han har scoret et par kasser i Newcastle til trods for at Newcastle altid formår at fucke deres spillere op, og måtte ned.

Fed nok statistik timber, men ja lidt svært at sige om de færre pasninger, afdriblinger skyldes at han har spillet på et dårligere hold med mindre boldbesiddelse. Min opfattelse er dog at han har mistet ret meget speed, og at Tevez i teorien ligger lidt længere fremme i banen end Owen.

Jeg håber bare ikke han bliver en anonym spiller, for vi har brug for initiativ, helst også fra folk med erfaring, og det har han masser af.

Mikkelsen
06-07-2009, 20:54
Det med at Owen var alene for Newcastle er selvfølgelig noget sludder, Obafemi Martins scorede også 8 ligamål.

snegl
06-07-2009, 20:56
Det med at Owen var alene for Newcastle er selvfølgelig noget sludder, Obafemi Martins scorede også 8 ligamål.

Ja det er noget vrøvl. Til trods for 8 mål af Martins, fungerede Martins udemærket i de kampe jeg så, og spillede rimeligt individuelt (det er man jo nødt til når holdet ik kan noget)

Men vi bliver nok klogere på Owen til pre-season.

Krede
06-07-2009, 22:39
Jeg glæder mig helt vildt til at se Owen i aktion. Det er virkelig et godt køb af Fergie. Han kan bare det der :)

Iøvrigt hvorfor er folk så bange for Owens skader? Som jeg kan læse mig frem til, så har han spillet mellem 20 og 30 kampe i PL pr. sæson de seneste 2 sæsoner. Altså langt over halvdelen. Det er da ganske udemærket...

OnlyUnited
06-07-2009, 23:22
Q: Why will Liverpool never win the League?

A: They keep scoring Owen goals

Q: What's the difference between Michael Owen and God?

A: God doesn't think he's Michael Owen.

Gode jokes på hjemmesiden :)

timberunited
06-07-2009, 23:49

Ja det er noget vrøvl. Til trods for 8 mål af Martins, fungerede Martins udemærket i de kampe jeg så, og spillede rimeligt individuelt (det er man jo nødt til når holdet ik kan noget)

Men vi bliver nok klogere på Owen til pre-season.

Bemærk - at alene var i gåseøjne. :)

Der er mange faktorer, som taler for og imod Michael Owen. Det væsentligste argument for, er, at han har Fergusons støtte og sympati. Resten er op til ham at levere. :devill:

Uanset hvad - så må der godt dukke en kvalitetsspiller mere op. Og her tænker jeg ikke på Yaya Toure eller en back. Jeg tænker på en offensiv, kreativ spiller, for der haltede det allerede en del sidste sæson med Ronaldo.

En af de ting, jeg elsker mest ved United, er, at vi scorer mål. Vi skal tilbage til dengang, hvor vi kunne score tre mål mod alle hold. Der var for mange 1-0-kampe sidste sæson. Og Owen gør ikke dette alene, og Valencia gør heller. Der skal mere til.

Flax_Generous
07-07-2009, 16:21
En positiv ting er at han har scoret et par kasser i Newcastle til trods for at Newcastle altid formår at fucke deres spillere op, og måtte ned.
Det er ganske fint, ja. Newcastle var forfærdelige sidste sæson og Owen var samtidig i sin livs dårligste form, men alligevel formåede han at score mere end Carlos Tevez, som åbenbart er næsten 300 mio. kr. værd og ifølge ham selv bør være fast starter i samtlige kampe i Englands største klub.

At Tevez har haft flere driblinger, indlæg og pasninger skyldes formentlig i høj grad, at United næsten konstant er i boldbesiddelse, mens Newcastle har en decideret ringe midtbane og så selvfølgelig, at Tevez opererer og arbejder i nogle andre områder end Owen.

Færingen
07-07-2009, 17:17
Det er ganske fint, ja. Newcastle var forfærdelige sidste sæson og Owen var samtidig i sin livs dårligste form, men alligevel formåede han at score mere end Carlos Tevez, som åbenbart er næsten 300 mio. kr. værd og ifølge ham selv bør være fast starter i samtlige kampe i Englands største klub.

Verdens største klub... ! ;)

Kasper United
07-07-2009, 17:21
Han er i sit livs dårligste form, men i Newcastle fik han heller ikke afleveringerne til at være blandt de 5 mest scorende i PL. Det får han i United.
Man kan også glæde sig over, at han er englænder + at han er en historisk spiller. Han fik Ballon d' or i 2001 og har scoret adskillige mål både for England og for Liverpool :Smackden:

marc_93
07-07-2009, 22:34
Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle klappe Beckham på skulderen, hvis han skiftede til El Pool, for jeg bryder mig på ingen måde om den klub, så jeg vil næsten finde det mere dobbeltmoralsk, hvis jeg jublede over Beckhams ankomst.

jeg siger jo ikke man skal klappe ham på skulderen, jeg siger bare man må have lidt forståelse for mandens egen karriere, og efter alt det han har gjort for liverpool må de da stadig ha lidt respekt for ham, men det ved jeg så de ikke har, jeg var inde og læse deres forum, og der blev brændt nogle trøjer kan jeg love jer

VonKoblenz
07-07-2009, 23:21
En af de ting, jeg elsker mest ved United, er, at vi scorer mål. Vi skal tilbage til dengang, hvor vi kunne score tre mål mod alle hold. Der var for mange 1-0-kampe sidste sæson. Og Owen gør ikke dette alene, og Valencia gør heller. Der skal mere til.

Tusind tak, og vel talt ;)

Hille
08-07-2009, 17:33
"This is a fantastic opportunity for me and I intend to seize it with both hands."

yeearh :D

Manchester United
08-07-2009, 20:12
Bliver sjovt at se fool fans, når Owen scorer mod dem. :lolol:

Michael
10-07-2009, 17:38
http://therepublikofmancunia.com/wp-content/uploads/2009/07/owentraining.jpg

Glory Man United
10-07-2009, 17:39
Mærkelige billeder....

Michael
10-07-2009, 17:45
Hvad er det mærkeligt ved dem?

Dines
10-07-2009, 18:04
Hvad er det mærkeligt ved dem?

Owen i United-tròje. Man skal lige vaenne sig til det syn, man er vant til at se ham lòbe rundt med haenderne i vejret for en ulaekker Liverpool tròje.

Michael
10-07-2009, 18:26
Ja okay på den måde! Jeg tænkte i tekniske baner! :)

Ja, det er rimelig spøjst at se ham pjatte rundt på Carrington! Hvordan han mon ser ud når han skal på banen?
Stadionspeakeren annoncerer at Michael Owen erstatter Wayne Rooney efter 73. min spil. Det bliver en "Hvor var du, da det skete"-begivenhed!

RAppel
10-07-2009, 18:42
Han har stjålet Vidic' nummer!

