Se fuld version : Michael Owen
Nu har Owen været her i ca. et halvt år. Hvordan mener i, at han har klaret sig - har han været en succes eller fiasko?
Jeg synes, at Owen har været meget blandet. I nogle kampe har han haft skarpheden (som igår), i andre har han været helt væk. Der er ingen tvivl om, at han ikke er god nok til at starte inde, men jeg anser ham som en glimrende indskifter, hvis vi mangler et mål, og når man tænker på, at han kom gratis, synes jeg sgu egentlig, at det har været en fornuftig investering. Rooney og Berbatov har også hævet deres niveau ekstra, hvilket måske skyldes, at de ved at de stortset er faste partnere uge efter uge. Egentlig også ret morsomt, at Owen, der var kendt for sine skader, har været mindre skadet end Rooney og Berbatov i denne sæson.
schousboe9
09-12-2009, 11:54
Han har i hvert fald indfriet mine forventninger, som dog ikke var så voldsomt store. Han kom til for at:
* aflaste Rooney og Berbatov
* tilføre holdet noget anderledes / give modstanden en anden type, at forholde sig til
* udfylde joker-rollen
* stå for den afgørende scoring i ny og næ.
Alle opgaver synes jeg, han har fuldført tilfredsstillende foreløbig. Hverken mere eller mindre.
Hvem havde i sommers troet af Owen skulle score et hattrick i en Champions League kamp for United, imod det tyske mesterhold og samtidigt sender dem ud.!
Den blev godt nok snæver den der? Meget detaljeret ;)
Sindsygt hvis nogen kunne tro at :
Owen ville score hattrick mod Wolfsburg, på udebane i ChL, d. 8 December, 2009. og sender dem dermed til Europa League :devilll:
Han har gjort det som forventet efter min mening:) Hattrick idag, og det vigtige mål mod city giver gode plusser, også have han lidt mål i ny og næ. Men han har nu også brandt mange chancer. Det positive ved ham er også at han ikke brokker sig over at sidde på bænken..
Den blev godt nok snæver den der? Meget detaljeret ;)
Sindsygt hvis nogen kunne tro at :
Owen ville score hattrick mod Wolfsburg, på udebane i ChL, d. 8 December, 2009. og sender dem dermed til Europa League :devilll:
Den kan udvides den profeti: Hvis man så også kunne gætte på at wolfsburg efterfølgende ville få lov til at fortsætte i CL fordi CSKA ville få 2 spillere dømt for doping.
Unitedalisme
09-12-2009, 13:24
Han har vel alt i alt, haft et bedre halv år i sin debut sæson for united, end berbatov havde sidste år??
Men med det sagt så forventer jeg meget mere af ham efter jul og især til næste sæson, hvor jeg håber vi ser en super Owen tilbage hvor han var engang..
Fletcherfan
09-12-2009, 13:27
Jeg forventede absolut ingenting af Owen så derfor synes jeg, at man kan sige, at starten har været rigtig god eller fantastisk... 7 mål på de forholdsvis få minutter (altså i forhold til Roo og Berba) er faktisk utrolig godt... Og nu må han være tæt på, at være klubbens topscorer...
Ellers bliver han 30 år på søndag, og da han lige har scoret et hattrick så skal han starte på banen mod Villa sammen med Rooney istedet for Brændettov... Og så ville det være sjovt med et nyt hattrick :D
Don Kafai
09-12-2009, 13:54
Det der gør Owen "unik" er, at han tager nogle intelligente løb HELE tiden. Derfor har han haft 20 hundredeprocentschancer i de 3-4 måneder han har været her. Og det er selvom han kun har fået 10-20 mins hist og her. At han så "kun" har sparket 7 af dem ind er uskarpt, men jeg sidder altså bare og venter på, at den skarphed kommer. Det er jo ikke nogen hemmelighed, at skarphed kommer med kampe, og jeg håber de her 3 mål i går giver noget selvtillid og gør, at han scorer endnu flere. Han får nok en hel kamp mod enten Villa eller Wolves, og der burde være gode chancer for mål.
Og han har også vist, at han ikke har glasben. Måske Newcastle-tiden var skadesplaget fordi de var så afhængige af ham?
United DK
09-12-2009, 14:38
Jeg er en af de få, der synes det var et snedigt køb af Ferguson. Folk dømte ham færdig pga. skader, men fodboldmæssigt har han i både Real Madrid og Newcastle vist, at han stadig har en hvis klasse, hvilket han også har vist i ny og næ hos os.
Jeg har altid set på dette køb som at vi kun kunne vinde på det!
Vi har skrevet en kontrakt med en spiller som har vist at han kan præstere på aller højeste niveau - han har så haft nogle skader, som har gjort at folk har dømt ham ude.
Han er helt tilfreds med at sidde på bænken, hvis bare han får nogle kampe i ny og næ.
Hans kontrakt er præstationbaseret.
Han har så har scoret 7 mål efter et halvt år - endda afgjort Manchester derbyet!
Derfor mener jeg, at han har været et ganske glimrende køb!!
Det eneste Owen "købet" koster for os er hans løn. og lidt af det tjener vi nok ind på trøjer med ham. Ellers har vi en angriber af høj kaliber der kan tage over når Rooney ikke kan score mål (har bevidst ik nævnt berba, da, ja, han score heller ingen :P)
Synes det er en god handel af Fergie. Hvis Owen sku floppe, så har det været en "gratis omgang".. Kunne godt ligne at fergie gerne ville have en ny "baby face" der kan score indskiftermålene, og lukke hullerne når de andre er skadet.. Jeg tror måske vi har fået det :)
Parkohargo
09-12-2009, 16:36
Det der gør Owen "unik" er, at han tager nogle intelligente løb HELE tiden. Derfor har han haft 20 hundredeprocentschancer i de 3-4 måneder han har været her. Og det er selvom han kun har fået 10-20 mins hist og her. At han så "kun" har sparket 7 af dem ind er uskarpt, men jeg sidder altså bare og venter på, at den skarphed kommer. Det er jo ikke nogen hemmelighed, at skarphed kommer med kampe, og jeg håber de her 3 mål i går giver noget selvtillid og gør, at han scorer endnu flere. Han får nok en hel kamp mod enten Villa eller Wolves, og der burde være gode chancer for mål.
Og han har også vist, at han ikke har glasben. Måske Newcastle-tiden var skadesplaget fordi de var så afhængige af ham?
Jeg tror at det der gjorde han var så meget plaget af skader i Newcastle var at han var deres absolut største profil og når han var skadet kunne han ikke få lov til at restituere nær så godt og være absolut 100% fit inden han skulle bringes i ilden igen. Ambitionerne til ham i Newcastle var vel også tårnhøje så vidt jeg ved og samtidig med at det gik ad helvedes til for klubben gjorde vel ikke tingene bedre.
Glory Man United
10-12-2009, 13:30
Fin lille Liverpool debat om Owen:
http://liverpoolfc.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=652&start=7215
Fin lille Liverpool debat om Owen:
http://liverpoolfc.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=652&start=7215
Sig mig, bruger du mere tid på LFC-forum eller på herinde? :) Det var dog utroligt så meget, du skal linke til deres forum. Bare et spørgsmål.
Mn igen, jeg ville reagere på samme måde, hvis David Beckham skiftede til Liverfool. Det er utilgiveligt som fan, men set fra spillerens synspunkt kan jeg godt forstå ham. Lidt dobbeltmoralsk, men i fodbold skal man jo tænke på sig selv.
United DK
10-12-2009, 14:29
Hvis Ruud skifter til Liverpool, så har jeg heller intet tilovers for ham. Så kan det godt være, at det er for at øge hans VM-chancer. Det er jeg sådan set kold i røven over, og jeg vil da håbe, at Bert van Marwijk udelader ham alligevel.
Hvis Ruud skifter til Liverpool, så har jeg heller intet tilovers for ham. Så kan det godt være, at det er for at øge hans VM-chancer. Det er jeg sådan set kold i røven over, og jeg vil da håbe, at Bert van Marwijk udelader ham alligevel.
Uenig. Ruud har ikke noget "forhold" til United, udover at vi er klubben, der gjorde ham til den superspiller, han er. Han har ikke været igennem klubben som Scholes, Giggs, Neville'erne, Beckham f.eks. har. Jeg synes ikke, man kan klandre ham for meget, hvis han gjorde det, for som fodboldspiller bliver du nød til at tænke på dig selv. Men hvis Giggs eller Beckham skiftede til Fools ville jeg fordømme dem i resten af deres liv.
United DK
10-12-2009, 16:25
Jeg kan ærligtalt ikke se den store forskel på, om det er Giggs eller Ruud. Lad os nu i teorien sige, at Wales havde et fantastisk landshold, med en masse stjerner, hvor det var svært at komme på holdet. Det hold skulle til VM. Lad os så sige, at Giggs var bænkevarmer i United, og dermed i fare for at glippe VM, men i vinterens transfervindue, får han et tilbud fra Liverpool, hvor han er garanteret spilletid, og dermed en øget VM-chance. Så er det vel i klogskabens navn bedst, at han tager dette skifte, på samme måde som det er for Ruud. Jeg kan ikke se forskellen, andet end at den ene er fra egne række, mens den anden er købt udefra.
Jeg vil da også miste alt respekt for Ruud, hvis han skiftede til Liverpool, og det ville da gøre ondt som bare pokker at se ham score for dem (hvilket han helt sikkert ville gøre) - Dog mener jeg ikke, at det vil være helt så forræderisk som det Owen gjorde. For Ruud er ikke opdraget i Manchester og kommet gennem rækkerne som NtotheT skriver, og han skylder vel ret beset ikke Fergie noget efter måden han frøs ham ude. Overfor for fansne vil det være svinsk, og han vil helt sikkert blive upopulær.
United-Allan33
10-12-2009, 18:53
Jeg synes den er svær.. selvfølgelig vil en United spiller der skifter til Liverpool eller City falde meget i kurs hos mig, men det er også meget at gøre hvordan man opfører sig.. Feks kunne man jo se på Denis Law hvor ondt det gjorde at score imod United, som gjorde at United rykkede ud.. Jeg er sikker på at det er en af hans værste dage i Karrieren. Det samme gælder for en Andy Cole.. Hvorimod jeg ALDRIG glemme Peter Schmeichel's opførsel da vi tabte 1-3 på Maine Road, han var jo ligefrem glad for at vi blev ydmyget..
Så forstår egentlig godt Liverpools fans mht Owen
Jeg synes den er svær.. selvfølgelig vil en United spiller der skifter til Liverpool eller City falde meget i kurs hos mig, men det er også meget at gøre hvordan man opfører sig.. Feks kunne man jo se på Denis Law hvor ondt det gjorde at score imod United, som gjorde at United rykkede ud.. Jeg er sikker på at det er en af hans værste dage i Karrieren. Det samme gælder for en Andy Cole.. Hvorimod jeg ALDRIG glemme Peter Schmeichel's opførsel da vi tabte 1-3 på Maine Road, han var jo ligefrem glad for at vi blev ydmyget..
Så forstår egentlig godt Liverpools fans mht Owen
Jeg er ret sikker på, at det markerede er en skrøne. Ja, Denis Law scorede mod os, og vi rykkede i anden division, men ligegyldig om vi havde vundet den kamp 10-0 f.eks., så ville vi være rykket ud pga. en anden kamp. Så at sige Law sendte os i anden division med sit mål, er ikke helt rigtigt. Måske kan Madsen be-eller afkræfte dette.
