Se fuld version : CL: FC Barcelona - Manchester United
http://www.bold.dk/billeder/art5083.gif FC Barcelona - Manchester United http://www.bold.dk/billeder/art4933.gif
Champions League-finalen | Onsdag, 27. maj 2009, 20:45 | Stadio Olimpico
Optakt
Champions League-finalen sætter de nykronede spanske mestre op imod deres engelske modstykke på Stadio Olimpico i Rom.
De forsvarende Champions League-mestre fra Manchester kan blive den første klub i turneringens historie, siden AC Milan i 1990, til at vinde trofæet med de store ører to år i streg. Samtidig kan de spanske mestre fra Barcelona blive det første spanske mandskab til at vinde ”the Treble”.
Josep Guardiola har siden han tog over bragt det smukke fodboldspil tilbage til catalanerne i Barcelona. For mange anses denne bedrift til at være mindst ligeså vigtig som de to trofæer den unge træner har sikret klubben i år, nemlig La Liga-trofæet og Copa del Rey. FC Barcelona har på vejen til Rom slået Bayern München, Lyon og Chelsea ud af slutspillet.
Manchester United og FC Barcelona har sæsonen igennem spillet noget af det flotteste fodbold på kontinentet, hvorfor en fodboldfest af dimensioner meget vel kan være i vente for fodboldelskere, når de to stjernebesatte trupper mødes på det olympiske stadion i Rom. United er fortsat ubesejret i denne slutrunde, og har ikke tabt de tre gange de er nået helt til finalen. FC Barcelona har tabt tre ud af fem europæiske finaler.
Et af disse nederlag var i finalen 1990/1991, da turneringen hed European Cup Winners’ Cup. Finalen stod mellem Manchester United og FC Barcelona, og Mark Hughes blev den store helt med to scoringer i 2-1-sejren. Det var tilmed Sir Alex Fergusons første europæiske sølvtøj. Skulle det lykkes den legendariske skotte at rende med pokalen igen på onsdag, vil han være den anden ældste, der har opnået dette.
Den 26. maj 2009, altså dagen før den store finale, fejres grunden til, at vi i dag kan se Manchester United præstere så godt i europæisk sammenhæng. Sir Matt Busby betragtes som Manchester Uniteds fader, og i morgen ville den mytiske træner have fyldt 100 år. Sir Matt Busby ville være beæret over at modtage endnu en Champions League-pokal som fødselsdagsgave, og dette vil Sir Alex Ferguson uden tvivl forsøge at lede sine ”Busby Babes” til at gøre.
Manchester United kan næsten stille med stærkeste opstilling til det store brag. Darren Fletcher fik som bekendt rødt kort mod Arsenal i semifinalen, hvorfor skotten igen må se finalen fra lægterne. Owen Hargreaves er også udelukket, mens Wes Brown er på vej tilbage, men ikke ventes en plads i truppen. Rio Ferdinand forventes at ryste sin skade af sig i tide.
FC Barcelona er hårdere ramt på skades- og karantænesituationen. Klubbens førstevalg på backpladserne, Dani Alves og Eric Abidal, er begge suspenderede til opgøret. Samtidig er Rafael Marquez og Gabriel Milito skadede, hvorfor Pep Guardiola står over for en svær opgave når han skal danne en forsvarskæde. Mest oplagte bud er, at Yaya Toure bliver trukket ned i midterforsvaret og Carles Puyol skubbes ud på højreback, og Sylvinho ind på venstre. Thierry Henry og Andres Iniesta ventes at blive klar i tide.
Vi på OldTrafford.dk ønsker alle en god kamp, og tak for en glimrende sæson!
Skribentens bud på kampens udfald
Det er meget svært at spå på et opgør som på papiret er så tæt. Begge hold er utrolig stærke offensivt, og har flere spillere som kan gøre det på egen hånd. Forskellen på de to mandskaber lægger dog i defensiven, og netop dette gør, at United har en lille fordel i mine øjne. Manchester United vinder 1-0.
Mulig startopstilling
Edwin van der Sar
John O’Shea – Rio Ferdinand – Nemanja Vidic – Patrice Evra
Ji-Sung Park – Michael Carrick – Anderson – Ryan Giggs
Cristiano Ronaldo – Wayne Rooney
Uniteds trup
Van der Sar, Kuszczak, O'Shea, Rafael, Neville, Ferdinand, Vidic, Evans, Evra, Nani, Ronaldo, Scholes, Anderson, Carrick, Giggs, Park, Rooney, Tevez, Berbatov, Welbeck, Macheda.
Barcelonas trup
Kommer senere ...
Seneste kampe
Indbyrdes
29/04-2008 United 1 - 0 Barcelona
23/04-2008 Barcelona 0 - 0 United
25/11-1998 Barcelona 3 - 3 United
16/09-1998 United 3 - 3 Barcelona
02/11-1994 Barcelona 4 - 0 United
Manchester United
24/05-2009 Hull 0 – 1 United
16/05-2009 United 0 – 0 Arsenal
13/05-2009 Wigan 1 – 2 United
10/05-2009 United 2 – 0 City
05/05-2009 Arsenal 1 – 3 United
Barcelona
23/05-2009 Barcelona 0 - 1 Osasuna
17/05-2009 Mallorca 2 - 1 Barcelona
13/05-2009 Athletic Bilbao 1 - 4 Barcelona
10/05-2009 Barcelona 3 – 3 Villarreal
06/05-2009 Chelsea 1 - 1 Barcelona
Historie
Kampe: 9
United-sejre: 3
Barcelona-sejre: 2
Uafgjorte: 4
Odds
Barcelona: 2.69
Uafgjort: 3.24
United: 2.62
Tv
19:00 3+ (Kampstart: 20:45)
Skader
Manchester United
B Foster Thumb/Wrist Injury 18th Jul 09
R Ferdinand Calf Muscle Strain 27th May 09
O Hargreaves Jumpers Knee 30th Jun 09
Madsens Corner
Manchester United har mødt Barcelona 9 gange.
Det er blevet til 3 sejre, 4 kampe er endt uafgjort og det er blevet til 2 nederlag. Målscoren er 14-15.
Manchester United har købt følgende spillere fra Barcelona
Mark Hughes, Jordi Cruyff og Gerard Pique.
Barcelona har købt følgende spillede fra Manchester United:
Mark Hughes.
Spillere som har været i begge klubber uden direkte overgang:
Laurent Blanc og Henrik Larsson.
DATO KLUB HJEMME UDE HJEMME UDE MÅLSCORER
7 3 1984 Barcelona - 0-2 CWC R3 70,000
21 3 1984 Barcelona 3-0 - CWC R3 58,547 Robson2 Stapleton1
15 5 1991 Barcelona - 2-1 CWC F 50,000 Hughes2
19 10 1994 Barcelona 2-2 - EC 40,064 Hughes1 SharpeL1
2 11 1994 Barcelona - 0-4 EC 114,273
16 9 1998 Barcelona 3-3 - EC 53,601 Giggs1 Scholes1 Beckham1
25 11 1998 Barcelona - 3-3 EC 67,650 Yorke2 Cole1
23 4 2008 Barcelona - 0-0 EC SF 98,000
29 4 2008 Barcelona 1-0 - EC 75,061 Scholes1
k v u t for imod tilskuer
HJEMME 4 2 2 9- 5 227,273
UDE 5 1 2 2 5- 10 399,923
ialt 9 3 4 2 14- 15 627,196
Links til sider, hvorved det er muligt at streame kampen, og eventuelle indlæg herom vil udløse en advarsel.
Opfordring til PM indeholdende samme type links vil ligeledes udløse en advarsel.
/Admin
Lorensen
25-05-2009, 13:16
Næsten umuligt at spå om en opstilling men:
Van der Sar
O'Shea - Rio - Vidic - Evra
-----------Carrick
Ronaldo - Ando - Giggs - Rooney
----------Berbatov
Og ja, vi vinder selvfølgelig. Aner bare ikke med hvor meget endnu :)
Glory Man United
25-05-2009, 13:25
Lorensen, tror nu den er meget nem. Spørgsmålet er vel bare, om Fergie vælger Giggs eller Scholes.
----------VDS
O´Shea-Rio-Vidic-Evra
--------Carrick
-----Giggs-Anderson
Park--Ronaldo--Rooney
Kom så for fanden. De første til at vinde Cl trofæet to år i træk!!!!
Red Storm Rising
25-05-2009, 13:27
Det er nærmest notorisk umuligt at gætte, hvilken opstilling Ferguson vælger, men jeg vil umiddelbart forvente følgende opstilling:
VDS
Carrick - Giggs - Anderson
Park - Rooney
Ronaldo
Bænk: Kuszczak, Neville, Evans, Scholes, Nani, Berbatov, Tevez.
Dels virkede denne opstilling fremragende mod Arsenal, dels giver Park og Rooney på kanterne mere støtte til vores backs, der godt kan få en travl aften. Dels har man med både Berbatov og Tevez på bænken mulighed for at skifte to fremragende angribere ind, hvis det bliver nødvendigt.
Lorensen
25-05-2009, 13:28
Lorensen, tror nu den er meget nem. Spørgsmålet er vel bare, om Fergie vælger Giggs eller Scholes.
Ja, jeg skal ikke kunne sige det. Men en Ronaldo overfor Sylvinho, ville nu ikke gøre mig noget. Så ham på fløjen, Berbatov i midten, og så kan Park komme ind lidt senere og løbe dem totalt under jorden.
Forresten: Jeg havde da fået det indtryk at Barcelona havde fundet et andet sted en grisen? Der står på deres forum, at der er kæmpe fest på den Glade Gris.
Foretrukne:
van der Sar
O'Shea - Ferdinand - Vidic - Evra
Ronaldo - Carrick - Anderson - Giggs - Rooney
Tevez
Jeg er egentlig lidt i tvivl om Tevez og Berbatov. Begge to bidrager med forskellige ting. Berbatov skyder ikke på mål, men holder tilgengæld godt fast i den og er et fint offensivt "anker". Tevez er fandenivoldsk og kunne nemt drille Barcas amputerede forsvar. Han er måske også god at sætte ind senere i kampen ligesom mod Wigan.. Ja, jeg er i tvivl.
Tror på:
van der Sar
O'Shea - Ferdinand - Vidic - Evra
Park - Carrick - Anderson - Giggs - Rooney
Ronaldo
Bænk: Kuszczak, Rafael, Evans, Scholes, Nani, Berbatov, Tevez
Park er umiddelbart det svageste led. Hvis vi har ham på banen for at dække Henry op, så får han det svært. Men lad os nu se.
Nøglen i kampen bliver om Anderson og til dels Giggs kan holde Barcas centrale midtbane ned, og om Rooney kan stoppe Messi.
http://www.youtube.com/watch?v=aqP_jSrOiZY
http://www.youtube.com/watch?v=aqP_jSrOiZY
EDIT: Sorry, dobbelt post ...
Rasmus-K-J
25-05-2009, 13:49
----------VDS
O´Shea-Rio-Vidic-Evra
--------Carrick
-----Giggs-Anderson
Park--Ronaldo--Rooney
Er enig i din opstilling.
Barcelona spiller som Arsenal ( BARE BEDRE ). Derfor skal vi bruge to utrolige løbe stærke personer på kanterne. Og den diamant på midtbanen der også har en stor bevægelighed. Dog håber jeg tevez spiller istedet for park, da han ville kunne udfordre Sylvinho en smule mere end park. Men efter Park blev vraget sidste år, tror jeg han spiller efter han gode sæson!
unitedforreal
25-05-2009, 13:56
Jeg har tænkt på en formation. Som jeg mener vi med 90% sikkerhed stiller op med.
VDS
Oshea Rio Vidic Evra
Park Carrick Anderson Rooney
Berbatov
Ronaldo
Eneste jeg er usikker på er, om han vælger at bruge Giggs, scholes eller Tevez. "altså en af dem" hvis ja, så tror jeg det er Berbatov som ryger på bænken.
De 3 spiller har pt med at lave dummefejl. Scholes og Giggs mister for mange bolde, og deres alder kan koste os i længden da de ikke er fysisk stærke eller hurtig.
Tevez kan godt bruges. Men hvem skal vi tag ud ? Det vil være mere end dumt at have Berbatov ud. Kan ikke se hvem skulle tage bolden fra ham. De fleste barcelona spiller "på midten" er mega små i forhold til ham.
+ Med Rooney's indlæg så er det godt med 2 som kan heade.
Med Park og Oshea på den ene side, så mener jeg vi nemt kan lukke ned for Henry. "Park den som presser og Oshea som lukker hullet" Rooney og Evra mod Messi....Behevøes ikke at sige mere.
Jeg tror ikke han vælger Rafael. Fordi det er en kæmpe chance at tage + Rafeal's svaghed er at folk spiller bolden bag ved ham, hvor Oshea kan godt klare det, fordi hans overblik/ læse spillet er langt bedre. + Oshea har aldrig spillet så godt som han nu spiller.
Mener at Anderson og Carrick skal spille, medmindre SAF har noget vi ikke havdet regnet med. Kan ikke se hvem skulle stoppe Ineasta "udover Anderson og Carrick". + Med det løb Anderson kan frem ad. Så vil det kræve forsvar spil fra Messi/Henry og ineasta. Det er de trods alt ikke gode til.
Vil gerne høre hvad i mener og om i tror SAF vælger Scholes og Giggs. "tror ike på Tevez".
ps: Spiller Tevez med fra start på onsdag, så tror jeg vi beholder ham. altså SAF viser at han tror på ham.
Noget helt andet, Den spiller som har mest indflydelse på vi vinder kampen på Onsdag får en fugl opkaldt efter sig :P. Jeg har tænkt mig at købe en fugl også skal det være en minde hehe. + En trøje med navnet.
Håber ikke det bliver Berbatov :P. Synd for fuglen med det navn hehe.
Noget helt andet. Første målscore bliver mellem de her 4.
Vidic-Oshea-Berbatov og Ronaldo. "tror selv mest på Oshea".
ChristianR
25-05-2009, 14:01
----------VDS
O´Shea-Rio-Vidic-Evra
--------Carrick
-----Giggs-Anderson
Park--Ronaldo--Rooney
Jeg vil nu også mene, at den er nemmere end længe, og at dette er den klart mest sandsynlige opstilling. Jeg tror på, at Giggs får lov at krone en fantastisk sæson af med denne finale. Jeg er snarere mere i tvivl om, om ikke Fletch indgår i startopstillingen fremfor Andie.
unitedforreal
25-05-2009, 14:04
Jeg vil nu også mene, at den er nemmere end længe, og at dette er den klart mest sandsynlige opstilling. Jeg tror på, at Giggs får lov at krone en fantastisk sæson af med denne finale. Jeg er snarere mere i tvivl om, om ikke Fletch indgår i startopstillingen fremfor Andie.
Fletcher må jo ikke spille...:titte:
Flax_Generous
25-05-2009, 14:07
De første til at vinde Cl trofæet to år i træk!!!!
Det er interessant, at både spillere og fans så ofte nævner ovenstående som motivationsfaktor. Det fortæller lidt om den standard, som klubben har sat på det seneste. Vi snakker om et trofæ, som United har vundet tre gange på 55 år, et trofæ som mange store klubber aldrig nogensinde har vundet, et trofæ som kun 21 hold har vundet på 55 år. Det er blandt de mest eksklusive trofæer i fodboldens verden, men alligevel har fans og spillere brug for en ekstra motivationsfaktor. Det er ikke en kritik af fansene eller spillerne, men blot et fint billede på hvor exceptionelt høj Uniteds nuværende standard egentlig er.
Det må være absolut forfærdelig at være fan af en af Uniteds rivaler i de her tider.