EDIT: Må hellere sige at ovenstående var en ironisk kommentar. Lader ikke til der var mange herinde der forstod den.

Cfg
10-07-2009, 19:02
Han har stjålet Vidic' nummer!

Det var da ej pænt af ham. Link?

Troelsgaard
10-07-2009, 19:06
Det var da ej pænt af ham. Link?

Han render rundt i en trøje med nr. 15 på, men Giggs render også rundt i en trøje magen til med nr. 58, og jeg tvivler på Giggs spiller i nr. 58 næste sæson, bl.a. fordi der vist er nogle regler i PL der siger, at man ikke må have for høje tal.

Cfg
10-07-2009, 19:07
Han render rundt i en trøje med nr. 15 på, men Giggs render også rundt i en trøje magen til med nr. 58, og jeg tvivler på Giggs spiller i nr. 58 næste sæson, bl.a. fordi der vist er nogle regler i PL der siger, at man ikke må have for høje tal.

arrhh ja, nu jeg med. De billeder på den anden side.
Jah, de numre de træner i, skal man ej ligge på meget vægt i.

Glory Man United
10-07-2009, 19:18
@Michael, det var pga din navnebroder i vor trøje :)

Casper
10-07-2009, 22:20

Uniteds træningstrøjer afspejler aldrig spillernes numre...

Troelsgaard
10-07-2009, 23:04
Uniteds træningstrøjer afspejler aldrig spillernes numre...

Nej, Rooney render jo også rundt i en trøje med nr. 9 foran, på de billeder der har været smidt op tidligere. Man kan så undre sig over, hvorfor der ikke er mere styr på numrene i den sammenhæng, selvom det i bund og grund er ligegyldigt.

Dines
11-07-2009, 14:28
Ja okay på den måde! Jeg tænkte i tekniske baner! :)

Ja, det er rimelig spøjst at se ham pjatte rundt på Carrington! Hvordan han mon ser ud når han skal på banen?
Stadionspeakeren annoncerer at Michael Owen erstatter Wayne Rooney efter 73. min spil. Det bliver en "Hvor var du, da det skete"-begivenhed!

Ha ha ja. Man kommer til at huske alt fra den dag, hvad man lavede, hvad man spiste og vejret. Lidt ligesom med 9/11, der er vel den seneste "Hvor var du, da det skete"-begivenhed. Det samme sker med Owens debut.

RAppel
12-07-2009, 14:38
Liverpool-manager Rafael Benitez indrømmer, at han overvejede at hente Michale Owen hjem til Anfield denne sommer. (People).

Hvilket gør det endnu mere bittert for Fool.

RazziC
12-07-2009, 14:55
Det skal vel så også med til den historie, at Benitez besluttede at han ikke ville hente Owen, fordi han i så fald ville være fra langt fra holdet.

RAppel
12-07-2009, 15:15
Det skal vel så også med til den historie, at Benitez besluttede at han ikke ville hente Owen, fordi han i så fald ville være fra langt fra holdet.

Men derfor gør det da ikke mindre bittert for dem at deres tidligere koryfæ er i deres rivals klub?

RazziC
12-07-2009, 15:22
Men derfor gør det da ikke mindre bittert for dem at deres tidligere koryfæ er i deres rivals klub?

Nøøh, det er da klart at fansne ærgrer sig over at han spiller i United nu, men klubben har åbenbart ikke været interesseret i ham, så jeg tror ikke umiddelbart det bliver mere bittert for Liverpool fans at Benitez har spekuleret i de baner.

Madsen
13-07-2009, 23:31
Da Willie Morgan i 1968 blev købt fra Burnley, krævede han at spille med nr. 7, på trods af at George Best i mange kampe havde spillede med dette nummer.

RAppel
14-07-2009, 08:25
He he, håber Burnley var lidt mere end de er i dag. Der kan man da tale om storhedsvanvid, men nummer 7 havde vel heller ikke samme betydning dengang som det har før mange folk i dag? :)

Kasper United
14-07-2009, 09:00
Ikke for at lave stor diskussion, men Michael Owen blev da ikke kåret til verdens bedste i 2001 vel?
Jeg har læst, at han fik Ballon d' or i 2001 og at det var Luis Figo der fik hædren af verdens bedste 2001.
Jeg undrede mig bare, da jeg læste artiklen herinde Ny nr. 7.

robinho
14-07-2009, 09:09
Ikke for at lave stor diskussion, men Michael Owen blev da ikke kåret til verdens bedste i 2001 vel?
Jeg har læst, at han fik Ballon d' or i 2001 og at det var Luis Figo der fik hædren af verdens bedste 2001.
Jeg undrede mig bare, da jeg læste artiklen herinde Ny nr. 7.

Nej Owen har ikke været kåret til verdens bedste.

Han har modtaget Ballon d´or en enkelt gang, men den står for "Årets spiller i Europa"

Kasper United
14-07-2009, 09:20
Nej Owen har ikke været kåret til verdens bedste.

Han har modtaget Ballon d´or en enkelt gang, men den står for "Årets spiller i Europa"

Ja, det mente jeg nok :)

RAppel
14-07-2009, 10:23
Bittert hvis Beckham laver en "Owen"!

http://www.bold.dk/nyt/Beckham-vil-overveje-Premier-League

Dines
14-07-2009, 10:42
Bittert hvis Beckham laver en "Owen"!

http://www.bold.dk/nyt/Beckham-vil-overveje-Premier-League

Isaer hvis han skifter til enten Arsenal, Chelsea, City eller Liverpool. Nu skal vi ikke altid tage sàdanne udtalelser for gode varer, men jeg bliver virkelig skuffet, hvis Beckham skifter tilbage til en af vores rivaliserende klubber.

JakobR
14-07-2009, 10:57
Har han ikke selv sagt, at han ikke vil spille for rivalklubber? De mindre klubber har ikke råd til ham.

Døde hans forbindelse til AC Milan helt? Jeg troede, de havde en deal om, at han skulle vende tilbage til vinter eller sådan noget. Han vil vel også gerne modbevise dem, der tvivler på hans engagement i staterne.

JumpingCarrot
14-07-2009, 12:13
Isaer hvis han skifter til enten Arsenal, Chelsea, City eller Liverpool. Nu skal vi ikke altid tage sàdanne udtalelser for gode varer, men jeg bliver virkelig skuffet, hvis Beckham skifter tilbage til en af vores rivaliserende klubber.

Tottenham er vel i hans tanker. Det var jo os og dem, han stod og valgte imellem, da han i sin tid kom til United. Så vidt jeg husker, har han vist altid været lidt af en Spurs-fan. Men jeg orker ej at tjekke efter, så det bliver bare lige et udsagn fra min side.

Og så har man jo før set ham træne med Wenger og Arsenal. Men det ville sgu være skuffende. Spurs mere acceptabelt, specielt fordi det er en klub, han har været glad for altid.