United DK
10-12-2009, 19:54
Ifølge Wikipedia:
Docherty gave Law a free transfer in the summer of 1973, and he moved back to Manchester City. He played in City's 2–1 defeat in the League Cup final against Wolves. In City's last game of the 1973–74 season against Manchester United at Old Trafford, Law's back-heel gave City a 1–0 win but, thinking his goal had relegated United, he did not celebrate it (it turned out they would have been relegated even if the match had been drawn but Law did not know this at the time), walking off the pitch with his head down as he was substituted immediately afterwards. This game was the last of his professional career, as he retired shortly afterwards, not wanting to be confined to the reserve team of a City side who were bringing in younger players.
United-Allan33
10-12-2009, 20:12
Jeg er ret sikker på, at det markerede er en skrøne. Ja, Denis Law scorede mod os, og vi rykkede i anden division, men ligegyldig om vi havde vundet den kamp 10-0 f.eks., så ville vi være rykket ud pga. en anden kamp. Så at sige Law sendte os i anden division med sit mål, er ikke helt rigtigt. Måske kan Madsen be-eller afkræfte dette.
Docherty gave Law a free transfer in the summer of 1973, and he moved back to Manchester City. He played in City's 2–1 defeat in the League Cup final against Wolves. In City's last game of the 1973–74 season against Manchester United at Old Trafford, Law's back-heel gave City a 1–0 win but, thinking his goal had relegated United, he did not celebrate it (it turned out they would have been relegated even if the match had been drawn but Law did not know this at the time), walking off the pitch with his head down as he was substituted immediately afterwards. This game was the last of his professional career, as he retired shortly afterwards, not wanting to be confined to the reserve team of a City side who were bringing in younger players.
Med tak til United.dk kan vi vel blive enige om at det blev en uafgjort med et lille away mål til min historie:smilings:
Glory Man United
11-12-2009, 10:20
Prøver at forholde mig helt neutralt omkring Michael Owen. Hvis hans alternativ var at spille i næstbedste række for Newcastle eller for Hull, så må man da for pokker kunne forstå ham. Jeg fatter stadigvæk ikke, at Den Fede Spanske Tjener ikke selv forsøgte at få ham. Han ville kunne få samme rolle der, som han har hos os, og mon ikke han havde valgt morderne femfor os?
Prøver at forholde mig helt neutralt omkring Michael Owen. Hvis hans alternativ var at spille i næstbedste række for Newcastle eller for Hull, så må man da for pokker kunne forstå ham. Jeg fatter stadigvæk ikke, at Den Fede Spanske Tjener ikke selv forsøgte at få ham. Han ville kunne få samme rolle der, som han har hos os, og mon ikke han havde valgt morderne femfor os?
Mon dog? Han ville jo gerne vinde trofæer, og det gør man jo ikke hos Fools :D:lolol:
United DK
11-12-2009, 12:07
Owen drømmer jo om at ringe til de gamle gutter Fowler og Gerrard, og fortælle om det at vinde et engelsk mesterskab.
Uenig. Ruud har ikke noget "forhold" til United, udover at vi er klubben, der gjorde ham til den superspiller, han er. Han har ikke været igennem klubben som Scholes, Giggs, Neville'erne, Beckham f.eks. har. Jeg synes ikke, man kan klandre ham for meget, hvis han gjorde det, for som fodboldspiller bliver du nød til at tænke på dig selv. Men hvis Giggs eller Beckham skiftede til Fools ville jeg fordømme dem i resten af deres liv.
For det første, hersker der ingen 'hvis' omkring Giggs skifter til liverfool. Det sker bare ALDRIG! Og desuden, skulle han nu gøre det (hvilket alligevel ikke sker), så ville jeg aldrig miste respekten for det han har gjort for United. Dét er så meget mere end hva Owen har for Scouserne, og Beckham for os.
Nu er den sløve retard til Dimitar Berbatov endelig skadet, så kan det fandme være at vi kan få Michael Owen at se på banen. Jeg synes det er ekstremt kedeligt at han aldrig får lov til at starte inde og når han endelig spiller en pisse god kamp (i.e. Wolfsburg Hattrick) får han ikke lov til at spille derefter. Jeg kan ikke engang se hvorfor Welbeck & Diouf får prioritet over Owen.
Det skal være nu at Owen skal have chancen og opbygge et samarbejde med Rooney. Bare det at de 2 får lidt spilforståelse med hinanden vil være effektivt.
Fletcherfan
12-01-2010, 10:28
Jeg var modstander af Owen da United købte ham, da jeg ikke mente, at han var god nok... Men på trods af meget begrænset med spilletid så må jeg krybe til korset og sige, at han har klaret sig bedre end forventet... Derudover så har han også reddet United nogle points, og målet mod Shitty kan alene gøre ham god nok...
Han regnede nok ikke med en fast plads, men det må antages, at han havde håbet på mere spilletid, specielt med tanke på, at Berba har haft en elendig sæson... Så den næste tid hvor Berba er skadet kan godt blive en afgørende tid for Owen... Får han ikke chancen (enten pga. at Rooney kommer til at spille eneangriber eller fordi Diouf, Macheda eller Welbeck bliver foretrukekt) så ser jeg det som helt sikkert, at han smutter i sommer... Men derimod kan United så vinde lidt på ham...
Lorensen
12-01-2010, 10:34
Nu er den sløve retard til Dimitar Berbatov endelig skadet,.
:rolleyes:
Jeg var modstander af Owen da United købte ham, da jeg ikke mente, at han var god nok... Men på trods af meget begrænset med spilletid så må jeg krybe til korset og sige, at han har klaret sig bedre end forventet... Derudover så har han også reddet United nogle points, og målet mod Shitty kan alene gøre ham god nok...
Hvad? Bortset fra mod City, Wolfsburg og en Liga Cup-kamp, som jeg ikke lige kan huske, har Owen været elendig. Han har været TOTALT usynlig i alle andre kampe.
Hvad? Bortset fra mod City, Wolfsburg og en Liga Cup-kamp, som jeg ikke lige kan huske, har Owen været elendig. Han har været TOTALT usynlig i alle andre kampe.
I enig i at han er usynlig i nogle kampe, men I andre kommer han frem til chancer, men brænder dem. Så helt usynlig synes jeg nu ikke han er.
Owen drømmer jo om at ringe til de gamle gutter Fowler og Gerrard, og fortælle om det at vinde et engelsk mesterskab.
Det opkald kan han godt vente med til minimum sommeren 2011.
Det opkald kan han godt vente med til minimum sommeren 2011.
Hvorfor det ? Kan han ikke skaffe deres numre før da eller hvad ?
Hvorfor det ? Kan han ikke skaffe deres numre før da eller hvad ?
:lolol:
ChristianR
12-01-2010, 11:19
Nu er den sløve retard til Dimitar Berbatov endelig skadet
:whine:
Jeg er helt enig med Tenshu. Hvis nogen mener, at vi har en bedre spiller i Owen end i Berbatov, så vil jeg altså til hver en tid mene, at vedkommende ikke har forstand på fodbold. Hvad har Owen bidraget med? Et hattrick i en ligegyldig kamp og en, ganske vist ekstremt vigtig, scoring i sjette minuts overtid mod City. Sidstnævnte er den eneste grund til, at jeg ikke vil kalde ham et fejlkøb, og det selvom han intet kostede. Ét er, at han er fuldkommen usynlig i det opbyggende spil - og derfor i mine øjne ikke er god nok til at starte inde for os, han kan allerhøjest gå an som joker, når vi har et klart spilovertag - noget andet er, at han brænder de chancer, han er købt for at score på. Jeg er meget skuffet over hans manglende træfsikkerhed, det var det, jeg troede, vi i det mindste fik i Michael Owen. Han scorer vel på 50 procent af sine åbne målchancer. Det er ikke godt nok til at retfærdiggøre en plads på holdet, når man bidrager med så lidt i det etablerede angrebsspil. Jeg synes, vi har et kæmpe problem i angrebet, hvor kun to af vores spillere er gode nok. Heraf er den ene ustabil. Og skadet.
nielzon21
12-01-2010, 11:40
Nu er den sløve retard til Dimitar Berbatov endelig skadet, så kan det fandme være at vi kan få Michael Owen at se på banen. Jeg synes det er ekstremt kedeligt at han aldrig får lov til at starte inde og når han endelig spiller en pisse god kamp (i.e. Wolfsburg Hattrick) får han ikke lov til at spille derefter. Jeg kan ikke engang se hvorfor Welbeck & Diouf får prioritet over Owen.
Det skal være nu at Owen skal have chancen og opbygge et samarbejde med Rooney. Bare det at de 2 får lidt spilforståelse med hinanden vil være effektivt.
ENIG!
Ind med owen så ham og rooney kan få et optimalt makkerskab oppe foran.
Og når owens gamle ben ikke kan mere, ind med Diouf:trophy:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier-league/avis-owen-faerdig-i-united
Vel meget gerne forlænge kontrakten med Rooney så fint nok hvis Owen skrider til sommer synes jeg
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier-league/avis-owen-faerdig-i-united
Vel meget gerne forlænge kontrakten med Rooney så fint nok hvis Owen skrider til sommer synes jeg
Tror ikke, at det er pga. lønnen, at vi skulle os af med Owen for at kunne holde på Rooney. Jeg tror ikke, at det er de 400.000 kr., der er så betydningsfulde. Så skulle det være pga., at man satsede på talenterne.
Tror ikke, at det er pga. lønnen, at vi skulle os af med Owen for at kunne holde på Rooney. Jeg tror ikke, at det er de 400.000 kr., der er så betydningsfulde. Så skulle det være pga., at man satsede på talenterne.
Lønnen betyder da klart noget i disse tider :) Altså lige meget, hvad er det penge, som ville kunne bruges andet stedes. Samtidig med, at han vel ikke kan se frem til spilletid. Synes det ville være fint, hvis vi kunne sælge ham. Kiko og Danny kunne lige så godt, få spilletid som Owen og de ville få mere ud af det. Nu er Welbeck i Preston, men det er vel også først fra sommer, at en eventuel handel med Owen vil finde sted.
http://goal.com/en/news/11/transfer-zone/2010/02/28/1811170/michael-owen-will-definitely-be-at-manchester-united-next-season-
Det lader til haterne må udholde ham lidt endnu.
The 30-year-old joined the Red Devils last summer on a free transfer from Newcastle United but has failed to force his way into the starting line-up at Old Trafford. Var det nogensinde meningen, at han skulle gå direkte ind i startopstillingen? Hvis vi ledte efter en klokkeklar starter, så havde vi altså hentet et lidt større navn, der sikkert også ville koste lidt mere end... gratis.
Det eneste, jeg savner ved Owen er noget mere skarphed på hans rigtigt mange chancer (som i øvrigt bliver skabt af hans enorme erfaring til at se huller i modstanderens forsvar). Måske også lidt mere kynisme.
http://goal.com/en-gb/news/2557/news/2010/03/05/1818876/breaking-news-manchester-united-striker-michael-owen-ruled
Nå da da. Skulle da gerne give Diouf lidt flere muligheder så
Martinsen
05-03-2010, 10:07
Ja så er det sku op til Berba og Rooney. Jeg ser ikke lige Diouf som den helt store frelser:) På den anden side var der vel heller ikke mange der så Macheda poppe op sidste år.
http://goal.com/en-gb/news/2557/news/2010/03/05/1818876/breaking-news-manchester-united-striker-michael-owen-ruled
Nå da da. Skulle da gerne give Diouf lidt flere muligheder så
Jamen for fa... da! Men det skulle vel komme på et eller andet tidspunkt, desværre :S
Ja så er det sku op til Berba og Rooney. Jeg ser ikke lige Diouf som den helt store frelser:) På den anden side var der vel heller ikke mange der så Macheda poppe op sidste år.