Det er interessant, at både spillere og fans så ofte nævner ovenstående som motivationsfaktor. Det fortæller lidt om den standard, som klubben har sat på det seneste. Vi snakker om et trofæ, som United har vundet tre gange på 55 år, et trofæ som mange store klubber aldrig nogensinde har vundet, et trofæ som kun 21 hold har vundet på 55 år. Det er blandt de mest eksklusive trofæer i fodboldens verden, men alligevel har fans og spillere brug for en ekstra motivationsfaktor. Det er ikke en kritik af fansene eller spillerne, men blot et fint billede på hvor exceptionelt høj Uniteds nuværende standard egentlig er.
Det må være absolut forfærdelig at være fan af en af Uniteds rivaler i de her tider.
Ja det er egentlig vanvittigt! AFAIK så vil der heller ikke være parade hvis vi ikke vinder CL! Er rimelig sikker på at Everton/Chelsea nok skal ture rundt med FA Cup trofæet når de vinder det!!
Og så lige for at tease lidt.. Der kommer godte her i løbet af dagen.. Så tag lige og hold øje med www.oldtrafford.dk . F5 F5 F5 F5 F5!! :trophy:
Glory Man United
25-05-2009, 14:45
Hvis Fletch spiller på onsdag, giver jeg en kasse øl
Det er ærgeligt Darren ikke kan være med, han ville ellers være god til at have på midtbanen mod Barca :(
Glory Man United
25-05-2009, 14:51
jeg gir et kys
Tror jeg ser kampen hjemme nu :MichaelkDanielsen:
Fletcherfan
25-05-2009, 14:54
Min foretrukne start-11'er:
VDS
O'Shea, Vidic, Rio, Evra
Carrick, Giggs, Anderson
Tevez, Ronaldo, Rooney
Bænk: TK, Evans, Scholes, Park, Berbatov, Rafael, Welbeck.
Med denne opstilling tager Tevez og O'Shea og dækker op for Henry mens Evra og Rooney stopper Messi... På den centrale midtbane bliver det heller ikke spillet så meget med musklerne, men med de tre på den centrale bliver det både bevægelighed, overtal og variationer... Tevez vælger jeg fremfor Park, da Tevez er en mere målfarlig spiller, som også er mere fremadrettet og direkte end Park... Og med denne opstilling er jeg sikker på, at United vinder 3-1... 1-0 Tevez, 2-0 Ronaldo, 2-1 Iniesta, 3-1 Giggs...
Noget andet er så, at jeg forventer, at Park starter inde da SAF før har vist, at han er "gavmild"... F.eks. Scholes startplads i finalen i sidste sæson og han har allerede lovet O'Shea en plads i startopstillingen... Og da Park, Berba og Tevez er så jævne så får Park nok pladsen, fordi han ikke var i truppen i sidste sæson...
Gronkjor
25-05-2009, 15:10
Puha hvor er jeg bare spændt på kampen. Jeg tror det bliver en kamp hvor Barca har bolden meget, ligesom på Old Trafford sidste år. Jeg tror dog at de får utrolig svært ved at komme igennem vores til tider meget stærke forsvar. Nøglen til sejren bliver at forsvaret står sikkert, og at kontraspillet fungerer. Barcas forsvar er utrolig svækket, og det tror jeg godt kan afgøre kampen:)
SAF´s Lineup:
-------------Vds-----------
O´shea--Vidic--Rio--Evra
----------Carrick---------
----Anderson---Giggs---
Park----------Rooney----
--------Ronaldo---------
Har valgt Giggs fremfor Scholes, da Giggs generelt har været en klasse over Scholes i år. Rooney og Park på fløjene, da de skal kunne hjælpe til i det defensive.
Vi vinder 3-0:trophy:
Come on United!
Puha. Kan ikke holde ventetiden ud. Bliver allerede små nervøs ved tanken om kampen. Jeg er fuldstændig blank, for det her en helt åben kamp. Vi er meget små favoritter pga Barcas skrøbelige forsvar, men jeg tror, at det hold, der har dagen vinder. Holdene er så gode begge to, at det bliver en marginal sejr.
Iniesta, Henry, Xavi, Eto'o og Messi vs. Rooney, Ronaldo, Tevez, Berbatov og Giggs. Det bliver stort... Jeg er ikke i tvivl om opstillingen. Den bliver meget defensiv, for jeg tror, at nøglen til sejr er at lukke Barcas esser ned. Måske lyder det kedeligt, men det var sådan Chelsea gjorde, og det var kun en screamer i 92 min og en elendig dommer, der gjorde sådan at de ikke kom i finalen. Jeg har en lille fornemmelse af, at Barca vinder. Hvorfor ved jeg ikke? Måske fordi, at et hold aldrig har vundet Champions League 2 gange i træk. Jeg håber, at jeg tager fejl... Lad os håbe på en fantastisk kamp, aften, hvor Manchester United går ud som vinder.
VDS
Park - Anderson - Carrick - Giggs - Rooney
Ronaldo
God kamp :)
COME ON UNITED!
Nøglepersonerne til den kamp bliver Rio, Anderson, Ronaldo og Rooney/Evra
Rio for at holde det defensive opgave i stram greb, Anderson til at neutralisere Xavi og Iniesta, Ronaldo som skal skabe det uventede og Rooney/Evra til at stoppe Messi.
I modsætning til jer andre, så håber jeg, det bliver Tevez, der starter inde istedet for Park. Park er god til disse kampe, men finalen afgøres på en kamp, hvilket betyder, vi bare skal blæse til angreb, og her er Tevez, Rooney & Ronaldo vores bedste kort.
Derfor håber jeg og tror jeg på følgende.
VDS
Carrick - Anderson
Tevez - Giggs - Rooney
Ronaldo
Med ovenstående hold burde vi være toptrimmet til den finale.
Kom så UNITED!
Carl-keane
25-05-2009, 15:41
--------Vds--------
Oshea-Rio-Vidic-Evra
--------Giggs-------
--Anderson-Carrick--
Park---------Ronaldo
------Rooney-------
1-2
Vidic
1. Barca mangler Marquez, Alves, Abidal og måske Henry og Inesta
2. United bedst indbyrdes alt i alt og vandt sidste år samlet 1-0
3. United er ubesejret ikke Barca som tabte til Sharktar! Alle de gange united har vundet er de gået ubesejret igennem
4. United har spillet 3 gange på banen i rom i de sidste 3 år og kender den derfor bedre.
5. United kender til situationen fra sidste år
6. Barca er meget dårlige mod engelske hold, og selv united fans synes vel Chelsea må føle sig meget snydt
7. United kan bruge alle spillere ud over Fletcher og Brown sådan som det ser ud nu.
men som Ferige sagde "You never know, malaria might hit the camp!"
7-9-13 for at det ikke sker
8. Engelske fans er som regel bedre at have end spanske rent vokalt og det kan uden tvivl hjælpe meget
9. United er god til at være de første til ting fx champions league 2 gange i træk, eller så meget andet.
10. United har ikke tabt i Champions league sidan 2007 til AC Milan
Lets Go United:trophy:
anderson888
25-05-2009, 15:44
VDS
Carrick - Anderson
Tevez - Giggs - Rooney
Ronaldo
Spot on! Håber meget på den opstilling, men tror nu SAF vil prøve noget andet.
ChristianR
25-05-2009, 15:47
Hvis Fletch spiller på onsdag, giver jeg en kasse øl
Hehe.
Han har vel ikke karantæne, vel? Det synes jeg da ikke at have hørt noget om?
:titte::Smackden:
Rasmus-K-J
25-05-2009, 15:59
Hehe.
Han har vel ikke karantæne, vel? Det synes jeg da ikke at have hørt noget om?
:titte::Smackden:
Nej, håber fletcher starter, men han er nok for urutineret til store kampe som den her! Han har det med at dumme sig.
Troelsgaard
25-05-2009, 16:10
Ed
Park - Carrick - Anderson - Giggs - Rooney
Ronaldo
Jeg er spændt på, om vi kan blive det første hold, der genvinder CL, og muligheden er bestemt tilstede, men det kræver en solid defensiv, ellers tror jeg ikke på det, for Barcelona er de bedste, hvis vi prøver at spille med dem.
Parkohargo
25-05-2009, 16:22
Puha sindssygt spændende og hvor bliver det dog en fed finale.:) er sku helt nervøs når bare man tænker frem til på onsdag. Jeg synes virkelig det er svært at spå om en startopstilling. Hmm jeg vil tro på denne her..:
--------------------Edwin Van der Sar----------------
--John O'Shea--Rio Ferdinand--Nemanja Vidic--Patrice Evra--
-------------Michael Carrick-----Anderson------
--Ji Sung Park-------Ryan Giggs------Wayne Rooney--
-------------------Cristiano Ronaldo----------------
Carrick og Anderson til at forbinde det offensive og defensive led sammen.. Park og Rooney på kanterne hvor der helt sikkert skal gåes til stålet overfor Henry og Messi.. Giggs som spilfordeler op til Ronaldo og ud til kanterne.. Ronaldo på kassen til at løbe fra Barca's forsvar.:) Har valgt Park i stedet for f.eks Tevez da han spillede en kanon kamp imod netop Barca sidste år på OT..
Et resultat tør jeg slet ikke spå om da det sikkert bliver ulideligt tæt.
Færingen
25-05-2009, 16:47
Bliver sgu spændende !
Har fornemmelse af at Anderson kommer at spille en vigtig rolle :)
Bliver jo så ufattelig en kamp, har allerede ondt i maven.. Tænker ikke på andet.!
Kampen mellem to giganter, og verdens to bedste spillere, og for mig kampen mellem mig og en kammerat som er stor Barca fan !! Så bliver venskabet sat på prøve !!!
Kom Så for fanden United !!. Jeg har Drømt at Berbatov bliver en vigtig herre..
Måske med et afgørende mål i overtiden !! Yearhh
Håber også den startopstilling:
VDS
Carrick - Anderson
Tevez - Giggs - Rooney
Ronaldo
Vi vinder 2-1 på mål af Ronaldo og Tévez. Barcelonas mål scores af Messi.
Tror vi vinder 1-0.. På et drøn af Anderson, nu hvor han ikke har scoret i 2 sæsoner må den snart være der, og hvorfor ikk i en Champions league finale... :) Start 11 håber jeg blir.
VDS
Carrick - Anderson
Tevez - Giggs - Rooney
Ronaldo.. Men tror Park for startpladsen i stedet for Tevez
Det er nærmest notorisk umuligt at gætte, hvilken opstilling Ferguson vælger, men jeg vil umiddelbart forvente følgende opstilling:
VDS
Carrick - Giggs - Anderson
Park - Rooney
Ronaldo
Bænk: Kuszczak, Neville, Evans, Scholes, Nani, Berbatov, Tevez.
Dels virkede denne opstilling fremragende mod Arsenal, dels giver Park og Rooney på kanterne mere støtte til vores backs, der godt kan få en travl aften. Dels har man med både Berbatov og Tevez på bænken mulighed for at skifte to fremragende angribere ind, hvis det bliver nødvendigt.
Synes at du er inde på det rigtige der, så det bud du kom med, er også mit. Tror at vi vinder 3-0. Barcelona kan ikke så godt offensivt mod engelske hold pga fysikken bla, og plus de for det svært nede bagi pga de mangler milito, marques,abidol og alves.
Van der Sar
O'Shea Ferdinand Vidic Evra
Carrick Anderson
Park Giggs Rooney
Ronaldo
Bænk: Kuszscak, Evans, Rafael, Scholes, Nani, Berbatov, Tevez
Det her bliver fantastisk. Jeg kan simpelthen ikke vente!
Forsvaret giver sig selv, hvis Ferdinand altså er fuldstændig klar, ellers må Evans trække i arbejdstøjet. Fletcher ville havde en startplads, hvis ikke det var for de uheldige omstændigheder og derfor må Anderson tage hans plads ved siden af Carrick, som de to defensive midtbanespillere. Giggs nupper Andersons plads, det kan dog være det bliver Berbatov, men jeg håber at de bliver Giggs, da vi vil kunne få mere fart i vores angreb, samt stikninger i dybden som han er fænomenal til. Et trekløver med Park, Rooney og Ronaldo på toppen fungerede perfekt mod Arsenal og skal selvfølgelig benyttes igen.
Jeg er ret overbevist om, at vi i hvert fald i perioder af kampen vil stå meget lavt på banen og lade Barcelona spille bolden rundt, men det var også den måde vi slog dem sidste år på og den måde Chelsea slog dem på i år, hvis det ikke lige havde været for en norsk dommer. Derfor skal vi være 100% opsatte i kontrafasen og den må meget gerne fungerer lidt ligesom ved 3-0 målet mod Arsenal. Deruover stiller Barcelona formentlig op i et forsvar der ser sådan her ud: Puyol, Toure, Piqué, Sylvinho/Keita. Det burde være muligt at komme igennem en del gange.
Smed denne ud i en anden tråd. Men syntes lige den skal smides ind igen..
Læste om cup winners cup finale 1991 på Wikipedia og faldt over dette, som jeg håber er et tegn.. = )
Revenge was sweet for Hughes and the Spanish papers famously stated "The Red Devils came dressed in white, like angels" but went on to remark at how devilish United were in their beating of Barcelona.
--------VDS---------
O´shea-Rio-Vidic-Evra
------Carrick--------
-Anderson-Giggs-----
Park------------Rooney
------Ronaldo--------
Det her er sgu svært at spå om. Begge hold har vundet deres respektive turneringer, men på hver sin måde må man sige. United har vundet den på 90% dage på kontoret og 10% gode kampe, hvor det måske er med modsat fortegn for barce. Men de mangler et vigtigt våben i Alves.
Men spiller barcas forreste 3 op til deres allerbedste og Inieste og Xavi får lov til at diktere kampen, så ser jeg desværre kun én vinder. VI skal slå dem på at deres forsvar er svækket, for forsøger vi at spille med dem, forstået på den måde at vi vil angribe som dem, bliver vi skilt ad.
Forstår ikke folk vil benytte Park. Jeg gentager, det er ikke som 1/8, 1/4 og 1/2 kampene, hvor det afgøres over to kampe, så man kan tillade sig at være strategisk. Nej, her afgøres det over et, og her skal United altså blæse til angreb.
Derfor skal Park ikke starte inde. Tevez er bedre end Park i det offensive, og i defensiv er det nok lige om det. Park er ikke en spiller, som er god til at holde på bolden. Noget af det som Barca har været god til i år, er deres genpres. Her vil vi nærmest dø, hvis en som Park skal have bolden, for han er ikke i nærheden af Tevez' individuelle kvaliteter.
Derfor! Tevez SKAL starte inde med Rooney, for at få et dynamisk og hårdtarbejdende kantspil med Ronaldo som den "dovne" hurtige spiller helt foran!
Troelsgaard
25-05-2009, 21:12
Forstår ikke folk vil benytte Park. Jeg gentager, det er ikke som 1/8, 1/4 og 1/2 kampene, hvor det afgøres over to kampe, så man kan tillade sig at være strategisk. Nej, her afgøres det over et, og her skal United altså blæse til angreb.
Nu skal vi ikke være naive. Vi er oppe imod verdens bedste hold offensivt, og skal man slå Barcelona, så skal man gøre det udfra en stram organisation. Det er muligvis kedeligt, og ikke i den rette "United-ånd", men på onsdag handler det ikke om at vinde hjerte, men om at vinde en titel, og jeg tror simpelthen ikke på, at vi kan slå dem med offensivt fodbold.