Troelsgaard
14-07-2009, 13:32
Liverpool og City, så er han ikke i tankerne længere, mens Arsenal er lidt på vippen.

Ellers er der fri bar, selv et skifte til Chelsea ville ikke rører mig, for udover at de er mesterskabsrivaler, så er det ikke en klub jeg hader på nogen måde.

Glory Man United
15-07-2009, 09:06
En tidligere kokainmisbruger anser Uniteds "køb" af Owen som genialt:

http://www.skysports.com/opinion/story/0,25212,15205_5414047,00.html

Raw
15-07-2009, 12:26
Med Sir Alex' fornemmelse for den slags er jeg meget fortrøstningsfuld. Owen må blive en succes, ellers har Ferguson fejlet, og det sker yderst sjældent.

Casper
15-07-2009, 12:30
fuck hvor er jeg træt af united fans, som for 3 uger siden grinte lystigt af michael owen og hans salgsbrochure... for så 3 uger senere at hylde ham som den nye angriber i united, at kalde ham bedre end tevez osv.

JakobR
15-07-2009, 12:35
fuck hvor er jeg træt af united fans, som for 3 uger siden grinte lystigt af michael owen og hans salgsbrochure... for så 3 uger senere at hylde ham som den nye angriber i united, at kalde ham bedre end tevez osv.

Skal man hade folk, fordi de laver en salgsbrochure?

Ovlesen
15-07-2009, 12:52
Skal man hade folk, fordi de laver en salgsbrochure?

Jeg synes stadig brochuren er til grin, men Owen er nu en spændende signing. Jeg vil give Casper ret i at det er noget af en drejning stemningen har taget efter han blev Unitedspiller, og fra at kalde ham knækknæ til ny superbomber er nok at tage den for vidt. Dog vil jeg hellere have ham end Tevez sådan som argentineren har skabt sig på det seneste, og jeg har også en fornemmelse af at han vil gøre det lige så godt.

Flax_Generous
15-07-2009, 12:58
for så 3 uger senere at hylde ham som den nye angriber i united, at kalde ham bedre end tevez osv.
Jeg tror ikke helt, at han er "bedre" end Tevez, men jeg er rimelig sikker på, at han kommer til at lave flere ligamål end den lille løgnagtige argentiner (ligesom han gjorde sidste sæson for Newcastle). Det tror jeg også de fleste havde sagt for 3-4 uger siden. Og mål tæller alligevel lidt når man er den nye angriber i United...

JakobR
15-07-2009, 13:04
Jeg synes stadig brochuren er til grin, men Owen er nu en spændende signing. Jeg vil give Casper ret i at det er noget af en drejning stemningen har taget efter han blev Unitedspiller, og fra at kalde ham knækknæ til ny superbomber er nok at tage den for vidt. Dog vil jeg hellere have ham end Tevez sådan som argentineren har skabt sig på det seneste, og jeg har også en fornemmelse af at han vil gøre det lige så godt.

Salgsbrochuren er da til grin uanset hvad. Den er jo netop til grin, fordi alle i forvejen burde kende Owen, da han jo åbenlyst er en rigtig god spiller. Havde en eller anden mere eller mindre ukendt spiller lavet den, så havde ingen gide spilde tid på den.

I stedet for at stikke brochuren op i hovedet på ham hele tiden, så vil jeg da hellere give ham et skulderklap og håbe, at han gør det godt for os, for vi kommer til at skulle brug ham i den kommende sæson.

Det er jo heller ikke ret mange, hvis der er nogen, der er gået fra at kalde ham "knækknæ" til "superbomber". Det er min opfattelse, at det er meget få. Det burde da ikke irritere nogen.

Personligt synes jeg, at Tevez er en bedre fodboldspiller, men ikke en bedre angriber end Owen.

Martinsen
15-07-2009, 13:23
Owen er hentet for en eneste ting og det er at lave mål og på det punkt er han langt bedre end Tevez. At han så ikke er lige så dum som Tevez og kaster sig med hovedet først ind i en glidende tackling det kan jeg sagtens leve med. Vi har nok angribere der render langt ned i banen, Owen er som regel der hvor det sker og det tror jeg vi får stor gavn af.

Flax_Generous
15-07-2009, 14:15
Owen er hentet for en eneste ting og det er at lave mål...
Ja, det bliver næsten helt rart at have en angriber i United som man kan vurdere og bedømme primært på antallet af mål. ;)

KaptajnKjaer
15-07-2009, 14:36

skulle man istedet forblive bitter og hade sin egen klubs spiller? At man synes hans brochure er til grin betyder jo ikke man ikke vil have manden i klubben. Kom ind i kampen..

unitedforreal
15-07-2009, 15:52
Hvorfor skal vi altid have en latterlig ting at snakke om ?. Det er sku godt at snakke om ting osv.. Men nogen gange så bliver folk bare for meget.

Jeg hader alle spiller som ikke spiller for united. De er grim dum osv... Men hvis de skifter til united tror i så at jeg har den holdning ?

Da de ikke spillede for united, der kæmpede de for et andet hold. På den måde prøvede de at gøre united til taber. Hvis man kan sige det på den måde.

Nu spiller de for os, de prøver at hjælpe os med at vinde. = elsker dem.

Jeg hader sku mange ting og personer. Sådan er vi bare som mennesker. At skifte holdning er også en del af os.

Jeg elsker sku Giggs. Men hvis han skifter til Liverpool og score det mål som gør så de vinder PL foran os. Tror i seriøst jeg stadig vil elske ham ?

Jeg hader ikke owen, men fordi han har spillet for liverpool. Så har jeg ikke kunne støtte ham rigtig. Hader sku det failed team. Men nu spiller han for os, Så hvis man ikke støtter ham / elsker ham så er man sku lidt langt ud. Siger ikke du skal være forelsket i manden....

Du kan sagtens være sammen med en pige selvom hun har kneppet en anden... Det samme gælder spiller

Undskylder jeg siger det på den her måde. Men nogen gange så går folk med skyklapper.. ser kun ting firkantet...

Love Owen!!! Hate Tevez.. "for 3 måneder siden.. der var det omvendt"....

Dines
15-07-2009, 15:53
Personligt synes jeg, at Tevez er en bedre fodboldspiller, men ikke en bedre angriber end Owen.

Netop. Der er ingen tvivl om, at Tevez all round er en bedre fodboldspiller end Owen, men som angriber, mener jeg, at Owen er bedre til det han skal. At lave màl. Det formàede Tevez altsà ikke i sidste PL-sàson, og jeg er sikker pà, at Owen vil gòre det bedre. Og hvis ikke, hvad vi sà tabt pga. dette.. Intet! Owen kan kun blive en succes i mine òjne.

JakobR
15-07-2009, 16:06
Jeg hader alle spiller som ikke spiller for united. De er grim dum osv... Men hvis de skifter til united tror i så at jeg har den holdning ?