Han er ingen frelser nej. Men hver gang han spiller for reserverne scorer han.
Han bliver heller ikke bedre i 1.holdsregi hvis han ikke får nogle flere indhop nu hvor han ret beset er 3.valg resten af sæsonen
Parkohargo
05-03-2010, 10:28
Rigtig rigtig træls. Der er brug for alle mand nu i den her fase af sæsonen. Dog ingen katastrofe da vi stadig har Diouf siddende i skyggen klar til at træde frem.
Mon ikke vi ser ham tilbage i næste sæson fit for fight da jeg absolut ikke tror på han bliver solgt.
CRAPPPPPPPPPPPPPPP.
Mest af alt noget lort hvis vi mister Rooney / Berba i en kamp eller to. Lad os håbe Diouf og Macheda redder vores røv hvis det brænder på.
Lidt skidt, at vi nu mangler en eventuel angriber at sætte ind. Og selvfølgelig er det synd for Owen, at han misser afslutningen på sæsonen og selvfølgelig også VM. Specielt efter, at han var begyndt at ramme målformen igen. Men men men, vi bør kunne klare os uden ham, vi står slet ikke og falder med ham, og dette må give plads til Diouf blandt andet. Macheda begynder også snart at komme tilbage, og lad os håbe, at han kan spille vigtig rolle som sidste år.
Carl-keane
05-03-2010, 14:06
Meget surt at miste Owen. Nu må vi bare kigge fremad, og håbe at Rooney og Berba (Diouf og Macheda) Kan klare skærene for os...
Nogen der ved om det er muligt at hente Welbeck tilbage???
Glory Man United
05-03-2010, 14:23
Har aldrig set Owen i nærheden af start 11eren. Men han er sgu rar at have på bænken, så ja sur r**
K and the big B
26-08-2010, 12:18
http://www.bold.dk/nyt/Testimonial-giver-Owen-Liverpool-comeback
Hvad siger i til det? det bliver da lidt en akavet situation.
ChristianR
26-08-2010, 12:39
http://www.bold.dk/nyt/Testimonial-giver-Owen-Liverpool-comeback
Hvad siger i til det? det bliver da lidt en akavet situation.
Det synes jeg ikke er en god ide. Iøvrigt forestiller jeg mig heller ikke, Liverpools fans synes det er jordens bedste ide.
United DK
26-08-2010, 15:25
Havde han spillet alle andre steder næsten, så havde det jo været den klassiske med, at den fortabte søn vendte hjem for en dag, men nu er han jo et hadeobjekt på højde med Tevez i United-kredse. Han må selvfølgelig selv om det, men havde jeg været Owen, havde jeg takket nej.
Havde han spillet alle andre steder næsten, så havde det jo været den klassiske med, at den fortabte søn vendte hjem for en dag, men nu er han jo et hadeobjekt på højde med Tevez i United-kredse. Han må selvfølgelig selv om det, men havde jeg været Owen, havde jeg takket nej.
Hverken Liverpool eller United-fans ønsker, at han skal spille, så jeg forstår ikke, at han takker ja. Måske vil han gerne deltage, men stadigvæk, må han også tænke over, at det kan medføre visse konsekvenser. Personligt bliver jeg ikke så berørt af det, for har/eller vil aldrig anse ham som værende en Manchester United-mand. Han er her på lånt tid, og der skal han bare gøre det så godt som muligt.
Så længe han ikke bliver skadet, så er der vel ikke det store problem, selvom det bliver underligt at se ham i en Liverpool trøje. Carragher og Owen er åbenbart gode venner, og formålet er at samle penge ind til velgørenhed, så er vel ret uskyldigt. Men jeg kan alligevel godt forstå, hvis der er Liverpoolfans, der ikke vil se Owen i en af deres trøjer igen. Forestil Jer lige at Tevez skulle trække i Unitedtrøjen igen, hvis Evra eller Park en dag skal holde en testimonial kamp:)
Mon ikke han faker en skade kort inden testimonialen, eller i det hele taget bare rammes af en normal skade.
Han kunne nu godt lige lave et hattrick i Carraghers testimonial for at pisse the kop fuldstændigt af. Bliver han skadet, betyder det bare mere tid til Chicharito. Fint med mig.
DavidMadsen
26-08-2010, 21:25
Han kunne nu godt lige lave et hattrick i Carraghers testimonial for at pisse the kop fuldstændigt af.
Det ville være priceless! :D
Anonymt indhop af Owen igår. Jeg håber virkelig, at han ikke får forlænget sin kontrakt, for det er minimalt, hvad han bidrager med, og jeg ønsker langt hellere Welbeck, Macheda og Hernandez foran ham i køen. Ved godt, at han stadig mangler kamptræning, men stadigvæk. Han har ikke noget, de andre ikke kan bidrage med.
MOHoegsted
15-09-2010, 12:18
Anonymt indhop af Owen igår. Jeg håber virkelig, at han ikke får forlænget sin kontrakt, for det er minimalt, hvad han bidrager med, og jeg ønsker langt hellere Welbeck, Macheda og Hernandez foran ham i køen. Ved godt, at han stadig mangler kamptræning, men stadigvæk. Han har ikke noget, de andre ikke kan bidrage med.
Jeg er dybt enig! Håber nu mere på vi får ham solgt til Aston Villa! Selvom jeg tror han kunne være ret giftig for dem, så er det jo bedre at tjene en skilling et halv år før, end slet ikke at tjene på ham et halvt år efter.
Man kan jo sige han har tjent sig ind igen i klubben, med sit mål mod City, han kom jo gratis og hvis han bliver solgt så har vi nok tjent på ham :)
VonKoblenz
15-09-2010, 12:59
Owen er stadigvæk efter min mening et flop.. Han er og bliver aldrig en ny 7.. Der må jeg altså sige SAF tog fejl i at give ham det nummer..
Don Kafai
15-09-2010, 13:04
Owen er stadigvæk efter min mening et flop.. Han er og bliver aldrig en ny 7.. Der må jeg altså sige SAF tog fejl i at give ham det nummer..
Jeg synes det var en genistreg. Den næste der får nummer 7, har ikke Ronaldos skygge over sig. Og Owen er for rutineret til at lade sig gå på af presset.
Jeg synes det var en genistreg. Den næste der får nummer 7, har ikke Ronaldos skygge over sig. Og Owen er for rutineret til at lade sig gå på af presset.
Helt enig.
Owen har ikke "fortjent" nr. 7, men det er heller ikke meningen.
Han skal bare gøre det nemmere for det næste unge supertalent som SAF hiver op af lommen som overtager nr. 7 ;)
MOHoegsted
15-09-2010, 13:59
Helt enig.
Owen har ikke "fortjent" nr. 7, men det er heller ikke meningen.
Han skal bare gøre det nemmere for det næste unge supertalent som SAF hiver op af lommen som overtager nr. 7 ;)
Arh.. Tror ikke det var Fergie's tanke at give Owen nummer 7, kun fordi at det næste supertalent får mindre pres. Men som der bliver sagt, Owen får det fordi han kan trives med det, det er han for rutineret til.
Tror også at det vil være godt for et talent at få noget pres, og hjælper ham frem med det, fodbold er jo meget om man kan klare presset. - Men det da helt sikkert nu er der ikke lige så meget pres på den næste 7'er, hvilket jeg ser lidt ærgeligt.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_6379128,00.html
Synes ikke rigtig vi har plads til ham og han præstere ikke når han får chancen. Om han så får for få chancer kan man så diskutere, men synes sagtens man momentvis kan se han er en god spiller.
schousboe9
16-09-2010, 10:30
Jeg tror nu slet ikke, det 'problem' forsvinder. Når Owen får lov at finde en anden klub til sommer, så bliver nummeret igen ledigt, og så kommer diskussionen og "spændingen" 100% igen.
Henter vi Alexis Sanchez, Benzema, Káká, hvad ved jeg, så længe han er offensivspiller, så vil vedkommende skulle leve op til den rigtige 7'er - hvadenten man kan lide det eller ej, så er det nummer jo bare forbundet med en hvis staus og forventning.
Medmindre Smalling overtager det. Så går det selvfølgelig lidt i sig selv. :)
Christensen
16-09-2010, 10:57
Jeg regner med, at Cleverly får det når han vender tilbage fra Wigan! ;)
tjarligdrengen
16-09-2010, 16:55
Jeg tror også Cleverly får det..
Jeg håber Owen ryger til Villa til Januar - jeg er træt af, at han optager spilletid fra Kiko osv.
Jeg har heller aldrig kunne tage købet af Owen helt seriøst, han har da præsteret for os, men at give ham nummer 7, var ikke nødvendigt. Man vidste jo på forhånd at han ikke ville blive en stjerne de næste mange år i United.
Håber også han ryger til Januar, også for hans egen skyld. Selvfølgelig er der et par sæsoner i ham endnu, hvis han holder sig fit.
Martinsen
27-10-2010, 11:30
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6470932,00.html
Chok! Owen skadet på ny! Mon ikke hans dage i United er ved at være talte? Med Chicarito, Rooney, Berbatov, Macheda og formentlig Welbeck efter sommerpausen ser jeg ingen grund til at beholde ham. Han vil blot tage spilletid fra de yngre spillere i turneringer såsom carling cuppen
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6470932,00.html
Chok! Owen skadet på ny! Mon ikke hans dage i United er ved at være talte? Med Chicarito, Rooney, Berbatov, Macheda og formentlig Welbeck efter sommerpausen ser jeg ingen grund til at beholde ham. Han vil blot tage spilletid fra de yngre spillere i turneringer såsom carling cuppen
Han får nok ikke forlænget sin kontrakt til sommer. For mange skader, manglende niveau og med talenter som Welbeck, Macheda, Hernandez til at tage over, bliver der ikke plads til ham.
DavidMadsen
28-10-2010, 14:10
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={C7DF7CEC-3BC3-4859-A3FD-FE4AAD215DD8}&newsid=6653125
Tror I, vi forlænger med ham? Og hvis ikke, tror I så på at han stopper karrieren?
MOHoegsted
28-10-2010, 14:50
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={C7DF7CEC-3BC3-4859-A3FD-FE4AAD215DD8}&newsid=6653125
Tror I, vi forlænger med ham? Og hvis ikke, tror I så på at han stopper karrieren?
Hmm hvis vi ikke forlænger så er jeg ret sikker på han kommer til Aston Villa, hvilket jeg også håber for ham, og for United.
Men tror nu han bliver forlænget med, og jeg har faktisk også læst at Owen har en Option på at kunne forlænge sin kontrakt med 1 år, hvis han ønsker det.
- Nogle der har hørt om den, i så fald så er jeg sikker på han vil blive, han udtalte i sommers at han elsker at være her.
Tror ikke, at vi forlænger med ham, men tror ikke, at det betyder, at han stopper karrieren. Der er nok altid en eller anden PL-klub, der ville have ham. Han er en god breddespiller at have, men han står bare i vejen for de unge - og når han aldrig er tiltænkt en startplads, så hellere lad ham gå.
Lever han stadig? Godt nok længe siden, at man har hørt noget til ham. Han fik en forstrækning, men er det ikke nogle uger siden nu?
Forhåbentlig på vej ud af klubben.
Har intet imod ham, han er bare ikke god nok.
sneakarito
25-11-2010, 22:43
Bare det ikke er saadan en forstrækning Jon Dahl fik under vm, saa kan det vist godt tage lang tid ; )
United DK
25-11-2010, 23:08
Forhåbentlig på vej ud af klubben.
Har intet imod ham, han er bare ikke god nok.