Derfor skal Park ikke starte inde. Tevez er bedre end Park i det offensive, og i defensiv er det nok lige om det. Park er ikke en spiller, som er god til at holde på bolden. Noget af det som Barca har været god til i år, er deres genpres. Her vil vi nærmest dø, hvis en som Park skal have bolden, for han er ikke i nærheden af Tevez' individuelle kvaliteter.
Derfor! Tevez SKAL starte inde med Rooney, for at få et dynamisk og hårdtarbejdende kantspil med Ronaldo som den "dovne" hurtige spiller helt foran!
Alle elsker krukken, og han skulle gerne blive, og alt det der, men vi er i Rom for at vinde en titel, ikke for at please en enkelt spiller, så han vil blive i klubben, og jeg kan ikke se, hvorfor Park er et dårligere valg. Tevez er en bedre spiller, men det er set gang på gang, at Park kan sit håndværk, mens Tevez tit bliver anonym.
Nu skal vi ikke være naive. Vi er oppe imod verdens bedste hold offensivt, og skal man slå Barcelona, så skal man gøre det udfra en stram organisation. Det er muligvis kedeligt, og ikke i den rette "United-ånd", men på onsdag handler det ikke om at vinde hjerte, men om at vinde en titel, og jeg tror simpelthen ikke på, at vi kan slå dem med offensivt fodbold.
Alle elsker krukken, og han skulle gerne blive, og alt det der, men vi er i Rom for at vinde en titel, ikke for at please en enkelt spiller, så han vil blive i klubben, og jeg kan ikke se, hvorfor Park er et dårligere valg. Tevez er en bedre spiller, men det er set gang på gang, at Park kan sit håndværk, mens Tevez tit bliver anonym.
Hvem siger det? Jeg giver ikke en skid for spansk fodbolds defensiv. Det jo ren utopi den spanske liga i år. Jeg ser slet Barca som verdens bedste offensiv. De kunne jo ikke en skid, da de stod over for Chelsea. Hvis man ikke kan det, så vil jeg tilbøjelig sige at selv Liverpools offensiv er bedre.
Jeg har sgu da ikke snakket om at manden skal spille for han er Tevez, men fordi det er det bedste på klubbens vegne. Park skaber jo decideret intet. Men tilgengæld er han fremragende inden for det taktiske. Men det er Barca vi er oppe imod. De spiller flot, hurtigt fodbold, men hvis vi giver dem smag på engelsk fodbolds tempo, er jeg sikker på, at de kan blive kørt træt, og så kan vi køre den hjem derfra. Vi så jo i finalen sidste år, hvor hurtig vi spillede, hvor Chelsea blev udstillet hele 1. havleg.
Jeg har ikke valgt Park til mit hold, fordi jeg håber han starter inde, men fordi, at jeg tror at Ferguson vælger ham. Jeg er virkelig i tvivl om, hvad vi skal gøre. Jeg tror nøglen til sejr bliver forsvaret og deres præstation. Alligevel er Barcas defensiv så svækket, at det vil være frækt med Giggs, Anderson, Carrick, Rooney, Tevez og Ronaldo fra start til at splitte det ad. Samtidig har Barca, der kan splitte vores defensiv ad. Vi skal finde en balancegang, og det bliver svær - men finder vi den, vinder vi.
Jeg har ikke valgt Park til mit hold, fordi jeg håber han starter inde, men fordi, at jeg tror at Ferguson vælger ham. Jeg er virkelig i tvivl om, hvad vi skal gøre. Jeg tror nøglen til sejr bliver forsvaret og deres præstation. Alligevel er Barcas defensiv så svækket, at det vil være frækt med Giggs, Anderson, Carrick, Rooney, Tevez og Ronaldo fra start til at splitte det ad. Samtidig har Barca, der kan splitte vores defensiv ad. Vi skal finde en balancegang, og det bliver svær - men finder vi den, vinder vi.
Og den balancegang hed Darren Fletcher, som pga. af elendige dommerpræstationer kostede ham sin velfortjente plads i Rom!
Og den balancegang hed Darren Fletcher, som pga. af elendige dommerpræstationer kostede ham sin velfortjente plads i Rom!
Du har helt ret, desværre. Fletcher ville have været guldværd defensivt.. Han ville været typen til at ødelægge Xavi og Iniesta inde på midtbanen. Han er fantastisk.
Første tråd er nu opdateret med optakt. God kamp allesammen.
Årets kamp, selvfølgelig. Kun et par dage til...... det er sgu lang tid :S De to bedste hold i verden i øjeblikket mødes og det bliver en tæt kamp som vi trækker os sejrrigt ud af med cifrene 2-1. Tror vi spiller defensivt, hvilket også er det bedste mod Barca og så kan vi tage deres svækkede defensiv på kontraen. Hvis vores defensiv holder, vinder vi.
---------VDS
-O'Shea Rio Vidic Evra
Carrick Giggs Anderson
-Park Ronaldo Rooney
God kamp til alle! 2 år i træk! :trophy:
Troelsgaard
25-05-2009, 21:57
Hvem siger det? Jeg giver ikke en skid for spansk fodbolds defensiv. Det jo ren utopi den spanske liga i år. Jeg ser slet Barca som verdens bedste offensiv. De kunne jo ikke en skid, da de stod over for Chelsea. Hvis man ikke kan det, så vil jeg tilbøjelig sige at selv Liverpools offensiv er bedre.
Og hvorfor kunne de ikke noget overfor Chelsea? Fordi Chelsea havde en stram organisation, og det samme bør vi også have. Hvis vi spiller med dem, som de gør i Spanien, så ender det, som det gør dernede, nok ikke med den sædvanlige 5-0 sejr, og spillet ud på røv og albuer, men i hvert fald med et nederlag, andet kan jeg ikke tro, desværre.
Jeg har sgu da ikke snakket om at manden skal spille for han er Tevez, men fordi det er det bedste på klubbens vegne. Park skaber jo decideret intet. Men tilgengæld er han fremragende inden for det taktiske. Men det er Barca vi er oppe imod. De spiller flot, hurtigt fodbold, men hvis vi giver dem smag på engelsk fodbolds tempo, er jeg sikker på, at de kan blive kørt træt, og så kan vi køre den hjem derfra. Vi så jo i finalen sidste år, hvor hurtig vi spillede, hvor Chelsea blev udstillet hele 1. havleg.
Og vi kan ikke spille hurtigt med Park på banen? Den køber jeg ikke, og jeg ser hellere, at Tevez kan komme ind, hvis Fergies plan ikke holder, fremfor at vi evt. bliver nødt til at smide dovenlars ind, som ikke fungere i modgang.
unitedforreal
25-05-2009, 21:58
Er jeg seriøst den eneste der tror på Berbatov ? Altså at han starter inde ?.
Mener ikke at Giggs og Scholes starter ind. Og Tevez med fra start det sker aldrig i stor kampe....
man.utd25
25-05-2009, 22:21
VDS
Carrick - Anderson
Ronaldo - Giggs - Rooney
Tevez
Jeg håber vi starter sådan her.. kom så United 2 år i træk:)
man.utd25
25-05-2009, 22:23
Mener ikke at Giggs og Scholes starter ind. Og Tevez med fra start det sker aldrig i stor kampe....
Nej tror bestemt ikke Berbatov starter inde, Tevez har da spillede flere store kampe, og scoret flere vigtige mål, Starter tevez inde, så tror jeg han bliver i klubben, men vi må se
Jeg tror og håber også Berbatov starter:) Jeg tror han vil være god mod Barcas forsvar, der ikke er vant til en spiller som ham..
Spillerne tog jo til Rom i dag:)
http://i41.tinypic.com/2lwq3j8.jpg
http://i40.tinypic.com/28m0hu9.jpg
Berbatov er så cool:cool:
http://i39.tinypic.com/34fgwti.jpg
Jurgensen
25-05-2009, 22:49
Er Rafael ikke med i Rom?
Nu vil jeg ikke lægge skjul på at min ynglingsspiller er Scholes, men jeg håber alligevel at han starter inde i stedet for Giggs grundet hans lidt mere aggressive spillestil, som godt kunne komme til nytte over for Iniesta og Xavi, så min opstilling kommer til at se sådan her ud:
VDS
Carrick
Scholes - Anderson
Ronaldo Rooney
Berbatov
Måske med en Park ind i stedet for en af de andre grundet hans løbepensum, men jeg så helst denne opstilling. Synes Ronaldo skal ha' lov til at gøre livet surt for Sylvinho.
Martinsen
25-05-2009, 23:20
Jeg er ret sikker på at Park starter, Fergie siede ham fra sidste år som en af de sværeste beslutninger i hans karriere og han vil derfor vælge ham fra start i år.
Vds
O´shea-Rio-Vidic-Evra
Carrick-Anderson-Giggs
Park-Rooney
Ronaldo
Folk har op til finalen snakket som om at vi allerede stortset har vundet. Blot på grund af at Barcelona spillede et par dårlige kampe mod Chelsea! Det er en kraftig undervurdering af deres styrke for de har sandt at sige spillet fremragende fodbold det meste af sæsonen. Så der venter os en meget svær kamp, men med alt det sagt tror jeg dog stadig vi vinder. Ordinær tid ender 1-1 Park scorer vores mål. Vi vinder så enten i ekstratiden eller straffesparkskonkurrencen.
thetrible99
25-05-2009, 23:44
United vil helt sikkert spille en 4-5-1 med Rooney og Park og med Ronaldo alene på toppen. Vi har tilpasset os til modstanderens spillestil i Champions League og dermed lukket ned for de farlige elementer som modstanderen besidder.
Vi skal nu møde et Barcelona hold, som er farligst i midten af banen. Nøglen er simpelthen at få lukket ned for Xavi og Iniesta som vil ligge på de to offensive pladser på Barcas offensive centrale midtbanetrekant. De fleste snakker om Messi, men Messi bliver altid iscenesat af de to spanske midtbanespillere, og her skal vi være kompakte. Netop derfor er Fletchers karantæne et stort minus. Jeg er overbevist om at Barca vil bruge Messi som den midterste angriber med Henry til venstre og Eto'o til højre. Sejren skal vindes på midten af banen, da Abidal og Alves er ude vil Barca spille fuldstændig uden bredde i banen og forsøge at spille langs jorden central foran Rio og Vidic, hvor især Rio er lidt tung i vendingerne. Derfor er Carrick og Anderson selvskrevet til den centrale midtbane, da de klart er bedst defensivt, men hvem som skal ligge på den sidste centrale midtbaneplads er et spørgsmål om hvorvidt Ferguson vælger den offensive løsning: Berbatov, den defensive: Scholes, eller middelvejen i Giggs. Jeg tror det bliver Berbatov da Ferguson føler sig overbevist om at vi har store chancer mod Barcas forsvarskæde og med Berbatovs kreativitet skal han nok skabe et par situationer som vil give chancer. På den anden side kan dødbolde blive lige så afgørende og så er Giggs den absolutte bedste.
----------------VDS----------------
O'Shea---- Rio------Vidic------Evra--
Park---Carrick----Anderson---Rooney
--------------Berbatov-------------
--------------Ronaldo--------------
-------------Valdes----------------
Puyol----Toure-----Pique-----Keita
-------------Sergio B.-------------
---------Xavi--------Iniesta-------
Eto'o----------Messi---------Henry
United vinder 2-0
RuudVanNissetøj
25-05-2009, 23:52
Håber på denne opstilling:
----------Edwin-------------
John - Nemjana - Rio - Patrice
----------Michael -----------
--------Ryan----Paul--------
---Ji------------------Wayne---
----------Christano------------
Bænk: Berba, Tevez, Evans, Anderson, Neville
Jeg synes de gamle kræfter skal have chancen i sådan en match. Giggs og Scholes med deres erfaring er alfa og omega. Christano som spyd spids har fungeret godt og med Rooney i hopla i venstresiden bliver det hurtigt farligt. Berba vil kunne være en god joker at smide ind i kampen, men ellers må mottoet være løbevillighed og tætte markeringer.
Håber inderligt at vi henter endnu en sejr og skriver historie. Men det bliver uden tvivl en hård hård kamp og et stort fodbolddrama af dimensioner.
Make us proud boys :)
hvilken kamp det blir i morgen... historisk finale!!
det blir vigtig at stå stækt på den deffensive midt, da barca helst ska presset ud på kanterne.
vds
johnny-rio-vidic-evra
ronaldo-scholes-anderson-giggs
rooney-tevez
vælger giggs og scholes på grund af deres enorme rutine som blir vigtig for os.
daamn where is fletcher :(
god kamp til alle..
cooome onn!!!!
Fletcherfan
26-05-2009, 01:40
Manchester United har mødt Barcelona 9 gange.
Det er blevet til 3 sejre, 4 kampe er endt uafgjort og det er blevet til 2 nederlag. Målscoren er 14-15.
Manchester United har købt følgende spillere fra Barcelona
Mark Hughes, Jordi Cruyff og Gerard Pique.
Barcelona har købt følgende spillede fra Manchester United:
Mark Hughes.
Spillere som har været i begge klubber uden direkte overgang:
Laurent Blanc og Henrik Larsson.
Muligvis det kun er mig, men har Barca ikke for mindre end et år siden købt Pique fra United??? Eller tager jeg fejl???
unitedforreal
26-05-2009, 01:46
Det er med 100% sikkerhed at hvis Giggs spiller så spiller scholes ikke. Tror ikke han vælger 2 ældre spiller :P.
Som sagt håber på den her formation.
VDS
Oshea Rio Vidic Evra
Park Carrick Anderson Rooney
Berbatov
ROnaldo
Glory Man United
26-05-2009, 08:36
http://www.fcbarcelona.dk/nyheder052009/250520092.htm
Mon ikke både Iniesta og Henry bliver klar....
Kasper260599
26-05-2009, 09:53
Den taktiske diskussion der foregår er spændende, der er simpelthen så utroligt mange aspekter i denne kamp. Allerførst, den den opstilling jeg TROR SAF stiller med:
VDS
Carrick
Anderson - Giggs
Park - Rooney
Ronaldo
Altså den samme opstilling som de fleste herinde nævner. Kan ikke finde linket nu, men læste i weekenden at et engelsk medie havde set SAF i kortene og set netop denne opstilling.
Men om jeg håber på denne er straks en anden sag. Det afhænger af det taktiske oplæg.
Det er 'spot on' når folk nævner at roden til Barca's kunnen ligger i Xavi og Iniesta. Især i morgendagens tilfælde, hvor Abidal og Alves ikke er med, bliver fundamentet i Barca's spil lagt via Xavi's 'trækken tilbage i banen' hvor han gør sig spilbar. Når dette lykkes for dem, samt når Iniesta får en smule plads længere fremme på banen, er fundamentet for Messi's blomstring lagt.
Det kan man jo nemt komme at påstå, men det er på ingen måde en rent hypotetisk påstand. Der empirisk evidens for tesen, husk blot sidste års semifinale opgør. Der var det soleklart at det altoverskyggende enme til taktik mødet havde været at Scholes konstant skulle lukke Xavi's rum ned. Han sad på ham hele tiden, og det virkede som om det anede United mindre at Messi fik bolden.
Iniesta er blevet et hak bedre end sidste år, så ham frygter jeg mest. Chelsea lykkedes i store dele af deres kamp med ovenstående taktik, dog kunne Iniesta ikke altid holdes nede (taler egentlig ikke om målet her). Kan vi det?
Ovenstående opstilling ville stille store krav til Anderson, fordi Giggs er med. For store? Det afhænger ufatteligt meget af hans dagsform, som svinger gevaldigt. Sidste år var Scholes bedre kørende, så det er forståeligt hvis SAF ikke tør sætte ham på. Immervæk sidder jeg med fornemmelsen af at Scholes helst skal figurerer på holdkortet imorgen.