Det er alligevel en noget fesen holdning at have til tingene. Så alle, der ikke lige spiller for vores klub, er bare "grimme og dumme"?

Da de ikke spillede for united, der kæmpede de for et andet hold. På den måde prøvede de at gøre united til taber. Hvis man kan sige det på den måde.På den måde føler du dig jo truet af alle fodboldspilleres eksistens. Det minder mig om den tråd, de har på arsenaldebat.dk, hvor en bruger fortæller, hvorfor han elsker at hade United. Fesen type.

Jeg hader sku mange ting og personer. Sådan er vi bare som mennesker. Nej, sådan er vi ikke som mennesker. Nogle mennesker måske, men ikke os som mennesker.

Undskylder jeg siger det på den her måde. Men nogen gange så går folk med skyklapper.. ser kun ting firkantet...Hvis du spørger mig, så er det altså din verden, der er lidt firkantet. Den er ret sort/hvid.

schousboe9
15-07-2009, 16:17
Netop. Der er ingen tvivl om, at Tevez all round er en bedre fodboldspiller end Owen, men som angriber, mener jeg, at Owen er bedre til det han skal. At lave màl. Det formàede Tevez altsà ikke i sidste PL-sàson, og jeg er sikker pà, at Owen vil gòre det bedre. Og hvis ikke, hvad vi sà tabt pga. dette.. Intet! Owen kan kun blive en succes i mine òjne.

Jeg skulla da mene, der stadig står et mesterskab på spil? ;) Bare fordi vi ikke har betalt en overgangssum, er ikke ensbetydende med, at vi intet har at tabe. Det skal man lige huske på.

Men jeg er da enig; Owen er en bedre angriber i dén forstand, og vil utvivlsomt score mere end Tevez formåede sidste sæson, men det er heller ikke Tevez' kasser, vi evt. kommer til at savne.

unitedforreal
15-07-2009, 16:58
Det er alligevel en noget fesen holdning at have til tingene. Så alle, der ikke lige spiller for vores klub, er bare "grimme og dumme"?

På den måde føler du dig jo truet af alle fodboldspilleres eksistens. Det minder mig om den tråd, de har på arsenaldebat.dk, hvor en bruger fortæller, hvorfor han elsker at hade United. Fesen type.

Nej, sådan er vi ikke som mennesker. Nogle mennesker måske, men ikke os som mennesker.

Hvis du spørger mig, så er det altså din verden, der er lidt firkantet. Den er ret sort/hvid.

Så du siger der findes mennesker som ikke hader ting/personer ? Nævn 1!!! + Nævn en i den her verden som ikke er egoist..

Noget andet, Du mener jeg skal elske dem der spiller imod os ?.. Cool nok.. Næste gang så tager jeg bare en united trøje på også begynder jeg at heppe på at de andre score.. !!!!!!

Jeg siger ikke man skal hade dem så man ønsker dem ondt. Had findes på flere plan.

Du kan hade som Hitler gjorde med jøder.. "total fucked måde".

Eller du kan hade, som normal mennesker gør. På den venlig måde..

Og min verden som er firkantet ? uddyb det ?...

Folk der siger man skal have 1 holdning hele vejen er sku langt ud.

Bare fordi man ikke elskede en person for 2 uger siden, så skal man hade ham hele livet ?.

JakobR
15-07-2009, 17:07
Så du siger der findes mennesker som ikke hader ting/personer ? Nævn 1!!! + Nævn en i den her verden som ikke er egoist..

:rolleyes:

Jeg går ud fra, blodtrykket steg lidt voldsomt, siden du fuldstændig misforstod, hvad jeg skrev.

Du skriver, vi hader mange ting/personer, og generaliser pludselig hele din omverden. Det er et noget hadefuldt verdensbillede, du opstiller.

Noget andet, Du mener jeg skal elske dem der spiller imod os ?.. Cool nok.. Næste gang så tager jeg bare en united trøje på også begynder jeg at heppe på at de andre score.. !!!!!!

Bare fordi, de spiller for et andet hold, betyder det ikke, at man skal synes, de er grimme og dumme.

Du virker noget frustreret, og forholder dig overhovedet ikke til, hvad du skrev til at starte med. Fald ned.

Jeg skimtede lige kort det sidste du skrev, og jeg gider ikke ind i en diskussion om jødeudryddelse og alt muligt.

Don Kafai
15-07-2009, 17:09
Og min verden som er firkantet ? uddyb det ?...

Fordi du hader alle der ikke er United-spillere? Og elsker alle der er?

Det er en ret firkantet holdning, som jeg ihvert fald ikke deler.

unitedforreal
15-07-2009, 17:17
Jeg er overhovedet ikke hedsig eller sur :D.

Og det har intet med dig som person det her.

Men forstår du mig godt, at det er mærkeligt at folk har den holdning at vi ikke kan lide owen fordi han har spillet for liverpool. Det giver ingen mening.

Og det med at hade andre eller synes de er grim. Det er ikke på den onde måde :P Men spiller som Drogba får pludselig en større pande en normalt :P. Gerrard bliver lidt for bøsset :P Guti er bøsse haha.

Osv... Altså at små grimme ting bliver større fordi de ikke spiller for os. Hvor Rooney ansigt ikke er så grim igen, fordi han spiller for os....

Troelsgaard
15-07-2009, 17:49

I form er han bedre end Tevez, og det siger jeg ikke bare, fordi han nu spiller i United, mens Tevez er i City, det har jeg ment alle dage, og det vil han også vise, såfremt han kommer i form.

Christian Hald Pedersen
15-07-2009, 17:59
Jeg glæder mig ekstremt til at se hvor god han vil være i en storklub igen. Han scorede 8 mål i pl sidste sæson, men det var jo også for en nedrykningsklub. Jeg tror dog stadig ikke vi skal forvente 20+ mål fra hans side:) Men det er et godt køb.

Glory Man United
15-07-2009, 19:33
Casper H på Facebook:
Gary Neville alleged to have introduced Mickey Owen to Danny Wellbeck at Carrington thus: "This is Danny. He's 18 and HE'S won the league."

:lolol:

Dines
15-07-2009, 22:49
Er lidt i tvivl der..? Welbeck spillede ikke 10 PL-kampe sidste àr og fik dermed ikke medalje, men har han sà stadig vundet Premier League?

Troelsgaard
15-07-2009, 23:11
Welbeck har officielt kun vundet Liga Cuppen og VM for klubhold, så det ligner umiddelbart en brøler fra Gaz. :)

SantasLittleHelper
15-07-2009, 23:16
Mon ikke der er bestilt en ekstra medalje til både Welbeck og Macheda? Alt andet ville da være underligt.