Og så alligevel har man vel. I min verden er han Liverpool-dreng (selvom de ikke kan lide ham mere), og han vil altid se bedst ud i en Liverpool-trøje.
Mickey Owen skulle være vist døren i Manchester, selvom Ferguson for nyligt at udtalt at han er en undervurderet spiller. Det er lidt synd at vi først fik kontrakt med ham så sent i hans karriere. Men Ferguson lader ikke til at ville bruge ham fremfor andre end Macheda.
Med Rooneys skade og Machedas udlejning, kan der jo blive brug for Michael Owen. Derfor er han god mand at have i truppen, for han er en spiller der ikke brokker sig over manglende spilletid og han får listet en kasse ind engang imellem, så jeg synes ikke han er overflødig - men en god backup.
SHOCKING NEWS!!!!
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/3416050/Michael-Owen-hit-by-new-KO-blow.html
..Er det ikk bare snart ligemeget med ham.
Han er jo mere skadet end Hargreaves og Saha tilsammen!:mad:
Han var jo nok ellers tiltænkt en start mod Crawley, men mon ikke at Chicarito kan klare ærterne:) alene!
Glory Man United
17-02-2011, 09:38
SHOCKING NEWS!!!!
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/3416050/Michael-Owen-hit-by-new-KO-blow.html
..Er det ikk bare snart ligemeget med ham.
Han er jo mere skadet end Hargreaves og Saha tilsammen!:mad:
Han var jo nok ellers tiltænkt en start mod Crawley, men mon ikke at Chicarito kan klare ærterne:) alene!
....hvilket jo gør Machedas udlejning kritisabel. Vi har praktisk taget kun 3 angribere nu....og nej Obertan skal IKKE spille :)
ChristianR
17-02-2011, 10:24
....hvilket jo gør Machedas udlejning kritisabel. Vi har praktisk taget kun 3 angribere nu....og nej Obertan skal IKKE spille :)
Men når vi så i de resterende CL-kampe og alle de større kampe i PL formentlig kun spiller med een angriber, så bliver det nok ikke det store problem i praksis.
Så sent som i sidste kamp var månedens Premier League spiller bænket, mens Ærten har endnu længere til spilletid.
Så jeg er nu fortrøstningsfuld, selvom 3 angribere ikke virker af meget med det kommende program.
Glory Man United
17-02-2011, 10:29
Men når vi så i de resterende CL-kampe og alle de større kampe i PL formentlig kun spiller med een angriber, så bliver det nok ikke det store problem i praksis.
Så sent som i sidste kamp var månedens Premier League spiller bænket, mens Ærten har endnu længere til spilletid.
Så jeg er nu fortrøstningsfuld, selvom 3 angribere ikke virker af meget med det kommende program.
Det er helt fint, så længe Berba, Rooney og Hernandez ikke er skadet. Det bliver altså et problem, NÅR en af dem løber ind i en skade. Risikoen for det, er altså stor, når der er 3 måneder tilbage med mange kampe endnu. Og ja i de to kampe mod Chelsea, og de to udekampe mod Fools og Arsenal spiller vi med sikkerhed 4-3-3. Det gør vi måske også på onsdag, men der er altså 10 PL tilbage, hvor vi gerne skulle starte med to angribere, der er Crawley i weekenden (hvor jeg håbede på Hernandez/Owen), og der er returen hjemme mod Marseille...
Sælg nu bare Owen til sommer eller lad ham gå på en fri transfer.
Så kan vi have 4 til 5 angribere i truppen, der er troværdige til at stole på kan være med i hele sæsonen uden at have mistanke til at gå stykker.
Det er jo forhelvede ikke holdbart det her. Owen får jo snart Ledley King og Jonathan Woodgate til at ligne fysiske pragteksemplar, og når man er på det stadie, så er den gruelig galt.
....hvilket jo gør machedas udlejning kritisabel. Vi har praktisk taget kun 3 angribere nu....og nej obertan skal ikke spille :)
he's big, he's black - he's bebe!!! :d
(ingen racistiske undertoner..)
Godt nok har SAF udtalt han ser Bebe som angriber men for reserverne ligger han stadig på kanten.
ChristianR
17-02-2011, 12:03
he's big, he's black - he's bebe!!! :d
(ingen racistiske undertoner..)
Det er da lige netop hamrende racistisk og fordomsfuldt at antage, at manden er 'stor' udelukkende på baggrund af hans hudfarve?
schousboe9
17-02-2011, 12:16
Det er da lige netop hamrende racistisk og fordomsfuldt at antage, at manden er 'stor' udelukkende på baggrund af hans hudfarve?
Det kommer vel an på hvor man antager, han er stor henne?
ChristianR
17-02-2011, 12:18
Det kommer vel an på hvor man antager, han er stor henne?
Kan den da sidde flere steder?:titte:
schousboe9
17-02-2011, 12:23
Kan den da sidde flere steder?:titte:
'Den'? Snakkede vi ikke store læber?
Og nu vi snakker Michael Owen, så kan jeg på ingen måde se en kontraktforlængelse til sommer. Jeg vil ikke sige, han er meget skadet, men han er tit ofte ikke i truppen, og Ferguson mener selv, at han ikke altid har været fair i sine udtagelser.
Når alt kommer til alt er det vel bare i meget få kampe, at vi for alvor har brug for Owens evner som poacher. Vi skal i langt de fleste kampe (heldigvis) ikke stjæle et mål til allersidst, som han kan.
ChristianR
17-02-2011, 12:34
Og nu vi snakker Michael Owen, så kan jeg på ingen måde se en kontraktforlængelse til sommer. Jeg vil ikke sige, han er meget skadet, men han er tit ofte ikke i truppen, og Ferguson mener selv, at han ikke altid har været fair i sine udtagelser.
Når alt kommer til alt er det vel bare i meget få kampe, at vi for alvor har brug for Owens evner som poacher. Vi skal i langt de fleste kampe (heldigvis) ikke stjæle et mål til allersidst, som han kan.
Nu spiller han jo i forvejen på en pay-as-you-play kontrakt. Det betyder jo i praksis: Ingen kampe, ingen kage.
Så hvis han selv er indstillet på at blive i klubben næsten uden at få løn, så går det vel. Men derudover er jeg da enig. Selv på evnen til at stjæle et mål til sidst er han jo blevet overhalet.
Desuden har vi 3 angribere på udlån, hvoraf der er stor sandsynlighed fór, at især 2 af dem er i truppen næste sæson. Så er der altså ikke meget plads tilovers til lille Mickey.
Vi er nødt til at holde på manden indtil vi kan sige Michael Owen 1 - 0 Steven Gerrard i pl titler. Og så passer det jo godt med at det kan blive den 19 hvor han løfter trofæet.
Bortset fra det tror jeg han er et godt forbillede uden for banen og i omklædningsrummet, som en proffesionel spiller med tålmodighed og disciplin. Det vil nu bare være ærgeligt hvis han står i vejen for en bedre spiller, men det gør han jo i teorien sjældent nu synes jeg. Netop fordi han er så disciplineret og affinder sig med at være 4., 5. eller måske 6. valg hvis Welbeck/Macheda kommer tilbage næste sæson.
God at have så længe han er på en pay as you play kontrakt og ikke står i vejen for talentudvikling. Det synes jeg ikke han gør p.t., men situationen ændrer sig jo nok til sommer.
Glory Man United
17-02-2011, 13:04
Vi er nødt til at holde på manden indtil vi kan sige Michael Owen 1 - 0 Steven Gerrard i pl titler. Og så passer det jo godt med at det kan blive den 19 hvor han løfter trofæet.
Bortset fra det tror jeg han er et godt forbillede uden for banen og i omklædningsrummet, som en proffesionel spiller med tålmodighed og disciplin. Det vil nu bare være ærgeligt hvis han står i vejen for en bedre spiller, men det gør han jo i teorien sjældent nu synes jeg. Netop fordi han er så disciplineret og affinder sig med at være 4., 5. eller måske 6. valg hvis Welbeck/Macheda kommer tilbage næste sæson.
God at have så længe han er på en pay as you play kontrakt og ikke står i vejen for talentudvikling. Det synes jeg ikke han gør p.t., men situationen ændrer sig jo nok til sommer.
Forbillede? Sweet Jesus....Vi har altså Giggs, Scholes (måske), Rio og Vidic der er langt større forbilleder.
Hvor mange PL kampe har han egentligt fået? Han skal vist spille 12 for at få officiel andel i titlen...
Forbillede? Sweet Jesus....Vi har altså Giggs, Scholes (måske), Rio og Vidic der er langt større forbilleder.
Hvor mange PL kampe har han egentligt fået? Han skal vist spille 12 for at få officiel andel i titlen...
Er det ikke "kun" 10 kampe? Så mangler han kun 4 kampe for at blive den første røde scouser, der har vundet det nationale mesterskab i 21 år.
Puuha... Owen er heldigvis kun ude i 3 måneder!
Det må man sige er yderst billigt sluppet når man tænker på at Uniteds trænerstab har været så letsindige at lade manden deltage i en skudtræning!!
http://www.metro.co.uk/sport/football/855829-michael-owens-man-united-career-over-after-groin-injury
Målet mod City vil han blive husket for..og ikke meget andet.
Farvel og tak til ham.
Alle dem du nævner er nu forbilleder på en lidt anden måde, og derfor er Owen vel også berettiget. Owen er forbilledlig fordi han har disciplin til at indordne sig som 3., 4., eller 5. valg - en ting fx Van Nistelrooy i en periode kunne have lært noget af. Scholes og Giggs får jo alle de kampe de ca kan klare i modsætning til Owen, som næsten intet får men stadig er proffesionel. Giggs, Vidic, Scholes og Rio er i mine øjne de mest proffesionelle spillere vi har i klubben, og hvis vi har flere end det, hvad er så egentlig problemet? Fergie og andre spillere har gentagne gange kaldt ham en rollemodel, så et eller andet bag kulissen som er anerkendende, må du da kunne give manden.
Han koster ca intet at have, så jeg kan ikke se hvorfor han ikke må være i truppen, så længe han ikke blokerer andres udvikling. Det gør han sgu ikke nu (Indsæt sarkastisk plat joke om at han jo os er skadet). Efter sommer er det nok mere aktuelt.
Edit: Lige læst nyheden om at han er skadet. Synd for manden med alle de skader han har haft. Han har vel nok spillet sin sidste kamp for os then.
Det skulle ikke være s slemt som først antaget.
http://www.bold.dk/nyt/Ferguson-Owen-i-spil-til-Marseille-kamp
Han er i spil til CL mod Marseille.
Owen til Australien?
Ja tak!
Hvis ikke han er væk til sommer fatter jeg nada..
Vi havde vel alle håbet at det var en genistreg af SAF at hente ham, men han har været en stor skuffelse i mine øjne og langt fra fordums styrke.
Den speed han levede på før har han bare ikke mere og de chancer han er kommet til har han bare ikke taget og at det er ham der bærer trøje nummer 7 for United pt. er mig helt ubegribeligt og nærmer sig blasfemi!
Jeg nævner lige et par stykker der har båret nr. 7:
George Best
Bryan Robson
Eric Cantona
David Beckham
Cristiano Ronaldo
..Michael Owen!!!
Argghhh, det klinger sgu ikke rigtigt,vel?
Det kommer an på hvem vi hente til sommer / hvem vi henter hjem fra lejekontrakter...
Owen er jo en fin breddespiller - men ellers så ja, tak for denne gang, og tak for målet mod city :)
Anderson8
11-03-2011, 07:53
Jeg synes sgu Owen har gjort det fornuftigt. Han har ikke fået særlig meget spilletid, men har da vist at han stadig kan lidt. Ok breddespiller, men ryger nok til sommer pga hans skader samt plads til unge angribere som Macheda/Welbeck.