Park eller Teves? Tjaa, tror nu ikke det er så slemt med Park fra start, han er netop dygtig til at støtte op i det inteligente presspil. Desuden har der været en svag tendens til at Teves er mere giftig når han sendes på banen senere.
Alt i alt ville en opstilling med Teves fra start indikere en lignende start på kampen som mod Arsenal (hjemme). Det ville være friskt, især hvis Giggs også starter, men det maksimerer ikke pokal-chancen, mod et hold som Barca.
Hvis jeg skal komme med et bud på vinderen på baggrund ovenstående opstilling:
- Anderson off-day: Barca
- Anderson on-day: United
Lidt voldsomt at koge det ned til det, men hvis det bliver den opstilling er det ikke meget galt.
Husk dog at det ubetinget må tælle til vores fordel at vi kan vælge og vrage mellem et utal af taktikker, Barca kan kun vælge en...
Nogle der har en DVD-optager, som har mulighed for at optage optakten?
Glory Man United
26-05-2009, 12:11
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/championsleague/article1172958.ece
Trist optakt i Rom
VDS
O'Shea-Vidic-Ferdinand-Evra
Park-Carrick-Scholes-Rooney
Ronaldo-Tevez/Berbatov
Tror på en indskiftning af Giggs i stedet for Scholes i løbet af kampen.
Så er jeg sku i tvivl om jeg vil lade Tevez starte inde.. For jeg tror sku også på at han ville kunne komme ind som power sub og afgøre kampen..
jacobdahl8
26-05-2009, 12:23
Jeg er desværre bange for at kampen imorgen, giver grå hår på hovedet, eftersom United typisk vil stille sig utolig defensiv ned, når Barca har bolden. Hvilket også er naturligt jeg tror endvidere at Barca og vil have den største bold besiddelse. Med andre ord United vil spille europæisk.
Jeg krydser alt hvad der kan krydses!
1-0 sejr, Vidic.
Jeg glæder mig simpelthen så meget til kampen imorgen. Jeg føler mig slet ikke nervøs, som man ellers ofte vil være til sådan en kamp, jeg er virkelig selvsikker, og tror på at vi hiver en fuldt fortjent sejr på 2-0 hjem. Jeg har også smidt 500 kr på United som vindere af kampen, til odds 2.55. Første målscorer bliver verdens bedste fodboldspiller, Cristiano Ronaldo.
God kamp drenge!
Flax_Generous
26-05-2009, 13:43
Sir Matt Busby fylder 100 år i dag. Tillykke.
http://www.tmwmtt.com/blog-extreme-groundhopping/2008/2008-06-03SirMattBusby.jpg
Jeg håber, at holdet hylder på bedste vis i morgen. :trophy:
Ingen tvivl om at Sir Matt Busby vil sidde ved siden af SAF i morgen! Selvom han fysisk ikke er tilstede mere, så tror jeg stadig ånden er der.. Vi SKAL vinde i morgen!
I dag er det 10 år siden, at vi vandt Champions League finalen anno 1999 og vandt the treble. Imorgen skal vi forhindre et andet hold i at lave den bedrift.
Troelsgaard
26-05-2009, 15:58
Sir Matt Busby - Den eneste over Fergie!
Tillykke med de 100, oppe i fodboldhimlen.
ChristianR
26-05-2009, 16:49
I dag er det 10 år siden, at vi vandt Champions League finalen anno 1999 og vandt the treble. Imorgen skal vi forhindre et andet hold i at lave den bedrift.
Ja, det kunne nu ellers have været sjovt at banke Bayern i en jubilæumskamp:D
Det bliver vel også en slags treble, hvis vi vinder imorgen. Den bliver endda væsentligt bedre, end den slags Treble'er Liverpool praler af at have vundet.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/championsleague/article1172958.ece
Trist optakt i Rom
ja, men det var desværre forventet.
Der er to ting i det...
1) Jeg forstår ikke hvorfor UEFA placerer finaler i byer som tydeligvis ikke kan håndtere det uden at ødelægge festen før, under og efter kampen.
2) Jeg har været nede og se Roma - United to gange. Begge gange har der også været alkohol forbud, men jeg oplevede det aldrig håndhævet.
jeg syntes det er en om'er til UEFA for at placere det i en by som Rom.
Lad os få et større stadion her i norden og lad CL finalen blive spillet her.
Ja, det kunne nu ellers have været sjovt at banke Bayern i en jubilæumskamp:D
Det bliver vel også en slags treble, hvis vi vinder imorgen. Den bliver endda væsentligt bedre, end den slags Treble'er Liverpool praler af at have vundet.
Der er ikke skyggen af Treble hvis vi vinder i morgen! Europæisk dobble er det rette ord! Ingen grund til at finde på vor egne termer ligesom scouserne gør det!
ChristianR
26-05-2009, 17:20
Der er ikke skyggen af Treble hvis vi vinder i morgen! Europæisk dobble er det rette ord! Ingen grund til at finde på vor egne termer ligesom scouserne gør det!
Det var nu nærmere CL, PL og Ligacup jeg tænkte på.
Derudover er jeg naturligvis enig i, at der kun findes een slags Treble....- Selvom jeg vil mene, at vores mulige i år vil være bedre end scoussernes nærmest latterlige forsøg:D
Det bliver en utrolig tæt affære, ligesom vi så sidste år i semifinalen. Jeg håber dog vi kan spinde lidt guld på deres skades- og karantæneramte forsvar med nogen hurtige kontra angreb ala 3-0 målet mod Arsenal.
Jeg tror det kan blive udslagsgivende om hvorvidt Barca forsvaret får en usikker start eller ej, samt om vores egen defensiv kan lukke ned for stjernerne.
--------------VDS--------------------
O'shea - Ferdinand - Vidic - Evra
Ronaldo - Carrick - Anderson - Park
-------------------Giggs--------------
-----------Rooney--------------------
Bænk: TK, Brown, Evans, Scholes, Nani, Tevez, Berbatov.
1-0 til United på mål Rooney.
COME ON UNITED!
Hey folkens.
Nu er jeg kommet i tvivl her, OT.dk skriver kampen starter 20.45, men manutd.com skriver 19.45, og tiden er regnet om ja. Og optakt starter også kl 19 modsat 20 som OT.dk skriver. Hvad er rigtigt?
Hey folkens.
Nu er jeg kommet i tvivl her, OT.dk skriver kampen starter 20.45, men manutd.com skriver 19.45, og tiden er regnet om ja. Og optakt starter også kl 19 modsat 20 som OT.dk skriver. Hvad er rigtigt?
Den bliver vist kl. 20.45 i DK, og i England, hvis man vil se kampen der, så er det kl. 19.45 man skal tænde for fjernsynet.. Sådan har jeg forstået det (:
Den bliver vist kl. 20.45 i DK, og i England, hvis man vil se kampen der, så er det kl. 19.45 man skal tænde for fjernsynet.. Sådan har jeg forstået det (:
Tja, det troed jeg også, men som jeg siger så er tiden omregnet, hvis man bruger manutd.com's Match time converter så siger den 18.45 i England
Hey folkens.
Optakten starter kl. 19.00 dansk tid. Det var en fejl fra OT.dk's side, som er blevet rettet nu.
red-ronaldo7
26-05-2009, 20:48
Kom så drenge, det er imorgen det gælder ....
Selvom jeg er skide nervøs, tror jeg vi hiver den sikkert hjem? :D
Men en bedre optakt med den film lavet af Zhaban (mega godt lavet) kan man ikke få ..
Tror på denne opstilling :
Park - Carrick - Anderson - Rooney
Tevez - Ronaldo
VDS
O'Shea - Vidic - Rio - Evra
Park - Anderson - Carrick - Giggs - Rooney
Ronaldo
Jeg tror, vi skuffer de neutrale fodboldelskere ved at spille henholdende og forsigtigt. Det kan rage mig; for mig bliver kampen nervepirrende uanset hvad, og jeg ser os hellere spille kedeligt og resultatorienteret og vinde 1-0 end at tabe 3-4 efter en forrygende forestilling. I en Champions League-finale er der intet forgjort ved at spille resultatorienteret.
Om vi så vinder, er en anden sag.
Kunne ikke lade vær med at smutte forbi fcbarcelona's forum.
Diabolito: Jeg tror United pakker sig ned og frustrerer Barca. De vinder på et kontramål og stiller sig så endnu mere kompakt.
0-1
Lopezzz: Ønske resultat 4:0 men tror vi taber 1:0 fordi det er manchester.
De scorer et hurtig mål og så forsvarer de sig resten af kampen.
Tjek det her :D
zqa skrev:
Shut up.
Flax_Generous skrev:
What?
zqa skrev:
Du er ulækker. Og jeg keder mig.
Haha, fantastisk niveau på fcbarcelona.dk/forum
Uniteds trup
Van der Sar, Kuszczak, O'Shea, Rafael, Neville, Ferdinand, Vidic, Evans, Evra, Nani, Ronaldo, Scholes, Anderson, Carrick, Giggs, Park, Rooney, Tevez, Berbatov, Welbeck, Macheda.
VDS
Carrick - Anderson - Giggs
Park - Rooney
Ronaldo
Tror helt sikkert Rooney kommer til at ligge bag Ronaldo og mest i venstre side, hvor han har spillet rigtigt godt i de foregående kampe..
Har en lille tvivl om Park eller Tevez starter inde, men har valgt Park, da han ikke er så offensiv som Tevez...
http://i42.tinypic.com/20jgu92.jpg
Enggolf89
27-05-2009, 00:06
Er virkelig begyndt at blive spændt. Jeg har tænkt mig at gå rundt i United trøjen hele dagen i morgen og dagen efter (når vi vinder):D
Lige for at vende startopstillingen tror er jeg er i tvivl om Park og Tevez som flere andre herinde. Park er mere defensiv, og har fungeret godt. Tevez arbejder rigtig hårdt ligesom Park, men er bedre offensiv. Og man så vil have 3 super offensive eller 2 super offensive og 4 mere defensivt orientere bliver spændende. Jeg hælder til Park, jeg føler han har spillet sig til den plads, han har spillet den stort set hele sæsonen, og tror derfor han får starttilladelse af den fantastiske manager, også efter sidste års skuffelse og udelukkelse fra finalen tror jeg Ferguson giver ham den.
Lidt det samme som Scholes sidste år, udover han ikke har lovet noget denne gang.
Jeg kan ikke beskrive med ord hvor meget jeg glæder mig til denne kamp. Det bliver helt fantastisk. Verdens 2 bedste hold mødes, for endelig at afgøre, hvem der bedst.
Jeg er næsten 100 procent på den opstilling:
VDS
O'shea Rio Vidic Evra
Anderson Carrick
Scholes
Park Rooney
Ronaldo
Håber på alt i verden at United ikke stiller sig tilbage, og satser på kontra, men beholder bolden så meget de kan, for at få skuppet holdet mere op, så det er os der har initiativet. For ellers taber vi. Men jeg er sådan set ligeglad, bare vi bliver det første hold til at forsvare titlen noigen sinde.
Let the red shirts coming out tomorrow. See you in Odense
God kamp til alle
McPherson
27-05-2009, 00:57
Puuuha! Det blir en vild dag i morgen! Står tidligt op og render rundt i United trøjen hele dagen (og dagen efter, uanset om vi vinder eller ej). Alle jeg har snakket med holder med Barca, men tror United vinder. Eksperterne tror United vinder. Jeg ved virkelig ikke om vi vinder, men jeg håber det virkelig! Tror vi starter med flg:
------------VDS
O'Shea - Rio - Vida - Evra
----------Carrick
----Anderson - Giggs
Park-----------------Rooney
---------Ronaldo
Tror ikke han vil stille med Scholes i denne kamp. Ham og Carrick har ikke fungeret optimalt sammen i år, det er som om de minder for meget om hinanden. Giggs' erfaring er uundværlig i sådan en kamp, og han må være frisk til at spille. Jeg tror at Rooney vil ligge på venstre og hjælpe Evra med at lukke ned for Messi.
Puuha! Mit hjerte banker virkelig hurtigt for tiden :P Ikke nok med at United skal spille i morgen, men på torsdag får jeg svar på om jeg er kommet ind på min drømmeuddannelse! Det kan blive en super fed eller super nedern uge det her :P
Go kamp drenge!
ps. er på BW fra kl 16:30 ca :)
VonKoblenz
27-05-2009, 01:56
Hmmm tror vi stiller op på følgende måde:
----------VDS--------
O'Shea--Rio-Vidic-Evra
Ronaldo-Carrick-Anderos-Park
------Rooney-Berba-------
KOM SÅ United!
Grunden til jeg tror Park kommer med er fordi han også kan spille deffensivt over for messi, men samtidig skulle det ikke undre mig om Rooney ryger derhen og så tevez ind istedet. :) Rooney er sgu afligevel over alt på banen :
Så kom den store dag.. Nu kan det vireklig mærkes i maven. Puha !!
Ønsker alle en god dag, og en rigtig god kamp og forhåbentligt fest !!
Yes! The day has finally arrived....er sgu også ved at være godt spændt. Forhåbentlig bliver dette en fantastisk og historisk dag for Manchester United og alle supportere!
Giggs og Henry med lidt mindgames :D
SqxRDIBkDbo
det her blir en laaaaaang dag
jeg er mega smadret efter få timers søvn :D
Nogle der har et billede af trøjen vi spiller i iaften ? :D
Nogle der har et billede af trøjen vi spiller i iaften ? :D
http://store.manutd.com/stores/manutd/products/product_browse.aspx?cid=7923
Færingen
27-05-2009, 09:00
Så er det i aften venner :)
Så er det i aften venner :)
Ja, det bliver fedt. Glæder mig meget til kampen, men næsten endnu mere til selve oplevelsen af at stå med 2000 andre, der håber på det samme som jeg gør.
Om 12 timer er kampen i fuld gang, og forhåbentlig fører vi! Lad os håbe, at vi skriver historie i aften ved at være de første til at forsvare pokalen med de store ører!
God kamp!
Så stiger jeg snart på den bus, som fører mig til banegården, hvorfra toget tager mig videre til Århus og BW :D
Til det glade Århus-folk: Vi ses!
Til resten: God kamp!!
Er stadig igang med 3 døgns case... Arbejder på livet løs for at blive færdig til i aften, så man kan give den gas på Vor Frue Plads!...
Men fuck jeg glæder mig!
Færingen
27-05-2009, 10:38
Jeg skal se kampen, på min arbejdsplads sammen med mine kolleger, her hjemme på Færøerne. Vi gjorde det også sidste år hvor stemmningen var vildt god.
Om man så skulle se kampen alene i en kælder og på et 7-tommers sorthvid-fjernsyn, så ville det stadig blive en fest. God kamp folkens :D
Tonight we play in Rome, tomorrow we party in Manchester!
Er det normalt at have sommerfugle i maven og være super nervøs.
FUCK jeg glæder mig til kampen håber det bliver et festfyrværkeri med united som vinder, ellers tuder jeg simpelthen
Færingen
27-05-2009, 10:55
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,2483_5350222,00.html
Kan ikke li´ det der link....
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,2483_5350222,00.html
Kan ikke li´ det der link....
Tror ikke man skal ligge så meget i det. Han ser ikke særlig interesseret eller bekymret ud på billedet, og hvis tape er det der skal til, så er problemet heller ikke større.
Jeg tror man kan være ret sikker på at han ville spille på diverse smertestillende midler og krykker, hvis det var det der skulle til. Det er trods alt en gigantkamp, og der er en sommerpause lige efter, hvor en mindre skade fint kan plejes.