Glory Man United
16-07-2009, 07:49
Tak til Dines og Troelsgaard for at ødelægge en fed vits

Ovlesen
16-07-2009, 09:05

Folk forstår bare ikke humor på skrift hvis man ikke mindst tilføjer fire smileys og slutter en sætning med lolol!!!11 :whine:

Troelsgaard
16-07-2009, 09:52

Omvendt falmer vitsen når den ikke er et fact, og en sådan vits er bedst, når den holder sig til facts.

Flax_Generous
16-07-2009, 09:59
Er lidt i tvivl der..? Welbeck spillede ikke 10 PL-kampe sidste àr og fik dermed ikke medalje, men har han sà stadig vundet Premier League?
Han kan sagtens få en medalje selvom han ikke har spillet 10 PL-kampe.

Men derudover har han stadig deltaget i de mange fester og den store jubel på banen, da mesterskabet blev sikret. Det har Owen ikke prøvet (endnu).

Gary Neville er klasse, i øvrigt. :lolol:

Glory Man United
16-07-2009, 10:00

Men derudover har han stadig deltaget i de mange fester og den store jubel på banen, da mesterskabet blev sikret. Det har Owen ikke prøvet (endnu).

Læs nu ovenstående Flax. Joken er falmet :lolol:

Flax_Generous
16-07-2009, 10:17
Læs nu ovenstående Flax. Joken er falmet :lolol:
Nå ja, sorry. :Smackden:

RAppel
16-07-2009, 10:27
Nu må I være søde ved den kære Owen. Nu skal han jo prøve at vinde et mesterskab. Jeg er sikker på han er helt excite :)

Kan slet ikke vente til han scorer sit første mål for United i PL. Synes det er SÅ fedt (i modsætning til mange andre herinde, men heldigvis bor vi i et land hvor der er ytringsfrihed så den holdning må jeg gerne have) at vi har signet ham.

Dines
16-07-2009, 10:45

Ja Henke og Alan Smith fik en medalje i 2007, da vi blev mestre, men de havde ogsà spillet i 9 PL-kampe den saeson og fik sà kompensation af Premier League. Welbeck spillede vist kun tre Premier League kampe, sà vidt jeg husker?

btw, undskyld for at have òdelagt joken :)

Hille
19-07-2009, 16:32
Michael Owen er vist den nye 7'er ...

hvad siger i til det? :)

altså jeg ivl mene det er en meget god idé men havde nu foretrækket en ung gut ;)

Tenshu
19-07-2009, 16:40
Et eller andet sted synes jeg, det var forudsigeligt, at Owen ville få dette nummer. 7'eren er blevet legendarisk i United, og det forventes mere eller mindre, at man bliver verdensklasse, hvis man spiller i dette nummer. Det giver et enormt pres.
Derfor er det smart af Ferguson, at give det til en spiller, som har erfaringen til at håndtere presset. Derudover ved vi, hvad vi får, når han giver Owen nummeret. Hvis fx Obertan, Valencia, Macheda eller Welbeck havde fået nummeret, havde det medført et meget stort pres på dem, da der fortsat er usikkerhed om præcist, hvor stort deres potentiale er. Ingen ved, hvordan de vil håndtere et stort pres.

Ferguson ved, som den fremragende manager han er, at det gælder om at tage presset af spillerne. Derfor anser jeg dette som en mindre genistreg. Ferguson er måske verdens bedste manager til netop denne managerdisciplin. Kun Mourinho giver ham kamp på dette punkt.

Baunie
19-07-2009, 16:54
Benitez er nu også fremragende til det. Han lægger aldrig pres på sine unge talenter, men giver de rutinerede kræfter som Robbie Keane den legendariske nummer 7. Folk som han ved kan stå for presset. Det er derfor de koster så mange penge.

Tænk nu, hvis Nabil El Zhar eller Lucas var blevet tildelt nummeret. De ville blive nervøse og falde fuldkommen igennem på holdet.

Tenshu
19-07-2009, 17:15
Benitez er nu også fremragende til det. Han lægger aldrig pres på sine unge talenter, men giver de rutinerede kræfter som Robbie Keane den legendariske nummer 7. Folk som han ved kan stå for presset. Det er derfor de koster så mange penge.

Tænk nu, hvis Nabil El Zhar eller Lucas var blevet tildelt nummeret. De ville blive nervøse og falde fuldkommen igennem på holdet.

:lolol: :haha:

Casper
19-07-2009, 17:23

Årets indlæg. :trophy:

JumpingCarrot
19-07-2009, 18:07
Årets indlæg. :trophy:

!!! :lolol::lolol::lolol::lolol::lolol::lolol::lolol:: lolol::lolol::lolol::lolol::lolol::lolol::lolol::l olol::lolol::lolol::lolol::lolol::lolol::lolol::lo lol:

Damien
19-07-2009, 20:00
http://www.liverpool-fc.dk/facts/facts2.php
fin tabel syntes jeg. har vi lige hentet nr. 6 gratis :D

Hille
19-07-2009, 20:12

:trophy:

Martinsen
19-07-2009, 20:24
ikke for at rose Liverpools danske hjemmeside, men kunne egentlig godt tænke mig der var tabeller som den der på denne hjemmeside(det er der mig bekendt ikke) Den er dejlig let og overskuelig. Kan godt være Madsen muligvis har lagt noget lignende op i historie afdelingen, men kunne godt tænke mig at der lå et afsnit ude på forsiden med en masse tabeller som denne.

Stuhrdrengen
19-07-2009, 22:00
Hehe - kan godt lide denne tabel: Spillere som har vundet flest medaljer for Liverpool FC.. hvor er alle de aktive spillere her?? gad vide om der er nogen på listen som stadig er i live...

JumpingCarrot
19-07-2009, 22:47

For ikke at nævne, han er nummer tre på listen, når man kigger på gennemsnit :)

GraZiaZ
20-07-2009, 12:03
Hvis ikke manden er goalgetter, og har potentiale til at blive en af de største på vores hold, så ved jeg sku ikk hvad.

http://www.youtube.com/watch?v=C_9ZkS1sE0o

Den video viser han er en syg boksspiller, han er der hvor han skal være, og han kan bare føle hvor målet står. Alle skud ligger snart i hjørnerne. Jeg glæder mig :devill:

SantasLittleHelper
20-07-2009, 12:13
Den kasse der mod Portugal.. Det er sgu klasse. Kan godt huske jeg så det i fjerneren og jeg var ellevid. Fantastisk mål.. Desværre er det jo længe siden, men hvis han kan finde lidt af sin hurtighed igen kan han lynhurtigt blive et scoop. Han er i øvrigt en rigtig dygtig afslutter - det bringer næsten minder tilbage om Solskjaer.

dannigizmo
20-07-2009, 13:33
Hvis ikke manden var goalgetter, og havde potentiale til at blive en af de største på vores hold, så ved jeg sku ikk hvad.

http://www.youtube.com/watch?v=C_9ZkS1sE0o

Den video viser han var en syg boksspiller, han var der hvor han skulle være, og han kunne bare føle hvor målet står. Alle skud lå snart i hjørnerne. Jeg glæder mig :devill:

Så er vi ellers enige. Jeg synes, det er en smule mærkværdigt, at rigtig mange United-fans lige pludselig mener, at Owen er den nye Messias. Helt ærligt. Hvor mange af jer havde udtalt, at Owen er en topklasse-angriber, kommer til at score mål på samlebånd og går direkte ind i startopstillingen, hvis Liverpool/Chelsea/måske endda City havde hentet ham? Jeg tillader mig straks at svare på mit eget spørgsmål ved at sige; Meget få.