Dahlmann
14-04-2011, 10:09
Hvor mange kampe er det man skal have spillet for at få en medalje i Premier League? Som det ser ud nu er det her jo nok Michael Owens sidste chance for at vinde Premier League, og så ender det nok med han ikke får en medalje..
Hvor mange kampe er det man skal have spillet for at få en medalje i Premier League? Som det ser ud nu er det her jo nok Michael Owens sidste chance for at vinde Premier League, og så ender det nok med han ikke får en medalje..
Mener det er 10 kampe. Aner ikke hvor mange han har spillet..
Dahlmann
14-04-2011, 10:18
Mener det er 10 kampe. Aner ikke hvor mange han har spillet..
Wiki siger 7... Så har han stadig chancen for at få noget ud af karrieren..
United DK
14-04-2011, 10:34
Jeg håber Ferguson lige sniger ham ind i tre kampe, og udtager ham til den sidste kamp mod Blackpool, så han kan få lov at løfte trofæet. Det ville være et fedt billede. :D
Don Kafai
14-04-2011, 15:40
Jeg har aldrig fattet de der regler for medaljer. Især nu hvor man registrerer 25 spillere, så må de da allesammen få en?
Hvordan kan en reservemålmand ellers få en medalje?
Glory Man United
14-04-2011, 15:41
Jeg har aldrig fattet de der regler for medaljer. Især nu hvor man registrerer 25 spillere, så må de da allesammen få en?
Hvordan kan en reservemålmand ellers få en medalje?
Spørg Arsenal...hvis de da nogensinde vandt
Don Kafai
14-04-2011, 16:36
Lad os da lige slå fast:
27. The League Champions shall further receive 21 commemorative medals to be presented by the Club to its Manager and to such of its Players and Officials as it thinks fit provided, in the case of a Player, that he has that Season played in a minimum of 10 of its League Matches. Additional medals may be presented with the consent of the Board.
Additional medals må så være til resten af truppen, som klubben mener bør have en medalje.
Dahlmann
14-04-2011, 22:54
Lad os da lige slå fast:
Additional medals må så være til resten af truppen, som klubben mener bør have en medalje.
Okay... Det var da godt for Owen.. I hans karrieres efterår får han chancen for endelig at vinde noget.. Mindes bare at en spiller som Raimond Van Der Gouw kun havde en enkelt sæson hvor han havde spillet nok kampe til at få en medalje (sæsonen efter schmeichel stoppede)...
Er det ikke noget med, at reservemålmanden altid kan modtage en af de additional medals? Det vil da give mening. Men jeg synes nu det ville give allermest mening, hvis alle spillere, der har bidraget i løbet af en sæson vil modtage en medale. Owen har da trods alt bidraget med et mål i hans 7 kampe.
Danielsen
15-04-2011, 09:10
Skal vi ikke lige vinde Premier League, INDEN vi snakker medaljer!?
Nårh jo... Ifølge Wilshere så kan vi jo ikke klare den med vores svære program, hvorimod Arsenal har den mentale styrke.... Talk of delusion...
Danielsen
15-04-2011, 09:30
Nårh jo... Ifølge Wilshere så kan vi jo ikke klare den med vores svære program, hvorimod Arsenal har den mentale styrke.... Talk of delusion...
It ain't over 'till the fat lady sings.....siger jeg bare!
Selvfølgelig er det ikke det. Du har da bestemt helt ret. Men efter som holdet ser ud til at toppe på det rette tidspunkt, så må det ikke glippe.
United DK
15-04-2011, 10:39
Anti jinx ftw! ;)
Glory Man United
15-04-2011, 10:46
Hvis du hentyder til Frank Lampard, så synger han elendigt, og Chelsea vinder altså ikke...
United DK
15-04-2011, 10:55
Hvis du hentyder til Frank Lampard, så synger han elendigt, og Chelsea vinder altså ikke...
Man ved aldrig om Chelsea liiiige finder noget frem her til sidst, det vidner deres imponerende fire mesterskaber om.
Danielsen
15-04-2011, 12:00
Anti jinx ftw! ;)
Arrh damn it!! :mad:
Der er laaaang vej endnu, men ikke desto mindre er det en vigtig detalje om Owen får medalje eller ej.
Love him or hate him, men der er et eller andet symbolsk i, at en tidligere Liverpool-helt står på tærsklen til endelig at vinde sit første engelske mesterskab med Manchester United, som samtidig vil slette Liverpool fra historiebogens side 1.
Men lad os nu se. Vi så sidste år hvor dyrt et nederlag på det forkerte tidspunkt til det forkerte hold kan vise sig at være. Og muligheden for en kedelig gentagelse er bestemt til stede.
Der er laaaang vej endnu, men ikke desto mindre er det en vigtig detalje om Owen får medalje eller ej.
Love him or hate him, men der er et eller andet symbolsk i, at en tidligere Liverpool-helt står på tærsklen til endelig at vinde sit første engelske mesterskab med Manchester United, som samtidig vil slette Liverpool fra historiebogens side 1.
Det er så smukt, Baunie! Lad os håbe at det bliver en realitet. Det er måske for meget at håbe, at han sikrer mesterskabet med en scoring i overtiden mod Arsenal eller Chelsea? Nå, man kan selvfølgelig ikke få det hele! ;)
Hulle #7
15-04-2011, 14:14
Lad os nu vente drenge, men ja. Det kunne være så konge, hvis han fik lov til at løfte pokalen!
http://www.metro.co.uk/sport/football/862216-michael-owen-set-for-derby-move-despite-interest-from-premier-league
He he, Owen bliver rygtet til Derby i dag. Der er vist større chance for at Liverpool bliver mestre end at det sker.
http://www.metro.co.uk/sport/862100-manchester-united-ready-to-outbid-city-for-alexis-sanchez
He he, Owen bliver rygtet til Derby i dag. Der er vist større chance for at Liverpool bliver mestre end at det sker.
Tror lige du skal have kigget på det link der :D?
Håber et eller andet sted, at han får et år mere. Som 5. valg er han god at have. Ærlig talt, vil jeg hellere have Owen end Macheda. Men jeg forstår udemærket godt, hvis han vil videre. Han er 31 år, han skal spille fast hvergang.
Håber han netter i aften.
ChristianR
04-05-2011, 09:55
Håber et eller andet sted, at han får et år mere. Som 5. valg er han god at have. Ærlig talt, vil jeg hellere have Owen end Macheda. Men jeg forstår udemærket godt, hvis han vil videre. Han er 31 år, han skal spille fast hvergang.
Hvis man som 31-årig skal spille fast hver gang, så er der vist ikke mange aldre tilbage, hvor det ikke er et krav, at man spiller fast hver gang.
Hvem skal vi så have på bænken? De 17-årige?
Jumpingjack
04-05-2011, 10:34
Owen kan og skal ikke spille hver gang. Jeg håber for os og ham ikke, at han bliver i klubben.
Tror lige du skal have kigget på det link der :D?
He he, fixed :D
Håber han netter i aften.
Fuldstændig enig. Og du mener vel heller ikke han skal spille hver evige eneste gang, som sådan. Men bare at han bør være "i spil" til truppen hver gang. I stedet for det her, hvor han vel knap er på bænken i 1 ud af 3 kampe.
Så for jeg ville også forstå hvis han vil et andet sted hen, men helt egoistisk ville jeg klart også hellere have ham i truppen end Macheda. Hvis han er tilfreds med at være 4-5. valg, så er han da en gave til en trup.
Hvis man som 31-årig skal spille fast hver gang, så er der vist ikke mange aldre tilbage, hvor det ikke er et krav, at man spiller fast hver gang.
Hvem skal vi så have på bænken? De 17-årige?
Det jeg mener er, at Owen i en alder af 31 år (de sidste år på toppen inden karrieren går mod slutningen), burde spille hvergang i en lidt mindre klub istedet for at være 4-5 valg her, så derfor vil jeg kunne forstå hvis skiftede videre - omend det vil irritere mig, da jeg mener han er god i rollen som indskifter i specielle kampe.
Glory Man United
04-05-2011, 11:35
Hvis han vil blive i klubben, skal han vist gå meget ned i løn. Vi fik en smule ud af ham i sidste sæson. I denne er det vist så og sige: intet (Jo husker godt hans mål mod Bolton og Southampton)
Hvis han vil blive i klubben, skal han vist gå meget ned i løn. Vi fik en smule ud af ham i sidste sæson. I denne er det vist så og sige: intet (Jo husker godt hans mål mod Bolton og Southampton)
Han har godt nok heller ikke fået mange chancer. Han er startet inde i en Premier League klub, og været meget skadet, hvilket har været en skam.
Glory Man United
04-05-2011, 11:47
Han har godt nok heller ikke fået mange chancer. Han er startet inde i en Premier League klub, og været meget skadet, hvilket har været en skam.
....hvilket viser, at han ikke er god nok?
dannigizmo
04-05-2011, 11:50
He he, fixed :D
Jeg ændrede lige dit link endnu en gang, da du kun havde lavet om i "navnet" på linket, ikke selve linket :)
....hvilket viser, at han ikke er god nok?
Nej ikke til at starte inde. Men jeg vil langt hellere have Owen som 4-5 valg end f.eks. Macheda.
Glory Man United
04-05-2011, 12:29
Nej ikke til at starte inde. Men jeg vil langt hellere have Owen som 4-5 valg end f.eks. Macheda.
Jo men hvis de alligevel ikke får chancen (det var det, som du skrev), så er det jo underordnet? Jeg er helt tryg ved Rooney, Berba, MexiSol, Welbeck og evt Macheda
Hvorfor? Macheda er ung og kræver ikke nær så meget i løn. Derudover har han også vist, at han godt kan score, hvis han får chancen. Forhåbentligt har vi Rooney, Hernandez, Berbatov og Welbeck i truppen til næste sæson, så jeg mener, at Macheda som 5. valg vil være glimrende. Dog ville jeg foretrække, at vi udlejede Macheda og brugte King som 5. valg i angrebet, der bliver højst sandsynligt alligevel ikke rigtig brug for ham, pånær nogle få cup kampe, hvor han kan komme i spil.
ChristianR
04-05-2011, 12:44
Det jeg mener er, at Owen i en alder af 31 år (de sidste år på toppen inden karrieren går mod slutningen), burde spille hvergang i en lidt mindre klub istedet for at være 4-5 valg her, så derfor vil jeg kunne forstå hvis skiftede videre - omend det vil irritere mig, da jeg mener han er god i rollen som indskifter i specielle kampe.
Det forstår jeg ikke, du mener. Han er vel i sin karrieres efterår og har prøvet det, han skal prøve og kan måske endda heller ikke holde til at spille hver kamp.
Han har da langt bedre forudsætninger for at være tilfreds med bænken end en gut på 22-29 år, der enten skal spille for at udvikle sig eller drage nytte af, at han befinder sig i sin karrieres bedste periode.
I forhold til vores andre angribere som Hernandez, Rooney, Wellbeck, Macheda og Berbatov passer Owens alder langt bedre til en bænkplads.
Hvilken alder mener du passer bedre til at passe bænken, hvor man ikke bør spille hver gang i en mindre klub?
United DK
04-05-2011, 14:57
Problemet med Owen er bl.a., at han bruges forkert. Han har aldrig været en stor spilstation, han er en gammeldags angriber, der skal være i feltet, men alligevel er han tit nede omkring midten for at spille med, og det dur ikke.