Har føs'dag i dag, og håber at få den bedste gave i aften..
Desværre er jeg begyndt på en 3-dages eksamen, så der bliver ikke plads til noget festivitas..
Men vi vinder 1-0..
dannigizmo
27-05-2009, 11:20
Wayne Rooney har et problem inden aftenens Champions League-finale.
Englænderen har fået stjålet et par specialsyede fodboldstøvler fra Nike i mærket T90 Laser, som er blevet fremstillet specielt til kampen i Rom.
... Tilsyneladende er et par Liverpool-fans rejst med til Italien :D
Det er da ikke fedt at nakke dem inden, han har spillet i dem.
Flax_Generous
27-05-2009, 12:39
Tragisk, men forudsigeligt. (http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23700175-details/Man+Utd+fan+stabbed+as+tensions+rise+ahead+of+fina l/article.do)
Hold kæææææft hvor går tiden langsomt! Har pjækket fra skole i dag, for at være helt klar, men jeg går sgu bare rundt om mig selv og nynner que serra serra..
Arrrrh hvor er jeg rastløs!
Glory Man United
27-05-2009, 12:49
Tragisk, men forudsigeligt. (http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23700175-details/Man+Utd+fan+stabbed+as+tensions+rise+ahead+of+fina l/article.do)
Yep. Mere er der vel ikke at sige til det.
Ja det er sgu ufatteligt. Hvad får man ud af det?!
godt tænkt uefa...
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-22622124.html
Pas din ketcher, lille Peter...
Glory Man United
27-05-2009, 13:31
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-22622124.html
Pas din ketcher, lille Peter...
"Som kæmpe Liverpool-fan holder jeg naturligvis med Barcelona. Barcelona vinder. Klubben har fortjent det, fordi man spiller det bedste fodbold," konstaterer Gade.
Hvordan kan man fortjene at vinde finalen, inden kampen er gået igang??? Spasser
Det var heldigvis kun i benet og så må man bare håbe at der ikke bliver mere af det i aften selvom det nok er lidt usandsynligt..
unitedforreal
27-05-2009, 13:44
så er der ca 7 timer tilbage.. Hvorfor skal de trække den så lang tid.. Synes de skal ændre CL. så der spilles 2 kampe samme dag :D.... Så er der mere bold.. 90 min er ikke nok.. eller måske ændre det så det bliver 90 min pr halvleg....!!!
Anyway United trøjen/kæde og armbånd er på. Skal i byen og handle. Vennerne kommer snart!
Det bliver en konge aften!.
1 ting, hvad siger i til Oshea som første målscore.. overvejer 500kr på ham... er det dumt ?.
Valget ligger mellem
OShea-Anderson-Berbatov og Ronaldo... "måske park"
Mens vi venter:)
http://www.dailymotion.com/video/x5l54l_the-legend-of-manchester-united-by_sport
Den kan man godt se et par gange eller 7, uden at blive træt af den:D
Enggolf89
27-05-2009, 14:03
så er der ca 7 timer tilbage.. Hvorfor skal de trække den så lang tid.. Synes de skal ændre CL. så der spilles 2 kampe samme dag :D.... Så er der mere bold.. 90 min er ikke nok.. eller måske ændre det så det bliver 90 min pr halvleg....!!!
Anyway United trøjen/kæde og armbånd er på. Skal i byen og handle. Vennerne kommer snart!
Det bliver en konge aften!.
1 ting, hvad siger i til Oshea som første målscore.. overvejer 500kr på ham... er det dumt ?.
Valget ligger mellem
OShea-Anderson-Berbatov og Ronaldo... "måske park"
Syntes nu det er meget fedt at man skal vente en hel dag, man glæder sig mere og mere og bliver mere og mere nervøs. er en dejlig dag. og håber den bliver ved med at være det efter kampen også. skal også se den med mine venner og der er en del united fans i blandt men også dem som hader dem. Sidste år havde vi håneretten og det får vi igen i år
Og nej jeg ville nok ikke smide 500 kr. på en O'shea. Så hellere Vidic eller Ferdinand. et hjørnespark kunne nemlig godt gå hen og give den første kasse og vi er stærkere i luften
Glory Man United
27-05-2009, 14:05
Mens vi venter:)
http://www.dailymotion.com/video/x5l54l_the-legend-of-manchester-united-by_sport
Den kan man godt se et par gange eller 7, uden at blive træt af den:D
Psssst hedder det ikke "que sera sera"??? :)
Desværre er jeg begyndt på en 3-dages eksamen, så der bliver ikke plads til noget festivitas..
Så er vi to. Går du på CBS?
Psssst hedder det ikke "que sera sera"??? :)
:exactly:
Har altid troet det var med to s'er.. Men jeg undersøgte det lige, og du har ret:) Piiiiiiinligt:o Men tak;)
6 timer til kampstart. Andre end mig, der koger lidt over hvad jeg skal få tiden til at gå med... Er spændt, men ikke så nervøs, for ligegyldig resultatet, har det været en klasse sæson. Men man vil selvfølgelig gerne vinde.
fuck det er spændene, kan næsten ikk vente, men min træner har så valgt at jeg skal fordrive ventetiden med at spille kamp. og tidspunktet er næsten ved at blive kritisk men forventet hjemkomst kl 20.30 gør da at det ikke er dødenspølse :D
6 timer til kampstart. Andre end mig, der koger lidt over hvad jeg skal få tiden til at gå med... Er spændt, men ikke så nervøs, for ligegyldig resultatet, har det været en klasse sæson. Men man vil selvfølgelig gerne vinde.
Ah helt ligeglad med resultatet er jeg nu ikke, når det bliver så nemt, som flere mener. VI skal jo bare stå som chelsea gjorde, så går det hele nok. Barce blev jo udstillet i den kamp, og blev vist som det middelmådige hold de i virkeligheden er.
her en lille sammenligning af formodet holdopstilling.. enig uenig?http://www.sporten.dk/fodbold/champions-league-2008-2009/opstillingen-barca-manchester-u
synes selv det er lidt mærkeligt af sæsonens bedste forsvarspiller for sammen karakter som Pique men nok om det.........
Don Kafai
27-05-2009, 15:59
Jeg har også problemer med at få tiden til at gå, så genså CL semifinalen mellem Chelsea og Barca her på TV2Sport for lidt siden. Nøj en afslutning, og det dér var det største tyveri nogensinde på en fodboldbane. Jeg har ikke det store for Chelsea, men jeg føler mig sku røvrendt sammen med resten af London :D.
Jeg ville dræbe for at sætte dem på plads en gang for alle, men for at være ærlig så var nummer 18 vigtigere end noget andet og derved vil jeg ikke begræde sæsonen hvis vi skulle tabe.
Noget jeg håber mest på, er en ordentlig dommerindsats. Og skulle United vinde ville jeg nok heller ikke klage...
her en lille sammenligning af formodet holdopstilling.. enig uenig?http://www.sporten.dk/fodbold/champions-league-2008-2009/opstillingen-barca-manchester-u
synes selv det er lidt mærkeligt af sæsonens bedste forsvarspiller for sammen karakter som Pique men nok om det.........
Rio får 12 og Vidic får 10:confused: Der er også nogle andre karakterer der ikke helt passer synes jeg, så en lidt dårlig liste men whatever..
Ah helt ligeglad med resultatet er jeg nu ikke, når det bliver så nemt, som flere mener. VI skal jo bare stå som chelsea gjorde, så går det hele nok. Barce blev jo udstillet i den kamp, og blev vist som det middelmådige hold de i virkeligheden er.
Jeg skriver ikke, at jeg er ligeglad med resultatet, for jeg vil af hele mit hjerte gerne vinde: Jeg skriver, at ligegyldig vores resultat om vi så taber 0-5, så har det været en klasse sæson og det tager meget af presset af fra os.
Oh my god, jeg begynder så småt at blive nærvøs. Jeg ved godt at folk siger vi har haft en god sæson uanset hvad, og det har vi også, men det her ville sku være prikken over i'et. Englands bedste hold mod Spaniens ditto. Jeg kan ikke vente.
KOM SÅ DRENGE !!!
Ønsker alle en fantastisk kamp. Smutter på pubben nu !!!
GLORY GLORY MAN. UNITED
"Its all about belief" :devill:
W12aG9v3GsA
For pokker jeg er spændt!
red-ronaldo7
27-05-2009, 17:44
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-22631943.html
Nånå Henke .:devill:
Troelsgaard
27-05-2009, 18:00
Sidste år havde jeg en dårlig fornemmelse før finalen, i år har jeg en god. Bare det ikke er tegn på noget dårligt.
nielzon21
27-05-2009, 18:03
Med under 4 timer til kampstart, begynder de små nerver så småt at luske frem fra gemmerne.
Jeg forventer en intens kamp, med angrebsspil fra begge hold. Og selvom jeg er glødende United fan, så vil jeg, hvis United taber kampen i aften, tage hatten af for begge hold; især United da de har leveret en super sæson igen og der ingen skam er i at tabe til et bedre hold hvis de ender med at tabe kampen i aften. Vil 100 gange hellere tabe finalen til Barca end til Chelski, hvis de var gået i finalen.
Håber vi vinder :) men bliver vel klogere omkring 23-tiden:trophy:
Med under 4 timer til kampstart, begynder de små nerver så småt at luske frem fra gemmerne.
Jeg forventer en intens kamp, med angrebsspil fra begge hold. Og selvom jeg er glødende United fan, så vil jeg, hvis United taber kampen i aften, tage hatten af for begge hold; især United da de har leveret en super sæson igen og der ingen skam er i at tabe til et bedre hold hvis de ender med at tabe kampen i aften. Vil 100 gange hellere tabe finalen til Barca end til Chelski, hvis de var gået i finalen.
Håber vi vinder :) men bliver vel klogere omkring 23-tiden:trophy:
Var det ikke dig der troede at PL gik til Fools, Chelski vinder FA Cuppen og Barca løber med CL i år? :D;)
Anyways, god kamp allesammen! :devill:
Så sker det "snart". Sekunderne går langsomt, når man venter, men det er det værd!
Håber vi tager den pokal også står den ellers på fadbamser :)
Come on you Reds!
Crazy Maniac
27-05-2009, 19:15
Kæft jeg glæder mig...som alle andre her på forummet...Og nøj hvor kan jeg ikke vente til at jeg skal se den i biffen!
Champions of England!
Champions of Europe!
Nicolas Redding
27-05-2009, 19:27
I snakker alt for meget jeg har set Uniteds kampe i år og de er fysisk så stærke at Barca i det lange løb SKAL ha en god start. Desuden har Barca ikke deres forsvar på plads mod vores angreb - tværtimod..
Crazy Maniac
27-05-2009, 19:44
Nå smutter sq ind til en biograf sal med over 400 fodbold fans nu....Ses til guld festen!
Holdene ifølge BBC (http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/europe/8068355.stm):
Barcelona: Valdes, Puyol, Toure, Pique, Sylvinho, Busquets, Iniesta, Xavi, Messi, Eto'o, Henry. Subs: Pinto, Caceres, Gudjohnsen, Krkic, Keita, Rodriguez, Muniesa.
Man Utd: Van der Sar, O'Shea, Vidic, Ferdinand, Evra, Carrick, Anderson, Giggs, Park, Ronaldo, Rooney. Subs: Kuszczak, Berbatov, Nani, Scholes, Rafael, Evans, Tevez.
Enhver kan jo se at det er ringe bedömmelse. Men det er typisk. Morten Bruun var ogsaa paa barcas side i dag i metro expressen, lige som de i Bild Sport har skrevet en lang artikel om >>verdens bedste fospiller, Lionel Messi<<
Lad os sätte dem plads i aften. Lad os vise dem at man i moderne fodbold ikke kan spille uden forsvar.
Lad klokken blive 20.45. saa vi kan körer rundt med de reserve backs i 90 min.
god kamp alle sammen,
red-ronaldo7
27-05-2009, 20:13
Er der overhovedet nogle der er på forummet i aften ? :)
theviking66
27-05-2009, 20:14
sidder på forreste række på gaz station i århus og drikker kølig fadøl. Har netop indtaget en kæmpe burger hos charlies café og er nu klar til det store brag. Kom så drenge. Det er nu vi viser verden hvem der er bedst!
Manchester United
27-05-2009, 20:27
Er der overhovedet nogle der er på forummet i aften ? :)
Jep min bærbar er lige ved siden af mig :) Mens øjnene er klistert fast på mit tv :D
United0805
27-05-2009, 20:31
Er så nervøs, det fatter man slet ikke ?!
COME ON UNITED ! ! !
red-ronaldo7
27-05-2009, 20:32
Jep min bærbar er lige ved siden af mig :) Mens øjnene er klistert fast på mit tv :D
Super :D ! så er vi da 2 :)
theviking66
27-05-2009, 20:40
sidder på forreste række på gaz station i århus og drikker kølig fadøl. Har netop indtaget en kæmpe burger hos charlies café og er nu klar til det store brag. Kom så drenge. Det er nu vi viser verden hvem der er bedst!
Manchester United
27-05-2009, 20:45
God kamp alle!
Manchester United
27-05-2009, 20:47
God start! Hold den!
Super start. Højt pres, Ronaldo og Park tæt på.
Super start! for satan hvor er det dejligt at hører alle united supporterne!
Ouhhhh Ronaldo. Barca er rystede.
red-ronaldo7
27-05-2009, 20:54
kæft syg start, og hvor barca startet piv ringe
Manchester United
Super start af Ronaldo! bliv ved :)
Manchester United
Fandens!!!!!
red-ronaldo7
27-05-2009, 20:55
Neeeeeeeeeej!"
red-ronaldo7
27-05-2009, 20:56
tror stadig på 3-1 :( kom NU!
hvor er det ufortjent 1 skud på mål og så scorer de! :(
Cantona66
27-05-2009, 21:28
tror på 1-2
come on your reds:devill::devilll:
red-ronaldo7
27-05-2009, 21:36
KÆFT noget bæh...
der venter en 2. halvleg, UNITED VIS NU AT I KAN SPILLE FODBOLD!!
tror stadig på 2-1 eller 3-1 , kom nu vi kører dem over nu!
Tevez skal ind fra starten af 2. halvleg i stedet for Anderson
Manchester United
27-05-2009, 21:47
Tevez kommer ind... Anderson ud...
red-ronaldo7
27-05-2009, 21:50
:'(....
Helt seriøst, hvad fanden laver vores midtbane? Utroligt som de står og kigger fodbold hele tiden - har vi overhovedet haft en eneste tackling?
for satan det brænder på!! kom nu drenge i kan jo godt!
red-ronaldo7
27-05-2009, 22:09
Berbatov ind.
Can manchester united score? THEY ALWAYS SCORE!
Manchester United
27-05-2009, 22:13
Føj da!!!!!!
Manchester United
27-05-2009, 22:14
Kom nu! tror godt vi kan lave 2 mål!!!
red-ronaldo7
27-05-2009, 22:17
Ja hvis de ikke score til 3-0???
nielzon21
27-05-2009, 22:19
2-0 til barca... ja den kamp er vidst lukket :(
Cantona66
27-05-2009, 22:21
2-0 til barca... ja den kamp er vidst lukket :(
never we shall not be move
Manchester United
27-05-2009, 22:35
Er skuffet :(
Cantona66
27-05-2009, 22:37
pis men fortjent over en hele sæsonen :(
Er skuffet :(
ENIG! ekstremt dårligt! :(:(:(
red-ronaldo7
27-05-2009, 22:40
Tillykke til Barcelona, Tillykke til Guardiola
Elrantiri
27-05-2009, 22:41
Trist at United ikke gentog successen, men de må jo bare komme igen næste år :)
EDIT: Og ja, tillykke til FC Barcelona, de var de bedste i aften.