Jeg er som nævnt andre steder ikke imod, at vi har hentet Owen ind. Han kan godt gå hen og blive spændende, men lad os nu lige holde bare det ene ben på jorden lidt endnu. Han har altså en del, han stadig skal bevise, for han har altså ikke været en stjerneangriber i et pænt stykke tid nu.

Og lur mig, om der ikke var kommet nogle indlæg sakset fra Liverpools forum med ":lolol:" og ":D:D:D:D" tilføjet, hvis de havde hentet Owen og bygget lige så mange luftkasteller op om mandens nuværende evner, som nogle United-fans pt. er i gang med.

dannigizmo
20-07-2009, 13:54
Berbatov har vel så heller aldrig rigtigt fået udløst sit potentiale i engelsk fodbold, som jeg ser det, med sine 27 mål for Tottenham i 70 kampe. Han scorede kasser i Leverkusen, men det er efterhånden nogle år siden. Owen scorede 26 kasser i sine 71 kampe for Newcastle (altså rundt regnet det samme antal som Berba i Tottenham).

Om han er topklasse er et definitionsspørgsmål, men er ikke enig i at han ikke er af højere klasse end Berbatov, som jeg mener fortsat har meget at bevise før han kan indgå i den kategori.. man er jo ikke topklasse, fordi man spiller for en topklasse klub og omvendt. Mener også at en topklasse angriber skal kunne begå sig i de bedste ligaer, og herunder er hverken den tyske eller bulgarske..

Owen har vel egentlig aldrig været væk, men det har fokus fordi at han har spillet for en klub der ikke har været i søgelyset.

Hvorvidt Berbatov kan betegnes som en topklasse-spiller, kan jo diskuteres. Som du siger, mangler han måske at bevise noget i England, før han kan indgå i den kategori. Men jeg kan slet ikke forstå, hvordan du så kan få Owen til at være topklasse. Owen har engang bevist noget - det er flere år siden, som det også er med Berbatov (ikke at jeg er helt enig omkring synspunktet med Berba, men lad os holde os til Owen), så hvorfor er Owen så topklasse?

Og så er jeg uenig i, at Owen aldrig har været væk. En farlig angriber bliver aldrig helt væk i mediernes søgelys - se på Santa Cruz, som spillede for et middel/dårligt Blackburn-hold, men ham synes jeg da, at man hørte meget om. Det gjorde man ikke på samme måde med Owen, for Owen har altså ikke været i nærheden af de bedste angribere i verden i lang tid - og imo heller ikke Premier Leagues.
Det kan sagtens være, at han bliver helt fantastisk i kommende sæson og sætter alle kritikere til vægs med 50 scoringer i Premier League, men indtil han har vist, at han faktisk hører hjemme på mere end nedrykningstruede hold, synes jeg, at vi bør holde benene på jorden.

RAppel
20-07-2009, 14:07
Synes det er lidt spøjst så mange fans Owen har fået... Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg synes det er en klasse-signing og at jeg endda havde håbet på at se ham sidste år så jeg kan vist godt tillade mig at hovere og sige "I told you so" :D

Kranse
20-07-2009, 14:10
Synes det er lidt spøjst så mange fans Owen har fået... Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg synes det er en klasse-signing og at jeg endda havde håbet på at se ham sidste år så jeg kan vist godt tillade mig at hovere og sige "I told you so" :D

I told you so, fordi han har scoret i ÉN træningskamp?:D

Troelsgaard
20-07-2009, 14:55
I told you so, fordi han har scoret i ÉN træningskamp?:D

Bare vent, han finder sin 2. ungdom, bare se på Giggs og Scholes, hvor mange gange har de ikke fundet deres ungdom? :D

Jeg kan simpelthen ikke vente til det hele går i gang igen, for der er så mange spørgsmålstegn, kan vi uden Ronaldo, kan Owen finde formen, og undgå alt for mange og lange skader, træder Rooney langt om længe frem, som en af verdens bedste, hæver Berbatov sit generelle niveau, er Valencia noget værd i længden, er Obertan det store talent, som nogen hævder, kan Foster fået slået fast, at han er den næste nr. 1 osv. osv. osv.

Stuhrdrengen
20-07-2009, 15:15
Hvorvidt Berbatov kan betegnes som en topklasse-spiller, kan jo diskuteres. Som du siger, mangler han måske at bevise noget i England, før han kan indgå i den kategori. Men jeg kan slet ikke forstå, hvordan du så kan få Owen til at være topklasse. Owen har engang bevist noget - det er flere år siden, som det også er med Berbatov (ikke at jeg er helt enig omkring synspunktet med Berba, men lad os holde os til Owen), så hvorfor er Owen så topklasse?

Og så er jeg uenig i, at Owen aldrig har været væk. En farlig angriber bliver aldrig helt væk i mediernes søgelys - se på Santa Cruz, som spillede for et middel/dårligt Blackburn-hold, men ham synes jeg da, at man hørte meget om. Det gjorde man ikke på samme måde med Owen, for Owen har altså ikke været i nærheden af de bedste angribere i verden i lang tid - og imo heller ikke Premier Leagues.
Det kan sagtens være, at han bliver helt fantastisk i kommende sæson og sætter alle kritikere til vægs med 50 scoringer i Premier League, men indtil han har vist, at han faktisk hører hjemme på mere end nedrykningstruede hold, synes jeg, at vi bør holde benene på jorden.

Så rykkede vi til den rette afdeling for Owen-diskussionen :)

Dannigizmo, jeg tror dybest set ikke at vi er uenige om andet end definitionen af en topklasse spiller.

Jeg er helt enig i, at Owen ikke har bevist sig som en af verdens bedste angribere siden han vandt årets spiller titel og skiftet til Real. Men i de kampe jeg har set med Newcastle de sidste sæsoner imponerede han mig fortsat, og det er nok værd at huske på at han her spillede mange kampe som offensiv midtbane og ikke som angriber. Jeg synes faktisk at Owen i Newcastle spillede rigtigt godt, og desværre blev ofret af Newcastles totale kollektive kollaps (som spillede markant dårligere end Blackburn i sidste sæson -uden dog at tage noget fra Cruz klasse præstationer i klubben).