Ift. Macheda synes jeg lidt det er hip som hap, om det er ham eller Owen. Jeg ser ikke det store lys i italieneren, og jeg tror aldrig han bliver mere end en middelgod angriber, hvilket måske også er fint nok, når man er 4./5. valg. Man kan jo stadig sidde og drømme lidt om, at Owen bare kunne finde 50% frem af det han var engang, for så ville han være en fantastisk reserve, men han bruges som sagt forkert, og så er det også svært at komme i form, når man kun får 15-20 minutter engang i mellem.
Må indrømme jeg synes det var en genialitet af de helt store at vi hentede Owen til klubben. Men må også indrømme at han ikke har indviet mine forventninger. Synes ikke han kan bidrage med noget en anden ikke kan lige så godt. Selvom han er 4/5 valg.
Hulle #7
09-05-2011, 22:23
Kan det passe Owen har fået 10 kampe nu, og dermed er berettiget til en Premier League guld medalje?
PatriceEvra3
09-05-2011, 22:31
Kan det passe Owen har fået 10 kampe nu, og dermed er berettiget til en Premier League guld medalje?
Jeps. Han er startet inde en enkelt gang og er blevet skiftet ind ni. Valencia mangler derimod en enkelt kamp.
Van der Sar 32
Kuszczak 4
Evra 34
Vidic 33
O'Shea 20
Ferdinand 18
Rafael 15
Smalling 15
Evans 10
Fabio 10
Brown 7
Neville 3
Nani 31
Carrick 27
Fletcher 25
Giggs 24
Scholes 20
Anderson 17
Park 14
Gibson 12
Valencia 9
Obertan 7
Bebe 2
Hargreaves 1
Berbatov 30
Hernandez 26
Rooney 26
Owen 10
Macheda 7
(Inkludere både kampe som starter og som indskifter)
Hulle #7
09-05-2011, 22:37
Jeps. Han er startet inde en enkelt gang og er blevet skiftet ind ni. Valencia mangler derimod en enkelt kamp.
Van der Sar 32
Kuszczak 4
Evra 34
Vidic 33
O'Shea 20
Ferdinand 18
Rafael 15
Smalling 15
Evans 10
Fabio 10
Brown 7
Neville 3
Nani 31
Carrick 27
Fletcher 25
Giggs 24
Scholes 20
Anderson 17
Park 14
Gibson 12
Valencia 9
Obertan 7
Bebe 2
Hargreaves 1
Berbatov 30
Hernandez 26
Rooney 26
Owen 10
Macheda 7
(Inkludere både kampe som starter og som indskifter)
Tak for det. Men mon ikke alle får en medalje, det er bare skide skægt at vide at Owen har vundet flere titler end Gerrard.
schousboe9
23-05-2011, 11:00
http://www.freeimagehosting.net/uploads/ca06593d4e.jpg
http://www.manutd.com/en/News-And-Features/Football-News/2011/Jun/Michael-Owen-extends-OT-stay.aspx
Michael Owen bliver et år mere i klubben. Er vel egentlig ok, regner med, at han biver 5. valg næste år med Welbeck i truppen.
http://www.manutd.com/en/News-And-Features/Football-News/2011/Jun/Michael-Owen-extends-OT-stay.aspx
Michael Owen bliver et år mere i klubben. Er vel egentlig ok, regner med, at han biver 5. valg næste år med Welbeck i truppen.
Overraskende nyt. Den havde jeg ikke set komme. Men vel egentlig ganske fornuftigt, da Owen bare virker til at nyde hver eneste dag i den røde trøje - intet brok. Efter min overbevisning, så peger det dog kraftig i retning af en exit til Berbatov.
Overraskende nyt. Den havde jeg ikke set komme. Men vel egentlig ganske fornuftigt, da Owen bare virker til at nyde hver eneste dag i den røde trøje - intet brok. Efter min overbevisning, så peger det dog kraftig i retning af en exit til Berbatov.
Hvis vi sælger Berba, hvilket jeg ikke håber, så SKAL vi hente en ny angriber. Rooney er selvfølgelig 1. valget og han er klasse, men får altid en skade i løbet af en sæson, Hernandez ved vi ikke endnu om han er one season wonder, Owen er gammel og ikke fast starter, Welbeck tvivler jeg på er klar til at starte inde i evt. store kampe.
Welbeck, Owen, Hernandez, Rooney vil været et skrøbeligt angreb.
schousboe9
01-06-2011, 10:25
Okay...? Det må da betyde endeligt farvel til Diouf og må vel nødvendigvis sende Macheda på nyt udlån for hele næste sæson? Hvilket nok heller ikke er helt dumt. Sampdoria var vist en swing-and-a-miss...
Rooney, Hernandez, Berbatov, Owen og Welbeck. Mere kan vi vist ikke få plads til.
edit:
Hvis vi sælger Berba...
Det tror jeg heller ikke på. Vi kan få tæt ved intet for ham, og vil i så fald skulle punge ud med en pæn sum for bare at komme tæt på at erstatte de kvaliteter, han trods alt har. Jeg mener, det ville være en decideret dum beslutning at sælge ham.
Flax_Generous
01-06-2011, 10:26
Efter min overbevisning, så peger det dog kraftig i retning af en exit til Berbatov.
Hvis Owens kontraktforlængelse betyder, at Berbatov (og/eller Welbeck) ikke får en plads i næste års trup, vil det godt nok genere meget.
Hvis vi sælger Berba, hvilket jeg ikke håber, så SKAL vi hente en ny angriber. Rooney er selvfølgelig 1. valget og han er klasse, men får altid en skade i løbet af en sæson, Hernandez ved vi ikke endnu om han er one season wonder, Owen er gammel og ikke fast starter, Welbeck tvivler jeg på er klar til at starte inde i evt. store kampe.
Welbeck, Owen, Hernandez, Rooney vil været et skrøbeligt angreb.
Hvis det er sandt, at vi er efter eks. Sanchez, som jo kan spille både kant og hængende angriber, så vil vi jo egentlig være bedre dækket, da vi så vil være mere fleksible.
Iøvrigt tror jeg enormt meget på Welbeck. Jeg kan godt se ham foran Hernandez indenfor 2-3 sæsoner. Welbeck er langt mere teknisk stærk end Hernandez og meget bedre i det opbyggende spil. Hernandez er selvfølgelig ufattelig giftig foran mål.
Jeg synes bare ikke helt det giver mening, hvis vi forlænger med både Owen og Berbatov. Hvad så med Welbeck? Så kan han selvfølgelig lejes ud igen, men han skal vel også snart have chancen hos United?
Okay...? Det må da betyde endeligt farvel til Diouf og må vel nøvendigvis sende Macheda på nyt udlån for hele næste sæson? Hvilket nok heller ikke er helt dumt. Sampdoria var vist en swing-and-a-miss...
Rooney, Hernandez, Berbatov, Owen og Welbeck. Mere kan vi vist ikke få plads til.
Hvis det holder stik, hvilket jeg også tror, da Macheda ikke rigtigt fik så meget ud af sit låneophold i Samdoria og har brug for mere spilletid, så ser vi i hvert fald stærkede ud på angrebsfronten end vi har gjort i den her sæson når Welbeck også kommer tilbage og skal kæmpe med om pladserne.
Og så er det egentlig en helt fin "signing" af Owen, da han ikke brokker sig og virkelig ligner en der nyder tilværelsen i klubben, til trods for at han er langt fra en startplads.
Hvis Owens kontraktforlængelse betyder, at Berbatov (og/eller Welbeck) ikke får en plads i næste års trup, vil det godt nok genere meget.
Jeg kan bare ikke se Welbeck som femte valg. Jeg havde lidt troet, at han ville tage Owens plads. Jeg mener da efterhånden, at Welbeck har fortjent en sæson på Old Trafford for at vise om han kan slå igennem hos United. Han har påtrods af skader haft en fremragende sæson hos Sunderland, der blandt andet har budt på landsholdsdebut.
Christensen
01-06-2011, 10:41
Det får forhåbentligt ikke nogen betydning for Welbeck. Jeg synes, at Welbeck fortjener chancen næste sæson. Han viste rigtig gode takter hos Sunderland, og jeg tror på, at han kan blive endnu bedre for os.
Hvis det stod til mig, ville vi have et angreb bestående af Rooney, Chicharito, Berbatov og Welbeck næste sæson. Owen, Kiko og Diouf må derfor nøjes med Carling Cup-bold eller udlejning.
Det her forstår jeg simpelthen ikke. Det tyder desværre på et salg af vores topscorer, hvilket i mine øjne vil være vandvittigt, da vores angreb som det er pt. er rigtig optimalt og har mange forskellige styrker at spille på. Samtidig håber jeg på, at Welbeck ville blive hentet hjem og få chancen. Hvis vi skal ud og købe en ny angriber, ville det jo være tåbeligt, da vi bare kan beholde Berbatov, da det højst sandsynligt vil være økonomisk klogest og samtidig stærkest.
Det får forhåbentligt ikke nogen betydning for Welbeck. Jeg synes, at Welbeck fortjener chancen næste sæson. Han viste rigtig gode takter hos Sunderland, og jeg tror på, at han kan blive endnu bedre for os.
Hvis det stod til mig, ville vi have et angreb bestående af Rooney, Chicharito, Berbatov og Welbeck næste sæson. Owen, Kiko og Diouf må derfor nøjes med Carling Cup-bold eller udlejning.
Fergie lover ham flere kampe i år.
http://onside.dk/nyheder/premier-league/ferguson-glad-for-at-forlaenge-med-owen
Er det en Pay-As-You-Play-kontrakt igen?
Klassespiller at have i truppen. Jeg er nok den eneste der jubler over forlængelsen. Han er sku blevet en af mine yndlinge efter den berømte City kamp. Stor rutine, og med flere kampe kan han sagtens blive verdensklasse. Chicharito kan nok ikke holde alle kampe.
Og hvis det bliver som de fleste tror, så vil jeg da ikke begræde et Berbatov exit når man kan få en Modric i stedet.
Flax_Generous
01-06-2011, 11:29
Det er lidt ærgerligt, for selvom Owen kan bidrage i visse kampe, så er han altså mindst et niveau under Berbatov, Hernandez og Rooney. Indlysende nok er der også mere potentiale i spillere som Welbeck og måske Macheda, så spilletid til dem fremfor Owen ville være fornuftigt. Meh...
Det må jo betyde at en af de andre angribere ikke er der næste sæson - specielt taget i betragtning af, at SAF vil hente Welbeck tilbage.
Umiddelbart synes jeg det lyder meget fornuftigt at forlænge med Michael Owen. Han er sgu en god 4. angriber at have i klubben. Stadig en klasse afslutter og top professionel. Så længe det er en pay-as-you-play-kontrakt har vi vel ikke det store at miste?
Men hvis det betyder at Berbatov er på vej ud af klubben er jeg sgu mindre begejstret.
VonKoblenz
01-06-2011, 12:00
I det mindste tag nummer 7 fra ham!
Som jeg ser det, så roder han bare rundt og fylder. Han er ofte skadet og bidrager ikke synderligt, når han endelig er på banen. Så ville jeg hellere have givet Welbeck og/eller Macheda hans rolle i truppen som fjerdevalg.
jacobdahl8
01-06-2011, 12:41
Som jeg ser det, så roder han bare rundt og fylder. Han er ofte skadet og bidrager ikke synderligt, når han endelig er på banen. Så ville jeg hellere have givet Welbeck og/eller Macheda hans rolle i truppen som fjerdevalg.
Tjah, Owen ser ud til at acceptere sin rolle i United. Ved ikke hvor godt det vil være at sætte Welbeck, Macheda som 4. valg. Det kan næsten bremse deres udvikling.