Klasseforskel. Så er den ikke længere. Og lad nu vær med at hænge jer mere i hvor dårlige united var. De blev gjort dårlige. Vi så noget til bolden, når barce holdt sine pauser. Ellers var vi kørt rundt.
Tillykke til barce. Det bedste fodbold i denne sæson.
Der fik vi en fodboldlektion. Alt vores pis med, at Barca kun har spillet overfor dårlige forsvar, og at de kun praktiserer boldflytteri blev gjort til skamme. De var klasser over os både defensivt og offensivt.
Tillykke til dem, og hold kæft hvor er jeg skuffet over, at vi kun prøver de første tre minutter.
red-ronaldo7
27-05-2009, 22:45
Der fik vi en fodboldlektion. Alt vores pis med, at Barca kun har spillet overfor dårlige forsvar, og at de kun praktiserer boldflytteri blev gjort til skamme. De var klasser over os både defensivt og offensivt.
Tillykke til dem, og hold kæft hvor er jeg skuffet over, at vi kun prøver de første tre minutter.
FULDSTÆNDIG enig.
Flov og tynd indsats i en CL finale.
Hvor var det dog ynkeligt at se på.
Ronaldo er den eneste der kan spille fodbold i aften.
red-ronaldo7
27-05-2009, 22:48
Rooney var da ikke lige på toppen idag!
Jo, de første 10 minutter. Det var 7 minutter mere end resten af holdet.
McPherson
27-05-2009, 22:50
Det var jo som at se Århus Fremad spille mod Barcelona. De var helt tømt for idéer, lange bolde hele tiden som enten røg udover sidelinjen, i favnen på Valdes eller i hovedet på en barca forsvarer. En virkelig virkelig skidt kamp! Men kæmpe cadous (eller hvordan man nu staver det) til Barca. De spille mega godt og lukkede os fantastisk ned. Er bare virkelig skuffet over vores indsats! Det kan KUN gøres godt igen hvis jeg kommer ind på min drømmeuddannelse (får svar i morgen tidlig) .. Men nu vil jeg gå meget meget skuffet i seng!
Sov godt, og tak for en ellers fænomenal sæson!
Enggolf89
27-05-2009, 22:52
Er lige kommet hjem, har ikke læst nogle tidligere post.
Men jeg har intet at sige til det, det var fortjent at barca vandt. desværre.
Vi leverede i en pinlig indsats i aften og det må ikke ske på sådan en aften. Ferguson valgte forkert i holdopstillingen og spillerne havde ikke den rette indstilling. Ferguson skal ikke hører et ondt ord, han har gjort så meget for klubben, så vil ikke bruge tid der. Spillerne skulle have vist mere! INGEN UNDSKYLDNING, det var for ringe
LORTE AFTEN
Klasseforskel. Så er den ikke længere. Og lad nu vær med at hænge jer mere i hvor dårlige united var. De blev gjort dårlige. Vi så noget til bolden, når barce holdt sine pauser. Ellers var vi kørt rundt.
Tillykke til barce. Det bedste fodbold i denne sæson.
Vores midtbane var forfærdelig i dag - Barca fik lov til at gøre præcis hvad de ville og det udnyttede de.
Elendig afslutning på sæsonen, men stadig flot at komme helt til finalen samtidig med at vi vandt PL og CC.
Hold da kæft man! Vi startede jo forrygende, men pludselig runder Eto'o Vidic og så står det 1-0. Vi kommer aldrig tilbage i kampen. Barcelona rundbarberer os på kryds og på tværs. De spiller bolden rundt og finde hele tiden stationer når de har den, mens de presser os tilstrækkeligt når vi har den. Så klasseforskel, Barcelona spillede fantastisk og sejren var 100% fortjent. Nu vil jeg gå deprimeret i seng.
Er lige kommet hjem, har ikke læst nogle tidligere post.
Men jeg har intet at sige til det, det var fortjent at barca vandt. desværre.
Vi leverede i en pinlig indsats i aften og det må ikke ske på sådan en aften. Ferguson valgte forkert i holdopstillingen og spillerne havde ikke den rette indstilling. Ferguson skal ikke hører et ondt ord, han har gjort så meget for klubben, så vil ikke bruge tid der. Spillerne skulle have vist mere! INGEN UNDSKYLDNING, det var for ringe
LORTE AFTEN
Kan sgu ikke rigtig se hvem Ferguson ellers skulle have startet med. Carrick, Anderson og Giggs på den centrale midtbane skulle være nok til bare at lægge en smule pres af og til - han kunne jo ikke vide på forhånd at de bare ville stå og se bold. Vi manglede virkelig en Fletcher/Hargo type i dag til at ødelægge Barca's spil.
Troelsgaard
27-05-2009, 22:55
Der er vist ikke så meget at sige.
Jeg er enormt skuffet over indsatsen, det lignede ikke et hold, der ville genvinde CL, og fortjent at Barcelona vinder, simpelthen fordi de ville det mere.
Tillykke med the treble, og dermed også velkommen i klubben!
McPherson
27-05-2009, 22:56
Helt enig! Det er en pinlig dag at være United fan! Har helt seriøst aldrig set dem spille så fantasiløst og så uinteresserede i at vende/vinde en kamp!
Cantona66
27-05-2009, 22:57
FULDSTÆNDIG enig.
næsten enig begge hold skuffet mig i 1.halvleg men stadig fortjent
Helt enig! Det er en pinlig dag at være United fan! Har helt seriøst aldrig set dem spille så fantasiløst og så uinteresserede i at vende/vinde en kamp!
Det er aldrig pinligt at være United-fan, men spillernes indsats var pinlig.
Jeg er stadig stolt over vores sæson.
Helt fair at Barca vandt.
Ville bare önske at United prövede. Og det siger sku ikke så lidt, at Uniteds bedste mand i aften var Scholes.
Enggolf89
27-05-2009, 23:06
Kan sgu ikke rigtig se hvem Ferguson ellers skulle have startet med. Carrick, Anderson og Giggs på den centrale midtbane skulle være nok til bare at lægge en smule pres af og til - han kunne jo ikke vide på forhånd at de bare ville stå og se bold. Vi manglede virkelig en Fletcher/Hargo type i dag til at ødelægge Barca's spil.
Jeg mener personligt at Giggs ikke skulle have startet. ligeglad med hans legende status og årets spiller. men hans spillestil passede ikke ind i det spil vi skulle spille for at kunne have stoppet barca. der mener jeg at en Scholes ville have været bedre. og ja smart at sige efter kampen, men mener at giggs ikke har aggresiviteten, som kunne suplerer for den manglende fart de begge mangler.
Men er enig i dig i at vores midtbane var for ringe, de mistede bolde som ikke set før. og nej jeg mener bestemt heller ikke det hele var til barcas fortjeneste, de var en grund men den største var dog elendigheden af niveauet af alle på midtbanen.
United-Allan33
27-05-2009, 23:12
Det skal da kun være fordi "fans" kommer med sådane latterlige udsagn!!! Der er intet pinligt i at tabe til Barcalona, som spillede ihvertfald 1 klasse bedre end os i kampen, og som Robinho rigtig siger, så gjorde de os dårlige.. Rigtig nok ramte samtlige spillere nok deres bundniveaue, men det skal ikke tage noget af æren fra Barcas sejr.. Fuld fortjent..
Anderson og Park var begge en katastrofe tæt fuldt af Rooney, Evra og Carrick.. O'Shea var vel den eneste der ramte vanlig standard..
Jeg vil være skuffet i dag og imorgen, men derefter vil jeg se tilbage på en meget succesfuld sæson med tangering af Liverpools mesterskabs rekord, Sejr i CC, Semifinale i FA, Finale i CL, Verdensmester og endnu et trofæløs år til Liverpool.. Jeg vil ikke lade en tabt CL finale til Barca ødelægge mit indtryk af denne sæson.. Og vi tabte den på en god måde og ikke som feks Chelsea og Bayern...
Tak for denne sæson....
Jeg er ked af, at vi tabte, men jeg er ikke bitter. Jeg vil hellere tabe, fordi vi spiller dårligt, end jeg vil tabe en kamp, hvor vi egentlig er det bedste hold. Fortjent Barcelona-sejr. Set fra et neutralt synspunkt, under jeg dem det bedste.
Måske også meget godt, at nogle typer United-fans også lærer at tabe.
Tillykke til de Barca-fans, der kigger med herinde.
Selvom vi fortjent tabte til en stor spillende messi & co, kan jeg ikke lade være med at undre mig hvordan aftenen ville have endt hvis Fletcher ikke fik det ufortjente røde kort eller hvis Ronaldo havde haft marginalerne med sig på sit første frispark!
Men stadig - en fantastisk sæson, med masse af andre succeer! Glæder mig utroligt meget til næste år, hvor vi forhåbentlig kommer ondt igen.
Rasmus-K-J
27-05-2009, 23:17
Er så skuffet. Fuldt fortjent af Barca. Men HOLD KÆFT hvor spillede Rooney og Evra og Park total ringe. Anderson var heller ikke god sammen med O'Shea
Ronaldo er sammen med Messi og Iniesta blandt kampens helt store oplevelser. En fornøjelse at se en spiller i den klasse brænde så meget for det og bare forsøge. Rooney var ikke god nok idag. Tevez kom ind og bidragede med så meget mere end Rooney, og fatter ikke vi ikke vil beholde ham. Min ven som er Barca fan sagde at han synes Rooney er overvurderet, og det er også rigtigt. Rooney er slet ikk på højde med Ronaldo. Vi mangler fletcher idag og det er tydelig... En hargreaves på Højre backen havde også hjulpet!
Parkohargo
27-05-2009, 23:18
Er lige kommet hjem efter at havde set kampen hos en kammerat sammen med alle gutterne..
Er sku lidt skuffet.. Vi kommer ellers rigtig godt fra start i de første fem-syv min men så går det ellers ned ad bakke og barca styrer kampen til vejs ende. Fortjent af dem at de vandt. Det var som om vi bare aldrig fik rigtig styr på dem. Jeg synes Ferguson gjorde hvad han kunne og stillede med det stærkeste hold vi kunne komme med..Det var desværre ikke godt nok og barca var bare bedre i aften. Hverken Tevez, Berba eller Scholes kunne gøre nogen forskel da de blev skiftet ind..
Jeg er dog stadig fuldt ud tilfreds med og stolt af vores sæson. Jeg syntes virkelig vi har spillet fantastisk i store perioder og har vundet en række af trofæer:) Jeg elsker United af hele mit hjerte og kan slet ikke vente til at komme igang med næste sæson:)
GLORY GLORY MAN UNITED!
Enggolf89
27-05-2009, 23:19
Det skal da kun være fordi "fans" kommer med sådane latterlige udsagn!!! Der er intet pinligt i at tabe til Barcalona, som spillede ihvertfald 1 klasse bedre end os i kampen, og som Robinho rigtig siger, så gjorde de os dårlige.. Rigtig nok ramte samtlige spillere nok deres bundniveaue, men det skal ikke tage noget af æren fra Barcas sejr.. Fuld fortjent..
Anderson og Park var begge en katastrofe tæt fuldt af Rooney, Evra og Carrick.. O'Shea var vel den eneste der ramte vanlig standard..
Jeg vil være skuffet i dag og imorgen, men derefter vil jeg se tilbage på en meget succesfuld sæson med tangering af Liverpools mesterskabs rekord, Sejr i CC, Semifinale i FA, Finale i CL, Verdensmester og endnu et trofæløs år til Liverpool.. Jeg vil ikke lade en tabt CL finale til Barca ødelægge mit indtryk af denne sæson.. Og vi tabte den på en god måde og ikke som feks Chelsea og Bayern...
Tak for denne sæson....
Helt enig i det første. det var ikke spor pinligt at være fan i dag, det var pinligt at se dem spille sådan og ikke bære trøjen med respekt. de burde i det mindste have kæmpet. Det har været en fantastisk sæson, og der er ingen der kan tage væk. det har været fantastisk, med så mange trofæer. men er skuffet over at CHL ikke kom igen i år, og det vil jeg altid være. vil altid have united til at vinde og vil alle herinde. men ja tak til drengene for en fremragende sæson, minus finalen:D
Min ven som er Barca fan sagde at han synes Rooney er overvurderet, og det er også rigtigt. Rooney er slet ikk på højde med Ronaldo.
Det er jo noget forfærdeligt pis at fyre af. Hvis alle spillere, der ikke er på højde med Ronaldo, er overvurderede, ja så ... behøver jeg skrive mere?
Rooney var ikke god i dag, nej, men han er stadig en klassespiller.
ja det var fortjent.. desværre
men fuck det er nedern at se den med nogle wannabe barca fan uden fodboldforståelse der konstant hakker ned på united og kronisk er på linje med carsten werge :S:(
men på den anden side er det svært at være skuffet oven på denne sæson( er dog enormt skuffet og depremeret lige nu) pl tilen er vundet oså nogle små cups men at blive nr 2 i chl er alligevel klasse... så vis man ser generelt på sæsonen er det stadig en god sæson
Martinsen
27-05-2009, 23:23
Jeg skrev inden kampen at jeg synes det var meget pinligt den måde folk nedgjorde Barcelona og udråb os som sikre vindere på grund af kampene mod Chelsea. Og det viste Barcelona vel meget godt i aften hvorfor! Vi tabte til et på dagen langt bedre hold og vi ramte slet ikke dagen desværre. Og det var meget skuffende at se. Uheldigvis for os scorede Barcelona også i de få gode perioder vi havde i kampen. I starten presser vi rigtig godt Barcelona og sidder på kampen, men lige pludselig står der 1-0 hvilket tydeligvis ryster os. Et kvarter inde i anden halveg har vi rigtig fået arbejdet os ind i det og begynder at etablere noget spil på deres banehalvder, men igen scorer Barcelona i den anden ende og lukker dermed kampen. Det er virkelig ærgelig, men vi må naturligvis op på hesten igen og dette nederlag må medføre en masse sult til spillerne næste år, hvis man skal se på det meget lidt positive der er i sådan et nederlag.
Men som andre siger en rigtig god sæson, hvor vi vigtigst af alt får udlignet Liverpools antal mesterskaber og det er nu engang stadig for mig hævet over en CL titel. Lad os så komme foran Liverpool til næste år!!
United!!
Er så skuffet. Fuldt fortjent af Barca. Men HOLD KÆFT hvor spillede Rooney og Evra og Park total ringe. Anderson var heller ikke god sammen med O'Shea
Ronaldo er sammen med Messi og Iniesta blandt kampens helt store oplevelser. En fornøjelse at se en spiller i den klasse brænde så meget for det og bare forsøge. Rooney var ikke god nok idag. Tevez kom ind og bidragede med så meget mere end Rooney, og fatter ikke vi ikke vil beholde ham. Min ven som er Barca fan sagde at han synes Rooney er overvurderet, og det er også rigtigt. Rooney er slet ikk på højde med Ronaldo. Vi mangler fletcher idag og det er tydelig... En hargreaves på Højre backen havde også hjulpet!
O'Shea gjorde det ganske fint i dag, synes jeg. Og at sige Rooney er overvurderet på baggrund af en enkelt kamp er direkte latterligt.
Troelsgaard
27-05-2009, 23:29
Rooney er overvurderet ift. hvad?
Han er ikke verdens bedste nej, men hvem siger dog også det? Hvis man til gængæld ikke kan se, at Rooney på dagen er en fantastisk spiller, så er det fordi man ikke vil se det.