Men vil da gerne tilslutte mig, at Owen IKKE har bevist sig som en af verdens bedste angribere de seneste år. Til gengæld synes jeg at han har vist klassen til at spille og få chancen for en klub som United. Jeg er overbevist om at han vil falde godt ind, og få succes hvis han får chancen. Samtidigt er det rart når vi endelig skulle have en ex scouser, at det så blev en af de få sympatiske af slagsen..

Til sidst, så tror jeg ikke at der er mange der bedømmer Owen ud fra hans mål mod et Malaysisk U23 hold, og ser ham ikke som mesias - men han har egenskaberne til at blive en vigtig del af kollektivet, som forhåbentlig kan overtage efter Ronaldos lykkelige afgang..

Stuhrdrengen
20-07-2009, 15:19
Bare vent, han finder sin 2. ungdom, bare se på Giggs og Scholes, hvor mange gange har de ikke fundet deres ungdom? :D

Jeg kan simpelthen ikke vente til det hele går i gang igen, for der er så mange spørgsmålstegn, kan vi uden Ronaldo, kan Owen finde formen, og undgå alt for mange og lange skader, træder Rooney langt om længe frem, som en af verdens bedste, hæver Berbatov sit generelle niveau, er Valencia noget værd i længden, er Obertan det store talent, som nogen hævder, kan Foster fået slået fast, at han er den næste nr. 1 osv. osv. osv.

Synes det er vigtigt at understrege at Owens skader, ikke har været udløst af slid, men derimod af direkte brud. Kan ikke umiddelbart se, at han skulle have større chancer for at blive skadet end så mange andre..

Stuhrdrengen
20-07-2009, 17:43
Så fik Owen scoret sit andet mål i kamp nummer 2 :)

Verdensklasse spiller...

Baunie
20-07-2009, 18:00
De fleste herinde kunne nok have scoret på den dog. Men det er da fint, hvis han kan overføre det til PL. Så tror jeg, jeg skal til at læse lidt mere på Liverpools forskellige fora for at se dem tude...

Hald
20-07-2009, 18:06
Vi skal nok ikke vurdere Owens form og Niveau på disse pre season kampe, men ingen tvivl om han er god forstærkning, og kommer han gang i sæsonen, ville jeg ikke være bleg for at fortrække et angreb der hed Owen - Rooney, det kunne være klasse hvis de kom igang ! Så måtte Berbatov se sig slået og arbejde hårdere.
Tror virkelig de Engelske spillere på holdet nyder at have Owen i truppen, især Rooney og Ferdinand som altid har haft det godt med Owen !

zhagzi
20-07-2009, 22:35
Du skal du ikk komme for hurtigt med dine "JEG her og JEG der" RAppel, jeg har også allerede ved første dag man fik nyheden, nævnt ham som den nye Henke i truppen, oppe i alderen, men stadig en utrolig god angriber, især når man har klassespillere omkring sig, ja det kan umuligt være svært at score, når du spiller som angriber på verdens bedste hold! :)

-Anden kamp; mod Malaysian XI, Owen's mål, er FANTASTISK! Mange ville sige, hva er der fantastisk ved det? Det en dødboldssituation, men hvis man kigger nøje, kan bman bare SE at Mickey, liiiige ved hvor han skal være! Han er den engelske angriber vi har brug for! :)
Glæder mig som en lille tøs til sæsonen starter! :)

zhagzi
20-07-2009, 22:44
S Ronaldos lykkelige afgang..
Kunne ikk være mere enig i netop den statement =)

Hald
20-07-2009, 22:49
Har saftige drømme om natten, om et Engelsk angreb Owen/Rooney som bare tordner æsker ind til højre og venstre ! Det kunne være GRANDE for lige at citere Pivert fra klovn !
The old lad and the young guy !!!

zhagzi
20-07-2009, 22:58
Har saftige drømme om natten, om et Engelsk angreb Owen/Rooney som bare tordner æsker ind til højre og venstre ! Det kunne være GRANDE for lige at citere Pivert fra klovn !
The old lad and the young guy !!!

Kan jeg fanme godt forstå, og det er et kæmpe plus, med UEFA nye regler, omkring udenlandske spillere :) Jeg drømmer om en ny æra, ala York+Cole.. uuuh Det var satme tider =)

Brock
21-07-2009, 00:32
Hvis Owen læste denne tråd måtte det da være motivationsfaktor nok til at garne 25 PL kasser i den kommende sæson! :trophy:

Er godtnok overrasket over optimismen.

zhagzi
21-07-2009, 09:46
Hvis Owen læste denne tråd måtte det da være motivationsfaktor nok til at garne 25 PL kasser i den kommende sæson! :trophy:

Er godtnok overrasket over optimismen.

Fatter jeg virkelig ikk hvorfor du er? Da Henke kom til sagde alle sku det samme, at han var gammel, udslidt, og det ingen mening gav at hende ham i 3 måneder, men han klarede det sku da overraskende fantastisk! =) Og jeg ville have han skulle blive, lige nétop det samme ser jeg i Owen, bortset fra vi nu HAR ham, istedet for et lån ;)

We have no more need for loan,
cause we got our verry little owen!,
He will be our very best tool,
against the fools from shittypool!

Dines
21-07-2009, 10:58
Nu er det paa en meget billig baggrund, men man maa alligevel sige, at det er en perfekt start for Owen. Isaer hvis hans selvtillid har vaeret lidt nede i Newcastle, at han saa starter med to maal i hans fòrste to kampe. Super. Glaeder mig til at fòlge ham. Tror han kan komme til at score mange vigtige maal i kommende saeson.

Stuhrdrengen
21-07-2009, 12:13
Det vigtigste er at han ikke kommer ind i de stimer man ofte ser, hvor der går en halv sæson inden første mål ryger ind, fordi presset hurtigt bliver stort. Så nu skal han bare ind og banke et par kasser ind i starten af sæsonen... under en måned til sæsonstart :-)

Brock
21-07-2009, 17:44
@ zhagzi

Henke spillede 7 kampe.......

Men jeg er bare overrasket over optimismen, på grund af, at folk nok havde forventet en stor spiller til angrebet.

Dermed ikke sagt at jeg ikke selv er optimistisk, men det er nu ikke så meget med pga. af Owen, men de muligheder det kommer til at give Welbeck og Macheda :)

Troelsgaard
21-07-2009, 19:18
Owen er p.t. ikke en stor angriber, men han har været, og for første gang siden Liverpool tiden, kan han få ro på sin karriere, og det kan være det der skal til, for at han vender tilbage til fordoms styrke, eller i hvert fald tæt på, for hurtigheden er der ikke på samme måde som tidligere, men målnæsen har han stadig.

olsen9670
23-07-2009, 10:52
har lige fået den nye trøje til sæsonen med owen. tror ferguson har lavet en geni streg i at hente ham..

ps. min lillebror er hardcore liverpool fan så det var også mere derfor jeg sku have den med owen.. og han har hans autograf så den kan jeg jo passende overtage heh

RAppel
25-07-2009, 12:20
http://goal.com/en/news/9/england/2009/07/25/1402729/sir-alex-ferguson-expects-plenty-of-goals-from-michael-owen

Som der står i artiklen:
"He's easily capable of that level, so if he plays 25 games for me next season, I think he'll get 15 goals."