MOHoegsted
01-06-2011, 12:54
Fatter slet ikke valget af at forlænge med ham.. Så giv dog Welbeck eller Macheda chancen, det holder ikke med den der: De er ikke klar endnu eller noget, fordi Owen har jo ingen inflydelse på holdet når han er så tit skadet.
United DK
01-06-2011, 13:08
Owen må jo betyde noget udenfor banen skulle man synes, specielt nu hvor både Neville og Scholes er væk næste sæson. Det må være en af årsagerne, og jeg vil egentlig også hellere have ham i truppen end Macheda og Diouf. Owen er her kun et år mere, og så er Will Keane måske klar til en tjans på 1. holdet, noget der kunne være bremset af Macheda og Diouf grundet deres alder.
United-forever
01-06-2011, 13:14
Owen må jo betyde noget udenfor banen skulle man synes, specielt nu hvor både Neville og Scholes er væk næste sæson. Det må være en af årsagerne, og jeg vil egentlig også hellere have ham i truppen end Macheda og Diouf. Owen er her kun et år mere, og så er Will Keane måske klar til en tjans på 1. holdet, noget der kunne være bremset af Macheda og Diouf grundet deres alder.
Det virker meget fornuftigt .. Jeg tror heller ikke rigtig på Macheda længere .. Til gengæld mener jeg dog, at Welbeck må være foran Owen i køen. Men erfaring har også meget at skulle have sagt ..
Jeg tror også det er for at give noget stabilitet udenfor banen, en som de yngre spillere kan snakke med og få råd af, nu hvor vi i realiteten kun har Giggsy tilbage på den front.
Desuden synes jeg stadig han er ganske farlig foran kassen og med sine få chancer, er jeg kun glad for at han får endnu et år. Dog mener jeg at vi skal ud og have en ny no.7 og Owen må overtage et andet trøjenummer.
For symbolikkens skyld håber jeg Owen får nummer 19...
Glory Man United
01-06-2011, 14:24
Man kan mene, hvad man vil om Owen. Men hvorfor skal mandens trøjenummer være det vigtigste? Det er så underordnet
United-forever
01-06-2011, 14:31
Man kan mene, hvad man vil om Owen. Men hvorfor skal mandens trøjenummer være det vigtigste? Det er så underordnet
Enig! Ser slet ikke hvorfor det er væsentligt ..
United DK
01-06-2011, 14:38
Havde han nu haft nr. 10 havde det næppe betydet noget, men der er jo det her med den trøje med 7-tallet på, det er symbolikken der taler. Jeg så nu også gerne hans nummer ændret, ikke så meget pga. symbolikken, men fordi jeg jo, nostalgisk som jeg er, mener at de mest etablerede stamspillere, så vidt muligt, skal have et nummer fra 1-11, og med Owens sparsomme tid på banen, kunne man ligeså godt give ham nr. 21 f.eks., og så give et mere sikkert kort nr. 7, og så Rafael nr. 2.
Glory Man United
01-06-2011, 14:41
Havde han nu haft nr. 10 havde det næppe betydet noget, men der er jo det her med den trøje med 7-tallet på, det er symbolikken der taler. Jeg så nu også gerne hans nummer ændret, ikke så meget pga. symbolikken, men fordi jeg jo, nostalgisk som jeg er, mener at de mest etablerede stamspillere, så vidt muligt, skal have et nummer fra 1-11, og med Owens sparsomme tid på banen, kunne man ligeså godt give ham nr. 21 f.eks., og så give et mere sikkert kort nr. 7, og så Rafael nr. 2.
Alle de trøjebyt, du der nævner, vil nok pisse en del fans af, der har de nævnte trøjer. Også selvom Owen og Rafael nok ikke har solgt en million...
United DK
01-06-2011, 14:47
Alle de trøjebyt, du der nævner, vil nok pisse en del fans af, der har de nævnte trøjer. Også selvom Owen og Rafael nok ikke har solgt en million...
Det er muligt, men så kan det jo være, at de her fans vil have en ny trøje, med det nye nummer, hvilket jo også giver penge i kassen.
Mvh. Kapitalisten ;)
Tag nummer 7 fra den scouser. Det gør ondt at se ham i den. Vores nyindkøb skal have det nummer.
Jeg er enig i hvad du skriver, dog lige at Rafael skal overtage 2'eren efter Gary. Han har jo ikke ligefrem spillet så meget på de seneste, og jeg tvivler lidt på om han ligger foran sin bror Fabio i ræset til en '1-11' trøje.
Synes nu de passer meget godt at de har 20-21.
Tag nummer 7 fra den scouser. Det gør ondt at se ham i den. Vores nyindkøb skal have det nummer.
Jeg er sikker på at Owen gerne giver nr. 7 til en anden, hvis han blev spurgt pænt.
Tror han er glad for at han får lov til at blive i United. Og respekt for det. At han formentlig kan affinde sig med en reserverolle og begrænset spilletid, det synes jeg er ganske fint.
Jeg er sikker på at Owen gerne giver nr. 7 til en anden, hvis han blev spurgt pænt.
Tror han er glad for at han får lov til at blive i United. Og respekt for det. At han formentlig kan affinde sig med en reserverolle og begrænset spilletid, det synes jeg er ganske fint.
Det håber jeg godt nok også. Det er måske mig, der flueknepper, men lige med nummer 7 skal det være til en fra holdet, der er fast mand, fordi det nummer har så stor en historie, og at det er mærkeligt ikke at se den uge efter uge på banen.
Altså, han er god nok at have som 6. valg. Men han skal f.eks. ikke ligge foran Welbeck i køen til spilletid til næste sæson, fordi han har mere erfaring. Den kan Ferguson stikke et sted hen op, hvor solen aldrig skinner. Welbeck skal have mere spilletid end Owen, for Ferguson siger, at han vil prøve at give ham mere spilletid i næste sæson, hvilket jeg slet iikke håber er på Welbecks bekostning, hvis Welly altså holder sit pæne niveau fra denne sæson. Hvis Welly er røv og nøgler i næste sæson, er snakken en anden en, men det skal ikke være sådan, at Owen stjæler showet fra Welly, for Owen engang var vanvittig god og har scoret mål i sidste årti. Det kan klubben ikke bruge til en skid.
PatriceEvra3
01-06-2011, 20:47
Jeg synes nogle er lige lovligt hårde ved Owen. Han har sådan set gjort det fint i United. 14 mål på to sæsoner, hvor han kun er startet inde en håndfuld gange. Det er da hverken fortryllende eller prangende, men som 4 valg er det ganske fint.
Jeg formoder der er en grund til at vi forlænger ham. Han virker som en sympatisk (selv om han er ex-Liverpool spiller) ambitiøs og hamrende professionel fyr der kan bidrage med en masse uden for banen. Jeg har ikke noget imod vi forlænger med ham. Han virker meget afklaret med at han kun er bænkevarmer, så jeg kan ikke se problemet i han forlænger, medmindre det betyder farvel til Welbeck eller Berba. Ferguson har før sagt at han tror på Welbeck, så det ville undre mig hvis det går ud over ham. Jeg simpelthen ikke på at vi sælger Berbatov, og rykker Welbeck eller Owen op som 3 valg.
Derudover er jeg slet ikke i tvivl om at vi ikke skiller os af med Owen før han har scoret til 1-0 i det 89'ende minut foran The Kop :D
Nicholaj
03-06-2011, 08:52
Michael Owens tweet har tilsyneladende fået Newcastle til at fare i flint, så alt andet lige må de jo føle sig lidt truffet:
"Jeg foretrækker at spille færre kampe for en storklub end alle kampe for et dårligt hold. Jeg har prøvet det, det var ingen fornøjelse."
Jeg var ellers sikker på, at det var Liverpool, han snakkede om :)
Nicholaj
HHWATBB
Tvivler meget stærkt på Owen får noget spilletid længere. MLS ville sikkert være hans vej fra nu af. Måske til vinter.
Med de unge helt foran, Chicharito og Berbatov lige efter ser det ikke godt ud for Owen. Men ingen tvivl om hans erfaring bidrager meget til træning.
Tvivler meget stærkt på Owen får noget spilletid længere. MLS ville sikkert være hans vej fra nu af. Måske til vinter.
Med de unge helt foran, Chicharito og Berbatov lige efter ser det ikke godt ud for Owen. Men ingen tvivl om hans erfaring bidrager meget til træning.
Han skal nok få lov at spille Champions League og League Cup sammen med Macheda om ikke andet så som indskifter
Husk sæsonen er lang. Vi spiller mellem 50-60 kampe, folk får skader, mister form osv. Han skal nok spille en rolle, omend jeg tror den bliver lille.
Jeg bliver aldrig decideret hardcore Michael Owen fan, men jeg tager sgu hatten af for hans præstationer når han får chancen.
Han er stadigvæk målfarlig, tålmodig ift. at skulle sidde en del på bænken og så har jeg også indtrykket af, at han er en gennemført sympatisk fyr som bidrager til den gode stemning i truppen.
Jeg er glad for at have ham i truppen og jeg håber vi kommer langt i både Ligacuppen og FA Cuppen, så vi har masser af muligheder for at give spilletid til Owen, Lindegaard, Macheda, Pogba m.fl.
Som jeg nævnte igår i kamptråden, så tror jeg, at Owen har det bedste scoringssnit i truppen taget antal spillede minutter i betragtning i hans tid i klubben.
Ulrik Vida Vinther
21-09-2011, 16:00
Fergie:
"Desværre for os har han haft en eller to skader, og med Berbatov, Hernández, Rooney og en eller to andre angribere omkring sig, får han ikke de kampe, som han fortjener. Det er uheldigt for ham, men han er fantastisk at have med."
Siger Fergie det egentlig ikke selv - Owen burde forsøge sig i en midter/topklub i England, hvor han kunne spille fast, såfremt han kunne holde sig skadesfri? Han er trods alt "kun" 31, og kunne måske godt have et par år tilbage på topplan. Burde han ikke være sulten efter noget mere spilletid?
Og nej, dette er ikke blasfemi, jeg ved at United er verdens største fodboldklub, men som fodboldspiller forstår jeg ikke, hvis han ikke er sulten efter mere.
United DK
21-09-2011, 16:13
Fergie:
Siger Fergie det egentlig ikke selv - Owen burde forsøge sig i en midter/topklub i England, hvor han kunne spille fast, såfremt han kunne holde sig skadesfri? Han er trods alt "kun" 31, og kunne måske godt have et par år tilbage på topplan. Burde han ikke være sulten efter noget mere spilletid?
Og nej, dette er ikke blasfemi, jeg ved at United er verdens største fodboldklub, men som fodboldspiller forstår jeg ikke, hvis han ikke er sulten efter mere.
Jeg tror han tager denne sæson med, og så prøver han noget andet. Ellers må man jo sige om Owen, at han prøvede alt i en tidlig alder, ligefra VM til EM til CL, topscorer i PL i 97/98 som bare 18-årig, og blev i en alder af bare 21, kåret som Europas bedste fodboldspiller i 2001. Det er ikke mange, der har prøvet så meget i den alder, eller vundet så meget i den alder. Derfor er det også lidt synd, at han er gået i glemmebogen på den måde, for han burde stadig rende rundt i Liverpool, og banke dem ind, som han gjorde uafbrudt fra 1997-2004. 158 mål i 297 kampe for Liverpool, det er et ganske godt målsnit.
Don Kafai
21-09-2011, 16:44
Jeg forstår så udmærket godt Owen, at han ikke vil til Stoke eller Bolton i sine sidste sæsoner som fodboldspiller. Hellere være indlemmet i en trup som Uniteds, hvor han måske bare er bænkevarmer, men han får trods alt de fede oplevelser med. Blandt andet var han da på bænken i en CL-finale. Alternativt kunne han ende med at spille 45 kampe i streg hos en mindre klub (som han vel i grunden heller ikke kan holde til).