Rasmus-K-J
27-05-2009, 23:31
Det er jo noget forfærdeligt pis at fyre af. Hvis alle spillere, der ikke er på højde med Ronaldo, er overvurderede, ja så ... behøver jeg skrive mere?
Rooney var ikke god i dag, nej, men han er stadig en klassespiller.
Det er mere i hentydning til hvad mange af os vil gøre ham til!
United-Allan33
27-05-2009, 23:38
At sige Rooney er overvurderet er ligeså latterlig at sammenligne Ronaldos kamp idag med Messi og Iniesta, som begge var klasser over Ronaldo, som nok ellers var Uniteds bedste spiller
Nej hvor er jeg dog forkælet. Jeg tillader mig selv at være skuffet efter at have tabt finalen fuldt fortjent. Jeg har siddet og grædt efter at have set Barcelona løftet pokalen. Hvor er jeg dog forkælet. Hvordan kan jeg tillade at være skuffet, efter at have vundet PL, VM og CS. Jeg aner det ikke, men jeg er det.
Tillykke til Barcelona, det bedste hold efter der er spillet 5 min af kampen.
RuudVanNissetøj
27-05-2009, 23:52
Vi taber kampen primært på midtbanen i dag.....især Carrick og Giggs skuffede mig fælt i dag. Tror næsten ikke de til sammen kom op på 10 vellykkede afleveringer. Desuden vandt vi vel nærmest ingen anden bolde - Xavi og Iniesta var verdensklasse. Skide hamrende ærgeligt at vi ikke fik Fletcher med i finalen :(
Ronaldo, VDS og forsvaret til dels kan være deres indsats bekendt. Resten af drengene bør kigge lidt indad i mine øjne.
Tusind tak for en flot sæson drenge - håber vi næste år kan revancere os på dette irriterende nederlag.
Mikkelsen
27-05-2009, 23:52
Først må det siges at stemningen på Vor Frue Plads var genial.
Men at Pique får lov at spille 90 min. forstår jeg ikke, som bageste mand skal man have rødt kort.
Hvilket havde ændret kampen totalt.
Havde det røde kort været i spil ville der aldrig have været spænding om udfaldet af kampen.
Ronaldo var nok den bedste for United, et mandfolk i gennem hele kampen - samt gode tacklinger som er United værdig.
gad vide hvorfor det var så vigtig at Barca vandt (både semi og finale) ???
Mon ikke Platini kan svare på dette.
Drop nu konspirationsteorierne. Pique kunne ganske vist have fået et lille rødt kort, men det kan sagtens forsvares at give gult. Barca var bedre på dagen. Accepter det!
Drop nu konspirationsteorierne. Pique kunne ganske vist have fået et lille rødt kort, men det kan sagtens forsvares at give gult. Barca var bedre på dagen. Accepter det!
Svært at acceptere når du er en forkælet fan som jeg åbenbart er. Er så skuffet, selvom vi har vundet så meget i år. Dog skal det siges, at det gule sagtens kan forsvares.
Mikkelsen
27-05-2009, 23:57
Du mener dermed at bageste mand ikke skal have rødt kort ?
Klart en begynderfejl af en klasse dommer :smilings:
anderson888
28-05-2009, 00:00
Det samme kunne jo Scholes have fået mod slutningen af kampen, da han laver en hård tackling på Busquets, han fik dog gult for den.
Jeg er dog tilfreds med sæsonens forløb. Det værste er bare, at vi spillede som vi gjorde idag (undtagen de første 10 minutter)
Jeg mener, at det kan diskuteres, om Pique var sidst mand. Så vidt jeg husker, var der en forsvarsspiller ved siden af Pique, men det er vel også næsten tre timer siden jeg så hændelsen ...
Barcelona over United, Messi over Ronaldo.. det vel sådan man må se på sæsonen, efter denne finale. Ronaldo helt væk, efter sit frispark efter 3 min. ca.
Sikke en skuffelse!
Jeg synes vi startede ekstremt godt og var helt høj af glæde over den gode start vi fik! Men jeg kom dog hurtigt ned på jorden igen da Eto'o fik scoret på deres allerførste angreb. De næste minutter var et sandt mareridt ud i fejl og nervøsitet. Det var det der knækkede os og vi kom aldrig igen. Rigtig ærgeligt da det ellers lovede til at blive en flot fodboldkamp.
Resten af 1. halvleg spillede vi som en pose hø. Vores redning skulle så være pausen og fornyet energi og tro på tingene, men den kom desværre aldrig rigtigt.
Stor cadeau til Barca, men offensivt spillede de sgu ikke! Magen til trekantsfodbold skal man lede meget længe efter og det var i den grad søvndyssende! Men det virkede jo, og det er nu engang det der tæller. Så tillykke til Barcelona, deres defensiv virkede upåklageligt, men jeg havde nu ikke forventet en så vag offensiv som de præsterede i dag.
United havde en kæmpe off-day på det nok værste tidspunkt i sæsonen; det var kun Ronaldo som virkelig viste verdensklasse og beviste at han er verdens bedste fodboldspiller og det endda på et dårligt spillende United-hold. Jeg er virkelig skuffet over den indstilling og mangle fightervilje vi viste efter 1-0. Man kan kun drømme om hvad det ville være endt med om United havde forsat efter målet, men hvis kan vi jo ikke bruge til noget som helst. Synes virkelig det var en skuffende indsats vi leverede og jeg er virkelig ked af ikke at kunne sige at vi i det mindste prøvede at komme tilbage!
Man United- Det bedste hold.
Barcelona- Bedst på dagen.
Og det er desværre det der tæller, selvom jeg er sikker på vi 8/10 gange ville have slået dem, men det jo blot en ringe trøst.
En ting jeg ikke forstår er dem som sagde at et hurtigt Barcelona mål ville skabe en drømmefinale, (selvfølgelig bliver det aldrig en drømmefinale for os når United taber) men det punkterede virkelige kampen og over 50 % af tiden stod Barcelona jo bare og spillede bolden i deres dødsyge, men effektive, trekanter. Det bliver ikke en finale der går over i historiebøgerne!
Til tider en utrolig kedelig kamp!
Guardiola må virkelig sidde og grine i skægget efter hans udtalelser om et offensivt udgangspunkt fra catalonerne! Det blev der aldrig noget af! Utroligt skuffende for om ikke andet den objektive seer. Dem der lovpriser dem for flot spil, kan da ihvertfald for en tid stikke det langt op et vist sted!
En spiller fra Barcelona der virkelig fik mig op i det røde felt var den "hårde hund" Puyol! Jeg tror han lå mere på langs end han stod oprejst, og blot et ondt blik fik ham jo til at vride sig rundt på græstæppet, virkelig usympatisk! Derudover synes jeg Guardiola mangler respekt ved at skifte en ung mexicaner(?) ind; det synes jeg var at pisse op af os!
Da United spillerne gik op for at modtage medaljer begyndte tårerne sgu at trille, og jeg er på trods af dagens præstation, virkelig stolt over vores drenge!
Men alt i alt kan vi ikke takke andre end os selv for hvor vi er nu, skuffende men det er nu engang realiteterne!
Ærgelig slutning på en virkelig god sæson!
Glæder mig allerede til næste sæson, der kommer vi i finalen igen! :devill:
George Best
28-05-2009, 00:04
Hvis man er fan af et hold så går man efter hele kagen.
Man stiller sig ikke tilfreds med tidligere bedrifter(vi har vundet PL. vi har vundet world cup for klubhold etc.)
Vi taber til et hold der på papiret er klart dårligere end os. barca kom kun i fi
Små ting afgør kampene på det højeste niveau, i dag måske et psykisk overtag mere end noget andet. Det tidlige og nemme mål giver Barca ro til trekanterspil og tilsvarende uro i vores opspil.
Set i bakspejlet kunne man godt have ønsket sig en tilgang til kampen i stil med Chelseas - hårdt fysisk pres med 10 mand bag bolden. Et eller andet sted er jeg skuffet over at vi får vores advarsler i de sidster 10 minutter, for forskellen i fysik bliver aldrig en faktor.
Jeg sidder med en flad fornemmelse, primært fordi der aldrig var meget kamp. Der er vel 5-6 gode afslutninger på mål og ellers en masse spil på midtbanen som ikke fører til så meget. Det er svært at sige om enkelte spillere er under niveau, om det taktisk går galt eller om Barca bare spillede til deres styrker, men uanset hvad havde vi ikke det store at byde ind med.
Skidt afslutning på sæsonen, men ikke noget der ødelægger en flot sæson med massere af kvalitet og underholdning. :)
Mikkelsen
28-05-2009, 00:06
Jeg mener, at det kan diskuteres, om Pique var sidst mand. Så vidt jeg husker, var der en forsvarsspiller ved siden af Pique, men det er vel også næsten tre timer siden jeg så hændelsen ...
Så må du en tur forbi youtube, Pique VAR sidste mand :) at det er 3 timer siden ændrer ikke på historien. Barca har haft en god sæson og et par gode kendelser i finalen og semifinalen :)
Ang. Scholes - rødt kort - ja måske havde bare ikke nogen betydning for kampen.
For europæisk fodbold og CL var en spansk sejr vel ok. Så ringe er barca vel heller ikke :)
Man United- Det bedste hold.
Barcelona- Bedst på dagen.
Uenig! Når et hold vinder den hjemlige liga, CL og pokalturnering, så der ikke noget at snakke om, så er det bare det bedste hold, og længere er den ikke.
anderson888
28-05-2009, 00:08
Endda i Guardiolas første sæson - imponerende.
Du mener dermed at bageste mand ikke skal have rødt kort ?
Klart en begynderfejl af en klasse dommer :smilings:
Det har intet at gøre med sidste mand - jeg tror du skal læse reglerne før du snakker om begynderfejl. Reglen er rødt kort hvis spilleren bliver frataget en oplagt scoringsmulighed hvilket jeg absolut ikke husker det som, eftersom der var en Barca forsvarer på vej mod bolden samtidig med Valdes måske kunne komme ud til den. Det gule kort var helt i orden.
Barcelona over United, Messi over Ronaldo.. det vel sådan man må se på sæsonen, efter denne finale. Ronaldo helt væk, efter sit frispark efter 3 min. ca.
Det er ikke ligefrem fair at sammenligne angribere på den måde når det var ret tydeligt hvem der havde en midtbane bag sig og hvem der ikke havde. Ronaldo var fantastisk de første 10 minutter hvor vores midtbane var med i kampen - men det er jo klart at han ikke kan lave noget når han ikke får nogle bolde at arbejde med.
RuudVanNissetøj
28-05-2009, 00:10
Er bestemt ikke enig. Jeg synes Ronaldo kan være sin indsats bekendt i forhold til hvad han reelt fik at arbejde med - derimod mangler jeg noget opbakning og mandsmod fra resten af de offensive spillere inkl. Rooney. De virkede direkte ideløse i dag !!
I aften var hele Barca holdet "over" os og længere er den ikke. Men jeg vil aldrig nogensinde bytte Messi for Ronaldo - dertil mangler Messi fortsat noget fysik og ikke mindst mål.
Sidder bare lidt lige nu og irriterer mig over, at Iniesta fik sparket den bold ind til sidst mod Chelsea i returkampen. Chelsea ville bestemt have været en bedre modstander for os i finalen - men sådan kan man jo blive ved!
George Best
28-05-2009, 00:13
Man stiller sig ikke tilfreds med tidligere bedrifter(vi har vundet PL. vi har vundet world cup for klubhold etc.)
Vi taber til et hold der på papiret er klart dårligere end os. Barca kom kun i finalen fordi dommeren "overså" mindst 3 straffespark mod Chelsea. vi
Messi er en verdensklasse spiller ingen tvivl om det. Men vi skal slå det barcelona hold. Vi er bedre end dem. De ca. 100 kampe pr. sæson er min eneste forklaring.
nederen at tabe til et dårligere hold.
Im a MAN U fan till I f..king die.
Mikkelsen
28-05-2009, 00:13
Det har intet at gøre med sidste mand - jeg tror du skal læse reglerne før du snakker om begynderfejl. Reglen er rødt kort hvis spilleren bliver frataget en oplagt scoringsmulighed hvilket jeg absolut ikke husker det som, eftersom der var en Barca forsvarer på vej mod bolden samtidig med Valdes måske kunne komme ud til den. Det gule kort var helt i orden.
Det er ikke ligefrem fair at sammenligne angribere på den måde når det var ret tydeligt hvem der havde en midtbane bag sig og hvem der ikke havde. Ronaldo var fantastisk de første 10 minutter hvor vores midtbane var med i kampen - men det er jo klart at han ikke kan lave noget når han ikke får nogle bolde at arbejde med.
Er ikke uenig, men alle ved at var der ikke blevet lavet frispark - havde der være tale om en friløberog sikker scoring - Reglerne er ikke uklare på dette punkt.
Og hvor ved du fra at jeg ikke har læst reglerne ?? 100 % dommerfejl, hvilket vel er ok - bare ikke i CL finale :)
Uenig! Når et hold vinder den hjemlige liga, CL og pokalturnering, så der ikke noget at snakke om, så er det bare det bedste hold, og længere er den ikke.
Selvfølgelig taler Barcas pokalhøst i denne sæson for sig selv, men det ændrer ikke på at jeg mener vi har en mere komplet, og dermed bedre, trup end den som Barca har. Det kom bare ikke til udtryk i dag.
Jeg synes der er en betydelig forskel på at vinde Pl og så Primera, Barca fik vel aldrig rigtig modstand i ligaen? Ikke medmindre du tæller galehuset i Madrid med, men det kan man vel næppe.
Problemet i Spanien er, ligesom i dagens finale, at Barca får lov til at spille deres trekantsspil og derfor bliver det intet problem for dem at vinde. Kunne være sjovt med dem i PL.
I aften var hele Barca holdet "over" os og længere er den ikke. Men jeg vil aldrig nogensinde bytte Messi for Ronaldo - dertil mangler Messi fortsat noget fysik og ikke mindst mål.
Det kan godt være han mangler mål, med han lavede mål i finalen, gjorde Ronaldo vist ikke. Såvidt jeg ved har Messi lavet flere i denne sæson end Ronaldo, kan godt være jeg tager fejl. Og i og med at Messi har en bedre midtbane bag sig, end Ronaldo, må jeg bare gå tilbage til min påstand om at Barca har været over os.
Men om nogle dage, når jeg har kommet mig over nederlaget, som plejer at tage lang tid, så vil jeg selvfølgelig heller ikke have Messi fremfor Ronaldo, men det ændrer alligevel ikke på ovenstående.
Kunne være sjovt med dem i PL.
Tjae, kunne det vel. Men når man ikke tør at går ordenligt til dem, og man lader dem spille trekant, så det vel ligemeget om det er den spanske liga eller United, så er de bare klasser over. Og tror egentlig også Barca er ligeglad med hvor de spiller, når de alligevel vinder alt, som de jo har formået.
man.utd25
28-05-2009, 00:22
Det kan godt være han mangler mål, med han lavede mål i finalen, gjorde Ronaldo vist ikke. Såvidt jeg ved har Messi lavet flere i denne sæson end Ronaldo, kan godt være jeg tager fejl. Og i og med at Messi har en bedre midtbane bag sig, end Ronaldo, må jeg bare gå tilbage til min påstand om at Barca har været over os.
Men om nogle dage, når jeg har kommet mig over nederlaget, som plejer at tage lang tid, så vil jeg selvfølgelig heller ikke have Messi fremfor Ronaldo, men det ændrer alligevel ikke på ovenstående.
Ronaldo er jo mere komplet, Messi og Barca har tur i den i aften, og vi spiller slet ikke som vi gider noget idag, Ronaldo kan man ikke s;tte noget på idag, men resten af holdet er jeg skuffet over, Giggs har haft en okay sæson, men både ham og Scholes skal snart slutte, og Anderson skuffer mig idag , ja Vidic skuffer mig også...