Viser, som de siger i artiklen, at Owen er tiltænkt en mindre rolle på holdet. En spiller som nok kommer ind fra bænken for at forsøge at afgøre kampe og starter i de "små" kampe. Hvis SAFs bud på 15 mål næste sæson holder er Owen en helt fantastisk signing! Ser virkelig fram til at se ham næste sæson :)

RAppel
19-10-2009, 20:57
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/article1240948.ece

schousboe9
19-10-2009, 21:03
Han bliver tilgivet efter sin vanvittige jubelscene foran The Kop på søndag.

Tenshu
19-10-2009, 21:11
Tilgivet for hvad? Han siger jo blot, at han aldrig har været tilhænger af et kysse logoer. Hverken for Liverpool, Real Madrid, Newcastle eller nu United. Det kan jeg ikke se problemet ved.

United DK
19-10-2009, 21:32
En god holdning Owen.

Jeg bryder mig heller ikke om alt det der logo-kysseri, og dem der gør det er tit dem, der er væk et par år efter alligevel. Jeg kan ikke mindes at hverken Giggs eller Scholes har kysset United-logoet. Neville har gjort det, men han er så også den eneste fodboldspiller jeg stoler på mener det.

Tenshu
19-10-2009, 21:35
Enig. Logo-kysseri er fedt, hvis det virkelig menes. Michael Owen fortæller jo åbenlyst, at han ikke er klubloyal, hvorfor det ikke giver mening at kysse et logo.

JakobR
19-10-2009, 21:42
Jeg synes ikke, man skal overdramatisere meningen med at kysse logoet. Folk nutildags tager det som den ultimative tillidserklæring, hvis en spiller gør det. I virkeligheden betyder det ikke noget som helst.

De fleste spillere gør det som regel i glædesrus, hvorfor man heller ikke skal tolke det så voldsomt.

Dines
20-10-2009, 12:24
En god holdning Owen.

Jeg bryder mig heller ikke om alt det der logo-kysseri, og dem der gør det er tit dem, der er væk et par år efter alligevel. Jeg kan ikke mindes at hverken Giggs eller Scholes har kysset United-logoet. Neville har gjort det, men han er så også den eneste fodboldspiller jeg stoler på mener det.

Scholes og Giggs mindes jeg heller ikke at have gjort det, men jeg stoler nu stadig på dem mht til loyalitet. Der er ingen tvivl om, at en spiller som Giggs ville have kunne tjene flere penge i andre klubber, da han har var på toppen af sin karriere. (eller der hvor man troede, at han var på toppen).

Glory Man United
21-10-2009, 08:29
Scholes og Giggs mindes jeg heller ikke at have gjort det, men jeg stoler nu stadig på dem mht til loyalitet. Der er ingen tvivl om, at en spiller som Giggs ville have kunne tjene flere penge i andre klubber, da han har var på toppen af sin karriere. (eller der hvor man troede, at han var på toppen).

Tvivler nu på, at mange vil købe ham nu....

RAppel
21-10-2009, 10:39

Milan?

schousboe9
21-10-2009, 11:52

Milan?

Det er i hvert fald tiltrængt. Deres undgomsafdeling er ikke, hvad den har været.

Mikey-boy
21-10-2009, 12:39
Milan?

:lolol:

TJ
21-10-2009, 12:43
Selvom det havde set helt forkert ud på en måde, så havde det alligevel været meget interessant at se hvordan det var gået hvis han var taget til Inter for 6 år siden som der var mange vedholdende rygter om. Massimo Moratti havde også selv udtalt at han havde tænkt sig at byde på ham når transfervinduet åbnede og det var omkring samme tid at Giggs havde et formdyk - med abrænderen mod Arsenal i FA Cuppen som højdepunkt. Da han skulle skiftes ind i en udekamp i PL, var der nogle United fans som buede af ham (!). Så scorede han to mål mod Juventus (inkl. det flotte solo mål) og var pludselig inde i varmen igen. Et par dage efter, afviste han et skifte og sagde at han ville slutte karrieren i United. Kunne det måske være gået anderledes? Ihvertfald er jeg utrolig glad for at han valgte at blive.

Stente
21-10-2009, 15:42
Du er kommet en smule offtopic, TJ(du er selvfølgelig ikke den eneste) ;)

United DK
21-10-2009, 16:09
Selvom det havde set helt forkert ud på en måde, så havde det alligevel været meget interessant at se hvordan det var gået hvis han var taget til Inter for 6 år siden som der var mange vedholdende rygter om. Massimo Moratti havde også selv udtalt at han havde tænkt sig at byde på ham når transfervinduet åbnede og det var omkring samme tid at Giggs havde et formdyk - med abrænderen mod Arsenal i FA Cuppen som højdepunkt. Da han skulle skiftes ind i en udekamp i PL, var der nogle United fans som buede af ham (!). Så scorede han to mål mod Juventus (inkl. det flotte solo mål) og var pludselig inde i varmen igen. Et par dage efter, afviste han et skifte og sagde at han ville slutte karrieren i United. Kunne det måske være gået anderledes? Ihvertfald er jeg utrolig glad for at han valgte at blive.

De United-fans var sikkert også dem, der krævede Fergusons afgang for tre år siden. :whine:

TJ
21-10-2009, 16:36
Du er kommet en smule offtopic, TJ(du er selvfølgelig ikke den eneste) ;)

Det var Dines der startede :p

RAppel
09-12-2009, 09:48
Det var vist de færreste der havde regnet med Owen ville være nummer 2 på topscorerlisten i CL :D

Stente
09-12-2009, 10:04
Ja, jeg havde i hvert fald ikke!

Dejligt at se at Owen var lidt skarp for en gangs skyld, og flot hovedstød!

En skam at han ikke fik scoret på chancen lige inden 3' mål, så havde han nærmest haft 100% scoringssucces i kampen, og så måtte argumentet med for mange brændte chancer da forstumme! :D

Thomas
09-12-2009, 10:51
Hvad var det kommentatorerne sagde? Owen havde scoret 7 mål i hele hans karriere i CL, og i går scorede han så 3 mere for os... Vanvittigt (; Det gælder jo om at have det rigtige hold bag sig..

Hald
09-12-2009, 12:15
Hvem havde i sommers troet af Owen skulle score et hattrick i en Champions League kamp for United, imod det tyske mesterhold og samtidigt sender dem ud.!

Ohhh Michael Owen
You used to be a wanker
But you're alright now !!!!