Jeg tror han trives fint i United, og så længe han gerne vil være her, så er det perfekt, for han har SÅ meget erfaring han kan give videre til spillere som Welbeck, Macheda osv.
I øvrigt er han om muligt en Scholes #2 hvad angår professionalisme og modenhed udenfor banen.
Jeg forstår så udmærket godt Owen, at han ikke vil til Stoke eller Bolton i sine sidste sæsoner som fodboldspiller. Hellere være indlemmet i en trup som Uniteds, hvor han måske bare er bænkevarmer, men han får trods alt de fede oplevelser med. Blandt andet var han da på bænken i en CL-finale. Alternativt kunne han ende med at spille 45 kampe i streg hos en mindre klub (som han vel i grunden heller ikke kan holde til).
Jeg tror han trives fint i United, og så længe han gerne vil være her, så er det perfekt, for han har SÅ meget erfaring han kan give videre til spillere som Welbeck, Macheda osv.
I øvrigt er han om muligt en Scholes #2 hvad angår professionalisme og modenhed udenfor banen.
Lige præcis.
I øvrigt ved han nok også godt selv, at han er forholdsvis modtagelig overfor skader, så måske ville det slet ikke gavne ham at være førstevalg i Bolton/Stoke eller lign. og dermed nødsaget til at spille 30-35 kampe på en sæson.
Dermed ikke sagt at han formentlig ikke ville foretrække lidt flere kampe hos os.
PatriceEvra3
06-10-2011, 17:40
Nogle der ved Owen hvad tjener?
Læste han skrabede 360 millioner sammen sidste år (næst bedst betalte brite efter Beckham) det var så plus reklame og sponsor indtægter. Men han må da få en pæn hyrer i klubben, siden han næsten kan skrabe 400 millioner sammen.
Læste han skrabede 360 millioner sammen sidste år (næst bedst betalte brite efter Beckham) det var så plus reklame og sponsor indtægter. Men han må da få en pæn hyrer i klubben, siden han næsten kan skrabe 400 millioner sammen.
Kig i FIFA 11.. Der står deres løn :D
ChristianR
06-10-2011, 17:58
Hvor har du de tal fra? Det har jeg MEGET svært ved at tro. Jeg har endvidere svært ved at tro, at han tjener bare tilnærmelsesvis det samme som Rooney eksempelvis.
PatriceEvra3
06-10-2011, 18:44
Hvor har du de tal fra? Det har jeg MEGET svært ved at tro. Jeg har endvidere svært ved at tro, at han tjener bare tilnærmelsesvis det samme som Rooney eksempelvis.
Det fra et fodboldmagasin der hedder fourfourtwo.
http://tipsbladet.dk/nyhed/generelle/saa-mange-millioner-tjener-stjernerne?page=0%2C2
Ifølge listen tjener han meget mere end Rooney. Men som sagt er det med reklame og sponsor og så videre. Men hvis tallene passer må han også få en ekstrem hyre af klubben.
jacobdahl8
06-10-2011, 18:50
http://tipsbladet.dk/nyhed/generelle/saa-mange-millioner-tjener-stjernerne?page=0%2C2
Ifølge listen tjener han meget mere end Rooney. Men som sagt er det med reklame og sponsor og så videre. Men hvis tallene passer må han også få en ekstrem hyre af klubben.
Det kan ikke passe!
Det ligner mere deres samlede formuer end det ligner løn.
Vil skyde på Michael Owen max tjener 40 mio. kr. i klubben på et år, så får han sku ikke 320 millioner i sponsor indtægter.
ChristianR
06-10-2011, 19:06
Det er samlede formue, der opgøres på listen.
Rooney har naturligvis også større sponsorindtægter end Owen.
http://fourfourtwo.com/lists/thefootballrichlist201112theplayers.aspx
PatriceEvra3
06-10-2011, 19:44
Det er samlede formue, der opgøres på listen.
Rooney har naturligvis også større sponsorindtægter end Owen.
http://fourfourtwo.com/lists/thefootballrichlist201112theplayers.aspx
Så giver det selvfølgelig mere mening. Det var bare tipsbladet der skrev det var sidste sæsons indtjening. Synes godt nok også det lød vanvittigt.
ChristianR
06-10-2011, 19:52
Så giver det selvfølgelig mere mening. Det var bare tipsbladet der skrev det var sidste sæsons indtjening. Synes godt nok også det lød vanvittigt.
Ja, de er helt afmarcheret. Pinligt at man som journalist kan misfortolke noget så meget.
dannigizmo
06-10-2011, 21:04
Ja, de er helt afmarcheret. Pinligt at man som journalist kan misfortolke noget så meget.
Der må jeg lige, på fagets vegne, indskyde, at folk på Tipsbladets netredaktion altså ikke er uddannede journalister.
Jeg ved fra pålidelige kilder, at den tjans er dækket lidt, som det foregår her på OldTrafford.dk. Altså, med folk fra en masse forskellige baggrunde. Forskellen er dog, at de får løn for det, det gør vi ikke :(
Der må jeg lige, på fagets vegne, indskyde, at folk på Tipsbladets netredaktion altså ikke er uddannede journalister.
Jeg ved fra pålidelige kilder, at den tjans er dækket lidt, som det foregår her på OldTrafford.dk. Altså, med folk fra en masse forskellige baggrunde. Forskellen er dog, at de får løn for det, det gør vi ikke :(
Det kan man jo så ikke forstå, når man tænker på, at kvaliteten herinde er langt højere
Kasper United
06-10-2011, 21:17
*slettet*
ChristianR
07-10-2011, 07:12
Som det bliver sagt, så synes jeg nu også, at kvaliteten herinde er væsentligt højere.
At man kan få løn for nyhedsformidling og så hverken gide at læse overskriften eller tænke sig om er mig en gåde. Alarmklokkerne burde ringe, når man skriver, at Michael Owen med en årsløn på 360 mio. kr. er Englands næsthøjest betalte fodboldspiller.
Selvfølgelig kan der ske en brøler, men brølere af den størrelse sker vist kun sjældent eller aldrig her. Vi skal vist være glade for, at de rigtige folk har valgt den rigtige side ;)
Parkohargo
14-12-2011, 11:25
32 år i dag.. Mon ikke dette bliver hans sidste sæson hos os? Endnu en sæson præget af skader. Må dog sige at jeg er en smule imponeret over at han alligevel formår at lave kasser hist og her. 52 kampe, 17 mål er ikke helt skidt når man tænker på hvordan han er blevet brugt.
32 år i dag.. Mon ikke dette bliver hans sidste sæson hos os? Endnu en sæson præget af skader. Må dog sige at jeg er en smule imponeret over at han alligevel formår at lave kasser hist og her. 52 kampe, 17 mål er ikke helt skidt når man tænker på hvordan han er blevet brugt.
Mange af hans mål, er så også kommet i Liga Cuppen mod mindre gode modstandere, men hvis man ser statistisk på det pr. antal minutter og antal mål, har Owen formentlig det bedste snit hele truppen.
Parkohargo
08-01-2012, 11:23
Nu er der snak om at injury prone Owen er tilbage engang midt i Februar, tror dog at det først bliver til marts vi kommer til at se ham. Hvornår var det han blev skadet? Synes det virker som evigheder siden..
Edit: Fandt ud af at det var i CL mod Otelul d. 2 november.
http://www.talksport.co.uk/magazine/virals/2012-01-17/talksport-spoof-ex-footballer-michael-owen-releases-app
i loled
http://www.talksport.co.uk/magazine/virals/2012-01-17/talksport-spoof-ex-footballer-michael-owen-releases-app
i loled
Er det sådan en slags engelsk netdoktor hvor man kan søge efter "high ankle sprain" og "anterior cruciate ligament"?
Glory Man United
01-03-2012, 14:24
Michael Owen has Tweeted to say: "Hallelujah! Trained today for the first time and all felt great. Onwards and upwards."
schousboe9
01-03-2012, 15:25
Michael Owen...? Det var ham med City-scoringen, ikk'?
United DK
01-03-2012, 16:01
Michael Owen...? Det var ham med City-scoringen, ikk'?
Engang måske verdens bedste angriber i hvert fald.
WJ0uIKjommQ
Glory Man United
01-03-2012, 17:34
Engang måske verdens bedste angriber i hvert fald.
Det der siger jo intet. Selv Heskey scorede
United DK
01-03-2012, 17:45
Da havde tyskerne jo også givet op.
MOHoegsted
01-03-2012, 17:56
Alle angribere kan se verdensklasse ud, når man har Scholes bag sig.
morten8832
01-03-2012, 21:12
hmm, Glædeligt nok at han er blevet sin skade kvit, men han er vel allerede fortid i United - taget i betragtning af vores nuværende offensive kvaliteter
Owen har været skadet mere end halvdelen af tiden her, så det er meget naturligt at forvente, at han til sommer er fortid. Dels fordi, at han ikke vil få spilletid og dels fordi, at der ikke rigtig er fremtidsperspektiver i ham.
Synes han har gjort det ok i de kampe, han er kommet ind fra bænken og han har lavet nogle vigtige mål. Dog har hans tid været plaget af skader, og han er over the hill.
PatriceEvra3
01-03-2012, 22:19
Han har vel alt i alt gjort det ok i hans tid i klubben. Har vel hverken gjort det bedre eller dårligere end forventet, og 17 mål er også udemærket når man tænker på at han har været skadet det meste af tiden, og næsten kun er benyttet som indskifter.
Han har dog lovet at han vil scorer et vigtigt mål mere i hans karriere, så glæder mig til at han bliver matchwinner i overtiden mandag d. 30/4 på Etihad.
Owen skriver på Twitter han ikke bliver tilbudt en ny kontrakt. Spændende hvem der får trøje nummer 7.
Hl-Glory
17-05-2012, 10:10
Selvom han er Scouser vil jeg alligevel takke ham rigtig meget for hans tid i klubben, selvom den bag præg af mange skader. Men han er utrolig vellidt i hele klubben og tror han har været utrolig vigtig uden for banen også.
- Man vil jo aldrig glemme hans vinder mod shitty, dybt inde i overtiden.
Held og lykke fremover Owen.
MagnusChristiansen
17-05-2012, 10:23
Selvom han er Scouser vil jeg alligevel takke ham rigtig meget for hans tid i klubben, selvom den bag præg af mange skader. Men han er utrolig vellidt i hele klubben og tror han har været utrolig vigtig uden for banen også.
- Man vil jo aldrig glemme hans vinder mod shitty, dybt inde i overtiden.
Held og lykke fremover Owen.
Kunne ikke have skrevet det bedre selv. Han virker utrolig diplomatisk i sin måde at sige farvel på - tak for 4-3-kassen!
Han virker som en topprofessionel, hvilket en del spillere har lært af, siden vi har holdt ham så længe.
4-3 over City, og det at han har vundet flere PL titler end Gerrard nu, er for mig god nok grund til at han har spillet her. Tak til ham.
United DK
17-05-2012, 10:43
Mon ikke han ender i Spurs? Han er jo en oplagt wheeler deal.
Synd for Owen, kommer til at savne ham yderst sympatisk og en hamrende dygtig spiller hvor skader desværre har ødelagt hans karriere.
Ønsker ham alt det bedste fremover
Det virker fornuftigt. Jeg ønsker ham alt godt i fremtiden, en sympatisk fyr.
Mon #7 nu går til en ny spiller, eller man giver den til Young - så Scholesy kan få #18 tilbage?
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.