Hvewm blev MOM idag??? hørte det ikke pga af larm
Tjae, kunne det vel. Men når man ikke tør at går ordenligt til dem, og man lader dem spille trekant, så det vel ligemeget om det er den spanske liga eller United, så er de bare klasser over. Og tror egentlig også Barca er ligeglad med hvor de spiller, når de alligevel vinder alt, som de jo har formået.
Ja det uden tvivl vores egen skyld de står som vindere dag. Ringe indstilling, nervøsitet og manglende tro på tingene kommer man ikke langt med!
At lade Barca spille deres sovebold er direkte selvmord, der skulle have været meget mere pres på i dag; selvom jeg synes Ferguson havde fat i den helt rigtige opstilling i dag!
Fletcher var stærkt savnet i aften!
Er ikke uenig, men alle ved at var der ikke blevet lavet frispark - havde der være tale om en friløberog sikker scoring - Reglerne er ikke uklare på dette punkt.
Og hvor ved du fra at jeg ikke har læst reglerne ?? 100 % dommerfejl, hvilket vel er ok - bare ikke i CL finale :)
Fordi du sagde "sidste mand = rødt kort" hvilket er den falske fortolkning af reglerne som desværre er blevet kørt ind i mange folks hoveder.
Derudover er jeg, som sagt, ikke enig i at han havde været helt fri - men det er jo også nogle timer siden så et klip af situationen ville helt sikkert hjælpe lidt med debatten.
Troelsgaard
28-05-2009, 00:24
Vi taber til et hold der på papiret er klart dårligere end os. Barca kom kun i finalen fordi dommeren "overså" mindst 3 straffespark mod Chelsea. vi
Messi er en verdensklasse spiller ingen tvivl om det. Men vi skal slå det barcelona hold. Vi er bedre end dem. De ca. 100 kampe pr. sæson er min eneste forklaring.
Det hedder det ikke!
man.utd25
28-05-2009, 00:24
De vinder jo på en billig baggrund, United var jo slet ikke i gear idag, slet slet ikke, at de kan komme til en finale med den indstilling ja siger alt.
Vi blev taktisk smidt ud af banen
De vinder jo på en billig baggrund, United var jo slet ikke i gear idag.
Mener bestemt ikke det en billig baggrund. Hvis man i en CL-finale ikke formår at præstere bedre, så er man ikke god nok, og dermed basta. Der bør slet ikke være motivations problemer, og Barca var klart bedst i 80 min.
Godnat! Er sur, skuffet, fuld og ærgelig.
man.utd25
28-05-2009, 00:30
Mener bestemt ikke det en billig baggrund. Hvis man i en CL-finale ikke formår at præstere bedre, så er man ikke god nok, og dermed basta. Der bør slet ikke være motivations problemer, og Barca var klart bedst i 80 min.
Godnat! Er sur, skuffet, fuld og ærgelig.
Sjovt nok så slog vi Barca sidste sæson over 2 kampe, ergo må det være motivations problemer, ellers kan man ikke spille så ring
Troelsgaard
28-05-2009, 00:34
Sjovt nok så slog vi Barca sidste sæson over 2 kampe, ergo må det være motivations problemer, ellers kan man ikke spille så ring
Så kan man vel også bare hævde, at Barcelona havde motivationsproblemer sidste år? Mig bekendt var vi heller ikke decideret bedre end dem, over de to kampe, vi scorede bare et mål, og mere fantastiske var vi ikke.
Synes noget af det mest triste var at det først var da Scholes kom ind at der for alvor kom tacklinger med gnister i!
Begge hold skuffer virkelig i dag, men selvfølgelig mest United! Jeg forstår virkelig ikke al den hype omkring at Barca skulle spille så genialt fodbold,ikke bare i dag men i mange andre kampe også.
Jeg håber vi kan vende den skuffelse og erfaring til næste år at blæse hele fodbold Europa omkuld som vi ved vi kan!
Vi har en komplet trup og det eneste vi mangler er en Tevez-afklaring.
Fletcherfan
28-05-2009, 02:21
Nu har jeg sundet mig lidt efter skuffelsen, som var enorm, da United blev spillet fuldstændig baglæns ud af banen af et helt igennem fantastisk Barca-hold... Som lige bortset fra i CL-semien har vist sig at være klodens suverænt bedste hold... Og det er altså også mere imponerende at vinde en stripe storsejre på 4-6 mål mod Sporting Gijon, Getafe og Mallorca end at vinde to storsejre mod Stoke og WBA...
Ser man på kampen i aften så var Barca MINDST en klasse over United... United var klart det bedste hold i de første 10 minutter og kunne med held haft scoret 2 mål... Men lige da jeg skulle sige til mine venner, at det her ville de blive straffet for og det blev de... Selv om det var ALT for nemt for Eto'o... Efter 1-0 målet var det reelt kun et hold på banen... Og hvis Barca have været lidt mere heldige så kunne det godt have stået 4-0 eller mere... No ifs or buts... United blev totalt udspillet af et fabelagtigt hold, som jeg ville have valgt som favorithold hvis jeg begyndte at se fodbold nu...
Mht. til spillernes indsats så synes jeg, at de ihvertfald forsøgte, de mødte bare et supergodt hold... Muligvis United spillede sin dårligste kamp i denne sæson og Barca sin bedste, men det var Barca som spillede United dårlige... Af spillerne så synes jeg faktiskt at O'Shea var Uniteds-bedste... Mens specielt Giggs, Park, Rooney, Carrick og Anderson var helt ude af kampen...
Det eneste, der irriterer mig, med kampen i aften er at Puyol skal smide sig HVER ENESTE gang en United spiller nærmede sig... Og det er ufatteligt, at Ronaldo får et gult kort, mens Puyol ikke får noget... Og dommeren var forøvrigt ok i første halvleg, men han var mildt sagt elendig i anden halvleg... Det er ikke nogen forklaring på hvorfor United tabte... Men hvordan kan Pique undgå det røde kort??? Og endnu større fejl var, at Scholes fik kun gult kort for sin svinestreg... Scholes viste sin totale mangel på evner at tackle, da han fuldstændig klippede Busquets...
Men der er trods alt en ny sæson næste sæson... Og der håber vi så, at United kommer på hesten igen... Lad os håbe, at Tevez bliver købt... Og at han sammen med Brown, Hargreaves, Nani og Berbatov kommer til at spille supergodt på et superfantastiskt hold...
Cantona66
28-05-2009, 02:21
og vi kunne lige så godt have miste scholes som nok burde have fået direkte rødt da han kommer alt forsent.
man kunne måske også sige at hvis dommerer(som gjorde det super godt)ville markere sig kunne have sendt Ronaldo ud i bad før tid.
fortjent barca sejre set over sæsonen men æv at de score på første chance ellers havde det nok været mere lige kamp da vi starter godt og knækker ved 1-0:(
Cantona66
28-05-2009, 02:27
Enig og super flot de vinder the treble som det første hold i spanien de har vi jo også prøvet. super flot sæson af barca
Jeg er skuffet. Skuffet over vi ikke bød Barca op til dans. De første 10 minutter kneppede vi dem seriøst bogstaveligt talt.
Jeg forstår dybt seriøst ikke, hvordan forsvaret ved to lejligheder kan blotte sig så meget ved målene. Det første må Vidic aldrig nogensinde være alene ved den situation. Han skulle have en støtte- og sikringsspiller bag ved sig. Det skete ikke.
Det andet mål burde praktisk talt ikke kunne lade sig gøre.
Men overordnet set var det mere end fortjent sejr. Barca pillede os og gjorde os til et dårligt hold. De tømte Uniteds selvtillid med Eto'os pismål han får.
Jeg tænker bare: Hvis Pique havde fået det røde kort, så var kampen været vores.
Og nu til alle: Til de personer der mener Park skal være fast mand. Jeg håber i æder jeres ord i jer igen. MANDEN ER IKKE GOD NOK i en kamp! Det var ligefør han var Barcas 12. mand. Han tabte bolde, han leverede slet slet slet ikke.
Og igen. United skal IKKE spille 4-3-3, når det hele handler om en kamp. Vi skulle have grebet det an som forrige sæson. 4-3-3 gennen knockout-fasen, og så kører den klassiske United-spil i finalen, nemlig 4-4-2.
Park skal aldrig nogensinde igen betræde et finalegræsplane igen. Jeg er simpelthen så skuffet over den mand.
Og nu: Cadeau til Xavi og Iniesta. De to er simpelthen for vanvittige. De smadrede jo Carrick, Giggs og Anderson, og fik dem til at ligne ejeløse hunde. Hvor det flot og enkelt at se på, hvordan de kunne diktere kampen på den måde.
Kun Ronaldo og VDS kan være deres indsats bekendt. Resten skal lige have en omgang tæsk i preseasonen!
Men! Tillykke til alle Barcafans. Fantastisk præstation af dem gennem hele sæsonen.
.... Hvor ville Matt Busby vende sig i graven, hvis han så United i går.
EDIT: Til dem, der diskutere at Scholes skulle have det røde. Jeg tror bare det var en gave fra dommeren, for hvis Scholes skulle have rødt (hvilket han nok skulle), så skulle Pique også have haft. Jeg tror, det er i de baner han har tænkt ham dommeren.
Cantona66
28-05-2009, 02:40
Selvfølgelig går man efter hele kagen men barca var bare bedre idag så er det sgu lige meget med om man synes vi er bedre på papiret.
det var sgu ikke "100 kampe" der er skyld i dette nederlag men at vi bliver totalt ryste efter 1-0 og kommer ikke tilbage i kampen.
selvfølgelig er man Manchester United fan til man dør men ikke Man u for det hedder det bare ikke :Smackden::Smackden:
Jurgensen
28-05-2009, 02:54
Tillykke til Barce. De var det bedst hold i dag, ingen tvivl. Lidt skuffet over vores præstation, men må indrømme vi blevet slået af et bedre hold på DAGEN...
Tillykke til Barce. De var det bedst hold i dag, ingen tvivl. Lidt skuffet over vores præstation, men må indrømme vi blevet slået af et bedre hold på DAGEN...
Når du fremhæver DAGEN, er det så fordi du mener vi er bedre generelt? Ah come on. Vi lignede et tegneseriehold igår, og de kunne få os til det samme idag, hvis du linede holdene op i Rom igen til en omkamp.
De har verdensklassespillere på næsten samtlige poster, hvor vi har en 3-4 stk og resten er fyld. Det er nok i england, men det er ikke nok til at slå sådan et hold her, når de kører som de har gjort i denne sæson. Længere er den ikke. Vi er IKKE det bedste hold i verden. Det er de. VI kan komme tilbage og lave om på det næste sæson, men det kræver en drastisk ændring i vores generelle præstationer, som har været dårlige i år. En god præstation defineres ikke bare ved at man kan holde et clean sheet.
Mikkelsen
28-05-2009, 07:17
Fordi du sagde "sidste mand = rødt kort" hvilket er den falske fortolkning af reglerne som desværre er blevet kørt ind i mange folks hoveder.
Derudover er jeg, som sagt, ikke enig i at han havde været helt fri - men det er jo også nogle timer siden så et klip af situationen ville helt sikkert hjælpe lidt med debatten.
Her linket til kampen:
http://www.footytube.com/video/barcelona-manchester-united-may27-13581
2,50 inde, Pique er bageste mand, og Ronaldo ville have haft en friløber - længere er den ikke.:smilings:
Flad fornemmelse krydret med en følelse af afmagt.
Der er ikke så meget at sige til det. Barcelona var det bedste hold. Jeg ved dog, at et spørgsmål vil nage mig i lang tid frem: Hvad nu hvis de ikke havde fået det mål? Vi startede fremragende, og vores aggressivitet frapperede dem. De virkede rystede, og så får de et mål, de ikke skulle have haft.
Men det er ikke godt nok, at vi lader et mål knække os i en sådan grad. Man har ikke tabt, fordi man kommer bagud 0-1 efter ti minutter. Men det havde vi i går.
Du skyder så meget dig selv i foden :D
Fortjent sejr til Barcelona, de spillede virkelig godt og vi ramte overhovedet ikke dagen. Vi starter rigtig godt men så scorer Barcelona på deres første chance og efterfølgende kommer vi aldrig rigtig tilbage i kampen. En meget skuffende indsats og udover de første 10 min, synes jeg det var lidt svært at genkende holdet. De leverede næsten alle en skidt præstation med undtagelse af Ronaldo og VDS. Ronaldo var sprudlende i starten men efter den første scoring, falder han lidt ud af kampen mens jeg synes VDS var vores bedste mand og vi kunne have tabt 5-0, hvis ikke han havde lavet nogle gode redninger.
Det har været en god sæson, ikke ligeså god som sidste sæson desværre men stadig virkelig god med PL, Liga Cuppen og VM for klubhold. Jeg er utrolig glad for at vi vandt mesterskabet og udlignede Fools rekord og derfor er denne sæson helt klart en succes. I starten af sæsonen blev der snakket lidt om at det virkede som om at spillerne virkede mætte. Jeg håber at dette nederlag kan give noget ny gejst og energi hos spillerne til næste sæson. :devill:
Holmskov
28-05-2009, 07:32
Ja, det er utroligt vi "gav op" efter det første mål.
Min ærlige mening er at Ferguson var galt på den rent taktisk. Vores opstilling var garanteret forudset af Barca og derfor var det nemt for dem at sætte sig på kampen.
Vi har tre af verdens bedste angribere i truppen. Den ene var anonym på fløjen!! og de andre to sad ude på bænken.
Ronaldo kunne ha' kørt om hjørner med Sylvinho eller Puyol og lavet indlæg til vores angribere. Når det så er sagt så syntes jeg der er en tendens til at vores angribere er mere midtbane spillere end noget andet. De mangler TIT i feltet.
Tevez knokler røven ud af bukserne, men er tit på egen banehalvdel for at hente bolden.
Berbatov løber forvildet rundt mellem midtercirklen og straffesparksfeltet. Og så virker det som om han har fået forbud imod at prøve noget på egen hånd. Han kunne ha' afsluttet mod mål i går fra kanten af feltet, men valgte en håbløs og alt for lang aflevering til Tevez istedet!!
Jeg ville ha' startet med Scholes i går. Anderson eller Giggs var HELT væk og fik ikke fat i noget som helst. Tror opgaven var lige en anelse for stor for Anderson, men han kommer igen.
Vi må bare bukke os i støvet og ønske Barcelona tillykke. De var bedst på dagen.
Og stort tillykke til dig også Robinho.
Og stort tillykke til dig også Robinho.
Haha :lolol:
Ja, jeg havde ellers forberedt mig på at det var farvel og ses om et halvt år..
Troelsgaard
28-05-2009, 07:53
Her linket til kampen:
http://www.footytube.com/video/barcelona-manchester-united-may27-13581
2,50 inde, Pique er bageste mand, og Ronaldo ville have haft en friløber - længere er den ikke.:smilings:
Ja, han er bagerste mand, men det er kun marginalt, og det ser ud som om, at Yaya Toure kunne have fuldt Ronaldo til døren, så jeg ved ikke, hvor meget friløber der var over det, og når det er sagt, så er det patetisk, at gøre sådan en situation til aftafgørende, for det er ikke den kendelse, der sender trofæet til Barcelona, men deres klasse ift. os i går, og jeg mener tit vi har haft dommerkendelser på vores side, så vi skal ikke begynde at tude, når det måske går lidt den anden vej, selvom jeg ikke synes, at Pique skulle have været smidt ud.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.